[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 19.868 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 21:21
A6T zou ik nemen hier zijn de verschillen en voordelen/nadelen erbij:

CPU:
A6T: 64bit, 667FSB, VT 1.6 GHz en gelijk aan T2300 ong.
Toshiba: Niet 64-bit, 533FSB, geen VT (oftewel budget), wel iets sneller in GHz maar of het uitmaakt? GFX is in games toch al beperkend.

GFX:
A6T: 256MB dedicated GF 7600.
Toshiba X1600 512 HM, HM sucks lijkt me, met 256 dedicated en 256HM is te leven, als 128MB dedicated is en 384MB HM, dat is echt minder!

Mem:
A6T: 1x 1024MB @ 667MHz (makkelijk up te graden, snelste en naar 2 GB later is zeker mooi voor vista)
Toshiba: trager door delagere FSB, wel dualchannel, maar upgraden wordt duur en vista (als je dat wilt) wordt toch wat minder met 1 GB (het verschil zal te merken zijn)

Garantie:
A6T: standaard 2 jaar
Toshiba: geen idee, maar als het 1 jaar is zou hier ook een pluspunt zijn voor de A6T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieternie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:45
Ik heb hier een A6T gekocht ongeveer een maand geleden, en heb er een gyga ram laten bijsteken. Sinds het begin heb ik regelmatig last van vastlopers. Scherm freezed gewoon, niks werkt nog.

Ik heb speedfan geinstalleerd en geluisterd naar de koeling of daar misschien iets mis mee was, maar niets speciaals gemerkt. Ook kreeg ik al 2 blauwe schermen, maar ik denk dat dat toevallig was.

Een week geleden kreeg ik de melding van 'Windows is hersteld van een ernstige fout blablabla...', en daarna verminderde het aantal vastlopers. Ik kreeg er ook een minidump file mee. Meestal als ik een kwartier guildwars speel is het zover.
Hier op deze plaats heb ik geen schroevendraaier om de ram er uit te halen en te testen of hij zonder ook nog crasht, en ik denk dat je dan je garantie kwijtraakt?
Misschien heeft iemand gelijkwaardige problemen (gehad) en kan mij helpen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
nieternie schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:03:
Ik heb hier een A6T gekocht ongeveer een maand geleden, en heb er een gyga ram laten bijsteken. Sinds het begin heb ik regelmatig last van vastlopers. Scherm freezed gewoon, niks werkt nog.

Ik heb speedfan geinstalleerd en geluisterd naar de koeling of daar misschien iets mis mee was, maar niets speciaals gemerkt. Ook kreeg ik al 2 blauwe schermen, maar ik denk dat dat toevallig was.

Een week geleden kreeg ik de melding van 'Windows is hersteld van een ernstige fout blablabla...', en daarna verminderde het aantal vastlopers. Ik kreeg er ook een minidump file mee. Meestal als ik een kwartier guildwars speel is het zover.
Hier op deze plaats heb ik geen schroevendraaier om de ram er uit te halen en te testen of hij zonder ook nog crasht, en ik denk dat je dan je garantie kwijtraakt?
Misschien heeft iemand gelijkwaardige problemen (gehad) en kan mij helpen.
Alvast bedankt
Geheugen al getest? Zoniet, draai memtest maar eens. Klinkt als slecht geheugen aangezien je het voor die tijd niet had.

Garantie raak je niet kwijt als je geheugen eruit haalt.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
gday schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:52:
[...]
En oja, mensen... waarom FIFA spelen als er ook Pro Evolution Soccer is? ;)
Omdat PES 6 er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 21:50

gday

TENACIOUS D TIME!!!

W00fer schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:40:
[...]

Omdat PES 6 er nog niet is.
Ja ok, nog 3 weken wachten. :P FIFA07 vind ik overigens, zoals gebruikelijk, redelijk tegenvallen. Wat dat betreft houden ze wel een traditie in ere.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt voor de reactie :) mijn voorkeur ging al uit naar de Asus a6t :D

de x1600 was trouwens 256 dedicated - 256 hyper (shared)

ik zou eigenlijk ook graag willen weten hoe het zit met de prestaties van de Asus bij verschillende games :p. Zoals: cod2, bf2 etc?

thnx thnx thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik heb mijn a6t net binnen van azerty.nl, helaas zit hier geen bluetooth op. Niet dat ik het gebruik, maar was wel leuk geweest, verder is het een super laptopje, lekker snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:10:
ok bedankt voor de reactie :) mijn voorkeur ging al uit naar de Asus a6t :D

de x1600 was trouwens 256 dedicated - 256 hyper (shared)

ik zou eigenlijk ook graag willen weten hoe het zit met de prestaties van de Asus bij verschillende games :p. Zoals: cod2, bf2 etc?

thnx thnx thnx
F.E.A.R. op volle resolutie en meeste instelling op high draait nog wel goed. Dus die spellen moet ook goed lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
M55 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:04:
Ik heb mijn a6t net binnen van azerty.nl, helaas zit hier geen bluetooth op. Niet dat ik het gebruik, maar was wel leuk geweest, verder is het een super laptopje, lekker snel :)
Ik heb mijn A6t ook net binnen, staat nu net 10 minuten aan.

Eerste indrukke:
- mooi design
- super videokaart
- 2 bankjes van 512 ipv 1 x 1024 mb
- veel rotzooiprogramma's
- wireless programma van asus is waardeloos
- geen bluetooth

Morgen maar direct ff formateren en mijn eigen XP proffessional erop plempen, zodat ik van al die overbodige meuk afben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

wireless programma van asus werkt hier anders perfect, waar kan ik zo snel zien of ik 1 of twee modules heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
M55 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:08:
wireless programma van asus werkt hier anders perfect, waar kan ik zo snel zien of ik 1 of twee modules heb ?
ik neem aan dat je de geheugenmodules bedoeld?
ik heb sisoft sandra daar voor gebruikt, die is gratis te downloaden op www.download.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sjaakmeister schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:36:
[...]

ik neem aan dat je de geheugenmodules bedoeld?
ik heb sisoft sandra daar voor gebruikt, die is gratis te downloaden op www.download.com.
Om geheugen te checken kan je veel beter even CPU-Z gebruiken, gratis te downloaden, google dr maar ff op. Stuk kleiner dan SisoftSandra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

thx, ik heb gelukkig wel 1x 1024MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
net een twee dagen de a6j in bezit en wat me opvalt is dat het scherm
wel behoorlijk "bright" is, waar kan ik dit ergens aanpassen ?

en nog een ander vraagje: hoe kom ik in het bios van deze asus laptop ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descendant
  • Laatst online: 23-06 19:27
Ik denk er sterk over om een A6T te kopen. Heb eerder nog naar de HP Pavilion dv6060 gekeken, die was toch wat minder krachtig voor het geld en de Acer Aspire 5672WLMi, die ben ik een beetje gaan wantrouwen door redelijk veel verhalen over de behuizing die niet al te robuust is, wat ik toch wel belangrijk vind.

Weet iemand toevallig een zaak in Utrecht of omstreken waar ik de A6T een in het echt zou kunnen zien? Ik vertrouw er opzich wel op dat het een goede machine is, maar het is toch wel fijn om even te kunnen zien en voelen wat je koopt als die mogelijkheid er is. Beetje jammer alleen dat er blijkbaar zoveel defectjes worden ondervonden (pixels, vlekken op scherm, toetsenbordkwaaltjes, warmte/vastlopen, etc). Het lijkt me een mooi ding verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
cazzie schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:32:
net een twee dagen de a6j in bezit en wat me opvalt is dat het scherm
wel behoorlijk "bright" is, waar kan ik dit ergens aanpassen ?

en nog een ander vraagje: hoe kom ik in het bios van deze asus laptop ?
FN+<een bepaalde F-toets> kan de brightness regelen. Bios: F2, Bootmenu: ESC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
FN + F5 om hem naar beneden bij te stellen en FN + F6 om brightness omhoog te doen bij mijn A6T. Ik vind hem op 100% ook te bright, heb hem meestal op zo'n 70% staan, dat kijkt veel rustiger.

Vraagje aan mensen met een Go7600 / A6T.. welke videodrivers gebruiken jullie? Ik heb de 91.48 WHQL drivers van laptopvideo2go.com gedownload maar die kan ik niet installeren. Krijg dan een foutmelding.

Heb nu nog de standaard meegeleverde drivers. Ben dr opzich wel tevreden over en hij presteerd goed (3630 punten in 3Dmark05) maar wat recentere drivers zouden voor nieuwe games wellicht wat beter zijn. Welke gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Tot nu hebben alle andere driver dan de orginele een verlies van 50% opgeleverd in 3DMark bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Even inhaken op de NVIDIA driver vraag, welke is het beste te gebruiken voor de ATI X1600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:22
Hmmmmm, ik heb vorige maand A6T gekocht, week later war er een prijsdaling van 80 a 90 E, destijds contact met het bedrijf gehad hierover. Heb een mail terug gestuurd gekregen dat ze het 1 week na factuur terug zouden storten. (zie paar paginas terug) na twee weken nog geen geld gezien. eergister contact opgenomen met Icomputers hierover, deze zou overleggen met de manager. Nu een mail gekregen dat ik het geld niet terug krijg omdat de prijs destijds de huidige dagwaarde was!

Beetje jammer allemaal,,,
Vraag me af of ze überhoud dit oppeens terug kunnen draaien als ze het al bevestigd hebben dat ik het teveel betaalde bedrag terug zou krijgen.??!
anyway dat wordt maar weer een belletje,

Heb trouwens geen last meer gehad van vastlopers waar ik eerder wel vaak last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
B-Buster schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 00:07:
Vraagje aan mensen met een Go7600 / A6T.. welke videodrivers gebruiken jullie? Ik heb de 91.48 WHQL drivers van laptopvideo2go.com gedownload maar die kan ik niet installeren. Krijg dan een foutmelding.
Die driver gebruik ik ook op mn A6T. Bij afsluiten krijg ik nog een fout, performance is goed verder. Vooral de nieuwe powermizer is handig aangezien hij automatisch gata bepalen welke stand nodig is.

Voor het instaleren hier de handleiding:
1. Download de driver van de site.
2. Pak het uit naar een map
3. Download (en sla dus op) het .inf file, en plak dit in de map waar de drivers zijn neergezet
4. Druk nu op Setup en instaleren zal hij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik ben nu Sterk aan het twijfelen over de

ASUS A6T-AP006HZ - Turion II TL52 € 1.099,00
en de
ASUS Z92J-Q012H - T2050 € 999,00

kwa prijsverschil zit er €100 verschil tussen, maar de
(Z92J)
+heeft duo core
+heeft 2mb cache
-slechtere videokaart
-goedkoper

(A6T)
+betere videokaart
-heeft 1mb cache?
-duurder

nou is mijn vraag welke heeft de beste prestatie in de games sector? en welke is de stabielste?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:38:
hoi, ik ben nu Sterk aan het twijfelen over de

ASUS A6T-AP006HZ - Turion II TL52 € 1.099,00
en de
ASUS Z92J-Q012H - T2050 € 999,00

kwa prijsverschil zit er €100 verschil tussen, maar de
(Z92J)
+heeft duo core
+heeft 2mb cache
-slechtere videokaart
-goedkoper

(A6T)
+betere videokaart
-heeft 1mb cache?
-duurder

nou is mijn vraag welke heeft de beste prestatie in de games sector? en welke is de stabielste?
In games is de GFX de beperkende factor (dus niet de CPU, iig in de meeste gevallen met hoge settings). De GF 7600 zal veel beter zijn (weet niet welke GFX die ander heeft (ben ff lui).

1MB of 2MB cache maakt niet zo veel uit, je weet dat het bij AMD bijna geen ene reet uitmaakt, hooguit 1-2%. Daarbij komt dat de T2050 een budget model is met 533MHz FSB. Hij heeft verder itt de turion geen VT en 64-bit. De Turion is ook gewoon dualcore, is sneller, geen budget dingetje. A6T is stabiel bij mij, sommigen haddenwat problemen met standaard install (ik ook btw). Een verse windows instalatie (en dat wil je toch wel ivm partities :P) is bij mij perfect en rete stabiel.

Als je gamed moet je gewoon de A6T nemen, de Turion zou ik eerder een + geven over de T2050!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
A6T is inderdaad betere keuzen van die 2. Die turion is redelijk vergelijkbaar met een T2300 dus die 2050 trekt ie er dik uit. Verder is de Go7600 beter dan de x1600 die volgens mij in die andere laptop zit. Simpele keus dus.

Mijn XP Home install die standaard op de laptop stond is overigens nog steeds alive and kicking.. werkt prima tot nu toe.

Wat betreft de videodrivers, bedankt Gremlin voor je uitleg. Ga het vanavond even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe je die audio-hotkeys aan de onderzijde op een ander programma insteld dan voor bv Windows media player en de bijgeleverder AsusDvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Buster schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:11:
A6T is inderdaad betere keuzen van die 2. Die turion is redelijk vergelijkbaar met een T2300 dus die 2050 trekt ie er dik uit. Verder is de Go7600 beter dan de x1600 die volgens mij in die andere laptop zit. Simpele keus dus.

Mijn XP Home install die standaard op de laptop stond is overigens nog steeds alive and kicking.. werkt prima tot nu toe.

Wat betreft de videodrivers, bedankt Gremlin voor je uitleg. Ga het vanavond even proberen :)
je schrijft hier dat de Go7600 beter is dan de X1600 (in metingen is t nek aan nek) in praktijk zoals ik ervaren heb vind ik de ati kaart beter draaien dan de go7600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:34
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:42:
[...]

je schrijft hier dat de Go7600 beter is dan de X1600 (in metingen is t nek aan nek) in praktijk zoals ik ervaren heb vind ik de ati kaart beter draaien dan de go7600
Dat zegt niks, het hangt van elk spel af.
Sommige games zijn speciaal voor nVidia kaarten (F.E.A.R.) en andere voor ATi kaarten (HL2, Oblivion)
Het hoort opzich niet ontzettend veel te schelen, maar merkbaar is het dan wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hangt er ook van af of de X1600 gebruik maakt van Hypermemory (dat is slechter al doet de naam anders vermoeden :)). Zelf ben ik meer een nVidia fan en ivm met een eventuele overtsp naar linux heb ik gekozen voor een nVidia, maar dat maakt niet uit verder.

Ik denk dat de keuze eigenlijk moet worden gebasseerd op de CPU. Wil je 64-bit, hogere FSB en VT of niet? Ik heb zelf geen ervaringen met virtual machines zonder VT, maar moet zeggen dat met Virtual Machine van MS Windows Vista wel soepel loopt voor 512 MB die er over blijft voor vista! VIrtual Machine maakt dus gebruik van AMD-VT.

Schiet me nog iets te binnen, hoeveel RPM heeft die HDD, 4200 is iig een ramp, 5400 is toch wel minimum voor games

[ Voor 47% gewijzigd door GENETX op 07-10-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
na een verse xp installatie op mijn a6j ook de wireless intel drivers gebruikt,
ja inderdaad ge-oh met de user logon en een foutmelding van iwpdgina.dll
even in het registeren gedoken en de bewuste key er uit geflipt en windows
start en sluit weer normaal - wireless lan nog niet getest: wordt vervolgd.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 18:30
Heeft iemand al geprobeerd een extern beeldscherm aan te sluiten op zijn A6T? Ik heb net me 19 inch CRT (sub-d dus) aangesloten op me lappy, maar het beeld is wazig dat je er scheel van gaat kijken. Heb al met instellingen (resolutie en contrast ed) lopen spelen maar werd er niet echt beter op helaas...

Kan het niet proberen via DVI -> Sub-D verloopje want de aansluiting achterop de laptop is anders als die van het verloopje (DVI-I en DVD-D verschil).

Hebben jullie dit ook? of ben ik de eerste die het probeerd ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Heb hem wel op mn CRT gehad om ff southpark te kijken terwijl ik in bed lag. Verder niet echt gekeken (mede door de afstand :P) of het onscherp was. 1 ding kan ik wel zeggen: CRT is minder scherp in het algemeen. Hiervoor had ik altijd CRT en nu was alles heel mooi op mijn TFT scherm van de laptop, wanneer ik weereens zit achter de oude bak om een probleem voor mn broertje en zusje zie ik toch wel dat die CRT veel waziger is (of zou het komen door de hoge res op een 17" CRT?). Zal zo ff checken op mn oude dell 17".

Ik zie eigenlijk geen verschil tussen de 2 beeldschermen (de ene nieuwere beeldscherm 17" op PC en oude 17" op A6T, beide 1280x1024). Ik denk eerder dat het ontwenning verschijnselen zijn door het mooie TFT beeld:). Ik kan zelf ook geen DVI testen hier.

Bebruik BTW de laatste WHQL drivers vanlaptopvideo2go.com ipv standaard. 91.48 dus nu. Deze kan ik echt aanraden door de nieuwe powermizer die automatisch overgaat naar de meest handige stand. Nu hoef ik dus niet meer in te stellen dat hij op zn laagste stand moet bij windows als ik hem wel aan de adapter heb, is wat koeler op mn schoot :).

[ Voor 37% gewijzigd door GENETX op 08-10-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou niet zoveel uit mogen maken. CRT is misschien wel minder scherp (vrijwel niet merkbaar vind ik), maar via de uitgang van je laptop zou je gewoon normaal beeld moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Johpie schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:44:
Heeft iemand al geprobeerd een extern beeldscherm aan te sluiten op zijn A6T? Ik heb net me 19 inch CRT (sub-d dus) aangesloten op me lappy, maar het beeld is wazig dat je er scheel van gaat kijken. Heb al met instellingen (resolutie en contrast ed) lopen spelen maar werd er niet echt beter op helaas...

Kan het niet proberen via DVI -> Sub-D verloopje want de aansluiting achterop de laptop is anders als die van het verloopje (DVI-I en DVD-D verschil).

Hebben jullie dit ook? of ben ik de eerste die het probeerd ^^
Ja ik had het inderdaad ook al op m'n 19" CRT geprobeerd, en daar kreeg ik ook vaag beeld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
Het probleem ligt denk ik toch echt aan de sub-d uitgang, want normaal zit die 19 inch gewoon op me pc aangesloten en daar is ie wel scherp.

Allebei op een resolutie 1280x1024 met dezelfde refreshrate, maarjah, beetje jammer.

@GremliN-Online

Hoe heb je deze drivers geinstalleerd? Via setup werkt niet omdat ie geen hardware kan vinden die bij de driver hoort en handmatig toevoegen werkt ook niet.

nevermind, moet eerst lezen dan blaten ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Johpie op 08-10-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
15" vga van packardbell en 17" van hp doen het gewoon perfect, de gewone VGA aansluiting trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
Na de installatie van de 91.48 drivers nogmaals geprobeerd en de beeldscherm optimalisatie wizard doorlopen, maar helaas geen verbetering.

Naast mijn normale pc is het beeld gewoon echt onscherp.

9800 Pro @ 1280x1024 @ 85 hz
GO 7600 @ 1280x1024 @ 85 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Johpie schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 19:30:
Na de installatie van de 91.48 drivers nogmaals geprobeerd en de beeldscherm optimalisatie wizard doorlopen, maar helaas geen verbetering.

Naast mijn normale pc is het beeld gewoon echt onscherp.

9800 Pro @ 1280x1024 @ 85 hz
GO 7600 @ 1280x1024 @ 85 hz
Same here... Ik draai dan wel 1600x1200@75hz op m'n 9800pro, maar op alle resoluties blijft het beeld gewoon onscherp op de VGA output van m'n A6T :(

Terwijl het een _prima_ monitor is, wordt ook voor videomonteren enzo gebruikt (LG monitor) dus daar ligt het niet aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
Inderdaad, mijnes betreft dan een Sony Multiscan E400, ook niet bepaald b-merk :P

Maar ik heb ondertussen nog even verder getest met twee samsung 17 inch tft's naast elkaar, de ene aangesloten op me laptop en de andere op een pc, en naast elkaar zie je gewoon verschil in scherpte.

Ik denk dat ik ermee zal moeten leven helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Ik heb een ASUS A6Va en deze geeft sinds kort problemen :(
Wanneer je de startknop indrukt gaan de lampjes bovenaan het toetsenbord aan en hoor je de fan gaan blazen. Het scherm gaat niet aan en vervolgens gaan de lampjes weer uit. Het maakt hierbij niet uit of alleen de batterij erin zit, de batterij en de adapter of de adapter alleen.
Heeft iemand hier een soortgelijk probleem gehad?
Ben bang dat het een RMA-tje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
nog maar eens over de bisoncam...ik kom er maar niet uit.
Waarom werkt dat ding niet? Hij staat gewoon goed geinstalleerd, maar ik blijf alleen een grijs scherm krijgen :?

Onderhand werkt mijn bisoncam webcam volledig. Uiteindelijk hielp het om deze drivers te installeren (en met de setup in dat bestand ook de oude drivers eerst te deleten)

[ Voor 42% gewijzigd door marteltor op 09-10-2006 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Net ff TFTtje van school aangesloten op me VGA uitgang en geeft gewoon perfect beeld zoals het zou moeten. (is een Nec LC15m btw ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
ik heb sinds vorige week een Asus A6T en ik zit met een tweetal problemen:

ten eerste: regelmatig kan ik geen draadloze verbindingen maken omdat in asus WLAN control center de Radio op OFF staat, ik moet hem dan handmatig weer op ON zetten. Ik gebruik gewoon de windows wireless connection van netwerkverbindingen. En wil dat ook eigenlijk blijven doen. Weet een van jullie hoe ik dit kan oplossen?

ten tweede: als ik via de TV OUT een film wil kijken (via BS Player) kan ik geen full screen mode aanzetten op de tv, hij speelt de film dan automatisch af op het beeldscherm van de laptop. Weet een van jullie hoe ik dit probleem kan oplossen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
FF uitzetten dat je lappie op standbij gaat als je de klep dicht doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sjaakmeister schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:10:
ik heb sinds vorige week een Asus A6T en ik zit met een tweetal problemen:

ten eerste: regelmatig kan ik geen draadloze verbindingen maken omdat in asus WLAN control center de Radio op OFF staat, ik moet hem dan handmatig weer op ON zetten. Ik gebruik gewoon de windows wireless connection van netwerkverbindingen. En wil dat ook eigenlijk blijven doen. Weet een van jullie hoe ik dit kan oplossen?

ten tweede: als ik via de TV OUT een film wil kijken (via BS Player) kan ik geen full screen mode aanzetten op de tv, hij speelt de film dan automatisch af op het beeldscherm van de laptop. Weet een van jullie hoe ik dit probleem kan oplossen ??
1. Hier geen prob met schone windows installatie. Gebruik je wel Fn+F2? Ik gebruik verder ook de tool van windows, Fn+F2 voor aan en uit en nog nooit problemen gehad!

2. Maak het beeldscherm dat je erop aansluit als hoofdmonitor. Ik denk dat dit het probleem is. Misschien dat het clonen een betere optie is, weet ik niet zeker ivm met resolutie en beveiligingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
XoReP schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 13:28:
FF uitzetten dat je lappie op standbij gaat als je de klep dicht doet ;)
Ik wil juist af en toe de laptop in stand-by kunnen zetten, dus dit is geen oplossing voor mijn probleem. Wel bedankt voor je reply
GremliN-Online schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 13:37:
[...]
1. Hier geen prob met schone windows installatie. Gebruik je wel Fn+F2? Ik gebruik verder ook de tool van windows, Fn+F2 voor aan en uit en nog nooit problemen gehad!

2. Maak het beeldscherm dat je erop aansluit als hoofdmonitor. Ik denk dat dit het probleem is. Misschien dat het clonen een betere optie is, weet ik niet zeker ivm met resolutie en beveiligingen.
1. Deze optie FN+F2 werkt hier alleen indien ik gebruik maak van de ASUS WLAN control center, wat ik dus niet wil.

2. Het klopt dat ie het op die manier doet, maar ik heb op mijn gewone PC nooit problemen met Dual View met TV. Ik wil het liefst gebruik maken van beide schermen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
ik had hetzelfde probleem met wlan. En dit kun je volgens mij alleen oplossen als je de wlan software installeerd (zal zometeen ff kijken hoe het precies heet). Nadat ik dat geinstalleerd had, werkte het na standby ook! En ook ik wilde dit via Windows doen, maar zorgen dat FN+F2 werkt is een must, een andere optie is er niet tenzij je handmatig radio on wilt zetten.

Edit: Het heet "Wireless Console 2". Een blauw icoontje.

Als je de driver CD erin doet, ga je naar Wireless Driver & Utility. En dan installeer je alleen de utility.

[ Voor 18% gewijzigd door AvanCade op 09-10-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
AvanCade schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:41:
ik had hetzelfde probleem met wlan. En dit kun je volgens mij alleen oplossen als je de wlan software installeerd (zal zometeen ff kijken hoe het precies heet). Nadat ik dat geinstalleerd had, werkte het na standby ook! En ook ik wilde dit via Windows doen, maar zorgen dat FN+F2 werkt is een must, een andere optie is er niet tenzij je handmatig radio on wilt zetten.

Edit: Het heet "Wireless Console 2". Een blauw icoontje.

Als je de driver CD erin doet, ga je naar Wireless Driver & Utility. En dan installeer je alleen de utility.
Mijn dank is groot, het probleem wat betreffend telkens opnieuw handmatig radio on moeten zetten is hierdoor opgelost.
Is het mogelijk het blauwe icoontje in de taakbalk ook weer weg te krijgen, ik hou niet zo van een hele rits van die dingen rechts onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Is het iemand al gelukt om de microfoon op de A6T werkend te krijgen? Zo ja; hoe moet ik dat doen?

dankdank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
sOid schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:19:
Is het iemand al gelukt om de microfoon op de A6T werkend te krijgen? Zo ja; hoe moet ik dat doen?

dankdank :)
Werkt hier gewoon via de Line in (dus ga niet zoeken naar een USB webcam met mic, ik zat eerst ook enorm hier naar te zoeken aangezien ik hem daar niet op had verwacht, ik verwachte via USB met de cam... (net als mn trust webcam)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
GremliN-Online schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:55:
[...]

Werkt hier gewoon via de Line in (dus ga niet zoeken naar een USB webcam met mic, ik zat eerst ook enorm hier naar te zoeken aangezien ik hem daar niet op had verwacht, ik verwachte via USB met de cam... (net als mn trust webcam)).
Ik krijg hem echt niet aan de praat :/ Wat moet ik allemaal instellen om hem werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hij kan wat zacht zijn, probeer anders via MSN, daarmee heb ik hem werkende iig.

Goed nieuws btw voor Asus A6T bezitters en waarschijnlijk ook allemaal andere modellen! Ik heb Asus gemailed over Vista support en dit kreeg ik terug:

Geachte heer,

Als windows VISTA officieel op de markt is dus geen BETA dan komen de drivers uit voor de ASUS notebooks.

Met vriendelijke groet,

ASUS@TSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:01:
[...]

Ik krijg hem echt niet aan de praat :/ Wat moet ik allemaal instellen om hem werkend te krijgen?
op het speakertje in je taakbalk drukken, in opties menu eigenschappen selecteren.

daar realtek HD audio input selecteren en daar microfoon vollume selecteren en helemaal naar boven gooien.

dan zou het gewoon moeten werken.

ik zou wel mic boosting aan gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:43:
[...]

op het speakertje in je taakbalk drukken, in opties menu eigenschappen selecteren.

daar realtek HD audio input selecteren en daar microfoon vollume selecteren en helemaal naar boven gooien.

dan zou het gewoon moeten werken.

ik zou wel mic boosting aan gooien
Ahh ik heb m nu werkend. Lag aan stomme geluidsrecorder van Windows. Alleen er zit een gigantische piep bij, iemand een idee waardoor het komt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:29

Leedbek

Luuk Luchtloper

sOid schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:30:
[...]

Ahh ik heb m nu werkend. Lag aan stomme geluidsrecorder van Windows. Alleen er zit een gigantische piep bij, iemand een idee waardoor het komt? :X
Zachter zetten?
Waarschijnlijk overstuurt de mic omdat ie simpelweg te hard staat...

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Luuk-Online schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:54:
[...]

Zachter zetten?
ik was net ook wat aan t spelen, en als je de micvolume op zn hardst zet en dan de speakers ook hard zet piept ie als een gek :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27
Eddos schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:01:
Voor degene die hun laptop hebben teruggestuurd voor het witte-scherm probleem:

Kunnen jullie mij vertellen hoelang hij ongeveer is weggeweest?Ik denk dat ik mijn A6Va ook ga RMA-en.
Het probleem wat ik heb is een beetje lastig precies te omschrijven, dus voor de geinteresseerden hier een filmpje.
Iemand die mijn filmpje heeft bekeken en zijn mening erover wil geven?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

GremliN-Online schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:37:
Hij kan wat zacht zijn, probeer anders via MSN, daarmee heb ik hem werkende iig.

Goed nieuws btw voor Asus A6T bezitters en waarschijnlijk ook allemaal andere modellen! Ik heb Asus gemailed over Vista support en dit kreeg ik terug:

Geachte heer,

Als windows VISTA officieel op de markt is dus geen BETA dan komen de drivers uit voor de ASUS notebooks.

Met vriendelijke groet,

ASUS@TSD
Op mijn nieuwe A6T zat ook al een "Vista Capable" stickertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Luuk-Online schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:54:
[...]

Zachter zetten?
Doesn't work. Kan hem wel zachter zetten, maar dan neemt ie weer veel te zacht op (moet ik met mn mond bij de microfoon hangen om er normaal geluid in te kunnen werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:29

Leedbek

Luuk Luchtloper

sOid schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:57:
[...]

Doesn't work. Kan hem wel zachter zetten, maar dan neemt ie weer veel te zacht op (moet ik met mn mond bij de microfoon hangen om er normaal geluid in te kunnen werken).
Ga naar start->bureau-accessoires->entertainment->volumeregeling en zet daar bij Microfoon een vinkje bij dempen. Je microfoon wordt nu niet meer door je speakers weergegeven, waardoor ie niet meer zou moeten oversturen. Vervolgens kun je onder opties->Eigenschappen kiezen voor opnemen, waarbij je het opnameniveau van de mic kan regelen. Onder Geavanceerd kiezen voor Mic Boost wil ook nog wel eens helpen.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Sjaakmeister schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:10:
[...]

Is het niet mogelijk het blauwe icoontje van wireless console 2 uit de taakbalk te verwijderen, ik hou niet zo van een hele rits van die dingen rechts onderin.
Is er niemand die een oplossing heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Veel dingen zijn idd niet weg te krijgen. Gewoon hiden is de enige oplossing helaas...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
als je start->uitvoeren-> msconfig doet, en dan bij tabje opstarten de serverice wcourier uitschakeld? heeft iets te maken met de wireless console, maar ik heb er verder zelf geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
hellboy123 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:35:
als je start->uitvoeren-> msconfig doet, en dan bij tabje opstarten de serverice wcourier uitschakeld? heeft iets te maken met de wireless console, maar ik heb er verder zelf geen last van ;)
tja in dat geval werkt het uitschakelen van wireless internet via FN+F2 ook niet meer. Ik vrees dat ik dit extra icoontje in de taakbalk dan maar voor lief moet nemen. Ach ik zit nu op 5, is nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Het vage is, dat ik wel wireless lan uit kan zetten, maar niet dat het ledje op de laptop uitgaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Nu online
Kan ik ook niet uitzetten en heb alle software er gewoon opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb een netgamez kaartje gewonnen maar niet echt mogelijkheid om mn desktop te verslepen. Nu zat ik toch al te denken over een laptop, dus nu wil ik een asus A6T gaan kopen, 2 maanden oud voor 800 euro met tas en optical mouse.

Is dat een beetje een christelijke prijs? wat zijn de dingen waar ik op moet letten (specifiek voor deze laptop. niet comp's in het algemeen).

[ Voor 21% gewijzigd door indexample op 12-10-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
eperon schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:35:
ik heb een netgamez kaartje gewonnen maar niet echt mogelijkheid om mn desktop te verslepen. Nu zat ik toch al te denken over een laptop, dus nu wil ik een asus A6T gaan kopen, 2 maanden oud voor 800 euro met tas en optical mouse.

Is dat een beetje een christelijke prijs? wat zijn de dingen waar ik op moet letten (specifiek voor deze laptop. niet comp's in het algemeen).
Weet niet of je het belangrijk vind, maar bluetooth en kijken of er 1x 1024 of 2x 512mb ram in zit.

Verder natuurlijk de aankoopbon als je hem 2ehands koopt (wat ik opmaak uit jouw verhaal). En even op dode pixels letten.

Verder een toplaptop, en als hij voor 800euro in goede staat is kan je geen miskoop begaan.

Let er wel op dat het de A6T is! Want dat is degene met 256mb dedicated videogeheugen :)

Ik moet trouwens eerlijk zijn dat ik mijn desktop nauwelijks meer gebruik sinds ik deze laptop heb :+

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 12-10-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
Weet niet of je het belangrijk vind, maar bluetooth en kijken of er 1x 1024 of 2x 512mb ram in zit.

Verder natuurlijk de aankoopbon als je hem 2ehands koopt (wat ik opmaak uit jouw verhaal). En even op dode pixels letten.

Verder een toplaptop, en als hij voor 800euro in goede staat is kan je geen miskoop begaan.

Let er wel op dat het de A6T is! Want dat is degene met 256mb dedicated videogeheugen :)

Ik moet trouwens eerlijk zijn dat ik mijn desktop nauwelijks meer gebruik sinds ik deze laptop heb :+
tnx, goeie tips!

ik heb er nog 1 gig bij bedongen voor 50 euro extra, dus nu 2 gig erin. (2x 1 gig). Bon zit erbij, geen dode pixels.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi hoi
ik heb sinds gister ook mn asus a6t-AP008B thuis gekregen dus je snapt wel ik helemaal blij
ik vandaag verder er mee gegaan
en tot mn grote verbazing krijg ik het internet nie aan de gang
heb alles geprobeerd wat ik denk dat het kan zijn
het is verbonden van modem(speedtouch 510) naar router(linksys wtr54g) en dan via draadloos netwerkkaart(die in de laptop zit)
maar helaas helemaal niks doet het internet..laptop zegt wel dat ie verbonden is met router maar ook bedraad krijg ik het er nie op..
heb ondertussen drivers opnieuw geprobeerd..op de router alles open gegooid..maar nee hoor
ik kan ook nie pingen
en ik moet handmatig ip adres invoeren want automatisch krijgt ie het nie(Wat ik al vreemd vindt) ik denk dat het iets in de laptop is want mn oude laptop is precies hetzelfde aangesloten(alleen dan via pcmia wlan kaartje, de rest is hetzelfde) en daar werkt wel alles naar behoren (en dat is een acer 1362lc)
ik kan ook nie via internet explorer in mn router komen als ik router adres intik
duss als iemand een oplossing weet voor mn probleem dan zou ik diegene heel dankbaar zijn want een laptop zonder internet werkt toch lastig moet ik zeggen
oja ik heb de virusscanner die erop zat(norton) al verwijderd want dacht eerst dat daar aan lag maar helaas dus nie

update:
ik ben stapje dichterbij de oplossing...
heb router helemaal teruggezet naar begininstellingen(gereset dus) firmware geupgrade..en nou doet internet het wel via de draad maar nog nie draadloos..de wlan dinges krijgt geen ipadres
kan het misschien eraan liggen dat de draadloze verbinding van mn oude laptop en mn nieuwe laptop met elkaar in conflict zitten ofzo??

update 2:
nou helaas het is weer bij het oude ;(
ik heb firmware geupdate naar de nieuwste die op de site te vinden was maar dat hielp dus nie
ik heb wel heel ff internet gehad via draad maarja dat doet het nou nie meer(tja ik snap nie hoe dat kan)
ze hebben wel verbinding maar wlan krijgt geen ip adres toegewezen als dat op automatisch staat en als ik handmatig een invoer dan krijgt wlan wel verbinding, maar daar is ook alles mee gezegd..netwerk werkt ook nie..en tja via oude laptop verbinding werkt het allemaal wel
zeeer vreemd vindt ik het allemaal
en werkt behoorlijk frustrerend zo
dus aub wie weet de oplossing???

groetjes
cindy

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

gaat de fan van die A6T ook wel eens uit als je de cpu verders niet belast ? Ik zit atm alleen te downloaden maar die fan blijft zachtjes aanstaan en dat hoor je wel als je wilt slapen :P. En klopt het dat die hdd beetje geluid maakt bij het downloaden ? iemand een idee ?

[ Voor 14% gewijzigd door AOC op 13-10-2006 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dark0z schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:45:
gaat de fan van die A6T ook wel eens uit als je de cpu verders niet belast ? Ik zit atm alleen te downloaden maar die fan blijft zachtjes aanstaan en dat hoor je wel als je wilt slapen :P. En klopt het dat die hdd beetje geluid maakt bij het downloaden ? iemand een idee ?
HDD zal wel spinnen om wat op te slaan hè, tenminste ik denk dat dat het doel van downloaden is ;). Mijn A6T fan draait op het moment wel (max performance). Ook op quiet office draait hij langzaam nu (zla mischien straks uitgaan). Bij mij hoor ik hem in ieder geval niet, alleen als ik mijn oor er naast leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
GremliN-Online schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:41:
[...]

HDD zal wel spinnen om wat op te slaan hè, tenminste ik denk dat dat het doel van downloaden is ;). Mijn A6T fan draait op het moment wel (max performance). Ook op quiet office draait hij langzaam nu (zla mischien straks uitgaan). Bij mij hoor ik hem in ieder geval niet, alleen als ik mijn oor er naast leg.
Same here. En ik weet van mezelf dat ik erg goede oren heb, maar heb er _totaal_ geen last van. Enige wat ik veel geluid vind maken is de DVDdrive als je er wat in propt, maar is verder ook niet heel erg ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
sOid schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:40:
[...]

Same here. En ik weet van mezelf dat ik erg goede oren heb, maar heb er _totaal_ geen last van. Enige wat ik veel geluid vind maken is de DVDdrive als je er wat in propt, maar is verder ook niet heel erg ofzo.
bij mij is ie ook zo goed als onhoorbaar, maar als ik aan t downlaoden ben met grab-it, dan slaat de dan om de 5 minuten even aan, en dat is wel irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

ik hoor het wel redelijk, volgens nbprobe draait hij 2000touren, hoort dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
NBProbe leest alle A6 versies de fanspeed uit maar bij mijn A6Va niet ?
Echt heel erg wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 18:03
Oke, het is zo goed als zeker.
Ik wil deze kopen: pricewatch: Asus A6T-AP008B (Turion TL52; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Iemand aanmerkingen en of andere suggesties. De laptops driving me crazy en wil toch wel tot de aankoop overgaan maar er zijn er zoveel. dus ja of nee :P
Het is voor office + school en af en toe een spelletje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
ID-College schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:36:
Ik wil deze kopen: pricewatch: Asus A6T-AP008B (Turion TL52; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Iemand aanmerkingen en of andere suggesties. De laptops driving me crazy en wil toch wel tot de aankoop overgaan maar er zijn er zoveel. dus ja of nee :P
Als je ervaringen wilt weten, lees dan dit topic eens rustig door en bekijk de survey(s) die ervan gemaakt zijn. Moet je voldoende info geven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai. Ik wilde een Laptop aanschaffen maar loop tegen een aantal vraagjes aan.

Ik zag laatst in de winkel onderstaande ASUS laptop: type ASUS Z92M-Q029H
Alleen ben ik niet zo tevreden over de specs. Maar de behuizing van die laptop vind ik wel okay.
Probleem is nu dat ik nergens betere ASUS laptop-configuraties vind (op internet ook niet)
met deze specifieke behuizing.
Ik ben dus beperkt tot deze Z92M-Q029H configuratie als ik die behuizing zo graag wil.

Het gaat nu dus om dit model/behuizing.
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a158/alcappuccino/zserieasus.jpg
Mét betere specs.

En Niet deze:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a158/alcappuccino/01.jpg

Winkels halen voor het gemak die twee behuizingen door mekaar heen.
Onderste behuizing komt nu veel meer voor, met betere cofiguraties.
Wie weet waar ik meer ASUS laptops kan vinden met een betere configuratie dan de Z92M-Q029H maar met die specifieke behuizing?

Wat ik ook wel op prijs zou stellen is een link naar meer plaatjes van die eerste behuizing.
Ik wil die 2 namelijk vergelijken kwa looks (hoe het eruitziet dicht, open, achterkant,
zijkant). Plaatjes van die onderste heb ik al .

Mischien dat ik dan toch alsnog ga voor die onderste model..
Op internet vind ik nul over die eerste...
Wie kan mij helpen?

Bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

De Z92 serie wordt alleen verkocht door MyCom en dergelijke winkels, het zijn dus speciale laptops, met afwijkende specs t.o.v. de "normale" retail laptops van Asus. Daarom vind je weinig informatie over de Z series op internet.

Echter vind ik de onderste mooier in het echt.

[ Voor 9% gewijzigd door M55 op 14-10-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 15:37
De onderste is ook steviger in het echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ID-College schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:36:

Zeker doen! Ben er zeer tevreden mee en waarschijnlijk is Vista Support door Asus zo goed als zeker! (Bron: Asus medewerker dmv Mail). Laatste tijd topics gekeken en er zijn ongeveer 3 opties in dit segment voor ong. dezelfde prijs en kwaliteit:

Asus A6T, Een Toshiba (staat ook wel ergens op GoT) en de Acer Aspire 5672 serie. De A6T komt in mijn ogen er het beste uit. De toshiba heeft namelijk een budget Core Duo en Acer ben ik niet zo'n fan van maar heeft verder 128MB X1600 met HM en die zullen wel weer trager geheugen mee geven. Wil je echt betere configs ben je weer 200-300 euro duurder uit door alleen maar een Core 2 Duo CPU te hebben en goedkoper heb ik niet echt gezien met zo'n goede graka! Verder is de Turion een soort van tragere Core 2 Duo aangezien deze alle functies van de Core 2 Duo ook aan boord heeft (VT, 64-bit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las (op tweakers) iets over schermen die een raster-filmlaagje bezitten (laagje met kleine zwarte puntjes). En dat dat nogal vervelend is met precies editen in photoshop.Ik weet niet meer waar dat was. Ik gebruik veel photoshop. Iemand een idee of dit bij die colorshine displays was?

Het was me ook nog niet duidelijk mbt. shared video memory.
In sommige specs staat shared memory: no. maar dan wel iets van hypermemory.
Dat laatste betekend toch ook dat de bus voor geheugen en processor gedeeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:00:
Ik las (op tweakers) iets over schermen die een raster-filmlaagje bezitten (laagje met kleine zwarte puntjes). En dat dat nogal vervelend is met precies editen in photoshop.Ik weet niet meer waar dat was. Ik gebruik veel photoshop. Iemand een idee of dit bij die colorshine displays was?

Het was me ook nog niet duidelijk mbt. shared video memory.
In sommige specs staat shared memory: no. maar dan wel iets van hypermemory.
Dat laatste betekend toch ook dat de bus voor geheugen en processor gedeeld wordt?
Dat eerste zul je zelf moeten zien. Ik weet niet precies wat ik me er bij moet voorstellen en heb verder geen last ofzo.

Shared: 100% van het VRAM komt uit het systeemgeheugen.

Hypermemory (ATI) en TurboCache (nVidia): VRAM bestaat uit deels VRAM en deels werkgeheugen. Bijv. 256MB dedicated en 256MB werkgeheugen maakt 512MB VRAM.

Deciated VRAM: 100% van het VRAM komt van de graka zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 03:07:

Wat ik ook wel op prijs zou stellen is een link naar meer plaatjes van die eerste behuizing.
Ik wil die 2 namelijk vergelijken kwa looks (hoe het eruitziet dicht, open, achterkant,
zijkant). Plaatjes van die onderste heb ik al .

Mischien dat ik dan toch alsnog ga voor die onderste model..
Op internet vind ik nul over die eerste...
Wie kan mij helpen?

Bedankt.
Ik heb de onderste behuizing over m'n a6t heen zitten. Zou gewoon voor het onderste model gaan, is ook ongeloofelijk stevig. M'n vriendin vond het laatst tijd om met m'n laptop te gooien(van de tafel af laten vallen) en wonder boven wonder doet ie het nog EN zit er geen krasje op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. dan. thanks.

Laatste vraagje mbt laptops (want ze zijn nieuw voor mij, geen ervaring)

Zijn die ASUS latops een beetje stil?
(mede) reden dat ik een laptop neem is omdat mijn pc zoveel geluid maakt (processor fan)
En daar stoor ik me nu na 4 jaar vreselijk aan.
Een vriend van mij heeft een oude laptop en afentoe draait dat 2cm fannetje heel snel om hitte kwijt te raken.
Voorde rest vind ik dat nog wel te doen (kan ook stiller).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

De A6T is best stil, maar de fan draait wel altijd maar heel zachtjes.
Als je uiteraard meer power gebruikt, bv 3d games speelt gaat hij harder draaien, maar
ik vind het niet irritant. Mijn oude Dell laptop maakte veel meer herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:36:
Ok. dan. thanks.

Laatste vraagje mbt laptops (want ze zijn nieuw voor mij, geen ervaring)

Zijn die ASUS latops een beetje stil?
(mede) reden dat ik een laptop neem is omdat mijn pc zoveel geluid maakt (processor fan)
En daar stoor ik me nu na 4 jaar vreselijk aan.
Een vriend van mij heeft een oude laptop en afentoe draait dat 2cm fannetje heel snel om hitte kwijt te raken.
Voorde rest vind ik dat nog wel te doen (kan ook stiller).
Ik vind hem wel vrij stil. De fan blaast zachtjes maar vaak heb ik muziek aan dus verder geen last van de fan. Ben zelf ook 4 jaar lang een stofzuiger gewend geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
spelen jullie bf2? en zo ja, welke forceware versie gebruiken jullie? zit nu op netgamez maar krijg het maar niet aan de praat (ctd bij opstarten)

a6t

edit: de oplossing zat m niet in de forceware, maar in het uitzetten van dual core

[ Voor 23% gewijzigd door indexample op 14-10-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
eperon schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:45:
spelen jullie bf2? en zo ja, welke forceware versie gebruiken jullie? zit nu op netgamez maar krijg het maar niet aan de praat (ctd bij opstarten)

a6t

edit: de oplossing zat m niet in de forceware, maar in het uitzetten van dual core
Wat bedoel je met het uitzetten van dualcore? heb je het voor elkaar gekregen om een complete core van de Turion uit te zetten oid? Dat zou wel heel mooi zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
In taakbeheer kan je bij 'affiniteit' een proces op 1 core laten draaien. Simpelweg een vinkje weghalen bij 1 van de cores en klaar. Denk dat eperon dat bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
B-Buster schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:36:
In taakbeheer kan je bij 'affiniteit' een proces op 1 core laten draaien. Simpelweg een vinkje weghalen bij 1 van de cores en klaar. Denk dat eperon dat bedoeld.
ja dat bedoel ik. Jammer dat ie niet onthoudt dat dat altijd moet voor bf2, moet telkens weer uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Moet je de AMD Dual-Core Optimizer installeren, deze moet problemen met dual-core oplossen.

http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_14098,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hard te twijfelen tussen 2 asus'en van de A5 serie.

Het gaat om de:
Asus A6T-AP008B (€1061)
Type processor Mobile AMD Turion 64
Uitvoering TL-52
Kloksnelheid 1600 MHz
Intern geheugen 1024 MB
Videokaart type nVidia GeForce Go 7600
Videogeheugen 256 MB

En de:
Asus A6JC-Q147H (€1060)
Type processor Intel Core 2 Duo
Uitvoering T5500
Kloksnelheid 1660 MHz
Intern geheugen 1024 MB
Videokaart type NVIDIA GeForce Go 7300
Videogeheugen 256MB

De dingen die ik met mijn laptop wil gaan doen is:
-Autocad
-Word/Excel etc.
-Filmpje kijken
En natuurlijk een beetje gamen(dit is niet de hoofd zaak).

Belangrijke dingen vind ik:
-Moet nieuwe games kunnen draaien (hoeft niet beste settings)
-Accu moet minimaal 2,5/3 uur mee gaan.

Zo als jullie zien zit er nouwelijks prijs verschil in.

Dus wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

De 7300 is absoluut een prut GPU, en hiermee kan je absoluut niet de nieuwste games spelen, iig niet zoals je wilt ;)...

check ook: http://kettya.com/notebook2/gpu_ranking.htm

Ik zou voor de A6T gaan, hij bevalt me uitstekend.
De accu gaat zo'n 3 uur mee met wifi aan.

[ Voor 23% gewijzigd door M55 op 17-10-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M55 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:12:
De 7300 is absoluut een prut GPU, en hiermee kan je absoluut niet de nieuwste games spelen, iig niet zoals je wilt ;)...

check ook: http://kettya.com/notebook2/gpu_ranking.htm
hmmm volgens die benchmark is de ati Mobility Radeon x1600 (256 MB) niet sneller als de Nvidia GeForce Go 7600.

nou zijn dit niet mijn ervaringen.

ik heb een x1600 (256) in m'n asus a6ja (mycom versie met t2050)
een van mijn klasgenoten heeft de a6t met die Nvidia GeForce Go 7600 (256)

als wij tegen elkaar gamen haal ik in de meeste spellen tussen de 5 en 10% meer frames.

zijn dat die 4 pixel pipelines die de x1600 meer heeft? want in de Mhzen zit het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descendant
Vandaag de A6T-AP006B besteld bij Laptops4U, hopelijk kan ik hem snel ophalen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 18:03
Descendant schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:40:
Vandaag de A6T-AP006B besteld bij Laptops4U, hopelijk kan ik hem snel ophalen! :)
Woei die heb ik ook besteld gisteren. Bij azerty. Hoop dat ik hem snel binnenkrijg. Hoop dat ie morgen verstuurd wordt :D Bij azerty is die trouwens 35 euro goedkoper :P

[ Voor 7% gewijzigd door ID-College op 18-10-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descendant
ID-College schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:24:
[...]

Woei die heb ik ook besteld gisteren. Bij azerty. Hoop dat ik hem snel binnenkrijg. Hoop dat ie morgen verstuurd wordt :D Bij azerty is die trouwens 35 euro goedkoper :P
Ja nou ja, ik hoorde in dit topic wel veel goede verhalen over L4U. En ik ben niet degene die hem betaald. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Descendant schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 01:14:
[...]

Ja nou ja, ik hoorde in dit topic wel veel goede verhalen over L4U. En ik ben niet degene die hem betaald. 8)
Ik ook niet, de overheid heeft hem voor me betaald :+

Moet hem over een aantal jaar wel terugbetalen, studiefinanciering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:08:
[...]

hmmm volgens die benchmark is de ati Mobility Radeon x1600 (256 MB) niet sneller als de Nvidia GeForce Go 7600.

nou zijn dit niet mijn ervaringen.

ik heb een x1600 (256) in m'n asus a6ja (mycom versie met t2050)
een van mijn klasgenoten heeft de a6t met die Nvidia GeForce Go 7600 (256)

als wij tegen elkaar gamen haal ik in de meeste spellen tussen de 5 en 10% meer frames.

zijn dat die 4 pixel pipelines die de x1600 meer heeft? want in de Mhzen zit het niet.
Ligt gewoon aan welke spel het is, de één loopt sneller met de NVIDIA, de ander met de ATI.
Ik zou zeggen dat ze even goed zijn ;)
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.