Updateje. Ik ben nog niet helemaal tevreden over de tulband, daar moet nog wat meer detail en licht donker in komen. Daarnaast komt er natuurlijk ook nog een lijf onder. En misschien dat ik er nog een achtergrond achter ga maken...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 118161
http://hawvie.deviantart.com/
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Anoniem: 185018
[ Voor 41% gewijzigd door XangadiX op 19-08-2006 03:20 ]
Stoer; Marduq
Anoniem: 74112
Anoniem: 185018
Anoniem: 15142
Xang, maak jij die game helemaal zelf? Want hij is echt leuk gedaan (soort Super Mario on lsdXangadiX schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 03:11:
Ik ben nog steeds bezig met mijn game dus; en de aap is redelijk af nu. Nu moet ik nog vijandjes en vriendjes en ...![]()
het pose sheet van apenkooi dus
[afbeelding]
Het apen spelletje was wel aardig maar de bewegingen waren wat traag voor mijn gevoel. Verder knap gedaan.XangadiX schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 03:11:
Ik ben nog steeds bezig met mijn game dus; en de aap is redelijk af nu. Nu moet ik nog vijandjes en vriendjes en ...![]()
het pose sheet van apenkooi dus
[afbeelding]
Nahja, helemaal zelf gemaakt; ik heb het geanimeerd, de code geschreven en de splash schermen gedaan, niels heeft het level ontworpen en gedesigned... Pieter heeft het audiodesign gedaan en... lees de aftiteling maar eensAnoniem: 15142 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 07:52:
[...]
Xang, maak jij die game helemaal zelf? Want hij is echt leuk gedaan (soort Super Mario on lsd)
Vijanden zijn natuurlijk banaanschillen, vallende kokosnoten en strenge gymleraren... slogies!
[ Voor 15% gewijzigd door XangadiX op 21-08-2006 14:17 ]
Stoer; Marduq
Anoniem: 157420
Ik ben gisteravond terug gekomen van vakantie ja.Duesenberg J schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:49:
[...]
ben hiermee vast veel te laat, maar post het toch maar hier onder het motto: "beter laat dan nooit"
Ik moet wel beginnen met zeggen dat ik hiervan ook niet veel verstand heb. Ik teken graag auto's maar die zijn nooit zo mooi.
Wat mij heel erg belangrijk lijkt is ontzettend goed kijken naar welke delen van het oppervlak van de auto licht en welke donker zijn. Hiermee bedoel ik niet dat je delen die "naar de lucht wijzen" lichter moet maken en de delen die naar de grond wijzen donker, maar dat je vooral naar veel echte auto's moet kijken hoe de reflectie in de lak ervoor zorgt dat sommige delen bijna wit worden, ookal is het een zwarte lak.
Het realistische van de getekende lak zit em altijd in hoe je de lichtval in de reflecties tekent. (ik spreek uit ervaring, heb 1 of 2 mooie details getekend wanneer ik daar op lette. Als ik dat niet doe worden mijn auto's op de een of andere manier toch plat.)
Dus ff kort samengevat: observeer, observeer meer, observeer nog een keer en reproduceer
Als je niet kijkt naar voorbeelden in het echt wordt het nooit wat. (hier spreek ik over mijzelf wanneer het reflecties betreft)
offtopic:
Ik hoop dat je dit alsnog leest als je terug bent. (of misschien ben je dat al, of je bent nog steeds niet weg, of je b...)
edit:
Ik bedenk me net: In programma's als Rides op Discovery zie je Chip Foose (in Amerika beroemde custom car ontwerper) als ie een auto tekent de tekening inkleuren met een airbrush. Hiermee zijn (wanneer je er goed in bent) zeer mooie gradients mogelijk.
Als je echt later serieus auto's wilt ontwerpen, is het misschien een idee om eens hiermee te oefenen. Maar denk goed na vóór je eraan begint, want een beginnersset is ook al vrij duur en het is erg moeilijk om mee te werken als je pas begint. Pas na flink wat oefening is het raadzaam om naar een duurdere set over te stappen.
graag gedaan en ik ben benieuwdAnoniem: 157420 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:21:
[...]
Ik ben gisteravond terug gekomen van vakantie ja.
Niet veel aan tekenen toe gekomen. Veel gesurft en gefeest. Dus dan weet je het wel![]()
In iedergeval wel bedankt voor de reactie. Dat programma Rides kijk ik ook altijd, echt een interresant programma. Ik zal de komende week eens wat tekenen en dan scannen
Anoniem: 131634
Yeaaah Right, en jij wil zeggen dat je dit zelf hebt getekent?Anoniem: 131634 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:09:
Ik dacht (na het zien van écht hele mooie dingen!) laat ik ook eens een poging doen:
[afbeelding]
(Klikbaar naar groot)
Met potlood geschetst en daarna in PSD ingekleurd. Ik heb helaas (nog?) geen Wacom, dus allemaal muiswerk. Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Doe eens normaal.Wootism schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:38:
[...]
Yeaaah Right, en jij wil zeggen dat je dit zelf hebt getekent?
Vooral de opmerking van "Een poging doen" En dan aankomen met een masterpiece als dit, als je dit kan tekenen kan je ook haren tekeken, ik bedoel... wenkbrouwen zijn ook haar.....
Ergens snap ik die reactie van Wootism wel.
[ Voor 7% gewijzigd door Vince Dexa op 04-09-2006 14:31 ]
Now go away or I shall taunt you a second time!
Het is zeker geen amateurwerk nee, maar iemand met genoeg ervaring met andere technieken zou dit wel kunnen produceren als probeersel. Het haar argument is niet echt overtuigend nee, maar het zou kunnen.Vince Dexa schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:30:
[...]
Ergens snap ik die reactie van Wootism wel.
getoonde skinhead is geen krabbeltje van een beginnende muis-tekenaar.![]()
Vervolgens zeggen dat het mannetje kaal is omdat haar nog te moeilijk is komt niet overtuigend over.
Zeker niet gezien de grafiti op de muur.
edit: "van Wootism" toegevoegd.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Lijkt me toch een redelijk verzoek.[
Anyway, ik zou graag de potloodschets willen zien.
Now go away or I shall taunt you a second time!
Dat was mijn eerste reactie ook, maar bij nader onderzoek zou hij best eens gelijk kunnen hebben, al had hij het misschien wel wat minder lomp kunnen formuleren.
[ Voor 3% gewijzigd door sdomburg op 14-09-2006 23:58 ]
Anoniem: 104653
Nice!Anoniem: 131634 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:09:
Ik dacht (na het zien van écht hele mooie dingen!) laat ik ook eens een poging doen:
[afbeelding]
(Klikbaar naar groot)
Met potlood geschetst en daarna in PSD ingekleurd. Ik heb helaas (nog?) geen Wacom, dus allemaal muiswerk. Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 104653 op 15-09-2006 14:28 ]
Als ik iets in gedachte heb en ik kan dat vervolgens niet op (digitaal) papier krijgen zoals ik het voor me zie, dan beschouw ik het al snel als misluktzomertje schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:16:
Zo slecht vind ik hem niet hoor, maar zelf kijk je toch altijd anders naar je eigen werk
Ah, gericht commentaar, prima! Altijd goed als je jezelf wilt verbeteren. Ik zal de (meeste) puntjes ook zeker meenemen naar mijn volgend werkje, maar laat dit ding vooralsnog zoals ie was.(ben 'm voorlopig even zat) Misschien later nog wat kleine dingetjes doorvoeren zoals dat oor. Voor de rest:Anoniem: 104653 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:26:
[...]
Nice!
Misschien toch enkele details die je zou kunne aanpassen:
-het gedeelte tussen de neus en de mond
-het bovenste stuk vh oor
-de huidplooien boven de ogen lijken me iets te hard
-het gezicht is klei-achtig (weet nit of dit je bedoeling was)
-volgens mij mag hij iets wat meer evilness uitstralen.
Voor de rest top hoor
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 131634 op 18-09-2006 15:55 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 131634 op 21-09-2006 19:52 ]
Ik vind dat eigenlijk wel meevallen, sowiezo heb je een cartoon/graffiti achtig stijltje dus ik zou me niet teveel blindstaren op anatomische correctheid, tenzij dat natuurlijk vereist is. De kans is aanwezig dat je de stijl die je werk apart maakt hierdoor kwijtraakt.Anoniem: 131634 schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:52:
[...]
Oh en dat was ik trouwens nog vergeten, maar de grootste fout die ik heb gemaakt (is me tenminste verteld en zag ik ook pas nadat ie af was) is dat zijn voorhoofd veel te klein is. Wel balen, maar daar probeer ik nu ook meer op te letten zonder gelijk een "Conehead" te produceren...
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 131634 op 21-09-2006 20:11 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Milanza op 24-09-2006 01:31 ]
I love the smell of a Palm in the morning.
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent maar die rimpels krijg ik niet om mijn kin als ik verbaasd kijk.Anoniem: 131634 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:53:
^^ Hij heeft wel een lekker eigenwijze uitdrukking. Grappig.
@Zamorano: Tja eh... stijl, ik durf eigenlijk niet echt te zeggen dat ik een échte stijl heb. Na ruim 6 jaar niet meer getekend te hebben, ben ik gewoon weer wat aan het oefenen en proberen er 'iets' zo goed mogelijk uit te krijgen. In cartoon-achtig tekenen ben ik overigens juist erg slecht. Meer dan een aardappel met een grote neus komt er niet uit rollen![]()
Dat die rimpels in de 2e tekening 't mannetje ouder maken kan ik eigenlijk (zelf) niet ontdekken. Ik dacht dat juist ogen, neus en mond 'm te jong maakten. Enne...als ik in de spiegel zo'n rare geschrokken bek trek, krijg ik (ahum helaas) net zoveel rimpels...
[ Voor 196% gewijzigd door Licko op 02-10-2006 23:15 ]
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Anoniem: 30795
[ Voor 23% gewijzigd door sdomburg op 07-10-2006 01:04 ]
Eerlijk gezegt vind ik hem niet zo heel mooi. Komt denk ik grotendeels doordat je alle lijtjes maar 1 keer wilt zetten, (weet dat je IO doet en dat dat daar moet.sdomburg schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:56:
[afbeelding]
Inkleuren lukt dus niet. Iemand een idee hoe ik mijn brushes in Photoshop in moet stellen om een wat minder schilderachtig effect te krijgen en juist wat meer richting realisme/markerachtige effecten?
[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 15-10-2006 18:21 ]
Painter gebruiken of gewoon echte markers op papier, veel makkelijker.sdomburg schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:56:
[afbeelding]
Inkleuren lukt dus niet. Iemand een idee hoe ik mijn brushes in Photoshop in moet stellen om een wat minder schilderachtig effect te krijgen en juist wat meer richting realisme/markerachtige effecten?
Haha dankje.Anoniem: 157420 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:09:
![]()
![]()
Het waren er 3 als je dat lelijke potlood uit je wielen had gehaalt
Verder vind ik hem echt wel geweldig! Vooral als je dit als eerste keer doet in painter. Petje af(ook al heb ik er geen op)
Ga zo door, trouwens op www.mikedesign.se haal je misschien goede inspiratie op. Ik wel, ik heb allene nog geen wacom.
[ Voor 6% gewijzigd door -DG- op 25-10-2006 11:50 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Zamorano op 25-10-2006 17:17 ]
Hou er rekening mee dat licht ook op de grond weerkaatst waardoor de onderkant van je auto een kleine reflectie zal krijgen.-DG- schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:41:
De onderste helft is alleen nog wel te donker vind ik zelf.
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 74112 op 26-10-2006 18:17 ]
De hulplijnen zijn er bij de mijne wel, maar je ziet ze niet. Ik schets altijd in non-repro blue en die lijnen haal ik weg als ik scan.Anoniem: 74112 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:24:
Wat me opvalt is dat jullie bijna geen rekening houden met een correct perspectief. Het belangrijkste aan zo'n tekeningen is het perspectief. Je tekening heeft totaal geen geloofwaardigheid als het daarin faalt.
De hulplijnen zaten in mn scan maar die heb ik tuurlijk niet overgetekend.Anoniem: 74112 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:10:
Ik heb het eigenlijk alleen maar over de laatste 2 afbeeldingen van die concept cars.
Ik zie geen enkele hulplijnen wat dat betreft.
geen centerlijnen, geen assen van je wielen of auto zelf...
Bij de eerste ziet dit er op het eerste zicht wel goed uit hoor.
[...]
Hou er rekening mee dat licht ook op de grond weerkaatst waardoor de onderkant van je auto een kleine reflectie zal krijgen.
Rustig aan hoor, het is maar een simpel oefeningetje met een heel snel in elkaar gezet perspectief.Anoniem: 74112 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:11:
Je voorkant lijkt me vrij goed maar je gaat compleet de mist in met de achterkant waardoor uw belichting op de achterkant ook de mist ingaat. Maw voor een goede belichting moet je perspectief ook relatief goed in mekaar zitten.
En ook voor jouw tekening, de grond weerkaatst ook een beetje licht waardoor de onderkant van je auto ook een reflectie van dat licht zal krijgen.
verder wel goede render hoor!
Ja, weet ik. Je weet het in dit topic alleen nooit. Ik zal het erbij zetten voortaan.Anoniem: 74112 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:36:
Ik ben rustig hoor ik geef gewoon mijn mening
Zet dan in je post dat het enkel en alleen om de belichting gaat
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Het is wel grappig maar het lijkt me nou niet echt goed te gebruiken.Flapmo schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:06:
Ik kwam tijdens een vak van mijn studie een filmpje tegen wat mij aan dit topic deed denken. Wilde hem gewoon even met jullie delen. Niet helemaal handtekenen maar meer schilderen. Toch wel het kijken waard denk ik.
http://web.media.mit.edu/...rush_quicktime_medium.mov
Een kwast die opneemt waar je hem op houdt en vervolgens dit patroon als schilderpatroon gebruikt. Leuk bedacht. Kan ook animaties aan.
Voor een echt kunstenaar niet denk ik nee-DG- schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:55:
[...]
Het is wel grappig maar het lijkt me nou niet echt goed te gebruiken.
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Anoniem: 196913
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 196913 op 14-11-2006 11:12 ]
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
leuke toony stijl... ik zou aanraden om ook een cartoon achtige kleurinvulling te doen... dus met harde brushes, heldere kleuren, strakke lijnen en niet teveel detail...Anoniem: 196913 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:31:
Mensen...
Ik heb nu een leuke schets gemaakt... Maar zoals je ziet verneuk ik alles door het in te kleuren...
Heeft iemand ergens links naar tips enzo?
[afbeelding]
Schets
[afbeelding]
Kleur
Anoniem: 72689
Hoi Berk,Anoniem: 196913 schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:26:
Hallo mensen,
Ik heb de afgelopen dagen dit topic en de andere 6 helemaal bekeken.
Er staan echt sjieke dingen in.
Hier wat afbeeldingen van mij. Kritiek gewenst.
Nooit lessen gehad en de laatste maanden weer begonnen met tekenen.
Heb vanmorgen een Wacom Grap 4 gekocht. Hoop dat ik er goed mee overweg kan
[afbeelding]
(ik getekend, maat van me bewerkt in Photoshop)
[afbeelding]
(voor een verjaardag, tweede portret ooit gemaakt)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan hier mn eerste Wacom
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 105830
Wat jij mist is dat je met lijnen werkt ipv vormen met drie dimensies.Anoniem: 196913 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:31:
Mensen...
Ik heb nu een leuke schets gemaakt... Maar zoals je ziet verneuk ik alles door het in te kleuren...
Heeft iemand ergens links naar tips enzo?
[afbeelding]
Schets
[afbeelding]
Kleur
Ja tuurlijk joh,Anoniem: 72689 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:34:
[...]
Hoi Berk,
Vindt je het oke als ik deze (Dus2) voor mijzelf verklein en gebruik als avatar? Past perfect bij mij bij een game dat ik speel. Yarr Yarr.
Anoniem: 42901
Joejoe!
Anoniem: 105853
Leuk weer eens wat van je te zien hier. Vind het ook leuk dat je in NRC.next staat tegenwoordig!Nozzman schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:49:
Al heeeeeeel lang niets meer gepost hier, maar even ter inspiratie. Koop allemaal een dummie boek en klieder het zonder veel na te denken vol! Ik ben er eind juni ook weer mee begonnen en al dik over de helft van mijn eerste dummie. Hieronder de eerste 75 pagina's:
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
[ Voor 36% gewijzigd door sdomburg op 07-12-2006 17:24 ]
wat ik ook kies als tolerantie, ik hou dat witte lijntjesdomburg schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:23:
Dat soort vlakken kun je toch beter in Illustrator vullen?
Verder zou de tolerantie wél moeten werken, wat werkt er niet aan?
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
schopjeRepeat schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:50:
[...]
wat ik ook kies als tolerantie, ik hou dat witte lijntje
en dat vullen met illustrator begrijp ik nog nietAls je me dat kunt uitleggen ben ik ook blij hoor
Want als ik op dat emmertje klik gaat ie zeuren over actieve verf en als ik dat doe, dan ben ik mn penseelstreken kwijt en zijn het weer standaardlijntjes, wat niet mooi is.
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Als ik een vormpje maak met mn penseel kan ik dat niet inkleuren met vulling/fill hoor.DaNiEl KuNsT schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:06:
als je een object hebt, kun je bovenaan kiezen voor fill en stroke.
bij fill klik je dan op het pijltje ernaast en dan kun je een kleur selecteren
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Ja maar het werkt niet echt als een emmertje zegmaar. Als ik dit teken:DaNiEl KuNsT schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:34:
ik weet niet welke illustrator je hebt, maar ik kan met de volgende tools in cs2 fill gebruiken:
- Pen Tool ( P )
- Paintbrush Tool ( B )
- Pencil Tool ( N )
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq