[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 19.856 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08-2024
jaccoswinkels schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:07:
[...]
Verwijderd in "[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6"
Reactie onderaan het bovenste bericht, waar ik gequote wordt.
Al geprobeerd en werkt ook niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 15-09 19:31
Descendant schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:34:
Ah, als ik 'verborgen apparaten weergeven' doe in apparaatbeheer zie ik de Bluetooth ook staan. En als ik hem met Fn+F2 aanzet gaat dat wireless lampje ook gewoon branden enzo. Nou, dan neem ik maar aan dat het erop zit. Leuk. ;)
Hmmz vaag. Ik heb nu al een dongle gekocht maar bij mij staat daar ook Bluetooth dan terwijl ik er ook een bij netwerk adapters heb staan. Met BT drivers kon hij niks vinden dus weetniet of deze van de dongle is of niet (gok van wel) maar welk merk BT is het? Toch wel benieuwd, maar geen zin om de driver opnieuw te instaleren (duurt eeuwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
edit:
gefixt...

[ Voor 94% gewijzigd door BoyzNDaHood op 31-10-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descendant
  • Laatst online: 23-06 19:27
GremliN-Online schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:38:
[...]

Hmmz vaag. Ik heb nu al een dongle gekocht maar bij mij staat daar ook Bluetooth dan terwijl ik er ook een bij netwerk adapters heb staan. Met BT drivers kon hij niks vinden dus weetniet of deze van de dongle is of niet (gok van wel) maar welk merk BT is het? Toch wel benieuwd, maar geen zin om de driver opnieuw te instaleren (duurt eeuwen).
Hij heet Bluetooth RFCOMM en bij fabrikant staat TOSHIBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
GremliN-Online schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:56:
[...]

De nieuwe drivers van 90.xx serie zijn geweldig van www.laptopvideo2go.com. Deze heeft een nieuwe powermizer die ook op de accu naar de max gaat als je een game start waardoor je hem niet meer op max hoeft te zetten in de powermizer settings. Mijn GFX komt nooit echt boven de 70 graden. Heb wel mensen met een acer 5652 oid gezien op internet waar die boven de 80 kwam, ik wens hun pas veel plezier met de laptop op schoot :+
Ik had dit ook even geprobeerd. Om te beginnen kreeg ik bij de 91.48 drivers van laptopvideo2go een melding dat mijn product niet aan de windows certificaat voldoet. Echter, komen deze meldingen me bekend voor, en weet ik dat het meestal niets uitmaakt.

Dat je met deze nieuwe drivers ook op de accu op max kunt spelen, is mij nog niet gelukt. Ik kan ook geen opties ervoor vinden in het menu. Ik gebruik wel de classic view, want die nieuwe vind ik ruk
Is hier wel een optie voor? of moet hij gewoon standaard op max lopen na installeren van driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
91.52 hier nu. Werkt heel goed. Op accu gamen gaat nu zoals Gremlin zei.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
DaMarcus schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:19:
VIa ATiTool kun je dit o.a. uitlezen :)

Wanneer je het programma nog niet hebt: ATiTool 0.25 beta 12

Nadat je het programma hebt geinstalleerd, ga je naar Settings rechtsonderaan het programma. En daar kun je het aantal MB's van je videokaart uitlezen :)
Ik heb gedaan, zover ik niks heb aangeraakt behalve settings doet het programmaatje niks hé aan me laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:39:
[...]

Ik heb gedaan, zover ik niks heb aangeraakt behalve settings doet het programmaatje niks hé aan me laptop?
ik adviseer om niet verder te gaan met dit programma (ATI traytools), ik had het ook geinstalleert maar heel vaak als dit programma mijn clockes van mijn video kaart aanpaste ging het mis, mooie streepjes op mijn beeld met een volledige freez van mijn laptop tot gevolg :/ Echt overcolcken kon ik mijn X1600 ook niet bij ongeveer 100Mhz voor de core en ongeveer 100Mhz voor het RAM bleef hij steken :'(
ik denk dat de versie nog niet helemaal goed samenwerkt met de X1600 mobile serie :|

ps wat bedoel je met doet dit programma niks aan mijn laptop ??? als het niet mee draait op je systeem doet het niks é .....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
dat er niks gebeurt tog zolang je niksdrukt :P dat het niet automatisch gaat clocken ofzo (ga ik niet van uit) ik heb geen zin in dat het ietsover clocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:32:
dat er niks gebeurt tog zolang je niksdrukt :P dat het niet automatisch gaat clocken ofzo (ga ik niet van uit) ik heb geen zin in dat het ietsover clocked.
neenee :) als je rechts klikt op het trayicoon, dan kiest voor hardware en vervolgens voor overcolckingsettings krijg je een overclock menu, zolang je hier niets veranderd gebeurt er niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Alsof je überhaupt zo overclocken op een laptop, ik zou het iig niet gaan doen. Hooguit dat we binnenkort met de Go 7600 in de A6T geluk hebben, met rivatuner staan 8 van de 16 pixelpipelines uit, kon ze helaas nog niet activeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik wil hem juist ook niet overclocken :P daarom vraag ik of het niet schadelijk is om het programma te starten en me Vram te checken. Dat was enige wat ik wil gaan doen. Ik ga hell-no niet mn ati mobility overclocken op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
vraagje:
Ik wil de nieuwe mobility catalyst installeren. Maar bij ATI staat niet dat de ASUS laptop (A6Ja) ondersteund wordt.
Kan ik de mobility driver toch gewoon installeren of moet ik wachten op een ASUS release?

Mijn verstand gelooft er niks van en dat de ati drivers gewoon moeten werken, maar waarom hebben ze een compatibility proggie voordat je mag downloaden?

graag advies hierover aub.

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:10:
[...]

ik adviseer om niet verder te gaan met dit programma (ATI traytools), ik had het ook geinstalleert maar heel vaak als dit programma mijn clockes van mijn video kaart aanpaste ging het mis, mooie streepjes op mijn beeld met een volledige freez van mijn laptop tot gevolg :/ Echt overcolcken kon ik mijn X1600 ook niet bij ongeveer 100Mhz voor de core en ongeveer 100Mhz voor het RAM bleef hij steken :'(
ik denk dat de versie nog niet helemaal goed samenwerkt met de X1600 mobile serie :|

ps wat bedoel je met doet dit programma niks aan mijn laptop ??? als het niet mee draait op je systeem doet het niks é .....
100MHz extra voor de core en het mem? Dat is erg ruim gedacht. Oké, dat bijv. een 7300Go van 350MHz core / 700MHz mem naar 450MHz core / 900MHz mem overclocked, wil nog niet zeggen dat een X1600 Mobile dat ook doet. Ik heb zelf ook een X1600 Mobile, maar ik kom echt niet verder dan 380MHz op de core. Het ligt aan de X1600 GPU zelf, want ATi Tray Tools en ATi Tools zijn beide compatible met de X1600 Mobile. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Solstice schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:22:
vraagje:
Ik wil de nieuwe mobility catalyst installeren. Maar bij ATI staat niet dat de ASUS laptop (A6Ja) ondersteund wordt.
Kan ik de mobility driver toch gewoon installeren of moet ik wachten op een ASUS release?

Mijn verstand gelooft er niks van en dat de ati drivers gewoon moeten werken, maar waarom hebben ze een compatibility proggie voordat je mag downloaden?

graag advies hierover aub.

thnx
De nieuwste ATi-driver ondersteund de Asus A6Ja wel degelijk. De Asus A6Ja is voorzien van een X1600 Mobile GPU en die wordt heus wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Niet volgens ati zelf
Daar staan een rits laptop fabrikanten, maar geen asus.
En de compatibility test die je eerst moet downloaden zegt no support en laat niet toe de drivers te downloaden.

Ik weet dat het in principe wel moet kunnen werken. Radeon x1600 is standaard.

Oh well zal het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Eddos schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:14:
[...]

Iemand die mijn filmpje heeft bekeken en zijn mening erover wil geven?:)
@ Eddos: Heb je inmiddels al een nieuw scherm in je notebook gekregen en zo ja wil je erover vertellen hoe het scherm is?

Ik vraag het omdat ik zelf bij 2 RMA's een nieuw scherm heb gekregen en de indruk heb dat die schermen van zichzelf al veel lichter staan ingesteld. Alsof er een hele hoge brightness inzit.Softwarematig is deze lichtheid wel te verlagen gelukkig. Ben wel benieuwd naar jouw ervaring in vergelijking met je oude scherm (die fletse hoek niet meegerekend dan ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Descendant schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:16:
[...]

Hij heet Bluetooth RFCOMM en bij fabrikant staat TOSHIBA.
Oeh, nice die heb ik ook ^^. Nu maar de download van asus.com aanzetten zodat ik over 2 uurtjes kan proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:42
objectief2 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:10:
[...]

@ Eddos: Heb je inmiddels al een nieuw scherm in je notebook gekregen en zo ja wil je erover vertellen hoe het scherm is?

Ik vraag het omdat ik zelf bij 2 RMA's een nieuw scherm heb gekregen en de indruk heb dat die schermen van zichzelf al veel lichter staan ingesteld. Alsof er een hele hoge brightness inzit.Softwarematig is deze lichtheid wel te verlagen gelukkig. Ben wel benieuwd naar jouw ervaring in vergelijking met je oude scherm (die fletse hoek niet meegerekend dan ;) ).
Hij ligt inmiddels bij Asus, heb vandaag nog even gemaild over de voortgang.
Ze hebben het defect al wel geconstateerd(omdat het niet altijd gebeurd bij mij) en gaan er nu mee bezig voor zover ik weet.
Duurt me onderhand al veel te lang, had hem vorige week eigenlijk al terug moeten hebben maar goed...
Wat je zegt had ik trouwens ook wel bij het "oude" scherm trouwens, de 17" tft waar ik nu op werk heeft een veel donkere helderheid van zichzelf, zelfs op max. Kan het niet direct storend noemen trouwens, die vlek was het minste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descendant
Hm, ik heb toch nog een klein probleempje, als ik gewoon een beetje bezig bent krijg ik af en toe een soort 'plop' te horen uit m'n speakertjes. Geen groot probleem ofzo, maar wel raar. Tijdens muziek afspelen en games e.d. heb ik er geen last van, maar vaak als ik een nummer op play zet krijg ik die plop ook. Iemand anders dit ook gehad? Zou drivers opnieuw installeren of nieuwe drivers nemen helpen?

Ik weet trouwens zeker dat het m'n speakers zijn, geen hardware geluidje ofzo, en het is ook geen Windows geluid.

Edit: net uitgevonden dat ik het kan triggeren als ik bij Hoofdvolume dat vinkje van 'Alles dempen' aan en uit doe, dan doet ie bij elke klik 'plop'. Raar.

[ Voor 12% gewijzigd door Descendant op 02-11-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Eddos schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:10:
[...]

Hij ligt inmiddels bij Asus, heb vandaag nog even gemaild over de voortgang.
Ze hebben het defect al wel geconstateerd(omdat het niet altijd gebeurd bij mij) en gaan er nu mee bezig voor zover ik weet.
Duurt me onderhand al veel te lang, had hem vorige week eigenlijk al terug moeten hebben maar goed...
Wat je zegt had ik trouwens ook wel bij het "oude" scherm trouwens, de 17" tft waar ik nu op werk heeft een veel donkere helderheid van zichzelf, zelfs op max. Kan het niet direct storend noemen trouwens, die vlek was het minste..
Ik wacht af tot je hem weer binnenhebt. Bij mij duurde het eerlijk gezegd ook drie weken dacht ik. Die 8 dagen geldt alleen voor a-producten geloof ik en daar vallen gek genoeg notebooks niet onder :'( Nog wel een tip mss om over te mailen. Als ik jou was zou ik vooraf vragen of je scherm geen pixelproblemen heeft. Mijn oude scherm had dat nl niet en de nieuwe die ik gekregen heb heeft 1 rode pixel. Gelukkig op een plek helemaal rechtsonderin, maar je zal net zien dat jij er 1 krijgt die precies in het midden zit....Ik hoor het tzt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand misschien even iets kunnen testen voor me.. Counter Strike source, 1280*1024 dmv extern scherm, en dan het aantal fps dat je haalt... Dit is voor mij heel relevant. Doe dit dan met 8 bots in je eigen server die je in game kan maken. Dan word de gpu namelijk eens op de proef gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:36:
Zou iemand misschien even iets kunnen testen voor me.. Counter Strike source, 1280*1024 dmv extern scherm, en dan het aantal fps dat je haalt... Dit is voor mij heel relevant. Doe dit dan met 8 bots in je eigen server die je in game kan maken. Dan word de gpu namelijk eens op de proef gesteld.
Hij vergeet te zeggen dat dit voor de A6T geldt :) voor een benchmark met de X1600 moet je bij het F3 topic zijn. Ik heb CSS niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Wordt het niet eens tijd voor een geactualiseerde Deel 7 van dit draadje op GoT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Hoe kan je ooit de hypermemory van ati mobility x1600 uitzetten op een z92j (a6j)? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:22:
Hoe kan je ooit de hypermemory van ati mobility x1600 uitzetten op een z92j (a6j)? Weet iemand dat?
Lijkt mij in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:23

Dav0s

Hr?

Solstice schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:57:
Niet volgens ati zelf
Daar staan een rits laptop fabrikanten, maar geen asus.
En de compatibility test die je eerst moet downloaden zegt no support en laat niet toe de drivers te downloaden.

Ik weet dat het in principe wel moet kunnen werken. Radeon x1600 is standaard.

Oh well zal het proberen.
Ik heb ATI hier een keer over gemaild en die drivers zijn dus inderdaad niet voor de X1600 mobility. Je moet de driversoftware van asus maar gebruiken zeggen ze... Ze leveren dus wel de kaart, maar niet de software om het optimaal mee te laten werken :?
Ik heb maar Omega geinstalleerd, werkt prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descendant
Descendant schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:36:
Hm, ik heb toch nog een klein probleempje, als ik gewoon een beetje bezig bent krijg ik af en toe een soort 'plop' te horen uit m'n speakertjes. Geen groot probleem ofzo, maar wel raar. Tijdens muziek afspelen en games e.d. heb ik er geen last van, maar vaak als ik een nummer op play zet krijg ik die plop ook. Iemand anders dit ook gehad? Zou drivers opnieuw installeren of nieuwe drivers nemen helpen?

Ik weet trouwens zeker dat het m'n speakers zijn, geen hardware geluidje ofzo, en het is ook geen Windows geluid.

Edit: net uitgevonden dat ik het kan triggeren als ik bij Hoofdvolume dat vinkje van 'Alles dempen' aan en uit doe, dan doet ie bij elke klik 'plop'. Raar.
Hum, ik heb het al gevonden denk ik. Het is de EQ van die HD audio driver. Als ik die aanheb (lows en highs omhoog, mids naar beneden) dan krijg ik maffe bijgeluiden.

Huh, nu was ik even de 200Hz schuiver omhoog en omlaag aan het halen, allemaal geschraap uit m'n speakers. Nu heb ik de EQ weer aanstaan en lijkt het weer even normaal te zijn. Raar hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:18
Welke dvd branders worden er in de huidige a6's verkocht? In mijn a6va zit een TSSTcorp TS-L532A die dus nogal brak is. Brand maar erg weinig goed. En kan zelf gebrande dvdtjes 5 minuten later al niet meer lezen. Dit schijnt niet een defect te zijn, maar een algemeen kenmerk van deze brander. Ik vraag me dus af, of ik een ander type zal krijgen als ik deze rma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 15-09 22:21
marteltor schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 01:21:
Welke dvd branders worden er in de huidige a6's verkocht? In mijn a6va zit een TSSTcorp TS-L532A die dus nogal brak is. Brand maar erg weinig goed. En kan zelf gebrande dvdtjes 5 minuten later al niet meer lezen. Dit schijnt niet een defect te zijn, maar een algemeen kenmerk van deze brander. Ik vraag me dus af, of ik een ander type zal krijgen als ik deze rma.
hierzo een TSSTcorp cd/dvdw TS-L632D, in een a6t. Nog totaal geen problemen meegehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
hellboy123 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:02:
[...]

hierzo een TSSTcorp cd/dvdw TS-L632D, in een a6t. Nog totaal geen problemen meegehad :)
Jup hier ook in de eerste batch A6T's, nog geen problemen mee gehad. Hij is echter wel luidruchtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik heb ook de TSSTcorp cd/dvdw TS-L632D. Nog geen problemen gemerkt met branden.

@marteltor: waarmee brand je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:20
Hmm ik heb de HL-DT-ST DVDRAM GMA-4028N

Nog een andere batch A6T's dus.

Voor zover ik weet doet deze het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in mijn a6ja (Z92J-Q02H mycom versie dus) zit ook een TSSTcorp cd/dvdw TS-L632D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
@B-Buster : het is écht een brander probleem, ik heb hetzelfde gehad met mijn dvd-brander.
Die werkt nog steeds niet optimaal, maar wel beter dan het eerste exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
GremliN-Online ik heb wat vraagjes over het underclocken van de cpu. Maar kon geen mail adres van jou vinden. Zou je mij mischien een mailtje willen sturen @ astennu91(AT)hotmail.com.

En waar kun je nieuwe video driver krijgen voor de geforce go kaarten. Op de nvidia website heb je alleen go drivers voor de 7800 en 7900 kaarten. Ik heb zelf altijd een ATi gehad dus ik heb geen idee waar ik moet zoeken maar de standaard drivers waren 84.xx en de nieuwste zijn al 94.xx.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Astennu schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 23:38:
En waar kun je nieuwe video driver krijgen voor de geforce go kaarten. Op de nvidia website heb je alleen go drivers voor de 7800 en 7900 kaarten. Ik heb zelf altijd een ATi gehad dus ik heb geen idee waar ik moet zoeken maar de standaard drivers waren 84.xx en de nieuwste zijn al 94.xx.
Op laptopvideo2go.com vind je nieuwe drivers. Is reeds vele malen vermeld in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
B-Buster schreef op zondag 05 november 2006 @ 00:29:
[...]

Op laptopvideo2go.com vind je nieuwe drivers. Is reeds vele malen vermeld in dit topic.
Nou deze had ik dus ook maar die zijden ook al not supported. Maar heb het al anders opgelost. Heb de orginele drivers gepakt. En hard als een Geforce 7600 GT geinstalleerd. Nu heb ik alleen niet het nieuwe controll pannel maar het werkte wel. Stock haald mijn laptop 8007 3dmark in 2003.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Astennu schreef op zondag 05 november 2006 @ 09:42:
[...]

Nou deze had ik dus ook maar die zijden ook al not supported. Maar heb het al anders opgelost. Heb de orginele drivers gepakt. En hard als een Geforce 7600 GT geinstalleerd. Nu heb ik alleen niet het nieuwe controll pannel maar het werkte wel. Stock haald mijn laptop 8007 3dmark in 2003.
op die site van laptopvideo2go moet je ook de .inf bestand downloaden, deze heb je nodig om de drivers te installeren op een laptop. Volgende keer moet je ook maar ff het .nfo bestand downloaden, daar staat alles in uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
hallo mensen :)
Ik had een (voor jullie) simpel vraagje(denk ik :P )
Ik heb een Asus A6Km (AMD Turion MT-32 proc, 512MB ram, en Nvidia Geforce Go 7300)
Nou wou ik vragen of het Ram geheugen in deze laptop makkelijk uit te bereiden is?
En of me garantie dan verloopt? ( ik heb hem nu 7 maand, en 24 maand garantie)
En ga ik een merkbaar verschil vernemen als ik er 1GB Ram geheugen bij stop?
Zelf DENK ik van wel, omdat me videokaart ook al 128MB gedeeld geheugen neemt van het systeem geheugen en dan nog de achtergrond processen, maar ik zou graag bevestiging van jullie hebben dat ik echt verschil ga merken in snelheid :)
ik heb wel wat verstand van PC's (zelf me PC gebouwd) alleen van laptops ben ik niet zo op de hoogte:P

Alvast bedankt voor de antwoorden :) _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Cubic X op 05-11-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 16:30

Sick Nick

Drop the top!

Davetc schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:35:
Hmm ik heb de HL-DT-ST DVDRAM GMA-4028N

Nog een andere batch A6T's dus.

Voor zover ik weet doet deze het ook goed.
Die heb ik ook, is een LG maar van binnen een NEC. Vind het een beetje een rukding vergeleken met de Nec 3500AG uit m'n vorige pc.. Ok, hij is 8x ipv 16x dus het duurt wel wat langer. Dat is niet zo erg, maar tijdens het branden zie ik regelmatig de buffer leegvallen en daarmee valt dan ook de brandsnelheid terug. In dvddecrypter zie je de huidige brandsnelheid en hij loopt langzaam weer op na het terugvallen. Erg vervelend, heb nog geen dvd kunnen branden zonder dat de buffer leeg loopt elke keer.
Ook reageert het systeem traag tijdens het branden. Dit zal wel komen omdat de brander en de harde schijf (100GB 5400 rpm van hitachi, een travelstar 5k100) op hetzelfde ide kanaal zitten. Toch van die kleine dingen die de stap van de desktop naar de laptop minder positief maken dan het zou kunnen zijn. De rest van de laptop is namelijk prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Cubic X schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:16:
hallo mensen :)
Ik had een (voor jullie) simpel vraagje(denk ik :P )
Ik heb een Asus A6Km (AMD Turion MT-32 proc, 512MB ram, en Nvidia Geforce Go 7300)
Nou wou ik vragen of het Ram geheugen in deze laptop makkelijk uit te bereiden is?
En of me garantie dan verloopt? ( ik heb hem nu 7 maand, en 24 maand garantie)
En ga ik een merkbaar verschil vernemen als ik er 1GB Ram geheugen bij stop?
Zelf DENK ik van wel, omdat me videokaart ook al 128MB gedeeld geheugen neemt van het systeem geheugen en dan nog de achtergrond processen, maar ik zou graag bevestiging van jullie hebben dat ik echt verschil ga merken in snelheid :)
ik heb wel wat verstand van PC's (zelf me PC gebouwd) alleen van laptops ben ik niet zo op de hoogte:P

Alvast bedankt voor de antwoorden :) _/-\o_
Ram uitbreiden is makkelijk, gewoon er in duwen(schuin), daar is niks engs aan verder. Je moet wel op passen dat het geheugen wordt geslikt, soms zijn er problemen mee. Volgens mij zit daar geen seal (weet het niet zeker). Officieel verloopt dan je garantieen aangezien je bij Laptops4u.nl dat kunt laten doen voor iets van 17 euro meende ik (afzetters :P) zal het zijn dat dan niet de garantie verloopt aangezien zei dat mogen doen en er een sticker op plakken dat zei dat ook hebben gedaan (zei hebben toestemming van Asus). Maar ik meende dat er verder niks was zodat je er zelf 1 bij kon proppen en zodra je een RMA moet doen moet je het nieuwe latje er even uit halen zodat je de orginele config hebt. Ik heb daar zelf verder geen ervaring mee, mischien weten andere Asus bezitters daar meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Er zit op mijn A6Va geen sticker op het geheugen-slot of er in de buurt, en ik mocht van Asus ook gewoon zelf mijn geheugen uitbreiden.
Heb zelfs mijn cd-rom speler eruit geschroefd toen die terugmoest voor een RMA.
Asus is hier redelijk coulant in, ik herinner me een regeling waarbij je zelf je harde schijf en geheugen en nog iets(?) mocht vervangen met behoud van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:18
B-Buster schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:23:
Ik heb ook de TSSTcorp cd/dvdw TS-L632D. Nog geen problemen gemerkt met branden.

@marteltor: waarmee brand je?
met van alles :)
Nero, maar ook andere tooltjes. Daarnaast heb ik arita dvd-r gebruikt, en verbatim dvd+r. Beide vrij onsuccesvol. Daarnaast las ik op internet dat wel meer mensen er last van hebben. Ik hoop dat Asus me een 632 kan geven als vervanging :)
Eddos schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:24:
@B-Buster : het is écht een brander probleem, ik heb hetzelfde gehad met mijn dvd-brander.
Die werkt nog steeds niet optimaal, maar wel beter dan het eerste exemplaar.
Hoe heb jij het aangepakt? Op de asus site rma aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
GremliN-Online schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:18:
[...]

Ram uitbreiden is makkelijk, gewoon er in duwen(schuin), daar is niks engs aan verder. Je moet wel op passen dat het geheugen wordt geslikt, soms zijn er problemen mee. Volgens mij zit daar geen seal (weet het niet zeker). Officieel verloopt dan je garantieen aangezien je bij Laptops4u.nl dat kunt laten doen voor iets van 17 euro meende ik (afzetters :P) zal het zijn dat dan niet de garantie verloopt aangezien zei dat mogen doen en er een sticker op plakken dat zei dat ook hebben gedaan (zei hebben toestemming van Asus). Maar ik meende dat er verder niks was zodat je er zelf 1 bij kon proppen en zodra je een RMA moet doen moet je het nieuwe latje er even uit halen zodat je de orginele config hebt. Ik heb daar zelf verder geen ervaring mee, mischien weten andere Asus bezitters daar meer over.
Hoe heb jij je laptop geundervolt ? Heb je dit met clockgen gedaan ? Ik ben hier namelijk ook mee bezig maar de nieuwe versie van clockgen kan dit niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:02:
[...]

Hoe heb jij je laptop geundervolt ? Heb je dit met clockgen gedaan ? Ik ben hier namelijk ook mee bezig maar de nieuwe versie van clockgen kan dit niet :(.
ik heb de mijne undervolt met RightMark CPU Clock Utility (http://cpu.rightmark.org/download.shtml)
mss wal ff bij zegen dat ik een intel cpu heb (T2400) en ik heb geen flauw idee of het ook voor de
turoin X2 werkt (voor de singel core turion werkt het wel)

suc6 nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ah ik zal die ook eens proberen dan. Mijn oude Athlon 64 3000+ Mobile kon ik met clockgen voor een via chipset undervolten en overclocken. Echter kan de nieuwe clockgen alleen nog maar fsb speeds instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de a6t kost nu nog maar 999euro @ mycom

http://www.mycom.nl/Produ...urion_II_TL52/119415.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 128MB videogeheugen..? Weet niet in hoeverre dit een bottleneck gaat zijn omdat je (neem ik aan) niet boven de 1280x800 komt met 8xAA/AF..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik aanneem heeft iedereen in deze threat een 256mb kaart dus ik verwacht dat het bij deze niet anders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfenstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 07:48:
zoals ik aanneem heeft iedereen in deze threat een 256mb kaart dus ik verwacht dat het bij deze niet anders is...
De A6T met 256 mb vram is de A6T-AP008B, die van mycom is de A6T-AP006HZ. Deze heeft naast de mindere videokaart ook een tragere HD (4200 rpm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik heb m'n TV via TV-out aangesloten maar krijg alleen zwart/wit beeld, zowel bij B/PAL als met G/PAL.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Dan heb je waarschijnlijk het verkeerde kabeltje te pakken. Controleer even het kabeltje (hoeveel pinnetjes deze heeft) met het aantal gaten in de videokaart. Waarschijnlijk zie je dat je te weinig pinnetjes hebt, maar dat het wel past. Dus even een goed kabeltje kopen :)

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

RommelD schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:09:
Dan heb je waarschijnlijk het verkeerde kabeltje te pakken. Controleer even het kabeltje (hoeveel pinnetjes deze heeft) met het aantal gaten in de videokaart. Waarschijnlijk zie je dat je te weinig pinnetjes hebt, maar dat het wel past. Dus even een goed kabeltje kopen :)
Je hebt gelijk. Ik gebruik de Marmitek PC2TV sender (draadloos). Beetje jammer dat die niet goed werkt met m'n laptop...

//Edit: bij Paradigit (kwam er toevallig langs) zeiden ze dat het aan de TV lag... Na wat aandringen zei hij ook dat het via een verloopstekkertje zou kunnen, maar die hadden ze niet.
Bij de Mediamarkt dacht de verkoper dat ze op de computerafdeling misschien een verloopstekkertje hadden.

[ Voor 22% gewijzigd door JBS op 06-11-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Voor garantie; ik had Asus gebelt over vervangen van hardeschijf (ik heb zelf een 4200 rpm hdd) en die man zei dat de garantie behouden word. Ook zegt de mycom medewerker dat tegen mij. Voor zekerheid kan je asus nog e-mailen of eventueel bellen. kijk op nl.asus.com voor contact gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
marteltor schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:01:
[...]

met van alles :)
Nero, maar ook andere tooltjes. Daarnaast heb ik arita dvd-r gebruikt, en verbatim dvd+r. Beide vrij onsuccesvol. Daarnaast las ik op internet dat wel meer mensen er last van hebben. Ik hoop dat Asus me een 632 kan geven als vervanging :)

[...]

Hoe heb jij het aangepakt? Op de asus site rma aangevraagd?
Heb hem terug gebracht na het bedrijf waar hij gekocht is, en die hebben via de site de RMA aangevraagd.
Terugbrengen was wat praktischer voor mij, omdat hier niet iemand de hele dag thuis is.
Had hem na een week of 3 terug denk ik.
Mijn laptop is sinds 26 oktober weg nu voor dat scherm-probleem van mij, en die verwacht ik deze week toch eigenlijk ook wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
BoyzNDaHood schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:52:
Voor garantie; ik had Asus gebelt over vervangen van hardeschijf (ik heb zelf een 4200 rpm hdd) en die man zei dat de garantie behouden word. Ook zegt de mycom medewerker dat tegen mij. Voor zekerheid kan je asus nog e-mailen of eventueel bellen. kijk op nl.asus.com voor contact gegevens.
Ja hoor, de garantie blijft volledig behouden in geval van hd-upgrade en mem-upgrade. Ik zal het je nog sterker vertellen: ik heb mijn laptop 3 keer voor RMA bij Asus gehad, zonder HD (ben bang voor schokken tijdens vervoer) en geen enkel probleem. Je moet alleen wel van je CPU en GPU afblijven, want dan vervalt je garantie wel...maar dat is ook wel logisch aangezien die onderdelen vastzitten op het moederbord(al dan niet in de socket);)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb al een tijdje het volgende probleem met mn A6T, met zowel standaard als mijn eigen install heb ik het probleem dat ik soms (heel soms) bij het opstarten, zo'n 10 seconden na het inloggen een BSOD krijg met een foutcode waarna de laptop reboot. Nu ha dik het vandaag 2x achter elkaarop school en net thuis ook weer. Ik heb het wanneer de stekker er in zit. Ik had er niet veel problemen mee aangezien het maar 3 keer per maand voorkwam oid, maar nu ik het vandaag dus al 4x heb gehad begin ik mij een beetje zorgen te maken. Iemand anders hier ook problemen mee? Na opstarten (als hij geen BSOD geeft) draait hij verder gewoon stabiel en heb ik geen problemen. Zou het misschien een fout op de HDD zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Nog enig idee wat voor foutmelding je krijgt? Misschien al gedacht om eens te googlen op die foutmelding? Ik had eerst ook last van blue screens maar na het installeren van de windows updates had ik geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is behoorlijk lastig aangezien het systeem eigenlijk direct reboot waardoor ik de foutmelding niet zo snel kon lezen. Vandaag weer gehad, nu wat uit het opstarten gehaald en net had ik daardoor geen fout meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
je kan natuurlijk dat rebooten uit zetten in windows zodat je de foutmelding/code kan noteren.

my computer -> eigenschappen en dan het tabblad advanced -> startup en recovery settings en dan onderin automatic restart uitzetten.

good luck

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
FongWan schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:21:
je kan natuurlijk dat rebooten uit zetten in windows zodat je de foutmelding/code kan noteren.

my computer -> eigenschappen en dan het tabblad advanced -> startup en recovery settings en dan onderin automatic restart uitzetten.

good luck
Thx, niet aan gedacht idd.. Als ik hem weer krijg zal ik jullie er meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfenstein schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:40:
[...]

De A6T met 256 mb vram is de A6T-AP008B, die van mycom is de A6T-AP006HZ. Deze heeft naast de mindere videokaart ook een tragere HD (4200 rpm)
is dat verschil dan ZO groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:22

PauseBreak

derp!

Ik heb een A6B00V (of Z92V) met een Ati Mobile Radeon X700 PCI-e 64MB.
Ben er hartstikke tevreden mee, behalve dan dat ik wel eens de drivers zou willen updaten. De Ati tool voordat je die zut update zegt echter dat dit niet kan omdat de videokaart niet wordt ondersteund. Op de site van Asus staat dit model niet (is namelijk een studentenversie en niet "publiekelijk" beschikbaar), dus daar heb ik ook niks aan qua drivers.
Kan iemand me hier vertellen hoe ik die drivers en het cp geupdate krijg?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
PauseBreak schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:45:
Ik heb een A6B00V (of Z92V) met een Ati Mobile Radeon X700 PCI-e 64MB.
Ben er hartstikke tevreden mee, behalve dan dat ik wel eens de drivers zou willen updaten. De Ati tool voordat je die zut update zegt echter dat dit niet kan omdat de videokaart niet wordt ondersteund. Op de site van Asus staat dit model niet (is namelijk een studentenversie en niet "publiekelijk" beschikbaar), dus daar heb ik ook niks aan qua drivers.
Kan iemand me hier vertellen hoe ik die drivers en het cp geupdate krijg?
omega drivers? http://www.omegadrivers.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:22

PauseBreak

derp!

Ja dan komt dat gezeur dus over "niet ondersteunde kaart blahblah", ach, ik zal 't wel gewoon eens installeren en als 't crasht dan crasht 't maar :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
het is mij niet echt duidelijk hoeveel een laptop kost met bepaalde specificaties.. er staan meestal vanaf prijzen..

weet iemand wat voor prijs ik kan verwachten voor deze laptop?
Asus A6vm
pen-M745 centrino
80 gb harddisk
1 gb werkgeheugen
256 mb Graphic nVIDIA GeForceGo

alvast bedankt.

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dextourius schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:55:
het is mij niet echt duidelijk hoeveel een laptop kost met bepaalde specificaties.. er staan meestal vanaf prijzen..

Asus A6vm
pen-M745 centrino
80 gb harddisk
1 gb werkgeheugen

alvast bedankt.
In de pricewatch kan je van iedere gangbare laptop prijzen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
B-Buster schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:59:
[...]

In de pricewatch kan je van iedere gangbare laptop prijzen vinden.
nou van dit serienummer heb je 2 soorten, maar die zijn met 60 gig, 512mb en m740.. dat is wat ik bedoel met dat vanafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Dextourius schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:55:

Asus A6vm
pen-M745 centrino
80 gb harddisk
1 gb werkgeheugen

alvast bedankt.
Welke snelheid hdd? En geheugen? En welke Geforce Go? 6150? 7800? Zit een groot verschil in natuurlijk.... Ook in de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kijk dan dus even bij een shop wat de specs zijn of gebruik google. Een A6Vm is een A6Vm en niet een A6T, net als een WCeend WCeend is en niet die eend in de vijver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
GremliN-Online schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:46:
Kijk dan dus even bij een shop wat de specs zijn of gebruik google. Een A6Vm is een A6Vm en niet een A6T, net als een WCeend WCeend is en niet die eend in de vijver.
Extreem nuttige reactie.. Ik vertel hierboven dat je verschillende configuratie kan hebben kom jij met je wceend verhaal..

Er zit overigens een nVidia Geforce GO 7300, DDR2 geheugen snelheid van de hd weet ik nu ff niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dextourius schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:32:
[...]

Extreem nuttige reactie.. Ik vertel hierboven dat je verschillende configuratie kan hebben kom jij met je wceend verhaal..

Er zit overigens een nVidia Geforce GO 7300, DDR2 geheugen snelheid van de hd weet ik nu ff niet
We hebben het ook over de GFX voornamelijk. Die is vaak niet anders. Kijk maar naar de A6T in NL, bij de mycom, in duitsland oid. Allemaal een GF Go 7600.

Kijk eens aan, 1 minuut: google pakken. Zoeken op A6Vm. Kom ik bij de pricewatch. Zie er idd 2 versies. De ene is er niet meer (4launch) en de andere geeft deze site: http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=70238

Een X1600 dus, dat was moeilijk zeg... *zucht*

Zie wel dat deze specs afwijken (60GB ipv 80) en een ati ipv nVidia. Kun je mischien even een link geven waar je die info weg hebt met die specs. Mischien is er ergens iemand geweest die gewoon een m teveel er achter heeft gezet oid. Medimarkt heeft het bij ons in een volder voor elkaar gekregen om allemaal verkeerde Intel logo's bij de PC's te plakken (geen een goed!). Denk dus aan een Centrino met Celeron-m, Celeron-D insite waar een Pentium 4 inzat oid...

Ok, ze hebben me nu ook gek gekregen:
http://nl.asus.com/produc...134&model=795&modelmenu=2

[ Voor 48% gewijzigd door GENETX op 08-11-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ipv zeiken kon je ook gewoon normaal antwoorden.
Ten 1e had ik geen tijd om ff te googlen toen ik het poste..
Ten 2e heb jij nu 2 verschillende videokaarten gevonden... Dan was het helemaal niet zo gek om fftjes te vragen.
Dus volgende x svp ff normaler reageren
En lees svp de reactie van diegene die het vroeg... en denk dan nog ff x na.

En die laptop, ik had zelf ook interesse gehad in een Z92Vm (mediamarkt en mycom verkopen ze bvb onder deze naam Z92 kan je vervangen voor A6) de prijzen varieren zo rond 799 d8 ik. Mediamarkt verkocht het ook een x voor 749.. maar dat was een tijdelijke actie. 799 euri in een normale winkel. Webshops verkopen ze wss wel goedkoper denk ik. Maar dus rond 799 in een normale winkel.

[ Voor 51% gewijzigd door BoyzNDaHood op 08-11-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
BoyzNDaHood schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:47:
Ipv zeiken kon je ook gewoon normaal antwoorden.
Ten 1e had ik geen tijd om ff te googlen toen ik het poste..
Ten 2e heb jij nu 2 verschillende videokaarten gevonden... Dan was het helemaal niet zo gek om fftjes te vragen.
Dus volgende x svp ff normaler reageren
En lees svp de reactie van diegene die het vroeg... en denk dan nog ff x na.
Dat van mij waren edits. Zoals gezegd eerst snel gegoogled kwam ik op X1600. Toen zag ik nog eens na de post en daar stond dat het een GF was (edit 1) toen zag ik op de asus site dat daar idd geforce staat (edit 2). Dus ik ben ookverward. Mijn advies, mail voor exacte specs.

Nog over die bsod's van mij. Ligt waarschijnlijk aan een bug in de GFX drivers (die van Laptopvideo2go.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik had het dan ook over je wceend post en de 2e post. Ik begrijp je reactie wel, maar als je beter had gelezen dan begrijp je ook wel waarom ik het vroeg. Nu ff weer ontopic.

[ Voor 6% gewijzigd door BoyzNDaHood op 08-11-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:29
marteltor schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 01:21:
In mijn A6T een "TSSTcorp CD/DVDW TS-L632D" moet zeggen dat ik er best vaak probelemen mee heb, niet zozeer met het branden maar wel met het lezen van DVD's vooral gebrande DVD of DVD waar een klein krasje op zit wil het al moeilijk doen met vastlopers tot gevolg, of het totaal niet lezen dat er een DVD in zit.

Ik zit er sterk aan te denken om deze te laten vervangen alleen kan ik nu tijdens het afstuderen neit mijn laptop voor 3 weken missen.
Hou ons een beetje op de hoogte hoe dat allemaal gaat en hoelang je kwijt bent (als je hem laat vervangen)

* De vastlopers die ik vlak nadat ik de laptop had ontvangen nogal vaak had (eerder in het topic te lezen) heb ik ik eigenlijk al tijden geen last meer van heb dus ook geen idee waar het aan heeft gelegen...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik heb een klein probleempje met de accu. Hij zit wel goed vast, maar als je erop drukt dan kan hij zo'n 1mm bewegen ofz. Dan maakt het een klein krakende geluid. Dit is vooral te merken als ik de laptop op bvb me bed of schoot leg, en met me hand dus een beetje op de laptop leunt. Op een goede vaste ondergrond (tafel bvb) heb je dit niet. Volgens de winkel hoord dat en moet er een beetje speling in zitten. Is dat bij jullie A6 gebruikers ookzo? Ik heb me twijfels... en het is niet echt erg ofzo (accu zit gwon vast) maar dat krakende geluid maakt zich niet echt populair :P. En om hiernou een RMA te doen en weken lang geen laptop te krijgen heb ik ook geen zin in.Ik ben meer bang dat het uiteindelijk veel losser gaat zitten en de garantie dan moeilijk gaat doen omdat het zogenaamde slijtage is door gebruiker of w/e.

[ Voor 10% gewijzigd door BoyzNDaHood op 10-11-2006 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Heb ik ook last van. Vind het ook vaag aangezien ik het eerst niet had maar kreeg nadat ik hem er uit had gehaald om even te kijken wat voor type het was (was nieuwsgierig naar het aantal cells). Tis bij mij de rechterkant van de accu btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Even een update wat betreft mijn probleem met mijn A6Va-scherm(staan meerdere posts over in dit topic): Ik heb de laptop woensdag teruggekregen, en geconstateerd dat er niets aan is gedaan. Hierna heb ik contact opgenomen met Asus via de mail, en die hebben mij verteld dat er inderdaad niets aan gedaan is. Ze konden het probleem niet vinden. Verbaast me niet echt, aangezien het probleem ook niet altijd optreed. Ik kan hem nu wel weer RMA-en, maar ik denk dat ik hem dan weer net zo terug krijg. Ik had eerst meer verwacht van de service van Asus, maar wel begrijpelijk natuurlijk dat ze ook niet teveel tijd aan één kwestie kunnen besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ow, dat is minder. Ik had begrepen dat je het filmpje of de foto waarbij die ''vlek' optreedt naar ze op had gestuurd. Enige optie is om het te filmen als het een keer gebeurt en er dan een heel uitvoerig verhaal bij te schrijven en het nog eens te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
I heb 2 situaties waarbij het probleem optrad gefilmd ja.
Maar goed, ik vraag me ook af in hoeverre een dusdanig grote helpdesk die tijd neemt(en mag nemen) om het in zoverre te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb net Internet Explorer 7 geïnstalleerd op mijn A6Va. Ik vond het beeld niet om aan te zien, erg onscherp! Na wat zoekwerk ben ik er achter gekomen dat Internet Explorer 7 standaard ClearType aan heeft staan. Nadat ik dit uitgezet had was het beeld weer scherp. ClearType is eigenlijk bedoeld om het beeld juist scherper te krijgen. Heeft iemand al geprobeerd om met de settings van ClearType het beeld op de A6 wel scherp te krijgen, of is ClearType niet geschikt voor dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik heb IE7 op mn A6T en dan ook zonder cleartype. Werkt prima. Heeft gewoon geen cleartype nodig ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb nu de officiële driver van nVidia gedownload en geïnstaleerd op mn A6T. Dit is de 93.xx serie. Downloaden en laten uitpakken. Bij het instaleren gaf hij de melding dat mijn GFX niet werd ondersteund. Toen de modded .inf van laptopvideo2go.com er in gezet en daar ging hij. Ik hoop nu van het probleem af te zijn met het blauwe scherm en de foutmelding bij het afsluiten. Ik laat het jullie straks weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
ik heb een vraagje, kon het nergens vinden.

Ik heb net een asus a6t. Er zijn standaard 2 schijven. C en D. De D schijf is helemaal leeg en nu wou ik daar wat files heen copieren via het thuisnetwerkje hier.

Als ik een grote file daar probeer te kopieren, verteld de laptop me doodleuk dat er niet genoeg schijfruimte is. Kleinere files (tot een paar 100mb) gaan prima, maar zodra ik bijvoorbeeld een hele dvd (iso file) wil kopieren gaat dit niet.
Er is minimaal zon 40 gigabyte vrij.

hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De schijven staan nog op FAT32 ingesteld. Deze slikken files die niet groter dan 4 GB zijn. Op het bureaublad staat als het goed is een Bat bestand met: "Confert to NTFS". Doe dit en reboot. Laat de schijfcontrole zn werkt doen en hierna moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GremliN-Online schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:11:
Ik heb nu de officiële driver van nVidia gedownload en geïnstaleerd op mn A6T. Dit is de 93.xx serie. Downloaden en laten uitpakken. Bij het instaleren gaf hij de melding dat mijn GFX niet werd ondersteund. Toen de modded .inf van laptopvideo2go.com er in gezet en daar ging hij. Ik hoop nu van het probleem af te zijn met het blauwe scherm en de foutmelding bij het afsluiten. Ik laat het jullie straks weten.
die drivers heb ik ook draaien, en werken perfect tot nu toe(weekje of 2), alleen dat control panel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
hellboy123 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:11:
[...]

die drivers heb ik ook draaien, en werken perfect tot nu toe(weekje of 2), alleen dat control panel :X
Je kunt gewoon de oude gebruiken door op het bureaublad met ene rechtermuisklik: Eigenschappen -> Instellingen -> geavanceerd. Kies dan het nVidia Tab. Bij Configuratiescherm Gebruikersinterface kun je de oude kiezen :). Lang leve nVidia :P (ATi laat zn klanten allemaal het nieuwe ding gebruiken, nVidia geeft de klant tenminste keuze :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik heb nog mn 1e install van straight outtthebox. De partities (heel ongelukkig gedaan door Asus, 1 van 55 ofzo en 1 van 35ofzo) staan allemaal crap erin. Asus bestanden en whatever. Als ik deze verwijder maakt het toch niks uit lijkt me? En als ik opnieuw ga instaleren, heb je dat ook nog? Ik ga nog niet herinstaleren (ik w8 denk wel tot ik me hdd een x upgrade) maar wou ut ff weten. thnq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:36:
Ik heb nog mn 1e install van straight outtthebox. De partities (heel ongelukkig gedaan door Asus, 1 van 55 ofzo en 1 van 35ofzo) staan allemaal crap erin. Asus bestanden en whatever. Als ik deze verwijder maakt het toch niks uit lijkt me? En als ik opnieuw ga instaleren, heb je dat ook nog? Ik ga nog niet herinstaleren (ik w8 denk wel tot ik me hdd een x upgrade) maar wou ut ff weten. thnq
als je de herstel cd's gebruikt die erbij zaten krijg je al die "extra'tjes" er weer bij.

@ GremliN-Online, Thanks! dat werkt stukken makkelijker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Damn, net weer een BSOD... Het ligt dus aan de GFX driver IRQL die not Less_or_equal is. Ik heb het vooral als ik de vorige keer heb afgesloten op de andere stand (dus toen op voeding nu accu, of eerst accu, nu voeding). Nu zit ik op de accu dus straks maar even opstarten op de accu, zien wat hij dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik bedoel niet extraatjes, maar er zitten allemaal van die bestanden en mappen enzo op de hardeschijf waar ik de nut niet van weet. Niet zozeer de extra programma's. En als je die verwijderd, dan wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:29
@Gremlin: Thanks dude! irriteerde me mateloos aan deze onoverzichtelijke controlpanel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
En toen brak er ineens een stukje plastic van de behuizing af, net onder de 1394 poort :/

Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f122/B-Buster/th_02-1.jpg Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f122/B-Buster/th_01-1.jpg

Hier baal ik dus heel erg van. Moet gewoon niet kunnen binnen 3 maanden, zeker niet aangezien ie eigelijk altijd op m'n buro staat.

Iemand een idee of dat hele plaatje makkelijk te vervangen is? Ik zie het niet zitten om hem terug te sturen en dan 2 of 3 weken hierdoor zonder laptop te zitten, dat gaat nu gewoon niet ivm stage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
GremliN-Online schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 09:45:
Damn, net weer een BSOD... Het ligt dus aan de GFX driver IRQL die not Less_or_equal is. Ik heb het vooral als ik de vorige keer heb afgesloten op de andere stand (dus toen op voeding nu accu, of eerst accu, nu voeding). Nu zit ik op de accu dus straks maar even opstarten op de accu, zien wat hij dan doet.
Misschien helpt het om de ATK 0100 driver opnieuw te instaleren. Deze verzorgt het powermanagment.
Deze driver herkent waarschijnkijk niet de huidige video driver van je GFX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik ben mezelf niet zo zeker of het er wel aan ligt. Ook met de nieuwe driver heb ik het terwijl de rest geen last heeft met die driver. Ik moet maar even nagaan wat ik de afgelopen tijd heb gedaan waar het aan zou kunnen liggen (mischien verschillende drivers van 3 verschillende virtualisatie progs?). Ik ga maar even wat dingen langs. Tis wel appart aangezien ik het in het begin ook wel eens had, maar de laatste tijd is het iedere keer raak... Ik hoop eigenlijk dat Vista snel lekt aangezien ik niet nog eens zin heb om Win XP te instaleren.

@B-Buster, behoorlijk kut ja. Ik heb zo'n gevoel dat dat 1 groot geheel is dat moet worden vervangen..

EDIT: Net geen foutmelding na het de-instaleren van VMware Workstation. Dit is de eerste keer in 4 dagen dat de laptop gewoon opstart :)

EDIT2: weer geen blue screen, mischien was VMware het dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 12-11-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:28
Zojuist mijn a6va voorzien van de vista RTM. In tegenstelling tot vorige beta's werkt hier alles al vrij vlot. Dmv windows update haalt ie alle drivers binnen, behalve de realtek hda sound driver en de bluetooth driver. Voor de laatste heb ik overigens nog geen driver kunnen vinden.
Verder draait alles soepeltjes!
Het enige dat niet goed werkt is de volumeregeling dmv de FN + F11/F12 knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:49

gday

TENACIOUS D TIME!!!

B-Buster schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:10:
En toen brak er ineens een stukje plastic van de behuizing af, net onder de 1394 poort :/

[afbeelding] [afbeelding]

Hier baal ik dus heel erg van. Moet gewoon niet kunnen binnen 3 maanden, zeker niet aangezien ie eigelijk altijd op m'n buro staat.

Iemand een idee of dat hele plaatje makkelijk te vervangen is? Ik zie het niet zitten om hem terug te sturen en dan 2 of 3 weken hierdoor zonder laptop te zitten, dat gaat nu gewoon niet ivm stage..
De behuizing van mijn Asus-laptop had ook al spoedig een barst en ergens brak ook een stukje af, terwijl ik ook niks spannends ermee deed... Dat heeft me ertoe bewogen om geen Asus meer te willen, en ik heb hem dan ook verkocht en heb er nu een granieten en desondanks toch lichtgewicht IBM voor in de plaats. ;)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Tja opzich heb ik totaal geen problemen met de laptop, vind het eigelijk een heel fijn ding. Maarja dan ineens dit.

Heb laptops4u gemaild hierover, ben benieuwd of het onder garantie valt..

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.