Deze week heb ik de nieuwe Ixus 860IS aanschaft. Zelf was ik al een 850IS (aka 800IS) gewend.
Het vernieuwde userinterface is naar mijn inziens sterk verbeterd, het scherm is groter en contrastrijker en nog duidelijk zichtbaar wanneer de zon er opschijnt. Het draaipookje rondom de knoppen aan het begin wel even wennen, maar na even oefenen, ook erg fijn te noemen. Wel zijn de knoppen wat kleiner geworden, wat mogelijk voor personen met grote handen wat vervelender kan zijn. Altijd kijken in de winkel voor aanschaf dus

De eerste resultaten vergeleken, en daarbij echter weinig tot geen verbetering zichtbaar.
Wel schijnt het focussysteem verbeterd te zijn, echter bij beide camera's zelf geen opmerkingen over. Vandaag met het mooie weer een stukje gewandeld en wat shots ermee gemaakt.
Al met al tot nu toe zeker geen spijt van de aanschaf, als "bijcamera" voor die situaties waarin ik geen zin of mogelijkheid heb mijn spiegelreflex mee te nemen.
Enkele voorbeeldfotos (rechtstreeks uit de camera, standaardinstellingen, iso 200) hieronder geplaatst voor de geinteresseerden. Zal komende week wat onder wat minder belichte omstandigheden fotograferen op statief met verschillende ISO's om te kijken hoe de camera daarbij presteert.