Die zachte kleurvlakken ben ik nu al een beetje mee begonnen, maar dan gebruik ik schaduwen om wat schaduwgebieden aan te geven, zoals bschreven in een tutorial die hawver gaf. Datzelfde trucje wat jij deed heb ik al met ogen gedaan idd, ik was van plan dit idd ook nog met ogen en neuzen te doen. Ik ben iig al blij dat ik uberhaupt verbetering in mijn portretten zie, dus ik maak er gewoon nog een zooi, dan zal het toch hoop ik rond volgende week nog wel ergens op lijken zeg maarTjeemp schreef op donderdag 15 november 2007 @ 00:56:
[...]
als het op schaduw aankomt doe je hetzelfde fout als ik deed.
je denkt teveel vanuit schaduw in plaats van highlights, dit zorgt er voor dat je erg weinig contrast in je tekening krijgt, probeer ook eens te beginnen met zachte kleurvlakken en die uit te breiden en steeds over de donkere plekken heen te gaan om ze nog donkerder te maken...
en verder is gezichten tekenen veel oefenen, wat ik je ook kan adviseren is eerst kleine onderdelen van een gezicht goed gaan oefenen, daar ben ik laatst ook mee begonnen...
ik ben toen op de volgende plaatjes uitgekomen, was wel meer om met kleur en mijn wacom te leren werken...
[afbeelding]
[afbeelding]
offtopic:
Zo, minder tijd aan deze tekening besteed als verwacht.. maar ik was/ben in de greep van Super Mario Galaxy
Wat een meesterlijk spel 
Zo, minder tijd aan deze tekening besteed als verwacht.. maar ik was/ben in de greep van Super Mario Galaxy
Maargoed, weer wat aanpassingen gemaakt:

Om de een of andere reden teken ik de schaduw altijd aan de linker kant van m'n objecten.. als je dan een grote lichtbron als die vlam in haar rechter hand zet dan klopt dat idd niet zoals jullie al aangaven.
Om niet alle schaduwen aan te hoeven passen maar de makkelijkere weg genomen.. armen omgedraaid
Op deze manier klopt de schaduwen op de benen/voeten ook meer geloof ik
Nu ga ik de jurk zelf van schaduwen voorzien.
C&C is welkom.
[Edit]
M'n tablet pen heeft het net begeven... k liet hem vallen, en nu doet ie niks meer

Stomme Medion Crap
En op het moment kan ik het geld voor een Wacom niet missen.. damnit...
[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 18-11-2007 22:28 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
Misschien heb je hier iets aan. Kijk bij .../toebehoren/grafisch tableau.Spike_wolf schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:46:
M'n tablet pen heeft het net begeven... k liet hem vallen, en nu doet ie niks meer
Stomme Medion Crap
En op het moment kan ik het geld voor een Wacom niet missen.. damnit...
Hey Thanks 
Het product nummer dat er bij staat is alleen compleet anders dan dat wat er op mijn tablet staat
Heb ze even gemaild of die verder hetzelfde is... ben benieuwd
Moet toch ooit wel een vervangende Wacom komen, maar voorlopig heb ik ik ff belangrijkere dingen om m'n geld aan uit te geven

Als dit werkt kan ik die tijd weer even overbruggen
Het product nummer dat er bij staat is alleen compleet anders dan dat wat er op mijn tablet staat

Heb ze even gemaild of die verder hetzelfde is... ben benieuwd
Moet toch ooit wel een vervangende Wacom komen, maar voorlopig heb ik ik ff belangrijkere dingen om m'n geld aan uit te geven

Als dit werkt kan ik die tijd weer even overbruggen

Humankind… be both.
Verwijderd
Ik zie net op de wacomsite dat iedere tablet z'n eigen pen heeft
. Ik dacht dat het allemaal wel redelijk compatible zou zijn
. Misschien is die pen toch te gebruiken omdat het van hetzelfde merk is. Goed idee om ze eerst even te mailen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 12:34 . Reden: - quote ]
Ik heb nu de Bamboo en Intuos A5 thuis. Ik kan de pen van de Intuos niet gebruiken op me bamboo.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:32:
Ik zie net op de wacomsite dat iedere tablet z'n eigen pen heeft. Ik dacht dat het allemaal wel redelijk compatible zou zijn
. Misschien is die pen toch te gebruiken omdat het van hetzelfde merk is. Goed idee om ze eerst even te mailen.
Je hebt dus ervaring met beide?
Ik wilde eerst voor de intuos3 a5 gaan, maar omdat ik vermoedde dat er toch een opvolger aankomt, en omdat de bamboo goedkoper is, en er tja, eenmaal wat beter uitziet, toch maar voor de bamboo gegaan (gisteren besteld, duurt nog even voordat die binnen is)
Maar ervaar je belangrijke nadelen/voordelen zoals stroefheid van het tablet/ ontbreken drukgevoeligheid erasor/kleiner formaat/geen tiltgevoeligheid?
Ik wilde eerst voor de intuos3 a5 gaan, maar omdat ik vermoedde dat er toch een opvolger aankomt, en omdat de bamboo goedkoper is, en er tja, eenmaal wat beter uitziet, toch maar voor de bamboo gegaan (gisteren besteld, duurt nog even voordat die binnen is)
Maar ervaar je belangrijke nadelen/voordelen zoals stroefheid van het tablet/ ontbreken drukgevoeligheid erasor/kleiner formaat/geen tiltgevoeligheid?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Stroefheid zie ik niet als een big issue. Aangezien ik alleen maar foto's mee bewerk en af en toe er mee teken. Ik merk er iig niet zo veel van, is meer persoonlijk.
Drukgevoeligheid van gum is wel irritant daar zie ik het meest verschil in met de Intuos. Kleiner formaat merk ik weinig van met bewerken, alleen met tekenen(lange strepen). Penhouder is wat lichter maar die kun je wel vullen
Maar zo vaak heb ik de Intuos3 niet gebruikt. Tis van mijn broer en ik gebruik de bamboo.
De Bamboo ziet er stukken mooier uit kan ik je zeggen.
Overall: Intuos is wel beter maar daar betaal je natuurlijk wel stukken meer voor. En om nou voor die kleine nadelen een 250 euro duurdere tablet te halen is mij te veel.
Drukgevoeligheid van gum is wel irritant daar zie ik het meest verschil in met de Intuos. Kleiner formaat merk ik weinig van met bewerken, alleen met tekenen(lange strepen). Penhouder is wat lichter maar die kun je wel vullen
De Bamboo ziet er stukken mooier uit kan ik je zeggen.
Overall: Intuos is wel beter maar daar betaal je natuurlijk wel stukken meer voor. En om nou voor die kleine nadelen een 250 euro duurdere tablet te halen is mij te veel.
Pistolen-meisje ziet er nu echt gaaf uit! En dat ventje ernaast ('t broertje van Gohan toch?) is ook echt perfect!Spike_wolf schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:32:
Ik heb mijn webspace weer gefixt, dus hier even een paar werken van mij van de afgelopen tijd:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Voor elk van deze geldt dat ik ze hand geschetst heb, ingescand, met Illustrator de lineart heb gedaan, en ze vervolgens met Photoshop het ingekleurd.
Op het moment ben ik met de onderste en nog een andere bezig, en probeer hier wat andere inkleur technieken te gebruiken, kijken wat me het beste ligt.
C&C is welkom
Waarom bel je nickelodeon niet op, om een paar series te tekenen voor hun?
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Thanks
Zelf vind ik een stel lijnen van Goten (idd het boertje van Gohan) nog wat bibberig, misschien dat ik daar nog wel eens wat aan verander, maar ik denk het niet. Maar verder vind ik ze ook wel goed gelukt en ben ik er ook wel trots op 
Nickelodeon kan ik eens bellen ja, eens zien hoe ze reageren
Nickelodeon kan ik eens bellen ja, eens zien hoe ze reageren
Humankind… be both.
BedanktOctober schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:27:
........
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Hier op het werk nog een mooie A3 Graphire tablet liggen, helaas 1e editie... En pennen hiervoor zijn niet te vindenOctober schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:57:
[...]
Ik heb nu de Bamboo en Intuos A5 thuis. Ik kan de pen van de Intuos niet gebruiken op me bamboo.
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Hmmz... heb weer reactie gekregen van Medeon... die pen werkt niet op dit tablet, en ze hebben de pennen voor dit tablet helemaal niet meer.. is maar tijdelijk gemaakt enzo... 
Kan het hele tablet dus weg gooien nu...
Damn.. dan toch hopen dat ik snel een baan heb
Kan eigenlijk niet echt zonder tablet 
Maargoed, als ik dan toch een nieuwe moet kopen word het wel gelijk een goeie, laatst even in de winkel gekeken naar een Bamboo... maar ik heb toch liever een Graphire, vind ik toch een stuk fijner werken
Kan het hele tablet dus weg gooien nu...
Damn.. dan toch hopen dat ik snel een baan heb
Maargoed, als ik dan toch een nieuwe moet kopen word het wel gelijk een goeie, laatst even in de winkel gekeken naar een Bamboo... maar ik heb toch liever een Graphire, vind ik toch een stuk fijner werken
Humankind… be both.
Nieuw zelfportret, ditmaal op A3 
Ben er redelijk tevreden over, alleen staan de mond en de kin teveel naar rechts...
Ben er redelijk tevreden over, alleen staan de mond en de kin teveel naar rechts...

Ziet er al een stuk beter uit Schuey
Zit zeker vooruitgang in.
De oogleden komen nog wat onnatuurlijk over op deze manier, misschien dat die iets meer met schaduw en wat minder met lijnen te accentueren zijn.
Misschien leuk eens een foto te posten, kunnen we zien of je ook nog een beetje in de buurt zit
* Spike_wolf heeft inmiddels maar een Wacom intuos aangeschaft
A6je, niet het meest luxe model ofzo, maar op dit moment voor mij betaalbaar (arme student zonder werk enzo..) en dit is even een leuke overbrugging, koop ik later een A5 Graphire
Maar kan ik nu tenminste verder met waar ik mee bezig was 
[edit]
Hier gelijk maar even een update tot nu toe.

Ik dnek dat ze nu redelijk aan het 'af raken' is
C&C is welkom uiteraard
De oogleden komen nog wat onnatuurlijk over op deze manier, misschien dat die iets meer met schaduw en wat minder met lijnen te accentueren zijn.
Misschien leuk eens een foto te posten, kunnen we zien of je ook nog een beetje in de buurt zit
* Spike_wolf heeft inmiddels maar een Wacom intuos aangeschaft
[edit]
Hier gelijk maar even een update tot nu toe.

C&C is welkom uiteraard
[ Voor 18% gewijzigd door Spike_wolf op 22-11-2007 11:26 ]
Humankind… be both.
Hey Roel, helpt het als je op haar linkervoet nog een lijntje maakt? Ik ga het even uitleggen, vrij moeilijk zonder het voor te schetsen: 
Iets lager dan haar enkelbolletje trek je een kort lijntje verticaal, iets naar links, naar beneden. Een paar pixels maar. Zo lijkt haar voet niet breed en plat, maar zie je dat dat brede eigenlijk de aanzet van haar kuit is.
Iets lager dan haar enkelbolletje trek je een kort lijntje verticaal, iets naar links, naar beneden. Een paar pixels maar. Zo lijkt haar voet niet breed en plat, maar zie je dat dat brede eigenlijk de aanzet van haar kuit is.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Leuk! Ik zie dat je vooruitgang boek!Schuey schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:40:
Nieuw zelfportret, ditmaal op A3
[afbeelding]
http://hawvie.deviantart.com/
Bevalt je wacom een beetje? Zit er veel verschil tussen het gewone tekenen en een wacom? Ik ben er nog steeds niet over uit of ik het wel moet doen of niet.Spike_wolf schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:55:
* Spike_wolf heeft inmiddels maar een Wacom intuos aangeschaftA6je, niet het meest luxe model ofzo, maar op dit moment voor mij betaalbaar (arme student zonder werk enzo..) en dit is even een leuke overbrugging, koop ik later een A5 Graphire
Maar kan ik nu tenminste verder met waar ik mee bezig was

Nice, ik heb geen commentaar afgezien van dat ik hem ook wel af vind.Hier gelijk maar even een update tot nu toe.
[afbeelding]
C&C is welkom uiteraard
Thanks Heidi.. zit ik me hier ineens af te vragen waar jij nou in hemels naam nou weer mijn naam onthouden hebt.. staat het gewoon onder die tekeningDark Blue schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:41:
Hey Roel, helpt het als je op haar linkervoet nog een lijntje maakt? Ik ga het even uitleggen, vrij moeilijk zonder het voor te schetsen:

Ik ga morgen eens naar die voet kijken, het lijkt inderdaad een beetje op een platvoet zo
Thanks.HawVer schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:33:
[...]
Bevalt je wacom een beetje? Zit er veel verschil tussen het gewone tekenen en een wacom? Ik ben er nog steeds niet over uit of ik het wel moet doen of niet.![]()
[...]
Nice, ik heb geen commentaar afgezien van dat ik hem ook wel af vind.
Die Wacom bevalt tot nu toe prima
Humankind… be both.
Inmiddels een andere schets gedigitaliseert 
Even aan wat anders werken om straks weer een frisse blik te kunnen werpen op de vorige en die echt af te maken. (DB, ik heb even wat gespeeld met dat streepje, maar kwam zelf niet op wat natuurlijk ogends uit
Als je tijd/zin hebt mag je wel een schetsje voor me maken met wat jij precies voor ogen had
).
Hier die andere:

Deze is geinspireerd door m'n zusje die graag een fairy wallpaper wilde hebben voor haar laptop
Even aan wat anders werken om straks weer een frisse blik te kunnen werpen op de vorige en die echt af te maken. (DB, ik heb even wat gespeeld met dat streepje, maar kwam zelf niet op wat natuurlijk ogends uit

Hier die andere:

Deze is geinspireerd door m'n zusje die graag een fairy wallpaper wilde hebben voor haar laptop
Humankind… be both.
Ziet er wel leuk uit 
Zitten nog wel wat foutjes in die me zo opvallen. Die zijn vrijwel allemaal veroorzaakt doordat ze niet recht van is getekend, maar net onder een hoek, en dat is een stuk lastiger. Trek eerst wat middellijnen voor reference. Waar nu fouten inzitten zijn o.a. : Kin, missende oor, ogen (nou ja, eigenlijk weet ik het niet goed omdat de positie van het hoofd nogal onduidelijk is, doordat alles weer wat anders staat) , borsten en "vleugels". Verder zijn haar rechterhand (deuk overgang hand-pols) en nek (lengte) ook nog niet helemaal 100% . Hopelijk heb je er nog wat aan.
Volgende week krijg ik ook m'n eerste wacom binnen (bamboo)! Nog een beetje een stuurlui aan wal dus
Zitten nog wel wat foutjes in die me zo opvallen. Die zijn vrijwel allemaal veroorzaakt doordat ze niet recht van is getekend, maar net onder een hoek, en dat is een stuk lastiger. Trek eerst wat middellijnen voor reference. Waar nu fouten inzitten zijn o.a. : Kin, missende oor, ogen (nou ja, eigenlijk weet ik het niet goed omdat de positie van het hoofd nogal onduidelijk is, doordat alles weer wat anders staat) , borsten en "vleugels". Verder zijn haar rechterhand (deuk overgang hand-pols) en nek (lengte) ook nog niet helemaal 100% . Hopelijk heb je er nog wat aan.
Volgende week krijg ik ook m'n eerste wacom binnen (bamboo)! Nog een beetje een stuurlui aan wal dus
@Spike_wolf:
De pose vind ik wel mooi, maar er kloppen een aantal dingen niet. Idd omdat je een voor jezelf lastig oogpunt hebt gekozen. Op één of andere manier verliest de tekening daardoor diepte en lijkt alles plat.
De kin/kaaklijn doet iets heel geks aan de linkerkant, dat trekt het hele gezicht uit vorm. Ook zou ik idd zoals inquestos al aangeeft, toch dat andere oor ook tekenen, al is het een puntje wat achter het haar vandaan steekt.
Verder vind ik de handen een vreemde stand hebben. De rechterhand (vanuit het oogpunt van de kijker dus) staat dichter naar je toe, maar je ziet meer de binnenkant van de hand, en bij de linkerhand zie je juist meer buitenkant. Als de handen gewoon langs het lichaam hangen is dat normaliter andersom.
Bij de borsten heb ik hetzelfde idee, de rechterborst bolt wat vreemd naar buiten. Ik vermoed omdat je een jurk hebt getekend die de vorm van een borst volgt, ipv een borst en daarna een jurk eroverheen.
Ik denk dat bijna al deze kleine foutjes te voorkomen zijn door een simpel draadmodelletje te schetsen voor je je figuurtje daadwerkelijk gaat tekenen. Dan kom je dit soort dingen snel tegen, vooral als je in een lastiger perspectief tekent. Ik doe dat persoonlijk zo goed als altijd, en in non-repro blue, een keertje kopiëren en het is weg.
De pose vind ik wel mooi, maar er kloppen een aantal dingen niet. Idd omdat je een voor jezelf lastig oogpunt hebt gekozen. Op één of andere manier verliest de tekening daardoor diepte en lijkt alles plat.
De kin/kaaklijn doet iets heel geks aan de linkerkant, dat trekt het hele gezicht uit vorm. Ook zou ik idd zoals inquestos al aangeeft, toch dat andere oor ook tekenen, al is het een puntje wat achter het haar vandaan steekt.
Verder vind ik de handen een vreemde stand hebben. De rechterhand (vanuit het oogpunt van de kijker dus) staat dichter naar je toe, maar je ziet meer de binnenkant van de hand, en bij de linkerhand zie je juist meer buitenkant. Als de handen gewoon langs het lichaam hangen is dat normaliter andersom.
Bij de borsten heb ik hetzelfde idee, de rechterborst bolt wat vreemd naar buiten. Ik vermoed omdat je een jurk hebt getekend die de vorm van een borst volgt, ipv een borst en daarna een jurk eroverheen.
Ik denk dat bijna al deze kleine foutjes te voorkomen zijn door een simpel draadmodelletje te schetsen voor je je figuurtje daadwerkelijk gaat tekenen. Dan kom je dit soort dingen snel tegen, vooral als je in een lastiger perspectief tekent. Ik doe dat persoonlijk zo goed als altijd, en in non-repro blue, een keertje kopiëren en het is weg.
Heeft iemand een tuto of kan iemand dat maken
over hoe je tekeningen mooi met lijnen maakt en inkleurt?
Zoals het volgende
Verwijderd in "Algemeen tekentopic (handgetekend / waco..."
Zoals het volgende
Verwijderd in "Algemeen tekentopic (handgetekend / waco..."
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Hmm zoals het er nu uitziet is het wel te wazig uiteraard, al is dat ene stukje wat lichter is dan wel een stuk beter. Ik denk dat als je dit goed uitwerkt je een best mooie / donkere(sfeer) tekening kunt krijgen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat
Ben benieuwd naar het eindresultaat
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Heb van de week eindelijk een pagina strip ingekleurd en geletterd; tekst is van Theo Kars in 'de verleider' http://nl.wikipedia.org/wiki/Theo_Kars

[ Voor 5% gewijzigd door XangadiX op 05-12-2007 23:20 ]
Stoer; Marduq
Verwijderd
Nou ik heb sinds gister een scanner en ik dacht laat ik hem eens uitproberen. Dit is de eerste keer dat ik een gezicht (http://www.guzel-resimler..._Cuthbert_Duvar_Kad_3.jpg) teken, ik ben net ver op de details ingegaan. Ik vind het alleen lastig om de ogen goed te krijgen, iig ben ik benieuwd of ik wat goede tips kan krijgen... Groetjes

@XangadiX
Klein typefoutje in het 2e blokje: 's-ochterds. Je mag trouwens ook gewoon 's ochtends schrijven.
Verder erg netjes gedaan!
Klein typefoutje in het 2e blokje: 's-ochterds. Je mag trouwens ook gewoon 's ochtends schrijven.
Verder erg netjes gedaan!
Tips?Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:15:
Nou ik heb sinds gister een scanner en ik dacht laat ik hem eens uitproberen. Dit is de eerste keer dat ik een gezicht (http://www.guzel-resimler..._Cuthbert_Duvar_Kad_3.jpg) teken, ik ben net ver op de details ingegaan. Ik vind het alleen lastig om de ogen goed te krijgen, iig ben ik benieuwd of ik wat goede tips kan krijgen... Groetjes
[afbeelding]
Moet wel zeggen dat je niet meteen de makkelijkste foto hebt gepakt om na te tekenen trouwens
Ten opzichte van de foto is het gezicht smal en komt scheef over. De mond is onderaan best goed gelukt, de tanden zijn ook prima, maar de bovenkant van de mond is te dik getekend. Hier kan je beter met wat schaduw (en dus highlights) de mond zichtbaar maken in plaats van dikke lijnen.
De ogen vind ik zeker niet heel slecht hoor. Misschien net iets te sterk getekend. Ik denk zelfs eigenlijk nog het beste van de hele tekening. Misschien kun je er wat 'witte vlakken' inlaten (zoals ook op de foto) zodat het wat natuurlijker lijkt.
Je hebt de neus iets te lang gemaakt, die had je beter iets hoger kunnen laten ophouden.
Je moet eigenlijk ook een lijntje schaduw tekenen net onder de mond (zie ook de foto).
Ik denk dat je iets te gehaast bezig bent geweest met deze tekening. Portretten zijn een kwestie van geduld en attentie voor detail, een gezicht tekenen je (tenzij je echt heel goed bent) niet in een uurtje.
Mijn belangrijkste tip: neem er de tijd voor. Je kan best meerdere dagen over 1 tekening doen, soms is het gewoon nodig om 3 uur bezig te zijn met alleen de ogen al. Probeer ook eens of het tekenen van andere dingen (en dus geen personen) je beter bevalt.
Ik persoonlijk vind het leuker (en 'makkelijker') om cartoons/anime/manga te tekenen, er zijn mensen die goed zijn in portretten en er zijn mensen die vooral stillevens prefereren. Je moet echt gewoon uitvinden wat het beste bij je past
Verwijderd
Super, bedankt voor de tips ;Dkrvabo schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:50:
[...]
Tips?ok
Moet wel zeggen dat je niet meteen de makkelijkste foto hebt gepakt om na te tekenen trouwens
Ten opzichte van de foto is het gezicht smal en komt scheef over. De mond is onderaan best goed gelukt, de tanden zijn ook prima, maar de bovenkant van de mond is te dik getekend. Hier kan je beter met wat schaduw (en dus highlights) de mond zichtbaar maken in plaats van dikke lijnen.
De ogen vind ik zeker niet heel slecht hoor. Misschien net iets te sterk getekend. Ik denk zelfs eigenlijk nog het beste van de hele tekening. Misschien kun je er wat 'witte vlakken' inlaten (zoals ook op de foto) zodat het wat natuurlijker lijkt.
Je hebt de neus iets te lang gemaakt, die had je beter iets hoger kunnen laten ophouden.
Je moet eigenlijk ook een lijntje schaduw tekenen net onder de mond (zie ook de foto).
Ik denk dat je iets te gehaast bezig bent geweest met deze tekening. Portretten zijn een kwestie van geduld en attentie voor detail, een gezicht tekenen je (tenzij je echt heel goed bent) niet in een uurtje.
Mijn belangrijkste tip: neem er de tijd voor. Je kan best meerdere dagen over 1 tekening doen, soms is het gewoon nodig om 3 uur bezig te zijn met alleen de ogen al. Probeer ook eens of het tekenen van andere dingen (en dus geen personen) je beter bevalt.
Ik persoonlijk vind het leuker (en 'makkelijker') om cartoons/anime/manga te tekenen, er zijn mensen die goed zijn in portretten en er zijn mensen die vooral stillevens prefereren. Je moet echt gewoon uitvinden wat het beste bij je past
ik vind tekenen prachtig en ik had heel lang de graphire 3, ik deed er steeds meer mee. Doordat ik het pennetje kwijt was heb ik een intuos3 gehaald. Wat een ding, vind hem 10x beter tekenen dan mijn graphire 3....
Mooie tekeningen, wil het toch melden.
Zelf ben ik meer aan het experimenteren met teken stylen, etc... maar nog niet echt post waardig .
Mooie tekeningen, wil het toch melden.
Maakt er hier iemand ook studies van mensen?
ik studeer psychologiePallas schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:08:
Maakt er hier iemand ook studies van mensen?
Naja ik bedoel ook echt gewoon schetsen etc. Echte stucdies.. maar ik weet ook niet of dat hier neergezet kan worden. Ik teken niet met een wacom maar gewoon met papier. Heb wel een wacom maar krijg het gevoel niet van het tekenen...
Verwijderd
Heb sinds kort een Bamboo
. Om wat te wennen aan de pen heb ik een soort van BobRoss tekening gemaakt met photoshop.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 00:27 ]
De titel van dit topic betekent ALLEEN handgetekend, dus traditionele media, maar er is een uitzondering voor de Wacom, die tekeningen mogen hier ook.Pallas schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:20:
[...]
Naja ik bedoel ook echt gewoon schetsen etc. Echte stucdies.. maar ik weet ook niet of dat hier neergezet kan worden. Ik teken niet met een wacom maar gewoon met papier. Heb wel een wacom maar krijg het gevoel niet van het tekenen...
Wat jij dus zegt mag natuurlijk ook aangezien het handgetekend is.
Net mijn wacom binnen gekregen intuos3 A5 wide
Eerste probeersel:

Ook wel bekend als kakashi van naruto
Eerste probeersel:

Ook wel bekend als kakashi van naruto
Verwijderd
@XangadiX
Helaas constateer ik meerdere tekstuele foutjes.
1. Toch verveeldeN de gesprekken hem niet
2. De wijze waarop zij rookten, lachtTen..
3. .. achter gooiden of aan hun ??? trokken
En natuurlijk wat meer leestekens kunnen de zinnen duidelijker maken.
Maar voor de rest: uitstekend werk
Helaas constateer ik meerdere tekstuele foutjes.
1. Toch verveeldeN de gesprekken hem niet
2. De wijze waarop zij rookten, lachtTen..
3. .. achter gooiden of aan hun ??? trokken
En natuurlijk wat meer leestekens kunnen de zinnen duidelijker maken.
Maar voor de rest: uitstekend werk

Maar verder heb je helemaal gelijk
Stoer; Marduq
Hm ik ben net klaar met een tekening..
Niet echt helemaal mijn smaak om zo te tekenen, maar het was opzich wel leuk.

Ik ben zelf niet echt helemaal tevreden over het oog aan de rechterkant, en de borst aan de rechterkant lijkt door de shading / lijn net alsof ie is ingedrukt. Ook haar duim is iets te kort..
Verder vind ik hem vrij goed gelukt nog.
Iemand nog wat tips of (kleine) opmerkingen? Afkraken hoeft ook niet meteen, maar constructieve opmerkingen zijn welkom
Niet echt helemaal mijn smaak om zo te tekenen, maar het was opzich wel leuk.

Ik ben zelf niet echt helemaal tevreden over het oog aan de rechterkant, en de borst aan de rechterkant lijkt door de shading / lijn net alsof ie is ingedrukt. Ook haar duim is iets te kort..
Verder vind ik hem vrij goed gelukt nog.
Iemand nog wat tips of (kleine) opmerkingen? Afkraken hoeft ook niet meteen, maar constructieve opmerkingen zijn welkom
Mooi gedaan!
1. De zijkant die weerspiegeld zou ik iets blurren, ik krijgt haast het idee dat er spiegeltjes aan de zijkant zitten.
2. De twee sterretje, glinsteringen zou ik weg halen, ziet er niet zo professioneel uit (vind ik)
Eindelijk 2 tekeningen die ik op mijn portfolio durf te gaan zetten 

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 13-12-2007 16:46 ]
Zekers
Wij moesten voor een vak een object in de ruimte tekenen. Je mocht zelf weten of je een voertuig, gebouw, pak, wapen of iets anders gign maken. Dit heb ik er van gemaakt:

*Klik voor groter
Nu is het nog de bedoeling dat we er een 3D model bij gaan maken
. Word volgens mij nog een hele klus!

*Klik voor groter
Nu is het nog de bedoeling dat we er een 3D model bij gaan maken
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Met de vormen die jij hebt moet dat een eitje worden hoor
Welk vak? De titel klinkt echt als iets van Wendrich.DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:26:
Wij moesten voor een vak een object in de ruimte tekenen. Je mocht zelf weten of je een voertuig, gebouw, pak, wapen of iets anders gign maken. Dit heb ik er van gemaakt:
[afbeelding]
*Klik voor groter
Nu is het nog de bedoeling dat we er een 3D model bij gaan maken. Word volgens mij nog een hele klus!
Vormgeving mens en product relaties, idd een Wendrich vak. Jij studeert dus ook IO aan de UT;) Hoeveelstejaars ben je dan, 1e ?
En prototype word idd niet zo'n heel groot probleem denk ik. Ik ga wel proberen om er leuk echte ventilatortjes in te zetten
En prototype word idd niet zo'n heel groot probleem denk ik. Ik ga wel proberen om er leuk echte ventilatortjes in te zetten
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Vandaag voor het eerst een wacom gekocht, en gebruikt. Meteen een graphire genomen, want die bamboo's vertrouw ik niet zo. Voor de rest heb ik geen tekenervaring, en zijn dit mijn eerste schetsen die ik gemaakt heb. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze heb overgetrokken van een lage opacity layer, maar voor mij telt het uiteindelijke resultaat, en niet alleen de werkwijze
.

Allereerste schets met mijn Wacom. Achteraf duidelijk niet goed met de brushes gespeeld, en het ziet er veel te hard en korrelig uit. Duidelijk niet de manier om te schetsen.... Van deze tekening heb ik niet eens de PSD bewaard, zo crappy vond ik hem.
Mijn tweede schets van vandaag. Eerste opzet voor een tekening van Jose Gonzalez. Ik wil hierna mooie inktlayers maken met strakke lijnen (iemand tips?), en daarna twijfel ik tussen vectorized looks of realistischer portretteren.

Allereerste schets met mijn Wacom. Achteraf duidelijk niet goed met de brushes gespeeld, en het ziet er veel te hard en korrelig uit. Duidelijk niet de manier om te schetsen.... Van deze tekening heb ik niet eens de PSD bewaard, zo crappy vond ik hem.

Mijn tweede schets van vandaag. Eerste opzet voor een tekening van Jose Gonzalez. Ik wil hierna mooie inktlayers maken met strakke lijnen (iemand tips?), en daarna twijfel ik tussen vectorized looks of realistischer portretteren.
[ Voor 65% gewijzigd door NiteSpeed op 19-12-2007 00:44 ]
Vandaag heeft ons model een ongelukje gehad met de auto, dus we moesten onze vriend Hugo maar (misbruiken). Mijn leraar heeft hem aan een stel draden opgehangen, en een doek over hem heen gelegd. De omgekeerde tekening geeft echt een mooi effect 

Verwijderd
Hey vette topic! Ik ben nog niet zo heel lang actief dus leuk om dit ook te zien. Ik teken vrij veel als hobby, maar dan in mijn college blokken. Weet niet of anderen dit ook zo ervaren maar ik luister beter als ik iets doe tegelijkertijd. Om die reden is het meeste ook schetswerk. Heb geen tijd op t moment om ze te resizen dus ik post wel een linkje naar een mapje met wat zooi erin.
http://members.lycos.nl/wushu85/drawings/
Kijk maar of er wat van je gading tussenzit.
http://members.lycos.nl/wushu85/drawings/
Kijk maar of er wat van je gading tussenzit.
Een paar dingen die hierbij ook heel gaaf zouden kunnen zijn, zijn de stijlen van deze artiesten:NiteSpeed schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:34:
Vandaag voor het eerst een wacom gekocht, en gebruikt. Meteen een graphire genomen, want die bamboo's vertrouw ik niet zo. Voor de rest heb ik geen tekenervaring, en zijn dit mijn eerste schetsen die ik gemaakt heb. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze heb overgetrokken van een lage opacity layer, maar voor mij telt het uiteindelijke resultaat, en niet alleen de werkwijze.
[afbeelding]
[afbeelding]
http://lolita-art.deviantart.com/
http://pacman23.deviantart.com/
http://artgerm.deviantart.com/
kijk natuurlijk maar wat je er zelf van denkt
Hey mensen. Ik heb weer eens wat getekend. Merry christmas btw.

[ Voor 20% gewijzigd door rashmatash op 28-12-2007 15:39 ]
[RashMatash]
Mooie tekeningen hierboven.
ben zelf meer van het bewerken van plaatjes dan het zelf tekenen ervan.
voorbeeld op deviant.
origineel
Heb hier een probleem met mijn wacom/photoshop. Nadat m'n pc vast liep tijdens het photoshoppen is ineens mijn brush veranderd.
Inplaats dat ik naarmate ik harder druk mijn brush "dikker" wordt, wordt hij meer zichtbaar. Ik krijg dit dus nergens weer terug naar de oude instellingen. opacity en flow staan bijde op max.
Is dit ergens terug te veranderen?
(vond het een beetje overbodig om een heel nieuw topic voor te maken)
voorbeeld op deviant.
origineel
Heb hier een probleem met mijn wacom/photoshop. Nadat m'n pc vast liep tijdens het photoshoppen is ineens mijn brush veranderd.
Inplaats dat ik naarmate ik harder druk mijn brush "dikker" wordt, wordt hij meer zichtbaar. Ik krijg dit dus nergens weer terug naar de oude instellingen. opacity en flow staan bijde op max.
[ Voor 28% gewijzigd door Borgoth op 30-12-2007 14:22 ]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Verwijderd
Als het goed is komt morgen mijn tekentablet binnen wat ik heb besteld. Vandaag heb ik even wat dingetjes geprobeerd met het tablet van een vriend van me... Met dit als resultaat tot nu toe:

origineel:

Het is mn eerste "serieuze" tekening (hij is nog niet af allicht)

origineel:

hele grappige bewerking...Borgoth schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:58:
Mooie tekeningen hierboven.ben zelf meer van het bewerken van plaatjes dan het zelf tekenen ervan.
voorbeeld op deviant.
origineel
maar over jou probleem, bovenin staat een balk als je je brush geselecteerd hebt, ergens iets rechts van het midden in die balk staat een knop "Brushes", daar klik je op en dan komt er een brushmenu waar je wat instellingen kunt veranderen.
bij "shape dynamics" moet je control op "pen pressure" zetten. en dit doe je ook bij "other dynamics"... dan kun je door de vinkjes voor "shape dynamics" en "other dynamics" zeggen of je die setting wilt gebruiken... dit zou het moeten zijn
Ze doet me nu meer denken aan:Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:15:
Als het goed is komt morgen mijn tekentablet binnen wat ik heb besteld. Vandaag heb ik even wat dingetjes geprobeerd met het tablet van een vriend van me... Met dit als resultaat tot nu toe:
[afbeelding]
origineel:
[afbeelding]

Jorinde Moll van o.a. 'de Grote Beurt'
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
ehm... jorinde = lelijk.. die ander, weet de naam neit meer = niet lelijk... ik zie geen overeenkomst
Ik heb het niet over de orginele foto maar over de tekeningVerwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:16:
ehm... jorinde = lelijk.. die ander, weet de naam neit meer = niet lelijk... ik zie geen overeenkomst
Verwijderd
... oke, meteen de laatste keer dat ik hier iets post...
Stelletje kinders, wat heb ik nou aan zo'n posts?
De tekening is klaar en ik ga wel naar een andere site, dit is om te lache...haha
De tekening is klaar en ik ga wel naar een andere site, dit is om te lache...haha
Kom op man, een beetje kritiek moet toch wel kunnen. Waarom post je anders je creatie hier, voor kritiek toch? Moet je niet meteen wegrennen en boos roepen dat je wel ergens anders heen gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:06:
... oke, meteen de laatste keer dat ik hier iets post...
Ik vind hem goed gelukt, zeker voor een eerste keer.
Edit:
Het brush probleem is verholpen
Hoe op te lossen:Borgoth schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:58:
[...]
NOTE: schrijf eerst je favo instellingen op, deze gaan verloren. bijv: history state en window volgorde.
1) Zorg dat photoshop gesloten is.
2) Open photoshop met ctrl+alt+shift ingedrukt (dus eerst die toetsen en dan pas openen)
3) Als hij vraagt verwijder preference, zeg ja.
4) stel je instellingen terug in.
[ Voor 46% gewijzigd door Borgoth op 01-01-2008 23:42 ]
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
ben bezig met het ontwerpen van een nieuw karaktertje... ik heb hem voorlopig even Mr. B. genoemd 
het is dus een konijntje, ik zit er aan te denken om hem het uiterlijk te geven van zo'n versleten knuffel, maar dan wel met kleding aan enzo... iig, hier de eerste ideetjes
het is dus een konijntje, ik zit er aan te denken om hem het uiterlijk te geven van zo'n versleten knuffel, maar dan wel met kleding aan enzo... iig, hier de eerste ideetjes

Pff dat wil ik óók!-DG- schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:40:
Eerstejaars IO inderdaad.
Doet met trouwens een beetje denken aan de eindopdracht die wij met Schetsen en Concepttekenen hadden.
Daarvoor moesten we een ruimteschip tekenen:
[afbeelding]
[afbeelding]
klikbaar.
Het echte 'ontwerpen/schetsen/tekenen' komt bij ons nog niet zo aan bod,
we zijn nu vooral gericht op het ontwikkelen van concepten van begin tot eind.
Dit soort dingetjes probeer ik in m'n vrije tijd maar aan te leren voorlopig
mss beetje Winny de Pooh style?Tjeemp schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 01:51:
ben bezig met het ontwerpen van een nieuw karaktertje... ik heb hem voorlopig even Mr. B. genoemd
[afbeelding]
Nouja, bij ons is het echt niet alleen maar dit.Cyclonist schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:26:
[...]
Pff dat wil ik óók!Ik studeer IO, ook 1e jaars maar dan in Eindhoven.
Het echte 'ontwerpen/schetsen/tekenen' komt bij ons nog niet zo aan bod,
we zijn nu vooral gericht op het ontwikkelen van concepten van begin tot eind.
Dit soort dingetjes probeer ik in m'n vrije tijd maar aan te leren voorlopig
Dus vooral veel doen, daar leer je van.
LOL @ Het moet een neger zijnVerwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:57:
Ik heb voor school een aantal portretten nagetekend. Het leek me wel leuk om die hier te plaatsen.
Willie Wartaal:
origineel:
[afbeelding]
tekening:
[afbeelding]
groot
Een klasgenoot:
origineel:
[afbeelding]
tekening:
[afbeelding]
groot
En hij vond het nog leuk ook.

Maar wat wel een stuk handiger is tov zelf leren tekenen is dat je met IO op de UT door de leraren/leraressen(-hulpjes) op je fouten wordt gewezen en wordt verteld hoe je die kunt verbeteren. Vooral schetsen met al die hulplijnen, dan zie je soms door al die lijnen je tekening niet meer.-DG- schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:42:
[...]
Nouja, bij ons is het echt niet alleen maar dit.We hebben dit jaar 3 tekenvakken van 10x4 uur en daarna niet meer in de bachelor jaren dacht ik. Maar bij dit soort vakken is het vooral de tijd die je er zelf extra in steekt waar je dingen van leert.
Dus vooral veel doen, daar leer je van.
Verwijderd
Tsja, ik teken normaal nooit, dus ik wilde wel dat het duidelijk was.
Ik heb dus in geen jaren getekend tot ik het opeens weer op mijn vervolgopleiding (multimedia) kreeg. Maar nu deze tekeningen goed gelukt zijn ben ik wel aangespoord om meer dingen te gaan tekenen.
Zo hey Reddy, wel creatief opeens he 
Je mag trouwens best wat gedurfder worden in het zetten van lijnen. De oogleden van die klasgenoot hadden best wat meer diepte mogen krijgen, wat donkerte. En minder hoekig. Organische vormen.
Misschien was het bij die neger handig geweest als je begonnen was met een ronde bal en daaruit dus de kin had getrokken (strijkboutvorm) en dan ga je heel sec lijnen trekken waar de ogen moeten komen (ogen op lijn op helft van de bal, mond midden op strijkboutpunt enzo). Dan heb je een stramien. Vanaf daar ga je kijken hoe het op de foto eigenlijk zit. En wat het mooie is: het komt vaak nog goed passend uit ook met elkaar
Trouwens, ik wil over een half jaar misschien een minor producttekenen of zoiets (zoals dat DG post) doen, omdat ik dat goed wil kunnen (concept designer, moet je vaak iets uit je hoofd tekenen om te overtuigen) ... portrettekenen gaat me namelijk wel goed af, cartoony ook, maar daar verkoop je geen projecten mee
Je mag trouwens best wat gedurfder worden in het zetten van lijnen. De oogleden van die klasgenoot hadden best wat meer diepte mogen krijgen, wat donkerte. En minder hoekig. Organische vormen.
Misschien was het bij die neger handig geweest als je begonnen was met een ronde bal en daaruit dus de kin had getrokken (strijkboutvorm) en dan ga je heel sec lijnen trekken waar de ogen moeten komen (ogen op lijn op helft van de bal, mond midden op strijkboutpunt enzo). Dan heb je een stramien. Vanaf daar ga je kijken hoe het op de foto eigenlijk zit. En wat het mooie is: het komt vaak nog goed passend uit ook met elkaar
Trouwens, ik wil over een half jaar misschien een minor producttekenen of zoiets (zoals dat DG post) doen, omdat ik dat goed wil kunnen (concept designer, moet je vaak iets uit je hoofd tekenen om te overtuigen) ... portrettekenen gaat me namelijk wel goed af, cartoony ook, maar daar verkoop je geen projecten mee
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Die strijkboutpunt kende ik nog niet, die ga ik onthouden. 
Ik heb in de eerste klas van de middelbare school (inmiddels al weer 6 jaar geleden) ooit een lesje gehad over verhoudingen van het lichaam en lijnen in het gezicht. (mondhoeken halverwege de ogen, oren van de wenkbrouw tot de onderkant van de neus, etc.)
Grappige lotspeling dat ik dat na al die jaren allemaal weer toe moet passen, en sterker nog, dat ik het allemaal heb onthouden.
Ik heb in de eerste klas van de middelbare school (inmiddels al weer 6 jaar geleden) ooit een lesje gehad over verhoudingen van het lichaam en lijnen in het gezicht. (mondhoeken halverwege de ogen, oren van de wenkbrouw tot de onderkant van de neus, etc.)
Grappige lotspeling dat ik dat na al die jaren allemaal weer toe moet passen, en sterker nog, dat ik het allemaal heb onthouden.
Mini cooper voor school

Ik moet hem nog in gaan kleuren, bang dat ik hem verneukt
Gelukkig heb ik nog zat overtrek papier, dus ga er maar eens een stuk of 3 maken voordat ik het orgineel begin

Ik moet hem nog in gaan kleuren, bang dat ik hem verneukt
Gelukkig heb ik nog zat overtrek papier, dus ga er maar eens een stuk of 3 maken voordat ik het orgineel begin
Best goed 
Het perspectief ziet er alleen wel wat raar uit..De voorkant van de auto lijkt net omhooggetrokken aan de bovenkant van de tekening t.o.v. de rest van de auto. Het perspectief van de wielen klopt ook niet helemaal zo. Als je tekent vanuit dit zichtpunt zijn de wielen meer een ovaal dan een cirkel.
Nogmaals, verder ziet ie er goed uit
Het perspectief ziet er alleen wel wat raar uit..De voorkant van de auto lijkt net omhooggetrokken aan de bovenkant van de tekening t.o.v. de rest van de auto. Het perspectief van de wielen klopt ook niet helemaal zo. Als je tekent vanuit dit zichtpunt zijn de wielen meer een ovaal dan een cirkel.
Nogmaals, verder ziet ie er goed uit
Thx, je hebt gelijk wat betrefd die punten ja 
Volgende keer zal ik eerst eens mijn schets versie posten voor hem af te maken met een donder potlood
Volgende keer zal ik eerst eens mijn schets versie posten voor hem af te maken met een donder potlood
Je hebt het mooi getekend maar het perspectief klopt idd gewoon niet. Met name de wielen staan erg raar. Voor iets wat uit de losse hand getekend is is het idd best wel goed.
Probeer het gewoon eens door eerst het perspectief goed te tekenen, dan kan hij echt mooi worden. Ik neem aan dat je weet hoe dat werkt, met verdwijnpunt(en) e.d.
En, overtrekpapier? Wat is er mis met een kopieerapparaat?
Probeer het gewoon eens door eerst het perspectief goed te tekenen, dan kan hij echt mooi worden. Ik neem aan dat je weet hoe dat werkt, met verdwijnpunt(en) e.d.
En, overtrekpapier? Wat is er mis met een kopieerapparaat?
[ Voor 9% gewijzigd door Zamorano op 05-01-2008 12:48 ]
Perspectief is iets waar ik gewoon moeite mee blijf hebben, ik heb wel een grid voor mezelf opgesteld, en een 'doosje' waar de auto in paste, maar toch heb ik het nog weten te verneuken perspectievisch gezien.. Met wat oefening moet dat toch over 100 tekeningen wel gefixed zijn denk ik
ik vind persoonlijk doosjes nooit zo handig... wat je het beste kunt doen is gewoon met hulplijnen werken... bijvoorbeeld bij de wielen kun je dan de assen aangeven, dan wordt het al makkelijker om de goede vorm te krijgen... en misschien een horizon met verdwijnpunten erbij
verder is ie wel prima, het gaat mis bij de wielen en de motorkap volgens mij (qua perspectief)...
verder is ie wel prima, het gaat mis bij de wielen en de motorkap volgens mij (qua perspectief)...
Ik teken altijd 2 of 3 verdwijnpunten inderdaad, en _heel_ licht een paar lijnen van een doosje.
Dan is het echt een heel stuk makkelijker om alles in de gaten te houden
Dan is het echt een heel stuk makkelijker om alles in de gaten te houden
die falcon punch klopt niet :Sir_Hendro schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:41:
Nog een beetje op msn zitten klote:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die eerste is best lelijk maar die 2de vind ik wel leuk geworden
Is dat echt handgetekend 
If so: wow.
Het lijkt er best wel op dat het is gedaan m.b.v. de nodige tools. Die cirkels zijn namelijk wel érg goed gelukt?
Ben benieuwd hoe je het hebt gedaan
Als het echt handgetekend is vind ik hem zeer goed gelukt.
Alleen wel jammer dat hij de nodige diepte mist aan de randen omdat er nergens iets van een hendeltje, knopje of draadje uitsteekt.
Het lijkt er best wel op dat het is gedaan m.b.v. de nodige tools. Die cirkels zijn namelijk wel érg goed gelukt?
Ben benieuwd hoe je het hebt gedaan
Alleen wel jammer dat hij de nodige diepte mist aan de randen omdat er nergens iets van een hendeltje, knopje of draadje uitsteekt.
Mijn gok is dat je het perspectief alleen naar rechtsachter uitgevoerd hebt, en naar de linkerhoek met mindere mate. Wielen zijn ook verschrikkelijk lastig om die goed te krijgen. Dat kost bij mij altijd een hoop gumwerk en overnieuw doen. Verder vind ik dat je hem erg goed uitgevoerd hebtSchuey schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:53:
Perspectief is iets waar ik gewoon moeite mee blijf hebben, ik heb wel een grid voor mezelf opgesteld, en een 'doosje' waar de auto in paste, maar toch heb ik het nog weten te verneuken perspectievisch gezien.. Met wat oefening moet dat toch over 100 tekeningen wel gefixed zijn denk ik
Thx, verder denk Ik dat je heel goed aan het gokken bent
Het blijft moeilijk, want ik ben al snel bang dat ik heel erg vreemd perspectief krijg, dus wil dan toch mijn lijnen min of meer evenwijdig laten lopen zeg maar
Juist daardoor ziet het er als een vreemd perspectief uit. Probeer anders gewoon eens een groot vel papier te nemen, daar een horizon op te tekenen en op die horizon 2 verdwijnpunten met vanuit daar de richtlijnen te tekenen.Schuey schreef op maandag 07 januari 2008 @ 09:28:
Thx, verder denk Ik dat je heel goed aan het gokken bentHet blijft moeilijk, want ik ben al snel bang dat ik heel erg vreemd perspectief krijg, dus wil dan toch mijn lijnen min of meer evenwijdig laten lopen zeg maar
Zoek anders eens een goede tutorial over perspectief tekenen, want je lijnen zijn best goed, afgezien van dat ze niet echt in perspectief staan.
Gemaakt in Painter X, alles netjes met de hand, maar daarnaast dit handwerk wel flink gemasked met de nodige tools. Dat het diepte mist ben ik met je eens, maar ik ben al bezig met een versie in perspectief i.p.v. in aanzicht. Uitgangspunt is een echt product, dus kon er geen hendeltjes of andere dieptegevende elementen bijverzinnen.krvabo schreef op maandag 07 januari 2008 @ 01:45:
Is dat echt handgetekend
Ben benieuwd hoe je het hebt gedaanAls het echt handgetekend is vind ik hem zeer goed gelukt.
Verwijderd
@Schuey (en de anderen die reageren op auto's tekenen met de hand)
ik heb enorm veel aan georgetrosley.com gehad. Daar staan een aantal How to draw pagina's op. Daarnaast zijn de boeken van Thom Taylor te gek. Een daarvan heet 'How to draw cars like a Pro'. Je kunt er echt enorm veel van leren, zeker wat betreft perspectief.
Het blijft mijns inziens een goede oefening om eerst 'met de hand'te schetsen en in te kleuren. Computer apparatuur vergroot daarna je mogelijkheden enorm. Andersom werkt dat niet zo.

(Alleen tekst en cirkel op achtergrond is met computer gedaan..)
Gegroet
Cantoon
ik heb enorm veel aan georgetrosley.com gehad. Daar staan een aantal How to draw pagina's op. Daarnaast zijn de boeken van Thom Taylor te gek. Een daarvan heet 'How to draw cars like a Pro'. Je kunt er echt enorm veel van leren, zeker wat betreft perspectief.
Het blijft mijns inziens een goede oefening om eerst 'met de hand'te schetsen en in te kleuren. Computer apparatuur vergroot daarna je mogelijkheden enorm. Andersom werkt dat niet zo.

Gegroet
Cantoon
Erg leuke plaat.Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:21:
[afbeelding]
Gegroet
Cantoon
Goed gewerkt met diverse grijstinten ook.
Als enige kleine puntjes die ik aan zou kunnen merken zijn de nummerplaat die iets teveel naar recht staat naar mijn idee, en het lijnenwerk. Je tekening zou net iets extra's krijgen als de lijnen iets spannender en meer gevariëerd waren, met name de gebogen lijnen. Maar verder heel erg leuk.
Verwijderd
Ik kijk hier regelmatig rond, maar heb nog nooit wat gepost. Maar eens moet de eerste keer zijn, toch? Bij deze een 2 tekeningetjes van mijn kant.

Nice! 
Zeer weinig op aan te merken. Het enige wat me opvalt is dat de bloem 'verkeerd' op de tak/stengel zit, maar dat kan natuurlijk ook zo bedoeld zijn
Vooral de onderste vind ik erg mooi
Zeer weinig op aan te merken. Het enige wat me opvalt is dat de bloem 'verkeerd' op de tak/stengel zit, maar dat kan natuurlijk ook zo bedoeld zijn
Vooral de onderste vind ik erg mooi
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!! Alvast bedankt!
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!! Alvast bedankt!