Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:12:
Maar is het verschil groot van 1,6 ghz --> 1,7 ghz?? . En het geheugen wat voor invloed heeft dat op je pc?? Is het bijv handig om die 1024 naar 2048 op te schroeven?En is het duur..?
Ik zit er namelijk over te denken om deze laptop te kopen voor normaal gebruik maar ook voor spelletjes zoals WoW of Fifa ofzo..en ik hoorde dat bijv voor battlefield 2 een geheugen van 2048 handig is (ik speel dit niet) maar lijkt mij dus ook in gevallen van die andere spellen of heb je aan die 1024 echt genoeg? En is dit een geschikte laptop daarvoor...?
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe !
van die processor merk je weinig, zelfs van 1,6 naar 2,0 merk je al weinig. Hooguit een paar frames of seconden, persoonlijk vind ik dat zijn geld niet waard.
2 Gb geheugen moet je ook niet doen. Kijkend naar de 7600 zul je die 2048 mb niet zo snel benutten bij spellen. Vaak ben je al gedwongen om op lagere standen te spelen (uit ervaring), en op medium komt het geheugengebruik toch niet boven de 1024 uit.
Ik speelde zelf veel battlefield en heb daarom voor mijn desktop pc 2 gb aangeschaft. De beeldkwaliteit ging er een heel klein beetje op vooruit, maar de perfomance om laag. De textures worden weliswaar iets scherper, maar dat ten kosten van de rekenkracht van de 7600. Aangezien het al niet de krachtigste videokaart is die er te krijgen valt, zal je daarom bijna nooit die 2 gb gebruiken, zeker bij de nog te komen spellen. Daar zijn de High instellingen al helemaal uit te sluiten, de stap naar medium betekend vaak onder de 1024 mb.
Mijn keuze zou zijn om voor die standaard 1 gb te kiezen. Als je niet tevreden bent kan je het er later altijd nog 2 gb in stoppen. Misschien dat het nuttig kan zijn bij zware tekenprogamma's, 3dsmax bijvoorbeeld. Maar in windows en spellen niet
SamPatterson schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:24:
Goeiedag,
Ben nieuw hier, maar heb na het doorspitten van dit topic nog wel een aantal vragen over de Asus A6T-AP008-B.
Kunnen mensen met een Asus met Turion TL-50 of 52 deze laptop ook op schoot houden tijdens het werken? Een vriend van me had een (welliswaar Toshiba) TL-50 en als ie 'm op z'n schoot hield brandde hij zogezegd zijn kroonjuwelen. Ingeruild voor een Vaio met Core Duo en die is een stuk koeler zegt ie. Ligt dit aan de betreffende laptop of is het een algemeen probleem van Turion 64 X2?
Iets verder terug in dit topic is een discussie gaande over de Geforce 7600 Go met 256 of 128 MB ram. Zijn er al mensen die een 7600 met 128 MB ram zijn tegengekomen? In de pricewatch staat dit type bij de eerste aanbieders met 128 MB en voor een 30 euro meer met 256 MB. Op maandag 4 september schreef B-Buster dit:
Verzekeren doen we niet
maar ik heb nog geen enkele A6T gezien met minder dan 256mb geheugen. De enige andere versie heeft 512mb maar dat eet mee van het systeemgeheugen. De AP008-B heeft gewoon 256mb dedicated geheugen.
Maar dat is al een week geleden. Kan iemand me vertellen hoe t zit?
Totaal geen last van. Als je met je handen voelt is hij inderdaad aan de hete kant, maar op schoot is die lekker warm

Is overigens alleen in het midden, daar is vind ik hem tussen heet en warm inzitten. Aan de zijkanten is die warm
laat je niet verleiden door die processor. Zeker als je regelmatig spellen speelt is het misschien beter om voor een 'verouderde' proc te kiezen met een betere beeldkaart ipv een betere proc met slechtere vidkaart. Je betaald op dit moment nog veels te veel voor die proc, omdat die net nieuw is.
Je moet je zelf afvragen welke bewerkingen je het belangrijkst vind. Gebruik je je laptop voor processen waarbij de processor van groot belang is, denk aan videobewerking of 3dsmax. Kan je idd het beste voor de core 2 duo gaan. Of vind je het belangrijker dat je spellen soepel speler, zou ik voor de a6ja of a6t gaan. Iig voor windows of word hoef je niet een core 2 duo te kiezen, dat merk je niet. Ook in dat geval zou ik dan voor de a6ja of a6t gaan
laat je niet verleiden door die processor. Zeker als je regelmatig spellen speelt is het misschien beter om voor een 'verouderde' proc te kiezen met een betere beeldkaart ipv een betere proc met slechtere vidkaart. Je betaald op dit moment nog veels te veel voor die proc, omdat die net nieuw is.
Je moet je zelf afvragen welke bewerkingen je het belangrijkst vind. Gebruik je je laptop voor processen waarbij de processor van groot belang is, denk aan videobewerking of 3dsmax. Kan je idd het beste voor de core 2 duo gaan. Of vind je het belangrijker dat je spellen soepel speler, zou ik voor de a6ja of a6t gaan. Iig voor windows of word hoef je niet een core 2 duo te kiezen, dat merk je niet. Ook in dat geval zou ik dan voor de a6ja of a6t gaan
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 14-09-2006 19:43
]