Kijk die wist ik nog nietAnoniem: 37526 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:35:
En eventueel kun je nog met Appeltje ` (~) van venster switchen
Niemand die er een programmatje voor weet?willy83 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:22:
Is er een programmatje wat net als EXIF viewer(in internet explorer) de EXIF info van een foto kan tonen maar dan in safari? Dus bv rechtermuis of een plaatje en dan show exif.

firefox ?willy83 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:01:
[...]
Niemand die er een programmatje voor weet?
nee geen idee..
Deze plek is te koop.
PhotoToolCM - 2.0 kan dat geloof ik.
Of het is gewoon de truc om de jpg in een apart venster te openen en dan Ctrl+Click:
Of het is gewoon de truc om de jpg in een apart venster te openen en dan Ctrl+Click:

[ Voor 24% gewijzigd door Je Moeder op 21-12-2006 15:50 ]
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Bedankt,Raveon schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:48:
PhotoToolCM - 2.0 kan dat geloof ik.
[afbeelding]
Zag er hoopvol uit, maar werkt helemaal niet bij mij, geen idee waarom niet. heb het al meerdere keren geprobeerd te installeren. Telkens na het verweideren van de plugin ook weer opnieuw opgestart maar wil niet lukken. Zowel niet in safari als bij een gewone jpg op de harde schijf.
dawuss, Kaspers, Flydesign en Raveon bedankt voor jullie medeleven :-) Die witch ga ik zeker checken en die appel combinaties kende ik ook nog niet allemaal.. Het is gewoon wennen, als unix gebruiker kan ik er redelijk mee uit de voeten, echter dit puntje is me een doorn in het oog.
Het klikken op vijf vakjes in een taakbalk gaat stukken sneller dan vijf keer op een F toets drukken en daarna het juiste venster(s) te vinden. Punt is dat ik de output van meerdere vensters voor me neus moet hebben (client server side) om te zien wat er voorbij flitst als ik ergens op een knop druk. Als ik dan weer een andere applicatie start zijn deze weer bedolven onder andere apps. Ik geef toe dat dit voor de gemiddelde mac gebruiker geen allerdaagse bezigheden zijn maar in mijn geval dus welAnoniem: 37526 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 01:04:
[...]
En hoe onderscheid je die met een taskbar ala windows? Doordat de titel anders is? Want met Expose krijg je ook de titel van het venster te zien
[ Voor 11% gewijzigd door salvador4 op 21-12-2006 19:23 ]
Anoniem: 37526
Ik alt-tab, command-tab, command-` of desnoods expose sneller dan jij op je item in de taakbalk kan klikkensalvador4 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:20:
[...]
Het klikken op vijf vakjes in een taakbalk gaat stukken sneller dan vijf keer op een F toets drukken en daarna het juiste venster(s) te vinden. Punt is dat ik de output van meerdere vensters voor me neus moet hebben (client server side) om te zien wat er voorbij flitst als ik ergens op een knop druk. Ik geef toe dat dit voor de gemiddelde mac gebruiker geen allerdaagse bezigheden zijn maar in mijn geval dus wel
Ik ben dan ook geen apple freakAnoniem: 37526 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:23:
[...]
Ik alt-tab, command-tab, command-` of desnoods expose sneller dan jij op je item in de taakbalk kan klikken
Anoniem: 149371
ik heb sinds 4 dagen een macbook, dat bevalt mij prima. Nu heb ik wat appez geinstalleerd enz. gewoon normaal computer gebruik en start de comp. langzamer op... Kun je de mac defragmenteren? (misschien wel veel te windows, maar ja...
) Of adviezen om dit tegen te gaan?
Apple start altijd wat traag op.. maar is snel als ie lang aanstaat..
(ik zet pb nooit uit.. altijd gewoon dicht en op standby = snel verder werken
<begin de discussie over of je je apple wel/niet uitzet>

mm als ik weet dat ik hem een tijdje later toch weer gebruik gaat hij op sleep, als ik hem vervoer in m'n sleef en ik gebruik hem daarna weer dan gaat hij in deep sleep (geeft hij in ieder geval geen warmte af), en als ik hem een tijdje niet ga gebruiken gewoon uit.
Anoniem: 136294
Ik was juist blij verrast door de opstart snelheid van mijn iMac:) gaat super snel, ook na installati evan de software
Bootcamp is voor mij de rede hem uit te zettenkaassouffle schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:29:
Apple start altijd wat traag op.. maar is snel als ie lang aanstaat..
Mijn Macbook boot gewoon razendsnel.
Maar laten we dat verder niet hier bespreken, het heeft niets met onmisbare tools of software voor je mac te maken
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Weet iemand een alternatief voor Canon RemoteCapture (camera bedienen terwijl die aan USB hangt) dat werkt onder Tiger?
Zoef
Firefox inderdaad, maar dan met FxIF: http://ted.mielczarek.org/code/mozilla/fxif/
FxIF (Firefox exIF) allows you to view the EXIF data contained in JPEG images from the convenience of your Firefox browser. Most digital cameras add this data to all images you take.
De reden waarom ik (nog steeds) niet dagelijks Safari gebruik, is het ontbreken van de vele nuttige add-ons die ik in FF op 3 verschillende platformen wel tot m'n beschikking heb...
This is my sick nature.
Weet iemand een app voor de Mac zoals Videoinspector voor Windows (http://www.kcsoftwares.com/?vtb), waarbij je snel de codec van een film kan achterhalen?
Voor degenen die hun keyboard willen schoonmaken, Keyboard cleaner (http://jan.prima.de/~jan/.../48-Keyboard-Cleaner.html) locked je toetsen en muis zodat je niks per ongeluk invoert tijdens het schoonmaken.
Voor degenen die hun keyboard willen schoonmaken, Keyboard cleaner (http://jan.prima.de/~jan/.../48-Keyboard-Cleaner.html) locked je toetsen en muis zodat je niks per ongeluk invoert tijdens het schoonmaken.
Ja daar zit ik ook mee..hbokh schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:05:
De reden waarom ik (nog steeds) niet dagelijks Safari gebruik, is het ontbreken van de vele nuttige add-ons die ik in FF op 3 verschillende platformen wel tot m'n beschikking heb...
Toch probeer ik soms weer Safari uit, maar met al die shareware plugins wordt ik er niet vrolijker van..
Anoniem: 124681
Ik gebruik nog steeds Camino als browser. Rete-snel, scaled grote images automatisch . . . perfect voor mij
Geinig programmaatje. Eigenlijk alleen zinvol voor mensen met een bluetooth toetsenbord. Voor wie de USB keyboard heeft is het nutteloos, daarvan trek je gewoon de stekker uit je macwhkan schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:19:
Overigens leent zo'n programma zich wel weer tot het uitvoeren van een practical joke
Voor de mensen met een bluetooth keyboard, daar zit een schakelaartje onderop 
Het is meer voor de notebooks van Apple.
Het is meer voor de notebooks van Apple.
En die locken hun os gewoon even...
Dit vind ik dus een nutteloos programma.
Dit vind ik dus een nutteloos programma.
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Ik zat meer te denken aan het uitzetten van de laptop. Schoonmaken wil je niet doen wanneer het ding aan staat. Water en elektronica kunnen prima samen zolang er maar geen stroom op staat!
Ik zou je toetsenbord eerder schoonmaken met een borsteltje en een busje perslucht, niet met waterppl schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:13:
Ik zat meer te denken aan het uitzetten van de laptop. Schoonmaken wil je niet doen wanneer het ding aan staat. Water en elektronica kunnen prima samen zolang er maar geen stroom op staat!
Maar dat is offtopic
Vuil dat los zit kun je op die wijze weghalen, daarmee maak je alleen niet echt je toetsen schoon. Dat doe je alleen middels een vochtig doekje en hooguit een beetje zeep (maar dan ook echt een beetje!). Iets aan computer schoonmaken resultaat vaak in niet werkende computers. Het is dan ook meer een stukje extra veiligheid om de mac tegen de gebruiker (lees: schoonmaker) te beschermen
Ik heb hier vaker gevraagd of iemand ideeen had om de voipbuster dienst te kunnen gebruiken in OSX. Ik heb nu zelf Xmeeting gevonden, een simpel klein programmaatje om mee te kunnen bellen. Het is jammer dat je tegenwoordig bij voipbuster pas gratis naar vaste telefoons kunt bellen nadat je wat tegoed hebt gekocht, maar het is nog steeds goedkoper dan Skype. (Heb zelf geen vaste telefoon, dus besparen op belminuten is altijd mooi)
Op de voipbuster site trouwens even de SIP instellingen opzoeken, invullen in XMeeting het voila...
Op de voipbuster site trouwens even de SIP instellingen opzoeken, invullen in XMeeting het voila...
Ik heb een vraag over aMSN:
Bij gebruik van dit programma versie 0.96 loopt hij regelmatig vast. (niet reageren meer)
Dit gebeurd bij meerdere gesprekken vaak of met cammen.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of een oplossing voor weten?
Groetjes
Erwin
Bij gebruik van dit programma versie 0.96 loopt hij regelmatig vast. (niet reageren meer)
Groetjes
Erwin
Het programma 'Image Capture' dat standaard al geinstalleerd is kan ook foto's nemen met de camera, je mist dan wel alle instellingen en de live preview. Met automator heb ik ooit eens een workflow gebouwd dat om de zoveel seconden een foto nam in Image Capture om de, maar dat was ook maar een hack die ik ergens ter plekke moest inbouwen.Zpottr schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:40:
Weet iemand een alternatief voor Canon RemoteCapture (camera bedienen terwijl die aan USB hangt) dat werkt onder Tiger?
Het Canon-programma werkt behoorlijk kut, maar je hebt wel veel meer mogelijkheden.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Heel erg appart maar Image Capture pakt m'n iSight gewoon niet
.
Gebruik dan meestal quicktime video, en dan maak ik met command+shift+4 een foto van de preview
.
Gebruik dan meestal quicktime video, en dan maak ik met command+shift+4 een foto van de preview
Anoniem: 190778
Hoe gerbuik jij de iSight me aMSN? Die werkt hier namelijk niet. Als iemand hier een oplossing voor weet zou dat ook wel fijn zijn...Erwinvz1 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:45:
Ik heb een vraag over aMSN:
Groetjes
Erwin
de enige mac msn client die ik ken die uitgaande cam ondersteund is Mercury.. hij capped ook netjes elke inkomende webcamstream enkel heeft hij bij uitgaande streams het probleem dat je beeld blauw is de zogenaamde blue bug de weten dat hij bestaat en er zou een oplossing voor bestaan bij de volgende release
www.weefab.com
Super tool!! hier was ik al naar op zoek! perfectRaveon schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:46:
Ik denk dat Witch wel wat voor je is.
Ever get sick of Apple's embedded applicationg switching functionality, which only allows you to switch between open applications as opposed to windows within those applications? Me to, which is why I started digging around for a replacement.
[afbeelding]
Enter Witch. This handy little Command-Tab alternative is incredibly customizable, elegant, and fast. It allows the user to switch between all open windows (even minimized and hidden windows), which are vertically displayed in an organization of your choosing (most recently used window, or grouped by application, etc.) Here is a screenshot from the Developer?s site:
Of zolas hierboven ook vermeld:
Iterm
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
aMSN 0.96 Final doet dat hier ook prima.Soul__assasin schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:26:
de enige mac msn client die ik ken die uitgaande cam ondersteund is Mercury.. hij capped ook netjes elke inkomende webcamstream enkel heeft hij bij uitgaande streams het probleem dat je beeld blauw is de zogenaamde blue bug de weten dat hij bestaat en er zou een oplossing voor bestaan bij de volgende release
Ik kan het niet zo gauw in dit topic vinden, maar hoe speel ik WMV bestanden in Firefox af? Of meer algemeen, wat is de vervanger voor de WMP plugin in XP/Firefox? Welke plugin kan ik hier het beste voor gebruiken?
Flip4Mac..... staat zelfs in de openingspost aangegeven. Er zit een verschil tussen niet in het topic kunnen vinden of helemaal niet zoeken!
Waar dan..Red schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:04:
Flip4Mac..... staat zelfs in de openingspost aangegeven.
Volgens mij staat flip4mac niet in de openingspost maar alleen VLC. Dat neemt niet weg dat het wel te vinden was, alleen lastig als je niet weet waarna je moet zoeken.Red schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:04:
Flip4Mac..... staat zelfs in de openingspost aangegeven. Er zit een verschil tussen niet in het topic kunnen vinden of helemaal niet zoeken!
Voor je iSight kun je toch gewoon Photo Booth gebruiken?Kaspers schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:38:
Heel erg appart maar Image Capture pakt m'n iSight gewoon niet.
Gebruik dan meestal quicktime video, en dan maak ik met command+shift+4 een foto van de preview.
Zoef
Ja inderdaad, overheen gekeken, bedankt!Zpottr schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:33:
Voor je iSight kun je toch gewoon Photo Booth gebruiken?
Ik was specifiek op zoek naar een plugin voor Firefox, dat Flip4Mac hier ook voor zorgt heb ik nergens kunnen vinden in dit topic :-)
Inderdaad, Red lult:
Red schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:04:
aMSN>>voorkeuren>>Tab Overigen>>Webcam instellen>>Webcaminstellingen aanpassen>>Anoniem: 190778 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:14:
[...]
Hoe gerbuik jij de iSight me aMSN? Die werkt hier namelijk niet. Als iemand hier een oplossing voor weet zou dat ook wel fijn zijn...
Bij tab Compression:
Component Video - CCIR-601 uyvy
Bij tab Source:
Built-in iSight
Dat stond zo bij mij standaard
Heb alleen port 6891 tot 6900 opengezet.
Wie weet er een simpel image edit/view programma, niet ImageJ. Meer in de trend van Irfanview onder Windows.
ImageWell?RD schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:41:
Wie weet er een simpel image edit/view programma, niet ImageJ. Meer in de trend van Irfanview onder Windows.
My fault dat Flip4Mac niet in de openingspost staat. Maar als je had gezocht in dit topic op WMV was je zeker Flip4Mac tegengekomen.TenshiNL schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:37:
Ik was specifiek op zoek naar een plugin voor Firefox, dat Flip4Mac hier ook voor zorgt heb ik nergens kunnen vinden in dit topic :-)
Sowieso, als je VLC (wat wel in de OP staat) goed configureert dan kan je ook voor FF WMV afspelen.
@ Kasper:
Dank je wel! Jij lult ook wel eens
Anoniem: 10300
Ik had hier al eens een topic over geopend maar ik ben er nog steeds naar op zoek. Een eenvoudige quicklaunch die altijd boven alle vensters blijft en waar je geen andere vensters onder kunt schuiven.
Vergelijk het maar wat met het windows start menu, maar dan iets korter.. (meer beos start menu eigenlijk) Ik wil 'm in de linkerbovenhoek van m'n scherm kunnen pinnen.
Ideaal om b.v. projectdocumenten in te zetten die je vaak nodig hebt, ze staan nu in het dock.. maar daar hou ik liever m'n applicaties in.
Dit idee: zie rechtsbovenin..
Vergelijk het maar wat met het windows start menu, maar dan iets korter.. (meer beos start menu eigenlijk) Ik wil 'm in de linkerbovenhoek van m'n scherm kunnen pinnen.
Ideaal om b.v. projectdocumenten in te zetten die je vaak nodig hebt, ze staan nu in het dock.. maar daar hou ik liever m'n applicaties in.
Dit idee: zie rechtsbovenin..

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 30-12-2006 16:16 ]
Ik heb heel wat application/doc-launchers gezien & geprobeerd, maar geen één voldoet aan al je eisen... dus ik denk eigenlijk dat wat je wilt niet bestaat.Anoniem: 10300 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:15:
Ik had hier al eens een topic over geopend maar ik ben er nog steeds naar op zoek. Een eenvoudige quicklaunch die altijd boven alle vensters blijft en waar je geen andere vensters onder kunt schuiven.
Het probleem is, dat wat jij wil is eigenlijk zo ongelofelijk simpel, dat het al in het OS zit. Al die andere launchers (voor zover ik ze ken) proberen daar dus uit te blinken d.m.v. rare effecten, moeilijke toeters en bellen etc. Niet juist zo basic als dit.. Je kan het proberen maar ik geef je weinig kans, waarom niet een Dock Separator na je apps en dan je bestanden, is dat geen beter idee?
Dit is btw post 1050, misschien een nieuw topic?
[ Voor 5% gewijzigd door stevenP op 30-12-2006 17:32 ]
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Waarom? MyReact trekt dit prima toch en iin 1 topic zoekt lekker makkelijk. Toch?stevenP schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:32:
Ken je het GoT Regelement niet?The - DDD schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:16:
[...]
Waarom? MyReact trekt dit prima toch en iin 1 topic zoekt lekker makkelijk. Toch?
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Deel 3 is open. Laten we daar verder gaan.stevenP schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:32:
[...]
Ken je het GoT Regelement niet?Normaliter wordt er na 1000 posts een nieuw topic geopend, juist om het een beetje overzichtelijk te houden en dat je dingen terug kan vinden..
Onmisbare tools / software - Deel 3
[ Voor 13% gewijzigd door iworx op 30-12-2006 20:51 ]
This space intentionally left blank.
^^
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het
* Noemen
* Bespreken
* Zoeken
van onmisbare tools en software voor je Mac.
Vragen naar een tool waarnaar je op zoek bent is toegestaan, maar het is *niet* de bedoeling hier je allerhande softwareproblemen te komen troubleshooten. Als je een probleem hebt, mag je daar een nieuw topic met degelijke topicstart voor openen :)
Dit topic is bedoeld voor het
* Noemen
* Bespreken
* Zoeken
van onmisbare tools en software voor je Mac.
Vragen naar een tool waarnaar je op zoek bent is toegestaan, maar het is *niet* de bedoeling hier je allerhande softwareproblemen te komen troubleshooten. Als je een probleem hebt, mag je daar een nieuw topic met degelijke topicstart voor openen :)