Probeer de foto's eens te kopieren i.p.v. overzetten? Dan zouden de foto's op het kaartje moeten blijven staan, dus geen risico om ze te verliezen.
Verwijderd
dat lukt niet want op het moment dat de cardreader de kaart leest zijn de bestanden al naar de .....
raar toch?
dus nog f kort:
kaartje is ok
camera is ok
pc is ok
alleen de combinatie is niet ok.........maar wat is er dan niet ok??
raar toch?
dus nog f kort:
kaartje is ok
camera is ok
pc is ok
alleen de combinatie is niet ok.........maar wat is er dan niet ok??
Dan is de cardreader naar de mallemoeren lijkt het. Als ze al weg zijn bij het lezen dan klopt daar misschien iets niet. Probeer ze op een andere pc met een andere reader eens uit te lezen!
nou dan lijkt het mij redelijk duidelijk .... brakke cardreader ....
dan zou het dus betekenen dat je foto's wel goed waren als je die eerste sd kaart uit had gelezen met een andere pc ... das echt klote
dan zou het dus betekenen dat je foto's wel goed waren als je die eerste sd kaart uit had gelezen met een andere pc ... das echt klote
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Ik heb een Ixus 50 en heb sinds een paar weken last van het feit dat de focus [die vierkantjes] niet goed werken. Hij focussed op de verkeerde plek.Tegenwoordig kijk ik extra maar mijn foto's mislukken toch.... Lens heb ik al schoongemaakt, of is de sensor iets vervuild....
Mooooooeeeee......
Heb je toevallig niet die focus meting aangepast? Center naar weet ik veel wat? Zou daaraan kunnen liggen. Of schiet je nu manual ipv auto etc etc etc? Probeer anders naar default settings terug te gaan en kijken of je het probleem nog steeds hebt.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Je hebt namelijk auto focus waarmee hij zelf die vierkantjes gaat 'zetten'. En je hebt center focus, dan heb je alleen het blokje in het midden. Probeer dat eens?
Dank alvast voor de reacties. Ik moet even in het boekje gaan kijken hoe een en ander dan na te kijken en in te stellen, want ik zie ik de auto instellingen niet de mogelijkheid om mijn focus aan te passen.
Mooooooeeeee......
Sinds vorige week donderdag voorzien van de IXUS 800IS naar aanleiding van positieve reviews.
Een van de sites (dpreview) noemt als negatief punt de onbetrouwbare AiAf: "AiAF focus a bit unpredictable - turn it off " Als ik 'm uitzet zie ik niet veel verschil. In de review vind ik niet echt een duidelijk argument hiervoor... kan iemand me uitleggen of dit punt correct is en zoja, hoe dat zichtbaar is?
PS: prijs vd 800IS is over het weekend circa €50 gedaald... voor het einde vd week nog even prijsverschil claimen
Een van de sites (dpreview) noemt als negatief punt de onbetrouwbare AiAf: "AiAF focus a bit unpredictable - turn it off " Als ik 'm uitzet zie ik niet veel verschil. In de review vind ik niet echt een duidelijk argument hiervoor... kan iemand me uitleggen of dit punt correct is en zoja, hoe dat zichtbaar is?
PS: prijs vd 800IS is over het weekend circa €50 gedaald... voor het einde vd week nog even prijsverschil claimen
Slaap lekker Mig29

euhhh denk dat je dit topic bedoelt:
Canon Powershot A420, A430, A530, A540 en A700
Aangezien op 14 september de Powershot serie wordt uitgebreid met de volgende drie modellen:
Canon PowerShot A710IS
Canon PowerShot A630 & A640
Of heb ik de nieuwe Ixus modellen over het hoofd gezien bij dppreview

euhhh denk dat je dit topic bedoelt:
Canon Powershot A420, A430, A530, A540 en A700
Aangezien op 14 september de Powershot serie wordt uitgebreid met de volgende drie modellen:
Canon PowerShot A710IS
Canon PowerShot A630 & A640
Of heb ik de nieuwe Ixus modellen over het hoofd gezien bij dppreview
Verwijderd
Nee, ik zeg je dat er tot 14 september een embargo ligt op de introductie van nog een aantal modellen waarvan er drie in dit topic passen.
ok ic .... dan heb ik in mijn vorige post niets gezegd 
Ben benieuwd ... hoop dat het nog in de topic titel past als ik een topic rename aanvraag ... mag ik vragen hoe je hoe jij weet van die NDA?
edit:
als ik moet gokken naar benaming denk ik dat de volgende drie modellen uit gaan komen:
Ixus 70, Ixus 850IS en een nieuwe i-zoom achtig iets
kijkend naar mijn verbeterpunten denk/hoop ik dat de nieuwe modellen enkele van de volgende verbeteringen/nieuwe features gaan hebben:
Ben benieuwd ... hoop dat het nog in de topic titel past als ik een topic rename aanvraag ... mag ik vragen hoe je hoe jij weet van die NDA?
edit:
als ik moet gokken naar benaming denk ik dat de volgende drie modellen uit gaan komen:
kijkend naar mijn verbeterpunten denk/hoop ik dat de nieuwe modellen enkele van de volgende verbeteringen/nieuwe features gaan hebben:
- groothoeklens (denk dat dit alleen bij de opvolger van de 800IS zal komen)
- minder ruis bij hogere ISO's
- hogere ISO (voor zover die bruikbaar zullen zijn)
- meer beeldverhoudingen, dus ook 3:2 en 16:9 (zoals bij de Panasonic FX01)
- meer MP (niet dat dit nou zo erg belangrijk is maar is marketing technisch wel lekker natuurlijk)
- meer optische zoom
- iets meer manual instellingen
- DIGIC III prosessor, zal wel niet maar je kan altijd hopen
[ Voor 76% gewijzigd door FongWan op 29-08-2006 09:32 ]
de 800IS heeft al een 16:9 stand 
de 3:2 is inderdaad erg handig, nu moet ik foto's allemaal een voor een gaan bijsnijden om het af te laten drukken
de 3:2 is inderdaad erg handig, nu moet ik foto's allemaal een voor een gaan bijsnijden om het af te laten drukken
haha ja ok maar ik heb het over verbeteringen voor de hele reeks ... niet specifiek voor de 800IS dus vandaar dat ik 16:9 ook maar noem. 
btw ben nu een beetje ook aan het klooien met de manual mode van de 800IS en ik vroeg mij af of andere mensen hier een paar goede tips hebben met berekking tot settings bij bepaalde opstandigheden? Of links naar artikelen met dit soort advies?
Met wat voor soort settings schieten jullie over het algemeen binnen (verjaardagfeesten, restaurants, etc) en buitenfoto's (gebouwen, landschappen)? En dan ben ik voornamelijk geinteresseerd in ISO waarden, EV en dergelijke.
Want dan kan ik die ook verwerken in de startpost wanneer die nieuwe modellen uitkomen. Of eerder al.
btw ben nu een beetje ook aan het klooien met de manual mode van de 800IS en ik vroeg mij af of andere mensen hier een paar goede tips hebben met berekking tot settings bij bepaalde opstandigheden? Of links naar artikelen met dit soort advies?
Met wat voor soort settings schieten jullie over het algemeen binnen (verjaardagfeesten, restaurants, etc) en buitenfoto's (gebouwen, landschappen)? En dan ben ik voornamelijk geinteresseerd in ISO waarden, EV en dergelijke.
Want dan kan ik die ook verwerken in de startpost wanneer die nieuwe modellen uitkomen. Of eerder al.
[ Voor 67% gewijzigd door FongWan op 29-08-2006 11:11 ]
Verwijderd
Je zit voor een groot deel in de buurt, maar net niet helemaal. Een model is helemaal fout. Je moet meer denken aan een jubileumcamera ivm 10 jaar ixus.
Ok dan weet ik al bij welke ik fout zit, in plaats van een i-zoom opvolger komt dus een jubileum model ... de naam zie ik wel op 14 september 
Qua features heb je me wel erg benieuwd gemaakt .... maar goed nog 2 weken wachten en dan is alles bekend. Ik zit met enkele dingen op het juiste spoor in ieder geval.
Qua features heb je me wel erg benieuwd gemaakt .... maar goed nog 2 weken wachten en dan is alles bekend. Ik zit met enkele dingen op het juiste spoor in ieder geval.
Verwijderd
Je bent niet warmer geworden dan je al was, maar verder zeg ik niets meer... Inderdaad weet je op 14 september meer
Verwijderd
Om het spelletje dan maar mee te spelen, zou het mogelijk kunnen zijn dat er dan wordt gesproken van een ixus met DIGI III? Aangezien de DIGI III op de 14e wordt geintroduceerd.Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:26:
Je bent niet warmer geworden dan je al was, maar verder zeg ik niets meer... Inderdaad weet je op 14 september meer
Verwijderd
je bedoelt in de zin van dat deze alleen voorkomen in de dslr camera's? Dat lijkt mij eerlijk gezegd wat onwaarschijnlijk. De processor zal m.i. toch in iedere camera kunnen?
Verwijderd
Er zal absoluut een verrassend compact model tussen zitten met daarin de Digic III. Vergeet echter niet dat ze deze engine niet aan de onderkant van de markt introduceren (in het kader van: wil je deze engine dan zul je ervoor betalen
)
Nou dan zie ik de volgende mogelijkheden voor de DIGIC III:
PowerShot S90
Ixus 850IS
PowerShot S4 IS
Jubileum Ixus model
BTW de modelnummers zijn eigen intterpertaties.
PowerShot S90
Ixus 850IS
PowerShot S4 IS
Jubileum Ixus model
BTW de modelnummers zijn eigen intterpertaties.
[ Voor 6% gewijzigd door FongWan op 01-09-2006 12:40 ]
Verwijderd
Allen klinken erg interessant in dit geval, echter ik denk dat ze het voorlopig bij één consumenten camera zullen houden waar ze de DIGI III in zullen introduceren. Ik vraag me alleen af of een dergelijke processor iets kan uithalen in een compacte camera als een ixus. Enfin een paar dagen wachten, dan weten we het vanzelf.
Na 5 jaar met veel plezier gebruik te hebben gemaakt van m'n Ixus 300 vind ik dat ik nu wel toe ben aan een nieuwe camera. Ik gebruik 'm vooral voor het nodige point-and-shoot werk, waarbij de Ixus 300 redelijk goed z'n werk doet. Nu viel mijn oog op de Ixus 800IS, waar vooral de Image Stabilizer mij aanspreekt (ik wil nog wel eens een beetje trillen
).
Destijds heb ik een 512 MB CF kaartje aangeschaft (voor € 200,-!! nu slechts € 10,86
). De Ixus 800IS slikt SD en MMC kaartjes waarbij een 4GB Transcend SD kaartje slechts € 65,- kost.
Nu lees ik alleen nergens of de 800IS ook 4GB kaartjes slikt. Wel lees ik dat je beter meerder 1GB kaartjes kan nemen voor als je iets kwijt raakt ofzo, maar ik heb toch liever 1 kaartje wat de camera niet hoeft te verlaten (ok, misschien alleen bij het copieren van de foto's naar de pc).
Zijn er hier mensen die deze combinatie hebben of ergens gelezen hebben dat dit moet werken?

Destijds heb ik een 512 MB CF kaartje aangeschaft (voor € 200,-!! nu slechts € 10,86
Nu lees ik alleen nergens of de 800IS ook 4GB kaartjes slikt. Wel lees ik dat je beter meerder 1GB kaartjes kan nemen voor als je iets kwijt raakt ofzo, maar ik heb toch liever 1 kaartje wat de camera niet hoeft te verlaten (ok, misschien alleen bij het copieren van de foto's naar de pc).
Zijn er hier mensen die deze combinatie hebben of ergens gelezen hebben dat dit moet werken?
Ik weet niet precies of alle 4GB SD's zo is. Maar mijn 800IS (Aziatische model) pakt geen 4GB, wordt gewoon 2GB weergegeven als totale capaciteit. Ik heb getest met een Sandisk 4GB SD (standaard, geen Ultra II).Sjab-X schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:01:
Na 5 jaar met veel plezier gebruik te hebben gemaakt van m'n Ixus 300 vind ik dat ik nu wel toe ben aan een nieuwe camera. Ik gebruik 'm vooral voor het nodige point-and-shoot werk, waarbij de Ixus 300 redelijk goed z'n werk doet. Nu viel mijn oog op de Ixus 800IS, waar vooral de Image Stabilizer mij aanspreekt (ik wil nog wel eens een beetje trillen).
Destijds heb ik een 512 MB CF kaartje aangeschaft (voor € 200,-!! nu slechts € 10,86). De Ixus 800IS slikt SD en MMC kaartjes waarbij een 4GB Transcend SD kaartje slechts € 65,- kost.
Ik hoop dat je me blij gaat maken met een IXUS met een beetje fatsoenlijke sensorgrootte. Ik heb op dit moment de IXUS500 met een 1/1.8" sensor en die geeft haarscherpe pixelplaatjes. Ik wilde eigenlijk overstappen naar de IXUS800 (prachtig ding verder) maar tot mijn afgrijzen heb ze er een 1/2.5" sensor in gestopt. Dat geeft voor een 6MP digicam te softe pixels, jammer maar helaas.Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:25:
Er zal absoluut een verrassend compact model tussen zitten met daarin de Digic III. Vergeet echter niet dat ze deze engine niet aan de onderkant van de markt introduceren (in het kader van: wil je deze engine dan zul je ervoor betalen)
Verwijderd
4 GB SD is geen gewoon SD, maar SDHC (zelfde formaat, andere format). Zoek even of de 800IS dit slikt, maar ik denk het niet.
The Conman schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:25:[...]Ik weet niet precies of alle 4GB SD's zo is. Maar mijn 800IS (Aziatische model) pakt geen 4GB, wordt gewoon 2GB weergegeven als totale capaciteit. Ik heb getest met een Sandisk 4GB SD (standaard, geen Ultra II).
Thanks! Ik heb inmiddels de camera inclusief een 2GB SD kaartje besteld. Volgens het staatje in de ts alsnog goed voor circa 531 6MP foto'sVerwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:10:
4 GB SD is geen gewoon SD, maar SDHC (zelfde formaat, andere format). Zoek even of de 800IS dit slikt, maar ik denk het niet.
Tevens heb ik er maar een extra accu plus een degelijke lederen behuizing bij gekozen
Nu maar weer een paar dagen naar de deurmat gaan staren

Om precies te zijn 720 foto's op hoogste reso en hoogste qualitySjab-X schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:19:
[...]
[...]
Thanks! Ik heb inmiddels de camera inclusief een 2GB SD kaartje besteld. Volgens het staatje in de ts alsnog goed voor circa 531 6MP foto's
Tevens heb ik er maar een extra accu plus een degelijke lederen behuizing bij gekozen
Nu maar weer een paar dagen naar de deurmat gaan staren
Ik had mijne incl 2GB SD, extra accu, beschermfolie voor display en tasje voor 300 euro.
Nevermind.
[ Voor 80% gewijzigd door I-King op 13-09-2006 10:49 ]
Het is nu de 14e. Is er al meer bekend?Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:26:
Misschien kijk ik eroverheen, maar ik vind niets nieuws.
Verwijderd
Zie hier:riZZy schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:26:
Het is nu de 14e. Is er al meer bekend?
Misschien kijk ik eroverheen, maar ik vind niets nieuws.
http://www.digitalkamera.de/
http://www.dcresource.com/
http://www.dpreview.com/
http://www.steves-digicams.com/
Ron
Verwijderd
Ik had het toch aardig goed. Met name de G6 vind ik erg mooiVerwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:28:
Nee, ik zeg je dat er tot 14 september een embargo ligt op de introductie van nog een aantal modellen waarvan er drie in dit topic passen.
Zat er redelijk in de buurt dus mijn verwachtingen maar wat ik niet verwacht had was dat alle drie de Digic III processor zouden hebben. Ook met benamingenFongWan schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:08:
ok ic .... dan heb ik in mijn vorige post niets gezegd
edit:
kijkend naar mijn verbeterpunten denk/hoop ik dat de nieuwe modellen enkele van de volgende verbeteringen/nieuwe features gaan hebben:hmm als de verbeteringen van een 800IS opvolger echt heel erg een vooruitgang is ga ik denk ik voor een lastige keuze komen te staan .... 800IS verpatsen en de opvolger halen of toch maar mijn 800IS houden.
- groothoeklens (denk dat dit alleen bij de opvolger van de 800IS zal komen)
- minder ruis bij hogere ISO's
- hogere ISO (voor zover die bruikbaar zullen zijn)
- meer beeldverhoudingen, dus ook 3:2 en 16:9 (zoals bij de Panasonic FX01)
- meer MP (niet dat dit nou zo erg belangrijk is maar is marketing technisch wel lekker natuurlijk)
- meer optische zoom
- iets meer manual instellingen
- DIGIC III prosessor, zal wel niet maar je kan altijd hopen
Een nieuwe i-zoom: de SD40:
http://www.dpreview.com/news/0609/06091402_canon_sd40.asp
Kenmerken van de SD40:
* Slim design in four new colours
* 7.1 Megapixels and 2.4x optical zoom
* DIGIC III with Noise Reduction Technology and Face Detection AF/AE
* Extra telephoto reach with Safety Zoom
* 17 shooting modes, including movies
* ISO 1600
* My Colors photo effects
* Camera Station with Wireless Controller for easy charging, direct printing, PC connection and AV out
* Vertical shutter release for portrait orientation shooting
Een opvolger van de 800IS (ook wel bekend als de SD700IS), namelijk de SD800IS aka 850IS:
http://www.dpreview.com/news/0609/06091403_canon_sd800is.asp
Kermerken van ds SD800IS:
* 7.1 Megapixels and 3.8x zoom
* Wide angle 28mm lens with Optical Image Stabilizer
* DIGIC III with Advanced Noise Reduction and Face Detection
* AF/AE Safety Zoom for extra telephoto reach
* ISO 1600
* High resolution 2.5" LCD
* 17 shooting modes including VGA movies (30 fps) with sound
* Range of optional accessories including Underwater Case
En een nieuwe opvolger van de Ixus 60, 65 of 750 zonder IS, de SD900
http://www.dpreview.com/news/0609/06091404_canon_sd900.asp
Kenmerken van de SD900:
* Titanium body with Perpetual Curve design and Touch Control Dial
* 10.0 Megapixels and 3x optical zoom
* DIGIC III with Advanced Noise Reduction and Face Detection AF/AE
* Digital Tele-Converter and Safety Zoom for extra telephoto reach
* 2.5” super-high resolution LCD with wide viewing angle
* ISO 1600 for flash-free low light shooting
* 18 shooting modes including XGA movies (1024x768)
* My Category automatic image tagging
* Range of optional accessories including Underwater Case
Ik vraag me af of de ISO 1600 nog te gebruiken is ivm ruis. Kan niet wachten tot de eerste reviews uit komen van deze drie modellen om te zien hoe de performance is van de DIGIC III.
Zal de startpost een van deze dagen updaten .... 2 b continued ...
edit:
Ik zie dat de CCD van de SD900 aardig groot nog is
• 1/1.8 " Type CCD
• 10.0 million effective pixels
ten opzichte van de CCD van de SD40 en SD800IS
• 1/2.5 " Type CCD
• 7.1 million effective pixels
Dus ben nu erg benieuwd naar de performance verschillen van de SD800IS en SD900 en of door de combi CCD en Digic III de foto's qua ruis in de buurt gaan komen van de Fuji F30
[ Voor 5% gewijzigd door FongWan op 14-09-2006 18:11 ]
die nieuwe IXUS I-7 word voor mij 
Is zover ik ken de kleinste Canon die er is, en past nog in je broekzak. Prima Happysnappy voor erbij naast me 300D
Is zover ik ken de kleinste Canon die er is, en past nog in je broekzak. Prima Happysnappy voor erbij naast me 300D
Is het waarschijnlijk dat door de introductie van de nieuwe modellen de ixus 60 binnenkort in prijs gaat dalen?
Of zou ik dat niet verwachten en hem gewoon een dezer dagen te halen?
Of zou ik dat niet verwachten en hem gewoon een dezer dagen te halen?
Verwijderd
ik ben op zoek naar een digitale camera, nu is m'n oog op de ixus 55 gevallen.
wat ik zeer spijtig vind aan deze camera's is dat ze niets tussen 1600 x 1200 en 640 x 480 pixels hebben. 800x600, 1024x768 en 1280x1024 zouden ideale formaten zijn, maar ik vind 640x480 net iets te klein
wat ik zeer spijtig vind aan deze camera's is dat ze niets tussen 1600 x 1200 en 640 x 480 pixels hebben. 800x600, 1024x768 en 1280x1024 zouden ideale formaten zijn, maar ik vind 640x480 net iets te klein
Verwijderd
Raar eigenlijk dat die SD900 geen IS heeft...... wel een hele mooie behuizing overigens, ik heb wel iets met titanium....
Ik denk als grootte (kleinteVerwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:53:
nu twijfel ik tussen de powershot A610 en de ixus 55 .. de A610 lijk me meer waar voor 't geld?
Verwijderd
ach ik denk dat het voornaamste de beeldkwaliteit blijft toch? helaas kan ik daar geen inhoudelijk commentaar op geven, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die kunnen zeggen welke overduidelijk betere foto's zal kunnen nemen.I-King schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:29:
[...]
Ik denk als grootte (kleinte) een eis is voor je, dat je voor de ixus moet gaan. Ga je voor instellingen, zoom etc. dan zou ik voor de powershot gaan.
Hiervoor kun je op DPReview kijken. Zoek naar de review van de a620, die is nagenoeg hetzelfde als de a610. De ixus moet er ook bijstaan, dan kun je die afweging zelf maken. Toch denk ik dat mijn eerdere vergelijking toch voor deze toestellen beter op gaat dan beeldkwaliteit. Deze zullen elkaar niet zeer verschillen en voor beeld zou je de ixus sowieso links moeten laten liggen in verband met kleinere sensor/lenzen.
hehe, wat moet je met die resoluties? dit is eenmaal een 5megapixel camera en wordt ook verwacht dat je ook de maximale kwaliteit gaat gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:47:
ik ben op zoek naar een digitale camera, nu is m'n oog op de ixus 55 gevallen.
anders neem je toch een 3 of 4 megapixel ding, die hebben vaak wel die tussenformaten.
Ik ben benieuwd naar de reviews en samples. 7.1 megapixel nog op een 1/2.5" vind ik wel aan de krappe kant. Mijn 6 megapixel op een 1/2.5" heeft al zichtbare ruis.FongWan schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:02:
ten opzichte van de CCD van de SD40 en SD800IS
• 1/2.5 " Type CCD
• 7.1 million effective pixels
[ Voor 23% gewijzigd door The Conman op 15-09-2006 00:26 ]
wat betreft die resolusites, gewoon de batch rezise opties gebruiken die in grafische software zit, dat zal ook de moeite niet zijn om foto's te resizen lijkt mij.
Ik resize wel de foto's die ik als desktop wil gebruiken. Ze zijn toch in de meeste gevallen 4:3, tenzij je een cam hebt met 3:2 of 16:9 verhouding dan wordt het een ander verhaal.
Ik resize wel de foto's die ik als desktop wil gebruiken. Ze zijn toch in de meeste gevallen 4:3, tenzij je een cam hebt met 3:2 of 16:9 verhouding dan wordt het een ander verhaal.
Verwijderd
Ik ben al geruime tijd aan het kijken naar de Ixus800IS maar lees nu dat er een opvolger komt (850IS) die ook de Panasonic FX01 opties (o.a. widescreen) heeft.
Weet iemand hoe lang het duurt voordat een nieuw model na bekendmaking daadwerkelijk op de markt komt?
Kan ik eventueel nog wat langer wachten want die opties van de FX01 spreken me wel aan.
Weet iemand hoe lang het duurt voordat een nieuw model na bekendmaking daadwerkelijk op de markt komt?
Kan ik eventueel nog wat langer wachten want die opties van de FX01 spreken me wel aan.
Verwijderd
wel, voor het eerst sprak me de zoom van de powershot aan, maar na een review van steve's digicam bleek dat de fotokwaliteit van de powershot A610 veel beter was dan van de ixus 55:I-King schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:29:
[...]
Ik denk als grootte (kleinte) een eis is voor je, dat je voor de ixus moet gaan. Ga je voor instellingen, zoom etc. dan zou ik voor de powershot gaan.
powershot A610
ixus 55
duidelijk vershil!
maar het toestel moet wel makkelijk in m'n zak passen, maar ik weet niet of de powershot zomaar in je broekzak past..
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 13:01:
Ik ben al geruime tijd aan het kijken naar de Ixus800IS maar lees nu dat er een opvolger komt (850IS) die ook de Panasonic FX01 opties (o.a. widescreen) heeft.
Lijkt mij duidelijk dus .... de vraag is echter in hoeverre de 850IS verbeterde ruis iso prestaties heeft. Anders hou ik gewoon mijn 800IS ....The Digital IXUS 850 IS will be available from early October.
Maar die SD900 ziet er ook nice uit qua specs en heeft een grotere CCD, maar daar staat weer tegenover dat die ook 10MP is en dus daardoor meer ruis kan hebben ....
Tja je vergelijkt ook twee verschillende CCD's met elkaar en aangezien de A610 een grotere CCD heeft dan de Ixus 55 wint die het qua ruis op gelijke aantal megapixels.Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:46:
[...]
wel, voor het eerst sprak me de zoom van de powershot aan, maar na een review van steve's digicam bleek dat de fotokwaliteit van de powershot A610 veel beter was dan van de ixus 55:
powershot A610
ixus 55
duidelijk vershil!
maar het toestel moet wel makkelijk in m'n zak passen, maar ik weet niet of de powershot zomaar in je broekzak past..
A610: 1/1.8"
Ixus 55: 1/2.5 "
Dus daarom ben ik ook benieuwd naar de SD900 en 850IS vergelijking qua ruis omdat het grootste verschil de ccd is naast het aantal megapixels.
Verwijderd
ik vergelijk een goedkopere camera met minder ruis en betere zoom met een duurder, meer draagbaar model.. maar zoals ik al zei, als de powershot niet in m'n zak past ga ik voor de ixus.FongWan schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:31:
[...]
Tja je vergelijkt ook twee verschillende CCD's met elkaar en aangezien de A610 een grotere CCD heeft dan de Ixus 55 wint die het qua ruis op gelijke aantal megapixels.
Dus daarom ben ik ook benieuwd naar de SD900 en 850IS vergelijking qua ruis omdat het grootste verschil de ccd is naast het aantal megapixels.
ik vraag hier gewoon wat meer uitleg
Ik denk dat hij in een ruime broekzak wel past. Ik heb de A90 gezien en dat is hetzelfde formaat, ook 4 batterijen. Het is behoorlijk fors. Mocht het echt belangrijk zijn het in je broekzak te bewaren dan zou ik de ixus kiezen. Wat wil je trouwens voor foto's gaan maken?
Verwijderd
foto's bij het uitgaan, macro foto's, mensen, objecten.. vanalles zowat, maar hij moet wel in m'n broekzak passen, anders ben ik er niets meeI-King schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 02:22:
Ik denk dat hij in een ruime broekzak wel past. Ik heb de A90 gezien en dat is hetzelfde formaat, ook 4 batterijen. Het is behoorlijk fors. Mocht het echt belangrijk zijn het in je broekzak te bewaren dan zou ik de ixus kiezen. Wat wil je trouwens voor foto's gaan maken?
heb ergens gelezen dat de ixus 55 maar tot iso 400 gaat..? mss beter voor de ixus 60 gaan dan, voor 5 euro heb ik dan een iso 800
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 10:33 ]
Verwijderd
zijn er voordelen van een 1/2.5" CCD tov een 1/1.8" CCD? of is hoe kleiner die waarde, hoe beter?FongWan schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:31:
[...]
Tja je vergelijkt ook twee verschillende CCD's met elkaar en aangezien de A610 een grotere CCD heeft dan de Ixus 55 wint die het qua ruis op gelijke aantal megapixels.
ik ben nog wat nieuw inzake digitale fotografie
Omdat het over ervaringen gaat ik ook maar even. Ik heb nu sinds een maandje een 800IS. Heb al 'n jaartje ook een spiegelreflex (Nikon D50). Uiteraard maakt de Nikon mooiere foto's, maar de 800IS heeft een perfect formaatje. Sinds vandaag ook een prima zand-dicht tasje gevonden (Bodyglove). Ben erg tevreden met beeldkwaliteit en de display is werkelijk een mooi pluspunt.
Als tip kan ik nog geven: koop van die nep-accu's (bijv. accuinternational.de, ik heb geen aandelen nee)
. Kost paar euro en dan kun je er gewoon 3 meenemen ofzo. Handig voor op vakantie. Weegt bijna nix.
Canon heeft er een fan bij in elk geval...
Als tip kan ik nog geven: koop van die nep-accu's (bijv. accuinternational.de, ik heb geen aandelen nee)
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
De Ixus 55 gaat ook maar tot iso 400, zie ook de startpost waar al deze info staat en de ixus 60 tot iso 800. Voor zover ik weet en begrepen heb is er minder ruis op iso 400 bij de ixus 60 dus zou ik zeker voor de ixus 60 gaan. Lees anders ff de reviews en bekijk vooral de samples van de reviews die in de startpost verwerkt zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 09:57:
[...]
foto's bij het uitgaan, macro foto's, mensen, objecten.. vanalles zowat, maar hij moet wel in m'n broekzak passen, anders ben ik er niets mee![]()
heb ergens gelezen dat de ixus 55 maar tot iso 400 gaat..? mss beter voor de ixus 60 gaan dan, voor 5 euro heb ik dan een iso 800
Nou ik ben zelf ook maar een leek in de wondere wereld van de digitale fotografie maar leer steeds meer bij.Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 10:04:
[...]
zijn er voordelen van een 1/2.5" CCD tov een 1/1.8" CCD? of is hoe kleiner die waarde, hoe beter?
ik ben nog wat nieuw inzake digitale fotografie
Hoe groter de CCD hoe lichtgevoeliger de CCD over het algemeen is en er dus minder licht nodig is per pixel om de foto te kunnen nemen. Hierdoor zal je dus wanneer je de CCD van bijvoorbeeld de A610: 1/1.8" en de Ixus 55: 1/2.5 " gaat vergelijken zal de CCD van de A610 qua iso ruis verhouding beter scoren dan de Ixus 55. Dit zie je meteen terug omdat beide CCD's ook 5mp hebben. Zou bijvoorbeeld de A610 10mp hebben dan zou het best kunnen zijn dat de A610 gelijk scoort qua iso ruis verhouding als de Ixus 55 omdat er meer megapixels in/uit de grotere CCD van de de A610 geperst moet worden. Dus de pixels van de A610 worden kleiner en dus minder lichtgevoelig dus is er meer kans op ruis.
Vandaar dat ik zo nieuwsgierig ben naar de prestaties van de Ixus 850IS die een CCD van 1/2.5" en 7.1mp heeft ten opzichte van de 10mp tellende CCD van de Ixus 900Ti dus een grootte heeft van 1/1.8".
Als beide CCD's 7,1mp waren dan zou naar mijn bovenstaande interpertatie de Ixus 900Ti de betere foto's moeten maken. Maar omdat de CCD van de Ixus 900Ti dus 10mp heeft zal het voordeel van de grotere CCD deels te niet gedaan worden omdat de pixels dus wat kleiner (en dus minder lichtgevoeliger zijn geworden) wat kan resulteren in meer ruis.
Nogmaals, dit zoals ik het begrepen heb mbt CCD size, pixelcount en de relatie hiervan met ruis op iso waarden. Mocht dit niet kloppen of helemaal juist zijn dan hoor ik graag het juiste verhaal. Ben zelf ook nog een beginneling op dit soort technische aspecten in de wereld van de digitale fotografie.
Ik zou zeggen lees dit artikel eens door, het is wel een oudere maar die vond ik net tijdens een search op inet. http://www.digicaminfo.btinternet.co.uk/camerasensors.htm
Ga hem zometeen ook ff goed doorlezen
Kort vraagje, schiet je ook veel om manual met je 800is? Want ik zou graag wel willen weten welke instellingen je dan over het algemeen gebruikt en welke bij specifieke situaties zodat ik er ook van kan leren.spaceboy schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:39:
Omdat het over ervaringen gaat ik ook maar even. Ik heb nu sinds een maandje een 800IS. Heb al 'n jaartje ook een spiegelreflex (Nikon D50). Uiteraard maakt de Nikon mooiere foto's, maar de 800IS heeft een perfect formaatje. Sinds vandaag ook een prima zand-dicht tasje gevonden (Bodyglove). Ben erg tevreden met beeldkwaliteit en de display is werkelijk een mooi pluspunt.
Als tip kan ik nog geven: koop van die nep-accu's (bijv. accuinternational.de, ik heb geen aandelen nee). Kost paar euro en dan kun je er gewoon 3 meenemen ofzo. Handig voor op vakantie. Weegt bijna nix.
Ik schiet de laatste tijd voornamelijk op manual maar dan toch nog wel met auto iso, auro whitebalans, ev op 0 en dergelijke. Dus ik stel eigenlijk bijster weinig zelf in jammer genoeg en zou graag wat meer willen doen zelf.
Nee, ik schiet vrijwel alleen op auto. Als ik manual dingen wil instellen dan ga ik wel met m'n D50 aan de slag. De 800IS heb ik voor de "snelle kiekjes van het kleine cameraatje wat je snel meeneemt". Ik heb 'm ook niet gekocht voor de instellingen (die toch wel beperkt zijn). Dus ik kan je niet veel leren vrees ik. ;-)FongWan schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:32:
[...]
Kort vraagje, schiet je ook veel om manual met je 800is? Want ik zou graag wel willen weten welke instellingen je dan over het algemeen gebruikt en welke bij specifieke situaties zodat ik er ook van kan leren.
Ik schiet de laatste tijd voornamelijk op manual maar dan toch nog wel met auto iso, auro whitebalans, ev op 0 en dergelijke. Dus ik stel eigenlijk bijster weinig zelf in jammer genoeg en zou graag wat meer willen doen zelf.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Als de 900 serie dezelfde sensor gebruikt als de Casio EX-Z1000 dan hoop ik dat de digi III een hoop ruis verminderd....
Weet iemand of er een onderwater hoes is voor de ixus 50 die dieper kan dan 5 m. ?
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
Zelfde grootte sensor wil toch niet zeggen dat het ook dezelfde sensor is? Naar mijn ervaring zijn Casio sensors gewoon een stuk minder in de kwaliteit.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:14:
Als de 900 serie dezelfde sensor gebruikt als de Casio EX-Z1000 dan hoop ik dat de digi III een hoop ruis verminderd....
Kwaliteit van de fotos wordt ook bepaald door de lens, sensor en de processor.
Heeft iemand al ervaring (of reviews van) met de Ixus 850IS, de 'opvolger' van de 800IS. Ik zou de 800IS één dezer dagen ophalen bij foto-konijnenberg in Turnhout, maar de 850IS kost maar een 50€ meer die 28mm zou wel tof zijn. Aan de andere kant lees ik hier en daar (dpreview forum) dat de 850IS niet zo goed zou zijn qua beeld.
Verwijderd
hmm basseerde dit op een artikel bij ik geloof dpreview waarin genoemd werd dat de casio een sensor gebruikte van sony. En dat heb ik met enorm veel aannames gekoppeld aan canon. Vast vanwege het feit dat ze eerder ook gebruik hebben gemaakt van sony sensoren.... en anders heb je gelijk en is het gewoon bullshit wat ik heb lopen te verkondigenThe Conman schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 04:27:
[...]
Zelfde grootte sensor wil toch niet zeggen dat het ook dezelfde sensor is? Naar mijn ervaring zijn Casio sensors gewoon een stuk minder in de kwaliteit.
Kwaliteit van de fotos wordt ook bepaald door de lens, sensor en de processor.
Ben ik ook wel benieuwd naar, die 850 lijkt mij een ideale camera. Ik ben vooral benieuwd naar of je uit de losse hand een redelijke nachtfoto kan schieten....lapino schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:48:
Heeft iemand al ervaring (of reviews van) met de Ixus 850IS, de 'opvolger' van de 800IS. Ik zou de 800IS één dezer dagen ophalen bij foto-konijnenberg in Turnhout, maar de 850IS kost maar een 50€ meer die 28mm zou wel tof zijn. Aan de andere kant lees ik hier en daar (dpreview forum) dat de 850IS niet zo goed zou zijn qua beeld.
Ik ga voor het eerst een digitale camera kopen. En heb na lang onderzoek besloten om voor de Canon Ixus 850 IS, vooral om zijn groothoeklens.
Nu is deze camera nog maar net uit en staat hij bij de meeste webwinkels op 2 weken levertijd. Mijn vraag is of jullie denken (of uit ervaring weten) dat de prijs nog veel gaat zakken de komende weken?
Zo ja hoeveel ongeveer?
Het goedkoopste dat ik hem nu kan vinden is een kleine 380 euro.
En ik vraag me natuurlijk ook af of er hier iemand de camera al heeft?
Nu is deze camera nog maar net uit en staat hij bij de meeste webwinkels op 2 weken levertijd. Mijn vraag is of jullie denken (of uit ervaring weten) dat de prijs nog veel gaat zakken de komende weken?
Zo ja hoeveel ongeveer?
Het goedkoopste dat ik hem nu kan vinden is een kleine 380 euro.
En ik vraag me natuurlijk ook af of er hier iemand de camera al heeft?
hij zal wel goedkoper worden, zeker omdat hij de top of the range is. Daarentegen zal dat pas na 2 maand of meer zijn is mijn gok. En dan nog zal het prijsverschil hóóguit 25/30 euro zijn t.o.v. nu. Kortom, ik zou hem gewoon nu kopen bij een winkel die goedkoop is en waar je je fijn bij voelt. Konijnenberg ofzoiets doet het bij de meesten goed.
Verwijderd
Hoe zit het met zijn concurrent Panasonic Lumix FX01? Die heeft dezelfde eigenschappen.
Welke is er beter - zonder eens rekening te houden met merkgetrouwheid etc.?
De FX01 had al ruime tijd een breedbeeldhoeklens, IS, …
Iemand trouwens ervaring met topfoto.de?
Iemand trouwens ervaring met topfoto.de?
Verwijderd
Ja dát en bakken met ruis.Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:40:
Hoe zit het met zijn concurrent Panasonic Lumix FX01? Die heeft dezelfde eigenschappen.
Ik heb gister ook maar eens een digitale camera gekocht, de Canon Ixus 850 IS het enige jammere vind ik alleen dat ik nergens kan zien of de acu leeg is of niet?
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ja wil je aub even je ervaringen posten en eventueel wat foto's (licht en donker). Ik wil deze ook gaan kopen en ben dus uitermate nieuwsgierig!SithWarrior schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:27:
Ik heb gister ook maar eens een digitale camera gekocht, de Canon Ixus 850 IS het enige jammere vind ik alleen dat ik nergens kan zien of de acu leeg is of niet?
Ben net een uitgebreide review tegengekomen van de 850is op dcresource:
http://www.dcresource.com..._sd800-review/index.shtml
Verwijderd
zo lovend vind ik het niet klinken...Gurneyhck schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:30:
Ben net een uitgebreide review tegengekomen van de 850is op dcresource:
Verwijderd
Zo slecht is het ook weer niet. De camera ziet er goed uit. Alleen hij heeft moeite met foto's in het donker. Ik heb zelf een Ixus 60. Het is moeilijk om een goede foto in het donker te maken daarmee.
Oja... Wat is nu eigenlijk het nut van hoge ISO waarden? Ik vind bijvoorbeeld dat ISO 400 en 800 op mijn camera te veel ruis geven. Ik ken geen situaties waarin ISO 400 of 800 beter voor mij was dan ISO 100 of 200.
Hier wat foto's die ik ermee gemaakt heb: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=400445. Zoals je ziet is het moeilijk fotograferen in het donker.
Wat is nu eigenlijk beter: de 850 IS of de 900 TI?
Oja... Wat is nu eigenlijk het nut van hoge ISO waarden? Ik vind bijvoorbeeld dat ISO 400 en 800 op mijn camera te veel ruis geven. Ik ken geen situaties waarin ISO 400 of 800 beter voor mij was dan ISO 100 of 200.
Hier wat foto's die ik ermee gemaakt heb: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=400445. Zoals je ziet is het moeilijk fotograferen in het donker.
Wat is nu eigenlijk beter: de 850 IS of de 900 TI?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 18:09 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag de 850IS gekocht en ik ga nog afwachten voor een definitief oordeel.
Het valt me op dat de camera moeite heeft met de scherpte, vooral in de hoeken. Macro's gaan redelijk goed, maar dan gebruik je best de 'digital macro' in de manual mode ipv de macro-functie in de auto-mode. Het lijkt me ook beter om AIAF aan te zetten ipv op gezichtsdetectie. Ik heb nog geen kans gekregen om landschappen te fotograferen, bij foto's binnen komt er nogal redelijk veel ruis op donkere plaatsen.
Hier wat foto's (max resolutie & kwaliteit, geresized naar 600x400 jpg-compressie, zegt misschien niet veel over de scherpte, maar wel over de kleuren en de belichting).

Een foto resized naar 1280*1024: http://img55.imageshack.us/img55/9297/foto2customcd8.jpg
Detail van origineel (3072*2304 - gesaved in png, dus zo goed als geen verlies): http://img506.imageshack.us/img506/5037/naamloosoc3.png
Hier zie je duidelijk de ruis en dat bevalt me niet.
De merge-software doet redelijk goed zijn werk: http://img105.imageshack.us/img105/8017/3largejn8.jpg
De rest (meer dan de helft) vond ik niet goed gelukt.
Tips voor goede settings ed. zijn altijd welkom.
Het valt me op dat de camera moeite heeft met de scherpte, vooral in de hoeken. Macro's gaan redelijk goed, maar dan gebruik je best de 'digital macro' in de manual mode ipv de macro-functie in de auto-mode. Het lijkt me ook beter om AIAF aan te zetten ipv op gezichtsdetectie. Ik heb nog geen kans gekregen om landschappen te fotograferen, bij foto's binnen komt er nogal redelijk veel ruis op donkere plaatsen.
Hier wat foto's (max resolutie & kwaliteit, geresized naar 600x400 jpg-compressie, zegt misschien niet veel over de scherpte, maar wel over de kleuren en de belichting).

Een foto resized naar 1280*1024: http://img55.imageshack.us/img55/9297/foto2customcd8.jpg
Detail van origineel (3072*2304 - gesaved in png, dus zo goed als geen verlies): http://img506.imageshack.us/img506/5037/naamloosoc3.png
Hier zie je duidelijk de ruis en dat bevalt me niet.
De merge-software doet redelijk goed zijn werk: http://img105.imageshack.us/img105/8017/3largejn8.jpg
De rest (meer dan de helft) vond ik niet goed gelukt.
Tips voor goede settings ed. zijn altijd welkom.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 20:51 ]
wauw die png is idd heftig
heb je het al eens geprobeerd zonder flits?
heb je het al eens geprobeerd zonder flits?
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Verwijderd
Zonder flits was het denk ik te donker.
De scherpte vind ik het ergst, vergelijk even met mijn vorige camera:
Fujifilm Finepix 2600 Zoom (3,5 jaar geleden gekocht, 2MP, geen IS, geen AIAF,...):
1 http://img145.imageshack.us/img145/2563/desktop2largekx9.jpg
2 http://img85.imageshack.u.../frontspeakerlargepy2.jpg
3 http://img201.imageshack..../mercedesslr1largeom5.jpg
Canon DI 850 IS (7 MP, IS, AIAF,... en duurder):
1 http://img98.imageshack.us/img98/9971/desktop3largevb7.jpg
Let vooral op de kleuren en de scherpte in de bovenhoeken, het is bij alle settings even erg.
2 http://img81.imageshack.u...frontspeaker2largevh9.jpg
Vergelijk deze eens met die van de Fuji, hier is de speaker overbelicht en is de achtergrond onscherp, wat bij de Fuji niet het geval is.
3 http://img226.imageshack....mercedesslr12largezz4.jpg
Allebei van beste kwaliteit en hoogste resolutie naar 1024*768 & JPG-compressie.
Ik heb zopas ongeveer 50 foto's genomen met veschillende instellingen mbt AIAF (gezichtsherkenning, aan, uit), kleuren (levendig, neutraal, positief film, custom), scene (night, indoor), sharpness & saturation (medium, high) en resoluties. De foto (van het bureau) die ik hier gepost heb is de beste!
Misschien één verschil: Momenteel brandt er een iets minder sterke halogeenlamp op m'n kamer.
De scherpte vind ik het ergst, vergelijk even met mijn vorige camera:
Fujifilm Finepix 2600 Zoom (3,5 jaar geleden gekocht, 2MP, geen IS, geen AIAF,...):
1 http://img145.imageshack.us/img145/2563/desktop2largekx9.jpg
2 http://img85.imageshack.u.../frontspeakerlargepy2.jpg
3 http://img201.imageshack..../mercedesslr1largeom5.jpg
Canon DI 850 IS (7 MP, IS, AIAF,... en duurder):
1 http://img98.imageshack.us/img98/9971/desktop3largevb7.jpg
Let vooral op de kleuren en de scherpte in de bovenhoeken, het is bij alle settings even erg.
2 http://img81.imageshack.u...frontspeaker2largevh9.jpg
Vergelijk deze eens met die van de Fuji, hier is de speaker overbelicht en is de achtergrond onscherp, wat bij de Fuji niet het geval is.
3 http://img226.imageshack....mercedesslr12largezz4.jpg
Allebei van beste kwaliteit en hoogste resolutie naar 1024*768 & JPG-compressie.
Ik heb zopas ongeveer 50 foto's genomen met veschillende instellingen mbt AIAF (gezichtsherkenning, aan, uit), kleuren (levendig, neutraal, positief film, custom), scene (night, indoor), sharpness & saturation (medium, high) en resoluties. De foto (van het bureau) die ik hier gepost heb is de beste!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 01:44 ]
Verwijderd
dit lijkt me niet echt een representatief beeld geven van de mogelijkheden van deze camera. als je dit toestel primair hebt gekocht om binnen, in dit soort omstandigheden, foto's te maken, dan snap ik dat je teleurgesteld bent. maar voor dit geld (en bovenal; formaat ultracompact, dus worden er consessies gedaan aan sommige onderdelen) heeft dit cameraatje mijn verwachtingen wel waargemaakt. ik heb dit apparaat een week geleden aangeschaft en ben -over het algemeen- zeer tevreden over dit toestel, werkt lekker snel, stelt snel scherp en heb vrijwel geen bewogen foto's. de uitgebreide videofuncties (60, 30, 15 fps met geluid) van deze camera hebben voor mij ook zwaar meegewogen, evenals de optische zoeker, de IS en de groothoek (buiten gebruik).
ik vraag me af Cyberblizzard, met welke ISO je die naamloosoc3.png hebt geschoten. want dit soort ruis herken ik eigenlijk niet van mijn foto's.
ik vraag me af Cyberblizzard, met welke ISO je die naamloosoc3.png hebt geschoten. want dit soort ruis herken ik eigenlijk niet van mijn foto's.
Verwijderd
Ik heb de automatische instellingen gebruikt, welke raad je me aan? Ik veronderstel dat met automatische instellingen de 'beste' instellingen gekozen worden.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:27:
Kijk ook eens op dpreview hoe andere gebruikers erover denken, had ik het maar eerder geweten:
OK Now to my review on the SD 800IS:
I was thinking to replace my 2-year-old SD300 with the "new and improved" SD800IS and I could not wait to get my hands on one of them. I was looking forward for the 28mm and for the IS on this model.
I purchased one today and it only took me 2 hours to come to a conclusion:
CANON YOU SCREW THIS ONE UP BIG TIME!
When shooting at 28mm you'll have 2 problems: very soft corners (not much noticeable when printing 4X6) and barrel distortion.
If this is the way you want to compete to other manufacturers, Canon, then SHAME ON YOU!
The video (not that I care much about it but I had to test it) is terrible with chromatic aberrations.
On the positive side I loved the new LCD and the body.
Had this camera for 2 weeks now, an "upgrade" to my previous SD700IS (Ixus 800IS) due to the offer for 28mm wide angle option. However, pictures taken are not as clean as it was with the SD700 or even the SD550! I find the images 'specky' with color-runs when zoomed in to the max during viewing. Softness and distortion at corners are also more pronounced - what do you expect from a compact camera this small! I did compare this to the Panasonic wide angle range for compacts, and the results were similar anyway!! At higher ISOs, there is more detail (although grainier) as compared to SD700IS - so this is a plus! Speedwise, the camera outperforms the previous models (maybe due to Digic 3) and images transfer to the PC is lightning speed!! On the negative side, colors also seemed a little more saturated (less life like). Is this due to New sensor or the New Image processor? To balance out this, I like the fact that you are able to take more pictures as compared to SD700IS with the same battery (15% more) and it's easier to connect to the USB ports as they made the cover larger. The flash is also more powerful - compare this to the previous SD700IS based on specs).
Also, finishing-wise, the chrome plastic is virtually scratch resistant - "Kudos!" to Canon!!
Problems
- Flimsy bottom cover for SD Card/ Battery Access (Not a problem)
- Flushed on/off switch (difficult to turn on in the dark)
- Limited step zooming (8 steps)
- Button trigger sound audible at the beginning and end of video taking.
- Images less clean (specky), with saturated colors at higher iso settings.
- Softness and heavy distortion at the corners (at wide angle)
Er staan ook uitgesproken positieve comments, maar ik weet niet of die mensen de kans hadden om te vergelijken met andere camera's. Ik alvast wel, en m'n Fuji van 2MP, 3 jaar oud en 50€ goedkoper deed het opvallend beter, alle mensen die ik de foto's laat zien zijn het erover eens. Als je bedenkt dat de technologie op 3 jaar tijd veel verbeterd is en goedkoper geworden is en je ziet de specificaties van dit toestel, dan verwacht je toch minstens betere kwaliteit.great for P&S. good quality video. and incredibly small. I also own a Nikon Coolpix 5000, which produces great (maybe even better) pictures, but is not suited for carring everywhere.
Image quality is not great but certainly acceptable.
Problems
flimsy battery cover, image quality is not what I hoped, but then again the sensor is small. I intend to use to for 10x15 cm prints.
Face detection is leuk, maar wat ben je ermee als de anti-rode-ogen niet naar behoren werkt.
Ook over de 900 is men grotendeels negatief: http://www.dpreview.com/r...s.asp?prodkey=canon_sd900
Ik ga morgen naar de winkel om te proberen inruilen, de lagere klasses van Canon lijken me beter na het lezen van commentaren, maar ik vertrouw het niet meer.
Of post eens wat foto's, misschien is het gewoon een slecht toestel?
jammer dat je zo teleurgesteld bentover je camera.... laat evenweten of het gelukt is bij dewinkel
Verwijderd
Vandaag heb ik wat foto's buiten genomen. Als je ze bekijkt op een 1280*1024 monitor valt het best mee, maar als je beter gaat kijken zie je dat de optische zoom niet goed werkt:
Origineel resized naar 1024*768: http://img141.imageshack.us/img141/6779/img0079largexv0.jpg
Detail: http://img149.imageshack.us/img149/4066/img00792si2.jpg
Dit is enkel optische zoom, en minder dan de maximale optische zoom.
In de hoeken op full size: http://img183.imageshack.us/img183/2059/img00812ln2.jpg
En ingezoomd wordt het ook steeds mistiger:
Gewoon: http://img84.imageshack.us/img84/2196/img0093largeab7.jpg
Optische zoom: http://img149.imageshack.us/img149/2954/img0094largecd7.jpg
Zo zijn ze allemaal, de hoeken zijn heel onscherp op ware grootte, ondanks dat de kwaliteit op superfine staat (heeft altijd zo gestaan).
Origineel resized naar 1024*768: http://img141.imageshack.us/img141/6779/img0079largexv0.jpg
Detail: http://img149.imageshack.us/img149/4066/img00792si2.jpg
Dit is enkel optische zoom, en minder dan de maximale optische zoom.
In de hoeken op full size: http://img183.imageshack.us/img183/2059/img00812ln2.jpg
En ingezoomd wordt het ook steeds mistiger:
Gewoon: http://img84.imageshack.us/img84/2196/img0093largeab7.jpg
Optische zoom: http://img149.imageshack.us/img149/2954/img0094largecd7.jpg
Zo zijn ze allemaal, de hoeken zijn heel onscherp op ware grootte, ondanks dat de kwaliteit op superfine staat (heeft altijd zo gestaan).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 12:15 ]
@Cyberblizzard
Voor de beste low light compact op dit moment zal je denk ik naar de Fuji F30 of F31 moeten gaan kijken. Die heeft echt ongeevenaarde low light prestaties voor een compact klasse digitale camera.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf30/
Hoop dat je er bij de winkel uit komt als je hem gaat inruilen.
Voor de rest, ben benieuwd hoe zowel de 850IS als de 900 uit de reviews gaan komen als die al komen op dpreview. Want die hoeken zijn wel erg onscherp. Gemiste kans voor een groothoeklens, dan hou ik het denk ik wel met mijn 800IS zonder groothoek. Ben er tevreden mee alleen heb ik af en toe toch het idee dat ik misschien beter voor de Fuji had kunnen gaan omdat ik merk dat ik vaak binnenhuis schiet. Want daar doet de Fuji het beter maar buiten doet de Canon het dan wel weer beter volgens mij.
Voor de beste low light compact op dit moment zal je denk ik naar de Fuji F30 of F31 moeten gaan kijken. Die heeft echt ongeevenaarde low light prestaties voor een compact klasse digitale camera.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf30/
Hoop dat je er bij de winkel uit komt als je hem gaat inruilen.
Voor de rest, ben benieuwd hoe zowel de 850IS als de 900 uit de reviews gaan komen als die al komen op dpreview. Want die hoeken zijn wel erg onscherp. Gemiste kans voor een groothoeklens, dan hou ik het denk ik wel met mijn 800IS zonder groothoek. Ben er tevreden mee alleen heb ik af en toe toch het idee dat ik misschien beter voor de Fuji had kunnen gaan omdat ik merk dat ik vaak binnenhuis schiet. Want daar doet de Fuji het beter maar buiten doet de Canon het dan wel weer beter volgens mij.
Verwijderd
Ik weet het echt niet meer, het lijkt wel alsof je elk toestel apart moet beoordelen.
In Test Aankoop staat dat de Panasonic LX1 de beste kwaliteit heeft, op dpreview daarentegen twijfelden ze tussen above average en recommended: http://www.dpreview.com/reviews/panasoniclx1/
De ene gebruiker zegt zus,de andere zegt zo.
Ik zou graag een camera in dezelfde prijsklasse hebben uit deze winkel (anders is de kans tot inruiling veel kleiner): http://www.fotolandjacques.be/content/10056/site/4288
Hier staan drie Panasonics bij highly recommended waarvan er een paar nog goedkoper zijn dan m'n huidige Canon 850IS.
Ik zou raad willen vragen aan een verkoper, maar die kan je evenmin vertrouwen. Ik had een goede Fuji, m'n moeder wilde om die reden ook een Fuji maar de verkoper raadde het af en raadde een Olympus aan, die had uiteindelijk ook last van onscherpe hoeken en was minder goed dan die Fuji, maar die hebben ze jammer genoeg niet in de winkel waar ik momenteel wil inruilen.
Waarom is het zo moeilijk?
In Test Aankoop staat dat de Panasonic LX1 de beste kwaliteit heeft, op dpreview daarentegen twijfelden ze tussen above average en recommended: http://www.dpreview.com/reviews/panasoniclx1/
De ene gebruiker zegt zus,de andere zegt zo.
Ik zou graag een camera in dezelfde prijsklasse hebben uit deze winkel (anders is de kans tot inruiling veel kleiner): http://www.fotolandjacques.be/content/10056/site/4288
Hier staan drie Panasonics bij highly recommended waarvan er een paar nog goedkoper zijn dan m'n huidige Canon 850IS.
Ik zou raad willen vragen aan een verkoper, maar die kan je evenmin vertrouwen. Ik had een goede Fuji, m'n moeder wilde om die reden ook een Fuji maar de verkoper raadde het af en raadde een Olympus aan, die had uiteindelijk ook last van onscherpe hoeken en was minder goed dan die Fuji, maar die hebben ze jammer genoeg niet in de winkel waar ik momenteel wil inruilen.
Waarom is het zo moeilijk?
Heb wat zitten lezen en het valt me op dat de Ixus 65 wel last heeft van vignetting, hebben de GoT-ers hier ook last van?
Het is maar lastig een keuze te maken tegenwoordig tussen al die camera's.
ja, dat probleem ken ik wel, maar ik vind persoonlijk dat het zeker wel binnen het acceptable blijft. (overigens basseer ik dit op de 60...)
Heeft er al iemand een goede review van de 900TI gevonden??
Geen last van.. Heb nog ff snel vakantiefoto's doorgekeken maar tis niet noemenswaardig.Vrieskist schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:24:
Heb wat zitten lezen en het valt me op dat de Ixus 65 wel last heeft van vignetting, hebben de GoT-ers hier ook last van?
I served in a company of heroes.
HierGanymedus schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:14:
ja, dat probleem ken ik wel, maar ik vind persoonlijk dat het zeker wel binnen het acceptable blijft. (overigens basseer ik dit op de 60...)
Thanx.... zocht alleen meer iets in de stijl van dpreview, met voorbeeld foto's etc.
[ Voor 87% gewijzigd door Ganymedus op 27-10-2006 00:21 ]
Ik heb onlangs de Ixus 60 gekocht
Vooral voor de snelle foto's, klein en toch goede kwaliteit
Nu had ik wat ervaring met de ixus 40 via vrienden en die beviel dus goed
Bij deze camera had je als je een foto maakte en je de camera liet scherp stellen (half indrukken)
dat er een rood licht op het voorwerp scheen om scherp te stellen.
Dit rode licht bleef dan aan tot je de foto daadwerkelijk maakte.
Bij de Ixus 60 schijnt dat rode slechts 1a2 sec om vervolgens uit te gaan en uit te blijven.
Iemand een idee of dit in te stellen is, of dat dit normaal is?
Bij deze camera had je als je een foto maakte en je de camera liet scherp stellen (half indrukken)
Bij de Ixus 60 schijnt dat rode slechts 1a2 sec om vervolgens uit te gaan en uit te blijven.
Tijd van werken, tijd van rusten
is normaal, het is een lampje dat rood licht en infrarood uitzend. Je camera gebruikt dit om scherp te stellen (hij kan zo het onderwerp en zijn contrast beter zien). Wanneer hij scherp gesteld heeft gaat het uit, om je onderwerp zo min mogelijk te storen. Het is dus een positieve featureDriek schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:04:
Alstublieft:Ganymedus schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:20:
Thanx.... zocht alleen meer iets in de stijl van dpreview, met voorbeeld foto's etc.
http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/sd900.html
Op steve-digicams staat ook de canon 850IS en de Fujifilm F30. je kunt er een mooi vergelijk maken met de sample foto's. De 850IS en de 900TI lijken niet veel van elkaar te verschillen maar de F30 lijkt superieur....
Ik had mijn zinnen eigenlijk op de 900Ti gezet maar ga nu waarschijnlijk toch voor de F30.
De F30 heeft handmatige sluitertijd of diafragma instelling wat erg handig is en weinig te vinden op deze ultra compact camera's. De flash van de F30 is ook ontzettend goed. Die van de 900Ti ook maar van de 850IS weer een stuk minder. Verder kan je met de F30 meer foto's (580) nemen op één accu lading. De 900Ti kan er ongeveer 270 foto's mee maken. Nadeel van de F30 is dat er geen losse lader bij zit. Ook heeft de F30 geen gezichtsherkenning. Daarvoor moet je de duurdere F31fd aanschaffen.
Vraagje over de ixus izoom, heb deze besteld en las nu net in een review dat hij geleverd word met een dockingstation om hem in op te laden en foto's te transferen.
Nu heb ik hem bij alternate besteld icm het "holiday pack" (tasje, 1gb sdkaart en extra accu), weet iemand of je die extra accu in het dockingstation kan laten zitten? Dat zou namelijk helemaal mooi zijn!
Ben benieuwd, was niet duur, zeker niet voor zo'n kleine 5mp camera
Nu heb ik hem bij alternate besteld icm het "holiday pack" (tasje, 1gb sdkaart en extra accu), weet iemand of je die extra accu in het dockingstation kan laten zitten? Dat zou namelijk helemaal mooi zijn!
Ben benieuwd, was niet duur, zeker niet voor zo'n kleine 5mp camera
De ixus gebruikt dit rode licht naast een hulpmiddel om scherp te stellen ook als rodeogenbestrijding. Als je even met dat lichtje op de ogen van de personen schijnt die je wil trekken, worden hun pupilen kleiner en wordt er dus minder flashlicht op het netvlies gereflecteerd (wat rode ogen veroorzaakt, aangezien het netvlies 1) lansg achter reflecterend is en 2) erg goed doorbloed is). Althans, dat is de theorie. in de praktijk werkt het voor geen meter. je kan het evenvoudig met de knop voor de flits te regelen afzetten.Driek schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:04:
Image StabilizationOnthrax schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:34:
Waar staat IS voor in IXUS 800 IS ?
Okay thnx voor de link. Heb ik wel nog een vraag resterend.. helpt dit IS bij alle foto's of is dit alleen indien er gezoomed wordt (1e alinea)?
Kijk eens een paar posts terug:Onthrax schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:37:
En heeft iemand wat foto's die gemaakt zijn met de 900 TI? Graag ook foto's die met weinig licht zijn geschoten zowel met als zonder flits in iso 3200? Cheers
De SD900 is de 900TI....
Weet er iemand of het mogelijk is filmpjes, die niet gemaakt zijn met een ixus, af te spelen op een ixus?