Voor de geinteresseerde, bij DPReview een stukje tekst over de SD800 IS...
Thnx had ik overheen gelezen.. helaas nog geen foto's van donkere plaatsen. Ik neig namelijk naar de 900 TI na diverse reviews gelezen te hebben, maar een van de belangrijkste dingen is het eenvoudig kunnen maken van foto's met weinig licht zonder dat deze er bewogen uitzien. Nu kan de 900 TI dit prima volgens enkele recencies maar ik wil graag wat voorbeeld materiaal zien voordat ik beslis..running man schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:01:
[...]
Kijk eens een paar posts terug:
[...]
De SD900 is de 900TI....
Volgens mij kan dat niet, tenzij die filmpjes met dezelfde codec zijn gemaakt, dan zou het mogelijk moeten zijn. Ik heb het eigenlijk nooit getest met mijn Ixus 60.Zoutvat schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:59:
Weet er iemand of het mogelijk is filmpjes, die niet gemaakt zijn met een ixus, af te spelen op een ixus?
CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro
Verwijderd
Wow, wat een verschil in scherpte met de ixus800IS. Jammer, want met het groothoekje vond ik de 850 mooier. DP zegt dat je de foto''s kunt aanscherpen voor hetzelfde resultaat, maar dat is toch weer een extra handeling.Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 08:39:
Voor de geinteresseerde, bij DPReview een stukje tekst over de SD800 IS...
Als je wilt fotograferen in low light omstandigheden zonder flits op de auto stand zal de camera naar de hoogste ISO stand gaan met als gevolg ruis... Die ruis kan je dus inschatten door de te kijken wat de 900Ti doet bij hoge ISO waarden. Daarmee kan je dus een vergelijk maken tussen de verschillende cameras.Onthrax schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:16:
[...]
Thnx had ik overheen gelezen.. helaas nog geen foto's van donkere plaatsen. Ik neig namelijk naar de 900 TI na diverse reviews gelezen te hebben, maar een van de belangrijkste dingen is het eenvoudig kunnen maken van foto's met weinig licht zonder dat deze er bewogen uitzien. Nu kan de 900 TI dit prima volgens enkele recencies maar ik wil graag wat voorbeeld materiaal zien voordat ik beslis..
Dus met name bij het fotograferen bij concerten etc. zal je redelijk last hebben van ruis.
Verwijderd
deze gezien op www.1dayfly.nl ? Canon IXUS wireless incl 1Gb SD kaart en USB 2.0 reader voor 199 ?
Heb je bij de 900 TI een vaste hand nodig omdat er geen image stabilization op zit of kan je ook gewoon uit de losse pols goede niet-bewogen foto's maken?
Zojuist de Canon Digital Ixus 60 voor m'n moeder gekocht.
Wat ziet dat ding er mooi uit, lekker compact. Ik ben nu de accu aan het opladen en ben erg benieuwd naar de foto's
Trouwens ik heb alleen de Engelse handleiding, is er ook een Nederlandse handleiding (PDF-bestand) online beschikbaar? Aangezien de camera voor m'n moeder is en ze de Engelse taal niet echt goed beheerst zou het mooi zijn als er een Nederlandse handleiding beschikbaar is.
Wat ziet dat ding er mooi uit, lekker compact. Ik ben nu de accu aan het opladen en ben erg benieuwd naar de foto's
Trouwens ik heb alleen de Engelse handleiding, is er ook een Nederlandse handleiding (PDF-bestand) online beschikbaar? Aangezien de camera voor m'n moeder is en ze de Engelse taal niet echt goed beheerst zou het mooi zijn als er een Nederlandse handleiding beschikbaar is.
Ik heb de software geinstalleerd, de hele CD verkend en met de zoekfunctie gezocht naar PDF-bestanden op de CD en ik kon maar 1 PDF vinden

Verwijderd
Hmm, dan heb je overduidelijk een importmodel gekocht. Gewoon even ruilen voor een NL versie, daar zit een verkorte handleiding bij en een uitgebreide op CD. Je kunt ook op de Canon site (kopje service) NL gebruiksaanwijzingen bestellen.
offtopic:
Let op, het vragen naar locaties voor het downloaden van een NL versie is volgens de policy niet toegestaan!
Let op, het vragen naar locaties voor het downloaden van een NL versie is volgens de policy niet toegestaan!
Verwijderd
Ik heb nu een probleempje met m'n Ixus 50, welke ik al eerder heb gehad, maar toen wel op te lossen was en nu niet.
Hij zoomt namelijk niet meer uit! Kan het knopje wel naar links duwen, hoe zacht of hard ook, hij wil niet meer uitzoomen.
Niet in film mode, niet in opname mode, niet in weergave mode (kan dus ook geen foto's per 9 bekijken) en als je inzoomt op een genomen foto, kan je ook niet weer terug.
Zonder de camera eerst uit de zetten.
Dit probleem heb ik al eens, of zelfs een paar keer, eerder gehad..maar toen deed ie het na een aantal keer proberen en stug doordrukken toch wel weer.
Heb em nu een tijdje niet gebruikt en m'n broertje was er vandaag mee op pad (verder irrelevant want hij molt em niet ofzo..)
Camera dateert van juni 2005...nog mensen die het probleem kennen?
Wat denken jullie..garantie issue-tje ?
Terug mee naar de winkel..en garantie 'claimen' in die zin dat....ik, volgens de wet, redelijker wijs mag verwacht dat de camera langer dan 1 jaar werkt, wat ook zo is, op digitale camera's hoor je 2 jaar garantie te hebben. Al krijg je vaak maar 1 jaar 'meegelevert', toch heb je garantie voor die periode dat je redelijkerwijs mag verwachten dat het product blijft werken..Right?!
Zou graag horen wat mensen hun ervaringen met zulke perikelen zijn..en misschien met het probleem.
NB, altijd voorzichtig met de camera geweest, nooit/praktisch nooit gevallen..
Wel vaak in m'n broekzak gezeten, maarja eh..hij doet het nu opeens niet..terwijl ik dat al lange tijd heb gedaan..en ie nu een tijd weinig gebruikt is (immers bezit dSLR sinds aug '06)
Hij zoomt namelijk niet meer uit! Kan het knopje wel naar links duwen, hoe zacht of hard ook, hij wil niet meer uitzoomen.
Niet in film mode, niet in opname mode, niet in weergave mode (kan dus ook geen foto's per 9 bekijken) en als je inzoomt op een genomen foto, kan je ook niet weer terug.
Dit probleem heb ik al eens, of zelfs een paar keer, eerder gehad..maar toen deed ie het na een aantal keer proberen en stug doordrukken toch wel weer.
Heb em nu een tijdje niet gebruikt en m'n broertje was er vandaag mee op pad (verder irrelevant want hij molt em niet ofzo..)
Terug mee naar de winkel..en garantie 'claimen' in die zin dat....ik, volgens de wet, redelijker wijs mag verwacht dat de camera langer dan 1 jaar werkt, wat ook zo is, op digitale camera's hoor je 2 jaar garantie te hebben. Al krijg je vaak maar 1 jaar 'meegelevert', toch heb je garantie voor die periode dat je redelijkerwijs mag verwachten dat het product blijft werken..Right?!
Zou graag horen wat mensen hun ervaringen met zulke perikelen zijn..en misschien met het probleem.
Wel vaak in m'n broekzak gezeten, maarja eh..hij doet het nu opeens niet..terwijl ik dat al lange tijd heb gedaan..en ie nu een tijd weinig gebruikt is (immers bezit dSLR sinds aug '06)
ik zou altijd proberen, sowieso heeft elk product sinds 1 januari 2005 2 jaar garantie. Daarentegen kan het door gebruik stuk gegaan zijn, het is moeilijk, maar op je strepen staan helpt. Wees zakelijk, beleefd maar duidelijk. Een boze klant wordt niet naar geluisterd. Je krijgt een hoop voor elkaar.
geef je mail maar. Dan krijg je wel een link (kweet alleen ff niet of t mag hier?) Heb de mijne vanaf de cd gerarred en is 17 mb!lochtejans schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:52:
Zojuist de Canon Digital Ixus 60 voor m'n moeder gekocht.
EDIT: camera (en dus ook de handleiding) is niet meer in bezit...
[ Voor 4% gewijzigd door __REMCO__ op 15-04-2007 10:28 ]
Check m'n profiel of anders lochtejans at gmail dot com__REMCO__ schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:57:
[...]
geef je mail maar. Dan krijg je wel een link (kweet alleen ff niet of t mag hier?) Heb de mijne vanaf de cd gerarred en is 17 mb!
klinkt als zand oid in de lens. Maak de lens toevallig geen knarsend geluid?Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:35:
Ik heb nu een probleempje met m'n Ixus 50, welke ik al eerder heb gehad, maar toen wel op te lossen was en nu niet.
Verwijderd
Denk eerder dan het aan het zoom eh hendeltje zal ik het maar noemen, ligt (aangezien het probleem zich ook voordoet bij foto's terugkijken en dan heb je niks met het lensje te maken!!)..maar misschien heb je wel gelijk..alleen is ie niet echt in contact geweest met zand oid recent.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 22:57 ]
Mijn ixus 430 is tweemaal gestorven aan zand in de les, ondanks dat ze nooit rechtstreeks in contact ermee zijn gekomen. Die dingen zijn daar heel gevoelig voor. 't viel gelukkig wel telkens onder garantie. Je hoorde ook duidelijk het zand erin. Maar als je het ook hebt bij het terugkijken van de foto's zal het daar waarschijnlijk niet aan liggen. In België heb je sowieso 2 jaar garantie, wat de verkoper ook zegt. Hoe het in NL zit, weet ik niet.
Garantie is geregeld in een Europese richtlijn en dus geldig in alle EU-lidstaten. Imho geldt dat voor alle consumentenelectronica - ongeacht de mening van de leverancier.Zoutvat schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 00:31:
In België heb je sowieso 2 jaar garantie, wat de verkoper ook zegt. Hoe het in NL zit, weet ik niet.
HCC artikel o.a. over de Dell algemene voorwaarden.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee dingen. Als jij om je gelijk te krijgen een rechtzaak moet starten dan weeg je dat af tegen de kosten van een toestel. De kans dat jij je gelijk niet krijgt omdat je de rechtzaak te duur vindt, is wel erg groot. Garantie op papier is geduldig zeg maar.
Hmm ik heb een Ixus 800IS maar ik blijf maar roden ogen krijgen bij foto's binnen. Doe ik iets verkeerd? Ik heb hem op "auto" mode staan en met rode ogen detectie ook op "auto" maar ze blijven maar rood worden.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
Vraagje....
Ik ben van plan om de Ixus850IS aan te gaan schaffen via Redcoon.nl.
Nu hebben ze daar de NL versie én de EU versie. Welke kan ik nou het beste aanschaffen? De NL versie heeft een levertijd van 4 wkn en de EU versie hebben ze op voorraad. Wat te doen?
En is het verstandig om gelijk een reserve/extra accu aan te schaffen, of redden jullie het makkelijk op 1 accu?
Iemand ervaring met het kopen via Redcoon.nl trouwens? De reden dat ik via hier wil gaan kopen is dat ze voordelige pakketten hebben samengesteld voor de camera.
Grtz
Ik ben van plan om de Ixus850IS aan te gaan schaffen via Redcoon.nl.
Nu hebben ze daar de NL versie én de EU versie. Welke kan ik nou het beste aanschaffen? De NL versie heeft een levertijd van 4 wkn en de EU versie hebben ze op voorraad. Wat te doen?
En is het verstandig om gelijk een reserve/extra accu aan te schaffen, of redden jullie het makkelijk op 1 accu?
Iemand ervaring met het kopen via Redcoon.nl trouwens? De reden dat ik via hier wil gaan kopen is dat ze voordelige pakketten hebben samengesteld voor de camera.
Grtz
Verwijderd
Thanks allen voor de reacties, ik ga er binnenkort wat mee proberen te doen, misschien volgende week even langs Mediamarkt ermee.
Voordat de foto wordt genomen brandt dat rode lichtje voor een paar seconden. Je moet dan met dat lichtje naar de ogen schijnen. Dat zorgt ervoor dat de pupillen kleiner worden, waardoor het flitslicht niet op het netvlies weerkaatst.SithWarrior schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:23:
Hmm ik heb een Ixus 800IS maar ik blijf maar roden ogen krijgen bij foto's binnen. Doe ik iets verkeerd? Ik heb hem op "auto" mode staan en met rode ogen detectie ook op "auto" maar ze blijven maar rood worden.
Dat is de theorie. In de praktijk is dat antirode ogengedoe zo goed als waardeloos. Sony en andere merken hebben fototoestellen die eerst een paar korte flitsen lossen alvorens de foto te nemen. Die techniek werkt wel.
Verwijderd
Herhaalt die vraagOnthrax schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:45:
Heb je bij de 900 TI een vaste hand nodig omdat er geen image stabilization op zit of kan je ook gewoon uit de losse pols goede niet-bewogen foto's maken?
Ligt heel erg aan de omstandigheden. buiten in het zonnetje i geen enkel probleem maar in een slecht verlichte kroeg als je niet wil flitsen kan je het wel shaken (als je anti shake hebt ook trouwens).
Echt hoge iso waarden zullen waarschijnlijk niet al te bruikbaar zijn de meeste compactjes kennende. Dus een sluitertijd van enkele seconden is dan niet aan te ontkomen.
Als je het niet gelooft dan kan je je huidige digicam instellen op iso 400 of een analoge cam met een iso 400 rolletje nemen en kijken hoe stil je die kan houden. (ik gok dat iso 400 het maximaal bruikbare is op deze cam)
Echt hoge iso waarden zullen waarschijnlijk niet al te bruikbaar zijn de meeste compactjes kennende. Dus een sluitertijd van enkele seconden is dan niet aan te ontkomen.
Als je het niet gelooft dan kan je je huidige digicam instellen op iso 400 of een analoge cam met een iso 400 rolletje nemen en kijken hoe stil je die kan houden. (ik gok dat iso 400 het maximaal bruikbare is op deze cam)
[ Voor 23% gewijzigd door martijn_tje op 13-02-2007 20:23 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Volgens mij klopt dit verhaal van geen kant. Het rode lichtje dat gaat branden is de aiaf, automatisch scherp stellen. Deze legt een matrix van (infra) rood licht over het object heen waardoor de camera zich kan scherp stellen. Het rode ogen trucje zit hem in een dubbele flits. Deze gaat snel achter elkaar af, zodat de pupillen een beetje verkleind zijn.Zoutvat schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:24:
[...]
Voordat de foto wordt genomen brandt dat rode lichtje voor een paar seconden. Je moet dan met dat lichtje naar de ogen schijnen. Dat zorgt ervoor dat de pupillen kleiner worden, waardoor het flitslicht niet op het netvlies weerkaatst.
Dat is de theorie. In de praktijk is dat antirode ogengedoe zo goed als waardeloos. Sony en andere merken hebben fototoestellen die eerst een paar korte flitsen lossen alvorens de foto te nemen. Die techniek werkt wel.
Helaas werkt dit bij compact camera's nauwelijks tot niet, omdat de lens en de flits zo dicht op elkaar zitten. Om dit te begrijpen moet je weten dat het rode ogen effect een flits is die weerkaatst wordt achter in het oog. Hierdoor worden ze rood. Bij een grote pupil is dit automatisch een stuk groter (meer flits en meer reflectie) en bij een kleinere pupil is dit behoorlijk afgenomen.
Bij een camera waar de afstand tussen flitser en lens groot is, valt de flits onder een andere hoek in het oog, waardoor bij een kleine pupil een klein stukje achter in het oog verlicht wordt. Omdat de lens onder een andere hoek 'kijkt', weerkaatst dit stukje achter in het oog niet in de lens. De rode ogen zijn dan voorkomen. Bij een compactcamera is de hoek van de lens en de flits vrijwel gelijk, waardoor de weerspiegeling van de flits ook gelijk te zien is op de foto, dit resulteert dus in die rode ogen.
Dat rode lampje dient voor twee dingen, rode ogen en scherpstellen. Zet om te testen je flits eens op gewoon en op rode ogen en je scherpstellampje af?I-King schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:11:
[...]
Volgens mij klopt dit verhaal van geen kant. Het rode lichtje dat gaat branden is de aiaf, automatisch scherp stellen. Deze legt een matrix van (infra) rood licht over het object heen waardoor de camera zich kan scherp stellen. Het rode ogen trucje zit hem in een dubbele flits. Deze gaat snel achter elkaar af, zodat de pupillen een beetje verkleind zijn.
Dat de hoek tussen de flitser en de lens uitmaakt kan ik nog wel aannemen, maar de rest van je verhaal klopt niet. Er is bij de ixussen maar 1 flits, geen paar korte vlak na elkaar zoals bij sommige andere toestellen.Helaas werkt dit bij compact camera's nauwelijks tot niet, omdat de lens en de flits zo dicht op elkaar zitten.Om dit te begrijpen moet je weten dat het rode ogen effect een flits is die weerkaatst wordt achter in het oog. Hierdoor worden ze rood. Bij een grote pupil is dit automatisch een stuk groter (meer flits en meer reflectie) en bij een kleinere pupil is dit behoorlijk afgenomen.
Bij een camera waar de afstand tussen flitser en lens groot is, valt de flits onder een andere hoek in het oog, waardoor bij een kleine pupil een klein stukje achter in het oog verlicht wordt. Omdat de lens onder een andere hoek 'kijkt', weerkaatst dit stukje achter in het oog niet in de lens. De rode ogen zijn dan voorkomen. Bij een compactcamera is de hoek van de lens en de flits vrijwel gelijk, waardoor de weerspiegeling van de flits ook gelijk te zien is op de foto, dit resulteert dus in die rode ogen.
Verwijderd
Nog maar een keertje mijn vraag stellen....
Iemand al ervaring met de Ixus850I?
Hoe bevalt deze camera?
En dan nog 1 vraagje:
Zou het echt veel uitmaken of ik een Europees model of een NL model van deze camera ga aanschaffen???
Nu dan mss wel reacties?
Thanx alvast!
Iemand al ervaring met de Ixus850I?
Hoe bevalt deze camera?
En dan nog 1 vraagje:
Zou het echt veel uitmaken of ik een Europees model of een NL model van deze camera ga aanschaffen???
Nu dan mss wel reacties?
Thanx alvast!
En daar heeft men dus de product survey voor uitgevonden http://tweakers.net/productsurvey/144829
Verder als jij wil weten hoe een camera jou bevalt: ga naar een lokale foto toko en probeer het uit. Ook lijkt het me dat er zat ervaringen en reviews te vinden zijn over de ixus 850 of camera's die er veel op lijken (bijvoorbeeld z'n broertjes en zusjes uit de ixus familie).
Verder als jij wil weten hoe een camera jou bevalt: ga naar een lokale foto toko en probeer het uit. Ook lijkt het me dat er zat ervaringen en reviews te vinden zijn over de ixus 850 of camera's die er veel op lijken (bijvoorbeeld z'n broertjes en zusjes uit de ixus familie).
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
Goed.... laat maar danmartijn_tje schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:35:
En daar heeft men dus de product survey voor uitgevonden http://tweakers.net/productsurvey/144829
Maarreh... antwoord op mijn andere vraag dan?
Wat was die vraag dan ook alweer?!: Of jullie denken dat het uit zal maken of ik een NL model of een EU model ga aanschaffen, en of er toevallig iemand ervaring heeft met het kopen via Redcoon.nl
Iemand?
[edit]
Laat ook maar....!
even je laatste post hier neergezet. Aanpassen van je bestaande post kan met

[ Voor 16% gewijzigd door YellowCube op 15-02-2007 15:28 ]
Verwijderd
Kan ik met die IXUS 60/55 ook foto's maken van bewegende items ? Bijv. een fietser die voorbij komt, en dat tevens de foto scherp blijft. Met een powershot gaat dit iig perfect maar met vele camera's is dit toch een heikel punt. Ik twijfel om een ixus te kopen maar dit is wél een vereiste.
Ik heb een ixus 60 en een philips digitale fotolijst. Die digitale fotolijst heeft een nogal klein geheugen wat ik uitgebreid heb met een SD kaartje van 1gig. Dat sd kaartje in het fotolijstje kan je enkel van foto's voorzien middels een cardreader. Nu dacht ik die niet nodig te hebben omdat mijn ixus ook sd kaarten ondersteunt. Echter.... in tegenstelling tot mijn vorige camera is het niet mogelijk om bestanden vanuit de computer terug naar de camera te kopieren. Is de ixus niet te gebruiken als geheugenstick????
Ohja, in de canon software zit deze functie, maar dan kan het enkel via mijn prive computer en ik wil het juist via mijn zaak pc doen en daar mag de canon software niet op geinstalleerd worden....
Ohja, in de canon software zit deze functie, maar dan kan het enkel via mijn prive computer en ik wil het juist via mijn zaak pc doen en daar mag de canon software niet op geinstalleerd worden....
[ Voor 16% gewijzigd door maXXzz op 08-03-2007 11:04 ]
Bij het inprikken v.h. USB-kabeltje wordt de camera (heb de 800IS) automatisch opgepikt als schijf.
Maar een USB Cardreader heb je voor weinig (< €10) en is erg handig - gebruik synchronisatiesoftware van Canon nooit. Gebruik m'n SD-kaartjes zo ook als geheugensticks - buiten vakanties
Maar een USB Cardreader heb je voor weinig (< €10) en is erg handig - gebruik synchronisatiesoftware van Canon nooit. Gebruik m'n SD-kaartjes zo ook als geheugensticks - buiten vakanties
[ Voor 4% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 08-03-2007 19:55 ]
Ik heb net een dag de nieuwe Ixus 70, das gewoon de specs van de 75 maar dan met vieuwfider en nog kleiner

Bevalt super, digig III is razend snel, en gezicht detectie werkt echt verbanzendwekkend goed!
Ik heb express voor de 70 gekozen, vind dat 2.5" scherm al groot zat.
Ik zit te twijfelen tussen de:
- Canon PowerShot A570 IS
- Canon IXUS 70
- Fujifilm FinePix F30
- Sony Cybershot DSC-W55
Kan iemand mij een beetje helpen
- Canon PowerShot A570 IS
- Canon IXUS 70
- Fujifilm FinePix F30
- Sony Cybershot DSC-W55
Kan iemand mij een beetje helpen
Ik twijfel tussen 70 75 en 850is
de eerste vind ik bloedmooi (precies mijn stijl) en volgens mij presteert hij ook prima, en hij is lekker klein.
de 75 is iets groter en een mooier groot scherm maar ik vind al die glimmende blingbling niet zo mooi
de 850 spreekt mij ook aan met zijn is en groothoek, maar de kwaliteit van de fotos schijnt minder te zijn.
op dit moment neig ik naar de 70? is dat de goede keus?
de eerste vind ik bloedmooi (precies mijn stijl) en volgens mij presteert hij ook prima, en hij is lekker klein.
de 75 is iets groter en een mooier groot scherm maar ik vind al die glimmende blingbling niet zo mooi
de 850 spreekt mij ook aan met zijn is en groothoek, maar de kwaliteit van de fotos schijnt minder te zijn.
op dit moment neig ik naar de 70? is dat de goede keus?
Tussen de IXUS 70 en 75 wat het voor mij makkelijk: de 70 heeft een kleiner scherm, maar wel een optische viewfinder. Vind ik toch een stuk prettiger dan enkel het scherm.
(Zit zelf te twijfelen tussen IXUS 70, IXUS 850, of de Nikon P5000)
Verwijderd
zelfde twijfelgevallen,. 70 lekker klein en mooi design/ 850 beter scherm en groothoek/ p5000 betere zoeker en en grip en instelmogelijkheden maar groter...reusje schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:46:
Tussen de IXUS 70 en 75 wat het voor mij makkelijk: de 70 heeft een kleiner scherm, maar wel een optische viewfinder. Vind ik toch een stuk prettiger dan enkel het scherm.
in je camera kan je de communicatiemodus instellen, staat in je handleiding.maXXzz schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:58:
Ik heb een ixus 60 en een philips digitale fotolijst. Die digitale fotolijst heeft een nogal klein geheugen wat ik uitgebreid heb met een SD kaartje van 1gig. Dat sd kaartje in het fotolijstje kan je enkel van foto's voorzien middels een cardreader. Nu dacht ik die niet nodig te hebben omdat mijn ixus ook sd kaarten ondersteunt. Echter.... in tegenstelling tot mijn vorige camera is het niet mogelijk om bestanden vanuit de computer terug naar de camera te kopieren. Is de ixus niet te gebruiken als geheugenstick????
de ene stand ondersteunt allemaal extra functies waarmee je de camera kan customizen met de canon software.
In de andere stand wordt de camera gewoon als domme cardreader door de pc gezien.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ik vind de ixus 75 het meest interessant maar kan iemand mij vertellen of hier panaroma mee kan maken? want mij huidige toestel kan dit niet en dat heb ik eigenlijk altijd jammer gevonden? ik heb wel gezocht naar de handleiding van de camera maar die kon ik niet vinden
Verwijderd
Ik wacht nog steeds op een goeie review van de IXUS 70. Die spreekt me op het moment het meest aan iig.
De 70 kan het; die heb ik zelf. Ik *denk* dat de 75 het dan zeker ook kan....vind de ixus 75 het meest interessant maar kan iemand mij vertellen of hier panaroma mee kan maken?
Verder: de afwezigheid van een zoeker op de 75 kan in de sneeuw vrij lastig zijn, en een 3" scherm vind ik vrij royaal
Verwijderd
Als ik alle reacties en reviews mag geloven is de 70 iets kleiner, maar toch uitgebreider dan de 75. Echter bij de meeste winkels is de 70 toch een paar tientjes goedkoper dan de 75.
Of mis ik nu iets?
Of mis ik nu iets?
(misschien een repost) zie http://www.dpreview.com/n...22202canonsd750sd1000.asp voor een vergelijk.
De 75 heeft wel stitch assist volgens deze. En een 3" scherm moet wel meer kosten dan een 2,5" verwacht ik.
De 75 heeft wel stitch assist volgens deze. En een 3" scherm moet wel meer kosten dan een 2,5" verwacht ik.
[ Voor 18% gewijzigd door Rob Z op 09-04-2007 20:20 ]
Verwijderd
http://www.alternate.nl/h...=mk_pk7&showTechData=true
Dit is misschien wel een leuk pakket voor de mensen die aan een ixus 70 zaten te denken. Weet alleen niet of die 2GB kingston kaartjes goed zijn.
Dit is misschien wel een leuk pakket voor de mensen die aan een ixus 70 zaten te denken. Weet alleen niet of die 2GB kingston kaartjes goed zijn.
Kingston is een uitstekende geheugenbouwerVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:16:
http://www.alternate.nl/h...=mk_pk7&showTechData=true
Verwijderd
Ik twijfel tussen de Ixus 70 en de Fujifilm F40fd, die net uit is.
Voordelen van de F40fd zijn:
Voordelen van de F40fd zijn:
- op papier iets beter dan de Ixus 70 (hogere iso-waarden, meer pixels)
- over de voorgangers heb ik ontzettend goede recenties gelezen
- goedkoper dan de Ixus 70
- heeft een optische zoeker
- ziet er supergaaf uit
Meer pixels is niet per definitie beter: de grootte van de sensor speelt een zeer grote rol:op papier iets beter dan de Ixus 70 (hogere iso-waarden, meer pixels)
M'n oude 4MP Canon S45 schiet mooier dan m'n huidige Ixus70, door een grotere sensor en wellicht een beter lensje.
Een 7MP ( ! ) Panasonic FX01 als opvolger was echt dramatisch slecht en ging snel retour.
Op een andere post: De 70 black kost bij MM Hengelo plus 2GB Ultra II ook ca. 300,-
... toch goed voor 1000 pics
[ Voor 28% gewijzigd door Rob Z op 13-04-2007 12:05 ]
Verwijderd
De Ixus heeft een kleinere sensor, 1/2.5 ". De Fujifilm F40fd heeft een 1/1.6 ". Ik krijg steeds meer het idee dat de F40fd een betere en lelijkere camera is, alleen of hij ècht beter is weet ik nog niet zeker. Een reviewer die ze beiden heeft getest heb ik nog niet kunnen vinden, misschien kan iemand me daarbij helpen?
Ik heb trouwens gehoord dat de Aldi vanaf 18 april een SD kaartje van 2GB voor 16.99 verkoopt.
Ik heb trouwens gehoord dat de Aldi vanaf 18 april een SD kaartje van 2GB voor 16.99 verkoopt.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 17:05 ]
Net een IXUS 850 IS gekocht, echt mooi klein cameratje!
Ik zoek nu een hoesje ervoor, zoals ik ook voor mijn iPod heb, zoals die standaard bij de 5G iPods geleverd worden:

Zodat ik 'm gewoon in dat hoesje in m'n zak kan stoppen, en geen extra tasje hoef mee te dragen. Snel googelen levert me www.foofbag.com op, maar hebben jullie misschien een ander idee?
Ik zoek nu een hoesje ervoor, zoals ik ook voor mijn iPod heb, zoals die standaard bij de 5G iPods geleverd worden:

Zodat ik 'm gewoon in dat hoesje in m'n zak kan stoppen, en geen extra tasje hoef mee te dragen. Snel googelen levert me www.foofbag.com op, maar hebben jullie misschien een ander idee?
babysokjes zijn hele goeie gsm / ixus hoesjes
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
is het mogelijk om bij een ixus 750 te kunnen zien hoeveel mb ruimte nog op je kaart hebt? of hoeveel fotos je nog kunt maken met de huidige instellingen?
Ik heb het maar niet kunnen vinden
Ik heb het maar niet kunnen vinden
De Canon's die ik tot dusver heb vastgehouden geven in het standaard scherm rechtsonder de resterende geschatte capaciteit aan (aantal foto's)....of hoeveel fotos je nog kunt maken met de huidige instellingen?
Ik de heb Ixus 70, samen met een soort slimhoes idee wat je ook voor laptops vind,The Evil Brain schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:40:
Net een IXUS 850 IS gekocht, echt mooi klein cameratje!
[afbeelding]
Kijkshop linkje

Doet et prima! past er goed omheen, niet groot dus past gewoon in je broekzak
(die clip kan eraf)
Laat ik je 1 ding aanraden: Haal een stevig hoesje, bij voorkeur een Ixus hoesje van Canon zelf. Deze zijn hard, zodat het scherm goed beschermd wordt. Mijn ervaring met het besparen op het hoesje is niet goed bevallen, omdat ik een zachter hoesje had gekocht en ik te maken kreeg met een breuk in het scherm. Deze schermpjes zijn ook erg groot waardoor ze best gevoelig zijn.
Ik zit nu te twijfelen tussen de Ixus 70 en de 800IS. Ik heb nu een 5 jaar oude Sony en ik heb mij bij die camera altijd gestoord aan de shutterlag en het formaat is niet optimaal. Toen had je op dat gebied niet veel keuze, maar tegenwoordig wel. Nu wil ik dus een kleine en snelle point and shoot camera. De 70 is kleiner, sneller en mooier dan de 800IS, maar die beeldstabilisator is volgens mij ook wel verrekte handig, omdat foto's inderdaad nog wel eens blurry willen zijn.
Qua prijs schelen de camera's niet heel erg veel, dus ik vroeg me af of er misschien andere dingen zijn die doorslag zouden moeten geven in mijn keuze? Dingen waar ik misschien niet zo snel aan denk, maar waar je je bij het gebruik wel aan kunt gaan storen ofzo. Of zijn er misschien nog andere camera's die ik mee zou moeten nemen in mijn overweging?
Qua prijs schelen de camera's niet heel erg veel, dus ik vroeg me af of er misschien andere dingen zijn die doorslag zouden moeten geven in mijn keuze? Dingen waar ik misschien niet zo snel aan denk, maar waar je je bij het gebruik wel aan kunt gaan storen ofzo. Of zijn er misschien nog andere camera's die ik mee zou moeten nemen in mijn overweging?
Verwijderd
Fuji F30 is eigenlijk de beste camera in zijn formaat tegenwoordig.
De foto's in felle zon zijn iets minder dan de concurrentie, maar dat weegt niet op tegen de fantastische foto's als het wat donkerder is.
De foto's in felle zon zijn iets minder dan de concurrentie, maar dat weegt niet op tegen de fantastische foto's als het wat donkerder is.
Ik heb juist een andere tip. Ik heb een Bodyglove hoesje gekocht. De goedkoopste bij de V&D. Wel hard. Kostte volgens mij een half jaar geleden ofzo iets van 10 euro. Past m'n 800IS perfect in. En is very safe. Niet zo'n duur rotding kopen joh.I-King schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:34:
Laat ik je 1 ding aanraden: Haal een stevig hoesje, bij voorkeur een Ixus hoesje van Canon zelf. Deze zijn hard, zodat het scherm goed beschermd wordt. Mijn ervaring met het besparen op het hoesje is niet goed bevallen, omdat ik een zachter hoesje had gekocht en ik te maken kreeg met een breuk in het scherm. Deze schermpjes zijn ook erg groot waardoor ze best gevoelig zijn.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Het gewicht. De 800IS is veel zwaarder/lomper dan de 70. (Ik heb de eerstgenoemde gehad en geretourneerd wegens een defect)Qua prijs schelen de camera's niet heel erg veel, dus ik vroeg me af of er misschien andere dingen zijn die doorslag zouden moeten geven in mijn keuze? Dingen waar ik misschien niet zo snel aan denk, maar waar je je bij het gebruik wel aan kunt gaan storen ofzo. Of zijn er misschien nog andere camera's die ik mee zou moeten nemen in mijn overweging?
Het terugkijken van foto's (play functie) is op de 70 ietsje makkelijker te activeren.
(Ja, ik ben pro-70, want die heb ik zelf
Volgens de reviews zeker een topcamera, alleen dan weer jammer dat hij net als de 800Is toch weer een stukje lomper is dan de 70. Lastig allemaal, zijn er ook camera's die net zo klein of kleiner dan de 70 zijn, maar die betere foto's maken?Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:58:
Mijn tip: plak een screen protector over het display. Dat is een stevig stukkie plexi-achtig glas, dat je met dubbelzijdige stukjes tape over je bestaande scherm heen plakt. Op de body, niet op het scherm zelf. Zit nu al een paar jaar op mijn IXUS 40. Krasvast, maar maakt de camera wel wat dikker. Maar is op manier is hij ook gewoon een maand meegeweest in mijn broekzak naar de USA. Zoek maar met google naar een leverancier en let op de maat van je display. Die van mij kwam indertijd uit de USA.I-King schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:34:
This footer is intentionally left blank
Vergeet de drive niet!Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:34:
Ik twijfel tussen de Ixus 70 en de Fujifilm F40fd, die net uit is.
Voordelen van de F40fd zijn:Voordelen van de Ixus 70:
- op papier iets beter dan de Ixus 70 (hogere iso-waarden, meer pixels)
- over de voorgangers heb ik ontzettend goede recenties gelezen
- goedkoper dan de Ixus 70
Het schijnt dat de Ixus 70/75 niet erg goed presteert wat ruis betreft bij hoge ISO. Klopt dat? En weet iemand nog meer redenen waarom ik de Ixus zou moeten kopen, of juist niet?
- heeft een optische zoeker
- ziet er supergaaf uit
F40fd: Yes, 1.3 fps up to 2 frames
Lachterje..
Ik snij die van mezelf bij vanaf een PDA protector. Past prachtig en houdt 't scherm gaaf.ajhaverkamp schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:45:
[...]
Mijn tip: plak een screen protector over het display. Dat is een stevig stukkie plexi-achtig glas, dat je met dubbelzijdige stukjes tape over je bestaande scherm heen plakt. Op de body, niet op het scherm zelf. Zit nu al een paar jaar op mijn IXUS 40. Krasvast, maar maakt de camera wel wat dikker. Maar is op manier is hij ook gewoon een maand meegeweest in mijn broekzak naar de USA. Zoek maar met google naar een leverancier en let op de maat van je display. Die van mij kwam indertijd uit de USA.
Helemaal mee eens, maar 't gemis van IS is toch discutabel. Plus dat ik nog wel eens de knop ingedrukt houdt voor een serie foto's en dat kan de Fuji met 3 foto's voor het wegschrijven helaas niet goed.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:58:
IS is handig -- Het heeft me op Lowlands een flink aantal foto's gered. That said, kan 't goed zijn dat ik deze week een 900Ti bestel.. Zonder IS dus.Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 20:58:
Ik zit nu te twijfelen tussen de Ixus 70 en de 800IS. Ik heb nu een 5 jaar oude Sony en ik heb mij bij die camera altijd gestoord aan de shutterlag en het formaat is niet optimaal. Toen had je op dat gebied niet veel keuze, maar tegenwoordig wel. Nu wil ik dus een kleine en snelle point and shoot camera. De 70 is kleiner, sneller en mooier dan de 800IS, maar die beeldstabilisator is volgens mij ook wel verrekte handig, omdat foto's inderdaad nog wel eens blurry willen zijn.
Inderdaad erg zonde dat de 850IS een achteruitgang is op een aantal fronten tov de 800ISVerwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:48:
[...]
Ik heb de automatische instellingen gebruikt, welke raad je me aan? Ik veronderstel dat met automatische instellingen de 'beste' instellingen gekozen worden.
Kijk ook eens op dpreview hoe andere gebruikers erover denken, had ik het maar eerder geweten:
[...]
[...]
[...]
Er staan ook uitgesproken positieve comments, maar ik weet niet of die mensen de kans hadden om te vergelijken met andere camera's. Ik alvast wel, en m'n Fuji van 2MP, 3 jaar oud en 50€ goedkoper deed het opvallend beter, alle mensen die ik de foto's laat zien zijn het erover eens. Als je bedenkt dat de technologie op 3 jaar tijd veel verbeterd is en goedkoper geworden is en je ziet de specificaties van dit toestel, dan verwacht je toch minstens betere kwaliteit.
Face detection is leuk, maar wat ben je ermee als de anti-rode-ogen niet naar behoren werkt.
Ook over de 900 is men grotendeels negatief: http://www.dpreview.com/r...s.asp?prodkey=canon_sd900
Ik ga morgen naar de winkel om te proberen inruilen, de lagere klasses van Canon lijken me beter na het lezen van commentaren, maar ik vertrouw het niet meer.
Of post eens wat foto's, misschien is het gewoon een slecht toestel?
Geen idee of 't nog nut heeft, maar de continuous drive van de Fuji is belabberdrunning man schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:54:
[...]
Ik had mijn zinnen eigenlijk op de 900Ti gezet maar ga nu waarschijnlijk toch voor de F30.
De F30 heeft handmatige sluitertijd of diafragma instelling wat erg handig is en weinig te vinden op deze ultra compact camera's. De flash van de F30 is ook ontzettend goed. Die van de 900Ti ook maar van de 850IS weer een stuk minder. Verder kan je met de F30 meer foto's (580) nemen op één accu lading. De 900Ti kan er ongeveer 270 foto's mee maken. Nadeel van de F30 is dat er geen losse lader bij zit. Ook heeft de F30 geen gezichtsherkenning. Daarvoor moet je de duurdere F31fd aanschaffen.
IS lijkt me zeker heel handig, als die 70 dat nu gewoon gehad had, dan had ik het wel geweten. Jammer dat ik moeilijk concurrerende camera's van andere merken kan vinden die net zo klein en snel zijn als de Ixus 70, maar die wel IS hebben.ascent schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:38:
IS is handig -- Het heeft me op Lowlands een flink aantal foto's gered. That said, kan 't goed zijn dat ik deze week een 900Ti bestel.. Zonder IS dus.
Bedankt voor de reacties, ik heb toch maar een babysokje gehaaldascent schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:36:
[...]
Ik snij die van mezelf bij vanaf een PDA protector. Past prachtig en houdt 't scherm gaaf.
Verwijderd
Reg. datum: 03 mei 2007
--------------------------------------------------------------------------------
Mijn vader heeft de IXUS 50 waarbij je de ISO-waarde kan instellen tot en met 400.
Als ik echter met deze camera een close up maak in helder daglicht, waarbij ik de belichtingscompensatie op -2 zet om meer scherptediepte te creeeren, blijft de foto tamelijk donker. Het lijkt niet uit te maken of ik de ISO waarde op 50, of zelfs 400 instel. Ondanks de compensatie van -2, zou in helder daglicht met een ISO waarde van 400 toch op zn minst enig verschil te zien moeten zijn vergeleken met de ISO waarde van 50
Hoe kan dit?
Ik overweeg zelf de IXUS 70 aan te schaffen waarbij je de ISO-waarde kan instellen tot en met 1600.
Wat valt te zeggen over de kwaliteit van de fotos bij de hoogste ISO waardes met de IXUS 70? Zijn problemen zoals hierboven beschreven verleden tijd met de IXUS 70?
Ik hoor t graag allemaal!
PS De ISO functie is niet kapot ofzo bij de IXUS 50, hierboven beschreven. In echt donkere omstandigheden is het verschil tussen de ISO waarde van 50 en 400 wel te zien.
Reg. datum: 03 mei 2007
--------------------------------------------------------------------------------
Mijn vader heeft de IXUS 50 waarbij je de ISO-waarde kan instellen tot en met 400.
Als ik echter met deze camera een close up maak in helder daglicht, waarbij ik de belichtingscompensatie op -2 zet om meer scherptediepte te creeeren, blijft de foto tamelijk donker. Het lijkt niet uit te maken of ik de ISO waarde op 50, of zelfs 400 instel. Ondanks de compensatie van -2, zou in helder daglicht met een ISO waarde van 400 toch op zn minst enig verschil te zien moeten zijn vergeleken met de ISO waarde van 50
Hoe kan dit?
Ik overweeg zelf de IXUS 70 aan te schaffen waarbij je de ISO-waarde kan instellen tot en met 1600.
Wat valt te zeggen over de kwaliteit van de fotos bij de hoogste ISO waardes met de IXUS 70? Zijn problemen zoals hierboven beschreven verleden tijd met de IXUS 70?
Ik hoor t graag allemaal!
PS De ISO functie is niet kapot ofzo bij de IXUS 50, hierboven beschreven. In echt donkere omstandigheden is het verschil tussen de ISO waarde van 50 en 400 wel te zien.
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Door de belichtingscomensatie op -2 krijg je donkere foto's (sluitertijd neemt af). Als jij je ISO waarde aanpast zal de camera automatisch de sluitertijd aanpassen (ISO omhoog, sluitertijd omlaag).Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:07:
Als ik echter met deze camera een close up maak in helder daglicht, waarbij ik de belichtingscompensatie op -2 zet om meer scherptediepte te creeeren, blijft de foto tamelijk donker.
Voor meer scherptediepte moet je het diafragma gaan knijpen. Ik betwijfel echter of je dat kunt instellen in je IXUS.
[ Voor 9% gewijzigd door ajhaverkamp op 03-05-2007 20:25 ]
This footer is intentionally left blank
Ervaringen van een wissel van IXUS camera
Onlangs viel mijn IXUS 800 IS kapot, lens ontzet, en dat na nog geen jaar. Vorig jaar nieuw gekocht bij de BCC en meteen de volgende dag mee naar Malta en prima foto's gemaakt. Ik had voor die vakantie ook mijn 300D mee, maar met een rugzak met camera en lenzen in Malta is een No Go. Veel zweet enzo
De reden dat ik vorig jaar de 800 IS kocht was deels vanwege de IS die erop zit. Toen de volgende serie (o.a. 850IS/900Ti) met DIGIC III uitkwam begon 't toch te jeuken en dit was een mooie "gelegenheid" om er eens verder in te duiken.
Er zijn 4 toestellen waar ik tussen heb getwijfeld, wellicht dat de bevindingen/overwegingen van nut zijn voor andere GoT-ers, aangezien ik de 900Ti uiteindelijk heb gehaald als opvolger.
Pluspunten aan de camera zijn uiteraard de IS en het feit dat er relatief weinig pixels op de CCD zitten. Hoe meer pixels je op een CCD stampt (van hetzelfde formaat), hoe meer je last krijgt van ruis. Ook de relatief lage prijs is aantrekkelijk. Verder ben ik Canon gewend, vind ik de interface fijn en de kwaliteit van de foto's prima.
Canon 850 IS
Hogere prijs, DIGIC III, groothoek tov 800IS, meer pixels op het LCD (207000 tov 173000) megapixeltje extra waar ik echt niet wakker om zal liggen om het feit dat ik een extra megapixel erop heb. Waar ik wel wakker van lig is 't feit dat die ene extra megapixel (op dezelfde CCD als de 800IS) zorgt voor slechtere foto's.
Voorbeeld:
http://www.dpreview.com/reviews/canonsd800is/page5.asp
Hier zie je een vergelijking tussen de 6 mpix 800IS en de 7.1 mpix 850IS, en de 850IS (nieuwe, digic III) scoort hier beduidend slechter.
Canon 900 Ti
Grotere (nieuwere, dezelfde als in de PowerShot G7) CCD (1/1.8" vs 1/2.5"), DIGIC III, meer pixels ook (maar frankly kan me dat gestolen worden, met 6 mpix had ik 'm ook gehaald), meer pixels op het LCD (gelijk aan de 850IS), filmpjes op 1024*768, en last but not least, titanium body
.
Nadelen ook, geen IS, minder zoom (3x ipv 4x), en de relatief hoge prijs.
De IS is voor mij het belangrijkste punt van twijfel geweest. "Ik heb nu een jaar met IS geschoten, in hoeverre ga ik het merken als ik naar non-IS terug ga", was mijn hoofd-vraagstuk.
Then again, op de reviews zie je vooral dat IS nuttig wordt bij de echt lage sluitertijden, waar men normaal snel een ISO stand hoger zou zetten. Daarnaast haalt IS een groot deel van de beweging weg, maar niet alles. Het blijft altijd wat onscherp. IS is ERG mooi, maar niet 100% zaligmakend.
IXUSsen zijn gewoon mooi-weer camera's
Fuji 31FD
Eng, een ander merk. Maar wel een camera die tegen dSLR's opbokst. Zeker bij de hogere ISO's (200, 400) kan deze zich bijna meten met een Nikon d50 en op dpreview.com wordt ook deze vergelijking gemaakt. Bij lagere ISO's is de camera overigens minder dan de drie bovenbeschreven IXUSsen (meervoud van IXUS, IXI?).
Het principe SuperCCD van Fuji werkt ook heel netjes, plus het feit dat ze een grotere CCD hebben (1/1.7", groter dus dan alle drie de IXI).
Ander voordeel is ook dat er een Av (Aperture value) en een Tv (Time value) op zit, meer in te stellen dus dan de IXI.
Groot nadeel vind ik dat als je veel foto's achter elkaar schiet, de Fuji na 3 shots gaat bufferen om ze weg te schrijven op de xD kaartjes. Ik vind 't wel leuk om een serie foto's te maken op flink tempo en dan desnoods tien van de elf shots weg te gooien.
Persoonlijke motivaties
Bovenstaande zaken zijn vooral feitjes, niet zo zeer persoonlijk. Canon is toch echt mijn merk en 't feit dat ik al een IXUS had waar ik de batterij van in de 900Ti kon stoppen, en ook het type geheugen uitwisselbaar is, was voor mij een groot voordeel.
Wellicht dat iemand er iets mee kan in een besluit. Mijn 900Ti heb ik nu twee dagen, dus ben nog niet helemaal ingewerkt. Momenteel nog geen moment gehad dat ik de IS miste. Vragen staat vrij, dus kom maar op met opbouwende kritiek of commentaar
Onlangs viel mijn IXUS 800 IS kapot, lens ontzet, en dat na nog geen jaar. Vorig jaar nieuw gekocht bij de BCC en meteen de volgende dag mee naar Malta en prima foto's gemaakt. Ik had voor die vakantie ook mijn 300D mee, maar met een rugzak met camera en lenzen in Malta is een No Go. Veel zweet enzo
De reden dat ik vorig jaar de 800 IS kocht was deels vanwege de IS die erop zit. Toen de volgende serie (o.a. 850IS/900Ti) met DIGIC III uitkwam begon 't toch te jeuken en dit was een mooie "gelegenheid" om er eens verder in te duiken.
Er zijn 4 toestellen waar ik tussen heb getwijfeld, wellicht dat de bevindingen/overwegingen van nut zijn voor andere GoT-ers, aangezien ik de 900Ti uiteindelijk heb gehaald als opvolger.
- Canon 800 IS (gewoon dezelfde dus)
- Canon 850 IS (opvolger van mijn oude)
- Canon 900 Ti
- Fuji 31FD
Pluspunten aan de camera zijn uiteraard de IS en het feit dat er relatief weinig pixels op de CCD zitten. Hoe meer pixels je op een CCD stampt (van hetzelfde formaat), hoe meer je last krijgt van ruis. Ook de relatief lage prijs is aantrekkelijk. Verder ben ik Canon gewend, vind ik de interface fijn en de kwaliteit van de foto's prima.
Canon 850 IS
Hogere prijs, DIGIC III, groothoek tov 800IS, meer pixels op het LCD (207000 tov 173000) megapixeltje extra waar ik echt niet wakker om zal liggen om het feit dat ik een extra megapixel erop heb. Waar ik wel wakker van lig is 't feit dat die ene extra megapixel (op dezelfde CCD als de 800IS) zorgt voor slechtere foto's.
Voorbeeld:
http://www.dpreview.com/reviews/canonsd800is/page5.asp
Hier zie je een vergelijking tussen de 6 mpix 800IS en de 7.1 mpix 850IS, en de 850IS (nieuwe, digic III) scoort hier beduidend slechter.
Canon 900 Ti
Grotere (nieuwere, dezelfde als in de PowerShot G7) CCD (1/1.8" vs 1/2.5"), DIGIC III, meer pixels ook (maar frankly kan me dat gestolen worden, met 6 mpix had ik 'm ook gehaald), meer pixels op het LCD (gelijk aan de 850IS), filmpjes op 1024*768, en last but not least, titanium body
Nadelen ook, geen IS, minder zoom (3x ipv 4x), en de relatief hoge prijs.
De IS is voor mij het belangrijkste punt van twijfel geweest. "Ik heb nu een jaar met IS geschoten, in hoeverre ga ik het merken als ik naar non-IS terug ga", was mijn hoofd-vraagstuk.
Then again, op de reviews zie je vooral dat IS nuttig wordt bij de echt lage sluitertijden, waar men normaal snel een ISO stand hoger zou zetten. Daarnaast haalt IS een groot deel van de beweging weg, maar niet alles. Het blijft altijd wat onscherp. IS is ERG mooi, maar niet 100% zaligmakend.
IXUSsen zijn gewoon mooi-weer camera's
Fuji 31FD
Eng, een ander merk. Maar wel een camera die tegen dSLR's opbokst. Zeker bij de hogere ISO's (200, 400) kan deze zich bijna meten met een Nikon d50 en op dpreview.com wordt ook deze vergelijking gemaakt. Bij lagere ISO's is de camera overigens minder dan de drie bovenbeschreven IXUSsen (meervoud van IXUS, IXI?).
Het principe SuperCCD van Fuji werkt ook heel netjes, plus het feit dat ze een grotere CCD hebben (1/1.7", groter dus dan alle drie de IXI).
Ander voordeel is ook dat er een Av (Aperture value) en een Tv (Time value) op zit, meer in te stellen dus dan de IXI.
Groot nadeel vind ik dat als je veel foto's achter elkaar schiet, de Fuji na 3 shots gaat bufferen om ze weg te schrijven op de xD kaartjes. Ik vind 't wel leuk om een serie foto's te maken op flink tempo en dan desnoods tien van de elf shots weg te gooien.
Persoonlijke motivaties
Bovenstaande zaken zijn vooral feitjes, niet zo zeer persoonlijk. Canon is toch echt mijn merk en 't feit dat ik al een IXUS had waar ik de batterij van in de 900Ti kon stoppen, en ook het type geheugen uitwisselbaar is, was voor mij een groot voordeel.
Wellicht dat iemand er iets mee kan in een besluit. Mijn 900Ti heb ik nu twee dagen, dus ben nog niet helemaal ingewerkt. Momenteel nog geen moment gehad dat ik de IS miste. Vragen staat vrij, dus kom maar op met opbouwende kritiek of commentaar
De scherptediepte kan worden vergroot (zodat het gebied dat scherp wordt afgebeeld zich uitbreidt) door een diafragma in te stellen dat het gebruikte lensoppervlak verkleint, maar dit gaat dan ten koste van de lichtsterkte.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:07:
Echter, diafragma kun je op Your Average Ixus niet zelf instellen. Je kunt eventueel de long shutter gebruiken voor een langere sluitertijd waardoor je een diafragma krijgt waardoor zo veel mogelijk scherp is, maar helemaal wat je zoekt is dat niet. Wellicht dat de Fuji iets voor je is, of anders een G-serie powershot
ik lees op dpreview dat de SD1000 (Ixus 70, lekker verwarrend allemaal) niet allemaal goede reviews krijgt, zo wordt gezegd dat de SD600 eigenlijk een betere camera is, ondanks meer features in de 70...
erg lastig, met zoveel camera's, om een keuze te maken.
erg lastig, met zoveel camera's, om een keuze te maken.
Heeft iemand een idee welke grootte aan geheugenkaartjes er in de ixus 900 gaan ? Ik heb nu 2x 1gig sd, maar die zijn wel erg snel vol op feestjes/buiten/vakanties. Ik heb via Canon en diverse fotozaken grprobeerd te achterhalen wat de max is, maar niemand die een antwoord heeft. High Speed kaarten worden namelijk erg betaalbaar.
vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member
tot en met 2GB is voor zover ik weet geen probleem, vanaf 4GB is het de vraag of je Canon het gaat slikken. Vanaf 4GB gaat het over "SDHC" kaarten en heb je een cardreader nodig die SDHC ondersteunt, hetzelfde zal ook voor de camera gelden.
edit:
Als het goed is ondersteunt de Ixus 900ti SDHC (zie startpost) dus zou je zelfs 8GB kaartjes of groter moeten kunnen gebruiken.
http://www.sandisk.com/sdhc/sdhc.pdf
edit:
Als het goed is ondersteunt de Ixus 900ti SDHC (zie startpost) dus zou je zelfs 8GB kaartjes of groter moeten kunnen gebruiken.
http://www.sandisk.com/sdhc/sdhc.pdf
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Verwijderd
Het eerste wat Canon mi moet doen is die IXUS productnamen in Europa vs Amerika gelijk trekken...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 09:24 ]
Verwijderd
Ik heb inmiddels 3 ixussen gehad (ixus 400, 65 en 800IS) en ik moet zeggen dat de Ixus 800 veruit de beste ixus is. Mijn grootste teleurstelling was de Ixus 65. Man o man wat ziet dat ding gewoon trendy uit zeg maar zijn foto's waren zo'n grote teleurstelling. Ik heb de 850IS van een collega voor een paar weken geleend tijdens mijn vakantie en merk nu echt het verschil met mijn huidige 800IS. De 800 is echt veel scherper. Nu las ik ook dat er een nieuwe 950IS uitkomt. Ik heb het nog niet kunnen gebruiken dus vooralsnog zou ik zeggen: mocht je een ixus willen kopen twijfel dan niet en koop een Ixus 800IS en ga alsjeblieft niet een 'trendy' ding kopen want je zult er spijt van krijgen.
Verwijderd
Een exacte vertaling van wat hier op dpreview staan:Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 09:23:
Het eerste wat Canon mi moet doen is die IXUS productnamen in Europa vs Amerika gelijk trekken...
Phil: Whoever comes up with these ever confusing IXUS / SD names really needs to get the US and Europe in sync.
http://www.dpreview.com/news/0705/07050702canonsd850is.asp
Verwijderd
Ik heb een IXUS 75 net gekocht, een super ding
Op 1 ding na, bij filmen is een kraak te horen wanneer de belichting wijzigt, dus als je van donker naar lichte ruimten of andersom
Voorbeeld:
http://www.speedyshare.com/285324175.html
( negeer geluid van regen)
Mijn vraag is of iemand ook een Ixus 75 heeft en dit probleem herkent, dus dat het 'modelgebonden 'is of een fout betreft.
dank!
Op 1 ding na, bij filmen is een kraak te horen wanneer de belichting wijzigt, dus als je van donker naar lichte ruimten of andersom
Voorbeeld:
http://www.speedyshare.com/285324175.html
( negeer geluid van regen)
Mijn vraag is of iemand ook een Ixus 75 heeft en dit probleem herkent, dus dat het 'modelgebonden 'is of een fout betreft.
dank!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 11:47 ]
Heb even gezocht op Google, maar de specs die ik gevonden heb waren niet echt super.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 09:41:
INu las ik ook dat er een nieuwe 950IS uitkomt.
De 950IS heeft geen groothoeklens (zoals de 850IS) en kan geen filmpjes maken op 1024x768 (zoals de 900). Het voegt niet echt veel toe dan, of zie ik wat over het hoofd?
[ Voor 41% gewijzigd door ricost op 14-05-2007 15:46 ]
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Ik ga binnenkort naar Cuba en wilde een nieuwe Ixus hebben.
Heb de Ixus 50 op dit moment, en ben er altijd heel tevreden mee geweest.
Maar toen me zusje vertelde dat ze hem wel wilde overkopen, heb ik geen moment
getwijfeld, en gelijk de Canon Digital IXUS 900 Ti besteld.
Ik verwacht niet heel veel verschil te zien, maar toch wel wat.
Kan niet wachten tot hij binnen is .
Zijn er nog mensen die wat ervaringen kunnen delen over de Canon Digital IXUS 900 Ti ?
Heb de Ixus 50 op dit moment, en ben er altijd heel tevreden mee geweest.
Maar toen me zusje vertelde dat ze hem wel wilde overkopen, heb ik geen moment
getwijfeld, en gelijk de Canon Digital IXUS 900 Ti besteld.
Ik verwacht niet heel veel verschil te zien, maar toch wel wat.
Kan niet wachten tot hij binnen is .
Zijn er nog mensen die wat ervaringen kunnen delen over de Canon Digital IXUS 900 Ti ?
Verwijderd
Hallo,
Al een maand ofzo ben ik ook aan het kijken voor een nieuwe IXUS, nou zit ik zeer te twijvelen tussen een 800IS, een 900Ti of dat ik zal wachten op de nieuwe 950 IS.
Wat me erg aantrekt aan de 900Ti is dat hij lang kan filmen, SDHC kaartjes ondersteunt en de behuizing vind ik erg mooi/robuust.
Aan de andere kant zeggen ze dat de 800IS veel betere fotos maakt en natuurlijk IS heeft. Ik weet niet of ik dat ga missen bij de 900Ti, ik lees dat er veel fotos/filmpjes mislukken zonder IS. Misschien dat er iemand kan zeggen of hij IS erg mist op de 900Ti (met name bij het filmen) en daardoor slechtere fotos/ filmpjes maakt??
De voorspellingen over de fotokwaliteit van de 950 IS beloven niet veel goeds, omdat ze 8 megapixels op de zelfde 1/2,5" CCD blijven proppen. De 900Ti heeft gelukkig een andere 1/1,8'" ccd.
Iemand hier ervaring mee of een eigen mening daarover?
Ik kan namelijk niet beslissen welke ik moet nemen......
Al een maand ofzo ben ik ook aan het kijken voor een nieuwe IXUS, nou zit ik zeer te twijvelen tussen een 800IS, een 900Ti of dat ik zal wachten op de nieuwe 950 IS.
Wat me erg aantrekt aan de 900Ti is dat hij lang kan filmen, SDHC kaartjes ondersteunt en de behuizing vind ik erg mooi/robuust.
Aan de andere kant zeggen ze dat de 800IS veel betere fotos maakt en natuurlijk IS heeft. Ik weet niet of ik dat ga missen bij de 900Ti, ik lees dat er veel fotos/filmpjes mislukken zonder IS. Misschien dat er iemand kan zeggen of hij IS erg mist op de 900Ti (met name bij het filmen) en daardoor slechtere fotos/ filmpjes maakt??
De voorspellingen over de fotokwaliteit van de 950 IS beloven niet veel goeds, omdat ze 8 megapixels op de zelfde 1/2,5" CCD blijven proppen. De 900Ti heeft gelukkig een andere 1/1,8'" ccd.
Iemand hier ervaring mee of een eigen mening daarover?
Ik kan namelijk niet beslissen welke ik moet nemen......
Weet iemand of de 4GG TakeMS 133x Hyperspeed SD kaart ook werkt met de Ixus 850IS? Het is namelijk geen SDHC kaart, maar hij is wel goedkoop en erg snel.
linkje
linkje
[ Voor 69% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-05-2007 11:10 ]
de link die je neerzet is een mini-sd he... let daarmee op, je hebt dus een converter nodig, aangezien de ixus'en gewoon sd slikken
vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member
Scherp, had niet gezien dat het hier om een mini ging (raar eigenlijk dat de mini ook zo goedkoop is), had hem via de pricewatch. Maar bij andere winkels is de niet-mini versie ook zo goedkoop.bigbakkus schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:08:
de link die je neerzet is een mini-sd he... let daarmee op, je hebt dus een converter nodig, aangezien de ixus'en gewoon sd slikken
Ik heb ze allebei, dus heb genoeg vergelijkings materiaal. De 800IS maakt prima foto's, de 900ti ook. bottomline is dat ze allebei een wat andere doelgroep hebben.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:46:
Hallo,
Als je voorbeeldjes wilt hebben oid, msn je me maar effe
Ik zag de Canon ixus 60 bij media markt voor 188 euro..
Is niet bepaald duur toch ?
Ik heb me verder niet verdiept in de datum sinds dit apparaat gereleased is, maar dit lijkt me wel een leuke deal...
//edit
mm apparaat is ook al best oud.. een ixus 70 lijkt me verstandiger..
Is niet bepaald duur toch ?
Ik heb me verder niet verdiept in de datum sinds dit apparaat gereleased is, maar dit lijkt me wel een leuke deal...
//edit
mm apparaat is ook al best oud.. een ixus 70 lijkt me verstandiger..
[ Voor 16% gewijzigd door Kaspers op 21-05-2007 14:49 ]
was ik idd ook al naar het kijken?
goede deal voor 188 euro of niet?
goede deal voor 188 euro of niet?
Geloof dat de ixus 60 over het algemeen gaat voor ca 200-225€ afhankelijk van waar je het koopt.
Let wel, ik dacht net iemand te zien klagen over de ixus 65, volgens mij is dat dezelfde camera, alleen dan zonder optische zoeker en met een groter scherm.
Let wel, ik dacht net iemand te zien klagen over de ixus 65, volgens mij is dat dezelfde camera, alleen dan zonder optische zoeker en met een groter scherm.
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Nou ik heb zelf ook een ixus 65 en die bevalt me uitstekend! Heerlijk cameraatje met een fantastisch groot scherm en de foto's vind ik erg oké van dit apparaat!Ganymedus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:27:
Geloof dat de ixus 60 over het algemeen gaat voor ca 200-225€ afhankelijk van waar je het koopt.
mijn god... had je nou niet een foto kunnen nemen wat je camera goed doet?
deze niet goed gefocuste met mega veel ruis genomen foto maakt mijn telefoon nog beter
Heb zelf een Ixus 65 met onderwaterhuis voor het duiken. Net mijn 1e duiken gemaakt in Egypte met deze combinatie en ben erg te sprekn ! Toch wel goede kwaliteit foto's en erg handig groot scherm voor zo'n klein ding.(ammer genoeg ook wel weer niet te vergelijken met de fotos die ik schiet met m'n dlsr Enige minpuntje vind ik is dat je niet in RAW kan schieten. Verder erg tevreden en veel complimenten gehad over de foto's en het toestel. Zal over een tijdje als ik klaar ben met de bewerkingen (650+ foto's) eens wat foto's posten hier.
[ Voor 13% gewijzigd door AndereKoekoek op 25-05-2007 14:21 ]
Jah hallo, pas me eerste camera + stond volgens mij de iso waarde te hoog -_-
Ik zei dan ook, let wel, ik zag net iemand klagen over de ixus 65. M.i.: ik heb er gisteren even mee gespeeld ivm een vergelijk tussen twee toestellen, en de 65 blijft een super camera. Ik twijfel of de 75 het evenaart.SietzeJBL schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:40:
[...]
Nou ik heb zelf ook een ixus 65 en die bevalt me uitstekend! Heerlijk cameraatje met een fantastisch groot scherm en de foto's vind ik erg oké van dit apparaat!
Hmm volgens mij heb je nog niet echt een antwoord gekregen op deze vraag.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:42:
De Ixus heeft een kleinere sensor, 1/2.5 ". De Fujifilm F40fd heeft een 1/1.6 ". Ik krijg steeds meer het idee dat de F40fd een betere en lelijkere camera is, alleen of hij ècht beter is weet ik nog niet zeker. Een reviewer die ze beiden heeft getest heb ik nog niet kunnen vinden, misschien kan iemand me daarbij helpen?
Tja, de fuji heeft idd zo zijn voordelen. Ik hem zelf gisteren ook n mijn handen gehad. Helaas was er geen batterij bij geleverd. De specificaties zien er namelijk veelbelovend uit. Zeker de F40fd (zie review) ziet er erg goed uit. In formaat vergelijkbaar met de ixus serie. Alleen zeker de opmerking over de kleur echtheid die de camera vertoond, daar zou ik me eens in verdiepen als ik jou was.
[ Voor 49% gewijzigd door Ganymedus op 26-05-2007 10:19 ]
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Ik heb sinds vandaag de ixus 900 TI binnen, en ben er al flink mee aan het pielen geweest.
Mijn eerste indruk is erg goed, en in principe maakt de camera in de Auto stand erg mooie en goede foto's . Enige foto's waar hij in de auto stand moeite mee heeft zijn macro foto's .
Als ik manueel marco foto's neem zijn die heel goed en scherp .
Op auto krijgt hij dit niet voor elkaar .
Mijn eerste indruk is erg goed, en in principe maakt de camera in de Auto stand erg mooie en goede foto's . Enige foto's waar hij in de auto stand moeite mee heeft zijn macro foto's .
Als ik manueel marco foto's neem zijn die heel goed en scherp .
Op auto krijgt hij dit niet voor elkaar .
Verwijderd
Ik ben van plan om de nieuwe Canon digital Ixus 950 IS te gaan kopen via internet.
Aangezien hij zo nieuw is kan ik er maar weinig over vinden wat betreft reviews.
Iemand ervaring met deze camera? Of een mening er over?
Is het daadwerkelijk zo veel beter dan de 800IS?
Is hij die 100 euro meer waarder?
Aangezien hij zo nieuw is kan ik er maar weinig over vinden wat betreft reviews.
Iemand ervaring met deze camera? Of een mening er over?
Is het daadwerkelijk zo veel beter dan de 800IS?
Is hij die 100 euro meer waarder?