[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 19.859 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

M55 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:12:
De 7300 is absoluut een prut GPU, en hiermee kan je absoluut niet de nieuwste games spelen, iig niet zoals je wilt ;)...

check ook: http://kettya.com/notebook2/gpu_ranking.htm

Ik zou voor de A6T gaan, hij bevalt me uitstekend.
De accu gaat zo'n 3 uur mee met wifi aan.
Mwah ik heb dus een 7300 in mijn laptop maar zo heel erg slecht is hij niet, ok je kunt die nieuwste spellen er niet mee spelen. Maar de wat oudere spellen (imperial glory) bijvoorbeeld heeft hij weinig moeite. Hij zit toch nog wel iets boven de TI4200 die in mijn gewone pc zit. Maar hij is idd niet echt om vet te gaan gamen :D

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
7300 is voor basic gaming niet slecht nee, maar ivm bijv. de x1600 of de Go7600 is het een prutding. Vergeleken met een TI4200 is ie vast wel beter maar dan hebben we het ook wel over wat he :P

Anyway, 1000ste post voorbij.. tijd voor nieuw topic?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

GTR2 speelt op m'n A6Jc met een 7300Go anders prima op 1024x768 32bit met de settings op high :) Op de native resolutie van 1280x800 32bit met settings op high of low (maakte niet uit) schokt ie om de 3 seconde een frame, dat speelt irritant :p Dan maar een stapje lager, speelt er niet minder om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:19
Vandaag verstuurd :D
Hopelijk komt ie morgen binnen, kan niet wachten om te kijken wat dit kleine machientje doet :D
Het is iig de A6T geworden met AMD processor. Je bent AMD fan of je bent het niet he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb sinds een week een A6t, maar met een extra 1 gig module loopt ie niet stabiel. Ik krijg dan regelmatig freezes.....

de extra module is zelfde merk/type als de eerste (tegelijk gekocht)....kan het nog aan iets anders liggen dan de geheugenmodule? anders moet ik m om gaan ruilen (ver weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
eperon schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:50:
ik heb sinds een week een A6t, maar met een extra 1 gig module loopt ie niet stabiel. Ik krijg dan regelmatig freezes.....

de extra module is zelfde merk/type als de eerste (tegelijk gekocht)....kan het nog aan iets anders liggen dan de geheugenmodule? anders moet ik m om gaan ruilen (ver weg).
Open anders een apart topic. Heb je iig beide modules apart getest, dus met 1 tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
eperon schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:50:

Heb je die extra module al eens getest met memtest? Het zou kunnen dat die module error's heeft en daardoor is de laptop instabiel. Beste is even met de modules er 1 voor 1 in te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Hij is binnen.
Wat een prachtding zeg. Superwijs, hijs nog mooier in het echt :D
Alleen die stickers die erop zitten zijn vet lelijk. Meteen erafhalen of nog even wachten ivm gebreken zodat hij terug kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
ID-College schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:56:
Hij is binnen.
Wat een prachtding zeg. Superwijs, hijs nog mooier in het echt :D
Alleen die stickers die erop zitten zijn vet lelijk. Meteen er afhalen of nog even wachten ivm gebreken zodat hij terug kan?
Ik heb ze er een week op gehouden, idd ivm gebreken etc. Daarna er af gehaald toen ik zeker wist dat er niks mis mee was. Ze zullen er echt niet moeilijk om gaan doen, maarja vind het wel zo net om hem dan in de eerste week met stickers nog terug te sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
GremliN-Online schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:05:
[...]

Ik heb ze er een week op gehouden, idd ivm gebreken etc. Daarna er af gehaald toen ik zeker wist dat er niks mis mee was. Ze zullen er echt niet moeilijk om gaan doen, maarja vind het wel zo net om hem dan in de eerste week met stickers nog terug te sturen :P
ik heb m nu meer dan een maand, en zit nog steeds met de stickers:P ik ga ze er ook maar afhalen, anders krijg je kleurverschillen :| . Ging het verwijderen nog een beetje makkelijk zonder achterblijvende lijmresten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
GremliN-Online schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:05:
[...]

Heb jij alle drivers van de laptop?
Heb hem geinstalleerd maar kan de juiste drivers niet vinden. Is het een nvidia chipset?
Zoja heb jij misschien een link/drivers van de laptop. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
verwijderen van de stickers gaat heel makkelijk en zonder resten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik heb problemen met mijn cd/dvd-rom drive van mijn A6VA-Q016H. Sinds 2 weken leest hij alle cd's en dvd's erg slecht en gaat dan veel toeren draaien met als gevolg een hoge cpu-temp. Vanmiddag gesproken met de klantenservice maar volgens hun moet ik heel mijn laptop opsturen en ben ik hem gemiddeld 3 weken kwijt, is dit normaal? Ik kan ook alleen de drive opsturen maar weet niet hoe ik deze los krijg. Heeft iemand tips m.b.t. het loshalen van de drive of misschien d.m.v. een lenscleaner o.i.d. Alles is welkom.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ID-College schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:25:
[...]

Heb jij alle drivers van de laptop?
Heb hem geinstalleerd maar kan de juiste drivers niet vinden. Is het een nvidia chipset?
Zoja heb jij misschien een link/drivers van de laptop. Bedankt :)
Het gaat hier om een nVidia Chipset, namelijk de nForce 430. De drivers taan toch gewoon op de CD of internet lijkt mij? Geen problemen iig na een clean install met win xp pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het opladen van mijn accu. Hij laad hem niet volledig op. Ik heb niet het idee dat er 1 of meer cellen kapot zijn. De resterende capaciteiten zijn namelijk elke keer verschillend als ik de accu leegtrek en hem daarna weer oplaad (ene keer bv. 82% en andere keer 69%). Iemand enig idee of dit probleem hem in de software kan zitten? Of is er iemand dit probleem ook is tegengekomen? Hoe kan ik er achter komen of er cellen defect zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:34:
Beste tweakers,

Ik heb problemen met mijn cd/dvd-rom drive van mijn A6VA-Q016H. Sinds 2 weken leest hij alle cd's en dvd's erg slecht en gaat dan veel toeren draaien met als gevolg een hoge cpu-temp. Vanmiddag gesproken met de klantenservice maar volgens hun moet ik heel mijn laptop opsturen en ben ik hem gemiddeld 3 weken kwijt, is dit normaal? Ik kan ook alleen de drive opsturen maar weet niet hoe ik deze los krijg. Heeft iemand tips m.b.t. het loshalen van de drive of misschien d.m.v. een lenscleaner o.i.d. Alles is welkom.

Bedankt!
Ik heb gewoon mijn dvd-writer los opgestuurd toen deze defect was.
Volgens mij moet je er twee schroefjes uitdraaien aan de onderkant(vlakbij de dvd-writer) en dan kun je hem er uittrekken.
Kan het nu niet controleren, want mijn A6Va ligt nu als het goed is ook al bij Asus voor een nieuw scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik heb de A6T en ben nu op zoek naar een nieuwe tas waar ik ook wat boeken in kwijt kan naast mn laptop en accessoires, wel zo handig voor college En die tas moet er natuurlijk ook een beetje vlot uitzien. Ik heb al flink rondgespeurd en de Crumpler Cheesy Disco moet volgens mij passen en ziet er ook mooi uit. Maar heeft er iemand hier ervaring mee hoe groot de tas in de praktijk is. Of het met die tas mogelijk is een schrfijfblok en één of twee stevige boeken mee te nemen, naast de A6T en adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
LameDog schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:26:
Ik heb de A6T en ben nu op zoek naar een nieuwe tas waar ik ook wat boeken in kwijt kan naast mn laptop en accessoires, wel zo handig voor college En die tas moet er natuurlijk ook een beetje vlot uitzien. Ik heb al flink rondgespeurd en de Crumpler Cheesy Disco moet volgens mij passen en ziet er ook mooi uit. Maar heeft er iemand hier ervaring mee hoe groot de tas in de praktijk is. Of het met die tas mogelijk is een schrfijfblok en één of twee stevige boeken mee te nemen, naast de A6T en adapter?
ik heb in een tassenwinkel een samsonite tas gekocht, ziet er uit als een gewone schoudertas. In de binnenkant zit een groot vak met een appart stuk voor de laptop. Het vak ernaast is groot genoeg voor de adapter, muis, boeken, broodtrommel en een flesje water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ook zo'n samsonitetas. Ze zijn wel prijzig (rond de €80), maar het is het geld zeker waard. Je moet niet gaan besparen op een laptoptas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik ben van plan mischien om een asus Z92J-Q012H te kopen. Deze model is toch ook eentje uit de A6 serie? Weet iemand welke dat is dan? A6J?

En omdat die hdd erg traag is in die modem (z92J), weet iemand hoe het zit met de garantie van asus als je de hdd upgrade (naar 5400rpm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ik heb dus zoals sommige wel weten de A6T met een T60 processor erin...geforce 7600 videokaart dacht ik etc etc

Alleen als ik bijvoorbeeld fifa 2007 speel en hij zit niet in netstroom dan loopt dat traag als boter in de vriezer. Gewoon op game stand, niet of quiet office of iets dergelijks.

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Damocles.NL schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:24:
Ik heb dus zoals sommige wel weten de A6T met een T60 processor erin...geforce 7600 videokaart dacht ik etc etc

Alleen als ik bijvoorbeeld fifa 2007 speel en hij zit niet in netstroom dan loopt dat traag als boter in de vriezer. Gewoon op game stand, niet of quiet office of iets dergelijks.

Hoe kan dit?
Dit omdat de nVidia Powermizer standaard ingesteld staat op maximale energiebesparing bij werken op de accu (standaard nVidia driver bij de laptop). De Asus software heeft hier niks in t ebrengen dus je CPU loopt waarschijnlijk keurig op 2GHz en je videokaart is een integrated 6150 op dat moment..

Tip: gebruik de nieuwe nVidia drivers van www.laptopvideo2go.com en download daar een uit de 90.xx reeks die WHQL certified is (de laatste WHQL werkt heerlijk vind ik zelf). Deze serie heeft een nieuwe powermizer die automatisch de stand van besparing bepaald met wat je doet ipv of je op de accu zit of niet. Ik heb deze driver dus en Fifa 07 werkt perfect op de normale snelheid op de accu. Je moet dus wel het nieuwe control panel inschakelen in de geavanceerde opties van het beeldscherm (the usual thing) en die opstarten, dan nog ff checken of powermizer aan staat in het niewe controle panel.

Hoe te instaleren:
1. Download de driver van www.laptopvideo2go.com
2. Uitpakken naar een map
3. Download de .inf file die bij de driver hoort van de site en plak deze in de map waar de driver is uitgepakt
4. Start setup.exe.

Stap 3 is heel belangrijk, anders wil de driver niet instaleren aangeziuen nvidia officieel geen drivers voor laptops maakt terwijl ze er gewoon mee werken vanwege het Unified Driver Architecture oid, een modded inf file is dus nodig om toch te kunnen instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:32
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:44:
Ik ben van plan mischien om een asus Z92J-Q012H te kopen. Deze model is toch ook eentje uit de A6 serie? Weet iemand welke dat is dan? A6J?
Dit is er inderdaad een uit de A6J serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
hellboy123 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:01:
[...]
ik heb in een tassenwinkel een samsonite tas gekocht, ziet er uit als een gewone schoudertas. In de binnenkant zit een groot vak met een appart stuk voor de laptop. Het vak ernaast is groot genoeg voor de adapter, muis, boeken, broodtrommel en een flesje water
Ja ok, maar ik ben best wel fan van Crumpler en wil juist graag weten hoe de A6T met accessoires en paar boeken past in de cheesy disco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:07
Damocles.NL schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:24:

Hoe kan dit?
Omdat Powermizer bij de nVidia instellingen op maximale spaarstand staat als hij op de accu draait ;)
Oftewel je zit dat op een integrated graphics kaartje te spelen de Geforce 6100 ofzoiets haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 02:16:
Ik heb een probleem met het opladen van mijn accu. Hij laad hem niet volledig op. Ik heb niet het idee dat er 1 of meer cellen kapot zijn. De resterende capaciteiten zijn namelijk elke keer verschillend als ik de accu leegtrek en hem daarna weer oplaad (ene keer bv. 82% en andere keer 69%). Iemand enig idee of dit probleem hem in de software kan zitten? Of is er iemand dit probleem ook is tegengekomen? Hoe kan ik er achter komen of er cellen defect zijn?
Ik heb nog steeds geen reacties gehad op bovenstaande vraag. Gisteren had ik ook al geprobeerd de accu te kalibreren, maar dit wilde die niet doen omdat die eerst de accu volledig moest gaan opladen. Wat dus momenteel niet gaat. Kan het misschien zijn dat er een beveiligingscircuitje in de accu niet juist werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:00
Het lijkt mij niet dat dit een software probleem is.
Ik zou gewoon contact opnemen met Asus, als je tenminste nog garantie hebt op je batterij(half jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Eddos schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:52:
Het lijkt mij niet dat dit een software probleem is.
Ik zou gewoon contact opnemen met Asus, als je tenminste nog garantie hebt op je batterij(half jaar).
Batterij garantie is bij Asus toch 1 jaar? Tenminste bij mijn A6T wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de garantie is al verlopen..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hoe oud is die batt. dan? Natuurlijk slijt hij en daar kun je rekening mee houden. Je zou een nieuwe kunnen kopen en die gebruiken voor onderweg, anders die kapotte er in doen voor de stevigheid. De accu niet in de laptop hebben is ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie trekt mij over de streep?

Ik twijfel al enige tijd tussen deze F3JC (het betere broertje van de A6JC maar verder met dezelfde specs) en deze A6T.

De A6T is ongeveer 100 euro duurder, de verschillen zijn als volgt:

- De A6T heeft een Turion TL52 en de F3JC een Core Duo T2300E
- De A6T heeft een Go 7600 en de F3JC heeft een Go 7300.
- De A6T heeft een 8-cell batterij en de F3JC heeft een 9-cell batterij.
- De 9-cell batterij van de F3JC steek een dikke centimeter uit.

Wat mij betreft is de F3JC een topsysteem, maar ik denk dat de videokaart een enorme bottleneck is. Vandaar dat mijn oog is gevallen op de A6T. Aan de andere kant bekruipt me het gevoel dat "als ik nu 100 euro extra uitgeef, ik net zo goed 300 euro extra uit kan geven voor een écht goede laptop". Zoveel geld wilde ik er nou eigenlijk ook weer niet aan besteden. M'n budget was 1000 euro.

Om de afweging te maken om deze 100 euro extra uit te geven vraag ik jullie reactie en waardering van de verschillen tussen deze laptop. Hoe kan ik voor mezelf die 60 euro over m'n budget rechtvaardigen zonder schuldgevoelens? :D

Misschien dat ik nog dingen over het hoofd zie waardoor de ene laptop beter zou kunnen zijn dan de anderen. Ik kijk uit naar jullie reacties :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
GremliN-Online schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:58:
[...]

Het gaat hier om een nVidia Chipset, namelijk de nForce 430. De drivers taan toch gewoon op de CD of internet lijkt mij? Geen problemen iig na een clean install met win xp pro.
Oke dank je.
Zit nu ff op mijn laptoppie, net terug van stappen :)
Maar ik had een heleboel vraagtekens en ik wist niet welke deze apparaten allemaal waren. De drivers op de cd zijn meestal verouderd, vandaar dat ik ze zocht. Ik heb de laatste gedownload en alles is nu goed. Bedankt voor je hulp..!! :> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 04:48:
Wie trekt mij over de streep?

Ik twijfel al enige tijd tussen deze F3JC (het betere broertje van de A6JC maar verder met dezelfde specs) en deze A6T.

De A6T is ongeveer 100 euro duurder, de verschillen zijn als volgt:

- De A6T heeft een Turion TL52 en de F3JC een Core Duo T2300E
- De A6T heeft een Go 7600 en de F3JC heeft een Go 7300.
- De A6T heeft een 8-cell batterij en de F3JC heeft een 9-cell batterij.
- De 9-cell batterij van de F3JC steek een dikke centimeter uit.

Wat mij betreft is de F3JC een topsysteem, maar ik denk dat de videokaart een enorme bottleneck is. Vandaar dat mijn oog is gevallen op de A6T. Aan de andere kant bekruipt me het gevoel dat "als ik nu 100 euro extra uitgeef, ik net zo goed 300 euro extra uit kan geven voor een écht goede laptop". Zoveel geld wilde ik er nou eigenlijk ook weer niet aan besteden. M'n budget was 1000 euro.

Om de afweging te maken om deze 100 euro extra uit te geven vraag ik jullie reactie en waardering van de verschillen tussen deze laptop. Hoe kan ik voor mezelf die 60 euro over m'n budget rechtvaardigen zonder schuldgevoelens? :D

Misschien dat ik nog dingen over het hoofd zie waardoor de ene laptop beter zou kunnen zijn dan de anderen. Ik kijk uit naar jullie reacties :9
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen voor de A6T tegenover de F3JC.
Ik heb zelf iig de A6T en dit is een fijn machientje. Hij scoort een stuk beter als mijn huispc en is lekker zuinig. De videokaart kan zo goed als mee met de laatste spellen. Ik kan er normaal mee spelen maar niet alles op het hoogst uiteraard. De 7300 is echt prut. Als je veel gaat gamen zou ik deze absoluut niet nemen. Ik zou zeggen de A6T omdat deze gewoon perfect is voor mij. De overweging moe je zelf maken maar ik heb ook lopen twijfelen, je moet toch eens kiezen en het is de A6T geworden waar ik tot nu toe nog geen spijt van gehad heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
A6T is idd de betere keuze. Ik haal 3 uur op de accu, de F3 zal dus iets langer mee kunnen maar of het de uitstekende accu rechtvaardigd... Verder is de A6T op dit moment de meeste bang for buck als ik kijk naar de concurrentie kijk op mid-end niveau voor de laagste prijs. De Turion is zelfs iets sneller in de meeste gevallen dan een Core Duo en heeft virtualisatie en AMD64 aan boord. Ook de GF Go 7600 is een krachtpatser idd. Hoge settings (BV just cause vloeiend hier op alles max). Die GFX rechtvaardigd in mijn ogen die 100 euro wel aangezien je die nooit kan upgraden. Verder weet je niet of 64Bit over een tijdje met vista voor een enorme boost gaat zorgen in performance boven de Core Duo. Ook vind ik prettig aan de A6T dat er een Go 6150 in zit die wordt gebruikt bij energiebesparing. Voor die 300 euro krijg je niet eens veel meer, vaak dubbel geheugen (=120 euro oid nu) en een Core 2 Duo die mischien maar een paar procentjes meer scoort. Tests wijzen toch uit dat de GFX daar bottlenecked is dus dat maakt niets uit. Verder ben je mischien net 10 seconden langer bezig met iets uitpakken, maar wie gaat daar moeilijk over doen, zeker door dualcore waardoor je er niet eens last van hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
ik kan het alleen maar eens zijn me mijn 2 voorgangers, de laptop is retesnel. Lekkere hardeschijf van 100 gig, heerlijke graphics, batterij houdt het zeker 2.5 uur vol maar meestal haal je de 3 uur wel. En ik heb nu de nieuwste beta van vista draaien, en het verschil tussen de 32bit en 64 bit is echt wel te merken! het voordeel is uiteraard voor de 64bit versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:28
Natuurlijk adviseren jullie allemaal de A6T boven de F3Jc, omdat jullie daar zelf ook voor gekozen hebben. Jullie weten echter niet of Xtreme2004 gaat gamen of niet/beperkt. Als hij gaat gamen is uiteraard de A6T de betere keuze, puur vanwege de grafische kaart, maar de F3Jc heeft andere voordelen die ik zelf belangrijk vind: de behuizing is aangepast waardoor deze minder warm wordt, en minder constructiefoutjes vertoont en er zit standaard bluetooth ingebouwd.
Ik zelf zou kiezen voor de F3Jc, omdat ik alleen oudere games speel. Mocht Vista inderdaad merkbaar voordeel behalen met een 64bits-versie, is er altijd nog de mogelijkheid om te upgraden naar een Core 2 Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Msniekers schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:56:
Natuurlijk adviseren jullie allemaal de A6T boven de F3Jc, omdat jullie daar zelf ook voor gekozen hebben. Jullie weten echter niet of Xtreme2004 gaat gamen of niet/beperkt. Als hij gaat gamen is uiteraard de A6T de betere keuze, puur vanwege de grafische kaart, maar de F3Jc heeft andere voordelen die ik zelf belangrijk vind: de behuizing is aangepast waardoor deze minder warm wordt, en minder constructiefoutjes vertoont en er zit standaard bluetooth ingebouwd.
Ik zelf zou kiezen voor de F3Jc, omdat ik alleen oudere games speel. Mocht Vista inderdaad merkbaar voordeel behalen met een 64bits-versie, is er altijd nog de mogelijkheid om te upgraden naar een Core 2 Duo.
Hij zegt zelf al dat hij denkt dat de GFX de bottleneck is dus hij zal wel gamen ;). De F3 is nieuwer ja, maar constructiefouten stond in dat topic idd, maar dat kan ik me evrderniet zo heel goed voorstellen. De A6 serie is ook stevig en heb niet echt het gevoel dat hier echt constructiefouten in zitten. Verder is mijn laptop ook gewoon op schoot te houden, weet niet hoe het bij de F3 is maar ik heb alleen dat mijn HDD warm kan zijn, ik merk niet echt iets van de CPU of GPU, zeker niet als ik aan het internetten ben! De keuze is simpel: game je, wil je 64-bit en VT: A6T, vind je gamen niet zo belangrijk, wil je lang onderweg kunnen laptoppen: F3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties! Het dilemma bij mij is dat ik samen met een vriend van mij een laptop ga aanschaffen. Hij neigt naar de F3JC en ik neig naar de A6T. We kunnen gerust verschillende laptops kopen, maar als één van de twee straks spijt krijgt komt dat de vriendschap vast niet ten goede :P Maar goed even zonder dollen...

Ik begrijp dat de A6T bezitters geen spijt hebben van hun aankoop. Maar hoe zit -rondje eerlijk :*) - met die 'constructiefoutjes' het 'snel warm worden van de behuizing' en 'bluetooth standaard'?

Ik weet dat de F-serie op een aantal punten wat verbeterd is. Ook dat speelt mee in de afweging... Een beetje gamen echter vind ik ook wel belangrijk. Ik speel meestal niet de écht nieuwste games en ook niet hardcore, maar af en toe een lekker spelletje kunnen spelen op de uni lijkt me wel fijn. Die Go7300 trekt UT2004 volgens mij al niet...

Uiteraard zal ik straks net zo blij zijn met welke aankoop dan ook, maar ik wil het graag op een rijtje hebben.

Edit: Hoe zit het daarnaast met dooie pixels? Dode pixelgarantie aan te raden? En hoeveel accutijd zal één cel minder me kosten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Nou op bluetooth hoef je niet te rekenen, hiervoor moet je geluk hebben ;) Ik heb een nieuwe maar er zit geen bluetooth op.

Het warm worden valt wel mee, iig werd mijn vorige dell met celeron véél warmer. Over de plaatsing van de poorten heb ik niet echt wat te klagen. Ik ben echt tevreden met deze laptop en ik denk dat je geen betere laptop kan krijgen voor het zelfde geld.

De 7600GO is een heel fijn kaartje, en werkt perfect voor de spellen die ik nu speel: Guild Wars, Counterstrike Source en hopelijk ook voor het komende Neverwinter Nights 2, maar dat is afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:16:
Bedankt voor jullie reacties! Het dilemma bij mij is dat ik samen met een vriend van mij een laptop ga aanschaffen. Hij neigt naar de F3JC en ik neig naar de A6T. We kunnen gerust verschillende laptops kopen, maar als één van de twee straks spijt krijgt komt dat de vriendschap vast niet ten goede :P Maar goed even zonder dollen...

Ik begrijp dat de A6T bezitters geen spijt hebben van hun aankoop. Maar hoe zit -rondje eerlijk :*) - met die 'constructiefoutjes' het 'snel warm worden van de behuizing' en 'bluetooth standaard'?

Ik weet dat de F-serie op een aantal punten wat verbeterd is. Ook dat speelt mee in de afweging... Een beetje gamen echter vind ik ook wel belangrijk. Ik speel meestal niet de écht nieuwste games en ook niet hardcore, maar af en toe een lekker spelletje kunnen spelen op de uni lijkt me wel fijn. Die Go7300 trekt UT2004 volgens mij al niet...

Uiteraard zal ik straks net zo blij zijn met welke aankoop dan ook, maar ik wil het graag op een rijtje hebben.

Edit: Hoe zit het daarnaast met dooie pixels? Dode pixelgarantie aan te raden? En hoeveel accutijd zal één cel minder me kosten?
De 7300 is ook wel vlot, UT2k4 draaide soepel op mn 9600pro dus dat zit wel goed, let er gewoon op dat het dedicated vram is. Over warmte kan ik niks zeggen aangezien ik geen F3 heb, maar gister zitten gamen met de A6T (zo'n 3 uur) op mn schoot en dat was warm, maar is te overleven, internet is koeler). De A6T blijft 3 uur aan op de accu, hangt ook van de CPU af, de Core Duo is waarschijnlijk nog iets zuiniger, maarja het zegt niet alles. Klasgenoot haalt 1.5 uur op waarschijnlijk 4 cells acer, ik 3uur op 8 cells.. Ik gok de F3 zo'n 3.5 uur, maar kijk daarvoor naar een review als die er is.

Beide zijn mooie laptops, ik denk dat de keuze meer ligt op wat je belangrijker vindt, hier pro's en cons voor beide en waarvoor je hem het beste kunt nemen:

A6T:
+ 64-bit en VT
+ GF 7600

- Mischien warmer
- 8 cells

Voor: Gamen echt de betere keuze. Ook voor de toekomst wat beter waarschijnlijk. De GF 7600 zal het langer uithouden om spellen te spelen en je weet maar nooit of 64-bit over een tijd zoveel voordelen gaat brengen.

F3:
+Wat koeler?
+9 cells

-Budget versie van Core Duo zonder VT en 64-bit
-GF 7300

Voor: Gamen kan, maar niet is minder. Zal langer op de accu werken onderweg. Verder zal de videokaart minder lang meegaan en mischien de hele laptop wel door deswitch naar 64-bit al is dit onzeker?

Ik denk dat het er van af hangt hoelang je de laptop wilt gebruiken. Ik moet maar zien hoe lang die van mij het uithoudt kwa behuizing. Toch kan mijn laptop een mooie tijd mee. De eerste 4 jaar zoals mijn desktop ook deed als main system met alleen een RAM upgrade. Daarna zit ik er aan te denken om hem mischien als Media Center/Huis server te grbuiken als ik op mij zelf ga wonen, DVI zit er op, 64-bit als het nodig zou zijn, VT mocht het nodig/makkelijk zijn (denk dat ik dit ook in combo ga gebruiken met Vista en Win XP dan in een virtual machine). Kan er dan gewoon een HDD extern op aansluiten en een HD-DVD speler inbouwen. Op dit soort punten heb ik zelf erg gelet bij de aanschaf. Ook kwam voor mij mijn verwachting uit: Core 2 Duo iets sneller maar veel duurder waardoor de keuze voor de Turion geweldig was. Het is maar net waar je meer waarde aan hecht.

Maar als ik het goed begrijp kopen jullie allebeide een laptop (dus 1 pp)? In dat geval gewoon kiezen waar je zelf voor zou gaan, het is jou laptop!

Beide zijn geweldige laptops voor die prijs, daar is niks mis mee. Toch bied de A6T in mijn ogen de beter prijs/kwaliteit verhouding:De GFX is in games de bottleneck. Waar beide laptops op alle vlakken ongeveer evensnel zijn zal de A6T nog steeds gehakt maken van de F3 in games, dat is het grote pluspunt van de A6T.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 22-10-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een probleempje met mijn asus laptop (a6je)

Als de voeding aangesloten zit op de laptop krijg ik vervorming van beeld in spelletjes en 3d screensavers, maar als hij niet is aangesloten heb ik nergens last van en zien m`n screensavers en spelletjes er normaal uit.

Iemand anders hier toevallig ook ervaring mee en mischien een oplossing. Al verschillende keren gekeken op sites etc. maar kom het probleem nergens tegen. De vga- driver ook geupdate maar dat haalde ook niks uit.

Alvast bedankt voor de hulp

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle tips en info wat betreft de A6T en de F3JC. Denk dat we er wel uit zijn. Dan nu: pixels! Yeahhh 8) Kunnen de fanatieke A6T gebruikers daar iets over zeggen?

Is een pixelgarantie aan te raden of is het de gok wel waard?

Waar (en hoelang geleden..) hebben jullie 'm gekocht?

Iemand nog gezeik gehad of RMA gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:15:
Bedankt voor alle tips en info wat betreft de A6T en de F3JC. Denk dat we er wel uit zijn. Dan nu: pixels! Yeahhh 8) Kunnen de fanatieke A6T gebruikers daar iets over zeggen?

Is een pixelgarantie aan te raden of is het de gok wel waard?

Waar (en hoelang geleden..) hebben jullie 'm gekocht?

Iemand nog gezeik gehad of RMA gedaan?
Ik heb wel een dode pixel helaas rechtsonder. Hij is donkerblauw waardoor hij gelukkig (ook door de positie) niet opvalt. Ik heb er geen last van (de rode pixel op een tft van mn buurman niet iets boven het midden kun je je niet van af houden, die van mij valt niet op). Voor de rest heb ik nog niemand horen klagen over dode pixels. Wil je echt geen dode puxels is het natuurlijk aan te radne om een dode pixel garantie te nemen, maar 50 euro en er op gokken is niet verkeerd aangezien de kwaliteit steeds beter wordt. Ik was zelf de eerste GoTter die een echte A6T binnen had (en niet de eerste MyCom versie die eigenlijk een A6Tc is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:31:
Hoi,

Ik heb een probleempje met mijn asus laptop (a6je)

Als de voeding aangesloten zit op de laptop krijg ik vervorming van beeld in spelletjes en 3d screensavers, maar als hij niet is aangesloten heb ik nergens last van en zien m`n screensavers en spelletjes er normaal uit.

Iemand anders hier toevallig ook ervaring mee en mischien een oplossing. Al verschillende keren gekeken op sites etc. maar kom het probleem nergens tegen. De vga- driver ook geupdate maar dat haalde ook niks uit.

Alvast bedankt voor de hulp

Bas
Mischien dat je graka artifacts vertoont op max snelheid door oververhitting? Ik denk dat dit het probleem is, op de accu werkt hij trager en kan het zijn dat hij geen problemen vertoond dus... Ik ben bang dat dit een RMA wordt voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:21:
[...]

Mischien dat je graka artifacts vertoont op max snelheid door oververhitting? Ik denk dat dit het probleem is, op de accu werkt hij trager en kan het zijn dat hij geen problemen vertoond dus... Ik ben bang dat dit een RMA wordt voor je...
Bedankt voor het antwoord tot nu toe, maar ik twijfel of het door warmte komt, want direct als ik de voeding er in stop krijg ik last met de 3d beelden, of warmt hij direct heel snel op???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:34:
[...]

Bedankt voor het antwoord tot nu toe, maar ik twijfel of het door warmte komt, want direct als ik de voeding er in stop krijg ik last met de 3d beelden, of warmt hij direct heel snel op???
Nee ik bedoel dat hij een keer te warm is geworden waardoor hij nu gedeeltelijk stuk is. Als jij op de accu werkt werkt de grafischekaart trager om zo energie besparen. Bij stroom gaat hij naar de maximale stand waardoor hij sneller loopt. Door dat hij mischien is oververhit oid kan hij niet meer goed werken op deze hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hmm dat is vervelend....

Ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Die a6T lijkt mij ook een leuke lapotop, maar is die ook te verkrijgbaar in de buurt ergens in Noordholland? Ik heb namelijk in mycom gezien een Z92J, die is iets slechter (en goedkoper) maar dat is iig wel bij mij in de buurt. Want ik heb iig geen zin in gezeik met garantie omdat ik ergens in limburg een laptop haal. En vervoer erheen is ook niet mogelijk, en zowiezo heb ik geen zin om veels te lang te wachten als laptop bvb stuk gaat. Dus heeft iemand die laptop gezien in de Noord-Holland? Ik kan hem alleen maar kopen via vage internet shops die ik zowiezo niet ken, dus ook niet echt betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:12:
Die a6T lijkt mij ook een leuke lapotop, maar is die ook te verkrijgbaar in de buurt ergens in Noordholland? Ik heb namelijk in mycom gezien een Z92J, die is iets slechter (en goedkoper) maar dat is iig wel bij mij in de buurt. Want ik heb iig geen zin in gezeik met garantie omdat ik ergens in limburg een laptop haal. En vervoer erheen is ook niet mogelijk, en zowiezo heb ik geen zin om veels te lang te wachten als laptop bvb stuk gaat. Dus heeft iemand die laptop gezien in de Noord-Holland? Ik kan hem alleen maar kopen via vage internet shops die ik zowiezo niet ken, dus ook niet echt betrouwbaar.
Het zijn veelal van die plaatsjes waar je niet dood gevonden zou willen worden omdat je je zo zou schamen dat je er ooit maar bent geweest. Kijk eens hier, zoek iets uit bij je in de buurt en lees gewoon even rustig de shopsurvey door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
BoyzNDaHood schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:12:
Kun je gewoon thuis via internet bestellen. Scheelt stukken, hier in Drachten (bij de lokale computerboer (uberhaupt wel 5 computerwinkels hier, concurrentie zou je verwachten...) was ik anders 165euro duurder uit! Goede shops als 4lanch (waar ik hem heb gekocht) en Laptops4U zullen de laptop echt wel leveren :). Voor garantie hoef je helemaal niet bang te zijn: Asus levert Pickup and Return garantie voor 2 jaar wat betekend dat je laptop gewoon wordt opgehaald en als ie klaar is weer wordt gebracht, dus niks weer naar limburg oid reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:08:
Hoe oud is die batt. dan? Natuurlijk slijt hij en daar kun je rekening mee houden. Je zou een nieuwe kunnen kopen en die gebruiken voor onderweg, anders die kapotte er in doen voor de stevigheid. De accu niet in de laptop hebben is ook beter.
Nou ik gebruik mijn laptop haast nooit op de accu. Mijn laptop is ongeveer een jaar oud. Ik heb al contact opgenomen met asus en ze zeggen dat ik mijn laptop op moet sturen, maar ja die wil ik natuurlijk niet kwijt, dus ff vragen of ik alleen de accu ook kan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Hoe zat het met de dode pixels? Had jij een dodepixel garantie bij gekocht bij je A6T? Of Niet? 4Launch zegt wel mooi dat ze 'laptops met dode pixels' niet meer doorverkopen, maar eerlijk gezegt twijfel ik daar aan. Welke bedrijf gaat nou duizenden (of zelfs meer) euro's aan laptops aan de kant zetten? Ik ben bang dat als ik geen garantie koop een notebook met dode pixel(s) krijg. En ja, ik kan natuurlijk een garantie kopen maar ik vind dat pure onzin en heb daar ook geen geld voor over. Had jij een garantie(ofniet) en hoe was het met jou (of jullie als er meerdere mensen zijn met een A6T) notebook qua dode pixels?

En je zegt dat de vid naar 6150go overschakelt, maar een x1600 clocked zichzelf toch ook onder als je geen games draai of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
BoyzNDaHood schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:47:
Hoe zat het met de dode pixels? Had jij een dodepixel garantie bij gekocht bij je A6T? Of Niet? 4Launch zegt wel mooi dat ze 'laptops met dode pixels' niet meer doorverkopen, maar eerlijk gezegt twijfel ik daar aan. Welke bedrijf gaat nou duizenden (of zelfs meer) euro's aan laptops aan de kant zetten? Ik ben bang dat als ik geen garantie koop een notebook met dode pixel(s) krijg. En ja, ik kan natuurlijk een garantie kopen maar ik vind dat pure onzin en heb daar ook geen geld voor over. Had jij een garantie(ofniet) en hoe was het met jou (of jullie als er meerdere mensen zijn met een A6T) notebook qua dode pixels?

En je zegt dat de vid naar 6150go overschakelt, maar een x1600 clocked zichzelf toch ook onder als je geen games draai of niet?
Nee ik had geen garantie, ik waagde de gok en heb dus pech gehad. Zei verkopen die laptops met dode pixels echt niet aanmensen zonder garantie. Asus heeft er namelijk een seal op de doos en het zou opvallen als die opeens gescheurd zou zijn:).

Er zit een GF7600 in, maar ok: het is niet helemaal zeker maar dit is wat ik zagmet rivatuner:

Full: 450 core, 800mem
Energysaving: 0 core, 270mem.

Een GPU kan een beeld geven op 0 MHz (meende dat ik laatst las dat een GFX artifacts vertoonde op 60 MHz). Er wordt dus overgeschakeld op de Go 6150 die gebruikt makt van het geheugen van de 7600. Op dat moment wordt de core uitgeschakeld van de 7600. Niets bevestigd, maar het lijkter op dat dit wel zois. Met andere programma's is bevestigd dat er idd een Go 6150 in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
BoyzNDaHood schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:47:

ik heb m ook bij 4launch gekocht, zonder pixel garantie. Gelukkig heb ik geen dode pixels.

Maar ik heb wel iets anders, aangezien de standaard instal van asus af nogal sloom is heb ik mn eigen windows XP erop gezet. Alles werkt tot nu toe behalve de wireless functie :/ . Als ik van de cd de driver en utility pak, loopt de cd vast. Naja dan maar downloaden van de website(lekker snel met 30kb/s tops) installeer ik die, start ie opnieuw op. Krijg ik de vraag of ik de standaard windows utility wil gebruiken, of die van asus. Klik ik natuurlijk dat ik die van windows wil gebruiken. Als ik dan op fn + f2 druk gebeurt er niets. En als ik de wireless console van asus aan doe krijg ik een melding dat het apparaat niet is aangesloten. Oke, dat kan ik dus even kijken bij de hardware manager, en daar staat een wireless apparaat, zonder drivers. Maar ik kan op geen enkele manier de drivers installeren? ook niet als ik locaties opgeef waar een driver zou moeten staan....

hebben andere mensen met dit zelfde probleem al een oplossing gevonden? (ik kan trouwens ook de wireless console van windows niet vinden :? )

[ Voor 3% gewijzigd door hellboy123 op 24-10-2006 10:56 . Reden: extra toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je moet het programma Wireless Console hebben voordat Fn+F2 werkt. Ik heb zelf ook een clean install van Win XP Pro die naar mijn mening weer veel beter werkt dan de standaard install. Zal hem zo wel ff op mn host zetten voor jou.

Wireless Console, veel plezier er mee!

Ooh, zie dat je de drivers niet kan instaleren van de WLAN kaart... Appart, zal die ook wel even voor je uploaden ^^.

Wireless Driver, Probeer dit eens!

Anders zou jemischien de nieuwste van Asus sit emoeten proberen en dan gewoon via appraat beheer de driver instaleren die in die map zit (windows er naar laten zoeken). Of heb je mischien met windows je WLAN uitgeschakeld?

[ Voor 56% gewijzigd door GENETX op 24-10-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GremliN-Online schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:02:
Je moet het programma Wireless Console hebben voordat Fn+F2 werkt. Ik heb zelf ook een clean install van Win XP Pro die naar mijn mening weer veel beter werkt dan de standaard install. Zal hem zo wel ff op mn host zetten voor jou.

Wireless Console, veel plezier er mee!

Ooh, zie dat je de drivers niet kan instaleren van de WLAN kaart... Appart, zal die ook wel even voor je uploaden ^^.

Wireless Driver, Probeer dit eens!
Thanks! ga het meteen proberen :)
Anders zou jemischien de nieuwste van Asus sit emoeten proberen en dan gewoon via appraat beheer de driver instaleren die in die map zit (windows er naar laten zoeken). Of heb je mischien met windows je WLAN uitgeschakeld?
nou het laten zoeken wilt ie dus ook niet, dat had ik ook al geprobeerd. Bij het apparaatbeheer staat ook gewoon dat hij ingeschakeld is.

maar ik ga even de bovenstaande bestandjes proberen!

edit: en het werkt! eindelijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door hellboy123 op 24-10-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mooi, kan ik het weer van mn host gooien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GremliN-Online schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:35:
Mooi, kan ik het weer van mn host gooien :).
haha, zekers. Heb ze opgeslagen en op mn usb-stick gegooid, dan kan ik de volgende keer meteen weer verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Als je een clean install heb, dan heb je toch niet meer die programma's bvb voor je accu enzo? Is dat dan niet nodig voor je laptop? Ik weet dat je ook veel crap erbij krijgt, maar sommige programma's is toch wel handig om erop te hebben?

Oja, en die seal, is er op elke lapto pvan asus een seal (die niet fakebaar, of zonder te mollen open te maken valt?)? Strax krijg je ineens een laptop zonder seal ;P en als ze dan moeilijk gaan doen is het ook kut.

[ Voor 31% gewijzigd door BoyzNDaHood op 24-10-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Staat allemaal op de CD. Ik vind al die programma's zelf overigens geen crap. Maar had zelf Win XP Pro thuis en wilde mijn eigen partities kunnen maken (heb zelfs de recovery partitie er af gehaald, 2 GB extra ^^). Ik gebruik ook gewoon weer power 4gear, Email led etc. etc.

Ik denk dat hij wel vrij vlot scheurt en zal ook niet echt te faken zijn. Maar ik geloof ook niet dat 4Launch dat zal doen! Ze staan zeer goed inde shopsurvey, ik geloof echt wel dat ze zich aan de afspraken houden. Ze kunnen die laptop altijd nog verkopen voor een lagere prijs. Verder hebben ze het bedrag voor de verzekering echt wel zo uitgekiend dat ze er niet snel verlies op lijden. Laat 1 op de 25 laptops eens een dode pixel hebben = 50x25=1250 euro. In dit geval van de A6T zouden ze dan zelf bijvoorbeeld zelfs zo'n 200 euro winst maken op de garantie.

[ Voor 50% gewijzigd door GENETX op 24-10-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Bovendien gaat die laptop die met een dode pixel garantie terug komt echt wel weer de verkoop in hoor ;) Die gaat echt niet de prullenbak in ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat problemen met een A6VM (iets andere naam omdat hij van de MM vandaan komt). Laatste paar dagen heb ik problemen met het scherm. Als ik hem aanzet is hij bijna volledig zwart en je ziet heel lichtjes de desktop. (dit alles op accu)

Ik heb hem dus maar is aangezet met netstroom en het scherm is nu wel gewoon goed zichtbaar. Als ik echter de brightness helemaal omlaag zet en daarna weer hoger wilt zetten dat het scherm min of meer uitvalt en ik bijna weer niks kan zien (zelfde situatie als op accu).

Iemand anders die dit probleem is tegengekomen? Ik heb de drivers van de videokaart al geupdate naar de laatste nieuwe van Asus.

update: ik heb hem nu een tijdje op netstroom staan en het scherm wordt ineens weer extreem donker (niet de schermbeveiliging oid)

update 2: hetzelfde heb ik nu terwijl ik in de bios zit. Het ligt dus niet aan de windowsinstallatie.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sick Nick schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:15:
Bovendien gaat die laptop die met een dode pixel garantie terug komt echt wel weer de verkoop in hoor ;) Die gaat echt niet de prullenbak in ofzo.
Juist niet dus, omdat ze iedereen dezelfde kans bieden. Er zit ook niet voor niets een seal op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
GremliN-Online schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:47:
Staat allemaal op de CD. Ik vind al die programma's zelf overigens geen crap. Maar had zelf Win XP Pro thuis en wilde mijn eigen partities kunnen maken (heb zelfs de recovery partitie er af gehaald, 2 GB extra ^^). Ik gebruik ook gewoon weer power 4gear, Email led etc. etc.

Ik denk dat hij wel vrij vlot scheurt en zal ook niet echt te faken zijn. Maar ik geloof ook niet dat 4Launch dat zal doen! Ze staan zeer goed inde shopsurvey, ik geloof echt wel dat ze zich aan de afspraken houden. Ze kunnen die laptop altijd nog verkopen voor een lagere prijs. Verder hebben ze het bedrag voor de verzekering echt wel zo uitgekiend dat ze er niet snel verlies op lijden. Laat 1 op de 25 laptops eens een dode pixel hebben = 50x25=1250 euro. In dit geval van de A6T zouden ze dan zelf bijvoorbeeld zelfs zo'n 200 euro winst maken op de garantie.
Sick Nick schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:15:
Wat ik meer bedoel is niet dat hun verlies lijden, maar meer dat de oude laptops weer worden door verkocht, aan MIJ bijvoorbeeld (als ik ga kopen). Want ik twijfel nu erg aan een pixelgarantie of niet. Daarom heb ik ook een neiging om een slechtere lap te halen bij mycom bvb, die (volgens reacties op tweakers) niet moeilijk doet over dode pixels en gewoon inruilen. Ik heb geen zin om genaaid te worden met een laptop MET dode pixels die terug komt van mensen met een garantie. En dat van die winst snap ik niet echt, want zeg nou zelf, er gaan echt niet alle mensen een garantie aanschaffen. Ze hebben dus bvb van de 100 kopers 60% die een garantie koopt. Dat is een hoop geld. + ze verkopen de oude (met dode pixels) door aan mensen zonder garantie, dat is dus de garantie geld + verkoop van oude dode pixels laptops.

Maarja, begrijp je nog wat ik zeg? Ik heb iig geen zin in een laptop met dode pixels puur omdat ik geen garantie koop. Ik zeg niet dat 4Launch naaiers zijn, maar ik vraag me alleen af hoe zij het doen dan. Ze blijvne altijd een commercieel bedrijf, en wat ik beschreven heeft is tog de meest winst gevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
BoyzNDaHood schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:47:
[...]

[...]

Wat ik meer bedoel is niet dat hun verlies lijden, maar meer dat de oude laptops weer worden door verkocht, aan MIJ bijvoorbeeld (als ik ga kopen). Want ik twijfel nu erg aan een pixelgarantie of niet. Daarom heb ik ook een neiging om een slechtere lap te halen bij mycom bvb, die (volgens reacties op tweakers) niet moeilijk doet over dode pixels en gewoon inruilen. Ik heb geen zin om genaaid te worden met een laptop MET dode pixels die terug komt van mensen met een garantie. En dat van die winst snap ik niet echt, want zeg nou zelf, er gaan echt niet alle mensen een garantie aanschaffen. Ze hebben dus bvb van de 100 kopers 60% die een garantie koopt. Dat is een hoop geld. + ze verkopen de oude (met dode pixels) door aan mensen zonder garantie, dat is dus de garantie geld + verkoop van oude dode pixels laptops.

Maarja, begrijp je nog wat ik zeg? Ik heb iig geen zin in een laptop met dode pixels puur omdat ik geen garantie koop. Ik zeg niet dat 4Launch naaiers zijn, maar ik vraag me alleen af hoe zij het doen dan. Ze blijvne altijd een commercieel bedrijf, en wat ik beschreven heeft is tog de meest winst gevend.
je krijgt van hun gewoon de standaard doos die door asus geleverd wordt. Gewoon een grote kartonnendoos met over de randen stickers van asus. De doos gaat alleen open als je zelf een upgrade besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan nog is denk ik een pixelgarantie goedkoper dan kopen bij mycom... Maar het lijkt me niet dat zei mensen gaan bedonderen, ik denk dat daar ook wel een wet voor is, iets in de richting van "Verkoop met voorkennis" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik hoop ut niet, maar het is moeilijk te bewijzen als ze het wel doen. Dan heeft een wet ook niet echt veel nut.

Maar de probleem is niet zozeer het geld, want bij mycom verkopen ze hem niet.

Ik wil dus bij my com een slechtere versie kopen, en dan een hdd upgrade doen en tas bij kopen,

of hier dus de a6t kopen met verzendkosten erbij komen beide laptops op bijna zelfde prijs.

Dan heb je een minder goede laptop qua snelheid, wel een zuinigere cpu, hoewel dat compenseert met de graka.(amd x2 tl-52 met 7600 256 mb tegenover intel t2050 met ati x1600 128 - ik lees in deze topic dat sommige een 256 mb versie kregen-).

Maar dan heb je bij de Z92 (mycom) wel een betere kwaliteit tas (lijkt me, als je los koop van rond 40 euri) en een gratis hdd (van 100 gig die eerst intern is, maar overblijft na upgrade). Ook heeft deze laptop wel een bluetooth ingebouwt.

Als ik de A6T koopt heb ik enige voordeel dat ik geen upgrade hoeft te doen (hdd vervangen, windows opnieuw instaleren) en iets snellere systeem. Tas natuurlijk (maar goed, omdat die andere laptop goedkoper is kan je deze aanschaffen) en muis vind ik niet echt belangrijk want ik heb zelf al een muis thuis, en als ik 1tje aanschaf wil ik het liefst draadloos.

Het is dus óf bij mycom (lokaal bereikbaar) z92J halen, of via internet (4launch bvb) de A6T.
Ik twijfel nu dus aan de dode pixels. Ik lees ook dat je de aangeschafte producten niet terug kan brengen (binnen 7 dagen wat normaal wel mag) als je zakelijk koopt. Dat vind ik een beetje nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:12
even heel wat anders, is het mogelijk om de bleutooth module er los in te doen en zo ja waar is die te bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:47:

In augustus heb ik bij 4launch een A6JC-Q088H besteld met pixelgarantie. Na een aantal dagen kreeg ik van 4launch een mailtje met de volgende tekst:
<<U heeft bij ons een Asus Notebook A6JC-Q088H T2300, DVD-/+RW, 100GB i.c.m. onze dode pixelgarantie in bestelling staan. Helaas moet ik mededelen dat tussen de ladingen gecontroleerde notebooks van dit model niet één notebook zonder dode pixels is gevonden. Het is niet meer te doen en heeft geen zin om nog meer notebooks te controleren. Nu is de vraag aan u wat u ermee wilt doen. Wilt u dat ik de dode pixelgarantie annuleer en de notebook met beste display aan u uitlever? Of wilt u liever een andere notebook bestellen die we waarschijnlijk wel zonder dode pixels kunnen leveren? Ik hoop snel uw antwoord te krijgen. Alvast bedankt.>> Hierop heb ik geantwoord:
<<Ik heb voor de dode pixelgarantie gekozen omdat ik verzekerd wil zijn van een perfect scherm. Mijn huidige computerscherm heeft namelijk 1 dode pixel, wat ik als uitermate irritant ervaar. Ik kies er daarom voor de dode pixelgarantie te handhaven en dus een andere noteboot te bestellen.>> Ik heb toen gekozen voor een A6T-AP008B. Deze kon door 4launch snel geleverd worden omdat er op dat moment een exemplaar op voorraad was. Ik heb nu dus de A6T ZONDER een enkele dode pixel en ter informatie incl. Bluetooth. Mijn advies dus voor iedereen die twijfelt over een dode pixelgarantie: gewoon doen en dus geen risico nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Ik heb gelukkig geen dode pixels. Totaal niet aan gedacht eigenlijk, maar niks aan de hand tot nu toe :)
Het gaat over de A6T.
Echter heb ik wel vaak problemen met het netwerk. Draadloos vind hij vaak niet. Dan moet ik hem via hardwarebeheer verwijderen en dan opnieuw installeren, dan werkt het weer wel :?
Echter had ik toestrax ook problemen met de RJ-45 poort. Hij zei maar dat er geen netwerkkabel was aangesloten. Na de accu eruit te hebben gehaald werkte alles weer goed.
Kan 1 van jullie misschien de drivers neerzetten die jullie gebruikt hebben, want ik heb het gevoel dat het aan de drivers ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Clean install XP Pro, Standaard asus drivers van CD, verder gebruik ik de windows wireless tool. Ik had met de Asus programma's soms ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
GremliN-Online schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:37:
Clean install XP Pro, Standaard asus drivers van CD, verder gebruik ik de windows wireless tool. Ik had met de Asus programma's soms ook problemen.
Heb ik idd ook voor gekozen. Ik zal het morgen eens opnieuw proberen want dit is nogal irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik heb dus toch maar een Z92J gekocht, ook wel te verstaan als A6J maar dan met een T2050 processor. Deze heeft jammer genoeg een trage HDD tegenover A6T, maarja hijs ook stuk goedkoper waardoor ik wel weer kan upgraden (en dan nog lagere kostprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Een mooie laptop, maar wat is die Linker FN KNOP IRRITANT :O je kan niet meer normaal control gebruiken bij bvb games. Kan dit niet softwarematig veranderd worrden oid? Plz HELP!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
BoyzNDaHood schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:52:
Een mooie laptop, maar wat is die Linker FN KNOP IRRITANT :O je kan niet meer normaal control gebruiken bij bvb games. Kan dit niet softwarematig veranderd worrden oid? Plz HELP!! :P
Geef jezelf een week. Eerst vond ik het irritant (nog steeds wel) maar ondertussen zit ik soms al op de windows toets te drukken op de andere PC thuis |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Inderdaad, die FN knop is best irritant in het begin. Maar zoals Gremlin al zei, gewoon even de tijd nemen eraan te wennen. Ik heb mn A6T nu een maand of 2 en waar ik in het begin nog iedere keer mis zat te drukken gaat het nu feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descendant
  • Laatst online: 23-06 19:27
Ik kan m'n A6T morgen eindelijk ophalen! Ik wil alleen nog even weten of iemand mij kan vertellen of je bij Laptops4U gewoon kan pinnen? Het lijkt me wel, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Toch een fijne laptop. Nog geen problemen mee gehad en hij is lekker stil :D
Wat ik wel minder vind is dat je er niet zo goed op kan gamen. Ik weet dat je daarvoor niet deze moet kopen, maar als hij nogal warm wordt gaat alles terugklokken waardoor je een miezere 10fps overhoudt. Das wel jammer, maarja beter dan dat je videokaart oid doorfikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ID-College schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:57:
Wat ik wel minder vind is dat je er niet zo goed op kan gamen. Ik weet dat je daarvoor niet deze moet kopen, maar als hij nogal warm wordt gaat alles terugklokken waardoor je een miezere 10fps overhoudt. Das wel jammer, maarja beter dan dat je videokaart oid doorfikt :P
Bedoel je de A6T? Op schoot heb ik eigenlijk geen probs met gamen. Ok het is warm maar dan heb je wel een normale framerate :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Als je met de a6T gaat gamen op de laptop zijn de prestaties inderdaad niet al te best, gewoon even de stroom inpluggen :) . En ik heb de nieuwste drivers gedownload, en alles werkt perfect

[ Voor 11% gewijzigd door hellboy123 op 27-10-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Descendant schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:11:
Ik kan m'n A6T morgen eindelijk ophalen! Ik wil alleen nog even weten of iemand mij kan vertellen of je bij Laptops4U gewoon kan pinnen? Het lijkt me wel, maar je weet maar nooit.
Dat lijkt mij wel, ik heb mn laptop door Laptops4u laten bezorgen en toen had de gast van L4U een draadloos pinapparaat bij zich, dus als je bij hun gaan afhalen moet je toch ok wel kunnen pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Je hebt het nu over gamen bij gebruik van de accu zeker? Dan gebruikt ie standaard de Go7600 niet maar een of andere onboard chip. Dat schiet inderdaad niet op. Maar je kunt imo absoluut niet stellen dat je er niet op kan gamen. Ik draai regelmatig Flatout2 en NFS MW erop en dat trekt ie perfect. Ding is nog nooit te warm geworden waarna ie zichzelf terugklokte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
B-Buster schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:48:
[...]

Je hebt het nu over gamen bij gebruik van de accu zeker? Dan gebruikt ie standaard de Go7600 niet maar een of andere onboard chip. Dat schiet inderdaad niet op. Maar je kunt imo absoluut niet stellen dat je er niet op kan gamen. Ik draai regelmatig Flatout2 en NFS MW erop en dat trekt ie perfect. Ding is nog nooit te warm geworden waarna ie zichzelf terugklokte.
De nieuwe drivers van 90.xx serie zijn geweldig van www.laptopvideo2go.com. Deze heeft een nieuwe powermizer die ook op de accu naar de max gaat als je een game start waardoor je hem niet meer op max hoeft te zetten in de powermizer settings. Mijn GFX komt nooit echt boven de 70 graden. Heb wel mensen met een acer 5652 oid gezien op internet waar die boven de 80 kwam, ik wens hun pas veel plezier met de laptop op schoot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:21

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb mijn a6va reeds een jaar maar hij begint nu een beetje kuren te vertonen. Ten eerste wordt de processor 70 graden terwijl ik bijna niets toe en slaat de fan op regelmatige basis behoorlijk hard aan. Zelfs als ik de laptop dicht heb geklapt slaat de fan om de zoveel tijd hard aan. Heeft iemand hier een oplossing voor middels een soort update ofzo?

Ander probleem dat ik heb is het volgende. Als ik mn laptop normaal afsluit via start -> afsluiten dan sluit hij netjes af. Maar binnen 10 minuten gaat hij dan automatisch weer aan. Heel vreemd en irritant. Ik moet de startknop gewoon 5 seconden inhouden om hem handmatig af te sluiten zodat hij niet meer opnieuw opstart. Uiteraard al gescand op virussen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
  • Laatst online: 20-08-2024
Gister mijn Asus A6T opgehaald bij PCMegastore....

Goede service, erg vriendelijk en duidelijke uitleg van de garantie....

Geen dode pixels, laptop werkt perfect en mooi design...

Gewoon Toppertje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
B-Buster schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:01:
Inderdaad, die FN knop is best irritant in het begin. Maar zoals Gremlin al zei, gewoon even de tijd nemen eraan te wennen. Ik heb mn A6T nu een maand of 2 en waar ik in het begin nog iedere keer mis zat te drukken gaat het nu feilloos.
Yeah dat had ik ook, met als resultaat dat ik nu bij m'n desktop de hele tijd op de windows toets aan het rammen ben als ik iets wil kopieeren. Schiet ook niet echt op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Dat probleem had ik ook. Na twee nieuwe moederborden en 6 weken geen laptop is nu alles oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
GremliN-Online schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:56:
[...]

De nieuwe drivers van 90.xx serie zijn geweldig van www.laptopvideo2go.com. Deze heeft een nieuwe powermizer die ook op de accu naar de max gaat als je een game start waardoor je hem niet meer op max hoeft te zetten in de powermizer settings. Mijn GFX komt nooit echt boven de 70 graden. Heb wel mensen met een acer 5652 oid gezien op internet waar die boven de 80 kwam, ik wens hun pas veel plezier met de laptop op schoot :+
Ah oke, dat is interessante info. Moet nog steeds andere drivers proberen dus zal deze er binnenkort eens opzetten dan.

Mijn 7600 heb ik max. iets van 76 graden zien worden, niet echt schokkend imo voor een grafische kaart (in een laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Was inderdaad net ook even wezen kijken en was met mn 70 graden iets te enthousiast, maar na 1.5 uur TMN was ie ook 76 graden. Niet vergeten met die drivers eerst de driver te downloaden, uitpakken en dan de .inf file downloaden en in de map te zetten en dan pas setup te doen, anders wil t niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Maar kan je niet software matig instellen ofzode toetsenbord knopjes? Ik weet ut, het went wel maar tog, dan leer je ook een beetje de desktop feeling af ;p. Op een andere laptop hier van Dell heb ik het probleem niet. Maarja.. anders maar een usb toetsenbord erbij pakken.

Hoe ka nje overigens de Vram van je vidkaart checken? Ik las in deze topic dat sommige een 256vram x1600 kregen ipv 128. Ik wil mijne ook tjekken :9

[ Voor 21% gewijzigd door BoyzNDaHood op 27-10-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica