Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:17:
Hallo. ik ben nieuw hier en ik heb de hele lijst door gelezen maar niet de oplossing gevonden. Ik ben in het bezit van een Nokia E50 en ik zou heel graag smiley's willen toe voegen aan mijn smsjes. Deze vraag is geloof ik al eerder gesteld maar ik heb daar geen oplossing voor kunnen vinden. Heeft iemand hier iets voor. :'( :'(
Ik heb een paar templates gemaakt voor smileys en de ingebouwde eruit gegooid.
=) =( =S =P
ofzo. :) En tijdens het typen van een sms kun je die gewoon invoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Helsie op 10-06-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:05:
[...]

Ik heb een paar templates gemaakt voor smileys en de ingebouwde eruit gegooid.
=) =( =S =P
ofzo. :) En tijdens het typen van een sms kun je die gewoon invoegen.
Dat is idd ook mogelijk maar ik heb begrepen dat er een progje voor moet zijn. maar ik weet nog niet presies welke ik moet heben en of deze freeware zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:05:
Ik twijfel al een tijdje tussen de Nokia N73 en de HTC S710. Het zijn beide smartphones, met als voordeel(kwa specs) dat de HTC WiFi en toetsenbord heeft. De N73 heeft weer een betere camera.

Ook verschilt natuurlijk de OS. De N73 draait dus onder Symbian, de HTC onder WM6.
Wat zijn precies de voor-/nadelen van Symbian t.o.v. WM6? Wat kan je er meer/minder mee? Wat werkt sneller?
Ik denk dat dat voor mij de doorslag moet gaan geven.
Ik zit ook al een tijdje met dit met dit probleem. Is er iemand die ons kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:31:
[...]

Ik zit ook al een tijdje met dit met dit probleem. Is er iemand die ons kan helpen?
Ik heb PDA's (HP & Mio) onder WM5 gehad en DE smartphone (Mio A701) onder WM5. En op dit moment een N80 en N95 met symbian.
En aangezien WM6 (gezien de reviews) maar ietsje meer toevoegd aan WM5 kan ik wel een beetje oordelen.

Wat betreft het besturingssysteem zou ik toch echt voor WM5/6 gaan.
Echt veel meer mogelijkheden, het besturingssysteem zelf alsmede de toepassingsprogramma's.
Het werkt allemaal gewoon veel lekkerder.

Bovendien elke grote fabrikant ontwikkeld ook voor WM, dus dat merk je aan het software aanbod.
Tevens is WM natuurlijk veel beter geïntegreerd met je Windows PC (synchronisatie & netwerk gebeuren & streaming).

Maar het enigste nadeel van WM was het telefoonprobleem (echo/vertraging) en de problemen met bluetooth.

Symbian vind ik bovendien rete traag werken op mijn N80IE dan!
Het is leuk voor alléén telefoons met een paar simpele programmaatjes maar zodra je telefoon een beetje SMART wordt... dan werkt het allemaal gewoon veels te traag!

Succes met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:31:
[...]

Ja, die iemand heet Google en "jijzelf".
Kom op zeg, een beetje eigen inzet overleef je wel.

Alleen dit geeft al minstens 10 goede artikelen:
http://www.google.com/search?q=symbian+vs+windows+mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote jongen ;) bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Weet iemand van jullie hoe je de verjaardagen uit de contacten kan laten weergeven in de agenda ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ybox schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:28:
Weet iemand van jullie hoe je de verjaardagen uit de contacten kan laten weergeven in de agenda ?
Open Contacten
Bewerken
Detail Toevoegen en dan natuurlijk kiezen voor Verjaardag!

Of synchroniseren met Outlook en dan natuurlijk het Verjaardagveld invullen in Outlook.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 06:46:
[...]
Open Contacten
Bewerken
Detail Toevoegen en dan natuurlijk kiezen voor Verjaardag!

Of synchroniseren met Outlook en dan natuurlijk het Verjaardagveld invullen in Outlook.

Succes.
Maar vervolgens wordt deze niet weergegeven in je agenda hoor, iig.. daar heb ik 'last' van op m'n N73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:50:
[...]

Maar vervolgens wordt deze niet weergegeven in je agenda hoor, iig.. daar heb ik 'last' van op m'n N73
De mijne is een N80IE... maar lijkt mij niet zoveel verschil in zitten wat betreft dit probleem...

Heb er nooit geen last van gehad, maar ik had wel de contactpersonen in Outlook ook voorzien van verjaardagen en notities!
Vervolgens Synchroniseren en deze velden worden dan gewoon ingevuld in je contactpersonen v/d telefoon.

Als er een verjaardag is dan zie je dat op je hoofdscherm van je telefoon zelf...
Er staat dan een ingepakt cadeautje als icoontje met daarachter de naam v/d persoon welke jarig is.

En in de agenda zie je op de dag, in bijvoorbeeld (maandoverzicht) een schuin-wit-hoekje rechts onderaan, ten teken dat er een verjaardag is, dat zie je ook als je er op klikt.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:54:
[...]

De mijne is een N80IE... maar lijkt mij niet zoveel verschil in zitten wat betreft dit probleem...

Heb er nooit geen last van gehad, maar ik had wel de contactpersonen in Outlook ook voorzien van verjaardagen en notities!
Vervolgens Synchroniseren en deze velden worden dan gewoon ingevuld in je contactpersonen v/d telefoon.

Als er een verjaardag is dan zie je dat op je hoofdscherm van je telefoon zelf...
Er staat dan een ingepakt cadeautje als icoontje met daarachter de naam v/d persoon welke jarig is.

En in de agenda zie je op de dag, in bijvoorbeeld (maandoverzicht) een schuin-wit-hoekje rechts onderaan, ten teken dat er een verjaardag is, dat zie je ook als je er op klikt.

Succes.
Het toevoegen van verjaardagen in je contacten laat ze dus niet terug komen in de agenda... Denk het synchroniseren met outlook de truuk is (laat ik dat nu net ff niet gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ybox schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:08:
[...]

Het toevoegen van verjaardagen in je contacten laat ze dus niet terug komen in de agenda... Denk het synchroniseren met outlook de truuk is (laat ik dat nu net ff niet gebruiken)
Waarschijnlijk wel, want ik heb echt niks bijzonders gedaan op mijn telefoon.
Gebruik altijd Outlook voor mijn Contactpersonen, werkt perfect!

Dus even Ms Office/Outlook installeren... of verder puzzelen ;)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:36:
[...]

Waarschijnlijk wel, want ik heb echt niks bijzonders gedaan op mijn telefoon.
Gebruik altijd Outlook voor mijn Contactpersonen, werkt perfect!

Dus even Ms Office/Outlook installeren... of verder puzzelen ;)

Succes.
ik snap wel dat dat wel werkt. Want outlook maakt agenda items aan voor alle verjaardagen en dan komen ze in je telefoon via je agenda sync en niet via je contact personen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 22:22
Is er software waarmee je met de computer je telefoon over kan nemen ?
dus met de PC (fullscreen) je telefoon kan bedienen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:11:
Is er software waarmee je met de computer je telefoon over kan nemen ?
dus met de PC (fullscreen) je telefoon kan bedienen ?
Ik had vroeger wel zo iets maar dat was voor de oudere Symbian, dus ik hoop dat er zoiets ook weer uitkomt voor S60 v3.

Remote S60 Professional
http://www.allaboutsymbia...mote_S60_Professional.php

Wat je nu wel veel ziet voor S60 v3 zijn alleen die Remote Scherm apps, dus alleen maar je telefoon schermpje op je PC, verder niks, dus schiet ook niet echt op.

PhoneScreen-Remote
http://www.allaboutsymbia...e_Phone_Screen_Viewer.php

ANDERSOM, dus volledig je PC overnemen via je Phone, is er gelukkig wel en werkt perfect.

VNC+: Virtual Network Computing for Mobiles
http://www.allaboutsymbia...Computing_for_Mobiles.php

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HishamK
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:12:
[...]
De website is www.scummvm.org
Ik had nog een oude versie van de software staan en die deed het niet goed op de N95.
Er is een recentere versie nu en ik hoop dat deze wel werkt.
Deze ga ik spoedig eens checken.
ik heb net scumm gedownload op de website,
en geprobeerd te installeren op mn N95
krijg ik de melding: "geldigheid certificaat verstreken"

dit heb ik net ook al gekrgeen toen ik SmartMovie 3.25 wilde installeren (ik weet dat 3.4 ook al uit is, maar ik heb mn redenen om toch 3.25 te installeren >:) )

de tip van toepassingsbeheer en dean controle op certificaten (o.i.d.) heb ik al geprobeerd,
centificaatcontrole staat uit...

iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HishamK schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:21:
[...]

dit heb ik net ook al gekrgeen toen ik SmartMovie 3.25 wilde installeren (ik weet dat 3.4 ook al uit is, maar ik heb mn redenen om toch 3.25 te installeren >:) )

de tip van toepassingsbeheer en dean controle op certificaten (o.i.d.) heb ik al geprobeerd,

Het Symbian programmeren werkt idioot met certificaten voor al dan niet een bepaalde tijd, beetje omslachtig gedoe allemaal.

Zet de datum een jaartje terug installeer de boel en zet hem weer goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Waarom word me PC gek als ik mijn nokia n95 met de usb verbind met de pc? als ik mijn nokia n91 erin doe dan doet hij het gewoon.

Ik heb het hierover:
http://img247.imageshack.us/img247/3033/21234gf4.jpg

Om de 5 seconden komt hij met deze pop-up wegklikken werkt ook niet :'( en als ik de usb verbinding verbreek blijft hij gewoon doorgaan wtf?

iemand een oplossing? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dat probleem had ik ook, en toen stond mijn telefoon op disabled onder apparaatbeheer.
Even enablen en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Zo dat was makkelijk haha, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
HishamK schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:21:
[...]

Kijk ff op het forum van ScummVM, daar staat een linkje naar de 0.10b versie die wel gewoon installeert. (En idd, het "certificaten" systeem is gewoon idioot, ik bepaald toch godv*rd*mme zelf wel wat ik op mijn telefoon installeer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat certificaten systeem is nodig zodat Nokia ( = bijna Symbian) geld verdient met de verkoop van software doordat bedrijven dure licenties moeten kopen om hun software te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HishamK
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:35:
[...]

Het Symbian programmeren werkt idioot met certificaten voor al dan niet een bepaalde tijd, beetje omslachtig gedoe allemaal.
Zet de datum een jaartje terug installeer de boel en zet hem weer goed O-)
Thanx! werkt perfect!
OverSoft schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:16:
[...]
Kijk ff op het forum van ScummVM, daar staat een linkje naar de 0.10b versie die wel gewoon installeert. (En idd, het "certificaten" systeem is gewoon idioot, ik bepaald toch godv*rd*mme zelf wel wat ik op mijn telefoon installeer!)
yep, die werkt inderdaad wel

allemaal hartstikke bedankt!

nu nog iemand die me kan helpen aan een mjpg codec voor smartmovie,
kan de videotjes die ik zelf heb opgenomen (met mn canon ixus) niet afspelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellness diary is an S60 application from Nokia for storing and analyzing wellness-related data collected from everyday life.Wellness Diary can be used for:
- Monitoring and tracking everyday wellness related issues
- Lifestyle management
- Monitoring, tracking and analyzing:
  • weight,
  • exercise,
  • number of steps,
  • eating management,
  • fat %,
  • sleep,
  • ... and more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ssilverhaze schreef op zondag 17 juni 2007 @ 00:17:
Waarom word me PC gek als ik mijn nokia n95 met de usb verbind met de pc? als ik mijn nokia n91 erin doe dan doet hij het gewoon.

Ik heb het hierover:
http://img247.imageshack.us/img247/3033/21234gf4.jpg

Om de 5 seconden komt hij met deze pop-up wegklikken werkt ook niet :'( en als ik de usb verbinding verbreek blijft hij gewoon doorgaan wtf?

iemand een oplossing? _/-\o_
Dit is niet de juiste topic voor je vraag, maar hier vind je de oplossing:
http://discussions.nokia-...=pcsuite&message.id=14295

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sports Tracker hoort ook in dit rijtje freeware van nokia thuis, erg leuk, kun je met je gps het aantal km (hard) lopen bijhouden en registreren....
_O-
http://research.nokia.com/research/projects/SportsTracker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
HishamK schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:27:
Nu nog iemand die me kan helpen aan een mjpg codec voor smartmovie, kan de videotjes die ik zelf heb opgenomen (met mn canon ixus) niet afspelen...
Wat je (naar mijn idee) beter kan doen is de video converteren naar het formaat dat je telefoon ondersteunt, voor Nokia is dat mp4. Dan kun je gewoon de player van je telefoon gebruiken en heb je die Smartmovie ellende ook niet nodig. Ik gebruik hiervoor PS3 Video9. Echt een heel relaxed programma! Check de startpost van het N95 topic voor meer info hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Maar ik vind Smartmovie absoluut geen ellende, vind 'm veel beter te gebruiken dan de standaardplayer(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
Hmmm, ik heb hem een keertje uitgeprobeerd, maar ik moest nog steeds converteren (met de bijgeleverde converter) voordat ik films kon afspelen. Als ik dezelfde divx bestanden afspeelde als op de pc, dan liep hij vast. Belangrijk voordeel van SM is wel dat hij het gebruik van subs ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
IMadeLove2MyN95 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:10:
Hmmm, ik heb hem een keertje uitgeprobeerd, maar ik moest nog steeds converteren (met de bijgeleverde converter) voordat ik films kon afspelen. Als ik dezelfde divx bestanden afspeelde als op de pc, dan liep hij vast. Belangrijk voordeel van SM is wel dat hij het gebruik van subs ondersteunt.
Dat klopt, alleen zijn je geconverteerde bestanden nu wel in divx, waardoor ze een heel stuk kleiner zijn dan anderen.
Dat een bestand het niet op de PC doet vind ik nou niet bepaald een reden, zolang ze het maar op m'n N73 doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het certificaatprobleem kun je omzeilen door even te kijken wat de aanmaakdatum van het .sisx bestand is, en dan de datum van je telefoon een paar dagen na die datum instellen. Dat werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Route66 een snellere GPS-fix heeft dan de bijgelijverde GPS software van Nokia zelf

waar kan je gps fix krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een zeer goed progje binnengekregen...

ActiveFile, een SUPER FILE-Manager

Is notabene ook nog freeware, wel nog bèta, maar nu al veel meer fuctionaliteit dan alle andere bij elkaar...

Dus gooi je oude Filemanagers maar weg, deze is/wordt de beste.

Ook ideaal voor de mensen die Best Taskmanager gebruiken... deze laat namelijk wel de lopende processen zien op je systeem ook met de nieuwste firmware van de N80(IE) (v4.0707.07 & v5)

http://gallery.mobile9.com/f/145150/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:36:
Route66 een snellere GPS-fix heeft dan de bijgelijverde GPS software van Nokia zelf

waar kan je gps fix krijgen ?
Een GPS fix is gewoon hoe snel hij een GPS signaal heeft opgepikt en vast houdt zover ik weet. Geen aparte software wat GPS Fix heet

[ Voor 5% gewijzigd door Damocles.NL op 24-06-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ff vraagje:

is er een programma voor symbian 60-3rd die, mbv een bluetooth gps ontvanger,(holux gpslim 236, die van nav4all) kan onthouden wáár foto's zijn gemaakt?
Of iig de gps coordinaten met tijdstip opslaat in een file?
GeoTagging

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 25-06-2007 20:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:32:
ff vraagje:

is er een programma voor symbian 60-3rd die, mbv een bluetooth gps ontvanger,(holux gpslim 236, die van nav4all) kan onthouden wáár foto's zijn gemaakt?
Of iig de gps coordinaten met tijdstip opslaat in een file?
GeoTagging
Shozu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:41:
[...]

Sports Tracker hoort ook in dit rijtje freeware van nokia thuis, erg leuk, kun je met je gps het aantal km (hard) lopen bijhouden en registreren....
_O-
http://research.nokia.com/research/projects/SportsTracker/
Wat een geweldig programma. Zelfs te exporteren naar google earth. Leuk!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kan die ook de gps-coordinaten apart opslaan en niet direct in de foto? Wil de coordinaten namelijk appart houden...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor...

Hebben jullie wel eens last gehad van een virus op je telefoon?

Trend Micro Mobile Security, ziet er toppie uit met veel mogelijkheden.
Het is dus een Anti-Virus en FireWall.

Kan je hier gratis downloaden:
http://www.trendmicro.com/download/product.asp?productid=54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:49:
Even een vraagje tussendoor...

Hebben jullie wel eens last gehad van een virus op je telefoon?

Trend Micro Mobile Security, ziet er toppie uit met veel mogelijkheden.
Het is dus een Anti-Virus en FireWall.

Kan je hier gratis downloaden:
http://www.trendmicro.com/download/product.asp?productid=54
Je moet wel redelijk een idioot zijn om een virus op een 3rd edition toestel te krijgen...
Voor zover er dan virussen zijn die werken op 3rd edition toestellen...
Bovendien is Trend niet gratis, het is slechts een trial versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:43:
Je moet wel redelijk een idioot zijn om een virus op een 3rd edition toestel te krijgen...
Is dat zo? Leg eens uit a.u.b. Ik had namelijk begrepen dat die kans steeds groter wordt. (Maar ik heb er weinig kijk op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMadeLove2MyN95 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:59:
[...]

Is dat zo? Leg eens uit a.u.b. Ik had namelijk begrepen dat die kans steeds groter wordt. (Maar ik heb er weinig kijk op.)
Hoe kan je dat begrijpen als je er weinig kijk op hebt?
Symbian, en zeker 3rd edition is op zo'n manier geschreven dat het een onmogelijk OS voor een virus is.
De enige die graag doen voorkomen alsof virussen onder Symbian een probleem zijn, duh, de anti virus fabrikanten.

Zie:
http://3lib.ukonline.co.uk/viruses.htm
http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=24713
http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?p=128647
http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=39081
etc.
Lees vooral het eerste artikel eens. ;)
En gebruik Google!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:43:
[...]

Voor zover er dan virussen zijn die werken op 3rd edition toestellen...
Bovendien is Trend niet gratis, het is slechts een trial versie.
Ja zo dachten ze er jaren geleden ook voor PC... nu weet je wel beter hoop ik :)
Want wat niet is kan komen en altijd sneller dan je verwacht.
Een goed virus/trojan is een virus die je altijd TE LAAT opmerkt ;) ook op s60 v3 toestelletjes (niks bijzonders!)

Dus een idioot hoef je daar zeker niet voor te zijn!
Of je moet natuurlijk alleen maar met de voorgeïnstalleerde software werken en hopen dat daar niks mee aan de hand is (ala Samsung :'( ) en nooit internetten enz., maar daar koop je geen N80 voor ;)

Wat Trend betreft...
Je moet even goed zoeken ;) ik was bètatester en werk nog met dit serienummer :o

En met een beetje geluk, aanmelden voor bèta project:
http://www.zoomerang.com/...rvey.zgi?p=WEB2264HXEEJ6Q

Bovendien is het wel antivirus, firewall, and SMS spam detection welke heeft dat allemaal in één.

http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=1680&ch=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:46:
[...]

Ja zo dachten ze er jaren geleden ook voor PC... nu weet je wel beter hoop ik :)
Want wat niet is kan komen en altijd sneller dan je verwacht.
Een goed virus/trojan is een virus die je altijd TE LAAT opmerkt ;) ook op s60 v3 toestelletjes (niks bijzonders!)

Dus een idioot hoef je daar zeker niet voor te zijn!
Of je moet natuurlijk alleen maar met de voorgeïnstalleerde software werken en hopen dat daar niks mee aan de hand is (ala Samsung :'( ) en nooit internetten enz., maar daar koop je geen N80 voor ;)

Wat Trend betreft...
Je moet even goed zoeken ;) ik was bètatester en werk nog met dit serienummer :o

En met een beetje geluk, aanmelden voor bèta project:
http://www.zoomerang.com/...rvey.zgi?p=WEB2264HXEEJ6Q

Bovendien is het wel antivirus, firewall, and SMS spam detection welke heeft dat allemaal in één.

http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=1680&ch=1
Heb je uberhaubt de moeite genomen die links te bekijken?
Je kan een OS als Symbian niet met Windows of welk ander OS dan ook vergelijken.
Het is een embedded OS, totaal niet te vergelijken met software op een harde schijf.
En ik betwijfel of er ooit iemand is geweest die dacht dat virussen op pc's onmogelijk waren.
Virussen op een pc zijn inherent aan de manier waarop een huis-tuin en keuken pc werkt.
Zolang de gebruiker toegang heeft tot het OS kan de gebruiker dingen in het OS veranderen, overschrijven, aanpassen en kapot maken.

Er is simpelweg geen mogelijkheid waarop een virus/trojan zonder jouw nadrukkelijke interactie op je telefoon kan komen. En ook al komt er een virus of trojan op je telefoon, het kan de ROM waarop het OS staat simpelweg niet bereiken. Om het geheugen waarop het OS staat te bereiken moet je een kabel en flash software hebben. Dit gegeven maakt een virusscanner onder Symbian ook nutteloos, de virusscanner zal nooit in het OS kunnen integreren zoals dit in Windows kan.

Onderbouw je mening, in plaats van loze kreten als "wat is niet is kan nog komen" te roepen. Anders is deze discussie bij voorbaat nutteloos.

En om even te quoten uit je artikel:
De eigenaar van het andere toestel moet het bestand namelijk eerst accepteren en daarna zelf installeren alvorens het virus werkelijk actief wordt.
Zoals ik zei, je moet een idioot zijn om dit op te lopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
IMadeLove2MyN95 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:59:
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:37:
Hoe kan je dat begrijpen als je er weinig kijk op hebt?
Niet, daarom vroeg ik om meer uitleg. Dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
- Was niet van toegevoegde waarde -

[ Voor 157% gewijzigd door EnsconcE op 28-06-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:13:
[...]

<knip>

Er is simpelweg geen mogelijkheid waarop een virus/trojan zonder jouw nadrukkelijke interactie op je telefoon kan komen. En ook al komt er een virus of trojan op je telefoon, het kan de ROM waarop het OS staat simpelweg niet bereiken. Om het geheugen waarop het OS staat te bereiken moet je een kabel en flash software hebben. Dit gegeven maakt een virusscanner onder Symbian ook nutteloos, de virusscanner zal nooit in het OS kunnen integreren zoals dit in Windows kan.

Onderbouw je mening, in plaats van loze kreten als "wat is niet is kan nog komen" te roepen. Anders is deze discussie bij voorbaat nutteloos.

<knip>
Denk nou eens niet zo kort door de bocht...

Dit is overigens mijn onderbouwing van: 'wat niet is kan nog komen'
Jouw eigen uitstpraak: Voor zover er dan virussen zijn die werken op 3rd edition toestellen...
Je weet het zelf niet eens zeker... en dat zegt toch genoeg!
Want de popularititeit van telefoontjes met internet en de vele toepassingen is toch rechtevenredig met al die virustroep/trojans/spam enz. Kwestie van tijd dus.

Dus denk nou eens even mee...
Jij hebt het in je (ROM) betoog alleen maar over het embeded besturingssysteem welke zoals bij elke telefoon/PDA natuurlijk gewoon in een bepaald gedeelte v/h ROM ;) zit.
En dat dit niet vatbaar zou zijn voor virussen! en dus heb je geen anti-virus nodig!

Het doel v/e virus hoeft niet ALLEEN te zijn om het besturingssysteem aan te passen...
Maar het kan ook toepassingen aanpassen en waar staan die toepassingen, juist ja, in het RAM.

Natuurlijk ben ik het volkomen met je eens dat een gebruiker altijd zelf de toestemming moet geven om een virus/trojan of wat dan ook binnen te halen op welke manier dan ook!
Maar om dat als idioot te bestempelen gaat mij te ver daar het op linkse manieren gebeurd...

Het zit bijvoorbeeld verborgen in een onschuldig lijkend iets, bijvoorbeeld in patch xxx bijvoorbeeld. En de gebruiker denkt dat zijn probleem wordt opgelost, programma en bug zijn tenslotte bekend, dus geeft hij toestemming, maar krijgt zomaar wat anders! Om over de crack-patches nog maar te zwijgen ;), passen tenslotte ook iets aan!
In principe kan dan 'er dan s-nacht's uitgebeld worden als jij ligt te pitten naar een duur betaalnummer van een of andere mafkees in Verwegistan!
Zelfde ritueel dus als op de PC!

Waarom zouden er bedrijven zijn die geld en tijd investeren om deze software te ontwikkelen voor zaken die volgens jouw helemaal niet mogelijk zijn, voor de lol zeker :9
Natuurlijk komt er een hoop commercieel gelul en bangmakerij bij kijken, maar that's life ;)

Mijn conclusie:
Het is wel degelijk mogelijk, maar op dit moment vind ik het persoonlijk ook overdreven om meteen een anti-virus programma aan te schaffen... we wachten dus maar af of het zich ontwikkeld.
Maar wat je niet zoekt kan je ook niet vinden, heb ik altijd geleerd ;)

Bovendien hij is al zo retetraag.. en dan werkt alles nog langzamer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:44:
[...]

Het zit bijvoorbeeld verborgen in een onschuldig lijkend iets, bijvoorbeeld in patch xxx bijvoorbeeld. En de gebruiker denkt dat zijn probleem wordt opgelost, programma en bug zijn tenslotte bekend, dus geeft hij toestemming, maar krijgt zomaar wat anders! Om over de crack-patches nog maar te zwijgen ;), passen tenslotte ook iets aan!
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik haal mijn patches niet van cracks.ws, en patches die door wildvreemden doorgebluetooth worden vertrouw ik ook niet...

En als je illegale software op je Symbian toestel draait vraag je er wat mij betreft gewoon om, die extra kosten voor het bellen/sms'en naar dure russische betaalnummers zijn dan je verdiende loon.

En wederom, omdat het virus niks in je ROM kan uitspoken is elk AV programma nutteloos, een simpele hard reset is voldoende om alles wat niet op je telefoon thuishoort eraf te gooien.
Geen virusscanner voor nodig. :)

Mijn uitspraak over "voor zover" sloeg trouwens op het feit dat 99% van de Symbian virussen zogenaamde "proof of concept" programmatuur is, en nooit in het wild zal komen.
Toch maken de AV fabrikanten er reclame mee dat deze virussen gedetecteerd worden.
Zegt al genoeg imo. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 04:15:
[...]

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik haal mijn patches niet van cracks.ws, en patches die door wildvreemden doorgebluetooth worden vertrouw ik ook niet...

En als je illegale software op je Symbian toestel draait vraag je er wat mij betreft gewoon om, die extra kosten voor het bellen/sms'en naar dure russische betaalnummers zijn dan je verdiende loon.

En wederom, omdat het virus niks in je ROM kan uitspoken is elk AV programma nutteloos, een simpele hard reset is voldoende om alles wat niet op je telefoon thuishoort eraf te gooien.

Mijn uitspraak over "voor zover" sloeg trouwens op het feit dat 99% van de Symbian virussen zogenaamde "proof of concept" programmatuur is, en nooit in het wild zal komen.
Toch maken de AV fabrikanten er reclame mee dat deze virussen gedetecteerd worden.
Zegt al genoeg imo. :)
Onderstaande is het laatste wat ik er over kwijt wil, want deze discussie is zinloos aan het worden...

Het is allemaal je goed recht, maar ik deel een andere mening en ik denk met mij vele anderen.

Persoonlijk vind ik wel dat je ondoordacht redeneert, maar goed wie ben ik om daar over te oordelen, dat laat ik aan het forum over!

Want je zei:

Ja leuk... maar dan is het leed al geschiedt bovendien ben je de rest van je data dan ook kwijt, of wou je daarna even een backupje terugzetten ;)

Bovendien geldt dat alleen voor de software die je in het RAM van je telefoon hebt staan en toch echt niet voor iets wat je op je SD-Kaart hebt geïnstalleerd, al dan niet als onderdeel van een ander pakketje.

Dus na jouw geweldige harde reset en het wederom installeren/toepassen v/h desbetreffende virus/trojan begint de ellende weer van voor af aan... (want je weet tenslotte niet welk programma de boosdoener was) of heb jij thuis een glazen bol staan ;)

Tevens zei je:

Ja dat vind jij, maar niet iedereen is een koorknaap, ieder mens is anders ;)
De mensen die alles en nog wat willen uitproberen/installeren (en die doelgroep is heel groot!) delen die mening echt niet!

Bovendien zit het niet alleen in illegale toepassingen...
Wat dacht je van een freeware progje welke opzich een handige toepassing lijkt te zijn, dus die veel gedownload/geïnstalleerd wordt met als toetje iets extra's!

Of een simpele keylogger die om de zoveel tijd een mailtje geeft als jij ligt te slapen, kan al voldoende zijn!

En dan de (zogenaamde) patch, even op het internet zetten en men trapt er al in, jij natuurlijk niet, want jij hebt tenslotte die glazen bol thuis staan, maar andere waarschijnlijk wel.
Vooral mensen met bug-gevoelige telefoontjes (elke pda/telefoon dus;)) die de bug eindelijk opgelost willen zien omdat de fabrikant geen gehoor geeft... zijn hier natuurlijk gevoelig voor!

Zoals jij wellicht weet, maar voor de mensen die het nog niet weten, dit is gistereren nog gebeurd:
Welliswaar voor de PC, die doelgroep is natuurlijk groter/aantrekkelijker, maar de manier waarop je zoiets binnenhaalt kan ook op je telefoontje gebeuren... de mensen met internet op hun toestelletje dan natuurlijk, voordat je hier weer commentaar op gaat geven ;)
[b]Valse Microsoft-patch blijkt trojan[/b]

Maar...
-zolang mijn telefoontje online via het internet is te voorzien van een nieuwe firmware, welke toch echt in een gedeelte v/h (flash)rom wordt geschreven en bij sommige toestellen ook al via OTA (Over The Air);
-zolang mijn telefoontje via VNC mijn pc's aan de andere kant v/d wereld kan bedienen;
-zolang mijn telefoontje via Telnet en SSH1/SSH2 toegang kan krijgen tot mijn router & netwerken;
-zolang mijn telefoontje mijn bankzaken regelt via internetbankieren;
-zolang men via Bluetooth een telefoon van anderen kan benaderen;
-zolang telefoontjes steeds meer op pc's gaan lijken...
enz.

Is er mijn inziens héél véél mogelijk, voor kwaadwillenden ;)

Dus of het allemaal nuttig is om een anti-virus/anti-spam/firewalletje te gebruiken op je telefoon zal de toekomst uit moeten wijzen en moet iedereen maar voor zich zelf beslissen.

De gebruiker zelf tenslotte is altijd de zwakste schakel, dat ben ik wel volkomen met je eens ;)

Nog even voor de liefhebbers om mee te spelen:
Super BT Hack
Ze moeten natuurlijk wel even toegang geven maar daar moet je een beetje inventief voor zijn ;)

/Lees de berichtjes van anderen
/Lees de contacten van anderen
/Verander zijn profiel
/Verander zijn volume.
/Speel zijn ringtone af (ook al staat het geluid uit!)
/Speel muziekbestandjes af
/Reset zijn telefoon
/Schakel zijn telefoon uit
/Voer een Harde Reset uit
Enz.

Als hulpmiddeltjes onderstaande en je logische verstand...
BlueRadar & Nokia Sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:38:
[...]

Nog even voor de liefhebbers om mee te spelen:
Super BT Hack
Ze moeten natuurlijk wel even toegang geven maar daar moet je een beetje inventief voor zijn ;)

/Lees de berichtjes van anderen
/Lees de contacten van anderen
/Verander zijn profiel
/Verander zijn volume.
/Speel zijn ringtone af (ook al staat het geluid uit!)
/Speel muziekbestandjes af
/Reset zijn telefoon
/Schakel zijn telefoon uit
/Voer een Harde Reset uit
Enz.
Is dat nu zo leuk en willen wij deze zaken hier promoten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:57:
[...]

Is dat nu zo leuk en willen wij deze zaken hier promoten? :?
Nee leuk is het zeker niet en daar is het ook beslist niet voor bedoeld,
maar het is helaas wel de realiteit.
En als mogelijk voorbeeld zeker geschikt in de bijbehorende discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Er is een nieuwe game engine genaamd Fuse.
Deze maakt o.a gebruik van de OpenGL ES functionaliteit die o.a terug te vinden is in de N95.
Niet langer is System Rush je enige hardware accelerated game om te spelen en te showen!
Het spel dat er momenteel gebruik van maakt is namelijk Global Race.
(Er is ook een variant van het spel dat onder de naam Raging Thunder gaat. Beetje verwarrend dus.)
Informatie over beide zijn op een site te lezen, namelijk www.globalrace.net
Op de site kun je ook een account aanmaken die je weer kunt gebruiken vanaf de N95 om via WiFi of anderzijds extra tracks te downloaden en online te racen.

Een gameplay video (QuickTime) is HIER te vinden.
Download HIER het spel zelf.
Om het spel te kunnen downloaden is waarschijnlijk het aanmaken van een account op dat forum vereist!
Het topic dat ik gelinkt heb bevat de GRATIS variant van het spel en is volledig legaal te downloaden.
(Let op! Raging Thunder is gek genoeg niet gratis en zowiezo niet beschikbaar voor S60V3, Global Race dus weer wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:38:
[...]

En dan de (zogenaamde) patch, even op het internet zetten en men trapt er al in, jij natuurlijk niet, want jij hebt tenslotte die glazen bol thuis staan, maar andere waarschijnlijk wel.
Vooral mensen met bug-gevoelige telefoontjes (elke pda/telefoon dus;)) die de bug eindelijk opgelost willen zien omdat de fabrikant geen gehoor geeft... zijn hier natuurlijk gevoelig voor!

[b]Valse Microsoft-patch blijkt trojan[/b]
Gaap.
Ik haal mijn patches van Nokia.com en nergens anders, als je dat wel doet vraag je wederom gewoon om problemen. Eigen schuld dikke bult.
Series60 toestellen (Symbian) zijn trouwens niet OTA te updaten.
Alleen Series40 kan dat.

Enne,
Meerdere it-beveiligers, waaronder Sophos, waarschuwen voor een email die afkomstig lijkt te zijn van Microsoft en die internetters oproept een patch te downloaden.
Hoe vaak heeft Microsoft nu wel niet rondgespammed dat patch rommel nooit via email wordt verspreidt?
WindowsUpdate.....
Dit soort geintjes bestaan al jaren.
Wederom, als je hier in trapt is het je eigen schuld.

En ik moet de eerste sms van Nokia nog krijgen over het zogenaamde downloaden van de nieuwste Symbian software. :)
En ook al kreeg ik die, zoals ik al zei, updates haal ik alleen zelf op Nokia.com. :)

En het is leuk dat je nieuwe features uit wil proberen, download ze dan gewoon van handango en andere betrouwbare sites, en betaal ervoor. Wederom, als jij je troep op cracks en serials.ws haalt, verdien je het imo. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:09:
[...]

Gaap.
Ik haal mijn patches van Nokia.com en nergens anders, als je dat wel doet vraag je wederom gewoon om problemen. Eigen schuld dikke bult.
Alleen Series40 kan dat.

Enne,

[...]

Hoe vaak heeft Microsoft nu wel niet rondgespammed dat patch rommel nooit via email wordt verspreidt?
WindowsUpdate.....

En ik moet de eerste sms van Nokia nog krijgen over het zogenaamde downloaden van de nieuwste Symbian software. :)
En ook al kreeg ik die, zoals ik al zei, updates haal ik alleen zelf op Nokia.com. :)

En het is leuk dat je nieuwe features uit wil proberen, download ze dan gewoon van handango en andere betrouwbare sites, en betaal ervoor. Wederom, als jij je troep op cracks en serials.ws haalt, verdien je het imo. :)
De N80 is OTA te upgraden ( is in firmware 4.nogwat toegevoegd), maar er zijn nog geen OTA-updates beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:09:
[...]

Gaap.
Alleen Series40 kan dat.

Enne,

[...]

WindowsUpdate.....

Ja inderdaad het heeft een heel hoog gaap-gehalte :z :z :z

Trouwens OTA was als voorbeeld gesteld, maar goed sommige hebben wel een héél erg klein begrijpertje :)

Jij praat alleen maar in de IK-persoon IK doe dit niet en IK doe dat niet... ;)
Maar wat jij nou wel of niet doet dat interesseert toch niemand wat :+ 't gaat er om wat mensen in zijn algemeenheid doen en wat daardoor fout kan gaan.

En voor de duidelijkheid, ook ik koop mijn software legaal O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Vandaag is er eindelijk de volledige versie uitgekomen van vbag. Dit is een gameboy advance emulator voor symbian. Ik heb zelf alleen de trial versie getest en die lijkt erg goed en vooral snel te werken. Zie hier voor meer informatie. De trial versie heeft een tijdlimiet en je kan er niet mee saven.
http://www.vampent.com/forum/viewtopic.php?t=7696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand de Remote Desktop toepassing RDM+ van Shape Services geïnstalleerd??

Ik wel, werkt fantastisch! d:)b Behalve... dat ik de file transfer functie niet werkend krijg! :( Bij een poging een bestand van m'n PC naar mijn telefoon te kopiëren krijg ik de foutmelding
Acces denied. Please check security settings of your device. Exception: Permission = javax.microedition.io.Connector.file.read
Ik heb heel m'n telefoon en zelfs de handleiding (! ;) ) doorgekeken, maar ik kan nergens vinden of ik inderdaad security settings kan veranderen om dit probleem op te lossen. Ook heb ik exact deze vraag eerder gesteld in het N95 topic, maar misschien dat 'ie hier beter op zijn plaats is. Tenslotte is dit probleem -vermoed ik althans- niet inherent aan de N95 maar aan een software issue. (of user issue, maar dan hoor ik 't ook graag :P )

Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:36:
Heeft hier iemand de Remote Desktop toepassing RDM+ van Shape Services geïnstalleerd??

Ik wel, werkt fantastisch! d:)b Behalve... dat ik de file transfer functie niet werkend krijg! :( Bij een poging een bestand van m'n PC naar mijn telefoon te kopiëren krijg ik de foutmelding

[...]

Ik heb heel m'n telefoon en zelfs de handleiding (! ;) ) doorgekeken, maar ik kan nergens vinden of ik inderdaad security settings kan veranderen om dit probleem op te lossen. Ook heb ik exact deze vraag eerder gesteld in het N95 topic, maar misschien dat 'ie hier beter op zijn plaats is. Tenslotte is dit probleem -vermoed ik althans- niet inherent aan de N95 maar aan een software issue. (of user issue, maar dan hoor ik 't ook graag :P )

Iemand enig idee??
Ik heb hem welliswaar op mijn N80i staan, maar ik kan hier gewoon bestandjes van mijn PC naar de telefoon sturen hoor, géén probleem.
Ik heb overigens de nieuwste versie van zowel firmware als de software.

Ik wilde het ook nog even testen met een N95 (helaas van mijn vrouw :'() , maar daar mag ik niks meer op installeren 8)7

Ik heb wel Shape VNC+ op de N95 geïnstalleerd, om mijn Linux pc's tijdens vakantie mee te controleren, maar deze ondersteund helaas weer géén file transfer!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:04:
[...]
Ik heb hem welliswaar op mijn N80i staan, maar ik kan hier gewoon bestandjes van mijn PC naar de telefoon sturen hoor, géén probleem.
Bedankt voor 't testen!
Ik heb overigens de nieuwste versie van zowel firmware als de software.
Ik ook, daar kan het niet aan liggen.
Ik wilde het ook nog even testen met een N95 (helaas van mijn vrouw :'() , maar daar mag ik niks meer op installeren
Haha Gevalletje "Slechte resultaten uit het verleden bieden weinig hoop voor de toekomst?" :P Uhm, en als ik zeg dat 't veilig is, mag het dan wel? ;)
Ik heb wel Shape VNC+ op de N95 geïnstalleerd, om mijn Linux pc's tijdens vakantie mee te controleren, maar deze ondersteund helaas weer géén file transfer!
Vanwege de Linux bak, of ondersteunt de VNC in dit geval geen file transfer?? In dat laatste geval is het voor mij geen alternatief. :/

Ik heb ook al een tijdje met de support van Shape Services lopen mailen, maar zij komen er ook niet uit! Dit is zo mega irritant, dat ik nergens die security settings kan veranderen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:26:
[...]

Vanwege de Linux bak, of ondersteunt de VNC in dit geval geen file transfer?? In dat laatste geval is het voor mij geen alternatief. :/
Wat kan je nou niet met Linux d:)b , komt door Shape Services VNC, deze ondersteund dit niet.
Zoek de verschillen:
http://www.shapeservices.com/en/products/remote_whitepaper.php

De enigste noodoplossing die ik doe, als ik ergens ben en ik toch echt iets nodig heb van een pc:

Ik log met m'n telefoon in op de desbetreffende PC en daar start ik het mailprogramma op en verstuur dan de bestanden die ik nodig heb naar mijn mailadres (GMail).

En vervolgens haal ik met mijn telefoon deze mail weer binnen.

Het is omslachtig gedoe, maar zo krijg ik wel de bestanden binnen die ik nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het maar niet voor elkaar bluetooth GPRS via mijn Nokia E61 werkend te krijgen.
Ik heb het juiste Modem script, de juiste instelligen (volgens mij) maar de Mac meldt "Er kan geen verbinding gemaakt worden met de PPP-server".

Instellingen in de Mac
CID-reeks: *99#
Gebruikersnaam: tmobile
Password: <leeg>
Modemscript: NokiaE61(NokMe)

Als ik dan op vervolgens op Verbind druk knippert het 3G icoon op mijn telefoon.Kort daarop krijg ik de foutmelding.
Op mijn telefoon heb ik niets ingesteld maar daar heb ik dan ook niets over gelezen.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 15:39
Windows Live Messenger v1.0 voor S60v3, NEDERLANDS!

Nokia Contacts Service
http://www.mind-storm.nl/files/messenger_s60v3/dep.sisx

Windows Live Messenger
http://www.mind-storm.nl/...3_0_v_1_0_6141_Signed.SIS

Eerst de Nokia Contacts Manager instelleren daarna WLM.

Functies:
- Windows Live Mail support (komt bij Berichten erbij als inbox)
- Haalt schermafbeeldingen op.
- Ondersteund persoonlijke tekst
- Syncroniseerd lokale contactlijst met die op de server (minder traffic als volledig binnenhalen)
- Officiële MSN emoticons
- Veel meer....

Zelf getest op N80! (op Live Mail na, ik heb namelijk geen live of hotmail account!)

Bugs die ik heb opgemerkt:
- Geen geluid
- Jou getypte tekst gaat weg zodra contactpersoon iets zegt (erg irritant)

Eenmalig moet je akkoord gaan met de voorwaarden, daarna werkt het simpel en handig!
Volgensmij nog niet te downloaden via de officiële site!

[EDiT]
Zou ook moeten werken op N95.
Host is mijn eigen domein. Misschien dat ik van host change als ik hier teveel traffic op krijg.
Versie nummer aangepast! Deze is van Microsoft zelf volgensmij.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Q op 03-07-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Ben ik de enige die geen apps meer kan signen op symbiansigned.com? Heel irritant, aangezien steeds meer apps zoals FExplorer als unsigned werden uitgebracht.
Your request has failed. Reason:
Your are not enabled to request DevCerts. Please contact the system administrator.

Developer Certificates are provided for testing purposes only and not for distribution purposes. This is clearly stated in the terms and conditions signed up to by all users. If you require Developer Certificates for testing an application you are developing please send an email with the following information to symbiansigned@symbian.com
Subject: Developer Certificate enable request:
User name
First Name Last Name
Application Name
Application Version
Company Name
Company Address

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
vbmot schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:59:
Ben ik de enige die geen apps meer kan signen op symbiansigned.com? Heel irritant, aangezien steeds meer apps zoals FExplorer als unsigned werden uitgebracht.

[...]
Nee, volgens mij is er een nieuw beleid aangezien iedereen loopt te signen. Volgens de terms and conditions is het signen alleen for testing purposes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 15:39
@ vbmot & EnsconcE:

Klopt, ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn account lag maar bij een nieuwe account was het ook niet mogelijk! Vraag me af hoe gemakkelijk ze zijn met het toegang geven als je ze zo'n mailtje stuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
dan moet je niet komen met een mailtje denk over FExplorer, het zou dan wel iets unieks moeten zijn. Ik heb gelukkig de *.cer en de *.key bewaard. Hierdoor kan ik nog certificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
EnsconcE schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:10:
Ik heb gelukkig de *.cer en de *.key bewaard. Hierdoor kan ik nog certificeren.
Begrijp ik het goed dat als je in het verleden al een key hebt aangemaakt voor je telefoon op basis van het IMEI nummer, je hiermee nog steeds nieuwe software kunt signen? Of is het hele gesign verleden tijd voor gebruikers? Die key heb ik nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
IMadeLove2MyN95 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:30:
[...]

Begrijp ik het goed dat als je in het verleden al een key hebt aangemaakt voor je telefoon op basis van het IMEI nummer, je hiermee nog steeds nieuwe software kunt signen? Of is het hele gesign verleden tijd voor gebruikers? Die key heb ik nog wel...
Ik heb ze ook nog. Net even geprobeerd met de nieuwe versie van FExplorer en het werkt gewoon. Ik weet echter niet of het bij een versie met meer verschillen (deze heeft slechts een aangepaste datum tot wanneer 'ie te gebruiken is) ook zal werken.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
IMadeLove2MyN95 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:30:
[...]

Idd, je moet op je pc een *.csr maken adhv een key en idd je imei, die wordt omgetoverd naar een *.cer op die website. Die *.cer en de *.key heb je vervolgens nodig om elke willekeurige app of thema te certificeren. Dus als je die *.cer en *.key nog hebt dan heb je die website niet nodig. Mochten je certificaten in de toekomst verlopen, zet dan ff de tijd van je telefoon terug ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11-2023
EnsconcE schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:55:
[...]

Idd, je moet op je pc een *.csr maken adhv een key en idd je imei, die wordt omgetoverd naar een *.cer op die website. Die *.cer en de *.key heb je vervolgens nodig om elke willekeurige app of thema te certificeren. Dus als je die *.cer en *.key nog hebt dan heb je die website niet nodig. Mochten je certificaten in de toekomst verlopen, zet dan ff de tijd van je telefoon terug ;).
Ik heb ook de *.cer en *.key nog. Maar kan ik deze dan tot het einde ter tijden blijven gebruiken?
Wanneer de certificaten verlopen zijn kun je ze dan nog wel gebruiken om te signen wanneer je de tijd van je telefoon terug zet? (moet je dan ook de tijd van de PC terug zetten?) Is dat terug zetten van de tijd dan alleen nodig tijdens de installatie of moet je na het installeren de tijd dan ook zo laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Franciscusm schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:51:
[...]

Ik heb ook de *.cer en *.key nog. Maar kan ik deze dan tot het einde ter tijden blijven gebruiken?
Wanneer de certificaten verlopen zijn kun je ze dan nog wel gebruiken om te signen wanneer je de tijd van je telefoon terug zet? (moet je dan ook de tijd van de PC terug zetten?) Is dat terug zetten van de tijd dan alleen nodig tijdens de installatie of moet je na het installeren de tijd dan ook zo laten staan?
Geen idee, daar kom je wel achter denk wanneer het zover is ;). Ik weet wel dat je de tijd van je telefoon terug moet zetten. Werkt dat alsnog niet bij een ongeldig certificaat dan zou ik de tijd van de pc ook terug zetten. Maar die certificaten kun je geloof ik tot het eind der tijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 14:14

BioHazard

*\o/*

Ik vroeg me af of iemand een stukje software weet, dat als je een oproep gemist hebt, er dan automatisch een SMS verstuurd word naar een ander nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
BioHazard schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:16:
Ik vroeg me af of iemand een stukje software weet, dat als je een oproep gemist hebt, er dan automatisch een SMS verstuurd word naar een ander nummer.
Op mijn Nokia E65 zit dit automatisch ingebakken? Kijk maar even rond bij instellingen en dan telefoon. Mijn nokia word op dit moment gerepareer en kan het dus niet voor je nakijken.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kRiZzZiZ schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:05:
[...]

Op mijn Nokia E65 zit dit automatisch ingebakken? Kijk maar even rond bij instellingen en dan telefoon. Mijn nokia word op dit moment gerepareer en kan het dus niet voor je nakijken.
Volgens mij ben je in de war met een andere functie: oproep weigeren met sms. Maar zou goed kunnen dat de E-series deze functie wel ingebouwd hebben.

Er is volgens mij wel 3rd party software beschikbaar, ik ga voor je zoeken.

edit: Is dit iets? http://www.nokia.co.uk/A4403390

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
kRiZzZiZ schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:05:
[...]

Op de N80 is het ook een functie die ingebakken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 14:14

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:43:
[...]

Volgens mij ben je in de war met een andere functie: oproep weigeren met sms. Maar zou goed kunnen dat de E-series deze functie wel ingebouwd hebben.

Er is volgens mij wel 3rd party software beschikbaar, ik ga voor je zoeken.

edit: Is dit iets? http://www.nokia.co.uk/A4403390
Niet helemaal wat ik bedoelde, maar dit is eigenlijk net zo fijn. Heel erg bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
Ik kwam via via deze link tegen:
http://www.nokia.com/NOKI...Productivity_Volume_2.pdf
en vroeg me af of dit applicaties zijn die ook ergens te downloaden zijn?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aesculapius schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:33:
Ik kwam via via deze link tegen:
http://www.nokia.com/NOKI...Productivity_Volume_2.pdf
en vroeg me af of dit applicaties zijn die ook ergens te downloaden zijn?
Is enkel voor S60 2nd edition. Grotendeels is deze software overigens wel verkrijgbaar voor 3rd edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Hi, ik ben al tijden opzoek naar een werkende versie van het volgende programma: waarmee je je mobiel als afstandsbediening voor de tv kunt gebruiken met IR. Kwam laatst een paar gratis tegen, maar deze werkten niet op mijn N80i.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaspur schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:11:
Hi, ik ben al tijden opzoek naar een werkende versie van het volgende programma: waarmee je je mobiel als afstandsbediening voor de tv kunt gebruiken met IR. Kwam laatst een paar gratis tegen, maar deze werkten niet op mijn N80i.
Bij mij weten is die er (nog) niet voor S60 v3 :'(

Maar check eerst of het IR-bereik van je toestel wel ver genoeg gaat!

Op sommige telefoons gaat die niet verder dan slechts 1 meter, dan heeft het natuurlijk weinig zin om deze als afstandsbediening te gaan gebruiken (of je moet wel erg lui zijn ;) )

Van Psiloc maken ze wel zoiets, maar deze is (nog) niet geschikt voor S60 v3!
Kijk hier maar eens:
http://shop.psiloc.com/en...Psiloc+irRemote,UserGuide

Op het Nokia N80 forum is hier ook al veel over gesproken,
Deze lieden hebben al diverse mailtjes naar Psiloc gestuurd, zonder resultaat, zijn er nog mee bezig zegt men!.

Succes.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 02:56:
Ik krijg het maar niet voor elkaar bluetooth GPRS via mijn Nokia E61 werkend te krijgen.
Ik heb het juiste Modem script, de juiste instelligen (volgens mij) maar de Mac meldt "Er kan geen verbinding gemaakt worden met de PPP-server".

Instellingen in de Mac
CID-reeks: *99#
Gebruikersnaam: tmobile
Password: <leeg>
Modemscript: NokiaE61(NokMe)

Als ik dan op vervolgens op Verbind druk knippert het 3G icoon op mijn telefoon.Kort daarop krijg ik de foutmelding.
Op mijn telefoon heb ik niets ingesteld maar daar heb ik dan ook niets over gelezen.

Kan iemand me helpen?
2.10 Voer bij het telefoonnummer in:
- voor Nokia en Panasonic: *99***1#
- voor andere merken: *99#

dit is voor vodafone clienten
en dan ook af en toe moet je wat veranderen in je telefoon en modem opties.
ga naar configuratie scherm op je pc en dan naar telefoon en modem opties
dan naar je nokia modem en dan geavanceerd en voer dan dit in

Klik bovenaan het tabblad ‘Geavanceerd’ en vul als extra initialisatieopdrachten de volgende tekst in:
+CGDCONT=1,”ip”,”web.vodafone.nl”
Vervang web.vodafone.nl eventueel door de voor u relevante APN (bijv. live.vodafone.com of
office.vodafone.nl).

je kunt dit pdf ook aanvragen bij vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 19:37
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:11:
[...]

Bij mij weten is die er (nog) niet voor S60 v3 :'(

Maar check eerst of het IR-bereik van je toestel wel ver genoeg gaat!
Ja jammer dat er niet zo'n app is voor de S60 3rd, lijkt erop dat ze het niet voor elkaar kunnen krijgen. Met bereik zat het wel goed bij de oudere symbians. Een hoop verbaasde mensen in de kroeg als je zat te kutten met de remote >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Voor diegene die wat meer info wil over zijn mobiel:
www.drjukka.com
Hier can Y-tasks gevonden worden waarmee je de filetypes en hun toewijzingen kan wijzigen. Daarnaast veel informatie over de processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 08:37:
Voor diegene die wat meer info wil over zijn mobiel:
www.drjukka.com
Hier can Y-tasks gevonden worden waarmee je de filetypes en hun toewijzingen kan wijzigen. Daarnaast veel informatie over de processen.
Bedankt,
Ik ga eens kijken of deze wat meer informatie geeft over de lopende processen dan ActiveFile.
Zo te zien voegt die Y-Tasks niet zo heel veel meer toe.

ActiveFile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 09:02:
[...]

Bedankt,
Ik ga eens kijken of deze wat meer informatie geeft over de lopende processen dan ActiveFile.
Zo te zien voegt die Y-Tasks niet zo heel veel meer toe.

ActiveFile
Het wordt ook meer gebracht als developer tool met zijn crash analasys. Het is meer een procesviewer met wat config mogelijkheden. Processor gebruik wordt hierin bv grafisch weergegeven. Daarnaast kun je de fonts wijzigen, informatie verkrijgen over je ram en informatie over je processen. Een soort system monitor met wat wijzigings mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 09:48:
[...]

Het wordt ook meer gebracht als developer tool met zijn crash analasys. Het is meer een procesviewer met wat config mogelijkheden. Processor gebruik wordt hierin bv grafisch weergegeven. Daarnaast kun je de fonts wijzigen, informatie verkrijgen over je ram en informatie over je processen. Een soort system monitor met wat wijzigings mogelijkheden.
Ja ik weet het heb hem net geïnstalleerd, wel goed principe dat je kan uitbreiden met al die losse modules...
En ik ga hem zeker gebruiken maar eigenlijk alleen voor die crash analyses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier toevallig ervaring met o.a. Python programmeren voor S60 v3 & discrete wiskundige toepassingen (foutcorrigerende code / Hamming-code) ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om bepaalde software te verwijderen van het Symbian os?
Ik heb nu een Nokia N73, maar ik heb quikoffice en adobe niet nodig. Ik wil dit dus graag eraf hebben.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:15:
Is het mogelijk om bepaalde software te verwijderen van het Symbian os?
Ik heb nu een Nokia N73, maar ik heb quikoffice en adobe niet nodig. Ik wil dit dus graag eraf hebben.

Iemand een idee ?
Ja ik heb een idee, lees je handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:25

kraats

Ik rol

al zelf wat geprobeerd? Bijvoorbeeld opties kiezen als je één van die programma's hebt geselecteerd en dan 'verwijderen' kiezen? Of anders in je app. manager?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zelf al wat geprobeerd :). maar ik kan het niet op de normale manier verwijderen. en nergens staat app manager hoor. Mag jij zeggen waar het bij staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:25

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:08:
Mag jij zeggen waar het bij staat
In mijn E70 (engels) staat het onder Tools, dan App. Mgr. Maar ook als ik onder Installations naar de applicatie ga en dan op de Options knop druk, kan ik gewoon Remove kiezen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dat niet. En ik wil graag die programma's eraf gooien, omdat ik ze nogal nutteloos vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:34:
Ik kan dat niet. En ik wil graag die programma's eraf gooien, omdat ik ze nogal nutteloos vind
Wat kan je niet? En op nokia.nl staat de handleiding. Ga heen, zoek uit en kom pas weer terug wanneer je nuttige informatie hebt.

Ps.
Duidelijker dan kraats kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb toch geen e70! en jij hebt moeite met lezen volgens mij. Ik heb een NOKIA N73.
Standaard staat hier quickoffice, adobe enz. op. Dit kun je niet op de normale manier erafgooien dmv opties verwijderen.

Ik vraag me dus af of er uberhaupt een manier is om dit te verwijderen? Er staat niks over in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:03:
Jij praat alleen maar in de IK-persoon IK doe dit niet en IK doe dat niet... ;)
Maar wat jij nou wel of niet doet dat interesseert toch niemand wat :+ 't gaat er om wat mensen in zijn algemeenheid doen en wat daardoor fout kan gaan.

En voor de duidelijkheid, ook ik koop mijn software legaal O-)
Dan toch zelf ook maar eens verder nadenken dan je neus lang is. Het is algemeen bekend dat wanneer je aan warez doet en dingen van vage sites haalt dat het haast onvermijdelijk is dat het geen koosjer spul is en dat je er een malware besmetting aan over kan houden. Ga je dan toch door dan heb je dat risico geaccepteerd en moet je dus ook niet gaan miepen wanneer je een besmetting hebt opgelopen. Het is je eigen schuld dikke bult: je doet zelf aan warez, je kent het risico dus gedraag je dan volwassen en accepteer de consequentie(s). Je hebt zowel de lusten als de lasten en daar moet je mee leren leven :) Dat is wat degene waar jij op reageert bedoeld en wat jij niet door hebt. Wie heeft er nu last van een heel erg klein begrijpertje? ;)

Overigens ben ik het met jullie beiden eens dat malware erg lastig is en dat het niet zinnig is om dat te maken voor een mobile device. De kans op verspreiden is erg klein omdat je overal toestemming voor moet geven maar dat kun je weer verbloemen door je voor te doen als een bepaald programma. In dat geval is het weer de gebruiker die zijn verstand moet gebruiken en dat is soms lastig. Niet iedere gebruiker weet of een programma van een vertrouwelijke site af komt of niet (je krijgt er 1 van je beste maat bijv. of je computerkennis is vrijwel 0,0). Overigens is het helemaal niet zo interessant om dingen in de rom of ram aan te passen, de data die in de programmatuur staat (lees je contacten, todo's, agenda entries, etc.) is veel interessanter. Met name bij personen die bijv. Paris Hilton heten is het uiterst interessant om daarvan de data van hun telefoon te halen (die kun je prolly voor een leuk bedrag verkopen aan o.a. de roddelpers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:57:
ik heb toch geen e70! en jij hebt moeite met lezen volgens mij. Ik heb een NOKIA N73.
Standaard staat hier quickoffice, adobe enz. op. Dit kun je niet op de normale manier erafgooien dmv opties verwijderen.

Ik vraag me dus af of er uberhaupt een manier is om dit te verwijderen? Er staat niks over in de handleiding
Volgens mij heb jij moeite met begrijpen. De n73 is qua os niet anders dan de e70. Eén hint: pagina 122.

Edit:
In diezelfde handleiding staat een hoop toegevoegde informatie. Als ik jouw was zou ik hem van voor naar achter even helemaal lezen. De telefoon is tot veel in staat. De handleiding brengt je daarvan goed op de hoogte.

[ Voor 18% gewijzigd door EnsconcE op 08-07-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:00:
[...]

Dan toch zelf ook maar eens verder nadenken dan je neus lang is. Het is algemeen bekend dat wanneer je aan warez doet en dingen van vage sites haalt dat het haast onvermijdelijk is dat het geen koosjer spul is en dat je er een malware besmetting aan over kan houden. Ga je dan toch door dan heb je dat risico geaccepteerd en moet je dus ook niet gaan miepen wanneer je een besmetting hebt opgelopen. Het is je eigen schuld dikke bult: je doet zelf aan warez, je kent het risico dus gedraag je dan volwassen en accepteer de consequentie(s). Je hebt zowel de lusten als de lasten en daar moet je mee leren leven :) Dat is wat degene waar jij op reageert bedoeld en wat jij niet door hebt. Wie heeft er nu last van een heel erg klein begrijpertje? ;)
Overigens ben ik het met jullie beiden eens dat malware erg lastig is en dat het niet zinnig is om dat te maken voor een mobile device. De kans op verspreiden is erg klein omdat je overal toestemming voor moet geven maar dat kun je weer verbloemen door je voor te doen als een bepaald programma. In dat geval is het weer de gebruiker die zijn verstand moet gebruiken en dat is soms lastig. Niet iedere gebruiker weet of een programma van een vertrouwelijke site af komt of niet (je krijgt er 1 van je beste maat bijv. of je computerkennis is vrijwel 0,0). Overigens is het helemaal niet zo interessant om dingen in de rom of ram aan te passen, de data die in de programmatuur staat (lees je contacten, todo's, agenda entries, etc.) is veel interessanter. Met name bij personen die bijv. Paris Hilton heten is het uiterst interessant om daarvan de data van hun telefoon te halen (die kun je prolly voor een leuk bedrag verkopen aan o.a. de roddelpers).
Onder welke steen heb jij de afgelopen tijd gelegen :9

Gaan we weer :O
Maar goed, laatste reactie:

Ten eerste:
Wat die persoon bedoelde is mij duidelijk genoeg, vandaar mijn reactie.
Ik ben het echter alleen niet eens met zijn standpunt, maar dat is mijn en zijn goed recht, we leven tenslotte in een vrij land :?

Dus wat algemeen bekend is, is helemaal niet interessant.
Probeer jij zelf nou eerst maar eens om goed begrijpend te leren lezen, zeker voor je ergens op reageert, want dit pleit niet echt voor je intelligentie ;)

Ten tweede:
En natuurlijk, wie zich doelbewust met warez bezighoudt en zijn kont misschien brandt moet op de blaren zitten, daar is principe niks mis mee ;)
Maar deze personen weten dat zelf ook wel!, risico van het vak, zullen we maar zeggen O-)
Dus om deze personen gaat het dan ook helemaal niet!

Want ga er nu niet vanuit dat een virus/spyware/spam en evetuele andere troep alleen in warez kunnen voorkomen (over verder kijken dan je neus lang is geproken) ;)

Als je een freeware progje (msn-toepassing bijv.) download, dat toch iets extra's bezit en pas na zeg bijv. 10x opstarten opeens wat anders gaat doen, bijv tijdens het inloggen eerst even je mailaccount & password doorgeeft, voor hij echt gaat inloggen..., ben je dan doelbewust met warez bezig, nee toch zeker.
Dan ben je mijn inziens gewoon een onschuldig & onwetend slachtoffer... ook al heb je tenslotte zelf toestemming gegeven om het te installeren of wat dan ook!

Het programma wat ik bekend maakte wat uiteindelijk de aanleiding van de discussie was had naast anti-virus overigens ook anti-spam/firewall aan boord.
Ik wil soms graag weten wat een bepaald progje uitvoert en zeker waar hij verbinding mee maakt, maar ja wie ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:22:
[...]

Volgens mij heb jij moeite met begrijpen. De n73 is qua os niet anders dan de e70. Eén hint: pagina 122.

Edit:
In diezelfde handleiding staat een hoop toegevoegde informatie. Als ik jouw was zou ik hem van voor naar achter even helemaal lezen. De telefoon is tot veel in staat. De handleiding brengt je daarvan goed op de hoogte.
Nou ik heb het door gelezen, maar er staat niks in over het verwijderen van quickoffice en adobe. Kun je het me gewoon niet vertellen :). Dat scheelt iig een hoop onnodige tijd

Extra informatie: Quickoffice en Adobe heb ik er zelf niet opgezet. Dat staat er std al op

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 17:21 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste