ik ben er
Verwijderd
jaja zekers heb nu een ander oog gemaakt
(als ik hem al niet heb laten zien) die toch beter is gelukt dan de andere.. alleen lukken de wimpers me nog niet helemaal.. dit is zoals hij er nu uitziet:
http://img108.imageshack.us/my.php?image=2e63etmpcl2.jpg
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 22:19 ]
Verwijderd
Ik heb een keer geoefend op een Graphire bij een vriend en vond het ook heel lastigVerwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:28:
Gisteravond Spongebob nagetekend en ook dat ging wel redelijk voor de eerste keer met de Wacom.
[afbeelding]
Moet wel zeggen dat ik het erg moeilijk blijf vinden om duidelijke strakke lijnen neer te zetten.
Heeft iemand hier wat tips voor?
om strakke lijnen te trekken. Het oppervlak van het tablet was eigenlijk te glad.
Welk tablet gebruik jij? Ik vind spongebob best goed gelukt, dus het valt eigenlijk
wel mee he?
Verwijderd
Dit oog ziet er goed uit. Ik mis idd de wimpers.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:16:
jaja zekers heb nu een ander oog gemaakt(als ik hem al niet heb laten zien) die toch beter is gelukt dan de andere.. alleen lukken de wimpers me nog niet helemaal.. dit is zoals hij er nu uitziet:
Wimpers vallen altijd een klein beetje over het oogwit aan de
bovenkant. Dat staat natuurlijker.
Verwijderd
Ja weet ik alleen het is niet het probleem ze te tekenen maar waarmee.. met Artrage kan ik geen goede tool hiervoor vinden 
(btw vind je neit dat de onderkant van het oog te ruim is en eigenlijk tegen de pupil moet zitten? voor mijn gevoel zit er teveel ruimte tussen alleen ik weet nog niet hoe ik dat moet aanpassen zonder de hele tekeniing opnieuw te tekenen)
(btw vind je neit dat de onderkant van het oog te ruim is en eigenlijk tegen de pupil moet zitten? voor mijn gevoel zit er teveel ruimte tussen alleen ik weet nog niet hoe ik dat moet aanpassen zonder de hele tekeniing opnieuw te tekenen)
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 22:24 ]
Verwijderd
Maarrrrr.... jehebt photoshop!!!Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:22:
Ja weet ik alleen het is niet het probleem ze te tekenen maar waarmee.. met Artrage kan ik geen goede tool hiervoor vinden
Als je photoshop hebt, dan heb je eigenlijk alles in huis wat je nodig hebt.
Kun je een Artrage-bestand dan niet openen in Photoshop?
OMG 
Ik heb echt een hekel aan m'n cheap ass Medion tablet
Heeft ie weer zomaar spontaan z'n control panel doen verdwijnen zodat ik er niet meer mee kan werken..
Kan ik het zooitje weer met moeite uninstallen en er weer op pleuren...
Tijd dat ik een echte Wacom aanschaf..

Heeft ie weer zomaar spontaan z'n control panel doen verdwijnen zodat ik er niet meer mee kan werken..

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
succesSpike_wolf schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:25:
OMG
minoblitzz... Thanks, en gebruik voortaan de Edit knop 
Op deze manier heb je zo een OW aan je broek

Humankind… be both.
Verwijderd
Je pakt het potlood-tool in Aadobe-Photoshop (die ik vanaf nu aps ga noemen)Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:26:
het originele artrage bestand niet.. well een screanshot ervan.. maar dan wat?
zet de lijndikte op 1 en dan kun je heeeel dun tekenen.
Nog beter is het om het met de pentool te doen, maar daarmee kun je
niet meteen aan de slag, want je moet leren om daarmee om te gaan.
De pentool is namelijk een vector-tool, de enige in aps.
Als je daarmee oefent, weet je meteen hoe Inkscape werkt.
Heb je geen boek van aps?
Verwijderd
uhh oO Ik moet dus met Photoshop gaan tekenen? Ooooo je hebt het nog over de wimpers.. ik dacht over het onderste lid van het oogVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:29:
[...]
Je pakt het potlood-tool in Aadobe-Photoshop (die ik vanaf nu aps ga noemen)
zet de lijndikte op 1 en dan kun je heeeel dun tekenen.
Nog beter is het om het met de pentool te doen, maar daarmee kun je
niet meteen aan de slag, want je moet leren om daarmee om te gaan.
De pentool is namelijk een vector-tool, de enige in aps.
Als je daarmee oefent, weet je meteen hoe Inkscape werkt.
Heb je geen boek van aps?
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 22:32 ]
Verwijderd
Als nieuweling heb ik het wel moeilijk met al dat jargon en al dieSpike_wolf schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:28:
afkortingen hier.
Wat is een OW?
En wat is meuk (tja... in deze website gevonden)
En wat betekent "schop een modje?"
Is er misschien een pagina waar dit allemaal wordt uitgelegd?
Ik zou zeggen lees de FAQs eens doorVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:31:
[...]
Als nieuweling heb ik het wel moeilijk met al dat jargon en al die
afkortingen hier.
Wat is een OW?
En wat is meuk (tja... in deze website gevonden)
En wat betekent "schop een modje?"
Is er misschien een pagina waar dit allemaal wordt uitgelegd?
Een OW is een Officiele Waarschuwing, meuk is gewoon Troep over het algemeen, stuff, zooi, je weet wel.
Schop een Modje, daar kun je moderators aanspreken met vragen opmerkingen enzo over GoT
Humankind… be both.
Verwijderd
Tuurlijk met aps! Artrage is maar een heel beperkt klein broertje van aps.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:29:
[...]
uhh oO Ik moet dus met Photoshop gaan tekenen? Ooooo je hebt het nog over de wimpers.. ik dacht over het onderste lid van het oog
Wat dat onderste ooglid betreft, kun je in aps werken met layers.
Op elke volgende layer kun je dan een bewerking toepassen, zonder
dat je laatste tekening verloren gaat. Dus je hoeft noooit helemaal opnieuw
te beginnen.
Nogges: Heb je een handleiding bij je aps-prog?
Verwijderd
ja ik werk op AR ook met layers maar dan nog
ben gewoon een beetje lui
en nee ik heb geen handboek.. gedownloade versie ^^
Verwijderd
WOW, heb je aps7 kunnen downloaden van internet?Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:36:
ja ik werk op AR ook met layers maar dan nogben gewoon een beetje lui
en nee ik heb geen handboek.. gedownloade versie ^^
Ikk heb aps6 en zou best willen upgraden naar 7, maar dat kan
ik voorlopig niet betalen.
En... het zou slim zijn als je gewoon definitief overstapt naar aps,
want daar kun je 1000 maal meer mee dan met al die verre familie progjes.
Verwijderd
hmm volgens mij is Artrage niet verwant.. en tot nut toe heb ik er fijner mee gewerkt dan met photoshop..
btw dit soort dingen zijn makkelijk te downloaden als torrents.. ook "aps" CS
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 22:42 ]
Jongens, als ik jullie was zou ik NU de FAQ eens doornemenVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:42:
hmm volgens mij is Artrage niet verwant.. en tot nut toe heb ik er fijner mee gewerkt dan met photoshop..

Praten over illegale software mag hier niet
Krijg je ook OWs en bans voor
Humankind… be both.
Verwijderd
Oelala, er valt hier weer iets te leren voor mij!!Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:42:
Wat zijn torrents? Call me stupid, maar ik weet het echt niet.
Verwijderd
hmm ^^ idee.. en volges mij is callas een vrouw 
en callas.. het zou een idee zijn om toch een msn adres te maken.. werkt wat sneller en je kunt er rustig over dit soort dingen praten..
Is hier trouwens een Private Message system? of niet..
en callas.. het zou een idee zijn om toch een msn adres te maken.. werkt wat sneller en je kunt er rustig over dit soort dingen praten..

Is hier trouwens een Private Message system? of niet..
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 22:48 ]
Verwijderd
Kun jij me vertellen hoe en waar ik aps-CS kan downloaden?Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:45:
hmm ^^ idee.. en volges mij is callas een vrouw
Daar zou je me echt heeeeel blij mee maken.
En Callas is idd een vrouw en ik ben dus een vrouw.
Dacht je al die tijd dat ik een man ben?
Natuurlijk heet ik niet Callas, mijn echte naam is Renee.
Hoe heet jij?
Laten we trouwens niet teveel off-topic raken want dan krijgen we een OW

Ik lees net dat we hier niet over illegaal downloaden mogen praten, dus...
la maar... op zich vind ik het prima dat ze hier hun best doen om deze site
"schoon en netjes" te houden.
Ik ga NU de faq opzoeken.... ben dus ff weg.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 23:02 ]
Okay, man of vrouw maakt niet uit.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:48:
[...]
Kun jij me vertellen hoe en waar ik aps-CS kan downloaden?
Daar zou je me echt heeeeel blij mee maken.
En Callas is idd een vrouw en ik ben dus een vrouw.
Even stoppen met praten over downloaden van wat dan ook. Want dit gaan de moderators echt niet grappig vinden
[Edit]
@ hieronder, een PM systeem is er wel...
Kun je in je instellingen aan zetten.. lees die FAQ
[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 29-08-2007 22:51 ]
Humankind… be both.
Verwijderd
Als je de post van wolf hebt gelezen ze je dat ik daar dus niet over mag praten
vandaar de msn/mail.. misschien kun je het heel even poste en dan weer gelijk weghalen? als er dus geen PM systeem is..
[Edit]
@hierboven ik heb de FAQ gelezen.. niets over pm
of ik ben scheel.. zal waarschijnlijk zo zijn.. ok nog een keer dus
[Edit]
Ik kan dus echt niks vinden
[Edit] ahaaaaa gevonden!
[Edit] nou ik ga er weer vandoor.. callas ga naar MyReact en dan voorkeuren.. daar moet je aanvinken dat je berichten van andere teakers wil ontvangen.. daarmee kun je dus aan private message sturen
[Edit]
@hierboven ik heb de FAQ gelezen.. niets over pm
[Edit]
Ik kan dus echt niks vinden
[Edit] ahaaaaa gevonden!
[Edit] nou ik ga er weer vandoor.. callas ga naar MyReact en dan voorkeuren.. daar moet je aanvinken dat je berichten van andere teakers wil ontvangen.. daarmee kun je dus aan private message sturen
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 23:13 ]
Verwijderd
Heb je de mogelijkheid om online te kopen?t1mmy schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:51:
Mijn pen van mijn wacom is stukweet iemand war ik een nieuwe kan kopen?
sorry dat ik het hier post
Dan kan ik je een aantal web-adressen geven.
Trouwens op deze pagina vind je ook reclame-banners van
websites waar ze Wacom-onderdelen verkopen.
Kijk maar helemaal boven, of onderaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 23:58 ]
Goed, even de aandacht opeisen. 
Ok, ga nu maar verder met het topic.
Ok, ga nu maar verder met het topic.
[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 30-08-2007 09:35 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
We waren al eerder gewaarschuwd en zijn toen meteen gestopt met praten over warez.
Ook in prive-berichten zullen we dat niet doen.
De enters die ik zelf invoerde is een gevolg van een gevolgde kursus typografie. Daar heb ik geleerd, dat korte zinnen (zoals in kranten) makkelijker leest. Ik heb me dat eigen gemaakt en doe het nu automatisch. Ik zal proberen het niet meer te doen. maar neem het me liever niet kwalijk wanneer het af en toe toch weer gebeurt.
Ik heb geprobeerd het bericht van de moderator te quoten, maar toen kon ik het niet versturen.
Ook in prive-berichten zullen we dat niet doen.
De enters die ik zelf invoerde is een gevolg van een gevolgde kursus typografie. Daar heb ik geleerd, dat korte zinnen (zoals in kranten) makkelijker leest. Ik heb me dat eigen gemaakt en doe het nu automatisch. Ik zal proberen het niet meer te doen. maar neem het me liever niet kwalijk wanneer het af en toe toch weer gebeurt.
Ik heb geprobeerd het bericht van de moderator te quoten, maar toen kon ik het niet versturen.
Verwijderd
hmm het lukt mij niet om plaatjes hier te laten zien.. ik heb de faq al gelezen maar die kan mij niet helpen.. iemand die dat wel kan?
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 15:27 ]
2 dingen die ik een jaar geleden op school heb gemaakt:
Alletwee A3 formaat:

Nagetekend van een foto. jammergenoeg gekreukt doordat die vastgelijmd is.

Zelfportret met een spiegeltje erbij
.
Alletwee A3 formaat:

Zelfportret met een spiegeltje erbij
Nice Hair.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Hehe. tnx
Ik heb nu trouwens een tablet pc. Dat is ook echt geweldig met tekenen, werkt zoveel fijner dan een wacom. Als ik daar binnenkort wat meer mee heb gemaakt zal ik nog wat showen.
Ik heb nu trouwens een tablet pc. Dat is ook echt geweldig met tekenen, werkt zoveel fijner dan een wacom. Als ik daar binnenkort wat meer mee heb gemaakt zal ik nog wat showen.
Hier nog eens wat van mij, ik heb die chick ff links laten liggen, werd een beetje inspiratieloos om verder te gaan, dus ff m'n mind clearen met wat anders 

Lineart.

Groot gedeelte al ingekleurd.
Goten uit de Dragonball Z serie.. waarom? Omdat hij de koelste en grappigste character is uit de hele serie
Hij moet nog wat schaduwen/highlights krijgen in z'n shirt, huid, tanden, en sherp/riem.
En dan ook nog een of andere achtergrond.
C&C is welkom

Lineart.

Groot gedeelte al ingekleurd.
Goten uit de Dragonball Z serie.. waarom? Omdat hij de koelste en grappigste character is uit de hele serie
Hij moet nog wat schaduwen/highlights krijgen in z'n shirt, huid, tanden, en sherp/riem.
En dan ook nog een of andere achtergrond.
C&C is welkom
Humankind… be both.
Volgens mij heb je in het echt wel wat langer haar-DG- schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:53:
2 dingen die ik een jaar geleden op school heb gemaakt:
Alletwee A3 formaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zelfportret met een spiegeltje erbij.
Volgens mij zei ik dat dat al wel een tijdje geleden was.De Hupie schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:28:
[...]
Volgens mij heb je in het echt wel wat langer haar.
Die tekening is inmiddels wel anderhalf jaar oud.
Een update van Goten
Vind hem zelf nu wel af.. nu alleen nog een achtergrond maken
C&C is nogsteeds welkom.
Vind hem zelf nu wel af.. nu alleen nog een achtergrond maken
C&C is nogsteeds welkom.
Humankind… be both.
Je lijnen komen nog wat 'onzeker' over. In de orginele tekeningen zijn die allemaal strak, dat gegeven maakt het een heel stuk overtuigender.
Ben ik inderdaad met je eens, ze varieren ook heel erg in dikte steeds, komt waarschijnlijk omdat de drukgevoeligheid van m'n tablet gewoon brak is.
Maar ze bibberen ook heel wat.
Ik ga binnenkort toch zeker wel een echte Wacom aanschaffen, eens kijken of daar wat 'rustiger' mee te tekenen valt
Maar ze bibberen ook heel wat.
Ik ga binnenkort toch zeker wel een echte Wacom aanschaffen, eens kijken of daar wat 'rustiger' mee te tekenen valt
Humankind… be both.
Hey mensen,
Tijd geleden dat ik hier wat gepost heb, maar hier zijn wat recente schetsen uit mn schetsboek geplukt

Tijd geleden dat ik hier wat gepost heb, maar hier zijn wat recente schetsen uit mn schetsboek geplukt

DapperKonijntje, in 1 woord: WOW!
Vooral de 4e is mooi
(laatste 2 doen het niet? )
Na F5 wel
Vooral de 4e is mooi
(laatste 2 doen het niet? )
Na F5 wel
[ Voor 11% gewijzigd door DonMetal op 15-09-2007 11:56 ]
Joejoe!
geweldige schetsen dapperkonijntje...
gebruik je referentiemateriaal of is het allemaal van anatomische voorkennis?
en teken je dit soort dingen alleen als je daadwerkelijk ook inspiratie hebt en echt een idee hebt of hier en daar gewoon maar zomaar schetsen...
ik heb trouwens zelf iets nieuws bedacht wat misschien voor mensen met een wacom of gewoon voor digitaal delen van schetsen handig kan zijn...
de digitale dummie/het digitale schetsboek; het is eigenlijk gewoon een pagina waar je al je schetsen kunt zetten die je wilt delen, maar niet in je portfolio wilt hebben...
De digitale Dummie van Timo
er zit een simpel scriptje achter op het moment waarmee je heel gemakkelijk nieuwe bestanden kunt toevoegen aan je pagina... ik ga hem nog verder verbeteren, op termijn wil ik hem dan wel als gratis download aanbieden als er animo voor is... ik vond het in ieder geval voor mezelf erg handig, misschien voor anderen ook...
en als je toch aan het kijken bent, ik zou wat feedback op mijn tekeningen ook op prijs stellen
gebruik je referentiemateriaal of is het allemaal van anatomische voorkennis?
en teken je dit soort dingen alleen als je daadwerkelijk ook inspiratie hebt en echt een idee hebt of hier en daar gewoon maar zomaar schetsen...
ik heb trouwens zelf iets nieuws bedacht wat misschien voor mensen met een wacom of gewoon voor digitaal delen van schetsen handig kan zijn...
de digitale dummie/het digitale schetsboek; het is eigenlijk gewoon een pagina waar je al je schetsen kunt zetten die je wilt delen, maar niet in je portfolio wilt hebben...
De digitale Dummie van Timo
er zit een simpel scriptje achter op het moment waarmee je heel gemakkelijk nieuwe bestanden kunt toevoegen aan je pagina... ik ga hem nog verder verbeteren, op termijn wil ik hem dan wel als gratis download aanbieden als er animo voor is... ik vond het in ieder geval voor mezelf erg handig, misschien voor anderen ook...
en als je toch aan het kijken bent, ik zou wat feedback op mijn tekeningen ook op prijs stellen
Hey bedankt voor jullie reacties 
Ik teken eigenlijk de godganse dag, veel gescribble op A4tjes, als ik echt een duidelijk idee in mijn hoofd heb voor een schets pak ik mn dummy, zo krijg ik een mooi boekje vol zonder dat er garbage tussen zit.
Ik gebruik nooit referenties als ik schets, tenzij het om studies gaat natuurlijk.
Wat je dummy betreft vind ik het wel een vet idee, gebruik nu zelf een blogje voor schetsen maar vind het niet ideaal.
Wat ik zelf graag zou zien zijn meerdere pagina's zodat je niet 1 lange rits van images krijgt.
Misschien dat thumbnails ook een idee zijn links die aan de nrs verbonden zijn, zodat je een algemeen overzicht hebt zonder dat je eerst alle pagina's afmoet?
En het zou natuurlijk leuk zijn als het geheel te customizen is.
Je tekeningen zien er leuk uit, tof ook dat er veel verschillende dingen tussen zitten.
Keep it up en mocht je een tester zoeken voor je dummy dan houd ik mij aanbevolen
Ik teken eigenlijk de godganse dag, veel gescribble op A4tjes, als ik echt een duidelijk idee in mijn hoofd heb voor een schets pak ik mn dummy, zo krijg ik een mooi boekje vol zonder dat er garbage tussen zit.
Ik gebruik nooit referenties als ik schets, tenzij het om studies gaat natuurlijk.
Wat je dummy betreft vind ik het wel een vet idee, gebruik nu zelf een blogje voor schetsen maar vind het niet ideaal.
Wat ik zelf graag zou zien zijn meerdere pagina's zodat je niet 1 lange rits van images krijgt.
Misschien dat thumbnails ook een idee zijn links die aan de nrs verbonden zijn, zodat je een algemeen overzicht hebt zonder dat je eerst alle pagina's afmoet?
En het zou natuurlijk leuk zijn als het geheel te customizen is.
Je tekeningen zien er leuk uit, tof ook dat er veel verschillende dingen tussen zitten.
Keep it up en mocht je een tester zoeken voor je dummy dan houd ik mij aanbevolen
Verwijderd
Die digitale dummie is wel leuk als je je schetsen wil delen idd, dus als mensen dat willen stoppen ze wel schetsen in hun portofolio denk ik.
Schetsen in jouw digidummie zijn echt mooi, ik heb er al een paar op dit topic gespot vooral die vos vind ik erg goed uitgewerkt.
@ dapper, supervet zo anatomie tekenen zonder model, ik heb met model af en toen nog steeds misbaksels
nog een schetsje
Schetsen in jouw digidummie zijn echt mooi, ik heb er al een paar op dit topic gespot vooral die vos vind ik erg goed uitgewerkt.
@ dapper, supervet zo anatomie tekenen zonder model, ik heb met model af en toen nog steeds misbaksels
nog een schetsje

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 14:17 ]
het idee is dat je in je portfolio dingen zet die je aan opdrachtgevers of werkgevers laat zien om je capaciteiten te laten zien. Een dummie bestaat uit dingen die daar niet bij horen, maar wel interessant zijn om wat voor manier dan ook... heel veel mensen gebruiken een dummie voor hun schetswerk. dit zou je dan online bij elkaar kunnen zetten, de reden hiervoor is verschillend natuurlijk per persoon.
@ dapperkonijntje: ik zal je feedback meenemen, dankjewel
@ dapperkonijntje: ik zal je feedback meenemen, dankjewel
Het is ook gewoon fijn voor werknemers om een zo groot mogelijk schala aan werk van je te kunnen zien, vaak vinden ze dat naar mijn ervaring minstens zo interessant als je volledige afgemaakte en gepolijste werkjes.
Het lijkt mij een mooie toevoeging aan de rest van iemands werk, mooi linkje naar je dummy op je website en voila, je portfolio wordt ineens een stuk uitgebreider zonder dat je originele site vol komt te staan met schetsen.
@ M4rius, thanks
practise makes perfect he.
Het lijkt mij een mooie toevoeging aan de rest van iemands werk, mooi linkje naar je dummy op je website en voila, je portfolio wordt ineens een stuk uitgebreider zonder dat je originele site vol komt te staan met schetsen.
@ M4rius, thanks
Weer wat bezig met nieuwe tekening. Dagelijks probeer ik wat toe te voegen en zie wel waar het naartoe gaat, duurt nog wel even dus voordat ik klaar ben denk ik 

Nog wat kleine frutseltjes:

Nog wat kleine frutseltjes:

Verwijderd
Hey lui, hier wat recente tekeningen die ik er nog uitpers na een lange dag werk op de bank.

Gekleurd in Photoshop

En hier nog iets

Gekleurd in Photoshop

En hier nog iets

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 21:46 ]
Zo ik heb ook weer ff 5 uurtjes getekend 
Eerst een potlood schets gemaakt en die vervolgens overgetrokken met pen:

Daarna ingekleurd:

Vervolgens nog een extra licht laag toegevoegd:

Comments zijn uiteraard welkom

Daarna ingekleurd:

GTA VI - All aboard the hype train!!
Hier nog wat van vandaag

Jammer dat je die tekening van dat brommerrijdertje ingekleurd hebt. Als tekening was hij stukken mooier vond ik. Als je hem nog eens inkleurt, probeer dat dan met een layer op 'multiply' en door gewoon vlakken te vullen... geen schaduwen en lichtjes. Beetje Lucky Luke achtig. En de lijnen zwart.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:37:
Hey lui, hier wat recente tekeningen die ik er nog uitpers na een lange dag werk op de bank.
[afbeelding]
[afbeelding]
Gekleurd in Photoshop
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hier nog iets
[afbeelding]
Ik vind dat jij ook hier met erg veel overdreven sterk licht hebt gewerkt. Het meisje lijkt nu van warme glimmende klei. Haar neus is erg vierkant door de resolute lichtpartijen die erop vallen. Haar mond is, om zo te zeggen, overkill: teveel lijnen. De suggestie van een mond is er ook als je sommige stukjes weglaat, zoals midden op de liprand: dat geeft de suggestie van een glimlichtje (= naar voren uitstekend object) en dat werkt óók.Sir_Hendro schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 03:48:
Zo ik heb ook weer ff 5 uurtjes getekend
[afbeelding]
Daarna ingekleurd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook haar ogen vind ik erg overkill. Don't get me wrong, ik heb het idee dat je echt lang je best hebt gedaan op die puntjes van haar gezicht om die goed te krijgen. Maar teveel lijnen betekent teveel nadruk. Ze ziet er nu uit alsof ze hele opvallende lippen heeft en hele extreem verrimpelde ogen. Ze zou jonger en frisser ogen als je bij die moeilijke partijen de boel wat aan de verbeelding zou overlaten. Werk bijvoorbeeld alleen met kleurverschilletjes zoals je bij haar appelwangetje gedaan hebt
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik heb een beetje een gekke tekenstijl soms want ik mix nogal veel door elkaar. Ik teken graag manga maar dan soms weer wat meer naar de realistische kant maar dan toch op een manier dat het cartoony lijkt. Als laatst probeer ik dan van die 3D render achtige belichting toe te passen en het resultaat is dan een mix van alles wat er opzich wel cool uitziet maar het toch net niet helemaal is geworden 
Ow en de dame heeft geen glimlach maar moest meer een stoere uitstraling hebben dat ze een beetje fel en sexy uit de ogen kijkt terwijl ze een beetje van 'arrrrrrrrrrrrrrr' doet met haar mond. (you are a pirate lol) Nee maar eh, gewoon de tanden opelkaar en een stoere blik doen zeg maar.
Ow en de dame heeft geen glimlach maar moest meer een stoere uitstraling hebben dat ze een beetje fel en sexy uit de ogen kijkt terwijl ze een beetje van 'arrrrrrrrrrrrrrr' doet met haar mond. (you are a pirate lol) Nee maar eh, gewoon de tanden opelkaar en een stoere blik doen zeg maar.
[ Voor 26% gewijzigd door Sir_Hendro op 12-10-2007 01:30 ]
Hm net in tweeëneenhalf uur wat getekend.. Ik ben niet echt een tekenpersoon, maar toen ik hier al die mooie dingen zag had ik toch zin wat te tekenen.. nja schetsen meer.
Het is opzich best mooi geworden, maar door het scannen is er best veel detail verloren gegaan

Lichte versie klein Groter - Grote versie donker
Ik ben opzich ook niet van plan hem nog in te kleuren of te verbeteren op de computer aangezien ik geen wacom heb
Stuk moeilijker dan 
Ik heb de houding en verhoudingen van
Hm op mijn TFT is het ook een stuk duidelijker dan mijn CRT.. maargoed
En ik zie net dat ik een stuk schaduw ben vergeten bij de linkermouw.. achja

Hm mijn tweede is een stuk beter imho. Hier is het gezicht ook veel beter

Groot
Het is opzich best mooi geworden, maar door het scannen is er best veel detail verloren gegaan

Lichte versie klein Groter - Grote versie donker
Ik ben opzich ook niet van plan hem nog in te kleuren of te verbeteren op de computer aangezien ik geen wacom heb
Ik heb de houding en verhoudingen van

Hm op mijn TFT is het ook een stuk duidelijker dan mijn CRT.. maargoed
En ik zie net dat ik een stuk schaduw ben vergeten bij de linkermouw.. achja
TyVerwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:39:
En hierboven, best netjes, als je nooit tekent zeker
Hm mijn tweede is een stuk beter imho. Hier is het gezicht ook veel beter

Groot
[ Voor 25% gewijzigd door krvabo op 12-10-2007 21:20 ]
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Verwijderd
Hey Dark Blue, thx voor je comment, ik weet niet wat multiply doet maar ik ga het zeker proberen want ik ben nog niet echt goed met photoshop. Zoveel opties maar krijg er niet uit wat ik wil.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 16:42 ]
Wat is het?
http://hawvie.deviantart.com/
Mmm, móet het wat voorstellen? Ik zou zeggen, teken er nog wat blaadjes aan vast... je weet nooit waar je uitkomt. Misschien een duikboot of een grote machine... wie zal het zeggen.
Ik zou me een beetje verdiepen in perspectief. Ik heb nu geen idee of je tekening diepte heeft omdat de schaduwen op alle plekken even breed zijn. Je kunt heel veel suggereren hoor, zie Escher maar.
Ik zou me een beetje verdiepen in perspectief. Ik heb nu geen idee of je tekening diepte heeft omdat de schaduwen op alle plekken even breed zijn. Je kunt heel veel suggereren hoor, zie Escher maar.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik dacht meer aan een vliegdekschip ofzo
Ik geef toe, het ziet wat raar uit ja. Het zou in ieder geval wel iets moeten voorstellen namelijk een industrieel gebouw alleen dan wat overdreven. Ik had eerst een ruwe schets gemaakt met pen en nu heb ik op wat groter papier het geprobeerd wat uit te werken. Het lijkt ook een beetje op een hoofd maar dat is ver gezocht en was ook niet echt de bedoeling
. Naja goed het was een eerste poging maar ik heb dus nog wel wat te leren als ik het zo lees
.
Verwijderd

Hier ben ik anders te werk gegaan dan anders. Bij de eerste heb ik eerst in grijstinten alles gemaakt en daarna ben ik met een Overlay Blending Mode Layer eroverheen gegaan om kleur toe te voegen.
Bij de tweede ben ik mijn foto van mijn schets eerst over gaan lijnen en daaroverheen heb ik een layer gelegd met Multiply Blending Mode Layer. Ik heb hier nu wel goede ervaring mee en wil ze uiteindelijk samen gaan gebruiken denk ik.
Kun je iets kleinere afbeeldingen (max 600 pix. breed) posten? Die kun je wel laten linken naar het origineel, maar zoals je in de FAQ kunt lezen is dit zoals nu niet de bedoeling.
@Berk
Ik vind ze leuk ingekleurd. Vooral die rimboe gozer is goed gelukt vind ik!
Ik vind ze leuk ingekleurd. Vooral die rimboe gozer is goed gelukt vind ik!
Verwijderd
tijdje niets meer gedaan of gepost, maar stiekem begint het tekenen weer te kriebelen...

C&C altijd welkom!

C&C altijd welkom!

Helemaal mee eens! C&C forever
Maar eh, ziet er leuk uit hoor
[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Hendro op 21-10-2007 14:11 ]
Niet echt veel om te showen, zat wat te prutsen en dit kwam eruit.

Woah zeer nette tekeningen.
Het doe me ergens denken aan de stijl van Nozzman
Het is alleen wel jammer dat de schaduwen zo goed als bij allemaal verkeerd lijken te staan
Het licht komt bij allemaal van
Maar de schaduwen zitten allemaal recht onder de poppetjes
Het doe me ergens denken aan de stijl van Nozzman
Het is alleen wel jammer dat de schaduwen zo goed als bij allemaal verkeerd lijken te staan
Het licht komt bij allemaal van
comic hier
Maar de schaduwen zitten allemaal recht onder de poppetjes
Schaduwen onder poppetjes doe ik normaal nooit eigenlijk, laatste tijd alleen wat meer. Maar snap je punt wel. Ook is de linker kant van een karakter bij mij altijd donkerder, zo gewend om te doen eigenlijk en dat zie je ook in elke tekening weer terugkomen.
Je had vroeger van die agenda's vol met zulk soort rare gezichten. Erg vermakelijk.. Deze zou er zo tussen passen! Heb je meer van dit soort tekeningen?Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:45:
tijdje niets meer gedaan of gepost, maar stiekem begint het tekenen weer te kriebelen...
[afbeelding]
[afbeelding]
C&C altijd welkom!
Alweer een tijdje niet meer op het forum geweest, maar zonet even wat rondgebladerd
in het topic. Zag zeker een aantal mooie dingen voorbij komen!!
Afgelopen week weer even mijn wacom erbij gepakt om een tekening te maken van mijn
(2 weken geleden) overleden hond..

Mensen succes met alle toekomstige tekeningen!
Groeteeuuh
in het topic. Zag zeker een aantal mooie dingen voorbij komen!!
Afgelopen week weer even mijn wacom erbij gepakt om een tekening te maken van mijn
(2 weken geleden) overleden hond..

Mensen succes met alle toekomstige tekeningen!
Groeteeuuh
@Marss911
Damnz, dat doe je goed!! Zeer mooi!!
Damnz, dat doe je goed!! Zeer mooi!!
Verwijderd
Die "Gein" agenda's bedoel je zeker?HawVer schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:24:
[...]
Je had vroeger van die agenda's vol met zulk soort rare gezichten. Erg vermakelijk.. Deze zou er zo tussen passen! Heb je meer van dit soort tekeningen?
Yes, meeste zijn terug te vinden via http://www.berrieschoots.nl/index.php?p=wat&cat=Sketch & http://www.berrieschoots.nl/index.php?p=wat&cat=Misc
En in dummy's.. veel dummy's
Ik kijk nou al regelmatig in dit topic, maar wat me eigenlijk opvalt is dat deze van een best wel magere startpost is voorzien. Als je in het 2D en vooral het 3D topic kijkt zijn deze voorzien van een mooie startpost met een hoop info erin. Is het geen idee om ook zoiets te maken voor het wacom topic?
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
En een herinnering boven de quick reply dat mensen op 'check images' moeten rammen.DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:03:
Ik kijk nou al regelmatig in dit topic, maar wat me eigenlijk opvalt is dat deze van een best wel magere startpost is voorzien. Als je in het 2D en vooral het 3D topic kijkt zijn deze voorzien van een mooie startpost met een hoop info erin. Is het geen idee om ook zoiets te maken voor het wacom topic?
Is toch te gek voor woorden dat zelfs "tweakers" al niet snappen dat een verspringend topic niet fijn is.
[ Voor 52% gewijzigd door link0007 op 03-11-2007 19:10 ]
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Ik had vandaag nog wat dingetjes op mijn werk getekend toen ik me een beetje verveelde. Dit waren de 2 leukste:

Die heb ik net alvast een beetje ingekleurd.

Die heb ik net alvast een beetje ingekleurd.
Die wagen gaat er zonder bestuurder vandoor 

Ziet er goed uit
Link is heel sprekend, erg goed gedaan.
* Spike_wolf is de laatste tijd ook weer druk bezig met een hoop tekenignen, heb alleen wat gezeik met m'n site en kan niks uploaden
En NEE, ik ga niks op immageshack gooien!
Ziet er goed uit
Link is heel sprekend, erg goed gedaan.
* Spike_wolf is de laatste tijd ook weer druk bezig met een hoop tekenignen, heb alleen wat gezeik met m'n site en kan niks uploaden

En NEE, ik ga niks op immageshack gooien!
Humankind… be both.
Moet van mijn leraar zelfportretten maken, valt vies tegen!
Eerste serieuze poging:

klik
Iig die mond gaat helemaal overnieuw, neus ben ik nog niet echt zeker van. Zie wel hoe het verloopt
Ik zal er zowieso een aantal moeten maken, dus zal er niet te lang stil bij staan.
Eerste serieuze poging:

klik
Iig die mond gaat helemaal overnieuw, neus ben ik nog niet echt zeker van. Zie wel hoe het verloopt
[ Voor 29% gewijzigd door Schuey op 12-11-2007 17:52 ]
Hm ik denk dat je eens moet kijken naar de kunst van het weglaten
De mond moet je niet helemaal tekenen met dikke lijnen, of eigenlijk: nauwelijks tekenen. Met schaduw kun je de indruk wekken dat een mond, of neus, op een bepaalde manier verloopt.
De neus is ook wel een beetje breed. Ik denk dat dat door de neusvleugels komt.. Als je een groot deel van het opkrullende eind weg zou laten zou die er denk ik al veel beter uitzien
Misschien kun je beter eerst proberen je gezicht na te schetsen, zonder je meteen aan dikke lijnen waagt. Ik denk dat het dan al een stuk makkelijker gaat lijken
Af en toe een stukje schaduw aanbrengen in plaats van een lijn kan echt een wereld van verschil maken.
De mond moet je niet helemaal tekenen met dikke lijnen, of eigenlijk: nauwelijks tekenen. Met schaduw kun je de indruk wekken dat een mond, of neus, op een bepaalde manier verloopt.
De neus is ook wel een beetje breed. Ik denk dat dat door de neusvleugels komt.. Als je een groot deel van het opkrullende eind weg zou laten zou die er denk ik al veel beter uitzien
Misschien kun je beter eerst proberen je gezicht na te schetsen, zonder je meteen aan dikke lijnen waagt. Ik denk dat het dan al een stuk makkelijker gaat lijken
Af en toe een stukje schaduw aanbrengen in plaats van een lijn kan echt een wereld van verschil maken.
thx, daar ga ik morgen eens naar kijken 
Ik ga zowieso morgen weer eerst eens allerlei ogen, monden en neuzen opzoeken, eens in de vingers krijgen hoe die er nu precies uitzien
Ik ga zowieso morgen weer eerst eens allerlei ogen, monden en neuzen opzoeken, eens in de vingers krijgen hoe die er nu precies uitzien
Dit is een tip die ik van een schilder heb gekregen. Eentje die een speciale school doet en het dus wel zal weten.Schuey schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:32:
thx, daar ga ik morgen eens naar kijken
Ik ben al een tijdje bezig met tekenen. Doe het soms als ik echt niks te doen heb, wat eigenlijk heel weinig gebeurd. Ben vooral bezig met dieren, en dan in het zwart-wit. Hier een paar voorbeelden:

Reacties zijn natuurlijk welkom
.

Reacties zijn natuurlijk welkom
Verwijderd
Goedenavond,
ik ben nieuw hier en ik zag dit topic dus ik dacht, laat ik maar eens wat van mijn werk posten.
Ik ben nu eerstejaars Industrieel Ontwerpen en uiteraard heb ik dan ook teken vakken. Een van de opdrachten was het ontwerpen en tekenen van een ruimteschip.
Dit was mijn eerste idee:

(klik hier)
En dit is mijn uiteindelijke grote tekenen:

(klik hier)
Ik ben alleen niet helemaal tevreden over de slagschaduw, het was nogal moeilijk om het mooi egaal te markeren omdat het zo groot is (A2 formaat).
ik ben nieuw hier en ik zag dit topic dus ik dacht, laat ik maar eens wat van mijn werk posten.
Ik ben nu eerstejaars Industrieel Ontwerpen en uiteraard heb ik dan ook teken vakken. Een van de opdrachten was het ontwerpen en tekenen van een ruimteschip.
Dit was mijn eerste idee:

(klik hier)
En dit is mijn uiteindelijke grote tekenen:

(klik hier)
Ik ben alleen niet helemaal tevreden over de slagschaduw, het was nogal moeilijk om het mooi egaal te markeren omdat het zo groot is (A2 formaat).
Als je al een topic hebt hoef je niet ook nog hier dezelfde vraag te gaan stellen.
[ Voor 86% gewijzigd door NMe op 13-11-2007 17:16 ]
De kenners zweren bij een wacom. Ik weet het zelf (nog) niet. Misschien dat je aan dit topic wat hebt?
Over tekentablets & dtp's
Over tekentablets & dtp's
Ik heb mijn webspace weer gefixt, dus hier even een paar werken van mij van de afgelopen tijd:

Voor elk van deze geldt dat ik ze hand geschetst heb, ingescand, met Illustrator de lineart heb gedaan, en ze vervolgens met Photoshop het ingekleurd.
Op het moment ben ik met de onderste en nog een andere bezig, en probeer hier wat andere inkleur technieken te gebruiken, kijken wat me het beste ligt.
C&C is welkom

Voor elk van deze geldt dat ik ze hand geschetst heb, ingescand, met Illustrator de lineart heb gedaan, en ze vervolgens met Photoshop het ingekleurd.
Op het moment ben ik met de onderste en nog een andere bezig, en probeer hier wat andere inkleur technieken te gebruiken, kijken wat me het beste ligt.
C&C is welkom
Humankind… be both.
Die goten blijft echt heel leuk 
Iig ben net met een nieuwe iteratie van mijn gezicht begonnen, de voorgaande tips in acht nemend.
Heb nu vooral bij de neus minder lijnen gezet, en beetje gebruik gemaakt van schaduw
Iig ben net met een nieuwe iteratie van mijn gezicht begonnen, de voorgaande tips in acht nemend.
Heb nu vooral bij de neus minder lijnen gezet, en beetje gebruik gemaakt van schaduw

Als je het origineel er toevallig ook bij hebt, heb ik misschien nog wel wat tips..
het orgineel? dit is een geheel nieuwe tekening.
Ok, ik dacht dat je misschien iets aan het natekenen was.Schuey schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:47:
het orgineel? dit is een geheel nieuwe tekening.
http://www.portrait-artist.org/basics/step-by-step.html
Ja, mijn eigen hoofd 
Dank voor de link, die ga ik eens op mijn gemakje bekijken
edit:
ik vind hem nu wel af. Ga zo aan een tekening beginnen gebruik makend van bovenstaande link. Die ga ik dan eerst in stapjes uitvoeren in mijn schetsboek, en als dat goed bevalt, uitvoeren op A3 papier

edit:
de nieuwe

ben er eigelijk best tevreden over. Ik vind het wel moeilijk om de schaduwen op de juiste plek te krijgen, zonder dat je al dingen hebt staan in je hoofd vorm, maar dat zal met oefening wel goedkomen denk ik.
Ik denk dat ik nu verder ga op A3 formaat, alleen er zit nog een vel op mijn tekentafel die eerst af moet.. Doodsaaie tekening van een perforator.. voor, zij, boven, onder - kant gedoe.
edit:
ik vind hem nu wel af. Ga zo aan een tekening beginnen gebruik makend van bovenstaande link. Die ga ik dan eerst in stapjes uitvoeren in mijn schetsboek, en als dat goed bevalt, uitvoeren op A3 papier

edit:
de nieuwe

ben er eigelijk best tevreden over. Ik vind het wel moeilijk om de schaduwen op de juiste plek te krijgen, zonder dat je al dingen hebt staan in je hoofd vorm, maar dat zal met oefening wel goedkomen denk ik.
Ik denk dat ik nu verder ga op A3 formaat, alleen er zit nog een vel op mijn tekentafel die eerst af moet.. Doodsaaie tekening van een perforator.. voor, zij, boven, onder - kant gedoe.
[ Voor 104% gewijzigd door Schuey op 14-11-2007 15:36 ]

M'n nieuwste werk. ook weer hand geschetst, digitaal lineart gedaan en met photoshop ingekleurd.
Ale met al een uur of 5-6 mee bezig geweest denk ik.
C&C is welkom
Humankind… be both.
Haar borsten zitten wel erg dicht op elkaar voor iemand die geen bh draagt vind ik, ze staat redelijk recht naar ons toe, dus dat moet toch een iets ander aanzicht opleveren denk ik als wat je nu hebt
Hier ben ik het mee eensSchuey schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:49:
Haar borsten zitten wel erg dicht op elkaar voor iemand die geen bh draagt vind ik, ze staat redelijk recht naar ons toe, dus dat moet toch een iets ander aanzicht opleveren denk ik als wat je nu hebt
Afgezien van dat ik hem verder heel mooi vind, heb ik toch wat feedback voor je
Het achterste been: De schaduw lijkt niet te kloppen. Ik denk dat je nog een extra laag 'schaduw' moet toevoegen, óf de schaduw van beide benen veranderen. Nu lijkt het net alsof het licht van 2 kanten lijkt te komen terwijl ik denk dat het vuur de enige lichtbron moet zijn?
Misschien nog wat schaduw op je jurk zelf?
Ik denk ook dat de schaduw in de nek en het gezicht / het haar verkeerd zijn. Dit uiteraard alleen als de lichtbron de vlam is..Dan zou je dus de schaduw aan de rechterkant moeten doen ipv links zoals nu
Ik vind de ogen trouwens wel eng zo
Klopt inderdaad.. toen ik begon had ze andere kleding aan waardoor het wel klopte, bij het omgooien van de kleding ben ik dat detail alleen vergeten. Ga ik morgen wat aan doen.Schuey schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:49:
Das altijd fijnkrvabo schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:28:
[...]
Hier ben ik het mee eens
Afgezien van dat ik hem verder heel mooi vind, heb ik toch wat feedback voor je
Die schaduw ben ik idd ook nog niet tevreden over, op de een of andere manier kon ik er alleen niet op komen hoe die schaduw WEL zou moeten lopenHet achterste been: De schaduw lijkt niet te kloppen. Ik denk dat je nog een extra laag 'schaduw' moet toevoegen, óf de schaduw van beide benen veranderen. Nu lijkt het net alsof het licht van 2 kanten lijkt te komen terwijl ik denk dat het vuur de enige lichtbron moet zijn?

De vlam is niet de enige lichtbron, wel de enige zichtbare. Als de vlam de enige geweest was dan zou ze veeeel donkerder moeten zijn, maar dan zie je bijna niks meer van de tekening
Zodra ik haar verder geperfectioneerd heb ga ik nog eens kijken naar een passende achtergrond. Ben er alleen nog niet over uit waar ik haar precies neer wil zetten, zal wel een wicka altaar achter komen denk ik.
Damn, nu je het zegt, ik dacht dat ik de jurk af had, maar de schaduw van de jurk zelf ben ik compleet vergeten gewoonMisschien nog wat schaduw op je jurk zelf?

Gaat morgen ook wat aan gebeuren
Moet dus opgelost worden door een achtergrond te tekenen die het kan verklaren.Ik denk ook dat de schaduw in de nek en het gezicht / het haar verkeerd zijn. Dit uiteraard alleen als de lichtbron de vlam is..Dan zou je dus de schaduw aan de rechterkant moeten doen ipv links zoals nu
[quote[Ik vind de ogen trouwens wel eng zo
[/quote]Das ook de bedoeling
Thanks voor de feedback
Humankind… be both.
Ogen lekker zo laten, past IMHO erg goed bij deze character. 
Leuke character, en goede pose.
Over het algemeen zou je iets meer diepte en lichtval mogen gebruiken, daar ben je nu erg voorzichtig mee zo te zien. Zo'n jurk heeft normaalgesproken allerlei plooien etc. Erg uitdagend als je daar zo'n lichtbron als die vlam op projecteert. Oh ja, en ik zou persoonlijk de lijnen van de vlam weglaten.
Leuke character, en goede pose.
Over het algemeen zou je iets meer diepte en lichtval mogen gebruiken, daar ben je nu erg voorzichtig mee zo te zien. Zo'n jurk heeft normaalgesproken allerlei plooien etc. Erg uitdagend als je daar zo'n lichtbron als die vlam op projecteert. Oh ja, en ik zou persoonlijk de lijnen van de vlam weglaten.
als het op schaduw aankomt doe je hetzelfde fout als ik deed.Schuey schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:04:
Ja, mijn eigen hoofd
edit:
[afbeelding]
edit:
de nieuwe
[afbeelding]
je denkt teveel vanuit schaduw in plaats van highlights, dit zorgt er voor dat je erg weinig contrast in je tekening krijgt, probeer ook eens te beginnen met zachte kleurvlakken en die uit te breiden en steeds over de donkere plekken heen te gaan om ze nog donkerder te maken...
en verder is gezichten tekenen veel oefenen, wat ik je ook kan adviseren is eerst kleine onderdelen van een gezicht goed gaan oefenen, daar ben ik laatst ook mee begonnen...
ik ben toen op de volgende plaatjes uitgekomen, was wel meer om met kleur en mijn wacom te leren werken...

[ Voor 7% gewijzigd door Tjeemp op 15-11-2007 00:59 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!! Alvast bedankt!
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!! Alvast bedankt!