[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 19.869 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Laptop: A6T-AP008B

Ik had ook problemen met wireless internet hier, heb de asus drivers eraf gegooid en gebruik nu de standaard van windows. niet helemaal een goeie oplossing maar vind het wel prima zo.

Heb ondertussen al 4 keer een vastloper gehad in 2 dagen en baal er flink van :| !!. In de logboeken geeft het geen fout melding aan, dus de eerder geposte foutmelding is niet de oorzaak.
Meerdere mensen hier last van? iemand een idee waar het door komt?
Ik kijk het nog een weekje aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 18:30
Terran888 schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:48:
[...]

Is bij mij toch echt een hitachi :Y) maar wel 100 gb 5400 rpm
En bij mijnes een Fujitsu :) is dus erg verschillend blijkbaar (100gb 5400rpm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:13
Plint schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:33:
Laptop: A6T-AP008B

Ik had ook problemen met wireless internet hier, heb de asus drivers eraf gegooid en gebruik nu de standaard van windows. niet helemaal een goeie oplossing maar vind het wel prima zo.

Heb ondertussen al 4 keer een vastloper gehad in 2 dagen en baal er flink van :| !!. In de logboeken geeft het geen fout melding aan, dus de eerder geposte foutmelding is niet de oorzaak.
Meerdere mensen hier last van? iemand een idee waar het door komt?
Ik kijk het nog een weekje aan...
Blauwe schermen? Dan ligt het misschien aan je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 21:21
Ik heb soms ook WLAN problemen met het krijgen van een IP-adres. Vaak als ik een tijdje niet via WLAN heb geïnternet (ik prefereer het kabeltje op mn kamer) en bij iemand anders. Vaak is het eenkwestie van Asus WLAN uitzetten en weer aan of andere trucjes..

Ik had in het begin ook vastlopers (vooral bij het windows aanmeldscherm al). Sinds ik heb geformatteerd en Windows XP Pro er zelf heb opgezet heb ik geen problemen met mn A6T. Eergister nog wel een bijna vastloper met BT instalatie (via dongle..) maar een oude vertrouwde ctrl-alt-del bracht uitkomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Nu online
Nee geen blauwe schermen. Hij blijft gewoon hangen, muziek slaat over, muis beweegt niet, met het scherm gebeurt niets, en na 3 a 5 seconden kan ik gewoon weer verder. Dit terwijl ik niet veel bijzonders doe. Ik heb zelf windows XP mediacentre erop gezet en heb het niet getest op de orginele windows die erbij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Plint schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:05:
Nee geen blauwe schermen. Hij blijft gewoon hangen, muziek slaat over, muis beweegt niet, met het scherm gebeurt niets, en na 3 a 5 seconden kan ik gewoon weer verder. Dit terwijl ik niet veel bijzonders doe. Ik heb zelf windows XP mediacentre erop gezet en heb het niet getest op de orginele windows die erbij zat.
Ja dit heb ik ook, zoals je al eerder kon lezen in dit topic. Hoewel ik het vandaag nog niet gehad heb (en gisteren ook niet) en het lijkt compleet random te gebeuren... Wel irritant ja maargoed, toch goed mee te werken hoewel het in PvP met World of Warcraft wel erg vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:29

Leedbek

Luuk Luchtloper

Ik kreeg net ook mijn eerste serieuze vastloper... blauw scherm voor een seconde, toen spontane reboot, gevolgd door schijfcontrole. Best heftig dus. Maar ik was mijn pc ook flink aan het mishandelen: video rippen van dvd, en tegelijkertijd video inladen in Premiere. Denk dat ie gewoon aan de kook is geraakt... of is er meer aan de hand?

Waar kan ik de logboeken vinden? En wat is een goede tool om performance, batterij en temperatuur te meten?

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:30:
[...]

A6T is 5400rpm in ieder geval. De Turion kan het bijna 3 uur uithouden (WLAN aan, brightness vrij hoog). Het zal wat korter als de Core Duo zijn, dat wel. De Turion TL-52 is welweer sneller dan een Core Duo T2300 in de meeste gevallen (behalve wat encoding benchmarks).
Aan wat voor snelheidsverschil moet ik dan denken? Dit in verband met mogelijke upgrade naar core 2 duo en de vage berichten over niet/instabiel lopen van bepaalde programma's op AMD systemen.
Verder overweeg ik 1024mb extra geheugen. 4Launch suggereert Kingston 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 als geheugenupgrade voor de A8Jc, dus ook een goede keuze voor de A6Jc?
Laptops4u.nl rekent 169,- voor een geheugenupgrade, 4Launch rekent 113,- (97,- plus 16,- voor garantie-proof installeren), vanwaar het prijsverschil?
Ik neem aan dat er meerdere mensen zijn die dit is opgevallen, vanwaar het prijsverschil?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De verschillen van de procesoor tussen AMD Turion X2 TL52 en een Core Duo T2300 zijn praktisch niet te merken. Ik zou het daar zeker niet voor doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Prijsverschil van dat geheugen komt gewoon omdat de ene winkel gewoon duurder is qua assortiment dan de andere. Vergelijk de prijzen maar wat de modules los kosten ;)

Nou zou ik het hun niet laten uitvoeren maar gewoon zelf extra geheugen erin zetten indien nodig. Kwestie van klepje onderop losschroeven, geheugenmodule erin zetten en weer dicht maken.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf geheugen installeren zou me praktisch gezien gaan lukken, maar is het niet zo dat ik voor die 16 euro dan garantie mis ga lopen? Of is het in geval van garantie afdoende om het extra geheugen er weer uit te halen en dan de laptop terug te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:20:
Zelf geheugen installeren zou me praktisch gezien gaan lukken, maar is het niet zo dat ik voor die 16 euro dan garantie mis ga lopen? Of is het in geval van garantie afdoende om het extra geheugen er weer uit te halen en dan de laptop terug te sturen?
Ik heb gelezen dat bedrijven die garantie claimen bij producenten het ook gewoon in de originele staat leveren (dus inderdaad extra modules eruit halen). Ik denk dat je het er net zo goed gewoon zelf in kan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Die crash die ik in mijn vorige post beschreef kreeg ik net weer... en weer... en weer; elke keer als ik Premiere opstartte. Daar zat dus de fout... en na wat gezoek op internet bleek dat het ligt aan de Realtek audio drivers. Daar had ik ook al problemen mee met Avid, die ook al een foutmelding gaf.

Ik heb dus een driver update gedaan naar versie 5.10.0.5253 - vreemd genoeg van de support site van Toshiba, op de support site van Asus kon ik alleen maar versie 5.10.0.5202 downloaden.

Dus de drivers van Toshiba gedownload - die zijn ook voor de Realtek High Definition audio chipset - en geïnstalleerd en nu werkt Premiere weer gewoon.

Dus als er mensen zijn met Adobe Premiere Pro 2.0 op de Asus A6T, download deze driver als je vervelende reboots en BSODs krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Nu online
sOid schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:23:
[...]

Ja dit heb ik ook, zoals je al eerder kon lezen in dit topic. Hoewel ik het vandaag nog niet gehad heb (en gisteren ook niet) en het lijkt compleet random te gebeuren... Wel irritant ja maargoed, toch goed mee te werken hoewel het in PvP met World of Warcraft wel erg vervelend is.
Welk OS gebruik je dan?
Is opzich wel goed mee te werken omdat i niet compleet vastloopt maar ik wil gewoon dat het goed functioneerd tis ook niet een aankoop van een paar tientjes :P . Ik doe morgen even een belletje naar IComputers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Plint schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:00:
[...]

Welk OS gebruik je dan?
Is opzich wel goed mee te werken omdat i niet compleet vastloopt maar ik wil gewoon dat het goed functioneerd tis ook niet een aankoop van een paar tientjes :P . Ik doe morgen even een belletje naar IComputers.
WinXP Pro NL SP2.

Heb er bijna de hele dag op gewerkt vandaag en heb nergens last van gehad vandaag dus het zal allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik ben van plan om de Asus A6T-AP008B te gaan kopen.

specs:
AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz 2x512KB L2 cache
1024 MB DDR-II Ram op 667 MHz (1 dimm, 1 slot vrij)
nVidia GeForce Go 7600 256MB (450 core/400 mem)
100 GB HDD op 5400rpm
DVD-Ram station (DVD+-RW Duallayer brander)

Verdere specificaties:
WLAN 802.11b/g, Gigabit LAN, 56K Modem, Touchpad met scroll, Webcam, Microfoon, AudioDJ

Aansluitingen:
AC-in, S-Video Out, DVI-D, VGA, Audio out, Mic in, S/PDIF Digital Audio out, PCMCIA 2.1 Slot, 4in1 cardreader.
Alleen ik had nog een paar vraagjes...

Presteert deze net zo goed als de core (2) duo met 1,6ghz ?

En weet iemand misschien een shop in amsterdam die deze laptop ter beschikking heeft, want dan zou ik hem eventueel kunnen controleren op dode pixels.

Ik denk dat ik er ook nog 1024mb geheugen bij koop, of is dat beetje overkill voor een studie waarbij ik moet photoshoppe, websites moet designen en een beetje programeren ?

Ik heb al wel een webshop gevonden waarbij je extra geheugen los kan bijkopen maar kan je dat zelf er zo bijzetten en moet je dan nog naar een bepaald merk kijken ? En wat is wijsheid, gewoon de standaard garantie van 2 jaar houden of uitbreiden naar 3 jaar ?

Als ik bij deze laptop 1024mb geheugen bijkoop + 3jaar garantie, dan kom ik op +-1400 euro uit. Is dat een nette prijs, of kan ik voor dat geld een betere laptop kopen ?

[ Voor 20% gewijzigd door AOC op 11-09-2006 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark0z schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:30:

specs:

[...]

En weet iemand misschien een shop in amsterdam die deze laptop ter beschikking heeft, want dan zou ik hem eventueel kunnen controleren op dode pixels.

Ik denk dat ik er ook nog 1024mb geheugen bij koop, of is dat beetje overkill voor een studie waarbij ik moet photoshoppe, websites moet designen en een beetje programeren ?

Ik heb al wel een webshop gevonden waarbij je extra geheugen los kan bijkopen maar kan je dat zelf er zo bijzetten en moet je dan nog naar een bepaald merk kijken ? En wat is wijsheid, gewoon de standaard garantie van 2 jaar houden of uitbreiden naar 3 jaar ?

Als ik bij deze laptop 1024mb geheugen bijkoop + 3jaar garantie, dan kom ik op +-1400 euro uit. Is dat een nette prijs, of kan ik voor dat geld een betere laptop kopen ?
Dat is best een nette prijs hoor, alhoewel er wel alternatieven zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar www.zepto.nl, dat zijn keurige laptops die goed getest worden. Als ik het zo mag geloven dan wordt Zepto het komend jaar nog een bekend merk in Nederland. Een van de series herken ik overigens als een Compal laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Nu online
Luuk-Online schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:10:
Ik kreeg net ook mijn eerste serieuze vastloper... blauw scherm voor een seconde, toen spontane reboot, gevolgd door schijfcontrole. Best heftig dus. Maar ik was mijn pc ook flink aan het mishandelen: video rippen van dvd, en tegelijkertijd video inladen in Premiere. Denk dat ie gewoon aan de kook is geraakt... of is er meer aan de hand?

Waar kan ik de logboeken vinden? En wat is een goede tool om performance, batterij en temperatuur te meten?
* logboeken in configuratiescherm-->systeembeheer-->logboeken
* in de startpost staat een link naar het programma Everest. Goed progje om temperatuur van je CPU, CPUkern, HD, etc met nog andere tools om benchmarks van je HD, Cache&Memory, etc. En eigenlijk alle informatie van je computer.

De Home editie is sinds juli niet meer freeware maar mischien kan je die ergens op internet vinden.

Vandaag mailtje terug gehad van IComputers

Beste Plint,

U krijg natuurlijk als klant bij ons altijd de laagste prijs!
Ik zal de bestelling voor u aanpassen, en een notitie maken zodat u het teveel betaalde bedrag retour krijgt! Dit gebeurd binnen 1 week na factuur datum.

Mocht u verdere vragen hebben dan hoor ik dit graag.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

iComputers

:> echt fantastisch dit!! niks geen gedoe, ben erg tevreden over deze zaak (en dat mag gezegd worden) vanaf het moment van bestelling. Top :)

Na 2 weken weten ze dit toch weer terug te trekken!! :X ;(
Nadat ik na twee week gebeld had oppeens eerst nog overleg moeten plegen of dit wel kan?!!
jammer jammer jammer....

Met wat testen met Everest tooltje kwam ik erachter dat als ik power4gear aan had, de CPU niet stabiel liep --> wisselend van 1600Mhz naar 800Mhz. Heb het daarna weer op windows energybeheer gezet waardoor het weer stabiel op 1600Mhz liep. (is dit normaal??)
Anyway ik zal wat vaker van dit soort testjes doen. ben ondertussen meer met de laptop bezig dan met afstuderen :P

[ Voor 57% gewijzigd door Plint op 11-10-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dark0z schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:30:

specs:

[...]

Goede keus hoor, A6T is prima laptop om mee te photoshoppen, scherm is echt super daarvoor. Als je veel programma's open hebt staan (photoshop, illustrator, dreamweaver, outlook) dan zou ik zeker een GB extra RAM nemen ja, maar PS draait prima op 1024.

Ik heb persoonlijk standaard 2 jaar garantie genomen maar wél met een verzekering van 3 jaar (ook verzekerd als er een keer een glas cola ofzo over heen gegooit wordt) voor 140euro vond ik dat het zeker wel waard. Ik heb hem bij Laptops4U gekocht en daar ook opgehaald om te kijken naar eventuele dode pixels, maar ik heb nog niemand gehoord met een A6T en dode pixels.

Welke school in Amsterdam zit je trouwens? Ik zit op de HvA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 18:30
Plint schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:36:
[...]

Met wat testen met Everest tooltje kwam ik erachter dat als ik power4gear aan had, de CPU niet stabiel liep --> wisselend van 1600Mhz naar 800Mhz. Heb het daarna weer op windows energybeheer gezet waardoor het weer stabiel op 1600Mhz liep. (is dit normaal??)
Anyway ik zal wat vaker van dit soort testjes doen. ben ondertussen meer met de laptop bezig dan met afstuderen :P
Het klopt dat hij wisselt tussen de 800 en 1600 mhz, dit is een stroombesparende functie, zo brengt hij ook de vcore terug naar 0.8 volt. Als ie constant op 1600 mhz loopt terwijl je eigenlijk niks doet dan kost dit alleen maar meer energie waardoor je batterij sneller leeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Vandaag eindelijk mijn a6t na drie weken weer terruggekregen. Moederbord is vervangen.
Laptop opgestart begint deze meteen te zeuren dat hij nieuwe hardware vindt. Hij wil de ethernet adapter instaleren. Helaas dit lukt niet. Ook met de nieuwe drivers wil het niet lukken. De hele laptop reageert traag. De 3dmark 2005 is 2800. Na contact met helpdesk de laptop met recovery partitie herstelt.
Dat zou volgens hun alle problemen wel oplossen. Ik had er zelf niet veel vertrouwen in. En inderdaad nu ook weer geen netwerkadapter. De laptop blijft ook weer traag.
Ik vind het ook erg slordig dat een laptop voordat hij teruggestuurt word niet even word opgestart, dan had men het probleem meteen gezien. Hij kan nu weer RMA. Asus nederland repareert volgens hun inmiddels voor 10 landen en daarom hebben ze het erg druk. Ik vind de aftersales van Asus inmiddels knap waardeloos. Maar ja wat wil wanneer hun reparatie afdeling asus als B merk kwalificeerd. :( :( :(

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Misschien een domme vraag, maar mijn Asus A6ja van Mycom is geleverd met zo'n recovery disc, die gelijk alles installeert (Windows XP Home, drivers). Nu heb ik hierna zelf ook al het een en ander geinstalleerd, maar nu viel me ineens het icoontje "NTFS Convertor" op op mijn bureaublad. Iemand enig idee of het kwaad kan nu nog FAT naar NTFS te converten, of kan dat alleen direct na de schone installatie?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
Captain N schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:48:
Misschien een domme vraag, maar mijn Asus A6ja van Mycom is geleverd met zo'n recovery disc, die gelijk alles installeert (Windows XP Home, drivers). Nu heb ik hierna zelf ook al het een en ander geinstalleerd, maar nu viel me ineens het icoontje "NTFS Convertor" op op mijn bureaublad. Iemand enig idee of het kwaad kan nu nog FAT naar NTFS te converten, of kan dat alleen direct na de schone installatie?
ik heb het gewoon met PartitionMagic gedaan, en dat ging helemaal vlekkeloos. Hoe het met dit tooltje zit weet ik niet aangezien ik er totaal niets van snapte :P

Verwijderd

het kan absoluut geen kwaat, schrik niet als je opneiuw opstart :) dan wordt je c schijf ook naar ntfs gehaald. je data zal blijven bestaan.

ik raad je sterk aan om naar ntfs te converteren

• B-Buster
Zoals anderen al aangeven kan je dit gewoon uit laten voeren.

Ik heb zelf ook via dat icoontje die conversie gestart. Hij zet je harde schijf bij de eerstvolgende keer dat je hem opstart om naar NTFS. Dit duurt een minuut of 3 en je verliest niets.

Het is inderdaad goed om hem NTFS te maken. Ik merkte dat ik met FAT32 geen bestand van 4gb of groter kon opslaan.

Verwijderd

Ik zag vandaag in de folder van de mycom:

Intel Core 2 Duo T5600 (1.83 Ghz)
1 GB DDR2
120 GB 5400 RPM Harde schijf
voor de prijs van 1199 euro

Typenummer is Z92Je-AP002H, maar het lijkt mij een ge-update versie van de a6 :D , kan er niets over vinden verder op zowel de site van asus, de site van mycom en ook niet via google.
Ik ga denk ik morgen even navragen bij mycom wat er voor videokaart in zit, als het een Geforce 7600 of een ATI 1600 is weet ik wel welke laptop ik vrijdag ga kopen _/-\o_

Verwijderd

Inderdaad, deze zag ik vandaag ook in de winkel en op zoek naar meer info kwam ik alleen hier uit, zit er ook over te denken, maar had ook graag wat meer info over dit model...

• M55
  • Niet online

M55

Hij staat wel op de asus site hoor: :D
http://www.asus.com/produ...=0&model=1360&modelmenu=1

Maar een ati X1450 :/ ?

[ Voor 11% gewijzigd door M55 op 13-09-2006 22:40 ]

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je kunt zelf ook dit commando gebruiken om je C drive naar NTFS om te zetten:
convert c: /FS:NTFS

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Thanks voor de info. Heb net even die bat file gedraaid, en hij staat nu op NTFS :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Zou er iemand met de A6Ja (X1600) zo vriendelijk willen zijn de demo van FIFA 07 te testen?
Bij het laden van de wedstrijd klapt ie eruit. Nu zou het aan de ATI kaart kunnen liggen daar er bij de vorige versie van FIFA (Word Cup 2006) ook wat problemen waren met sommige ATI kaarten (ik had dat probleem overigens niet)

Linkje: http://www.fifademo.de/fifa_2007_demo_eu.rar

Alvast bedankt voor de medewerking! :)

• M55
  • Niet online

M55

De nieuwe A6JE
Alleen die ATI X1450 snap ik niet, dat is toch een veel tragere gpu dan de 7600 GO ?

[ Voor 203% gewijzigd door M55 op 14-09-2006 11:04 ]

• hellboy123
M55 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:32:
De nieuwe A6JE
Alleen die ATI X1450 snap ik niet, dat is toch een veel tragere gpu dan de 7600 GO ?
volgens mij moet je de 1450 zien als de opvolger van de 1400, en die presteerd nog een heel stuk onder de x1600. Dus inderdaad een rare keuze :?

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Goeiedag,

Ben nieuw hier, maar heb na het doorspitten van dit topic nog wel een aantal vragen over de Asus A6T-AP008-B.

Kunnen mensen met een Asus met Turion TL-50 of 52 deze laptop ook op schoot houden tijdens het werken? Een vriend van me had een (welliswaar Toshiba) TL-50 en als ie 'm op z'n schoot hield brandde hij zogezegd zijn kroonjuwelen. Ingeruild voor een Vaio met Core Duo en die is een stuk koeler zegt ie. Ligt dit aan de betreffende laptop of is het een algemeen probleem van Turion 64 X2?

Iets verder terug in dit topic is een discussie gaande over de Geforce 7600 Go met 256 of 128 MB ram. Zijn er al mensen die een 7600 met 128 MB ram zijn tegengekomen? In de pricewatch staat dit type bij de eerste aanbieders met 128 MB en voor een 30 euro meer met 256 MB. Op maandag 4 september schreef B-Buster dit:

Verzekeren doen we niet :P maar ik heb nog geen enkele A6T gezien met minder dan 256mb geheugen. De enige andere versie heeft 512mb maar dat eet mee van het systeemgeheugen. De AP008-B heeft gewoon 256mb dedicated geheugen.

Maar dat is al een week geleden. Kan iemand me vertellen hoe t zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:37:

1 GB DDR2

Typenummer is Z92Je-AP002H, maar het lijkt mij een ge-update versie van de a6 :D , kan er niets over vinden verder op zowel de site van asus, de site van mycom en ook niet via google.
Ik ga denk ik morgen even navragen bij mycom wat er voor videokaart in zit, als het een Geforce 7600 of een ATI 1600 is weet ik wel welke laptop ik vrijdag ga kopen _/-\o_
Let me know als t zo is ;) is het ook een 15,4 inch scherm of niet ?

Verwijderd

Kan iemand me trouwens zeggen of er nog verschil in zit bij de Asus Z92J Q012h laptop van de winkel mycom en dynabyte.

mycom:
http://www.mycom.nl/Produ...-_T2050/119407.aspx#Specs

dynabyte
https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2922

Is het trouwens mogelijk om bij mycom een 1,7 processor erin te laten zetten ipv 1,6 ghz en is dit slim om te doen? En ik vraag me af of dit verschil ook echt te merken is.

Let me know :)

• B-Buster
SamPatterson schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:24:
Goeiedag,

Ben nieuw hier, maar heb na het doorspitten van dit topic nog wel een aantal vragen over de Asus A6T-AP008-B.

Kunnen mensen met een Asus met Turion TL-50 of 52 deze laptop ook op schoot houden tijdens het werken? Een vriend van me had een (welliswaar Toshiba) TL-50 en als ie 'm op z'n schoot hield brandde hij zogezegd zijn kroonjuwelen. Ingeruild voor een Vaio met Core Duo en die is een stuk koeler zegt ie. Ligt dit aan de betreffende laptop of is het een algemeen probleem van Turion 64 X2?

Iets verder terug in dit topic is een discussie gaande over de Geforce 7600 Go met 256 of 128 MB ram. Zijn er al mensen die een 7600 met 128 MB ram zijn tegengekomen? In de pricewatch staat dit type bij de eerste aanbieders met 128 MB en voor een 30 euro meer met 256 MB. Op maandag 4 september schreef B-Buster dit:

Verzekeren doen we niet :P maar ik heb nog geen enkele A6T gezien met minder dan 256mb geheugen. De enige andere versie heeft 512mb maar dat eet mee van het systeemgeheugen. De AP008-B heeft gewoon 256mb dedicated geheugen.

In het begin stond hij als ik het me goed kan herinneren bij de meeste webwinkels vermeld met 128mb geheugen. Ook bij laptops4u waar ik m besteld heb. Is waarschijnlijk gewoon een fout geweest in de opgave van specificaties die Asus destijds heeft gedaan.

Als je zeker wilt weten of de webshop die jij voor ogen hebt hem met 256mb verkoopt bel/mail je ze gewoon even.

Over warmteproductie: Mijn A6T is NIET te gebruiken op je schoot. De eerste 10 a 15 minuten gaat het maar daarna wordt hij erg warm. Het is bij mij voornamelijk de hardeschijf die rechtsboven bij je rechterknie zit. Maar ook in het midden wordt de laptop behoorlijk heet.

Ik vraag me af of het echt aan de CPU ligt. Je moet niet vergeten dat er ook nog een dikke grafische kaart in zit. Als ik naar de temperatuur kijk van de Go7600 dan geeft ie in idle al snel 60 graden aan..

• B-Buster
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:46:
Kan iemand me trouwens zeggen of er nog verschil in zit bij de Asus Z92J Q012h laptop van de winkel mycom en dynabyte.

mycom:
http://www.mycom.nl/Produ...-_T2050/119407.aspx#Specs

dynabyte
https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2922

Is het trouwens mogelijk om bij mycom een 1,7 processor erin te laten zetten ipv 1,6 ghz en is dit slim om te doen? En ik vraag me af of dit verschil ook echt te merken is.

Let me know :)
Als het om exact hetzelfde typenummer gaat (en dat is hier het geval, Q012h bij beiden) dan zal het dezelfde laptop zijn.

CPU upgraden doet de mycom naar mijn weten niet. Geheugen uitbreiden en misschien hardeschijf upgraden zullen ze nog wel doen maar heb nog nooit gezien of gehoord dat ze cpu's in laptops upgraden.

Verwijderd

Maar is het verschil groot van 1,6 ghz --> 1,7 ghz?? . En het geheugen wat voor invloed heeft dat op je pc?? Is het bijv handig om die 1024 naar 2048 op te schroeven?En is het duur..?

Ik zit er namelijk over te denken om deze laptop te kopen voor normaal gebruik maar ook voor spelletjes zoals WoW of Fifa ofzo..en ik hoorde dat bijv voor battlefield 2 een geheugen van 2048 handig is (ik speel dit niet) maar lijkt mij dus ook in gevallen van die andere spellen of heb je aan die 1024 echt genoeg? En is dit een geschikte laptop daarvoor...?

Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe !

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:37:

1 GB DDR2

Ik heb net even gebeld aangezien ik ook wel interesse had. Na ongeveer 5 minuten wachten, want de info stond niet in hun systeem :?, wisten ze mij te melden dat het de ATI X1450 betreft :(
Vond het al wat goedkoop voor de MyCom ;)

Oftewel laat maar hangen, dan ga ik toch voor de A6T-AP008B

• B-Buster
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:12:
Maar is het verschil groot van 1,6 ghz --> 1,7 ghz??
Nee. Van 1.6 Ghz naar bijv. 2.0 Ghz is de moeite maar dit kleine beetje winst... zonde van t geld zou ik zeggen.
En het geheugen wat voor invloed heeft dat op je pc?? Is het bijv handig om die 1024 naar 2048 op te schroeven?En is het duur..?
Wat voor invloed... meer geheugen geeft de pc/ laptop meer ruimte om programma's te draaien. Ligt eraan wat je allemaal van plan bent of je er ook wat aan hebt. Wat het kost mag je zelf even opzoeken in de pricewatch ;)
Ik zit er namelijk over te denken om deze laptop te kopen voor normaal gebruik maar ook voor spelletjes zoals WoW of Fifa ofzo..en ik hoorde dat bijv voor battlefield 2 een geheugen van 2048 handig is (ik speel dit niet) maar lijkt mij dus ook in gevallen van die andere spellen of heb je aan die 1024 echt genoeg?En is dit een geschikte laptop daarvoor...?
Er zijn nu bijna geen games die meer dan 1gig aan geheugen nodig hebben. Je kunt achteraf altijd nog geheugen erbij zetten mocht je het toch nodig vinden wat meer te hebben.

Als je deze thread doorgelezen ben je de 3Dmark05 scores van een aantal personen allang tegengekomen, dus weet je dat je met deze laptop prima kan gamen. Ik draai DTM race driver 03, Flatout2 en Call of Duty2 zonder enig probleem op high settings.

Als laatste nog een advies: strooi niet teveel met de ??'s.. Dat komt nogal ongeduldig over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:42:
[...]

Ik heb net even gebeld aangezien ik ook wel interesse had. Na ongeveer 5 minuten wachten, want de info stond niet in hun systeem :?, wisten ze mij te melden dat het de ATI X1450 betreft :(
Vond het al wat goedkoop voor de MyCom ;)

Oftewel laat maar hangen, dan ga ik toch voor de A6T-AP008B
die beeldkaart is die een beetje geschikt voor GTA SA en VC? deze spelletjes doe ik meestal en meer niet.

Als ik t goed heb heeft de kaart de volgende specs:
ATI X1450 DDRII 128MB, 512MB HyperMemory™
klopt dit?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 17:06 ]

• B-Buster
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:51:
[...]

die beeldkaart is die een beetje geschikt voor GTA SA en VC? deze spelletjes doe ik meestal en meer niet.

klopt dit?
GTA VC moet best lukken. Enige dat de vraag is, is of je nog genoeg werkgeheugen overhoud. Als ie 512mb wegkaapt is het wel verstandig om wat meer geheugen te hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:12:
Maar is het verschil groot van 1,6 ghz --> 1,7 ghz?? . En het geheugen wat voor invloed heeft dat op je pc?? Is het bijv handig om die 1024 naar 2048 op te schroeven?En is het duur..?

Ik zit er namelijk over te denken om deze laptop te kopen voor normaal gebruik maar ook voor spelletjes zoals WoW of Fifa ofzo..en ik hoorde dat bijv voor battlefield 2 een geheugen van 2048 handig is (ik speel dit niet) maar lijkt mij dus ook in gevallen van die andere spellen of heb je aan die 1024 echt genoeg? En is dit een geschikte laptop daarvoor...?

Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe !
van die processor merk je weinig, zelfs van 1,6 naar 2,0 merk je al weinig. Hooguit een paar frames of seconden, persoonlijk vind ik dat zijn geld niet waard.

2 Gb geheugen moet je ook niet doen. Kijkend naar de 7600 zul je die 2048 mb niet zo snel benutten bij spellen. Vaak ben je al gedwongen om op lagere standen te spelen (uit ervaring), en op medium komt het geheugengebruik toch niet boven de 1024 uit.
Ik speelde zelf veel battlefield en heb daarom voor mijn desktop pc 2 gb aangeschaft. De beeldkwaliteit ging er een heel klein beetje op vooruit, maar de perfomance om laag. De textures worden weliswaar iets scherper, maar dat ten kosten van de rekenkracht van de 7600. Aangezien het al niet de krachtigste videokaart is die er te krijgen valt, zal je daarom bijna nooit die 2 gb gebruiken, zeker bij de nog te komen spellen. Daar zijn de High instellingen al helemaal uit te sluiten, de stap naar medium betekend vaak onder de 1024 mb.
Mijn keuze zou zijn om voor die standaard 1 gb te kiezen. Als je niet tevreden bent kan je het er later altijd nog 2 gb in stoppen. Misschien dat het nuttig kan zijn bij zware tekenprogamma's, 3dsmax bijvoorbeeld. Maar in windows en spellen niet
SamPatterson schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:24:
Goeiedag,

Totaal geen last van. Als je met je handen voelt is hij inderdaad aan de hete kant, maar op schoot is die lekker warm :p Is overigens alleen in het midden, daar is vind ik hem tussen heet en warm inzitten. Aan de zijkanten is die warm
[...]

klopt dit?
laat je niet verleiden door die processor. Zeker als je regelmatig spellen speelt is het misschien beter om voor een 'verouderde' proc te kiezen met een betere beeldkaart ipv een betere proc met slechtere vidkaart. Je betaald op dit moment nog veels te veel voor die proc, omdat die net nieuw is.

Je moet je zelf afvragen welke bewerkingen je het belangrijkst vind. Gebruik je je laptop voor processen waarbij de processor van groot belang is, denk aan videobewerking of 3dsmax. Kan je idd het beste voor de core 2 duo gaan. Of vind je het belangrijker dat je spellen soepel speler, zou ik voor de a6ja of a6t gaan. Iig voor windows of word hoef je niet een core 2 duo te kiezen, dat merk je niet. Ook in dat geval zou ik dan voor de a6ja of a6t gaan
[...]

klopt dit?
laat je niet verleiden door die processor. Zeker als je regelmatig spellen speelt is het misschien beter om voor een 'verouderde' proc te kiezen met een betere beeldkaart ipv een betere proc met slechtere vidkaart. Je betaald op dit moment nog veels te veel voor die proc, omdat die net nieuw is.

Je moet je zelf afvragen welke bewerkingen je het belangrijkst vind. Gebruik je je laptop voor processen waarbij de processor van groot belang is, denk aan videobewerking of 3dsmax. Kan je idd het beste voor de core 2 duo gaan. Of vind je het belangrijker dat je spellen soepel speler, zou ik voor de a6ja of a6t gaan. Iig voor windows of word hoef je niet een core 2 duo te kiezen, dat merk je niet. Ook in dat geval zou ik dan voor de a6ja of a6t gaan

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 19:43 ]

Verwijderd

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 19:43 ]

Verwijderd

De laptop wordt gebruikt voor vrije tijd en studie.
voor mijn studie gebruik ik de volgende programma's
Office 2003, Autocad 2007, p2p programma's zoals emule, en een begrotingsprogramma.
voor mijn vrije tijd het volgende
GTA San Andreas, Doom 3,emule,

De laptop dient dus deels makkelijk te transporteren zijn (dus geen koelkast gewicht zoals de medion md6100 die t net begeven heeft) En ook een redelijke accu tijd is van belang.

Aangezien ik grafisch best veel eisend ben denk ik zo (aan de programmas te zien die vaak gelijktijdig draaien) zoek ik een beeldkaart die niet alleen van het intern geheugen snoept. Dit moet dus een ATI of Nvidia Geforce worden?? Bij veel laptops staat tegenwoordig HyperMemory en Shared memory dat ze dat hebben is niet erg maar ze moeten zelf ook over aantal MB's beschikken.

Als ik dus aan het studeren ben draaien autocad, bouwcalc, office(word en excel), wmplayer en msn.

wat is dan een juiste keuze?

• B-Buster
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:50:
Office 2003, Autocad 2007, p2p programma's zoals emule, en een begrotingsprogramma.

De laptop dient dus deels makkelijk te transporteren zijn (dus geen koelkast gewicht zoals de medion md6100 die t net begeven heeft) En ook een redelijke accu tijd is van belang.

Aangezien ik grafisch best veel eisend ben denk ik zo (aan de programmas te zien die vaak gelijktijdig draaien) zoek ik een beeldkaart die niet alleen van het intern geheugen snoept. Dit moet dus een ATI of Nvidia Geforce worden?? Bij veel laptops staat tegenwoordig HyperMemory en Shared memory dat ze dat hebben is niet erg maar ze moeten zelf ook over aantal MB's beschikken.

Als ik dus aan het studeren ben draaien autocad, bouwcalc, office(word en excel), wmplayer en msn.

Ik speel GTA SA regelmatig op mn A6T en dat ziet er erg goed uit. Draai op 1280*800 en volgens mij alle settings hoog. Trekt ie goed. Het gaat wel een tikkeltje minder als op mn gewone pc (X2 4600+, 2gb en 6800GS 256MB graka) maar wel vloeiend. Geen happeringen :)

• Rinusman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
dikki dik schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:37: [...]
Rinusman schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 01:21: [...]

dikki dik, sorry dat ik blijf zeuren, maar zou je hier nog even naar willen kijken?

Verwijderd

B-Buster schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:15:
[...]

Ik speel GTA SA regelmatig op mn A6T en dat ziet er erg goed uit. Draai op 1280*800 en volgens mij alle settings hoog. Trekt ie goed. Het gaat wel een tikkeltje minder als op mn gewone pc (X2 4600+, 2gb en 6800GS 256MB graka) maar wel vloeiend. Geen happeringen :)
zit er veel verschil tussen de A6 en de z92je verder dan.
en ik was me verder aan het afwegen 3x per 2 weken op mee transport in rugzak valt nog te overzien aangezien ik voor het gebouw uitstap en geen trappen enzo hoef te nemen.

dus die mobiliteit kan deels wel vervallen.
beetje desktopvervanger wordt t dan.

Verwijderd

Ok thanks , dan heb ik mijn beslissing bijna gemaakt maar als ik een conclusie kan trekken uit dit alles heb jij het nu over de a6t-versie zoals hieronder is aangegeven. Maar ik vroeg me af of de Z92J-Q012H nou beter is of niet? Die heeft namelijk Dual Core en de a6t versie niet en ik weet niet of iemand me kan vertellen of een ati radeonx1600 gelijk is aan een Geforce 7600 Go Turbo. Dus zou iemand met verstand mij kunnen vertellen welke er beter is.

ASUS A6T-AP006HZ:
http://www.mycom.nl/Produ...urion_II_TL52/119415.aspx

Z92J-Q012H:
http://www.mycom.nl/Produ...Q012H_-_T2050/119407.aspx

Thanks dudes :P _/-\o_

Verwijderd

geeft niet, ik had er overheen gelezen.

maar dat icoontje betekend idd dat je geen driver hebt geinstalleerd. Maar dat komt omdat je er voor gekozen hebt nvidia drivers te uninstalleren, of niet?

Nu kun je iig driver cleaner gewoon gebruiken, dus naar de volgende stap.

Over de drivers, je hoeft niet specifiek naar jou kaart te zoeken. Nvidia lanceert drivers die voor al haar videokaarten werken. Te vinden op www.laptopvideo2go.com (van nvidia zelf werken niet voor laptops) Je moet de nieuwste pakken met het bijbehorende inf bestandje (apart downloaden). Inf bestandje moet je vervolgens in de folder van de gedownloade driver plaatsen. Setup van de driver starten en alles zou moeten werken.
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:22:
Ok thanks , dan heb ik mijn beslissing bijna gemaakt maar als ik een conclusie kan trekken uit dit alles heb jij het nu over de a6t-versie zoals hieronder is aangegeven. Maar ik vroeg me af of de Z92J-Q012H nou beter is of niet? Die heeft namelijk Dual Core en de a6t versie niet en ik weet niet of iemand me kan vertellen of een ati radeonx1600 gelijk is aan een Geforce 7600 Go Turbo. Dus zou iemand met verstand mij kunnen vertellen welke er beter is.

ASUS A6T-AP006HZ:
http://www.mycom.nl/Produ...urion_II_TL52/119415.aspx

Z92J-Q012H:
http://www.mycom.nl/Produ...Q012H_-_T2050/119407.aspx

Thanks dudes :P _/-\o_
combo van core duo en x1600 is slechter dan amd turion en 7600 (volgens 3dmark 03 en 05)
Ik zou trouwens voor de A6T-AP008-B gaan, die is beter voor hetzelfde geld. Ipv hypermemory heb je dan echt geheugen op je vidkaart. (allemaal keuzes die ik ook heb moeten doorwerken :P )
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:50:

over autocad en bouwcalc durf ik niks te zeggen, maar vragen die niet veel van je videokaart + proc? Misschien dat iemand anders dit weet? Of als die programmas nu al soepel draaien op je desktop zullen die dat zeker doen op je laptop. En omdat je regelmatig spellen speelt zou ik dan voor de a6t of a6ja gaan. Zonder twijfel dat die daarin sneller zijn. De rest van de progamma's die je noemt zal je geen verschil in merken tussen de ene laptop of de ander.

en idd geen shared of hypermemory nemen

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 19:48 ]

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2006 19:43 ]

• MarcoC
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:35:
[...]

geeft niet, ik had er overheen gelezen.

maar dat icoontje betekend idd dat je geen driver hebt geinstalleerd. Maar dat komt omdat je er voor gekozen hebt nvidia drivers te uninstalleren, of niet?

Nu kun je iig driver cleaner gewoon gebruiken, dus naar de volgende stap.

Over de drivers, je hoeft niet specifiek naar jou kaart te zoeken. Nvidia lanceert drivers die voor al haar videokaarten werken. Te vinden op www.laptopvideo2go.com (van nvidia zelf werken niet voor laptops) Je moet de nieuwste pakken met het bijbehorende inf bestandje (apart downloaden). Inf bestandje moet je vervolgens in de folder van de gedownloade driver plaatsen. Setup van de driver starten en alles zou moeten werken.

[...]

combo van core duo en x1600 is slechter dan amd turion en 7600 (volgens 3dmark 03 en 05)
Ik zou trouwens voor de A6T-AP008-B gaan, die is beter voor hetzelfde geld. Ipv hypermemory heb je dan echt geheugen op je vidkaart. (allemaal keuzes die ik ook heb moeten doorwerken :P )
De X1600 presteert beter in 3D Mark ja, maar de Core Duo-processor is wel sneller.

Verwijderd

MarcoC schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:47:
[...]

De X1600 presteert beter in 3D Mark ja, maar de Core Duo-processor is wel sneller.
de 7600 bedoel je. Over de intel, dat klopt maar 3dmark en vooral 2003 is een combo van proc + beeldkaart en daarbij is de turion + 7600 sneller. Als het puur op de processor aan komt dan is idd de core duo sneller. Maar goed het verschil is miniem tussen de turion en core duo en kan je dus beter voor de a6t kiezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:53:
[...]

de 7600 bedoel je. Over de intel, dat klopt maar 3dmark en vooral 2003 is een combo van proc + beeldkaart en daarbij is de turion + 7600 sneller. Als het puur op de processor aan komt dan is idd de core duo sneller. Maar goed het verschil is miniem tussen de turion en core duo en kan je dus beter voor de a6t kiezen.
Persoonlijk zal ik dan voor de Core Duo gaan, omdat deze compatible is met de Core 2 Duo.

Ik zal als ik jou was niet zo druk maken over de grafische kaart als je zou moeten kiezen tussen de Geforce 7600 of de X1600, beide zijn namelijk zeer goede kaarten. In plaats van naar grafische kaarten te kijken zal ik eerder kijken wat ik in de toekomst nog kan updaten om nog up to date te blijven. In dit geval is dan de Core Duo beter en zuiniger.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:33:
[...]

Persoonlijk zal ik dan voor de Core Duo gaan, omdat deze compatible is met de Core 2 Duo.

Ik zal als ik jou was niet zo druk maken over de grafische kaart als je zou moeten kiezen tussen de Geforce 7600 of de X1600, beide zijn namelijk zeer goede kaarten. In plaats van naar grafische kaarten te kijken zal ik eerder kijken wat ik in de toekomst nog kan updaten om nog up to date te blijven. In dit geval is dan de Core Duo beter en zuiniger.
Niet als je bedenkt dat de a6ja 200 euro duurder is. Het verschil tussen turion en core duo is miniem, qua zuinigheid en snelheid. Hetzelfde verhaal als bij de 7600 en x1600 zeg maar. En tja de update naar core 2 duo, wie doet dat nou bij zijn laptop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:03:
[...]

Niet als je bedenkt dat de a6ja 200 euro duurder is. Het verschil tussen turion en core duo is miniem, qua zuinigheid en snelheid. Hetzelfde verhaal als bij de 7600 en x1600 zeg maar. En tja de update naar core 2 duo, wie doet dat nou bij zijn laptop.
ik heb expres de mycom versie van de a6ja gekocht omdat ik in de toekomst de t2050 (volgend jaar ofzo) echt wel upgraide naar een core2 duo. dus ik doe dat bij m'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Nu online
over autocad en bouwcalc durf ik niks te zeggen, maar vragen die niet veel van je videokaart + proc? Misschien dat iemand anders dit weet?
AutoCAD draait prima op deze laptop, bovendien heb je helemaal niet een hele vette kaart nodig voor AutoCAD, tenzij je met hele grote complexe grote tekeningen werkt en er ontzettend veel rotzooi in laat staan :) . Met andere woorde: AutoCAD werkt prima op de GO7600

Ook het 3D werk met 3ds Max gaat vooralsnog prima. Al heb ik nog niet getest met hele complexe scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:03:
Bij Mycom is de A6ja 999 euro, dus voor het geld hoef je het niet te laten ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 00:21
De nieuwe versie van de F3ja (te koop bij o.a. laptops4u) heeft nu een core 2 duo CPU aan boord.

En oke, het model is wel wat duurder dan de A6T (310 euro inc. BTW), maar voor dat bedrag heb je wel een snellere CPU, een grotere HD (120 ipv 100 GB), dubbel zoveel geheugen (2 GB) en een sterkere 9 cells accu waardoor hij een stuk langer zonder netspanning kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ehv_BramBo op 15-09-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Captain N schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:19:
[...]

In de pricewatch staat hij voor 1318 EURO ???
ik zie hem ook niet staan op de site van mycom.

[ Voor 188% gewijzigd door M55 op 15-09-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Ik heb een probleempje met het Euro-teken op m'n A6T. Als ik het euroteken wil weergeven met Control+Alt+5 krijg ik geen Euro-teken, maar wordt Paint opgestart. Heel vreemd...

Hebben meer mensen hier last van en wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk-Online schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:25:
Ik heb een probleempje met het Euro-teken op m'n A6T. Als ik het euroteken wil weergeven met Control+Alt+5 krijg ik geen Euro-teken, maar wordt Paint opgestart. Heel vreemd...

Hebben meer mensen hier last van en wie weet de oplossing?
druk alleen je ALT GR -toets in en dan de 5, dan krijg je een €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:03:
Sorry voor de test!!! Dacht dat ik post kon editten!

Weer service bericht over 4Launch
Ik heb 5 September de A6T besteld voor de prijs van 1145.-, vandaag werd het notebook afgeprijst.
Uiteraard heb ik even contact opgenomen met 4Launch onder het motto 'wie niet waagt wie niet wint'. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en men ging uitzoeken voor welke prijs men het notebook ingekocht had.......paar uur later werd ik terug gebeld dat ik het verschil terug gestort krijg op mijn rekening.

Dit noem ik nog een secundaire service!!
Ik verwacht dat de omzet door deze service explosief toe zal nemen nu steeds meer consumenten horen van 4Launch. Hopelijk kunnen zij deze service in de toekomst waar blijven borgen, ook wanneer zij in korte tijd een groei-explosie ondergaan.

Echt Geweldige service :). Dit terwijl ik een zeikert ben en in totaal al drie keer gebeld heb met vragen. Daarbij had ik niet kunnen checken voor wat voor prijs zij hetgeen ingekocht hebben, als ze gezegt hadden dat ze voor duurdere prijs hadden ingekocht dan had ik daar genoegen mee moeten nemen.

Nogmaals een dikke pluim voor de manier waarop ik telkens weer geholpen wordt aan de telefoon en de extra service in de vorm van 'korting'
nou, zoals ik al eerder heb aangegeven zat ik in precies dezelfde situatie, maar ik krijg mn geld dus niet! terug. Die van mij komt zogenaamd uit een batch met de inkoopprijs die op de site stond, en die van jou komt dezelfde dag al uit een andere batch(yeah right). Geen 4launch meer voor mij, ff 80 euro(idd niet veel op zo'n bedrag, maar ben wel student) door mn neus geboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:33:
[...]

druk alleen je ALT GR -toets in en dan de 5, dan krijg je een €
Dat werkt wel, thx.
Blijf het wel vreemd vinden dat Paint onder die sneltoets zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:19:
[...]

dit is de Z92J-Q012H geen A6JA

nou ja het is een gerelabelde a6ja met als enige verschil een t2050 er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:16:

Totaal geen last van. Als je met je handen voelt is hij inderdaad aan de hete kant, maar op schoot is die lekker warm :p Is overigens alleen in het midden, daar is vind ik hem tussen heet en warm inzitten. Aan de zijkanten is die warm
B-Buster zegt juist dat ie NIET te gebruiken is op schoot. Nog andere mensen ervaringen hiermee? Ik ben namelijk benieuwd of je in je korte broek dat ding op schoot kunt houden. Dat scheelt nogal of je een dunne korte broek of een (redelijk) dikke spijkerbroek aan hebt lijkt me.

Nog een andere vraag: Ik heb nu een A64 3000+ met Radeon 9800 Pro desktop pc. Ben op zoek naar een laptop met ongeveer dezelfde eigenschappen. Is de A6Tc-AP015H (TL-50 + Geforce 7300 met 128MB shared) hiermee vergelijkbaar of ga ik dan achteruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk-Online schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:18:
[...]

Dat werkt wel, thx.
Blijf het wel vreemd vinden dat Paint onder die sneltoets zit...
misschien is er een programmaatje in je laptop bijgeleverd door de leverancier waar je dat kan instellen bij mijn laptop kan dat namelijk niet met je opgegeven sneltoestcombinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:06:
dit is de Z92J-Q012H geen A6JA

nou ja het is een gerelabelde a6ja met als enige verschil een t2050 er in.
Inderdaad, die bedoel ik. Iedere sticker en tekst op de laptop/doos vermeldt dat het een A6ja is. Zat bij mij ook een 256MB X1600 in, ipv een 128MB wat in de specslijst van Mycom staat. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
SamPatterson schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:13:
[...]

B-Buster zegt juist dat ie NIET te gebruiken is op schoot. Nog andere mensen ervaringen hiermee? Ik ben namelijk benieuwd of je in je korte broek dat ding op schoot kunt houden. Dat scheelt nogal of je een dunne korte broek of een (redelijk) dikke spijkerbroek aan hebt lijkt me.

Nog een andere vraag: Ik heb nu een A64 3000+ met Radeon 9800 Pro desktop pc. Ben op zoek naar een laptop met ongeveer dezelfde eigenschappen. Is de A6Tc-AP015H (TL-50 + Geforce 7300 met 128MB shared) hiermee vergelijkbaar of ga ik dan achteruit?
Dat zei ik inderdaad.

Als je een korte broek / dunne broek aanhebt is ie niet langer dan een kwartier te gebruiken zonder dat je het behoorlijk warm krijgt. Na nog wat langer is je knie enigzins aan het verschroeien (overdreven natuurlijk :+ )

Lijkt me ook wel duidelijk.. als ik hem flink laat werken terwijl ie op buro staat (genoeg ruimte eromheen om lucht aan te zuigen/kwijt te kunnen) dan voelt het buro aan de onderkant (dikte 3cm) na een tijdje behoorlijk warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
SamPatterson schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:13:
[...]

Hangt er van af. Met energie besparing overleef ik 1-2 uur op mijn schoot echt wel, maar dat is voor iedreen anders, net als je een bepaald volume luid vind en de ander normaal.

Met de CPU ga je er natuurlijk er op vooruit, kwa GPU ga je er op achteruit, ik zou de A6T (AP008B) nemen, die heeft een go 7600 256MB en is wel sneller dan een 9800pro, een 7300 weet ik niet echt, maar lijkt me minder, zeker door het hele TC troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:28:
[...]

Inderdaad, die bedoel ik. Iedere sticker en tekst op de laptop/doos vermeldt dat het een A6ja is. Zat bij mij ook een 256MB X1600 in, ipv een 128MB wat in de specslijst van Mycom staat. :)
bij iedereen.. ook bij mij en in de toekomst nog upgraidbaar met een core 2 duo :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar de garantie is wel klote aangezien die via intel loopt, je kan hem ook niet uitbreiden naar 3 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er zwaar over om ook de A6T aan te schaffen, twijfel alleen nog aan de shop waar ik hem wil kopen.

Heb al wel gelezen in dit topic dat bij laptops4u je direct kunt controleren op dode pixels als je hem afhaalt. Is er iemand die bij 4launch is geslaagd en daar ook op dode pixels mocht controleren bij het afhalen ?? 4launch is toch aanzienlijk goedkoper dan laptops4u en aangezien ik geen behoefte heb aan andere harddisk, geheugen, processor etc. pak ik dan toch liever die 77 euro verschil :-)

Heb vroeger ook wel eens bij Salland wat besteld maar zag in shopsurvey dat de laatste tijd daar behoorlijk wat slechte ervaringen zijn geconstateerd.

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:36:
IIs er iemand die bij 4launch is geslaagd en daar ook op dode pixels mocht controleren bij het afhalen ??
Nee, ik heb het twee keer gevraagd, maar dat doen ze niet. Helaas.

Verwijderd

ik heb gisteren mijn nieuwe schijf opgehaald bij 4launch (Hitachi 60GB 7200omw/min)
Omdat ik toch een nieuwe windows instalatie moest doen en aangezien ik de RC1 van Vista had liggen ben ik hier maar even mee aan de slag gegaan :P
Alles werkt naar behoren en snel, maar de bisoncam doet het niet :| (windows instaleerd wel een driver, maar de cam doet het niet ;( )
heeft hier iemand al drivers voor gevonden op Vista ?? Op google kom ik ook niet veel verder :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 16:38 ]

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
In tegenstelling tot wat ik altijd dacht heeft het wel zin om pixelgarantie af te sluiten voor Asus-notebooks. Na een RMA waarbij het scherm is vervangen heb ik van een dodepixelvrij scherm een scherm met 1 rode pixel ervoor teruggekregen :'( Gelukkig wel op een 'mooie' plek rechts tegen de zijkant van het scherm onderin, maar toch. Dus bij deze de aanbeveling om garantie te kopen of ter plekke te kijken in de winkel want stel je krijgt zo'n rood stipje in het midden van je scherm dan is dat echt niet prettig!

• JBS
  • Niet online

JBS

objectief2 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:26:
In tegenstelling tot wat ik altijd dacht heeft het wel zin om pixelgarantie af te sluiten voor Asus-notebooks. Na een RMA waarbij het scherm is vervangen heb ik van een dodepixelvrij scherm een scherm met 1 rode pixel ervoor teruggekregen :'( Gelukkig wel op een 'mooie' plek rechts tegen de zijkant van het scherm onderin, maar toch. Dus bij deze de aanbeveling om garantie te kopen of ter plekke te kijken in de winkel want stel je krijgt zo'n rood stipje in het midden van je scherm dan is dat echt niet prettig!
Nee, want een pixelgarantie is maar geldig voor een dag of 8 meestal. Een dode pixelgarantie na een RMA valt daar dus niet meer onder.

• hellboy123
ik heb een a6t, en wil een keer controleren of de webcam wel echt werkt. Heeft iemand hier een tooltje voor?(niet via msn o.i.d.)

• B-Buster
hellboy123 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:00:
ik heb een a6t, en wil een keer controleren of de webcam wel echt werkt. Heeft iemand hier een tooltje voor?(niet via msn o.i.d.)
Ga naar Deze Computer, en kijk onderin dat scherm. Daar staat je webcam genoemd. Openen en hij moet beeld geven.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
jaccoswinkels schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:21:
[...]
Nee, want een pixelgarantie is maar geldig voor een dag of 8 meestal. Een dode pixelgarantie na een RMA valt daar dus niet meer onder.
Natuurlijk geldt die dode pixelgarantie niet na een RMA, wilde alleen aangeven dat er ondanks dat er heel veel schermen gewoon prima zijn toch ook bij Asus dode pixels voorkomen en dat het dus verstandig is om bij aanschaf wel die garantie te nemen anders kun je er spijt van krijgen.... 8)

• genosis
  • Laatst online: 17:21
Net eentje gekocht bij de mediamarkt...een A6VM, en moet zeggen....werkt goed! Had enkel wel een probleem, gelijk na het uitpakken... maar dat was windows gerelateerd...
Hij gaf hele tijd SVCHOST op 100 procent.. maar dat kwam door de windows update functie bleek na een google zoektocht.
Accutijd is zo op eerste gezicht ook goed, volgens windows heb ik nu nog 3 uur.. zit gewoon beetje te surfen op GoT.
En de prijs wasook niet heel erg, voor een lap met 1 gig intern (€ 799).

• hellboy123
B-Buster schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:25:
[...]

Ga naar Deze Computer, en kijk onderin dat scherm. Daar staat je webcam genoemd. Openen en hij moet beeld geven.
staat er bij mij niet tussen, eens "even"(site van asus is zo traag als ****) de drivers downloaden dan.
:|

edit: drivers geinstalleerd van de cd, en voila het werkt. Thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door hellboy123 op 16-09-2006 22:34 ]

Verwijderd

Gister een A6T gekocht bij de mycom, heb em nog niet heel erg uitgebreidt getest, maar de eerste indrukken zijn erg goed. Het glimmende scherm is nog even wennen, maar wel heel erg helder. Enige spel wat ik geprobeerd heb is tot nu toe GTA San Andreas en dat draait behoorlijk soepel.

Enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is de enorme hoeveelheid tools die opstarten, misschien dat ik nog een schone installatie ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:51:
maar de garantie is wel klote aangezien die via intel loopt, je kan hem ook niet uitbreiden naar 3 jaar
bij mycom kan je de garantie uitbrijden naar 3 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:15:
[...]

misschien is er een programmaatje in je laptop bijgeleverd door de leverancier waar je dat kan instellen bij mijn laptop kan dat namelijk niet met je opgegeven sneltoestcombinatie
Je kunt nog meer dingen openen met 1 t/m 5 als ik het goed heb. Zit gewoon in het toetsenbord gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag ook een A6VM (Z92VM bij de MM) gehaald en nu aan het installeren etc. Zo op het eerste gezicht een mooi laptopje met goeie specs. Het glimmende scherm valt idd wel op, maar dat heb je vooral met donkere achtergronden.
Genosis schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:45:
Net eentje gekocht bij de mediamarkt...een A6VM, en moet zeggen....werkt goed!
...
En de prijs wasook niet heel erg, voor een lap met 1 gig intern (€ 799).
Bij de MM was die 749,- (foldertje deze week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Heb een klein probleempje, namelijk dat mijn beeld niet meer 1200x800 is, maar ineens 4:3 (1024x768)
Zie ook hier een screenie van het probleem.

Nu bel ik Asus en die beginnen over een inverter die stuk is. Ik zei: ok, kan ik dat niet zelf doen, want dit ding is al drie keer terug geweest... (voor andere problemen: DVD drive stuk --> had ik ECHT zelf wel kunnen aanpassen, batterij stuk, tjaa....... ik zei: ligt dat niet aan iets op het mobo of zo, vond het wel erg vreemd na korte tijd en nu dus LCD nach dem kloten...)

Zou ik zelf zo'n inverter kunnen veranderen? Zou prettig zijn, anders ben ik zo gehandicapt qua werk...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minardus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:45:
Vanmiddag ook een A6VM (Z92VM bij de MM) gehaald en nu aan het installeren etc. Zo op het eerste gezicht een mooi laptopje met goeie specs. Het glimmende scherm valt idd wel op, maar dat heb je vooral met donkere achtergronden.

[...]

Bij de MM was die 749,- (foldertje deze week)
Is die harde schijf van 80 gb 4200 rpm of 5400 rpm? En is dit verschil te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

sOid schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:50:
[...]

Goede keus hoor, A6T is prima laptop om mee te photoshoppen, scherm is echt super daarvoor. Als je veel programma's open hebt staan (photoshop, illustrator, dreamweaver, outlook) dan zou ik zeker een GB extra RAM nemen ja, maar PS draait prima op 1024.

Ik heb persoonlijk standaard 2 jaar garantie genomen maar wél met een verzekering van 3 jaar (ook verzekerd als er een keer een glas cola ofzo over heen gegooit wordt) voor 140euro vond ik dat het zeker wel waard. Ik heb hem bij Laptops4U gekocht en daar ook opgehaald om te kijken naar eventuele dode pixels, maar ik heb nog niemand gehoord met een A6T en dode pixels.

Welke school in Amsterdam zit je trouwens? Ik zit op de HvA.
Ik denk dat ik toch voor de A6T-AP008B ga. Ik neem aan dat de laptop goed genoeg is voor die 4 jaar dat ik ga studeren.

Ik zat eerst nog te twijfelen aan een core2duo met 4mb cache, maar dat lijkt mij wat overkill voor photoshop, dreamweaver en andere progjes die je nodig heb met interactive media @hva, Owja, ik zit dus op de hva tegenover amstel station ;)

Ik zat eerst aan een zepto 6615WD te denken, maar dan leg je dus +500euro meer voor een hogere resolutie en een videokaart van 256mb meer en een core2duo, en dan heb je dus nog geen windows en een kleinere hdd. Overigens heeft de laptop van zepto een lagere score in 3dmark2006 dan de A6T-AP008B, teminste, als de specs van zepto.nl kloppen en de review van de A6T-AP008B bij de productservey.

Het geld wat ik nu bespaar met een wat goedkopere laptop steek ik dan wel in een snellere desktop pc.

Ik denk dat ik hem ook bij laptops4u ga halen, goede verhalen over gehoord, of weet iemand een andere shop die dichter in de buurt van amsterdam ligt ?

en wie weet hoe het zit als je de laptop zelf ophaal en je ziet dat er geen dode pixels zijn, maar na 3 weken verschijnt er zomaar een dode pixel, wat kan je daar dan tegen doen of heb je dan gewoon pech ?

Ik zit ook nog te twijfelen om 3jaar garantie te nemen voor +-139 euro, is dit aan te raden, of beetje overbodig ?

[ Voor 7% gewijzigd door AOC op 18-09-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Even voor de zekerheid, voordat ik m'n laptop (A6ja) aan gort help: op de adapter staat "100~240V". Dit betekent dat ik mijn laptop in Japan op het stopcontact kan aansluiten met enkel zo'n verloopstekkertje, en dus zonder convertor die de stroom omschakeld naar 240V?

Overigens zit ik er ook over te denken om de 100 GB 4200rpm schijf te vervangen voor een 5400 of 7200 rpm schijf te vervangen. Ik vroeg me alleen wel af of dan gelijk de garantie van je laptop vervalt. Iemand enig idee? En mensen hier ervaring me het vervangen van de harde schijf, en eventuele aanraders? :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Captain N schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:54:
Even voor de zekerheid, voordat ik m'n laptop (A6ja) aan gort help: op de adapter staat "100~240V". Dit betekent dat ik mijn laptop in Japan op het stopcontact kan aansluiten met enkel zo'n verloopstekkertje, en dus zonder convertor die de stroom omschakeld naar 240V?

Overigens zit ik er ook over te denken om de 100 GB 4200rpm schijf te vervangen voor een 5400 of 7200 rpm schijf te vervangen. Ik vroeg me alleen wel af of dan gelijk de garantie van je laptop vervalt. Iemand enig idee? En mensen hier ervaring me het vervangen van de harde schijf, en eventuele aanraders? :)
Het vervangen van de HD is heel makkelijk. Klepje onderop losschroeven, de oude eruit en de nieuwe erin.

Wat betreft garantie zou dit geen problemen moeten opleveren. Geheugen en hardeschijf mag je voor zover ik weet gewoon vervangen. En als je twijfelt stop je gewoon de originele er terug in mocht er ooit een probleem ontstaan. Dat is zowiezo wel slim, dan hou je zelf je data thuis :)

Ik heb zelf goede ervaringen met HD's van Seagate. De 5400rpm en 7200rpm zijn beiden erg stil en leveren goeie prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dark0z schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat ik toch voor de A6T-AP008B ga. Ik neem aan dat de laptop goed genoeg is voor die 4 jaar dat ik ga studeren.

Ik zat eerst nog te twijfelen aan een core2duo met 4mb cache, maar dat lijkt mij wat overkill voor photoshop, dreamweaver en andere progjes die je nodig heb met interactive media @hva, Owja, ik zit dus op de hva tegenover amstel station ;)

Ik zat eerst aan een zepto 6615WD te denken, maar dan leg je dus +500euro meer voor een hogere resolutie en een videokaart van 256mb meer en een core2duo, en dan heb je dus nog geen windows en een kleinere hdd. Overigens heeft de laptop van zepto een lagere score in 3dmark2006 dan de A6T-AP008B, teminste, als de specs van zepto.nl kloppen en de review van de A6T-AP008B bij de productservey.

Het geld wat ik nu bespaar met een wat goedkopere laptop steek ik dan wel in een snellere desktop pc.

Ik denk dat ik hem ook bij laptops4u ga halen, goede verhalen over gehoord, of weet iemand een andere shop die dichter in de buurt van amsterdam ligt ?

en wie weet hoe het zit als je de laptop zelf ophaal en je ziet dat er geen dode pixels zijn, maar na 3 weken verschijnt er zomaar een dode pixel, wat kan je daar dan tegen doen of heb je dan gewoon pech ?

Ik zit ook nog te twijfelen om 3jaar garantie te nemen voor +-139 euro, is dit aan te raden, of beetje overbodig ?
Funny, ik zit ook op Leeuwenburg. Wat doe jij daar? Ik ben eerstejaars aan de MIM.

Ik heb geen extra garantie genomen, maar een verzekering voor 3 jaar voor eenmalig 140euro ongeveer. Is zeker de moeite waard, want het is dan ook dus verzekerd als één of andere lomperik er drinken overheen gooit.

Over die dode pixels; het gebeurt zelden dat deze nog na fabricage ontstaan, alleen bij slecht gebruik en/of vervoer.

Misschien kom ik je nog wel eens tegen met een A6T in de kantine :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dark0z schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:37:
[...]
De 3Dmark05 Score van 2211 punten wordt bij deze officieel bevestigd door de review schrijver :+ .

Valt mij wat op op zepto.nl:
Grafische kaart opereert met 400 Mhz op de chip, en 750 Mhz (DDR) op RAM
De GeForce Go 7600 uit de A6T doet zijn werk op 450MHz core en 800MHz memory. Dit zou het verschil moeten veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Yep volgens mij was dat met de compals ook zo, ze zijn lager geklokt voor één of andere reden (accu tijd ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:54:
ik heb er nu een Hitachi 60GB 7200omw/min in zitten, ik hoor toch wel een redelijk geluids veschil, maar de perstaties gaan er wel goed op vooruit, ik heb het er wel voor over :), prima schijfje denk ik zo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik heb een dode pixel in mij tft. (a6ja mycom versie)
als je op de plek waar de microfoon + webcam zitten een lijn omlaag trekt, dan exact in het midden.

super irritant. maar ja pas bij 2 naast elkaarmag ie terug... duurt dat lang of niet? baal als een stekker, ding is nog geen 3 weken oud

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minardus schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:36:
[...]

Is die harde schijf van 80 gb 4200 rpm of 5400 rpm? En is dit verschil te merken?
Er zit een 4200rpm schijf in. Kan alleen niet zeggen hoe dit is in vergelijking met een 5400rpm aangezien dit de eerste laptop is die ik heb. (linkje van de schijf)

Het voelt verder niet traag aan en is goed te ggebruiken voor office werk (alleen die bagger NAV geeft alweer problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:45:
ok, ik heb een dode pixel in mij tft. (a6ja mycom versie)
als je op de plek waar de microfoon + webcam zitten een lijn omlaag trekt, dan exact in het midden.

super irritant. maar ja pas bij 2 naast elkaarmag ie terug... duurt dat lang of niet? baal als een stekker, ding is nog geen 3 weken oud
Ik geloof dat ze daar bij mycom niet zo moeilijk over doen, ik zou hem gewoon even meenemen naar mycom en zien wat ze daar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

sOid schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:29:
[...]

Funny, ik zit ook op Leeuwenburg. Wat doe jij daar? Ik ben eerstejaars aan de MIM.

Over die dode pixels; het gebeurt zelden dat deze nog na fabricage ontstaan, alleen bij slecht gebruik en/of vervoer.
Ss die A6T ook stil qua fan ? Want ik las deze topic beetje door, maar bij sommige laptops (geen A6T tot zover) waren nogal luidruchtig.

En hoe zit het met het beeld, spiegelt het zo erg dat je je haar ermee kan kammen, en kan je nog wat zien als de zon schijnt :)? Bij sommige laptops zie je continu jezelf in het scherm en dat is soms nogal vervelend.

Denk dat ik maar mooi naar eindhoven ga om hem op te halen, toch ov :)

ik doe Interactive media & design. Als je ooit eens Industrial/hardcore mocht horen en je ziet een fijutie siemens(schoollaptop) en een asus ernaast zitten, dan ben ik het met een maat van me ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.