Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 215.598 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118161

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/4382/oldmanwip2yu2.jpg

Updateje. Ik ben nog niet helemaal tevreden over de tulband, daar moet nog wat meer detail en licht donker in komen. Daarnaast komt er natuurlijk ook nog een lijf onder. En misschien dat ik er nog een achtergrond achter ga maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Ik vind juist de tulband uitermate goed uitkomen. Ik vind het knap als je stoffen zo goed kan weergeven. Klein puntje van kritiek is het gebruik van shaduwen/donkere en lichte kleuren. Bijvoorbeeld het gezicht komt een tikkie vlak over. Je zou dat wat kunnen verbeteren door meer schaduwgebruik.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 04:39

zomertje

Barisax knorretje

Ik vind hem wel mooi zo. Ooit al eens naar de tekeningen van Rembrandt gekeken? Deze zijn in het gezicht mooi van detail en de omgevingszaken zijn schetsmatig aangegeven. Erg mooi.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185018

@ingenius

Hij is echt heel goed gelukt.

Ik heb ook eventjes geprobeerd om een gezicht te maken. Nooit goed met kleuren overweg gekunt dus ook deze weer in zwart wit.

wat vinden jullie ervan?

is bewerkt met photoshop om het ruis erin te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v210/perparim/Gezichtje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ik vind dat gezicht erg vet op lage res. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/gezicht.jpg

Dan krijgt hij iets 8-bits achtigs. (leuk woord voor scrabble). ;)

Ik ben nog steeds bezig met mijn game dus; en de aap is redelijk af nu. Nu moet ik nog vijandjes en vriendjes en ... :X

het pose sheet van apenkooi dus

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/weblog/images/aap_pose_sheet.jpg

En nog meer engeltjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/weblog/images/together.jpg

Links is potlood en inkt en wat gecurved in photoshop en de rechter is alleen potlood. Maar ik schets meestal eerst met een blauw potlood en trek het dan over met een zacht grijs potlood.

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/weblog/images/pantser_2.jpg

geinkt met zo'n pen die op cd's kan schrijven.

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/weblog/images/angel_battledress2.jpg

Die laatste vind ik zelf erg koel. Vooral omdat ie in nog geen half uurtje gemaakt is 8)

[ Voor 41% gewijzigd door XangadiX op 19-08-2006 03:20 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

Idd die laatste is erg goed gelukt. Spijtig van het gezicht wel, dat mocht iets slanker, meer vrouwelijk.
Een shaduw toevoegen zou het karakter en het plaatje zeker ten goede komen!

keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185018

Hier even een anime poppetje waar ik mee bezig ben.

Ik vind degene zonder kleuren eigenlijk mooier..

Als iemand goed is met kleuren mag die van mij proberen om hem in te kleuren.. of mij advies geven hoe ik heb moet doen :D

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v210/perparim/unknownpersonpencil1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v210/perparim/unkown.jpg

volgens mij moet ik de haren een andere kleur geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15142

XangadiX schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 03:11:

Ik ben nog steeds bezig met mijn game dus; en de aap is redelijk af nu. Nu moet ik nog vijandjes en vriendjes en ... :X

[afbeelding]
Xang, maak jij die game helemaal zelf? Want hij is echt leuk gedaan (soort Super Mario on lsd :P)
Vijanden zijn natuurlijk banaanschillen, vallende kokosnoten en strenge gymleraren... slogies!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
XangadiX schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 03:11:

[afbeelding]
Het apen spelletje was wel aardig maar de bewegingen waren wat traag voor mijn gevoel. Verder knap gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Anoniem: 15142 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 07:52:
[...]

Xang, maak jij die game helemaal zelf? Want hij is echt leuk gedaan (soort Super Mario on lsd :P)
Vijanden zijn natuurlijk banaanschillen, vallende kokosnoten en strenge gymleraren... slogies!

;)
Nahja, helemaal zelf gemaakt; ik heb het geanimeerd, de code geschreven en de splash schermen gedaan, niels heeft het level ontworpen en gedesigned... Pieter heeft het audiodesign gedaan en... lees de aftiteling maar eens :)

Voor de vervolglevels zitten we aan nog veel vreemdere shit te denken dan een uitbreiding van de gymzaal... you ain't seen nothing yet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door XangadiX op 21-08-2006 14:17 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Duesenberg J schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:49:
[...]

ben hiermee vast veel te laat, maar post het toch maar hier onder het motto: "beter laat dan nooit"

Ik moet wel beginnen met zeggen dat ik hiervan ook niet veel verstand heb. Ik teken graag auto's maar die zijn nooit zo mooi.

Wat mij heel erg belangrijk lijkt is ontzettend goed kijken naar welke delen van het oppervlak van de auto licht en welke donker zijn. Hiermee bedoel ik niet dat je delen die "naar de lucht wijzen" lichter moet maken en de delen die naar de grond wijzen donker, maar dat je vooral naar veel echte auto's moet kijken hoe de reflectie in de lak ervoor zorgt dat sommige delen bijna wit worden, ookal is het een zwarte lak.
Het realistische van de getekende lak zit em altijd in hoe je de lichtval in de reflecties tekent. (ik spreek uit ervaring, heb 1 of 2 mooie details getekend wanneer ik daar op lette. Als ik dat niet doe worden mijn auto's op de een of andere manier toch plat.)

Dus ff kort samengevat: observeer, observeer meer, observeer nog een keer en reproduceer
Als je niet kijkt naar voorbeelden in het echt wordt het nooit wat. (hier spreek ik over mijzelf wanneer het reflecties betreft)

offtopic:
Ik hoop dat je dit alsnog leest als je terug bent. (of misschien ben je dat al, of je bent nog steeds niet weg, of je b... :X )

edit:
Ik bedenk me net: In programma's als Rides op Discovery zie je Chip Foose (in Amerika beroemde custom car ontwerper) als ie een auto tekent de tekening inkleuren met een airbrush. Hiermee zijn (wanneer je er goed in bent) zeer mooie gradients mogelijk.
Als je echt later serieus auto's wilt ontwerpen, is het misschien een idee om eens hiermee te oefenen. Maar denk goed na vóór je eraan begint, want een beginnersset is ook al vrij duur en het is erg moeilijk om mee te werken als je pas begint. Pas na flink wat oefening is het raadzaam om naar een duurdere set over te stappen.
Ik ben gisteravond terug gekomen van vakantie ja.
Niet veel aan tekenen toe gekomen. Veel gesurft en gefeest. Dus dan weet je het wel :P
In iedergeval wel bedankt voor de reactie. Dat programma Rides kijk ik ook altijd, echt een interresant programma. Ik zal de komende week eens wat tekenen en dan scannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:52
Anoniem: 157420 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:21:
[...]

Ik ben gisteravond terug gekomen van vakantie ja.
Niet veel aan tekenen toe gekomen. Veel gesurft en gefeest. Dus dan weet je het wel :P
In iedergeval wel bedankt voor de reactie. Dat programma Rides kijk ik ook altijd, echt een interresant programma. Ik zal de komende week eens wat tekenen en dan scannen ;)
graag gedaan en ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131634

Ik dacht (na het zien van écht hele mooie dingen!) laat ik ook eens een poging doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeremy-sisto.com/got/expression-evil_thumb.jpg
(Klikbaar naar groot)

Met potlood geschetst en daarna in PSD ingekleurd. Ik heb helaas (nog?) geen Wacom, dus allemaal muiswerk. Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

een kleine skinhead of niet? hij ziet er echt strak uit, ik hou altijd wel van die werken waarbij het er realistisch uitziet, maar toch met een eigen twist op een bepaalde manier, en die heb je er zeker aangegeven ;)

leuke stijl ook, en zeker knap dat je dat even doet met de muis, ik hou toch wel van mijn wacommetje hoor haha

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Hartelijk dank! Nu moet ik wel heel stiekem toegeven dat dit mannetje kaal is, omdat ik nog niet zo goed haren kan tekenen in Photoshop ;) Ik ben van plan nog 3 van dit soort gezichtjes te maken, allen met een andere gezichtsuitdrukking (en uiteraard nog steeds kaal) Daarna ga ik mij eens met haren en anatomie bezighouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Anoniem: 131634 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:09:
Ik dacht (na het zien van écht hele mooie dingen!) laat ik ook eens een poging doen:
[afbeelding]
(Klikbaar naar groot)

Met potlood geschetst en daarna in PSD ingekleurd. Ik heb helaas (nog?) geen Wacom, dus allemaal muiswerk. Ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Yeaaah Right, en jij wil zeggen dat je dit zelf hebt getekent?
Vooral de opmerking van "Een poging doen" En dan aankomen met een masterpiece als dit, als je dit kan tekenen kan je ook haren tekeken, ik bedoel... wenkbrouwen zijn ook haar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wootism schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:38:
[...]

Yeaaah Right, en jij wil zeggen dat je dit zelf hebt getekent?
Vooral de opmerking van "Een poging doen" En dan aankomen met een masterpiece als dit, als je dit kan tekenen kan je ook haren tekeken, ik bedoel... wenkbrouwen zijn ook haar.....
Doe eens normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06-2024
Ergens snap ik die reactie van Wootism wel.
getoonde skinhead is geen krabbeltje van een beginnende muis-tekenaar. :/
Vervolgens zeggen dat het mannetje kaal is omdat haar nog te moeilijk is komt niet overtuigend over.
Zeker niet gezien de grafiti op de muur. :X

edit: "van Wootism" toegevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Vince Dexa op 04-09-2006 14:31 ]

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vince Dexa schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:30:
[...]

Ergens snap ik die reactie van Wootism wel.
getoonde skinhead is geen krabbeltje van een beginnende muis-tekenaar. :/
Vervolgens zeggen dat het mannetje kaal is omdat haar nog te moeilijk is komt niet overtuigend over.
Zeker niet gezien de grafiti op de muur. :X

edit: "van Wootism" toegevoegd.
Het is zeker geen amateurwerk nee, maar iemand met genoeg ervaring met andere technieken zou dit wel kunnen produceren als probeersel. Het haar argument is niet echt overtuigend nee, maar het zou kunnen.

Anyway, ik zou graag de potloodschets willen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Laatst online: 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Laat ik hier ook maar eens wat posten...

Ik heb nu een aantal weken een A4 tablet van Medion (gekregen via een ruil) en ik ben de laatste tijd aan het tekenen geslagen. Ik heb nu bijna alleen nog maar Simpsons art gemaakt, maar ik ben wel van plan om ook andere dingen te gaan tekenen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stebje/simpsons/daughter_of_the_pearaphim_thumb.png
The sacred daughter of the Pearaphim - Mijn eerste geshade pic.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stebje/simpsons/pear_lisa_thumb.png
The sacred daughter of the Pearaphim (sketch) - De sketch van de bovenste pic. Deze heb ik gisteravond om half 2 in minder dan 2 minuten gemaakt voor een grap en daarom ziet 'ie er ook niet zo geweldig uit.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stebje/simpsons/lisa_sketch.png
Lisa sketch - Een sketch van Lisa.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stebje/simpsons/devil_lisa_thumb.jpg
Devil Lisa - Deze heb ik alleen getraced en gecolored. De sketch is van iemand anders.

De plaatjes zijn klikbaar voor grotere versies.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Laatst online: 13-06-2024
[

Anyway, ik zou graag de potloodschets willen zien. :)
Lijkt me toch een redelijk verzoek. :)
ik wil de schets ook wel zien eigenlijk....dus, ehm, Fluzzz?

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Dat was mijn eerste reactie ook, maar bij nader onderzoek zou hij best eens gelijk kunnen hebben, al had hij het misschien wel wat minder lomp kunnen formuleren.
.
Ik denk dat iemand met veel schilder/teken ervaring dit best als eerste probeersel kan maken. Het tekenen van haren in photoshop is nogal een vak apart. Je moet aardig wat ervaring hebben wil je haren er realistisch uit laten zien. Wenkbrauwen daarentegen zou je met de 'grasspriet' brush zo kunnen tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, had even niet gekeken op dit forum, dus vandaar de wat latere reactie. Sorry daarvoor.

Oei oei oei... Nou ik zal het allemaal maar als een compliment opvatten! :)
Schets...natuurlijk, maar die stelt niet zoveel voor, heb 'm voornamelijk gebruikt voor de hoofdlijnen.
Zie onder:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeremy-sisto.com/got/expression-evil_scan.jpg

Ik ben ook geen beginnende muistekenaar, maak veel websites etc. maar het tekenen zelf heb ik niet zo veel meer gedaan. Deze kale skinhead is het eerste werkje waar ik echt voor mezelf mee bezig ben geweest en ook heb afgemaakt. Juist omdat ik zo super geïnspireerd ben geraakt door dit forum! _/-\o_ Omdat ik weet dat jullie erg kritisch (en talentvol) zijn, dacht ik dat dit niet zo heel erg veel voorstelde. Het heeft me dan ook wel een week aan avonden gekost hoor. Maar ik ben nu bezig aan nummer 2. Als die (over een week ofzo) af is, zien jullie vast wel een bepaalde stijl. (dat ik 'm echt zelf heb gemaakt bedoel ik ;) )

Maar in ieder geval bedankt voor de (verkapte) complimentjes, dan weet ik dat ik zo door moet gaan.

Oja, over die haren: ik teken met een muis en dan is het gewoon erg lastig om al die fijne lijntjes te trekken. Ook zie ik de lichtval etc. daarin nog niet zo goed. Dus voorlopig eerst deze 4 portretten oefenen op 'rare gezichten' en dan ga ik een compleet boek over anatomie etc. doorwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Even iets niet zo realistisch:

Afbeeldingslocatie: http://www.dekleinekunstenaar.nl/images/stories/tekeningen/waterenvuur_k.jpg

Komt gewoon uit mijn duim :)

En die kop hierboven vind ik maar een engerd, maar wel erg goed getekend :P

• sdomburg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/xtype.jpg
Mislukt wacom/shadingexperiment. Geen zin meer nu.

[ Voor 3% gewijzigd door sdomburg op 14-09-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Zo slecht vind ik hem niet hoor, maar zelf kijk je toch altijd anders naar je eigen werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653

Anoniem: 131634 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:09:
[afbeelding]
(Klikbaar naar groot)

Nice!

Misschien toch enkele details die je zou kunne aanpassen:
-het gedeelte tussen de neus en de mond
-het bovenste stuk vh oor
-de huidplooien boven de ogen lijken me iets te hard
-het gezicht is klei-achtig (weet nit of dit je bedoeling was)
-volgens mij mag hij iets wat meer evilness uitstralen.

Voor de rest top hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 104653 op 15-09-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
zomertje schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:16:
Zo slecht vind ik hem niet hoor, maar zelf kijk je toch altijd anders naar je eigen werk :)
Als ik iets in gedachte heb en ik kan dat vervolgens niet op (digitaal) papier krijgen zoals ik het voor me zie, dan beschouw ik het al snel als mislukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:26:
[...]

Nice!

Misschien toch enkele details die je zou kunne aanpassen:
-het gedeelte tussen de neus en de mond
-het bovenste stuk vh oor
-de huidplooien boven de ogen lijken me iets te hard
-het gezicht is klei-achtig (weet nit of dit je bedoeling was)
-volgens mij mag hij iets wat meer evilness uitstralen.

Voor de rest top hoor ;)
Ah, gericht commentaar, prima! Altijd goed als je jezelf wilt verbeteren. Ik zal de (meeste) puntjes ook zeker meenemen naar mijn volgend werkje, maar laat dit ding vooralsnog zoals ie was.(ben 'm voorlopig even zat) Misschien later nog wat kleine dingetjes doorvoeren zoals dat oor. Voor de rest:
Tja 't gedeelte tussen neus en mond, kan waarschijnlijk zeker beter, ik zou alleen zo snel niet weten hoe.
Met het oor ben ik het wel eens, raar bovenstukje :)
Huidplooien boven de ogen? Ik zie niet zo snel wat je daarmee bedoelt, of bedoel je onder de ogen? Die streepvegen als het ware? Dat is in ieder geval expres gedaan om het iets meer struktuur te geven en iets schilderachtiger te maken.
Hihi, kleiachtig, tja eh... misschien door de kleurtinten? Ik vond het meer 'plastic/masker' achtig, dus niet mega realistisch ofzo. Misschien bedenk ik er nog eens een techniek voor om dat wat minder te maken. Maar dat wordt: oefenen, oefenen, oefenen.
Meer evil maken, kan ik me voorstellen. Alleen omdat dit een serie van 4 wordt (dat zeg ik wel steeds, maar ben nu al weken op nr. 2 aan het prutsen) met het thema 'gekke bekken' (of hoe je het wilt noemen), hoeft dat volgens mij in dit geval niet. Het mannetje moet namelijk niet echt evil voorstellen, hij trekt gewoon een lelijk gezicht. ;) Degene waar ik nu mee bezig ben kijkt weer geschrokken, de volgende grijnst enorm en de laatste kijkt een beetje zielig/verbaast.

Oh en dat was ik trouwens nog vergeten, maar de grootste fout die ik heb gemaakt (is me tenminste verteld en zag ik ook pas nadat ie af was) is dat zijn voorhoofd veel te klein is. Wel balen, maar daar probeer ik nu ook meer op te letten zonder gelijk een "Conehead" te produceren...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 131634 op 18-09-2006 15:55 ]

Zo, EINDELIJK... nummer 2 is na wéken pielen af:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeremy-sisto.com/got/expression-aarg_thumb.jpg
(Klikbaar voor groot)

Ik ben weer heel benieuwd wat jullie ervan vinden! :)

EDIT: ok, 'grijs plukje haar' is weg :) Had ik verder niet gezien, maar dat kan komen omdat ik er te vaak naar heb gekeken

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 131634 op 21-09-2006 19:52 ]

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 131634 schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:52:
[...]

Oh en dat was ik trouwens nog vergeten, maar de grootste fout die ik heb gemaakt (is me tenminste verteld en zag ik ook pas nadat ie af was) is dat zijn voorhoofd veel te klein is. Wel balen, maar daar probeer ik nu ook meer op te letten zonder gelijk een "Conehead" te produceren...
Ik vind dat eigenlijk wel meevallen, sowiezo heb je een cartoon/graffiti achtig stijltje dus ik zou me niet teveel blindstaren op anatomische correctheid, tenzij dat natuurlijk vereist is. De kans is aanwezig dat je de stijl die je werk apart maakt hierdoor kwijtraakt.

Waarschijnlijk vind ik je eerste dan ook beter dan deze verbaasde versie. De laatste ziet er ook wat ouder uit door de rimpels. Ook lijkt de achtergrond aan de linkerkant net op een plukje grijze haren. :7

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

vanmorgen maar eens een wacom classic gehaald... dit is dus me eerste resultaat })

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.rozie/duvel_.jpg

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

^^ Hij heeft wel een lekker eigenwijze uitdrukking. Grappig.

@Zamorano: Tja eh... stijl, ik durf eigenlijk niet echt te zeggen dat ik een échte stijl heb. Na ruim 6 jaar niet meer getekend te hebben, ben ik gewoon weer wat aan het oefenen en proberen er 'iets' zo goed mogelijk uit te krijgen. In cartoon-achtig tekenen ben ik overigens juist erg slecht. Meer dan een aardappel met een grote neus komt er niet uit rollen ;)
Dat die rimpels in de 2e tekening 't mannetje ouder maken kan ik eigenlijk (zelf) niet ontdekken. Ik dacht dat juist ogen, neus en mond 'm te jong maakten. Enne...als ik in de spiegel zo'n rare geschrokken bek trek, krijg ik (ahum helaas) net zoveel rimpels... ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 131634 op 21-09-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
Ik ben vorige week eigenlijk pas begonnen met serieus te tekenen. Dit doe ik voornamelijk tijdens het werk om de verveling tegen te gaan (heb nou niet echt bepaald een baan waar ik veel te doen heb). Nu ben ik het tekenen eigenlijk best leuk gaan vinden, zeker gezien de resultaten die mij zelf niet echt tegenvallen.

De eerste is een portret van Jennifer Connelly(A Beautiful Mind, Requiem for a Dream)
Deze heb ik geschetst op mn werk, thuis op de foto gezet en ingekleurd met Photoshop.
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/9389/jenniferqq7.th.jpg
En deze heb ik ook op het werk gemaakt, maar is behalve het contrast niks aan gebeurt.
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/8936/skull2qk3.th.jpg

Natuurlijk ka het altijd beter dus C&C is altijd welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Milanza op 24-09-2006 01:31 ]

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 131634 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:53:
^^ Hij heeft wel een lekker eigenwijze uitdrukking. Grappig.

@Zamorano: Tja eh... stijl, ik durf eigenlijk niet echt te zeggen dat ik een échte stijl heb. Na ruim 6 jaar niet meer getekend te hebben, ben ik gewoon weer wat aan het oefenen en proberen er 'iets' zo goed mogelijk uit te krijgen. In cartoon-achtig tekenen ben ik overigens juist erg slecht. Meer dan een aardappel met een grote neus komt er niet uit rollen ;)
Dat die rimpels in de 2e tekening 't mannetje ouder maken kan ik eigenlijk (zelf) niet ontdekken. Ik dacht dat juist ogen, neus en mond 'm te jong maakten. Enne...als ik in de spiegel zo'n rare geschrokken bek trek, krijg ik (ahum helaas) net zoveel rimpels... ;)
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent maar die rimpels krijg ik niet om mijn kin als ik verbaasd kijk. :)
Ook de huid in de nek ziet er wat oud uit. Die rimpels op het voorhoofd zijn logisch.

Het feit dat hij kaal is helpt dan natuurlijk niet, en dus luistert het dan extra nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh haha, nee ik bedoelde voorhoofd ;)
Kin + nek zijn misschien inderdaad een tikkeltje overdreven...

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Vergeleken met de prachtige dingen die hier worden gepost is hij misschien wat schraal, maar ik wil hem toch graag posten: Boris!
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/borisklein.jpg
Hij moet eruit zien als een Russische onderwereldfiguur. De oren zijn te klein, de nek is mislukt, de neus is te plat, de ogen zijn vreemd en de lippen zijn nog niet af zie ik nu, maar verder ben ik er best tevreden over. Vooral omdat hij tijdens een hoorcollege Golven & Optica is gemaakt, en ik niet beschik over veel tekentalent of enige kennis van anatomie :P

TabCinema : NiftySplit

Vandaag even een uurtje gewerkt met de wacom van een vriend(Graphire 4), wat een chill ding!
Toch maar voor sinterklaas mezelf een kado'tje geven.
Echt heerlijk was het om er mee te werken, dan krijg ik meteen zin om meer en meer te tekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 10:35

Licko

ZVDK

wat tekeningen van mij, stelt niet veel voor vergeleken met de rest hier :D
allemaal potlood uiteraard

plaatje 1
plaatje 2
plaatje 3
plaatje 4

ik weet t, de gezichten lijken niet, maar het is meer een oefening :D

[ Voor 196% gewijzigd door Licko op 02-10-2006 23:15 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 14:24
johhny cash plaat is wel vet though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

Een tekening die eigenlijk nergens over gaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/nadorst.jpg

Gemaakt in ongeveer 20 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

En nog één, maar daar heb ik wel iets langer over gedaan. Beetje klooien met verschillende kleding enzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/outfit1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
TS aangevuld met: http://www.io.utwente.nl/handtekenen/

[ Voor 23% gewijzigd door sdomburg op 07-10-2006 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Goede link d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Een heel-erg-aan-het-begin-mini-concept dat ik misschien uit ga werken (als tekening of 3D model)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/auto.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
erg mooie lijnen :)
ik zou zowieso eerst de tekeningen uitwerken, en dan zien of je er genoeg in ziet om er een 3d model van te bakken.

voor zo een snel ogende auto, zou ik zoiets als luchtinlaten in de deur oid plaatsen, in de stijl van het stuk waar de koplampen dan zitten oid, gemixed met de luchtinlaten van een ford mustang oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smaken verschillen @ hier boven.

Ik vind de auto wel mooi, maar ook weet niet. Het is een kruising tussen een Aston Martin DB9 en een Ferrari Modena of F430 hoe dat tegenwoordig heet daarzo.

De lijnen kunnen wel iets 'zachter' vind ik. Ze zijn nogal keihard. Of heb je het met de hand gedaan?
Verder vind ik het wel een mooi ideetje, probeer er wat gradient in de tekeneb, met houtskool ofzo. Dan krijg je meer een beeld hoe de auto er in 3d een beetje uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/ingekleurde_auto.jpg

Inkleuren lukt dus niet. Iemand een idee hoe ik mijn brushes in Photoshop in moet stellen om een wat minder schilderachtig effect te krijgen en juist wat meer richting realisme/markerachtige effecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
sdomburg schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:56:
[afbeelding]

Inkleuren lukt dus niet. Iemand een idee hoe ik mijn brushes in Photoshop in moet stellen om een wat minder schilderachtig effect te krijgen en juist wat meer richting realisme/markerachtige effecten?
Eerlijk gezegt vind ik hem niet zo heel mooi. Komt denk ik grotendeels doordat je alle lijtjes maar 1 keer wilt zetten, (weet dat je IO doet en dat dat daar moet. :P ) maar probeer toch eens met photoshop een layer er bovenop te gooien en deze lijnen strak na te tekenen met een brush en een tekentablet en dan een paar keer [ctrl] + [z] 'en tot je de lijn goed hebt.
Verder over het ontwerp, ik vind de achterkant te laag en hij is in z'n totaal een beetje "rond". Probeer eens wat meer scherpere hoeken erin te maken om het ontwerp wat "spannender" te maken. ;)

Hier trouwens nog een schetsje van een auto van mij die ik nu in 3d uit aan het werken ben:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/BP_Right_S.jpg klikbaar

Beetje Aston Martin stijl ja ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 15-10-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
sdomburg schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:56:
[afbeelding]

Painter gebruiken of gewoon echte markers op papier, veel makkelijker. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/Auto_S.jpg
klikbaar voor 2400x1600 :9 .

Hoe vinden jullie m'n WIPje? :*) :*) Ik ben er wel tevreden mee voor ongeveer de eerste keer zoiets in Painter.
De onderste helft is alleen nog wel te donker vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ _/-\o_
Het waren er 3 als je dat lelijke potlood uit je wielen had gehaalt :9
Verder vind ik hem echt wel geweldig! Vooral als je dit als eerste keer doet in painter. Petje af(ook al heb ik er geen op)

Ga zo door, trouwens op www.mikedesign.se haal je misschien goede inspiratie op. Ik wel, ik heb allene nog geen wacom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 157420 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:09:
_/-\o_ _/-\o_
Het waren er 3 als je dat lelijke potlood uit je wielen had gehaalt :9
Verder vind ik hem echt wel geweldig! Vooral als je dit als eerste keer doet in painter. Petje af(ook al heb ik er geen op)

Ga zo door, trouwens op www.mikedesign.se haal je misschien goede inspiratie op. Ik wel, ik heb allene nog geen wacom. :P
Haha dankje. :D :D Die potlood dingen moeten inderdaad nog weg maar ik was ook nog niet klaar. Ik wil sowieso de wielen nog uitwerken. Verder wil ik de onderkant ook nog bijwerken zodat die beter zichtbaar is. :)

edit: Die site is wel vet trouwens, inderdaad goed voor wat inspiratie! :)

[ Voor 6% gewijzigd door -DG- op 25-10-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Goede site voor wat inspiratie idd.

Ik heb na het zien van al dat leuks ook maar eens wat geprobeerd in Photoshop.
De velgen zijn nog mock-ups, die heb ik er even snel in-'geshopt'. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mauriciotejedor.com/temp/Bugatti2.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Zamorano op 25-10-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmn, ik vind die van jou leuk gemaakt. Maar verder niet heel speciaal.

Ik moet eerst nog eens een wacom aanschaffen voordat ik pas aan het werk kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat me opvalt is dat jullie bijna geen rekening houden met een correct perspectief. Het belangrijkste aan zo'n tekeningen is het perspectief. Je tekening heeft totaal geen geloofwaardigheid als het daarin faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Bij Zamorano snap ik je punt, maar de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het eigenlijk alleen maar over de laatste 2 afbeeldingen van die concept cars.
Ik zie geen enkele hulplijnen wat dat betreft.
geen centerlijnen, geen assen van je wielen of auto zelf...

Bij de eerste ziet dit er op het eerste zicht wel goed uit hoor.
-DG- schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:41:

De onderste helft is alleen nog wel te donker vind ik zelf.
Hou er rekening mee dat licht ook op de grond weerkaatst waardoor de onderkant van je auto een kleine reflectie zal krijgen.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 74112 op 26-10-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 74112 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:24:
Wat me opvalt is dat jullie bijna geen rekening houden met een correct perspectief. Het belangrijkste aan zo'n tekeningen is het perspectief. Je tekening heeft totaal geen geloofwaardigheid als het daarin faalt.
De hulplijnen zijn er bij de mijne wel, maar je ziet ze niet. Ik schets altijd in non-repro blue en die lijnen haal ik weg als ik scan.
Maar die doen bij deze tekening ook niet terzake, perspectief tekenen kan ik namelijk wel, de oefening was het inkleuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je voorkant lijkt me vrij goed maar je gaat compleet de mist in met de achterkant waardoor uw belichting op de achterkant ook de mist ingaat. Maw voor een goede belichting moet je perspectief ook relatief goed in mekaar zitten.

En ook voor jouw tekening, de grond weerkaatst ook een beetje licht waardoor de onderkant van je auto ook een reflectie van dat licht zal krijgen.

verder wel goede render hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 74112 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:10:
Ik heb het eigenlijk alleen maar over de laatste 2 afbeeldingen van die concept cars.
Ik zie geen enkele hulplijnen wat dat betreft.
geen centerlijnen, geen assen van je wielen of auto zelf...

Bij de eerste ziet dit er op het eerste zicht wel goed uit hoor.

[...]

Hou er rekening mee dat licht ook op de grond weerkaatst waardoor de onderkant van je auto een kleine reflectie zal krijgen.
De hulplijnen zaten in mn scan maar die heb ik tuurlijk niet overgetekend. :P

Die refecties zal ik nog proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 74112 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:11:
Je voorkant lijkt me vrij goed maar je gaat compleet de mist in met de achterkant waardoor uw belichting op de achterkant ook de mist ingaat. Maw voor een goede belichting moet je perspectief ook relatief goed in mekaar zitten.

En ook voor jouw tekening, de grond weerkaatst ook een beetje licht waardoor de onderkant van je auto ook een reflectie van dat licht zal krijgen.

verder wel goede render hoor!
Rustig aan hoor, het is maar een simpel oefeningetje met een heel snel in elkaar gezet perspectief. :)
Ik heb wat silhouetten gegokt ja, iets wat ik niet zo snel doe. Maar ik wilde even wat kleurtechnieken oefenen.

Dat de onderkant ook een lichte reflectie krijgt wist ik, maar daar was ik nog niet.

Sjees, je krijgt ineens een hoop te verduren als je eens een probeerseltje post. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben rustig hoor ik geef gewoon mijn mening :)

Zet dan in je post dat het enkel en alleen om de belichting gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 74112 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:36:
Ik ben rustig hoor ik geef gewoon mijn mening :)

Zet dan in je post dat het enkel en alleen om de belichting gaat ;)
Ja, weet ik. Je weet het in dit topic alleen nooit. Ik zal het erbij zetten voortaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:00

Flapmo

and back is gigi!

Ik kwam tijdens een vak van mijn studie een filmpje tegen wat mij aan dit topic deed denken. Wilde hem gewoon even met jullie delen. Niet helemaal handtekenen maar meer schilderen. Toch wel het kijken waard denk ik.

http://web.media.mit.edu/...rush_quicktime_medium.mov

Een kwast die opneemt waar je hem op houdt en vervolgens dit patroon als schilderpatroon gebruikt. Leuk bedacht :). Kan ook animaties aan.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Flapmo schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:06:
Ik kwam tijdens een vak van mijn studie een filmpje tegen wat mij aan dit topic deed denken. Wilde hem gewoon even met jullie delen. Niet helemaal handtekenen maar meer schilderen. Toch wel het kijken waard denk ik.

http://web.media.mit.edu/...rush_quicktime_medium.mov

Een kwast die opneemt waar je hem op houdt en vervolgens dit patroon als schilderpatroon gebruikt. Leuk bedacht :). Kan ook animaties aan.
Het is wel grappig maar het lijkt me nou niet echt goed te gebruiken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:00

Flapmo

and back is gigi!

-DG- schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:55:
[...]

Het is wel grappig maar het lijkt me nou niet echt goed te gebruiken. :?
Voor een echt kunstenaar niet denk ik nee :). Maar daarom zei ik ook dat het niet helemaal hier thuishoorde, maar paste beste in dit topic denk ik.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:12
Sinds kort maar weer eens begonnen met tekenen.
Heb jammer genoeg nog geen wacom :( dus alles met de muis.. soms wel erg lastig om mooie vloeiende lijnen te krijgen.

Graag reacties zodat ik dingen kan verbeteren/ rekeninghouden bij mijn volgende art.
( anatomie is o.a nog een punt waar ik aan moet werken.)

Afbeeldingslocatie: http://www.p-mulder.demon.nl/halfmensfinalwebTN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.p-mulder.demon.nl/cop-bob-webTN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196913

Hallo mensen,

Ik heb de afgelopen dagen dit topic en de andere 6 helemaal bekeken.
Er staan echt sjieke dingen in.

Hier wat afbeeldingen van mij. Kritiek gewenst.
Nooit lessen gehad en de laatste maanden weer begonnen met tekenen.
Heb vanmorgen een Wacom Grap 4 gekocht. Hoop dat ik er goed mee overweg kan

Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q301/Verberkt_Schetsen/Dus2.jpg

(ik getekend, maat van me bewerkt in Photoshop)

Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q301/Verberkt_Schetsen/DSC00130.jpg

(voor een verjaardag, tweede portret ooit gemaakt)

Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q301/Verberkt_Schetsen/Deshit3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q301/Verberkt_Schetsen/DSC00153.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q301/Verberkt_Schetsen/DSC00032.jpg

Dan hier mn eerste Wacom

Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q301/Verberkt_Schetsen/Dragon.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q301/Verberkt_Schetsen/WB.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 196913 op 14-11-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen...

Ik heb nu een leuke schets gemaakt... Maar zoals je ziet verneuk ik alles door het in te kleuren...

Heeft iemand ergens links naar tips enzo?

Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q301/Verberkt_Schetsen/Wulfschets.jpg

Schets

Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q301/Verberkt_Schetsen/Wulf2.jpg

Kleur :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmn jij hebt talent.
Ik vind het mooi werk, alleen de kleur. Hmn ja. Daar kan nog wel wat aan verbeteren.

Misschien staan hier handige tips voor je tussen: http://www.wacom.com/tips/index.cfm?category=photoshop

En anders staan op photoshopcafe.com wel goede tutorials vind ik zelf.

offtopic:
Ik kan je niet goed helpen, omdat ik er zelf weinig van bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Laat ik ook maar weer eens wat posten. Deze heb ik 2 dagen geleden gemaakt met een Medion tablet, Flash 8 Pro en Photoshop CS2:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stebje/simpsons/art/winged_lisa_600x450.jpg
Klikbaar voor grotere versie

Het enige waar ik eigenlijk een beetje ontevreden over ben, is de shading op haar hoofd. Het is nu net alsof ze een plat hoofd heeft, omdat alleen de spikes, de neus, de overbite en het oor geshade zijn. Maar als ik daar een keer een fatsoenlijk voorbeeld of een fatsoenlijke guide over vind, zal dat probleem ook wel opgelost zijn :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Anoniem: 196913 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:31:
Mensen...

Ik heb nu een leuke schets gemaakt... Maar zoals je ziet verneuk ik alles door het in te kleuren...

[afbeelding]

Schets

[afbeelding]

leuke toony stijl... ik zou aanraden om ook een cartoon achtige kleurinvulling te doen... dus met harde brushes, heldere kleuren, strakke lijnen en niet teveel detail...
zoek maar eens naar van die cartoon websites...
ook zou ik de lijnen lekker dik en zwart maken...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689

Anoniem: 196913 schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:26:
Hallo mensen,

Ik heb de afgelopen dagen dit topic en de andere 6 helemaal bekeken.
Er staan echt sjieke dingen in.

Hier wat afbeeldingen van mij. Kritiek gewenst.
Nooit lessen gehad en de laatste maanden weer begonnen met tekenen.
Heb vanmorgen een Wacom Grap 4 gekocht. Hoop dat ik er goed mee overweg kan

[afbeelding]

(ik getekend, maat van me bewerkt in Photoshop)

[afbeelding]

(voor een verjaardag, tweede portret ooit gemaakt)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dan hier mn eerste Wacom

[afbeelding]
[afbeelding]
Hoi Berk,

Vindt je het oke als ik deze (Dus2) voor mijzelf verklein en gebruik als avatar? Past perfect bij mij bij een game dat ik speel. Yarr Yarr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Anoniem: 196913 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:31:
Mensen...

[afbeelding]

Schets

[afbeelding]

Wat jij mist is dat je met lijnen werkt ipv vormen met drie dimensies.

Stel jezelf voor dat je vormen tekent en inkleurt en het zal een stuk beter gaan.
(helaas makkelijker gezegd dan gedaan :P)

Begin eens met een bol, kubus, enz. en kleur die in. Stel je dan voor dat ergens in je 'wereld' op het papier een lichtbron zweeft (markeer deze voor de duidelijkheid met een kruisje oid) en gebruik dit om uit te vinden hoe je het moet inkleuren.

En nog belangrijker: begin niet meteen met speciale effecten als vuur of haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:34:
[...]

Hoi Berk,

Vindt je het oke als ik deze (Dus2) voor mijzelf verklein en gebruik als avatar? Past perfect bij mij bij een game dat ik speel. Yarr Yarr.
Ja tuurlijk joh,

Alle anderen bedankt voor de tips. Ik ga daar zeker wat naar kijken.

Heb ondertussen deze gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q301/Verberkt_Schetsen/Wulf3.jpg
en dat is al een stuk beter volgens mij maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

Vandaag heb ik even gepoogd om een foto na te tekenen(met overlay als hulp). Na een drietal uur zwoegen in Photoshop vond ik het welletjes en bestempelde ik het maar als 'af'.
Afbeeldingslocatie: http://warehouse.lifeisdigital.net/pictures/drawings/ColoredLips.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Al heeeeeeel lang niets meer gepost hier, maar even ter inspiratie. Koop allemaal een dummie boek en klieder het zonder veel na te denken vol! Ik ben er eind juni ook weer mee begonnen en al dik over de helft van mijn eerste dummie. Hieronder de eerste 75 pagina's:

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/2-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/4-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/6-7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/8-9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/10-11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/12-13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/14-15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/16-17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/18-19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/20-21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/22-23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/24-25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/26-27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/28-29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/30-31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/32-33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/34-35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/36-37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/38-39.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/40-41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/42-43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/44-45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/46-47.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/48-49.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/50-51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/52-53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/54-55.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/56-57.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/58-59.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/60-61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/62-63.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/64-65.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/66-67.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/68-69.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/70-71.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/72-73.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/illustraties/dummy1/74-75.jpg

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Wow! Daar zitten echt toffe en grappige dingen tussen :D

Misschien is dat inderdaad wel een goed idee om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Ik zou er een aantal mooi van uitwerken inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Die van die beeldspraak is echt "genitaal"

Ik check overigens bijna elke dag of er weer een nieuwe cartoon op je site staat ;)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Mijn tekenleraard zegt idd ook, koop een klein zakboekje wat je altijd bij kan hebben, A6 ofzo, kan je altijd wat in krabbelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap