Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:15

Sebazzz

3dp

Devcert kan je niet meer bij Symbian aanvragen, want je moet nu ook nog een 200 dollar kostende Publisher ID hebben. |:( Afzetters :r

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sebazzz schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:28:
Devcert kan je niet meer bij Symbian aanvragen, want je moet nu ook nog een 200 dollar kostende Publisher ID hebben. |:( Afzetters :r
Probeer eens deze website: http://www.e71blog.com/20...tions-instead-of-hacking/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-05 01:50
Is er ergens een topic waar er verder wordt ingegaan op dit signen etc.?

Ik snap amper het verschil tussen signen, certificate, trail versions etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ja, die heb ik ondertussen ook gevonden, alleen ik kan van DOSBOX nog steeds twee dependencies niet installeren :) Het neemt bovendien niet weg dat het kut is op deze manier.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:23
Micky83 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:02:
Is er ergens een topic waar er verder wordt ingegaan op dit signen etc.?

Ik snap amper het verschil tussen signen, certificate, trail versions etc.
Oke ik ben geen pro of wat dan ook maar volgens mij zit het ongeveer zo:
Om een programma (sis of sisx) te installeren moet het officieel gezien gesigned zijn. Gesigned zijn betekent dat er een geldig en niet verstreken certificaat bij het programma zit. Geen gesigned programma(zowel trial als full version)? Dan geen installatie.
Een trial versie staat dus eigenlijk los van of iets gesigned is ja/nee.
Het klote aan symbian is dat het zo lastig is om programma's te signen, en dus te kunnen installeren, want zonder geldig certificaat doet het vrij weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
stijnos1991 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:51:
[...]
Het klote aan symbian is dat het zo lastig is om programma's te signen, en dus te kunnen installeren, want zonder geldig certificaat doet het vrij weinig :)
Het klote aan Symbian is dat je niet zelf een code-signing certificaten kunt importeren. Zou dat wél kunnen, net als bij Android, dan konden auteurs zelf hun certificaten aanbieden. De auteurs kunnen dan hun software aanbieden, gesigneerd met hun eigen certificaat. Als gebruiker betekent dat dat je eenmalig dat certificaat moet importeren (eenvoudig), en dat je daarna zonder belemmering alle software van die auteur kan installeren.

Maarja, helaas heeft Symbian dit dus expliciet onmogelijk gemaakt. Je mag je best genaaid voelen, dat voel ik me namelijk ook.

Die "developer certificate" die je bij die Chinese sites kunt krijgen is wel een code-signing certificaat dat je kunt gebruiken. Je kunt daarmee dus unsigned software zelf signeren. Hoe ze zelf aan die certificaten komen is me onduidelijk, en in principe zouden ze revoked kunnen worden. Evengoed werkt zo'n certificaat maar op 1 telefoon, daarom moet je ook je IMEI-nummer opgeven.

Overigens kun je met Symbian Open Signed unsigned software door symbian zelf laten signen voor jouw mobiel, maar da's natuurlijk ook een kwalitatief uitermate teleurstellende oplossing. Bovendien zitten er nog beperkingen aan ook. En als het Symbian niet bevalt wat jij wilt signen, dan doen ze het niet, en kun je het dus niet installeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Fuzzillogic op 31-07-2009 12:31 . Reden: toevoeging dev cert, open signed. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 09:59

JT

VETAK y0

Er was een stukje software om je auto acceleratie mee te meten via de interne accelerometer/g-kracht sensor. Maar ik kan het niet meer vinden, heb al 20 minuten lopen zoeken met Google maar wat ik vind is alleen g-krachten meten óf acceleratie dmv GPS enzo. Wat niet echt precies is. Weet iemand nog hoe het heet?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
E71 heeft geen accelerometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46304

kraats schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 16:06:
Een unsigned installer moet nog gesigned worden met een eigen certificaat. En dat is dus juist het grootste probleem met Symbian. Dat signen is verre van makkelijk.
Het signen is niet zo'n kunst hoor, daar zijn simpel te gebruiken programma's als SignSIS voor. Alleen het bemachtigen van een certificaat kan ingewikkeld worden.

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
Bestaat er nog een goede gratis versie van een wmv player voor een E71.

Ik wil vanaf internet direct een filmpje kunnen openen. MPG lukt, maar wmv-tje nog niet

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Weet iemand een (liefst gratis) vertaal pakket voor S60v3?
En dan niet een online versie voor bv Google, maar offline om mee te nemen/op te slaan op de sd kaart.
Als ik zoek op dit soort software vind ik eigenlijk alleen de online versies, maar ik heb geen zin om op vakantie gebruik te moeten maken van 3G...dsu daarom ben ik op zoek naar een offline pakket.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193513

Er is een heel simpel programmaatje om de software te signen, je moet inderdaad even je cert en key hebben, dit kun je krijgen aan de hand van je imei nummer, deze cert en key zijn op te vragen op internet. heb eventueel een link waar het kan maar is niet legaal vandaar dat ik het niet noem. Het werkt echt perfect, ik heb mijn nokia e71 bomvol staan met software, een kleine opnoeming:
handy shell, handy weather (het weerbericht op je homescreen), smartmovie, coreplayer, fake sms, total recall, true caller, call record, auto themes, advanced call manager, cell track, switch off, micro weather, full screen messenger, sms autoreply, ultimate sms, gps utilities, gsm navigator, garmin, battery extender, trackr, jbaktaskmanager, tweets60, powerboot, amaze, traveler, messenger, divx player, my phone, compass, foreca weather, smartcom gps, smart settings, threadsms, flipfont (veranderd het lettertype van de telefoon) enz enz enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 193513 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:46:
Er is een heel simpel programmaatje om de software te signen, je moet inderdaad even je cert en key hebben, dit kun je krijgen aan de hand van je imei nummer, deze cert en key zijn op te vragen op internet.
Zou je moeder het ook "heel simpel" vinden? Ik betwijfel het. Want ik vind het al niet simpel, om tot het punt te komen om dat "hele simpele" programmaatje te gebruiken...

Neemt natuurlijk niet weg dat het wel kán, getuige je lijst met appjes. Het zou alleen een heel stuk soepeler kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuzzillogic schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:28:
[...]

Zou je moeder het ook "heel simpel" vinden? Ik betwijfel het. Want ik vind het al niet simpel, om tot het punt te komen om dat "hele simpele" programmaatje te gebruiken...

Neemt natuurlijk niet weg dat het wel kán, getuige je lijst met appjes. Het zou alleen een heel stuk soepeler kunnen.
ten eerste laat mijn moeder hier buiten, ten tweede ben ik het met je eens dat het soepeler zou kunnen, ten derde heb ik gezegd dat er een heel simpel programmaatje is en dat is er ook, het probleem is alleen dat je je cert en key moet hebben maar die zijn op te vragen op verschillende sites. Het is mij tenslotte ook gelukt, maar je moet er wel moeite voor doen. Natuurlijk zou het makkelijker en soepeler moeten kunnen, maar het is nu eenmaal zo dus moeten we elkaar ermee kunnen helpen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 193513 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:54:
[...]

ten eerste laat mijn moeder hier buiten, ten tweede ben ik het met je eens dat het soepeler zou kunnen, ten derde heb ik gezegd dat er een heel simpel programmaatje is en dat is er ook, het probleem is alleen dat je je cert en key moet hebben maar die zijn op te vragen op verschillende sites. Het is mij tenslotte ook gelukt, maar je moet er wel moeite voor doen. Natuurlijk zou het makkelijker en soepeler moeten kunnen, maar het is nu eenmaal zo dus moeten we elkaar ermee kunnen helpen toch.
Waren die programma's dan nog niet gesigned, want veel van hen heb ik ook gesigned...

*knip* communicatie verloopt via het forum

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 18-08-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Cadezo schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:27:
[...]

Waren die programma's dan nog niet gesigned, want veel van hen heb ik ook gesigned...

natuurlijk zaten er ook bij die al gesigned waren maar de meeste moesten nog gesigned worden.. Anders werkten ze echt niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 193513 op 17-08-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 21:38
Over het installeren van toepassingen: Wanneer ik een toepassing installeer, krijg ik de keuze uit installatie op 'telefoongeheugen' of geheugenkaart.

Het 'telefoongeheugen' is nog vrij voor zo'n 105MB. Is dat ook meteen het werkgeheugen wat applicaties gebruiken wanneer ze gestart zijn? Of is het ruimte speciaal voor de programmabestanden, sms-berichten, foto's etc. Hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Het telefoongeheugen is inderdaad speciale ruimte voor de programmabestanden, sms-berichten, foto's etc. Het is dus ook inderdaad verschillend van het werkgeheugen.

Je kan dat het gemakkelijkste checken met een file explorer als bijvoorbeeld X-Plore. Dat is een gratis programma. Als je dat programma opent en dan Menu > Tools > Settings (of Instellingen) > vier bovenste check boxen aanvinken. Je zal dan eens uit het menu vier drives zien. C, D, E en Z.
C is het telefoongeheugen
D is het werkgeheugen
E is de geheugenkaart.

www.SmartphoneHelp.be

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
:(

Ben al een tijdje op zoek naar een mogelijkheid/software om binnengekomen SMS'jes via de telefoon (of eventueel met tussenstap een PC) direct te publiceren naar het web*

Het mooiste zou zijn een applicatie voor de telefoon die alle binnengekomen SMS direct via de internetverbinding doorzet, maar een mogelijkheid om de telefoon aan een PC te koppelen en zo de SMS door te zetten is ook een optie. Iemand een idee, want ik kom er niet uit...

(* direct in een database b.v.)

• Fuzzillogic
Misschien met MoBots. Jammer overigens dat het niet verder ontwikkeld lijkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-03 08:50
LoneGunman schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:23:

Ben al een tijdje op zoek naar een mogelijkheid/software om binnengekomen SMS'jes via de telefoon (of eventueel met tussenstap een PC) direct te publiceren naar het web*

Het mooiste zou zijn een applicatie voor de telefoon die alle binnengekomen SMS direct via de internetverbinding doorzet, maar een mogelijkheid om de telefoon aan een PC te koppelen en zo de SMS door te zetten is ook een optie. Iemand een idee, want ik kom er niet uit...

Je hebt wel Psiloc Gsync waarmee je je smsjes automatisch kunt laten doorsturen naar een Gmail account.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 21:38
LoneGunman schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:23:

Een beetje tweaker maakt dit zelf. ;)

C++
http://wiki.forum.nokia.c...S_through_an_Exe_(Server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:36:
Misschien met MoBots. Jammer overigens dat het niet verder ontwikkeld lijkt te worden.
Ga ik proberen, ziet er hoopvol uit.
vbmot schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:45:
[...]

Je hebt wel Psiloc Gsync waarmee je je smsjes automatisch kunt laten doorsturen naar een Gmail account.
Wel met een max. van 200 berichten per dag, wat een te grote belemmering is.
Had ik ook al gezien, alleen bij gebrek aan c++ kennis....:P Is wel de beste optie, aangezien ik een (commerciële) toepassing op het oog heb.

Thnx iedereen alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
LoneGunman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:33:
[...]

Had ik ook al gezien, alleen bij gebrek aan c++ kennis....:P Is wel de beste optie, aangezien ik een (commerciële) toepassing op het oog heb.
In dat geval zou je eens kunnen kijken naar Python, PHP en J2ME. Allemaal een stuk laagdrempeliger dan C++. Wel van te voren controleren of er API's zijn waarmee je bij de SMS-opslag kunt komen. En of Symbian security dat toestaat :( Ik zou dan eerst kijken naar J2ME, dan naar Python, dan naar PHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:33:
[...]

In dat geval zou je eens kunnen kijken naar Python, PHP en J2ME. Allemaal een stuk laagdrempeliger dan C++. Wel van te voren controleren of er API's zijn waarmee je bij de SMS-opslag kunt komen. En of Symbian security dat toestaat :( Ik zou dan eerst kijken naar J2ME, dan naar Python, dan naar PHP.
Thnx! Ik ga er zelf niet mee bezig, maar zal er rekening mee houden als het wordt ontwikkeld. Had gehoopt dat er een stukje software was voor Symbian (of PC) die dit kon oplossen, maar die zijn niet zo 1-2-3 voorhanden.

Mobots werkt overigens ook (net) niet: je kan wel een HTTP-request doen bij een binnengekomen SMS, maar kan het bericht zelf niet meegeven :(

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds kort gebruik ik memotoo om mijn agenda en contacten te synchroniseren. Dit werkt prima, maar helaas zit er geen optie in om dit automatisch te synchroniseren. Uiteraard heb ik gezocht naar termen als 'memotoo automatisch' en meer van da soort woorden, maar ik kan niets vinden.

Kortom, mijn vraag: iemand een idee hoe ik memotoo automatisch vanaf mijn E71 via internet kan syncen?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Fuzzillogic
pven schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:42:
Sinds kort gebruik ik memotoo om mijn agenda en contacten te synchroniseren. Dit werkt prima, maar helaas zit er geen optie in om dit automatisch te synchroniseren. Uiteraard heb ik gezocht naar termen als 'memotoo automatisch' en meer van da soort woorden, maar ik kan niets vinden.

Kortom, mijn vraag: iemand een idee hoe ik memotoo automatisch vanaf mijn E71 via internet kan syncen?
Swim. Triest om te zien trouwens dat zelfs de zakelijke E71 deze simpele, maar onmisbare feature toch mist. Overigens, wel syncen via https hè? ;)

• pven
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:54:
[...]

Swim. Triest om te zien trouwens dat zelfs de zakelijke E71 deze simpele, maar onmisbare feature toch mist. Overigens, wel syncen via https hè? ;)
Dank! En idd: erg jammer dat dit er niet gewoon op zit, zo moeilijk kan het toch niet zijn om iets dergelijks in een toestel als de E71 op te nemen.

ARGH: ik krijg een certificaatfout bij het installeren terwijl ik alle certificaten zou moeten kunnen accepteren. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 27-08-2009 11:11 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:57:
[...]

Dank! En idd: erg jammer dat dit er niet gewoon op zit, zo moeilijk kan het toch niet zijn om iets dergelijks in een toestel als de E71 op te nemen.

ARGH: ik krijg een certificaatfout bij het installeren terwijl ik alle certificaten zou moeten kunnen accepteren. |:(
Om certificaatfout te voorkomen moet je de programmaatjes signen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JT schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:37:
Er was een stukje software om je auto acceleratie mee te meten via de interne accelerometer/g-kracht sensor. Maar ik kan het niet meer vinden, heb al 20 minuten lopen zoeken met Google maar wat ik vind is alleen g-krachten meten óf acceleratie dmv GPS enzo. Wat niet echt precies is. Weet iemand nog hoe het heet?
G-meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 193513 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:44:
[...]

Om certificaatfout te voorkomen moet je de programmaatjes signen...
Dat weet ik, ik had echter gehoopt dat Swim wat beter op was gezet zodat signen niet nodig is. Helaas ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
pven schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:18:
[...]

Dat weet ik, ik had echter gehoopt dat Swim wat beter op was gezet zodat signen niet nodig is. Helaas ...
En hoe dacht je dan dat ze dat voor elkaar zouden krijgen? Het programma moet onzichtbaar in de achtergrond draaien, moet een timer zetten, moet een andere app kunnen starten.. allemaal zaken die als het goed niet "zomaar" door elk dubieus programma gedaan mogen worden. Dus dat het ondertekend moet zijn is goed te begrijpen.

Er is niks mis met het verplicht signen - ik zou willen dat veel meer Windows-apps gesigned zouden zijn - maar wel met het feit dat je niet zelf kunt bepalen wie software mag signen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 22:33
pven schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:18:
[...]

Je kan gemakkelijk zelf signen: https://www.symbiansigned...ublic/openSignedOnline.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nouja, makkelijk... Dat valt tegen hoor, bovendien kan je applicaties die al een certificaat hebben er niet op signen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 22:33
Eenmalig iets uploaden en wat invullen vind ik prima in verhouding staan tot daarna automatisch syncen.

Sinds ik swim op mijn Nokia e51 heb staan verlopen de syncs met de OVI calendar vol automatisch en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:05:
[...]

Er is niks mis met het verplicht signen - ik zou willen dat veel meer Windows-apps gesigned zouden zijn - maar wel met het feit dat je niet zelf kunt bepalen wie software mag signen.
Verplicht signen vind ik echt onzin, ik bepaal toch zelf wat ik installeer en ik ben toch pienter genoeg om alleen vertrouwde software te installeren? :?

Maar goed: als we daar over beginnen, dan kunnen we beter een nieuw topic starten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
pven schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:57:
[...]

Verplicht signen vind ik echt onzin, ik bepaal toch zelf wat ik installeer en ik ben toch pienter genoeg om alleen vertrouwde software te installeren? :?
Je preekt voor eigen kerk ;) Alleen, zoals ik op die pagina ook al uitleg, vind ik het op zich wel prettig als de oorsprong van de software te herleiden is. Bij veel opensource software zie je dat ze MD5/SHA1-hashes op de site plaatsen, zodat je kunt verifiëren dat de gedownloade bestanden ongewijzigd zijn, en dat je weet wie de auteur is. Digitale handtekeningen met author-signed certificaten automatiseren dat proces in feite.
Maar goed: als we daar over beginnen, dan kunnen we beter een nieuw topic starten. ;)
Ik ben wel voor, ook omdat het niet beperkt is tot S60 3rd ed, maar ook de nieuwere versies lijden onder deze crap. Maar ik vrees dat we snel zijn uitgediscussieerd als er niemand van Nokia/Symbian hun argumenten op tafel wil leggen - ik vrees trouwens dat die argumenten vooral commercieel zullen zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Fuzzillogic op 29-08-2009 17:01 . Reden: GoT molde m'n URL :(! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Fuzzillogic schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:17:

Maar ik vrees dat we snel zijn uitgediscussieerd als er niemand van Nokia/Symbian hun argumenten op tafel wil leggen - ik vrees trouwens dat die argumenten vooral commercieel zullen zijn.
Niet dat ze dat ooit toe zullen geven...Maar dat klopt wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het lastigste is om aan je cert en key te komen (duurt even een paar dagen), maar als je die eenmaal hebt stelt het niks meer voor om zelf te signen, gewoon offline, en ook programmaatjes die al gesigned zijn kun je nog een keer signen, ik heb het al een aantal keren gehad dat een gesigned programma niet pakte en als ik hem dan zelf nog een keer door de sign tool haal deed die het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ha je hebt gelijk, ik heb m'n cert en key files en het signen gaat superrr simpel! Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door stijnos1991 op 30-08-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05 20:13

duarf

-Kuffy-

Mischien een gekke vraag, maar beschikt S60 over een eigen telnet/ssh server? ik zou graag via putty (linux commands) willen bladeren door mijn mappenstructuur op mijn gsm. Zou dit mischien mogelijk zijn?

edit : Verduidelijking Dus eigelijk via een telnet client op de gsm, inloggen op diezelfde gsm, om zo de bestandsstructuur te doorzoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door duarf op 02-09-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266164

Er zijn verschillende sites die de zogoenoemde 'treiter sms' service aan bieden. Ik vraag me af hoe het kan dat het lijkt dat de afzender de door jou gekozen afzender is.

Soms kan dit wel handig of leuk zijn, dus is er een s60 app om dit te doen?

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 11:46
Op mijn oude telefoon (N73) had ik een programma voor op de fiets waarbij ik de gem snelheid, enz kon terug kijken. Nu wilde ik dat programma weer op mijn tel zetten maar kan het nergens meer vinden. Weet toevallig iemand of dat programma nog ergens te verkrijgen is?

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 09:00
Was dat niet gewoon de sporttracker van Nokia?

scorpio81 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:09:
Op mijn oude telefoon (N73) had ik een programma voor op de fiets waarbij ik de gem snelheid, enz kon terug kijken. Nu wilde ik dat programma weer op mijn tel zetten maar kan het nergens meer vinden. Weet toevallig iemand of dat programma nog ergens te verkrijgen is?
Endomondo misschien, of SportyPal?

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 23:43
Hallo, ik bn op zoek naar een applicatie waarmee ik de Dpad (breathing light) van de N96 kan finetunen. Ik wil bepalen dat hij bijvoorbeeld aangaat als ik een gemiste oproep heb etc...

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 14:26
Weet iemand hoe je op eduroam van de TU Delft komt, nu ze WPA2 gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Apaat op 19-11-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Niemand?
Op luchthaven.tudelft.nl staat:

Netwerkverificatie
: WPA2 of WPA2-Enterprise

Gegevenscodering
: AES

Verificatietype
: EAP-PEAP met verificatieprotocol EAP-MSCHAPv2 of

: EAP-TTLS met verificatieprotocol PAP
zwervende identiteit anonymous@tudelft.nl

WPA2 heb ik ingesteld, EAP staat aan, EAP-PEAP met EAP-MSCHAPv2 staat aan.
Moet ik nog steeds het Cybertrust-Educational-certificaat blijven gebruiken? Welke PEAP-versies moet ik toestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjeng1978
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:01
Voor degenen die willen connecten met het draadloos netwerk van de Universiteit Maastricht (Maastricht University voor de zoekmachines). Ik heb mijn Nokia E51 weten te verbinden met UMnet, maar verwacht dat dit ook wel voor studenten met eduroam zal werken

Naam verbinding: UMnet
Drager gegevens: Wireless LAN
Wlan netwerknaam: UMnet
Netwerkstatus: openbaar
WLAN-netwerkmodus: infrastructuur
WLAN-beveiligingsmodus: 802.1x

klik op WLAN-beveiliging instellen
en dan

WPA/WPA2: EAP

Klik op Instellen EAP plug-in
Selecteer alleen EAP-PEAP en klik verder

Persoonlijk certificaat: Niet gedefigneerd
Autoriteitscertificaat: VeriSign Class 3 Public
(ja er zijn er meerdere van dus proberen maar)
Gebruikersnaam in gebruik: <hetgeen voor de @ in je mailadres staat en voor studenten naar ik aanneem hun I-nummer>
Beveiligingsdomein: UNIMAAS
PEAPv0, PEAPv1, PEAPv2 toestaan

Ga naar het tabje naar rechts om de EAP's in te stellen
EAP-MSCHAPv2 gebruiken en instellen
Gebruikersnaam: <zelfde als voorheen>
Wachtwoord vragen: Nee
Wachtwoord: <je unimaas wachtwoord>

Veel plezier

http://specs.tweak.to/2902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Ik heb ff een vraag aan symbiangebruikers, bestaat er een programma om de smsjes gebundeld weer te geven? Zoals de iphone dat doet, elke contactpersoon de heen en weer ballonnetjes. Voor android is dat de programma handcent maar is er ook zoiets voor symbian S603rd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

iSMS moet je maar eens proberen/opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1.03 schijnt met bugs te zitten, en ook moet je hem signen. de 1.08 beta moet je 8 euro overboeken naar een chinese (of zo) rekening. Teveel gedoe en het is niet eens zeker of 1.08 me wel bevalt en de 8 euro waard is.

Zijn er misschien nog andere tips naar iets wat liefst (ja ja ja....) gratis is? Handcent is ook gratis :) Ik heb overigens N82. Vraag me af of de display wel groot genoeg is...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 30-01-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kickje op mijn laatste vraag hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Weet er iemand waar Symbian de email-certificaten opslaat? Was ik blij dat ik bij mijn N85 de optie had 'certificaat voor altijd accepteren', blijkt dat niet meer te werken als de server het certificaat veranderd heeft :( .
Ik zou dat certificaat graag vagen, iemand idee waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zoek me suf naar een versie van i-SMS ([google=i-sms symbian]). Vanaf versie 1.00 t/m 1.02 heb ik het kunnen vinden en downloaden, maar ik krijg het niet gesigned omdat de applicatie (UID) niet op symbiansigned.com bekend is. Iemand een idee of er iets soortgelijks is of hoe ik hem toch netjes kan signen (zonder hack-achtige dingen)?

Alternatieven zijn uiteraard ook welkom, maar al lezende krijg ik niet het idee dat er echt alternatieven zijn. Overigens mag het best een paar euro kosten, maar het moet niet te gek worden. :)

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 13-04-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 09:58
pven schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:53:
Ik zoek me suf naar een versie van i-SMS ([google=i-sms symbian]). Vanaf versie 1.00 t/m 1.02 heb ik het kunnen vinden en downloaden, maar ik krijg het niet gesigned omdat de applicatie (UID) niet op symbiansigned.com bekend is. Iemand een idee of er iets soortgelijks is of hoe ik hem toch netjes kan signen (zonder hack-achtige dingen)?

Alternatieven zijn uiteraard ook welkom, maar al lezende krijg ik niet het idee dat er echt alternatieven zijn. Overigens mag het best een paar euro kosten, maar het moet niet te gek worden. :)
ik gebruik SignSis. Zie een handleiding hier: http://www.e71blog.com/20...tions-instead-of-hacking/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
pven schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:53:

Nokia Conversation doet wat je wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
Gebruik ik ook :)

Voor mensen die snel willen signen, probeer het hier eens:

http://cer.opda.cn/en/index.php

Ik zoek zelf nog een oplossing om ventrilo te kunnen draaien. Daarvan is helaas geen symbian versie :(

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb een Nokia E71 met daarop SymbianS60v3 en ik ben op zoek naar een goede foursquare applicatie.

Op dit moment gebruik ik Waze, maar het werkt niet altijd even goed. Zo ervaar ik problemen met het vinden van de juiste venues. Als ik op een lokatie ben waar ik wil inchecken bij een Foursquare, kan ik niet alle venues vinden, terwijl ik wel venues vind die een heel stuk verder weg liggen.
Daarnaast is het niet mogelijk een checkin qua tekst te editten (waar mensen met de iPhone Foursquare app dit bijvoorbeeld wel kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Gebruik Socially. http://m.sociallyapp.com

www.SmartphoneHelp.be

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste