Canon Ixus i-zoom/50/55/60/65/70/75/750/800IS Ervaringen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 32.526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25104

DoD Cerberus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:27:
na wat zoeken/afwegen etc heb ik een ixus75 besteld.
vandaag binnengekregen, erg tevreden mee

zit echter met 1 klein puntje;
als ik de camera uitzet hoor ik vlak voordat de lens wordt ingetrokken een soort mechanisch rateltje uit de camera komen, net alsof er 2 radertjes langs mekaar schrapen ofzo...
hebben meer mensen dit ?
Heb zelf sinds gisteren ook een ixus 75 en dat 'mechanische rateltje' kent die van mij ook...
Je moet wel goed luisteren om het te kunnen horen en het treed inderdaad alleen op als de lens wordt ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25104

Heb naar aanleiding van het "rateltje" bij het intrekken van de lens contact gehad met canon. De helpdeskmedewerker heb ik dit geluid vervolgens via de microfoon laten horen. Zijn conclusie was, dat dit niet zo hoorde te zijn en hij adviseerde me de camera te retourneren. Vervolgens heb ik de camera -zoals geadviseerd- teruggebracht naar de zaak waar hij was gekocht, alwaar men niets vreemds constateerde... Bovendien bleken drie camera's van het type ixus 75 die daarop ter plekke werden uitgepakt (service!) hetzelfde geluidje te vertonen.
Conclusie is dus dat dit geluidje kennelijk bij de ixus75 hoort en het geen defect aan de camera is.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Een aantal foto's van de Ixus 860IS. Allemaal 100% crops (800x600, dus ff klikken), zonder bewerking. Alle foto's op f/2.8

ISO 80:
Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/ISO80.jpg

ISO 100:
Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/ISO100.jpg

ISO 200:
Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/ISO200.jpg

ISO 400:
Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/ISO400.jpg

ISO 800:
Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/ISO800.jpg

ISO 1600:
Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/ISO1600.jpg

Behoorlijk goed tot ISO400, maar ook ISO800 is bruikbaar. Daarboven gaat er teveel detail verloren.
Ik ben tevreden, ik had slechter verwacht :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mooooody schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:56:
Een aantal foto's van de Ixus 860IS. Allemaal 100% crops (800x600, dus ff klikken), zonder bewerking. Alle foto's op f/2.8

(boel fotos)

Behoorlijk goed tot ISO400, maar ook ISO800 is bruikbaar. Daarboven gaat er teveel detail verloren.
Ik ben tevreden, ik had slechter verwacht :)
Ik keur eigenlijk deze test niet goed. Doordat 100% crop bestaat uit stukje stof, zijn er weinig egale vlakken en daardoor komt de ruis veel slechter naar voren. Je zou eigenlijk gewoon een boek of een beeld tegen de egale achtergrond doen. Dan zal de ruis snel zichzelf verraden.
Met zo'n stof is er al zoveel kleurverschillen zootje in, dat stof in feite hele fotocrop al zichzelf "ruist". Dat is waarom ik de fototest niet waardig keurt. Ik wil egale vlakken zien, niet sterk verschillende ondergrond.
Alleen voor detail niveau en blurring (bekende methode bij hoge iso om details te vervagen om ruispunten minder sterk te maken) is deze stof wel waarneembaar. Maar niet om ruispunten te ontdekken.

• Mooody

Mooody

elmoody

Oh die kun je zo ff op internet vinden.
Deze test is alleen een aanvulling daar op.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:22
Ik heb mn oude Ixus 800IS mogen begraven, in het zand gevallen uit mn broek. Dus ben op zoek naar een andere. Voorkeur nu gaat uit naar een groothoeklens. Ik heb gezien dat de nieuwe IXUS 860IS uit is of komt maar ik zag ook de Panasonic Lumix DMC-TZ3. Heb hier een daar al wat review gelezen, maar ik vroeg me af wat jullie daar van vinden.

• Mooody

Mooody

elmoody

De TZ3 heeft een zeer sterke noise reduction. Hierdoor is ISO400 al niet eens meer te gebruiken (uitgesmeerde beelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204347

Ik heb een Duitse en Engelse handleiding gekregenbij mijn ixus 950 is....Weet iemand waar ik de NL versie kan downloaden? Kan iemand mij deze mailen? Alvast (weer) onwijs bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mooooody schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:14:
De TZ3 heeft een zeer sterke noise reduction. Hierdoor is ISO400 al niet eens meer te gebruiken (uitgesmeerde beelden).
Weet niet hoe je hier bij komt, maar de TZ3 heeft helemaal geen sterke noise reduction en foto's op 400iso zijn nog goed buikbaar en zien er niet uigesmeerd uit, hier een foto op iso 640.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rjz/fotos/P1000177.JPG

Hier het origineel http://home.wanadoo.nl/rjz/fotos/P1000177org.JPG

Anoniem: 204347 schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:20:
Ik heb een Duitse en Engelse handleiding gekregenbij mijn ixus 950 is....Weet iemand waar ik de NL versie kan downloaden? Kan iemand mij deze mailen? Alvast (weer) onwijs bedankt!
Mag ik al een kick geven aan mijn eigen verzoek? Of krijg ik dan gelijk weer gezeur? Ik weet niet precies wat de regels daarvan zijn qua tijd...Tja ik ben gewoon slecht in Engels en Duits begrijp ik al helemaal niet.

Meerdere mensen op dit forum hebben de ixus 950 IS....als jullie de nederlandse handleiding hebben...willen jullie die dan svp mailen? partysnipes (at) hotmail (punt) com...ALVAST ONWIJS BEDANKT!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 204347 op 19-09-2007 15:34 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Happy2000 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:37:
[...]

Weet niet hoe je hier bij komt, maar de TZ3 heeft helemaal geen sterke noise reduction en foto's op 400iso zijn nog goed buikbaar en zien er niet uigesmeerd uit, hier een foto op iso 640.
[afbeelding]

Hier het origineel http://home.wanadoo.nl/rjz/fotos/P1000177org.JPG
Euh, kijk nog eens naar je eigen foto :{
Voor ISO640 valt de hoeveelheid ruis erg mee, maar zijn ook het meeste fijne details uit je foto weg.
En dan post je een foto op 1334x889 pixels. (1.2 mp foto) Ik wil dan niet weten hoe het echte origineel er uit ziet.

Ter vergelijking: Pak eens een foto van de Fuji F31fd op ISO800. Zelfs foto's van een Ixus950IS/860IS zien er op ISO800 gedetailleerder uit dan wat jij nu laat zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 22-09-2007 13:42 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 204347 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:33:
[...]

Mag ik al een kick geven aan mijn eigen verzoek? Of krijg ik dan gelijk weer gezeur? Ik weet niet precies wat de regels daarvan zijn qua tijd...Tja ik ben gewoon slecht in Engels en Duits begrijp ik al helemaal niet.

Meerdere mensen op dit forum hebben de ixus 950 IS....als jullie de nederlandse handleiding hebben...willen jullie die dan svp mailen? partysnipes (at) hotmail (punt) com...ALVAST ONWIJS BEDANKT!!!
Zoek eens op de site van Canon, daar staat de PDF meestal wel op.
Ik vraag me alleen af wat je denkt te vinden in de handleiding wat je na 10 minuten spelen nog niet kan weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:44:
[...]

Zoek eens op de site van Canon, daar staat de PDF meestal wel op.
Ik vraag me alleen af wat je denkt te vinden in de handleiding wat je na 10 minuten spelen nog niet kan weten :)
Uiteraard ben ik op de site van Canon mijn zoektocht begonnen. Ik hoopte wat meer te vinden over de handmatige instellingen zoals bijvoorbeeld de iso waardes. Daar ben ik best nog een leek in....Daarnaast heb ik alle menus ed goed doorgenomen en is mij het meeste wel duidelijk, echter zal je altijd zien: er zitten vast meerdere zaken in die ik nog niet gezien heb....

Dus als mensen de uitgebreide Nederlandse handleiding hebben.....dan graag... _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Als het goed is heb je de handleiding in alle talen op cd erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-07 08:54
Mooooody schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:39:
Euh, kijk nog eens naar je eigen foto :{
Voor ISO640 valt de hoeveelheid ruis erg mee, maar zijn ook het meeste fijne details uit je foto weg.
En dan post je een foto op 1334x889 pixels. (1.2 mp foto) Ik wil dan niet weten hoe het echte origineel er uit ziet.

Ter vergelijking: Pak eens een foto van de Fuji F31fd op ISO800. Zelfs foto's van een Ixus950IS/860IS zien er op ISO800 gedetailleerder uit dan wat jij nu laat zien.
Ik heb zelf een F30. Leuke camera maar ik vind die hele F-serie ZWAAR overrated. Leuk die iets grotere sensor met z'n stuk minder ruis dan "de rest". Wat schijnbaar elke keer weer wordt vergeten is dat de lens van die F-series zo ongelofelijk traag is (veel trager op 108mm dan de TZ3 op 280mm), en hij heeft geen stabilisatie: je MOET dus wel hoog de iso's in als je ook maar een beetje gaat inzoomen. Dus per saldo ben je net zo slecht, of wellicht nog slechter af dan met een andere camera.

Er wordt zo panisch gedaan over wat ruis de laatste jaren, alsof dat het enige is wat insteressant is, dat vergeten wordt dat een TZ3 met z'n gestabiliseerde 28-280mm in broekzakformaat wel een ontzettend prettige package is die je overal mee naar toe kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Ik heb een ixus 60 en ben er wel blij mee maar vind toch dat hij in het donker niet heel erg mooie foto's maakt en dat ik toch ook vaak op foto's rode ogen zie bij de personen die ik fotografeer.
Ook zie ik vaak vlekken op foto's wanneer ik de flits gebruik bij bv stofdeeltjes, maar dit gebeurd ook buiten.

Ik wil een nieuwe camera kopen en ben nu aan het twijfelen of ik wel een ixus 75 moet nemen.
Kan iemand mij vertellen of bovengenoemde zaken normaal zijn bij de ixus 60 en dat de ixus 75 daar minder last van zal hebben. Wat zijn jullie ervaringen met het fotograferen met de beide camera's in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:22
catchingfire schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:11:
[...]
Er wordt zo panisch gedaan over wat ruis de laatste jaren, alsof dat het enige is wat insteressant is, dat vergeten wordt dat een TZ3 met z'n gestabiliseerde 28-280mm in broekzakformaat wel een ontzettend prettige package is die je overal mee naar toe kunt nemen.
We zullen het gaan testen, heb van de week de TZ3 besteld en al binnen, dus kunnen even wat foto's schieten in Beijing vanaf morgen 8)
(Zat te twijfelen tussen de Canon Ixus 860IS, maar toch maar voor deze gekozen ivm met de zoom, en stabilistie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Laatst online: 22:57
keet1 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:26:
Ik heb een ixus 60 en ben er wel blij mee maar vind toch dat hij in het donker niet heel erg mooie foto's maakt en dat ik toch ook vaak op foto's rode ogen zie bij de personen die ik fotografeer.
Ook zie ik vaak vlekken op foto's wanneer ik de flits gebruik bij bv stofdeeltjes, maar dit gebeurd ook buiten.

Ik wil een nieuwe camera kopen en ben nu aan het twijfelen of ik wel een ixus 75 moet nemen.
Kan iemand mij vertellen of bovengenoemde zaken normaal zijn bij de ixus 60 en dat de ixus 75 daar minder last van zal hebben. Wat zijn jullie ervaringen met het fotograferen met de beide camera's in het donker?
Ik denk dat het niets uit zal maken. Rode ogen komt voornamelijk doordat de flitser vlakbij de lens zit. Door een zgn voorflits heb je kans dat dat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44830

Deze week heb ik de nieuwe Ixus 860IS aanschaft. Zelf was ik al een 850IS (aka 800IS) gewend.
Het vernieuwde userinterface is naar mijn inziens sterk verbeterd, het scherm is groter en contrastrijker en nog duidelijk zichtbaar wanneer de zon er opschijnt. Het draaipookje rondom de knoppen aan het begin wel even wennen, maar na even oefenen, ook erg fijn te noemen. Wel zijn de knoppen wat kleiner geworden, wat mogelijk voor personen met grote handen wat vervelender kan zijn. Altijd kijken in de winkel voor aanschaf dus :)
De eerste resultaten vergeleken, en daarbij echter weinig tot geen verbetering zichtbaar.
Wel schijnt het focussysteem verbeterd te zijn, echter bij beide camera's zelf geen opmerkingen over. Vandaag met het mooie weer een stukje gewandeld en wat shots ermee gemaakt.
Al met al tot nu toe zeker geen spijt van de aanschaf, als "bijcamera" voor die situaties waarin ik geen zin of mogelijkheid heb mijn spiegelreflex mee te nemen.

Enkele voorbeeldfotos (rechtstreeks uit de camera, standaardinstellingen, iso 200) hieronder geplaatst voor de geinteresseerden. Zal komende week wat onder wat minder belichte omstandigheden fotograferen op statief met verschillende ISO's om te kijken hoe de camera daarbij presteert.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmvandepol/IMG_0092_s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmvandepol/IMG_0100_s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmvandepol/IMG_0124_s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmvandepol/IMG_0131_s.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
Emp-Hasis: Heb je misschien nog foto's gemaakt waar minder belichting was.
Ik zit erg te twijfelen tussen de ixus 75, 850/860IS en 860/960IS.

Ik heb nu zelf een ixus 60 en ben daar met mindere belichting niet tevreden over, oa door rode ogen op de foto en vlekken door de flits in beeld.

Als ik kijk op bv kieskeurig.nl krijgt de ixus 75 weer een betere beoordeling dan de ixus IS camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

keet1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:26:
Ik heb nu zelf een ixus 60 en ben daar met mindere belichting niet tevreden over, oa door rode ogen op de foto en vlekken door de flits in beeld.
"Vlekken door de flits in beeld", bedoel je daarmee de rook- en stofdeeltjes of sneeuw/regen die oplichten door de flits? Daar zal geen andere cameraflitser aan helpen, flitsen doet dat.

Zoek de oplossing dan in een camera die betere ruisprestaties heeft waardoor je niet hoeft te flitsen. Of het effect zoveel mogelijk beperken door de sterkte van de flite zoveel mogelijk te beperken. (Minder ruis bij een hogere ISO en/of lichtsterker glas, waardoor je al snel richting een dSLR gaat)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
Met dat vlekken door de flits bedoel ik idd weerkaatsing door bv stofdeeltjes. Ik heb eerder een digitale camera gehad van samsung een oude digimax.
Bij die samsung had ik geen problemen met vlekken en rode ogen door flits en met de ixus 60 die 3 jaar nieuwer is heb ik dat wel.
Dat vind ik wat vreemd en daarom twijfel ik of ik wel een canon wil kopen of een andere compacte digitale camera, of zijn dit echt de betere op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-07 16:48
Van de vakantie heb ik tijdens vuurwerk op een Hama-statiefje met mijn ixus 750 een foto geschoten op de vuurwerk-scene-stand. Ik vind het een rainte foto dus daarom wil ik hem met jullie delen:

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/5593/img2226gt6.jpg

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Heeft een van jullie ervaring met niet-originele batterijen voor de Ixus?

Ik zoek iets voor de Ixus 75 die ik binnenkort ga kopen, die gebruikt code NB-4L. Nu denk ik dat er zeker wel goede compatible batterijen te krijgen zijn alleen er is vast ook zooi bij hetgeen wordt aangeboden. Dus iemand een bepaald merk dat hij kan aanraden?

Ik vind via ebay dingen voor 10 euro, maar ook via webshops voor 25....heb geen idee of de prijs duidelijk de kwaliteit weergeeft of juist een koopje. De originele van Canon voor 40 is in ieder geval onnodig duur.

Anoniem: 242000

Ik heb net een IXUS 75 gekocht.

Gisteren snel even getest, en in ruimtes met relatief weinig licht, is het LCD scherm wel heel erg korrelig, is dit normaal? Nog mensen met deze ervaring?

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-07 12:27
Het LCD is altijd korrelig ja. De fotos zijn iig wel een heel stuk minder korrelig, maar dan nog hebben ze over het algemeen redelijk veel ruis

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Swoosh schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:57:
Heeft een van jullie ervaring met niet-originele batterijen voor de Ixus?

Ik zoek iets voor de Ixus 75 die ik binnenkort ga kopen, die gebruikt code NB-4L. Nu denk ik dat er zeker wel goede compatible batterijen te krijgen zijn alleen er is vast ook zooi bij hetgeen wordt aangeboden. Dus iemand een bepaald merk dat hij kan aanraden?

Ik vind via ebay dingen voor 10 euro, maar ook via webshops voor 25....heb geen idee of de prijs duidelijk de kwaliteit weergeeft of juist een koopje. De originele van Canon voor 40 is in ieder geval onnodig duur.
Heb er voor mijn 800IS een paar maanden geleden eentje gescored via eBay, voor 15€ en heb er geen klachten over. Heb ook voor in m'n andere Canon's een zooi niet-originele accu's en tot nu toe nog geen problemen ondervonden ermee, wat mij betreft doe je aan zo 'n niet-originele accu best een koopje.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat is het verschil tussen de Ixus 700 en 750. Alleen de grootte van het beeldscherm en de mogelijkheid in filmen?
De enige verschillen die ik kan vinden zijn namelijk:

Ixus 750:
Movie Clips Yes, 640 x 480, 30/15 fps, 320 x 240, 60/30/15 fps, 160 x 120 15 fps
LCD 2.5"
LCD Pixels 115,000
Ixus 700:
Movie Clips Yes, 640 x 480, 30 fps, 320 x 240, with audio
LCD 2.0"
LCD Pixels 118,000

Ik ga morge kijken voor een gebruikte Ixus 700. Het toestel is ooit gevallen en heeft het probleem gehad dat de lens niet helemaal in trekt. (Ik gok foutcode E18) De camera is toen gerepareerd maar heeft onlangs toch een aantal keer gehad dat de lens niet helemaal in trok. Maar de laatste tijd helemaal geen last meer van gehad. Hij wil er 90 euro voor hebben. Ik ga er morgen naar kijken.
Zijn er dingen waar ik op kan letten? Is hij deze 90 euro waard? (evan uitgaant dat hij het gewoon doet met een enkele keer deze hapering in de lens)
En als het de foutcode E18 is, is hij dan net zo "simpel" te repareren als de andere Ixus camera's met foutcode E18 waar verschillende handleiding over te vinden zijn op internet?

• Swoosh
dodge_911 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:02:
[...]

Heb er voor mijn 800IS een paar maanden geleden eentje gescored via eBay, voor 15€ en heb er geen klachten over. Heb ook voor in m'n andere Canon's een zooi niet-originele accu's en tot nu toe nog geen problemen ondervonden ermee, wat mij betreft doe je aan zo 'n niet-originele accu best een koopje.
Van welk merk zijn diegenen die jij hebt dan? Of staat er niks op :+

• Swoosh
Ik vind het trouwens verrekte moeilijk om te kiezen tussen de Ixus 75 met zwarte lens/ring en degene met een zilvere. Ben nu al 2 dagen aan het twijfelen. Zou veel makkelijker zijn als ik een van de twee lelijk vond...

Jullie nog een motivatie voor je eigen kleurkeuze...wetende dat het natuurlijk een persoonlijk iets is.

Anoniem: 41187

Ben zelf voor een camera aan het kijken, ga namelijk begin Februari voor 5 a 7 maanden op stage in Zuid Afrika . Hebben hier thuis een canon S45 vanaf het begin dat deze uitkwam, deze kan je niet meer vergelijken met de camera’s van tegenwoordig.
Mijn oog was gevallen op een Canon G9 , maar naar het lezen van dit topic is mijn mening toch veranderd. Helemaal toen ik meer info las over de Canon Ixus 950 IS. Een erg mooie compacte camera met mooie functies.
Nu begreep ik dat meer dan 8 MP overbodig werd voor normale foto’s , indien je graag foto’s bewerkt of fotograaf bent is dit natuurlijk anders. Vooral die stabilisator in de camera spreekt mij vooral aan, merk nu vaak dat foto’s bewogen zijn. Heb alleen nog niet echt gevonden wat een goede SD card is, weet dat er tegenwoordig verschillende soorten verkrijgbaar zijn.

Welke type raden jullie mij aan, denk zelf aan grote van 2 a 4 gb. Neem me laptop ook mee, dus die dient als opslag station.

Kwam een Joby Gorillapod Statief tegen, mooi compact statief dat zeer buigzaam is. Heeft iemand daar ervaring mee? Lijkt mij een erg handig statiefje.
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/gorillapod2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Hebben jullie ook last van ruis in het geluid als je filmpjes opneemt? In mijn geval gaat het om de Ixus 75. Is dit normaal of heb ik eentje met een slechte microfoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na vele reviews te hebben gelezen, is de G9 afgevallen.
Heb me nu gefocust op de Canon Ixus 860IS (SD870is )en de Ixus 950is (sd850is ).
Lijken beide erg veel op elkaar beide zijn 8 MP, de verschillen zijn :

Canon Ixus 860is
Zoom wide 28 mm
Zool tele 105 mm ( 3,8x)
LCD 3 inch
No viewfinder
Weight 155 g
No Timelapse recording
€ 305,-

Canon Ixus 950is
Zoom wide 35 mm
Zool tele 140 mm ( 4x)
LCD 2,5 inch
Viewfinder
Weight 165 g
Timelapse recording
€ 259,-

Het grootste verschil zit in de lens en het scherm. Ben erg benieuwd of je fatsoenlijk in het scherm kan kijken wanneer de zon er op schijnt. Dit is voor mij erg belangrijk, zeker wanneer er geen viewfinder meer op zit.

Zijn er meer mensen hier, die tussen deze 2 modellen hebben lopen twijfelen?
Denk dat ik deze week op zoek ga naar een winkel die ze beide verkoopt, iemand nog tips in de omgeving van Nijmegen? Zou ze allebei graag eerst willen zien voordat ik een besluit neem, welke ik aanschaf. Ook heeft de 950 is een draaischijf aan de zijkant zitten, waarmee je bepaalde functies kan bedienen. Dat heb ik zelf altijd er prettig gevonden, we hebben namelijk hier thuis een Canon S45 die heeft dat namelijk ook.

Voor mij zal de Ixus 950is meer dan genoeg zijn, is iets goedkoper. Heeft een leuke functie om naar een aantal seconde steeds een foto te nemen, en hiervan een film te maken.
Toch zal ik eerst de camera’s in het echt willen zien, kan namelijk nog geen keus maken na alle reviews die ik er over heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Die 860 heeft wel time lapse movie mode hoor. Verder is van de 860 is het voordeel de groothoeklens natuurlijk.

Ik heb de Ixus 75 sinds kort en die heeft eenzelfde 3 inch scherm en daarover kan ik zeggen dat hij goed te zien is, ook bij zonlicht. Ik mis in ieder geval geen optische zoeker. Op die compact camera's is die zoeker meestal toch erg klein dus vind ik het niet handig. Waar hij wel handig voor kan zijn is als je in continuous mode foto's maakt (meerdere foto's per seconde, burst mode) ..dan kan je namelijk een object beter blijven volgen door die zoeker, terwijl als je alleen een schermpje hebt het even duurt voordat het daarop wordt weergegeven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
kheb een paar dagen geleden een 860IS gekocht voor erbij. Bij digitalstreet in Beuningen (dus omgeving nijmegen), die heeft ze gewoon op voorraad. Ik zou wel op een doordeweeksedag gaan en niet op vrijdagavond of in 't weekend (DRUK!!).
Scherm is goed af te lezen in zonlicht, echt een stuk beter dan de 'oude' ixussen van een paar jaar geleden, ik mis het zoekertje eigelijk niet op zo'n cameraatje. (maar heb 'm naast m'n dslr's)
Heb ook getwijfeld over de 950, maar die 28mm groothoek van de 860 vind ik echt een uitkomst.
En hij kan indd ook timelapses maken :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

abrakadaver schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:05:
kheb een paar dagen geleden een 860IS gekocht voor erbij. Bij digitalstreet in Beuningen (dus omgeving nijmegen), die heeft ze gewoon op voorraad. Ik zou wel op een doordeweeksedag gaan en niet op vrijdagavond of in 't weekend (DRUK!!).
Scherm is goed af te lezen in zonlicht, echt een stuk beter dan de 'oude' ixussen van een paar jaar geleden, ik mis het zoekertje eigelijk niet op zo'n cameraatje. (maar heb 'm naast m'n dslr's)
Heb ook getwijfeld over de 950, maar die 28mm groothoek van de 860 vind ik echt een uitkomst.
En hij kan indd ook timelapses maken :)
Klopt jullie hebben gelijk over de timelapses :P, had het gisteren avond gelezen in andere reviews.
Ben er zelf ook uit, ga voor de 860IS, de groothoek heeft zeker voordelen.
Zoekertje heb ik zelf nooit gebruikt met de oude camera die wij op dit moment hebben.
Goed om te lezen dat het lcd goed is af te lezen in het zonlicht.

Digitalstreet ga ik denk ik ook naar toe, zou hem wel eerst eventjes uit willen proberen. Las dat de bediening lastig kan zijn indien je grote vingers heb. Dan heb ik het vooral over het wieltje.
Hebben jullie daar zelf problemen mee ondervonden ? De animatie ziet er wel gelikt uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Swoosh schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:55:
Hebben jullie ook last van ruis in het geluid als je filmpjes opneemt? In mijn geval gaat het om de Ixus 75. Is dit normaal of heb ik eentje met een slechte microfoon?
Bump. Iemand die dit even kan testen met zijn Ixus? Is er ruis in het geluid als je een filmpje opneemt in een rustige omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
Swoosh schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:22:
[...]

Bump. Iemand die dit even kan testen met zijn Ixus? Is er ruis in het geluid als je een filmpje opneemt in een rustige omgeving?
Mijn Ixus 70 (feitelijk dezelfde, echter kleiner LCD en betere behuizing) heeft een behoorlijk hoog frequente toon in de opnames. Vrij irritant is het wel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik zit op dit moment ook te twijfelen tussen de 860 en de 950. Het viel mij op dat de 860 de scene instelling mist, waarmee meteen goede instellingen hebt voor binnen, vuurwerk, portret, strand, nacht etc.
Al met al denk ik dat ik binnenkort de 860 haal, maar ga er nog een paar nachten over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
baquelappe schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:39:
[...]

Mijn Ixus 70 (feitelijk dezelfde, echter kleiner LCD en betere behuizing) heeft een behoorlijk hoog frequente toon in de opnames. Vrij irritant is het wel te noemen.
Hmm...dat is dan weer iets anders? Wat ik ervaar is een statisch geluid dat constant op de achtergrond klinkt. Zoals je op de radio hoort als je niet op een zender staat afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
_l_Arjan_l_ schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:59:
Ik zit op dit moment ook te twijfelen tussen de 860 en de 950. Het viel mij op dat de 860 de scene instelling mist, waarmee meteen goede instellingen hebt voor binnen, vuurwerk, portret, strand, nacht etc.
Al met al denk ik dat ik binnenkort de 860 haal, maar ga er nog een paar nachten over slapen.
De 860 heeft wel die scene modes die jij bedoelt. Check het maar op de Canon site zelf, scrollen naar kopje "Opnamemodi en My Colors" hier:

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/IXUS/Digital_IXUS_860_IS/index.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik had de 950 en de 860 op de canon site via de [url=http://www.canon.nl/for_home/compare_products/loadcomparator.asp?prod=2048B006AA;2341B007AA;&lang=NL&country=NL&dir=/for_home/product_finder/cameras/digital_camera/ixus/]productvergelijker[/ul] gekeken en daar stonden deze modi alleen bij de 950. Maar het is mooi dat de 860 ze toch heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een Ixus 700 en heb het welbekende E18 probleem. Het probleem is gekomen nadat ik in een ijskoude miezer-regen een foto aan het maken was (boven op het hoogste gebouw in parijs) Dus ik denk dat er vuiligheid in de lens gekomen is. De lens ging toen niet meer naar binnen. Ik heb toen de camera warm in mijn jas gehouden en na ongeveer een half uur / uur ging hij weer naar binnen en kon ik foto's maken. Een uur later had ik echter weer hetzelfde probleem. Alleen nu gaat hij er niet meer uit. Hij komt er een paar milimeter uit en gaat dan piepen met de E18 code, en gaat vervolgens weer dicht. Foto's kijken kan ik echter wel, maar foto's maken niet. Ik heb het volgende al geprobeerd, maar niets hielp:

- Camera tot kamer temperatuur laten opwarmen (gewoon ergens neerzetten en laten staan) want het was buiten koud.
- accu een paar uur eruit gehad, en toen weer terug.
- andere accu gepakt.
- accu helemaal opgeladen en opnieuw geprobeerd.
- sd-kaartje erin / eruit / paar uur zonder sd / etc.
- licht de lens proberen te bewegen om te kijken of hij dan los zou schieten en terug zou klikken
- een tik gegeven op de camera (uiteraard een zachte tik, niet meppen. Het blijft elektronica) Niet op de lens zelf maar op de behuizing
- usb kabel aansluiten en dan aan

Maar dit werkte dus allemaal niet. Heeft iemand nog andere ideëen wat ik kan proberen?
Anders zal ik hem toch maar moeten open maken. Weet iemand een handleiding voor een Ixus 700 of een model wat er op lijkt (ixus 750, misschien ook de 800, 900, etc) Want de handleidingen die ik vind zijn van een oud model ixus of van een grotere powershot. Ik heb er liever een van een wat moderner model wat meer op de Ixus 700 lijkt.

Anoniem: 95513

Heeft de Ixus 75 geen Time-elaps?

Heb ondertussen de Ixus 860 Is al weer een week, heb nog niet erg veel foto's mee gemaakt.
Maar hij vevalt me erg goed, ook de bediening werkt uitstekend. Ben er echt ontzettend blij mee, top product en dat voor die afmeeting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 16:43
Heb sinds zaterdag ook de Canon IXUS 950 IS. Gekocht op het vliegveld van Taipei (Taiwan). Voor zo'n 210 euro, omgerekend. Toch niet verkeerd! :) Bevalt vooralsnog erg goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 10:11

WR.

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de zilveren ixus 75, maar tot nu toe geen winkel gevonden die hem op voorraad heeft. Vraag me dan ook af, of hij nog wel leverbaar is.Weet iemand misschien een winkel die deze op voorraad heeft liggen voor een schappelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170121

Ik weet dat wij ze bij Office Centre hebben voor 189ex, voorwaarde is uiteraard dat je een bedrijfskaart hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 23:05
Ondertussen is hij bij Office Centre 189 euro incl btw en ook bij Booms in Amsterdam is hij ook 189 euro incl btw

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Weet iemand hoe je de Ixus 950 IS zo instelt dat hij automatisch mappen aanmaakt?
M'n vorige camera maakte bij de 100ste foto een nieuwe map 101 aan, maar deze cam blijft op 100 staan en telt de foto's door.
Daarnaast zou ik graag willen weten of het mogelijk is om de camera vanaf een bepaald nummer te laten tellen.
Helaas heb ik geen handleiding en kon ik geen info vinden over dit onderwerp.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Binnenkort (maart) komt de Ixus 80 uit.

Hij is er in 4 verschillende kleuren (silver, pink, caramel en chocolate)

Aangezien ik mijn A70 na 5 jaar nu een lomp apparaat begint te worden en ik de batterijen beu ben, heb ik wel interesse in deze Isux 80.

Mijn vriendin zocht nog een kado voor mijn aanstaande verjaardag, dus dit lijkt me een perfect iets.

Hij mag trouwens ook wel in de TT :)

Kijkt er nog iemand uit naar deze camera?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Sc0rPi0N schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:11:

Aangezien ik mijn A70 na 5 jaar nu een lomp apparaat begint te worden en ik de batterijen beu ben, heb ik wel interesse in deze Isux 80.

Mijn vriendin zocht nog een kado voor mijn aanstaande verjaardag, dus dit lijkt me een perfect iets.

Ixus 80 IS ;) Dat lijkt me het perfecte cameratje om altijd bij je te hebben :9

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

BlizzarD schreef op zondag 17 februari 2008 @ 21:44:
[...]

Ixus 80 IS ;) Dat lijkt me het perfecte cameratje om altijd bij je te hebben :9
Daarom ook mijn pa heeft de ixus 70 IS en dat is gewoon een mooi dingetje.
En ik wil af van batterijen. Dan maar een tweede accu.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Voor zover ik weet is de Ixus 70 niet IS hoor :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 15:55
Sc0rPi0N schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:11:

Ik kijk naar deze camera uit omdat ik daardoor een prijsverlaging verwacht op de Ixus 75 die ik graag wil kopen :)

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren nog zitten kijken bij letsgodigital, maar ik vind dat grote scherm toch ook wel wat hebben.

De 860 is en de 75 is hebben dat (3 inch ipv 2,5 inch)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:39

OMX2000

By any means necessary...

Ligt het aan mij maar is er het verschil tussen de 80is 950is en 860is niet erg groot?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Het verschil tussen de 950 en 860 is voornamelijk de groothoeklens van de 860 en het zoomvermogen. Met de 950 kun je verder inzoomen dan de 860. De 860 heeft een groter LCD scherm.
De 950 en 80 hebben een optische zoeker, de 80 is weer een tikkeltje kleiner en lichter dan de 950 en 860.
Over verschillen in fotokwaliteit zul je wat revieuws moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 21:51
Vraag is hier al eerder gesteld maar was nog geen antwoord op gekomen;
Als ik de geheugen kaart wissel in mijn 860is dan begint ie weer opnieuw met foto's te nummeren. Hoe is dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137471

wmeester schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:59:
Vraag is hier al eerder gesteld maar was nog geen antwoord op gekomen;
Als ik de geheugen kaart wissel in mijn 860is dan begint ie weer opnieuw met foto's te nummeren. Hoe is dit te voorkomen?
Ik ken die 860is niet (heb er geen) maar met mijn andere camera's was daar een menu optie voor. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er ook niet zo'n optie op die ixus zit, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Na een lange zoektocht eindelijk besloten na de powershot G9 (toch iets te duur) de 960 aan te gaan schaffen.

Tot dat ik vandaag zie dat de 970 er aan komt _/-\o_
Optische zoom is beter, iets minder MP (10 ipv 12.2), beter lcd scherm en en nog wat zaken.

Ik kan wel een weekje wachten :)

Liever een 2008 model dan een 2007 model. Zeker omdat ze in de 970 wat zaken opnieuw hebben vervaardigd (optische zoom nu 5 x )

Prijsverschil is nihil tussen de 960 en de 970 dus de keuze is nu wel snel gemaakt.

En nu maar wachten...

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572

ik zou eerst de reviews maar even afwachten. Ik heb 2 weken terug een 860 binnengekregen en 4 dagen later was deze alweer overleden. Het bleek dat er een hele Canon productielijn slecht was en deze vrijwel allemaal zijn teruggekomen. Heb dan ook mn geld teruggekregen.
Ik vind de 970 ook heel verleidelijk maar iets zegt mij dat ik er beter even mee kan wachten.

De Fuji f100fd komt er namelijk ook aan binnen een paar weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
Is hier nog wat aan te doen:

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/4043/30786694qh1.jpg

Ixus 70. Hij maakt gewoon nog prima foto's, maar op het display kun je niks meer zien. M'n broertje had hem geleend voor een weekendje weg, dat is ook meteen de laatste keer maar daar heb ik nu niet zoveel meer aan.. |:(

Hij zegt dat hij hem absoluut niet heeft laten vallen. Het display zelf vertoont ook geen krassen of barsten, het is de laag die eronder zit.

Iemand een idee?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Magnolia schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:05:

[afbeelding]

Ixus 70. Hij maakt gewoon nog prima foto's, maar op het display kun je niks meer zien. M'n broertje had hem geleend voor een weekendje weg, dat is ook meteen de laatste keer maar daar heb ik nu niet zoveel meer aan.. |:(

Hij zegt dat hij hem absoluut niet heeft laten vallen. Het display zelf vertoont ook geen krassen of barsten, het is de laag die eronder zit.

Iemand een idee?
Volgens mij gaan schermpjes dat doen door vocht. Kun je volgens mij weinig aan doen behalve het scherm vervangen.
Misschien kun je contact opnemen met https://www.etbass.nl/crp/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Kan je dat ook zelf doen? Zou openschroeven en droog fohen helpen? Of misschien een nieuw schermpje bestellen via eBay ofzo?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Garantie claimen aangezien er geen schade sporen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Er zit geen garantie (meer) op, ik heb hem 1.5jr geleden gekocht via Marktplaats.nl. Is zo'n schermpje niet los verkrijgbaar?

[ Voor 19% gewijzigd door Magnolia op 04-04-2008 15:39 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259850

Ik heb vorige week de Canon Ixus 970 IS gekregen van mijn ouders.
Wat een geweldige camera!! maakt super mooie foto's, beter dan mijn Samsung van 5 jaar oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb al een tijdje een 850IS. Bij de reviews la sik dat de beeldstabilisatie echt briljant is omdat je nauwelijks nog bewogen foto´s maakt. Maar ik moet zeggen dat ik toch nog regelmatig foto´s maak met lichte bewegingsonscherpte. Vooral als ik mensen een foto voor me laat maken.

Nu vroeg ik me dus af of de beeldstabilisatie wel werkt (hij staat overigens aan en hij wordt ingeschakeld op moment dat je de foto maakt, dat werd aangeraden in de reviews als beste stand). Hoe kun je dat makkelijk testen? Dus uitsluiten dat het verschil niet is ontstaan door een toevalligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

Schopje voor deze mooie serie van Canon.

Heb gisteren de 80 IS gekocht voor mij vader als cadeautje.

Die IS is briljant heerlijk dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 10:34
Ik zit te twijfelen over het kopen van een nieuwe camera, en een van de mogelijkheden is de ixus 70/ 80IS. Heeft die IS functie echt meerwaarde? Bij mijn vorige camera (Nikon 5200, verder prima ding) had ik vooral problemen met bewogen foto's en in het donker fotograferen. Die 2 punten moeten echt goed in orde zijn bij mijn volgende camera, mogelijk een ixus dus.

ZIjn er voor de prijs van een ixus 80 (ca 200€ als ik de prijswatch aanhoudt) nog echt concurrenten op dit compact-camera vlak? Vooral van belang zijn dan: snel scherpe foto's kunnen schieten (dus geen lange opstarttijden etc), en een redelijk goede prestatie met binnen-foto's.... Verder nog een aparte vraag: iemand ervaring met HDRI foto's maken met de ixussen? Ik meen dat je daarvoor verschillende exposured foto's moet hebben, dit is wel in te stellen met de meeste ixus camera's meen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 23:28
Voor de vakantie heb ik nog een 860IS gekocht, en die bevalt enorm. Ik heb een hele serie foto's van een kerk in Griekenland bij kaarslicht (de buitenkant dus!) en ie zijn bijna allemaal goed gelukt!

Ja, het kan nog steeds fout, en het verricht echt geen wonderen maar het help ontzettend.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

Ivos schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:27:
Ik zit te twijfelen over het kopen van een nieuwe camera, en een van de mogelijkheden is de ixus 70/ 80IS. Heeft die IS functie echt meerwaarde? Bij mijn vorige camera (Nikon 5200, verder prima ding) had ik vooral problemen met bewogen foto's en in het donker fotograferen. Die 2 punten moeten echt goed in orde zijn bij mijn volgende camera, mogelijk een ixus dus.

ZIjn er voor de prijs van een ixus 80 (ca 200€ als ik de prijswatch aanhoudt) nog echt concurrenten op dit compact-camera vlak? Vooral van belang zijn dan: snel scherpe foto's kunnen schieten (dus geen lange opstarttijden etc), en een redelijk goede prestatie met binnen-foto's.... Verder nog een aparte vraag: iemand ervaring met HDRI foto's maken met de ixussen? Ik meen dat je daarvoor verschillende exposured foto's moet hebben, dit is wel in te stellen met de meeste ixus camera's meen ik?
Ik heb een Ixus gehad zonder IS en heb een aantal foto's genomen met de IS. Ik moet zeggen dat het wel scheelt. Heb hem niet uitgebreid kunnen testen. Ik vond wel erg relaxt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259850 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:03:
Ik heb vorige week de Canon Ixus 970 IS gekregen van mijn ouders.
Wat een geweldige camera!! maakt super mooie foto's, beter dan mijn Samsung van 5 jaar oud :P
en nu doet ie t al niet meer :(
Net een stuk of 30 foto's gemaakt, batterij was al wat leeg (knipperde), ik wil de camera uitzetten en ineens :"lens fout, herstart camera".
lens wil ook niet meer naar binnen, ik andere (volle) accu erin, maar hij doet nog niks.
niet laten vallen, altijd voorzichtig mee gedaan.. hopelijk kunnen ze em snel repareren, want over 3 weken gaan we al op vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe..ik had precies hetzelfde met mijn ixus 860. Schijnt heel vaak voor te komen laatste tijd bij de ixus xxx modellen aangezien Canon slechte onderdelen gebruikt. Ik heb de mijne gehaald bij camera4all en heb direct mn geld teruggekregen. Ze wilden me niet eens meer een andere geven omdat die hele ixus xxx serie volgens hun hopeloos was.
Heb nu een Panasonic TZ5 en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Had ik eigelijk direct moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gelukkig nog geen problemen gehad met mijn ixus 970.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb em vandaag teruggebracht naar waar mn vader em heeft gekocht. Hij gaat bellen met Canon hoe lang het gaat duren.. Als ie niet binnen 3 weken terug is, krijgen wij voor de vakantie een andere om te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het binnen 7 dagen is gebeurd (zoals bij mij) heb je zowieso wettelijk recht op je geld terug of direct een nieuwe. Je mag zelf kiezen. Met Canon doe je verder geen zaken. Is het langer dan 7 dagen dan heb je een beetje pech om het zo maar te zeggen en zal hij waarschijnlijk idd gerepareerd moeten worden. Hoop voor je dat het dan niet te lang duurt.
Ik had een beetje 'geluk' dat ik in het begin de camera direct al intensief ging uit proberen waardoor ik na 3 dagen al op dit probleem ben gestuit.

Digitale Camera binnen week overleden

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 200572 op 30-05-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Laatst online: 11-06 12:52
Ik heb een vraagje omtrent de accu en het opladen. Ik heb een Ixus 860 IS gekocht en deze wil ik meenemen op vakantie naar Canada. Kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb om mijn accu daar op te laden? Er zit een battery charger bij CB-2LXE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Laatst online: 15-07 16:48
Hallo mensen,

Ik had een vraag:
Is het eigenlijk mogelijk om in een ixus 750 SDHC (van 4 GB of groter) te gebruiken?
b.v.d. voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Anoniem: 200572 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:05:
hehe..ik had precies hetzelfde met mijn ixus 860. Schijnt heel vaak voor te komen laatste tijd bij de ixus xxx modellen aangezien Canon slechte onderdelen gebruikt. Ik heb de mijne gehaald bij camera4all en heb direct mn geld teruggekregen. Ze wilden me niet eens meer een andere geven omdat die hele ixus xxx serie volgens hun hopeloos was.
Heb nu een Panasonic TZ5 en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Had ik eigelijk direct moeten doen :)
Ja komen daar veel betere foto's vanaf?

Heb vandaag een 860is gekocht maar vind de fofo's niet echt super.
Binnen en buiten met zon erg donker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Magnolia schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:05:

[afbeelding]

Iemand een idee?
Zelfde gehad met mijn canon ixus 40, is er ook spontaan mee opgehouden. Display probleem maar goed had hem al 2 a 3 jaar ofzo.

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213388

Hoi,

Na vandaag zeer teleurgesteld te zijn geweest in de casio toestellen en de panasonic qua beeldkwaliteit, weet ik dat ik voor de CANON ixus serie ga! Eindelijk heb ik een richting!

Ik heb een vraagje over de ixus serie.
Ik zit te twijfelen tussen de canon ixus 85is OF de canon 860is!!!

De groothoek van de 860is spreekt me erg aan...maar is deze camera snel??? Ik wil wel een snelle camera en het liefst ook snel opgeladen na het flitsen voor een volgende flits etc etc.
En hoe is de beeldkwaliteit???
Is de beeldkwaliteit van de 85is zoveel beter dan die van de 860is??? Is er meer ruis in de foto's van de 85is?

Welke vinden jullie beter of raden jullie me aan...mijn gevoel zegt me dat die 85 beter is, want zijn voorlopers waren ook top...maar die groothoek van die 860 lijkt me ook zo makkelijk!

Dus....de 860is of de 85is....prijs maakt me niets uit....het gaat er mij om welke beter is naar jullie mening

(of zijn de vorige van ixus beter, zoals de 80 en 75?)

Graag jullie ervaringen en mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
Anoniem: 213388 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:45:

Dus....de 860is of de 85is....prijs maakt me niets uit....het gaat er mij om welke beter is naar jullie mening

(of zijn de vorige van ixus beter, zoals de 80 en 75?)

Graag jullie ervaringen en mening!
Ik heb zelf eerst de IXUS-75 gehad, maar ben overgestapt op de 860 vanwege de groothoek lens én de Stabalisator ! Hierdoor krijg je bij het uit de hand fotograferen bij weinig licht toch scherpe foto's en ook met het maken van filmpjes is dit ideaal.
Kwalititatief zijn de foto's net zo goed als van de 75. Dus ik zou absoluut voor de 860IS gaan.

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Anoniem: 130034

Onder in het beeld van mijn IXUS 970IS staat een hand met daarin een kruisje.

Wat is de betekenis daarvan ?

Verder is het wel een erg fijn toestel wat onder de meeste omstandigheden scherpe foto's leverd.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 130034 op 14-08-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Magnolia schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:09:
Kan je dat ook zelf doen? Zou openschroeven en droog fohen helpen? Of misschien een nieuw schermpje bestellen via eBay ofzo?
Ik heb het schermpje van mijn ixus 60 zelf vervangen. Een setje (stevige!) kleine schroevendraaiers en wat geduld is voldoende. het is wel een prutswerkje, maar uiteindelijk is het me wel gelukt.
www.etbass.nl/partsportal voor onderdelen.

De flits van mijn ixus 60 is stuk. het opladen van de flits blijft duren. Ook zijn mijn batterijen plots heel erg snel leeg. Als ik de batterij er gewoon een dag of twee laat inzitten is die leeg zonder dat die ook maar heeft aangestaan. Iemand hier ervaring mee? Of weet waaraan dat kan liggen?

[ Voor 23% gewijzigd door Teun_2 op 16-08-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Laatst online: 28-10-2023
Maatje schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:06:
[...]

Ik heb zelf eerst de IXUS-75 gehad, maar ben overgestapt op de 860 vanwege de groothoek lens én de Stabalisator ! Hierdoor krijg je bij het uit de hand fotograferen bij weinig licht toch scherpe foto's en ook met het maken van filmpjes is dit ideaal.
Kwalititatief zijn de foto's net zo goed als van de 75. Dus ik zou absoluut voor de 860IS gaan.
Heb zelf ook een ixus 75. Ik vind hem prima. Groothoek is heel tof. Hoevaak gebruik je dat?

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
Zelf twijfel ik tussen de Ixus80IS en de 860IS. Grootste verschik tussen de twee is -volgens mij- dat de 860 een groothoek lens heeft. Kan je met zo'n groothoeklens ook nog normale foto's nemen? Wat is precies het verschil tussen groothoek en normaal en wanneer gebruik je het?

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
kavorka schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:47:
Zelf twijfel ik tussen de Ixus80IS en de 860IS. Grootste verschik tussen de twee is -volgens mij- dat de 860 een groothoek lens heeft. Kan je met zo'n groothoeklens ook nog normale foto's nemen? Wat is precies het verschil tussen groothoek en normaal en wanneer gebruik je het?
Staat hier keurig uitgelegd: Wikipedia: Groothoeklens

Met een groothoeklens op een compactcamera kun je ook gewone foto's maken. Je gebruikt het wanneer je een groter gebied op je foto wilt hebben dan dat je normaal, met bijv. 35mm kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Zijn er mensen die met hun IXUS 75 aan CHDK hebben gedaan? Een mod tootlje voor op je camera? Erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Een alternatieve firmware die wat meer mogelijkheden unlocked. ik had hem op mijn 860. leuk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Zoutvat schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:00:
[...]

Een alternatieve firmware die wat meer mogelijkheden unlocked. ik had hem op mijn 860. leuk ding.
Jup. Geheel schadeloos ook, en je warranty vervalt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
wiki voor chdk: http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK

[ Voor 39% gewijzigd door Teun_2 op 07-01-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
ixus 860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 17:25
Jammer dat er nooit een vervolg op dit topic gekomen is met de huidige Canon reeks(en). Ik raak helemaal de weg kwijt tussen de Powershots en Ixussen, te meer de naamgeving buiten NL/EU net anders, maar toch hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Voor je probleem heeft men dpreview uitgevonden. In de link zie je zowel de US naam als de EU naam staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 17:25
I know, maar dan nog ben je gigantisch aan het heen en weer zoeken en opschrijven om een overzicht/inzicht te krijgen. Met name omdat je daar niet bij side-by-side niet op merk naam kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 20:12

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
lol, dat er nog wel eens in mijn oude topic gepost wordt :P

@flipjevandejam

je kan best naast elkaar vergelijken op dpreview hoor :)

http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

mooie alles naast elkaar en ook van verschillende merken. Let alleen wel op de naamgeving aangezien ze de US namen vaak gebruiken van de canons. Dus even de correcte namen noteren en dan kan het vergelijken beginnen :) Succes ermee

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste