Onmisbare tools / software - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.275 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 35475

Mijn dank, NetNewsWire werkt als een tiet :D

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29

breinonline

Are you afraid to be known?

Anoniem: 35475 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:02:
Oi Oi, ik heb zelf een Powerbook (sinds 2 dagen een apple-user en nu al verliefd).

Ik vroeg me af hoe jullie rss-feeds ontvangen. Ik wil graag op de hoogte worden gehouden als iemand replied op een topic bijv (zoals deze). Hoe doen jullie dat? :)
Geen RSS voor nodig:
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/35475
In jouw geval dan :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Dat is handig! :D

Weet iemand trouwens hoe ik NetNewsWire om de 5min laat syncen? Ik kan alleen kiezen tussen manueel en 30min. als meest snelle tijd :x

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 15:36
Camino

Afbeeldingslocatie: http://www.caminobrowser.org/images/appicon_128.png

Mozilla Power, Mac Style
Q. What’s the difference between Camino and Firefox?
A. Camino is a native Mac OS X application; this means it will only work on the Mac platform. Firefox, however, comes in all kinds and flavors and works on several operating systems. Camino combines the Mac user experience — famous for its consistent visual and behavioral experience across applications and the operating system — with the Gecko rendering engine — built and tested by thousands of volunteers, incorporating the absolute cutting edge in web innovations. Camino uses the Mac OS X Aqua interface and uses APIs and services only available to applications native to Mac OS X. Some of these services include the Address Book, Keychain, and Bonjour (Rendezvous). Though Firefox looks like it is using the same Aqua interface, it actually fakes it, and Firefox focuses on cross-platform consistency rather than integration with Mac OS X technologies.
Lijkt mij duidelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Sinds enige tijd ben ik tevens de gelukkige bezitter van een MacBook, aangezien ik tot dusver vrij weinig ervaring met OS X heb gehad is het nog even wennen maar dit topic heeft reeds veel hulp geboden! Echter ik zou graag de mogelijkheid hebben om een afbeeldingen binnen een map te openen en vervolgens door alle foto's binnen de map te kunnen bladeren zonder ze allemaal te moeten selecteren. De enige manier waarop ik een soortgelijk effect bereik is door alle foto's te selecteren en te openen met preview. Ik zou het echter fijner vinden om in een keer gewoon een afbeelding te kunnen aanklikken en vervolgens door te kunnen bladeren naar andere afbeeldingen in die map. Iemand een suggestie? Mocht het heel eenvoudig zijn, mijn excuses, ik heb het zelf niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Image Browser of FFView, maar er zijn der nog meer. Dus gewoon proberen welke je het handigste vindt werken. Bij mij is dat Image Browser.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Anoniem: 41085

Todos toont met 1 klik alle geinstalleerde applicatie's. Klik 'm aan en openen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:57

Soul__assasin

de Belbelg

qwertyuiop schreef op donderdag 21 september 2006 @ 19:26:
Camino

[afbeelding]

Mozilla Power, Mac Style

[...]

Lijkt mij duidelijk ;).
ik gebruik hem nu ook. echter een probleempje. als ik op een link klik binnen een page dan opend hij die in een nieuw venster... iets wat mozilla niet deed.. en ik vind de optie dus niet terug in de prefs

in FF heette de optie open link in new tab

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:59

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
Sindskort maak ik gebruik van Dropcopy, maakt het kopieren heel makkelijk naar andere computers in m'n netwerk.
Afbeeldingslocatie: http://10base-t.com/images/applications/dropcopy.gif
http://10base-t.com/

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 04:48
MiniMan schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:26:
Ik gebruik Ukelele om mijn (italiaanse) toetsenbord layout aan te passen zodat bijvoorbeeld de numpad , in een . kan worden veranderd. Erg handig en gratis!

Link: SiL Ukelele

[afbeelding]
Ik zou hier ook het één en ander willen aanpassen (de letters van een qwerty toetsenbord naar azerty omzetten, de tekens moeten ongewijzigd blijven), maar ik begrijp niet hoe je je layout moet toepassen nadat je die gemaakt hebt. Iemand?

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 15:36
Soul__assasin schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:54:
[...]

ik gebruik hem nu ook. echter een probleempje. als ik op een link klik binnen een page dan opend hij die in een nieuw venster... iets wat mozilla niet deed.. en ik vind de optie dus niet terug in de prefs

in FF heette de optie open link in new tab
Kun je een site geven als voorbeeld. Ik heb dit proleem namelijk niet.

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:57

Soul__assasin

de Belbelg

als ik bvb hier op www.tweakers.net klik dan opent zich een nieuw venster.... ik wil dus dat hij zich in een nieuwe tab opend maar dan moet ik appeltje klikken

www.weefab.com

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Kent iemand toevallig een goed bandwidth monitor programma? Ik kon op dit forum niks vinden en ook met google wil 't niet lukken.. Ik gebruik nu Coconut, maar vind dit vrij onhandig/onduidelijk en het start vrij traag op omdat het niet universal is. bvd

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

je zou istat kunnen gebruiken, of moet hij ook loggen? http://islayer.com

Van klussen krijg je grijze haren

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
nope, die is prima. ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158787

Ik zou hier ook het één en ander willen aanpassen (de letters van een qwerty toetsenbord naar azerty omzetten, de tekens moeten ongewijzigd blijven), maar ik begrijp niet hoe je je layout moet toepassen nadat je die gemaakt hebt. Iemand?
Zat er toevallig net mee te klooien om de punt v/d num pad goed te krijgen. Je kan bij "System Preferences => International => Input Menu" de keyboard layouts aanvinken die je wil gebruiken en er eventueel snel tussen switches met een keyboard shortcut (of een icoontje in de menu bar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
Na verschillende password managers gebruikt te hebben heb ik er nu eentje aangeschaft voor $15.

Info.xhead
Afbeeldingslocatie: http://www.xheadsoftware.com/images/info_screenshot_12.jpg

Ik ben er helemaal weg van, eindelijk doet deze alles wat ik nodig heb. Vooral Spotlight integratie is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 13:22
Nitai schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:20:
Na verschillende password managers gebruikt te hebben heb ik er nu eentje aangeschaft voor $15.

Info.xhead
[afbeelding]

Ik ben er helemaal weg van, eindelijk doet deze alles wat ik nodig heb. Vooral Spotlight integratie is geweldig.
Kom je gewoon met appeltje-space + visa je rekening nummer te weten ?

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
nope, is nog wel afgeschermd met een master wachtwoord, hij start als het ware die entry op. Je kan in de preferences aangeven of je dat toegankelijk wil maken voor Spotlight trouwens.

Maar creditcard gegevens, hehehe nee, zo gek ben ik niet ;) is meer voor de wachtwoorden van de 'duizenden' systemen op werk, privé, etc. :) serials van m'n gekochte programma's etc. Nu is het allemaal verspreid, of gebruik ik veelal hetzelfde wachtwoord (een aantal). Dat is niet altijd even handig. Als iemand m'n password weet van bijvoorbeeld m'n mail, dan weet hij/zij dat ook van een aantal andere accounts.

[ Voor 31% gewijzigd door Nitai op 29-09-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 21:14

ramlal

Altijd warm

Nitai schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:20:

Info.xhead
Ik begrijp nooit zo goed wat er mis is met Keychain... maar misschien ligt dat aan mij, waarom zou ik moeten overstappen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 29-05 17:20
Voor dat soort dingen gebruik ik yojimbo:

Afbeeldingslocatie: http://www.barebones.com/images/yojimbo/yojimbo-glamor.jpg

http://www.barebones.com/products/yojimbo/

duurder maar kan ook meer

[ Voor 12% gewijzigd door lowfi op 29-09-2006 20:53 ]

Anoniem: 155792

Hoi,
ik zoek een paar handige tools voor:
1) simpel opnemen via audio in, in mp3... Waar je in het programma gewoon de kwaliteit fzo kiest, iets simpel...

2) Professionele goeie programma's om muziek te maken, producen, ...

Doei
Pieterjan

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
1. Garageband
2. Logic Pro/Cubase/Nuendo/Reason/Live en ga zo maar door. Misschien moet je eens de search gebruiken en zoeken naar "producen op de mac".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
weet iemand ook een tooltje om ape op een goede manier te extracten? Ik heb wel xACT gevonden maar die maakt van 1 ape bestand 1 wav of aiff bestand, dus dan ben je al je tracknummers etc kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Het is al eens lang gekomen, maar ik ben de naam kwijt. Ik ben op zoek naar een programma'tje die zorgt dat ik mijn Bluetooth Apple-keyboard/mouse kan gebruiken op zowel mijn MacBook als mijn gewone Windows XP-pc. Dus dat ik mijn muis naar rechts uit het beeldscherm beweeg, en dat hij op de monitor van de andere computer staat (net als bij dualscreen). Kent iemand zo iets, liefst freeware, maar als het niet anders kan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Volgens mij bedoel je synergy: http://synergy2.sourceforge.net/
Synergy lets you easily share a single mouse and keyboard between multiple computers with different operating systems, each with its own display, without special hardware. It's intended for users with multiple computers on their desk since each system uses its own monitor(s).

Redirecting the mouse and keyboard is as simple as moving the mouse off the edge of your screen. Synergy also merges the clipboards of all the systems into one, allowing cut-and-paste between systems. Furthermore, it synchronizes screen savers so they all start and stop together and, if screen locking is enabled, only one screen requires a password to unlock them all. Learn more about how it works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

lowfi schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:48:
Voor dat soort dingen gebruik ik yojimbo:

[afbeelding]

http://www.barebones.com/products/yojimbo/

duurder maar kan ook meer
Wat een enorm klein beeldscherm :S Waar werk jij op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En jij denkt dat hij z'n eigen screenie daar neerzet? Klik ff op de link die je zelf quote...

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
ramlal schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:27:
[...]

Ik begrijp nooit zo goed wat er mis is met Keychain... maar misschien ligt dat aan mij, waarom zou ik moeten overstappen? ;)
Als Keychain voldoende is voor jou, dan hoef je deze software ook niet. :) Waarom trek je gelijk de conclusie dat er iets mis is? Voor elke toepassing heb je een bepaalde doelgroep.
Keychain is gelimiteerd aan het OS zelf en haar eigen applicaties. Voor zover ik weet maakt bijvoorbeeld Thunderbird of Firefox daar niet eens gebruik van, maar houdt iedereen er een eigen systeem op na :) Veelal zijn dergelijke systemen gebaseerd op een one-way principe, eenmaal ingeven, maar moeilijk terug te vertalen.

Bepaalde systemen waar ik mee werk draaien niet onder Mac OS X, denk aan veiligheidssystemen (serverruimte), applicatieservers, remote machines, etc. etc. :) Om maar niet te spreken over serials van je eigen programma's, hostinggegevens, registratienummers van hardware, etc. etc.

Niets mis met Keychain hoor, gebruik het zelf ook, maar dit is toch iets andere koek.

@lowfi, ziet er heel goed uit! Ik ga het eens proberen, jammer dat ik net deze software heb aangeschaft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 12:16
Als we dan toch op die tour gaan...

TextMate!! Geweldige editor en zijn 39 euro/dollar/whatever zeker waard. Kweet niet hoe, maar ik werk echt sneller met dat ding. :P

Overigens al eerder genoemd in dit topic.

Enne, volgende keer een startpost? Image sizes aangeven is wel wat fijner met zo'n grafische startpost, zeker als je anchor links gebruikt om naar een specifieke message te linken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wie weet een handige (gratis) tool om mijn partities te herindelen. Ik wil van twee partities één maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Mensen met ervaring met Delicious-Library? Ziet er wel vet uit, maar 40 dollar? En kopen via door je CC gegevens in de applicatie in te voeren? :S

Ik zoek iets waarmee ik al mijn boeken kan indexeren. Liefst ook online, wat met DL kan, mits je een third party tooltje gebruikt. (Of wat handig hark werk met een scriptje op een comma seperated file, met TextMate natuurlijk.)

Heb al wel Booxter gezien, maar dan is DL toch leuker.

[ Voor 6% gewijzigd door The - DDD op 02-10-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
LoeiOrdinair schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:19:
Wie weet een handige (gratis) tool om mijn partities te herindelen. Ik wil van twee partities één maken.
Via Terminal misschien een optie?
http://www.macgeekery.com...uctively_resizing_volumes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Afbeeldingslocatie: http://perian.org/perian_logo.png
With Perian installed, any OS X application that uses QuickTime can now use these additional media types:
Divx, XviD, FLV, AVI
MS-MPEG4 v1, MS-MPEG4 v2, MS-MPEG4 v3, DivX 3.11 alpha, 3ivX, Sorenson H.263, Flash Screen Video, Truemotion VP6
These formats when they are inside an AVI:
h.264, mpeg4, AAC, AC3 Audio, and VBR MP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
The - DDD schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:07:
Mensen met ervaring met Delicious-Library? Ziet er wel vet uit, maar 40 dollar? En kopen via door je CC gegevens in de applicatie in te voeren? :S

Ik zoek iets waarmee ik al mijn boeken kan indexeren. Liefst ook online, wat met DL kan, mits je een third party tooltje gebruikt. (Of wat handig hark werk met een scriptje op een comma seperated file, met TextMate natuurlijk.)

Kijk hier eens: http://www.bruji.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87350

LoeiOrdinair schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:19:
Heb je iets aan iPartition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 14:47
The - DDD schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:07:

Ik heb een paar maanden geleden Delicious-Library gekocht, maar ik heb er spijt van. Het probleem is dat het programma alle gegevens van de ingevoerde DVD's en boeken alleen maar van Amazon kan halen, en aangezien Amazon geen Nederlandse winkel heeft zijn er ook vrijwel geen Nederlandse DVD's en boeken te vinden. Je kan dan wel alle gegevens handmatig gaan invoeren, maar dit programma had er eigenlijk voor moeten te zorgen dat je daar je tijd niet aan hoeft te besteden.... Ik hoop dat ze ooit nog eens een deal sluiten met bol.com ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Tnx voor de link, wel een beetje vaag, 4 keer praktisch dezelfde applicatie alleen een game, CD, DVD en boek versie. :?
Bullet_Tooth_Tony schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:00:
[...]

Ik heb een paar maanden geleden Delicious-Library gekocht, maar ik heb er spijt van. Het probleem is dat het programma alle gegevens van de ingevoerde DVD's en boeken alleen maar van Amazon kan halen, en aangezien Amazon geen Nederlandse winkel heeft zijn er ook vrijwel geen Nederlandse DVD's en boeken te vinden. Je kan dan wel alle gegevens handmatig gaan invoeren, maar dit programma had er eigenlijk voor moeten te zorgen dat je daar je tijd niet aan hoeft te besteden.... Ik hoop dat ze ooit nog eens een deal sluiten met bol.com ofzo.
Dit is wel een stevig argument tegen Delicious Library. Alhoewel ik eigenlijk alleen maar engelse IT boeken heb. :/ Dus misschien is juist geen argument tegen, voor mij althans.

Moeilijk, ik denk dat ik Delicious Library in ieder geval even ga trial-en. Dat Bookpedio vindt ik een beetje jammer dat het niet gewoon alles in een is. 1 app voor alles wat je uit kan lenen is toch wel erg fijn.

BookPedia is wordt erg goed gereviewed en voor heavy use beter bevonden dan Delicious Library. Delicious is leuk, maar verveelt snel met die planken interface. Misschien toch maar is bookpedia proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door The - DDD op 02-10-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149371

ik zoek nog de juiste messenger. Heb net een nieuwe imac en ben een switcher, dus even wennen maar tot nu toe nog super! :) Nu zag ik bij screenshots(bureaublad) van andere mensen een messenger waarbij de mensen die online zijn op het bureaublad staan. Heel gelikt, maar wie weet welk programma dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 13:57

chem

Reist de wereld rond

Dat is AdiumX

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Anoniem: 149371 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:45:
ik zoek nog de juiste messenger. Heb net een nieuwe imac en ben een switcher, dus even wennen maar tot nu toe nog super! :) Nu zag ik bij screenshots(bureaublad) van andere mensen een messenger waarbij de mensen die online zijn op het bureaublad staan. Heel gelikt, maar wie weet welk programma dat is?
Adium. Werk zelf met de nieuwste beta versie, werkt super!

EDIT: spuit 11 enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 23-05 13:12

Korakal

Up up up!

AdiumX, maar dat was ook wel in dit topic te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36
Wat betreft Delicious Library:

De enige manier om goede ondersteuning voor NL er in te krijgen is door de mensen van Monster zoveel mogelijk te mailen met dit verzoek. Als we met genoeg mensen mailen zullen ze vanzelf sneller effort steken in het inbouwen van NL bronnen.

Het helpt ook enorm als je ze alvast verteld waar ze hun informatie vandaan zouden kunnen halen. En dan bedoel ik niet de bedrijfsnaam, maar de letterlijke bron. Bol.com heeft hier bijv een pagina over, evenals de Nationale Bibliotheek.

Dus... Iedereen mailen en dan bouwen ze het hopelijk in. Heb ze al beloofd dat ik de minuut dat zij het er in stoppen ik meteen twee licenties koop!

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
The - DDD schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:36:
[...]

Tnx voor de link, wel een beetje vaag, 4 keer praktisch dezelfde applicatie alleen een game, CD, DVD en boek versie. :?

[...]

Dit is wel een stevig argument tegen Delicious Library. Alhoewel ik eigenlijk alleen maar engelse IT boeken heb. :/ Dus misschien is juist geen argument tegen, voor mij althans.

Moeilijk, ik denk dat ik Delicious Library in ieder geval even ga trial-en. Dat Bookpedio vindt ik een beetje jammer dat het niet gewoon alles in een is. 1 app voor alles wat je uit kan lenen is toch wel erg fijn.

BookPedia is wordt erg goed gereviewed en voor heavy use beter bevonden dan Delicious Library. Delicious is leuk, maar verveelt snel met die planken interface. Misschien toch maar is bookpedia proberen.
Bookpedia kan wel info halen van bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 15:46

Apache

amateur software devver

Bedankt dat bespaart al wat tijd, maar ik zoek nog iets voor subtitles onder os x, buiten vlc, liefst voor quicktime zodat ze ook worden getoond in frontrow.

Btw hoe belachelijk is het niet dat quicktime standaard niet fullscreen kan ... encoding etc kan ik begrijpen dat je pro nodig hebt ... maar fullscreen ... vind ik erg zwak.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Apache schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:18:
[...]

Bedankt dat bespaart al wat tijd, maar ik zoek nog iets voor subtitles onder os x, buiten vlc, liefst voor quicktime zodat ze ook worden getoond in frontrow.

Btw hoe belachelijk is het niet dat quicktime standaard niet fullscreen kan ... encoding etc kan ik begrijpen dat je pro nodig hebt ... maar fullscreen ... vind ik erg zwak.
Nou nou, het kost maar 29 dollar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190546

Weet iemand een progje dat als je software wilt verwijderen, meteen alles van die software bij elkaar zoekt en weggooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190546 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:46:
Weet iemand een progje dat als je software wilt verwijderen, meteen alles van die software bij elkaar zoekt en weggooit?
Command + Backspace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
The - DDD schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:32:

Enne, volgende keer een startpost? Image sizes aangeven is wel wat fijner met zo'n grafische startpost, zeker als je anchor links gebruikt om naar een specifieke message te linken. ;)
offtopic:
Ach, een keer laden en het zit in je cache... en als je de startpost niet leest tsja, waar dient hij dan nog voor? Moet jij eens proberen startposts te laden zoals die van WoW of een willekeurig Sony Ericsson topic :) Daar is de startpost voor, om informatie te bieden :) Maar men kan er rekening mee houden met de volgende startpost, minder images zodat jij je link kunsten kan faciliteren ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal

ramlal

Altijd warm

Anoniem: 190546 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:46:
AppZapper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Apache schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:18:

Je kan het aanvragen op de development Homepage, maar voor zover ik weet is het goed implementeren van subtitle ondersteuning nogal lastig. Bij VLC en Mplayer is het nog steeds niet mogelijk om de subs onderin je beeld (zwarte balk) te krijgen ;(

En een echte tweaker weet toch wel hoe hij quicktime gratis fullscreen krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 15:46

Apache

amateur software devver

Deacon schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:14:
[...]

Je kan het aanvragen op de development Homepage, maar voor zover ik weet is het goed implementeren van subtitle ondersteuning nogal lastig. Bij VLC en Mplayer is het nog steeds niet mogelijk om de subs onderin je beeld (zwarte balk) te krijgen ;(

En een echte tweaker weet toch wel hoe hij quicktime gratis fullscreen krijgt ;)
Ja, subs zijn duidelijk beter geregeld onder windows, snap niet waarom het zo lastig is, ze hebben toch aspect ratio's, enige wat je moet doen is aspect ratio naar 4:3 zonder stretch en vullen met zwart en dan zien dat je de subs meer naar beneden toen kan positioneren ...

En ik begrijp wel het oftewel maar wenig geld kost of het op andere manieren kan maar bij dure hardware en een modern os verwacht ik dat toch een beetje out of de box.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Is MenuMeters al is genoemd?

Handig voor al je netwerk verkeer monitoring: http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/

Vooral als menubalk item is ie goed vind ik. Kun je precies zien hoeveel dataverkeer je op dat moment hebt. Up en Down.

[ Voor 95% gewijzigd door The - DDD op 03-10-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand toevallig hoe ik de het ledje van de apple-icoon aan de achterkant van het scherm reguleer? Ik wil bijv. dat het appeltje blijft branden ondanks ik mijn powerbook dichtklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
uh nee :+

Dat is gewoon de backlight van je scherm. Als je powerbook dicht zit is ook de backlight uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

potver :P

iig tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deacon schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:14:
[...]

Eh... subs onder in de zwarte balk (die ik overigens niet maar heb op mijn Macbook) vind ik zelf juist rete vervelend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Afbeeldingslocatie: http://cabos.sourceforge.jp/screenshot.png
De gemakkelijke Functionaliteit van het Onderzoek en van de Download

Cabos is een Gnutella cliënt die gebaseerd is op LimeWire en Acquisition. Het is gratis, en bevat geen spyware of adware.

Het heeft een eenvoudige interface, ondersteunt meerdere talen en integratie met iTunes + iPod en yorian rouleert.
De Vereisten van het systeem

Cabos vereist Windows 2000 of recenter, Mac OS X 10.2.8 of recenter, Mac OS 8.6 of recenter.
http://cabos.sourceforge.jp/index.html.nl

Ik gebruik hem zelf ook en bevalt mij zeer goed. Downloads gaan met een nette snelheid. Ook de zoekresultaten zijn compleet en duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 03-10-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

Wat een fantastische website! Alles komt rechtstreeks uit bablefish :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb nu enkele weken ervaring met OS X, er is één tooltje waar ik bijzonder blij mee ben welke nog niet in dit topic staat vermeld: SteerMouse.

OS X werkt imho verschrikkelijk vervelend met een standaard USB muisje eraan gekoppeld. Er is een hele irritante bewegings- en scrollacceleratie aanwezig. Diehard OS X gebruikers vinden het vast geweldig, maar als (ex?) Linux en Windows user word ik er niet goed van. Met Steermouse krijg je een zooi extra muisinstellingen waarmee o.a. de acceleratie volledig uit is te zetten, het gedrag van de touchpad blijft echter wel hetzelfde :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 14:54

4POX

Everybody is wired

Datafeest schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:41:
Ik heb nu enkele weken ervaring met OS X, er is één tooltje waar ik bijzonder blij mee ben welke nog niet in dit topic staat vermeld: SteerMouse.

OS X werkt imho verschrikkelijk vervelend met een standaard USB muisje eraan gekoppeld. Er is een hele irritante bewegings- en scrollacceleratie aanwezig. Diehard OS X gebruikers vinden het vast geweldig, maar als (ex?) Linux en Windows user word ik er niet goed van. Met Steermouse krijg je een zooi extra muisinstellingen waarmee o.a. de acceleratie volledig uit is te zetten, het gedrag van de touchpad blijft echter wel hetzelfde :)
Logitech muis drivers hebben die versnelling ook. Dus niet alle (ex)Windows gebruikers worden gek van die versnelling. Ik vind het zelf prachtig.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Mensen al ervaringen met http://www.getdemocracy.com/ ??

Heb het zelf hier ook, maar nog niet de tijd genomen wat leuke feeds te zoeken. (Zal vast al een apart topic ergens over zijn buiten AppleTalk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
In de startpost zag ik SubEthaEdit staan. Het is een geweldig programmaatje waarmee je met meedere mensen tegelijk in hetzelfde tekstbestandje kan werken. In de startpost staat dat het tegenwoordig $35 kost, maar de oudere versie (2.2) is nog gratis beschikbaar! Samenwerken werkt prima, en ik weet niet welke functies er missen t.o.v. de betaalde versie, maar voor wat ik zo snel kan zien werkt het perfect!

LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190546

Heeft er iemand ervaring met Acquisition? En zo ja, is mijn vraag of het beter is om te betalen, of maakt dat niet veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
The - DDD schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:36:
Mensen al ervaringen met http://www.getdemocracy.com/ ??

Heb het zelf hier ook, maar nog niet de tijd genomen wat leuke feeds te zoeken. (Zal vast al een apart topic ergens over zijn buiten AppleTalk.)
Ik haal geen goede snelheden. Ik ben niet geintereseerd in die "zooi" die je er gratis bij krijgt. Die streams gaan wel redelijk snel maar rsstv bv is niet vooruit te branden. Ligt vast aan de tracker/feeders/etc maar toch...

Usenet blijft beter al blijft het wel een leuk idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter
DocB schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:44:
In de startpost zag ik SubEthaEdit staan. Het is een geweldig programmaatje waarmee je met meedere mensen tegelijk in hetzelfde tekstbestandje kan werken. In de startpost staat dat het tegenwoordig $35 kost, maar de oudere versie (2.2) is nog gratis beschikbaar! Samenwerken werkt prima, en ik weet niet welke functies er missen t.o.v. de betaalde versie, maar voor wat ik zo snel kan zien werkt het perfect!

LINK
Dank je DocB voor de tip! Is een geweldig programmaatje inderdaad, samen met Textmate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand een goed programma om je MacBook een beetje te "onderhouden" e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Anoniem: 124681 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:55:
Weet iemand een goed programma om je MacBook een beetje te "onderhouden" e.d.?
Onderhouden? Het is geen pc! :P

Wat wil je precies onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu OnyX gevonden, misschien zijn er meer van dat soort programma's?

En ja, ik denk nog teveel in PC termen denk ik . . haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88062

Anoniem: 124681 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:03:
Heb nu OnyX gevonden, misschien zijn er meer van dat soort programma's?

En ja, ik denk nog teveel in PC termen denk ik . . haha :P
ja ik heb nog MacJanitor, om dagelijkse zooi te cleanen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal

ramlal

Altijd warm

Ik ben zelf een grote fan van Yasu (Yet Another System Utility). In feite niet meer dan een Applescript wrapper voor allerlei interne tools in OS X zelf, maar erg eenvoudig en doeltreffend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ramlal schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:27:
Ik ben zelf een grote fan van Yasu (Yet Another System Utility). In feite niet meer dan een Applescript wrapper voor allerlei interne tools in OS X zelf, maar erg eenvoudig en doeltreffend.
Welke dingen heb jij allemaal aangevinkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal

ramlal

Altijd warm

Anoniem: 124681 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:45:
[...]
Welke dingen heb jij allemaal aangevinkt? :)
Meestal gewoon deze, maar als m'n fonts raar doen ook alle font caches. Prebinding en Launch Services hebben een nogal beperkte toepassing (zelf in ieder geval niet nodig gehad).

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/IG4UUY8P81QV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Als beginnend Mac user ben ik nog niet helemaal thuis in alle software, daarom vroeg ik mij af waarmee ik het beste videobestanden af kan spelen. Heel veel formaten worden nu nog niet ondersteund door de standaardsoftware die bij de mac wordt geleverd.

Nu zie ik hier meerdere programma's voorbij komen zoals vlc? en swiss army knife. Maar wat is nu de beste totaal oplossing zodat ik de meeste bestanden off en online kan afspelen?

Zijn jullie trouwens bekend met frostwire? Een variant op limewire en die werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
VLC doet het goed, codecs zitten ingebouwd geen geen gehannes met installeren daarvan. QT heeft geen playlist wat een groot nadeel is... of ik zie hem aldoor over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29

breinonline

Are you afraid to be known?

Adobe Lightroom, de prettigste RAW workflow voor de Mac beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.noridon.net/weblogs/archives/images/flex/lightroom.png

Nu nog in beta trouwens, maar werkt al erg goed :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ik vind het beter dan mijn versie van Aperture (1.5), nu eens zien wat de prijs van dit pakket zal worden, en of de snelheid nog naar boven zal gaan wanneer hij uit beta komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160426

Tijdens mijn studie kom ik wekelijks tientallen termen en namen tegen. Is er ook een simpel programma waar ik die handig in kan catalogiseren?

Ik wil graag een term invoeren en dan een verklaring er apart bij. Zodat ik ze door een spotlight-achtig iets snel kan opzoeken als ik ze weer eens tegenkom en niet meer weet wat ze zijn. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal

ramlal

Altijd warm

Anoniem: 160426 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:00:
Tijdens mijn studie kom ik wekelijks tientallen termen en namen tegen. Is er ook een simpel programma waar ik die handig in kan catalogiseren?

Ik wil graag een term invoeren en dan een verklaring er apart bij. Zodat ik ze door een spotlight-achtig iets snel kan opzoeken als ik ze weer eens tegenkom en niet meer weet wat ze zijn. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Misschien iets als VoodooPad? Heb je meteen een gratis wiki-achtige structuur erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07

Hee da's een goed idee eigenlijk. Als m'n laptop niet bij de Apple dealer lag had ik het proggie meteen geschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 11:45

Nietzman

Woei!

Dankzij The Unarchiver vond ik ein-de-lijk een fatsoenlijke imageviewer voor OsX die gewoon de volgende/vorige afbeelding in een map kan laten zien, Zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 12:31
Nietzman schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:33:
Dankzij The Unarchiver vond ik ein-de-lijk een fatsoenlijke imageviewer voor OsX die gewoon de volgende/vorige afbeelding in een map kan laten zien, Zee.
xee zal je bedoelen? ;) Typo, kan gebeuren :) Maar ehm, is wel nice appje, ik ga hem denk ik ook gebruiken, tnx!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 09:52
TeamSpeex TeamSpeak for Mac OS X
Afbeeldingslocatie: http://savvy.nl/blog/teamspeex_icon.png

Het zecht eigenlijk al voldoend een team speak client voor de mac.
Natuurlijk als teamspeak fen. veel beter dan ventrilo (2.3.2.Prototype.6.)

de laatste versie van speex is mooi universal. Dus lekker snel.

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

lowfi schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:28:
VLC doet het goed, codecs zitten ingebouwd geen geen gehannes met installeren daarvan. QT heeft geen playlist wat een groot nadeel is... of ik zie hem aldoor over het hoofd.
Dus VLC is de beste totaaloplossing voor niet werkende video codecs. Werken wmv files ook in Safari en dergelijke icm VLC of moet ik daarvoor weer iets anders hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88062

hehe.. eindelijk! was al bijna gewend die irritante preview, maar dit werkt idd stukken beter!

Goede tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Universal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 16:30

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Xee is inderdaad geweldig! Helaas voor de intelgebruikers is het geen universal binary maar de broncode wordt ook aangeboden dus het is slechts een versie van opnieuw compileren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Johnny schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:11:
Xee is inderdaad geweldig! Helaas voor de intelgebruikers is het geen universal binary maar de broncode wordt ook aangeboden dus het is slechts een versie van opnieuw compileren.
iemand die weet hoe dat werkt en wil doen ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

zeer fijn programma dat Xee, ik heb ondertussen een universal build gevonden: http://rapidshare.de/files/35040937/Xee.app.zip.html

heb hem alleen wel in RGB modus draaien, in YUV ziet het er niet uit

edit:
YUV blijkt idd niet te werken bij deze build

[ Voor 13% gewijzigd door fenrir op 08-10-2006 16:42 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Bigg Balls schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:44:
[...]

Dus VLC is de beste totaaloplossing voor niet werkende video codecs. Werken wmv files ook in Safari en dergelijke icm VLC of moet ik daarvoor weer iets anders hebben?
Voor WMV files heb je Flip4Mac nodig, al heb ik daar op het moment toch nog veel problemen mee.
Linkje: http://www.flip4mac.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 16:44
Stond laatst op Digg:
"FileBrowse is a new, easy-to-use file/media browser for Mac OS X with many unique features, such as 3D icons/thumbnails, large in-context previews, and powerful grouping and sorting."

Werkt lekker om even mee te spelen ... en is hopelijk een vooruitblik op wat Leopard ons nog kan bieden. Skeptisch over het dowloaden van <1MB door het goede gebruik van het Cocoa-framework? Bekijk dan eerst even de webcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85341

Zijn er suggesties voor een freeware programma waarmee ik bijvoorbeeld ogg kan converteren naar mp3. (dat soort dingen kom je dus tegen wanneer je bestanden van je windows laptop naar je eerste mac overzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 85341 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:05:
Zijn er suggesties voor een freeware programma waarmee ik bijvoorbeeld ogg kan converteren naar mp3. (dat soort dingen kom je dus tegen wanneer je bestanden van je windows laptop naar je eerste mac overzet).
XiphQT (Xiph QuickTime Components). Daarmee geef je Quicktime (en dus ook iTunes) ogg support. Hoef je de nummers ook niet meer om te zetten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85341

Daedalus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:28:
[...]

XiphQT (Xiph QuickTime Components). Daarmee geef je Quicktime (en dus ook iTunes) ogg support. Hoef je de nummers ook niet meer om te zetten.
Maar dan moeten ze nog mijn iPod op (ja ik weet het, ik ben lastig), en die heeft geen .ogg support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 19:16

Type-R

One Minute Shakin

Ziet er wel leuk uit op eerste gezicht maar ik mis hierin dat hij de afbeeldig ook crisp (dus zonder al die kartels) laat zien op een view die niet 100% is, preview doet dat namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Topicstarter

Ik gebruik daar Freemind voor, het Mindmap principe van Buzan is een principe dat ik al jaren volg. Voor Windows heb je daar ook allerlei software voor, en Freemind werkt ook erg goed op de Mac. (Maar toch prefereer ik papier... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-05 19:26
Mensen ik ben op zoek naar een goede mp3 id tagger, renamer in batch vorm, nu ken ik een goed programma voor windows namelijk The godfather.

Weet iemand als voor The Godfather een goed OSX alternatief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:47

vooghel

Cunning linguist

Ik gebruik daarvoor TriTag. Simpel maar doeltreffend, en freeware :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-05 19:26
vooghel schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:21:
Ik gebruik daarvoor TriTag. Simpel maar doeltreffend, en freeware :).
Dit was wat ik zocht, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 15:44
Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt met programma's die ik nu op de PC gebruik met daarbij welk alternatief ik daarvoor bij OSX zou kunnen gebruiken, zodat ik direct alles heb als ik switch binnenkort. Heb dit lijstje naar posts van dit topic gemaakt en denk dat het compleet is.
Het gaat er mij niet om dat alles gratis is, het gaat erom wat het beste werkt.

Graag zou ik van jullie willen weten of dit de beste opties zijn, of dat ik beter voor iets anders kan gaan.

PCMAC
Geen Verandering
MS OfficeMS Office
AcrobatAcrobat
OperaOpera
QuicktimeQuicktime
PhotoshopPhotoshop
IllustratorIllustrator
DreamweaverDreamweaver
FlashFlash
Wel Verandering
Power DVDVLC
NeroToast It!
Visual Studio 2005Paralles / Bootcamp
AVG freeniet nodig?
Live MessengerMessenger:Mac
FlashFXPTransmit
WinAmpiTunes
NewsreactorUnison
UtorrentTransmission
WinRARUnRARX
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het
* Noemen
* Bespreken
* Zoeken
van onmisbare tools en software voor je Mac.

Vragen naar een tool waarnaar je op zoek bent is toegestaan, maar het is *niet* de bedoeling hier je allerhande softwareproblemen te komen troubleshooten. Als je een probleem hebt, mag je daar een nieuw topic met degelijke topicstart voor openen :)