Ik ben kennelijk 1 van de weinigen die hier een heel topic doorneemt alvorens te posten. Zouden meer mensen moeten doen

Gaan we weer
Maar goed, laatste reactie:
Ten eerste:
Wat die persoon bedoelde is mij duidelijk genoeg, vandaar mijn reactie.
Ik ben het echter alleen niet eens met zijn standpunt, maar dat is mijn en zijn goed recht, we leven tenslotte in een vrij land

Nee, wij leven niet in een vrij land, dat kan ook helemaal niet. Je zult rekening met elkaar moeten houden en dat betekent dat je een stukje vrijheid zult moeten inleveren. Je kunt niet altijd zeggen wat je denkt wat dan vindt een ander je een aso of je krijgt een mep voor je kop van die ene knappe meid. Denken dat je in een democratisch en vrij land leeft is de naïviteit ten top. Dat is hier ook totaal niet interessant dus waarom je dat naar boven haalt en erop moet blijven hameren...
Uit jouw reactie kan ik echter opmaken dat je zeker niet snapt wat die persoon bedoeld. Had je dat wel gedaan dan was je niet zo aanvallend geweest en had je ingezien dat het hier helemaal geen IK-reactie betreft maar pure praktijkkennis die jij kennelijk ontbeert. Buiten dat is het helemaal nergens voor nodig om zo op de man te spelen.
Dus wat algemeen bekend is, is helemaal niet interessant.
Probeer jij zelf nou eerst maar eens om goed begrijpend te leren lezen, zeker voor je ergens op reageert, want dit pleit niet echt voor je intelligentie

Dat mag jij eerst eens gaan doen, dan snap je de ander misschien ook eens en sla je niet zo'n flater als nu. Leuk dat je op de man speelt maar doe dat dan ook alleen als je ook daadwerkelijk gelijk hebt en dat heb je nu beslist niet
Dat wat algemeen bekend is, is in dit geval zeker wel interessant. Jij vindt het alleen niet interessant en dat is een heel ander verhaal. Iedereen kent het risico van warez wel en accepteert dat risico ook. Dan kun je 2 kanten op: of je vindt dat een ander dan maar op de blaren moet gaan zitten als het mis gaat (waarvan jij overduidelijk geen voorstander bent) of je gaat met je vingertje staan wijzen als een kleuter naar een ander/je gaat opzoek naar een oplossing om jouw fouten op te lossen (en daar ben jij dus overduidelijk wel voorstander van).
Ten tweede:
En natuurlijk, wie zich doelbewust met warez bezighoudt en zijn kont misschien brandt moet op de blaren zitten, daar is principe niks mis mee

Maar deze personen weten dat zelf ook wel!, risico van het vak, zullen we maar zeggen
Dus om deze personen gaat het dan ook helemaal niet!
Vindt jij ja maar daar ben ik het niet mee eens. Vandaag de dag weet iedereen dat wel dus ook de mensen waar het volgens jou dan wel om gaat. Misschien ook wel handig om even te vermelden over wie het dan wel gaat.
Want ga er nu niet vanuit dat een virus/spyware/spam en evetuele andere troep alleen in warez kunnen voorkomen (over verder kijken dan je neus lang is geproken)

Over verder kijken dan je neus lang is gesproken...als je op iemand reageert zou het je goed doen om de reactie van die persoon eens te gaan lezen ipv maar domweg op de quote knop te raggen wat je nu overduidelijk hebt gedaan. Had je mijn reactie daadwerkelijk gelezen dan had je het volgende gezien:
In dat geval is het weer de gebruiker die zijn verstand moet gebruiken en dat is soms lastig. Niet iedere gebruiker weet of een programma van een vertrouwelijke site af komt of niet (je krijgt er 1 van je beste maat bijv. of je computerkennis is vrijwel 0,0).
Lees dat nu eens en je eigen reply daarop...toch maar eens verder kijken dan je neus lang is?
Als je een freeware progje (msn-toepassing bijv.) download, dat toch iets extra's bezit en pas na zeg bijv. 10x opstarten opeens wat anders gaat doen, bijv tijdens het inloggen eerst even je mailaccount & password doorgeeft, voor hij echt gaat inloggen..., ben je dan doelbewust met warez bezig, nee toch zeker.
Dan ben je mijn inziens gewoon een onschuldig & onwetend slachtoffer... ook al heb je tenslotte zelf toestemming gegeven om het te installeren of wat dan ook!
Idem voor dit, lees eerst eens mijn reactie en druk pas daarna op reply mocht je je geroepen voelen om er op te antwoorden.
Het programma wat ik bekend maakte wat uiteindelijk de aanleiding van de discussie was had naast anti-virus overigens ook anti-spam/firewall aan boord.
Ik wil soms graag weten wat een
bepaald progje uitvoert en zeker waar hij verbinding mee maakt, maar ja wie ben ik

Tja, dat kan maar dan is gezond verstand misschien toch een beter startpunt. Eerst zelf je shit oplossen/voorkomen en pas dan een ander (of dat nou een persoon of een stuk software is). Niet dat zo'n stuk software zin heeft (het vult alleen de portemonnee van de fabrikant, wat dat betreft zijn die lui netzo erg als de virusmakers zelf).