[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 19.870 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dark0z schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:08:
[...]

Ss die A6T ook stil qua fan ? Want ik las deze topic beetje door, maar bij sommige laptops (geen A6T tot zover) waren nogal luidruchtig.

En hoe zit het met het beeld, spiegelt het zo erg dat je je haar ermee kan kammen, en kan je nog wat zien als de zon schijnt :)? Bij sommige laptops zie je continu jezelf in het scherm en dat is soms nogal vervelend.

Denk dat ik maar mooi naar eindhoven ga om hem op te halen, toch ov :)

ik doe Interactive media & design. Als je ooit eens Industrial/hardcore mocht horen en je ziet een fijutie siemens(schoollaptop) en een asus ernaast zitten, dan ben ik het met een maat van me ;)
Ja ik vind hem vrij stil. Zeker als ik niet aan het gamen ben hoor ik hem compleet niet en ik moet eerlijk zijn dat ik een erg goed gehoor heb.

Als je er goed voor zit valt er wel mee te werken buiten, maar als echt de zon erop schijnt reflecteerd het wel te veel, zeker in de zomer is dit dus een 'probleem' maar ik vind de nadelen van het reflecterende scherm niet opwegen tegen de voordelen van een niet-reflecterend scherm. Zeker voor zo'n studie is het super, omdat je dan de kleuren zo goed mogelijk moet hebben. Je ziet jezelf alleen in het scherm als het overdags is en je zit bij een raam ofzo.

Maare Eindhoven? Waar wil je hem kopen dan? Laptops4u zit op een of andere provinciale weg, en daar kom je echt niet makkelijk met het OV.

Mocht je iemand met een koptelefoon op zien lopen waar Ska/Folk/Punk uit komt, heb je grote kans dat ik het ben :P

@ hieronder; paar keer laten vallen, wedden dat je dan nog wat dode pixels hebt? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:20:
[...]

Ik geloof dat ze daar bij mycom niet zo moeilijk over doen, ik zou hem gewoon even meenemen naar mycom en zien wat ze daar zeggen.
ja... maar ja volgens de garantie voorwaarden is 1 niet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Dark0z schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat ik toch voor de A6T-AP008B ga. Ik neem aan dat de laptop goed genoeg is voor die 4 jaar dat ik ga studeren.

Ik zat eerst nog te twijfelen aan een core2duo met 4mb cache, maar dat lijkt mij wat overkill voor photoshop, dreamweaver en andere progjes die je nodig heb met interactive media @hva, Owja, ik zit dus op de hva tegenover amstel station ;)

Ik zat eerst aan een zepto 6615WD te denken, maar dan leg je dus +500euro meer voor een hogere resolutie en een videokaart van 256mb meer en een core2duo, en dan heb je dus nog geen windows en een kleinere hdd. Overigens heeft de laptop van zepto een lagere score in 3dmark2006 dan de A6T-AP008B, teminste, als de specs van zepto.nl kloppen en de review van de A6T-AP008B bij de productservey.

Het geld wat ik nu bespaar met een wat goedkopere laptop steek ik dan wel in een snellere desktop pc.

Ik denk dat ik hem ook bij laptops4u ga halen, goede verhalen over gehoord, of weet iemand een andere shop die dichter in de buurt van amsterdam ligt ?

en wie weet hoe het zit als je de laptop zelf ophaal en je ziet dat er geen dode pixels zijn, maar na 3 weken verschijnt er zomaar een dode pixel, wat kan je daar dan tegen doen of heb je dan gewoon pech ?

Ik zit ook nog te twijfelen om 3jaar garantie te nemen voor +-139 euro, is dit aan te raden, of beetje overbodig ?
offtopic:
Je zit al op dezelfde opleiding als ik en nu koop je ook nog dezelfde laptop?! Dan zie ik je nog wel denk ik! In welke klas zit je?

Ik heb ook de a6t bij laptops4u gehaald, met die verzekering. Vond die verzekering toch wel ideaal. Ik bedoel een koppie koffie over je laptop is snel gebeurd, en wanneer dat gebeurd wens je denk ik toch wel dat je een verzekering had afgesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heb ik de knoop doorgehakt en de A6Jc besteld. Ik wilde toch wel op zeker gaan met de intel, en die videokaart interesseerde me eigenlijk niet. Ik heb ook de pixelgarantie van 4Launch erbij besteld. Deze garantie is voor verzending en de eerste 24uur na ontvangst. Daar dit een vrij korte tijd is, vraag ik me af of het misschien slim is om de laptop de eerste 24uur ook aan te houden, zodat een eventuele pixel die op sterven staat ook daadwerkelijk dood gaat binnen 24 uur..? Of zou dit juist een averechts effect kunnen hebben, dat je daardoor alleen maar meer kans krijgt op dode pixels later.

Overigens vraag ik me ook af hoe strikt 4Launch is met die 24 uur? Ik neem aan dat ze niet precies kunnen weten hoe laat de laptop is afgeleverd, dus hoe berekenen ze dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nedra schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:50:
Ik heb ook de a6t bij laptops4u gehaald, met die verzekering. Vond die verzekering toch wel ideaal. Ik bedoel een koppie koffie over je laptop is snel gebeurd, en wanneer dat gebeurd wens je denk ik toch wel dat je een verzekering had afgesloten!
Precies. Bij verzekeringen is het altijd zo dat als je aan het eind van de termijn er geen gebruik van hebt gemaakt, het zonde van het geld vind, maar als je er wel gebruik van maakt omdat er toch iets gebeurd vind je het je geld weer waard en ben je blij dat je het hebt afgesloten.

Ik neem morgen laptop mee naar school (A6T) en ga daarna de stad in om een Second Skin te kopen, ik zal laten weten welke er goed omheen past!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
sOid schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:25:
[...]

Precies. Bij verzekeringen is het altijd zo dat als je aan het eind van de termijn er geen gebruik van hebt gemaakt, het zonde van het geld vind, maar als je er wel gebruik van maakt omdat er toch iets gebeurd vind je het je geld weer waard en ben je blij dat je het hebt afgesloten.

Ik neem morgen laptop mee naar school (A6T) en ga daarna de stad in om een Second Skin te kopen, ik zal laten weten welke er goed omheen past!
ik heb er vandaag bij de mediamarkt 1 gehaald, was in de aanbieding voor rond de 20,-- Merk case logic. De laptop past er goed in, Vond het wel een mooi prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
hellboy123 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:19:
[...]

ik heb er vandaag bij de mediamarkt 1 gehaald, was in de aanbieding voor rond de 20,-- Merk case logic. De laptop past er goed in, Vond het wel een mooi prijsje :)
Ja die heb ik al gezien, en ook nog een van Tragus en ook nog een andere.
Alleen vond ik deze er allemaal te kwetsbaar uitzien en aanvoelen, en voor 15euro meer heb je een crumpler van hele goede kwaliteit (vind het veel beter en ook nog eens mooier dan de andere second skins die ik tot nu toe heb gezien).

Weet alleen dus nog niet zeker of ze er in passen, maar dat merk ik morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Iemand enig idee hoe ik alleen windows kan installeren? De bijgeleverde CD's geven mij alleen de optie om de recovery te gebruiken, maar ik wil dus zelf Windows helemaal installeren zonder pre-installed programma's. Ik ben namelijk niet zo'n fan van 20 tray icons. En helemaal niet van aparte partities voor de recovery.

Het betreft de Asus A6T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
sOid schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:25:
[...]

Ik heb het al geprobeerd, bij mijn a6t pastte eigenlijk de 17" normaal goed..met een beetje ruimte, de rest was het allemaal net niet. Ben uiteindelijk voor een crumpler tas gegaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi mensen,
ik wil graag ook een a6t kopen maar ik twijfel nog tussen a6t-apoo6h en de a6t-apoo8b. Wat denken jullie wat de juiste keuze zou zijn? ik vind het namelijk jammer van de apoo6h een tragere harddisk heeft namelijk 4200 rpm en volgens mij is de videokaart van de apoo8b weer wat minder. En ik wil toch echt graag een game kunnen spelen.

Dit zijn de specs van de apoo6h

15,4 wxga tft
Amd Turion 2 tl 52
120 GB 4200 rpm
1024 MB
512 MB nVidia GeForce Go7600 Turbocache

A6T-AP008B
15.4" TFT WXGA Color Shine (1280x800)
AMD Turion II TL 52 1.6G (L2: 512KB*2)
NVIDIA GeForceT Go 7600 128MB VRAM
1024MB DDRII-667(1GBx1)
100GB 5400rpm
8X DVD Super Multi Double Layer
Win XP Home
10/100 Base WLAN 802.11g
1.3MegaPixel CMOS Camera
Inclusief Tas en Muis

Welke moet ik nou nemen of hebben jullie eventueel nog een ander alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Om te beginnen heeft de AP088B geen 128mb maar 256mb dedicated geheugen.

Als je weet dat de 512mb van de AP006H geen dedicated maar turbocache is, dan is het wel duidelijk denk ik welke de betere is voor games.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Buster schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:48:

Als je weet dat de 512mb van de AP006H geen dedicated maar turbocache is, dan is het wel duidelijk denk ik welke de betere is voor games.
maar in de specs staat 128 mb op de site van yorcom of zegt dit verder niks. Sorry begin de laptops steeds beter te begrijpen alleen de videokaarten zijn af en toe nog een raadsel.

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
B-Buster schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:48:

Die 512mb is opgebouwd uit 256 mb dedicated en 256 mb turbocache. Dus deze is zeer zeker in de nieuwste games niet minder snel.

• hellboy123
wilfer schreef op woensdag 20 september 2006 @ 07:47:
[...]

Die 512mb is opgebouwd uit 256 mb dedicated en 256 mb turbocache. Dus deze is zeer zeker in de nieuwste games niet minder snel.
turbocache betekend dus dat het ruimte van je werkgeheugen afsnoept.

• B-Buster
wilfer schreef op woensdag 20 september 2006 @ 07:47:
[...]

Nou dat betwijfel ik.

Naast het normale geheugenverbruik heeft het systeem dan ook nog geheugenverbruik voor de grafische kaart te verwerken. Bij games die veel geheugen verbruiken scheelt dat dan uiteindelijk snelheid.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:03
Die 128 MB klopt nergens. Overal staat het nog omdat dat verkeerd is doorgegeven door Asus oid. Allee A6T versies hebben gewoon 256MB dedicated op de GeForce Go 7600. Mischien heeft de A6T AP008B ook wel TC maar uitgeschakeld, kan me niet voorstellen dat Asus een appart moederboard maakt (aangezien de chip er op zit) om voor MyCom een TC versie te maken.

• wilfer
B-Buster schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:20:
[...]

Nou dat betwijfel ik.

Naast het normale geheugenverbruik heeft het systeem dan ook nog geheugenverbruik voor de grafische kaart te verwerken. Bij games die veel geheugen verbruiken scheelt dat dan uiteindelijk snelheid.
Wanneer de 256 mb vol zijn maakt de videokaart gebruik van het werkgeheugen. Wanneer er geen turocache bij zit moet hij de data halen van de schijf, dit duurt volgens mij langer. Het lijkt mij ook sterk dat een extra optie op de kaart vertragend zou werken. Je kunt het werkgeheugen makkelijk en goedkoop uitbreiden, dit geldt niet voor het videogeheugen.

• AvanCade
AvanCade schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 23:02:
Iemand enig idee hoe ik alleen windows kan installeren? De bijgeleverde CD's geven mij alleen de optie om de recovery te gebruiken, maar ik wil dus zelf Windows helemaal installeren zonder pre-installed programma's. Ik ben namelijk niet zo'n fan van 20 tray icons. En helemaal niet van aparte partities voor de recovery.

Het betreft de Asus A6T.
Voor de liefhebbers, de enige manier op Windows zelf te installeren is een andere CD te bemachtigen en dan de code op de onderkant te gebruiken als serienummer.

Mijn laptop is zojuist geactiveerd en werkt dus.

Stukken beter zonder al die trayicons.

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 00:21
AvanCade schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:13:
[...]

Voor de liefhebbers, de enige manier op Windows zelf te installeren is een andere CD te bemachtigen en dan de code op de onderkant te gebruiken als serienummer.

Mijn laptop is zojuist geactiveerd en werkt dus.

Stukken beter zonder al die trayicons.
Je kunt van een willekeurige persoon een originele windows XP home cd kopiëren en dan de key die onderop je laptop staat gebruiken? ... relaxed :)

• GENETX
Of zelfs een Windows XP Pro weten te bemachtigen met een licentie :P. Heb ik ook gedaan, werkt perfect.

Over het TC verhaal. Idd zal het dan van de HDD moeten komen. Maar 256MB van je 1024MB missen is ook veel, zelf denk ik dat de 4:1 verhouding normaal is voor gamen. En of er echt TC opzit, ik weet het niet. Mischien ook wel op de standaard A6T aangezien ik niet wil geloven dat Asus een appart mobo maakt voor Mycom ed.

Mischien ook wel een reden dat er niet een speciale wordt gebouwd: De A6Tc heeft namelijk ook geen TC op de 7300 (of iig 256MB dedicated). Ze plakken mischien ipv een 7600 chipje een 7300 chipje er op en een andere CPU. Ik zou me kunnen voorstellen dat die 2 hetzelfde voetje hebben (over de GFX) zodat er lekker op dat punt wordt bezuinigd door asus.

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 20-09-2006 21:11 ]

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

ik zit eigenlijk nog steeds te twijfelen met de A6t over de garantie's.

Standaard zit er 2jaar pickup&return erop, dat is geloof ik van asus zelf. Maar nu kan ik ook 3 jaar garantie nemen tegen schade van buitenaf. Maar zit dat ook niet bij die 2 jaar pickup&return, dat als ik hem laat vallen dat het dan nog onder garantie val ? Want voor een jaartje extra ga ik dan geen 140euro betalen.

En pixelgarantie, noodzakelijk of niet ? Het is wel weer 50euro meer, enja, ben student ;)

• B-Buster
Dark0z schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:43:
ik zit eigenlijk nog steeds te twijfelen met de A6t over de garantie's.

Standaard zit er 2jaar pickup&return erop, dat is geloof ik van asus zelf. Maar nu kan ik ook 3 jaar garantie nemen tegen schade van buitenaf. Maar zit dat ook niet bij die 2 jaar pickup&return, dat als ik hem laat vallen dat het dan nog onder garantie val ? Want voor een jaartje extra ga ik dan geen 140euro betalen.

En pixelgarantie, noodzakelijk of niet ? Het is wel weer 50euro meer, enja, ben student ;)
Vallen valt buiten de normale garantie natuurlijk. Dat is puur een garantie op technische defecten.

Die verzekering is inclusief schadeverzekering. Dus of je hem nou in de regen laat staan, er cola overheen mikt, hem van de trap laat rollen.. dat is daarmee gedekt. Daar betaal je uiteraard ook meer geld voor, maar voor die paar euro die het gemiddeld per maand kost is het dat (vind ik) zeker waard. Heb het ook gedaan en geeft een zekerder gevoel als je hem eens meeneemt in je rugzak op de fiets.

Ik heb geen pixelgarantie genomen omdat ik weinig gevallen tegenkwam van dode pixels bij de A6 serie. Mijne was gelukkig vrij van dode pixels.

• ar34z
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-01 20:50
Hoi,

Ik heb ook een A6Ja met een 7200 rpm schijf erin. Hij werkt helemaal goed, maar volgens mij heeft ie een hitteprobleem.

Als ik spellen speel loop het ding soms gewoon vast of hij start ineens opnieuw op. Het gebeurt niet na een aantal minuten, maar gewoon ineens. Soms kan ik 30 min. spelen, soms langer, soms korter.
Maar ook als ik druk ben in windows kan het zomaar ineens opnieuw opstarten of vastlopen...

Is dit een hitteprobleem of kan het iets anders zijn? Heeft iemand goede software om de temperatuur van mijn hardware te checken?

Om nog even te reageren op het bericht hierboven: ik heb wel pixelgarantie genomen voor de zekerheid en ik kreegeen laptop met 1 dode pixel. Je kan erover vallen, of negeren. Maar voor hetzelfde geld heb je meerdere dode pixels, en is zo'n pixelgarantie toch wel mooi.

Alvast bedankt.

[ Voor 19% gewijzigd door ar34z op 21-09-2006 19:25 ]

• B-Buster
ar34z schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:23:
Hoi,

Ik heb ook een A6Ja met een 7200 rpm schijf erin. Hij werkt helemaal goed, maar volgens mij heeft ie een hitteprobleem.

Als ik spellen speel loop het ding soms gewoon vast of hij start ineens opnieuw op. Het gebeurt niet na een aantal minuten, maar gewoon ineens. Soms kan ik 30 min. spelen, soms langer, soms korter.
Maar ook als ik druk ben in windows kan het zomaar ineens opnieuw opstarten of vastlopen...

Is dit een hitteprobleem of kan het iets anders zijn? Heeft iemand goede software om de temperatuur van mijn hardware te checken?

Om nog even te reageren op het bericht hierboven: ik heb wel pixelgarantie genomen voor de zekerheid en ik kreegeen laptop met 1 dode pixel. Je kan erover vallen, of negeren. Maar voor hetzelfde geld heb je meerdere dode pixels, en is zo'n pixelgarantie toch wel mooi.

Alvast bedankt.
Klinkt inderdaad wel als een hitteprobleem. Zit er misschien iets voor de opening van je fan?

En over pixelgarantie: Ik beweer niet dat het zinloos is ofzo hoor. Mijn persoonlijke overweging was dat ik liever een 3jarige all-risk verzekering had (aangezien ik ook maar een student ben en niet wil betalen voor beide dingen ;) ).

• hellboy123
ar34z schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:23:
Hoi,

Alvast bedankt.
temperaturen uitlezen,
NotebookHardewareControl,
of speedfan

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 17:21
Standaard staat er software op die je waarschuwd als de boel te heet word.. bij mij begon ie laatst hevig te piepen terwijl ik hem op schoot had... ik blokkeerde de vidkaart met me broek :+ maar was een graadje of 55 waar ie op ingesteld stond, bij 90 zou ie uitschakelen uit protectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mijn A6Va is redelijk hard aan het doodgaan volgens mij. Er zit stof in het scherm en rondom mijn Firewire poort zitten 3 scheurtjes.

Ik zie nu dat er in de doos van mijn A6Va ook een garantieboekje zat (grijs) waarin je gegevens kon/moest invullen en dit binnen 2 weken na aankoop op moest sturen naar Asus.

Ehhhh, dit heb ik niet gedaan. En die scheurtjes snap ik niet waarom ze erin zitten.

Ben ik nu de lul wat betreft garantie ? Heb de originele Vobis kassabon nog wel.

En hoe moet ik dit doen dan met omschrijving probleem en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

W00fer schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:10:
Mijn A6Va is redelijk hard aan het doodgaan volgens mij. Er zit stof in het scherm en rondom mijn Firewire poort zitten 3 scheurtjes.

Ik zie nu dat er in de doos van mijn A6Va ook een garantieboekje zat (grijs) waarin je gegevens kon/moest invullen en dit binnen 2 weken na aankoop op moest sturen naar Asus.

Ehhhh, dit heb ik niet gedaan. En die scheurtjes snap ik niet waarom ze erin zitten.

Ben ik nu de lul wat betreft garantie ? Heb de originele Vobis kassabon nog wel.

En hoe moet ik dit doen dan met omschrijving probleem en garantie.
Nee, maakt niet uit. Ik heb 't ook niet gedaan omdat in dit topic werd gezegd dat het niet nodig was. Toen ik aanspraak moest maken op de garantie werd er niet om gevraagd.
Zelfs de factuur hadden ze niet nodig omdat ze aan het serienummer kunnen zien hoe het met de garantie zit.

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 22-09-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee is geen probleem, tegenwoordig wordt het ook niet meer gevraagd trouwens, of je dat boekje wil opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik de nieuwste drivers downloaden, ik krijg ze niet gevonden, mijn laptop is een A6T-AP008 van Asus. ik zoek de nieuwste drivers voor de GeForce go 7600 wie helpt me eraan?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien stat hier iets tussen: ASUS FTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Asus update zelf niet echt vaak. Op www.laptopvideo2go.com kun je de nieuwste vinden. Downloaden, uitpakken en de inf file die er naast staat in de map zetten (en overwriten ofcourse) waar je dedriver hebt ge-unpacked. Start Setup and there you go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Hebben er wel meer mensen last (gehad) van scheuren in hun kast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
W00fer schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:07:
Hebben er wel meer mensen last (gehad) van scheuren in hun kast ?
Nee, heb na 3 rma's voor oa het wittescherm praktisch achter elkaar voorlopig wel genoeg gehad dus ik klop af :P Misschien heb je gewoon een pechmodel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bah, ik heb een probleem met mijn A6T.

Opzich werkt hij prima, alleen als ik de spatie aan de rechter kant (met m'n rechterduim) aansla, dan hoor ik bij elke spatie een soort van piep. Als ik dat met m'n linkerduim doe dan hoor je niks, de aanslag is prima maar dat geluid is erg irritant, zeker als het stil is om me heen...

Weet iemand of ik daar wat aan kan doen? Want om voor zoiets nou een RMA aan te vragen... :/

• ar34z
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-01 20:50
Dit lijkt mij niet normaal:

Afbeeldingslocatie: http://flaptit.mine.nu/temp.jpg

Ik heb net windows opgestart, het programma geïnstalleerd en temperatuur gechekt, en dan draait ie nog maar op 1ghz van de 1,6 :/

Opsturen?

• hellboy123
sOid schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:28:
Bah, ik heb een probleem met mijn A6T.

Opzich werkt hij prima, alleen als ik de spatie aan de rechter kant (met m'n rechterduim) aansla, dan hoor ik bij elke spatie een soort van piep. Als ik dat met m'n linkerduim doe dan hoor je niks, de aanslag is prima maar dat geluid is erg irritant, zeker als het stil is om me heen...

Weet iemand of ik daar wat aan kan doen? Want om voor zoiets nou een RMA aan te vragen... :/
dat piepje vielt me gisteren ook op bij mij, maar vandaag is het weer helemaal verdwenen(net de laptop aangezet, misschien dat ie straks weer begint als ik een tijdje bezig ben.)

Heb je trouwens al een goeie second skin gevonden?

• sOid
  • Niet online
hellboy123 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:07:
[...]

dat piepje vielt me gisteren ook op bij mij, maar vandaag is het weer helemaal verdwenen(net de laptop aangezet, misschien dat ie straks weer begint als ik een tijdje bezig ben.)

Heb je trouwens al een goeie second skin gevonden?
Ja, ik heb een 17" crumpler genomen voor 36euro. Kwaliteit ervan is super, veel beter dan andere die ik heb gezien. Hij is in een zeker opzicht een beetje te klein en in de breedte te groot (paar cm te breed) maar hij past wel prima, aanrader dus.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

ar34z schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:42:
Dit lijkt mij niet normaal:

[afbeelding]

Ik heb net windows opgestart, het programma geïnstalleerd en temperatuur gechekt, en dan draait ie nog maar op 1ghz van de 1,6 :/

Opsturen?
Mijn HDD was rond de 30 / 35 toen ik dat progje testen. CPU was ook niet zo warm meen ik me te herinneren. Anyway, vaag programma. Blijft zowat altijd op 1ghz en springt maar heel af en te naar 1.6ghz. Dit terwijl hij op max performence staat en de adapter eraan hangt. Progje maar weer verwijderd dus.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:32
Nou heb van vrijdag de Z92j Q012h bij Dynabyte in Groningen gekocht voor €999. Echt een top ding. Dit is gewoon één uit de A6j familie alleen dan met een T2050 1.6 Ghz processor. Ati X1600 256mb, 1024 ram. Zit zelfs bluetooth op, dus gewoon helemaal compleet!!

[ Voor 9% gewijzigd door daaaan82 op 24-09-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumgali
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-08 14:17
daaaan82 schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:26:
Nou heb van vrijdag de Z92j Q012h bij Dynabyte in Groningen gekocht voor €999. Echt een top ding. Dit is gewoon één uit de A6j familie alleen dan met een T2050 1.6 Ghz processor. Ati X1600 256mb, 1024 ram. Zit zelfs bluetooth op, dus gewoon helemaal compleet!!
Idd een mooie laptop. wou hem eerst ook kopen. er zit alleen een 4200rpm hd in. Ga nu toch maar voor de A6T-AP008B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:46

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb hier een A6Va.. en tja, een laptop heb je toch om te gebruiken, en dus daarom heb ik 2 slijtageplekken op de plekken waar je je polsen laat rusten.

Weet iemand of hier iets aan te doen is? Ik verwacht van niet.. maar ja, misschien... :P

Volgens mij zijn het slijtageplekken en geen vuillaagje, want ik krijg het er niet af.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
gday schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:25:
Ik heb hier een A6Va.. en tja, een laptop heb je toch om te gebruiken, en dus daarom heb ik 2 slijtageplekken op de plekken waar je je polsen laat rusten.

Weet iemand of hier iets aan te doen is? Ik verwacht van niet.. maar ja, misschien... :P

Volgens mij zijn het slijtageplekken en geen vuillaagje, want ik krijg het er niet af.
Hier heb ik ook last van, het best kun je dit zien aan de linkerkant van het touchpad bij mij.
Valt weinig aan te doen denk ik, en beter op zo'n laptop dan op een witte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sindskort een a6t-ap006hz. Nu heb ik daar zelf Windows XP Prof (zat standaard Home op) geinstalleerd en alle drivers van de originele driver cd. Nu wil het zijn dat hij op onwillekeurige momenten crashed.

Ik heb er wel sneller geheugen in laten zetten bij Mycom zelf en dacht dat het zelfs daardoor kwam. Ze hebben toen een nieuwe geheugen module ingebouwd. Daarna crasde hij helaas af en toe weer.

Soms blijft het systeem hangen en soms krijg ik een blauwscherm voor 1 seconden en reboot hij snel. Ik heb nu pas het vinkje weggehaald bij "rebooten als hij vast loopt". Dus ik heb nog niet de hele foutcode kunnen bekijken. Ik ben bang dat het misschien aan de hardeschijf ligt, maar ik zag ook in een flits dat het misschien iets met usb heeft te maken, misschien foute drivers ofzo?
Kan het ook een hitte probleem zijn? Mijn processor is ongeveer: 57graden bij redelijk intensief gebruik. Harde schijf is ongeveer 45/ 47 graden

Weet iemand hier meer over of heeft iemand dit ook met zijn laptop gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb hier op de A6T-AP008B ook windows XP Pro gezet. Heb je alle AMD drivers geïnstalleerd? Iig heb ik hier minder problemen dan met de orginele setup, die bleef nog wel eens hangen op de accu, nu niet meer.

En sneller geheugen? De A6T had toch al de max of zijn die timings nog iets beter, de Turion heeft iig geen support voor DDR2 hoger dan 667MHz dus dat zou nietnodig zijn. Of zijn het de afzetters bij mycom die er stiekem 533MHz in proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zat idd standaard 533mhz in en die hebben ze nu vervangen door een 667mhz exemplaar.

Ik vraag me echt af waar het aan kan liggen, die crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
objectief2 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:16:
[...]

Nee, heb na 3 rma's voor oa het wittescherm praktisch achter elkaar voorlopig wel genoeg gehad dus ik klop af :P Misschien heb je gewoon een pechmodel gekregen.
Lijkt me niet, want hij is al bijna (oktober) een jaartje oud eigenlijk en nu is het pas sinds kort dat dat gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Gebruikt er hier iemand de Catalyst 6.9 versie gemod met Patjes Tool of de gewone mobility catalyst versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:56:
Er zat idd standaard 533mhz in en die hebben ze nu vervangen door een 667mhz exemplaar.

Ik vraag me echt af waar het aan kan liggen, die crashes.
Nog een reden om dus niet bij MyCom te kopen.... Best wel triest dat ze veel meer voor minder vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 23:54
W00fer schreef op maandag 25 september 2006 @ 00:57:
Gebruikt er hier iemand de Catalyst 6.9 versie gemod met Patjes Tool of de gewone mobility catalyst versie ?
gemod... Alleen is het tegenwoordig wat lastiger... Je moet iedere directory patchen want in de hoofddir geeft ie n error. Ik gebruik trouwens de classic panel (cp) versie van nohq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 23:54
ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen met de accu. Ik heb de asus a6va nu een jaar en de accu wordt minimaal 1x per week ontladen/opgeladen (niet altijd helemaal tot 0)
Ik zag laatst de wear level (kun je met NHC bekijken) op 18% staan. Na een calibratie nu weer naar 11% wat volgens mij best netjes is.
Ik ben benieuwd naar andere wear levels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op maandag 25 september 2006 @ 08:54:
[...]

Nog een reden om dus niet bij MyCom te kopen.... Best wel triest dat ze veel meer voor minder vragen...
ben ik niet met je eens. mycom is ene bedrijf dat zeer goede service/advies levert. dat kost ook geld.

bij een webshop krijg je 9 van de 10 x geen advies en/of de garantieafwerking is niet correct.

ook heb je geen persoonlijk contact. je bestelt immers via een website.

als je het te duur vind kan je hem rustig ergens anders halen.maar ga niet lopen miepen als ie stuk gaat en je een partij narigheid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Daar zit wel wat in, maar ze hoeven het niet te overdrijven.. Ik vind of meer voor hetzelfde, of hetzelfde voor minder... Webshops moeten de garantie ook wel goed uitvoeren, en verder gaat het via Asus. Zelfs al willen ze het niet dan wijs je ze gewoon op de wetten want die zeggen dat je recht hebt op minimaal 2 jaar garantie op een laptop geheel vergoed door de shop (inclusief kosten voor vervoer dacht ik). Het apparaat hoort gewoon niet defect tegaan. Willen ze dan nog niet dan kun je naar de rechter, jij staat als consument in je recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumgali
Wou de a6t-apoo8b bestellen bij pcmegastore. Staat op de website dat de geforce7600 128 mb dedicted had. Ik dacht dat dit 256mb moest zijn. Email gestuurd en nu blijkt dat volgens hun er nu een 128mb in zit en dat de twee nederlandse asus leveranciers ze tegenwoordig allemaal leveren met een geforce 7600 128mb dedicted. Snap er nou geen drol meer van. Wie heeft onlangs nog 1 besteld met een 256mb kaart en waar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Lijkt me toch niet. Meestal weten de winkels er ook niks van zelf.. In het begin was het al de hele tijd 128 MB terwijl ik nog niemand er mee heb gezien... 4launch.nl en laptops4u.nl hebben hem iig gewoon met 256MB staan (zelfde typenummer). Ik kan me ook niet voorstellen dat Asus 2 soorten mobo's maakt. Het geheugen en de chip sitten namelijk op het mobo en een ander productieproces lijkt mij nog meer te kosten ook dan gewoon alles met 256MB te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

W00fer schreef op maandag 25 september 2006 @ 00:57:
Ik heb de gewone mobility catalyst 6.9 op m'n A6VA en die doet t prima. Enigste reden dat ik geupdate heb is dat er nog een paar fixes inzitten die ik wel kan gebruiken. Ik ben niet zo weg van de gemodde versie omdat ik toen ik die gebruikte last kreeg met m'n tv-out. Maar dit zou ook aan mij kunnen liggen. Ik vind de mobility versie gewoon veel makkelijker, want je hoeft em alleen te installeren.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumgali
GremliN-Online schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:48:
Lijkt me toch niet. Meestal weten de winkels er ook niks van zelf.. In het begin was het al de hele tijd 128 MB terwijl ik nog niemand er mee heb gezien... 4launch.nl en laptops4u.nl hebben hem iig gewoon met 256MB staan (zelfde typenummer). Ik kan me ook niet voorstellen dat Asus 2 soorten mobo's maakt. Het geheugen en de chip sitten namelijk op het mobo en een ander productieproces lijkt mij nog meer te kosten ook dan gewoon alles met 256MB te leveren.
vind het ook een heel raar verhaal. ze waren er bij megastore toch aardig zeker van. Ze hadden meer mails gehad hierover en toen de leverancier gebeld. Wil hem wel graag maar dan met 256mb kaartje...ben nu beetje angstig om bij hun deze laptop te bestellen. Heb naar wat andere webshops ook al mailtje gestuurd. nu wachten op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week m'n nieuwe A6T-AP008 binnen gekregen :) Heel mooi dingetje. Warmte waarvoor ik eerst een beetje bang was valt reuze mee. Helemaal geen last van gelukkig.

Alleen twee kleine vreemde dingetjes.

Allereerst valt de interne wireless card steeds weg. Als ik gewoon de Asus WLAN Control Center gebruik zoals ik m geinstalleerd thuis kreeg valt deze af en toe weg. Als ik m alleen de windows wireless control gebruik ook. Nu heb ik de windows firewall van de kaart uitgezet om te kijken of het daar aan ligt, maar goed beetje vreemd dus. Andere hier ook last van??

Tweede is dat ik m bij 4launch heb gekocht waar ze net een nieuwe lading binnen hadden maar volgens mij heb ik er geen bluetooth op. Er zit nergens een knopje, in het configscherm staat niets. Echter staat er bij dat blauwe wireless icoontje in de system tray af en toe wel een bluetooth tekentje en bij fedora had ie ook bluetooth drivers geinstalleerd en start ook bluetooth op. Heb nog niet echt gekeken hoe het in Fedora zou moeten werken maar in XP kan ik niets vinden verder. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumgali
nou ook weer opgelost.... na weer wat mails en een telefoontje..blijkt het gewoon een 256mb. Niks aan het handje dus. Heb hem besteld en hoop hem snel binnen te hebben!!
wel goed afgehandeld door megastore...krijg aldoor rete snel antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:27:
Willen ze dan nog niet dan kun je naar de rechter, jij staat als consument in je recht.
naar de rechter stappen heeft weinig zin. de meeste verzekeringen rekenen de eerste 300 euro altijd voor eigen risico.

dus die paar euro die jij bespaart hebt ben je dan alsnog kwijt.als het niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
savale schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:21:
ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen met de accu. Ik heb de asus a6va nu een jaar en de accu wordt minimaal 1x per week ontladen/opgeladen (niet altijd helemaal tot 0)
Ik zag laatst de wear level (kun je met NHC bekijken) op 18% staan. Na een calibratie nu weer naar 11% wat volgens mij best netjes is.
Ik zit op 8% zonder speciale maatregelen eigenlijk :+ . Mijn laptop staat altijd aan de lading en als hij er eens vanaf is dan laat ik de accu zoveel mogelijk leeglopen. Mijne is 13 maanden oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:17:
Ik heb vorige week m'n nieuwe A6T-AP008 binnen gekregen :) Heel mooi dingetje. Warmte waarvoor ik eerst een beetje bang was valt reuze mee. Helemaal geen last van gelukkig.

Alleen twee kleine vreemde dingetjes.

Allereerst valt de interne wireless card steeds weg. Als ik gewoon de Asus WLAN Control Center gebruik zoals ik m geinstalleerd thuis kreeg valt deze af en toe weg. Als ik m alleen de windows wireless control gebruik ook. Nu heb ik de windows firewall van de kaart uitgezet om te kijken of het daar aan ligt, maar goed beetje vreemd dus. Andere hier ook last van??

Tweede is dat ik m bij 4launch heb gekocht waar ze net een nieuwe lading binnen hadden maar volgens mij heb ik er geen bluetooth op. Er zit nergens een knopje, in het configscherm staat niets. Echter staat er bij dat blauwe wireless icoontje in de system tray af en toe wel een bluetooth tekentje en bij fedora had ie ook bluetooth drivers geinstalleerd en start ook bluetooth op. Heb nog niet echt gekeken hoe het in Fedora zou moeten werken maar in XP kan ik niets vinden verder. Iemand?
alleen bij het opstarten zeker, heb ik namelijk ook. Maar zolang er geen stickertjes opzitten heb jij geen BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Mijn wear level staat nu op 10%, en ik heb alleen bij het krijgen van de laptop een calibratie uitgevoerd.
Verder "misbruik" ik hem redelijk, gewoon gebruiken en adapter weer inpluggen zodra die weer binnen bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:07:
[...]

naar de rechter stappen heeft weinig zin. de meeste verzekeringen rekenen de eerste 300 euro altijd voor eigen risico.

dus die paar euro die jij bespaart hebt ben je dan alsnog kwijt.als het niet meer is.
Nope, dit is je garantie, en dat is wat anders dan een verzekering. Als jij een apparaat in de EU koopt mag je verwachten dat het gewoon werkt, zo niet kun je de garantie gebruiken (kostenloos) omdat het product de 1e 2 jaar gewoon hoort te functioneren! In de EU wetgeving is vastgelegd dat die garantie moet worden geboden dus je krijgt je gelijk gewoon. Acer geeft standard 1 jaar, maar als je na 14 maanden pech hebt ga je na de winkel en zeg je dat je recht op garantie hebt, desnoods printje van de wet erbij en klaar is kees :). (niet naar acer zelf gaan in dat geval, garantie is beperkt tot leverancier die mischine de kosten niet van Acer krijgt vergoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
savale schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:17:
[...]

gemod... Alleen is het tegenwoordig wat lastiger... Je moet iedere directory patchen want in de hoofddir geeft ie n error. Ik gebruik trouwens de classic panel (cp) versie van nohq.
Nohq ? Jij was toch ook diegene die vertelde dat het downlclocken nu met deze catalyst beter ging omdat hij het geheugen beter kon downclocken ?

Dus je heb de Nohq (?) versie gemod dus. Tja dat doe ik dan ook want ik wil dat nieuwe panel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Zijn er overigens meer A6(Va) gebruikers die last hebben van een "fletse" hoek?
Linksonderin mijn scherm zijn de kleuren wat vager en als je het scherm schuin van boven bekijkt, is dit gedeelte paarsig waar de rest orange-achtig is.
Het stoort me niet bijzonder erg, ik hoop alleen niet dat het zich verder uitbreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:34:
[...]

Nope, dit is je garantie, en dat is wat anders dan een verzekering. Als jij een apparaat in de EU koopt mag je verwachten dat het gewoon werkt, zo niet kun je de garantie gebruiken (kostenloos) omdat het product de 1e 2 jaar gewoon hoort te functioneren! In de EU wetgeving is vastgelegd dat die garantie moet worden geboden dus je krijgt je gelijk gewoon. Acer geeft standard 1 jaar, maar als je na 14 maanden pech hebt ga je na de winkel en zeg je dat je recht op garantie hebt, desnoods printje van de wet erbij en klaar is kees :). (niet naar acer zelf gaan in dat geval, garantie is beperkt tot leverancier die mischine de kosten niet van Acer krijgt vergoed)
ja ik weet en ik heb het ook niet over een laptop verzekering maar over een juridische verzekering

puur omdat je wettelijk gezien wel in je recht staat maar sommige winkels gewoon laks zijn.

en als jij 1 jaar garantie hebt op een laptop heb je gewoon een jaar... het blijft nog altijd een advies die 2 jaar wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Eddos schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:33:
Zijn er overigens meer A6(Va) gebruikers die last hebben van een "fletse" hoek?
Linksonderin mijn scherm zijn de kleuren wat vager en als je het scherm schuin van boven bekijkt, is dit gedeelte paarsig waar de rest orange-achtig is.
Het stoort me niet bijzonder erg, ik hoop alleen niet dat het zich verder uitbreid.
Een beetje, maar niet zo erg als bij jou. Ik heb wel last van heeeel veel stof op het scherm iedere week.

Verwijderd

Heb ook sinds gister de A6T binnen, werkt errug fijn. Laptop opgestart, paar dingetjes geinstalleerd en gelijk de PC naar mijn smaak configureren. In mijn fanatisme heb ik toen per ongeluk met Partiton Magic Pro 7.0 de C-schijf naar NTFS geformatteerd. Hier kwam ik echter pas achter toen ik in zo'n blauw scherm (wat je ook ziet als je windows verkeerd hebt afgesloten) "error dit", "error dat" zag. De volgende reboot kwam ik niet eens tot aan het laadscherm van Windows XP, dus ik kon gelijk de recovery CD's uittesten. Afijn allebei de CD's laten draaien, vraagt hij om de "Asus Driver & utility" CD. Die CD begint windows dus half opnieuw te installeren, echter vraagt dit om wat problemen. Je moet wat handigheid hebben om ervoor te zorgen dat je weer je windows kan configureren net als je een nieuwe installatie hebt gedaan. Met wat omslachtigheden is dit ook gelukt, maar nu vraagt die setup niets over mn internetverbinding! Ik heb vanalles geprobeert, maar niets helpt tot nu toe.
jokke009 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:21:
Naast standard recovery CDs vind je tevens een fullbread authentieke OEM windows XP in 3 verschillende talen (UK,Fr,Eng).
Dan mag jij mij vertellen welke CD ik moet hebben voor mn windows installatie. Ik kom niet verder dan 2 recovery CD's in 3 talen (2 in het roze, de nederlandse ofc, 2 in het oranje, de franse versie, en 2 blauwe voor de engelse versie), 1 Asus A6 notebook series Driver & utility CD en nog 5 CD's met utility progsels (Microsoft works, 3 CD's van asus om dvds te kijken/bewerken/etc, en 1 nero cd). Op geen van allen krijg ik een autorun waarmee ik windows opnieuw kan installeren, hetgeen waar ik nu het meeste baat bij heb. Iemand die mij hier een klein handje verder mee kan helpen?

• GENETX
Dit zal het opfrissen, quote uit ander topic van GoT, heb zelf ook wel eensde wet gelezen:
Wat veel consumenten niet weten is, dat er inzake garantiebepaling in de Europese wetgeving al heel veel is geregeld. De Nederlandse wetgeving is zelf nog wat uitgebreider.
Ook al geeft de fabrikant maar 1 jaar garantie, wettelijk gezien moet hij 2 jaar garantie gegeven.
M.a.w. krijg je een defect in het 2e jaar, dan zal de fabrikant het defect moeten repareren (ook al geeft hij maar 1 jaar garantie). Men maakt gebruik van de onwetendheid van de consument, dus veel consumenten zullen zich neerleggen bij de garantiebepaling die de fabrikant communiceert.
Kijk dus ook goed uit met het bijkopen van extra garantie, want deze garantie overlapt vaak de wettelijke bepalingen en ben je dus dief van je eigen portemonnee.
Zie verder onderstaande artikelen:

Europese garantierichtlijn
De komst van een Europese garantie-richtlijn had voor de Nederlandse praktijk niet al te veel consequenties. Waar de Europese richtlijn bepaalt dat een consument ten minste twee jaar recht heeft op ongestoord gebruik van het gekochte, ging de Nederlandse wet Consumentenkoop al veel verder met de bepaling dat men recht heeft op ongestoord functioneren gedurende de gemiddelde, reguliere gebruiksduur. De Nederlandse wet voldeed dus al ruimschoots aan de Europese richtlijn. Toch heeft de richtlijn in de praktijk wel iets veranderd. De richtlijn bepaalt namelijk, dat bij een storing in het eerste half jaar na de aanschaf, ervan wordt uitgegaan dat het om een fabrieksfout gaat. De consument hoeft dus niet te bewijzen dat hem niets te verwijten valt. (bijvoorbeeld geen acht slaan op de gebruiksaanwijzing) Daarna, in de volgende 18 maanden moet dat wel worden aangetoond door de consument en dat is èn was ook het systeem van de Nederlandse Wetgeving. Mede als gevolg daarvan hebben fabrikanten hun fabrieksgarantie verlengd tot 2 jaar; de 'Europese garantietermijn'. Zo ontstond ook een gelijke situatie voor de consumenten in alle Europese landen.

Garanties
De verkoper kan de koper extra garanties geven, bovenop de wettelijke rechten. Een garantiebewijs kan de wettelijke rechten van de koper echter niet inperken. Als de garantie bijvoorbeeld vermeldt dat het product gedurende één jaar na aanschaf gratis wordt gerepareerd, ontneemt dit de koper niet het recht om de vervanging van het product te eisen.

De verkoper of de producent garandeert bijvoorbeeld dat een horloge zeker 40 jaar zal werken. Gaat het horloge eerder stuk, dan krijgt de koper een nieuwe. De koper kan, indien reparatie mogelijk is, ook verlangen dat het horloge wordt gerepareerd.

Vaak biedt een verkoper tegen een extra bedrag bovenop de koopsom een aanvullende garantie in de vorm van een service-verzekering. Een koper doet er verstandig aan goed te overwegen wat hij hierdoor extra krijgt bovenop de wettelijke rechten die de consument al heeft. De service-verzekering biedt mogelijk niet veel meer dan de koper al aan wettelijke rechten heeft.

De garantie moet op duidelijke en begrijpelijke wijze de rechten of vorderingen van de koper bevatten. Voorts moet de garantie de naam en het adres van de verkoper of de producent vermelden en de duur en het gebied waarvoor de garantie geldt.

Reclame-uitingen vallen eveneens onder de garantie. Bij de aanschaf van het product kan de koper verlangen dat deze garantie op papier wordt verstrekt. De verkoper of fabrikant mag deze gegevens echter ook per e-mail of per diskette verstrekken.
Zie andere garantie tegen diefstal oid zit daar natuurlijk niet bij, maar die krijg je ook by MyCom niet gratis. Iedere winkel moet dus dezelfde service leveren of ze willen of niet. Asus is wat dat betreft netjes met 2 jaar garantie itt Acer oid die maar 1 jaar geven en dus rekenen op de ontwetendheid van de consument. Waar je hem ook koopt, altijd 2 jaar garantie en met de rechter krijg je het altijd wel zo ver!

• Eddos
Dan mag jij mij vertellen welke CD ik moet hebben voor mn windows installatie. Ik kom niet verder dan 2 recovery CD's in 3 talen (2 in het roze, de nederlandse ofc, 2 in het oranje, de franse versie, en 2 blauwe voor de engelse versie), 1 Asus A6 notebook series Driver & utility CD en nog 5 CD's met utility progsels (Microsoft works, 3 CD's van asus om dvds te kijken/bewerken/etc, en 1 nero cd). Op geen van allen krijg ik een autorun waarmee ik windows opnieuw kan installeren, hetgeen waar ik nu het meeste baat bij heb. Iemand die mij hier een klein handje verder mee kan helpen?
Mischien is het bij jullie nu anders, maar mijn A6Va werdt alleen geleverd met de recovery cd's.
Ik kon wel met een XP Home cd van mijn werk een schone installatie uitvoeren met de OEM-key :).

Verwijderd

GremliN-Online schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:06:
Dit zal het opfrissen, quote uit ander topic van GoT, heb zelf ook wel eensde wet gelezen:

[...]

Zie andere garantie tegen diefstal oid zit daar natuurlijk niet bij, maar die krijg je ook by MyCom niet gratis. Iedere winkel moet dus dezelfde service leveren of ze willen of niet. Asus is wat dat betreft netjes met 2 jaar garantie itt Acer oid die maar 1 jaar geven en dus rekenen op de ontwetendheid van de consument. Waar je hem ook koopt, altijd 2 jaar garantie en met de rechter krijg je het altijd wel zo ver!
de europese wet is een richtlijn en niet overrulend op de nederlandse wet.

de nederlandse wet is (simpel uitgelegd) als volgd
Product defect?

Als je een product hebt gekocht dat enige tijd daarna kapot gaat, dan is de verkoper in bepaalde gevallen aansprakelijk. In de eerste zes maanden gaat de wet er vanuit dat een gebrek al bij aflevering bestond. In deze garantieperiode hoef je als consument alleen maar te laten zien dat het product niet goed werkt. Dat is niet zo moeilijk: een kapotte monitor hoef je maar aan te sluiten om het defect aan te tonen. De verkoper moet vervolgens bewijzen dat de koper zelf schuld heeft aan het defect. In de meeste gevallen lukt dat niet, tenzij je de monitor - bij wijze van spreken - uit het raam hebt gegooid.

Je kunt de verkoper ook aanspreken als hij het uitblijven van een defect expliciet heeft gegarandeerd. In andere gevallen gaat het erom wat je als koper van het product had mogen verwachten. Dit is afhankelijk van de omstandigheden, zoals de vraag om wat voor product het gaat, of het een merkartikel is en de hoogte van de prijs. Bij verkeerd gebruik kun je je rechten verspelen.

Twee jarentermijn?

Een ander misverstand is de garantieperiode van "twee jaar". Deze minimumtermijn staat in de Europese richtlijn waaruit de Nederlandse wet voortvloeit. Nederland heeft ervoor gekozen om de periode in principe onbeperkt te laten duren. Voor de garantietermijn zijn enkel van belang de verwachtingen die je van een bepaald product had mogen hebben.

Wat kun je als koper eisen?

Als het product niet voldoet aan de verwachtingen die je mocht hebben, dan mag je eisen van de verkoper:

levering van ontbrekende onderdelen
herstel of vervanging van het product
gedeeltelijke terugbetaling van de koopprijs
ontbinding van de koopovereenkomst
Is het product niet compleet, dan spreekt voor zich dat je recht hebt op het ontbrekende onderdeel.

Bij een kapot product heb je in principe recht op reparatie of vervanging door de verkoper. Soms is reparatie niet meer mogelijk of erg duur. Dan is het voor de verkoper makkelijker om een vervangend (soortgelijk) product aan te bieden. Maar soms is dat ook niet meer mogelijk, bijvoorbeeld wanneer je gebruik hebt gemaakt van een eenmalige aanbieding.

Wanneer herstel of vervanging niet mogelijk is, of wanneer de verkoper te lang wacht, dan kun je als koper een gedeelte van de koopprijs terugvragen of de koopovereenkomst (schriftelijk) ontbinden. Bij ontbinding gaat het defecte product terug naar de verkoper en krijg je de aankoopprijs terug.

Garantie

Met een garantie staat de verkoper ervoor in dat het product gedurende een bepaalde periode geen mankementen vertoont. De koper heeft in die tijd meestal recht op reparatie, vervanging of vergoeding. Van echte garantie is pas sprake als de verkoper extra verplichtingen aangaat boven zijn normale verplichtingen.

Verkopers mogen geen voorwaarden hanteren die ten nadele van de consument afwijken. Dikwijls denkt de koper extra garantie bovenop zijn bestaande wettelijke rechten te krijgen, maar in de praktijk houden garanties vaak juist een inperking van consumentenrechten in. Als een verkoper een garantie van één jaar geeft, dan wil dat nog niet zeggen dat je als koper na dat jaar geen rechten meer zou hebben. Ook na de garantieperiode heb je recht op reparatie van een defect product als je mocht verwachten dat het langer dan een jaar mee zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, weet iemand misschien het verschil tussen een asus a6t-AP008B en een a6t-AP005H laptop?
Het enige verschil wat me opvalt is de bluetooth functie en de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Eindelijk een A6T gekocht :), mooi ding, werkt goed en snel. Het mooiste is dat ik totaal geen dode pixels heb.

Ik heb al wel meteen een vraagje.

Mijn laptop clockt zichzelf niet automatisch lager. Ik moet telkens switchen tussen Super Performance en quiet office mbv een tooltje die voorgeinstaleerd stond. Maar er is dus ook een functie dat hij het automatisch regelt, maar die werkt op een of andere manier niet.

Hoe kan ik dit oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Staat in energiebeheer ingesteld 'minimaal energieverbruik' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

B-Buster schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:24:
Staat in energiebeheer ingesteld 'minimaal energieverbruik' ?
Nee, hij staat verwezen naar het programma Power4gear+, die hoort het eigenlijk automatisch te regelen maar dat doet hij niet.

Verwijderd

Dark0z schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:01:
[...]

Nee, hij staat verwezen naar het programma Power4gear+, die hoort het eigenlijk automatisch te regelen maar dat doet hij niet.
Powergear uninstallen? Misschien dat ie het dan wel pakt. Verder vind ik het zelf ook nog een onzinnig proggie waar je gewoon windows voor kan gebruiken.

• AvanCade
Bij mij werkt Power4Gear prima. Zodra ik de stroom eraf haal schakelt hij mooi om naar office en gaat hij dus zeker 2x zo lang mee. Misschien eens opnieuw installeren denk ik.

• Eddos
Voor degene die hun laptop hebben teruggestuurd voor het witte-scherm probleem:

Kunnen jullie mij vertellen hoelang hij ongeveer is weggeweest?Ik denk dat ik mijn A6Va ook ga RMA-en.
Het probleem wat ik heb is een beetje lastig precies te omschrijven, dus voor de geinteresseerden hier een filmpje.

• objectief2
Mijn scherm is tot 2 keer toe vervangen de afgelopen tijd. De 8 dagen pick-up-and-return geldt zoals eerder genoemd hier niet voor. Mits het scherm op voorraad is in het warehouse schat ik tussen de 1 en 2 weken. Dus zeg 8 a 10 dagen ofzo. Als duidelijk is dat die vlek een fabrieksfout is dan zal dat geen probleem zijn om het scherm te vervangen denk ik ;)

ps. hou er wel rekening mee dat je wellicht een dode (sub)pixel ervoor terug kunt krijgen, tip: wellicht vragen of ze je scherm van tevoren checken daarop :)

[ Voor 18% gewijzigd door objectief2 op 30-09-2006 14:53 ]

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Dark0z schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:07:
Eindelijk een A6T gekocht :), mooi ding, werkt goed en snel. Het mooiste is dat ik totaal geen dode pixels heb.

Ik heb al wel meteen een vraagje.

Mijn laptop clockt zichzelf niet automatisch lager. Ik moet telkens switchen tussen Super Performance en quiet office mbv een tooltje die voorgeinstaleerd stond. Maar er is dus ook een functie dat hij het automatisch regelt, maar die werkt op een of andere manier niet.

Hoe kan ik dit oplossen ?
Heb je Auto Performance wel aan staan (rechtermuisknop op Power4 Gear icon in je systray)?

• wilfer
Eddos schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:01:
Voor degene die hun laptop hebben teruggestuurd voor het witte-scherm probleem:

Kunnen jullie mij vertellen hoelang hij ongeveer is weggeweest?Ik denk dat ik mijn A6Va ook ga RMA-en.
Het probleem wat ik heb is een beetje lastig precies te omschrijven, dus voor de geinteresseerden hier een filmpje.
mijn 6at is de eerste keer 3 weken bij asus geweest en de tweede keer 4 weken. Het moederbord moest 2 maal worden vervangen. Mijn ervaring is dat de laptop nadat hij is opgehaald enige dagen blijft liggen bij asus. Dat is hun manier om toch 5 tot 7 dagen reparatietijd aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Mja, ik twijfel ook nog of ik hem wel of niet moet RMA-en.
Als het zich niet verder uitbreid heb ik er in principe geen problemen mee.
Maar je zult net zien dat hij buiten de garantie-periode de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mensen die Fifa 07 willen spelen op hun A6, gooi alles uit wat je normaal aan hebt staan aan powercontrol, zoals NHC, Rightmark, maar ook Ati Tray Tools en ook Power4Gear etc.

Als de dat aan laat staan kan fifa niet zelf je processor regelen en dan loopt het spel dus veel te snel of veel te langzaam.

Wat een lelijk spel is het trouwens, zelfs op 1024x768x32 en alles op hoog is het gewoon nóg lelijk, maar het speelt wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Klopt, ik vinf Fifa 07 ook weer een ramp. Ze hadden toch wel wat meer resoluties er in mogen gooien (widescreen), meer opties, beter afwerken (ik zie gewoon weer dingen waarvan ik denk "Die hebben ze nog ff 2 uur van te voren met paint gemaakt"). Het speelt weleluk maar ook gewoon weer slechte dingen. Met snelheid van de CPU heb ik geen prob op de A6T op full performance. Verder had ik een prob met Direct X 9.0c... Fifa wilde niet instaleren en zei dat ik DX9c moest instaleren die ik al lang had. Bleek dit een bug te zijn die er ook al in Fifa WC 06 zat... Die mensen bij EA moeten eens leren wat bugfixen is, gelukkig kon ik instaleren dmv compabiliteits modus op windows 2000, maar dat weet de gemiddelde Fifa gamer toch echt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
EA games zijn per definitie kut. Vaak ziet het er nog wel mooi uit maar de besturen is altijd 3x niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Laatst online: 02:46

gday

TENACIOUS D TIME!!!

savale schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:21:
Wear level staat hier na 3kwart jaar op 12%, zonder calibratie.

Heeft die calibratie invloed gehad op je accuduur?

En oja, mensen... waarom FIFA spelen als er ook Pro Evolution Soccer is? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door gday op 02-10-2006 17:53 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar zit dus ook met het probleem dat mijn bestelde laptop (a6t) slechts 128mb videogeheugen heeft...
De winkel waar ik heb heb besteld heeft zelfs gebeld naar de leverancier en deze zei wat onduidelijke tekst over "een vernieuwing van Asus"...
Natuurlijk hoop ik dat dit niet zo is, maar is dit mogelijk? of is het gewoon een foutje wat algemeen in de specificaties is gekropen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:08:
Blijkbaar zit dus ook met het probleem dat mijn bestelde laptop (a6t) slechts 128mb videogeheugen heeft...
De winkel waar ik heb heb besteld heeft zelfs gebeld naar de leverancier en deze zei wat onduidelijke tekst over "een vernieuwing van Asus"...
Natuurlijk hoop ik dat dit niet zo is, maar is dit mogelijk? of is het gewoon een foutje wat algemeen in de specificaties is gekropen?
Het blijft raar en niemand weet het zeker, de A6T is de russische roulette onder de laptops :) Wel of geen BT, 128/256MB dedicated VRAM, TC of niet, 4200 rpm of 5400, 120GB of 100GB....

Maar mijn A6T stond ook als 128MB online en heb ook gewoon 256 :), ik denk niet dat Asus apparte mobos gaat maken aangezien het geheugen er op wordt geprikt net als de GF chip. Ga maar rustig slapen en je A6T zal met 90% kans gewoon een 256MB graka hebben*.

*)100% @ GoT heeft 256MB op A6T, die ene 10% is gewoon om te voorkomen dat je kwaad op mij wordt mocht ik het wel mis hebben }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dank je voor de informatie, nu kan ik tenminste een oogje dichtdoen deze nacht ;)
Niet dat het videogeheugen nu van zo dodelijk belang was... maar toch

Een ander vraagje, omdat ik mijn laptop in België heb besteld was de prijs €1198, maar nu per toeval stuurde een vriend me de volgende link van een Belgische winkel.
http://winkel.lepavan.be/...464f775d6c5b76554729c7e7c

999euro voor een a6tC?? van waar de C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Die asus a6tC heeft wel een nVidia GeForce 7600 Go 128 MB.. Bij A6T is dat 256mb, dat is het enige verschil wat ik tot nu toe zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even het vermelden waard. Zoals ik eerder in het topic aangaf heb ik de keus gemaakt voor de A6Jc ivm programma's zoals CATIA. Het werkt perfect op deze laptop. De laadtijden zijn iets langer dan op mn desktop (maar 5400rpm hdd ipv een 7200rpm in mn dekstop), maar de snelheid van het programma met bijv. assemblies en parts van 80mb+ gaat veel soepeler. Desktop is een athlon64 3000+ met 1024mb ddr geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

GremliN-Online schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:13:
Klopt, ik vinf Fifa 07 ook weer een ramp. Ze hadden toch wel wat meer resoluties er in mogen gooien (widescreen)
Installeer even de nieuwe ATI driver, 6.9 als ik me niet vergis. Dan kun je wel kiezen voor 1280x720. Nog niet echt helemaal in verhouding, maar beter dan 1024x768.

[ Voor 44% gewijzigd door JBS op 03-10-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Dark0z schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:34:
Die asus a6tC heeft wel een nVidia GeForce 7600 Go 128 MB.. Bij A6T is dat 256mb, dat is het enige verschil wat ik tot nu toe zie
De A6TC heeft een 7300 ipv de 7600 bij de A6T, en dat is een heel groot verschil in snelheid. Tevens de 7300 maakt gebruik van turbocache(shared mem) en de 7600 heeft dedicated mem.

zie asus site :
http://www.asus.com/produ...el=1186&l1=5&l2=24&l3=134

dus de informatie op die site klopt niet.

[ Voor 13% gewijzigd door M55 op 03-10-2006 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
En die A6TC heeft een Turion TL50 ipv TL52. Beiden draaien op 1.6Ghz maar de TL50 heeft 256kb cache en de 52 het dubbele..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Wie heeft hier een A6T bij azerty.nl besteld, en kan mij aangeven of hier bluetooth op zit :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
jaccoswinkels schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:26:
[...]
Installeer even de nieuwe ATI driver, 6.9 als ik me niet vergis. Dan kun je wel kiezen voor 1280x720. Nog niet echt helemaal in verhouding, maar beter dan 1024x768.
Leuk als je een A6T hebt met een GeForce Go 7600 256MB waar zoals je het raad geen ATI drivers op zullen werken.... Specs below he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

GremliN-Online schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:28:
[...]

Leuk als je een A6T hebt met een GeForce Go 7600 256MB waar zoals je het raad geen ATI drivers op zullen werken.... Specs below he :P
Inderdaad, wordt lastig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tipje:

Ikzelf haat die bluetooth drivers die bij de laptop zitten en gebruik liever MS drivers.
Doe hiervoor t volgende:

Start -> Uitvoeren -> notepad.exe %windir%\inf\bth.inf

Zoek nu de regel: TOSHIBA Bluetooth Adapter
en verander de hele regel in (op dit moment staat ern een andere VID/PID, die veranderen we dus):
TOSHIBA Bluetooth Adapter= BthUsb, USB\VID_0B05&PID_1712

Sla t bestand nu op en (na het eventueel verwijderen van de huidige driver) zoek naar nieuwe hardware. Nu zullen de MS drivers geinstalled worden.
(p.s. wel bluetooth activeren. FN F2)

Nadeel is dat de drivers niet al te veel profiles hebben, stereo bluetooth geluid zal niet werken.
Maar voor een muis, toetsenbord en telefoon zou het gewoon moeten werken.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een laptop en kwam bij de volgende laptops:

-asus a6t-ap008b
(die kennen jullie wel ;p)

-toshiba a100 683
core duo 1,73
1g ddr2 (2x512)
ati x1600 (512hyper)

hebben jullie enig idee hoeveel de prestaties van deze twee laptops schelen, en welke adviseren jullie? (op gebied van games ;))
alvast bdankt
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.