Uuh, is dat niet voor programma codeEen Subversion repository?
Dat doe ik op dit moment en het werkt voor mijn werk documenten ideaal. Wel natuurlijk de repository regelmatig back-uppen.
Hoeft niet, het kan alleen af en toe een beetje verrot werken met bundles. Keynote files wordt je niet blij van in SubVersion. Keynote dondert elke keer de subversion meta data weg.
Ikzelf doe het al jaren. Best handig om na te kunnen gaan wat ik vorig jaar kerst op mijn verlanglijstje had staan.
Is er een tooltje om in frontrow subs te laten zien?
Aangezien het even over frontrow gaat: bestaat er een manier om films die op een shared locatie(mijn dataserver) ook af te spelen via frontrow? Nu werkt dit namelijk enkel met films die in mn films map staan
Als je in de Movies-directory nu een alias maakt naar die netwerkserver?MYST schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:15:
Aangezien het even over frontrow gaat: bestaat er een manier om films die op een shared locatie(mijn dataserver) ook af te spelen via frontrow? Nu werkt dit namelijk enkel met films die in mn films map staan
Zoef
Of een playlist laten verwijzen naar een andere locatie?
CVS was dat ook al niet
CVS is prima geschikt voor text files enzo, zoals broncode maar voor binary files is het absoluut niet geschikt omdat het daar niet mee kan omgaan. Subversion komt hierbij om de hoek kijken. Die binary support is 1 van de dingen die subversion beter wilde doen dan CVS (wat ze overigens ook goed gelukt is). Subversion wordt dus heel vaak toegepast als versiebeheersysteem bij projecten of dat nou programmeerprojecten zijn (waarbij Trac dan een hele goede optie is) of projecten waarbij alleen tekst documenten worden opgeleverd (en dan valt Trac ook prima in te zetten). Met Trac combineer je overigens zaken als subversion, een wiki en projectmanagement stuff met elkaar tot 1 website.
Deze post gevonden omdat ik me nogsteeds ergerde aan het feit dat het uitpakken van rar/zip/etc een ramp was met de bekendere software. Deze utility is echt top
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 149371
Bestaat er een tool voor Mac os x, zoals daemon tools voor windows was? Dus een prog. die een virtuele schijf aanmaakt, waarmee je images(bijv. iso) kon openen zonder ze te branden.
En wat doen jullie met een map(dvd-rip) waarin video(.vob bestanden) en audio(hierin zit niets) mappen inzit. Moet dit perse op een dvd worden gebrand om het te bekijken of?
En wat doen jullie met een map(dvd-rip) waarin video(.vob bestanden) en audio(hierin zit niets) mappen inzit. Moet dit perse op een dvd worden gebrand om het te bekijken of?
Burn en ToastIT hebben toch beide gewoon een mount functie? Ik kan trouwens die bestanden gewoon afspelen met VLC of Mplayer
Anoniem: 37526
Is standaard in OS X ingebouwdAnoniem: 149371 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:44:
Bestaat er een tool voor Mac os x, zoals daemon tools voor windows was? Dus een prog. die een virtuele schijf aanmaakt, waarmee je images(bijv. iso) kon openen zonder ze te branden.
Daar heb je VLC Player voor: File > Open File > Disc > VIDEO_TS directory > Mapje aanklikken.En wat doen jullie met een map(dvd-rip) waarin video(.vob bestanden) en audio(hierin zit niets) mappen inzit. Moet dit perse op een dvd worden gebrand om het te bekijken of?
Ook met een volledige map? Thx, goede tip.lowfi schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:50:
drag n drop werkt ook
Hoezo moeilijk doen? Ik gebruik gewoon altijd Apple's DVD Player, werkt prima 
File > Open DVD Media
File > Open DVD Media
Rookworst zonder R is ook worst.
Wat voor codecs gebruiken jullie om zoveel mogelijk verschillende filmpjes te bekijken?
Dvix en xvid enzo
Dvix en xvid enzo
Geen codecs; gewoon FLVGUZA schreef op donderdag 14 december 2006 @ 01:45:
Wat voor codecs gebruiken jullie om zoveel mogelijk verschillende filmpjes te bekijken?
Dvix en xvid enzo
Deze plek is te koop.
Perian is een goede als je Quicktime support wilt. Perian is een verzameling codecs voor Quicktime. Dat houdt in dat je ook in iMovie enzo dergelijke bestanden kunt gebruiken.
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Om een divx film te kijken gebruik jij flash video ??
VLC speelt gewoon divx/xvid... geen codecs verder nodig
[ Voor 12% gewijzigd door kaassouffle op 14-12-2006 13:02 ]
Omdat Apple's DVD Player te weinig functies heeft ten opzichte van VLC Player.BezurK schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:20:
Hoezo moeilijk doen? Ik gebruik gewoon altijd Apple's DVD Player, werkt prima
File > Open DVD Media
Vandaag gratisch bij MacAppAday...
ShadowBurn
Schijnt een erg goede brandprogramma, programma krijg je helemaal gratis van MacAppAday, de volgende update's zitten daar niet bij, programma is volledig bruikbaar dus geen demo
ShadowBurn
Schijnt een erg goede brandprogramma, programma krijg je helemaal gratis van MacAppAday, de volgende update's zitten daar niet bij, programma is volledig bruikbaar dus geen demo
Zoals? Als het puur om het spelen van een DVD gaat voldoet hij voor mij toch prima hoor? Ik zou niet weten wat ik mis eigenlijk...Anoniem: 37526 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:09:
[...]
Omdat Apple's DVD Player te weinig functies heeft ten opzichte van VLC Player.
Rookworst zonder R is ook worst.
Waar zal ik beginnen? Het feit dat je geen screenshots kan nemen (correctie: Het feit dat de printscreen functionaliteit in OS X compleet uitgeschakeld word!(, of het feit dat je de aspect ratio niet (handig) kan veranderen?BezurK schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:50:
[...]
Zoals? Als het puur om het spelen van een DVD gaat voldoet hij voor mij toch prima hoor? Ik zou niet weten wat ik mis eigenlijk...
Veel leuke apps voor weinig geld
http://www.macheist.com
Delicious Library, Shapeshifter, Disco, Newsfire ... allemaal voor 1 pakketprijs van $49
Als ze aan de $100K zitten komt er Textmate bij.
25% van de opbrengst gaat naar goede doelen.
Delicious Library, Shapeshifter, Disco, Newsfire ... allemaal voor 1 pakketprijs van $49
This space intentionally left blank.
Heeft iemand enig idee of er ook een progje voor de Mac is dat een menu ala DragThing onder je muis zet zodra je een bepaalde toetsencombo indrukt?
Hmm ja, ik zit er ernstig over te twijfelen dit te doen. Zeker als je via PayPal betaald, want dan krijg je tenminste de echte wisselkoers zonder genaaid te worden door de CC maatschappij.dot.K schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:37:
Maar goed, is het echt for real? En hoe lang duurt die actie nog?
Het zijn eigenlijk net allemaal apps waarvan ik zoiets heb van, ja leuk, maar anders zou ik het ook niet gekocht hebben. (TextMate heb ik al, als je TextMate niet hebt, dan zou ik zeker er voor gaan als de 100.000 gepaseerd wordt.)
[ Voor 15% gewijzigd door The - DDD op 15-12-2006 09:43 ]
Ik wacht alleen nog op de serial van shapeshifter (had ik al een keer gekocht) en die van newsfire.
Ik heb meegedaan, en het grootste deel van de registratiecodes is binnen; de rest verwacht ik vandaag. Het zijn allemaal volledige versies. Het loopt nog bijna 3 dagen.The - DDD schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:19:
Ik was positief verrast toen ik een paar programma's uitprobeerde:Het zijn eigenlijk net allemaal apps waarvan ik zoiets heb van, ja leuk, maar anders zou ik het ook niet gekocht hebben. (TextMate heb ik al, als je TextMate niet hebt, dan zou ik zeker er voor gaan als de 100.000 gepaseerd wordt.)
• Ik was al langer op zoek naar iets als Devon Think, dus die maakte het al meteen de moeite waard. Geweldig programma voor een recovering chaotic als ik, heb er al een berg info inzitten uit wat eerst een stapel losse bestanden was. De manier waarop het gewoon werkt zonder in de weg te zitten is lastig te omschrijven.
• Enigmo blijkt een erg leuk puzzelspel te zijn, met behoorlijk lastige problemen.
• FotoMagico is al in gebruik, iPhoto is toch wel wat beperkt. Wat je met dit programma makkelijk voor elkaar krijgt is echt bijzonder, zeker vergeleken met programma's die ik hiervoor onder Windows heb gebruikt (bv. Magix-rommel). Zou er niet de volle prijs (tachtig dollares!!) voor hebben betaald, maar zeker wel een paar tientjes.
• NewsFire is mooi en handig, alleen gebruikte ik (nog) geen RSS :-) Nu aan het testen of ik het handiger vind dan af en toe wat sites afstruinen.
• TextMate: Als het beschikbaar komt ga ik dat zeker gebruiken, anders zie ik mezelf nog wel een losse licentie kopen. Heel krachtig programma.
• Delicious Library werkt erg goed voor CD's en mijn collectie zit er ook al in; de iSight-scan functie werkt heel redelijk. Ik zou er de volle mep niet voor hebben betaald maar ben er wel blij mee. Spotlight-integratie werkt erg goed.
• Shapeshifter ga ik niet gebruiken, Disco is vooral leuk vanwege het uiterlijk, RapidWeaver zal ik een enkele keer gebruiken, iClip is een van de drie clipboard managers die ik nog moet proberen (met 2 van de MAAD-apps) dus wie weet.
Al met al vond ik het de moeite waard voor krap 40 Euro, waarvan een tientje naar een goed doel.
Zoef
Hmm, toch nog maar is een dagje over nadenken. Enne, als ik hem koop, en textmate komt beschikbaar. Dan kan ik die textmate serial wel verkopen aan iemand hier voor een paar euro. Want een textmate licentie heb ik al.
Of krijg ik nu een mod break?
Of krijg ik nu een mod break?
Nee... disco en shapeshifter had ik ook al die mag je gewoon aan iemand anders geven.
Maar daar heb je toch allemaal trials van?dot.K schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:37:
Hehe, ook met Paypal word je opgelicht wat de wisselkoers betreftThe - DDD schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:19:
[...]
Hmm ja, ik zit er ernstig over te twijfelen dit te doen. Zeker als je via PayPal betaald, want dan krijg je tenminste de echte wisselkoers zonder genaaid te worden door de CC maatschappij.
Het zijn eigenlijk net allemaal apps waarvan ik zoiets heb van, ja leuk, maar anders zou ik het ook niet gekocht hebben. (TextMate heb ik al, als je TextMate niet hebt, dan zou ik zeker er voor gaan als de 100.000 gepaseerd wordt.)
Tuurlijk, het is stuk voor stuk shareware. Wat wil je daar mee zeggen dan?Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:12:
Maar daar heb je toch allemaal trials van?
Zoef
Dan installeer je gewoon de trial, en na 30 dagen uninstall je hem, en installeer je opnieuw de trialZpottr schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 11:40:
[...]
Tuurlijk, het is stuk voor stuk shareware. Wat wil je daar mee zeggen dan?
Eh... het is zo simpel. Ik heb eergister nog Unison en TextMate zo gereset naar respectievelijk 15 en 30 dagen
Probeer dat ook maar eens met devonthink en delicious library.
50$ is natuurlijk ook niet veel voor zoveel apps
Over handig gesproken! 
De nieuwe generatie iPodmanagers vanuit Finder. *Copieer muziek van je iPod naar je pc*
iPodDisk

Je kan zo heel gemakkelijk als een mounted disk door je iPod bladeren, met spotlight zoeken etc alsof het een netjes geordende schijf is!
Check ook de website
De nieuwe generatie iPodmanagers vanuit Finder. *Copieer muziek van je iPod naar je pc*
iPodDisk

Je kan zo heel gemakkelijk als een mounted disk door je iPod bladeren, met spotlight zoeken etc alsof het een netjes geordende schijf is!
Check ook de website
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Dank voor deze link. Heb eigenlijk niet vaak dat ik iets van mn ipod af wil halen, maar dit ziet eruit als een mooie oplossing. Vooral door die integratie met finder...stevenP schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:59:
Over handig gesproken!
iPodDisk
[afbeelding]
Check ook de website
Zoals zo vaak al genoemt is in dit topic... lees even een stukje door van dit topic en je krijgt vele antwoorden... (VLC, Mplayer,...)
Met een programmaAnoniem: 149371 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:30:
Wat gebruiken jullie om .avi bestanden te openen?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
oke,oke. sorry, ben nogal lui van aard
. Ik ga nu opzoek naar een prog. voor .rar/.zip bestanden.
stuffitAnoniem: 149371 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:46:
oke,oke. sorry, ben nogal lui van aard. Ik ga nu opzoek naar een prog. voor .rar/.zip bestanden.
[ Voor 9% gewijzigd door Eswip op 15-12-2006 15:48 ]
ik heb untar gevonden in dit topic, werkt goed.
Maar hoe stel ik VLC als standaardplayer in. Nu is het Quicktime het, heel irritant...
Maar hoe stel ik VLC als standaardplayer in. Nu is het Quicktime het, heel irritant...
Komop, is dat zo lastig? Google my friend, google!Anoniem: 149371 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:25:
ik heb untar gevonden in dit topic, werkt goed.![]()
selecteer een .avi bestand, rechtermuisklik -> show info. Daar kan je instellen met welke app hij geopend moet worden en dan het knopje 'apply to all'. voor de NL versie van OSX kan je zelf wel de bijpassende vertaling bedenken?
Ja hehe. Waarom haal je dan niet meteen een serial van internet, stuk makkelijker en net zo netjes. En dan heb je ook nog de applicaties die het simpelweg minder goed doen i ongeregistreerde versie (minder features, beperkte exportmogelijkheden, etc. etc.)Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:03:
Eh... het is zo simpel. Ik heb eergister nog Unison en TextMate zo gereset naar respectievelijk 15 en 30 dagen
Zoef
appzapper draaienlowfi schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:09:
Probeer dat ook maar eens met devonthink en delicious library.
en textmate is ook unlocked op macheist 
Ik ga ook maar eens aanschaffen.
Ik ga ook maar eens aanschaffen.
Van klussen krijg je grijze haren
Ik heb is wat gegoogled naar dat macheist gebeuren. Daar wordt je niet blij van als deelnemer met een shareware app. Schijnbaar zijn de makers van die programma's ingekocht voor fixed prices ongeacht het aantal licenties wat uitgegeven wordt.
Ook ben ik benieuwd of je echt volwaardige licenties krijgt met dit spul. Er wordt 25 procent gedoneerd aan goede doelen. Maar als je gaat doorrekenen hoeveel geld de bedenkers van macheist opstrijken. Niet te zuinig inmiddels. Dat is echt meer dan 50 procent met de huidige inkomsten. Hoe meer macheists er verkocht worden, hoe meer die lui procentueel binnen halen van het totaal. Krijg er toch een beetje een vieze smaak van in mijn mond.
Iemand enig idee wat voor licenties je krijgt als je deze bundel koopt? Want met AppADay kreeg je vaak promo licenties die locked waren op 1 specifieke versie van de betreffende software.
Meer info: http://daringfireball.net/2006/12/iniquities_of_the_selfish
http://macheist.com/forums/viewtopic.php?pid=30104 (hoewel dit over de heisrt apps gaat, een of ander zoekspelletje waarvan er nu nog 1 niet gestart is)
Oh ja, mij draait het dus vooral om de volwaardigheid van de licenties.
Ook ben ik benieuwd of je echt volwaardige licenties krijgt met dit spul. Er wordt 25 procent gedoneerd aan goede doelen. Maar als je gaat doorrekenen hoeveel geld de bedenkers van macheist opstrijken. Niet te zuinig inmiddels. Dat is echt meer dan 50 procent met de huidige inkomsten. Hoe meer macheists er verkocht worden, hoe meer die lui procentueel binnen halen van het totaal. Krijg er toch een beetje een vieze smaak van in mijn mond.
Iemand enig idee wat voor licenties je krijgt als je deze bundel koopt? Want met AppADay kreeg je vaak promo licenties die locked waren op 1 specifieke versie van de betreffende software.
Meer info: http://daringfireball.net/2006/12/iniquities_of_the_selfish
http://macheist.com/forums/viewtopic.php?pid=30104 (hoewel dit over de heisrt apps gaat, een of ander zoekspelletje waarvan er nu nog 1 niet gestart is)
Oh ja, mij draait het dus vooral om de volwaardigheid van de licenties.
[ Voor 6% gewijzigd door The - DDD op 16-12-2006 12:08 ]
De TextMate licentie is in ieder geval niet gelijk aan een los gekochte licentie. Met een losse licentie heb je namelijk recht op de 2.0 versie (nieuwe Leopard versie). Met de MacHeist licensie moet je daar voor betalen, je krijgt echter wel 60% korting.
Van de andere programma weet ik niets van een beperktere licentie maar het zou me niet verbazen als een paar andere licenties ook beperkt zijn.
De verdeling van de opbrengsten is trouwens wel slecht voor de ontwikkelaars. Zoals op daringfireball te lezen was krijgen ze namelijk een vast bedrag, onafhankelijk hoeveel mensen de bundle kopen.
Van de andere programma weet ik niets van een beperktere licentie maar het zou me niet verbazen als een paar andere licenties ook beperkt zijn.
De verdeling van de opbrengsten is trouwens wel slecht voor de ontwikkelaars. Zoals op daringfireball te lezen was krijgen ze namelijk een vast bedrag, onafhankelijk hoeveel mensen de bundle kopen.
Omdat je dan illegaal bezig bent, daarom. En als ik 39 euro kan besparen door iedere maand even vijf minuutjes moeite te doen, dan is dat het zeker waard.Zpottr schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 01:33:
[...]
Ja hehe. Waarom haal je dan niet meteen een serial van internet, stuk makkelijker en net zo netjes. En dan heb je ook nog de applicaties die het simpelweg minder goed doen i ongeregistreerde versie (minder features, beperkte exportmogelijkheden, etc. etc.)
De MacHeist discussie mag trouwens verder in Alles over MacHeist
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
(Dawuss, omdat dit in het algemeen over shareware gaat en niet specifiek over MH antwoord ik in deze thread.)
Het probleem is, dat de auteur de rechten heeft op het programma. Dat programma mag jij uitsluitend kopieren, gebruiken, etc. onder de voorwaarden van de auteur; geeft een auteur jou namelijk geen toestemming hiervoor, dan treedt gewoon het basis-auteursrecht in werking wat oa. betekent dat jij software niet op je systeem mag installeren/kopieren.
Als een developer aangeeft dat je een 30 day trial krijgt dan mag je het programma dus onder die voorwaarde op je machine zetten. Als jij een 'truukje' kent om een technische beperking te omzeilen is dat leuk voor je maar maak jezelf alsjeblieft niet wijs dat dat plots 'legaal' zou zijn. Je bent duidelijk buiten de grenzen getreden die de rechthebbende gesteld heeft en dus heb je geen toestemming meer van diezelfde rechthebbende.
Als jij echt denkt dat je zo legaal bezig bent wens ik je veel plezier, maar het is natuurlijk onzin.Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:50:
Omdat je dan illegaal bezig bent, daarom. En als ik 39 euro kan besparen door iedere maand even vijf minuutjes moeite te doen, dan is dat het zeker waard.
Het probleem is, dat de auteur de rechten heeft op het programma. Dat programma mag jij uitsluitend kopieren, gebruiken, etc. onder de voorwaarden van de auteur; geeft een auteur jou namelijk geen toestemming hiervoor, dan treedt gewoon het basis-auteursrecht in werking wat oa. betekent dat jij software niet op je systeem mag installeren/kopieren.
Als een developer aangeeft dat je een 30 day trial krijgt dan mag je het programma dus onder die voorwaarde op je machine zetten. Als jij een 'truukje' kent om een technische beperking te omzeilen is dat leuk voor je maar maak jezelf alsjeblieft niet wijs dat dat plots 'legaal' zou zijn. Je bent duidelijk buiten de grenzen getreden die de rechthebbende gesteld heeft en dus heb je geen toestemming meer van diezelfde rechthebbende.
Zoef

URL: http://www.xtralean.com/IWOverview.html
En er is ook een "ImageWell V3 User Guide"
URL: http://xtralean.com/IWManual3/index.html
[ Voor 3% gewijzigd door hbokh op 16-12-2006 22:23 . Reden: img align=left ]
This is my sick nature.
Dus, ik mag de TextMate trial maar op 1 machine draaien, in mijn complete leven, voor 30 dagen? Wil je dat zeggen?Zpottr schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:07:
(Dawuss, omdat dit in het algemeen over shareware gaat en niet specifiek over MH antwoord ik in deze thread.)
[...]
Als jij echt denkt dat je zo legaal bezig bent wens ik je veel plezier, maar het is natuurlijk onzin.
Het is overigens geen truukje om de trial te resetten, het is simpelweg opnieuw beginnen, een schone lei.
Verder heb ik het woord "legaal" verkeerd geformuleerd, ik bedoelde natuurlijk dat er bij een strafrechtelijke inbeslagname van mijn Macbook niets illegaals te vinden is, in tegenstelling tot wanneer hij geregistreerd is met een serial onder de naam "uBeR WaReZ TeAm"
Wat is imagewell:hbokh schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:18:
[afbeelding]Gisteren is ImageWell V3 vrij gegeven!
URL: http://www.xtralean.com/IWOverview.html
En er is ook een "ImageWell V3 User Guide"
URL: http://xtralean.com/IWManual3/index.html
Fast & Easy Image Editing...and it's completely free. ImageWell is a small, but powerful, image editing application that lets you quickly resize, crop, watermark, edit your images and then upload them to the web, save to your computer or email them to a friend.
Macworld noemde het 'a bloggers best friend'
Ik gebruik het ook regelmatig, net ff wat fijner dan wachten totdat Photoshop is opgestart (al scheelt dat met CS3 wel enorm)
Anoniem: 136294
nuttige tips. Mijn ervaring is dat unarchiver beter werkt dan unrarX die ik ervoor gebruikte, textmate is ook een zeer handig programma, voor mijn latex en java files en imagewell voor bewerking van plaatjes..tjop
http://www.macsanta.com/
20% korting op een hoop shareware apps. Natuurlijk alleen voor de mensen die niet elke 30 dagen hun app opnieuw willen installeren...............
20% korting op een hoop shareware apps. Natuurlijk alleen voor de mensen die niet elke 30 dagen hun app opnieuw willen installeren...............
Anoniem: 147672
Weet er iemand als je een externe hard drive, geformat als FAT32, op OS 9 kunt gebruiken? En weet er iemand als er een simpel muziek programmatje bestaat die mp3's afspeeld op OS9?
Great find -- bedankt!lowfi schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:32:
http://www.macsanta.com/
This space intentionally left blank.
Weet niet of dit helemaal het juiste topic is, maar ik vind het overdreven om er een nieuw topic over te maken.
Ik krijg als het goed is vandaag of morgen mijn nieuwe iMac. Een klasgenoot die haat het om dingen via chatprogramma's te bespreken (als we studie overleg hebben) en hij wil graag dat ik skype gebruik. Op de PC wil ik sowieso geen skype hebben wegens de relatie: kazaa -> spyware -> adware -> whatever.
Hij zegt echter dat je hier geen last van hebt op de mac. Maar zitten er dan helemaal geen nadelen aan skype op de mac?
Ik heb lopen googelen en op de site van skype staat er dat er helemaal geen spyware etc bij skype zit, ook niet op de PC versie. Ik vind dit echter zeer ongeloofwaardig. Gebruiken jullie skype? Hebben jullie gehoord over eventuele spy/ad/malware achtige nadelen?
Ik krijg als het goed is vandaag of morgen mijn nieuwe iMac. Een klasgenoot die haat het om dingen via chatprogramma's te bespreken (als we studie overleg hebben) en hij wil graag dat ik skype gebruik. Op de PC wil ik sowieso geen skype hebben wegens de relatie: kazaa -> spyware -> adware -> whatever.
Hij zegt echter dat je hier geen last van hebt op de mac. Maar zitten er dan helemaal geen nadelen aan skype op de mac?
Ik heb lopen googelen en op de site van skype staat er dat er helemaal geen spyware etc bij skype zit, ook niet op de PC versie. Ik vind dit echter zeer ongeloofwaardig. Gebruiken jullie skype? Hebben jullie gehoord over eventuele spy/ad/malware achtige nadelen?
Ik gebruik skype op mijn MBP en heb helemaal nergens last van. Werkt eigenlijk heel goed met webcam en audio tegelijk, msn ondersteund dat nog niet eens.
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
Anoniem: 147672
lol, er zit helemaal geen spyware in skype, waar haal je die belachelijke info vandaan?ViRaX schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:56:
Weet niet of dit helemaal het juiste topic is, maar ik vind het overdreven om er een nieuw topic over te maken.
Ik hoorde die verhalen en ik weet zeker dat ik ooit op de skype site geweest ben en dat er toen iets stond in de trant van: we hebben geen spyware en dit en dat. We doen alleen zus en zo (en dat had ook met gegevens verstrekken te maken maar dat kan ik nu niet meer vinden).
En skype is toch ook van de makers van kazaa? Was dat niet ook een programma van hun dat helemaal vol gestopt zat met bende om gegevens te achterhalen / spy / adware? Vind het niet eens zo'n gekke redenatie aangezien skype ook succesvol is.
Maar goed, ik weet het ook niet verder, vandaar dat ik het hier post aangezien jullie de experts zijn (hoop ik)
En skype is toch ook van de makers van kazaa? Was dat niet ook een programma van hun dat helemaal vol gestopt zat met bende om gegevens te achterhalen / spy / adware? Vind het niet eens zo'n gekke redenatie aangezien skype ook succesvol is.
Maar goed, ik weet het ook niet verder, vandaar dat ik het hier post aangezien jullie de experts zijn (hoop ik)
Ik ben op zoek naar een handig programmatje waarmee ik een fragmentje uit een stuk muziek kan knippen en weer opslaan als mp3. Ik heb geprobeerd te zoeken, maar ik gebruik niet de juiste termen vrees ik.
Kun je gewoon Audicity voor gebruiken. Is nog gratis ook.
Check hier de help/tutorials: http://audacity.sourcefor...utorial_ed_beginner2.html
Check hier de help/tutorials: http://audacity.sourcefor...utorial_ed_beginner2.html
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Heb nooit last gehad van spyware in skype, op de PC of Mac. Gebruik het nu op de mac ook, en het werkt prima. Zoals iemand ook al zei met webcam support.ViRaX schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:33:
Ik hoorde die verhalen en ik weet zeker dat ik ooit op de skype site geweest ben en dat er toen iets stond in de trant van: we hebben geen spyware en dit en dat. We doen alleen zus en zo (en dat had ook met gegevens verstrekken te maken maar dat kan ik nu niet meer vinden).
Het zou natuurlijk nog mooier als voipbuster er voor de mac zou zijn (gratis bellen naar vaste telefoons in veel landen), maar dat zit er geloof ik voorlopig niet in...
Bedankt
. Ga ik zo even lekker mee prutsen.
Ik geil even verder op Synergy! Wat een app 
Ik heb 't nu geinstalleerd op de pc's hier, die staan allemaal hendig dicht bij elkaar en ik moest regelmatig van plek verwisselen, nu dus niet meer!
Heerlijk! Helemaal het matrix en Swordfish gevoel, nu nog die screensaver van swordfish en ik ben helemaal compleet
Ik heb 't nu geinstalleerd op de pc's hier, die staan allemaal hendig dicht bij elkaar en ik moest regelmatig van plek verwisselen, nu dus niet meer!
Heerlijk! Helemaal het matrix en Swordfish gevoel, nu nog die screensaver van swordfish en ik ben helemaal compleet
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Fission doet dat losless. Jammer genoeg niet gratisNitai schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:45:
Hoi,
Het is fijn als itunes mp3 netjes via lame importeerd. Vandaar het tooltje itunes-lame en de instructies om een intel-geoptimaliseerde binary van lame te installeren.
Het is fijn als itunes mp3 netjes via lame importeerd. Vandaar het tooltje itunes-lame en de instructies om een intel-geoptimaliseerde binary van lame te installeren.
Er zit geen spyware in Skype maar als je nou eens de licentievoorwaarden leest voordat je er botweg op klikt dan zie je dat je Skype het volledige recht geeft om jouw system resources te gebruiken wanneer het dat wil. Er staat niet bij hoeveel dat is, waarom, wanneer, etc. Dat is dus gewoon spyware alleen wordt je hiervoor in de licentie gewaarschuwd. Skype is dus verre van onschuldigAnoniem: 147672 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:23:
[...]
lol, er zit helemaal geen spyware in skype, waar haal je die belachelijke info vandaan?
Die belachelijke info staat dus gewoon in die licentievoorwaarden. Dit geldt overigens voor alle Skype versies (win, mac, lin).
Dit klinkt als reden om het niet te gebruiken? Of is dat een paranoide actie van mijn kant uit omdat het in de praktijk niet erop lijkt dat skype ook echt je resources vreet? En resources gebruiken is toch niet hetzelfde als kijken wat je allemaal uitvreet?ppl schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:38:
[...]
Er zit geen spyware in Skype maar als je nou eens de licentievoorwaarden leest voordat je er botweg op klikt dan zie je dat je Skype het volledige recht geeft om jouw system resources te gebruiken wanneer het dat wil. Er staat niet bij hoeveel dat is, waarom, wanneer, etc. Dat is dus gewoon spyware alleen wordt je hiervoor in de licentie gewaarschuwd. Skype is dus verre van onschuldig
Die belachelijke info staat dus gewoon in die licentievoorwaarden. Dit geldt overigens voor alle Skype versies (win, mac, lin).
Anoniem: 37864
Het zou wel betekenen dat er een mechanisme in zit om code op je computer uit te voeren die niet bij de originele skype distributie zit. Dat kan op zijn beurt misbruikt worden door skype en in het ergste geval door een derde partij en dan is het dus gewoon een beveiligingsrisico.
Mooi programma! Ik wil graag casettebandjes omzetten naar mp3, en dat kan hier prima meeNitai schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:45:
Thanks!Kaspers schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:31:
44,1 KHz 192KB/s is prima.
Dit begint een beetje off-topic te raken, maar wat er feitelijk bedoeld wordt is dat Skype nu eenmaal geen gecentraliseerde structuur kent met een stoere stevige server die al het werk doet, maar gebruik maakt van peer-to-peer technieken om het netwerk in stand te houden. Daarbij worden een aantal peers ingezet als zogenaamde supernodes, die als een soort hubs fungeren. Waar je dus mee akkoord gaat in de voorwaarden, is dat je niet gaat zeuren over resources (vooral bandbreedte) die je systeem gebruikt als het fungeert als zo'n supernode.ViRaX schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:07:
[...]
Dit klinkt als reden om het niet te gebruiken? Of is dat een paranoide actie van mijn kant uit omdat het in de praktijk niet erop lijkt dat skype ook echt je resources vreet? En resources gebruiken is toch niet hetzelfde als kijken wat je allemaal uitvreet?
Meer weten? Zie Wikipedia over Supernode of dit artikel van The Register over Skype
micheljansen.org
Ontopic dan maar weer met:
JustLooking, an image viewing program for Mac OS X. JustLooking is designed to be a replacment for the Preview application on your computer for browsing images.
In particular, it has the following differences:
Website
JustLooking, an image viewing program for Mac OS X. JustLooking is designed to be a replacment for the Preview application on your computer for browsing images.
In particular, it has the following differences:
- It focuses on files and directories instead of lists of files. Thus, once you load a file, you can easily navigate through all other files in the same directory.
- It displays images at their native resolution instead of interpreting DPI information stored in the image meta-data. While images are printed at the maximum resolution possible, on screen they are displayed pixel-by-pixel.
- Being designed more for viewing of Images, it properly shows animated GIF files.
- The entire program can easily be manipulated and powered by simple keystrokes for a quick and pleasant viewing experience.
- JustLooking also supports such basic features as printing and rotating and will hopefully prove to be sufficiently functional for most users? needs.
- It should be noted that the application is not designed to completely replace Preview, as there are a number of features in the latter that JustLooking simply does not have, such as selecting and copying regions, saving images in various formats, and viewing of Adobe Portable Document Format (PDF) files.
Website
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Oeh dat is best handigRaveon schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:21:
Ontopic dan maar weer met:
[afbeelding]
JustLooking 1.1.
In particular, it has the following differences:Kortom eindelijk snel en makkelijk door afbeeldingen heen bladeren.
- It focuses on files and directories instead of lists of files. Thus, once you load a file, you can easily navigate through all other files in the same directory.
- It displays images at their native resolution instead of interpreting DPI information stored in the image meta-data. While images are printed at the maximum resolution possible, on screen they are displayed pixel-by-pixel.
- Being designed more for viewing of Images, it properly shows animated GIF files.
- The entire program can easily be manipulated and powered by simple keystrokes for a quick and pleasant viewing experience.
- JustLooking also supports such basic features as printing and rotating and will hopefully prove to be sufficiently functional for most users? needs.
- It should be noted that the application is not designed to completely replace Preview, as there are a number of features in the latter that JustLooking simply does not have, such as selecting and copying regions, saving images in various formats, and viewing of Adobe Portable Document Format (PDF) files.
Website
*heeft er net even mee gespeeld
en ja, die staat nu in mijn dock
Precies. Het probleem is alleen dat dit niet expliciet in de user license genoemd staat. Je vindt er alleen iets over dat je Skype het recht geeft om wat van je system resources in te zetten voor Skype zelf. Je weet niet 100% zeker dat het ook echt alleen voor de supernodes wordt gebruikt. Je hebt immers toegestemd dat Skype je system resources mag gebruiken. Er staat nergens vermeld in die license wat er exact mee gedaan wordt en waar het precies voor nodig is. Door deze vaagheid in de license is Skype dus aan te merken als spyware. Enige wat en bij Skype hoeft te doen is de license wat specifieker te maken, ze moeten er dus neerzetten dat dit opgaat voor wanneer je als supernode draait.dawuss schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:03:
[...]
Dit begint een beetje off-topic te raken, maar wat er feitelijk bedoeld wordt is dat Skype nu eenmaal geen gecentraliseerde structuur kent met een stoere stevige server die al het werk doet, maar gebruik maakt van peer-to-peer technieken om het netwerk in stand te houden. Daarbij worden een aantal peers ingezet als zogenaamde supernodes, die als een soort hubs fungeren. Waar je dus mee akkoord gaat in de voorwaarden, is dat je niet gaat zeuren over resources (vooral bandbreedte) die je systeem gebruikt als het fungeert als zo'n supernode.
Meer weten? Zie Wikipedia over Supernode of dit artikel van The Register over Skype
Adobe Reader 8 is trouwens ook niets mis, eindelijk weer een fatsoenlijke release van die reader
[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 20-12-2006 22:56 ]
Dat kan Finder zelf toch al (Show view options -> Show icon preview)? Of wil je iets anders?stevenP schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:33:
[...]
Oeh dat is best handig
*heeft er net even mee gespeeld
en ja, die staat nu in mijn dockEen best mooie app, zeker om even door een folder heen te bladeren inderdaad! Misschien later nog wel een thumbnail-functie, dat je van een folder kleine thumbs kan maken ala iPhoto!
Zoef
Ik heb als mac noob even een vraag, de laatste tijd moet ik voor m'n werk soms wat scripten op een mac waardoor ik soms wel 10 shells heb open staan (een aantal tail's enz) met daarnaast nog wat browsers dus een hoop vensters. Waar ik mezelf dood aan erger is dat ik constant alles 'kwijt' ben, door het bos de bomen niet meer zie, en elke keer 4 vensters aan moet klikken voordat ik uiteindelijk de juiste heb gevonden. Kortom, ik mis een soort taakbalk waarin ik in een oogopslag kan zien wat ik moet hebben/welke actieve vensters er open staan. Mist osx in mijn ogen zoiets fundamenteels of is er ergens een hidden feature die ik nog niet gevonden heb? Ik weet dat je met een F toets wel alle vensters van een bepaald programma naar voren kan halen, maar het zijn er vaak zoveel dat ik niet kan lezen welke ik nou moet hebben en daarbij vind ik t erg traag werken.. Alt tabben is geen optie dan blijf ik ook bezig. Hoe kampen jullie daarmee? is daar een tool voor ??
[ Voor 3% gewijzigd door salvador4 op 20-12-2006 23:41 ]
Tja, welke oplossing uit een ander OS werkt wel goed in die situatie?salvador4 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:28:Alt tabben is geen optie dan blijf ik ook bezig. Hoe kampen jullie daarmee? is daar een tool voor ??
Wat ik zou gebruiken in hetzij [appel]-[tab] naar de juiste applicatie en dan [appel]-[`] naar het juiste venster, of [appel]-[tab] naar de juiste applicatie en dan het juiste venster kiezen uit het Window-menu. Of misschien je applicaties sorteren op meerdere desktops?
Zoef
Nou onder windows de taskbar, en onder linux de taskbar + virtuele desktops. Ik lees zojuist overigens dat dat laatste ook in osx mogelijk is.Zpottr schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:43:
[...]
Tja, welke oplossing uit een ander OS werkt wel goed in die situatie?
Wat ik zou gebruiken in hetzij [appel]-[tab] naar de juiste applicatie en dan [appel]-[`] naar het juiste venster, of [appel]-[tab] naar de juiste applicatie en dan het juiste venster kiezen uit het Window-menu. Of misschien je applicaties sorteren op meerdere desktops?
Ik mis gewoon een applicatie/applet op de voorgrond waarin ik snel kan zien wat er open staat. Het enige wat ik na een half uur werken voor me neus zie is een berg vensters verscholen achter nog een grotere berg vensters
Het zoeken van het juiste venster door verschillende toetscombinaties aan te slaan vind ik niet echt effiecient werken en ik loop daardoor constant van alles heen en weer te slepen
Ken ik, ik zie alleen jammer genoeg geen verschil tussen de vele terminals op die manier.. en dan klik ik nog de verkeerde aan.Eh... Expose anyone? Is hier perfect voor!!
[ Voor 8% gewijzigd door salvador4 op 21-12-2006 00:17 ]
Mja.. ik gebruik daar idd de schermhoeken voor om expose te activeren. 1 van de dingen die ik altijd mis op een windows bak
euhm, al eens naar exposé gekeken?salvador4 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:28:
Ik heb als mac noob even een vraag, de laatste tijd moet ik voor m'n werk soms wat scripten op een mac waardoor ik soms wel 10 shells heb open staan (een aantal tail's enz) met daarnaast nog wat browsers dus een hoop vensters. Waar ik mezelf dood aan erger is dat ik constant alles 'kwijt' ben, door het bos de bomen niet meer zie, en elke keer 4 vensters aan moet klikken voordat ik uiteindelijk de juiste heb gevonden. Kortom, ik mis een soort taakbalk waarin ik in een oogopslag kan zien wat ik moet hebben/welke actieve vensters er open staan. Mist osx in mijn ogen zoiets fundamenteels of is er ergens een hidden feature die ik nog niet gevonden heb? Ik weet dat je met een F toets wel alle vensters van een bepaald programma naar voren kan halen, maar het zijn er vaak zoveel dat ik niet kan lezen welke ik nou moet hebben en daarbij vind ik t erg traag werken.. Alt tabben is geen optie dan blijf ik ook bezig. Hoe kampen jullie daarmee? is daar een tool voor ??
Is er een programmatje wat net als EXIF viewer(in internet explorer) de EXIF info van een foto kan tonen maar dan in safari? Dus bv rechtermuis of een plaatje en dan show exif.
Tsja, een cluttered taskbar zul je in Mac OS X nooit krijgen. Het onderscheid tussen vensters en applicaties is juist een fundamenteel verschil tussen Mac OS X en Windows.salvador4 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:28:
Even wat opties op een rijtje:
• Command-tab om naar de applicatie te springen (je kunt je muis ook gebruiken om een icoon te selecteren tijdens command-tab mode!) en dan applicatie-Exposé (F10) voor het juiste window.
• Command-tab om naar de applicatie te springen en dan Command+` om tussen windows te cyclen.
• Alle windows van een applicatie via het dock naarvoren halen en dan via Exposé of command+` switchen tussen windows.
• Exposé en dan met tab cyclen door je applicaties
Maar wat volgens mij het dichtste benadert waarnaar jij op zoek bent:
• Command-click / right-click / click-and-hold op dock-icoon:

En als je dat allemaal niets vindt is er vast wel iemand die er een applicatie voor heeft geschreven, maar daar heb ik iig nog nooit van gehoord
(oh en voor workspaces heb je bijvoorbeeld [google=virtuedesktops], maar die is al zo vaak in dit topic genoemd
micheljansen.org
En hoe onderscheid je die met een taskbar ala windows? Doordat de titel anders is? Want met Expose krijg je ook de titel van het venster te ziensalvador4 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:12:
[...]
Ken ik, ik zie alleen jammer genoeg geen verschil tussen de vele terminals op die manier.. en dan klik ik nog de verkeerde aan.
Pak gewoon virtuedesktops,salvador4 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:12:
Ken ik, ik zie alleen jammer genoeg geen verschil tussen de vele terminals op die manier.. en dan klik ik nog de verkeerde aan.
heb je meerdere desktops onder OSX, en je switcht bijvoorbeeld door een kant van je beeldscherm met je muis te raken, of dmv een keystroke of via de motion sensor van een macbook (pro).
Gewoon even uitproberen!!
Link (freeware).
Een andere optie kan zijn om de terminal vensters te groeperen in 1 scherm en met tabs te gaan werken. Onder andere iTerm kan dit voor je doen. Je kunt de tabs zelf een naam geven, mijn ervaring is dat je daarmee erg snel kunt werken met meerdere terminals open. Ik ben met je eens dat expose bij terminals meestal net te weinig detail laat zien om goed te klikken (al heb je dan ook altijd nog de naam in je scherm staan).salvador4 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:12:
[...]
Ik denk dat Witch wel wat voor je is.
Ever get sick of Apple's embedded applicationg switching functionality, which only allows you to switch between open applications as opposed to windows within those applications? Me to, which is why I started digging around for a replacement.

Enter Witch. This handy little Command-Tab alternative is incredibly customizable, elegant, and fast. It allows the user to switch between all open windows (even minimized and hidden windows), which are vertically displayed in an organization of your choosing (most recently used window, or grouped by application, etc.) Here is a screenshot from the Developer?s site:
Of zolas hierboven ook vermeld:
Iterm
Ever get sick of Apple's embedded applicationg switching functionality, which only allows you to switch between open applications as opposed to windows within those applications? Me to, which is why I started digging around for a replacement.

Enter Witch. This handy little Command-Tab alternative is incredibly customizable, elegant, and fast. It allows the user to switch between all open windows (even minimized and hidden windows), which are vertically displayed in an organization of your choosing (most recently used window, or grouped by application, etc.) Here is a screenshot from the Developer?s site:
Of zolas hierboven ook vermeld:
Iterm
[ Voor 5% gewijzigd door Je Moeder op 21-12-2006 12:05 ]
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Mij ontgaat het nut van die applicatie even. Met appeltje tab kun je switchen tussen alle open applicaties en met expose kun je switchen tussen alle vensters. Als je met appletje tab een hidden venster selecteert dan worden ze weer zichtbaar.
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
.. binnen een applicatie, dus inderdaad, dat appje heeft niet veel nut.Anoniem: 37526 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:35:
En eventueel kun je nog met Appeltje ` (~) van venster switchen
Dat levert allemaal weer extra toetscombinaties op deze app Alt-Tabt tussen programma's en de verschillende vensters van die programma's.
En daar zit Salvador4 niet op te wachten :
En dat in 1 venster, lijkt me toch echt makkelijker dan jullie omslachtige oplossingen.
En daar zit Salvador4 niet op te wachten :
Daarbij kan je ook nog zien (Venster titel) welke subvensters dat zijn.Het zoeken van het juiste venster door verschillende toetscombinaties aan te slaan vind ik niet echt effiecient werken en ik loop daardoor constant van alles heen en weer te slepen
En dat in 1 venster, lijkt me toch echt makkelijker dan jullie omslachtige oplossingen.
[ Voor 31% gewijzigd door Je Moeder op 21-12-2006 14:27 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het
* Noemen
* Bespreken
* Zoeken
van onmisbare tools en software voor je Mac.
Vragen naar een tool waarnaar je op zoek bent is toegestaan, maar het is *niet* de bedoeling hier je allerhande softwareproblemen te komen troubleshooten. Als je een probleem hebt, mag je daar een nieuw topic met degelijke topicstart voor openen :)
Dit topic is bedoeld voor het
* Noemen
* Bespreken
* Zoeken
van onmisbare tools en software voor je Mac.
Vragen naar een tool waarnaar je op zoek bent is toegestaan, maar het is *niet* de bedoeling hier je allerhande softwareproblemen te komen troubleshooten. Als je een probleem hebt, mag je daar een nieuw topic met degelijke topicstart voor openen :)