Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 215.844 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De 2e is idd erg mooi.

Bij de bloem lijkt het alsof je de bloem eerst hebt getekend, en daarna nog even een steeltje hebt toegevoegd. :)
Maar ook de bloem is erg goed getekend.

[ Voor 13% gewijzigd door Zamorano op 12-01-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:45
Het kan heel goed dat de bloem niet recht op de steel zit. Jullie zijn gewoon tulpen gewend :P. Zie ook dit voorbeeld. Daar is goed te zien dat de bloem juist niet haaks op de steel zit, net als een zonnebloem

Daarnaast zou het goed kunnen dat je het canvas even 90gr CCW moet draaien, omdat hij gewoon anders is ingescand dan dat hij getekend is.

Ik vind vooral de 2de foto heel sfeervol. Als ik dit zo zie kan ik echt niet wachten tot ik mijn tablet binnenkrijg! Vandaag hoop ik de Bamboo Fun Medium Wide (A5) en een benq fp241w binnen te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Die laatste is zeker erg mooi ja :)
Roet schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:10:
Ik vind vooral de 2de foto heel sfeervol. Als ik dit zo zie kan ik echt niet wachten tot ik mijn tablet binnenkrijg!
Niet om het een of ander, maar wat houdt je tegen om een lekker ouderwetsch potlood te pakken, een kleedje neer te leggen in het bos en een mooi A4je of 5je vol te krabbelen met wat je daar voor je ziet? :)

(ik bedoel, waarom wachten op een Bamboo terwijl je al lang de mogelijkheid hebt om te doen waar je zin in hebt, doe eens gek ;) )

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 06:45
Mhoaw ik zit al een jaar of 10 photoshop en dat is mij toch meer vertrouwd. Daarnaast wil ik het tekenen ook gaan gebruiken voor webdesign, dus is het handig om direct te oefenen met de bamboo. Daarnaast wil ik het inkleuren en heb ik geen zin om al die potloden aan te schaffen :P. En het ongedaan kunnen maken vind ik fijner werken, mede als het kopiëren van een tekening en dan iets riskants proberen bijvoorbeeld. Ook ben ik wel benieuwd naar Illustrator.

[ Voor 16% gewijzigd door Roet op 12-01-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat leuk, die positieve reacties! Ik heb toch meer vertrouwen in jullie oordeel, dan van de mensen in mijn leefomgeving.
Moet ik wel zeggen dat het beide van een tekening af is, dat is een heel stuk makkelijker dan foto, of waar stukfruit het over heeft, naar het bos(of plek) toegaan waar het zich bevindt.

Desalniettemin ben ik toch een beetje trots op mezelf :P

En over de steel van de bloem...Tja, hij had misschien wel iets lager gemoeten, had daar niet echt zo bij stilgestaan. Een mooi punt voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Roet schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:10:
Het kan heel goed dat de bloem niet recht op de steel zit. Jullie zijn gewoon tulpen gewend :P. Zie ook dit voorbeeld. Daar is goed te zien dat de bloem juist niet haaks op de steel zit, net als een zonnebloem
Neh het gaat er meer om dat de steel 'te hoog' zit. Tenzij dat ie ineens een rare kromming zou maken (wat niet heel snel gebeurd irl) zit ie daar niet goed zoals Reinalda zelf ook zegt :) :
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:13:
En over de steel van de bloem...Tja, hij had misschien wel iets lager gemoeten, had daar niet echt zo bij stilgestaan. Een mooi punt voor de volgende keer.
Over de tablet: Ik vind het zelf fijner tekenen met potlood, omdat je ook echt 'ziet' wat het potlood doet.Het is vrij onnatuurlijk om naar je schem te kijken om te zien wat je pen doet. Met een potlood kun je ook meer 'schijnbewegingen' maken om de juiste kromming van een lijn te krijgen.
Dit alles kan natuurlijk wel een kwestie van wennen zijn, maar totnogtoe bevallen (meerdere) potloden mij beter :P
Je kunt het natuurlijk altijd nog inscannen en dan inkleuren met *tool ;)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 08:27
Heb mijn vriendin eens getekend :)
Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/6346/natashm5.jpg

Ogen zijn wat groot, mja dit was maar een eerste tekening. Ik ga er nog 2 maken in A3 formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:08:
Ik kijk hier regelmatig rond, maar heb nog nooit wat gepost. Maar eens moet de eerste keer zijn, toch? Bij deze een 2 tekeningetjes van mijn kant.

[afbeelding]

[afbeelding]
De shading achterin bij de bomen/bladeren op de laatste foto vind ik heel goed gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hier even een schetsje wat ik gisteren avond in een minuut of 5 inelkaar draaide :)
Vind hem best aardig gelukt :D
Alleen is het dichtgeknepen oog meer een klodder smeltende huid geworden -O-
Misschien ook maar een keer inkleuren ofzo :P

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/GoT/Tekentopic/Donald_Duck_thumb.jpg
klikbaar :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:11
We hebben op t werk even een wacom cintiq 21UX te leen, (is zon wacom met scherm er onder en dan de grote versie) om te kijken of het nuttig is en we sneller schetsen kunnen maken en inkleuren

Ziet er erg leuk uit enzo maar ik mis nog een beetje de toegevoegde waarde van dat ding. Ik vind het in ieder geval wel een hele hoop geld en wij maken niet echt van die grote handschetsen, wat lijntjes zetten op papier, in scannen en dan inkleuren met photoshop. En ik denk dat je dan nog steeds meer gevoel hebt dan met zo'n ding.

Hebben meer mensen zo'n wacom ding en hoe bevalt dat, waarvoor gebruiken jullie hem precies en gaat het sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik denk dat die dingen voornamelijk een toegevoegde waarde hebben als je echt veel schetst, dus echt de line art enzo, zodat je beter ziet waar je tekent. Neemt niet weg dat het mij wel fijner lijkt om de lineart traditioneel met papier te doen, en vervolgens te digitaliseren en dan met wacom in te kleuren.
Leuk speelgoed, maar mij lijkt het niet zoveel extra's toevoegen verder. Maarja, ik heb er dan ook nog nooit een in m'n handen gehad :P

Ik werd er vanmiddag trouwens door endless op gewezen dat die Donald Duck schets hierboven inmiddels gefeatured word op de website van 3FM en van Michiel Veenstra's Hyves pagina :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik denk dat je een Cintiq meer kunt gebruiken voor bijv. matte paintings, dan voor simpel schetswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik heb een tabletpc (14" 1400x1050) met wacom spul erin. Werkt vrijwel hetzelfde, alleen heeft zo'n cintiq een veel betere pen die naast drukgevoelig (wat die van mij ook is) ook nog draai en kantelgevoelig is en voelt zo'n ding vast wat beter aan dan m'n tabletpc. Maar toch kan ik wel enigzins een oordeel geven. :)

Het is een beetje afhankelijk waarvoor het gebruikt wordt.
Inkleuren gaat met een gewone tablet denk ik niet veel slechter dan met cintiq/tabletpc, dus puur daarvoor zou ik hem niet kopen.

Schetsen op het beeldscherm is echt heel veel beter dan op een losse tablet, maar vergt nog steeds veel oefening en is in het begin echt lastiger dan op gewoon papier. Maar dat is wel iets wat steeds beter gaat. Toch blijft het op papier precieser en met meer gevoel werken doordat je ook werkelijk de feedback van het papier en je gebruikte tool (of dat nou een potlood, pen of marker is) voelt en ziet, in tegenstelling tot een cintiq.

Voor het geld van 1 zo'n beeldscherm kun je ook vreselijk veel papier+markers+airbrush+schaats- en ovaal-mallen kopen waarmee je in veel gevallen even snel klaar bent en waar je naar mijn idee ook niet minder fijn werkt. Sowieso vind ik goede gerendere traditionele tekeningen meestal mooier dan digitale varianten.

Als je het echt veel gebruikt en er erg goed mee bent kun je er je voordeel mee doen qua snelheid, maar voor een digitale versie van wat lijntjes op papier vind ik het wat overdreven. Het blijft wel erg leuk speelgoed om mee te spelen, daar niet van. ;)

Kun je niet wat voorbeelden posten van wat jullie momenteel doen met inscannen+inkleuren in photoshop? Dan heb ik beter een idee over welk niveau het gaat en hoe goed het toepasbaar is.

edit: Nog even een toevoeging waar ik hem voor gebruik en of het sneller werkt.
Ik gebruik het om alvast gewent te raken aan deze manier van tekenen en renderen naast de traditionele manier die ik op m'n opleiding (industrieel ontwerpen) leer. Dit omdat het me erg vet lijkt om er later m'n vakgebied van te maken ergens in de automotive design.
Of het sneller is? Nee nog lang niet en de basis leer je echt beter op gewoon papier, maar leuk is het wel. 8) De meerprijs van een tabletpc tov. een laptop die ik sowieso nodig had voor de studie was ook kleiner dan zo'n Cintiq of een wacom in die grootte (a4), dus vandaar dat ik er een heb.

[ Voor 15% gewijzigd door -DG- op 16-01-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wauw, die bloem vind ik mooi (en niet verkeerd aangezet nee) maar dat bospad!!!! Ongelooflijk.
Heeeel erg mooi. Vond je dat moeilijk? Of doe je het gewoon op gevoel? Of van een foto?

Je hebt goed gevoel voor hoe je gras aanpakt en hoe je dingen suggereert. En dat met een potlood! Laat nog eens wat meer zien, landschappen enzo. Heerlijk om naar te kijken :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark blue, bedankt voor je reactie! Wat een enthousiasme :*)
Zoals ik al eerder vermelde heb ik deze tekening gemaakt nav een andere tekening uit een boek. Dit is mijn enige landschap, maar zodra ik meer heb, zal ik ze posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey die bloem is idd erg nice en dat landschap vind ik nog 2 keer zo mooi.
Ben zelf ook wat gaan natekenen en hieronder de resultaten. Dit is voor de hond zelf 1 laag en 5,5 uur werk. Gemaakt voornamelijk met de 'Spatter' kwasten in photoshop met 'other dynamics' opacity en flow jitter op pen pressure. Dit is voor de huid wel te verstaan. De mond is voornamelijk gemaakt met de kalk kwasten met de zelfde instellingen en de ogen voornamelijk met soft round brushes. Ik doe normaal niet zoveel natekenen dus ben zelf erg tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://www.erikverberkt.nl/orgineelD/hond%20cafe%20nogus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Erg mooi! Misschien ben je echter in je tekening de verhoudingen wat kwijt, maar die verlies ik ook altijd ... ik bedoel, er is nu geen schuiven meer aan, een te klein pootje of een frommelig achterwerk (wat je nog heel graag binnen de plaat wilde hebben, zo te zien) komt gewoon zo. er helpt geen smudge tool meer aan om dat nog aan te passen. Dat verwoest te veel.

Ik zou een scherp glimlicht in de ogen zetten. Dus echt een scherpe stip. De ogen zijn nu te dof. Ook de neus mag daar wel een scherpe witte stip of rand, want de neus is toch nat (vloeistof = scherpe reflectie/specular).O, en de tanden. Ook scherp. Die zijn niet pluizig!

Verder vind ik het buikje erg mooi, daar heb je echt dat gevoel van een harige hond met onderliggende aderen en plooien. :)

Maar je signature! please, neem een saaier lettertype. Dit doet afbreuk aan je tekening! ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst thx voor de comment.
hmm... t is geen signature die staat rechtsonder, dat heb ik er puur opgepleurt anti copy zeg maar.
Verder denk ik wel dat sommige dingen iets scherper waren in het orgineel maar het is verkleind van A5 naar 600 pixel hoogte waardoor best wat wegvalt volgens mij.

Hieronder een foto van mijn verzie naast de foto kun je n beetje verglijken.
Dillema is altijd wil je m helemaal realistisch of niet want t blijft een tekening en je wilt ook dat dat gezien word, maar aan de andere kant is het een uitdaging om m zo realistisch mogelijk te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.erikverberkt.nl/dus.jpg

die verhoudingen kloppen best goed volgens mij. Dat die hond zo scheef is kan ik niks aan doen :)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem best wel goed, alleen de verhoudingen kloppen niet helemaal hoor. Zoals de linkerwang(voor de kijker rechts) is te breed en de linkerpoot staat teveel naar links.

Kijken is echt heel moeilijk, en dan ook meteen het belangrijkst. Misschien is het een tip om het op te meten?

Tekenaars gebruiken vaak hun potloden om in eenheden te tekenen. Dus bijvoorbeeld bij de hond: de breedte van zijn kop is 1 eenheid, dan is zijn lengte bijvoorbeeld 1,5.
En als de neus 1 eenheid is, dan is de breedte van zijn kop 4 eenheden(Dit is uiteraard natte vingerwerk :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ @Berk, sweet!

Ik heb zelf de kleurpotloodjes sinds kort weer van zolder gehaald en ben maar weer es gaan tekenen op de ouderwetse manier. Dat het allemaal nog een beetje roestig ging, wordt wel duidelijk bij mijn eerste poging:
1.
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/blaspheria/R5ZkbbEAqhI/AAAAAAAABRc/9RnTxk5zMYU/s144/Scan-Oldman.jpg
(Klik voor groot)

Hij wilde maar niet lijken op de acteur die ik in gedachten had ;( (Iemand die het wel kan zien?, Zou het heel knap vinden :) )

Tweede poging ging al iets beter, maar rood met witvlekken zijn voor mij blijkbaar erg moeilijk... (en dan nog maar te zwijgen over dat krulfriet haar... ;) )
2.
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/blaspheria/R5ZkbbEAqiI/AAAAAAAABRk/c9qTobHLc9A/s144/Scan-hauer.jpg
(Klik voor groot)

Vind 'm al wel iets beter lijken op de acteur die dit moet voorstellen.

Met poging 3 ben ik eigenlijk best wel tevreden:
3.
Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com/blaspheria/R5ZkcLEAqjI/AAAAAAAABRs/eQQ2dtQC184/s144/Scan-Nicholson.jpg
(Klik voor groot)

Hopelijk gaan mijn pogingen steeds iets beter :)
Alles overigens gewoon nagetekend van dvdtjes, dus beeldbuis stil en schetsen maar. (geen fotootjes dus)

Iemand q & q etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:35:
Met poging 3 ben ik eigenlijk best wel tevreden:
3.
[afbeelding]
(Klik voor groot)

Hopelijk gaan mijn pogingen steeds iets beter :)
Alles overigens gewoon nagetekend van dvdtjes, dus beeldbuis stil en schetsen maar. (geen fotootjes dus)

Iemand q & q etc?
Jack Nicholson! Geniaal als je zo met potloden kan tekenen! Erg mooi!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Holy _o_
Erg mooi!

Enige puntje bij 3 dat is hem is dat de ogen misschien -iets- (en dan bedoel ik ook echt maar iets :P ) meer schaduw mogen hebben, maar verder vind ik vooral 3 erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja gaaf man zeker voor potloden. de laatste herken ik natuurlijk wel en die ziet er gelikt uit. De eerste 2 weer ik zo niet maar dat kan ook aan mij liggen :) keep going

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Eerste kan ik niet thuisbrengen maar die tweede moet volgens mij Rutger Hauer zijn :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie :$ :$ . Erg leuk om te horen. :)

@ krvabo, ja je hebt misschien wel gelijk. Dan zou het iets beter uitkomen. Ik ben alleen altijd wel voorzichting met flink schaduwen aanbrengen. Ben je lekker aan 't kleuren en kijk je weer even naar je voorbeeld, heb je 't helemaal verpest... (en probeer dan nog maar eens te corrigeren)

@ Stukfruit, helemaal goed. Het is inderdaad Rutger Hauer :) (fragmentje uit 'the Hitcher')

Die eerste, ja zelfs als jullie 'm kennen, hij lijkt gewoon echt niet! Ik kon alleen na 10x staren nog steeds niet zien waar dat nu precies aan ligt... (behalve dat zijn neus scheef zit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kon eigenlijk ook niet anders met die typische Rutger-uitdrukking :)

Die eerste.. om een of andere reden denk ik steeds aan Christian Bale?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh nee ;) Geen Christian Bale. Hij zit overigens wel met hem in een film. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Ik gok voor de eerste op Nicolas Cage, maar het zou ook Val Kilmer kunnen zijn... Nee, ik ga toch voor Nicolas Cage :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.moldova.org/movie/actors/n/nicolas_cage/thumbnails/tn2_nicolas_cage_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/blaspheria/R5ZkbbEAqhI/AAAAAAAABRc/9RnTxk5zMYU/Scan-Oldman.jpg?imgmax=640
Erg mooi getekend, vind vooral de 3de erg goed lijkend! Mooi werk!

[ Voor 50% gewijzigd door H004 op 23-01-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik dacht Gabriel Batistuta, maar die heeft niet in een film met Christian Bale gespeeld. :P
Maar ze zijn idd erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik zal het maar verklappen (anders verpest ik straks nog dit topic :) ), 't moet Gary Oldman voorstellen, maar dan in the 'Scarlet Letter'. En ja, hij lijkt dus niet ;) Maar ik geef hem wel een herkansing, na alle andere favo acteurs die ik nog moet tekenen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 08:19:
Ok, ik zal het maar verklappen (anders verpest ik straks nog dit topic :) ), 't moet Gary Oldman voorstellen, maar dan in the 'Scarlet Letter'. En ja, hij lijkt dus niet ;) Maar ik geef hem wel een herkansing, na alle andere favo acteurs die ik nog moet tekenen.
Gary Oldman

Ik heb Kevin Costner en Sandra Bullock wel eens nagetekend. Maar niemand herkende ze :'(
En nog een popsterretje, ik zal haar wel eens posten. Kijken of jullie die herkennen. Iedereen ziet sterren anders volgens mij.

(we zitten ff te Googlen hier en mijn collega vindt Clive Owen leuk.. ????? waarom!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dark Blue, Ja laat zien dat popsterretje! Ik wil ook wel eens raden :)

Haha, die link naar die Harry Potter foto, ja als ik 'm in die rol getekend had, was ie waarschijnlijk herkenbaarder geweest :P Maar in 'The Scarlet Letter' issie lang zo oud nog niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer even druk geweest dit weekend :) Helaas doet mijn scanner niet precies wat ik wil, want hij scant de tekeningen écht heel lelijk in (en nogal paars ook), maar hopelijk is het duidelijk genoeg:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/blaspheria/R5u2KWHHtrI/AAAAAAAABSM/rqjc-PHs1jE/s144/MEO%20009%20-%20Scan%204.jpg
(Klik voor groot)

Ik vind hem op zich wel redelijk lijken, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Oh, als jullie die filmsterren zat worden moeten jullie het maar zeggen hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

erg netjes, alleen kan dat stuk (voor de kijker links) waar de nek het hoofd raakt echt niet. die lichte plek moet je op een andere manier oplossen. nu lijkt het alsof het hoofd er los bovenop zit...

ook zou het leuk zijn om wat meer contrast in je tekeningen te brengen... ze lijken goed en zijn mooi, maar ze spreken niet. het blijft een *kopie* van een foto of iets dergelijks. je moet het meer tot een interpretatie en tot een sprekend beeld maken denk ik, dat zal je tekeningen nog veel sterker maken!

hoop dat je er iets aan hebt ;)

trouwens, ik vond die gary oldman tekening ook nog wel wat weghebben van Chad Krueger van Nickelback:
Afbeeldingslocatie: http://blogs.chron.com/tmi/Hi_j0242.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Tjeemp op 27-01-2008 00:46 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm...ik zal 't eens gaan proberen bij mijn volgende poging. (meer contrast bedoel ik) Ik werk alleen momenteel met een cheap merk potloden van zo'n 16 jaar oud en donkerder dan de schaduwen in de nek en linkerkant vh hoofd krijg ik het dus niet... :| En dan gebruik ik nog wel zwart/donkerbruin etc over elkaar. Misschien wat tips? (behalve nieuwe potloden kopen ;) ) Ik blijf trouwens een hekel aan die scanner hebben, want het lijkt wel gekras op die scan, terwijl het orgineel toch wel (gelukkig) wat vloeiender (en donkerder) gekleurd is. Tja, die lichtstreep. Zo zag ik het op het beeldscherm (ik schets vanaf dvdtjes) en heb dat al heel wat vaker voorbij zien komen in portretten, dus technisch is het wel correct.

Ik heb van die Gary Oldman tekening ook al gehoord dat ie sprekend op de guitarist van God Forbid lijkt. :) In ieder geval alles behalve degene die het moet voorstellen :*)

Even het 'orginele' voorbeeldje (snelle screendump van dvd):
Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com/blaspheria/R5yQn2HHttI/AAAAAAAABSY/lLYuG3Rk6m0/vbGaryOldman.jpg

Dáár had ie dus op moeten lijken :'(

Waarom wordt mijn plaatje niet meer weergegeven op dit forum :? ? Vaag, want de link klopt wel gewoon

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
Ik heb zo eens zitten kijken, en ik wil nu ook een wacom tekentablet.
En dan laat ik nu een tekeningetje zien die ik gemaakt heb. Ik hou wat van de technische kant en zou graag industrieel designer worden. Dus graag tips enzo wat er b.v. ontbreekt aan deze tekening (het is een goede schets)http://picasaweb.google.n...photo#5160158660349533778
grtz wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Symmetrie?

Ook klopt de voet niet echt. Als je voor elk vak een stukje voet wilde doen dan mis je er 2 (die aan de zijkant die "recht naar boven" gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of hier ook mensen zijn die naar de kunstacademie willen, er nu opzitten of die er opgezeten hebben.

Zelf heb ik me aangemeld voor de opleiding autonome beeldende kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb een voorbereidend jaar gedaan op de Kunstacademie Den Haag (KABK) en ik heb een jaar op de Kunstacademie in Enschede gezeten (AKI). Op de academie in Den Haag hadden ze wel grootse plannen met me, maar door omstandigheden ben ik uit Den Haag verhuisd, nooit daar verder gegaan...
...En de AKI ben ik vanaf gezet omdat we teveel verschilden van mening.

Het ligt wslk aan de academie, maar je moet stevig in je schoenen staan om te beginnen hoor. Ze pushen je een beetje rond, om te zien of je uit het goede hout gesneden bent. Daar moet je tegen kunnen, laat je een beetje kneden, maar zorg wel dat je bij jouw doel uitkomt. Heb je al een doel?

En gelijk een vraagje daarbij: wat is je vooropleiding en hoe oud ben je?

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 27-01-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

sowieso moet je echt het juiste type zijn voor de kunstacademie... docenten daar zijn zo ongelooflijk zweverig. een opdracht is nooit duidelijk omschreven, maar blijft altijd vaag. daar moet je mee om kunnen gaan. ook willen docenten van de kunstacademie ook regelmatig nog heel veel veranderen in je manier van werken die je misschien al 15 jaar hanteert ofzo... dat is mijn ervaring. al doe ik zelf een opleiding die tussen kunstacademie St. Joost in Breda en AIM, communicatie & multimedia design. ik heb ook een aantal lessen gehad van docenten van de kunstacademie, dus heb het daar over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
walletje-w schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:12:
Ik heb zo eens zitten kijken, en ik wil nu ook een wacom tekentablet.
En dan laat ik nu een tekeningetje zien die ik gemaakt heb. Ik hou wat van de technische kant en zou graag industrieel designer worden. Dus graag tips enzo wat er b.v. ontbreekt aan deze tekening (het is een goede schets)http://picasaweb.google.n...photo#5160158660349533778
grtz wouter.
Ziet er opzich netjes uit! Ik doe Industrieel Ontwerpen. Wij tekenen vanaf het begin al met een fineliner, dus pootlood aan de kant :p. Een grijze fineliner word het mooist. Deze lijnen zijn niet weg te halen, en het maakt ook niet uit als je er 1 een beetje scheef zet, dan zet je er gewoon nog 1 naast :P. Verder moeten we lijnen in 1 haal tekenen en is het altijd makkelijk om vanuit een basisvorm te beginnen. Deze is meestal ook nog wel zichtbaar in de tekening, maar valt niet erg op omdat ie grijs is. Hier kun je zien hoe dat er ongeveer uti ziet.

Verder nette tekening, al is ie soms wat scheef. Maar dat is dus op te lossen door construerend te tekenen ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:42:
Ik ben weer even druk geweest dit weekend :) Helaas doet mijn scanner niet precies wat ik wil, want hij scant de tekeningen écht heel lelijk in (en nogal paars ook), maar hopelijk is het duidelijk genoeg:
[afbeelding]
(Klik voor groot)

Ik vind hem op zich wel redelijk lijken, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Oh, als jullie die filmsterren zat worden moeten jullie het maar zeggen hoor >:)
Nee hoor, ik vind het wel leuk. Dit is mijn gokje!
Afbeeldingslocatie: http://i.imdb.com/Photos/Events/4072/AnthonyHop_Grani_7059343_400.jpg
Anthony Hopkins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue en Tjeemp, bedankt voor jullie reactie!

Ik heb er gewoon een ontzettend goed gevoel bij, en ga iig de gok wagen! Mijn doel is niets meer dan persoonlijke ontwikkeling, en het zou dan ook totaal iets anders zijn dan waar ik nu mee bezig ben, namelijk MBO Marketing en Communicatie. Dit is overigens totaal niks voor mij, maar vond het zonde om te switchen, helemaal nu ik weet dat ik naar de kunstacademie toe wil.
Ik ben trouwens 18 jaar.

Maar waar ik me toch wel het meeste zorgen om maak, is mijn niveau. Ik heb dus helemaal geen vooropleiding in die trant.
Dark Blue, jij bent toendertijd dus toegelaten? Heb jij je werk nog wat je op de toelating hebt laten zien, of werk wat je bij het voorbereidend jaar hebt gemaakt? Zo ja, zou je wat kunnen laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HawVer, in een keer goed _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 08:27
Ik geloof niet dat ik deze al gepost had, maar ben net mijn portfolio aan het knippen en plakken, en vond deze de mooiste die ik van ons model gemaakt heb :)
Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/components/com_ponygallery/img_pictures/originals/20080131_1073006519_behind.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:29:
Maar waar ik me toch wel het meeste zorgen om maak, is mijn niveau. Ik heb dus helemaal geen vooropleiding in die trant.
Dark Blue, jij bent toendertijd dus toegelaten? Heb jij je werk nog wat je op de toelating hebt laten zien, of werk wat je bij het voorbereidend jaar hebt gemaakt? Zo ja, zou je wat kunnen laten zien?
@Tjeemp: Ik geef je helemaal gelijk dat kunstacademiedocenten echt heel zweverige opdrachten kunnen geven: een aanzetje. Ze geven je geen lijntjes waarbinnen je moet kleuren, ze geven je een eindeloos stuk materiaal. En wat je maakt is nooit 'goed' of 'fout' maar zij kijken naar de ontwikkeling die jij hebt gemaakt, welke stappen jij maakt om van je vorige idee tot je nieuwe idee te komen. Als ze denken dat je te beperkte stapjes neemt, zeggen ze daar wat van; als je te wilde sprongen maakt, zeggen ze daar ook wat van. Maar ze zeggen nooit wat je dan precies wel moet maken, en dat is ook wel logisch.
Als ze een groep van ca. 15 studenten veel aan banden leggen, is de kans groot dat 90% hetzelfde maakt en dat slechts enkele brutalen of andersdenkenden eruit springen. Hoe minder banden, hoe groter de kans is dat iedereen er een eigen interpretatie aan geeft. Kans groter dat je hele verschillende, maar ook hele originele dingen krijgt. Zo gaan ze dus ongeveer te werk.

Consequentie na een paar maanden is dat slimme studenten weten in te spelen op de gedachtengang van de docenten. Dat doen ze niet bewust: ze voelen de richting die de docent op wil, gewoon aan. Dat kan je talent noemen. Zo krijg je langzaam onderscheid in de klassen. En zo scheiden de docenten na 1 jaar het kaf van het koren. Nu is de vraag of je dus moet maken wat de docent graag ziet. Ik vond én vind van niet, maar waarschijnlijk kun je het beste doen alsof. Dat kost wel enorm veel energie. Daarom zei ik: laat je een beetje kneden, dus voel ze aan en maak iets wat zij graag zien. Maar hou je doel in je achterhoofd. Als zij je doel zien willen ze je best steunen om daar te komen, maar je moet bereid zijn ook naar hen te luisteren. En die 'tweeledigheid' is soms heel moeilijk.

Afijn. Ik ben naar alle kunstacademies toegegaan met een grote A2 map vol tekeningen, van de middelbare school tot aan toen. Ze waren gek op schetsprocessen: dus als je wat moet opsparen, koop dan bij de Slegte een lege dummie en ga daar elke dag wat dingetjes in tekenen. Beperk je vooral niet tot tekst wát je wil tekenen: teken het. Teken werkwoorden, dingen zoals jij ze ziet. Wat is bijv. de vorm van 'swingen'? Vinden ze prachtig, als ze even in je hoofd kunnen kijken.
Ook ander materiaal zoals fotografie, filmpjes, maquettes en originele vouwsels vinden ze geweldig. Als het ver reizen is, overweeg dan of je grote dingen wel mee moet nemen. Fotografeer ze anders thuis op een mooie plaats en neem ze als grote (A4 afdrukken) mee naar de toelating.
Ga er vanuit dat je _geen_ computer tot je beschikking hebt, en zo wel, dat je filmpjes nooit werken! (murphys law). Laat je werk niet op een computer zien tenzij dat noodzakelijk is: filmpjes, animaties. De rest print je uit, zo groot mogelijk!

Zorg ook dat je weet wat je tijdens je toelating wil laten zien. In Den Haag kreeg ik 1 behangtafel die voor een uur van mij was, en waar al mijn werk op mocht. In Enschede daarentegen moest ik een opdracht doen en werd ik snel even naar buiten gevraagd: hup, map pakken, alles in de gang uitspreiden (iedereen moet eromheen stappen), je kopstukken laten zien en weer inpakken. Pfff. Maar wel toegelaten :P

In Arnhem moest je ook een opdracht maken en daarna nodigden ze je uit voor een gesprek aan een grote tafel. De tijd is kort, dus weet goed wat je wil laten zien! Als je twijfelt en dingen niet uit je map haalt, kijken ze je scheef aan: "als je het ons niet wil laten zien, waarom heb je het dan thuis ingepakt?" Laat niet teveel zien, niet te weinig. Niks is zo dodelijk als de tafel van zo'n commissie overladen met frutsels. Maar ook niets is zo irriterend voor hen als jij vliegensvlug tekeningen voor hun neus laat flitsen en zij verliezen de grip erop. Bereid het tonen van je portfolio dus voor als je een presentatie zou doen:
Schat je tijd in, bedenk wat je inleiding, je 'smashing items' zijn en wat je slot is. Tussendoor stellen ze je vragen, dus calculeer dat in.

Nou, succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Wat ik vervelend vond is dat ze een context geven, maar geen doel. Ik ben iemand die heel doelgericht werkt. Ik weet waar ik ben, en ik weet waar ik heen moet. Die stappen daartussen kan ik zelf wel bepalen. Daar zat ook een punt dat ik vervelend vond, ze proberen heel erg je proces te begeleiden/beoordelen, maar het is zo dat je ineens een eureka moment hebt en gelijk iets perfects hebt, maar je hebt ook processen waar het heel langzaam op gang komt en je wat meer moet zoeken. Wat dat betreft vond ik wel dat er een 'goede' manier was volgens hen. Dat zweverige is voor sommige mensen geweldig en voelt als een gigantische vrijheid, maar dat is niet aan mij besteed. Doe mij maar een concrete opdracht en dan nog kan ik mijn eigen creativiteit er in kwijt.

[ Voor 29% gewijzigd door Tjeemp op 01-02-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzetting nuttig Dark Blue.

Ik wil waarschijnlijk naar de Design Academy Eindhoven (afstudeer richting man and Mobility). Lijkt me echt geweldig, auto's ontwerpen en dergelijke. Ik zit nu op het Grafisch Lyceum Utrecht, mediavormgever(richting Multi-Media vormgever, Animatie/Audiovisueel) en daar maken we vooral korte filmpje, animaties, vormgeef opdracht(logo's, advertenties, etc.) Een dergelijk goed portfolio opbouwen is dus een must lijkt me. Ik heb nog de tijd(zit nu 3de jaar MBO opleiding duurt 4 jaar), maar de echt opvallende dingen die ik nu maak komen er echt wel in. Tekenen doe ik al een tijd, ben er nog niet geweldig in maar het gaat steeds beter.

Je verhaal is in ieder geval erg nuttig, ga ik zeker onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:52:
Ontzetting nuttig Dark Blue.

Ik wil waarschijnlijk naar de Design Academy Eindhoven (afstudeer richting man and Mobility). Lijkt me echt geweldig, auto's ontwerpen en dergelijke. Ik zit nu op het Grafisch Lyceum Utrecht, mediavormgever(richting Multi-Media vormgever, Animatie/Audiovisueel) en daar maken we vooral korte filmpje, animaties, vormgeef opdracht(logo's, advertenties, etc.) Een dergelijk goed portfolio opbouwen is dus een must lijkt me. Ik heb nog de tijd(zit nu 3de jaar MBO opleiding duurt 4 jaar), maar de echt opvallende dingen die ik nu maak komen er echt wel in. Tekenen doe ik al een tijd, ben er nog niet geweldig in maar het gaat steeds beter.

Je verhaal is in ieder geval erg nuttig, ga ik zeker onthouden.
Ik hoop dat ik niet weer een heel verhaal ga neerzetten, maar laat ik zo zeggen... als je een portfolio meeneemt, laat dan zéker de punten zien waar je van de opdracht afgeweken bent. Dat je tot een opvallende ontdekking kwam toen je per ongeluk het verkeerde knopje indrukte. Of dat je een week na de opdracht hetzelfde uitprobeerde op een ander materiaal / onderwerp en dat er toen iets heel onverwachts uit kwam. Vinden ze heerlijk.

En verder ben ik het met Tjeemp eens. Vrijheid is heerlijk, maar als je echt zo'n eureka-moment wil komt dat vaak niet. En wij hadden telkens maar 4 weken om iets te maken... best frustrating.
Nu, 3 jaar na de AKI, kom ik soms op hele leuke ingevingen voor schilderijen, voor fotoseries, vormgeving. Er staat nu geen druk op. Dus wie weet dat ik in de toekomst best wel weer 'kunst' ga maken, gewoon dingetjes om mensen te verrassen met mijn zienswijze op dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue, ik wil je even bedanken voor je reactie. Je hebt voor mij eigenlijk heel veel dingen bevestigd, dus weet nu zeker waar ik aan toe ben.

Ik zal je wel laten horen hoe het is gegaan. Ik heb ze pas in mei/juni, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 00:27
Ja erg nuttige posts Dark Blue, bedankt! Ik heb me aangemeld voor 3d animatie aan de HKU, doe momenteel 1ejaars IO aan uni twente maar 3d animatie of game design lijkt me wel een stuk leukere studie. Eerst maar eens proberen door de selectie te komen ;).

3D portfolio - mijn deviantART

• Spike_wolf

Spike_wolf

Gisteren had ik even een kwartiertje niks te doen... kwam dit ineens tevoorschijn :P

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/got/tekentopic/Jedi_Knight_001_thumb.jpg

Vond hem opzich wel aardig.. maar kan nog 20 keer beter natuurlijk :P
Misschien dat ik hem ooit wat bter uitwerk, maar voorlopig niet denk ik.
C&C is wel welkom though :)

Humankind… be both.

Verwijderd

quot: "Vond hem opzich wel aardig.. maar kan nog 20 keer beter natuurlijk"

opzich vind ik de verhoudingen wel okey, de benen staan wat raar though. Hij kan de voeten zo zetten maar dan moet het achterste been nog iets omlaag denk ik. de linkerhand is netjes gemaakt naar mening. Het gezicht kan nog een stuk verbeterd worden en is wat aan de scheve kant. Voor 15 minuutjes vind ik t vrij aardig.

Laat eens hetgene zien dat 20 keer beter is :)

Hier iets waar ik vanavond aan ben begonnen
Afbeeldingslocatie: http://www.erikverberkt.nl/countryguy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Het was vandaag erg rustig op het werk dus heb ik weer flink zitten tekenen:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/art/14feb08/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/art/14feb08/002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/art/14feb08/003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/art/14feb08/005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/art/14feb08/004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/art/14feb08/006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/art/14feb08/007.jpg

Nu nog even een paar inkleuren :D

//edit
6 van de 7 klaar

Tevens nog ff snel een wallpaper gemaakt van die groene soldaat of wat het mag zijn :9
klik hier voor de wallpaper

[ Voor 13% gewijzigd door Sir_Hendro op 15-02-2008 14:20 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel flex moek zegge. is dat gewoon gekopieerd en daaroverheen ingekleurd? kun je zeggen hoe je precies te werk bent gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:02:
wel flex moek zegge. is dat gewoon gekopieerd en daaroverheen ingekleurd? kun je zeggen hoe je precies te werk bent gegaan?
Eerst wil ik nog even zeggen dat jouw tekeningen echt super grappig zijn :D Echt een leuke stijl!

Ik zelf heb al deze dingen in mijn notitie schrift getekend op m'n werk en toen ik thuis kwam wou ik deze inscannen. Maar dat leek mij echter niet zo handig omdat ik dan het schriftje uit elkaar moet slopen en dan weer traag gescanned moeten worden, dus belsoot ik ze maar te fotograferen. Vervolgens heb ik ze dan in photoshop bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trek je alle lijnen gewoon over of werk je met bepaalde instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:17:
quot: "Vond hem opzich wel aardig.. maar kan nog 20 keer beter natuurlijk"

opzich vind ik de verhoudingen wel okey, de benen staan wat raar though. Hij kan de voeten zo zetten maar dan moet het achterste been nog iets omlaag denk ik. de linkerhand is netjes gemaakt naar mening. Het gezicht kan nog een stuk verbeterd worden en is wat aan de scheve kant. Voor 15 minuutjes vind ik t vrij aardig.

Laat eens hetgene zien dat 20 keer beter is :)

Hier iets waar ik vanavond aan ben begonnen
[afbeelding]
lol.. ik heb ook ff rondgesnuffeld in je portfolio:
http://www.erikverberkt.nl/AlbumS/images/Kok.jpg
Eigenlijk zou je die nog wat uit moeten werken. Die toverde een beste glimlach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ja da heb ik al es geprobeerd maar toen was ik nog niet echt goed met photoshop.
Zal t es gaan proberen vandeweek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:46:
trek je alle lijnen gewoon over of werk je met bepaalde instellingen?
ik werk met zwarte fijnlijners op wit papier. Dit hoeft dan alleen ingescand of gefotografeerd te worden en dan ben je in princiepe start klaar in photoshop. Het is opzich wel handig om nog even in 'Hue / Satrution' alle kleur er uit te halen en daarna nog met 'levels' even wat doorschijnrommel en viezigheidjes eruit te filteren. Daarna is het gewoon een kwestie van inkleuren met een 'multiply' layer en nog een shadow layer met 'liniar light' als functie. Daarnaast kan je nog wat licht effecten maken in een 'color dodge' layer.

[ Voor 33% gewijzigd door Sir_Hendro op 20-02-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.com/fs30/i/2008/048/2/a/Stevie_Ray_Vaughan_drawing_by_NiteSpeed.jpg

Mijn eerste ingekleurde Wacom tekening. Nog even verder oefenen, maar het is een begin :). Het inkleuren vind ik toch erg lastig, ik ga maar eens wat tutorials volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer avondje lekker bezig geweest :)

Afbeeldingslocatie: http://community.imaginefx.com/fxpose/verberkts_portfolio/images/84434/original.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Hey das even andere koek! Zeer gaaf!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kort armpje, maar supermooi!!!!
Ps. oefen op de neus, less is more :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere lichtwerking zeg! Erg mooi

Ik heb ook weer twee tekeningetjes af, alleen helaas nog steeds ruzie met de scanner. (2e moest zelfs op 1200 dpi worden ingescant en weer gedownscaled om die rare verscherping weg te krijgen...)

Tekening 1:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.com/blaspheria/R6WpR2HHtuI/AAAAAAAABS4/T0Uz4x8o0Fk/s144/MEO%20009%20-%20Scan%20Christopher%20Walken.jpg
(Klikbaar voor groot)

Tekening 2:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.com/blaspheria/R8F0TDbgEvI/AAAAAAAABUI/urBAN8kqXFI/s144/MEO%20009%20-%20Scan%20Christopher%20Lee.jpg
(Klikbaar voor groot)

Ik heb écht heel erg mijn best gedaan om meer contrast in de tekeningen te verwerken en bij nr. 2 had ik ook eindelijk een stel goede zwarte nieuwe potloden ter beschikking, wat toch heel veel scheelt. (anders was zijn cape toch echt lichtgrijs geworden)

Ben benieuwd of jullie vinden dat het verbeteringen zijn ten opzichte van mijn oude tekeningen (Jack, Rutger, Anthony etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Veel beter inderdaad. Deze zijn veel sprekender en realistischer.. :) Waar heb je dit op getekend? Het lijkt op papier met een vrij grove structuur? Dat zie je terug in de tekeningen.

1. Geen idee.
2. Ik zou haast zeggen dat het Christopher Lee als dracula is :P
http://www.imdb.com/media/rm3074463744/nm0000489

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo'n V&D dummy met inderdaad redelijk grof papier. Alleen die :( scanner maakt het met zijn automatisch verscherpen dus nog een graadje erger... (Bij het inscannen van, inderdaad ;) Christopher Lee (en ook uit Dracula ja :) ) kwam ik daar ineens achter. Daar heb ik het verscherpen dus uitgezet en die is dus iets minder erg dan alle anderen)

1 heet trouwens ook Christopher, maar geen Lee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Er zit inderdaad net ff iets meer diepte en contrast in waardoor ze sprekender worden.

Ik vind Lee iets sprekender dan Walken, maar dat kan ook door de dramatische uitdrukking/compositie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vind 2 beter dan 1.

Wel heb ik als ik naar 1 kijk vooral, het idee dat er iets niet klopt, zo zie ik schaduw op plekken plekken waar juist licht op zou moeten vallen als ik naar de rest van de tekening kijk en andersom, nogmaals kan aan mij liggen. De schaduw op de neus van 1 is ineens heeel diep in mijn ogen ook waardoor er een gat lijkt te vallen die zou iets meer over moeten gaan in mijn ogen en er staat zon grote schaduw op het gezicht links van de kijkers kant dat ik denk dat dit op dit ook op de bloes moet vallen maar die zie ik dan weer niet.

T zijn wel 2 herkenbare tekeningen en Nr. 2 vind ik erg mooi, Die gast van one fly over the cookooksnest die je ook hebt getekent en nog zo één (niet die rode of die met lang haar) vind ik beter gelukt dan de eerste hier. Weet niet of dit alles te kritisch overkomt, want zelf kan ik het niet zo en vind t wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er helemaal mee eens, vind 2 ook beter gelukt dan een :) Al wil ik 1 nog es opnieuw inscannen zonder die verscherping, want in mijn tekenblok komt ie weer veel beter over dan Gary, Rutger, Jack en Anthony... Die schaduw bij de neus, daar moet ik es naar kijken. Het kan dat ik iets te enthousiast was begonnen met contrast aanbrengen ;) of dat ik hem met het scannen wat verknoeid heb, maar ik moet ook bekennen dat het erg moeilijk was om een duidelijk shot te krijgen van die man in zijn films. Hij beweegt blijkbaar nogal veel met zijn hoofd, of zit in het donker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Hier nog een paar kleine geinige dingetjes die ik heb getekend tijdens het leren van de Japanse tekens:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/hiragana_lol.jpg

Nog wat gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/japans_28feb.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Sir_Hendro op 29-02-2008 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:52:
Lekkere lichtwerking zeg! Erg mooi

Ik heb ook weer twee tekeningetjes af, alleen helaas nog steeds ruzie met de scanner. (2e moest zelfs op 1200 dpi worden ingescant en weer gedownscaled om die rare verscherping weg te krijgen...)

Tekening 1:
[afbeelding]
(Klikbaar voor groot)

Tekening 2:
[afbeelding]
(Klikbaar voor groot)

Ik heb écht heel erg mijn best gedaan om meer contrast in de tekeningen te verwerken en bij nr. 2 had ik ook eindelijk een stel goede zwarte nieuwe potloden ter beschikking, wat toch heel veel scheelt. (anders was zijn cape toch echt lichtgrijs geworden)

Ben benieuwd of jullie vinden dat het verbeteringen zijn ten opzichte van mijn oude tekeningen (Jack, Rutger, Anthony etc.)
Ze zijn al veel beter dan de eerdere pogingen. Contrast zorgt er nu zeker meer voor dat de tekening gaat spreken.
Maar misschien om echt die contrasten te leren kun je misschien beter een foto als een van de onderstaande gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.wildaboutmovies.com/images_4/BradPittJesseJames_000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vwlepaulski.com/Pics2/matrix1.jpg

Zomaar uit wat films die in me op kwamen. In ieder geval zijn dit platen met veel contrast, dus daar zou je veel van kunnen leren. Misschien scheelt het ook als je meer met achtergronden en kleding gaat werken, die versterken meestal toch het volledige beeld. Maar then again, je tekeningen zijn prachtig. Het is gewoon makkelijker om kritiek te geven op het werk van iemand die al goed is en er alleen nog beter mee kan/moet worden. Hoop dat je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Kunnen jullie links , vids , tuts aanraaden voor een complete beginner om te tekenen ? Ik heb NIETS tekenervaring maar zou het graag leren :p wat vonden jullie een immense hulp ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

niemand heeft mij ooit leren tekenen... ik ben van mening dat je tekenen toch zelf moet ontwikkelen en het kan ook nooit kwaad om te streven naar de kwaliteit van iemand die je heel goed vindt. dan word je zelf ook steeds beter. maar voor iets als tekenen zou ik zo snel niks weten wat betreft tutorials enzo... alleen bepaalde dingen zoals perspectief en menselijke anatomie zou je kunnen bestuderen, maar dat is sowieso van latere zorg als je net gaat beginnen...

en de beste tekenaars zitten/zaten sowieso ook overal waar ze zijn te krabbelen en te schetsen op elk velletje papier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Dat ben ik totaal niet met je eens. Veel mensen hebben best talent maar durven niet echt of doen er niets mee. Met een duwtje in de rug (goede lessen, goede leraar, goed commentaar) kan je echt wel meer!
Ik ben zelf echt geen super tekenaar, maar ik kan zeer prima (product/presentatie/conceptart) tekenen, mede dankzij mijn tekenlessen. Al moet ik toevgeven dat ook het feit dat je er toch zit en per keer zo weer 6 uur bezig bent ook helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

not2secure4u schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:08:
Kunnen jullie links , vids , tuts aanraaden voor een complete beginner om te tekenen ? Ik heb NIETS tekenervaring maar zou het graag leren :p wat vonden jullie een immense hulp ?
Ik zou je aanraden om in de bibliotheek of bij de Slegte te kijken naar een boek over anatomietekenen. Dat mag over mensen, maar ook over dieren of over geometrische vormen in perspectief gaan.
Ik zou je afraden om te beginnen met een boek over manga of een andere 'niet realistische' tekenstijl.
Je leert dan wel 'een' stijl, maar je kan daarna eigenlijk alleen al je beesten en mensen tekenen in die stijl. Dat beperkt je nogal, naar mijn mening. Dus neem realistische anatomie als uitgangspunt en probeer zodra je dat beheerst eens letterlijk een uitschieter naar een karikatuur te maken.

Koop daarbij een paar HB-potloden en koop een dummy (zoals deze) een gum en zoek een sharpener op; vergeet ook niet wat tissues om onder je hand te leggen want na veel vlekken zit het allemaal aan je hand en vlek je je eigen tekening onder.

Het idee van leren tekenen is eigenlijk zoals je in 3D leert boxmodelen (hoewel ik dat nog nooit echt gedaan heb): je begint met een dunne, globale vorm, zoals voor een sneeuwpop 3 cirkels boven elkaar al genoeg is. Als je er nu Homer Simpson van wil maken, zul je die 3 ballen wat meer detail moeten geven (maar ze staan op de juiste plaats dus houd daar aan vast!); als het een sneeuwpop moet worden, laat het dan zo en trek je lijnen iets trefzekerder, dikker over. Anyway, zo begin je. Van een globale ruwe vorm ga je dus steeds nauwkeuriger je lijnen trekken. Wat overbodig is gum je voorzichtig weg. Je kunt je schetslijnen ook met roze tekenen, wanneer je dan na het trekken van je definitieve lijnen de boel inscant kun je met Photoshop alle roze-tinten naar wit wegfilteren.

Ooooooh ik bral alweer veel te veel. Get a book!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Kan dit tekenproces ook vervangen worden door een wacom te kopen en daar op te leren tekenen of is het beter eerst papier onder de knie te krijgen ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

het is een hele andere manier van werken, ik kan in ieder geval nog steeds niet echt zo goed uit de voeten met mijn wacom als op papier... de stugge ondergrond van papier is makkelijker te controleren. dus ja ik heb geen idee of je het kunt vervangen, maar sowieso kun je veel sneller kleine plaatjes neerzetten op papier. veel grafische ontwerpers enzo maken ook nog steeds eerst de schetsjes op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Tjeemp zegt, Werken met papier is tien keer makkelijker. Ikzelf teken vooral met pen en papier want als ik met potlood teken dan gum ik toch nooit en ik vind penlijnen mooier. Met wacom heb je hele andere oog hand coördinatie. Je tekent hier en kijkt ergens anders, dit maakt het zeker in het begin erg lastig maar later (bij mij na een jaar) nog steeds af en toe, en daarnaast moet je de programmas ook onder controle krijgen want de pennen die je selecteerd zijn nooit echte pennen.

Qua tekenen zelf, ik heb nooit in boeken gekeken maar heb van heel jong af aan altijd stripfiguurtjes in mijn boeken gezet, laatste anderhalf jaar ben ik me pas echt in tekenen gaan verdiepen en het enige wat ik doe is youtube inloggen en zoeken op "speed paint" omdat die korte filmpjes af en toe van hoogstaande kwaliteit zijn en je er dingen uit kan leren, maar als je net begint met tekenen ansich dan is dat misschien iets te vergevorderd al. Vraag is ook wat wil je tekenen.

Websites waar ik wel es kijk zijn www.imaginefx.com en youtube. Een groot voorbeeld is Nico di Mattia www.speed-painting.com.ar en www.chrisscalf.com en devianart is ook altijd leuk om rond te neuzen. Verder kijk ik veel op dit forum rond en mensen als dapperkonijntje vond ik altijd erg goed, helaas update hij zijn site niet echt www.amollinger.nl.

Verder. Tekenen is oefenen, inzicht en passie. En als je op dit forum rondkijkt kun je mensen altijd vragen hoe ze dingen maken, maar het echte tekenen doe je op papier (lijnwerk e.d.) en het uitwerken doe je later (wacom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Ok dank je ik ga op die sites eens rondsnuffelen.

Owja Berk jouw art is fantastisch ! :D

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:10
Niet te veel rondsnuffelen.. De reden waarom ik nog steeds niet kan tekenen, is dat ik teveel rondsnuffel. :o Een (anatomie-teken) boek kopen is verstandiger :Y

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Heb ik idd ook wel :D ik kijk constant rond naar mooie artwork

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag.

In het verleden heb ik al het een en ander lopen tekenen op papier en nu sinds een paar maandjes heb ik een wacom a5. Ideaal ding en fijn om mee te werken.

Echter krijg ik het wel voor elkaar om een realistische tekening te maken, maar zodra ik ga beginnen met inkleuren verpest ik de tekening altijd en ziet het er niet uit.

Kan iemand een paar stappen vertellen hoe je met inkleuren te werk gaat of een paar bepaalde technieken?

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

ben er zelf ook nog geen held in, maar wat je heel veel ziet bij de mensen die er wel verstand van hebben is dat ze met een hele grove brush de globale kleuren enzo opzetten en dan steeds meer verfijnd detail aanbrengen. Maar er zijn natuurlijk variaties in werkwijzes. De een doet eerst zwart-wit dan kleur, de ander niet, de een maakt eerst kleurvlakken en maakt daarna de overgangen, de ander niet... dus ja, het is ook wel enigszins je eigen weg daarin vinden. En wat ik wel heb gemerkt is dat het afhangt van de tijd die je er in steekt, het was bij mij in eerste instantie gewoon ongeduld waardoor er helemaal niks van terecht kwam.

• Zamorano
  • Niet online
Tjeemp schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:22:
En wat ik wel heb gemerkt is dat het afhangt van de tijd die je er in steekt, het was bij mij in eerste instantie gewoon ongeduld waardoor er helemaal niks van terecht kwam.
Klopt.

Je moet gewoon beginnen, en er wat gevoel voor ontwikkelen. Misschien met kleine ingescande krabbeltjes die je op papier hebt getekend, dan ben je ook minder bang dat je een hele mooie tekening vergalt.

Gewoon verschillende brushes proberen, en in verschillende lagen werken, kijken of je een proces kunt ontwikkelen wat voor jou goed werkt. Om te beginnen kun je inderdaad gewoon de basistinten neerleggen, dan wat detail en vervolgens de belichting (schaduw en licht).

Zelf vind ik het prettig om de belichting in aparte lagen te hebben, en als background gewoon je tekening te hebben zoals die eruit ziet in een omgeving waar amper licht is. Je kunt dan lekker grof (maar consistent) met je licht en schaduw werken en dan het detail erin (of eruit) gummen.

Verwijderd

het is niet wacom maar op me ds. ik heb echt een creativiteit van 0 en ben totaal niet goed in tekenen, vind het goed gelukt voor me eerste tekening :p

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/41/colorsslot0qk2.png

nu ik hem in het groot zie zie ik pas hoe fucked up de rechter schouder was, naja, iig lichaam en vlammen zijn in 5 min gedaan

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:39:
het is niet wacom maar op me ds. ik heb echt een creativiteit van 0 en ben totaal niet goed in tekenen, vind het goed gelukt voor me eerste tekening :p

[afbeelding]

nu ik hem in het groot zie zie ik pas hoe fucked up de rechter schouder was, naja, iig lichaam en vlammen zijn in 5 min gedaan
Dat is zeker de leraar waar je zo een hekel aan hebt dat je hem tijdens de les hebt getekend. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:39:

[afbeelding]

Hij heeft een soort spiderman achtig pak aan in het lichtblauw.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Een lichtblauwe Spiderman met het hoofd van Gandhi.
Ik vind dat behoorlijk creatief hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou ik vind het wel goed dat je de lijnen op z'n pak / overhemd al met de vorm mee hebt getekend, dat is heel natuurlijk. Je moet alleen wel even naar de neus kijken: wij mensen zijn namelijk in het dagelijks leven niet omlijnd. Dus wat je tekent is eigenlijk een suggestie van de schaduw die op zijn gezicht zou vallen en niet echt de grens waar de neus stopt of begint (het is geen landkaart). Teken de donkere lijn dus maar aan 1 kant.

Sowieso zijn je plekken waar schaduw valt een beetje willekeurig neergelegd. Waarom pak je er geen foto bij? En als een soort van 'schilderen op nummer' ga je dan de lichte en donkere plekken aangeven zoals je die in je foto ziet. Het is heel niet-tevredenstellend, maar in je eerste tekeningen zal het gewoon nog niet lijken op de foto, dan. Maar naarmate je het vaker doet en je meer details in durft te tekenen zullen je portretten steeds meer gaan lijken. - of niet, maar dan heb je iig een zeer eigen stijl ontwikkeld. Picasso's latere werken lijken wslk ook niet op het model dat daar urenlang gewillig voor zat te poseren, en ik heb nooit gehoord dat hij daarvoor in elkaar geslagen werd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is geen leraar, is de congiere en hij zag de humor er wel van in

in het vervolg zal ik een rekening hoeden met schaduwen, heb ik nu nog niet echt gedaan, gewoon alleen kleurverschillen aangebracht om hem niet helemaal een enkele kleur te geven.

het tekenen op de DS gaat echt gewoon zeer fijn. hier twee andere dingen, eerste heb ik gemaakt nadat een vriendin een foto had opgestuurd van een schilderij van haar

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/1313/spa0313cj5.jpg

en hier mijn versie, zeer abstracte vesie en de boom en grond hebben een vage overgang. iets waar ik op moet gaan letten

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/2320/080228185231wv3.png
(deze is btw uitgerekt omdat ik hem vanaf me DS naar me mail stuurde, de site waar hij langs gaat rekt hem nogal op)

en hier de laatste, gemaakt in de tijd dat ik vandaag in de bus zat. mijn personage is echt gewoon slecht geworden |:(

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/4085/colorsslot3ck5.png

voor de mensen die zich afvragen welk programma ik gebruik op de DS: Colors, een homebrew applicatie. dat betekend dus dat je een R4 of andersoortige slot-1 adapter nodig hebt. als andere mensen dit programma ook hebben en misschien afvragen hoe ik werk of je wilt een voorbeeld geven van hoe je het beste kan werken. deze hombrew heeft een playback functie waarbij je exact kan zien hoe iemand het plaatje gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Hey mensen, tijd geleden dat ik hier wat gepost heb, hier zijn enkele nieuwe tekeningen van mij.

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/7296/lavaguyed4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/1327/defeattb4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/9009/sorceresspo1.jpg

Ik zie gave dingen in dit topic (Y)

[ Voor 4% gewijzigd door DapperKonijntje op 29-02-2008 15:50 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Ik nu ook :P

Damn die zijn mooi :)
Bij 1 en 2 kan ik alleen wel zeggen dat ik wat diepte mis, dat komt vooral naar voren bij 2.
Bij 2 is het ook jammer dat de blur van het hoofd een beetje het been er achter obscured.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze echt prachtig!
Het is alleen wat makkelijker om commentaar te geven op tekeningen die al goed zijn :)
Vooral op 3 kan ik weinig aanmerken..het haar is prachtig getekend.

[ Voor 3% gewijzigd door krvabo op 29-02-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DapperKonijntje schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:42:
Hey mensen, tijd geleden dat ik hier wat gepost heb, hier zijn enkele nieuwe tekeningen van mij.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hey :) is het eng als ik zeg dat ik meteen je stijl herkende van andere tekeningen zeg, drie jaar terug, in een ander forum? :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ook.. B) Keep it coming!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

@ krvabo : Thanks man en kritiek leveren is meer dan welkom, bij die 2e zijn er achteraf een hoop dingen die me niet aanstaan, maar aldoende leert men zeg ik dan maar :)

@ MrRudi, volgens mij had dat forum iets met games te maken niet :+ en eng is het zeker niet, ik zie het als zeer positief. (hoop alleen dat je met stijl niet hetzelfde als niveau bedoeld 8)7 )

@HawVer : Bedankt, ik ben momenteel hard aan mn portfolio aan het poetsen dus zal zeker wat vaker posten vanaf nu.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ K'nijn
Ge-wel-dig.. De kleuren in de tweede plaat vind ik ook erg tof, alleen 't blauwe pijltje valt me wel érg op en ik vind het jammer dat je 't hoofd op de voorgrond zo gefaded hebt.. Maar verder, mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

[afbeelding]
Geinspireerd door Ragnaros uit World of Warcraft?? Daar lijkt ie namelijk erg op :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Konijn,

Eindelijk weer es wat hier neergezet? :) Keek al uit naar nieuw werk van je. Had ze volgens mij wel al gezien op imaginefx, wat is je portfolio naam daar want ik heb m niet onthouden.

De 2e vind ik niet kloppen, ik denk dat ik me stoor aan die schouder van de arm met het zwaard. Volgens mij is de houding van de Torso anders dan dat ie moet zijn wanneer je je arm zo houd, of natuurlijk het omgekeerde. De schouder zou meer achter het hoofd moeten vallen en/of lager moeten zitten OF het lichaam moet meer naar rechts torderen, maar dan komt dat weer terug in de rest van het lichaam.

De 1e is super en de 3e ook, altijd gaaf hoe je met licht omgaat, kan me nog een hele mooie herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Wat een gruwelijk goeje platen dapperkonijntje :)
die blauwe glow rondom het vuur bij de eerste werk is meesterlijk. Er gaat wel iets mis bij de benen van dat Elfje, maar de achtergrond is vet :)

geeft me zin om ook eindelijk eens tijd te maken om ordentelijk te scannen;
in de serie, "engeltjes"

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/collection.jpg
Collectie van schetsen van twee engeltjes die rond liften op vliegende boten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/armor.jpg
Een aantal inkts en schetsen van een elegante bepantsering

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/isobel_groot_thumb_ink.jpg
Ink met pantser en zwaard (a4)

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/isobel_groot.jpg
detail

[ Voor 20% gewijzigd door XangadiX op 03-03-2008 01:03 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!! Alvast bedankt!