Onmisbare tools / software - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.379 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:36:
[...]

Werkt Apple eigen hulpprogramma niet?
Helaas niet. Iig, bij miet.
Bedankt, we gaan het eens proberen. Zou er een manier zijn om zo'n bestand naar PDF om te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 06:48 ]

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:33:
Ik zoek een programma waarmee ik "Gecompileerd HTML Help-bestand" bestanden kan lezen. Ze hebben een .chm extensie. Ik heb al diverse tekstverwerking programma's geprobeerd maar no luck so far.
tot nu toe gebruik ik altijd Chimp, dit is echter wel shareware met een paar kleine limitaties (je kan wel alles bekijken hoor :)) maar als daar een alternatief voor is :Y) Ik ga die SF site eens uitmesten!

//edit:
Werkt perfect zo te zien :) Heel gelimiteerd nog maar doet prima zijn werk! (pas versie 0.3) De 0.4beta is universal, dus als je intel hebt moet je die proberen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door stevenP op 30-11-2006 08:45 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

stevenP schreef op donderdag 30 november 2006 @ 08:41:
[...]

tot nu toe gebruik ik altijd Chimp, dit is echter wel shareware met een paar kleine limitaties (je kan wel alles bekijken hoor :)) maar als daar een alternatief voor is :Y) Ik ga die SF site eens uitmesten!

//edit:
Werkt perfect zo te zien :) Heel gelimiteerd nog maar doet prima zijn werk! (pas versie 0.3) De 0.4beta is universal, dus als je intel hebt moet je die proberen ;)
Ik zou het graag uit proberen was het niet dat ik bij elke link die ik volg dit te zien krijg.
Account Suspended. Misschien dat jij het even ergens kan parkeren?

• stevenP
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:24:
[...]

Ik zou het graag uit proberen was het niet dat ik bij elke link die ik volg dit te zien krijg.
Account Suspended. Misschien dat jij het even ergens kan parkeren?
Hmm inderdaad, hij wil niet echt:/

tijdelijk linkje vanaf eigen domein: http://stevenp.nl/Chimp.app.zip

@NetNewsWire:
Ik heb mijn eigen 'all' categorie gemaakt, gewoon een smart list maken met als parameters
"Read status is read" en "Read status is not read", verder moet je dan wel even op 'match any of the parameters' doen ;)

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe ik de het dropdownmenu van spotlight zo krijg dat ik er gevonden zoekresultaten uit kan slepen en rechtermuis optie kan doen? Want dit is alleen mogelijk als je op Show all klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Zal vast al wel gepost zijn maar ik kwam deze site tegen :) erg handig

http://www.opensourcemac.org/

:)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
dank je, maar het stond al in de Openingspost.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Nitai schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:11:
dank je, maar het stond al in de Openingspost.
Nitai,

Zou jij misschien www.appeltjesfris.be in je openings post willen plaatsen. Ik houd de website bijna dagelijks bij met nieuwe apps.

Thnx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
offtopic:
staat erbij bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Afbeeldingslocatie: http://www.codewave.de/products/mytunesrss/mytunesrss.gif
MyTunesRSS

MyTunesRSS allows you to access the music and videos from your iTunes library over a local network or even the internet. You can access your music from all over the world using a simple web browser. The user interface lets you search for titles for browse your whole library by album or artist. You can access your iTunes playlists or create new ones directly in MyTunesRSS.

Java-based, dus het zal ook wel draaien onder Windows, Linux en BSD.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ik weet niet of het al genoemd is maar ik vind MAMP geweldig. Het is een combinatie van Php (4 en 5), Mysql, ProgreSQL en PHPmyadmin.

De servers starten pas zodra je MAMP start (en dus pas als je wilt gaan deven). Eenvoudig te installeren en configureren.

http://www.mamp.info/en/index.php

Verder heb ik ooit gelezen over synchronisatie software voor windows en apple (waarmee je files kunt syncen) kan iemand me daarmee helpen? Het zou helemaal geweldig zijn als het ook werkt met Linux. (een search op sync gaf geen results).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ma_rK schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:43:
Ik weet niet of het al genoemd is maar ik vind MAMP geweldig. Het is een combinatie van Php (4 en 5), Mysql, ProgreSQL en PHPmyadmin.

De servers starten pas zodra je MAMP start (en dus pas als je wilt gaan deven). Eenvoudig te installeren en configureren.

Je timing is perfect! Had het net nodig, XAMPP gaf hier wat moeite met de MySQL server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
Ik heb zelf net checkoff ontdekt. Hoewel het zeker geen revolutionaire app is, vind ik het zelf wel erg handig. Het is een todo list dingetje, en het doet eigenlijk weinig meer dan wat de todo list in ical kan, maar dan vanuit de menu bar, met mappen voor todo's, en kleurtjes enzo :)

Afbeeldingslocatie: http://www.carpeaqua.com/software/checkoff/img/sshot.jpg

http://www.carpeaqua.com/software/checkoff/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
Zelf maak ik gebruik van een widget die je gebruikt in combinatie met www.tadalist.com

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3cfb4059586a6ec8a18f18623d34be63/thumb.jpg
Click!

Werkt geweldig en super snel.

[ Voor 29% gewijzigd door Nitai op 04-12-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Checkoff en ta-da zijn erg handig inderdaad :) wat ik minder handig aan ta-da vind, is de simpelheid van 'gewoon' in je bar te hebben staan. Geen moeilijk gedoe met widgets (gebruik eigenlijk nooit), maar simpel in je bar en klaar is kees. ...ehm, Stevenp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
Ik ben bezig met een fotoblog, dus ga dagelijks een xml-file aanpassen en uploaden. Nu ben ik op zoek naar iets dat mij makkelijk (makkelijker dan Transmit; soort drag&drop) de xml-file laat uploaden naar de goede directory en de oude automatisch overschrijft. Iemand suggesties? :)

//EDIT: Geloof dat ik er met widgets (bv die van Transmit) wel aardig kom... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Melkbus op 04-12-2006 22:16 . Reden: Dashboard!! ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Captainftp+widget misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
Jep, Transmit+widget werkt bij nader inzien ook prima :) Maar thx. Waar ik wel nog op zoek naar ben is iets waarmee ik 'automatisch' xml-files kan genereren, iig makkelijker dan in een texteditor zegmaar. In dit geval voor Autoviewer, iets als wat deze kerel heeft gecreeerd voor Windows...

[ Voor 7% gewijzigd door Melkbus op 04-12-2006 22:35 ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je kan ook zoeken naar 'automator' scripts.. / zelf maken met automator en opslaan als programma
Ik heb er ook 1 die upload en url naar geuploade bestand op klembord plaatst, werkt ook drag-n-drop.
(erg handig voor uploaden van plaatjes en posten dan op tweakers ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Ma_rK schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:43:

Verder heb ik ooit gelezen over synchronisatie software voor windows en apple (waarmee je files kunt syncen) kan iemand me daarmee helpen? Het zou helemaal geweldig zijn als het ook werkt met Linux. (een search op sync gaf geen results).
MAMP is ideaal idd, werkt meteen. Ff de dashboardwidget aanklikken en het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:35:
Veel moderne telefoons (mijn W810i bijv) ondersteunen de bluetooth remote functionaliteit standaard. Daarvoor heb je geen extra software nodig, alleen een bluetooth stack die een HID profiel ondersteunt (en die van apple doet dat).
Hoe doe je dit dan zonder software en werkt dit ook met een SE K750i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om te weten (kon niet zo snel zien of dat al gepost was): Macappaday
MacAppADay is your free source for apps for your mac. Throughout December, each and every day, we?ll give away 5000 copies of a popular mac application. Even if all the apps were only worth $5.00, that?d be $150.00. And some of them are worth a lot more. Oh, and this is not a competition. Everyone gets every single application (up to a maximum of 5000 copies daily). All you have to do is remember to visit the site each day from the 1st December. And there?s a bonus on New Years! We?re not joking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Neobender schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:04:
[...]

MAMP is ideaal idd, werkt meteen. Ff de dashboardwidget aanklikken en het werkt
In dezelfde categorie, maar dan voor Ruby on Rails:
Locomotive

In combinatie met MAMP nog mooier, mooiste is nog dat je niet hoeft te kloten met het installeren van Rails, wat mijns inziens nogal een gedoe is. Ja met Fink of MacPorts moet het makkelijk gaan, nou niet dus. Krijg telkens link errors als ik updates doe van losse onderdelen van mijn MacPorts ports. Alleen rails heeft hier last van op mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibber
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 17:56
Melkbus schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:34:
Jep, Transmit+widget werkt bij nader inzien ook prima :) Maar thx. Waar ik wel nog op zoek naar ben is iets waarmee ik 'automatisch' xml-files kan genereren, iig makkelijker dan in een texteditor zegmaar. In dit geval voor Autoviewer, iets als wat deze kerel heeft gecreeerd voor Windows...
Je kan met transmit ook droplets saves, en daar dingen opslepen...
In het kort werkt het zo: Je maakt een nieuwe ftp bookmark aan en geeft daarin aan welke folder geopened moet worden nadat er een verbinding gemaakt is, deze bookmark sla je dan op als een droplet. Die droplets kan je overal neerzetten en dan bepaalde bestanden er op slepen. Werkt prima.
Je zou dus een video droplet, een audio droplet enzovoort voor je website kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg binnenkort een macbook, die ik voor lange tijd ga gebruiken. Nu weet ik dat na een jaar gebruik de computer langzamer zal worden (een rotzooi computer, noem ik dat ;), ik spreek dit trouwens uit ervaring bij windows computers ) Ik maakt dus altijd bij een nieuwe computer een image, zodat ik hem kan herstellen naar het begin met een druk op de knop (norton ghost). Bestaat er voor de mac ook zo'n programma? Of is dit helemaal niet nodig voor apples?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Zijn een hele boel programmas voor. In de meeste gevallen voldoet apples eigen disk utility daarvoor wel. Zit ergens in de applications folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zul het bij een Mac niet nodig hebben. Ik heb nu meer dan drie jaar mijn iBook en ben alleen een keer overgestapt naar Tiger. Ik heb nooit de behoefte gehad om alles opnieuw te installeren, terwijl ik dat met Windows wel deed en daar gebruikte ik ook een image voor.

Grote voordeel is dat je gewoon applicaties kunt verwijderen zonder dat er overal verwijzingen achter blijven in registers e.d. Op de Mac sleep je het programma de prullenbak in en weg is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:49:
(...)

Grote voordeel is dat je gewoon applicaties kunt verwijderen zonder dat er overal verwijzingen achter blijven in registers e.d. Op de Mac sleep je het programma de prullenbak in en weg is het.
Veel applicaties plaatsen ook bestanden in /Library/Application Support, /Library/Preferences en /Library/Caches. Die bestanden blijven staan als je de .app verwijdert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:59:
Ik krijg binnenkort een macbook, die ik voor lange tijd ga gebruiken. Nu weet ik dat na een jaar gebruik de computer langzamer zal worden (een rotzooi computer, noem ik dat ;), ik spreek dit trouwens uit ervaring bij windows computers ) Ik maakt dus altijd bij een nieuwe computer een image, zodat ik hem kan herstellen naar het begin met een druk op de knop (norton ghost). Bestaat er voor de mac ook zo'n programma? Of is dit helemaal niet nodig voor apples?
Kan met Carbon Copy Cloner:
http://www.bombich.com/software/ccc.html

Een volledige clone maken naar een externe harde schijf. Deze bewaren en als het nodig is booten vanaf deze externe schijf en terug clonen naar de systeem schijf. Dat was naar ik meen de procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 18:47

M-ThijZ

Riding on Rails

The - DDD schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:51:
[...]

In dezelfde categorie, maar dan voor Ruby on Rails:
Locomotive

In combinatie met MAMP nog mooier, mooiste is nog dat je niet hoeft te kloten met het installeren van Rails, wat mijns inziens nogal een gedoe is. Ja met Fink of MacPorts moet het makkelijk gaan, nou niet dus. Krijg telkens link errors als ik updates doe van losse onderdelen van mijn MacPorts ports. Alleen rails heeft hier last van op mijn systeem.
Rails installeren met MacPorts:
code:
1
2
3
4
# zorg dat /opt/local/bin in je PATH staat.
sudo port install ruby
sudo port install rb-rubygems
gem install rails --include-dependencies

Vanmiddag nog gedaan op m'n gloednieuwe MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
The - DDD schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:05:
[...]

Een volledige clone maken naar een externe harde schijf. Deze bewaren en als het nodig is booten vanaf deze externe schijf en terug clonen naar de systeem schijf. Dat was naar ik meen de procedure.
SuperDuper! is superieur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
M-ThijZ schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:25:
[...]

code:
1
2
3
4
sudo port install ruby

Dat stuk gaat ook wel goed, maar wacht maar tot je een update krijgt van iets als ImageMagick of een andere library. :X
http://blog.leenarts.net/2006/09/22/error-installing-rails/
http://blog.leenarts.net/...ports-is-freaking-me-out/

[ Voor 10% gewijzigd door The - DDD op 05-12-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 27-08 09:44
M-ThijZ schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:25:
[...]

code:
1
2
3
4
sudo port install ruby

En met die methode zal waarschijnlijk ook je console niet werken omdat je geen readline support hebt. Ik had het eerst ook op die manier geïnstalleerd, maar achteraf ben ik toch handmatig aan het compileren geweest om alles aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Locomotive + MAMP werkt als een zonnetje en Locomotive maakt het ook nog mogelijk om makkelijk een andere ruby-versie te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede Visual Studio (met name C# & Asp.net) vervanger is voor OS X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:52:
Weet iemand een goede Visual Studio (met name C# & Asp.net) vervanger is voor OS X?
Volgens mij bestaat dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Dat is toch echt wel bedoeld voor het Windows-platform. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:22

ramlal

Altijd warm

Je vraag is onduidelijk. Als je bedoelt: ik wil C# en ASP.Net applicaties draaien onder OS X, hoe kan dat? -- dan is Mono helemaal voor jou.

Als je bedoelt: ik wil applicaties ontwikkelen voor OS X, waar doe je dat 't handigst mee? Dan zou ik zeggen: haal een gratis developer accountje bij Apple Developer en ga aan de slag met XCode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 18:47

M-ThijZ

Riding on Rails

Flydesign.nl schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:18:
[...]

En met die methode zal waarschijnlijk ook je console niet werken omdat je geen readline support hebt. Ik had het eerst ook op die manier geïnstalleerd, maar achteraf ben ik toch handmatig aan het compileren geweest om alles aan de praat te krijgen.
Ik heb het net even nagekeken, maar bij mij heeft MacPorts ook readline met de installatie van Ruby meegetrokken. Misschien heb ik gewoon geluk gehad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
MAMP is echt een uitvinden! Wooi, dit is echt heerlijk :)

MyTunesRSS is een heerlijk hebbedingetje, ik ben er alleen nog niet helemaal uit of het ook daadwerkelijk bruikbaar/handig gaat zijn om het te blijven draaien..

Tnx voor deze apps _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

Ik ben op zoek naar een makkelijke MP3 encoder voor OSX.. Zoals dbPowerAmp in Windows.

Ik heb al verschillende LAME gui's gebruikt, maar die zijn me allemaal te omslachtig. Het ideaalst zou zijn gewoon een file slepen op het encoder-icon en dat er automatisch een mp3'tje van gemaakt wordt in dezelfde folder oid.

Iemand een goeie suggestie?

-edit- (nb: itunes is dus geen optie :P)

[ Voor 13% gewijzigd door Tiiim op 06-12-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Ik ben op zoek naar een programma om niet alleen de down en upload snelheid te bekijken, maar ook om deze te cappen voor bepaalde programma's. Dus bijvoorbeeld: programma A mag maximaal met zoveel kb downloaden en programma B met zoveel. En programma B mag maximaal met zoveel kb uploaden en programma C met zoveel.

Is er een dergelijke tool aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond net dit met een simpele google search. Throttled Pro 1.2

Zo te zien doet het ongeveer het zelfde als Netlimiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Tiiim schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:56:
Ik ben op zoek naar een makkelijke MP3 encoder voor OSX.. Zoals dbPowerAmp in Windows.

Ik heb al verschillende LAME gui's gebruikt, maar die zijn me allemaal te omslachtig. Het ideaalst zou zijn gewoon een file slepen op het encoder-icon en dat er automatisch een mp3'tje van gemaakt wordt in dezelfde folder oid.

Iemand een goeie suggestie?

-edit- (nb: itunes is dus geen optie :P)
Misschien dat Max wat is??
http://www.sbooth.org/Max/

Ik herinnerde me deze opmerking over max:
http://www.oreillynet.com...o_apps.html#comment-58510
Max (the free converter, not the Cycling ’74 software) looks promising. After a quick adustment of the preferences, it became a drag-and-drop MP3 encoder.

[ Voor 21% gewijzigd door The - DDD op 06-12-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 05:46:
[...]

Hoe doe je dit dan zonder software en werkt dit ook met een SE K750i?
Met mijn K700i werkt het ook gewoon. Als ik een film afspeel op mijn laptop connect ik vaak met mijn telefoon als afstandsbediening. Ga op je telefoon naar verbindingen --> bluetooth --> externe besturing --> iTunes en verbind met je laptop. Ik weet alleen even niet of de iTunes hid al op de telefoon stond of niet. Anders is ie vast wel ergens te downloaden. De iTunes hid werkt ook met VLC en DVD player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

Helemaal super! Hij werkt perfect, thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:15:
[...]
Met mijn K700i werkt het ook gewoon. Als ik een film afspeel op mijn laptop connect ik vaak met mijn telefoon als afstandsbediening. Ga op je telefoon naar verbindingen --> bluetooth --> externe besturing --> iTunes en verbind met je laptop. Ik weet alleen even niet of de iTunes hid al op de telefoon stond of niet. Anders is ie vast wel ergens te downloaden. De iTunes hid werkt ook met VLC en DVD player.
De verschillende HID's zijn gratis te krijgen op www.salling.com. Om precies te zijn: hier.

Succes!

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

The - DDD schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:05:
[...]

Misschien een beetje late reactie, maar ik heb 2 jaar een iBook gebruikt, en deze nooit hoeven formatteren om de snelheid. Veel mee gedaan, veel software erop en eraf gehaald, maar het lijkt niet zo te vervuilen als een Windows installatie.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Een programma als superduper kan ook wekelijks incremental backups maken van je HD... dat scheelt alstie een keer crashed ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er een prog. voor de mac die de berichten van bijv. 3 mailadressen kan ontvangen in 1 mailbox? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Apple Mail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:43:
Bestaat er een prog. voor de mac die de berichten van bijv. 3 mailadressen kan ontvangen in 1 mailbox? :)
Mail.app inderdaad ("Wat heb je zelf geprobeerd?") zonder verdere configuratie, maar ook bv. Thunderbird (Global inbox) en vele anderen. Beetje vreemde vraag moet ik zeggen :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 07-12-2006 18:27 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb hotmail, gmail, en mijn studentenaccount. Nu wil ik 1 prog. openen waar ik deze mailtjes allemaal in ontvang. Met 'Mail' van Mac OS X is het wel gelukt om mijn gmail account ermee te verbinden. Maar dat is er maar 1 en meer kan niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:30:
Ja ik heb hotmail, gmail, en mijn studentenaccount. Nu wil ik 1 prog. openen waar ik deze mailtjes allemaal in ontvang. Met 'Mail' van Mac OS X is het wel gelukt om mijn gmail account ermee te verbinden. Maar dat is er maar 1 en meer kan niet.
Tja, gebruiken Hotmail en je studentenaccount gewoon POP of IMAP? Ik heb hier een eigen IMAP-account, mijn Gmail (POP3) en mijn .Mac mail netjes door elkaar staan (dan moet je in de linker kolom van Mail.app dus "Inbox" op het hoogste niveau aanklikken).

Oh, en voor het toevoegen van accounts doe je [appel]-[,], Accounts, en dan de plus links-onder in de dialog.

[ Voor 35% gewijzigd door Zpottr op 07-12-2006 19:24 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:55

Nietzman

Woei!

Nieuwere hotmail-accounts zijn sowieso niet met mailclients te lezen en er is ook een dikke kans dat men bij je opleiding het ook onmogelijk hebben gemaakt om je mail ergens anders dan in je browser uit te lezen, dat flikken ze ons op de Hanze in ieder geval wel, klutzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josverweij
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:30:
Voor je hotmail account kun je iig httpmail gebruiken. Die gebruik ik ook voor mn hotmail account. Werkt prima :)
Voor je uni-mail zul je toch even moeten zoeken of iig je universiteit noemen ;)
Aan de RuG kun je iig gewoon IMAP instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josverweij schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:15:
[...]

Voor je hotmail account kun je iig httpmail gebruiken. Die gebruik ik ook voor mn hotmail account. Werkt prima :)
Voor je uni-mail zul je toch even moeten zoeken of iig je universiteit noemen ;)
Aan de RuG kun je iig gewoon IMAP instellen.
Universiteit Twente
Ik heb dit wel xs.utwente.nl.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

http://www.snt.utwente.nl...ozilla-Thunderbird-NL.pdf is wellicht goeie inspiratie.
Of anders Google instellingen mail site:utwente.nl

offtopic:
BeeTB1, ik ben nog steeds erg benieuwd naar het antwoord op deze vraag! Kun je me vertellen wat er op je factuur/ bevestigingsmail staat?

Thanks!

[ Voor 16% gewijzigd door Zpottr op 07-12-2006 19:27 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:55

Nietzman

Woei!

josverweij schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:15:
Alleen bij oudere accounts. Nieuwere hotmailaccounts krijgen de mededeling dat ze Plus! oid aan moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 18:19
Weet iemand ook of de mailserver van Hanze vanaf buiten bereikbaar is?, en wat de host van deze mail server is..

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebytes op 07-12-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Gamebytes schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:38:
Weet iemand ook of de mailserver van Hanze vanaf buiten bereikbaar is?, en wat de host van deze mail server is..
/me verwijst naar een paar posts terug:
Nietzman schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:14:
Nieuwere hotmail-accounts zijn sowieso niet met mailclients te lezen en er is ook een dikke kans dat men bij je opleiding het ook onmogelijk hebben gemaakt om je mail ergens anders dan in je browser uit te lezen, dat flikken ze ons op de Hanze in ieder geval wel, klutzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
En nu is een vraagje over back-up tools...

Ik gebruik nu Apple Backup, ik vind het ruk. Teveel beperkingen. Wat is een goed alternatief? iBackup is leuk, maar kan niet incrementeel.

Wat ik wil? SCP is een must en incrementeel zou ook errug fijn zijn. Mag best een paar tientjes kosten zelfs. Maar opensource zou het mooiste zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

zoals al eerder aangegeven is superduper een prima tool; de compatibiliteit met DAT drives en dat soort dingen daar heb ik geen kaas van gegeten...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:45
Tangerine

Heerlijk om playlists voor onder het sporten mee samen te stellen!

Afbeeldingslocatie: http://www.potionfactory.com/themes/potionfactory/images/tangerine/ss_main.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
JeroenGans schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:00:
Tangerine

Heerlijk om playlists voor onder het sporten mee samen te stellen!

[afbeelding]
ik zag hem ook al op de TUAW weblog staan ja. Ziet er leuk uit, maar $25 vind ik wel duur voor zo'n programmaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar gebruik je dat dan voor? ik snap het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:52:
en waar gebruik je dat dan voor? ik snap het niet....
Ik denk om playlists te maken voor de iPod. Dit programma geeft namelijk de BPM (beats per minute) en de Bass aan.

Dus wil je snellere muziek tijdens het trimmen dan kies je voor een hogere BPM, Wil je de boxen in je foute golf GTI bij de plaatselijke Mac Donalds opblazen dan kies je voor een te hoge bass

Zoiets denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.. :) In dat geval zou het dus ook handig zijn voor een playlist op je shuffle..

Maar ik zou daar iig geen 25USD voor over hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:35:
Ok.. :) In dat geval zou het dus ook handig zijn voor een playlist op je shuffle..

Maar ik zou daar iig geen 25USD voor over hebben. 8)7
Ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik ben opzoek naar een stukje software voor mijn nieuwe lieve macbook. Ik heb hiervoor altijd gebruik gemaakt van een notebook die draaide op Windows en ik gebruikte een programma genaamd "KeyNote" om mijn aantekeningen in te maken op school. Ik kan geen alternatief vinden via google omdat apple zelf een programma genaamd keynote heeft, wat totaal iets anders is. Dus zoeken naar "keynote mac" of "keynote mac alternative" geeft geheel verkeerde resultaten. Vandaar mijn post in dit topic.

KeyNote is een soort van tekstverwerker waar je een heleboel 'documenten' in één bestand kan plaatsen. Deze documenten kan je vervolgens ordenen in directories en tijdens het bewerken van deze documenten kan je heel makkelijk en snel switchen tussen verschillende documenten. Een normale tekstverwerker of de standaard teksteditor voldoen niet hiervoor. Ook de software draaien in parallels vind ik geen optie.

Als dit niet duidelijk is wat ik zoek, heb ik hier onder nog een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.marree.be/keynotethumb.jpg

Ik hoop dat iemand een goed alternatief weet voor keynote :)
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
voodoopad misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Inderdaad, dat is vrijwel het zelfde lijkt me. Je zou ook KIT (Keep It Together) kunnen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 18:52
Journler is lijkt qua opzet ook wel op OneNote denk ik. En ander vergelijkbaar programma is Yojimbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Toevallig dat ik actief ben bij SNT die onderandere ondersteuning biedt voor studentenmail. Als je Apple Mail wil gebruiken, kan je heir een goede handleiding vinden:

http://www.snt.utwente.nl...xchange/Apple-Mail-NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
BlackMage schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:04:
Ik ben opzoek naar een stukje software voor mijn nieuwe lieve macbook. Ik heb hiervoor altijd gebruik gemaakt van een notebook die draaide op Windows en ik gebruikte een programma genaamd "KeyNote" om mijn aantekeningen in te maken op school. Ik kan geen alternatief vinden via google omdat apple zelf een programma genaamd keynote heeft, wat totaal iets anders is. Dus zoeken naar "keynote mac" of "keynote mac alternative" geeft geheel verkeerde resultaten. Vandaar mijn post in dit topic.

KeyNote is een soort van tekstverwerker waar je een heleboel 'documenten' in één bestand kan plaatsen. Deze documenten kan je vervolgens ordenen in directories en tijdens het bewerken van deze documenten kan je heel makkelijk en snel switchen tussen verschillende documenten. Een normale tekstverwerker of de standaard teksteditor voldoen niet hiervoor. Ook de software draaien in parallels vind ik geen optie.

Als dit niet duidelijk is wat ik zoek, heb ik hier onder nog een screenshot:
[afbeelding]

Ik hoop dat iemand een goed alternatief weet voor keynote :)
Bij voorbaat dank.
Omnioutliner?
http://www.omnigroup.com/applications/omnioutliner/

Welcome to OmniOutliner 3, an amazingly flexible program for creating, collecting, and organizing information. Give your creativity a kick start by using an application that's actually designed to help you think. It's like having an extra brain - one that doesn't keep losing the car keys.

You can use OmniOutliner's document structure to create hierarchies of main headings and subpoints that can be expanded and collapsed, which are immensely useful when it comes to brainstorming new ideas, drilling out specifics, and lining up steps needed to get everything done. But you aren't limited to outlines - you've got multiple columns, smart checkboxes, customizable popup lists, and an über-innovative styles system at your disposal.

Use OmniOutliner to draft to-do lists, create agendas, manage tasks, track expenses, take notes, plan events, write screenplays...and just about anything else you can think of.

It's a smarter way to write, a more productive way to stay organized. Whatever your project, OmniOutliner has the tools you need to get the job done.

Andere ideeen kan je misschien hier vinden:
http://www.macstudent.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb sinds kort een iMac en heb voor vrijwel alle oude Windows software vervanging gevonden, echter voor het afspelen van muziek ben ik nog op zoek naar een Winamp-like applicatie.

iTunes is niet echt mijn ding en ik kan nergens iets vinden wat gewoon eenvoudig een map muziek afspeeld en weinig desktopruimte inneemt. iTunes vind ik simpelweg onoverzichtelijk2 ;) Tot nu los ik het op door mijn muziek via Parallels en Winamp af te spelen en dat zou volgens mij veel makkelijker moeten kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
SmartDoDo schreef op zondag 10 december 2006 @ 01:02:
Ik heb sinds kort een iMac en heb voor vrijwel alle oude Windows software vervanging gevonden, echter voor het afspelen van muziek ben ik nog op zoek naar een Winamp-like applicatie.
Draai XMMS (Winamp kloon voor Linux) in X11. Dit kun je het makkelijkste bereiken door Fink en Fink commander te downloaden en vervolgens vanuit daar XMMS te installeren.
Vergeet niet dat je voor deze oplossing wel X11 zelf nodig hebt, deze staat als je hem nog niet geïnstalleerd hebt op de Apple install DVD.
Verder moet je na het installeren in XMMS even de audio port veranderen ... maar daar is genoeg over te vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTunes is niet echt mijn ding en ik kan nergens iets vinden wat gewoon eenvoudig een map muziek afspeeld en weinig desktopruimte inneemt. iTunes vind ik simpelweg onoverzichtelijk2 ;) Tot nu los ik het op door mijn muziek via Parallels en Winamp af te spelen en dat zou volgens mij veel makkelijker moeten kunnen :P
Is VLC een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb ik geprobeerd maar dat werkt enkel per muziekbestand. Ik wil gewoon een map met bepaalde muziek laten afspelen in een niet te overdadige applicatie. iTunes is me te massaal en ik heb er geen overzicht in. Al mijn muziek staat erin en een map muziek uitkiezen vind ik veel prettiger :)
uruviel359 schreef op zondag 10 december 2006 @ 01:10:
[...]

Draai XMMS (Winamp kloon voor Linux) in X11. Dit kun je het makkelijkste bereiken door Fink en Fink commander te downloaden en vervolgens vanuit daar XMMS te installeren.
Ik heb een poging gewaagd, maar dit is niet aan mij besteed. Ik snap van de faq's van die programma's al niets, laat staan hoe ze werken.

Het moet dus iets zijn wat gewoon makkelijk installeerbaar is, niet via Linuxlike commando's opgezet moet worden :)

[ Voor 39% gewijzigd door SmartDoDo op 10-12-2006 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op zondag 10 december 2006 @ 01:32:
[...]
Heb ik geprobeerd maar dat werkt enkel per muziekbestand. Ik wil gewoon een map met bepaalde muziek laten afspelen in een niet te overdadige applicatie. iTunes is me te massaal en ik heb er geen overzicht in. Al mijn muziek staat erin en een map muziek uitkiezen vind ik veel prettiger :)
Je kunt gewoon een map naar de playlist of het dock-icoon slepen, dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://img152.imagevenue.com/loc375/th_12733_Picture_3_122_375lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whkan
  • Laatst online: 05-07 05:01

Wellicht is Cog wat je zoekt. http://cogosx.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik heb audion3 ... een simpel en gratis progje dat mp3's afspeelt zonder ze aan library toe te voegen etc.. is geen ondersteuning meer voor.. maar je kan het proberen

http://www.panic.com/audion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Misschien hebben jullie wat aan DEVONnote om aantekeningen te beheren, meer informatie op:
http://www.devon-technolo...ucts/devonnote/index.html

Te downloaden vandaag (10 december) op:
www.macappaday.com/devonnote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 21:33
Vind ik Journler toch handiger. Deze werkt ook goed met alle media vanwege de iLife integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
The - DDD schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:48:
En nu is een vraagje over back-up tools...

Ik gebruik nu Apple Backup, ik vind het ruk. Teveel beperkingen. Wat is een goed alternatief? iBackup is leuk, maar kan niet incrementeel.

Wat ik wil? SCP is een must en incrementeel zou ook errug fijn zijn. Mag best een paar tientjes kosten zelfs. Maar opensource zou het mooiste zijn natuurlijk.
Ik heb volgens mij de ideale tool gevonden... :+)

Ik vond rsync al een zeer goede kandidaat voor een backup. Maar ik heb nu dus rdiff-backup gevonden. Het is een console command, maar dat boeit niet. Het is tunnelbaar over SSH en dat is dicht genoeg bij SCP voor mij. :D

Ik ga er is even flink mee prutsen om te kijken of het wat is. :P

http://www.nongnu.org/rdiff-backup/

Het neemt ook resource forks mee en werkt incrementeel. Wil alleen even goed testen hoe het werkt met falende hardware/netwerk verbindingen.

[ Voor 7% gewijzigd door The - DDD op 10-12-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die httpmail plug-in voor Mail van de vorige pagina werkt perfect! Het lukt me alleen niet om mijn Hogeschool Rotterdam Webmail ook in mail te ontvangen en te versturen. De POP instellingen die vroegah met Outlook Express wel werkten doen het in mail simpelweg niet. Iemand hier soms ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste Apple tweakers,

het knippen en plakken van mp3'tjes is iets wat ik vaak doe op mijn desktop pc. Nu ik langzamerhand alle (applicaties) wil verschuiven naar mijn macbook. Zoek ik een Freeware programmatje dat zorgt voor dat je kan knippen en liefst ook kan plakken in mp3-bestanden.

Guitar Band kan het volgens mij niet mee, (of is dat toch mogelijk?:S)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:29:
Hallo beste Apple tweakers,

het knippen en plakken van mp3'tjes is iets wat ik vaak doe op mijn desktop pc. Nu ik langzamerhand alle (applicaties) wil verschuiven naar mijn macbook. Zoek ik een Freeware programmatje dat zorgt voor dat je kan knippen en liefst ook kan plakken in mp3-bestanden.

Guitar Band kan het volgens mij niet mee, (of is dat toch mogelijk?:S)?

Alvast bedankt!
Audacity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal super! Werkt als een tiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
SmartDoDo schreef op zondag 10 december 2006 @ 01:32:
[...]

[...]
Ik heb een poging gewaagd, maar dit is niet aan mij besteed. Ik snap van de faq's van die programma's al niets, laat staan hoe ze werken.

Het moet dus iets zijn wat gewoon makkelijk installeerbaar is, niet via Linuxlike commando's opgezet moet worden :)
http://cogosx.sourceforge.net/

Nieuwste build (0.0.6 ??) heeft ook een file/folder side bar wat niet op de screenshots staat op de site zelf. Kijk maar eens op het forum daar.

Ik gebruik deze player ook voor mijn vinyl collectie die ik met geen mogelijkheid handig in itunes krijg.

[ Voor 15% gewijzigd door lowfi op 10-12-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

Die aantekening en documenten beheer programmas zijn wel leuk, maar ik vraag me het volgende af...

voor school werken we veel met projecten, heeft het voor mij dan zin om zo'n prog te gebruiken (ik ben dus maar 1 van de 8 die documenten levert) kost het dan ook niet moeite om het toch nog overzichtelijk te houden? daarbij veranderen de documenten allemaal veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Laatst online: 12-07 15:32
Backup tooltje wat ook wel leuk is: Déjà Vu.
http://www.propagandaprod.com/

Verder vond ik deze tools (Synchronize! Pro X): http://www.qdea.com/pages/downloads1.html#sprox
Maar ik heb ze nog niet getest.

Ik zoek nog steeds windows/apple sync tools waarmee ik niet alleen een backup heb maar ook op meerdere locaties en systemen met dezelfde (laatste versie) files aan de gang kan. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
Ik zoek een goede batch resize tool.
Eentje die de stand (portret of landscape) herkent van foto's die zo uit m'n camera komen (400D) (ik snap overigens nog niet precies hoe dat werkt, in Voorvertoning keert ie zel wel automatisch om, maar als ik de de map kijk staan de thumbnails niet goed (allemaal landscape) en een 'long edge' functie heeft. Ik gebruik nu namelijk eerst GraphicConverter om de afbeeldingen te scalen zodat de stand (portret of landscape) goed staat, maar GraphicConverter heeft weer geen 'long edge' functie dus vervolgens gebruik ik daar PhotoToolCM voor (die heeft weer geen portret/landscape herkenning).
Beetje omslachtig hè? 8)7

offtopic:
Waarom krijg ik trouwens bij een batch-resize van afbeeldingen met allemaal een 3888x2592 pixelverhouding soms afbeeldingen van 765x510 en soms van 765x509 :?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Voorvertoning moet je er nog even een Appeltje+S tegenaan gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Melkbus schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:58:
Ik zoek een goede batch resize tool.
Eentje die de stand (portret of landscape) herkent van foto's die zo uit m'n camera komen (400D) (ik snap overigens nog niet precies hoe dat werkt, in Voorvertoning keert ie zel wel automatisch om, maar als ik de de map kijk staan de thumbnails niet goed (allemaal landscape) en een 'long edge' functie heeft. Ik gebruik nu namelijk eerst GraphicConverter om de afbeeldingen te scalen zodat de stand (portret of landscape) goed staat, maar GraphicConverter heeft weer geen 'long edge' functie dus vervolgens gebruik ik daar PhotoToolCM voor (die heeft weer geen portret/landscape herkenning).
Beetje omslachtig hè? 8)7

offtopic:
Waarom krijg ik trouwens bij een batch-resize van afbeeldingen met allemaal een 3888x2592 pixelverhouding soms afbeeldingen van 765x510 en soms van 765x509 :?
Dit misschien iets?
http://wakaba.c3.cx/s/apps/xee.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze al de revue zijn gepasseerd, maar ik vind ze de moeite om te posten.Met deze twee apps kan je vanuit je luie zetel met je apple remote je hele mac besturen.

De twee apps doen fundamenteel hetzelfde maar zijn toch vrij verschillend.

Sofa Control
  • Traag in het laden
  • Grafisch minder mooi
  • Heel wat scripting mogelijkheden
  • $9,99
Remote Buddy
  • Snel
  • Grafisch veel aantrekkelijker
  • Maar minder mogelijkheid tot scripten
  • Normaalgezien 19,99€ maar voor de moment 9,99€
Ik heb zelf nog niet gekozen welke van deze twee apps ik in de toekomst wil gaan gebruiken.
Ze missen beide nog een feature die ik heel hard mis, namelijk de mogelijkheid om in DVD player met je remote je subs te kiezen.

Als jullie misschien andere alternatieven hebben of een oplossing voor m'n probleem hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 07:51:
Ik weet niet of deze al de revue zijn gepasseerd, maar ik vind ze de moeite om te posten.Met deze twee apps kan je vanuit je luie zetel met je apple remote je hele mac besturen.

De twee apps doen fundamenteel hetzelfde maar zijn toch vrij verschillend.

Sofa Control
  • Traag in het laden
  • Grafisch minder mooi
  • Heel wat scripting mogelijkheden
  • $9,99
Remote Buddy
  • Snel
  • Grafisch veel aantrekkelijker
  • Maar minder mogelijkheid tot scripten
  • Normaalgezien 19,99€ maar voor de moment 9,99€
Ik heb zelf nog niet gekozen welke van deze twee apps ik in de toekomst wil gaan gebruiken.
Ze missen beide nog een feature die ik heel hard mis, namelijk de mogelijkheid om in DVD player met je remote je subs te kiezen.

Als jullie misschien andere alternatieven hebben of een oplossing voor m'n probleem hoor ik dat graag.
Je hebt ook nog Mira, dat laatst gratis was bij www.macappaday.com. Ik heb die programma's die jij noemt nooit geprobeerd, dus ik kan het niet vergelijken, maar Mira doet het heel aardig. Je kan een menuutje oproepen om een ander programma te activeren (je kunt het menuutje zelf samenstellen), en je kunt per programma alle buttons zelf instellen. Dus ook keystrokes laten doen, scripts, en nog wat dingen...

Kost nu wel ongeveer $15, maar ik heb het dus gratis gedownload bij die macappaday actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Ma_rK schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:10:
Backup tooltje wat ook wel leuk is: Déjà Vu.
http://www.propagandaprod.com/

Verder vond ik deze tools (Synchronize! Pro X): http://www.qdea.com/pages/downloads1.html#sprox
Maar ik heb ze nog niet getest.

Ik zoek nog steeds windows/apple sync tools waarmee ik niet alleen een backup heb maar ook op meerdere locaties en systemen met dezelfde (laatste versie) files aan de gang kan. Suggesties?
Een Subversion repository? :S

Dat doe ik op dit moment en het werkt voor mijn werk documenten ideaal. Wel natuurlijk de repository regelmatig back-uppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:02:
Die httpmail plug-in voor Mail van de vorige pagina werkt perfect! Het lukt me alleen niet om mijn Hogeschool Rotterdam Webmail ook in mail te ontvangen en te versturen. De POP instellingen die vroegah met Outlook Express wel werkten doen het in mail simpelweg niet. Iemand hier soms ervaring?
Ik trek mijn popbox gewoon leeg met fetchmail?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het
* Noemen
* Bespreken
* Zoeken
van onmisbare tools en software voor je Mac.

Vragen naar een tool waarnaar je op zoek bent is toegestaan, maar het is *niet* de bedoeling hier je allerhande softwareproblemen te komen troubleshooten. Als je een probleem hebt, mag je daar een nieuw topic met degelijke topicstart voor openen :)