Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 215.613 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hier dus alleen handgetekend, geverfd, gebrushed en/of gewacomd werk.

Vervolg van deze topics:
Algemeen Tekentopic *handgetekend/wacom only*
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 2
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 3
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 4
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 5
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 6

Voor overig Photoshop/Illustrator/andersoortig 2d-werk verwijs ik u naar [rml][ 2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 10[/rml] :)

Gebruikte programma's:

Pixel-based:
Adobe Photoshop
Corel Paintshop Pro
Corel Painter
Macromedia Fireworks
The GIMP

Vector-based:
Adobe Illustrator
CorelDraw
Macromedia Freehand
Inkscape

Daarnaast wordt natuurlijk gebruik gemaakt van de nodige verf, potlood, markers etc,.

Nuttige links:

Photoshop icm. Wacom basics
Digital Landscape Painting
Handtekenen met fineliner en markers
• Aanvullingen welkom, goede sites als http://www.drawthrough.com/tutorials/index.html zijn down :(

Veel plezier en houd het een beetje ontopic :)

Topicstart wordt nog aangevuld, suggesties welkom

[ Voor 18% gewijzigd door sdomburg op 07-10-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ah mooi, een schoon nieuw topic. :)

Misschien een kleine selectie van werk uit het vorige topic toevoegen aan de SP?
Ik heb leuke dingen voorbij zien komen, misschien inspireert het mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hopla:

lekker hoor, zo'n vondelpark met een potje bier en een schetsboek:

Het begon met deze; want ik heb te veel rode oortjes gelezen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/frans_engeltje.jpg

(en ja dat is een beertje daar ja ;) )

Daarna kwam dus deze, met een grote draak erin:
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/draak_snoepje.jpg

nog meer draken
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/draken.jpg

En nog meer engeltjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/engeltje2.jpg

en nu eentje met inkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/engeltje.jpg

laten we hopen dat het nog even warm blijft :)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
wow nice man! vooral engeltje2.jpg

naar het park, en wel meteen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

zo, heb het engeltje ingekleurd :)
(en heb nu kramp in mijn hand :/ )
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/engeltje_kleur.jpg

offtopic:
ik zie nu pas dat het vorige topic ook al met engeltjes van mij begon, het begint een traditie te worden... en een obsessie :P

[ Voor 35% gewijzigd door XangadiX op 06-07-2006 03:59 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 14:08

Jentae

Houdt van aglets.

Wauwie XangadiX... je bent mn nieuwe held! Top artwork! :D :D

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Jentae schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 06:41:
Wauwie XangadiX... je bent mn nieuwe held! Top artwork! :D :D
Idd, nice work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja heel netjes ingekleurd ook, top. :P

1 heel klein dingetje wat me opvalt is dat haar gezichtje slanker is in de schets, ik vind die persoonlijk ietsjes mooier, het jukbeen komt daar mooier in naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Zamorano schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:38:
Ja heel netjes ingekleurd ook, top. :P

1 heel klein dingetje wat me opvalt is dat haar gezichtje slanker is in de schets, ik vind die persoonlijk ietsjes mooier, het jukbeen komt daar mooier in naar voren.
uh, nee, ik denk dat het komt omdat ik de neus overnieuw heb gedaan die is een stukje verschoven. Gezichtslijn is volgens mij hetzelfde gebleven. - en er valt nu haar over haar linkerjukbeen natuurlijk

[ Voor 6% gewijzigd door XangadiX op 06-07-2006 14:03 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175218

Afbeeldingslocatie: http://www.kamermans.net/Designs/cg12tumb.jpg

Hier is een update van me tekening,. Ik probeer dit me beste werkje tot nu toe te maken en het zou me ontzettend helpen als mensen hier nog eens kritisch naar willen kijken,.
Dus opmerkingen of verbeter punten zijn meer dan welkom! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:38
Anoniem: 175218 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:16:
Hier is een update van me tekening,. Ik probeer dit me beste werkje tot nu toe te maken en het zou me ontzettend helpen als mensen hier nog eens kritisch naar willen kijken,.
die stukjes glas komen niet zo realistisch over als de rest. Misschien nog wat meer reflecties toepassen?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

ik zit er nu echt al een hele tijd naar te staren want hij is erg mooi; heb ook even je refs erbij gepakt ( http://www.kamermans.net/Designs/vrouw4/ref.jpg toch?). Ik vind hem op het moment wat aan de drukke kant met de visjes en met die anemonen in haar haar, maar dat is op zich niet heel erg. HEt water vind ik echt te gek geworden; maar om de een of andere reden werkt haar gezicht niet voor mij. Ik heb het idee dat haar onderste oogleden te diep zijn en de lijnen van haar neus naar haar mondhoeken ook. Daardoor krijgt ze een wat uitgezakt gezicht ofzo.

Maar shit man voor de rest niks dan hulde _/-\o_

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja idd hijs druk maar zelf vind ik dat niet storend verder ben ik het wel eens met het uitgezakte gezicht,. ik zal eens kijken wat ik er aan kan doen,.

verder zal ik idd nog wat aan het glas doen,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Verder misschien even naar de haren die je ongeveer boven haar decollotee hebt getekend, die leiden helemaal nergens naar, die eindigen zomaar als je ze naar boven volgt.

Verder: _/-\o_ <Pics say more then words...

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Het nieuwe topic begint al gelijk met erg mooi werk.

Zelf was ik hier mee bezig. Het is net alsof ik met het tablet nu ineens een andere wereld betreed. Normaal tekende ik gewoon met pen, en kleurde ik nagenoeg nooit iets in.

Afbeeldingslocatie: http://daemonart.nl/axe.jpg

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phaerion schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:09:
Het nieuwe topic begint al gelijk met erg mooi werk.

Zelf was ik hier mee bezig. Het is net alsof ik met het tablet nu ineens een andere wereld betreed. Normaal tekende ik gewoon met pen, en kleurde ik nagenoeg nooit iets in.

[afbeelding]
met welk programma heb je dit gemaakt? en hoe ga je te werk? volgends mij kan je met wat simpele tips en tools een heel end verder komen :),. Maar zetten niet slecht voor een eerste keer =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Anoniem: 175218 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:08:
[...]

met welk programma heb je dit gemaakt? en hoe ga je te werk? volgends mij kan je met wat simpele tips en tools een heel end verder komen :),. Maar zetten niet slecht voor een eerste keer =)
Ik heb Painter Essentials gebruikt. Dat zat bij het tekentablet. Normaal gebruik ik Photoshop. Deze tekening maakte ik oorspronkelijk op 600x800, met 300 pixels per cm. Alles op één layer, omdat de layers anders reageren, dan ik in Photoshop gewend ben. Getekend met een pencil, en daarna ingekleurd met digital watercolor.

De tekening is vrij simpel, omdat ik alleen nog maar bezig ben met wennen aan het tekenen op mijn pc. Het begon met de steen op de voorgrond, ik wist toen nog niet wat het verder worden zou. Ik wilde alleen wat stoeien met het digital watercolor.Maar het is niet de eerste keer.

[ Voor 4% gewijzigd door Phaerion op 07-07-2006 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
XangadiX schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:02:
[...]

uh, nee, ik denk dat het komt omdat ik de neus overnieuw heb gedaan die is een stukje verschoven. Gezichtslijn is volgens mij hetzelfde gebleven. - en er valt nu haar over haar linkerjukbeen natuurlijk
Ja idd, het haar over het jukbeen en de andere neus maken het gezicht zo 'anders'. :)
De ogen zijn ook ietsjes kleiner volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

[afbeelding]

je hebt de ontzettend strakke focus die je bij die blob hebt verder niet doorgetrokken in de rest van de waterlijn op die hoogte... idd de glas stukken kunnen misschien wat meer reflectie gebruiken..

die anemonen zouden misschien beter zijn als ze ergens gewoon in het haar verdwijnen dan op deze manier die vergeleken met de rest een beetje goedkoop uitziet, het vloeit zo maar over in het hoofd...

en wat de rest zegt, niets dan hulde verder!

[ Voor 32% gewijzigd door Tjeemp op 07-07-2006 11:50 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 19:53
Mijn pen van mijn wacom is stuk ;( weet iemand war ik een nieuwe kan kopen?

sorry dat ik het hier post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t1mmy schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:51:
Mijn pen van mijn wacom is stuk ;( weet iemand war ik een nieuwe kan kopen?

sorry dat ik het hier post
http://www.obcs.nl/redir....om%20XP-501E&ref=tweakers

ik weet niet welkje je nodig hebt maar daar kan je de intous 2 pen kopen,.

als je gewoon even op tweakers bij pricewatch naar wacom zoekt vind je het wel,. niet zo moeilijk dus,.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 175218 op 07-07-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Hier nog even een work in progress. Ik maak niet alles waar ik mee bezig ben in één keer af. Ik ga er gewoon even voor zitten, wanneer het me zo uitkomt.

Afbeeldingslocatie: http://daemonart.nl/we.jpg

Heb hier en daar wat met de burn en smudge tool, wat schaduw aangebracht, en heb wat lijnen weg gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Phaerion schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:01:
Hier nog even een work in progress. Ik maak niet alles waar ik mee bezig ben in één keer af. Ik ga er gewoon even voor zitten, wanneer het me zo uitkomt.

[afbeelding]

Heb hier en daar wat met de burn en smudge tool, wat schaduw aangebracht, en heb wat lijnen weg gewerkt.
Ik zou gewoon een brush gebruiken hiervoor; de smudge en burn techniek geeft vind ik altijd een beetje platte resultaten; en het haar mag nog wat voller wat mij betreft :)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Het haar moet ik inderdaad nog afmaken. Er mag nog wat meer donker bij, en er moeten ook nog wat highlghts op.

Je hebt gelijk wat dat burn en en dodge betreft. Ik maak een klein stukje wat donkerder met de doge tool, en smudge het dan met de omgevingskleur tot het gewenste resultaat.

Ik heb alleen het idee, dat ik met mijn tekentechnieken, meer tijd nodig heb, dan dat ik photoshop truukjes zou aanleren. Zo hier en daar kom ik er wel eens wat tegen. Maar als ik eenmaal aan het tekenen ben, dan ga ik vanuit nature vaak op mijn eigen manier te werk.

Ik ben pas tevreden alsd ik in photshop bijna dubbel zo snel ben als op papier met potlood en pen.

Ik weet niet of dat een haalbaar streven is, maar daar ga ik wel een beetje van uit. Het kan zijn dat ik daarvoor behoorlijk wat andere technieken moet aanleren. Maar daar kom ik gaande weg wel achter. Nu ben ik eerst nog erg aan het wennen, aan mijn nieuwe gadget. Ik kom veel andere en nieuwe mogelijkheden tegen. :)

edit:

Hmmz....ik ben nu ergens anders ingelogt, en ik zie dat de kleur heel anders uit komt. Moet duidelijk mijn beeldscherm eens beter intellen.
Terwijl ik toch helemaal geen vreemde kleuren zie, wanneer ik een film zit te kijken....hmm.

[ Voor 13% gewijzigd door Phaerion op 07-07-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phaerion schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:25:
Het haar moet ik inderdaad nog afmaken. Er mag nog wat meer donker bij, en er moeten ook nog wat highlghts op.

Je hebt gelijk wat dat burn en en dodge betreft. Ik maak een klein stukje wat donkerder met de doge tool, en smudge het dan met de omgevingskleur tot het gewenste resultaat.

Ik heb alleen het idee, dat ik met mijn tekentechnieken, meer tijd nodig heb, dan dat ik photoshop truukjes zou aanleren. Zo hier en daar kom ik er wel eens wat tegen. Maar als ik eenmaal aan het tekenen ben, dan ga ik vanuit nature vaak op mijn eigen manier te werk.

Ik ben pas tevreden alsd ik in photshop bijna dubbel zo snel ben als op papier met potlood en pen.

Ik weet niet of dat een haalbaar streven is, maar daar ga ik wel een beetje van uit. Het kan zijn dat ik daarvoor behoorlijk wat andere technieken moet aanleren. Maar daar kom ik gaande weg wel achter. Nu ben ik eerst nog erg aan het wennen, aan mijn nieuwe gadget. Ik kom veel andere en nieuwe mogelijkheden tegen. :)
gewoon de blurriste brush moet je nemen en dan bij brushes moet je bij other dynamics hem op opactiy jitter op pen pressur zetten,. verder heb ik ook bij shap dynamics size jitter op pen pressur staan en dan een minimum diamter van rond de 35. Tja en het is het gewoon brushen =) ,. dat werkt veel beter dan smudge tool, burn en dodge tools,. met deze techniek kom je al heel ver =) suc6! btw ze is een beetje te oranje ;),.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Inderdaad, zie het linkje in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Sja....ik deed het eigenlijk altijd al op die manier. Deze heb ik zelfs nog gemaakt met een gewone muis. Beetje brushen, beetje smudgen...de donkere vlekken in de kleur heb ik met de burntool gedaan..

Afbeeldingslocatie: http://daemonart.nl/head2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 19:53
Anoniem: 175218 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:08:
[...]

http://www.obcs.nl/redir....om%20XP-501E&ref=tweakers

ik weet niet welkje je nodig hebt maar daar kan je de intous 2 pen kopen,.

als je gewoon even op tweakers bij pricewatch naar wacom zoekt vind je het wel,. niet zo moeilijk dus,.
Dankje ik heb al een pen gevonden die precies het zelfde is als die bij mijn wacom zat en dat voor ~20 euro!: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phaerion schreef op maandag 10 juli 2006 @ 00:55:
Sja....ik deed het eigenlijk altijd al op die manier. Deze heb ik zelfs nog gemaakt met een gewone muis. Beetje brushen, beetje smudgen...de donkere vlekken in de kleur heb ik met de burntool gedaan..

[afbeelding]
leuke schets,. maar waarom (als ik het goed zie hoor) gebruik je een lens flare op zijn hoofd? dat staat egt niet in mijn ogen,.. jammer vind ik dat,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

ben nog steeds met mijn aapjes bezig, hier een eerste loop-animatie
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/aapje_loopt.GIF

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

XangadiX schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:02:
[afbeelding]
ziet er goed lopend uit. uit hoeveel frames bestaat hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Anoniem: 163535 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:17:
[...]

ziet er goed lopend uit. uit hoeveel frames bestaat hij?
7 :)

Verder is het misschien leuk te vermelden dat hier een apart topic voor loopt:
Post hier je motion graphics en / of video!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

* XangadiX kijkt naar zijn nick...
hee nog steeds rood! terwijl de jouwne maar saai en bruin/grijs is 8)

dit is handgetekend, niet getraced, niet gerotoscoped niet genikst, behalve met een wacom en painter en een goed boek over character animatie (waar overigens geen apen in staan :/ ) tekeningetjes gemaakt. DUS! is het wacom only en dus post ik het hier.

Dit is animatie en geen motion graphics en ook geen video,
Ik vind dat als dingen bewegen dat geen enkel probleem is als het maar 'wacom only' is; ik bedoel dit post ik toch ook hier? (hoewel het motion graphics topic nog niet bestond overigens)

Daarbij is dit een animatie voor een computerspel en niet voor een video of voor een stuk motion graphic.

[ Voor 6% gewijzigd door XangadiX op 10-07-2006 22:10 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Anoniem: 175218 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:29:
[...]

leuke schets,. maar waarom (als ik het goed zie hoor) gebruik je een lens flare op zijn hoofd? dat staat egt niet in mijn ogen,.. jammer vind ik dat,..
Dat is geen lensflair...die glans heb ik er handmatig op gebrushed. met wit....uitgesmudged en daarna nog wat highlights aangebracht.

De hele tekening is zonder filters gemaakt. Heb alleen de tools uit het tool panel gebruikt. Ik ben nog veel te veel gewend aan mijn normale tekentechniek op papier om bewust filters te gebruiken tijdens het werken in photoshop.

Ik heb ook wel eens wat geschilderd, en ik moet zeggen dat ook dat heel anders is dan werken in photoshop. Ik mis het gevoel wel een beetje dat een kwast potlood of pen geeft. Het is wel fijn dat de wacom er veel beter op reageert dan een muis. Maar het gevoel in mijn hand is toch anders.

[ Voor 32% gewijzigd door Phaerion op 11-07-2006 03:57 . Reden: Aanvulling tekst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Corel Painter benadert die feeling iets meer imo. Het blijft een pennetje in je hand maar bepaalde schilder aspecten komen terug bij Painter die je in Photoshop niet zal zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 103571 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 05:12:
Corel Painter benadert die feeling iets meer imo. Het blijft een pennetje in je hand maar bepaalde schilder aspecten komen terug bij Painter die je in Photoshop niet zal zien. :)
Ja, je kunt in dat aspect ook veel meer instellen met Painter. Een vel papier, met de juiste textuur, over je tablet leggen helpt ook veel IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
XangadiX schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:09:
* XangadiX kijkt naar zijn nick...
hee nog steeds rood! terwijl de jouwne maar saai en bruin/grijs is 8)
Het was stiekem een manier om het motion graphics topic onder de aandacht te brengen, geen terechtwijzing ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
woow... kom toevallig in dit topic verzeild... echt dik respect voor sommige tekeningen hier! :o _O_

Als je dan bedenkt dat ik zo ongeveer ben blijven hangen bij de matchstick mannetjes met vorkhandjes... ;( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160031

Hey crea-bea's, de laatste maand heb ik hier nogal wat tijd in gestoken. Ik zat altijd met wat schetjes van verschillende typetjes, standaard personages uit klassieke films. Een gekke proffessor, een ambiteuze generaal, een stoere spion, slimme journaliste of een invloedrijke maffiabaas. Met al die schetjes heb ik een soort van fictieve filmposter gemaakt, een classic-spy movie - iets.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/floris.spronk/ffswift/movie_poster_final_tumb.jpg

Grotere versie

Op volledige grootte

Wat voorproefjes ;):

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/floris.spronk/ffswift/movie_poster_detail_general.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/floris.spronk/ffswift/movie_poster_detail_prof.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/floris.spronk/ffswift/movie_poster_detail_pilot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Laatst online: 13:38
nice!, alleen is http://home.hccnet.nl/flo...movie_poster_final_hq.jpg niet goed geupload . Krijg alleen de bovenste helft te zien?. Of ligt dat aan mij?

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gaaf hoor Flor!s, die characters heb je erg leuk neergezet.
Die blauwe en groene accenten tussendoor contrasteren ook mooi met die rode gloed van de gehele plaat.

Ik vind alleen de journaliste een wat mannelijk gezicht hebben, of is dat juist een beetje de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Anoniem: 103571 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 05:12:
Dat idee had ik ook al met Painter essentials..maar ik heb het idee dat het een uitgekleedde versie is van PAanter.

En ik vind dat painter essentials niet lekker met de layers om gaat zoals dat ik photoshop kan.

Als ik op een bovenliggende layer mijn gummetje egbruik, dan lijkt het net alsof de onderliggende layer weg gegumd word. Daar verschijnen dan witte strepen. Ook als ik p de bovenligende layer de smudge tool gebruik.

Zet ik die bovenliggend layer weer uit, dan bleken die witte uitgegumde streken op de bovenliggende layer te zitten...op een plek waar helemaal geen inkt hoort te zitten..en al zeker geen wit.

Dus ik wissel nu nog een beetje af tussen photoshop, waar ik meer bekend mee ben, en Painter essentials. Wat inderdaad natuurgetrouwer werkt, maar dat gedoe met die layers zit me daarbij wel erg dwars.

[ Voor 1% gewijzigd door Phaerion op 11-07-2006 16:28 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Heel erg gaaf gedaan zeg, van uitstekende compositie, sfeervol kleurgebruik en superuitwerking! Veer in je reet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

[afbeelding]

Met welke brush heb je dat haar gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 22:21:
[...]

Met welke brush heb je dat haar gedaan?
De blurriste brush uit photoshop. En dan bij brushes moet je bij other dynamics hem op opactiy jitter op pen pressur zetten,. verder heb ik ook bij shap dynamics size jitter op pen pressur staan en dan een minimum diamter van rond de 35.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 175218 op 11-07-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blurriste brush? zie ik niet direct staan hoor..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Anoniem: 74112 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 01:19:
blurriste brush? zie ik niet direct staan hoor..?
Even op het driehoekje klikken, naast de schuif "master diameter". Dan kun je een ander set Brushes kiezen. Of ze gewoon allemaal laden. ;)

En zo te zien, mag ik ook wel een grotere resolutie gebruiken, als de haren met een brush van 35 pix gemaakt zijn.. Ik dacht dat 300 pix per inch wel groot genoeg was. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Phaerion op 12-07-2006 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

hmm, had nog schetsje liggen hier :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/celestial_outpost.jpg

overigens op 800x600 gemaakt, volgens mij HOEF je niet per se op duzend x duzend pixels te werken hoor ;)

[ Voor 34% gewijzigd door XangadiX op 12-07-2006 05:46 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee dat hoeft idd niet maar dan kun je wel véél meer detail in je werk stoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Anoniem: 74112 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:28:
Dan ben ik blij als ik mijn nieuwe pc heb. Want op mijn 800mhz, kan dat soms nog wel eens een beetje traag werken. vooral bij het gebruik von brushes boven de 60 of 70 pixels

Maar goed.....zo gaat het teveel offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Anoniem: 74112 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:28:
en dat plaatje laat je dan vervolgens bij een breedte van 550 pixels zien ;)

even zonder gekheid, over het algemeen worden plaatjes op internet niet bijster groot, ook in de drukwereld valt het best wel mee met die resoluties; vaak ben je dan aan het overdetaileren en dus aan het prutsen en poetsen o elementen die je in het eindresultaat niet meer terugziet (om over video maar te zwijgen :x )

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XangadiX schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:30:
[...]

en dat plaatje laat je dan vervolgens bij een breedte van 550 pixels zien ;)

even zonder gekheid, over het algemeen worden plaatjes op internet niet bijster groot, ook in de drukwereld valt het best wel mee met die resoluties; vaak ben je dan aan het overdetaileren en dus aan het prutsen en poetsen o elementen die je in het eindresultaat niet meer terugziet (om over video maar te zwijgen :x )
nou ben ik het niet helemaal meej eens,. alle grote digitale tekenaars tekenen op grote resoluties,. zekker 3000 pixels =). en met printen wil, bijvoorbeeld ballisticpublishing:

guideline is 2657 pixels wide and/or 3636 high, 300 DPI (portrait), or 3636 pixels wide and/or 2657 pixels high, 300 DPI (landscape). Your image aspect ratio and layout will dictate the final resolution. These are given as guidelines. To be safe, render images that are larger than these specified

dus voor print willen ze groot ook lekker hoge resoluties hebben en dan kom je er niet met 800 pixels breed of hoog =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feit is dat als je op grootte resoluties werkt dat je dan ongelooflijk detail in je werken kunt steken, en dus ook datgene veel beter uitwerken. En geloof me als je dan je afbeelding terugscaled naar 800px ofzo dan zie je nog altijd dat daar een hoop detail inzit die je anders onmogelijk kunt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 04:39

zomertje

Barisax knorretje

Anoniem: 74112 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:04:
Feit is dat als je op grootte resoluties werkt dat je dan ongelooflijk detail in je werken kunt steken, en dus ook datgene veel beter uitwerken. En geloof me als je dan je afbeelding terugscaled naar 800px ofzo dan zie je nog altijd dat daar een hoop detail inzit die je anders onmogelijk kunt bereiken.
Zeker als je het wil laten afdrukken, dan is een flinke resolutie geen overbodige luxe. Hier ben ik zelf nu ook achter gekomen en de volgende tekeningen zullen allemaal op een grotere resolutie gestart worden.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Waar Xangadix wel gelijk in heeft is dat je ook teveel pixels tot je beschikking kan hebben en dan teveel in details gaat treden. Je moet er een balans in vinden.

Ga maar eens schetsen op A2 en je zult zien wat hij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

True....Maar als je in geval van bijvoorbeeld wimpers in staat bent om op elke haar apart glans aan te brengen, dan komt het wel natuurgetrouwer over.

Ik denk dat je dit per project moet bepalen. Want natuurlijk heb je niet overal een hele hoge resolutie bij nodig. Kwetsie van uitproberen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Phaerion schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:34:
True....Maar als je in geval van bijvoorbeeld wimpers in staat bent om op elke haar apart glans aan te brengen, dan komt het wel natuurgetrouwer over.

Ik denk dat je dit per project moet bepalen. Want natuurlijk heb je niet overal een hele hoge resolutie bij nodig. Kwetsie van uitproberen lijkt me.
Je gaat voor een conceptschetsje niet in dat soort details treden nee, dat is het hele punt.
Vaak schiet ook de compositie te kort als je te vroeg in details gaat treden.

Een goede techniek is de compositie op te zetten in een redelijk lage res, en als je dan toch gaat renderen, de res opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

De ruwe schets hoeft inderdaad niet persee een hoge resoluite te hebben. Ik doelde dus ook op de afwerking..dan is die hoge reso soms wel fijn.

Maar als je een grote poster wilt laten drukken van je werk, dan zie je dat er een lage resolutie is gebruikt. Voor simpel illustratiewerk in bladen, zal een hoge reso weer overdone zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Pff, lig ik lekker te slapen, schrik ik toch wakker.
Moet waarschijnlijk in m'n achterhoofd hebben gehad dat hier iemand ook aan het tekenen is geslagen 's nachts een keer, want voor ik het wist zat ik achter mn pc.
Maar ff afgemaakt, half uurtje, photoshop.
truste.

Afbeeldingslocatie: http://xs203.xs.to/xs203/06280/tree.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Anoniem: 115073 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 01:40:
Pff, lig ik lekker te slapen, schrik ik toch wakker.
Moet waarschijnlijk in m'n achterhoofd hebben gehad dat hier iemand ook aan het tekenen is geslagen 's nachts een keer, want voor ik het wist zat ik achter mn pc.
Maar ff afgemaakt, half uurtje, photoshop.
truste.

[afbeelding]
Ja, 's nachts tekenen is leuk he :)
(door de week dan, in het weekend hoor je niet te slapen)

Ziet er leuk (en een beetje eng :P) uit. Alleen jammer van die standaard bushbrush :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 16-07-2006 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 04:39

zomertje

Barisax knorretje

Voor een half uurtje vind ik het een leuk resultaat. Meestal ben ik s nachts te duf om op te staan en ben ik de ideeen de volgende dag al weer vergeten... jammer eik.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leg dan wat papier en een potlood binnen handbereik, hoef je niet op te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Phaerion schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:34:

eerlijk gezegd vind ik het mooier als je in staat bent om details te laten ontstaan, en niet ze allemaal 1 voor 1 toe te voegen. Als je bijvoorbeeld op Goodbrush kijkt dan zie je dat hij door middel van slim aanbrengen van licht en bijna schetsmatig zijn streken te zetten een heleboel detail maakt, terwijl het er eigenlijk niet is. Rembrandt doet dat trouwens ook. Heeft inderdaad niet zoveel met resolutie te maken, maar meer met manier van werken denk ik.

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XangadiX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:25:
[...]

eerlijk gezegd vind ik het mooier als je in staat bent om details te laten ontstaan, en niet ze allemaal 1 voor 1 toe te voegen. Als je bijvoorbeeld op Goodbrush kijkt dan zie je dat hij door middel van slim aanbrengen van licht en bijna schetsmatig zijn streken te zetten een heleboel detail maakt, terwijl het er eigenlijk niet is. Rembrandt doet dat trouwens ook. Heeft inderdaad niet zoveel met resolutie te maken, maar meer met manier van werken denk ik.
ja heel vet ziet dat er uit =),. dat is echt concept art tekenstijl,.. heel mooi vind ik dat,.

dat doet deze gast trouwens ook http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=72395

[ Voor 135% gewijzigd door XangadiX op 17-07-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

XangadiX schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:25:
[...]

De pentekeningen die ik maakte zitten vaak ook erg suggestief in elkaar. Details zijn er vak niet écht aanwezig maar ontstaan eigenlijk ook vanzelf, door de penstreken. Het is bij een aantal tekeningen op mijn site wel te zien.
Maar nu ik met kleur aan het werk ben, bekijk ik de mogelijkheden weer op een nieuwe manier. NU ga ik er voor zitten, terwij lik eerst alleen tekende als ik me ergens zat te vervelen. Veel tekeingen zijn ook ontstaan op momenteen, dat ik niet zop lekker in mijn vel zat, en gewoon een beetje mijn shit van me af tekende.

Tekenlessen heb ik nooit gehad. Ik doe eigenlijik gewoon maar wat, naar eigen inzicht. De ene keer ben ik tevreden over het eindresultaat, maar ook ettelijke keren gooi ik iets net zo hard weer weg, als ik het gemaakt heb.

Mja...in ieder geval...werken op deze manier is dus eigenlijk nog wat nieuw voor me. Het zal even duren voor ik alle mogelijkheden ontdekt heb, nu ik eindelijk een tekentablet heb. I

Over dat suggestieve werken heb je dus wel gelijk. Ik ben eigenlijk te veel bezig met dat resoluitie gedoe. Op papier kun je dat immers ook niet zo maar even veranderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Phaerion op 17-07-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Anoniem: 175218 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:59:
[...]

ja heel vet ziet dat er uit =),. dat is echt concept art tekenstijl,.. heel mooi vind ik dat,.

dat doet deze gast trouwens ook http://conceptart.org/forums/showthread.php?t=72395
jezus heilige maria _/-\o_

heeft die kerel een site? ik kon hem zogauw niet vinden op dat forum

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyBelgium
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-01 15:39
Linkje naar zen site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
lamaar. :Z

[ Voor 94% gewijzigd door Zamorano op 17-07-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

[afbeelding]

wow... ze lijkt echt heel sterk op een vriendin van me.
Verder heel strak getekend... je moet wel een processor hardhandig in je hoofd gedrukt hebben om die 'caustics' zo te kunnen bedenken ... ik zou zelf weer eens wat moeten krabbelen. Misschien toch maar m'n wacom mee naar CampZone, tijd zat daar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 19-07-2006 01:58 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:37

Technicality

Vliegt rechtsom...

Dark Blue schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 01:58:
[...]

Verder heel strak getekend... je moet wel een processor hardhandig in je hoofd gedrukt hebben om die 'caustics' zo te kunnen bedenken ... ik zou zelf weer eens wat moeten krabbelen. Misschien toch maar m'n wacom mee naar CampZone, tijd zat daar ;)
Niet je pen daar kwijtraken hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Dark Blue schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 01:58:
[...]
Jij bent vriendinnetjes met Jessica Alba? :o

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15142

XangadiX schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:08:
[...]

Jij bent vriendinnetjes met Jessica Alba? :o
ik wilde net roepen: please introduce us :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Weer een tekening met muis gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/stpdDraw/003.gif

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het duurde even voordat ik doorhad wat er gebeurde :D

Brr.. :D

Bij dat mannetje onder had je trouwens beter een knik in zijn knie kunnen tekenen. Dit rechte been dat zich afzet tegen de muur staat een beetje vreemd :)

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 22-07-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:47:
Het duurde even voordat ik doorhad wat er gebeurde :D

Brr.. :D

Bij dat mannetje onder had je trouwens beter een knik in zijn knie kunnen tekenen. Dit rechte been dat zich afzet tegen de muur staat een beetje vreemd :)
Thnx voor je comments.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Afbeeldingslocatie: http://ninh.dustyfrog.nl/weblog/wp-content/uploads/2006/07/spectre-x.jpg
Vers van de pers voor de penny-arcade fora ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88245

prototype schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:50:
[afbeelding]
Vers van de pers voor de penny-arcade fora ;)
Ziet er grappig uit.
Alleen jammer dat het haar wordt afgekapt en zo egaal is.

Even een crosspost uit het 2D topic (Photoshop schilderen met de muis kan dus ook hier :)).

Mijn eerste serieuze poging om wat te maken in Photoshop.
Niet echt een spannende compositie, het is maar een oefening.
De overgang van stromend naar vallend water kan nog beter, ik kreeg kramp in mijn hand van al dat smudgen. :P

Afbeeldingslocatie: http://goox.net/joost/got/water_th.png
klikbaar

Nu heb ik de smaak wel te pakken.
Ben alvast begonnen aan een groter landschap (2048X1200 :o)

Aanvulling voor OP: http://www.skjoldbroder.dk/tutorials-index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Ik ga binnenkort op vakantie, en ik ben wel een aardige tekenaar. Maar niet echt super goed ofzo.
En op vakantie heb ik genoeg tijd om te oefenen.

Ik wil later namelijk auto ontwerper gaan worden, of iets in die richting. Dus moet ik ook kunnen tekenen. Ik kan de vormen enzo wel aardig tekenen. Alleen het ziet er nooit zo uit als de tekeningen(met de hand ja) hier. De techniek is anders. Daarom vraag ik me af, waarmee en hoe tekenen jullie?
En hebben jullie tips voor me?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 157420 op 03-08-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88245

Anoniem: 157420 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:45:
Ik ga binnenkort op vakantie, en ik ben wel een aardige tekenaar. Maar niet echt super goed ofzo.

Ik wil later namelijk auto ontwerper gaan worden, of iets in die richting. Dus moet ik ook kunnen tekenen. Ik kan de vormen enzo wel aardig tekenen. Alleen het ziet er nooit zo uit als de tekeningen(met de hand ja) hier. De techniek is anders. Daarom vraag ik me af, waarmee en hoe tekenen jullie?
Ik heb er zelf ook geen verstand van, maar misschien helpen deze links je een beetje op weg: :)

http://www.productdesignforums.com/index.php?showtopic=817
http://3dallusions.com/forums/showthread.php?t=693
http://archive.cardesignn...23quick-sketch/index.html
http://archive.cardesignn...tutorials/frye/index.html
http://www.carbodydesign.com/
http://www.purephotoshop.com/article/110
http://designstudiopress....d352a69598a1d&postid=1637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Hmm, alleen deze is voor mij informatief:

http://archive.cardesignn...utorials/frye/index2.html

Want daar gebruikt die naar mijn weten geen computer bij, en die heb ik ook niet op vakantie.
In iedergeval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145625

Hmmmmz ik zag al dit mooit hier en dacht: Heee dat wil ik ook kunnen. Dus ik het Photoshop gepakt en ben wat gaan kladderen. Et voilla, m'n eerste digitale oilpainting (KUCH :9 )

Ik heb het maar vrij simpel gehouden, een biljartbal.

Afbeeldingslocatie: http://djoamersfoort.demon.nl/~berryb/RodeBiljartbalThumb.png
Klikbaar

Ik heb de stroken een beetje grof gelaten, deels gemak maar vind dit effect ook wel erg mooi :)
Ik hoor graag veel tips en kritiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 145625 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:15:
Hmmmmz ik zag al dit mooit hier en dacht: Heee dat wil ik ook kunnen. Dus ik het Photoshop gepakt en ben wat gaan kladderen. Et voilla, m'n eerste digitale oilpainting (KUCH :9 )

Ik heb het maar vrij simpel gehouden, een biljartbal.

[afbeelding]
Klikbaar

Ik heb de stroken een beetje grof gelaten, deels gemak maar vind dit effect ook wel erg mooi :)
Ik hoor graag veel tips en kritiek :)
Eigenlijk zou je nu nog een fel wit glimlicht erop moeten zetten, en een strakke zwarte schaduw. En dan geen verloop er naar toe, want dat vlakt de ronding af. Die bal is 360 graden rond en keihard en glimmend. Bij jou is het nog een beetje een bobbel.
Afbeeldingslocatie: http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/977105/2/istockphoto_977105_billiard_balls_8_close_up.jpg
Hier zie je het ook een beetje. Een kerstbal heeft het ook.
Gewoon een nieuwe layer eroverheen leggen en eens lekker een wit vlak neerzetten! Uitgummen of de layer verwijderen kan daarna wel weer :)
Ik ga ook eens even wat tekenen, heb ik zin in . :w

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Een hard wit vlak en een strakke zwarte schaduw niet. Er hangen meestal meerdere lichten boven zo'n tafel en dat zie je ook terug in de schaduwen en highlights, en dan verschilt het ook nog eens per type lichtbron (TL, gewone gloeilamp, etc.).
Kijk ook maar even naar de variaties in de reflectie zelf.

Ik weet niet of ik dat groffe effect nu zo mooi vind bij iets wat heel glad en glimmend is.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eed29b9d31f71f6ebb9449b529aab5b0/thumb.jpg
Verrek ja, ik had zin om te tekenen.
Nou, echt mooi is ze niet geworden. Weet ook niet of dit met kleur echt mijn ding is. Ik blijf maar kleuren toevoegen en echt bedenken waar licht vandaan moet komen, in welke hoek en in welke mate... dat zit er bij mij gewoon niet in. Ik hou het denk ik op potloodkrabbels. :)

• HawVer
Dark Blue schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:39:
[afbeelding]
Verrek ja, ik had zin om te tekenen.
Nou, echt mooi is ze niet geworden. Weet ook niet of dit met kleur echt mijn ding is. Ik blijf maar kleuren toevoegen en echt bedenken waar licht vandaan moet komen, in welke hoek en in welke mate... dat zit er bij mij gewoon niet in. Ik hou het denk ik op potloodkrabbels. :)
Nice de tekening zing goed in elkaar.. Vooral de armen vind ik goed gelukt. Paar comments:
- Haar borst ziet er typisch uit, de nek loopt niet helemaal lekker over.
- Haar ogen zie je recht van voren terwijl je haar gezicht van de zijkant ziet. Beetje egyptische tekenstijl. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.chiusang.com.hk/zhenjiu/image/face_side.gif

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Zijn hier ook mensen die Alias Studiotools gebruiken?
Ik heb ben hier nu een beetje mee bezig en dat bevalt me veel beter dan photoshop of painter. :)
Mocht het nog wat worden dan post ik het wel. :P

Een wacom Cintiq lijkt me trouwens wel helemaal geweldig, want met een gewoon tablet vind ik het toch wel vervelend dat je ergens anders tekent dan kijkt. Iemand daar toevallig ervaring mee? :P

Anoniem: 185018

Ik ben niet zo'n held met kleuren dus hier een paar tekeningen van mij in zwart wit.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v210/perparim/draakje.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v210/perparim/asdfasdfasdfasd.jpg

commentaar is welkom

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Potlood of wacom?
Ik vind die bovenste draak prachtig. Sowieso omdat ik gek ben op draken. Ik kan zelf de overgang kop/hals maar nooit maken. Deze is mooi gelukt. Ook die tweede, erg goed gedetailleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/Schets%2001.jpg

Met studiotools gemaakt, naar aanleiding van deze tutorial.

Nog lang niet af, maar tot dusver ben ik wel tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Ik heb de tutorial doorgenomen, maar ik vraag me af als je zou kunnen omschrijven welke meerwaarde StudioTools boven Photoshop heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
sdomburg schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:07:
Ik heb de tutorial doorgenomen, maar ik vraag me af als je zou kunnen omschrijven welke meerwaarde StudioTools boven Photoshop heeft?
Goede vraag, ik vind dat het natuurlijker aanvoelt dan photoshop. Ik werk ook veel met photoshop, maar dan voor ander soort dingen.
Verder kun je met photoshop niet goed je tekenblad ronddraaien en goed heen en weer zoomen zoals hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
-DG- schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:25:
[...]

Goede vraag, ik vind dat het natuurlijker aanvoelt dan photoshop. Ik werk ook veel met photoshop, maar dan voor ander soort dingen.
Verder kun je met photoshop niet goed je tekenblad ronddraaien en goed heen en weer zoomen zoals hier.
Dat zijn inderdaad dingen die ik nog wel verbeterd zou willen zien. Tijdens het sketchen loop ik ook vaak tegen het heen en weer scrollen als je ingezoomd ben. Het liefst zou ik willen hebben dat ik de scrollbutton induw en dan heen en weer kan bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185018

Dark Blue schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:28:
Potlood of wacom?
Ik vind die bovenste draak prachtig. Sowieso omdat ik gek ben op draken. Ik kan zelf de overgang kop/hals maar nooit maken. Deze is mooi gelukt. Ook die tweede, erg goed gedetailleerd. :)
is getekend op een tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
HawVer schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:55:
[...]

Dat zijn inderdaad dingen die ik nog wel verbeterd zou willen zien. Tijdens het sketchen loop ik ook vaak tegen het heen en weer scrollen als je ingezoomd ben. Het liefst zou ik willen hebben dat ik de scrollbutton induw en dan heen en weer kan bewegen.
Kan met spatiebalk, zo doe ik het altijd. Vind ik prima werken.
Roteren zou i.d.d wel handig zijn om dat snel te kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118161

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/2741/oldmanwipbm9.jpg

WIP van mijn eerste echte wacomtekening. Heb dat ding al een half jaar in huis maar ik heb het helaas erg lang laten verstoffen :X. Gisteren maar de stoute schoenen aangetrokken en begonnen met een portretje. Ik moet er wel bij zeggen dat ik van een foto af werk (die in een onderliggende laag zit), zodat ik een beetje rustig kan beginnen met leren werken met een tekentablet.

tips, trucs en commentaar welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15142

XangadiX schreef op maandag 10 juli 2006 @ 20:02:
[afbeelding]
Ik vind het eindresultaat ook erg leuk geworden XangadiX ;)
De link is me nu echt duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Defectiv schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:51:
[...]

Kan met spatiebalk, zo doe ik het altijd. Vind ik prima werken.
Roteren zou i.d.d wel handig zijn om dat snel te kunnen doen :)
Ah bedankt voor die gouden tip! Je wilt niet weten hoeveel ik scroll tijdens het grafische werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:18
Anoniem: 157420 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:45:

ben hiermee vast veel te laat, maar post het toch maar hier onder het motto: "beter laat dan nooit"

Ik moet wel beginnen met zeggen dat ik hiervan ook niet veel verstand heb. Ik teken graag auto's maar die zijn nooit zo mooi.

Wat mij heel erg belangrijk lijkt is ontzettend goed kijken naar welke delen van het oppervlak van de auto licht en welke donker zijn. Hiermee bedoel ik niet dat je delen die "naar de lucht wijzen" lichter moet maken en de delen die naar de grond wijzen donker, maar dat je vooral naar veel echte auto's moet kijken hoe de reflectie in de lak ervoor zorgt dat sommige delen bijna wit worden, ookal is het een zwarte lak.
Het realistische van de getekende lak zit em altijd in hoe je de lichtval in de reflecties tekent. (ik spreek uit ervaring, heb 1 of 2 mooie details getekend wanneer ik daar op lette. Als ik dat niet doe worden mijn auto's op de een of andere manier toch plat.)

Dus ff kort samengevat: observeer, observeer meer, observeer nog een keer en reproduceer
Als je niet kijkt naar voorbeelden in het echt wordt het nooit wat. (hier spreek ik over mijzelf wanneer het reflecties betreft)

offtopic:
Ik hoop dat je dit alsnog leest als je terug bent. (of misschien ben je dat al, of je bent nog steeds niet weg, of je b... :X )

edit:
Ik bedenk me net: In programma's als Rides op Discovery zie je Chip Foose (in Amerika beroemde custom car ontwerper) als ie een auto tekent de tekening inkleuren met een airbrush. Hiermee zijn (wanneer je er goed in bent) zeer mooie gradients mogelijk.
Als je echt later serieus auto's wilt ontwerpen, is het misschien een idee om eens hiermee te oefenen. Maar denk goed na vóór je eraan begint, want een beginnersset is ook al vrij duur en het is erg moeilijk om mee te werken als je pas begint. Pas na flink wat oefening is het raadzaam om naar een duurdere set over te stappen.

[ Voor 14% gewijzigd door Duesenberg J op 15-08-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 04-06 21:28
-DG- schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:41:
[afbeelding]
Met studiotools gemaakt, naar aanleiding van deze tutorial.
Nog lang niet af, maar tot dusver ben ik wel tevreden. :)
Toffe tutorial, en een leuk forum verder, bedankt daarvoor!
Heb hem ook geprobeerd. Eerste keer in photoshop, resultaat staat hieronder links. Was niet zo tevreden, dus dacht het ook eens met studiotools te proberen, maar wat een &*(& interface heeft dat programma zeg! Echt niet mee te werken. Dus nog maar eens over gedaan met illustrator icm photoshop, resultaat rechts, en daar ben ik zelf wel tevreden over.
Afbeeldingslocatie: http://splasherver.student.utwente.nl/ftp/anon/scheerapparaten.png
Nu bezig met iets op basis van de technieken uit de tutorial:
Afbeeldingslocatie: http://splasherver.student.utwente.nl/ftp/anon/blaat.png
alles met m'n pas aangeschafte wacommetje.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!! Alvast bedankt!