Rma aangevraagd de a6t is 23/8 opgehaald. Vandaag asus maar eens gebeld waar de laptop blijft.wilfer schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:45:
Mijn a6t heeft misschien een storing. Maar voordat ik een RMA aanvraag wil ik weten of het wel een storing is. Wanneer ik 3dmark 2005 draai waneer de laptop net is opgestart dan krijg ik een score van rond de 3500. Wanneer ik daarna nog een keer 3d maark draai is de score ongeveer 2800. De derde keer loopt de score terug naar 2400. De score loopt daarna niet meer verder terug. De temperatuur van de gpu is 70 graden maar wanneer de ventilator aan gaat loopt deze volgens rivatuner op naar 103. Wanneer de fan stopt met hard draaien valt de temp meteen weer na 65 a 70 graden. Mijn vraag is of iemand dit herkent. Het is misschien wel zo dat de 7600 go erg vlug wordt teruggeklokt wanneer de tempeatuur oploopt.
Ik heb de orginele asus windowsinstalatie er nog op staan.
wilfer
Antwoord van hun; moederbord is kapot en is niet op voorraad.
Op mijn vraag hoelang dit nog gaat duren, kreeg ik als antwoord: 3 weken
Ik vroeg daarna of ze geen andere oplossing hebben. de laptop is pas 4 weken oud en het euvel bestond al bij aflevering. Hun antwoord; wanneer de laptop hier 30 dagen staat dan kunnen wij pas iets voor u betekenen.
Ik heb voor asus gekozen vanwege hun goede aftersales, dus dit valt mij goed tegen.Heeft iemand anders ook zo'n ervaring?
In deze discussie durf ik mij niet te mengen (geen verstand van).dikki dik schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:27:
[...]
met die van asus behaal je slechtere prestaties, bovendien zijn ze verouderd. Dus aan jou de keus wil je snellere/betere drivers kies je voor laptopvideo2go, wil je de verouderde dan kies je voor die van asus
XoReP schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:35:
[...]
De drivers die ik tot nu toe heb uitgeporbeerd waren alleem de helft zo goed als die van Asus...
Wat mij te doen staat is de boel goed schoon met DriverCleaner, lijkt me. Als dat gebeurd is, maakt het toch niet uit welke driver ik gebruik om te kijken of alles weer goed werkt (onafhankelijk van de prestaties)???
[ Voor 13% gewijzigd door Rinusman op 04-09-2006 18:00 ]
In de instrukties staat:Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:53:
[...]
wat je zou kunnen doen is driver cleaner downloaden
http://www.drivercleaner.net/
verwijderd echt alles van je oude drivers, wel ff de instructies volgen
5. Navigate to device manager->display adapters->highlight nVidia and click uninstall or remove but don't reboot
Onder Apparaatbeheer vind ik echter geen Display adapters of iets dergelijks (ook niet iets in het Nederlands wat er op lijkt). Wat nu gedaan???
Verwijderd
Vrijwel bovenaan zie je zon blauw beeldschermpje staan, niet die van computer maar van display adapter. Die staat er iets onder bij mij op de vierde plek. Iig als hij er niet bij staat zou je iets lager icoontjes met uitroeptekens of vraagtekens moeten hebben staan, wat duid op unknown device of niet volledig geinstalleerd. Hij moet er tussen staan dus goed zoeken, ga anders al die menutjes ff langs en zoek op 7600 go.Rinusman schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:54:
[...]
In de instrukties staat:
5. Navigate to device manager->display adapters->highlight nVidia and click uninstall or remove but don't reboot
Onder Apparaatbeheer vind ik echter geen Display adapters of iets dergelijks (ook niet iets in het Nederlands wat er op lijkt). Wat nu gedaan???
@xorep: mijn ervaring is dat het wel degelijk uitmaakt.
Post anders een screenie als je er niet uitkomt: Op www.imageshack.us kan je je screenie plaatsen.
Verwijderd
Misschien een stomme vraag, maar waar kan ik die screensaver vandaan halen?Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:13:
[...]
in het configuratiescherm voor software kiezen
daar staat de screensaver in de lijst, gewoon verwijderen en hop weg is ty
Verwijderd
Nu zie ik op verschillende sites staan dat je alleen een 8 cells accu bij een 15 '' scherm krijgt , geldt dit dan ook voor een 15,4 '' ?
Verder is de werktijd op accu ook normaal ? Vind het echt moeilijk om een goeie laptop te vinden voor een mooie prijs. Ben uiteindelijk ook bij deze terecht gekomen. Wou eerst voor de W3 gaan, maar vind de prijs toch best veel.
Denk dat ik een hele goeie keus heb gemaakt, mooi design en erg nette specs!
Wat voor tas gebruiken jullie om de laptop in te vervoeren ? Zelf heb ik het idee om een etui voor me laptop te kopen, en de laptop gewoon in me normale school tas mee te nemen.
Wat ik 'vergeten' was te melden, is dat ik een installatie-wizard op mijn scherm krijg als ik mijn computer zonder NVidia-driver opstart. Deze installatie-wizard gaat zoeken naar een Videocontroller (VGA-compatibel). Bij apparaatbeheer staat hier dan ook een vraagteken/uitroepteken bij:Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:37:
[...]
Post anders een screenie als je er niet uitkomt

Maar komt dit niet omdat 'ie de driver mist?
De slaapstand doet het overigens ook niet.
(By the way: Als ik zou moeten zoeken, zou dat toch zijn op 6200 en niet op 7200 Go? Volgens pag.1 van dit topic heb ik deze GPU: NVidia GeForce 6200 with TurboCache)
[ Voor 3% gewijzigd door Rinusman op 05-09-2006 16:31 ]
Er zit een gratis tas bij de A6T, die niet eens zo heel slecht is... natuurlijk kan het steviger en zoveel ruimte heeft ie niet, maar op zich is het een prima tas. Toch wel netjes van AsusVerwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 00:13:
[...]
Wat voor tas gebruiken jullie om de laptop in te vervoeren ? Zelf heb ik het idee om een etui voor me laptop te kopen, en de laptop gewoon in me normale school tas mee te nemen.
Klaar voor de steroorlogen?
Vind het inderdaad niet slecht! Op WinXP SP2 haal je ongeveer dezelfde score.mregeling2005 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:19:
Op een asus a6j op vista rc1 met 3dmark05 een score van 3715. Netjes tov xp?
Wel met ATi drivers gedaan?
Frits Bolkestein schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:43:
Ik heb een vaag probleem met mijn A6G die ik inmiddels een jaar in bezit heb.
Specs:
P M 1.6GHz
2x 512 MB SODIMM
64MB ATI 9700 mobile
80 GB 5400rpm Toshiba met 16 MB cache
Wanneer ik de laptop aanzet op batterijen dan loopt de CPU slechts op 222 MHz. Plug ik hem daarna op het lichtnet dan gaat ie naar 600 MHz. Volgens NB Probe is die 600MHz ook het maximum. Het is echter een 1.6 GHz Pentium M, dus iets klopt er niet. Ik heb de laatste bios (die alweer van november vorig jaar is).
Als ik de laptop opstart vanaf het lichtnet dan gaat het wel goed en geeft NB Probe ook aan dat het maximum een 1600MHz is.
Ik kwam pas achter het probleem nadat C&C Generals niet fatsoenlijk wilde draaien met de AC Adapter erin. Dus hoe lang dit precies speelt weet ik eerlijk gezegd niet.
Heeft één van jullie dit probleem ook? Is dit een bekend iets?
Verwijderd
* AMD Turion II TL 52 1.6G (L2: 512KB*2)
* 100GB Harddisk 5400RPM
* 1024MB DDR2 667 (1 x 1024)
* NVIDIA® GeForce™ Go 7600 256MB
* 15.4" WXGA Color Shine TFT (1280 x 800)/ Interne Webcam 1.3 Megapixel
* 8* DVD+/-RW Dual Layer/ 4-in-1 cardreader
* 1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack1 x RJ11 Modem jack for
phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port, 1 x TV Out
(S-Video), 1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant, 1 x DVI Port, 1 x VGA Port
* Windows XP Home NL/UK/FR
* Interne W-LAN 54Mbps
* 354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
* 2 jaar pick up & return garantie
* Gratis Draagtas en Optische muis
Alleen kwam ik net de F3JC tegen, deze is paar een paar tientjes duurder.
* Intel Core Duo T2300E (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
* 100GB S-ATA harddisk 5400RPM
* 1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024)
* 8* DVD-SuperMulti Drive Double Layer
* NVIDIA GeForce Go 7300 w/ 128MB VRAM
* o.a. 1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack, 4 x USB 2.0 ports, 1 x
IEEE 1394 port, 1 x TV Out (S-Video), 1 x Express Card, 1 x DVI Port * 15.4" WXGA
ColorShine TFT (1280 x 800)
*
Windows XP Home NL/UK/FR
*
1.3 Megapixel Webcam
* Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)/ Bluetooth 2.0
* Li-Ion 9 cells: 7200mAh, 3S3P, 79.92WHrs
* 3.05kg; 365 x 269.5 x 28-40.5 mm
* 2 jaar pick-up & return garantie
* Gratis Draagtas, Optische Muis
Wat zouden jullie doen, de F3 heeft wel een betere batterij 9 cells, lijkt me toch wel handig. Maar aan de andere kant moet ik ook tekenen voor de opleiding ( cad ). Wat zouden jullie doen. go 7300 128 vs go 7600 256
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij is de ventilator op een gegeven moment gewoon stilgevallen en is hij daarom oververhit geraakt, Wat moet ik hiermee?
pricewatch: Asus A6M-Q037H (Turion TL50; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)
Hij is nodig voor een HBO studie, Weet iemand of hij dat crystal beeldscherm heeft?
Ik heb al lang aan het zoeken, iemand info oid want zit ook te denken aan een T2300 maar deze presteert ongeveer gelijkwaardig + deze is goedkoper. Hopelijk heeft iemand een antwoord
1,5 tot 2 uur met gamen hier, afhankelijk van de zwaarte van t spel.Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:17:
Dat zag ik ook op reviews, en a6t is natuurlijk een echte 64 ipv intel 32 bits. Dus voor vista is hij natuurlijk ook weer beter! Ik denk dat ik maar gewoon voor de a6t ga, lees er veel goede dingen over. Ook voor games is hij natuurlijk toppie. De standard accu hoe lang gaat die mee ?
Met gewoon desktopwerk haal ik meestal bijna 3 uur.
Verwijderd
Jammer dat er geen 8 wordt mee geleverd
Verwijderd
Ik moet toch nog even reageren op deze post, als ik bij mijn systeeminformatie kijk staat er toch echt een T2300 chip lopend op 1,66 mhz. Kan een foutje zijn..... verder wordt er dus ook een 256mb x1600 aangegeven, en er zit bij mij WEL bluetooth op.Captain N schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:02:
Ik heb die Z92j gekocht bij Mycom, en ik kan bevestigen dat het een A6Ja is. Zit alleen geen T2300 in zoals iemand hier beweerde, maar gewoon een 2050. Wel zit er een 256 MB X1600 kaart in, ipv de 128 MB die het volgens de Mycom website heeft. Hij doet het verder prima en draait als een trein. Aanrader wat mij betreft!
Zit iid 4200 RPM HD in maar draait wel lekker iig.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
hier zit toch echt een 8 cells in, en daarmee haalt mijn a6ja dik 3,5 uurVerwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:57:
Das een 4cells batterij die gaat 3 uur mee, das wel netjes.
Jammer dat er geen 8 wordt mee geleverd
en een t2050
mycom versie he?
4 cell wil je toch niet?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 10:15 ]
Ik heb asus nogmaals gebeld om te vragen waarom een reparatie zo lang moet duren.wilfer schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:38:
[...]
Rma aangevraagd de a6t is 23/8 opgehaald. Vandaag asus maar eens gebeld waar de laptop blijft.
Antwoord van hun; moederbord is kapot en is niet op voorraad.
Op mijn vraag hoelang dit nog gaat duren, kreeg ik als antwoord: 3 weken![]()
Ik vroeg daarna of ze geen andere oplossing hebben. de laptop is pas 4 weken oud en het euvel bestond al bij aflevering. Hun antwoord; wanneer de laptop hier 30 dagen staat dan kunnen wij pas iets voor u betekenen.
Ik heb voor asus gekozen vanwege hun goede aftersales, dus dit valt mij goed tegen.Heeft iemand anders ook zo'n ervaring?
Op mijn opmerking, "dat de reparatietijd wel lang is voor een A merk" kreeg ik als antwoord asus notebooks zijn B merken, alleen de Asus moederborden zijn A merken :?".
Het is inderdaad een 8 cell accu. Met 4 cell kom je nog niet aan het uur met zo'n Go7600 erin..Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:13:
[...]
hier zit toch echt een 8 cells in, en daarmee haalt mijn a6ja dik 3,5 uur
en een t2050
mycom versie he?
4 cell wil je toch niet?
Achteraf laten vervangen dus?Nedra schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:43:
Hah vandaag iemand van Laptops4u langsgeweest die m'n processor heeft vervangen. Heb nu een 2.0ghz tl-60 in m'n A6T zitten. Nu is m'n configuratie al helemaal compleet. Het is jammer dat ik geen testjes heb gedraaid toen die tl-50 er nog in zat. Kon ik mooi het verschil zien, maar goed ik ben hoe dan ook een blij mens
Kosten?
En hoe zit het met garantie?
btw er zit standaard een tl-52 in een A6t, geen tl-50
[ Voor 4% gewijzigd door B-Buster op 06-09-2006 16:15 ]
Verwijderd
Hij geeft aan dat de temperatuur van de harde schijf zo rond de 50 graden is en ik vraag me af of dit normaal is of te hoog. NHC geeft aan dat hij een alarm geeft als de temperatuur 55 graden is en de notebook uitzet als de temperatuur 75 graden is..
Hij heeft genoeg ruimte om te ventileren en staat op een bureau. Ondertussen heb ik al wel een cooler besteld (ook zodat ik ermee op schoot kan werken).
@Terran888: Ik heb de nieuwe revisie MET bluetooth en ik heb ook 1 enkele geheugenmodule van 1024mb erin zitten.
Nou ik heb hem net binnen alles up en running maar op mijn aus a6t zit toch echt geen bluetooth
Aah okay, ik was al aan het twijfelen of het een tl-52 of een tl-50 was. Iniedergeval had ik m'n A6T al een tijd geleden bij Laptops4u besteld met een TL-60 erin, alleen was de TL-60 niet meer op voorraad. Toen heeft Laptops4u aangeboden om de laptop met mijn gewenste configuratie(Behalve de TL-60 dan) alvast te verzenden en zodra de TL-60 binnenkwam deze te komen verwisselen, gewoon bij mij thuis en geen extra kosten aan verbonden. Dat is toch wel een ideale oplossing! Ik was er zelf niet bij maar mijn moeder was gelukkig thuis. Ze vertelde dat het in 5 minuutjes gebeurd was. Ik zag ook dat de upgrade naar een TL-60 een stukje duurder was geworden sinds ik hem besteld had. Ik heb deze netjes voor de prijs gekregen waar ik hem ook voor besteld had. Ik ben ook zeer te spreken over deze webshop. Alles is heel erg netjes afgehandeld!B-Buster schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:14:
[...]
Achteraf laten vervangen dus?
Kosten?
En hoe zit het met garantie?
btw er zit standaard een tl-52 in een A6t, geen tl-50
Wat betreft de garantie, er zat standaard een 2jaar pick up&return garantie op. Die wordt geloof ik afgehandeld via laptops4u. Deze zorgen ervoor dat de laptops weer in de originele staat worden teruggebracht voordat ze naar de fabrikant gaan.
Heb hem daar ook gekocht omdat ze erg betrouwbaar overkwamen
Mooi om te weten dat die CPU simpel te upgraden is.. misschien leuk voor in de toekomst.
Verwijderd
Weet nog niet of ik xp of vista ga gebruiken met de beta hier liggen, en wat ik gezien heb op i-net ziet het er zeer gelikt uit
Ook met Glass en alles werkt het prima... wel eerst ff zoeken naar drivertje
Powerstripmarteltor schreef op donderdag 07 september 2006 @ 01:06:
is iemand al instaat geweest om zijn laptop op de VGA poort een output van 1366x768 te laten geven? Hd tv dus? Mij lukt het maar niet. (A6va)
/dev/null
Verwijderd
waar heb je die van jouw besteld? ik ga deze laptop namelijk ook halen. Bij icomputers, totaalbedrag van 1070 euro incl verzendkostenB-Buster schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:32:
Dan heb je nog een model uit de eerste revisie helaas.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 18:36 ]
Wat iComputers doet weet ik niet, maar als ze de nieuwe revisie hebben dan zit er gewoon BT in. Heb de mijne opengeschroeft en er zit 1x 1024mb in. Asus kennende is dat bij bijna alle modellen zo.
Als je zekerheid wilt dan bel je gewoon even met iComputers.
Thanks! Moet ik nog even uitzoeken hoe ik precies 1366 kan kiezen ipv 1360.
Ik heb de tv onderhand ook op een andere tv aangesloten, daar geeft hij bij 1360x768 geen foutmelding! De fout zit dus ergens in de laptop!
Verwijderd
Aha oke, thnx iig. Ik heb em er al besteld en betaald, hij is er 105 euro goedkoper, dan koop ik wel een bluetooth stickie hoorB-Buster schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:18:
Bij laptops4u.nl
Wat iComputers doet weet ik niet, maar als ze de nieuwe revisie hebben dan zit er gewoon BT in. Heb de mijne opengeschroeft en er zit 1x 1024mb in. Asus kennende is dat bij bijna alle modellen zo.
Als je zekerheid wilt dan bel je gewoon even met iComputers.
Verwijderd
Ga maar weer terug naar xp, wacht wel tot dat de meesten zijn overgestapt naar vista.
Maar over de laptop ben ik echt te spreken, super gaaf apparaat
Verwijderd
Verder vraag ik me af of je games op een breedbeeld laptop met een resolutie van 1280x800 kunt spelen in resoluties hoger dan 1024x768. En hoe zit het met "oudere" games als Grand Prix 3 of Colin McRae 4, kun je die wel spelen op zo'n breedbeeld laptop?
Zou misschien iemand een schermafdrukje van zijn desktop kunnen plaatsen terwijl hij of zij bijvoorbeeld zijn startmenu heeft openstaan of in de beginpagina van Tweakers Net staat? Dan krijg ik misschien een iets beter beeld van de resolutie.
Ik moet zeggen dat ik er geen problemen mee heb. Enige wat ik wel irritant vind is dat ik meer moet scrollen dan op m'n 1600x1200 desktop maar dat is ook logisch.Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 01:17:
Mede door jullie enthousiaste reacties sta ik op het punt een A6T te bestellen. Het enige waar ik me toch nog wel zorgen over maak is de relatief lage resolutie van het scherm (1280x800). Mijn huidige laptop met 15 inch scherm heeft een resolutie van 1400x1050 en dat is toch wel erg prettig.
Verder vraag ik me af of je games op een breedbeeld laptop met een resolutie van 1280x800 kunt spelen in resoluties hoger dan 1024x768. En hoe zit het met "oudere" games als Grand Prix 3 of Colin McRae 4, kun je die wel spelen op zo'n breedbeeld laptop?
Zou misschien iemand een schermafdrukje van zijn desktop kunnen plaatsen terwijl hij of zij bijvoorbeeld zijn startmenu heeft openstaan of in de beginpagina van Tweakers Net staat? Dan krijg ik misschien een iets beter beeld van de resolutie.
Ik game eigenlijk niet, wel World of Warcraft en die is erg goed speelbaar op 1280x800 en andere spellen prima speelbaar op 1024x768, maar de meeste nieuwe spellen ondersteunen ook wel 1280x800.
Ik heb even een screenshot gemaakt van tweakers.net frontpage in m'n Opera met m'n startmenu open (let er wel op dat ik alles op 'klein' heb gezet in startmenu)

Let trouwens niet op de kleuren, komt door IrfanView
Verwijderd
Btw erg frustrerend om te zien dat de prijs nu zo'n 90Euro is gedaald twee dagen nadat ik hem had besteld

Al met al hier een blij man
Verwijderd
over het scherm. het scherm is redelijk reflecterend, (glanslaag) alleen als de zon er echt op staat is het niet te lezen. maar dat is met elk scherm.
als je de battery saving stand gebruikt staat je brightness level op 13% ofzo. en dat is soms in een erg lichte ruimte te weinig, dit kan je eenvoudig iets hoger zetten. bij 33 % is het zeer acceptabel.
door soms ene beetje je scherm te stellen (naar voor of achter) kan je storende reflectie goed voorkomen. voordeel is wel dat het scherm heel erg helder is.
ik had hiervoor een sony vaio laptop met eenzelfde soort scherm, en die was veel slechter. deze valt me alleszins mee
Als je er goed voor zit dan is het wel te doen. Het is verre van ideaal maar als je niet met je laptop naar een raam zit valt het erg mee. Ik vind het in ieder geval wel opwegen tegen de doffere schermen want dit is zó ontzettend scherp!Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:45:
Ik ben van plan de Asus A6T-AP008B, maar ik ben alleen een beetje bezorgd over het scherm. In hoeverre is het scherm reflecterend? Als ik in de trein zit met mooi weer bijvoorbeeld; kan ik dan het scherm dan nog wel goed zien, of is er teveel zonval op?
Verwijderd
Toen ik em nog bestelde was balkje nog groen (levertijd 1-5dagen), lekker dan.
En toen ik 4launch emailde zeiden ze dat het een single core was en geen X2. Vond het al erg sterk, maja pas daar wel even op als je em besteld, of het moet wel een dual core zijn, maar volgens hun niet!
Verwijderd
Colin McRae loopt met alles 100% open zonder enig probleem op de A6T.Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 01:17:
Mede door jullie enthousiaste reacties sta ik op het punt een A6T te bestellen. Het enige waar ik me toch nog wel zorgen over maak is de relatief lage resolutie van het scherm (1280x800). Mijn huidige laptop met 15 inch scherm heeft een resolutie van 1400x1050 en dat is toch wel erg prettig.
Ook ik ben van plan de a6t te kopen, maar ik heb nog 1 vraag. Als ik het geld bijeen heb wil ik ook een monitor van dell kopen, de 2407WFP. Deze heeft een resolutie van 1.920 x 1.200. Nu is mijn vraag of de a6t deze resolutie ook op native aan kan? de monitor ondersteunt dvi en vga. Wil iemand voor mij kijken of de laptop deze resolutie aankan?
bvd Gr Eric
bij 4launch is de A6T gewoon een dualcore laptop hoor. De processornaam is TL52. Een singlecore zou de naam mt-34 ofzo mee hebben gekregen. Inderdaad wel frustrerend om op de dag van bezorging te zien dat hij bij dezelfde winkel bijna 100 euro goedkoper is gewordenVerwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:56:
Krijg ineens email van icomputers dattie niet meer op voorraad is en de levertijd 12 dagen is.
Toen ik em nog bestelde was balkje nog groen (levertijd 1-5dagen), lekker dan.
En toen ik 4launch emailde zeiden ze dat het een single core was en geen X2. Vond het al erg sterk, maja pas daar wel even op als je em besteld, of het moet wel een dual core zijn, maar volgens hun niet!

Verwijderd
Weer service bericht over 4Launch
Ik heb 5 September de A6T besteld voor de prijs van 1145.-, vandaag werd het notebook afgeprijst.
Uiteraard heb ik even contact opgenomen met 4Launch onder het motto 'wie niet waagt wie niet wint'. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en men ging uitzoeken voor welke prijs men het notebook ingekocht had.......paar uur later werd ik terug gebeld dat ik het verschil terug gestort krijg op mijn rekening.
Dit noem ik nog een secundaire service!!
Ik verwacht dat de omzet door deze service explosief toe zal nemen nu steeds meer consumenten horen van 4Launch. Hopelijk kunnen zij deze service in de toekomst waar blijven borgen, ook wanneer zij in korte tijd een groei-explosie ondergaan.
Echt Geweldige service
Nogmaals een dikke pluim voor de manier waarop ik telkens weer geholpen wordt aan de telefoon en de extra service in de vorm van 'korting'
Ja idd super maar ff 1 vraag ik heb mijn a6t woensdag binnen gekregen ook zeg maar voor 100 euro teveel heb ik opzich geen moeite mee maar hij had ook geen bleuthooth de de ouwe reviese zeg maar. Mijn vraag heb jij wel BT er op zitten?Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:03:
Sorry voor de test!!! Dacht dat ik post kon editten!
Ik heb 5 September de A6T besteld voor de prijs van 1145.-, vandaag werd het notebook afgeprijst.
Uiteraard heb ik even contact opgenomen met 4Launch onder het motto 'wie niet waagt wie niet wint'. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en men ging uitzoeken voor welke prijs men het notebook ingekocht had.......paar uur later werd ik terug gebeld dat ik het verschil terug gestort krijg op mijn rekening.
Ik verwacht dat de omzet door deze service explosief toe zal nemen nu steeds meer consumenten horen van 4Launch. Hopelijk kunnen zij deze service in de toekomst waar blijven borgen, ook wanneer zij in korte tijd een groei-explosie ondergaan.
Echt Geweldige service. Dit terwijl ik een zeikert ben en in totaal al drie keer gebeld heb met vragen. Daarbij had ik niet kunnen checken voor wat voor prijs zij hetgeen ingekocht hebben, als ze gezegt hadden dat ze voor duurdere prijs hadden ingekocht dan had ik daar genoegen mee moeten nemen.
Nogmaals een dikke pluim voor de manier waarop ik telkens weer geholpen wordt aan de telefoon en de extra service in de vorm van 'korting'
Verwijderd
Als het goed is wordt ie vandaag geleverd (als tenminste één van mijn huisgenoten pakketje aanneemt).Ja idd super maar ff 1 vraag ik heb mijn a6t woensdag binnen gekregen ook zeg maar voor 100 euro teveel heb ik opzich geen moeite mee maar hij had ook geen bleuthooth de de ouwe reviese zeg maar. Mijn vraag heb jij wel BT er op zitten?
Ik had wat heen en weer gecommuniceert met 4Launch; volgens hen zit er geen bluetooth op!
Grote kans van niet dus, we zullen zien.
Verwijderd
ik heb een a6ja met een t2050 (mycom versie, z92j-q012h)
als iedereen z'n typenr meegeeft hoop ik dat het duidelijker wordt
Verwijderd
soiso is het lastig te checken op de asus site of jou a6 serie laptop bluetooth heeft.
want er is alleen een algemene beschrijving met diverse dingen waar achter staat (optional).
de enige zekerheid die je hebt is dus zoeken naar specs door dus op de hele type naam te zoeken. of navragen bij de leverancier
Nee, want toen ik hem bij Laptops4U ophaalde zei hij dat de nieuwe revisie (2) er standaard bluetooth op had zitten.GremliN-Online schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 13:35:
Zou BT dan niet standaard zijn en dat Laptops4U de enige is die het er bij in doet/laat doen (door asus)? Bij hun was de A6T in ieder geval al duurder.
Ik zal zo ff m'n typenummer checken trouwens.
Verwijderd
net ook even gebeld, (dinsdag ochtend besteld de 5e. en donderdag ontvangen) en ze gaan het voor mij ook uitzoeken. Degene die er over gaat is pas maandag weer aanwezig.Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:03:
Echt Geweldige service. Dit terwijl ik een zeikert ben en in totaal al drie keer gebeld heb met vragen. Daarbij had ik niet kunnen checken voor wat voor prijs zij hetgeen ingekocht hebben, als ze gezegt hadden dat ze voor duurdere prijs hadden ingekocht dan had ik daar genoegen mee moeten nemen.
Verwijderd
Mijn a6t is twee keer terug gegaan. Ik heb nu dus al drie a6t's gehad en alleen de tweede had bluetooth. Ik zelf denk dat alleen de a6t's van begin/halverwege augustus BT hadden. De eerste die ik had daar stond op de linker sticker namelijk alleen a6t, de tweede had BT en had op de sticker A6Tseries staan. De derde had geen BT maar wel a6tseries op de sticker. Ik denk dus dat er tijdelijk een tekort is geweest aan moederborden en dat ze dus noodgedwongen een duurder mobo erin moesten stoppen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 14:05:
Ik heb van de week mijn A6T van Laptops4U ontvangen en er zit geen bluetooth in (in ieder geval staat het nergens op de stickers dat het erop zit). Ik zou voor de zekerheid informeren waar je hem wilt kopen of het er wel of niet op zit.
Wat heb jij een pech met die dingen als je er al 3 gehad hebt zeg. Gelukkig werkt die van mij prima, hoewel hij af en toe een paar seconden (2 a 3) helemaal niks doet, maakt niet uit wat ik aan het doen ben, maar hij doet het zowel op netstroom als op de accuVerwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:15:
[...]
Mijn a6t is twee keer terug gegaan. Ik heb nu dus al drie a6t's gehad en alleen de tweede had bluetooth. Ik zelf denk dat alleen de a6t's van begin/halverwege augustus BT hadden. De eerste die ik had daar stond op de linker sticker namelijk alleen a6t, de tweede had BT en had op de sticker A6Tseries staan. De derde had geen BT maar wel a6tseries op de sticker. Ik denk dus dat er tijdelijk een tekort is geweest aan moederborden en dat ze dus noodgedwongen een duurder mobo erin moesten stoppen.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Verwijderd
Videokaart ziet er verder prima uit, maar kan iemand mij toevallig vertellen hoe de A6T Oblivion speelt. Dat is is toch een van de zwaardere games op het moment, en dan heb ik een indicatie van hoe en wat!
Verwijderd
en de derde heeft alweer het zelfde probleem (knipperen van het backlight), maar ik hou deze gewoon. Ik wil een asus a6 en dat backlight probleem merk je normaal gesproken alleen op de laagste brightness standen, waar die dus nooit op staat. De laptop bevalt me voor de rest namelijk prima, ik baal er alleen van dat ik er zoveel moeite/geld in heb moeten steken voor een laptop met weer exact hetzelfde probleem.sOid schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:48:
[...]
Wat heb jij een pech met die dingen als je er al 3 gehad hebt zeg. Gelukkig werkt die van mij prima, hoewel hij af en toe een paar seconden (2 a 3) helemaal niks doet, maakt niet uit wat ik aan het doen ben, maar hij doet het zowel op netstroom als op de accu
ik heb gelukkig geen problemen met mn backlight, alleen merk ik in de lage standen dat de rechterkant feller is verlicht.Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:26:
[...]
en de derde heeft alweer het zelfde probleem (knipperen van het backlight), maar ik hou deze gewoon. Ik wil een asus a6 en dat backlight probleem merk je normaal gesproken alleen op de laagste brightness standen, waar die dus nooit op staat. De laptop bevalt me voor de rest namelijk prima, ik baal er alleen van dat ik er zoveel moeite/geld in heb moeten steken voor een laptop met weer exact hetzelfde probleem.
En het probleem van sOid, ik heb wel af en toe dat de laptop bijna niet reageert, of heel even sloom wordt. Inderdaad ook gewoon op netstroom en batterij
De eerste reviews waren niet goed. In games is de GFX iig al de beperkende factor en niet de CPU. De 7600 moet krachtig genoeg zijn voor oblivion en andere games. Hoogste kwalitiet zal met deze GFX niet lukken het is namelijk geen 7900GTX in SLI oid maar gewoon een 7600. In de latere testen komt een TL-52 beter uit de bus dan een een T2300 (zn directe concurrent).Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:20:
Ik ben ook van plan een A6T te gaan bestellen! Het enige waar ik mij zorgen over maakten is de slechte reviews die ik gelezen heb over de Turions (tl-52 in dit geval)...
Videokaart ziet er verder prima uit, maar kan iemand mij toevallig vertellen hoe de A6T Oblivion speelt. Dat is is toch een van de zwaardere games op het moment, en dan heb ik een indicatie van hoe en wat!
Verwijderd
En hoe zit het met de installatie cq. configuratie? Als je de laptop de 1e keer opstart, moet je dan nog het een en ander installeren en /of je persoonlijke gegevens ingeven? (denk aan windows afinstalleren, losse programma's zoals nero, etc.)
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 12:04 ]
Toevallig heb ik net deze week Oblivion op m'n A6T geïnstalleerd, en hij draait echt perfect! Draai hem op 1280x800, Oblivion ondersteunt die breedbeeld-resolutie prima. Af en toe merk je wel eens framedrops tijdens grote gevechten of in grote vlaktes als er heel veel gras e.d. gerenderd moet worden, maar dat is nauwelijks storend te noemen.Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:20:
Ik ben ook van plan een A6T te gaan bestellen! Het enige waar ik mij zorgen over maakten is de slechte reviews die ik gelezen heb over de Turions (tl-52 in dit geval)...
Geweldig spel trouwens, erg verslavend
Klaar voor de steroorlogen?
Verwijderd
ik heb nu al 2 asus laptops gehad, en beide zonder pixel problemen. Ik vind het dus weggegooid geld. (tenzij anderen, slechtere ervaringen hebben?)Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:58:
Klink als muziek in mn oren! Kan niet wachten... Is het een aanrader om pixelgarantie te nemen? Ik zag ook, dat het ene bedrijf 1 dag geeft, en een ander weer 14 dagen, voor een lagere prijs... Erg bizar!
Ik heb het niet gedaan, maar ik heb hem wel opgehaald en daar terplekke gekeken over er dode pixels in zaten.Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:58:
Klink als muziek in mn oren! Kan niet wachten... Is het een aanrader om pixelgarantie te nemen? Ik zag ook, dat het ene bedrijf 1 dag geeft, en een ander weer 14 dagen, voor een lagere prijs... Erg bizar!
Wat niet het geval was, maar dit is wel de reden waarom ik 2 uur in de auto heb gezeten (heen en terug) ipv het laten verzenden.
Ik meld me, één gare subpixel op het scherm van mijn M6Va. Nu had ik dat kunnen laten repareren (ASUS Zero Bright Dot) maar ik kwam er te laat (lees: na 30 dagen) achter. Maar goed, die pixel is zo klein, die valt niet echt op.hellboy123 schreef op zondag 10 september 2006 @ 14:05:
[...]
ik heb nu al 2 asus laptops gehad, en beide zonder pixel problemen. Ik vind het dus weggegooid geld. (tenzij anderen, slechtere ervaringen hebben?)
Edit: Mijn eerdere A6Va had overigens ook een defecte subpixel. Maar die is na een paar keer open en dichtklappen van het scherm ineens weggegaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 10-09-2006 14:50 ]
Verwijderd
Of verscheeld dat ook weer per winkel.
Ook las ik net in een post van Gremlin in dit topic deel 5, dat er geen draadloos internet ding (?) inzat... Klopt dit?
Geen wireless internet in de A6T? Dat is niet waar, zit er wel in.Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:13:
Mocht je er terplekke achter komen dat er toch dode pixels inzitten, kan je hem dan omruilen o.i.d.?
Ook las ik net in een post van Gremlin in dit topic deel 5, dat er geen draadloos internet ding (?) inzat... Klopt dit?
Bedoel je misschien geen bluetooth?? Zoals ik hier begrijp, verschilt het nogal per revisie. Ene keer wel, andere keer niet.Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 15:13:
Mocht je er terplekke achter komen dat er toch dode pixels inzitten, kan je hem dan omruilen o.i.d.?
Verwijderd
Zo dat is zeker wel relaxed!Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:03:
Ga morgen ook even een mailtje opsturen naar Icomputers. Heb daar vorige week de A6T besteld en zie nu dat de prijs daar 90Euro is gedaald

Reflectie van het scherm is wel even wennen maar damn wat een heerlijk fijn beeld geeft dit, vooral als ik het vergelijk met knaap naast mij met zijn doffe scherm
Al mensen andere Drivers voor de Go 7600 geprobeerd?
Zal vandaag/morgen de eerste 3dmark testjes doen.
later meer

edit:A6T trouwens
oke ik heb de realtek HD audio drivers geinstalleerd van de cd, en het werkt opeens weer.hellboy123 schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:05:
oke, ik heb nu een raar probleem. Vanochtend via luidsprekers muziek zitten luisteren. Toen de stekker van de luidsprekers eruit gehaald en laptop uit gezet. Net wilde ik een film kijken, doe de kabel er weer in maar geen geluidIk snel het kabeltje eruit gehaald, en een koptelefoon gepakt. En weer geen geluid
Trek het kabeltje eruit en dan gaan de interne speakers gewoon weer aan. Iemand anders ook deze problemen gehad, en opgelost? Heb eigenlijk niet zoveel zin de laptop hiervoor terug te sturen
edit:A6T trouwens
Er zit geen MXM module in, dus niet te vervangen (gechecked met een progje dat ik op inet vond, A6T)M55 schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:07:
Is het mogelijk om de GPU te upgraden (is het dus een mxm module) ?
Ok bedanktGremliN-Online schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:33:
[...]
Er zit geen MXM module in, dus niet te vervangen (gechecked met een progje dat ik op inet vond, A6T)
Verwijderd
Vereisten/doel laptop
- desktop vervanger op m'n kamer -> 15.4" of groter
- meenemen naar universiteit -> 14.1" of kleiner
- CAD programma's zoals Pro/e, CATIA v5 -> geen super-videokaart nodig, wel veel systeemgeheugen
15.4" lijkt me een aardig compromis, gezien de ruime keus.
Kandidaten
A6T
+ Betere videokaart
- Batterij slurper?
- Vage berichten over niet werken van CATIA op AMD systemen (kan iemand die bevestigen/ontkrachten?)
A6Jc
+ Intel processor
+ Zuiniger?
- Mindere videokaart
Benchmarks laten zien dat de Intel en Amd vergelijkbaar zijn. Vanwege minpunten van de A6T zou de A6Jc dus de logische keuze zijn, mits de aanname dat CAD programma's niet veel videokaartgeheugen nodig hebben correct is.
Verder overweeg ik 1024mb extra geheugen. 4Launch suggereert Kingston 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 als geheugenupgrade voor de A8Jc, dus ook een goede keuze voor de A6Jc?
Laptops4u.nl rekent 169,- voor een geheugenupgrade, 4Launch rekent 113,- (97,- plus 16,- voor garantie-proof installeren), vanwaar het prijsverschil?
Verwijderd
er staat wel een foutje in... de ati mobility radeon is geen 128 maar 256 MB (a6ja)
de chipset (Intel 945PM) ondersteunt in de toekomst een core 2 duo processor.
bron: anandtech
de processor zit in een socket.
er gaat ddr2 in, en zit standaard 1 reepje van 1 GB in.
de accu gaat op de battery saving stand iets langer dan 3,5 uur.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 21:54 ]
Heb er net een uurtje geleden ook last van gehad.. kan je is kijken in je foutenlogboek welke foutmelding jij hebt?sOid schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 20:48:
[...]
Wat heb jij een pech met die dingen als je er al 3 gehad hebt zeg. Gelukkig werkt die van mij prima, hoewel hij af en toe een paar seconden (2 a 3) helemaal niks doet, maakt niet uit wat ik aan het doen ben, maar hij doet het zowel op netstroom als op de accu
Ik zie 1 foutmelding staan die rond die tijd heeft plaatsgevonden.
bron: atapi
gebeurtenis-id: 9
Het apparaat \Device\Ide\IdePort0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
op EventID nagezocht:
--> http://www.eventid.net/di...2060&source=atapi&phase=1
op MS
--> Fouten oplossen die worden veroorzaakt door gebeurtenis-id 9 en gebeurtenis-id 11
Vooralsnog weet ik niet zeker of het deze foutmelding is geweest, dus als meer mensen hier last van hebben even de logboeken checken en posten. btw welk OS draai je?
[ Voor 8% gewijzigd door Plint op 10-09-2006 22:12 ]
Verwijderd
Het verschil met de A6 is dan nog dat de HD 4200rpm is. Ik zou toch wel graag 5400 of hoger hebben.Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:51:
is de asus Z92J-Q012H (gerelabelde a6ja met als enige verschil een t2050 processor) dan niks voor jou? de specs staan hierzo
er staat wel een foutje in... de ati mobility radeon is geen 128 maar 256 MB (a6ja)
de chipset (Intel 945PM) ondersteunt in de toekomst een core 2 duo processor.
bron: anandtech
de processor zit in een socket.
er gaat ddr2 in, en zit standaard 1 reepje van 1 GB in.
de accu gaat op de battery saving stand iets langer dan 3,5 uur.
Hoe verhoudt de T2050 zich tot de T2300?
Dit was mijn antwoord:
Rinusman schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 01:21
Dikki Dik, zou je hier nog even op willen reageren?
[ Voor 104% gewijzigd door Rinusman op 13-09-2006 16:06 ]
Verwijderd
de a6t heeft ook een 4200 rpm schijf, en de a6jc volgens mij ook.Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:08:
[...]
Het verschil met de A6 is dan nog dat de HD 4200rpm is. Ik zou toch wel graag 5400 of hoger hebben.
Hoe verhoudt de T2050 zich tot de T2300?
de t2050 heeft een iets lagere bus en geen virtualisatie techniek.
hoe ie zich qua snelheid tegenover de t2300 zet durf ik niet te zeggen.
maar dat is geen probleem als je (net als ik) voor een core 2 duo processor wilt gaan in de toekomst.
A6T is 5400rpm in ieder geval. De Turion kan het bijna 3 uur uithouden (WLAN aan, brightness vrij hoog). Het zal wat korter als de Core Duo zijn, dat wel. De Turion TL-52 is welweer sneller dan een Core Duo T2300 in de meeste gevallen (behalve wat encoding benchmarks).Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:24:
[...]
de a6t heeft ook een 4200 rpm schijf, en de a6jc volgens mij ook.
maar dat is geen probleem als je (net als ik) voor een core 2 duo processor wilt gaan in de toekomst.
Verwijderd
De A6T heeft wel degelijk een 5400 rpm schijf, een Seagate om precies te zijn. Alleen die Dynabyte versie met 120 GB schijf is 4200 rpm.Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:24:
[...]
de a6t heeft ook een 4200 rpm schijf, en de a6jc volgens mij ook.
Is bij mij toch echt een hitachiVerwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:38:
[...]
De A6T heeft wel degelijk een 5400 rpm schijf, een Seagate om precies te zijn. Alleen die Dynabyte versie met 120 GB schijf is 4200 rpm.
Verwijderd
Maar krijg mijn laptop er niet mee verbonden, hij kan het internet niet vinden. Baal hier echt van, de systeem beheerder weet er geen raad mee.
Heb alle drivers van de asus site gedownload. Het stomme is dat de laptop de naam van het netwerk in a6tmark veranderd, dat is de naam van mijn laptop. Hebben jullie nog tips voor me waar ik naar kan kijken....
Appart. Wel alles geïnstalleerd van de school (voor de Hanze Hogeschool moest ik een certificaat installeren, verder van alles instellen om zo toegang tot WLAN te krijgen).Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:03:
Heb nu een probleem met wireless internet op school hebben wij dat.
Maar krijg mijn laptop er niet mee verbonden, hij kan het internet niet vinden. Baal hier echt van, de systeem beheerder weet er geen raad mee.
Heb alle drivers van de asus site gedownload. Het stomme is dat de laptop de naam van het netwerk in a6tmark veranderd, dat is de naam van mijn laptop. Hebben jullie nog tips voor me waar ik naar kan kijken....
Dit topic is gesloten.