[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 19.845 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 20:28
ik ben tot nu toe ook nog steeds tevreden over de A6T, maar inderdaad de behuizing voelt op sommige plekken niet echt stevig aan. Echter is het nog eens heel stuk beter dan sommige Acer's die ik in mn handen heb gehad... En over dat stukje wat afgebroken is, volgens mij is dat paneeltje met de aansluitingen een klein plastic frontje, ik hoop voor je dat ze daar niet moeilijk over gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Hoop het ook niet.

Nou heb ik een allrisk verzekering erop afgesloten, maarja wel een klein eigen risico geloof ik. Anyway ik hoor hopelijk morgen wat ze te zeggen hebben. Anders maar ff met Asus bellen.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Tsja, ik vind de A6T wel vrij stevig, zeker voor het geld. De Acer van mn buurjongen was nog veel brakker. Naast het touchpas daar is het plastic bij hem aardig in te drukken. Verder zit zijn toetsenbord nogal los en druk aardig door. Dit vind ik echt een stuk steviger bij de A6. Tuurlijk de Asus A6 haalt het niet bij een degelijke IBM, maar voor het geld vind ik het een zeer mooie laptop.

Offtopic:
Hmmz, men mag wat doen aan de spellingscontrole van Firefox. Tuurlijk is volgens FF niet goed en moet "tuur lijk" zijn, word zegt gewoon tuurlijk. Nu ik dit zo typ vindt hij ook dat spellingscontrole "spellingcontrole" moet zijn, ook word vind spellingscontrole goed. Het mooiste is dat ook Firefox niet goed is :P

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 12-11-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Mij hoor je ook totaal niet klagen over de stevigheid. Zoals het scherm sluit enzo, voelt allemaal erg degelijk aan. Had hiervoor een ouder type acer en daarop is dit een flinke vooruitgang.

Al brak daar geen stukje plastic af van de zijkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 22:15
WTF kijk voor de grap ff naar mijn 1394 poort... zie ik een beginnen scheurtje op EXACT dezelfde plek zitten...
Kben ook allrisk verzekerd maar toch wel vreemd...

Misschien dat er iets met L4U ofzo geregeld kan worden (kheb hem daar ook gekocht) want het is wel heel toevalig dat we allebij op exact dezelfde ple hetzelfde probleem hebben alleen is het bij mij nog niet eraf (aflkloppen) maar zit er bij mij aan 1 kant dus al een scheurtje.

CORRECTIE! Ik zie net dat aan beide kanten wat zit dus de vraag is waneer die van mij eraf vlieft (dat stukje) :(

[ Voor 57% gewijzigd door XoReP op 12-11-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mijn firewire poort is 1 keer gebruikt door een klasgenoot van mij, zie verder nog geen scheurtjes ontstaan. Deze firewire poort zit neem ik aan ook aan op andere A6 modellen, hebben andere A6 bezitters hier dan ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
even offtopic, waar hebben jullie een verzekering voor de laptop afgesloten, en kan het daar ook nog na ruim een maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:35
Ik heb sinds september een Asus A6T-008B gekocht en hetgeen mij meteen opviel was dat er 2GB ram inzat ipv de gebruikelijke 1GB.
Op de site en zelfs doos staat dat de laptop 1GB ram bezit maar wanneer ik da laptop openmaakte plakte er verschillende plakkers naast de touchpad en daarop stond 2GB memory.
Ik zal een van de dagen een foto nemen voor de mensen die me eventueel niet zouden geloven maar ik schrok me toch wel een bult; overgens zit er geen bluetooth op de laptop maar het extra geheugen maakt dit ruimschoots goed :)

Heb trouwens een cpu-z van de laptop maar dat kan niks bewijzen dat de 2gb er standaard inzat natuurlijk :)
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=123774

Nog iemand zoiets meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik heb hem bij ABN Amro en kun je doen binnen 1 jaar na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Den_John schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:50:
Ik heb sinds september een Asus A6T-008B gekocht en hetgeen mij meteen opviel was dat er 2GB ram inzat ipv de gebruikelijke 1GB.
Op de site en zelfs doos staat dat de laptop 1GB ram bezit maar wanneer ik da laptop openmaakte plakte er verschillende plakkers naast de touchpad en daarop stond 2GB memory.
Ik zal een van de dagen een foto nemen voor de mensen die me eventueel niet zouden geloven maar ik schrok me toch wel een bult; overgens zit er geen bluetooth op de laptop maar het extra geheugen maakt dit ruimschoots goed :)

Heb trouwens een cpu-z van de laptop maar dat kan niks bewijzen dat de 2gb er standaard inzat natuurlijk :)
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=123774

Nog iemand zoiets meegemaakt?
Zeer nice! Waar heb je hem gekocht en wanneer, wel makkelijk om te weten. Waarschijnlijk een nieuwe lichting om mee te kunnen met de rest en vista. Ook mooi om te zien is dat het in dualchannel loopt :). Model is nog wel hetzelfde, maar mischien nog in de webshop en niet bij Asus zelf. Blijft appart maar zeker mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 12-11-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
XoReP schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:33:
WTF kijk voor de grap ff naar mijn 1394 poort... zie ik een beginnen scheurtje op EXACT dezelfde plek zitten...
Kben ook allrisk verzekerd maar toch wel vreemd...

Misschien dat er iets met L4U ofzo geregeld kan worden (kheb hem daar ook gekocht) want het is wel heel toevalig dat we allebij op exact dezelfde ple hetzelfde probleem hebben alleen is het bij mij nog niet eraf (aflkloppen) maar zit er bij mij aan 1 kant dus al een scheurtje.

CORRECTIE! Ik zie net dat aan beide kanten wat zit dus de vraag is waneer die van mij eraf vlieft (dat stukje) :(
Damn, gaat een beetje lijken op een productiefout ofzo. Ik vind het zo vreemd dat bij mij het stukje op geen enkele wijze meer terug past waar ie zat. Er is te weinig plaats voor. Wellicht staat er dus teveel druk op.

Als ik contact heb met L4U zal ik zeker meenemen dat meer mensen er last van hebben. Slordig zeg.
hellboy123 schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:46:
even offtopic, waar hebben jullie een verzekering voor de laptop afgesloten, en kan het daar ook nog na ruim een maand?
Mijn verzekering heb ik direct via laptops4u afgesloten. Daarom heb ik voor die shop gekozen, die leverde als enige de mogelijkheid dat meteen te doen.

Via abn-amro kan je inderdaad achteraf ook een verzekering afsluiten. Geen idee wat de termijn is waarbinnen dat moet Binnen 1 jaar dus. Bij de Postbank is het geloof ik ook mogelijk, hoorde daar laatst een reclame van op de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
Heb daarnet enkele foto's genomen van de dozen en bijhorende sticker die op de laptop kleefde

Hierop zie je de stickers die op de buitenste doos plakten (1gb geheugen)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/DenJohn/A6T/pic2_klein.jpg

Sticker die ik van laptop heb getrokken (2gb geheugen)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/DenJohn/A6T/pic1_klein.jpg

Sticker vanop laptop + sticker die op de kleinere doos waarin de laptop zat plakte (1gb extra geheugen :))
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/DenJohn/A6T/pic3_klein.jpg

De laptop is omstreeks 18 september 2006 gekocht bij www.itware.be (Sint-Niklaas, Belgie) maar hij was dan wel al 2 weken in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hmmz appart. Idd hetzelfde typenummer maar waarschijnlijk heeft Asus dus een nieuwe batch. De winkel waar je hem weg hebt verzacht de pijn nog wel, 1200 euro :| dan mag er ook wel 2GB in zitten.. Zelfs ik had hem als eerste GoTter voor 1150 in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Mag inmiddels ook wel dat ze er 2 gig in stoppen. Maar nog altijd geen bluetooth zie ik :P

Die heeft de mijne dan weer wel hehe. En een afgebroken stukkie behuizing waar ik m voor terug moet sturen naar Asus. Heb gebeld, moest foto's opsturen. Ze gaan nu beoordelen of het binnen de garantie valt.

Positief is dat ik ermee kan wachten tot na mijn stage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
1200 euro voor de A6T met 2 GB ram.. zou ik niet heel erg blij mee zijn. Voorzelfde geld koop je de A6T en prop je er zelf 1 GB erbij. Zelfde systeem, zelfde prijs. Dus of je nou echt blij moet zijn dat jou A6T 2 GB heeft, maar een veels te hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
prijs is ondertussen al naar omhoog, ik dacht dat ik zo'n 1.100euro heb moeten betalen, de prijs vergeleken met laptops4u.nl en itware toen was te verwaarlozen.
ik heb hem btw niet zelf moeten betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
BoyzNDaHood schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:06:
1200 euro voor de A6T met 2 GB ram.. zou ik niet heel erg blij mee zijn. Voorzelfde geld koop je de A6T en prop je er zelf 1 GB erbij. Zelfde systeem, zelfde prijs. Dus of je nou echt blij moet zijn dat jou A6T 2 GB heeft, maar een veels te hoge prijs.
Ik heb hier voor 87 euro al een 1GB DDR2-667 Sodimm CL-4 of CL-5 (is niet echt duidelijk, zelf op de site van het geheugen zelf niet :P). Zag hem toevallig ik de webshop van de lokale PCboer staan, ergens hier in het noorden waar ik nooit had verwacht dat ze het goedkoopste laptop geheugen zouden hebben (vergeleken met de pricewatch). Het gaat om het merk G-skill dat nog wel redelijk goed is lijkt me. Op internet vind ik hem niet onder de 100 euro. Weet dus niet of het voor hen uit kan maar moet het binnenkort maar voor vista kopen (ondertussen aan het downloaden, als alles goed gaat vertel ik morgen hoe vista draait op mn A6T). Dus voor de mensen die het willen proberen of ze het tegen die prijs kunnen krijgen:

www.challengecomputers.nl, ze verzenden gewoon in heel Nederland :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Bij 1GB SODIMMS's voor 87 euro heb ik ook wel belang en die zaak zit vrij redelijk in de buurt. Wat ik me afvraag. Eigenlijk past er in mijn A6Va alleen PC4200 geheugen denk ik, maar zou dit PC5300 geheugen er ook in kunnen werken en dan automatisch op een lagere snelheid worden ingesteld?? Indien ja dan neem ik 2 x 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja als je nu ook al DDR2 hebt moet dat kunnen. Ze voldoen gewoon aan de standaard en die snelheid wordt idd wel aangepast. Wel op letten of de laptop het geheugen slikt, dat is nog wle eens een probleem. Mijn oude desktop had toen ook probs met nieuw geheugen omgeruild voor ander merk, prima verder. Die PC had verder DDR-266MHz, de nieuwe dimm was 400MHz maar wekte gewoon op 266MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond net op het punt om de A6T de bestellen, maar kwam net op Tweakers de A7T tegen. En ik moet zeggen: 17" is ook wel lekker.
Zit er meer verschil tussen deze 2 laptops dan alleen de schermgrootte? Of zitten er nadelen aan de A7 (warmte?).

De laptop zal vooral een desktop vervanger zijn, dus de grootte / gewicht maakt in principe niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Zoals vele ben ik zeer gecharmeerd van de A6T wil deze dan ook aanschaffen.

Echter ik ben er nog niet echt uit bij welke winkel, zoals gebruikelijk wil ik zo goedkoop mogelijk met de meeste garantie :) Wil eigenlijk wel zeker weten dat ik een perfect tft schermpje heb zonder dode pixels. Weet iemand waar je dit kan navragen zonder er apart 50 euro of meer voor te betalen? En hoe nuttig vinden de mensen om een aparte verzekering voor de laptop af te sluiten zoals je bij laptops4u kan doen?

Zijn er trouwens nog meer mensen die de A6T hebben gezien met 2 gb geheugen ipv 1 gb?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
GremliN-Online schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:43:
Ja als je nu ook al DDR2 hebt moet dat kunnen. Ze voldoen gewoon aan de standaard en die snelheid wordt idd wel aangepast. Wel op letten of de laptop het geheugen slikt, dat is nog wle eens een probleem. Mijn oude desktop had toen ook probs met nieuw geheugen omgeruild voor ander merk, prima verder. Die PC had verder DDR-266MHz, de nieuwe dimm was 400MHz maar wekte gewoon op 266MHz.
Bedankt, dan ga ik voor die prijs upgraden naar 2GB denk ik. Zal het voor de zekerheid ook nog eens vragen in de winkel of het werkt en anders kunnen ze het mss wel voor me testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Als je dat gaat doen, laat het me dan weten! Dan kan ik binnenkort ookeen reepje halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

RommelD schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:19:
Zoals vele ben ik zeer gecharmeerd van de A6T wil deze dan ook aanschaffen.

Echter ik ben er nog niet echt uit bij welke winkel, zoals gebruikelijk wil ik zo goedkoop mogelijk met de meeste garantie :) Wil eigenlijk wel zeker weten dat ik een perfect tft schermpje heb zonder dode pixels. Weet iemand waar je dit kan navragen zonder er apart 50 euro of meer voor te betalen? En hoe nuttig vinden de mensen om een aparte verzekering voor de laptop af te sluiten zoals je bij laptops4u kan doen?

Zijn er trouwens nog meer mensen die de A6T hebben gezien met 2 gb geheugen ipv 1 gb?
Iemand?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descendant
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-06 19:27
Ik kan je wel vertellen dat je bij Laptops4U van te voren het scherm en de bios mag bekijken als je hem afhaald. Ik weet eerlijk gezegd niet weten wat er zou gebeuren als er een dode pixel gevonden zou worden als je op deze manier checkt, maargoed. Ik heb hem ook bij L4U besteld, ging allemaal goed, mankeert niets (op een paar piepkleine dingetjes na) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Mededeling voor iedereen in het bezit van een A6 laptop met een scheurtje cq. afgebroken stukje bij de 1394poort:

Net een half uur aan de telefoon gehangen met de Asus helpdesk. Gisteren heb ik de hier geplaatste foto's naar iemand van Asus gemaild die vandaag doodleuk terugmailde dat het niet onder garantie viel. Totaal geen motivatie ofzo. Erg slecht. En dat bleek nog de afdelingsleider te zijn ook.

Ook deze medewerker wilde er absoluut niet aan dat dit onder garantie gerepareerd kon worden (ging minstens 150 euri kosten). Wijzen op dit forum met de 3 klachten / opmerkingen over scheurtjes hielp niet, meneer zag alleen de positieve dingen erin (dat iemand had gezegd dat asus beter overkwam dan acer enzo :P ). De opmerkingen dat er nul beschadigingen op de laptop aanwezig waren en dat het beschadigde stukje niet terugpaste hadden ook geen effect.

Heb hier geen genoegen mee genomen en net zolang de vervelende klant uitgehangen tot er met de technische dienst geschakeld werd. Het was daar wel bekend. Blijkt gewoon een garantiegevalletje te zijn. Je kan je laptop laten ophalen en repareren. Geschatte reparatietijd 2 a 3 weken, maarja als we massaal terug gaan sturen vast veel meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 07:13

janklp

FortyTwo Capital

jaccoswinkels schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:29:
Ik heb m'n TV via TV-out aangesloten maar krijg alleen zwart/wit beeld, zowel bij B/PAL als met G/PAL.
Iemand?
Heb je dit probleem al gevonden? Lag het aan het kabeltje? Ik heb dit zelfde probleem namelijk ook met een 4 pins s-video kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
B-Buster schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:53:
Mededeling voor iedereen in het bezit van een A6 laptop met een scheurtje cq. afgebroken stukje bij de 1394poort:

Net een half uur aan de telefoon gehangen met de Asus helpdesk. Gisteren heb ik de hier geplaatste foto's naar iemand van Asus gemaild die vandaag doodleuk terugmailde dat het niet onder garantie viel. Totaal geen motivatie ofzo. Erg slecht. En dat bleek nog de afdelingsleider te zijn ook.

Ook deze medewerker wilde er absoluut niet aan dat dit onder garantie gerepareerd kon worden (ging minstens 150 euri kosten). Wijzen op dit forum met de 3 klachten / opmerkingen over scheurtjes hielp niet, meneer zag alleen de positieve dingen erin (dat iemand had gezegd dat asus beter overkwam dan acer enzo :P ). De opmerkingen dat er nul beschadigingen op de laptop aanwezig waren en dat het beschadigde stukje niet terugpaste hadden ook geen effect.

Heb hier geen genoegen mee genomen en net zolang de vervelende klant uitgehangen tot er met de technische dienst geschakeld werd. Het was daar wel bekend. Blijkt gewoon een garantiegevalletje te zijn. Je kan je laptop laten ophalen en repareren. Geschatte reparatietijd 2 a 3 weken, maarja als we massaal terug gaan sturen vast veel meer. ;)
Wow dat is kut! Probeer anders een mailtje naar de webshop te sturen en desnoods naar een wetswinkel te gaan om te kijken wat de juristen hier van kunnen maken. Ik had wel wat beter support van een merk als Asus verwacht. (<- zeg dat even tegen Asus aangezien ik ook wel eens heb gezegd das asus beter is dan acer met als toevoeging dat mn buurjongen met acer een scheur in de laptop wel vergoedt krijgt (is echt zo, maar dat kwam door acer zelf en dat is weer een heel ander verhaal :+ )). Ik wens je nog veel suc6.

Voor de A6T bezitters die Windows Vista willen draaien. Werkt perfect, ben nog bezig met dedrivers maar voelt zeer snel ana (net als XP). Ik heb verder nog gewoon 1 GB en mischien wacht ik wel met upgraden want het loopt gewoon 3x zo snel als de beta2 die ik eerst probeerde. Voor drivers zijn nog wat trucjesnodig die ik later post. Verder gaat het om de x64 versie en pakt hij gewoon niet gesignde drivers! Waarschijnlijk heeft MS zich bedacht, de Laptopvideo2go driver werkt gewoon met aero. Voor de score freaks, hier de score van Vista x64 Final:

CPU: 4.6
RAM: 4.5
GFX (Aero): 4.8
GFX (Gaming): 4.7
HDD: 4.4

Totaal: 4.4 gebaseerd op de laagste score!
Die scores zijn enorm hoog als je het mij vraagt! Vooral ook die HDD met maar 5400rpm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Haal je wel de juiste info uit mijn vorige post? :+

Uiteindelijk bleek dat de technische dienst het probleem wél erkende. Die medewerker wilde eerst totaal niet verder gaan vragen maar ging dat uiteindelijk toch doen.

Het probleem wordt dus onder garantie verholpen als je contact opneemt met Asus.

---

Die Vista scores zijn wel erg netjes zeg. Hoeveel geheugen is er dan in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

GremliN-Online schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:08:
[...]
Cijfers worden dus niet gegeven tussen 1 en 10 als dit al hoog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Hij loopt tot de 6 denk ik?

Mijn desktop pc scoorde iig overal tussen 5.3 en 5.9 en die noem ik nog redelijk high-end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Oh zie het nu idd :P. Waarschijnlijk had de Bedrijfsleider zin in wat meer geld :).

Met IE7, WMP, WLM, Aero, Sidebar, een paar mappen en van alles aan het instaleren op 73%. Normaal zat ik met windows op zo'n 470MB (~45-50%). Ik heb nu dus wat meer aan staan en ook nog Aero en de sidebar dus dat vind ik zelf zeer netjes! CPU hangt nu wat rond de 20-30% usage. De PC voelt totaal niet sloom aan, eerder sneller dan XP.

Eerste probleem: Muziek deed het niet op koptelefoon, ondertussen fixed.
Er zijn nu 3 dingen over die niet kunnen worden gefixed helaas:
-USB 2.0: Waarschijnlijk de cam, jammer dan.
-Unknown device: Geen idee, mischien de cardreader? Ricoh zit er wel tussen alleen de upgrade advisor zei dat er geen driver was.
-Base system device: Geen info verder

Bij de bovenstaan de kan de ATK utility staan. Deze kan namelijk neit worden geïnstalleerd voor de media toetsen. Ik denk dat dit een vrij standaard driver is die binnenkort wel kan worden gedownload al dan niet bij een ander model Asus laptop.

Dat gezegd te hebben heb ik even rondgespeurt op de Asus site en wat me opviel was dat er allemaal A6 modellen bij de F3 serie stonden, zo ook een F3T en F3Tc, dus waarschijnlijk wordt de A6 idd geheel vervangen door de F3 serie.

Ik laat vanavond wel van me horen hoe het gaat als ik alles heb geïnstalleerd.

@B-Buster: In eerdere berichten kwam naar voren dat de rating tot 5 ging (in de beta's eerst oid). Het lijtk me idd logisch dat dit oploopt naarmate de hardware beter wordt. Het was namelijk voor games bedoeld om te kunnen kijken of het systeem het aan kan. Als de 5 de max was zou idd over 2 jaar een "5" PC wel 3x zo snel kunnen zijn als een ander "5" PC, dus ik denk dat MS dit laat meegroeien met de systemen.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 14-11-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

B-Buster schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:48:

Mijn desktop pc scoorde iig overal tussen 5.3 en 5.9 en die noem ik nog redelijk high-end
@GremliN-Online: kun je dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
jaccoswinkels schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:53:
[...]
@GremliN-Online: kun je dit bevestigen?
Zie hierboven.
En B-Buster, dat noem ik niet "redelijk-highend" maar gewoon asociaal :P . Dat ding is nog 2x zo goedals alle 3 desktops en laptop samen hier :P

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 14-11-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
B-Buster schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:48:

Ik denk gewoon tot de 10 maar dat ze die scores alvast een beetje toekomstbestendig hebben gemaakt ;).

Overigens heb ik mijn Asus A6Tc (geloof ik, die met een Turion 64 X2 TL-50 aan boord) besteld bij 4launch.nl en die wordt als het goed is vandaag verstuurd *O*. Als het goed is zit er dan ook een Vista upgrade coupon bij. Ik heb er alvast een (netwerk)naam voor verzonnen: Pegasus, mijn gevleugelde (dus mobiele) (werk)paard :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 14-11-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Hoe weet je dat die coupon erbij zit? En heb je met pixelgarantie besteld? Ga denk ik ook bij hun bestellen met pixelgarantie, maar dan de duurdere A6T met 100 gb hd.

Maakt het uit met garantie verwerking om bij 4launch te kopen ipv laptops4u? Iemand? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Garantie zal altijd via Asus zelf lopen. Je hebt 2 jaar pick up & return garantie. Als je bij l4u een verzekering afsluit zal l4u de partij zijn die tussen jou en de partij zit die reparaties uitvoert buiten garantietermijn of andere zaken die de verzekering wel dekt en Asus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

RommelD schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:29:Maakt het uit met garantie verwerking om bij 4launch te kopen ipv laptops4u? Iemand? :/
Nee, garantie gaat direct via ASUS.

[ Voor 13% gewijzigd door JBS op 14-11-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Januszjes schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:05:
[...]

Heb je dit probleem al gevonden? Lag het aan het kabeltje? Ik heb dit zelfde probleem namelijk ook met een 4 pins s-video kabel.
Nee, bij Paradigit werd mij verteld dat het aan de TV lag (hmmm) maar na wat doorvragen zeiden ze dat er ook een verloopstekkertje voor is, maar die hadden ze zelf niet. Heb daarna eigenlijk niet meer de tijd genomen om het nog wat verder uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-08 23:07
Er is een vrij simpele oplossing (het probleem ligt bij de SVHS zelf) je pakt een scart converter, zo een met 4 aansluitingen, 2 audio, video en een svhs..
Dan lus je de shvs aan de shvs poort, en dan doe je een Tulp stekker aan de connector, en die sluit je aan op je tv, en dan heb je zeker weten kleur.. beetje omslachtig, maar het is of dat of een soldeer puntje in de scart connector.... voor de pro's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 07:13

janklp

FortyTwo Capital

genosis schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:11:
Er is een vrij simpele oplossing (het probleem ligt bij de SVHS zelf) je pakt een scart converter, zo een met 4 aansluitingen, 2 audio, video en een svhs..
Dan lus je de shvs aan de shvs poort, en dan doe je een Tulp stekker aan de connector, en die sluit je aan op je tv, en dan heb je zeker weten kleur.. beetje omslachtig, maar het is of dat of een soldeer puntje in de scart connector.... voor de pro's :P
SVHS is s-video neem ik aan. En als je geen s-video ingang op je tv hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik heb Vista op mijn A6Ja-Q007 geinstalleerd en het draait goed. Graphics (ATI X1600) krijgt de laagste score, namelijk een 4,2. Ik heb de ATI driver (Vista BETA) geinstalleerd maar die crashed, dus gaat ie verder zonder die driver. Mogelijk verklaart dat de lage score voor m'n videokaart..? Gaming graphics krijgt overigens wel een 4.7.

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 14-11-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
RommelD schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:29:
Hoe weet je dat die coupon erbij zit? En heb je met pixelgarantie besteld?
Geen pixelgarantie, het is dat je dat nu zegt want ik zie nu pas dat ze die aanbieden onder hun eigen merk in de shop in plaats van dat als bijpassende accessoire te vermelden als dat ding in je winkelmandje zit. Nouja, tegenwoordig zijn dode pixels vrij zeldzaam dus we zien het wel :). Overigens is het precieze typenummer van mijn laptop-to-be A6Tc-AP015H.

Over de Vista upgrade, eerst even wat infolinkjes:Ik verwacht of een bon te krijgen of via de site van Asus aan Vista te komen, want ik koop een computer (laptop in dit geval) met legitieme XP Home tussen de periode van 26 oktober 2006 en 15 maart 2007 en daarmee heb ik dan keuze tot Vista Home Basic of Vista Home Premium, voor respectievelijk $49 en $79 + leverings- en administratiekosten. Aangezien Vista Home Basic me te kaal lijkt in bovengenoemd overzicht en Ultimate me te duur met te weinig extra functies (voor gewoon gebruik heb ik nog lang geen 16GB RAM nodig noch file encryption, remote desktop server en een webserver, en anders zijn er gratis/open source tegenhangers die hetzelfde werk ook kunnen doen). Het enige wat dus nog voor mij afwachten is of ik de express upgrade deal sluit of dat Surfspot misschien goedkoper is. Ik zal ze eens mailen met de vraag of ze beide Vista gaan verkopen als die uit is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
GremliN-Online schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:08:
[...]

Wow dat is kut! Probeer anders een mailtje naar de webshop te sturen en desnoods naar een wetswinkel te gaan om te kijken wat de juristen hier van kunnen maken. Ik had wel wat beter support van een merk als Asus verwacht. (<- zeg dat even tegen Asus aangezien ik ook wel eens heb gezegd das asus beter is dan acer met als toevoeging dat mn buurjongen met acer een scheur in de laptop wel vergoedt krijgt (is echt zo, maar dat kwam door acer zelf en dat is weer een heel ander verhaal :+ )). Ik wens je nog veel suc6.

Voor de A6T bezitters die Windows Vista willen draaien. Werkt perfect, ben nog bezig met dedrivers maar voelt zeer snel ana (net als XP). Ik heb verder nog gewoon 1 GB en mischien wacht ik wel met upgraden want het loopt gewoon 3x zo snel als de beta2 die ik eerst probeerde. Voor drivers zijn nog wat trucjesnodig die ik later post. Verder gaat het om de x64 versie en pakt hij gewoon niet gesignde drivers! Waarschijnlijk heeft MS zich bedacht, de Laptopvideo2go driver werkt gewoon met aero. Voor de score freaks, hier de score van Vista x64 Final:

Totaal: 4.4 gebaseerd op de laagste score!
Die scores zijn enorm hoog als je het mij vraagt! Vooral ook die HDD met maar 5400rpm!
Welke driver gebruik jij dan voor GFX en welke inf of gewoon zonder :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
XoReP schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:01:
[...]

Welke driver gebruik jij dan voor GFX en welke inf of gewoon zonder :? ?
de modded inf heb je altijd nodig bij een GO kaart, hier zijn de namen van de GO kaarten namlijk toegevoegd ;) . Ik draai 96.33, op een 64bit vista :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik had wel wat trudjes nodig daarvoor en de nVidia site was traag...

Ik kreeg eerst fouten maar op deze manier is het te instaleren:

1. Download de nieuwste van www.laptopvideo2go.com (save)
2. Heel ook Winrar als je die nog niet hebt.
3. Pak de bestanden uit met winrar ipv 7zip in het exe bestand (Gaf bij mij anders fout dat het 32-bit was...)
4. Plak de .inf er in van www.laptopvideo2go.com. Beetje ongelukkig dus deze even van de 80 serie drivers halen
5. Install :)

Daarna weer raten en enjoy Aero _/-\o_

Ik zal zo ff een game testen (TMN, redelijk zwaar al ziet het er niet zo uit :|). Vanavond of morgen zal ik een grotere review schrijven over Vista x64 op de A6T (en ook voor de A6TC, A6M bezitters dus). Mocht je op dit moment van plan zijn up te graden:

Energy besparing is flut! Werkt niet dus zit je vaak op de accu > laat Vista nog liggen, heb je aan een uurtje genoeg > upgrade is heerlijk.

Known issues:
-Webcam doet het niet (geen drivers), mic echter wel.
-Base System Driver (kan iemand uitzoeken wat dit is voor me?)
-Power4Gear (alleen nieuwe van de A7T werkte in de driver compatibility mode)*
-ATK0100ACPI (alleen win x64 versie van de A2K werkte in driver compability mode)*

*) Geen optie en werkte ook voor geen meter. Dit is de reden waarom de energie besparende functies niet werken. Ook de knopjes niet, gelukkig heeft Vista een mobility center waar ik alsnog snel volume, wlan en dat soort dingen instel :). Lijkt er dus wel op dat Asus bezig is, ook werden meer 64-bit drivers op planet64 oid bevestigd, helaas niks gezien (asus beta).

De webcam zal binnenkort ook wel worden ondersteund gok ik aangezien alle Asus modellen die dingen gebruiken en Asus ook wel Vista op de laptops wil meeleveren lijkt me.

Verder staat er een standaard AMDdriver op en worden drivers van AMD niet gepakt vermoed ik, daarom de hele tijd full performance. Ook de Beta drivers van nVidia hebben geen powermizer, dus ook daar full throttle. Als er binnenkort niks anders komt ga ik eens kijken met RMClock en Rivatuner of ik daar wat aan kan doen.

Wat wel een feit is is dat Vista naar mijn mening sneller werkt als XP en ook sneller opstart. Gewoon Aero en Sidebar aan, dus iedereen die aan de performance twijvelt, STFU!

Laatste ding: Drivers in x64 valt mee en de beveiliging ertegen valt mee. Zoals gezegd zijn die modded drivers te instaleren en ook Daemontools bv. Het enige tot nu niet was deAsus ATK0100 ACPI x64 Beta driver, die was niet signed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Heb net de A6T besteld bij 4launch. Mmmm kan niet wachten tot ie er is volgende week! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
W00t, we lopen tegen het eerste starforce - Vista probleem aan :)

"You need administrator rights to run this program". Moet wel op te lossen zijn, maar het geeft wel aan waar het vooral is veranderd bij Vista. Ik wordt daarom ook dood gegooit met bevestigingen, maar het moet wel om het veiliger te maken.

Ohja, maak de vista partitie minimaal 25 GB maar liever 30 GB oid. Ik heb 20 en vind het een beetje krapjes. Ik hield 3 GB over met office, nero, photoshop en wat andere standaard apps over. Door restore uit te zetten en de prullenbak kom ik wel op zo'n 6 dus dat is genoeg. Maar met oog op updates en nieuwere progs, ga voor wat meer als je system restore wilt gebruiken.

EDIT: Damn, toen had Windows Vista x64 een signed driver nodig van starforce. Jammer dat ik n geliefde spel niet meer kan spelen dus (iig niet voorlopig) aan de andere kant _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Bill Gates _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ . Heeft die vent toch nog iets goeds gedaan, een einde aan starforce weten te brengen. Nu zorgen dat die russen geen signed driver krijgen })

En ook in de unsigned driver mode kan ik geen TMN met starforce spelen...

Ok: Ook gamen is kut onder Vista. Just cause wil voor geen meter, ook niet et settings wat omlaag vergeleken met XP. Oorzaken:

-Te weinig geheugen, zat propjevol en VIsta zal voor gamers echt 2GB nodig hebben, straks maar even die 1GB module kopen voordat ze door hebben dat ze waarschijnlijk een 1 voor de prijs zijn vergeten (87 voor 1GB DDR2-667 en 124 euri voor 1GB DDR-2-533 geheugen, wat klopt hier niet :P).

-Beta drivers voor vista.

-DirectX10, software matig omzetten naar DX9 meende ik.

-WOW emulatie.

DAMN! Ook Wolfenstein: Enemy Territor loopt gewoon vast! Gewoon een spel van 3.5 jaar oud dat zelfs nog beter speelde op MN PII 350met 256MB en een GF2 MX40064MB.. 8)7

Binnenkort dus maar eens XP dualboot maken.

Nu bezig met het instaleren van de 96.85 driver van de site van nVidia. Instaleren (pakt uit naar C:\NVIDIA\blaat\blaat\) Bij setup geeft hij dan een fout. propt de Laptopvideo2go inf er in en weer setup doen vanuit die map. ff mn laptop rebooten en kijken of deze driver wat meer performance geeft.

En zo edit lekker verder: Die driver mag je direct weer vergeten. Na instalatie komt er een fout dat hij niet gesigned is... En om nou altijd via F8 -> Unsigned driver compability op te starten...

[ Voor 95% gewijzigd door GENETX op 15-11-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Over dat geheugen.

Er staat op die site dat het CL4 geheugen is, maar op de g-skill site staat weer CL5.

Wat zit er in een A6T? Heb de mijne hier nu niet bij de hand dus kan niet kijken, maar ik wil wel graag 2 gig erin voor de dual channel :P

Edit: die verzendkosten daar zijn nog best duur... dik 10 euri bij vooruitbetalen en 20 bij rembours 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door B-Buster op 15-11-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
@ Gremlin-Online,

Als ik bij de batterij icoon klik, en dan voor power saver kies, kan ik ruim 2.5 uur werken met vista :) . Je hebt dan wel geen Aero meer draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Iemand met een A6Ja geluid en mic al werkend onder Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ooh, heb hem ook alleen aan de adapter gelaten, bij mij gaf hij steeds 1.6GHz aan, zelfs bij bat saving, maar dan wil dat dus niet als hij nog op de stroom staat :)

@B-Buster CL-5 zit in de A6T volgens CPU-Z, mischien gekopieerd van het DDR2-533 geheugen, dat is wel CL-4 namelijk. Die mensen zijn nogal makkelijk met het erop klappen van data. Ik merk dat ik ook maar snel moet bestellen voor ze de fout er af halen, DDR-2 667 is namelijk >100 euro + verzending, dus met vooruitbetalen ben je alsnog goedkoper. Daarnaast maakt voor mij geen reet uit aangezien het voor mij 10 minuutjes fietsen is :P

Overigens gaf die driver van de nVidia site veel problemen, heb 3 bestanden moeten verwijderen voor vista weer normaal bootte... Nu wachten op betere drivers/game updates, de rest zie ik onder vista helemaal goed komen!

Edit: Ja ik zie het eerst 2 uur 21, 1 minuut later nog 2 uur maar lijkt wel redelijk ja. Ik hou trouwens wel gewoon aero :) Of zet jij dat uit? Toch weer een pluspunt nu (al is het korter) wat ik niet had verwacht.

@Jacco, had jij op winXP realtek drivers? In dat geval moet het gaan lukken met de standaard CD drivers. Heb ze geïnstalleerd en gaf een fout. Toen vroeg Vista of het wel goed was geïnstalleerd, nee gedaan en toen installeerde hij wel goed. Onder Vista x64 gaf hij bij mij met het opstarten een fout (waarschijnlijk driver signing oid :P), gewoon laten negeren en bniet meer weergeven. Ik had eerst het probleem dat als ik mn koptelefoon er in drukte dat ik dan daar geen muziek uit kreeg.

[ Voor 45% gewijzigd door GENETX op 15-11-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Mja ik ga hem zowiezo ook snel bestellen :P

Maar ik vraag me af is het handig er 2 te nemen indien ie echt CL4 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
B-Buster schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:32:
Mja ik ga hem zowiezo ook snel bestellen :P

Maar ik vraag me af is het handig er 2 te nemen indien ie echt CL4 is..
Tsja, je kunt hem natuurlijk in CL-5 mode draaien laten, maar denk dat het CL-5 in DDR2-667 is en CL-4 in DDR2-533 (dat heeft het nanya geheugen iig dat er standaard in zit).

Ook zo lekker, WMP11 draait standaard in 32-bit, terwijl er ook een 64-bit versie in windows zit, hetzelfde geldt ook voor IE7... Beide zijn dan ook dubbel geïnstalleerd, lekker bezig MS...

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 15-11-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dus er zit standaard DDR2-533 in?

Dan is het dus slimmer om er 2 van DDR2-667 in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee Standaard DDR2-667 CL-5. Dit geheugen werkt als het in 533MHz mode wordt gezet op CL-4. Wat ik zei is dat de 2 in de shop ongeveer gelijk zijn behalve de snelheid. Die mensen zijn lui dus gewoon copy past waardoor de info van het DDR2-533 nu op hun site ook staat bij DDR2-667. Dit zal de reden zijn waarom challengecomputers zegt dat het CL-4 is ipv CL-5 wat op de site van G-Skill staat.

Check het maar eens met CPU-Z ( www.cpuid.com/cpuz )*
*)Kan ik niet lezen onder vista...

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 15-11-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Heb cpu-z er ff op losgelaten.

Hij geeft aan dat de Nanya module en PC5300 type is, CAS5.0 @ 333Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan klopt het dus, DDR2-667 op CL-5. (667MHz vanwege Double Data Rate (DDR), 2x333.333.... MHz)

Wat zijn we weer lekker bezig bij MS, ik kan niet eens WMP11 x86, IE7 x86 en photoviewer x86 er af gooien :| Nu zit ik dus met een aantal dubele programma's waarvan windows standaard de verkeerde pakt, lekker, nog meer emulatie dan nodig... :r

[ Voor 60% gewijzigd door GENETX op 15-11-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Inderdaad.

Heb een module besteld. Maar meteen een sidepanel voor mn computercase erbij, 10 euro verzendkosten voor alleen wat geheugen vond ik wat overdreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Haha, dan zal ik ook maar snel bestellen voor ze definitief die prijs goed zetten, Toch wel mooi om het geheugen iig 20 euro goedkoper te krijgen, daar heb ik 20 minuten fietsen wel voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Inderdaad. Voor 1 euro per minuut wil ik wel een hele dag fietsen :P

Er staat wel bij dat ze de module nog gaan bestellen bij mij, of in ieder geval dat ie niet op voorraad is. Dus het is nog wel even hopen dat ze hem daadwerkelijk uitleveren voor deze prijs :)

Heb hun AV erop nageslagen en ze hebben zich nog wel redelijk ingedekt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GremliN-Online schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:02:
Dan klopt het dus, DDR2-667 op CL-5. (667MHz vanwege Double Data Rate (DDR), 2x333.333.... MHz)

Wat zijn we weer lekker bezig bij MS, ik kan niet eens WMP11 x86, IE7 x86 en photoviewer x86 er af gooien :| Nu zit ik dus met een aantal dubele programma's waarvan windows standaard de verkeerde pakt, lekker, nog meer emulatie dan nodig... :r
IE7 32bit is nog wel handig, aangezien er nog geen flash plugin is die 64 bit draait :/ . Op de site van adobe als oplossing ook gewoon dat je maar de 32bit IE moet openen :X

En over aero bij power saver, bij mij is het standaard dat aero er dan vanaf gaat, heb ik niets voor moeten instellen dus ik weet ook niet waat dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Aah ok, nog geen problemen mee verder aangezien ik toch firefox gebruik.

Morgen zet ik wel de meeste dingen uit de Program Files folder in de Program Files (x86) folder zodat standaard vanaf die locatie ook een 64-bit prog wordt gestart. Ik zet de 32-bit versies dan in een andere map..

[ Voor 60% gewijzigd door GENETX op 15-11-2006 23:16 ]

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Heb net even gekeken op www.challengecomputers.nl maar zoveel scheelt het niet met de goedkoopste bij de pricewatch. 87e bij www.challengecomputers.nl, en 101 bij de goedkoopste webwinkel.

Is de verwachting trouwens dat dit mem nog gaat zakken in de prijs de aankomende maanden? Heb de extra gig namelijk nog niet direct nodig en als de prijs gaat zakken kan ik net zo goed even wachten, iemand? :/

• GENETX
Het scheelt toch zo'n 10 euro aangezien daar ook nog verzendkosten bij komen. Aangezien die winkel gewoon dichtbij me zit kan ik hem gewoon terplaatse halen. Geloof me, hier (waar ik woon) is ondanks 6 à 7 computer winkels (exclusief de gewone elektronica ketens als expert) op 50.000 inwonders in deze stad (ja in het noorden is 50.000 veel :P) toch vaak 10% duurder zijn dan de pricewatch vandaar gok ik dat de prijs ook niet klopt, al helemaal als ik naar de 533 versie kijk...

Maar over de prijs van geheugen, ik dnek dat die nog wle even hoog blijft. Ik wil ook 2 GB omdat het gewoon nodig is onder vista als je meer dan Internetten wilt. Zo zullen veel mensen denken en kerst moet ook nog komen. Dan krijgen we de vista release. Het is upgrade, upgraden en upgraden van geheugen waardoor de prijs stijgt en het aanbod mischien wel te klein wordt, de prijs zal de komende 3 maanden eerder stijgen dan dalen gok ik zo.

Edit: ben er net achter gekomen dat Starforce het misbaksel was in plaats van de nVidia drivers. Zal dus zo ff 96.85 proberen en zal van me laten horen hierover. Ook zal ik de 64-bit apps ook in de x86 map zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 16-11-2006 12:16 ]

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Is het trouwens echt zoveel veel beter om 2 gig te hebben met Vista? Of is 1 gig goed te doen?

• GENETX
Vista x64 geeft bij mij nu 750MB in gebruik. Ik heb nu aanstaan: WMP11 x64, FF 2.0, Office Outlook 2007, WLM, Sidebar en Aero. In XP had ik zonder Aero en Sidebar (natuurlijk :P) 450-500MB. Windows Vista draait heerlijk op 1GB en snel en soepel, maar dan wel alleen met wat standaard spul zoals internet. Moet er worden gephotoshopped (is dat correct nederlands?! :P) of worden gegamed dan zul je toch 2 GB nodig hebben. Ik zal nog ff 1 game zo testen eerst en daarna zal ik hier een review van Windows Vista op de A6T tot nu toe hier neerzetten zodat iedereen kan zien wat hij moet doen voor vista en of de upgrade op dit moment interessant is.

• ID-College
  • Laatst online: 08:18
Lijk me handig Gremlin. Ik heb ook de A6T, wil weleens weten of het slim is. Heb nu ook 1 GB. Voor vista misschien 2GB vatten? :)
Weet jij trouwens ook welk merk erin zit? Het is als het goed is DDR667. Ik wil eigenlijk identiek geheugen voordat ik weer problemen krijg. Ik las nanya, weet jij of dat ook het geval is? :)
Edit: ff snel laptoppie opengemaakt. heb hier Nanya 1GB PC2-5300. Latency is als ik het goed begrijp 5-5-5-12.

[ Voor 57% gewijzigd door ID-College op 16-11-2006 13:28 ]

• GENETX
Ja bovenstaande dimm klopt, gebruik volgende keer CPU-Z oid, scheelt het openmaken van de laptop. Heb helaas dat geheugen niet gevonden in NL...

• ID-College
  • Laatst online: 08:18
GremliN-Online schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:31:
Ja bovenstaande dimm klopt, gebruik volgende keer CPU-Z oid, scheelt het openmaken van de laptop. Heb helaas dat geheugen niet gevonden in NL...
Klopt zijn maar 2 schroefjes en had geen zin om hem aan te zetten. accu is leeg.
Eehm, zou willekeurig kingston geheugen ook passen? Ook PC5300 CL5?
Heb nogal problemen met mijn pc gehad met verschillende geheugenbankjes dus heb het er niet zo op :)
Lijkt me wel, maar je weet het nooit vandaar :)

• GENETX
Ja heb ook met mijn PC eens probs gehad daarom zit ik er over te denken het geheugen lokaal te kopen iig. Ik weet ook niet hoe het met dualchannel zit of de dimms ext identiek moeten zijn (zelfde merk etc) of dat het gewoon 2 verschillende kunnen zijn die op exact dezefde snelheid lopen, times gelijk en de grootte van de chips. Ik heb later mn PC gewoon met het geheugen dat we hadden (elixir meende ik) met PQI geheugen laten werken.

Zal zo een review schrijven (in een nieuwe post), ik kan al zeggen dat het gamen beter is geworden!

• GENETX
(P)review van MS Windows Vista x64 RTM (Build 6000) op de A6T

Deze review is hoogstwaarschijnlijk ook toepasbaar op de A6Tc en A6M (behalve gaming)

Instalatie
Instalatie gaat vlekkeloos en duurt ongeveer even lang als XP.

Tip hiervoor:
Wel recovery: Maak de Windows Partitie minimaal 25GB, 30GB aanbevolen.
Geen recovery: Maak de Windows Partitie minimaal 20GB, 25GB aanbevolen.

Ik heb zelf 20GB aangezien ik geen gedonder wilde met mn docs en ik dit al had in XP. Ik houdt nu 5Gb over na standaard apps als office e.d. Ik heb recovery uitgezet. Ik heb dus nu nog wat speelruimte (~2-3GB) voor updates en indexing etc. en 2GB voor swap.

Drivers
Er worden veel drivers gevonden en Vista is na instalatie goed te gebruiken.

Dingen die niet aan de praat komen:
Drivers: USB2.0 (webcam), Unknown (ATK0100 ACPI, Fn toetsen voor volume), Base System Driver (unknown)

Software: Power4Gear en de Email led werkt ook niet.

Hardware laptop: Stop/Start werken niet. Ook de volgende Fn combo's niet: Fn+ F2, F7, F8, F10, F11, F12. Ook Fn-Num toetsen werken niet, hiervoor moet eerst Numlock worden aangezet.

Instalatie van enkele drivers

GeForce Go 7600:

Download de nieuwste desktop driver van nvidia.com (versie 96.85). Laat deze instaleren (uitpakken vooral). Tijdens de instalatie komt er een fout. Dan ga je naar www.laptopvideo2go.com en download je de .inf uit de Vista64 80 reeks en sla deze op in de nVidia map (overwrite) (C:\NVIDIA\Blaat\Blaat\). Run setup en enjoy Aero.

Realtek audio:

Deze gaf mij een probleem dat ik geen geluid over de koptelefon kreeg, fix: Neem de driver van de Asus CD. De eerste keer zal het mis gaan en Windows vraagt of het goed was geïnstalleerd, kies dat dit niet het geval was. Installeer opnieuw en nu werk hij wel goed.

Synaptics Touchpad:

De eigen driver werkt wat beter naar mijn idee. Download de nieuwste driver gewoon van de synaptics site (google nu zelf maar ff :P). Kies dan Driver en support oid en download de Windows XP x64 versie. Gewoon instaleren, geen probleem.

nVidia nForce Drivers:

Download de laatste drivers van de nVidia site. (Dus de Vista x64 versie). Ga via apparaat beheer dit instaleren door te laten zoeken op nieuwe drivers in de map waar je ze hebt geplaatst. Weet niet precies welke het was, ik gok op SMBus oid, maar dat merk je snel genoeg.

Modem:
Gewoon via de Asus CD instaleren.

Ricoh cardreader:
Volgens mij werkte deze ook al standaard, toch heb ik hem ook nog eens gevonden en geïnstalleerd. Kan de link niet zo snel vinden, volgens mij had ik hem op www.planetamd64.com gevonden, mochten mensen dus problemen hebben, zoek daar. Ik zal zo zelf ook even een poging doen.

Edit: Deze zijn het mischien, ditis wat ik vond: http://www.planetamd64.co...=Attach&type=post&id=3662

(je moet wel zijn geregistreerd op planetamd64.com gok ik.)

Componenten die dus wel werken zijn o.a.
Mic bij de webcam, WLAN, LAN.

Verder heb ik helaas de AMD Turion nog niet zien terugclocken maar dit kan ook aan de software liggen voor het uitlezen. Verder heeft naar mijn weten de nVidia driver ook geen powermizer op dit moment.

Driver Voorspellingen
De AMD driver wil niet instaleren, Windows heeft wel een standaard K8 driver. Ik heb al een beta versie van de ATK0100 ACPI ulity gehad en werkte met de toetsen, echter zag ik wel wat in het beeld maar deed het verder niet. Power4Gear had ook een nieuwere versie bij de A7T die wel werkt, maar wederom niks doet, toch heb ik vertrouwen dat Asus er aan werkt, iig al voor de andere modellen maar de A6T gebruikt gewoon dezelfde software. Ook de webcam wordt in alle Asus laptops gestopt zowat waardoor daar ook wel support voor zal komen. Dan rest de AMD driver, van AMD kunnen we zeker een driver verwachten. Hetzelfde van nVidia, er zal binnenkort wel een niet Beta driver uitkomen voor vista. Ik heb dus vertrouwen in de toekomst!

Accutijd
Ik dacht eerst dat het niks zou worden maar blijkt mee te vallen. Het schommelt wel maar hij kwam bij mij (even uitgelezen, niet laten leeglopen) 2 -2.5 uur. Dit was met lage brightness en op het laatst met Aero helemaal uit (dit kwam omdat ik azureus starte, en Aero niet compatible is met Java op het moment.

Ook in plaats van de werking van de Asus toetsen heeft Windows een Mobility center waar dingen zoals WLAN, Powersaving en volume vlot zijn te regelen. Vervangen kan het de toetsen natuurlijk niet, maar het is zeker beter dan allemaal menu's te moeten doorlopen.

Performance
Ik vind Vista sneller starten en werken dan XP! En dat is voor mij eigenlijk wel een verassing. Aero loopt soepel en ook de sidebar geeft geen problemen (behalve het verkeerd voorspellen van het weer, gister had ik een zonnetje terwijl het hier met bakken uit de lucht kwam :P). Geheugengebruik gaat wel vors vooruit: van 450-500MB in XP naar 750-800MB in Vista. Ik heb dan aanstaan: WMP x64, WLM, Firefox 2.0, Aero en de Sidebar. Zonder Sidebar daalt het gebruik met zo'n 20MB. Ondanks het grote geheugen gebruik draait het al met al soepel.

Gaming Performance

TMN: Niet te spelen, al is het starforce probleem opgelost, de game start gewoon niet.

Wolfenstein: Enemy Territory: (edited). Met patch 2.60 heb ik het probleem dat ET hangt als het opstart met PB enabled. Dit moet ik zo maar ff dmv cfg bestanden/.bat bestand fixen. Als hij start loopt hij naar behoren boven de 90FPS. Echter wordt er wel vaag gerenderd, zou dit met de driver of OpenGL->Direct3D te maken hebben?

Just Cause: De laatste game. Ik kon hem na de driver update nu wel goed spelen. Ik had gewoon mn oude install met de widescreen hack. Alles maxed out en gewoon speelbaar. Verde rgeen FPS counter maar voelde Minstens evensnel aan.

Voor het spelen heb ik de sidebar uitgezet en het ingesteld dat Aero uitgaat via de properties (compability -> disable desktop composition en disable visual themes). Ik denk dat MS zich goed aan zijn woord heeft gehouden om alles er achter uit te schakelen.

Geheugen
1GB is genoeg, zelfs voor Just Cause wat me alweer verbaasde. Met 1Gb kun je prima alles aan hebben voor internet werk. Ben je van plan om van alles te doen op 1 moment, koop dan nog een 1GB latje, het zal zeker sneller lopen maar is in mijn ogen niet direct bittere noodzaak.

Overige tips
Ik heb er 1 op het moment. WMP11 start namelijk standaard de 32-bit versie en kon dit niet makkelijk aanpassen. Ik heb nu een aantal programma's (die hier onder staan) in een nieuwe map binnen Program Files (x86) gezet. Daarna heb ik die programma's uit de Program Files map gekopieerd en in de Program Files (x86) map gezet. Nu staan de 64-bit versies er ipv de 32-bit. Ik kon het niet anders oplossen. Nu worden dus mooi de 64-bit progs gestart op elk punt en is er altijd nog een backup van de 32-bit versies _/-\o_ .

Programma's:
Windows...: Media Player, Calendar, Mail, Photo Galery, Sidebar.

Advies voor de doelgroepen

Die Hard Gamers: Blijf op XP
Mobiele mensen, accu is belangrijk: Blijf XP

Voor de rest die wil genieten van Aero, wat game en programma incompability riskeert, de webcam kan missen en ook dat uurtje accu tijd: Stap vandaag nog over, Vista PWNED gewoon in mijn ogen.

Conclusie
Alles zal goed komen met Vista op de A6T. De performance van Windows is zeer goed en ook de beveiliging merk ik echt. Er zullen nog wat programma's zijn die niet werken (Ik moest de nieuwste Nero downloaden, een nieuwe NOD32 Virus scanner e.d.) maar ik heb nu het meeste wel draaien en loopt verder stabiel. De laptop is voor mij werkbaar.

EDIT: Tijdens het browsen op planetamd64.com kwam ik nog een asus acpi driver tegen, zal zo zeggen hoe die werkt. Update: Helaas, is de ATK2000, ipv ATK0100, wordt niet gekpakt.

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 16-11-2006 17:48 ]

• B-Buster
Lol jij doet goed werk man. Keurige review, thumbs up!

Ik concludeer hieruit dat Vista voor mij onzinnig is. Ik wil met mijn laptop af en toe wat gamen en ik neem hem regelmatig mee de komende maanden.

Ga wel nog steeds het geheugen uitbreiden denk ik. Dan heb ik tenminste dual channel werkend en denk dat het ook met games toch wel wat soepeler gaat dan.

• hellboy123
B-Buster schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:41:
Lol jij doet goed werk man. Keurige review, thumbs up!

Ik concludeer hieruit dat Vista voor mij onzinnig is. Ik wil met mijn laptop af en toe wat gamen en ik neem hem regelmatig mee de komende maanden.

Ga wel nog steeds het geheugen uitbreiden denk ik. Dan heb ik tenminste dual channel werkend en denk dat het ook met games toch wel wat soepeler gaat dan.
je kan ook als dual boot draaien, Pak norton partition magic, maar een extra partitie aan naast de al bestaande XP partitie. Ongeveer 20gb is mooi. Dan brand je VISTA, start je de pc opnieuw op en laat je m de dvd booten. Je installeert vista, en er wordt meteen een dual boot functie aangemaakt. Als je de computer aanzet krijg je een scherm met de keuzes "windows vista" en "earlier version of windows". Werkt perfect zo ;) Als ik op school zit, of een game wil spelen start ik XP op, wil ik wat spelen in vista kies ik voor vista ;)

• GENETX
Doh, ben er net achter gekomen dat ik gewoon de verkeerde patch voor W:ET had, ik moest 2.60 hebben ipv 1.02 (en ja, 2.60 is de patch na 1.02, logisch hè). Zo ff mn resultaten plaatsen. ik denk dat ik zo ook nog ff uit verveling 3dmark06 ga laten draaien.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb nu 6 maanden de A6JC. 2 maanden terug vielen me een paar donkere vlekjes op in het midden van het scherm. Nu vandaag viel me een hele lichte vlek op helemaal linksonderin.

Na de Nokia Monitor Test gedraaid te hebben denk ik dat die lichte vlek linksonder met backlight-leaking te maken heeft. Is daar iets tegen te doen? Garantie? Die donkere vlekjes zijn niet eens zo heel erg, maar vooral die lichte vlek linksonder...die stoort best erg

Edit:
Hier een foto, beeldscherm ietwat ingeklapt zodat je goed ziet wat er aan de hand is:
Afbeeldingslocatie: http://dev.zeepbakje.nl/IM000872.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Pingelmonster op 16-11-2006 17:40 ]

• hellboy123
hhmm vaag iets met Vista hierzo. Het geluid werkt standaard gewoon via de speakers. Na het stukje van Gremlin-Online te hebben gelezen 2x de drivers geinstalleerd. Nu werkt me koptelefoonaansluiting inderdaad goed, maar mn luidsprekers niet meer 8)7 . Dit is versie 1.49 wilt niet installeren, en ben nu versie 1.50 aan het downloaden(13mb, met 6kb/s duurt nog wel even, en nee dat ligt niet aan mijn internet :P )

• GENETX
Hmmz appart, ik heb geen problemen, als ik mn koptelefoon er uit trek krijg ik gewoon weer geluid door de speakers. Realtek geeft idd mooi DX10 aan :)

Na ff kijken kwam de fout van mij. Ik meende de nieuwe te hebben geprobeerd, het zijn echter de drivers van de Asus CD aangezien er asus bovenstaat, sorry, zal het ff editen.

• hellboy123
GremliN-Online schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:45:
Hmmz appart, ik heb geen problemen, als ik mn koptelefoon er uit trek krijg ik gewoon weer geluid door de speakers. Realtek geeft idd mooi DX10 aan :)

Na ff kijken kwam de fout van mij. Ik meende de nieuwe te hebben geprobeerd, het zijn echter de drivers van de Asus CD aangezien er asus bovenstaat, sorry, zal het ff editen.
asus staat er boven omdat hij dat ziet van het moederbord, bij elke pc geeft het programma zelf aan welk merk het is en wijzigt hierbij meteen het uiterlijk van de control centre :)

• B-Buster
hellboy123 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:10:
[...]

je kan ook als dual boot draaien, Pak norton partition magic, maar een extra partitie aan naast de al bestaande XP partitie. Ongeveer 20gb is mooi. Dan brand je VISTA, start je de pc opnieuw op en laat je m de dvd booten. Je installeert vista, en er wordt meteen een dual boot functie aangemaakt. Als je de computer aanzet krijg je een scherm met de keuzes "windows vista" en "earlier version of windows". Werkt perfect zo ;) Als ik op school zit, of een game wil spelen start ik XP op, wil ik wat spelen in vista kies ik voor vista ;)
Ik weet hoe ik een dual boot maak :+

Gebruik dat op mn desktop ook voor XP Pro, Vista en XP MCE05. Werkt idd goed. Dat gedoe met 'earlier version' enzo is trouwens niet nodig, zijn tooltjes om dat bootmenu aan te passen en XP standaard 1e keus te laten zijn ;)

Echter, op mn laptop zie ik dat helemaal niet zitten. Vista slurpt veel gigjes op en XP verbruikt er ook al eentje ongeveer. Dan blijft het toch nog altijd maar een 100gb schijfje dat erin zit... Ik heb nu nog maar 20 gb vrij en daar is weinig aan te veranderen zonder dat ik dingen kwijt ben die niet weg moeten.

Wordt tijd dat er 2.5" 160 gig 7200rpm schijfjes komen. Seagate.. Hitachi.. contact?!

[ Voor 5% gewijzigd door B-Buster op 16-11-2006 17:58 ]

• GENETX
Ben benieuwd of die er uberhaupt komen voor de A6T, er zit hier helaas geen SATA schijf in.

De game performance is toch goed, toen ik eerst keek wilde ET niet goed en Just cause ook niet. Nu lopen allebei zoals het hoort onder vista (misschien had ik hem nie top max performance).

Met patch 2.60 heb ik het probleem dat ET hangt als het opstart met PB enabled. Dit moet ik zo maar ff dmv cfg bestanden/.bat bestand fixen. Als hij start loopt hij naar behoren boven de 90FPS. Echter wordt er wel vaag gerenderd, zou dit met de driver of OpenGL->Direct3D te maken hebben?

Zal nu ff 3dmark06 downloaden.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Ik heb een vraagje aan een A6T of A7T gebruiker met de 7600 Turbocache variant (256+256MB).

Is het mogelijk om de TC ook uit te schakelen? ik ben van plan een A6T te halen, maar ik zit absoluut niet te wachten op een of andere fijne feature die MB's van mijn DDR wegsnoept zonder dat dat uitkan...

• GENETX
Sterker nog, op de Asus site staat idd dat er TC op zit. Echter heb ik nergens in het nVidia control panel een plek gezien om het in te stellen. Overal wordt 256MB aangegeven, dus volgens mij wordt er niet eens van TC gebruik gemaakt!

• Henk
GremliN-Online schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:16:
Sterker nog, op de Asus site staat idd dat er TC op zit. Echter heb ik nergens in het nVidia control panel een plek gezien om het in te stellen. Overal wordt 256MB aangegeven, dus volgens mij wordt er niet eens van TC gebruik gemaakt!
Ik wil dat wel erg graag zeker weten. Ik ben namelijk van plan dit weekend of volgend weekend een A6T te halen (of een A7T als die onverhoopt in mijn fototas blijkt te passen) en ik prik daar dus gelijk een gig DDR bij bij aanschaf, omdat ik dat nodig heb. Dan wil ik niet dat ik daar gelijk een kwart van kwijt ben omdat nvidia een lollige feature verzint die niet uit kan :P

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
is er niemand die me wat advies kan gegeven naar aanleiding van mijn vorige post? (zie bovenaan deze pagina)...

• GENETX
@ T.Vandenhurk: geen idee, ik zou asus even vragen aangezien ik op mn A6T geen probs heb.

@ RedXraD: Ik kan je niks zeker laten weten. Het zou kunnen zijn dat je Turbocahce kunt gebruiken als je minimaal 2GB hebt maar ook dit weet ik niet zeker. heb er iig niemand hier over horen praten. Verder is de A6T de op 1 na snelste in GFX die ik heb gezien met benchmarks, vele GF Go 7600 kaarten in andere laptops presteren minder. Volgens mij zit er uberhaupt geen TC op de 7600, maar kan er naast zitten. Ik kan je niks garanderen.

Even gekeken op nvidia.com. Bij de features en benefits van de Go 7600 staat geen TC genoemd, bij de 7300 wel. Dus denk dat je wel vrij zeker kan zijn dat er geen TC is aangezien dit hardwarematig wordt gedaan bij nVidia.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 16-11-2006 19:31 ]

• Henk
GremliN-Online schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:26:
@ T.Vandenhurk: geen idee, ik zou asus even vragen aangezien ik op mn A6T geen probs heb.

@ RedXraD: Ik kan je niks zeker laten weten. Het zou kunnen zijn dat je Turbocahce kunt gebruiken als je minimaal 2GB hebt maar ook dit weet ik niet zeker. heb er iig niemand hier over horen praten. Verder is de A6T de op 1 na snelste in GFX die ik heb gezien met benchmarks, vele GF Go 7600 kaarten in andere laptops presteren minder. Volgens mij zit er uberhaupt geen TC op de 7600, maar kan er naast zitten. Ik kan je niks garanderen.

Even gekeken op nvidia.com. Bij de features en benefits van de Go 7600 staat geen TC genoemd, bij de 7300 wel. Dus denk dat je wel vrij zeker kan zijn dat er geen TC is aangezien dit hardwarematig wordt gedaan bij nVidia.
hmm, bedankt voor je antwoord :) ik ga er denk ik nog een mailtje aan wagen naar asus, en anders wordt het die laptop waarschijnlijk gewoon, dan maar op de gok :+

En zo'n ramp zal TC vast niet zijn? :+

• GENETX
Nee TC zal geen ramp zijn met 256MB dedicated, die heb je normaal ook al, met grotere textures zal het alleen nog maar beter zijn denk ik eigenlijk. Bij de 6200 etc kaartjes is het wel minder als je van 128MB dedictaed naar 32MB dedicated en 96MB TC gaat natuurlijk.

Ik heb nu ook 3Dmark06 gedraait en ik kwam uit op 2140 punten onder Windows Vista x64. Dat valt me niet tegen, Daarmee komt hij waarschijnlijk nog steeds hoger uit dan een gemiddelde go 7600 onder XP. Ook scheelt het maar 71 punten met de XP test (2211 punten). Verder is dit natuurlijk nog een Beta Driver en moest er ook nog eens van WOW gebruik gemaakt worden. Ik heb wel de sidebar uitgezet en ook Aero uitgezet bij het opstarten, maar dit doe ik dan ook voor elke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Goed, ik heb mijn Asus A6TC nu een ruime dag in mijn bezit en ben er blij mee, behalve die voorgeïnstalleerde zut. Nu heb ik in 4 talen recovery CDs gekregen (8)7) en ik heb ook al die verborgen recovery partitie gevonden. Ik begrijp alleen dus goed dat er geen 'gewone' XP Home bij zit om de boel schoon zonder die meegeleverde meuk te installeren?

Anders leen ik morgen de CD van mijn halfbroer, ik heb toch mijn eigen licentie gekregen met deze laptop dus dan komt het ook wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
Die cd's die je erbij hebt gekregen installeren al die 'meuk' weer mee ja.
Ik heb ook gewoon een gewone Windows XP Home cd gebruikt voor een herinstallatie, en dat werkt(e) prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Vandaag de A6T AP008B toch maar weg laten leggen, morgen ophalen :) het is wel jammer dat de tweede streep geheugen een week later komt, maar dan heb ik nog wat om naar uit te kijken ;)

Het is nét geen A7T geworden, met als voornaamste reden het gewicht maar ook de grootte. Het kreng zou met geen mogelijkheid in mijn fototas passen, en tsja, zo belangrijk vind ik die 3cm dan niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik heb nu ook het 1GB latje besteld. Heb 1 benchmark ervan gevonden waar het geheugen iets sneller was dan dat van de Apple Macbook. Verder leip het volgens de testers goed en stabiel. Ze hadden verder alleen pluspunten dus dat belooft wat :).

Verder heeft het exact dezelfde timings, zal nog even kijken of ik een datasheet kan vinden maar ik gok dat we het mooi in Dualchannel kunnen draaien :). Verder ook 16x 64MB blokjes, dus ook dat is hetzelfde :D

http://www.dexgo.com/inde...5&rubrik=Hardware&seite=8

Kan het geheugen op andere sites voor zo'n 110 euro vinden. Echter op GoT (kom ik dna weer via google :P) zag ik dat op jaha.be het geheugen ook maar 90 euro kostte, er is dus hoop dat er niet in de prijs is vergist. Echter vind ik het een koopje, zeker hier aangezien SoDimm DDR2 667 bij de concurrent hier zo'n 140 euro kost.

[ Voor 62% gewijzigd door GENETX op 17-11-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
We gaan het zien :)

Als het niet wilt icm de nanya module bestel ik dr gewoon nog een tweede bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
ik heb een asus a6t. Nou wil ik daar graag Xp pro op hebben, dus ben ik die nu aan het installeren.

Ik heb de hele schijf en alle partities eraf gegooid tijdens de installen en de schijf in 2 gedeeld (15 gig. voor windows en D schijf met de rest)

Hij heeft xp er nu opstaan, maar elke keer als ik opstart vraagt hij welke versie van XP ik wil opstarten:
Xp pro of Xp home.

Ik begrijp hier niks van want Home staat er helemaal niet op (en doet het ook niet als ik het selecteer)
Nu zit ik niet te wachten op deze keuze als ik opstart, hoe pak ik dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Waarschijnlijk moet je even de boot.ini aanpassen. Die staat in je C: map. Wel even bij mapopties aanvinken dat ie systeembestanden weergeeft ;)

Als je de boot.ini opent zie je 2 regels met windows versies staan. De oude kan je verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
hey idd
bedankt buster! werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Mooi zo.

En graag gedaan natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Volgens mij is de fan van mijn A6Va aan het overlijden, iedere keer als hij aanslaat hoor je een soort van klikkend geluid, dat was eerder niet zo.

Lappie is pas een jaartje oud, dus ik hoop niet dat hij binnenkort richting Asus kan vanwege totale oververhitting ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
Ik heb de laatste tijd ook wel gedacht dat mijn fan wat meer geluid maakte dan voorheen.
Overigens ook iets énorm irritants wat ik nu heb: Als ik mijn laptop sochtends opstart en ik ga typen(zoals nu) dan piepen de toetsen aan de linkerzijde van het toetsenbord. Dit is na een tijdje over, maar wel redelijk irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat piepen had ik laatst met mn spatie op mn A6T, echter is het nu al weer over :)
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.