[CiP] Red Rogue

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat verstaan ze onder sponsoring, jij mag gratis spullen van hun gebruiken, zolang je hun naam maar gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:10
Een kleine update...het window zit er in!

Allereerst eens het folie er af gehaald en nog wat aandacht besteed aan de randen. Weer even schuren.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_13/P1010047.JPG

De inmiddels ingekorte boutjes, met gewone moertjes als spacer, alvast in de kap gezet.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_13/P1010048.JPG

Dopmoertjes erop en hij zit!
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_13/P1010050.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_13/P1010051.JPG

Ik heb inmiddels ook fans voorin geplaatst, de fancontroller zit er in, net als de powerbutton. Ook ben ik al druk bezig met het meshen van kabels. Ik heb van de sponsor witte en zwarte mesh gekregen. De witte is UV reactive en er gaat dus ook een UV ccfl in. De wielen staan op dit moment in de rode primer, aankomende week wil ik ze hoogglans rood gaan spuiten. Ik moet de kabels van de fancontroller nog op maat en afmaken en dan kom ik in de buurt van het ingebruik nemen. 8)

Ik zit op dit moment nog wel met het plaatsen van de gebrushte alu profielen. Deze heb ik hoogglans gespoten en op maat klaar liggen, maar ik ben inmiddels niet meer zo zeker van het hele idee. Zonder ziet hij er ook wel tof uit, moet ik nog eens goed over nadenken. :/

Even wat foto's om bovenstaande wat duidelijker te maken, mening graag!
Optie 1: Alle zijkanten met een profiel
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_13/P1010057.JPG

Optie 2: aan de voorkanten de profielen wat lager
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_13/P1010058.JPG

Optie 3: rechtsvoor wat lager
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_13/P1010059.JPG

En nog een beeld van de achterkant, zo vind ik het er wel heel tof uitzien.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_13/P1010060.JPG

Optie 3 heeft op dit moment mijn voorkeur. Optie 1 ziet er gewoon gek uit, de hoek van het profiel tov de hoek van het plexi gooit de boel door elkaar. Laat maar weten wat jullie vinden!

[ Voor 22% gewijzigd door Godric op 24-10-2006 20:49 ]

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Dit ziet er gewoon ubercool uit! Geweldig man, keep it up!

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel netjes, maar heb je op die hoek waar dat plastic is gebogen niet dat het er awt minder mooi uitziet??? verder heel netjes!! ga zo door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Mooi is het wel, dat wit en rood. Echt praktisch lijkt het niet met die zware grote kap. Misschien kun je waar die kap op de kast komt ook nog profielen plaatsen. Om hout te beschermen en hem erin te laten glijden! ;)

Keep it up!

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er vrolijk van :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moooooooooooooi WIndow! _/-\o_
Als je creatief genoeg bent om hem op dit niveau of te maken wordt hij 100% geweldig O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Er was toch een wit-rode moederbord van Ati? Waarom neem je die niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Dankjullie wel voor complimenten! :*) Ik word er inmiddels ook vrolijk van, maar ben nog lang niet klaar. Er zit nog zat werk in!

Dat moederbord is van Sapphire, die zou er idd wel erg gaaf in staan!

Ik heb nog een paar foto's extra erbij gezet met de alu profielen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Laatst online: 12-09 18:50
Wrm ook niet aan de onderkant en bovenkant?

[ Voor 43% gewijzigd door Aubergine op 20-10-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:29
Ik zeg 3 optie ziet er strak uit
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
Knap werk..
Echt gaaf! ..

Ik ben jaloers XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik zou voor optie 1 gaan, en dan het profieltje niet onder het plexi door laten lopen. Het zou ook mooi zijn als je iets aan de bovenkant door zou laten lopen, als verlengde van de profieltjes zeg maar :) Nu is het nog een beetje kaal bovenop.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08-2020
Strak man! :) Net als brinkdinges vind ik optie 1 ook het mooiste 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor optie 0, vind je kast zonder profielen veel strakker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Wow, echt super vet :D Ga je hem ook nog lakken ofzo, om krassen tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:46
Ik zou gaan voor kast zonder profiel, maar als je het dan toch wilt als bescherming zou ik voor optie 1 gaan, die is strakker...

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Ik zou kiezen voor optie 1.
Maar dan wel de profielen buigen uit rood plexi. Dit past een stuk beter bij het geheel en is een stuk strakker.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:21:
Ik ga voor optie 0, vind je kast zonder profielen veel strakker!
/me Is het er helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Persoonlijk vind ik hem zonder profielen ook mooier en anders voor optie 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 21:55
Ik vind hem met rechtsvoor lager denk ik het mooist, maar ik vind die kast echt supermooi geworden.
Ik zou wel zeker die profielen erop laten, die vind ik echt super goed staan, super mooie kast man, echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessand, ziet er erg goed uit, vooral ook dat rode plexiglas, met een hoek er in! Ik ben momenteel ook volop bezig met een casemod (http://members.lycos.nl/conquer/casemod1/). Maar een compleet nieuwe kast maken is erg mooi, je kunt er net zo veel ruimte in maken als je maark wilt.
maar voor de geïntereseerde, wil je er ook wat over de electroncia vertellen :p (hoe je je fancontroller maakt etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:50:
[...]

/me Is het er helemaal mee eens
Same here :P

Of optie 1 dan als het toch echt moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dalus schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:45:
Maar dan wel de profielen buigen uit rood plexi. Dit past een stuk beter bij het geheel en is een stuk strakker.
*mee eens*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Zo wat een boel reacties plotseling erbij, merci bien voor de comlimenten en het meedenken! _/-\o_
De profielen zijn bedoeld om de naden die je hebt tussen kast en kap te verbergen, nu zijn die al een stuk beter weg dan eerst de rechterkant sluit echter nog steeds niet super aan. Bescherming is niet nodig, ik schop niet zo vaak tegen mijn kast :+

De profielen vind ik zelf vooral aan de achterkant erg mooi, ze zijn wel wat lichter dan op de foto. Aan de voorkant verstoren ze het plaatje een beetje. Optie 2 valt sowieso af (geen stemmen). Optie 1 zal alleen een optie zijn wanneer het profiel niet onder het plexi doorloopt. Een afgeronde hoek en zo'n strakke als die van het plexi staat slecht, al zie je dat op de foto niet goed. Optie 3 is ook nog steeds een mogelijkheid, het is even wennen maar staat niet slecht.
De meeste zeggen echter toch geen geen profielen er op, nu heeft het nog geen haast dus ik kijk het nog even aan wat ik ga doen... ik heb ze gewoon liggen en ik zet ze vast met tape, dus mocht het niets zijn of andersom, kan het er altijd nog op of af :).
Aubergine schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:26:
Wrm ook niet aan de onderkant en bovenkant?
Dan vind ik het zo'n blokkendoos worden.
brinkdinges schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:31:
Ik zou voor optie 1 gaan, en dan het profieltje niet onder het plexi door laten lopen. Het zou ook mooi zijn als je iets aan de bovenkant door zou laten lopen, als verlengde van de profieltjes zeg maar :) Nu is het nog een beetje kaal bovenop.
Hoe bedoel je dit, dat het profiel de lucht insteekt? Of dat het meebuigt met de kast?
dalus schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:45:
Plexi strak buigen gaat niet lukken, het zal altijd een afgeronde hoek zijn. Je kan wel strak repen zagen en deze met chloroform verlijmen. Wel ben ik bang dat het contrast tussen wit en rood een beetje verdwijnt omdat je zoveel rood ziet.
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 00:37:
Interessand, ziet er erg goed uit, vooral ook dat rode plexiglas, met een hoek er in! Ik ben momenteel ook volop bezig met een casemod (http://members.lycos.nl/conquer/casemod1/). Maar een compleet nieuwe kast maken is erg mooi, je kunt er net zo veel ruimte in maken als je maark wilt.
maar voor de geïntereseerde, wil je er ook wat over de electroncia vertellen :p (hoe je je fancontroller maakt etc.)
Ik heb het niet heel ingewikkeld gedaan. Hier vind je een tutorial, het enige wat ik nog heb gedaan is een potmeter op de plus draad van de fan gezet en ik hou de stekkers van de fan intact door zelf male stekkers te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:55
Kan je die profielen niet rood (laten) anodiseren? Lijkt me echt cool eruitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ik ben het er wel mee eens dat het zonder profielen ook mooi is, maar dan zie je nog steeds de randen van het MDF. Op de foto's zie je dat niet zo, maar in het echt wel ;) Het is wel mogelijk die randen mooier te maken door er een aantal lagen verdunde plamuur op de smeren. Dan trekt de verf er niet meer zo in en worden de randen ook mooi.
Godric schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:35:
[...]
Hoe bedoel je dit, dat het profiel de lucht insteekt? Of dat het meebuigt met de kast?
Ik dacht meer iets van een driehoekig plaatje aluminium bovenop, maar het probleem is dat je dan altijd randen zult zien. Ik weet ook niet of het echt mooier zou worden, was meer een hersenspinseltje van mij ;)

[ Voor 38% gewijzigd door brinkdinges op 23-10-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Triggy schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:40:
Kan je die profielen niet rood (laten) anodiseren? Lijkt me echt cool eruitzien.
Dat zou inderdaad erg gaaf zijn, ben alleen bang dat ik dan helemaal blut ben... :/

@Brinkdinges:
De randen van de planken zijn idd niet de mooiste, ik heb ze wel geplamuurd maar het blijft pershout dat zuigt. Een nadeel is natuurlijk dat je ervan uitgaat profielen er op te zetten en dan sommige dingen voor lief neemt onder het mom van 'Je ziet het toch niet'.
De naden van het MDF zelf heb ik flink geplamuurd en gegrond en deze zijn niet meer goed zichtbaar. Hopelijk blijft dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

* floriske.nl komt beter laat dan nooit ook maar eens zijn mening geven ;)

Als hierboven ook al gezegd is zou ik ook kiezen voor optie 0, ofwel geen strips en die naden als ze netjes sluiten voor lief nemen, het ziet er gewoon errug strak uit in het wit.

Maar ik kan me je argumenten wel voorstellen en dan is optie 3 mijn favoriet.

Ga zo door in ieder geval, het is een ruig ontwerp en zo te zien ben je erg nauwkeurig met details. _/-\o_

Ik hoop ergens naast je te kunnen staan op TBCL maar ik garandeer nog steeds niet dat ik op tijd klaar ben :X

[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 23-10-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
* Godric is desondanks erg blij met de reactie van floriske.nl

Ik ga nog eens leuk spelen met de profielen, maar doe dat pas als de wielen er ook onder zitten, het licht aan staat en de hardware draait. Dan lijkt me het effect van de profielen wat representatiever.

Ik hoop dat het lukt om op de TBCL te komen, maar als het lukt, lijkt me het gaaf als je er naast staat. Of eigenlijk niet })

Ik heb gister de vorken van de wielen die in de primer stonden rood gespoten, zo eens kijken hoe het er voorstaat. Net weer lekker aan het cable sleeven geweest... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Update 14 alweer! :) Op dit moment zit ik in mijn tentamenweken, er wordt dus niet veel gemod. Maar ik had nog wat foto's staan.

Zo heeft het spuiten van onderdelen nogal wat tijd ingenomen de laatste tijd, dat verf moet drogen is werkelijk vervelend. Daar zouden ze eens wat op moeten verzinnen!
Deze zien er zo natuurlijk niet uit
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010062.JPG

Dus krijgen ze een kleurtje!
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010065.JPG

Net als de wielen
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010064.JPG

Op dit moment ligt ook het rack voor de pci kaarten nog te drogen in de blanke lak. De achterkant is nu mooi rood! De witte kant moest ook over, ik had de eerste keer met de blanke lak niet goed geschud en gele blanke lak was mijn straf :|.

Verder heb ik met een oude voeding de oude papercliptruc gedaan om eens te bekijken wat al het licht- en luchtgeweld presteerde.
De ledjes van de fancontroller zijn iig naar wens! De twee erboven zijn de HDD act en PWR led, die kon ik dus nog niet aansluiten. De fans doen het ook goed, er waait een flinke wind door de kast terwijl er enkel een licht gezoem te horen is met 4 12cm fans op 12V, wanneer ik ze terugdraai naar het minimum (7V) dan hoor ik nog veel minder. Echt goed kan ik het nog niet beoordelen, de testvoeding is nogal luidruchtig.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010068.JPG

Nadat ik de CCFL's had geplaatst wilde ik deze ook wel eens zien branden, ik vind dat de gloed ook mooi via de fans naar buiten komt.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010070.JPG

'Draai je hoofd even mee' foto :+
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010076.JPG

En zo doet hij het dan in het donker, op de foto is het licht nog wat minder rood dan in real-life. Het zijn CCFL's dus echt rood is lastig. Leds zouden de oplossing zijn, misschien doe ik dat nog. Je ziet duidelijk erg weinig licht onder in de kast. Ik wil nog een 10cm CCFL tussen de twee drives plaatsen, dit zal denk ik een erg mooi effect geven.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010079.JPG

De wielen staan er ook onder, ik vind ze zelf erg goed bij de kast passen. Iets wat mij nog erg gaaf lijkt is CCFL's onder de kast plaatsen, alhoewel het ook weer niet een enorm lichtfeest hoeft te worden.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010080.JPG

Dat was het weer, ik ben bezig met het uitdenken van nog een aantal ideetjes. Zo wil ik nog wat plexi in de fancontroller verwerken en binnenin wil ik bepaalde hardware ook nog iets aanpassen. Ook wil ik een plexi I/O plaatje maken. Ben benieuwd of dat allemaal nog gaat lukken voor 1 december.
Als de verf droog is kan ik mijn systeem er in gooien, ben erg benieuwd naar de temps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Whoa! Dit wordt echt steeds beter! Zier er super uit joh, wanneer gaat ie in massa-productie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:23
ERUG mooi!!! Meer valt er niet te zeggen of zoiets.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
*Stilte*....en kwijl druppels..... (daarna maar even een woord bedacht) Wauw !! Echt mooi man ! :9~ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me houdt op met kijken en klapt zijn mond dicht.
Hmmm, even een lapje voor het kwijl pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
FloydRaalte schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:21:
Whoa! Dit wordt echt steeds beter! Zier er super uit joh, wanneer gaat ie in massa-productie? ;)
Noem je bod maar >:)
Strikertje schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:18:
ERUG mooi!!! Meer valt er niet te zeggen of zoiets.. _/-\o_
Merci bien ;)
X-GAMER-X schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:09:
*Stilte*....en kwijl druppels..... (daarna maar even een woord bedacht) Wauw !! Echt mooi man ! :9~ :*)
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:33:
/me houdt op met kijken en klapt zijn mond dicht.
Hmmm, even een lapje voor het kwijl pakken
Ik wil jullie reactie niet weten wanneer jullie een schone meid tegen komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Mooie mod.
Verder veel suc6 op tbcl.

Verder waarom staat het topic niet op need-modding?
(is mometeel down, klere host XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit hoor :)

Heb zelf net een CiP gemaakt in schop een modje...

Hopenlijk mag ie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

het zou natuurlijk nog cooler zijn als dit bordje erin had gezeten :+

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Erg mooi gemaakt maar zijn er nog meer mensen die die wielen storend vinden? Ik vond hem zonder een stuk mooier.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wielen, hmmm, valt mee, zonder zou het denk ik Iets beter zijn, maar het maakt echt een Miniem verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Brantje schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 10:51:
Mooie mod.
Verder veel suc6 op tbcl.

Verder waarom staat het topic niet op need-modding?
(is mometeel down, klere host XD)
Dankje, hij staat er idd nog niet op. Doe ik denk ik als hij af is. Of eerder, moet nog maar eens kijken.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 17:06:
Ziet er mooi uit hoor :)

Heb zelf net een CiP gemaakt in schop een modje...

Hopenlijk mag ie :P
Ben benieuwd!
Colan schreef op zondag 05 november 2006 @ 01:13:
Inderdaad, is ook al eerder ter sprake gekomen. Net als op het forum van Techzine. Zijn erg gave bordjes, helaas laat het budget het niet toe en is de socket alweer outdated. Maar ze passen wel perfect in deze kast!
lemming_nl schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:55:
Erg mooi gemaakt maar zijn er nog meer mensen die die wielen storend vinden? Ik vond hem zonder een stuk mooier.
Poten er onder zoals op de tekeningen in de TS leek mij het gaafste, maar wielen zijn veruit het praktische. De kast is niet al te licht en ik rijd hem nu zo naar de plek waar ik er mee bezig ga. Er moest sowieso wat onder om de luchtinlaten aan de onderkant wat ruimte te geven. Anders zou ik het ook aan m'n rug krijgen als ik een dvdtje er in zou willen doen ;).

Ik heb overigens wat extra rode leds besteld (30 stuks :)). Hopelijk zijn ze snel binnen, dan ga ik daar mee aan het werk om licht onder kast te regelen en mogelijk ter vervanging van de ccfl's. Dan krijg ik iets roder licht. Ook komt er een controllertje in met schakelaartjes om de kermis uit te kunnen zetten. De kamer hoeft niet constant een bordeel te zijn! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Mag ik vragen waar je de LEDS besteld? Conrad ofzo? Ik ben namelijk ook nog wat leds nodig voor mijn geweldige bureau-la-pc en die kan ik wel in Zwolle ophalen maar dan moet ik voor een paar LEDS heen en weer karren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
FloydRaalte schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:33:
Mag ik vragen waar je de LEDS besteld? Conrad ofzo? Ik ben namelijk ook nog wat leds nodig voor mijn geweldige bureau-la-pc en die kan ik wel in Zwolle ophalen maar dan moet ik voor een paar LEDS heen en weer karren...
Tuurlijk mag jij dat! :) Ik heb ze in bestelling geplaatst bij een winkel speciaal voor UT-studenten, de prijzen zijn daar dan ook erg goed (15 cent voor een 1300mcd helder rood ledje). Ik heb ze dus niet via internet besteld. Voor jou is world-led.com waarschijnlijk wel handig. Volgens de Gouden Gids zit er geen electronica boer in Raalte, anders zou dat ook makkelijk zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ah de Uni van twente, heb daar stieken een viavia vpn-netje naatoe lopen, erg handig. Goeie zaak die electroshop daar. Nee helaas, raalte heeft zat PC-boeren (sallandautomatisering, azerty etc...) maar geen goede electro-boer! In Zwolle zit wel een redelijk goeie genaamd Fakkert. Kijk ik wel even op world-led. Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

lemming_nl schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:55:
dat was ook mijn eerste indruk, persoonlijk vind ik de kast zonder wielen toch iets mooier, maar begrijp het praktisch oogpunt uiteraard ook wel!

Ieder zijn smaak natuurlijk,maar is het bijvoorbeeld geen optie om een losse dolley/hondje te maken voor transport en normaliter de kast op lage pootjes te zetten?

Maar nogmaals, smaken verschillen en het blijft een erg mooi ontwerp!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Vind zelf de wielen ook niet super maar is wel praktisch. is het niet iets om er een mdf rand omheen te maken zodat het lijkt dat de kast doorloopt en dus die wielen niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:46
Frogy schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:13:
Vind zelf de wielen ook niet super maar is wel praktisch. is het niet iets om er een mdf rand omheen te maken zodat het lijkt dat de kast doorloopt en dus die wielen niet ziet
mmh ligt eraan.. dan zou je ze weer meer naar het midden van de onderkant van de kast moeten verplaatsen, omdat ze anders tegen die mdf randjes aan lopen, met als gevolg dat de kast minder stabiel is...

ik zou hem geloof ik lekker zou houden, hij staat wel hoog maar is wel praktisch als je de grond wilt dweilen.. zo een emmer water eronderdoor 8)7

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het draagt wel bij tot de complete look vind ik :) Pootjes zijn wel mooier maar ik vind dit ook niet slecht. Het scheelt dat je ze rood hebt gemaakt. Anders zag het er een stuk minder uit.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_14/P1010070.JPG

Vind ik zelf een erg mooi plaatje en als het er echt zo uit ziet vind ik hem super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
hij is idd prachtig geworden
maar ik denk ook dat de wielen niet goed doen aan het uiterlijk zelf ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Ach ja de wielen... >:)
De wielen zitten er in eerste instantie onder omdat de pc bij mij in een hoek staat. Als ik er wat mee wil doen, wat nogal eens gebeurt, moet hij dus uit de hoek. Wielen leken mij daar het beste voor. Geen gesleep op mijn laminaat. Ik heb de wielen dan ook zo mooi mogelijk aangepast en in de hoogglans rood misstaan ze niet.
Ik ben het met jullie eens dat het er zonder ook behoorlijk goed uit ziet, helaas krijgt de fan dan geen lucht, en wanneer ik er een tweede voeding in stop brand die ook vlot door. Poten was een optie geweest, maar omdat wielen rijden heb ik daar voor gekozen. Overigens wil ik nog leds onder de kast zetten, ik denk dat de wielen er dan wel wat beter uitkomen.

Desondanks bedankt voor het meedenken, dat maakt een CiP leuk _/-\o_
TEAMIKKE schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:20:
Vind ik zelf een erg mooi plaatje en als het er echt zo uit ziet vind ik hem super :)
Ik heb het plaatje niet gesoept ;). Ook heb ik ledjes in bestelling staan, het licht mag van mij nog wat roder en met ccfl's red ik dat niet. Misschien met 30 ledjes wel >:)
Laten we dat gewoon even niet doen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08

Cheezus

Luiaard

Ik weet niet of het al gezegd is maar eigenlijk moet er natuurlijk zo'n moederbordje in:

Afbeeldingslocatie: http://www.nvision.pl/img/200602/sapphire_pi-a9rx480.jpg

Qua kleur dan ;)

Nette case verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
primusz schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:30:
Ik weet niet of het al gezegd is maar eigenlijk moet er natuurlijk zo'n moederbordje in:

[afbeelding]

Qua kleur dan ;)

Nette case verder :)
Uhm jep, nu vier keer in totaal d:)b
Dus niet erg origineel, maar wel nog steeds een erg goed idee! *O*
Maar ik blijf bij de budget problemen en de socket die outdated is...
LANnerd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:49:
Wat mischien ook wel een leuk idee is is om dat wit met rode mobo van (ik geloof) Abit erin te stoppen..
Die hebben een poosje terug een rood met wit mobo uitgebracht, weet alleen niet precies wat voor model en socket e.d. en dan moet je waarschijnlijk ook meteen weer andere proc kopen en mischien ook wel PCI-E grakatje, beetje duur, maar jah...zou het wel mooi af maken :9
moet je er dan ook een rode graka van MSI of club 3D ofzow in doen.

Bedenk me net, als het gewoon wit is van binnen dan staat een gewoon rood mobo(die nogal wat minder zeldzaam is) ook wel goed denk ik.
Aubergine schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:34:
Er was toch een wit-rode moederbord van Ati? Waarom neem je die niet :P
Colan schreef op zondag 05 november 2006 @ 01:13:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Laatst online: 02-08 13:27
Nu we het toch daarover hebben... Als je geen verouderd socket wilt, maar wel een wit achtig moederbord, dan is dit misschien een mogelijkheid. Sapphire Pure Crossfire XP3200 AM2 bij Komplett

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/31617_ee5638e2.jpg

Niet helemaal wit-rood, maar wel wit en niet verouderd (AM2)... Of je kan kijken of je ergens het Ati-Reference Board AM2 (Sturgeon) kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/products/large/001438.jpg

en dat was 5... :p

Ben trouwens al een tijdje een stille aanbidder van je Casemod-project! :)

[ Voor 26% gewijzigd door Limit-NL op 09-11-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
l1m1t schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:03:
Nu we het toch daarover hebben... Als je geen verouderd socket wilt, maar wel een wit achtig moederbord, dan is dit misschien een mogelijkheid. Sapphire Pure Crossfire XP3200 AM2 bij Komplett

[afbeelding]

Niet helemaal wit-rood, maar wel wit en niet verouderd (AM2)... Of je kan kijken of je ergens het Ati-Reference Board AM2 (Sturgeon) kan krijgen.

[afbeelding]

en dat was 5... :p

Ben trouwens al een tijdje een stille aanbidder van je Casemod-project! :)
Leuk dat je de stilheid omzet in gewaardeerde input! Enorm toffe borden, vooral dat tweede bord is erg gaaf! Als nou ook iemand mijn budget problemen oplost verhuist hij zo de kast in! :*)

@Ediejo: merci bien d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Ik ben inmiddels weer wat verder met de mod. Zo zitten de dopmoerenknoppen op de fancontroller, ziet er wel gaaf uit. Ik hoop ook binnenkort de leds binnen te krijgen, dan kan ik daar mee verder. Verder ook nog wat plexi werk te gaan en zo blijven we bezig :).

Nu had ik zelf een nieuw ideetje, namelijk een ronde spiegel op de mid-level plank met leds er onder, en natuurlijk in de spiegel een gravure.

Ik wil:
Red
Rogue

er in zetten, ik ben er alleen nog uit welk font te kiezen, vandaar een vraag aan jullie!
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/fonts_red_rogue.jpg

Dus spui uw mening alstublieft, en mocht u andere suggesties hebben dan houd ik mij aanbevolen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
Ik zou de bovenste kiezen :P Deze is makkelijker te lezen imo en die onderste 'R' vind ik lelijk.. vandaar mijn keus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:23

Stekeltje

Nothing to see here move along

Onderste, ziet er strakker uit en heeft meer weg van je vierkant, kubus achtige kast. Bovendien is de rechterpoot van het bovenste lettertype echt veneuqt. Maak anders een poll ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Mooi hoor! d:)b
Voor de letters: onderste.

[ Voor 48% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 15-11-2006 00:15 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Is dit iets ?
Nog steeds een zeer goed geslaagde case d:)b GJ!

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
het meer "cube" van het onderste font is wel cool.. vind alleen de R nix... nog lookalike fonts met n andere r?
neem hier eens een kijkje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

* floriske.nl komt zijn neus ook weer eens laten zien (liep een paar dagen achter ;))

Om het maar even kort en ontopic te houden (complimenten heb je al genoeg gehad :P)

Ik zou persoonlijk kiezen voor het bovenste lettertype maar dan wel goed letten op de spatiëring er van, de R en E van red staan verder uit elkaar dan de E en D zo ook de R en O van Rogue t.o.v. de rest.

Het zijn kleine dingen, maar ze zeggen wel eens "het zijn de kleine dingen die het doen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenste is ook de mooiste naar mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Onderste met een andere R :) De bovenste is IMO te rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ik zie liever dat je iets originelers doet dan een spiegelmod, iets dat beter bij de originaliteit van de kast past :)
Mr Alfabet schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:54:
het meer "cube" van het onderste font is wel cool.. vind alleen de R nix... nog lookalike fonts met n andere r?
Vette site :9

[ Voor 61% gewijzigd door brinkdinges op 17-11-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Laatst online: 14:26
onderste letters.

staat beter bij je vierkante case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27
Bovenste letters worden volgens mij al gebruikt door de Stealth CM, onderste vind ik lelijk, vooral de R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
Nee hoor, want dan zou het er zo uit zien :

Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l166/X-GAMER-X/red.jpg
Omg, excuses voor de typ fout :X

En al zou Godric dit lettertype gebruiken wat ik ook heb.. 'no problemo' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Laatst online: 14:26
speel je toevallig WoW x-gamer-x

daar wordt die fout ook altijd gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Eerste post in dit topic maar wou graag me mening ff geven misschien heb je er wat aan.
m.i. kan je beter de bovenste doen. Kijkend naar de stijl van je kast is ie strak maar wel met een aantal ronde elementen, dit komt wel mooi terug in het bovenste lettertype. Wel even het commentaar van floriske.nl in achting nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
Offtopic: nope, wel Warcraft III maar ik kan mezelf nogsteeds niet overhalen om € 15,- per maand neer te leggen + het spel boeit me minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Poeh hé, veel feedback, daar kan ik mooi mee vooruit! d:)b
UgotHeinzzd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:18:
Is dit iets ?
Nog steeds een zeer goed geslaagde case d:)b GJ!
Leuk aan het soepen geweest! Ik vind de bovenste R denk ik wel mooier met jouw aanpassing, bij de onderste ga ik voor het origineel.
Mr Alfabet schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:54:
Mooie site, ik zal er nog eens wat aandacht aan besteden voordat ik de lettertype keuze ga maken.
floriske.nl schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:52:
* floriske.nl komt zijn neus ook weer eens laten zien (liep een paar dagen achter ;))

Om het maar even kort en ontopic te houden (complimenten heb je al genoeg gehad :P)

Ik zou persoonlijk kiezen voor het bovenste lettertype maar dan wel goed letten op de spatiëring er van, de R en E van red staan verder uit elkaar dan de E en D zo ook de R en O van Rogue t.o.v. de rest.

Het zijn kleine dingen, maar ze zeggen wel eens "het zijn de kleine dingen die het doen" :)
Helemaal mee eens, goed punt wat betrefd de spatiëring (galgje woord :+). Kleine dingen vind ik erg belangrijk. Die doen het voor mij zeker!
brinkdinges schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:39:
Ik zie liever dat je iets originelers doet dan een spiegelmod, iets dat beter bij de originaliteit van de kast past :)
Daar heb je wel een punt, heb je iets in gedachten? Het idee achter de spiegelmod is dat de binnenkant niet erg bijzonder is, er is zeg maar weinig door het window te zien excl. het mobo. Ik heb nog plexi over om er onder te doen en een ronde spiegel zou er mooi oppassen. Op die manier heb ik nog iets leuks er in. Ook heb ik nog nooit een spiegel mod gedaan en dat doen is ook wel weer eens leuk.
sajoku schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:48:
Eerste post in dit topic maar wou graag me mening ff geven misschien heb je er wat aan.
m.i. kan je beter de bovenste doen. Kijkend naar de stijl van je kast is ie strak maar wel met een aantal ronde elementen, dit komt wel mooi terug in het bovenste lettertype. Wel even het commentaar van floriske.nl in achting nemen ;)
Goede analyse! En uiteraard heb ik er wat aan :).

Qua lettertype heb ik nog geen keuze gemaakt. Ik ga nog even wat meer fonts bekijken. Ik moet ook nog een spiegel halen. Vandaag heb ik het home made HDD rekje geplaatst. Foto's plaatsten gaat alleen wat lastig. Ik heb een nieuwe router en deze heeft niet voldoende UTP aansluitingen om mijn foto vermaak machientje in het netwerk te hangen. Er is een switch op weg dus dan kan ik weer updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 05-09 11:08
mischien iets meer futuristisch?
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/RedRogue.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bovenste, zeer zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd naar jouw exacte maten. Ik wil zelf ook graag een kast bouwen, en kan MDF mooi op maat laten zagen. Ik ga niet hetzelfde bouwen, maar wil graag weten waar ik ongeveer rekening mee moet houden.

Top project verder! :)

edit: Al gevonden! niet goed genoeg gelezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou de wieletjes in het hout verwerken
zoals een auto :)
vind het nu ietjes te hoog :P

verder eeen super mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep of nog een houten lijstje om de wielen. dat je ze dus iig neit kunt zien maar dat nog wel de rooie gloed eronder door schijnt over je bureau heen. miss ook wel tof; een laser die Red Rogue "beamt" op je bureau ofzo? vanuit je kast? etc

• Godric
:'(

Inmiddels draait mijn pc vanaf dit weekend in de kast, ziet er erg tof uit maar echt plezier heb ik er nog niet van kunnen hebben. Ik zit namelijk met een probleempje, mijn pc is zo instabiel als de pest en ik kom nu niet eens windows in...

Oftewel, weinig mod-tijd, te veel pc ergenis tijd... :(

Ook heb ik wat ideetjes weer geschrapt. Ik doe geen plexi I/O plaatje (iig niet op dit moment), mijn plexi is te dik (4mm) om er goed tussen te passen en ik ben bang dat de ingangen niet goed bruikbaar worden. Ook komt er geen spiegelmod in de kast, de koeler zou er dan over gaan hangen. Wel maak ik denk ik een spiegel die ik boven de kast tegen de muur hang met een gravure er in.

De stealth van de drives laat nog even op zich wachten, ik ga het plexi aan de achterkant rood schilderen. Ik gebruik dik dubbelzijdig tape en dat zie je er te goed doorheen ondanks de schuurrmachine die ik op de achterkant heb gezet.

Ik wil graag van me laten horen met een update, maar al mijn ftp progjes en pic aanpas progjes staan niet op de laptop van mijn vriendin. Daarom alleen een kleine teaser:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/teaser_shot.jpg

• X-GAMER-X
Toch een geweldig mooi ding _/-\o_ Ik hoop dat je problemen snel zijn opgelost ;)

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:23
Ziet er erg strak uit. Succes met je PC probs (ik zou er geen oplossing voor weten te vinden) _/-\o_

• TEAMIKKE
  • Niet online
Erg mooi! Vind het rode licht erg geslaagd. Als je de drives nog ff stealth is het helemaal goed ;)

• Brantje
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Tis mooi geworden.
Zitten ook leuke details op :)

Verder veel suc6 met je pc problemen.
hopen dat ze snel zijn opgelost.

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:52

Tys

offtopic:
Ongeaarde stopcontacten! ;)

Ziet er erg goed uit overigens. Keep up the good work!

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Verwijderd

ik weet wel waarom je kast zo tering instabiel is; randaarde...
je kast geleid niet, wat je kunt doen om dit op te lossen is; verbind al je hardware(cd speler, hdd mobo, moboplaat, voeding etc) met een metalen draad aan elkaar, en breng deze op een manier naar de aarde van je stop contact. en voila. je pc is geaard (wat normaal de metalen kast doet)

als dit neit werkt is wss je hardware verkeerd aangesloten, loop alles nog eens een keer langs, en begin van een kale pc steeds verder op te bouwen tot ie instabiel is, en kijk dan wat de oorzaak was... verder ziet het er top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel jammer dat je die dingen niet gaat doen, want zo is de kast niet heel vernieuwend...
Wat je wel hebt is heel veel ruimte over, valt zat voor te verzinnen :)

Misschien wat met meshx of acryl?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Dank voor de complimenten. :>
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:50:
ik weet wel waarom je kast zo tering instabiel is; randaarde...
je kast geleid niet, wat je kunt doen om dit op te lossen is; verbind al je hardware(cd speler, hdd mobo, moboplaat, voeding etc) met een metalen draad aan elkaar, en breng deze op een manier naar de aarde van je stop contact. en voila. je pc is geaard (wat normaal de metalen kast doet)

als dit neit werkt is wss je hardware verkeerd aangesloten, loop alles nog eens een keer langs, en begin van een kale pc steeds verder op te bouwen tot ie instabiel is, en kijk dan wat de oorzaak was... verder ziet het er top uit!
Helaas heb ik alleen aarde in mijn keuken, en heeft mijn pc dus altijd al zonder aarde gedraaid, aarde aan de verwarming zie ik niet echt zitten. Vandaar geen aarde. Wel was ik al van plan de mobo plaat te verbinden met de voeding. Je tweede idee heb ik al uitgevoerd, alles er uit en op tafel.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 08:47:
Is wel jammer dat je die dingen niet gaat doen, want zo is de kast niet heel vernieuwend...
Wat je wel hebt is heel veel ruimte over, valt zat voor te verzinnen :)

Misschien wat met meshx of acryl?
Op zich gaan er maar twee dingen uit, spiegelmod en plexi i/o plaatje. Niet de twee meest vernieuwende dingen ;). Ik heb nog wel wat ideetjes en die komen er misschien nog in, een mod is nooit af toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd blijven modderen :P

Ben benieuwd eigenlijk naar hoe de binnenkant er nu uit ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
weetje hij ziet er zo uit als zo'n oude kookding met gaspitten en een roodgloeiende oven eronder
:P

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu je het zegt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Het heeft even mogen duren, maar er is weer een update. >:)
Met nog een weekje te gaan voordat de tbcl inschrijving lijkt is de mod aardig op tijd af te zijn.
Op dit moment ben ik vooral bezig met kleine dingen doen en het fixen van de pc zelf krijgt nu de meeste aandacht.

Allereerst het bevestigen van de dopmoer knoppen.
Het inkorten van de potmeters, het vastlijmen aan de achterkant, en het vastlijmen van de dopmoeren... Lekker met het lijmpistool aan de slag.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010006.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010008.JPG

Ook heb ik het HDD rekje geplaatst, hij heeft plek voor twee HDD's en is door het plaatsen van schuimrubber trillingsvrij. Ik klem de HDD tussen het schuim. (Even een voorbeeld met een FDD.)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010019.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010021.JPG

En zo ziet het er dan van binnen uit! Nice and clean.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010034.JPG

En een verdieping lager wat meer kabels.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010036.JPG

Dan een overview met de hoekprofielen erop, dit is ook gelijk de manier hoe ze geplaatst worden, als ze geplaatst worden. (Wel nog één profiel inkorten.)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010022.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010023.JPG

Iets lager dan bedoeld omdat het lakband iets los liet.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010024.JPG

Ook zijn de drives gestealth, met plexi waarvan de achterkant rood gespoten is. Anders zag je de plakkers te goed. Het is nog steeds niet perfect dus als mensen nog tips hebben. :)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010040.JPG

Overview:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010038.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010041.JPG

Aan de achterkant heb ik, ipv een tweede voeding, een plaatje plexi geplaatst. Ik heb de optie een tweede voeding te plaatsten maar ga dat nu nog niet doen. Mijn tweede voeding is te geluidruchtig.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.w.grit/CiP/Update_15/P1010042.JPG

Ik heb nog steeds leuke ideeën en wil de koeler van mijn graka iets modden. Ook hoop ik dat binnenkort de ledjes binnen komen, dan kan ik daar ook nog leuk mee aan de gang.
Wat betreft ledjes zit er nog één foutje in, ik heb een blauw ledje mee gekregen ipv een rode, was wel even schrikken toen mijn HDD zijn werk ging doen en blauw oplichtte... :+
Nog even omsolderen dus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
nice one
wel clean vanbinnen, het oogt echt mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ziet er erg goed uit! Heerlijk strak. Alleen vind ik idd. die GPU koeler wat buiten de boot vallen. Ik zou om je CD-drives nog een randje maken van rood plexie. Dan is het wat meer een geheeld. Je ziet nu vrij duidelijk waar de drives zitten en dat doorbreek je dan een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Super mooi!

Mischien kun je tussen de "naad" van het boven stuk en het onder stuk een stukje rood plexiglas maken mischien is dat mooier dan die "naad".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Vindt dat er toch een ander moederbord in moet!

Supermooie kast!
miss je voeding ook een kleurtje spuiten?

PS: Ik d8t trouwens ergens te lezen dat je aan het sleeven was, maar ik zie gewoon standaard kabels?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Laatst online: 09-09 21:55
TEAMIKKE schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:18:
Ziet er erg goed uit! Heerlijk strak. Alleen vind ik idd. die GPU koeler wat buiten de boot vallen. Ik zou om je CD-drives nog een randje maken van rood plexie. Dan is het wat meer een geheeld. Je ziet nu vrij duidelijk waar de drives zitten en dat doorbreek je dan een beetje :)
Dat lijkt mij inderdaad ook nog wel een mooi iets wat je kan doen, misschien een geheel rode plexiplaat en daar de drives uit laten komen, nadeeltje is dan wel weer dat je daar weer met een randje zit.
Ik denk ook dat je nog iets met die "naad" zou kunnen doen\

Maar ik vind je kast nu ook al erg mooi! echt super mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

w00t :D hij blijft strak d:)b

maar mijn mening had je al ;) en die staat nog steeds :D

Even wat betreft het plexi op je drives, ik zou eens wat experimenteren met verschillende kleuren er achter en dan kijken wat het mooiste resultaat geeft, aan de hand daarvan kan je dan eventueel de achterzijde spuiten of beplakken zodat er achter niets meer zichtbaar is.

Misschien is het zelfs een idee, gezien je toch hier en daar dopmoertjes etc. gebruikt op de een of andere manier het geheel met boutjes aan je drives vast te zetten (of dit effect te faken) zodat het plexi oppervlak wat gebroken wordt

* floriske.nl gaat even soepen

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f.bosman10/gotzooi/diversegotzooi/redroguedrives.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door floriske.nl op 29-11-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Laatst online: 21:43

hbsJR

All rounder

Erg leuke kast, simpel maar mooi. Zoals vele het al zeiden: wieltjes zijn wat minder ,maar je heb er duidelijke en goede redenen voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je natuurlijk ook kan doen is iets wits erachter plaatsen.
Zo komt de kleur van je plexi ook beter naar voren dan dat je er zwart achter plaatst :)
Pagina: 1 2 3 Laatste