Sinds een tijdje weer wat aan 't tekenen. Maar het lukt me nogsteeds niet om fatsoenlijke schaduwen te maken bij bijvoorbeeld gezichten. Waarschijnlijk heb ik gewoon te weinig geduld om het op papier netjes op te bouwen. Ook ben ik altijd bang dat als ik een aardig eind op weg ben alles weer verpest wordt... dus ik was steeds meer naar digital art aan 't kijken.
Aangezien ik altijd nog een keer een tablet wilde kopen laatst toch maar besloten er een aan te schaffen. Sinds gisteren de Wacom Intuos3 A5 Wide Special Edition. Met een airbrush! Alleen weet ik nog niet wat ik daar nu precies mee kan. Nog nooit eerder een tablet aangeraakt, maar hij is in ieder geval erg mooi

. Vooral in het begin was het enorm wennen, maar na een halve dag prutsen begint het wel wat beter te gaan.
Gebaseerd op een karakter uit
Waking Life, alleen het gezicht wat meer details gegeven.
Ik dacht trouwens maar gelijk een wide tablet te kopen. Zijn niet echt prijzen om er later nog maar een te kopen als een normale A5 te klein blijkt. Ik werk met een 20.1" (1680x1050) maar ik heb het effectieve gedeelte toch maar ingesteld op zo'n 2/3 en gecentreerd. Om helemaal naar de hoeken te moeten steeds waren me toch wat te grote bewegingen

. Maar waarschijnlijk wel handig voor meerdere beeldschermen een keer..