Canon Ixus i-zoom/50/55/60/65/70/75/750/800IS Ervaringen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 32.543 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zelf ben ik ook in de race voor een 950IS. Ik wilde eerst voor de 900ti gaan, maar heb toch besloten dat ik wel eentje met IS wil.

Reviews zijn er nog niet, maar zal eerdaags wel komen, in een aantal landen is hij al uit.
In dit forum zijn al wat fotos te vinden.
http://forums.dpreview.co...rum=1010&message=23297987

Zelf wacht ik zoiezo nog een maandje, dan zal ie volop in nederland te krijgen zijn en zullen de prijzen ook nog wat gedaald zijn.
Ook verwacht ik dan meerdere reviews van de camera.
In mijn ogen is ie die 100 extra euro nu al meer dan waard.
Beter scherm, sdhc support, digic 3, langer filmen. tov van de 800 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:01:
Hallo,

Zelf ben ik ook in de race voor een 950IS. Ik wilde eerst voor de 900ti gaan, maar heb toch besloten dat ik wel eentje met IS wil.

Reviews zijn er nog niet, maar zal eerdaags wel komen, in een aantal landen is hij al uit.
In dit forum zijn al wat fotos te vinden.
http://forums.dpreview.co...rum=1010&message=23297987

Zelf wacht ik zoiezo nog een maandje, dan zal ie volop in nederland te krijgen zijn en zullen de prijzen ook nog wat gedaald zijn.
Ook verwacht ik dan meerdere reviews van de camera.
In mijn ogen is ie die 100 extra euro nu al meer dan waard.
Beter scherm, sdhc support, digic 3, langer filmen. tov van de 800 dan.
Heb hem zojuist het volgende besteld.

* Canon Digital Ixus 950IS (incl. 2 jaar garantie)
* Canon DC 70 tasjeAfbeeldingslocatie: http://www.progress.nl/foto.asp?img=/productinformatie/illustraties/Cameras/bigDCC70.jpg
* Sandisk SD Ultra II 2 gig Afbeeldingslocatie: http://www.progress.nl/foto.asp?img=/productinformatie/illustraties/Cameras/ultra2-sd-2gb.jpg

Totaal voor 403,77 incl verzendkosten. Heb verschillende sites vergeleken, maar kwam uiteindelijk tot deze combinatie. Zat hem ook in de 1 jaar extra garantie (voor zowel arbeidauren als onderdelen)

Wil hem nu al hebben aangezien ik op korte termijn 4 weken naar de VS ga, wil daar leuke pics kunnen schieten!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is al eerder aan bod gekomen in dit topic maar ik ben er na het lezen van de andere reacties nog niet helemaal uit. Ik ben op dit moment aan het kijken naar de 70 en de 800IS. Heb er bewust voor gekozen toch weer voor een super compacte camera omdat ik die wat sneller mee zal nemen dan een powershot. Ik heb nu trouwens nog een ixus iis, dus zal er zeker wel op vooruit gaan ;)

Het aantal pixels maken mij niet zoveel uit, een pixel meer bij de 70 kan volgens mij bij zo'n kleine lens eerder negatief zijn dan positief. 1x optische zoom meer voor de 800IS is leuk, maar ik denk niet dat ik er enorm veel van zal merken.

Belangrijkste afweging is hoelang ik kan fotograferen zonder flits. Neem het liefst natuurlijke foto's, dus als het even kan laat ik de flits uit. Alleen wil ik dan natuurlijk wel zekerheid van een mooie scherpe foto. De 70 geeft hiervoor een iso van 1600 tegenover 800 voor de 800IS. De 800IS heeft echter image stabilizer wat de 70 weer niet heeft. Ik heb wel het idee dat die image stabilizer de foto's soms wat minder scherp maakt.

Maar waar zal ik uiteindelijk meer plezier van hebben een hoge ISO of die stabilizer? De 70 is iets compacter en ziet er wat gelikter uit, maar qua prijs maakt het geen verschil. Dus ben benieuwd welke camera de beste keus is. Of misschien dat jullie nog een ander advies hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmey schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:11:
Het is al eerder aan bod gekomen in dit topic maar ik ben er na het lezen van de andere reacties nog niet helemaal uit. Ik ben op dit moment aan het kijken naar de 70 en de 800IS. Heb er bewust voor gekozen toch weer voor een super compacte camera omdat ik die wat sneller mee zal nemen dan een powershot. Ik heb nu trouwens nog een ixus iis, dus zal er zeker wel op vooruit gaan ;)

Het aantal pixels maken mij niet zoveel uit, een pixel meer bij de 70 kan volgens mij bij zo'n kleine lens eerder negatief zijn dan positief. 1x optische zoom meer voor de 800IS is leuk, maar ik denk niet dat ik er enorm veel van zal merken.

Belangrijkste afweging is hoelang ik kan fotograferen zonder flits. Neem het liefst natuurlijke foto's, dus als het even kan laat ik de flits uit. Alleen wil ik dan natuurlijk wel zekerheid van een mooie scherpe foto. De 70 geeft hiervoor een iso van 1600 tegenover 800 voor de 800IS. De 800IS heeft echter image stabilizer wat de 70 weer niet heeft. Ik heb wel het idee dat die image stabilizer de foto's soms wat minder scherp maakt.

Maar waar zal ik uiteindelijk meer plezier van hebben een hoge ISO of die stabilizer? De 70 is iets compacter en ziet er wat gelikter uit, maar qua prijs maakt het geen verschil. Dus ben benieuwd welke camera de beste keus is. Of misschien dat jullie nog een ander advies hebben :)
Waarom dan niet de 950IS, heb je het goede van beide IS + 1600ISO auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:32:
[...]

Waarom dan niet de 950IS, heb je het goede van beide IS + 1600ISO auto.
De 950IS is ook gelijk 100 euro duurder, en om dat bedrag extra uit te geven vind ik vooralsnog niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Timmey schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:11:
Alleen wil ik dan natuurlijk wel zekerheid van een mooie scherpe foto. De 70 geeft hiervoor een iso van 1600 tegenover 800 voor de 800IS.
Aan zulke hoge isowaarden heb je echt bar en bar weinig. Bij beide camera's gaat de kwaliteit van de foto's hard achteruit als je een isowaarde neemtvan 400 of hoger, dus 800 of 1600 is niet belangrijk. Als kwaliteit van foto's belangrijk is, dan moet je voor de 800is gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 04:00:
[...]

Heb hem zojuist het volgende besteld.

* Canon Digital Ixus 950IS (incl. 2 jaar garantie)
* Canon DC 70 tasje[afbeelding]
* Sandisk SD Ultra II 2 gig [afbeelding]

Totaal voor 403,77 incl verzendkosten. Heb verschillende sites vergeleken, maar kwam uiteindelijk tot deze combinatie. Zat hem ook in de 1 jaar extra garantie (voor zowel arbeidauren als onderdelen)

Wil hem nu al hebben aangezien ik op korte termijn 4 weken naar de VS ga, wil daar leuke pics kunnen schieten!.
Mooi spul hoor, ik kan niet wachten dat ik hem ook kan bestellen. :)

Ik zie op sommige sites europees of nederlands model, weet iemand wat het verschil is??
Of zit het alleen in de gebruiksaanwijzing?

Vraag me ook af of 2 gig kaartje voor mij genoeg is. ik schiet ook altijd wel veel filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:37:
[...]

Mooi spul hoor, ik kan niet wachten dat ik hem ook kan bestellen. :)

Ik zie op sommige sites europees of nederlands model, weet iemand wat het verschil is??
Of zit het alleen in de gebruiksaanwijzing?

Vraag me ook af of 2 gig kaartje voor mij genoeg is. ik schiet ook altijd wel veel filmpjes.
Geen idee wat het verschil is, bij mij staat er nederlands & nederlandse handleiding bij. Neem aan dat de cdrom + het boekje in het Nederlands zijn.

Wat betreft je kaartje, je kan uiteraard een 8 gig nemen, SDHC accepteert hij, dus de sky is the limit!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb zoals al eerder vermeld in dit topic een isux 900 ti .
Nu zat ik laatst even naar de lens te kijken, en daar zaten twee duidelijke vlekken op.
Die heb ik met een brillen doekje er netjes af gekregen, Alleen kleine stofdeeltjes
enzo hou je toch altijd. merkte ook op dat als ik binnen de camera aan deed de lens
beslaat door de warmte . Trouwens wel grappig dat je die vlekken, die ik toch duidelijk kon zien,
niet waren terug te zien op de foto's . weet iemand misschien hoe dat zit ?

En hoe houden jullie eigenlijk de lens schoon ?
Of kan je er maar beter afblijven, als je het toch niet ziet op de foto's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 16:03

ajhaverkamp

gewoon Arjan

KunDun schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:09:
En hoe houden jullie eigenlijk de lens schoon ?
Even goed op uitademen en dan met t-shirt erover. De coating en het glas zijn best stevig. Zeker geen agressieve chemische middelen gaan gebruiken. Of gebruik een brillendoekje of zo.
Rommel voorop je lens zie je bijna nooit terug op je foto's. Het kan wel rare flares veroorzaken omdat de lichtbreking beïnvloed kan worden. Ook kan het de automatische scherpstelling beïnvloeden als het zich voor een focuspunt bevindt. De camera is niet in staat om scherp te stellen op die rommel omdat het te dichtbij zit. Rommel op de sensor zie je wel terug, maar dat geldt enkel voor spiegelreflex camera's omdat je daarvan de lens kunt verwisselen.

Net even de IXUS 40 uit de rugzak getrokken (die gaat altijd mee naar het werk, heeft al heel wat kilometers gemaakt) en er zit weinig rommel op de lens.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
ajhaverkamp schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:06:
[...]

Even goed op uitademen en dan met t-shirt erover. De coating en het glas zijn best stevig. Zeker geen agressieve chemische middelen gaan gebruiken. Of gebruik een brillendoekje of zo.
Rommel voorop je lens zie je bijna nooit terug op je foto's. Het kan wel rare flares veroorzaken omdat de lichtbreking beïnvloed kan worden. Ook kan het de automatische scherpstelling beïnvloeden als het zich voor een focuspunt bevindt. De camera is niet in staat om scherp te stellen op die rommel omdat het te dichtbij zit. Rommel op de sensor zie je wel terug, maar dat geldt enkel voor spiegelreflex camera's omdat je daarvan de lens kunt verwisselen.

Net even de IXUS 40 uit de rugzak getrokken (die gaat altijd mee naar het werk, heeft al heel wat kilometers gemaakt) en er zit weinig rommel op de lens.
Bedankt voor deze reply :)

Ik maak me altijd onnodig druk om dingen merk ik wel hehe .
Ik begin trouwens zelf nu steeds meer "zin" te krijgen om eens te gaan kijken
voor een Canon 400D . Ik merk een gigantische foto/camera hype op GOT de laatste
tijd, of is die er altijd al geweest en me nooit opgevallen ? :)

Ik ga me dus maar even verdiepen in de 400D , en mezelf even inlezen over verschillende lenzen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Zal ik een zwarte of een zilvere 75 nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-hannes schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:48:
Zilver, vind ik voor een camera mooier, was het een auto dan metallic zwart!

(woensdag eindelijk mijn 950IS binnen :) :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Jo-hannes schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:48:
Zwart, dat staat mooi retro en is weer eens wat anders dan 99% van de andere compactcamera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Oscar Mopperkont schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:39:
[...]

Zwart, dat staat mooi retro en is weer eens wat anders dan 99% van de andere compactcamera's.
Heb hem inmiddels besteld in het zwart :) icm een 2gb sd kingston ultimate kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-hannes schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:40:
[...]

Heb hem inmiddels besteld in het zwart :) icm een 2gb sd kingston ultimate kaartje
Waar gekocht, en wat betaald voor die kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-07 21:43
Dit lijkt mij het perfecte topic om mijn vraag te stellen.

Wij hebben een Canon IXUS 850 IS. We hebben hem meegehad op vakantie (zweden) en de laatste avond nog eventjes snel opgeladen voor de terugreis. 's Ochtends zijn we weggegaan, we hebben de camera wel meegenomen maar de lader niet..... |:(

We hadden gebeld, maar ze hadden niks gevonden.

Ik ben nu opzoek naar een lader maar ik heb geen idee of die laders appart verkrijgbaar zijn. De fotowinkel kon me niet helpen zeiden ze. Ze hadden alleen batterij laders, maar zoals jullie weten zit er een accu in die camera..

Weet iemand een apparte lader te koop voor deze camera?

Mvg,
Sythe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

NB-5L lader zoeken, zoals deze.

PS Geen groeten doen etc, staat ook in de registratie voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:56:
[...]

(woensdag eindelijk mijn 950IS binnen :) :) )
Mooi, dus van het weekend kunnen we de eerste echte review verwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:01:
[...]

Mooi, dus van het weekend kunnen we de eerste echte review verwachten :+
Zeker te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:01:
[...]

Waar gekocht, en wat betaald voor die kaart?
camera4all.nl de kaart heb ik helaas 50e voor betaald, maar de camera was maar 260. Ik had geen zin om het bij twee verschillende shops te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb mn camera dus besteld bij Progress

Shopsurvey

Op 30 mei was mijn betaling á 403,77 bij hun binnen. De levertijd voor de camera (zoals aangegeven op hun site) is 3 dagen.

Via ordertracking kan je je pakketje volgen... Daar staan ook de leverdata aangegeven.

Historie:

- Woensdag 6 juni 2007
- Donderdag 7 juni 2007
- Voorraad
- Maandag 18 juni 2007

Volgen jullie het nog??

Nu lees ik dus zojuist de shopsurvey... Iedereen heeft dit gezeik meegemaakt, ze hebben er blijkbaar een handje van om de leverdata continu vooruit te schuiven... Klanten komen af de op de 3 dagen levertijd (incl 2 jaar ipv 1 jaar garantie), en vervolgens gaan ze het verlengen..

Heb Sinds vorige week al 5 mailtjes naar ze gestuurd, gericht aan verschillende adressen, en tot op heden nog geen reactie. Echt belachelijk! :(

Wat zal ik doen, geld terug vorderen, wegens niet nakoming (te late nakoming, de overeenkomst is vanaf vandaag invorderbaar... (rechtenstudent :9 )) of nog maar ff wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:40:
Ok, ik heb mn camera dus besteld bij Progress

Shopsurvey

Op 30 mei was mijn betaling á 403,77 bij hun binnen. De levertijd voor de camera (zoals aangegeven op hun site) is 3 dagen.

Via ordertracking kan je je pakketje volgen... Daar staan ook de leverdata aangegeven.

Historie:

- Woensdag 6 juni 2007
- Donderdag 7 juni 2007
- Voorraad
- Maandag 18 juni 2007

Volgen jullie het nog??

Nu lees ik dus zojuist de shopsurvey... Iedereen heeft dit gezeik meegemaakt, ze hebben er blijkbaar een handje van om de leverdata continu vooruit te schuiven... Klanten komen af de op de 3 dagen levertijd (incl 2 jaar ipv 1 jaar garantie), en vervolgens gaan ze het verlengen..

Heb Sinds vorige week al 5 mailtjes naar ze gestuurd, gericht aan verschillende adressen, en tot op heden nog geen reactie. Echt belachelijk! :(

Wat zal ik doen, geld terug vorderen, wegens niet nakoming (te late nakoming, de overeenkomst is vanaf vandaag invorderbaar... (rechtenstudent :9 )) of nog maar ff wachten?
Geld terug vragen! Alleen om het principe zou ik al geen geld meer naar die shop willen brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-hannes schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:57:
[...]

Geld terug vragen! Alleen om het principe zou ik al geen geld meer naar die shop willen brengen..
Dit is echt een grote grap, ik krijg nu als reactie dat het nóg langer gaat duren, want op die maandag 18 juni krijgen hún hem binnen, en dan moet alles nog worden ingeboekt.... doorgestuurd naar mij... 2 dagen DHL onderweg....

Ik heb dit serieus nog nooit meegemaakt, koop hier niet!!!!

Citaat:

Ik heb helaas nog geen bevestigde leverdatum. De leveranciers verwachten dit model eind komende week weer binnen van Canon te krijgen.

Zodra eea bij ons is ingeboekt en verwerkt, krijgt u automatisch bericht
Als de zending bij ons vertrekt ontvangt u hiervan apart bericht en kunt u 1-2 dagen later de zending verwachten.

Met vriendelijke groet,

Naomi Leever
[Inkoop/Orderadministratie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Ik heb ook een groot drama mee gemaakt met deze gasten .
Ik bestel hier dan ook nooit meer !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn review laat nog even op zich wachten. Ik krijg hem als het allemaal mee zit, en na 13 mails richting Progress, morgen of volgende week.

Kreeg namelijk binnen 15 minuten deze mails van ze:

09.53 uur 11 juni 2007
Goedemorgen heer / mevrouw,

Ik kan u mede delen dat zojuist uw order bij ons is binnen gekomen.
Wij zullen het vandaag gaan versturen en dan wordt het morgen bij u thuis afgeleverd.Wij vinden het spijtig dat we niet aan de verwachtte leverdata hebben kunnen voldoen.
Onze excuses hier voor.
Hopende u bij deze voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Manon Westendorp.
Progress Automatisering BV.

10.08 uur 11 juni 2007
Ik ben bezig met een andere leverancier, die me vanmorgen heeft gemeld dit model weer op voorraad te hebben gekregen.
Ik verwacht alsnog dit model binnen 2 werkdagen bij ons in huis te hebben voor alle lopende orders.

Met vriendelijke groet,

Naomi Leever
[Inkoop/Orderadministratie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

ik heb sinds kort tot volle tevredenheid een ixus 75. alleen heb ik de eerste krasjes alweer opgelopen :(

Ik wil hem wel in mijn broekzak kunnen meenemen, dus ik vroeg mij af of er iets van een second skin voor te koop is? of moet ik er gewoon een sok omheen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Jo-hannes schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:29:
ik heb sinds kort tot volle tevredenheid een ixus 75. alleen heb ik de eerste krasjes alweer opgelopen :(

Ik wil hem wel in mijn broekzak kunnen meenemen, dus ik vroeg mij af of er iets van een second skin voor te koop is? of moet ik er gewoon een sok omheen doen :P
Ik heb een babysokje om mijn IXUS 850, en dat werkt prima. Kan ik 'm gewoon in mijn broekzak stoppen, en hoef ik me geen zorgen te maken over krassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-hannes schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:29:

Je kan sowieso voor je lcd een beschermlaag kopen. Zijn van die pakketjes met 3 velletjes voor bijv 2,5 inch lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom prefereren jullie een sok boven een leren tasje? Heb zelf bij mn 950IS de originele canon tas gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:26:
[...]

Waarom prefereren jullie een sok boven een leren tasje? Heb zelf bij mn 950IS de originele canon tas gekocht.
Ik neem hem mee in mijn broekzak, en hij moet zo min mogelijk ruimte innemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Jo-hannes schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:00:
[...]

Ik neem hem mee in mijn broekzak, en hij moet zo min mogelijk ruimte innemen :)
Waarom niet BORSTZAK? Een broekzak betekent namelijk dat je bovenop kan gaan zitten, of tegen de stoelleuning gaat duwen. En als je gaat bukken of zitten, neemt de broekzakspanning toe en dat drukt nog meer op de (dure) kleine camera. De kans op krassen is ook aanwezig als je camera uit gespannen broekzak haal (vooral als je strakke spijkerbroek draagt)...

Dus waarom broekzak? Borstzak is beter en daar gaat weinig mee mis. Bovendien is het veel sneller om eruit te halen als je snel foto wil maken.

Of speciale heuptas, vastgemaakt aan broekriem, dat is ook goed. Daar gaat ook weinig mee mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

MrDummy schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:35:
[...]

Waarom niet BORSTZAK? Een broekzak betekent namelijk dat je bovenop kan gaan zitten, of tegen de stoelleuning gaat duwen. En als je gaat bukken of zitten, neemt de broekzakspanning toe en dat drukt nog meer op de (dure) kleine camera. De kans op krassen is ook aanwezig als je camera uit gespannen broekzak haal (vooral als je strakke spijkerbroek draagt)...

Dus waarom broekzak? Borstzak is beter en daar gaat weinig mee mis. Bovendien is het veel sneller om eruit te halen als je snel foto wil maken.

Of speciale heuptas, vastgemaakt aan broekriem, dat is ook goed. Daar gaat ook weinig mee mis.
Leuk idee. laat ik nou zo goed als geen kledingsstukken met borstzak hebben ;) en zo'n heuptas werkt ook niet. mijn gebruiksdoel is namelijk om hem zo vaak bij me te hebben dat ik altijd mooie dingen op de foto kan zetten. Dan ga ik niet constant met een heuptas lopen.

Maar dat is mijn eigen invulling. Iedereen vind weer iets anders het makkelijkst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
MrDummy schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:35:
[...]

Tja, je hebt nou eenmaal niet altijd een overhemd aan. En zo'n heuptasje... ik ben nog geen 50 hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet de topictitel niet is worden aangepast nu de 850is de 900 ti en de 950is erbij zijn gekomen??

Misschien is dat voor andere mensen makkelijker zoeken, en kunnen wij meer ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
abrakadaver schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:50:
[...]

in je camera kan je de communicatiemodus instellen, staat in je handleiding.
de ene stand ondersteunt allemaal extra functies waarmee je de camera kan customizen met de canon software.
In de andere stand wordt de camera gewoon als domme cardreader door de pc gezien.
Ehh.... kan geen communicatiemodus instellen. De handleiding van mijn ixus 60 zegt er ook niks over. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 20:12

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:30:
Moet de topictitel niet is worden aangepast nu de 850is de 900 ti en de 950is erbij zijn gekomen??

Misschien is dat voor andere mensen makkelijker zoeken, en kunnen wij meer ervaringen delen.
Ik vind het best, maar er paste niet meer bij ... dus ik moest toen al moeilijk doen om dit allemaal erin te krijgen. Any suggestions? Iets in de trant van "Canon Ixus i-zoom, 50 t/m 75, 750 t/m 950IS Ervaringen" of zo? Dan mail ik wel een mod met de request.

Ik zal proberen een de OP te updaten als ik er aan toe kom. Maar als iemand de code voor de modellen kan maken die er nog niet instaan en deze wilt mailen naar me vind ik dat ook goed natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door FongWan op 17-06-2007 20:24 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:22:
[...]

Ik vind het best, maar er paste niet meer bij ... dus ik moest toen al moeilijk doen om dit allemaal erin te krijgen. Any suggestions? Iets in de trant van "Canon Ixus i-zoom, 50 t/m 75, 750 t/m 950IS Ervaringen" of zo? Dan mail ik wel een mod met de request.

Ik zal proberen een de OP te updaten als ik er aan toe kom. Maar als iemand de code voor de modellen kan maken die er nog niet instaan en deze wilt mailen naar me vind ik dat ook goed natuurlijk.
Hmm daar heb je een punt, zo had ik het niet bekeken......
Misschien gewoon Canon IXUS ervaringen?
Nou ja denken we nog wel even over na, zo belangrijk is het ook weer niet.

Nog een review gevonden van de 950IS:

http://www.reghardware.co.../review_canon_ixus_950is/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m eindelijk binnen!!! DHL net aan de deur geweest!!

(voor onwetende, mn Ixus 950IS)

Ziet er op het eerste gezicht allemaal goed uit.

Heb dus het volgende;

- Canon digital Ixus 950IS
- Sandisk SD Ultra II 2 gig kaartje
- Canon DCC-70 tasje

Zal dit weekend even een mooie review met voorbeeld pics posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thundy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 17:17
Hey, misschien even de nieuwe Ixus 75 toevoegen.

Deze heb ik vorige week gekocht bij camera4all.nl

Nog niet uitvoerig kunnen testen maar wat mij betreft nu al een goeie koop vanwege specs/looks vs prijs. Super nieuw model met facial reconition en een 3" beeldscherm voor 257 euro.

Over de winkel kan ik alleen maar melden dat ik het top vond.
Om 11:00 online besteld, om 13:00 werd ik gebeld dat hij klaar lag!
Om 17:00 heb ik hem opgehaald en kon daar gewoon ter plaatse de camera even nakijken en afrekenen (pinnen).

Thundy#2181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Beste gebruikers van IXUS camera's:
Wat vind je ervan dat er geen remote shooting op de IXUS camera zit?
Terwijl de linux tools gPhoto en Capture dat juist wel mogelijk maken?
Houdt Canon soms iets tegen met remote shooting mogelijkheden?

Je mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:34
Was vanochtend eventjes bij de mm en vergeleek de nieuwe Ixi eens even met elkaar.
Het viel me op dat men voor de 950is weer helemaal terug is op het design vd 800is die ik nu heb. Kennelijk is het redesign vd 850is toch niet zo goed bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 15:24
Ongelooflijk, ik was vanmiddag heeel eventjes bij de MM in Rijswijk, ivm gebrek aan parkeertijd (AH geeft 1e uur gratis parkeren :9) niet erg lang de 70, 75 en 950IS vergeleken met elkaar.

Daarbij viel mij allereerst het formaat van de camera's toch op: in vergelijking met mijn vroegere IXUS 400 die ik ooit even gehad heb is dit *nog* kleiner... ok ik moet 'm natuurlijk niet vergelijken met de G5, maar ik ben zwaar en positief verrast. De bedoeling is om 'm als 2nd camera mee nemen naar feestjes, verjaardagen en uitgaan. Dat moet volgens mij wel lukken.

Ik ben vaak degene die de foto's maakt en sta er 9 van de 10 keer niet erop. Eens kijken of dit verandert met een 75, iedereen moet volgens mij wel een leuke foto ermee kunnen maken lijkt me zonder allemaal instellingen te moeten doorlopen.

Overigens is de viewfinder van de 70 zodanig klein dat je er toch geen ruk meer aan hebt. Ik als brildrager / lenzendrager had er daarnet helemaal niets aan. Daarbij is de view zo klein dat je bijna tunnelvisie krijgt :9.

Al met al volgende keer nog 1 keer twijfelen, vergelijken en dan maar halen ;). Nu eerst maar die rot tentamens er doorheen jagen... :X.

[ Voor 11% gewijzigd door InsjaHH op 19-06-2007 19:56 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Ik ga over twee dagen naar Cuba met mijn Ixus 900 TI,
Is dan voor het eerst, dat ik echt serieus aan de slag ga met die camera.
Heb er natuurlijk al wel mee zitten "spelen" en foto's mee gemaakt,
Maar na de vakantie kan ik een wat beter oordeel geven.
Zal dat ook even laten weten wat mijn conclusie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb de 950IS nu een week. Weekendje meegenomen naar Center Parcs en daar een beetje point en shoot gedaan. Met juiste licht omstandigheden erg goede en mooie foto's. De autofocus is beter dan die van mn ervaringen met de Ixus 50 en 60. (Allebei gehad). Kan nog steeds niet tippen aan die van mn G7 (die ik inmiddels heb verkocht). Zodra het licht wat minder wordt komt de ruis boven de ISO400 (dus 800 en hoger) duidelijk in beeld. Hier zal zn voorganger (de 800IS) met 1Mpix net iets beter presteren of vergelijkbaar. De 950IS heeft namelijk DigicIII die erg goed zn werk doet.

De kleurtjes zijn echt Canon (vooral het rood). Goede kleurverzadeging. De flits doet het prima. Ook als invulflits in 'slow synchro' modus. Helaas nog steeds net als bij alle Ixussen teveel rode oogjes. Maar dat is weg te shoppen... Ook de IS werkt prima. De lens heeft weinig last van Chromatische Abberatie (mede omdat het geen groothoek lens heeft) en ook flares in de lens vallen mee (tot nagenoeg niet)

Mijn 950IS zit in de John Thursday 55 van Crumpler. Prima tasje voor 18 euro! Kan een extra geheugenkaartje bij en als je propt ook nog een accu maar dat doe ik nooit.

[ Voor 8% gewijzigd door Stinger666 op 19-06-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een 950IS gekocht.
Me is very happy :)

Later post ik mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:34
Wonderlijk genoeg ligt mijn camera de laatste maanden een beetje stof te vangen - circa 60 foto's vanaf januari.

Nu heeft het klepje voor de lens dus moeite met openen / dichtgaan, het blijft 'kleven' oid. Ben een beetje huiverig om dit schoon te maken, gezien dit mechaniek me zeer kwetsbaar lijkt.

Iemand die dit eerder aan de hand heeft gehad en een oplossing heeft? Lijkt me nu niet echt garantiegeval - is waarschijnlijk normale slijtage / vervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben inmiddels de handleiding aan het doorspitten en test foto's aan het maken.

Ziet er allemaal goed uit.

Enige wat ik me afvraag is hoe het kan dat mn cardreader van mn laptop alle SD kaarten leest (ook de 32 MB die er bij zit) maar mn 2 gig ultra II kaart niet ziet???

Iemand ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 20:54
Hey.. Na vele reviews, tests en dit forum nagelezen te hebben kan ik bijna tot een keuze voor een nieuwe camera komen… Namelijk de Ixus 75 of de Ixus 950IS. En daar slaat de twijfel hard toe hehe..

De 75 is natuurlijk wat kleiner en lichter alhoewel ook niet overdreven veel. De 950IS heeft daarentegen wat meer instellingsmogelijkheden en staat in een kwalitatief hogere rangorde. Met name de wat ruimere instellingsmogelijkheden bij de 950IS staan mij wel aan. Ben zeker geen professioneel fotograaf maar ik vind het altijd wel leuk om het een en ander uit te proberen.

Is volgens jullie de 950IS het hogere bedrag waard of zal ik met met de Ixus 75 ook prima vermaken?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magnolia schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:16:
Hey.. Na vele reviews, tests en dit forum nagelezen te hebben kan ik bijna tot een keuze voor een nieuwe camera komen… Namelijk de Ixus 75 of de Ixus 950IS. En daar slaat de twijfel hard toe hehe..

De 75 is natuurlijk wat kleiner en lichter alhoewel ook niet overdreven veel. De 950IS heeft daarentegen wat meer instellingsmogelijkheden en staat in een kwalitatief hogere rangorde. Met name de wat ruimere instellingsmogelijkheden bij de 950IS staan mij wel aan. Ben zeker geen professioneel fotograaf maar ik vind het altijd wel leuk om het een en ander uit te proberen.

Is volgens jullie de 950IS het hogere bedrag waard of zal ik met met de Ixus 75 ook prima vermaken?
Heb er ook over getwijfeld, zelf voor de 950IS gekozen, nu 1,5 dag in mn bezit en nu al geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 15:59
Mede dankzij dit topic net de 800 IS gekocht bij cameranu. Kan hem morgen ophalen. Mooi dat het dicht in de buurt is.
Zal van de week eens een review op tweakers plaatsen.
Over 2 weken kan ik hem helemaal uitgebreid testen in India. Meteen maar extra geheugenkaart besteld van 1GB. :) Toch wel handig als je er 3 weken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Ik wil misschien een gebruikte Canon Ixus 50 kopen, wat is zo'n camera nu nog ongeveer waard. Een gebruikte dus ;)

offtopic:
(voor de mensen die willen weten waarom een gebruikte.. ik heb al een goede gewone camera, ik zoek alleen een compacte camera voor het uitgaan enzo. En de kans is groot dat hij kapot gaat, dus vind ik het zonde van mijn geld om een dure nieuwe camera ervoor te kopen)

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 13:20

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een hele mooi Ixus 400 die ik nog steeds met plezier gebruik. Nou is door een nog onbekende oorzaak het "pieletje" van het klepje voor de CF kaart afgebroken waardoor deze niet meer sluit.
Als ik het klepje vasthoud gaat het wel goed en kan ik de camera nog gewoon gebruiken.

Iemand een idee of ik ergens zo'n klepje vandaan zou kunnen halen?

Ah! http://etbass.nl/
Klepje kost 1,56, uiteindelijk moet je 19,71 betalen maar goed. Ik heb weer een nieuw klepje besteld. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Beekforel op 29-06-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Ik ben al een tijdje aan t rondkijken voor een goede point-and-click camera, en ben uitgekomen bij de ixus 70 of 75
en daar komt dus het grote twijfelpunt....
ik vraag me af of dat 3" scherm wel ~30 euro meer waard is dan een 2.5" scherm

heeft iemand suggesties en/of redenen waarom ik voor de 70 of 75 zou moeten gaan ?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 16:54
De viewfinder van de 70? Hoewel die van de 60 eigenlijk niet echt goed bruikbaar is, wat ik toch wel een gemis vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:53
Mijn Casio is vandaag overleden, en met de vakantie voor de deur dus druk op zoek naar een vervanger. Ik wil toch wel voor de Ixus gaan.

Ik zoek gewoon een camera die vooral snel een foto kan nemen, mijn vorige camera was vrij traag met het scherpstellen. En ook in donkere omgevingen (feesten/concerten) moet hij het goed doen.

Heb ik het goed als de 750/800/850/900/950 gewoon de opvolgende modelnummers zijn zoals de 50/55/60/65/70 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

na wat zoeken/afwegen etc heb ik een ixus75 besteld.
vandaag binnengekregen, erg tevreden mee

zit echter met 1 klein puntje;
als ik de camera uitzet hoor ik vlak voordat de lens wordt ingetrokken een soort mechanisch rateltje uit de camera komen, net alsof er 2 radertjes langs mekaar schrapen ofzo...
hebben meer mensen dit ?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
DoD Cerberus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:27:

als ik de camera uitzet hoor ik vlak voordat de lens wordt ingetrokken een soort mechanisch rateltje uit de camera komen, net alsof er 2 radertjes langs mekaar schrapen ofzo...
hebben meer mensen dit ?
Ik heb een 75 en die doet zonder krassen of tikken de lens intrekken in een fractie van een seconde. Gaat volledig geruisloos. Zoals het waarschijnlijk hoort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Ben net een dag terug uit Cuba, en heb daar over de 800 foto's gemaakt met mijn
Ixus 900 TI . Alles op de hoogste resolutie ,
De foto's zijn heel erg mooi en scherp.
Het helpt natuurlijk dat Cuba een ongelovelijk mooi land is, zitten ook een paar foto's tussen waar ik erg trots op ben, en waar ik ook veel moeite voor heb moeten doen.
En met moeite bedoel ik, op plekken foto's nemen waar het eigenlijk niet mag,
Heel lang wachten tot alle mensen uit beeld waren, zodat ik me foto kon nemen.

En als anderen van de excursie zaten te eten liep ik grote stukken,
om net die foto te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen voor 3,5 week naar de VS. Rondtrekken door 4 staten (Utah, Nevada, Arizona & Californië). Zal de meest uiteenlopende landschappen tegen komen (Van Death Valley en de Grand Canyon tot Las Vegas/LA/San Francisco)

Dit wordt de grote test voor mn Ixus 950IS. Heb hem namelijk nog nauwelijks gebruikt afgelopen maand.

Neem mee;

Canon digital Ixus 950IS
1 x 2 gig Sandisk SD Ultra II
1 x 1 gig Sandisk SD
1 x 2 gig Sandisk SD
1 x NB 5L (extra batterij)

Heb mn camera uiteraard in het bijbehorende lederen tasje + heb mn scherm voorzien van beschermfolie, ben namelijk bang dat de camera nogal wat te verduren krijgt.

Zal begin augustus enkele mooie wallpapers posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:35
Sinds vandaag in het bezit van de Canon Digital Ixus 75 met een 2GB kaartje. Heerlijke camera!

Heb inmiddels al ontdekt dat ik hem beter op manual kan zetten met een ISO waarde van 80 en kwaliteit op superfijn om het beste resultaat te krijgen. Op automatisch neemt hij al snel een ISO van 200 en dat maakt de foto meteen iets korreliger (logisch natuurlijk).

Enige waar ik niet helemaal uitkom zijn de metings opties. Ik kan kiezen voor deelmeting, gem. centrum meeting en spot. Ik zie niet echt een verschil na het maken van de foto's... iemand een idee?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-07 22:05

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb de Canon ixus 850is besteld.
De groothoeklens was toch de doorslag voor mij. Anders had ik de 800is besteld.
Heb nog een Canon G5 ernaast voor de wat specialere fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb een Canon 850is en nu vroeg ik mij af wat nu precies de logica is ahcter de naamgeving van de foto's. Ik heb hem ingesteld dat de bestandsnaam 'continu' is, zodat hij gewoon door blijft tellen. Ik had dus verwacht dat de camera altijd zou doortellen, maar wat hij doet is folders aanmaken. Zo heeft hij bij mij nu 3 fotofolders aangemaakt:

100Canon
102Canon
104Canon

En in elke folder begint hij in principe opnieuw met tellen, behalve in 100Canon (de eerste folder) daar begint hij bij 139, waarschijnlijk omdat ik hiervoor een ander kaartje had waarop dus waarschijnlijk 138 foto's zijn gemaakt. Dat klopt dus denk ik wel, maar in folder 102 en 104 begit hij dus weer lekker bij 001 en dan heb je dus te maken met gelijke bestandsnamen als je het in één folder wil plaatsen. Hoe zorg ik ervoor dat hij het niet meer doet? En wat is precies zijn logica met het aanmaken van een nieuwe folder? Dat lijkt nu namelijk redelijk random te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de Canon IXUS 950IS binnen met 1 probleem:

Als ik de foto's op mijn PC WINXP wil downloaden werkt het EOS Utility programma niet.
Nu ga ik er vanuit dat dat programma uiteraard alleen met EOS camera's werkt.

Welke programma heb ik nodig die de IXUS herkent?

Ik krijg het scherm:
Camera connected, select the program to launch for this action:
Microsoft Scanner and Camera Wizard

Met dit programma wil ik de foto's niet downloaden en bij mijn IXUS 40 had ik zo een handig Canon programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-07 19:09

MaxPoweR

-=StopTech=-

Vandaag bij Mediamarkt een Ixus 70 gekocht voor 208 euro, aanbieding....was al een tijdje op zoek naar een pocketformaat, voor dat geld kon ik hem niet laten liggen. Nu nog op zoek naar een leuk tasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 07:35
Ik heb hem binnen d:)b :

Afbeeldingslocatie: http://www.alfaoffice.sk/objects/photo/2201_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://best-shopping.com.ua/p/pr/dcc-60-big.jpg

Alleen vroeg ik me af waar je kunt bekijken wat de huidige batterijlading betreft..
Ik zie nergens in het display een icon wat ook maar iets over de batterij verteld.
Handleiding verteld ook weinig.. Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Als het net als de andere ixus modelen is zoals de de 800 IS die ik heb zelf heb kunnen we er kort over zijn. Dat kan je nergens terug vinden. Ja alleen als die bijna leeg is dan begint ie het weer te geven.

[ Voor 18% gewijzigd door SithWarrior op 22-08-2007 22:02 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ah okee.
Nouja dan kan ik toch ergens kritiek op geven.. opzich best waardeloos dat je dat nergens kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Waar hebben jullie de scherpte trouwens op staan ?
Ik zie namenlijk nauwelijks verschil tussen superfine en normal..

Of zou dat verschil groter moeten zijn bij opnames op afstand ipv een macroshot (waarmee ik dus heb vergeleken) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Kaspers schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:59:
Waar hebben jullie de scherpte trouwens op staan ?
Ik zie namenlijk nauwelijks verschil tussen superfine en normal..

Of zou dat verschil groter moeten zijn bij opnames op afstand ipv een macroshot (waarmee ik dus heb vergeleken) ?
Dat is een compressie instelling, gewoon op minimaal zetten. SD's kosten een drol, dus voor de ruimte hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-07 12:34
Ik wil even mijn ervaringen over de ixus 75 met jullie delen. Als ik face detection gebruik, zijn 4 van de 5 foto's binnen wazig. Erg irritant. Nu gebruik ik gewoon weer de good-old autofocus, en nu zijn alle foto's super scherp. Hebben jullie dit ook ervaren, of is er een trucje om met face detection binnen ook scherpe foto's te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-07 22:16
Kan iemand mij met zekerheid zeggen of de 950IS SDHC kaartjes ondersteund? Het is hier al een keertje vermeld, maar ik kan het nergens terugvinden op de Canon site.
Zou het graag zeker zijn voor ik het kaartje bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
R Kuipers schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:12:
Ik wil even mijn ervaringen over de ixus 75 met jullie delen. Als ik face detection gebruik, zijn 4 van de 5 foto's binnen wazig. Erg irritant. Nu gebruik ik gewoon weer de good-old autofocus, en nu zijn alle foto's super scherp. Hebben jullie dit ook ervaren, of is er een trucje om met face detection binnen ook scherpe foto's te maken?
Je ziet op de monitor toch of het beeld scherp is of niet, dan pas druk je op de sluiterknop. Het AF assist lampje zou kunnen helpen, zet die iig aan.

En neen, mijn 75 en 70 hebben daar geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door baquelappe op 28-08-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:15
Is een Sandisk Ultra-II kaartje van 2gb (ongeveer 60x, 10mb/s read, 9mb/s write) snel genoeg om een 850 IS ten volle te benutten? Of haal je voordeel bij een 150x kaartje van Twinmos bijvoorbeeld?
Ik doel dan specifiek op de burst functionaliteiten bij het foto's nemen, en de hoge resolutie filmpjes die je kan maken.
De prijs is gelijk, maar Sandisk lijkt met iets betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 23:12
Hey allemaal,

Ik heb sinds een ruim een maand een Casio Exilim Z-75 in mijn bezit, en ook meegenomen op vakantie. Het is een mooi ding, ziet er goed uit, voelt degelijk aan, is supersnel, zowel met opstarten als in gebruik, en heeft veel handige presets. Je kan ook ongelofelijk snel door je foto's heen scrollen, en ze als een agenda weergeven zodat je je foto's van een bepaalde dag kan opzoeken. Verder ook nog flink wat bewerkingsopties op het ding zelf. Samenvattend ben ik behoorlijk blij met de flinke hoeveelheid mogelijkheden die hij heeft.

Echter heb ik ook nadelen ondervonden, namelijk de lage resolutie van het 2,5' scherm, ik geloof maar iets van 100.000 pixels. Je ziet gewoon een soort 'grid' van pixels en het is lastig te zien of een foto nu scherp is of niet. Verder vind ik de foto's zelf ook niet geweldig, vooral als je de 7 megapixel fotos op hun ware grootte gaat bekijken zijn ze niet echt scherp, meer een beetje wazig/blokkerig, en zit er heel veel van die (voor zover ik het begrepen heb) ISO ruis op. Ik moet wel zeggen dat ik een redelijke leek ben met fotograferen, dus daar kan het ook aan liggen, maar zelfs als de camera ergens op stond zijn ze niet mooi scherp. (Wel als je ze geresized op je beeldscherm bekijkt, maar niet als je ze op ware 7 megapixel-grootte bekijkt.)

Nu is bij mij ook nog een klein plastic luikje die de batterij tegenhield in het klepje afgebroken, dus ik ga terug voor garantie. Nu ben ik echter van plan hem proberen te ruilen voor een Canon Digital Ixus 70, die ongeveer evenveel kost(iets meer). Ik vind hem minder mooi dan de Casio, en hij heeft ook een stuk minder presets, of bewerkingsopties, voor zover ik achter gekomen ben.Maar hij schijnt voor een compactcamera goede foto's te maken naar ik gelezen/gehoord heb, en heeft een hogere schermresolutie zodat je beter kan zien of je foto scherp is.

Dus nu aan jullie de vraag, zou een Ixus 70 een merkbare beeldverbetering in mijn foto's opleveren ten opzichte van de Casio? Dus scherper en minder ruis? En zou dit samen met het betere beeldscherm opwegen tegen de veel meer opties die de Casio biedt?

verplaatst naar het Ixus topic. Daar past deze vraag beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-07 19:52
WaWaWiiiiWa schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:49:

Dus nu aan jullie de vraag, zou een Ixus 70 een merkbare beeldverbetering in mijn foto's opleveren ten opzichte van de Casio? Dus scherper en minder ruis? En zou dit samen met het betere beeldscherm opwegen tegen de veel meer opties die de Casio biedt?
Yeps, ik heb ook een Casio Z75 gekocht maar die heb ik snel retour gedaan. Nu heb ik een Fuji F40fd en daar ben ik supertevreden over maar de andere kandidaten waren de IXUS70/75. Dit zijn samen met de Fuji's volgens mij de beste in hun klasse. Foto kwaliteit is VEEL beter en het scherm is prachtig scherp. De Casio ziet er mooier uit en is misschien iets handzamer maar dat zijn de enige goeie punten. Op de Canon's en de Fuji zitten bijna evenveel foto-instellingen en daarnaast schiet ik bijna altijd op "auto" modus.

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:49

Marando

Muziekje?

Ik heb sinds 3 dagen de Canon Ixus 75 binnen en ik ben er super blij mee! Ik vind het echt geweldig dat er een groot LCD display opzit wat ook nog eens erg scherp is. (niet korrelig, zoals je bij sommige LCD schermpjes ziet, waardoor je niet echt de kwaliteit van een foto kan beoordelen.)

Mijn eerste proefopnames zijn echt goed geslaagd. Prachtige kwaliteit foto's maak je met dit super compacte apparaatje, echt niet normaal meer!

Twee weken research, en ik heb er echt geen spijt van! De Ixus 75 is een top camera (voor wat ik er mee ga doen.. vakantie kiekjes maken.. 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoD Cerberus schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:27:

hebben meer mensen dit ?
Heb zelf sinds gisteren ook een ixus 75 en dat 'mechanische rateltje' kent die van mij ook...
Je moet wel goed luisteren om het te kunnen horen en het treed inderdaad alleen op als de lens wordt ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb naar aanleiding van het "rateltje" bij het intrekken van de lens contact gehad met canon. De helpdeskmedewerker heb ik dit geluid vervolgens via de microfoon laten horen. Zijn conclusie was, dat dit niet zo hoorde te zijn en hij adviseerde me de camera te retourneren. Vervolgens heb ik de camera -zoals geadviseerd- teruggebracht naar de zaak waar hij was gekocht, alwaar men niets vreemds constateerde... Bovendien bleken drie camera's van het type ixus 75 die daarop ter plekke werden uitgepakt (service!) hetzelfde geluidje te vertonen.
Conclusie is dus dat dit geluidje kennelijk bij de ixus75 hoort en het geen defect aan de camera is.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Een aantal foto's van de Ixus 860IS. Allemaal 100% crops (800x600, dus ff klikken), zonder bewerking. Alle foto's op f/2.8

ISO 80:
Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/ISO80.jpg

ISO 100:
Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/ISO100.jpg

ISO 200:
Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/ISO200.jpg

ISO 400:
Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/ISO400.jpg

ISO 800:
Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/ISO800.jpg

ISO 1600:
Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/ISO1600.jpg

Behoorlijk goed tot ISO400, maar ook ISO800 is bruikbaar. Daarboven gaat er teveel detail verloren.
Ik ben tevreden, ik had slechter verwacht :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• MrDummy

MrDummy

Mooooody schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:56:
Een aantal foto's van de Ixus 860IS. Allemaal 100% crops (800x600, dus ff klikken), zonder bewerking. Alle foto's op f/2.8

(boel fotos)

Behoorlijk goed tot ISO400, maar ook ISO800 is bruikbaar. Daarboven gaat er teveel detail verloren.
Ik ben tevreden, ik had slechter verwacht :)
Ik keur eigenlijk deze test niet goed. Doordat 100% crop bestaat uit stukje stof, zijn er weinig egale vlakken en daardoor komt de ruis veel slechter naar voren. Je zou eigenlijk gewoon een boek of een beeld tegen de egale achtergrond doen. Dan zal de ruis snel zichzelf verraden.
Met zo'n stof is er al zoveel kleurverschillen zootje in, dat stof in feite hele fotocrop al zichzelf "ruist". Dat is waarom ik de fototest niet waardig keurt. Ik wil egale vlakken zien, niet sterk verschillende ondergrond.
Alleen voor detail niveau en blurring (bekende methode bij hoge iso om details te vervagen om ruispunten minder sterk te maken) is deze stof wel waarneembaar. Maar niet om ruispunten te ontdekken.

• Mooody

Mooody

elmoody

Oh die kun je zo ff op internet vinden.
Deze test is alleen een aanvulling daar op.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-07 13:35
Ik heb mn oude Ixus 800IS mogen begraven, in het zand gevallen uit mn broek. Dus ben op zoek naar een andere. Voorkeur nu gaat uit naar een groothoeklens. Ik heb gezien dat de nieuwe IXUS 860IS uit is of komt maar ik zag ook de Panasonic Lumix DMC-TZ3. Heb hier een daar al wat review gelezen, maar ik vroeg me af wat jullie daar van vinden.

• Mooody

Mooody

elmoody

De TZ3 heeft een zeer sterke noise reduction. Hierdoor is ISO400 al niet eens meer te gebruiken (uitgesmeerde beelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Duitse en Engelse handleiding gekregenbij mijn ixus 950 is....Weet iemand waar ik de NL versie kan downloaden? Kan iemand mij deze mailen? Alvast (weer) onwijs bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mooooody schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:14:
De TZ3 heeft een zeer sterke noise reduction. Hierdoor is ISO400 al niet eens meer te gebruiken (uitgesmeerde beelden).
Weet niet hoe je hier bij komt, maar de TZ3 heeft helemaal geen sterke noise reduction en foto's op 400iso zijn nog goed buikbaar en zien er niet uigesmeerd uit, hier een foto op iso 640.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rjz/fotos/P1000177.JPG

Hier het origineel http://home.wanadoo.nl/rjz/fotos/P1000177org.JPG

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:20:
Ik heb een Duitse en Engelse handleiding gekregenbij mijn ixus 950 is....Weet iemand waar ik de NL versie kan downloaden? Kan iemand mij deze mailen? Alvast (weer) onwijs bedankt!
Mag ik al een kick geven aan mijn eigen verzoek? Of krijg ik dan gelijk weer gezeur? Ik weet niet precies wat de regels daarvan zijn qua tijd...Tja ik ben gewoon slecht in Engels en Duits begrijp ik al helemaal niet.

Meerdere mensen op dit forum hebben de ixus 950 IS....als jullie de nederlandse handleiding hebben...willen jullie die dan svp mailen? partysnipes (at) hotmail (punt) com...ALVAST ONWIJS BEDANKT!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 15:34 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Happy2000 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:37:
[...]

Weet niet hoe je hier bij komt, maar de TZ3 heeft helemaal geen sterke noise reduction en foto's op 400iso zijn nog goed buikbaar en zien er niet uigesmeerd uit, hier een foto op iso 640.
[afbeelding]

Hier het origineel http://home.wanadoo.nl/rjz/fotos/P1000177org.JPG
Euh, kijk nog eens naar je eigen foto :{
Voor ISO640 valt de hoeveelheid ruis erg mee, maar zijn ook het meeste fijne details uit je foto weg.
En dan post je een foto op 1334x889 pixels. (1.2 mp foto) Ik wil dan niet weten hoe het echte origineel er uit ziet.

Ter vergelijking: Pak eens een foto van de Fuji F31fd op ISO800. Zelfs foto's van een Ixus950IS/860IS zien er op ISO800 gedetailleerder uit dan wat jij nu laat zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 22-09-2007 13:42 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:33:
[...]

Mag ik al een kick geven aan mijn eigen verzoek? Of krijg ik dan gelijk weer gezeur? Ik weet niet precies wat de regels daarvan zijn qua tijd...Tja ik ben gewoon slecht in Engels en Duits begrijp ik al helemaal niet.

Meerdere mensen op dit forum hebben de ixus 950 IS....als jullie de nederlandse handleiding hebben...willen jullie die dan svp mailen? partysnipes (at) hotmail (punt) com...ALVAST ONWIJS BEDANKT!!!
Zoek eens op de site van Canon, daar staat de PDF meestal wel op.
Ik vraag me alleen af wat je denkt te vinden in de handleiding wat je na 10 minuten spelen nog niet kan weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:44:
[...]

Zoek eens op de site van Canon, daar staat de PDF meestal wel op.
Ik vraag me alleen af wat je denkt te vinden in de handleiding wat je na 10 minuten spelen nog niet kan weten :)
Uiteraard ben ik op de site van Canon mijn zoektocht begonnen. Ik hoopte wat meer te vinden over de handmatige instellingen zoals bijvoorbeeld de iso waardes. Daar ben ik best nog een leek in....Daarnaast heb ik alle menus ed goed doorgenomen en is mij het meeste wel duidelijk, echter zal je altijd zien: er zitten vast meerdere zaken in die ik nog niet gezien heb....

Dus als mensen de uitgebreide Nederlandse handleiding hebben.....dan graag... _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Als het goed is heb je de handleiding in alle talen op cd erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-07 19:45
Mooooody schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:39:
Euh, kijk nog eens naar je eigen foto :{
Voor ISO640 valt de hoeveelheid ruis erg mee, maar zijn ook het meeste fijne details uit je foto weg.
En dan post je een foto op 1334x889 pixels. (1.2 mp foto) Ik wil dan niet weten hoe het echte origineel er uit ziet.

Ter vergelijking: Pak eens een foto van de Fuji F31fd op ISO800. Zelfs foto's van een Ixus950IS/860IS zien er op ISO800 gedetailleerder uit dan wat jij nu laat zien.
Ik heb zelf een F30. Leuke camera maar ik vind die hele F-serie ZWAAR overrated. Leuk die iets grotere sensor met z'n stuk minder ruis dan "de rest". Wat schijnbaar elke keer weer wordt vergeten is dat de lens van die F-series zo ongelofelijk traag is (veel trager op 108mm dan de TZ3 op 280mm), en hij heeft geen stabilisatie: je MOET dus wel hoog de iso's in als je ook maar een beetje gaat inzoomen. Dus per saldo ben je net zo slecht, of wellicht nog slechter af dan met een andere camera.

Er wordt zo panisch gedaan over wat ruis de laatste jaren, alsof dat het enige is wat insteressant is, dat vergeten wordt dat een TZ3 met z'n gestabiliseerde 28-280mm in broekzakformaat wel een ontzettend prettige package is die je overal mee naar toe kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Ik heb een ixus 60 en ben er wel blij mee maar vind toch dat hij in het donker niet heel erg mooie foto's maakt en dat ik toch ook vaak op foto's rode ogen zie bij de personen die ik fotografeer.
Ook zie ik vaak vlekken op foto's wanneer ik de flits gebruik bij bv stofdeeltjes, maar dit gebeurd ook buiten.

Ik wil een nieuwe camera kopen en ben nu aan het twijfelen of ik wel een ixus 75 moet nemen.
Kan iemand mij vertellen of bovengenoemde zaken normaal zijn bij de ixus 60 en dat de ixus 75 daar minder last van zal hebben. Wat zijn jullie ervaringen met het fotograferen met de beide camera's in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-07 13:35
catchingfire schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:11:
[...]
Er wordt zo panisch gedaan over wat ruis de laatste jaren, alsof dat het enige is wat insteressant is, dat vergeten wordt dat een TZ3 met z'n gestabiliseerde 28-280mm in broekzakformaat wel een ontzettend prettige package is die je overal mee naar toe kunt nemen.
We zullen het gaan testen, heb van de week de TZ3 besteld en al binnen, dus kunnen even wat foto's schieten in Beijing vanaf morgen 8)
(Zat te twijfelen tussen de Canon Ixus 860IS, maar toch maar voor deze gekozen ivm met de zoom, en stabilistie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Laatst online: 26-07 23:51
keet1 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:26:
Ik heb een ixus 60 en ben er wel blij mee maar vind toch dat hij in het donker niet heel erg mooie foto's maakt en dat ik toch ook vaak op foto's rode ogen zie bij de personen die ik fotografeer.
Ook zie ik vaak vlekken op foto's wanneer ik de flits gebruik bij bv stofdeeltjes, maar dit gebeurd ook buiten.

Ik wil een nieuwe camera kopen en ben nu aan het twijfelen of ik wel een ixus 75 moet nemen.
Kan iemand mij vertellen of bovengenoemde zaken normaal zijn bij de ixus 60 en dat de ixus 75 daar minder last van zal hebben. Wat zijn jullie ervaringen met het fotograferen met de beide camera's in het donker?
Ik denk dat het niets uit zal maken. Rode ogen komt voornamelijk doordat de flitser vlakbij de lens zit. Door een zgn voorflits heb je kans dat dat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week heb ik de nieuwe Ixus 860IS aanschaft. Zelf was ik al een 850IS (aka 800IS) gewend.
Het vernieuwde userinterface is naar mijn inziens sterk verbeterd, het scherm is groter en contrastrijker en nog duidelijk zichtbaar wanneer de zon er opschijnt. Het draaipookje rondom de knoppen aan het begin wel even wennen, maar na even oefenen, ook erg fijn te noemen. Wel zijn de knoppen wat kleiner geworden, wat mogelijk voor personen met grote handen wat vervelender kan zijn. Altijd kijken in de winkel voor aanschaf dus :)
De eerste resultaten vergeleken, en daarbij echter weinig tot geen verbetering zichtbaar.
Wel schijnt het focussysteem verbeterd te zijn, echter bij beide camera's zelf geen opmerkingen over. Vandaag met het mooie weer een stukje gewandeld en wat shots ermee gemaakt.
Al met al tot nu toe zeker geen spijt van de aanschaf, als "bijcamera" voor die situaties waarin ik geen zin of mogelijkheid heb mijn spiegelreflex mee te nemen.

Enkele voorbeeldfotos (rechtstreeks uit de camera, standaardinstellingen, iso 200) hieronder geplaatst voor de geinteresseerden. Zal komende week wat onder wat minder belichte omstandigheden fotograferen op statief met verschillende ISO's om te kijken hoe de camera daarbij presteert.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmvandepol/IMG_0092_s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmvandepol/IMG_0100_s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmvandepol/IMG_0124_s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmvandepol/IMG_0131_s.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Laatst online: 04-08-2020
Emp-Hasis: Heb je misschien nog foto's gemaakt waar minder belichting was.
Ik zit erg te twijfelen tussen de ixus 75, 850/860IS en 860/960IS.

Ik heb nu zelf een ixus 60 en ben daar met mindere belichting niet tevreden over, oa door rode ogen op de foto en vlekken door de flits in beeld.

Als ik kijk op bv kieskeurig.nl krijgt de ixus 75 weer een betere beoordeling dan de ixus IS camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

keet1 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:26:
Ik heb nu zelf een ixus 60 en ben daar met mindere belichting niet tevreden over, oa door rode ogen op de foto en vlekken door de flits in beeld.
"Vlekken door de flits in beeld", bedoel je daarmee de rook- en stofdeeltjes of sneeuw/regen die oplichten door de flits? Daar zal geen andere cameraflitser aan helpen, flitsen doet dat.

Zoek de oplossing dan in een camera die betere ruisprestaties heeft waardoor je niet hoeft te flitsen. Of het effect zoveel mogelijk beperken door de sterkte van de flite zoveel mogelijk te beperken. (Minder ruis bij een hogere ISO en/of lichtsterker glas, waardoor je al snel richting een dSLR gaat)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste