[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 19.856 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 00:21
TommyGun schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:04:
Omdat ik er gewoon niet uitkom, iemand goede ervaringen met het samenstellen op Laptops 4U?

Want lees wel dat je dan wat geneuzel krijgt met fabrieks garantie als er een defect is, maar ... ?
Van de site van laptopis4u:

"wil mijn laptop door Laptops4U aan laten passen (bijv. extra geheugen, andere harde schijf etc.). Wat heeft dat voor gevolgen voor de garantie?
De meeste fabrikanten gaan niet akkoord met aanpassingen aan de laptop, uitgevoerd door u of ons. Ze proberen u dan snel af te wimpelen, echter daar hebben ze geen enkele reden toe. Een andere harde schijf of extra geheugen zal niet de oorzaak zijn dat bijvoorbeeld een moederbord door brandt. Om dit probleem te ontlopen, zal de laptop in originele staat worden retour gezonden naar de fabrikant. U kunt dat zelf doen, u kunt ook de laptop naar ons sturen en dan regelen wij dat de laptop gewoon netjes en snel wordt gemaakt. Let wel op: indien er standaard pick up & return garantie op de laptop zit en u wilt dat Laptops4U de laptop terug stuurt naar de fabrikant, dient u de laptop op eigen kosten naar ons op te sturen. Wij sturen hem vervolgens door naar de fabrikant en tenslotte weer naar u."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Ja dat stukje had ik gevonden, maar ging mij meer om ervaringen maar oke. Zal wel goed zijn :)

Binnenkort eens wat bekijken. Bedankt iig

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:49:
[...]

idd dat vraag ik me dus ook af. Als het niet schadelijk is dan hou ik hem gewoon, want hij bevalt uitstekend. Waar had jij hem eigenlijk vandaan?
Mijnes heeft aan de rechterkant ook dat als de brightness volledig staat en de kleur wit is dat je golfjes ziet lopen, net alsof je een refreshrate hebt van 20hz ofzo.

Ik heb mijnes bij Laptop4u vandaan, vorige week dinsdag avond besteld en geld overgemaakt, donderdag was ie in huis. Inclusief geheugen upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Twee vragen:

1. Heeft iemand de microfoon (A6Ja-Q007) werkend i.c.m. MSN (inmiddels Live Messenger)?
2. Heeft iemand zo'n laptophouder in het bezit i.v.m. anti-rsi bij lang werken op je laptop? Aanbevelingen, ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johpie schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:15:
[...]

Mijnes heeft aan de rechterkant ook dat als de brightness volledig staat en de kleur wit is dat je golfjes ziet lopen, net alsof je een refreshrate hebt van 20hz ofzo.

Ik heb mijnes bij Laptop4u vandaan, vorige week dinsdag avond besteld en geld overgemaakt, donderdag was ie in huis. Inclusief geheugen upgrade.
dat heb ik nog niet gemerkt en kan dat op dit moment ook niet omdat het beeldscherm op 1 of andere manier nu wel normaal werkt :S Misschien moet ik een kabeltje aandrukken. Iemand enig idee of de garantie dan vervalt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johpie schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:15:
[...]

dat heb ik nog niet gemerkt en kan dat op dit moment ook niet omdat het beeldscherm op 1 of andere manier nu wel normaal werkt :S Misschien moet ik een kabeltje aandrukken. Iemand enig idee of de garantie dan vervalt??
jaccoswinkels schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:39:
Twee vragen:

1. Heeft iemand de microfoon (A6Ja-Q007) werkend i.c.m. MSN (inmiddels Live Messenger)?
2. Heeft iemand zo'n laptophouder in het bezit i.v.m. anti-rsi bij lang werken op je laptop? Aanbevelingen, ervaringen?
realtek hd audio manager ff opstarten, dan de tab mixer, mic volume omhoog gooien. Rode balletje eronder aan tikken, de puntjes naast het balletje aanklikken en microfoon boost inschakelen. Zou moeten werken als het goed is

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaccoswinkels schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:39:
Ik heb er eentje maar voor mij werkt ie averechts, ik kan juist niet goed omhoogkijken dus mij bezorgt het alleen maar kramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Hmm heb zelf geen problemen met het beeldsherm, heb verschillende instellingen geprobeerd maar het ziet er goed uit. Ik heb een asus A6T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:03:
[...]

Ik heb er eentje maar voor mij werkt ie averechts, ik kan juist niet goed omhoogkijken dus mij bezorgt het alleen maar kramp.
Het is toch ook niet de bedoeling dat je omhoog kijkt, maar meer recht vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu knippert ie weer wel... maar die golven daar heb ik geen last van. FF getest met Dead pixel checker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Lol 30 posts per dag ineens ;)
Vervelend voor jullie zeg met die flikkeringen. Ik heb wel dat als ik de brightness instell op een van de lagere standen dat je dit kunt horen aan het scherm. Een soort heel zacht gezoem hoor je.
Als ik het scherm uitzet met Fn + F7, dan is het geluid weg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:27:
Lol 30 posts per dag ineens ;)
Vervelend voor jullie zeg met die flikkeringen. Ik heb wel dat als ik de brightness instell op een van de lagere standen dat je dit kunt horen aan het scherm. Een soort heel zacht gezoem hoor je.
Als ik het scherm uitzet met Fn + F7, dan is het geluid weg !
zo te horen is het scherm dus een a6t kwaaltje. Ik neem dat knipperen dan maar voor lief, lijkt me weinig kwaad te kunnen en anders komen we daar binnen 3 jaar wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:46
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:15:
[...]

zo te horen is het scherm dus een a6t kwaaltje. Ik neem dat knipperen dan maar voor lief, lijkt me weinig kwaad te kunnen en anders komen we daar binnen 3 jaar wel achter.
idd, zo denk ik er ook over. Welke dead pixel checker heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaccoswinkels schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:14:
[...]
Het is toch ook niet de bedoeling dat je omhoog kijkt, maar meer recht vooruit.
Klopt, maar een deel van je scherm komt dan boven ooghoogte uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:15:
[...]

Let er wel op dat er 1 jaar garantie zit op het scherm, niet 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:45:
[...]

Let er wel op dat er 1 jaar garantie zit op het scherm, niet 3.
dat klopt niet. tis gewoon 3 jaar op het gehele product. Had het nog ff nagevraagd.

@jophie: Ik had dit progje gebruikt http://www.dps.uk.com/download.php?file=4

De mensen die hebben gekeken of hun backlight het ook had, het is echt bijna niet te zien. Zeker als je alleen de gordijnen dicht doet. In een volledig donkere ruimte zoals de wc komt het al een stuk beter naar voren en speel ook eens wat met de hoek van het scherm en de brightness. Ik wil hem eigenlijk niet nog eens terug sturen om er achter te komen dat ik weer een laptop met hetzelfde probleem heb gekregen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:57:
[...]

dat klopt niet. tis gewoon 3 jaar op het gehele product. Had het nog ff nagevraagd.

@jophie: Ik had dit progje gebruikt http://www.dps.uk.com/download.php?file=4
Weet je dat zeker? Want als ik http://www.laptops4u.nl/info/a6t-ap008-b-1020.html op garantie klik, dan zegt ie toch echt 1 jaar op scherm en accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:06:
[...]

Weet je dat zeker? Want als ik http://www.laptops4u.nl/info/a6t-ap008-b-1020.html op garantie klik, dan zegt ie toch echt 1 jaar op scherm en accu...
volgens 4launch wel en als ik op de asus site kijk zie ik alleen de accu die maar 1 jaar garantie krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:27:
[...]

volgens 4launch wel en als ik op de asus site kijk zie ik alleen de accu die maar 1 jaar garantie krijgt
Vreemd, ik zal het nog eens navragen bij Laptops4u. Zal namelijk niet de eerste keer zijn dat er iets verkeerds op de Asus site staat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:02
Ik heb geen Asus laptop, maar wel een GeForce 7600 Go, en daarom stel ik deze vraag hier.

Ik zat net ff te kijken in Rivatuner, en toen zag ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~crapt001/rivatuner.jpg

Hier zijn toch 2 pixel pipelines uitgeschakeld? Hebben jullie A6T'ers dat ook? Want volgens mij wordt je kaart veel sneller als je die 2 zou aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:57:
[...]

3 jaar? Raar, volgens boekje en sticker op laptop zit er (standaard, zonder uitbreiding/verzekering) 24 maanden garantie op het ding. Hoe komen ze dan aan 3 jaar?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Verwijderd

Het is 2 jaar, maar je kunt er een servicepakket bij kopen voor 3 jaar garantie.

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 14:42

Leedbek

Luuk Luchtloper

Zijn er al mensen die de A6T bij Salland Automatisering hebben besteld die zeker weten dat er een 256MB videokaart in zit? Overal staat namelijk dat er een Geforce Go 7600 256MB in zit, maar zoals al eerder is vermeld in dit topic staat op de site van Salland dat deze maar 128MB is. Ik heb ze twee dagen geleden al een mailtje gestuurd maar nog geen reactie gehad, dus misschien dat hier iemand mij het antwoord kan vertellen.

Klaar voor de steroorlogen?

• sOid
  • Niet online
Luuk-Online schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:00:
Zijn er al mensen die de A6T bij Salland Automatisering hebben besteld die zeker weten dat er een 256MB videokaart in zit? Overal staat namelijk dat er een Geforce Go 7600 256MB in zit, maar zoals al eerder is vermeld in dit topic staat op de site van Salland dat deze maar 128MB is. Ik heb ze twee dagen geleden al een mailtje gestuurd maar nog geen reactie gehad, dus misschien dat hier iemand mij het antwoord kan vertellen.
Vreemd, ik heb een aantal mailtjes gestuurd naar Salland en had steeds erg snel reactie. Maar als het typenummer goed staat, zal het ook wel 256MB hebben en anders moet je even bellen; dat is nog altijd sneller.

Ik ga morgen of overmorgen de A6T ophalen bij Laptops4u :)
Ik sluit hierbij ook de verzekering af, heb de polis doorgelezen en ziet er zeer goed uit voor eenmaal 140euro voor 3 jaar. Vraag me alleen af of ik nog 50euro uit moet geven aan de pixelverzekering voor 8 dagen? Ik ga hem ophalen en mag het scherm (bios) bekijken dus als er dan dode pixels inzitten dan kan ik hem zegmaar weigeren...

Verwijderd

Waar is de Asus A6Jm te koop, deze kan ik namelijk nergens vinden?

Verwijderd

Ik bezit de A6JC-Q023. Ik ben er super tevreden mee, vooral over het scherm, de features, de vormgeving en de prijs. Ik wil een eigen XP (pro) installeren en heb wat vraagjes over de software:

- Ik kan niet achterhalen welke webcam driver ik nodig heb, op de site staan die van Bison, D-MAX en LiteOn

Ik hou zelf niet van overtollige software, dus ik vroeg me verder af wat de volgende onderdelen doen?:
- ATK0100 ACPI UTILITY
- INTEL INF Update for WinXP
- Universal Audio Architecture driver for WinXP
- CPU HOTFIX Utility

Verder ben ik op zoek naar een SPDIF kabeltje om de laptop aan te sluiten op mijn versterker. Ik heb zowel coax als optisch op mijn versterker. Veel winkels kunnen mij hierbij niet helpen. Weet iemand welke ik nodig heb?

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik weet niet precies wat voor kabeltje je voor S/PDif moet hebben, maar ik kan me voorstellen dat je gewoon een 3.5 mm jack naar twee tulpjes kan gebruiken, op 1 van 2 zal zeer waarschijnlijk het S/Pdif signaal staan. Kwestie van even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
A6T + Linux = (W)LAN probleem....

Ik zit dus met het probleem dat ik op mijn A6T nu Linux heb geïnstalleerd (Open SUSE 10.1 64-bit) waarbij internet niet werkt. Ik ben zelf een Linux beginner (2e keer dat ik het probeer, eerste poging faalde na 2 weken toen internet het ook al niet meer deed..) dus weet ook helemaal geen commando's behalve su,sudo en xkill :P. Maar nu wil ik het wel graag gaan gebruiken en leren te bedienen en dan zou internet wel makkelijk zijn. Helaas werkt het dus niet, geen wlan en ook geen gewoon lan.. Iemand wel Linux die dit aan de praat heeft weten te krijgen op een A6T? Graag zou ik er mee willen werken maar op internet kon ik niks vinden. De volgende chips gaat het om: Wlan: broadcom 4318 en Lan: Realtek RTL 8168/8111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een tulp kabel kan nooit een digitaal signaal gaan, volgens mij heb ik daar toch echt optisch of coaxiaal voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:27:
Ik bezit de A6JC-Q023. Ik ben er super tevreden mee, vooral over het scherm, de features, de vormgeving en de prijs. Ik wil een eigen XP (pro) installeren en heb wat vraagjes over de software:

- Ik kan niet achterhalen welke webcam driver ik nodig heb, op de site staan die van Bison, D-MAX en LiteOn

Ik hou zelf niet van overtollige software, dus ik vroeg me verder af wat de volgende onderdelen doen?:
- ATK0100 ACPI UTILITY
- INTEL INF Update for WinXP
- Universal Audio Architecture driver for WinXP
- CPU HOTFIX Utility

Verder ben ik op zoek naar een SPDIF kabeltje om de laptop aan te sluiten op mijn versterker. Ik heb zowel coax als optisch op mijn versterker. Veel winkels kunnen mij hierbij niet helpen. Weet iemand welke ik nodig heb?
- ATK0100 ACPI UTILITY, voor harddisk geloof ik
- INTEL INF Update for WinXP, chipsetdrivers
- Universal Audio Architecture driver for WinXP, audiodrivers
- CPU HOTFIX Utility, die fix is heel belangrijk als je een dualcore cpu hebt. Als je 'm niet installeert merk je een heel stevig snelheidsverschil (mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

sOid schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:23:
[...]

Vreemd, ik heb een aantal mailtjes gestuurd naar Salland en had steeds erg snel reactie. Maar als het typenummer goed staat, zal het ook wel 256MB hebben en anders moet je even bellen; dat is nog altijd sneller.
Vandaag pas reactie gehad van Salland op mijn eerste mail van dinsdag, terwijl ik ze gisteren ook al had gemaild. Idd vreemd, want ik heb ze wel eens vaker gemaild en over het algemeen zijn ze wel vrij vlot.
Anyway, het was inderdaad een fout op de site van Salland Automatisering, er zit dus geen 128MB maar gewoon een 256MB videokaart in, wat ik al vermoedde. Het is nu ook op de site aangepast.
Ik ga morgen of overmorgen de A6T ophalen bij Laptops4u :)
Ik sluit hierbij ook de verzekering af, heb de polis doorgelezen en ziet er zeer goed uit voor eenmaal 140euro voor 3 jaar. Vraag me alleen af of ik nog 50euro uit moet geven aan de pixelverzekering voor 8 dagen? Ik ga hem ophalen en mag het scherm (bios) bekijken dus als er dan dode pixels inzitten dan kan ik hem zegmaar weigeren...
Als je hem mag bekijken voor je hem koopt is het een beetje overbodig... dode pixels als gevolg van fabricagefouten zie je gelijk bij aanschaf, het lijkt me sterk dat er binnen 8 dagen nieuwe bij komen.

Ik heb Salland ook gevraagd of ik de laptop voor aanschaf mag controleren op dode pixels, aangezien zij geen dode pixel garantie hebben voor laptops... maar ik heb hier nog geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ATK0100 is voor de messages die je ziet als je de functie (FN+...) indrukt geloof ik... UAA Driver is geen driver voor de geluidschip, het is een driver voor HD Audio Bus ondersteuning. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb net mijn A6T opgehaalt bij Laptops4u :) Zit ook bluetooth op (staat ook sticker van op) geen dode pixels (tot nu toe iig, al wel testje gedraait) en hij bevalt me tot nu toe prima, tik er nu ook op :)

De spatie hapert alleen af en toe een beetje, maar dat kan ook aan mijn tikken liggen dus daar kan ik verder nog niets over zeggen.

Als ik een puur zwart scherm heb, zie je wel een beetje zo'n witte gloed onderaan van het backlight maar dat is niet erg storend aangezien het weg is als je de monitor iets kantelt.

Ik weet alleen nog niet zeker of ik het reflecterende scherm wel zo prettig vind, maar ik denk dat dat een kwestie van wennen is aangezien de kleuren wel erg mooi scherp zijn.

Enige nadeel is dat er standaard ongelooflijk veel zooi mee geinstalleerd staat, staan welgeteld 15 icoontjes in m'n tray waarvan ik er slechts 1 zelf geinstalleerd heb...

Dus ik ga er binnenkort even m'n eigen windows op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingelmonster schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:45:
[...]

- ATK0100 ACPI UTILITY, voor harddisk geloof ik
- INTEL INF Update for WinXP, chipsetdrivers
- Universal Audio Architecture driver for WinXP, audiodrivers
- CPU HOTFIX Utility, die fix is heel belangrijk als je een dualcore cpu hebt. Als je 'm niet installeert merk je een heel stevig snelheidsverschil (mijn ervaring).
Kijk, bedankt voor de toelichting. Wat betreft de Universal Audio Architecture driver for WinXP, als dit de audiodrivers zijn, wat is het realtek bestand dan?

Edit: Laat maar, frietsaus, bedankt voor de verklaring.

Heeft verder iemand een idee over de benodigde drivers voor de webcam, welke van de drie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een A6Va laptop, en soms als ik mijn lappie opstart, en Windows aanmeldt (tijdens de boot is geen probleem te zien) dan is het beeld gescrambled. Zeg maar dat je halve beeld verbouwd is. Ik denk persoonlijk dat dit een driverprobleem is, aangezien het slechts soms voorkomt en pas als ik in Windows zelf zit (en de drivers dus zijn geladen). Kan iemand bevestigen dat dit geen hardwarematig probleem heeft, heeft iemand misschien hetzelfde probleem. Het komt maar heel soms voor, en is niet te zeggen wanneer of waardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Is dat bij een koude start ? En start je dan op de batterij of op netstroom. En hoe vol is de accu dan.
Als je start op de batterij met een bijna lege accu kan ik me zoiets dergelijks voorstellen.

En welke firmware en welke Catalyst verzie gebruik je, heb zelf namelijk ook een A6Va en ik heb het probleem niet dus misschien dat we aan de door jou gebruikte versies wat kunnen zien.

[ Voor 28% gewijzigd door W00fer op 19-08-2006 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:43:
Ik heb een A6Va laptop, en soms als ik mijn lappie opstart, en Windows aanmeldt (tijdens de boot is geen probleem te zien) dan is het beeld gescrambled. Zeg maar dat je halve beeld verbouwd is. Ik denk persoonlijk dat dit een driverprobleem is, aangezien het slechts soms voorkomt en pas als ik in Windows zelf zit (en de drivers dus zijn geladen). Kan iemand bevestigen dat dit geen hardwarematig probleem heeft, heeft iemand misschien hetzelfde probleem. Het komt maar heel soms voor, en is niet te zeggen wanneer of waardoor.
Zoals je zelf al een analyse stelt;

Zodra je windows begint te laden, gaat je scherm flippen. Start is op in VGA modus (F8 tijdens boot). Heb je het dan nog altijd? Want dan kun je uitsluiten of het een driver/software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:43:
Het kan ook prima het begin zijn van het witte-schermen-probleem ;) Hoop het niet voor je want heb er zelf ervaringen mee helaas. Maar dan is je halve beeld niet verbouwd, maar gewoon wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja maar het witte schermen probleem treed ook op nadat je de laptop uit de slaapstand haalt.
Mijn scherm flitst ook welleens wit, en soms komt hij ook niet goed uit de slaapstand, maar om hem daar nou voor terug te sturen. Ik denk zelf dat het aan de gebruikte Firmware licht in combinatie met de Catalyst drivers, want ik gebruik semi-express een oude firmware voor mijn A6Va (namelijk 205) en daarbij de nieuwere (gemodde met Patjes Tool) Catalyst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 22:21
mijn asus z92ja is weer terug naar mycom, dus ben ik nu van plan om een a6T te kopen. Nu is mijn vraag of iedereen die de laatste weken een a6t heeft ontvangen ool bleutooth heeft? (het ontbreken daarvan was 1 van de reden om de z92 weer terug te brengen, foutje in de folder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
hellboy123 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:56:
mijn asus z92ja is weer terug naar mycom, dus ben ik nu van plan om een a6T te kopen. Nu is mijn vraag of iedereen die de laatste weken een a6t heeft ontvangen ool bleutooth heeft? (het ontbreken daarvan was 1 van de reden om de z92 weer terug te brengen, foutje in de folder)
Heb hem gisteren opgehaald bij Laptops4u en op die van mij zit het, staat ook sticker van op.
Verkoper zei ook min of meer dat het er nu standaard op zit want het was een foutje van Asus ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
sOid schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:15:
[...]

Heb hem gisteren opgehaald bij Laptops4u en op die van mij zit het, staat ook sticker van op.
Verkoper zei ook min of meer dat het er nu standaard op zit want het was een foutje van Asus ofzoiets.
oke bedankt, dan wordt dit m waarschijnlijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
hellboy123 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:18:
[...]

oke bedankt, dan wordt dit m waarschijnlijk wel :)
Graag gedaan ;)

Heeft er iemand al een 2nd skin/sleeve voor de A6T gevonden? Ik ben nu al de halve dag aan het zoeken op internet maar ik kan geen enkele vinden die lijkt te passen...
Behalve dan deze http://www.caselogic.com/...l/index.cfm?modelid=44291 maar die is weer te groot :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is niet te groot, eerder iets te klein (er vanuit gaande dat de A6Va even groot is als de A6T). Die sleeve is trouwens een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:53:
Die is niet te groot, eerder iets te klein (er vanuit gaande dat de A6Va even groot is als de A6T). Die sleeve is trouwens een aanrader.
Neehoor iets te groot ;)

A6T is 35.3x28.4x3.9cm en die sleeve is 36.19x31.11x5cm... Scheelt dus niet zo heel veel, maar de dikte vind ik vrij veel schelen (meer dan een cm want ik heb gemeten vanaf de pootjes maar die deuken toch in zulk soort spul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Laatst online: 13-09 22:57
Ik sta ook op het punt een A6T te kopen, maar ik had nog een vraagje.

Ik las dat er nogal wat (nutteloze) progjes standaard geinstalleerd staan. Is het makkelijk om gewoon een clean install te doen, en hoe doe je dat precies?

Ik zit ook nog te dubben of ik voor 129 Euro het geheugen laat verdubbelen (naar 2gb). Ik denk dat ik nu nog niet echt nodig heb. Zal los geheugen voor deze laptop over 6-12 maanden goedkoper worden?

[ Voor 30% gewijzigd door Falch op 19-08-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Falch schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:20:
Ik sta ook op het punt een A6T te kopen, maar ik had nog een vraagje.

Ik las dat er nogal wat (nutteloze) progjes standaard geinstalleerd staan. Is het makkelijk om gewoon een clean install te doen, en hoe doe je dat precies?

Ik zit ook nog te dubben of ik voor 129 Euro het geheugen laat verdubbelen (naar 2gb). Ik denk dat ik nu nog niet echt nodig heb. Zal los geheugen voor deze laptop over 6-12 maanden goedkoper worden?
Ja gaat heel simpel, gisteren ook gewoon gedaan. Gewoon zorgen dat in bios de CDROM als first boot device staat en dan gaat alles gewoon zoals normaal bij een windows installatie.

Alles installeren gaat ook goed; je kan gewoon alle drivers van de driver cdrom gebruiken want dat zijn toch allemaal de laatste, bij mij in ieder geval wel.

Geheugen wordt sowieso altijd goedkoper naarmate het ouder wordt (behalve als het niet meer geproduceerd wordt maar daar hoef je niet bang voor te zijn bij dit geheugen).

Succes en de A6T is zeker geen foute keus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:15:
[...]

Neehoor iets te groot ;)

A6T is 35.3x28.4x3.9cm en die sleeve is 36.19x31.11x5cm... Scheelt dus niet zo heel veel, maar de dikte vind ik vrij veel schelen (meer dan een cm want ik heb gemeten vanaf de pootjes maar die deuken toch in zulk soort spul).
Dat zijn dan waarschijnlijk de buitenmaten. Ik heb een A6Va (zelfde behuizing volgens mij) en de NCLE-2 en die is weldegelijk iets te klein (zeker niet te groot).
Maar als je me niet gelooft moet je gewoon verderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:48:
[...]

Dat zijn dan waarschijnlijk de buitenmaten. Ik heb een A6Va (zelfde behuizing volgens mij) en de NCLE-2 en die is weldegelijk iets te klein (zeker niet te groot).
Maar als je me niet gelooft moet je gewoon verderzoeken.
Nou, op de website van Case Logic staat dus 'Fits laptops with size' en die heb ik omgerekend (stonden in inches) en dat is dus denk ik de maat...

Misschien bestel ik hem wel hoor; iets ruimte over maakt niet zo veel uit maar hoe groot is die A6Va dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat in de startpost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Laatst online: 13-09 22:57
Thx voor de reactie sOid.

Ik ga hem nu bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

sOid schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:15:
[...]

Hmm, bij Salland Automatisering wisten ze me te vertellen dat er juist géén Bluetooth op zit. Maar goed, het kan natuurlijk zo zijn dat de nieuwe lichting (hij is nu in bestelling) dat er standaard op heeft zitten. Ik heb hem inmiddels besteld bij Salland, ben benieuwd of er daadwerkelijk bluetooth op zit of niet. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, heb nog een Bluetooth dongle liggen, maar het is altijd mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Mijn a6t heeft misschien een storing. Maar voordat ik een RMA aanvraag wil ik weten of het wel een storing is. Wanneer ik 3dmark 2005 draai waneer de laptop net is opgestart dan krijg ik een score van rond de 3500. Wanneer ik daarna nog een keer 3d maark draai is de score ongeveer 2800. De derde keer loopt de score terug naar 2400. De score loopt daarna niet meer verder terug. De temperatuur van de gpu is 70 graden maar wanneer de ventilator aan gaat loopt deze volgens rivatuner op naar 103. Wanneer de fan stopt met hard draaien valt de temp meteen weer na 65 a 70 graden. Mijn vraag is of iemand dit herkent. Het is misschien wel zo dat de 7600 go erg vlug wordt teruggeklokt wanneer de tempeatuur oploopt.
Ik heb de orginele asus windowsinstalatie er nog op staan.
wilfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:02
Controleer of je CPU wel op de juiste snelheid staat. Installleer Notebook Hardware Control en zet hem op Max. Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Zou sowieso voordat je een RMA aanvraagt eerst nog even met ASUS bellen, RMA ben je altijd weer zo lang bezig...

Ik krijg trouwens 3705 punten met 3Dmark 05 :)

Ga hem zo nog even een keer of 2 draaien zodat ik kan kijken of ik datzelfde probleem ook heb.
Denk niet dat ik het zelfde probleem heb. Na 2e keer draaien heb ik zelfs meer; 3712! Nu nog even een keer ;) En de 3e keer 3Dmark draaien leverde een resultaat op van 3709 punten.

Ben er erg tevreden over iig :Y)

Heb je hem wel op netstroom aangesloten? Anders is het logish dat de prestaties zo rap achteruit gaan...

[ Voor 78% gewijzigd door sOid op 20-08-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
2 vraagjes :)

1. Heeft iemand Noterbook Hardware controll al aan de praat met een A6Ja, paar maanden terug werkte dit nog niet met een dual-core cpu. Op dit moment gebruik ik dus maar de standaard ASUS tool, helaas geeft dit niet zoveel informatie en instelmogelijkheden als ik zou willen.

2. Heeft iemand al eens gekeken naar een draadloze bluetoothkoptelefoon in combinatie met een A6Ja of vergelijkbare laptop. Ik ben er over na aan het denken een dergelijke koptelefoon aan te schaffen maar vraag me af of de bluetooth drivers van ASUS hier wel lekker mee om kunnen gaan?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hellboy123:

Heb vorige week maandag bij MyCom de A6T-AP006HZ gekocht en daar zit geen bluetooth op. Blijkbaar een iets oudere variant. Verder ook geen infrarood (volgens mij), wat wel op de site staat. Het maakt mij niet zoveel uit. Ben ondertussen al iedere dag met dit fijne apparaat bezig.

Overigens zat er bij MyCom ook geen tas en (Logitech) muisje bij. Vaag verhaal over dat 'ie dan iets duurder zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
sOid schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:38:
Zou sowieso voordat je een RMA aanvraagt eerst nog even met ASUS bellen, RMA ben je altijd weer zo lang bezig...

Ga hem zo nog even een keer of 2 draaien zodat ik kan kijken of ik datzelfde probleem ook heb.
Denk niet dat ik het zelfde probleem heb. Na 2e keer draaien heb ik zelfs meer; 3712! Nu nog even een keer ;) En de 3e keer 3Dmark draaien leverde een resultaat op van 3709 punten.

Heb je hem wel op netstroom aangesloten? Anders is het logish dat de prestaties zo rap achteruit gaan...
Uiteraard heb ik de netstroom aangesloten. De processor draait op volle snelheid.
Dus morgen maar even bellen met asus.
Wilfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan om mijn ASUS A6Vm te verkopen maar ben gisteren tot de ontdekking gekomen dat ik de recovery DVD niet aan de praat krijg. Mijn laptop wilt niet booten van op de DVD.

Ik heb al eens geprobeerd om te booten met een Windows CD en dit lukt wel.

Het probleem is dat ik de laptop zou moeten kunnen opstarten met de CD aangezien ik per ongeluk de recovery partitie er ooit heb afgehaald.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Alle hulp is welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:39:
Ik was van plan om mijn ASUS A6Vm te verkopen maar ben gisteren tot de ontdekking gekomen dat ik de recovery DVD niet aan de praat krijg. Mijn laptop wilt niet booten van op de DVD.

Ik heb al eens geprobeerd om te booten met een Windows CD en dit lukt wel.

Het probleem is dat ik de laptop zou moeten kunnen opstarten met de CD aangezien ik per ongeluk de recovery partitie er ooit heb afgehaald.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Alle hulp is welkom !
volgens mij moest je de recovery partitie erop hebben, anders werken de cd's inderdaad niet meer. Vind ik ook wel beetje raar idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hmm op mijn papiertje staat dat ik 2 opties heb: of via partitie of via de CD's. Zal zo ff proberen op mijn A6T of het wil. Heb namelijk die recovery partitie eraf geknikkerd toen ik het briefje bij de CD's las, wil natuurlijk die 1.9 GB kunnen gebruiken :).

Update: Hij pakt de CD gewoon en krijg het menu om te kiezen hoe ik het wil recoveren: hele HDD, 40%/60% partities, 1e partitie alleen of MSDOS mode. Verder ben ik niet gegaan aangezien ik gister net windows XP er op heb gegooid met mn eigen instellingen. Dit wilde gewoon met de CD en had geen problemen (dit aangezien ik laatst las dat iemand met een A6T hier wel problemen met had)

[ Voor 42% gewijzigd door GENETX op 21-08-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

its_me schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:24:

1. Heeft iemand Noterbook Hardware controll al aan de praat met een A6Ja, paar maanden terug werkte dit nog niet met een dual-core cpu. Op dit moment gebruik ik dus maar de standaard ASUS tool, helaas geeft dit niet zoveel informatie en instelmogelijkheden als ik zou willen.
ik gebruikte de nieuwste versie van nhc en dat werkte wel maar, .... ik was eens aan het werken op netspanning en ik trok het stekertje uit terwijl de laptop nog aanstond (zoals altijd dus lol), nhc paste een ander profiel toe en hop t was gedaan :? hij hing totaal zelfs na een reboot ging hij gewoon hangen als nhc opstarte.
Nadat ik op netspanning nhc afgezet had werkte alles normaal op batterijen :(
Nu gebruik ik cpu right mark, werkt perfect :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
sOid schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:38:

Ik heb asus gebeld en het wordt helaas toch een RMA.
Wilfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
wilfer schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:41:
[...]

Ik heb asus gebeld en het wordt helaas toch een RMA.
Wilfer
Jammer voor je... :( Hoe lang had je hem nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
sOid schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:23:
[...]

Jammer voor je... :( Hoe lang had je hem nou?
Vier weken. Maar vanaf de eerste dag had ik al mijn twijfels. Jouw 3d mark scores waren voor mij de bevestiging dat er iets niet in orde was. Bedankt voor de moeite.Zo zie je maar waar dit forum goed voor is.
Wilfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk-Online schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:39:
[...]

Ik heb hem inmiddels besteld bij Salland, ben benieuwd of er daadwerkelijk bluetooth op zit of niet. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, heb nog een Bluetooth dongle liggen, maar het is altijd mooi meegenomen :)
Laat je 't ons nog even weten als je 'm binnen hebt? Ben benieuwd of 'ie via Salland met bluetooth komt..... :9~. zag dat ze in ieder geval geen voorraden hebben van deze laptop, dus 't zou van een nieuwe partij moeten komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Jammer dat het al hem nu al opstuurt. Ik heb nu juistmet mijn A6T en RivaTuner aan ondervonden dat hij soms terugklokt op netspanning... Mischien dat het daar aan ligt en moet je dmv van powermizer settings en rivatuner aan onderzoeken of je het kunt fixen. Bij mij loopthij nu standaard weer op 450/800.

zag in rivatuner nog iets leuks: 2 pixel pipeline blocks (van 4 pp's)zijn uitgeschakeld. Kon ze alleen nietmet rivatuner aankrijgen maar mischien bestaat er in de toekomst een mogelijkheid tot unlocken zodat je 16 pp's hebt op je GF Go 7600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:15:
[...]

Laat je 't ons nog even weten als je 'm binnen hebt? Ben benieuwd of 'ie via Salland met bluetooth komt..... :9~. zag dat ze in ieder geval geen voorraden hebben van deze laptop, dus 't zou van een nieuwe partij moeten komen :9
Geen probleem, laat het weten zodra ie binnen is... maar dat gebeurt pas volgende week, kreeg vandaag inderdaad een mailtje dat de verwachte leveringsdatum volgende week maandag is. Een nieuwe partij dus, hopelijk met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:25:
Ik heb geen Asus laptop, maar wel een GeForce 7600 Go, en daarom stel ik deze vraag hier.

Ik zat net ff te kijken in Rivatuner, en toen zag ik dit:
[afbeelding]

Hier zijn toch 2 pixel pipelines uitgeschakeld? Hebben jullie A6T'ers dat ook? Want volgens mij wordt je kaart veel sneller als je die 2 zou aanzetten.
Hier wil ik ook graag antwoord op.

Ik zal ff kijken of ik het ook heb met mijn kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja ik heb het ook op mn A6T, maar kon ze niet unlocken met RivaTuner. Mischien bij de volgende update? Zou wel perfect zijn, een Go7600 met 16 pp's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
GremliN-Online schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:12:
Ja ik heb het ook op mn A6T, maar kon ze niet unlocken met RivaTuner. Mischien bij de volgende update? Zou wel perfect zijn, een Go7600 met 16 pp's :)
Vreet dat niet meer stroom?

@ Wilfer; graag gedaan hoor, was kleine moeite en is altijd leuk om te patsen met 3Dmark scores ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om er voor te zorgen dat die play/pause/stop knoppen NIET die ontzettend irritante Windows Media Player openen, maar dat ik ze ergens anders aan toewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:05:
Is er een manier om er voor te zorgen dat die play/pause/stop knoppen NIET die ontzettend irritante Windows Media Player openen, maar dat ik ze ergens anders aan toewijs?
Als je iTunes erop zet en deze als standaard audiospeler insteld opent ie geen mediaplayer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Weet er trouwens iemand welke ASUS software ik moet installeren om die OnScreenDisplay dingen te krijgen? Ik kan het nergens op het driver cdrommetje vinden en nu werkt bijvoorbeeld fn+f10 etc niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
ATK0100. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Frietsaus op 22-08-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
sOid schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:41:
[...]

Vreet dat niet meer stroom?

@ Wilfer; graag gedaan hoor, was kleine moeite en is altijd leuk om te patsen met 3Dmark scores ;)
Vast wel een beetje, maar tijdens gamen zit je toch op de netstroom lijkt mij. Zoals al eerder gemeld stapt hij bij max besparing op de integrated 6100 over* en maakt het dus geen reet uit :)

*) las laatst bij de techsheet op de AMDsite dat de Turion X2 idd ondersteuning heeft om van GPU te verwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Dankjewel :)

Patatje? :Y)

@ Hierboven; ahh mooi :)
Ben benieuwd of het gaat lukken

[ Voor 16% gewijzigd door sOid op 22-08-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
offtopic:
Net nog gehad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Vorige week woensdag is m'n laptop door TNT opgehaald, vandaag heb ik 'm alweer terug. Ik had 2 problemen.

1. Het scherm werd af en toe roze
2. De toetsencombinatie pijltje naar beneden + pijltje naar rechts + D werkt niet. (Lastig met FIFA |:()
Plus nog wat andere combinaties zoals pijltje naar beneden + pijltje naar rechts + Z en pijltje naar beneden + pijltje naar rechts + X etc. (niet boeiend omdat ik die niet gebruik)

Nu heb ik 'm terug en hebben ze alleen een kabel vervangen om het probleem van een roze scherm op te lossen. Op het RMA formulier had ik duidelijk gezet dat o.a. bovengenoemde toetsencombinatie niet werkte. Op het formulier dat nu bij de laptop zat stond "Some keyboard combinations don't work". Tja.. dan testen ze of Ctrl+2 werkt etc. en dat werkte sowieso al. Dus.. dit probleem is niet opgelost en ik kan de laptop nu niet meer missen, dus nog 'n keer op laten halen is eigenlijk geen optie.

Overigens, ik had voor iemand een andere ASUS besteld, en daarbij werkte bovengenoemde toetsencombinatie ook al niet, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Vreemd... Met welke FIFA is het? Ik ben krijg morgen 2006 dus dan zal ik het eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

sOid schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:03:
Vreemd... Met welke FIFA is het? Ik ben krijg morgen 2006 dus dan zal ik het eens testen.
Nee, het ligt niet aan FIFA, ook in bijvoorbeeld Word krijg ik dan geen D. Dit is overigens eerder in dit topic besproken, tijdje geleden. Probeer jij die combinatie eens in Word, krijg je gewoon een D? Zoniet, probeer het dan ook eens met een andere letter i.p.v. de "D".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 00:21
Dat toetsenbord probleem is volgens mij ook geen defect, maar heeft te maken met de manier waarop het toetsenbord is ingedeeld.

Afhankelijk van het type toetsenbord kan het voorkomen dat bepaalde combinaties niet werken. Iets wat bij sommige type losse toetsenborden ook wel eens voorkomt. Ik verwacht dan ook dat alle A6T's dat probleem hebben aangezien ze waarschijnlijk allemaal hetzelfde type toetsenbord bevatten. RMA zal dit probleem dan ook niet kunnen oplossen aangezien het toetsenbord gewoon werkt zoals het ontworpen is.

Je moet maar eens zoeken op het forum hier, ik ben dergelijke problemen al vaker tegen gekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ehv_BramBo op 22-08-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
jaccoswinkels schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:08:
[...]
Nee, het ligt niet aan FIFA, ook in bijvoorbeeld Word krijg ik dan geen D. Dit is overigens eerder in dit topic besproken, tijdje geleden. Probeer jij die combinatie eens in Word, krijg je gewoon een D? Zoniet, probeer het dan ook eens met een andere letter i.p.v. de "D".
Komt omdat het keyboard geheugen van de Asus laptops niet bijzonder groot is. Het is een entertainment notebook voor films en ruige internetsites, niet voor spelletjes met 500 knoppen combinaties ;) Ik vind het ook heel erg jammer, maar voor dit soort dingen heb ik gewoon een usb gamepadje aangesloten, dat speelt bij FIFA althans een stuk lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

W00fer schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:30:
[...]

Komt omdat het keyboard geheugen van de Asus laptops niet bijzonder groot is. Het is een entertainment notebook voor films en ruige internetsites, niet voor spelletjes met 500 knoppen combinaties ;) Ik vind het ook heel erg jammer, maar voor dit soort dingen heb ik gewoon een usb gamepadje aangesloten, dat speelt bij FIFA althans een stuk lekkerder.
Tja, om voor die paar keer dat ik FIFA speel een gamepad aan te schaffen... Maja, vervelend dat nou juist de combinatie met de "D" niet werkt. Ik kan 81294 combinaties bedenken die ik niet nodig heb, maja.. die doen 't wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Inderdaad het zit er gewoon in. Mijn A6Va had het, mijn M6Va heeft het ook. Vervelend vind ik het bij BF2, A+W+F. Maar ik ben er inmiddels wel aan gewend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:56:
Zelfde verhaal hier. Bij MyCom wisten ze me te vertellen dat de vervanging voor mijn A6J nog 3 weken ging duren. Had ik geen zin in en heb dus maar 200 eu bijbetaald voor een A6T. Wel ff in de winkel opengemaakt en wat denk je? Nu wel een webcam maar weerrrrr geen bluetooth. |:( Ik heb maar gewoon een usb bluetooth-adaptertje er gratis bij laten doen, en kreeg er nog een flesje 'MyCom Champagne' bij. :O Had geen zin om nog langer te wachten.

De A6T bevalt verder uitstekend trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Offtopic: Die Mycom Champagne smaakt uitstekend :+ !

Heeft een standaard A6T nu een 4200rpm hardeschijf of al een 5400 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
W00fer schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:41:

5400RPM Fujitsu schijf.

Verwijderd

W00fer schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:41:

Bij mij 4200rpm, 120 GB.

Heb net 3Dmark 05 gedraaid met de meeste functies zoals virusscanner en speedfan open, kwam uit op 3705. De temperatuur piekte op 65 graden voor de core. Valt dus wel mee hoewel het testen natuurlijk maar een paar minuutjes duurde.

• B-Buster
Tja ligt eraan welke versie van de A6T je hebt. In mijn A6T AP008-B zit een 100gig 5400rpm schijf.

• W00fer
  • Niet online
Hoe warm worden die 5400 RPM schijven op zware belasting en een lange tijd aanstaan ?

Mijn 4200 RPM IBM Travelstar 80 GB wordt 50 graden celsius. Best warm vind ik !

• GENETX
Die 5400rpm van mij zit vaak op 40. Na lange tijd belasting kon dit ook wel eens 50 zijn (weet nietmeer) maar dat was na een dag lang gamen @ lokale lanparty. Die MyCom versie vind ik toch echt minder aangezien hij ook nog meermoet kosten en een laptop schijf anders altijd te klein is, maar die rpm veel belangrijker is voor dit soort gaming laptops die portable zijn. (beter gezegt is dit een Mobile-DTR in mijn ogen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:23:
[...]

Bij mij 4200rpm, 120 GB.

Heb net 3Dmark 05 gedraaid met de meeste functies zoals virusscanner en speedfan open, kwam uit op 3705. De temperatuur piekte op 65 graden voor de core. Valt dus wel mee hoewel het testen natuurlijk maar een paar minuutjes duurde.
jij hebt de mycom versie (of tenminste de versie die ik daar heb zien liggen) gepakt dat is een 006 typenummer. Die hebben idd 4200 rpm schijven, geen bluetooth en hypermemory

overigens is mijn tweede a6t ook retour gegaan en krijg ik binnenkort mijn geld terug gestort

volgens hun was het een chronische fout. Nou vind ik het wel erg vreemd dat maar 2 personen (incl mij) last hebben van dat backlight probleem.

Er is dus niemand die het probleem heeft dat als je na 10 minuten werken de laptop op de een of twee na laagste stand zet, de rechterkant feller belicht is dan de linkerkant?? (als je een programma als paint of word opstart zie je het het beste)

Ik weet het, ik val een beetje in herhaling, maar ik vind het zo vreemd dat ik twee verschillende a6t's heb gehad met exact hetzelfde probleem. En vooral dat daar voor de rest niemand last van heeft.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 11:07 ]

• B-Buster
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:48:Er is dus niemand die het probleem heeft dat als je na 10 minuten werken de laptop op de een of twee na laagste stand zet, de rechterkant feller belicht is dan de linkerkant?? (als je een programma als paint of word opstart zie je het het beste)
Ik zal het vanavond nog wel eens testen nadat ie een tijdje aan heeft gestaan. Maar voor zover ik weet heeft de mijne er gewoon geen last van.

Verwijderd

Ik had het ook toen ik hem net had, maar ik test het nu net weer ff en nu is het hele scherm gelijkmatig verlicht.

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:48:
Er is dus niemand die het probleem heeft dat als je na 10 minuten werken de laptop op de een of twee na laagste stand zet, de rechterkant feller belicht is dan de linkerkant?? (als je een programma als paint of word opstart zie je het het beste)
Ik heb wel dat het scherm wat minder helder is dan ik hem ingesteld heb als ie het beeld uitschakeld of op standby gaat.

Verder heb ik nergens last van, maar dat hier boven beschreven kan ook aan m'n instellingen liggen maar irriteer me dr niet zo aan, ff fn+f5 en alles is weer prima.

Heeft iemand toevallig al een PocketPC die gebruik maakt van ActiveSync met bluetooth gesynchroniseerd gekregen op de A6T? Het wil me niet lukken, kan namelijk niet vinden waar ik de COM poorten in moet stellen bij de Bluetooth instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:49

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik ben weer eens slim bezig geweest... :(

Ik ben nu thuis na een paar dagen bij m'n vriendin (die woont een eindje weg) maar ik heb mijn adapter bij haar laten liggen. Ik had pas geleden gelezen/gehoord dat je ook best een universele adapter op de laptop zou kunnen aansluiten. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb een A6VA (Q016H geloof ik). Zou iemand anders met een A6VA ook zo vriendelijk willen zijn om eventjes hier te posten wat voor specs die ASUS-adapter heeft? Dus amperage e.d.? En nog wel het belangrijkst: wat de pluspool is en wat de minpool is (zie plaatje)...

Afbeeldingslocatie: http://img.yoki.org/adapter.gif

edit:
Ok, inmiddels weet ik dat de output 19V/3.42A is (wat ik in het voorgaande deel van dit topic had gepost toevallig) maar nu hoop ik dat de polariteit klopt. Het kleine bolletje in het midden zit verbonden aan de plus als dat goed is. Kan iemand dat voor mij bevestigen? Dan ga ik ff naar de mediamarkt om zo'n universele te kopen. :)

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://img.yoki.org/polariteit.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door gday op 25-08-2006 11:52 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
gday schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 02:24:

Ok, inmiddels weet ik dat de output 19V/3.42A is (wat ik in het voorgaande deel van dit topic had gepost toevallig) maar nu hoop ik dat de polariteit klopt. Het kleine bolletje in het midden zit verbonden aan de plus als dat goed is. Kan iemand dat voor mij bevestigen? Dan ga ik ff naar de mediamarkt om zo'n universele te kopen. :)

Zo dus:
[afbeelding]
Weet hiet of je er wat aan hebt, maar bij mijn A6T is dit inderdaad het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje, mijn batterij laadt niet verder op dan 66% en blijft dus constant aangeven dat ie aan het laden is. Battery Calibration in de BIOS heb ik gisteravond geprobeert maar vanmorgen was ie nog klaar met opgeladen.
Nu heb ik de laptop de hele tijd aan zonder batterij erin, ik weet niet of dit kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Gday, een universele adapter is alsnog een eurotje of 45-50. Tenminste diegene die ik bij Paradigit gezien heb.
Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.