Onmisbare tools / software - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.377 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
Weet iemand toevallig een goede vervanger voor Microsoft OneNote? Specifiek de functies die ik er geweldig aan vind:
- Met een sneltoets een klein 'always-on-top' schermpje openen waar je alles in kan 'doen'. (afbeeldingen in slepen, tekst in typen, snel een stukje geluid opnemen) Zodat je snel de informatie kan opslaan en door kan gaan met waar je mee bezig was.
- Op elke plek kunnen typen en deze tekstblokjes later makkelijk samen kunnen voegen.
- In de grote weergave tabbladen hebben voor verschillende onderwerpen (vakken bijvoorbeeld) die voorzien zijn van instant search (ook in de afbeeldingen). Liefst met subbladen.
- Snel en gemakkelijk diagrammetjes en simpele tekeningen kunnen maken.

Ik heb OmniOutliner geprobeerd maar het is me niet vrij genoeg en het mist de sneltoets functie.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:52

Superflip

*pwiet*

hans_lenze schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:23:
Weet iemand toevallig een goede vervanger voor Microsoft OneNote? Specifiek de functies die ik er geweldig aan vind:
- Met een sneltoets een klein 'always-on-top' schermpje openen waar je alles in kan 'doen'. (afbeeldingen in slepen, tekst in typen, snel een stukje geluid opnemen) Zodat je snel de informatie kan opslaan en door kan gaan met waar je mee bezig was.
- Op elke plek kunnen typen en deze tekstblokjes later makkelijk samen kunnen voegen.
- In de grote weergave tabbladen hebben voor verschillende onderwerpen (vakken bijvoorbeeld) die voorzien zijn van instant search (ook in de afbeeldingen). Liefst met subbladen.
- Snel en gemakkelijk diagrammetjes en simpele tekeningen kunnen maken.

Ik heb OmniOutliner geprobeerd maar het is me niet vrij genoeg en het mist de sneltoets functie.
Je kan sidenote eens proberen. Iets eenvoudiger maar doet het zeker goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een vervanger voor TextPad + Java SDK? Onder Crossover krijg ik het helaas niet werkend, en met BBedit krijg ik geen Java gecompiled.

Eclipse en Netbeans zijn weer wat te uitgebreid, het is mij niet gelukt simpelweg wat .java files te openen en te compilen, enkel en alleen wanneer ze in het programma zelf gemaakt zijn. (het gaat bij mij om meerdere files).

Is er misschien een Java compiler voor TextEdit.app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

uruviel359 schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:26:
[...]

Er is een ShareWare programma wat dat doet genaamd BetterZip ... misschien is dat de moeite waard/
Yes thnx! BetterZip is het helemaal, echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:27:
Heeft er iemand een vervanger voor TextPad + Java SDK? Onder Crossover krijg ik het helaas niet werkend, en met BBedit krijg ik geen Java gecompiled.

Eclipse en Netbeans zijn weer wat te uitgebreid, het is mij niet gelukt simpelweg wat .java files te openen en te compilen, enkel en alleen wanneer ze in het programma zelf gemaakt zijn. (het gaat bij mij om meerdere files).

Ik gebruik al een tijdje XCode. Gratis te downloaden van de website van Apple Developer (wel even Apple Connect account aanmaken, maar duurt maar 2 minuutjes).
Het is snel, stabiel, heeft code completion, syntax coloring, en meer dingen die ik waarschijnlijk niet weet :-P
Voordeel: je kan er ook andere apps mee maken (native Mac apps bijv)
Zeker eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik ben op zoek naar een applicatie, ik weet dat hij bestaat want ik heb hem een tijdje op mijn eigen MBP gehad over hoe en wat voor machine je precies hebt, hoeveel revisies etc. etc. Dus een soort van About this mac, alleen dan uitgebreider.

En in dat programma stonden ook de gegevens van alle Macs uit het verleden....

Kan het alleen nergens weervinden op versiontracker of macupdate.... *best lastig als je de naam niet weet*

edit:
Ben er inmiddels achter.... MacTracker..... en hoe toevallig, een combinatie van macupdate en versiontracker

[ Voor 12% gewijzigd door Red op 14-11-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
hans_lenze schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:23:
Weet iemand toevallig een goede vervanger voor Microsoft OneNote? -snip-
Look no further :) Neem een kijkje naar VoodooPad

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
Nitai schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:12:
[...]
Look no further :) Neem een kijkje naar VoodooPad
Ze komen erg dicht in de buurt. De combinatie van SideNote en VoodooPad zou helemaal ideaal zijn!
Bedankt voor de tips!
In elk geval kan ik nu de enorme berg stickies op gaan ruimen die over m'n dashboard zwerft.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:27:

BlueJ: http://www.bluej.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Het lukt me niet om compile & build te doen met xcode (java).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F e r o x schreef op woensdag 15 november 2006 @ 01:37:
Het lukt me niet om compile & build te doen met xcode (java).
Wat probeer je te maken? Een applet of application?
En wat zijn je foutmeldigen?

Bij mij lukte dit van de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44

Soul__assasin

de Belbelg

momenteel heb ik problemen met adiumX hij geeft steeds een connection of authentication failiure

zijn er nog mensen die last ondervinden?

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Soul__assasin schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:36:
momenteel heb ik problemen met adiumX hij geeft steeds een connection of authentication failiure

zijn er nog mensen die last ondervinden?
MSN Behaving Badly.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, heb hem even uitgeprobeerd. Helaas werkt ook deze met projecten, en kan ik niet simpelweg .java files inladen en compilen, en moet ik een project aanmaken. Voor mij is dat spijtig, aangezien ik maar wat graag mijn bestandsstructuur wil bewaren en ik er op school met TextPad aan wil kunnen werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Reveal! schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:14:
[...]
Azureus en snel gaat niet samen ....
Jammer genoeg geen uTorrent onder MacOS X, denk dat ik Bitrocket aan ga houden ...
Azureus en snel gaan dik samen, tenminste, op mijn Intel iMac als MBP draait het heel snel, heel soepel, het laden kost nog een 5sec.

Andere goede OSX torrentclient is Xtorrent, momenteel een public beta.

Als je een java ding wilt compilen heb je gewoon javac tot je beschikking vanaf je terminal:

javac iets.java < compiled of geeft een zooi error messages
java gekwalificeerdeklassenaam < runt het programma

vergeet niet om de variable $CLASSPATH te setten, die moet de hoofddir van je projectfiles zijn, anders wil java sowieso niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Daenney op 15-11-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

ik heb OnSync enzo geprobeerd om mijn Qtek S100 te linken aan mijn MB, maar 1 het lukt niet, en 2 ik wil eigenlijk helemaal niet mijn telefoonboek synchroniseren enzo, maar juist bestanden wisselen enzo... iemand die weet hoe ik dat voor elkaar krijg?

via Bluetooth kan ik bestanden van mijn s100 naar mijn MB sturen, maar andersom weer niet :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Daenney schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:25:
[...]

Azureus en snel gaan dik samen, tenminste, op mijn Intel iMac als MBP draait het heel snel, heel soepel, het laden kost nog een 5sec.

knip
Een Intel Mac is nogal recent.. zeker daarop vind ik 5 seconden nog best heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xTorrent is misschien 1 seconde op mijn MB :p Azureus suckt ... hard. Tenzij je je PC uitsluitend en aleen voor torrents gebruikt dan is het wel te overwegen. Maar van zodra je van plan bent je PC te gebruiken .. sjah ... laat dan maar hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Voor torrents gebruik ik:

Transmission

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://download.m0k.org/transmission/images/Transmission-200606251805.png

Het is een erg simpel programmatje, maar ik vind 'm erg fijn. Hij download wat ik wil en qua opties heb ik geen idee wat 't kan :P

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

kaassouffle schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:19:
[...]

Toch nog maar keer wat positieve dingen over Azureus ;) :
Met poort-instellingen van azureus kan ik tenminste snel downloaden hier thuis.. (icm instellingen server/firewall etc) Lukt me bij andere clients niet.. mis wat opties vaak.

En ik hou van de optie die gedownloade bestanden verplaatst naar andere map. Zo organiseer ik mijn downloads.

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Sijmen schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:46:
[...]

Een Intel Mac is nogal recent.. zeker daarop vind ik 5 seconden nog best heftig.
Stel je niet zo aan, wat is 5 sec nou op een mensenleven. Verder is er niks mis met Azureus (op de intel iig)

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Scrummie schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:08:

Transmission

Screenshot:

[afbeelding]

Het is een erg simpel programmatje, maar ik vind 'm erg fijn. Hij download wat ik wil en qua opties heb ik geen idee wat 't kan :P
Jammer dat de client geband is bij aantal trackers. Anders een heel goed alternatief voor Azureus imo. Tis alleen jammer dat je nog geen max aantal connecties kan instellen.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

magnifor schreef op donderdag 16 november 2006 @ 02:19:
Jammer dat de client geband is bij aantal trackers. Anders een heel goed alternatief voor Azureus imo. Tis alleen jammer dat je nog geen max aantal connecties kan instellen.
Wat is er mis met xTorrent?

Verwijderd

Sijmen schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:46:
[...]

Tsja, Azureus blijft een applicatie die afhankelijk is van java... Het aanzwengelen hiervan duurt nu eenmaal wat langer dan anders, maar als het eenmaal draait werkt het prima!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
zAo schreef op donderdag 16 november 2006 @ 08:26:
[...]

Wat is er mis met xTorrent?
Die gebruikt dezelfde engine als Transmission en wordt dus ook bij verschillende trackers gebanned. Al heb ik daar zelf nog geen last van gehad :)

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 13:06
Sinds gister maak ik ook gebruik van Adium. Werkt echt super met die tabbladen en interactieve dockicon.
Is Visio of Rational Rose (voor UML) beschikbaar voor de Mac?
Vast wel te koop in de winkel, maar als student-zijnde...

Oh oh Mr. B, oh oh!

• tweak_dude
Microsoft Visio bestaat niet voor de Mac. In dit topic zijn al een paar keer alternatieven genoemd.

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 23:16
Scrummie schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:08:

Transmission

Screenshot:

[afbeelding]

Ook ik wil Transmission nog eens onder de aandacht brengen, en wel de laaste nighly-builds. Er is inmiddels namelijk een hoop werk verricht wat nog niet het licht heeft gezien in een beta.

Screenshot laatste build:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.meesters/Transmission1089.png

Oja, hier kan je de laatste versies downloaden :
http://chucker.mystfans.com/opensource/transmission/

Verwijderd

Wauw, ziet er mooi uit zo :)

Dat is dan wel weer jammer dat ik een Macbook heb, dan zijn torrents niet te doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:30:
Dat is dan wel weer jammer dat ik een Macbook heb, dan zijn torrents niet te doen.
Ik snap hem niet..?

Verwijderd

Nou, torrents worden pas na een half uur wat sneller, en met een notebook werk ik vaak maar een uurtje, daarna gaat de klep even dicht op pauze te nemen :)

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Rare gedachtengang, torrents worden sneller naarmate zich er meer seeders aanmelden, dat het bij jou na een half uur sneller wordt is geen common knowledge, maar een apartheid :) . Ik dacht persoonlijk trouwens dat je het over je harddisk had..

• josverweij
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07-2024
Kwam pas Chroma tegen. Werk echt heel fijn met ondertitels. Gewoon even dezelfde naam geven met .srt dr achter en kijken maar. :9~
En ondertitels zijn ook heel makkelijk te wijzigen in andere grootte en soort.
Ik had zelf af en toe wat problemen met VLC. 2de keer een filmpje openen en dr zat opeens geen ondertitel meer bij en dat soort gein. :/

• Matias
  • Niet online
In VLC kan je het beste met Appeltje+Shift+O ontertitelingen toewijzen aan films...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:50:
Nou, torrents worden pas na een half uur wat sneller, en met een notebook werk ik vaak maar een uurtje, daarna gaat de klep even dicht op pauze te nemen :)
En de laptop wegzetten met de klep open is geen optie? Of 'm een keer 's nachts gewoon aan laten staan met het scherm uit... Of doe als ik, en koop voor weinig een g4 mac mini en zet die ergens neer :) .

(fantastisch apparaatje trouwens, die mini. Hij vervangt nu geheel mijn lawaaierige stroomvretende linux bak en ziet er nog eens beter uit ook...)

Verwijderd

Matias schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:05:
Rare gedachtengang, torrents worden sneller naarmate zich er meer seeders aanmelden, dat het bij jou na een half uur sneller wordt is geen common knowledge, maar een apartheid :) . Ik dacht persoonlijk trouwens dat je het over je harddisk had..
Nou, het begint bij mij met ongeveer 2.0kb/s, en na een half uur als ik schijnbaar genoeg geupload heb gaat dit naar ongeveer 20kb/s, en soms 40kb/s.
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:13:
[...]

En de laptop wegzetten met de klep open is geen optie? Of 'm een keer 's nachts gewoon aan laten staan met het scherm uit... Of doe als ik, en koop voor weinig een g4 mac mini en zet die ergens neer :) .

(fantastisch apparaatje trouwens, die mini. Hij vervangt nu geheel mijn lawaaierige stroomvretende linux bak en ziet er nog eens beter uit ook...)
Ik heb al een windows bak voor torrents dus, en ik zeg dus ook dat ik het jammer vind dat ik op mijn Macbook niet echt torrents kan draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

Ik was op zoek naar een tooltje waarmee je willekeurige folders en ook drives in OSX kunt sharen in een (mac/windows) netwerk, en heb het gevonden!:

Sharepoints :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Tiiim schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:05:
Ik was op zoek naar een tooltje waarmee je willekeurige folders en ook drives in OSX kunt sharen in een (mac/windows) netwerk, en heb het gevonden!:

Sharepoints :)
Een zoektochtje op GoT had je ook naar een topique geleid met daarin een kleine discussie omtrent sharepoints ;)

Blijft overigens wel een superhandig progsel... dat dan weer wel

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:09:
Hoi Ik had een vraag over final cut en vind het niet de moeite waard om daar over een nieuwe topic te starten,
offtopic:
ja leuk, maar waarom in dit topic? Een eigen topic is ook 'socialer' tegenover anderen die wellicht ooit dezelfde vraag tegenkomen als jij en dan fijn mogen zoeken in dit topic :|

Sindskort maak ik gebruik van deze widget, - Screenshot Plus -. Werkt erg aardig :) Snel screenshots maken e.d. van desktop icons tot windows alleen (dat ook in Mac OS X zit, dat weet ik), gratis en de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Is er een plugin voor Quicktime die bij een avi-bestand de ondertitels weergeeft (vanuit een srt-bestand)? Zeg maar de functionaliteit die in VLC zit, maar dan in Quicktime (zodat ik die ook in Frontrow kan gebruiken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zoek een tooltje om enkele honderden afbeeldingen om te zetten naar videobestand waarbij je simpelweg de framerate en codec kan aangeven. Als ik zoek naar time lapse software kom ik alleen dingen tegen die live beelden van camera's capturen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 02:37:
Ik zoek een tooltje om enkele honderden afbeeldingen om te zetten naar videobestand waarbij je simpelweg de framerate en codec kan aangeven. Als ik zoek naar time lapse software kom ik alleen dingen tegen die live beelden van camera's capturen.
iMovie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

iStopmotion doet dat werk wel...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Weet iemand nog een alternatief voor iGrabnews? Ik heb Unison gedownload alleen kan ik daar geen nzb bestanden mee importeren. Althans het lukt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

KeeZ schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:12:
iStopmotion doet dat werk wel...
Ik kan er nergens een importeerfunctie in vinden, het wil alleen capturen vanaf een camera, hetzelfde geldt voor de standaard time lapse functie van iMovie.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:16:
Weet iemand nog een alternatief voor iGrabnews? Ik heb Unison gedownload alleen kan ik daar geen nzb bestanden mee importeren. Althans het lukt mij niet.
Wat bevalt je niet aan iGrabnews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Bigg Balls schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:16:
Huh? Doe gewoon een nzb openen met Unison en hij importeerd het netjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Is er ook een OS X alternatief voor Subrip, om ondertitel tekstbestanden te maken?

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:29:
[...]

Wat bevalt je niet aan iGrabnews?
Omdat ik telkens error 480 krijg of ik krijg een socket error waardoor ik telken allemaal bestanden mis. Dit probleem heb ik sinds ik overgestapt ben naar Giganews.

Ik heb nu Unison aan de praat met NZB bestanden en het lijkt erop dat die niet die fout geeft. Verder vond ik het erg jammer dat iGrabnews geen apparte mappen aan kan maken voor de bestanden.

Nadeel van Unison is dat het 'slomer' werkt, met name het opstarten ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2023
Bigg Balls schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:26:
[...]

Ik heb nu Unison aan de praat met NZB bestanden en het lijkt erop dat die niet die fout geeft. Verder vond ik het erg jammer dat iGrabnews geen apparte mappen aan kan maken voor de bestanden.

Nadeel van Unison is dat het 'slomer' werkt, met name het opstarten ervan.
Als je het niet erg vind om met de terminal te downloaden (en het niet schuwt om wat zaken in de terminal te installeren) zou je eens kunnen kijken naar hellanzb. Ik gebruik het zelf om te downloaden en het bevalt zeer goed. Hellanzb slaat in eerste instantie de par bestanden over, controleert na het downloaden de bestanden met par en download indien nodig een aantal benodigde par bestanden. Hierna wordt de download uitgepakt en in een map gezet met de naam van het NZB bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 13-09 21:33
Bestaat er ook iets op zgn webmappen (windows term) als drive toe te voegen? Mijn school (inholland) stelt alleen mijn homedrive als webmap online beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Appeltje + K een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 13-09 21:33
Vet. Dit wist ik niet :D. Het werkt helemaal perfect zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
RMartijnR schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:14:
[...]

Als je het niet erg vind om met de terminal te downloaden (en het niet schuwt om wat zaken in de terminal te installeren) zou je eens kunnen kijken naar hellanzb. Ik gebruik het zelf om te downloaden en het bevalt zeer goed. Hellanzb slaat in eerste instantie de par bestanden over, controleert na het downloaden de bestanden met par en download indien nodig een aantal benodigde par bestanden. Hierna wordt de download uitgepakt en in een map gezet met de naam van het NZB bestand.
En jij krijgt dat zonder veel gedoe aan de gang? Ik niet namelijk. Ik heb de aanwijzingen op de site gevolgd. Tot par2 geinstalleerd moet worden gaat ook goed. Dat gaat echter met een fout zonder zinnige foutmelding (dat C++ compiler geen executables kan maken terwijl Xcode wel is geinstelleerd)en wordt ik verwezen naar een config.log wat ik echter niet kan vinden :/
Ik hoop wel dat ik het nog aan de gang kan krijgen omdat me een super programma lijkt _/-\o_

Edit: ik blijk niet de enige met dit probleem te zijn. De intel versie van de compiler mist dus wat onderdelen :X

Edit2: Oplossing uit ander topic.

[ Voor 11% gewijzigd door tweak_dude op 19-11-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Laatst online: 21-12-2024
Zeg, ik heb een vraag omtrent Xtorrent. Dat programma laadt namelijk wel de torrents in, maar van sommige websites blijven deze op "Connecting..." staan, terwijl Transmission deze meteen downloadt. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
poorten ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Dan is mijn vraag meteen, hoe stel ik onder OS X decent poorten in, ik heb er vaker problemen mee, aangezien ik vaak niet eens connectable ben onder OS X, maar wel onder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:22

reiker

dan jij!

In je System Preferences, ga je naar Sharing. Daar kan je onder het kopje Firewall zorgen dat de firewall de juiste poort(en) openzet.

En klaar :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
reiker schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:26:
In je System Preferences, ga je naar Sharing. Daar kan je onder het kopje Firewall zorgen dat de firewall de juiste poort(en) openzet.

En klaar :)
Maar de Firewall staat uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
Blaxje schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:05:
[...]

Dan is mijn vraag meteen, hoe stel ik onder OS X decent poorten in, ik heb er vaker problemen mee, aangezien ik vaak niet eens connectable ben onder OS X, maar wel onder Windows.
een kwestie van je router.. Als je firewall uitstaat en je app op de goede poorten staan, ga naar je router en laat je externe poorten naar je ip-adres van je mac gaan en zo ben je klaar :) Dus net als bij windows eigenlijk ;)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

maar waarom doet een ander torrentprogramma het wel goed dan bij hem? (afgaande dat de app op de goede poorten staan)

weet iemand of er een plugin bestaat voor iTunes waarmee je gewoon mp3's en ook playlisten naar je mac kan kopieren?

ik heb wel programma's waarmee het kan (iPodRip, iPodDisk, etc) maar juist een plugin of desnoods programma die geintegreerd is in iTunes zou net wat meer comfort bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Transmission upload hier ook gewoon zonder dat ik ook maar enige poorten heb open gezet. uTorrent onder windows upload dan ook nauwlijks. Maar Transmission werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
JC schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:15:
Is er een plugin voor Quicktime die bij een avi-bestand de ondertitels weergeeft (vanuit een srt-bestand)? Zeg maar de functionaliteit die in VLC zit, maar dan in Quicktime (zodat ik die ook in Frontrow kan gebruiken)?
Je moet daar Quicktime Pro voor hebben… ik zou zelf gewoon vlc gebruiken, chromaplayer of iets dergelijks :) Werkt vele malen beter.
f you have QuickTime Pro, there’s a solution to some of the problems mentioned here. If you open your DivX avi (or any other file that you can open in QT when you have the right codec) and choose ’save as’ and select ‘as a reference movie, you will get a small .mov file that you can just drop in the iTunes window and organise just like any other iTunes compatible video file. Just make sure you don’t move the original file so that the reference movie can find it (you can also save as a self-containing movie, but I prefer to keep the originals). It works with any kind of file, but for some reason .wmv files give really jerky playback.
This also allows you to add subtitles. If you have a .srt or .sub file you can convert them with TitleLab to QuickTime text and add them to your movie in QT Pro, again save as a reference movie. You can even add chapters to a movie you ripped from a DVD. Metadata Hootenanny allows you to convert the chapter structure from a DVD to QuickTime chapter text that you can add to your movie in QTPro.
Eventueel kun je gebruik maken van Media Central. Deze ondersteunt wel divx/xvid met srt bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

^^ Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2023
tweak_dude schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:25:
[...]

En jij krijgt dat zonder veel gedoe aan de gang? Ik niet namelijk. Ik heb de aanwijzingen op de site gevolgd. Tot par2 geinstalleerd moet worden gaat ook goed. Dat gaat echter met een fout zonder zinnige foutmelding (dat C++ compiler geen executables kan maken terwijl Xcode wel is geinstelleerd)en wordt ik verwezen naar een config.log wat ik echter niet kan vinden :/
Ik hoop wel dat ik het nog aan de gang kan krijgen omdat me een super programma lijkt _/-\o_

Edit: ik blijk niet de enige met dit probleem te zijn. De intel versie van de compiler mist dus wat onderdelen :X

Edit2: Oplossing uit ander topic.
Ik heb inderdaad ook hetzelfde probleem gehad m.b.t. par2, en ik heb toen par2 uit MacParDeluxe gekopieerd.
Ik was dit eerlijk gezegd helemaal vergeten (als par2 eenmaal als binary aanwezig is dan levert het geen problemen meer op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
RMartijnR schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:51:
[...]

Ik heb inderdaad ook hetzelfde probleem gehad m.b.t. par2, en ik heb toen par2 uit MacParDeluxe gekopieerd.
Ik was dit eerlijk gezegd helemaal vergeten (als par2 eenmaal als binary aanwezig is dan levert het geen problemen meer op).
Dan werkt het inderdaad prima. Erg handig programma. Het is zelfs nog iets uitgebreider dan SABnzbd (wat ik onder linux gebruik) doordat het .ts file joined en lossless audio automatisch kan omzetten. Alleen webinterface zit er niet standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Afbeeldingslocatie: http://www.irowan.com/romeo/images/topleft.jpg

Een geweldig programma! Doet het zelfde als Salling Clicker maar dan gratis! _/-\o_
Heeft wel is waar minder grafische plug ins, maar aangezien ik maar een Sony Ericsson T610 heb maakt dat toch niet uit.

Even voor diegene die niet weten wat Salling Clicker is....
Met dit programma kan je dus vanaf je telefoon je Apple besturen via bluetooth. Denk hierbij aan Powerpoint/Keynote presentatie's, iTunes, DVD Player, VLC, Frontrow etc etc.
Dit werkt behoorlijk makkelijk en over een grote afstand en door muren! (voor diegene die al een front row afstandbediening hebben). Ik kan in mijn woonkamer over een afstand van 15m mijn Powerbook nog steeds besturen. :*)

Een echte aanrader dus!

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
http://rapidshare.com/files/4168608/missedYouToo.dmg

Ook problemen met uitzendinggemist.nl? Nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Sage schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:23:
[afbeelding]

Een geweldig programma! Doet het zelfde als Salling Clicker maar dan gratis! _/-\o_
Heeft wel is waar minder grafische plug ins, maar aangezien ik maar een Sony Ericsson T610 heb maakt dat toch niet uit.

Even voor diegene die niet weten wat Salling Clicker is....
Met dit programma kan je dus vanaf je telefoon je Apple besturen via bluetooth. Denk hierbij aan Powerpoint/Keynote presentatie's, iTunes, DVD Player, VLC, Frontrow etc etc.
Dit werkt behoorlijk makkelijk en over een grote afstand en door muren! (voor diegene die al een front row afstandbediening hebben). Ik kan in mijn woonkamer over een afstand van 15m mijn Powerbook nog steeds besturen. :*)

Een echte aanrader dus!
Een echte aanrader, maar ondersteunt veel minder telefoons ;(

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Heb je een link naar algemene product informatie? Het programma 'missed you too' kan ik zo niet vinden voor Mac. Het is een beetje moeilijk om de inhoud van deze dmg te vertrouwen op deze manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 23:16
Flydesign.nl schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:54:
[...]

Heb je een link naar algemene product informatie? Het programma 'missed you too' kan ik zo niet vinden voor Mac. Het is een beetje moeilijk om de inhoud van deze dmg te vertrouwen op deze manier ;)
Een officiele website is er geloof ik niet, wel al een aantal nieuwsberichten op bekende nieuwssites :

http://www.macned.nl/news...771045b737f2b299fe1fe46bc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gewoon openen die dmg, het is verdorie geen Windows waar je op werkt :P

Superprogramma! Kan ik eindelijk razendsnel oude afleveringen terugkijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:37:
[...]

Een echte aanrader, maar ondersteunt veel minder telefoons ;(
Had ik nog niet eens naar gekeken. :/
Wel een mazzel dat hij toevallig dan met de mijne werkt!

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel moderne telefoons (mijn W810i bijv) ondersteunen de bluetooth remote functionaliteit standaard. Daarvoor heb je geen extra software nodig, alleen een bluetooth stack die een HID profiel ondersteunt (en die van apple doet dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
Goeie tip! heel simpel programmaatje, maar het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:10

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

[...]

Het programma mag je dan officieel ook niet gebruiken. Ik denk dat er daarom ook geen informatie te vinden is. Je kan het programma gerust gebruiken. Het is volkomen veilig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

wat doet het programma dan precies? verzamelt ie de streams en kan je in dat progje dan gewoon kiezen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

MissedYouToo screenshot

[ Voor 8% gewijzigd door kaassouffle op 22-11-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen wel jammer dat hij de aspect ratio van het scherm verpest bij het slepen of full-screen, dat is denk ik mooier als hij/zij het net als VLC doet :)

• Je Moeder
  • Laatst online: 26-08 09:55
Afbeeldingslocatie: http://xs209.xs.to/xs209/06474/icon.png RSS Menu

RSS Menu is a very simple application that allows you to read any RSS or Atom feeds which can be found all over the internet. In addition, you can also listen to your favorite podcasts. The application is a system wide menu, so you can check out your feeds from anywhere. You don't need to switch from a certain application to read your feeds.

With the support of OPML importing and exporting and an enhanced drag & drop, you can easily transfer feeds from any source.

In addition, you can let RSS Menu notify you if there are new articles or if something else happens. You can choose from the built in notification or you can use Growl.

Afbeeldingslocatie: http://xs209.xs.to/xs209/06474/Picture2.png

[ Voor 9% gewijzigd door Je Moeder op 23-11-2006 20:59 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:43
ik ben eigenlijk op zoek naar een (simpele/goedkope) manier om m'n sms'jes die in de telefoon staan te exporteren naar m'n Mac (meer dan dat hoef ik ook niet tussen m'n Mac en telefoon).
Ik heb hier wel 's iets gelezen over BluePhoneElite en kwam net op internet PhoneAgent tegen. Ik heb een SE T630 dus die laatste zou er goed mee kunnen werken staat er.
Heeft iemand ervaring met deze progs of misschien nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb per ongeluk een file in mijn trash gegooid en gewist waar ik geen back up van had. Stom stom stom. Nu ben ik op zoek naar een programma dat deze file kan "undeleten". Ik heb in een demo versie van FileSalvage 5.1 gezien dat dit programma het kan, maar alleen met de full-version die ongeveer $100 gaat kosten. Eigenlijk heb ik dat geld op het moment niet over voor die paar files. Weet er dus iemand een goedkoper/gratis tool die ook goede resultaten kan bieden in deze situatie? Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 13:05
hoi, ik ben dus eignelijk op zoek naar een goed rss app (geen menutje, geen widget) en de ervaring van jullie er mee.

ow het moet gratis zijn.

ik gebruik nu mozilla ding er voor maar dat werkt dus niet :P

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
NetNewsWire is zeer degelijk, maar wel niet volledig gratis, toch niet op de reguliere manier ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Vienna is imo wel een fijne rss reader. Is ook nog eens opensource :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

F e r o x schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:31:
NetNewsWire is zeer degelijk, maar wel niet volledig gratis, toch niet op de reguliere manier ...
jawel, netnewswire lite is gewoon gratis. Alleen heb je dan geen blog-upload-support en wat andere zaken. En die widescreen-support, die bak je gewoon zelf in via de gui builder van xcode ;)

wat echt schitterend is aan nnwl, is dat er een 'all' categorie is; dat mis ik nog wel eens.

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://home.parse.nl/~michiel/nnwl.png

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtbrainz schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:07:
ik ben eigenlijk op zoek naar een (simpele/goedkope) manier om m'n sms'jes die in de telefoon staan te exporteren naar m'n Mac (meer dan dat hoef ik ook niet tussen m'n Mac en telefoon).
Ik heb hier wel 's iets gelezen over BluePhoneElite en kwam net op internet PhoneAgent tegen. Ik heb een SE T630 dus die laatste zou er goed mee kunnen werken staat er.
Heeft iemand ervaring met deze progs of misschien nog andere suggesties?
BluePhoneElite werkt hier prima, behalve dat ik mijn lokaal-bewaarde sms niet meer kan versturen naar mijn p990i. Iemand een idee waarom? :(

PhoneAgent kan ik blijkbaar niet gebruiken met mijn phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik heb hem op m'n lokale mirror gezet. Is een beetje relaxter downloaden.

http://www.appeltjesfris.be (boven aan)

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 13:05
-nickx- schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:51:
[...]

Ik heb hem op m'n lokale mirror gezet. Is een beetje relaxter downloaden.

http://www.appeltjesfris.be (boven aan)
geniaal prog. net een windows prog.

maar het werkt wel als een mac app. (goed)

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
mr.inno schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:17:
[...]

geniaal prog. net een windows prog.

maar het werkt wel als een mac app. (goed)
-nickx-

Ja,

Ik vind het ook erg makkelijk werken. Soms moet ie wel wat bufferen maar dat is denk ik meer mijn verbinding dan de applicatie zelf (weet ik eigenlijk wel zeker) ik heb er alleen maar lof voor. Jammer dat de ontwikkelaar geen website bij heeft gezet..misschien ivm copyright of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-nickx- schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:27:
[...]
Jammer dat de ontwikkelaar geen website bij heeft gezet..misschien ivm copyright of iets?
Dat is omdat het tegen de grens van illegaal aan zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:34:
[...]

Dat is omdat het tegen de grens van illegaal aan zit :)
Ja,

Daar was ik al bang voor. : ) Zolang ik niets hoor van vreemde instanties blijft de mirror op m'n website gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 15:53
chem schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:05:
[...]

jawel, netnewswire lite is gewoon gratis. Alleen heb je dan geen blog-upload-support en wat andere zaken. En die widescreen-support, die bak je gewoon zelf in via de gui builder van xcode ;)

wat echt schitterend is aan nnwl, is dat er een 'all' categorie is; dat mis ik nog wel eens.

Screenie:
[afbeelding]
NerdNews:
Tweakers.net

Danku danku... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Is er een programma voor de Mac wat op Microsoft Visio lijkt? Ik heb dit namelijk nogal veel nodig voor school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:04:
Is er een programma voor de Mac wat op Microsoft Visio lijkt? Ik heb dit namelijk nogal veel nodig voor school.
Omnigraffle. Kan ook Visio bestanden lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Thanks! :> Precies wat ik zocht. Ook erg relaxt dat het programma ook Visio bestanden kan lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
chem schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:05:
[...]

Ik kom er maar niet achter hoe je al die feeds in die all-categorie krijgt gegooid? Hoe heb je dat gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een programma waarmee ik "Gecompileerd HTML Help-bestand" bestanden kan lezen. Ze hebben een .chm extensie. Ik heb al diverse tekstverwerking programma's geprobeerd maar no luck so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:33:
Ik zoek een programma waarmee ik "Gecompileerd HTML Help-bestand" bestanden kan lezen. Ze hebben een .chm extensie. Ik heb al diverse tekstverwerking programma's geprobeerd maar no luck so far.
Werkt Apple eigen hulpprogramma niet?

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het
* Noemen
* Bespreken
* Zoeken
van onmisbare tools en software voor je Mac.

Vragen naar een tool waarnaar je op zoek bent is toegestaan, maar het is *niet* de bedoeling hier je allerhande softwareproblemen te komen troubleshooten. Als je een probleem hebt, mag je daar een nieuw topic met degelijke topicstart voor openen :)