Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 215.593 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Anoniem: 74112 schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:39:
ze bleeden niet echt lekker in elkaar en de top is naar mijn gevoel te hard/ruw.

copics zijn kwalitatief toch een stuk beter. Heb net de dvd van Scott Robertson bekeken en daar worden ook copic markers in gebruikt op een heel leuke manier.

http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/sro05.html

[afbeelding]

thx voor de link!
Die Scott Robertson kan echt geweldig tekenen he. :P

Heb je ook dvd 7, 8 of 9?
Daar gebruikt die telkens één of ander iets waarmee die de pastel uitveegt. Enig idee wat dat is? Hij noemt het iets van een weberal pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

Ja ik heb alle dvds van scott robertson en de andere artiesten ook van analog reeks.

i know ik heb ook al gezocht en hij bedoeld dit.

http://www.artstuff.net/webril_wipes_and_pads.htm

een soort doekje van 100% katoen met een ruwe en zachte kant.

In het begin van die dvd 7 laat hij de verpakking zien en daar staat op;
Webril
pit-go pads

Ik ga eens zien waar ik daar kan aangeraken want ik wil zo snel mogelijk beginnen renderen op zijn manier.
Ik studeer trouwens een 3d en conceptart richting in belgie. Ik ben dus enorm bezig met zijn dvds.
Ook de dvds van Feng Zhu zijn ongelooflijk, zeker de moeite ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 74112 schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:14:
Ja ik heb alle dvds van scott robertson en de andere artiesten ook van analog reeks.

i know ik heb ook al gezocht en hij bedoeld dit.

http://www.artstuff.net/webril_wipes_and_pads.htm

een soort doekje van 100% katoen met een ruwe en zachte kant.

In het begin van die dvd 7 laat hij de verpakking zien en daar staat op;
Webril
pit-go pads

Ik ga eens zien waar ik daar kan aangeraken want ik wil zo snel mogelijk beginnen renderen op zijn manier.
Ik studeer trouwens een 3d en conceptart richting in belgie. Ik ben dus enorm bezig met zijn dvds.
Ook de dvds van Feng Zhu zijn ongelooflijk, zeker de moeite ook.
Oh dat is het. Ik kon ook al niks vinden. Tnx. :D
Ik ga ook maar eens kijken naar renderen op die manier, want dat ziet er echt geweldig uit. Hoe hij het doet in ieder geval. Die Feng Zhu zal ik ook eens naar op zoek gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45470

Repeat schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:39:
[...]

Ja maar het werkt niet echt als een emmertje zegmaar. Als ik dit teken:

[afbeelding]

en die wil ik inkleuren, dan krijg ik dit, waarschijnlijk omdat ik het als meerdere losse streken getekend hebt, en dat herkent ie dan niet ofzo.

[afbeelding]

Maar je begrijpt dat als ik een poppetje teken en ik die wil inkleuren zo een heel erg kut resultaat krijg :P
In Illustrator CS2 zit een geweldige nieuwe optie genaamd Live Paint, die precies doet wat jij wil. Maakt niet uit hoe je je lijnen hebt neergezet, de Live Paint bucket vult het wel. Sterker nog, zelfs als je je lijnen verplaatst, blijft het vlak gevuld. Live dus.

http://www.adobe.com/prod...ator/newfeatures.html#nf2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Anoniem: 45470 schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:09:
[...]

In Illustrator CS2 zit een geweldige nieuwe optie genaamd Live Paint, die precies doet wat jij wil. Maakt niet uit hoe je je lijnen hebt neergezet, de Live Paint bucket vult het wel. Sterker nog, zelfs als je je lijnen verplaatst, blijft het vlak gevuld. Live dus.

http://www.adobe.com/prod...ator/newfeatures.html#nf2
En laat ik nou net CS2 hebben :Y)

Ik snap nog niet helemaal hoe het werkt, maar als ik een paar penseelstreken converteer naar actieve verf, dan verdwijnen m'n penseelstreken en hou je echt alleen die dunne lijntjes over. Heb je dus niks aan in een tekening, want dan heb je ipv je mooie, in dikte varierende lijnen, nu overal een dunne lijn staan, ziet er niet uit... :?

[ Voor 23% gewijzigd door Repeat op 12-12-2006 21:46 ]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-DG- schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:20:
[...]

Oh dat is het. Ik kon ook al niks vinden. Tnx. :D
Ik ga ook maar eens kijken naar renderen op die manier, want dat ziet er echt geweldig uit. Hoe hij het doet in ieder geval. Die Feng Zhu zal ik ook eens naar op zoek gaan. ;)
Die van Feng Zhu zijn idd ook heel goed, die heb ik ook liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45470

Repeat schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:38:
[...]

En laat ik nou net CS2 hebben :Y)

Ik snap nog niet helemaal hoe het werkt, maar als ik een paar penseelstreken converteer naar actieve verf, dan verdwijnen m'n penseelstreken en hou je echt alleen die dunne lijntjes over. Heb je dus niks aan in een tekening, want dan heb je ipv je mooie, in dikte varierende lijnen, nu overal een dunne lijn staan, ziet er niet uit... :?
Vreemd. Misschien eerst contouren maken van de lijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:08
eerste keer dat ik de markers gebruik, go easy on me :P
Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/images/zoom/RPAWBU/f202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik vind je achtergrond een beetje te kort doen aan je tekening. Dat komt deels door het oneffen inmarkeren ervan en deels door de vorm. Doordat je achtergrond de contouren van het vliegtuig volgt, wordt deze nogal vlakgeslagen. Heel erg quick 'n dirty voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/vliegtuig.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door sdomburg op 13-12-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
je hebt gelijk idd, shit, had mijn leraar toch gelijk, maar ik vond het mooi op dat moment :X

Anoniem: 163654

Afbeeldingslocatie: http://www.thinkbasic.com/wacom/wac_pa1.jpg

Mijn eerste Wacom schetsje,
Heb een Volito 2 voor kest gekregen, vind het nog knap lastig dat tekenen zo. Iemand tips hoe ik het best pro kan worden ;) 8)7

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 22:40
Anoniem: 163654 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 01:04:
[afbeelding]

Mijn eerste Wacom schetsje,
Heb een Volito 2 voor kest gekregen, vind het nog knap lastig dat tekenen zo. Iemand tips hoe ik het best pro kan worden ;) 8)7
Oefen ,heel veel oefenen :)

Ja idd, maar toch blijft het lastig. Het is namelijk niet gewoon zomaar even tekenen. Op papier kan je simpel een schets maken, maar toch blijft dit dan wat anders

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Eerst schetsen, dat inscannen en daarna overtrekken en inkleuren? Zoals het eerst filmpje hiero. Of je had even door moeten sparen voor zo'n leuke monitor: klik :P.

wow dat moet ik hebben, waar kan ik dat kopen?

• sdomburg

nice denk dat ik dat maar beter kan aanschaffen dan, ipv moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 163654 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:45:
nice denk dat ik dat maar beter kan aanschaffen dan, ipv moeilijk doen
Kost gelukkig niet zo veel he. ;) Maar 3000 euro. :)
Trouwens, de meeste tabletpc's kunnen ongeveer hetzelfde (hebben vaak ook een drukgevoelige pen). Tuurlijk is een Cintiq beter, maar een tabletpc lijkt mij wel een mooie middenweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-DG- schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:27:
[...]

Kost gelukkig niet zo veel he. ;) Maar 3000 euro. :)
Trouwens, de meeste tabletpc's kunnen ongeveer hetzelfde (hebben vaak ook een drukgevoelige pen). Tuurlijk is een Cintiq beter, maar een tabletpc lijkt mij wel een mooie middenweg. :)
huh 1200 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Hij heeft een Wacom Cintiq 21UX, die kost 3000 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm dat is wel weer wat absurd :P
ze worden vast nog wel veel goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Die prijs ligt al anderhalf jaar op dezelfde hoogte, dus dat vraag ik me af.
Misschien als er een nieuwer model komt.

Je kunt nog wel naar de Wacom Cintiq 18SX kijken ;) . Die is iets meer dan 1600 euro, maar is ook een stukje kleiner. 18" 1280x1024 dus ook nog wel te doen denk ik.
Er is trouwens ook nog een 15" model, maar die is duurder dan de 18".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:32
Ok, ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken om iets voor mijn PC te kopen van mijn kerstgeld (naast een graka), en ik had bij conrad ook nog een Wacom tablet gezien. Deze kost 60 euro.. Het is een Wacom Volito 2. Daarnaast hebben ze nog 2 andere tablets van 60 euro: De hyper pen 8000 usb en de genius mouse pen 8 x 6 usb

Welke kan ik nou het beste pakken? en werkt dat wel fijn op een klein tablet? Werken ze ook onder alle programma's, of alleen onder speciale tekenprogramma's?

Alvast Bedankt!

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
link0007 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:04:
Ok, ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken om iets voor mijn PC te kopen van mijn kerstgeld (naast een graka), en ik had bij conrad ook nog een Wacom tablet gezien. Deze kost 60 euro.. Het is een Wacom Volito 2. Daarnaast hebben ze nog 2 andere tablets van 60 euro: De hyper pen 8000 usb en de genius mouse pen 8 x 6 usb

Welke kan ik nou het beste pakken? en werkt dat wel fijn op een klein tablet? Werken ze ook onder alle programma's, of alleen onder speciale tekenprogramma's?

Alvast Bedankt!
De Wacom. ;)
Veel betere kwaliteit, werkt onder alle programma's goed (bij sommige andere wil bijv. de drukgevoeligheid het niet doen in bepaalde tekenprogramma's) en betere drivers.

Het werkt gewoon als extra muis zegmaar, hierdoor kun je in alle programma's het ding gebruiken en bij de goede tekenprogramma's (dus niet paint :+ ) kun je ook de drukgevoeligheid gebruiken (dikkere en dunnere lijnen bijv, of kleurvariatie in hoe hard je drukt)

De grootte is ook een beetje afhankelijk van de grootte van je beeldscherm. Hoe groot is die volito 2 nou?(a6 toch?) En je beeldscherm?

[ Voor 20% gewijzigd door -DG- op 29-12-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Een tablet werkt onder heel Windows, Linux or ieder ander besturingssysteem met de juiste drivers. De pen werkt in dit geval als een muis.

Alleen dingen zoals bv. drukgevoeligheid en tilt werken niet in ieder programma omdat hier speciaal voor geprogrammeerd moet worden, maar een tekenprogramma mag zich geen tekenprogramma noemen zonder ondersteuning voor tabletten dus dat zit wel goed met de meeste programma's waarin je een tablet wil gebruiken.

Kleiner werkt minder fijn omdat je dan veel moet zoomen. Maar te groot is ook niet fijn. Ik zou het op een A6 of A5 houden.. (of A4 als je het geld hebt)

Wacom is het enige merk waar je naar kijkt als je serieus bent :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 29-12-2006 13:38 . Reden: Oeps, sorry -DG :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

haha @ hierboven

zie je tablet als een muis maar dan een pennetje, je kunt er gewoon je cursor mee bewegen, maar in bepaalde programma's komt de drukgevoeligheid er pas bij, zoals photoshop etc.

ik denk dat de wacom volito wel de beste keuze is, vooral omdat wacom gewoon heel erg gerenommeerd is in dit gebied en ik de andere 2 niet ken.

over het formaat, ik heb een A5 omdat ik A6 wel erg klein vind om nog lekker losjes op te kunnen schetsen.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Vanwaar die vergelijking met een muis telkens? Ik mag toch hopen dat jullie je tablets absoluut ingesteld hebben, en niet relatief zoals een muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

link0007 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:04:
...
Hyperpen heb ik nog 1 liggen (een 6000 a6 volgens mij) en raad 'm behoorlijk af

ten eerste zitten er batterijtjes in (zwaar) die vrijwel nergens te krijgen zijn (AAAA geloof ik; heb iig nogal rond moeten zoeken)

ten tweede laat de gevoeligheid te wensen over

ten derde had die van mij na verloop van tijd de neiging af en toe "vast" te lopen wat dan op te lossen was door je pen van het tablet af te bewegen en dan weer erop.

Uiteindelijk maar een wacom aangeschaft en heb er nooit spijt van gehad, superapparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

sdomburg schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:57:
Vanwaar die vergelijking met een muis telkens? Ik mag toch hopen dat jullie je tablets absoluut ingesteld hebben, en niet relatief zoals een muis?
ik heb hem volgens mij wel relatief staan, maar dit is heel handig als je continu op je scherm kijkt, dan is de inschatting toch makkelijker dan dat je met je gedachten bij het tablet moet zitten...

maar het is toch gewoon zo dat je het als muis kunt gebruiken, vandaar de vergelijking...

(ik zat te slapen trouwens haha)
hij staat natuurlijk wel op absoluut haha

[ Voor 6% gewijzigd door Tjeemp op 29-12-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
sdomburg schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:57:
Tuurlijk is die bij mij ingesteld als absoluut, maar met de vergelijking van een muis bedoel ik dat je gewoon hetzelfde kan als bij een muis. Niet dat je hem alleen maar voor tekenen kan gebruiken in het canvas wat je op dat moment hebt zegmaar. ;) (dus dat je ook gewoon START en de menu's kunt openen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Ik heb een 14" CRT.. Echt 'schetsen' ga ik er niet mee doen.. Eerder beetje lijnen trekken die niet met de muis te halen zijn, en waarschijnlijk Linerider spelen :D
Aan de andere kant: is de wacom ook te gebruiken in Blender (3D)? En zou ik niet beter een muis-pen achtig ding kunnen kopen? (als hier: aiptek optical pen mouse?
Is het anders niet gewoon mogelijk om een marker leeg te maken, optical muisje kopen, muis leeghalen en sensor en knoppen in de marker, met draadje naar een 'center' waar de printplaat ligt?
Klinkt als een boel werk, maar een muis kost net 5 á 10 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dat lijkt me echt totaal niet werken. :X
Ten eerste heb je dan geen drukgevoeligheid, ten tweede heb je dan geen absoluut systeem, maar relatief, en ten derde zal het er niet uitzien :+ en ten vierde is een a6 groot genoeg voor 14".

[ Voor 33% gewijzigd door -DG- op 29-12-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga nu maar gewoon voor een echte Wacom :+

De pen is ook bruikbaar met Blender, maar voor drukgevoeligheid moet je dan wel even een cvs-build gebruiken of tot Januari wachten voor versie 2.43 (wat op dit moment bijna hetzelfde zal zijn als cvs, aangezien cvs nu wordt klaargemaakt voor een release).

Maar wees alsjeblieft geen cheapskate en ga voor een echte pen *met* op z'n minst drukgevoeligheid, want je gaat jezelf anders nog keihard voor je kop slaan wanneer je er achter komt dat je zonder drukgevoeligheid niet lekker kan kleien met de sculpt mode in Blender 2.43 :P

Om drukgevoeligheid te gebruiken in Blender moet je wel even het "P"-tje aanklikken achter alles waar je het voor wil gebruiken (screenshot uit cvs-build):
Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/3821/blenderpaintfq1.png
(voor sculpten gaat het automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202964

gezien dit hét Wacom topic is, plaats ik het even hier.
Ik zou graag hetvolgende willen weten...

Na lang twijfelen ben ik van plan mezelf een Wacom Tablet aan te schaffen....
Het gaat hier om de Volito
Is dit een goed idee? Zojah, waarom? :)

Nu rest me nog de volgende vraag, gezien ik nergens een echte bevestiging krijg.
Is dit Tables compatibel in Photoshop en Illustrator (wat betreft de drukgevoeligheid in deze programma's)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof dat de Volito ook drukgevoeligheid heeft, maar kan je aanraden om beter een Graphire of nog beter een Intuos te nemen (dit is gelijk ook voor link0007).

En wbt de drukgevoeligheid...

Photoshop, Artrage, Paintshop Pro, Painter, The GIMP, Illustrator, Inkscape, enz, enz. Bijna ieder serieus teken, vector of schilderprogramma ondersteunt het wel.

Steeds meer 3d-programma's ondersteunen het ook ivm de sculptmogelijkheden die sind vorig jaar ieder pakket binnenvallen. ZBrush, Mudbox, Maya, Modo, Silo, Blender, enz, enz.

Dus over die ondersteuning zou ik me maar geen zorgen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
wel erg jammer dat de volito2 niet werkt (iig niet als drukgevoelig pentablet) op de mac :(
iemand hier een workaround/fix voor?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66118

Lang geleden dat ik iets gepost heb, maar weer iets nieuws.. C&C altijd welkom!

Afbeeldingslocatie: http://www.berrieschoots.nl/dump/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.berrieschoots.nl/dump/1-digi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.berrieschoots.nl/dump/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.berrieschoots.nl/dump/2-digi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 27-05 19:57
Ik zag vandaag de Wacom volito in de schappen bij de aldi liggen en ik dacht, 'hey volgens mij kan dat ook gebruikt worden voor 3d modellen' (want dat ben ik voornamelijk aant leren) en miss voor 2d werk ook wel geinig. 28 euro is ook niet zoveel gelukkig :) Trouwens, ik las hier op t forum dat dit tekentablet al in november in de aldi te koop was?

Iig, hier mijn 1e tekeningen met de wacom. Ik teken eigenlijk haast nooit maar ik vond het vanmiddag toch wel erg leuk om even bezig te zijn. Verwacht echter geen kunstwerken :P.

http://dehupie.leetzor-hosting.com/photoshop/waccom/

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Nieuw uitprobeerseltje. Ik heb weer te lang stil geeten, en ben weer zo langzaam aan begonnen me te richten op het tekenen.

Eigenlijk wilde ik geen hoofd tekenen, maar omdat ik puur wat aan het oefenen was, heb ik het maar af gemaakt. UIt de losse hand, op de Wacom.

Afbeeldingslocatie: http://daemonart.nl/fb1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Phaerion op 05-01-2007 20:38 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Vandaag weer een beetje verder gegaan met spelen met de Wacom volito. Ik had nog wel een vraagje, hoe kleur je niet gesloten vlakken in? Bijvoorbeeld het rechteroog (voor de kijker) van deze kerel http://dehupie.leetzor-ho...shop/wacom/musiclover.jpg . Dan wil ik het oog gewoon wit houden maar de huid roze. Kun je een soort onzichtbare grens maken of werkt dat anders?

Hier nog een stripje wat ik net gemaakt heb:
http://dehupie.leetzor-hosting.com/photoshop/wacom/strip%20'een%20grapje'%20final2.jpg

C&C is welkom, houdt er echter wel rekening mee dat ik een totale beginner ben ;)

[ Voor 7% gewijzigd door De Hupie op 06-01-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Ten eerste, het is een Wacom. Geen Waccom Zoals je URL ons vertelt :9
En ten tweede, om de basis van Wacom en Photoshop te leren kun je wat tutorials doen, bijv deze.
Hier staan er nog veel meer: klik.

Daar kun je wel wat mee verder denk ik.

Edit: Oh en om een klein beetje op je vraag in te gaan:
Je kan dat doen met een layer mask in photoshop.
[uit-mijn-hoofd]Wat wit is laten ze niet zien, en wat zwart is wel. Kan ook andersom zijn.[/uit-mijn-hoofd]

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 157420 op 06-01-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Andersom inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:23

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb vandaag ook weer wat in elkaar geflanst:

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelepunt-p.nl/zooi/panto_600.png

Omdat ik de ramen had gecolored met Photoshop in plaats van Flash zit er helaas een wit randje omheen.

En wielen blijven moeilijk om goed te tekenen. :P Heeft er iemand misschien nog tips of een guide waarin uitgelegd wordt hoe je de wielen goed kan krijgen?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

hulplijnen en weten hoe het perspectief van een cirkel werkt.
dan is het niet zo moeilijk meer, en je moet ze wat groter maken ;)

maar misschien nog wel het makkelijkste als je het in een tekenprogramma doet om gewoon een cirkel in een perspective transform te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Al weer een tijdje geleden gemaakt, maar toch wel de moeite om te posten vind ik. ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/Auto-a3-s.jpg
klikbaar voor 2048x1536

Ik had geen scanner in de buurt, dus vandaar een foto. ;)
Gewoon potlood op a3 papier. Vind ik nog steeds veel fijner werken dan een wacom.

C&C welkom!
Maar niet zeuren over die "mooie" koplamp, weet dat die flare niet echt gelukt is. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
De spaak links-onder bij het rechter voorwiel van het plaatje rechts-boven is een beetje raar..eigenlijk het hele wiel is een beetje raar. Ook ziet het stuur er raar uit in het onderste plaatje, en liggen de stoelen wel heel ver naar achter..
Voor de rest wel echt heel mooi! Hoe lang duurt het om zo'n plaatje te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Het wiel staat helemaal naar rechts gedraaid he, op deze manier (gaat niet om die drift, maar om het perspectief van de wielen)... Misschien is die spaak heel iets te breed, maar ik denk dat die verder juist wel redelijk goed klopt.

Over die stoelen en dat stuur heb je gelijk. Is ook m'n eerste echte interieur dat ik gemaakt heb. :P

Hoe lang ik daar over doe? Heb geen idee eigenlijk. :P Ergens tussen de 1 en 2 uur voor het totaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

level 2 van apenkooi is bijna uit zijn beta-fase ( http://www.apenkooi.com/ ) dus ik dacht dat het wel leuk zou zijn om hier even een berg schetsen te posten daarvoor.

allereerst wat voorstudies voor onder andere de vos en de olifant. Het nijlpaard heeft het helaas nooit gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/studie_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/studie_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/vogeltjes.jpg

dit zijn schetsen en uitwerkingen voor het introfilmpje
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/aapje_slaap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/intro_spalsh.jpg

en nog een stel schetsen voor de sponsors
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/sponsors.jpg

En natuurlijk een heleboel schetsen en tekeningen van alle andere figuren in het level
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/uil.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/b-ape.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/de_vos.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/mol.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/papagaaj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/piranha.jpg

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:23

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/9720/lukascolorcl1.jpg

Dat ben ik dus :p

En hier nog wat andere testjes met het natrekken van mensen:

Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/6392/aligrf7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img351.imageshack.us/img351/9868/boratuf0.jpg

Borat en AliG zijn nog van vanmiddag, toen was ik dus nog maar net begonnen met illustrator..
Bij borat wist ik nog niet hoe ik paden aan de live-paint groep toe moest voegen (of ik wist iig niet wat dat zou doen), dus de voeten heb ik maar eraf gehaald. Deze doe ik opnieuw zodra ik wat beter met belichting ben, zodat ik de schoenen kan laten blinken :*)

commentaar is natuurlijk welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

@XangadiX
Wat onzettend vet! Ik zou willen dat ik zulke dingen uit m'n handen kon krijgen :).. Ga zo door! :D

@link
Ik vind Borat grappig gelukt in ieder geval ;)
Ik mis alleen z'n bril nog.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marss911
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Na het zien van een aantal zeer mooie tekening hier in dit topic kon ik het niet laten om toch ook even mijn creaties te posten!
Uiteraard zijn er altijd punten voor verbetering en dingen die nét niet helemaal naar mijn zin zijn in sommige tekeningen, maar ben over het algemeen best tevreden... meeste tekeningen zijn in 1 dag gemaakt met hooguit 8 uur aan werk. Verder werk ik op een Wacom Graphire 4 XL perfect dingetje!

Orange gemaakt tijdens de lunch pauze, je moet wat af en toe...
Afbeeldingslocatie: http://marss911.nl/Thuis/2D/Tweakers/Orange01.jpg

Tekening gemaakt voor een vriendin van me
Afbeeldingslocatie: http://marss911.nl/Thuis/2D/Tweakers/Fenne01.jpg

Angelina Jolie..
Afbeeldingslocatie: http://marss911.nl/Thuis/2D/Tweakers/Angelina01.jpg

Mijn kat, 10 jaar geleden
Afbeeldingslocatie: http://marss911.nl/Thuis/2D/Tweakers/Zipper01.jpg

Hopelijk heb ik binnenkort meer om te laten zien!

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Van die orange moest ik echt even kijken voordat ik zag dat die getekend was. Erg goed gedaan! _/-\o_
Die andere zijn overigens ook niet verkeerd hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Damn marss, hopelijk word ik ooit nog zo goed!
Ik heb net mijn eerste wacom tekening (met de dynalink dan) gemaakt, waarbij ik ook eens helemaal zelf, zonder referentie, iets heb getekend..
Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/6977/bullyqa7.jpg
Ik moet zeggen, ik begin een beetje gewent te raken aan de pen :D

Btw: in Corel painter werkt mijn wacom niet? Als ik hier klik, verschijnt de punt ongeveer 40 pixels boven mijn werkelijke Y-positie (x klopt wel), en lijnen trekken lukt helemaal niet. Met de muis kan het wel gewoon, dus waarschijnlijk flipt corel van de pressure ofzo.. Komt dit iemand bekent voor? Bij inkscape ziet hij de penbeweging trouwens aan alsof ik het blaadje wil verschuiven.. voor de duidelijkheid: ik heb één van de knoppen op de pen ingesteld voor linker-muisknop, en druk op de pen telt dus niet als klik.. In alle andere programma's (zelfs in paint) werkt het wel perfect.. En hoe maak ik een drukgevoelige brush in illustrator? ik had eerst (meende ik) pressure gezet bij de diameter van een calligraphical brush, maar hoe hard of zacht ik ook drukte, de lijn bleef even dik..
Misschien iets in de instellingen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
link0007 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:04:
Damn marss, hopelijk word ik ooit nog zo goed!
Ik heb net mijn eerste wacom tekening (met de dynalink dan) gemaakt, waarbij ik ook eens helemaal zelf, zonder referentie, iets heb getekend..
[afbeelding]
Ik moet zeggen, ik begin een beetje gewent te raken aan de pen :D

Btw: in Corel painter werkt mijn wacom niet? Als ik hier klik, verschijnt de punt ongeveer 40 pixels boven mijn werkelijke Y-positie (x klopt wel), en lijnen trekken lukt helemaal niet. Met de muis kan het wel gewoon, dus waarschijnlijk flipt corel van de pressure ofzo.. Komt dit iemand bekent voor? Bij inkscape ziet hij de penbeweging trouwens aan alsof ik het blaadje wil verschuiven.. voor de duidelijkheid: ik heb één van de knoppen op de pen ingesteld voor linker-muisknop, en druk op de pen telt dus niet als klik.. In alle andere programma's (zelfs in paint) werkt het wel perfect.. En hoe maak ik een drukgevoelige brush in illustrator? ik had eerst (meende ik) pressure gezet bij de diameter van een calligraphical brush, maar hoe hard of zacht ik ook drukte, de lijn bleef even dik..
Misschien iets in de instellingen ofzo?
Zet de linker muisknop eens op de punt. Dat is in ieder geval gebruikelijk. Je kunt dan ook instellen dat die pas "klikt" als je een bepaalde druk geeft.
Corel Painter heeft bij mij helemaal perfect gewerkt dus dat snap ik niet. Kijk eens wat die bij edit>preferences>brush tracking... doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Wacom is een merk, tekentablet is de algemene benaming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15142

XangadiX schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:33:
level 2 van apenkooi is bijna uit zijn beta-fase ( http://www.apenkooi.com/ ) dus ik dacht dat het wel leuk zou zijn om hier even een berg schetsen te posten daarvoor.

allereerst wat voorstudies voor onder andere de vos en de olifant. Het nijlpaard heeft het helaas nooit gehaald:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

dit zijn schetsen en uitwerkingen voor het introfilmpje
[afbeelding]
[afbeelding]

en nog een stel schetsen voor de sponsors
[afbeelding]

En natuurlijk een heleboel schetsen en tekeningen van alle andere figuren in het level
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En we zijn er apetrots op! ;) Heul goed werk, Xang-apie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 16:09
hallo sappige creabea's,

ik heb weer eens wat gemaakt om costum brushes in photoshop uit te proberen. 't is min of meer een speed painting. ik heb 't in 15 minuten gemaakt behalve dat lelijke ruimteschip, dat heeft mij wel een uur gekost en ik heb 't uiteindelijk niet goed gekregen. rot ding.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/a.khatami-10/images/mountain_monk_and_spaceship.jpg

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

nog maar weer eens een work in progres.

Afbeeldingslocatie: http://daemonart.nl/wip1a.jpg

Ik begin al weer een beetje mijn natuurlijke gevoel terug te krijgen met de Wacom. Ik heb een tijdje zitten stoeien met het "nieuwe" gevoel in mijn handen, want het is toch wel een beetje een omschakeling. Maar ik merk dat ik er al steeds meer en meer aan gewend raak.
Nu moet ik alleen wennen om met kleur te gaan werken.

[ Voor 66% gewijzigd door Phaerion op 19-01-2007 14:20 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

_O_

Someone just moved up in my book

Very nice!

Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.crazy4angie.com/modules/xoopsgallery/cache/albums/albun54/jolieusa02.sized.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 19-01-2007 14:24 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marss911, het is mooi hoor, maar zeg het er ook even bij wanneer je iets getraced hebt ipv met referentie getekend/schilderd.

Met een referentie hou je de foto ernaast. Met tracen teken je over een foto heen, zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/3435/tracewj9.png

Niet bedoeld om je door het slijk te halen hoor :) maar dit moet je niet aan pro-tekenaars/schilders op bv. CGTalk laten zien, want dan word je zonder twijfel virtueel bedekt met pek en veren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 19-01-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marss911
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Compleet mijn fout om het er inderdaad niet bij te vermelden! Mijn excuses daarvoor.

Om even duidelijkheid te schetsen in hoe ik te werk ben gegaan in het maken van de tekenening met Angelina Jolie is het enige wát ik hierbij getraced heb zijn de contour lijnen van haar gezicht en haar zoals deze foto hieronder laat zien :

Afbeeldingslocatie: http://marss911.nl/Thuis/2D/Tweakers/Angelina02.jpg

Dit was trouwens mijn eerste echte probeersel met een wacom tablet, vandaar deze keuze voor het maken van de tekening.
Ik hoop binnenkort meerdere tekeningen te hebben om te posten, op het moment weinig tijd door het maken van webdesigns (andere hobby)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
werken de meeste hier gewoon met photoshop icm wacom? overweeg wacom tablet te halen namelijk.. :) *angelina is moooooi :P*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
spawnkamikaze schreef op zondag 21 januari 2007 @ 09:59:
werken de meeste hier gewoon met photoshop icm wacom? overweeg wacom tablet te halen namelijk.. :) *angelina is moooooi :P*
Adobe Photoshop of Corel Painter. Die laatste vind ik trouwens wel iets fijner, is ook meer dan photoshop bedoeld om mee te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spawnkamikaze schreef op zondag 21 januari 2007 @ 09:59:
Als je het geld hebt(niet dat de goedkoopste wacom, Graphire4(80E) zo duur is) dan moet je er zeker 1 halen. Vooral als je tekenen leuk vind.
Je kan namelijk hier mee eindelijk fatsoenlijk tekenen op een computer, want met een muis lukt mij dat dus echt niet.

Dus twijfel niet, en haal dr 1! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

bij mij in het dorp hebben ze bij de Aldi nog Wacom Volito's viggen van een paar weken terug, voor 25 euro oid. heb ik de mijne van vorig jaar ook vandaan.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Anoniem: 157420 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:16:
[...]

Als je het geld hebt(niet dat de goedkoopste wacom, Graphire4(80E) zo duur is) dan moet je er zeker 1 halen. Vooral als je tekenen leuk vind.
Je kan namelijk hier mee eindelijk fatsoenlijk tekenen op een computer, want met een muis lukt mij dat dus echt niet.

Dus twijfel niet, en haal dr 1! :9
ja dat dacht ik ook, 80 euro, maar daarna kwamen er nog verzendkosten en BTW bij :P ik betaalde dus alsnog 103 euro :+ Maar is wel een fijn ding :D

donderdag middag om 14:10 besteld bij wacomshop.nl, vrijdag om 17:30 stonden ze ermee voor de deur _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 21-01-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schuey schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:10:
[...]

ja dat dacht ik ook, 80 euro, maar daarna kwamen er nog verzendkosten en BTW bij :P ik betaalde dus alsnog 103 euro :+ Maar is wel een fijn ding :D

donderdag middag om 14:10 besteld bij wacomshop.nl, vrijdag om 17:30 stonden ze ermee voor de deur _/-\o_
Ik had hem voor 89 euro in totaal, uit me hoofd. Gewoon in de pricewatch gezocht. Dus zo duur was die niet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136983

ik ga ook maar die grahpire 4 kopen. Ben, zoals nozzman zei, begonnen in een dummy en ben maar wat gaan tekenen. Laat je fantasie de vrije loop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb hier een Wacom tablet liggen, een CTE-630/b (Sapphire). S/N 4DZ023003.

Weet iemand welke dit precies is? Ik dacht dat ik de verpakking had bewaard, maar ik kan hem niet vinden. Dit lijkt hem te zijn, maar ik weet het niet zeker.

Wat zou hij 2e hands waar kunnen zijn? Ik gebruik dat ding _nooit_..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206108

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/8343/1stmanga38vu.jpg
Mijn eerste tekening die ik hier post :)
Comments zijn welkom, ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Speciaal voor de creatieve vingerpoppen en trekbeesten onder ons, ziehier enkele schetsen. Ik wens u allen een nonconstipatief jejunum.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/a.khatami/images/lady_in_water.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/a.khatami/images/esperanza_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/a.khatami/images/santa_06.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door rashmatash op 11-02-2007 14:48 ]

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iedereen zijn/haar potlood door midden gebroken :P, er gebeurd niet zo veel meer heh.
Net nu ik mijn nieuwe graphire 4 gekocht heb!
Mijn aller eerste creatie:

Afbeeldingslocatie: http://home.aim.avans.nl/oabreuge/wacom/hand+kleur3.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rashmatash:

Ik geloof dat je schetsen een plotselinge aanval van een nonconstipulationeel aanwendsel doormaken!
Oftewel: ze zijn offline. Ik vraag me ook een beetje af hoe ranzig die afbeelding wel niet moest zijn, als het echt met darmen te maken had :$

@steamiya:

Heb vandaag 23 potloden bijgekocht dus die smoes kan ik voorlopig niet meer gebruiken :P

Maar staan jouw handen altijd rechtop liggend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja :D.. er klopt zoiezo niet veel van, als je kijkt naar de schaduwen.. maar ja het was dan ook een eerste prutsje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Anoniem: 105830 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:39:
@rashmatash:

Ik geloof dat je schetsen een plotselinge aanval van een nonconstipulationeel aanwendsel doormaken!
Oftewel: ze zijn offline. Ik vraag me ook een beetje af hoe ranzig die afbeelding wel niet moest zijn, als het echt met darmen te maken had :$

Heel ranzig, maar ze doen 't nou weer. En @ de rest van de mensen: doe 's wat!

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:23

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

rashmatash schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:31:
[...]

En @ de rest van de mensen: doe 's wat!
Okee, dan post ik deze hier ook wel. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelepunt-p.nl/zooi/Marcos_Winged_Lisa_600x450.png

De schets van deze pic is door een vriend van me gemaakt met potlood. Ik heb de schets daarna getraced en gecolored met Flash en geshade met Photoshop. De achtergrond is ook met Photoshop gemaakt.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 22:21
hier dan ook maar eens wat van mijn kant. Ik ben nu 1e jaars industrieel ontwerpen. Hierbij krijgen we nu het van product presentatie tekenen. Erg leuk vaken je leert er veel ;)

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/2d/sct/glas_.jpg
Glas tekenen op canson papier

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/2d/sct/mp32_.jpg
Mp3 speler klad papier
Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/2d/sct/mp31_.jpg
Mp3 speler presentatie tekening

[ Voor 3% gewijzigd door DP Kunst op 12-02-2007 10:27 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:59

Cablekevin

CCCP Baby!

Anoniem: 206108 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:52:
[afbeelding]
Mijn eerste tekening die ik hier post :)
Comments zijn welkom, ik hoor het graag
Die gast lijkt op die animatie die op youtube staat van Yu-Gi-Oh ofzoiets, heb me kapot gelachen om dat filmpje de tekening ziet er netjes uit voor je eerste post hier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

DaNiEl KuNsT schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:38:
hier dan ook maar eens wat van mijn kant. Ik ben nu 1e jaars industrieel ontwerpen. Hierbij krijgen we nu het van product presentatie tekenen. Erg leuk vaken je leert er veel ;)

[afbeelding]
Glas tekenen op canson papier

[afbeelding]
Mp3 speler presentatie tekening

[afbeelding]
Mp3 speler klad papier
Hoezo eerstejaars??? Ik ben zelf ook eerstejaars en dit krijgen we echt niet. Dit is tweedejaars spul... :/

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 11-02-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Anoniem: 157137 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:16:
[...]

Hoezo eerstejaars??? Ik ben zelf ook eerstejaars en dit krijgen we echt niet. Dit is tweedejaars spul... :/
ik weet niet waar jij IO studeerd...,maar in enschede aan de UT krijgen we dit nu al ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

DaNiEl KuNsT schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:22:
[...]

ik weet niet waar jij IO studeerd...,maar in enschede aan de UT krijgen we dit nu al ;)
wow cool. :D Ik studeer io in delft en daar krijgen we dit nog niet. Dit is tweedjaars tekenen. Krijgen jullie dan heel veel tekenen?

Ja oke, tweedejaars hier ziet er een stuk professioneler uit. Want uit jouw tekeningen zie je duidelijk dat het nog eerstejaars is. Maar je beheerst al heel veel technieken zoals met kleuren markeren en het glaseffect. :P :>

Krijg je nog inkleuren met krijt dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
daar zijn we ondertussen ook al mee bezig. fineliner om te tekenen en krijt, potlood en marker om in te kleuren.

We zijn nu met ons 2e tekenvak bezig. De eerste was schetsen en concepttekenen. Daarin krijg je vooral de constructies in 3D enz. Nu hebben we dan product presentatie tekenen. Daar gaat het om de mooie tekeningen. Hierna krijgen we nog handtekenen, wat dat inhoud weet ik nog niet precies.

We hebben ook nog technisch tekenen, maar das vooral veel solidworks. Ik zal kijken of ik van de week nog een paar mooie dingen kan posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

ik zal ook maar eens wat posten...
heb voor school een aantal karakters getekend die in een sprookje moesten komen...

Afbeeldingslocatie: http://www.timovanderzanden.nl/work/img001.jpg
een vos, een heel sluwe vos.

Afbeeldingslocatie: http://www.timovanderzanden.nl/work/img003.jpg
een soort half stier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:38:
Wat leuk zeg, ik wil misschien ook IO gaan doen aan de UT. Ik heb me onlangs ingeschreven voor een meeloopdag en heb zojuist bericht gekregen dat ik met een andere eerstejaars, ene carlijn een dag mag meelopen. Is het toevallig nog een bekende van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Leuk, ik wil volgend jaar ook IO gaan doen bij (zeer waarschijnlijk) de UT. :)
Zit alleen nog te twijfelen of ik wel of niet zo'n meeloop dag ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Zo'n meeloopdag is wel gaaf. Ik heb het zelf niet gedaan, maar ik neem wel mensen mee. Die laten we dan alles zien enz. En Carlijn ken ik ook wel jah, das een goeie vriendin van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:09

Zeror

Ik Henk 'm!

Heb net ff dit topic weer eens doorgespit. Wat zit er gaaf werk tussen. _/-\o_
Complimenten. Vooral dat van Nozzman en Xangadix is erg mooi. Leuk aapje :>

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206108

Cablekevin schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:13:
[...]

Die gast lijkt op die animatie die op youtube staat van Yu-Gi-Oh ofzoiets, heb me kapot gelachen om dat filmpje de tekening ziet er netjes uit voor je eerste post hier! :)
Btw ik denk dat ik volgend jaar ook IO ga doen. Ik wou naar Tu/e gaan denk ik. Zijn er mensen die daar oordelen over hebben? ik moet toch weten waar ik terecht kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Anoniem: 206108 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:19:
[...]

Btw ik denk dat ik volgend jaar ook IO ga doen. Ik wou naar Tu/e gaan denk ik. Zijn er mensen die daar oordelen over hebben? ik moet toch weten waar ik terecht kom :)
Er is in het verleden redelijk wat over IO en de verschillen tussen Delft, Eindhoven en Enschede gepost. Zoek dus eerst maar eens voor ervaringen. Mocht je daarna nog specifieke vragen hebben, dan kan je me die PM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rashmatash schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:31:
Heel ranzig, maar ze doen 't nou weer.
Bah, wat vunzig! O-)

Leuk getekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor school moest ik wat handen tekenen ('k doe CMD in Breda).
Ik zelf was wel te spreken over het resultaat :)
Afbeeldingslocatie: http://home.aim.avans.nl/oabreuge/handtekenen/handenthumb.jpg

de tweede opdracht was je gezicht tekenen, met spiegel niet met foto.
Afbeeldingslocatie: http://home.aim.avans.nl/oabreuge/handtekenen/portret22-38thumb.jpg

Nee, ik heb geen scanner.. zo gaat et ook best :P

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Anoniem: 136983 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:47:
voor school moest ik wat handen tekenen ('k doe CMD in Breda).
Ik zelf was wel te spreken over het resultaat :)
[afbeelding]

de tweede opdracht was je gezicht tekenen, met spiegel niet met foto.
[afbeelding]

Nee, ik heb geen scanner.. zo gaat et ook best :P
Hey Ollie, ziet er netjes uit voor de eerste keer :D Perspectief van de handen klopt net niet helemaal, maar da's oefenen, volgens mij. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit zijn een paar schetsen en renders van de afgelopen weken. Renders zijn gedaan in photoshop icm een wacom intuos 3 A5

Meer schetsen kun je vinden op men blog.

http://jonas.doublejay.be/

Afbeeldingslocatie: http://jonas.doublejay.be/wp-content/concept_scout_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jonas.doublejay.be/wp-content/r25_side-frontview_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jonas.doublejay.be/wp-content/vespid-drone1_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jonas.doublejay.be/wp-content/concept_vehicles3_thumb.jpg

Jonas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175494

wegens herstructurering is data tijdelijk te komen vervallen... :X

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 175494 op 03-06-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Anoniem: 74112 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 03:15:
Dit zijn een paar schetsen en renders van de afgelopen weken. Renders zijn gedaan in photoshop icm een wacom intuos 3 A5

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jonas
Respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 03:15:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Jonas
Gast, jij bent koning! _/-\o_

Waar heb je dat geleerd? Of jezelf aangeleert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
@ Judge80 & mpty: Vet cool! Werk van dit niveau is zeer zeldzaam hier.
@ de rest: moge dit evenwel voor jullie een bron van consternatie zijn!

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:19:
[...]

Gast, jij bent koning! _/-\o_

Waar heb je dat geleerd? Of jezelf aangeleert?
Grotendeels mezelf aangeleerd. Ik ben in september 2006 begonnen, week in en week uit goed doorgewerkt en veeeel rondgekeken op het web, alsook naar gnomon dvds gekeken wat toch wel een enorm hulp was. Op school krijg ik ook lessen concept art. Ik studeer digital arts and entertainment.
http://www.digitalartsandentertainment.be/

Momenteel ben ik druk bezig met anatomie maar ik blijf ook bezig met voertuigen als ik tijd over heb.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!! Alvast bedankt!