Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 215.617 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

zoals iedere manga tekenaar je kan vertellen: "when drawing breasts, ignore gravity completely" ;)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hier weer een plaat van mij... nouja, grotendeels van mij.

Afbeeldingslocatie: http://th19.deviantart.com/fs37/300W/f/2008/272/c/3/Behind_Bars_by_Spike_NL.jpg
M'n zusje heeft een schets gemaakt, aan de hand van een tekening in een boek ofzo.. en vroeg of ik hem wilde inkleuren.
Dus ik heb de schets gescant, en ben verder digitaal verder gegaan, line art en kleuren. Heb wel veel met de compositie gekloot en hier en daar wat aanpassingen gemaakt.

C&C is welkom :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Moet er niet eens een nieuw topic komen eigenlijk? We zijn al bij 11...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P4L4uo2qrhW6eRkZeuZKLbLv/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cz6HZ1nRjBqcHawDclnaD6QK/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gF5WTBHJaHTJrvGFEca3HYqx/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w8SG5gi7M30MsGZTVenk54uw/full.jpg

Hier ben ik op het moment mee bezig. De bovenste twee tekeningen maakte ik een week of 2 geleden, de twee onderste heb ik vandaag gemaakt als huiswerk. Opdracht was om op twee vellen een onderzoek naar de vorm gan een stanleymes te doen. Markergebruik was nog niet nodig, maar ik vond het wel leuk. Ben nu vier weken met het vak handtekenen bezig en vind het wel goed gaan. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-05 11:10
Wacom Only?

Betekent dit dat ik hier geen werk mag plaatsen wat ik met mijn Genius-Tablet teken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Tuurlijk wel!! Waar wacht je nog op! :P
Een Wacom is een beetje de verzamelnaam voor dat soort tablets... zoals een Labello, Googlen... 7-Up... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 28-09-2008 17:09 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Titelfix. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 14:31

RoyK

Hobby tekenaar

Dark Blue schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:08:
Tuurlijk wel!! Waar wacht je nog op! :P
Een Wacom is een beetje de verzamelnaam voor dat soort tablets... zoals een Labello, Googlen... 7-Up... :P
Daar ben ik het niet mee eens..zeggen dat Wacom een verzamelnaam is voor tablets Wacom is een begrip. De rest zijn gewoon "tablets" O-)

ik zal vanavond ook even wat tekeningen plaatsen. Ik moet ze even oploaden met een leuk 600px thumbje erbij!

[edit] ik heb op de zaak nog een tekening staan.. een speedy gedaan in ongeveer 3 kwartier.
Painter X en een Wacom Intuos 3 A5. Daar lig je dan op straat midden in de regen.. je was alleen maar even je hondje aan het uitlaten. Een cyborg bukt over je heen ze vraagt.. come with me. Vraag me niet waar het vandaan kwam.. het zat in mn hoofd en dan moet het er uit

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/showen/Speedpaint%20come%20with%20me%20thumb.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door RoyK op 29-09-2008 13:13 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, ik snap niet waar je hondje gebleven is. :?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dark Blue schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:56:
Ja, ik snap niet waar je hondje gebleven is. :?

:+
die was al ingestapt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 16:37
Mooie stuk wat kleur, sfeer en belichting betreft. De compositie is alleen lastig te lezen. Je kunt onmogelijk zien dat een robot over je heen gebukt staat. En wat zijn die groene vlekken in de rechter hoek? Nog meer tekeningen?

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

rashmatash schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:13:
Mooie stuk wat kleur, sfeer en belichting betreft. De compositie is alleen lastig te lezen. Je kunt onmogelijk zien dat een robot over je heen gebukt staat. En wat zijn die groene vlekken in de rechter hoek? Nog meer tekeningen?
compositie is brak, . halverwege ging de tekening zelfs fout.. het is best nog leuk geworden als je zag hoe het was.. hehe. Ik zie het ook maar een knalwerk van 45 minuutjes. Die groene vlekjes illustreerde een boom die er nog overheen hing.. lol

ik heb nog veel meer tekeningen liggen en lopen. Moet ze even klaar maken om ze hier te posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 14:36
@ Darkblue

Dat lijkt verdacht veel op de teken opdracht van schoenmaker :+

Ik ben met hetzelfde bezig atm, maar mijn tekenen skills zijn nog lang niet zo goed ;)

het zou wel erg toevallig zijn als jij ook @ vrijdagmiddag half 2 tot 4 tekenen hebt :P

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik ben bijna klaar met deze tekening, nog een paar kleine dingetjes en dan vind ik het wel weer tijd om het af te ronden. Up to something new!

Ik vecht met wat problemen. Ik teken de laatste tijd op een laptop met een wacom intuos 3 tablet. Maar het scherm (kleur gebruik donker en licht) is helemaal verkracht. Als ik een tekening dan bekijk op een normaal tft scherm is het veels te donker. In dit geval pakte dat toevallig goed uit. Terwijl op de laptop de tekening mooi overkomt met kleuren zoals bedoeld. Erg link dus!

De tekening is een inzending voor een wedstrijd, thema: "the graveyard". Ik worstel nog een beetje met het mannetje die de trekker moet overhalen.. ga ik vanavond mee verder!

Eind deze maand misschien eindelijk een Cintiq 12" bestellen! :)

+- 4 werk
Wacom intuos3 A5
Corel Painter X

Afbeeldingslocatie: http://www.rkgfx.nl/puploads/images/portfolio/the%20graveyard%20thumb.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 07-10-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

HawVer schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:55:
[...]

Zeker duidelijk.. Bedankt, dat ga ik uit proberen. :) Verder iemand nog meer tips? :)
Jazeker, werk met lagen. Zeker als je nog niet zo heel erg bekend ben met digitaal tekenen. Maak bijvoorbeeld een laag met schaduwen, een lag met felle kleurtjes voor weerspiegelingen etc. Wat je ook kan doen is bijvoorbeed op 1 laag tekenen, alleen grijs tinten gebruiken.. dus alles tussen zwart en wit.. als je tevreden bent, en je het idee hebt dat je aan inkleuren toe ben maak je een nieuwe laag, zet je op color of een ander gewenst effect en ga je grof inkleuren.. zo krijg je laag voor laag hele toffe tekenignen.

sorry voor de late reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
RoyK schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:40:
ik ben bijna klaar met deze tekening, nog een paar kleine dingetjes en dan vind ik het wel weer tijd om het af te ronden. Up to something new!

Ik vecht met wat problemen. Ik teken de laatste tijd op een laptop met een wacom intuos 3 tablet. Maar het scherm (kleur gebruik donker en licht) is helemaal verkracht. Als ik een tekening dan bekijk op een normaal tft scherm is het veels te donker. In dit geval pakte dat toevallig goed uit. Terwijl op de laptop de tekening mooi overkomt met kleuren zoals bedoeld. Erg link dus!

De tekening is een inzending voor een wedstrijd, thema: "the graveyard". Ik worstel nog een beetje met het mannetje die de trekker moet overhalen.. ga ik vanavond mee verder!

Eind deze maand misschien eindelijk een Cintiq 12" bestellen! :)

+- 4 werk
Wacom intuos3 A5
Corel Painter X

[afbeelding]
Wederom mooie sfeer, maar zoals je zelf aangeeft is het net iets te donker. Vooral aan de rechterkant kan ik niet goed zien hoe die man staat. Kwa compositie zou je misschien de tekening iets hoger moeten croppen zodat die pistool wel helemaal in de frame valt. Je zou ook de knieën van de figuur op de grond iets kunnen verlengen. Want nu lijkt 't alsof ie te korte benen heeft. Succes met je wedstrijd.

En een Cintiq? Rijke stinkerd ;)

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 00:17
Dark Blue schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:44:
Moet er niet eens een nieuw topic komen eigenlijk? We zijn al bij 11...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hier ben ik op het moment mee bezig. De bovenste twee tekeningen maakte ik een week of 2 geleden, de twee onderste heb ik vandaag gemaakt als huiswerk. Opdracht was om op twee vellen een onderzoek naar de vorm gan een stanleymes te doen. Markergebruik was nog niet nodig, maar ik vond het wel leuk. Ben nu vier weken met het vak handtekenen bezig en vind het wel goed gaan. :)
Volgens mij klopt de constructie van jouw elipsen nog niet helemaal. Ook de perspectief lijnen zijn niet altijd in perspectief (meer evenwijdig dan convergerend), maar goed met beetje oefenen en proberen lukt dat vanzelf wel.

Toelichting bij onderste elips, je let eerst op de perspectieflijn door het hart van de cirkel, daar trek je een loodrechte lijn op, en op die lijn licht de grootste diameter van je elips. Ik hoop dat je t snapt en dat ik t niet verkeerd uitleg :P.

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/6862/140502cv9.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thx voor de feedback. Ik ga er vanavond nog even over buigen. Ik heb er veel positieve reacties op gekregen juist omdat hij zo griezelig donker is. Altijd lastig, donker of licht.. het is een persoonlijke smaak.

Een cintiq... gaaf hoor. Ik spaar er al een tijdje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Bladeslayer schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:13:
@ Darkblue

Dat lijkt verdacht veel op de teken opdracht van schoenmaker :+

Ik ben met hetzelfde bezig atm, maar mijn tekenen skills zijn nog lang niet zo goed ;)

het zou wel erg toevallig zijn als jij ook @ vrijdagmiddag half 2 tot 4 tekenen hebt :P
Ja goed hè! En nee, ik heb niet op vrijdag, maar op woensdag van 12.45 tot 16.00 tekenen. Bij de groep op vrijdag zaten ook werktuigbouwkundigen in, daarom was de groep al vol, zo werd me verteld. Inmiddels is de woensdaggroep ook al uitgegroeid tot +32 personen.
De Hupie schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:57:
[...]

Volgens mij klopt de constructie van jouw elipsen nog niet helemaal. Ook de perspectief lijnen zijn niet altijd in perspectief (meer evenwijdig dan convergerend), maar goed met beetje oefenen en proberen lukt dat vanzelf wel.

Toelichting bij onderste elips, je let eerst op de perspectieflijn door het hart van de cirkel, daar trek je een loodrechte lijn op, en op die lijn licht de grootste diameter van je elips. Ik hoop dat je t snapt en dat ik t niet verkeerd uitleg :P.

[afbeelding]
Je legt het goed uit, maar de opdracht was in mijn geval anders. De eerste lessen schetsen we namelijk in isometrisch perspectief. En dan lopen de lijnen wel parallel 'tot in de oneindigheid'. Ons werd beloofd dat we afgelopen week met verdwijnpunten zouden gaan werken maar dit is uitgesteld tot de les van morgenmiddag. En inderdaad, met 2 verdwijnpunten convergeren de lijnen wel en zou die hartlijn ook anders liggen.
De ellipsen kan ik nog wat aan werken, maar dat gaat elke les beter. Daar moet je een beetje gevoel voor krijgen. Ik heb nu ook een paar keer die eyeballing game gedaan en dat vind ik een leuke oefening! Je ziet dat je een middelpunt van een cirkel of een driehoek toch net niet juist plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 20:38

krvabo

MATERIALISE!

RoyK schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:40:

[afbeelding]
Ik vind het wel een coole tekening, maar zoals eerder gezegd moeten de knieën inderdaad langer... Ook het haar vind ik wat raar vallen ;)
Verder is vooral de spade / het gras links erg netjes!

De reden dat je problemen hebt met een laptop (qua kleuren), is simpelweg omdat zo goed als alle laptopschermen zuigen. In laptops zitten TN-schermen, deze zijn notorisch voor hun slechte kleurweergave. Als je iets tekent moet je het ook gewoon met een fatsoenlijk scherm doen (alles anders dan TN, dus: mva, pva, ips, s-ips, p-mva, m-pva). Ik heb dus hier ook een goed scherm, en inderdaad is hij wat donker. Het sfeertje is wel lekker trouwens, die koplampen komen goed uit :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Dark Blue schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:54:
[...]
Je legt het goed uit, maar de opdracht was in mijn geval anders. De eerste lessen schetsen we namelijk in isometrisch perspectief. En dan lopen de lijnen wel parallel 'tot in de oneindigheid'. Ons werd beloofd dat we afgelopen week met verdwijnpunten zouden gaan werken maar dit is uitgesteld tot de les van morgenmiddag. En inderdaad, met 2 verdwijnpunten convergeren de lijnen wel en zou die hartlijn ook anders liggen.
De ellipsen kan ik nog wat aan werken, maar dat gaat elke les beter. Daar moet je een beetje gevoel voor krijgen. Ik heb nu ook een paar keer die eyeballing game gedaan en dat vind ik een leuke oefening! Je ziet dat je een middelpunt van een cirkel of een driehoek toch net niet juist plaatst.
Ook in isometrisch perspectief loopt de korte as van de ellips richting het verdwijnpunt van de richting haaks erop, welliswaar is dat verdwijnpunt dan op papier oneindig ver weg en lopen de perspectieflijnen dan allemaal op papier evenwijdig.
Betere ellipsen tekenen is echt een kwestie van vellen vol tekenen, en dat ook vaker herhalen. Na 10 vellen zul je het nog niet super goed kunnen. Net als rechte lijnen, dat kun je ook heel goed oefenen door gewoon heel veel vellen vol te tekenen met rechte lijnen. Rechte lijnen zijn natuurlijk wel makkelijker dan ellipsen en rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

-DG- schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:19:
[...]

Ook in isometrisch perspectief loopt de korte as van de ellips richting het verdwijnpunt van de richting haaks erop, welliswaar is dat verdwijnpunt dan op papier oneindig ver weg en lopen de perspectieflijnen dan allemaal op papier evenwijdig.
Betere ellipsen tekenen is echt een kwestie van vellen vol tekenen, en dat ook vaker herhalen. Na 10 vellen zul je het nog niet super goed kunnen. Net als rechte lijnen, dat kun je ook heel goed oefenen door gewoon heel veel vellen vol te tekenen met rechte lijnen. Rechte lijnen zijn natuurlijk wel makkelijker dan ellipsen en rondjes.
Vertrouw me, deze twee vellen zijn lang niet alles wat ik teken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dark Blue schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:26:
[...]

Vertrouw me, deze twee vellen zijn lang niet alles wat ik teken. :)
Nee tuurlijk, maar wat ik wil zeggen is dat je ellipsen en cirkels echt kan leren door gewoon meer dan tientallen vellen puur met die dingen vol te tekenen. :) Heeft mij ook veel tijd gekost en ik kan het ook nog niet altijd even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

krvabo schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:03:

De reden dat je problemen hebt met een laptop (qua kleuren), is simpelweg omdat zo goed als alle laptopschermen zuigen. In laptops zitten TN-schermen, deze zijn notorisch voor hun slechte kleurweergave. Als je iets tekent moet je het ook gewoon met een fatsoenlijk scherm doen (alles anders dan TN, dus: mva, pva, ips, s-ips, p-mva, m-pva). Ik heb dus hier ook een goed scherm, en inderdaad is hij wat donker. Het sfeertje is wel lekker trouwens, die koplampen komen goed uit :)
Ik weet het. Maar een 24" pva paneel leg je niet even op je schoot haha. Met de laptop zit ik in ieder geval in de woonkamer op mijn schoot, en leg dan mijn tablet op het toetsenboord. Daarom moet die cintiq er ook gewoon lekker snel komen. Dat was ook het hele idee.. eerst een laptop aankopen met pit, even door sparen en die cintiq er aan hangen. Volgend jaar of eind dit jaar komt er een Eizo 24" voor boven op zolder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

-DG- schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:00:
[...]

Nee tuurlijk, maar wat ik wil zeggen is dat je ellipsen en cirkels echt kan leren door gewoon meer dan tientallen vellen puur met die dingen vol te tekenen. :) Heeft mij ook veel tijd gekost en ik kan het ook nog niet altijd even goed.
Klopt. Zo hebben we vroeger op school ook netjes schoolschrift leren schrijven :) ...eindeloos herhalen!

Wat me wel nog stoort aan mijn tekeningen is dat bij het inkleuren mijn markers enorm strepen. Ik had gehoopt dat het egale vlakken op zou leveren wanneer ik het een tijdje liet drogen, maar de strepen blijf je zien. Ik teken nu op 120 grams kopieerpapier en ik vrees dat het daar wel eens aan kan liggen. Ik overweeg een bloc markerpapier te kopen in de hoop dat het dan over is met dat gestreep. Ik heb deze markers nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.shermanmillsartsupply.com/store/pc/catalog/promarker_x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196913

Yo mensen, weer wat werkjes gedaan de afgelopen tijd inclusief vanmorgen, hier wat pics voor geïnteresseerden.

en @ Royk, gave plaatjes man, nog nooit iets van je gezien hiervoor, sfeer word lekker neergezet

(vanmorgen photoshop wacom)
Afbeeldingslocatie: http://www.erikverberkt.nl/foto/Casino%20Royal.jpg

(afgelopen weekend airbrush)
Afbeeldingslocatie: http://www.erikverberkt.nl/begone/BILD0722.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.erikverberkt.nl/begone/BILD0724.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.erikverberkt.nl/begone/BILD0725.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.erikverberkt.nl/begone/BILD0727.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 196913 op 08-10-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dark Blue schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:52:
[...]

Klopt. Zo hebben we vroeger op school ook netjes schoolschrift leren schrijven :) ...eindeloos herhalen!

Wat me wel nog stoort aan mijn tekeningen is dat bij het inkleuren mijn markers enorm strepen. Ik had gehoopt dat het egale vlakken op zou leveren wanneer ik het een tijdje liet drogen, maar de strepen blijf je zien. Ik teken nu op 120 grams kopieerpapier en ik vrees dat het daar wel eens aan kan liggen. Ik overweeg een bloc markerpapier te kopen in de hoop dat het dan over is met dat gestreep. Ik heb deze markers nu:

[afbeelding]
Zal inderdaad aan het papier liggen, voor markers heb je markerpapier nodig. Op gewoon papier gaan ze ook veel te snel leeg en dan ben je uiteindelijk meer geld kwijt aan marker dan wat markerpapier extra kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Dark Blue schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:52:
[...]

[afbeelding]
Gebruik hiervoor speciaal marker papier, dat is gecoat aan één zijde waardoor je tafel het ook nog na kan vertellen.
En twee veelgebruikte technieken, een mét strepen: bijv. horizontaal (als achtervlak, wolken, zee, etc) daar kunnen (lichte) strepen juist wel mooi zijn. Andere veelgebruikte is 'nat' markeren dwz. veelvuldig over elkaar kleuren zonder dat de inkt tijd heeft om te drogen, soort van inkleurbeweging zegmaar. Dit kan perfectstreeploos zijn. Nadeel is wel het hogere inktverbruik. Leg er trouwens wel even een extra vel overheen aangezien de achterkant bijna net zo nat wordt als de voorzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

bovendien kan je op marker papier ook gewoon veel gaver tekenen met markers.. kleur verlopen lopen lekkerder

@ Berk, thx. Ik ben hier ook sinds pas een beetje aan het neuzen. Ik weet niet waarom eigenlijk.. ik lees al tijden de front page.

Mooie tekeningen hoor! ;) die doodshoofd is gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
bird tekst weg...
Sorry had wat te veel ethanol in m'n bloed vanmiddag. Mooie tekeningen trouwens.

ps. niemand kijkt hier naar Family Guy? surfin' bird

[ Voor 95% gewijzigd door rashmatash op 08-10-2008 22:47 ]

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Berk, je wordt steeds beter! Ik begin fan te worden! d:)b
Oke? En was dit bedoeld als tekstuele begeleiding van een visueel meesterwerk of mis ik hier iets? ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, RashMatash, ik mis hier ook je punt een beetje. De enige plek waar ik jouw stukje terug kan vinden is als een soort van vervelend spambericht op een WoW forum. En spammen in de vorm van een soort kettingbrief, daar is dit topic en sowieso dit forum niet voor bedoeld. Dus, licht je mooie verhaal over the bird toe of ik zal je post moeten trashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Hey, hoe maken jullie je Portfolio op? Heb wat gezocht met de search maar vond niet echt super goede dingen, dus vandaar deze vraag.(soort dubbelpost wacom only / post je 3D stuff)

Zet je op je portfolio alleen het creme the creme van jezelf erop? of gewoon alles wat je hebt gemaakt en waar je tevereden over was? of gebruik je een apart stukje voor van dingen waar je nu aan werkt?

Hier op GoT zie je een berg WIP's soms wordt het een final render / tekenen en soms blijft het bij een WIP. Zet je dan wel of niet de WIP bij je portfolio?

Ben benieuwd wat een beetje gangbaar is. :)

Ik zelf wil misschien een portfolio maken met finals waar ik echt tevreden over ben, maar daarnaast ook een soort van werk plek. Apart stukje (op site bijv) waar je al je WIP e.d. zet waar je gewoon aan bezig bent. Opzich zijn zulke dingen leuk, omdat je dan updates laat zien van je werk, terwijl het echte mooie werk in je portfolio staat.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

het ligt er een beetje aan wie of wat je wil bereiken. Een gouden regel die ik aan houd, en dat komt van Rayn Church af (een van mijn favoriete tekenaars): "It's better to show 5 of your best one's than 10 okey ones."

die filosofie probeer ik ook aan te houden op mijn online portfolio. Soms heb ik weer een paar nieuwe tekeningen gemaakt die weer beter zijn als mijn vorige.. dan zet ik die er tussen en haal de mindere weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
Heb net even dit topic doorgebladerd, sommige kunnen er wat van zeg! :o Klasse!

Ik doe, net als vele andere hier ook, IPO, mijn productschetsen zijn niet super maar ik probeer mijn technieken wat te verbeteren door te schetsen wat mij aantrekt: auto's (en mijn vriendin, maar daar begin ik niet aan :P ). Hier mijn eerste schetsen.

Afbeeldingslocatie: http://dennisenderink.nl/sketches/alfuar2_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dennisenderink.nl/sketches/alfuar1_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dennisenderink.nl/sketches/alfuar3_small.jpg

Is op chronologische volgorde, de laatste heb ik net even in 5 minuten even snel overgetrokken en hier en daar gewijzigd.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden. :)

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Overigens: wie opent er even een volgend deel? Ik zou het kunnen doen maar het zou helpen als iemand die de topicstart ook daadwerkelijk kan onderhouden dat doet. :Y)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
JuliettPapa wou dat doen toch?

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
wat een gave tekeningen kom ik hier tegen zeg... volg het topic al een tijdje en had mijn wacom maar weer eens tevoorschijn gehaald...

het is lang niet zo goed als wat ik hier tegenkom en heb al tijden niet meer getekend, wil ik toch jullie mijn probeersels niet onthouden :)

Afbeeldingslocatie: http://photos-1.getdropbox.com/i/o/EkQ-84pwoawXTsEaqYnOJ_ARovrogMAPi6UBT3PZ5tM
zelf getekend, outlining had ik met een wat hardere brush moeten doen maar had geen zin om die opnieuw te doen... :p

Afbeeldingslocatie: http://photos-1.getdropbox.com/i/o/-wGrY2xgXVbimlgPqk6bMCcT6EejWkMR-DZwQTO0cJ8
klik voor grotere versie...
nagetekend van een nozzman cartoon met een eigen twist :P

commentaar altijd welkom, maar hou in je achterhoofd dat ik geen uren per week teken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
-NMe- schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:18:
Overigens: wie opent er even een volgend deel? Ik zou het kunnen doen maar het zou helpen als iemand die de topicstart ook daadwerkelijk kan onderhouden dat doet. :Y)
Daar kan ik wel wat moois van maken.. Evt? Ik zie geen bericht van JuliettPapa dat ze het wel wil doen?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

deCube schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:10:

Er zit zeker potentie in. Alleen klopt de tekening niet helemaal. De motorkap links is langer dan de rechterkant.. zo wordt de auto een beetje uit zijn verband gerukt. Wat ik altijd doe is eerst een paar kubussen aan elkaar tekenen. Als deze kwa compositie kloppen kan je de auto er in tekenen en weet je dat je met de verhoudingen al een stuk beter zit.

Lekker blijven schetsen en vooral posten die hap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

rashmatash schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:43:
[...]

Sorry had wat te veel ethanol in m'n bloed vanmiddag. Mooie tekeningen trouwens.

ps. niemand kijkt hier naar Family Guy? surfin' bird
Die uitlatingen van teveel ethanol kun je dan beter in de HK spuien ofzo, als je daar in mag. :)
En ik kijk geen Family Guy, maar ik ken het originele liedje dan weer wel! De tekst deed me er ook al aan denken maar ik dacht, dat heeft echt helemaal niks te maken met de tekeningen hierboven. Vandaar mijn ... dreigende woorden.
deCube schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:10:
Heb net even dit topic doorgebladerd, sommige kunnen er wat van zeg! :o Klasse!

Ik doe, net als vele andere hier ook, IPO, mijn productschetsen zijn niet super maar ik probeer mijn technieken wat te verbeteren door te schetsen wat mij aantrekt: auto's (en mijn vriendin, maar daar begin ik niet aan :P ). Hier mijn eerste schetsen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Is op chronologische volgorde, de laatste heb ik net even in 5 minuten even snel overgetrokken en hier en daar gewijzigd.

Ik vind 'm mooie details hebben en een lekkere dynamiek. Het is duidelijk dat je een snelle wagen hebt getekend en geen DC'tje.

Maar, - ook IO handtekenen doende - wil ik je toch aanraden om er nog eens een kubus omheen te tekenen. Of pak een 3D programma (of sketchup) en zet een cube precies in dat perspectief. Je auto staat nu, sorry for saying, namelijk zo krom als een banaan. Die kromming zit 'm erin dat de bestuurderskant van de auto duidelijk lager is dan de passagierskant. Dat zie je in de neus nog niet zo erg, maar bij de achterklep lijkt het alsof de auto sterk last heeft van metaalmoeheid. Je zou kunnen zeggen dat de diagonaal waar de neus van de auto en de scharnieren van de achterklep op liggen, parallel aan elkaar moeten blijven lopen - tenminste, meer dan dat ze nu doen.

Verder lijken de cilinders in je wielen nog niet helemaal te willen - ze wringen een beetje. Het is heel duidelijk dat je dat hebt proberen terug te dringen door de voorste lijn van de cilinder sterker aan te zetten (opdat hij minder rond lijkt).

Als laatste wil ik je meegeven dat juist die combinatie van schetsen en overtrekken goed werkt als je schets uit schetslijntjes bestaat en je overgetrokken tekening niet. Ik bedoel daarmee dat je overtreksel helemaal geen bijgewerkte lijnen meer heeft, bijv. lijnen die een te korte bocht maakten, waar je je pen van 't papier hebt gehaald en dan met een tweede haal het hebt gecorrigeerd. Zo lijkt je overtreksel nog steeds een schets. Je had die blauwe lijnen eronder liggen, dus kijk per lijnstuk dan even kritisch naar welke je wil gaan overtrekken en leg je arm zo op het papier dat je hem in één vloeiende beweging kan trekken. Lukt niet altijd, maar probeer die 'haaltjes' te vermijden.

Was dit op A3 trouwens? En hoe heb je die zo mooi egaal in je computer gekregen dan?

Over de startpost: als HawVer er wat moois van kan maken, dan vind ik dat hij dat moet doen. Je kunt allicht JuliettPapa daarvoor wel even een mailtje of een DM sturen als het jouzelf niet helemaal lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
quote: JulliettPapa
maar dat is als niemand anders zich geroepen voelt.
Dus ga ik er vanuit dat het ok is.
Nieuw berichten kunnen in het nieuwe topic! Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8

[ Voor 222% gewijzigd door HawVer op 09-10-2008 11:05 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Okidoki, dan hang ik bij deze mijn eerste slotje :Y)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!! Alvast bedankt!