Perfect!! Het werkt op mijn E51.. eindelijkJasper64 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:49:
@xxfrankie
Deze instellingen werken. TUdelft heeft de certificaat veranderd begin november dus moet het ook in je mobiel veranderd worden. Meer uitleg van de reden staat op luchthaven.tudelft.nl en dan rechts boven in het hoekje.
Succes
> Connection name: verzin maar wat hierzo
> Data bearer: Wireless Lan
> WLAN netw. name: eduroam (zo heet het iig bij ons op de TU)
> Network status: Public
> WLAN netw. mode: Infrastructure
> WLAN security mode: 802.1X
> WLAN security settings
>> WPA mode: EAP
>> EAP plug-in settings
>>> EAP-PEAP enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>>> Options -> Configure
>>> User certificate: (not defined)
>>> CA certificate: GTE Cyber Trust global...
>>> User name in use: User-configured
>>> User name: NetID (zonder @tudelft oid)
>>> Realm in use: User-configured
>>> Realm: tudelft.nl
>>> Allow PEAPv0: Yes
>>> Allow PEAPv1: No
>>> Allow PEAPv2: No
>> Ga nu een tabblad naar rechts, naar EAP
>> EAP-MSCHAPv2 enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>> Options -> Configure
>>> User name: NetID@tudelft.nl
>>> Promt password: No
>>> Password: je NetID-wachtwoord (net als op BlackBoard)
Ik heb deze applicatie onlangs aangevraagd en geïnstalleerd, maar mijn internetverbinding gaat pas over anderhalve week in. Is het met deze applicatie mogelijk om de flitslocaties van het internet op voorhand in te laden?pven schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:19:
[...]
Ik vind http://www.trackertag.nl wel aardig. Sinds mijn laatste firmware-update ben ik dat programma kwijt en ik heb nog geen zin gehad om hem er weer op te zetten.
odyon schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:10:
[...]
Perfect!! Het werkt op mijn E51.. eindelijkbedankt jasperslob!

zijn er al mensen die dat voor elkaar hebben gekregen en hoe
Symbian S60 v3.2 (geloof ik) ( N79, N85, N96 )
Hier Symbian V3.2 op N78 en werkende eduroam
. Bij mij werken de hierboven staande instellingen gewoon
[ Voor 37% gewijzigd door boaty op 05-02-2009 17:43 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
ajajboaty schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:25:
Hier Symbian V3.2 op N78 en werkende eduroam. Bij mij werken de hierboven staande instellingen gewoon
in de guide staat steeds EAP-PEAP maar ik gebruik nu EAP-TTLS dan werkt het wel
Verwijderd
Als ik mijn N98 8GB aan de computer hang via USB krijg je een aantal mappen te zien. Ik heb hem al een tijdje dus ik weet niet meer welke mappen incl. bestanden er standaard op staan en er NIET afmogen.
Kan iemand mij een overzicht geven van de mappen en bestanden die ik niet mag verwijderen? Ik heb 't alleen over het massa geheugen, niet het telefoon gegeven.
Kan iemand mij een overzicht geven van de mappen en bestanden die ik niet mag verwijderen? Ik heb 't alleen over het massa geheugen, niet het telefoon gegeven.
Verwijderd
Volgens mij mag alles er af. Even vergeleken met de 'orginele' N95, het massageheugen van de 8GB staat gelijk aan het SD-kaartje van de orginele N95 (en die kun je ook gewoon veilig verwijderen natuurlijk).Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:53:
Als ik mijn N98 8GB aan de computer hang via USB krijg je een aantal mappen te zien. Ik heb hem al een tijdje dus ik weet niet meer welke mappen incl. bestanden er standaard op staan en er NIET afmogen.
Alleen dan verlies je ook je programma's die je geïnstalleerd hebt op het massageheugen (die staan bijv. in /System). Als je een foto maakt en die sla je op op het massageheugen dan komt die in /Images. En zo heeft krijgt alles een eigen folder. Waarom maak je niet gewoon een backup en formatteer je de boel?
YouTube applicatie: klik.
To download the app, visit http://m.youtube.com from your device. More cool features and app improvements are on the way, and the app will alert you as updates become available and allow you to upgrade with a single click.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Nokia N78 wordt (nog?) niet ondersteund

Geldt waarschijnlijk voor meer FP2 toestellen ...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Das vreemd:PinokkioTV schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:15:
[...]Nokia N78 wordt (nog?) niet ondersteund
Geldt waarschijnlijk voor meer FP2 toestellen ...
Heb je het al geprobeerd?The YouTube for Mobile application will work on Windows Mobile Devices and Nokia S60 3rd edition (Feature Pack 1 and Feature Pack 2) devices.
ik heb zojuist voipbuster aan de praat gekregen op m'n N78, helaas heb ik een probleem met verbinding maken.
je moet bij de instellingen onder SIP Settings een "default access point" aangeven, maar ik switch vaak van netwerk en dan moet ik elke keer de instellingen gaan veranderen. kun je niet gewoon een groep aanmaken en hij pakt dan steeds 1 netwerk uit deze groep?
en ik gebruik nu dus SIP om te bellen als er internets in de buurt zijn, maar is het ook mogelijk om bij het nummer intikken aan te geven dat je via SIP, GSM of wat dan ook wilt bellen?
edit--
even nog iets erbij,
weet iemand hoe die optie heet dat elke keer dat een programma verbinding wilt maken met internets er een melding komt om te kiezen tussen mobiel/wifi?
je moet bij de instellingen onder SIP Settings een "default access point" aangeven, maar ik switch vaak van netwerk en dan moet ik elke keer de instellingen gaan veranderen. kun je niet gewoon een groep aanmaken en hij pakt dan steeds 1 netwerk uit deze groep?
en ik gebruik nu dus SIP om te bellen als er internets in de buurt zijn, maar is het ook mogelijk om bij het nummer intikken aan te geven dat je via SIP, GSM of wat dan ook wilt bellen?
edit--
even nog iets erbij,
weet iemand hoe die optie heet dat elke keer dat een programma verbinding wilt maken met internets er een melding komt om te kiezen tussen mobiel/wifi?
[ Voor 14% gewijzigd door oddish2211 op 21-03-2009 09:04 ]
Op de website van Allaboutphones.nl staat wel wel een .sisx file. Die heb ik geinstalleerd op mijn N78 met 20.149 en het werkt prima.Gutteguttegut schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:32:
[...]
Das vreemd:
[...]
Heb je het al geprobeerd?
De eerdere S60v3's hadden de mogelijkheid om "Access point groups" aan te maken, maar helaas werkt dat niet bij elke applicatie. Om dit te omzeilen zou je Psiloc Connect kunnen aanschaffen. Die pakt standaard je ingestelde WiFi-netwerken en indien die buiten bereik zin, schakelt 'ie over op UMTS/GPRS. Het vormt dan één accesspoint in je telefoon die op de achtergrond de juiste verbinding kiest.oddish2211 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 08:59:
kun je niet gewoon een groep aanmaken en hij pakt dan steeds 1 netwerk uit deze groep?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
is het dan ook mogelijk om ervoor te zorgen dat als er geen wlan is, hij gewoon geen verbinding maakt? ik heb nl prepaid en anders wordt het een duur grapje als ik ga bellen en hij pakt automatisch SIP
hmm, ik heb de trial geinstalleerd en geconfigureerd, alleen als ik nu bij de instellingen voor mijn SIP verbinding "default accesspoint" kies dan staat er niets tussen van psiloc connect.
nope, jammer genoeg niet, weet jij misschien die optie waarmee je bij elk programma dat internetverbinding wil maken een melding krijgt waarin je kunt kiezen tussen wifi, gsm etc.?
Ik kom niet op mijn WPA Radius schoolnetwerk. Ik kan het toegangspunt defineren, maar hij vraagt niet om een username noch password. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dat is weer per programma verschillend. Als je je accesspoint kunt zetten op 'Allways ask', dan kun je per keer de juiste keuze maken. Ik ga er nu even van uit dat op je N78 geen gebruik kunt maken van Accesspoint groups? Die optie heb ik op mijn E70 gelukkig nog wel.oddish2211 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:32:
nope, jammer genoeg niet, weet jij misschien die optie waarmee je bij elk programma dat internetverbinding wil maken een melding krijgt waarin je kunt kiezen tussen wifi, gsm etc.?
Nog even over Psiloc Connect: staat deze wel tussen je installaties? En krijg je geen extra Accesspoint 'Psilic Connect'? Misschien helpt het opnieuw installeren dan nog?
het probleem is juist, waar kan ik mijn access point instellen op always ask, ik kan het nl nergens meer vinden.
over psiloc connect, ik krijg geen nieuw netwerk erbij maar hij staat wel als geinstalleerd.
over psiloc connect, ik krijg geen nieuw netwerk erbij maar hij staat wel als geinstalleerd.
Beste mensen, ik ben op zoek naar een comic reader voor symbian (3rd edition), eentje die .cbr aankan?
Iemand een suggestie?
Iemand een suggestie?
Bestaat nog niet.effect10 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:41:
Beste mensen, ik ben op zoek naar een comic reader voor symbian (3rd edition), eentje die .cbr aankan?
Iemand een suggestie?
Lijkt mij ook wel leuk om te hebben
Vandaag kwam mobots voorbij in de Symbian Freeware feed. Je kunt hiermee acties programmeren die op basis van een bepaalde gebeurtenis met bepaalde voorwaarden worden uitgevoerd. Je mobiel wordt hiermee steeds meer een agent voor jezelf. Het is nog in beta, maar het biedt al best leuke features! Ik zou dergelijke functionaliteit graag standaard in een smartphone aantreffen eigenlijk.
Godver******, de zoveelste toepassing die niet werkt op de Samsung I8510
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
same here, dammitSebazzz schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 07:56:
Godver******, de zoveelste toepassing die niet werkt op de Samsung I8510
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
Het ziet er wel heel erg leuk uit. Voor featurepack 1 staat de E51 als compatible, maar bij de installatie zegft hij dat MoBots niet compatible is. Hij installeert wel, maar na het selecteren van de app gebeurt er niets. Ik zal er later eens naar kijken, want hij hoort het natuurlijk wel te doen
Ben eruit! Het is dus dat je bij je verbindingsbeheer (Menu -> Instellingen -> .. -> Verbindingen) bepaalde protocollen moet inschakelen en daar kan je ook Username en Wachtwoord invoeren. Blijkbaar gebruikt mijn school beetje rare WPA instellingen.Sebazzz schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:39:
Ik kom niet op mijn WPA Radius schoolnetwerk. Ik kan het toegangspunt defineren, maar hij vraagt niet om een username noch password. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Verwijderd
NL forum dus ook Nederlans graag. Daarnaast komt je post nogal spammerig over en dat is niet de bedoeling.
[ Voor 93% gewijzigd door DaannO op 05-04-2009 13:02 ]
Verwijderd
Converteer ze naar cbz, hernoem ze gewoon zip (zip is zowieo veel meer compatible dan rar, snap niet dat mensen voor zoiets nog rar gebruiken) en de standaard zip applicatie kan ze uitpakken en doorsturen naar de plaatjesviewer. Alleen de tekstbalonnen lezen zal niet meevallen op dat scherm.Gutteguttegut schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:20:
[...]
Bestaat nog niet.
Lijkt mij ook wel leuk om te hebben
Inderdaad de FP1-versie werkt niet, maar als je de inital release-versie download (sinds kort beschikbaar) werkt de app wel. Alleen staat bij FP1 de E51 als wél ondersteund en bij de inital release niet, maar dat klopt dus niet.mithras schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:56:
Het ziet er wel heel erg leuk uit. Voor featurepack 1 staat de E51 als compatible, maar bij de installatie zegft hij dat MoBots niet compatible is. Hij installeert wel, maar na het selecteren van de app gebeurt er niets. Ik zal er later eens naar kijken, want hij hoort het natuurlijk wel te doen
Ben in december overgestapt van een S20 (Nokia 6610) naar een S60 toestel (Nokia E51) en het volgende valt me op:
Gebruikte op de S20 de agenda actief, en ook op de S60. Heb alle items overgezet. Nu is het concept "Verjaardag" dusdanig uitgekleed, of ik snap het niet: op de S20 wordt keurig gevraagd om "Geboortejaar". Hardstikke handig, wordt direct weergegeven hoe oud iemand wordt. Op de S60, geen geboortejaar meer (de data is ook niet meegekomen) en er wordt enkel gevraagd om "Gelegenheid". Tsjah, dit is toch wel een stapje terug. Of zie ik iets over het hoofd. Op S40 toestellen zit het wél goed.
Gebruikte op de S20 de agenda actief, en ook op de S60. Heb alle items overgezet. Nu is het concept "Verjaardag" dusdanig uitgekleed, of ik snap het niet: op de S20 wordt keurig gevraagd om "Geboortejaar". Hardstikke handig, wordt direct weergegeven hoe oud iemand wordt. Op de S60, geen geboortejaar meer (de data is ook niet meegekomen) en er wordt enkel gevraagd om "Gelegenheid". Tsjah, dit is toch wel een stapje terug. Of zie ik iets over het hoofd. Op S40 toestellen zit het wél goed.
Ja vond ik ook erg vervelend voor een nieuwer toestel, vond de manier van werken op mijn oude Nokia 6210 ook beter ...Arnout schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:28:
Nu is het concept "Verjaardag" dusdanig uitgekleed, of ik snap het niet: op de S20 wordt keurig gevraagd om "Geboortejaar". Hardstikke handig, wordt direct weergegeven hoe oud iemand wordt.
Verwijderd
Ik moest vandaag een mail versturen maar alle pc's waren bezet, dus dan maar via mijn N95 8GB.. Ik moest een account aan maken, en wist die van mijn @home adres maar ik hoefde niet eens een wachtwoord in te voeren en kan gewoon mailen.. is dat niet raar?!
Vraag 2: als ik hotmail op mn mobiel wil lezen, kan ik daar ook een account voor aanmaken en wat moet ik dan bij in- en uitgaande server invoeren en wat voor soort server is het?
Vraag 2: als ik hotmail op mn mobiel wil lezen, kan ik daar ook een account voor aanmaken en wat moet ik dan bij in- en uitgaande server invoeren en wat voor soort server is het?
Als je naar een andere @home-gebruiker mailt dan is dat niet raar.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:32:
Ik moest vandaag een mail versturen maar alle pc's waren bezet, dus dan maar via mijn N95 8GB.. Ik moest een account aan maken, en wist die van mijn @home adres maar ik hoefde niet eens een wachtwoord in te voeren en kan gewoon mailen.. is dat niet raar?!
Hotmail ondersteunt tegenwoordig pop3. Nou is pop3 een overblijfsel uit de vorige eeuw. Anno 2009 gebruiken we IMAP over een beveiligde verbinding, en de N95 kan dat ook gewoon. Dus doe jezelf een groot plezier, dump hotmail, neem een (serieuze) domeinnaam + fatsoenlijke e-mailprovider (kost je <€30 per jaar). Dat staat gelijk ook ontzettend veel beter dan een mailen met een gratis e-mail account dat daarbij ook nog reclameuitingen aan je uitgaande e-mails toevoegtVraag 2: als ik hotmail op mn mobiel wil lezen, kan ik daar ook een account voor aanmaken en wat moet ik dan bij in- en uitgaande server invoeren en wat voor soort server is het?

Verwijderd
Maar 't was een hotmail adres..Fuzzillogic schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:14:
[...]
Als je naar een andere @home-gebruiker mailt dan is dat niet raar.
Ik heb hier ook nog een vraagje. Ik gebruik al langere tijd de agenda op mijn E51. Nu heb ik daar later ook wat todo items in gezet. Nu krijg ik bij het dag-overzicht in de agenda naast alle agendapunten van die dag, ook de todo's te zien. Dat is vreselijk irritant als je 3-5 agenda-items hebt en daarnaast 7-10 todo's. Ik kan hier alleen geen configuratie-optie voor vinden.
Ik wil in het dagoverzicht alleen agendapunten en in het todo overzicht alleen todo's. In mijn active-standby venster heb ik namelijk beide onderdelen ook al staan, voor het overzicht. Heeft iemand een idee hoe je dit in kan stellen?
Ik wil in het dagoverzicht alleen agendapunten en in het todo overzicht alleen todo's. In mijn active-standby venster heb ik namelijk beide onderdelen ook al staan, voor het overzicht. Heeft iemand een idee hoe je dit in kan stellen?
Ik heb eindelijk WPA Radius werkend gekregen op school door voor de verbinding WPA/WPA2 of 108.x te selecteren. En dan een laptop laten connecten en gekeken welke protocollen gebruikt worden, maar nu komt het probleem: School gebruikt een self-signed certificaat in plaats van één van de standaard certificaten meegeleverd met Symbian. Is het mogelijk support voor dit self-signed certificaat te installeren of te vertellen dat ie ieder certificaat maar download en installeert en accepteert?
Niet ...mithras schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:19:
Ik heb hier ook nog een vraagje. Ik gebruik al langere tijd de agenda op mijn E51. Nu heb ik daar later ook wat todo items in gezet. Nu krijg ik bij het dag-overzicht in de agenda naast alle agendapunten van die dag, ook de todo's te zien. Dat is vreselijk irritant als je 3-5 agenda-items hebt en daarnaast 7-10 todo's. Ik kan hier alleen geen configuratie-optie voor vinden.
De agenda op Symbian is inderdaad niet echt configureerbaar.
1 van de grootste gebreken IMHO.
de S60 agenda is inderdaad een slap aftreksel van S40 en zelfs S20. Delen zijn gewoon praktisch onbruikbaar, ik noem verjaardagen (half geimplementeerd), synchronisatie standaard op 'prive', weinig zaken instelbaar.
Op zich kan ik wel leven met de beperkingen, zeker nu een enorme blunder, nl. de afwezigheid van automatisch periodiek synchroniseren via SyncML, is opgelost door Swim.
Weet iemand hier of die functionaliteit bij S60v5 is uitgebreid? En hoe het zal zijn met Symbian^2?
Sowieso, bij de meer zakelijke E-lijn zou ik toch ook wel een betere implementatie verwachten?
Weet iemand hier of die functionaliteit bij S60v5 is uitgebreid? En hoe het zal zijn met Symbian^2?
Sowieso, bij de meer zakelijke E-lijn zou ik toch ook wel een betere implementatie verwachten?
[ Voor 27% gewijzigd door Fuzzillogic op 14-05-2009 11:21 ]
Kan je zonder tussenkomst van een applicatie je agenda via SyncML syncen met je Google Calendar? Of heb je daar nog steeds een 3-rd party applicatie voor nodig?Fuzzillogic schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:21:
Op zich kan ik wel leven met de beperkingen, zeker nu een enorme blunder, nl. de afwezigheid van automatisch periodiek synchroniseren via SyncML, is opgelost door Swim.
Geen idee. Als Google niet gewoon aan SyncML doet, dan is dat een trieste zaak en een reden om geen Google te gebruiken. Sowieso gebruik ik geen (online) google-software/mail, ivm privacy. Ik ben erg wantrouwig als het op "gratis" commerciele diensten aankomt.Arnout schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:57:
[...]
Kan je zonder tussenkomst van een applicatie je agenda via SyncML syncen met je Google Calendar? Of heb je daar nog steeds een 3-rd party applicatie voor nodig?
Verwijderd
Een tijd geleden stond hier een programma dat je met je mobiel via bluetooth je laptop kon bedienen, (omgekeerd ook mogelijk??)
Nu krijg ik hem alleen niet meer gevonden dus zou iemand hem hier nog is willen posten?
Nu krijg ik hem alleen niet meer gevonden dus zou iemand hem hier nog is willen posten?

Clicker?Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:22:
Een tijd geleden stond hier een programma dat je met je mobiel via bluetooth je laptop kon bedienen, (omgekeerd ook mogelijk??)
Als je iets in je post aan wilt passen, gebruik dan de editknop ipv 2x achter elkaar te posten.
[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 25-05-2009 18:23 ]
Je bedoelt waarschijnlijk: Psiloc Wireless Presenter. Daar moet je eigenlijk voor betalen, maar je kan hem ook gratis downloaden van Download! (in het menu van je toestel). Je kan alleen je laptop bedienen met je telefoon en je telefoonscherm afbeelden op je laptop, meer niet.Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:22:
OVI Store is gelanceerd 
Wel jammer dat er nog altijd geen goede apps zijn zoals de appstore van Apple.
idd!! ik wil tower defense!!Fatihtjuh schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:06:
OVI Store is gelanceerd
Verwijderd
een vraag voor allemaal
ik heb sinds vorig jaar een Nokia 3250 terug in gebruik na lange herstel afwezigheidvan gsm
nu probeer ik terug een tom tom versie benelux erop te zetten maar dat lukt me niet omdat het via kaartje niet te instaleren valt zo geeft gsm aan wat doe ik fout
en ook kan iemand mij liefst zo eenvoudig mogelijk uitleggen hoe ik te werk moet gaan om dingen te instaleren en waar ik instellingen desnoods veranderen moet
dank bij voor baatgroetjes peter
ik heb sinds vorig jaar een Nokia 3250 terug in gebruik na lange herstel afwezigheidvan gsm
nu probeer ik terug een tom tom versie benelux erop te zetten maar dat lukt me niet omdat het via kaartje niet te instaleren valt zo geeft gsm aan wat doe ik fout
en ook kan iemand mij liefst zo eenvoudig mogelijk uitleggen hoe ik te werk moet gaan om dingen te instaleren en waar ik instellingen desnoods veranderen moet
Welkom op GoT, ik zou zeggen vraag het even aan de support afdeling van Tom Tom zelf.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:35:
een vraag voor allemaal
Verwijderd
Is dat een S60 toestel? Nou ja, installatie is simpel: zet alle mappen in de root van de geheugenkaart, zet de datum terug naar iets uit 2007 en draai de installer sis file. Zet dan de datum weer terug en het zou moeten werken.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:35:
Verwijderd
normaal is dat een s60 toestel ja
maar steeds als ik instaleren aan vaard geeft de melding "kan niet instaleren van geheugenkaart aan" en verwijst die me naar toepassingbeheer om via daar (denk ik )verder te doen manueel dan
maar daar kom ik niet verder meesteeds melding van kan niet instaleren
ik deed nu ok eerst wat jij vorstelde om datum te veranderen alvoor te beginnen maar geen beterschap
toch bedankt
maar steeds als ik instaleren aan vaard geeft de melding "kan niet instaleren van geheugenkaart aan" en verwijst die me naar toepassingbeheer om via daar (denk ik )verder te doen manueel dan
maar daar kom ik niet verder meesteeds melding van kan niet instaleren
ik deed nu ok eerst wat jij vorstelde om datum te veranderen alvoor te beginnen maar geen beterschap
toch bedankt
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:18:
[...]
Is dat een S60 toestel? Nou ja, installatie is simpel: zet alle mappen in de root van de geheugenkaart, zet de datum terug naar iets uit 2007 en draai de installer sis file. Zet dan de datum weer terug en het zou moeten werken.
Verwijderd
Het lijkt er hier sterk op dat je op zoek bent naar illegale software, en daar doen we op GoT niet aan. Legale navigatiesoftware is makkelijk genoeg te vinden met de zoekfunctie.
[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 03-06-2009 20:40 ]
Voor Windows Mobile gebruikte ik smartdialer, hiermee kan je op je telefoon de normale sms inbox/outbox applicatie gebruiken voor SMSen over voipbuster. Na avond zoeken heb ik niks gevonden (behalve JAVA paketten, maar wil toch iets meer geintregeerde app hebben). Suggesties?
Weet iemand of er waterkaarten bestaan voor Symbian?
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Ik heb even gauw gezocht in dit topic (en uiteraard op google), maar klopt het dat er geen app bestaat die een soortgelijke werking heeft als de bekende Belstatus voor iPhone
Het zou niet echt moeilijk hoeven te zijn om zoiets te maken, ware het niet dat je dat dan voor elke provider apart moet doen. Blijkbaar heeft daar niemand zin in. Ik ook niet. Ik bel/SMS toch nooit mijn bundel leeg.Gusev schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:34:
Ik heb even gauw gezocht in dit topic (en uiteraard op google), maar klopt het dat er geen app bestaat die een soortgelijke werking heeft als de bekende Belstatus voor iPhone
Maar als je je verveelt komende vakantie: met J2ME of WRT of Python moet je een aardig eind komen
Precies, ik ga wel even hobby-en binnekort, alleen vraag ik me af hoe je dat soort waardes kan opvragen..maar goed even veel Symbian documentatie doorlezen...Fuzzillogic schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:40:
[...]
Het zou niet echt moeilijk hoeven te zijn om zoiets te maken, ware het niet dat je dat dan voor elke provider apart moet doen. Blijkbaar heeft daar niemand zin in. Ik ook niet. Ik bel/SMS toch nooit mijn bundel leeg.
Maar als je je verveelt komende vakantie: met J2ME of WRT of Python moet je een aardig eind komen
edit: Helaas, iig vallen J2ME en WRT af, omdat je niet bij de 'interne' API kan komen...en ja je raad het al Log Timers API (
[ Voor 16% gewijzigd door Gusev op 10-06-2009 15:33 ]
Ik heb nu Best Profiles op mn telefoon.
En nu wil ik dit programma gaan kopen, maar ik heb het alleen nog maar kunnen vinden via creditcard.
Is er ergens ook een optie om het via je beltegoed te doen, of Ideal?
Of eventueel via een andere tweaker, dat ik geld overmaak, en dat hij het programma voor mij koopt?
En nu wil ik dit programma gaan kopen, maar ik heb het alleen nog maar kunnen vinden via creditcard.
Is er ergens ook een optie om het via je beltegoed te doen, of Ideal?
Of eventueel via een andere tweaker, dat ik geld overmaak, en dat hij het programma voor mij koopt?
Zucht...
Oh, je wilt het anders doen dan ik dacht. Vziw is dat iPhone-appje niet meer dan een GUI'tje dat gewoon de website van T-Mobile scrubt. Je moet dan dus je accountgegevens van My T-Mobile invoeren in dat appje, en die doet dan gewoon wat welgemikte HTTP-requests. En dat kun je prima doen met de genoemde platformsGusev schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:00:
[...]
edit: Helaas, iig vallen J2ME en WRT af, omdat je niet bij de 'interne' API kan komen...en ja je raad het al Log Timers API () maakt deel uit van de 'interne' API...maar het kan met Symbian C++...we gaan verder
Je hebt dan iig een accuraat beeld van de hoeveelheid belminuten en SMSjes die je overhebt, en eventuele extra kosten. Met J2ME is het meteen nog cross-platform ook, en een goede opzet naar een port voor Android, want die snapt geen J2ME standaard

Lastig is wel dat iig t-mobile-website een puinhoop is qua code, met veel javascript-afhankelijkheden en bergen (overbodige) ajax-drek. De juiste requests doen en scrubben is dan wellicht een lastige klus.
ik kreeg laatste een smsje van t-mobile over hun eigen mobiele startpagina. Je kunt via daar ook je belstatus zien. Wellicht is dat makkelijker door te spitten.
Ik wilde inderdaad een hele andere insteek nemen, aangezien je dan af bent van de provider afhankelijkheidFuzzillogic schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:14:
[...]
Oh, je wilt het anders doen dan ik dacht. Vziw is dat iPhone-appje niet meer dan een GUI'tje dat gewoon de website van T-Mobile scrubt. Je moet dan dus je accountgegevens van My T-Mobile invoeren in dat appje, en die doet dan gewoon wat welgemikte HTTP-requests. En dat kun je prima doen met de genoemde platforms
Je hebt dan iig een accuraat beeld van de hoeveelheid belminuten en SMSjes die je overhebt, en eventuele extra kosten. Met J2ME is het meteen nog cross-platform ook, en een goede opzet naar een port voor Android, want die snapt geen J2ME standaard
Lastig is wel dat iig t-mobile-website een puinhoop is qua code, met veel javascript-afhankelijkheden en bergen (overbodige) ajax-drek. De juiste requests doen en scrubben is dan wellicht een lastige klus.
Wanneer je het bijvoorbeeld in Symbian C++ maakt, heb je alle devices vanaf S60 2nd Edition te pakken! Dat is pas cross-platform
Wellicht als mensen het leuk vinden om er een projectje van te maken kunnen ze me DM-en, mijn probleem ligt hem in het feit dat ik geen Symbian C++ ervaring heb
Als iemand weet hoe ik het bij zeg Telftort, KPN e.d. kan opvragen, J2ME FTW!!
Ik wil nou net NIET iets voor T-Mobile bouwenMad_Cow schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:57:
ik kreeg laatste een smsje van t-mobile over hun eigen mobiele startpagina. Je kunt via daar ook je belstatus zien. Wellicht is dat makkelijker door te spitten.
Ik ga waarschijnlijk nu toch verder met J2ME en de insteek van Belstatus
Maar eerst maar eens kijken of MijnTelfort iets te bieden heeft anders houdt 't gauw op... Daarna een kwestie van de overige providers 'bekijken'...
edit:
Helaas, MijnTelfort heeft het niet, ben bang dat de rest het ook niet heeft (alleen T-Mobile heeft het grrr

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/13871 (4 jaar oud maar toch)
Nog mensen interesse in de Symbian C++ app.

[ Voor 17% gewijzigd door Gusev op 18-06-2009 15:01 ]
My Vodafone bied wel informatie over het huidige tegoed binnen en buiten de bundel...Gusev schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:16:
[...]
Daarna een kwestie van de overige providers 'bekijken'...
edit:
Helaas, MijnTelfort heeft het niet, ben bang dat de rest het ook niet heeft (alleen T-Mobile heeft het grrrlol)
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/13871 (4 jaar oud maar toch)
Nog mensen interesse in de Symbian C++ app.
Lol inderdaad, na wat grondiger zoekwerk, blijkt ook KPN (niet Hi) het te hebben, dat zou betekenen dat Telfort zo'n beetje de enige is die het niet heeft
Achja....
Weet iemand hoe ik in Symbian mappen kan verbergen? Op mijn E71 is de foto/afbeeldingengalerij niet bruikbaar. Zodra ik op 'Afbeeldingen' klik, loop mijn toestel even vast, krijg ik vervolgens een zoekbalk die loopt met de melding 'openen' erboven. Kan ik iets doen om de mappen waaruit ik geen afbeeldingen hoef te zien, te verbergen?
Edit: ik ben er achter. Het kan gewoon via windows door de mappen via je pc te benaderen...
Edit: ik ben er achter. Het kan gewoon via windows door de mappen via je pc te benaderen...
[ Voor 14% gewijzigd door RaJitsu op 30-06-2009 13:48 ]
B.S.U.R.
@Daanno: Misschien kun je er in te topicstart bij zetten tot welke datum je je mobiel moet terug zetten, wil je dat het certificaat geldig is. Voor Bemuzed Media Player is dat ergens in 2006.
Heeft iemand een idee hoe je dit gezeik kan omzeilen, want ik loop hier met elke installatie wel mee te kloten... ik heb de certificate check al uit gezet, maar dat helpt niet erg.
Heeft iemand een idee hoe je dit gezeik kan omzeilen, want ik loop hier met elke installatie wel mee te kloten... ik heb de certificate check al uit gezet, maar dat helpt niet erg.
Zijn er mensen die interesse hebben bij het bouwen van eenzelfde barcode scanner voor Symbian?
meuk: Android Pricewatch Scanner
Het lijkt me super handig om dit te hebben op mijn telefoon, omdat ik nu al regelmatig de pricewatch check als ik in de winkel sta!
Het lijkt me super handig om dit te hebben op mijn telefoon, omdat ik nu al regelmatig de pricewatch check als ik in de winkel sta!
Ja!stijnos1991 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:49:
Zijn er mensen die interesse hebben bij het bouwen van eenzelfde barcode scanner voor Symbian?
Maar ik heb geen kennis van programmeren dus ik kan helaas niet mee helpen (wel eventueel testen op mn E71).
Verwijderd
Via www.sybiansigned.nl kan je zonder problemen en zonder van alles te vogelen een certificaat aanvragen
Die certificaten zijn helaas niet gratis, dus iedereen die de app wilt gebruiken moet ook self-signen.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:34:
Via www.sybiansigned.nl kan je zonder problemen en zonder van alles te vogelen een certificaat aanvragen
En daarmee spuug ik gelijk over Symbian, een beetje frustratie heb ik wel (crosspost uit Innov8 topic):
Maarja, dit is nu zowieso mijn laatste Symbian telefoon want ik word helemaal kotsziek van dat Symbian SignedBelachelijk dat je niet zelf mag bepalen welke applicaties je installeert, alsof je dom bent en virussen gaat installeren (want dat is het excuus ervoor).
Volgende keer een Windows Mobile telefoon, dat is ook niet perfect maar ik kan installeren wat ik wil want hier wordt ik schijtziek van
En omdat de Samsung Innov8 weer een speciaal geval is kan je die ook niet jailbreaken dus
Achja, elk mobiel OS heeft wel wat.Sebazzz schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:36:
[...]
Die certificaten zijn helaas niet gratis, dus iedereen die de app wilt gebruiken moet ook self-signen.
En daarmee spuug ik gelijk over Symbian, een beetje frustratie heb ik wel (crosspost uit Innov8 topic):
[...]
Maar er zijn ook bijna altijd wel omwegen voor.
Ik ben nog steeds erg blij met Symbian S60.
Met omweg
Die leuke omwegen werken niet op FP2. Als je wilt jailbreaken moet je in C:\sys\bin komen maar wat ik ook probeer, ik kom er met YBrowser i.c.m HelloCarbide niet in.
Jongens en meisjes, dat bestààt al een tijdje hoor. Het is niet nodig het warm water uit te vinden.Zijn er mensen die interesse hebben bij het bouwen van eenzelfde barcode scanner voor Symbian?
Klikkerdeklik
[ Voor 46% gewijzigd door Liebaart op 17-07-2009 10:37 ]
Inderdaad, de bekende hacking methodes werken niet met de FP2 toestellen en met de nieuwste FP1 firmwares.Sebazzz schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:23:
Die leuke omwegen werken niet op FP2. Als je wilt jailbreaken moet je in C:\sys\bin komen maar wat ik ook probeer, ik kom er met YBrowser i.c.m HelloCarbide niet in.
Via OPDA kan je wel nog steeds een geldig developer certificaat aanvragen voor je eigen IMEI nummer. Met zulk een certificaat kan je dan alles wat je maar wil zelf signen en installeren. Dus is een hack niet echt meer nodig.
Leuk, dat zeker - maar zo te zien linkt 'ie niet naar de Tweakers Pricewatch.Liebaart schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:36:
[...]
Jongens en meisjes, dat bestààt al een tijdje hoor. Het is niet nodig het warm water uit te vinden.
Klikkerdeklik
Upcode is een goeie!
http://www.upc.fi/en/upcode/download/
Makkelijk switchen tussen 2D en 1D barcodes. Code wordt gekopieerd naar je clipboard (wist ik nog niet, hekje inhouden en dan 'plakken') en voila! Pricesss
http://www.upc.fi/en/upcode/download/
Makkelijk switchen tussen 2D en 1D barcodes. Code wordt gekopieerd naar je clipboard (wist ik nog niet, hekje inhouden en dan 'plakken') en voila! Pricesss
Dat is dus mijn omwegLiebaart schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:40:
[...]
Via OPDA kan je wel nog steeds een geldig developer certificaat aanvragen voor je eigen IMEI nummer. Met zulk een certificaat kan je dan alles wat je maar wil zelf signen en installeren. Dus is een hack niet echt meer nodig.
Gister lopen kloten met Shazam iD. Kreeg het er eerst niet op vanwege een certificaat fout, maar ik las ergens dat je je datum terug moest zetten naar augustus 2007. En jahoor.. het werkt, ongelooflijk dat ze die certificaten gebruiken! Inderdaad erg onhandig
Dan mag je me wel uitleggen hoe dat gedaan moet worden, want ik moet overal voor ieder certificaat betalen lijkt het
Mooi programma hè?stijnos1991 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:46:
Gister lopen kloten met Shazam iD. Kreeg het er eerst niet op vanwege een certificaat fout, maar ik las ergens dat je je datum terug moest zetten naar augustus 2007. En jahoor.. het werkt, ongelooflijk dat ze die certificaten gebruiken! Inderdaad erg onhandig
Ik vind het indrukwekkend vaak hoe veel er goed gaat.
Ik weet niet of dat hier besproken mag worden dus doe ik het maar nietSebazzz schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:05:
[...]
Dan mag je me wel uitleggen hoe dat gedaan moet worden, want ik moet overal voor ieder certificaat betalen lijkt het
Ik heb het ook wel gehad met hoe Symbian met certificaten en digital signatures omgaat. Toevallig gisteren hierover een dikke vette rant online gezet. Als ze dit niet beter gaan oplossen, zodat ik als eigenaar zelf kan bepalen wat er op mijn mobiel draait, dan zal mijn volgende mobiel geen Symbian meer hebben...Sebazzz schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:05:
[...]
Precies. Het verschilt echt niet veel met de iPhone, behalve dat die wél te jailbreaken is en wél een goede app store heeft (en alle iPhone applicaties draaien zoals het moet, een Nokia applicatie zoals de Python runtime of diverse dependencies zoals glibc draait niet op een Samsung telefoon vanwege certificaatproblemen).
[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 21-07-2009 12:00 ]
Ohh dat laatste wist ik nog niet eens. Dat is wel héél triest. Dan kom je als developer gelijk weer in een support-hell terecht, waar de J2ME-devvers ook al over klagen.
Overigens, dat de iPhone te jailbreaken is, is niet echt een "verkoopargument" imo. Dat hele jailbreaken zou gewoon al overbodig moeten zijn. Het app-store concept, waar alleen gecontroleerde apps in komen, is prima. Maar dat dat de enige mogelijkheid is om applicaties te publiceren, dat is slecht.
Overigens, dat de iPhone te jailbreaken is, is niet echt een "verkoopargument" imo. Dat hele jailbreaken zou gewoon al overbodig moeten zijn. Het app-store concept, waar alleen gecontroleerde apps in komen, is prima. Maar dat dat de enige mogelijkheid is om applicaties te publiceren, dat is slecht.
App-store is niet slecht, maar wel dat je als hobby developer (zo ver ik weet) flink moet dokken om überhaupt te publiceren.
Verwijderd
Nou heb het net even geprobeerd te ontcijferen allemaal, maar zo'n omweg heb ik nog nooit gezien!
Wat een onoverzichtelijke site met dat Chinees. Zelfs als ik op English klik blijft allen nog in het Chinees.
Heeft er iemand een programmaatje dat een foto van degene die belt zichtbaar maakt?
Ik heb nu de trail van FSCaller maar krijg de fullversion niet gesigned
Ik vond deze: FreeCaller maar heb er zelf geen ervaring mee.Micky83 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 00:57:
Heeft er iemand een programmaatje dat een foto van degene die belt zichtbaar maakt?
Helaas een certificaatfout (en het is nog wel de unsigned variant).
Verwijderd
Natuurlijk geeft een unsigned programma een certificaatfout.Micky83 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 01:46:
Helaas een certificaatfout (en het is nog wel de unsigned variant).
ooh....ik snap er waarschijnlijk niets van 
Ik zal nog eens wat gaan proberen dan.
Ik zal nog eens wat gaan proberen dan.
Een unsigned installer moet nog gesigned worden met een eigen certificaat. En dat is dus juist het grootste probleem met Symbian. Dat signen is verre van makkelijk.
Nou ik heb inmiddels alle3 de mogelijkheden geprobeerd, maar zonder succes.
De selfsigned versie geeft een fout aan dat er geen toegang tot de toepassing is.
De selfsigned versie geeft een fout aan dat er geen toegang tot de toepassing is.
"alle 3"?
Self-signen gaat niet werken, want Symbian laat simpelweg niet toe dat je code-signing certificaten importeert op je mobiel (zie de link naar m'n rant over Symbian hierboven). Om de vrijheid te krijgen op jouw mobiel zul je de boel moeten hacken. Lastig en omslachtig. Blijft nog over om de boel te signen bij Symbian Open Signed. Ook omslachtig, maar het zou wel moeten werken.
Self-signen gaat niet werken, want Symbian laat simpelweg niet toe dat je code-signing certificaten importeert op je mobiel (zie de link naar m'n rant over Symbian hierboven). Om de vrijheid te krijgen op jouw mobiel zul je de boel moeten hacken. Lastig en omslachtig. Blijft nog over om de boel te signen bij Symbian Open Signed. Ook omslachtig, maar het zou wel moeten werken.
Je kunt wel self-signen. Ik gebruik SignSIS-GUI. Je moet alleen wel een juist Key-file en certificaat hebben, die kan je wel aanvragen via een aantal websites.Fuzzillogic schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:42:
"alle 3"?