Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 12:16:
Bedankt voor jullie reacties! Het dilemma bij mij is dat ik samen met een vriend van mij een laptop ga aanschaffen. Hij neigt naar de F3JC en ik neig naar de A6T. We kunnen gerust verschillende laptops kopen, maar als één van de twee straks spijt krijgt komt dat de vriendschap vast niet ten goede

Maar goed even zonder dollen...
Ik begrijp dat de A6T bezitters geen spijt hebben van hun aankoop. Maar hoe zit -rondje eerlijk
- met die 'constructiefoutjes' het 'snel warm worden van de behuizing' en 'bluetooth standaard'?
Ik weet dat de F-serie op een aantal punten wat verbeterd is. Ook dat speelt mee in de afweging... Een beetje gamen echter vind ik ook wel belangrijk. Ik speel meestal niet de écht nieuwste games en ook niet hardcore, maar af en toe een lekker spelletje kunnen spelen op de uni lijkt me wel fijn. Die Go7300 trekt UT2004 volgens mij al niet...
Uiteraard zal ik straks net zo blij zijn met welke aankoop dan ook, maar ik wil het graag op een rijtje hebben.
Edit:
Hoe zit het daarnaast met dooie pixels? Dode pixelgarantie aan te raden? En hoeveel accutijd zal één cel minder me kosten?
De 7300 is ook wel vlot, UT2k4 draaide soepel op mn 9600pro dus dat zit wel goed, let er gewoon op dat het dedicated vram is. Over warmte kan ik niks zeggen aangezien ik geen F3 heb, maar gister zitten gamen met de A6T (zo'n 3 uur) op mn schoot en dat was warm, maar is te overleven, internet is koeler). De A6T blijft 3 uur aan op de accu, hangt ook van de CPU af, de Core Duo is waarschijnlijk nog iets zuiniger, maarja het zegt niet alles. Klasgenoot haalt 1.5 uur op waarschijnlijk 4 cells acer, ik 3uur op 8 cells.. Ik gok de F3 zo'n 3.5 uur, maar kijk daarvoor naar een review als die er is.
Beide zijn mooie laptops, ik denk dat de keuze meer ligt op wat je belangrijker vindt, hier pro's en cons voor beide en waarvoor je hem het beste kunt nemen:
A6T:
+ 64-bit en VT
+ GF 7600
- Mischien warmer
- 8 cells
Voor: Gamen echt de betere keuze. Ook voor de toekomst wat beter waarschijnlijk. De GF 7600 zal het langer uithouden om spellen te spelen en je weet maar nooit of 64-bit over een tijd zoveel voordelen gaat brengen.
F3:
+Wat koeler?
+9 cells
-Budget versie van Core Duo zonder VT en 64-bit
-GF 7300
Voor: Gamen kan, maar niet is minder. Zal langer op de accu werken onderweg. Verder zal de videokaart minder lang meegaan en mischien de hele laptop wel door deswitch naar 64-bit al is dit onzeker?
Ik denk dat het er van af hangt hoelang je de laptop wilt gebruiken. Ik moet maar zien hoe lang die van mij het uithoudt kwa behuizing. Toch kan mijn laptop een mooie tijd mee. De eerste 4 jaar zoals mijn desktop ook deed als main system met alleen een RAM upgrade. Daarna zit ik er aan te denken om hem mischien als Media Center/Huis server te grbuiken als ik op mij zelf ga wonen, DVI zit er op, 64-bit als het nodig zou zijn, VT mocht het nodig/makkelijk zijn (denk dat ik dit ook in combo ga gebruiken met Vista en Win XP dan in een virtual machine). Kan er dan gewoon een HDD extern op aansluiten en een HD-DVD speler inbouwen. Op dit soort punten heb ik zelf erg gelet bij de aanschaf. Ook kwam voor mij mijn verwachting uit: Core 2 Duo iets sneller maar veel duurder waardoor de keuze voor de Turion geweldig was. Het is maar net waar je meer waarde aan hecht.
Maar als ik het goed begrijp kopen jullie allebeide een laptop (dus 1 pp)? In dat geval gewoon kiezen waar je zelf voor zou gaan, het is jou laptop!
Beide zijn geweldige laptops voor die prijs, daar is niks mis mee. Toch bied de A6T in mijn ogen de beter prijs/kwaliteit verhouding:De GFX is in games de bottleneck. Waar beide laptops op alle vlakken ongeveer evensnel zijn zal de A6T nog steeds gehakt maken van de F3 in games, dat is het grote pluspunt van de A6T.
[
Voor 4% gewijzigd door
GENETX op 22-10-2006 13:08
]