Hoi,
ik ben nog redelijk nieuw met m'n Mac, en 1 van de dingen die me opviel is dat TextEdit voor mij redelijk voldoet als simpele Word-processor, behalve dan dat-ie een erg brede marge aanhoudt, waardoor een print er niet uitziet. En er gaat veel ruimte verloren natuurlijk.
Gezoek op internet leerde me alleen dat die instellingen niet (op een makkelijke manier) te veranderen zijn. Er zijn wel wat omwegen maar die zijn voor mij wat te hoog gegrepen, én niet handig.
Ik heb zo'n beetje alle alternatieven geprobeerd, en hoewel daar zeker goede bij zitten, was ik op zoek naar iets lichts (heb maar een oude simpele Mac mini), niet te uitgebreid/bloated (ik hoef eigenlijk alleen sollicitatiebrieven e.d. uit te printen, maar hij moet wel m'n bestaande documenten openen), en het liefst freeware.
Ook heb ik geen spreadsheet-app of ander office-toepassingen nodig.
Ik had bijna besloten om dan maar NeoOffice te gebruiken, maar die was zo traag, en te uitgebreid.
Lang verhaal kort; op het laatst kwam ik
iText-Express tegen, en die is -voor mij- perfect!
Het is simpel gezegd een iets uitgebreidere versie van TextEdit, het ziet er ook exact hetzelfde uit, met net dat kleine beetje extra dat het echt veel bruikbaarder is. Zo kan ik hiermee wél simple de marges kleiner maken :-)
Ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik kom er maar weinig over tegen op internet, en hier helemaal niets zelfs. Oh, laat je niet afschrikken door de wel erg blije website, het is een Japanse developer, en die kunnen nog wel eens een iets andere smaak hebben dan wij hier...