Deze plek is te koop.
Ik hoop dat Opera voor de Mac je gaat bevallen.
Onder Windows heb ik een hele tijd Opera gebruikt omdat dit imo onbewist de beste browser is.
Onder OS X zijn mijn ervaringen met Opera alleen duidelijk minder. Opera's interface voelt onnatuurlijk (voor een mac applicatie, onder windows juist perfect) en het browsen is een stuk trager vergeleken met bijvoorbeeld Safari.
Ik gebruik dus intussen maar Safari, al mist dat erg veel dingen tov Opera.
Anoniem: 124681
Messenger voor Mac zou ik overslaan. Kijk eens naar Adium, nieuwste beta versie loopt super
Plaatje: Klik
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 10-10-2006 11:04 ]
Kan Burn iso's branden?
en ipv mirc gebruik ik Xchat aqua 1.5.2
voor soulseek heb je ssX.
Hier ook een opera gebruiker, dat safari vind ik toch niet lekker werken, dan is het maar wat trager
[ Voor 19% gewijzigd door fenrir op 10-10-2006 19:07 ]
Van klussen krijg je grijze haren
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Misschien is Cog wat?Algurgazan schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:08:
ik krijg mijn eerste mac (iMac 24") met een beetje geluk over anderhalve week in huis.. ondertussen ben ik erg op zoek naar een OS X alternatief voor foobar... ik heb een enorme hekel aan iTunes, en zou het liefst een programma als foobar draaien: het heeft nauwelijks een GUI, en speelt alles af wat ik wil, en heeft ook nog een goede tag functionaliteit.. is er zoiets voor OS X?
Nadeel is misschien dat het geen library heeft. Verder heel fijn snel spelertje die ook nog eens veel formaten aankan.
PhD i.o.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Dat heeft bij mij alleen nog maar gecrasht
Ik heb bitrocket ook al eens gebruikt een maand geleden ofzo, maar die crashte ook constant. Zie dat er nu een nieuwe build is, dus die ga ik meteen weer testen. Zodra dit stabiel is moet het een super-client zien. De interface is dik in orde!
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
ik probeer dat programma van het weekend ff! vriend van me heeft het al geprobeerd en schijnt dat unreal tournament er goed op draaide! wel alleen maar in 800x600 (anders stopte UT) erg raar, maar speelde supersnel in 800x600 op een MBPRoyal schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:43:
http://www.codeweavers.com/beta/cxmac/
Iemand dit al uitgeprobeerd? Ziet er veel belovend uit.
Ik zoek eigenlijk twee 'progjes' 1 om usenet de exploren
en daar naast zoek ik een spel dat lijkt op http://www.armadillorun.com/ of bridgebuilder of pontifex.
Ciaoz Atz
Anoniem: 165438
Kun je dan ook gewoon de gewone Microsoft Office installeren??Royal schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:43:
Of Photoshop? Noem zo maar eens wat software die ik al had voor mijn pc...
Voor usenet kan je het beste Unison gebruiken.atze schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:12:
Hee,
en daar naast zoek ik een spel dat lijkt op http://www.armadillorun.com/ of bridgebuilder of pontifex.
Ciaoz Atz
Op de site staat wel een lijst met programma's die getest zijn.Anoniem: 165438 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:17:
[...]
Kun je dan ook gewoon de gewone Microsoft Office installeren??
Of Photoshop? Noem zo maar eens wat software die ik al had voor mijn pc...
IE6 en Visio zijn getest door collega van mij en die werken volgens hem goed.
Hier voorbeeld van tweakers.net in IE6

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Royal schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:23:
[...]
Op de site staat wel een lijst met programma's die getest zijn.
[afbeelding]

[ Voor 6% gewijzigd door dawuss op 13-10-2006 09:34 ]
Sterke argumentatie.
leoaq.fm // Jeune Loop
Opera heeft wel een fullscreen functie, maar daar zit geen sneltoets op en als je een alleen Flash-object laadt dan is de enige manier om er nog uit te ontsnappen door met Command-Q de hele browser af te sluiten.
iSwiff, een programma om flash-bestanden af te spelen kan niet omgaan met Flash-video's die van de server worden gestreamd.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Opera heeft daar wel een sneltoets voor: Option-F11Johnny schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:03:
Opera heeft wel een fullscreen functie, maar daar zit geen sneltoets op en als je een alleen Flash-object laadt dan is de enige manier om er nog uit te ontsnappen door met Command-Q de hele browser af te sluiten.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Anoniem: 49627
Goede reden om dus geen Opera te gebruiken. Appeltje-F is fullscreen.tweak_dude schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:46:
Opera heeft daar wel een sneltoets voor: Option-F11
Nee, Appeltje-F is zoeken.Anoniem: 49627 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:01:
[...]
Goede reden om dus geen Opera te gebruiken. Appeltje-F is fullscreen.

Anoniem: 49627
Ohjee, je hebt gelijk, exusee
Verdomd goede reden om Opera te gebruiken!
ware het niet dat ik opera per definitie een aftandse browser vind
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 49627 op 13-10-2006 12:17 ]
Maar die werkt niet als je alleen een Flash-object laadt, het lijkt alsof Flash de toetsenbordaanslagen afvangt, wnat Command-W en andere sneltoetsen werken ook niet meer.tweak_dude schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:46:
[...]
Opera heeft daar wel een sneltoets voor: Option-F11
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Klik eens buiten het Flashfilmpje?Johnny schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:58:
[...]
Maar die werkt niet als je alleen een Flash-object laadt, het lijkt alsof Flash de toetsenbordaanslagen afvangt, wnat Command-W en andere sneltoetsen werken ook niet meer.
Anoniem: 112352

http://www.unrarx.com/
UnRarX - handig free-ware programma om rar-bestanden uit te pakken. Vooral makkelijk als je meerdere .rar bestanden wilt uitpakken in 1 bestand (denk aan gedownloade films
Volgens de FAQ op de site van Armadillo Run komt deze eraan voor de Mac. Ik wacht al een tijdje, ik hoop dat het er nog eens van komt.atze schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:12:
Hee,
Ciaoz Atz
Bridge Construction Set (Pontifex 2) werkt op de Mac. Als je deze toevallig al had kun je even teruggaan naar de site van Chronic Logic om na het invullen van je registratiegegevens het spel voor OS X te downloaden.
Anoniem: 165438
Heb het gisteren geinstalleerd. Even zoeken naar de cd's van mijn windows bak kwam ik Office XP, Paint Shop Pro 7 en Adobe CS tegen. De eerste twee werken!! In excel moet je echter geen gekke dingen gaan doen. Het crasht om de drie tellen. De layout is wel des windows en dat kan soms wel prettig zijn..Royal schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:23:
[...]
Op de site staat wel een lijst met programma's die getest zijn.
[afbeelding]
Paint Shop Pro werkt gewoon goed. En dat is toch wel handig. Het werkt namelijk ook snel op mijn MacBook! Trouwens Office XP werkt ook sneller dan Office:Mac
Adobe CS werkt dan helaas weer niet
Ook Hema Fotoservice software bijvoorbeeld werkt niet..
Het is Beta maar hoop dat dit de toekomst is zodat je eventuele windows software kunt draaien zonder windhoos zelf..
Cronjob die elke paar minuten de applicatie PhotoBooth indien aanwezig killt?LoeiOrdinair schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:16:
Is er een applicatie die na het openen van bijvoorbeeld Photo Booth deze na ongeveer 1-2 minuten killed. Er wordt namelijk veel misbruik van de iMacs gebruikt, maar we willen de mensen de lol niet ontnemen
Het mag ook een Terminal script zijn. Maar ik heb net al een tijdje zitten Googlen, maar kom er niet uit. Ook even op Cronjob gekeken, maar daar snap ik al helemaal niks van. Zou je met wat meer kunnen vertellen?ramlal schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:44:
[...]
Cronjob die elke paar minuten de applicatie PhotoBooth indien aanwezig killt?
Crontooie al geprobeerd?LoeiOrdinair schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:49:
Het mag ook een Terminal script zijn. Maar ik heb net al een tijdje zitten Googlen, maar kom er niet uit. Ook even op Cronjob gekeken, maar daar snap ik al helemaal niks van. Zou je met wat meer kunnen vertellen?
Dan het script dat je moet uitvoeren met zo'n cronjob; mag dus ook op de command prompt, of in een shell script of whatever.
Ik denk dat je iets moet doen als (dit is voor Mail.app)
kill -9 `ps -aux | grep 'Mail' | grep -v 'grep' | awk '{print $2}'`
In delen:
* kill -9 is proces doodmaken
* wat er tussen backquotes (`) staat wordt als argument voor kill gebruikt
* ps -aux list de processen
* grep 'Mail' haalt uit die processenlijst Mail.app en dit grep-proces zelf
* dus een inverse grep grep -v 'grep' om het grep proces eruit te halen
* met awk de tweede kolom, da's de PID (process ID)
* dat hele zootje gaat naar kill, en hoepla
'k Heb hiermee succelcol Max Payne 2 op m'n MacBook geinstalleerd (voor sommigen onmisbare software ;P). Kon het zelfs gewoon spelen, alleen 2 dingen: geen geluid en na 1 sec lopen blijft het beeld hangen tot je de toetsen loslaat. Draaide verder wel 100% geaccellereerd en goed, maar dus niet speelbaar.Royal schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:43:
Ik zoek een fatsoenlijk mp3/flac tag programma, ala MP3Tag voor Windows. Iemand ideeen? Heb Tag gevonden, maar die doe net geen mp3, verder lijkt er zeer weinig (freeware) aanbod te zijn. ID3X heeft een interface waar ik niks mee kan, zoek echt iets als MP3Tag.
[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 14-10-2006 17:32 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Heb het installed en inmiddels weer uninstalled... Kreeg op m'n imac zowel SPSS als Paint Shop Pro 7 niet aan de praat (vreemd dat het op een macbook wel werkt...).Anoniem: 165438 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:21:
[...]
Heb het gisteren geinstalleerd. Even zoeken naar de cd's van mijn windows bak kwam ik Office XP, Paint Shop Pro 7 en Adobe CS tegen. De eerste twee werken!! In excel moet je echter geen gekke dingen gaan doen. Het crasht om de drie tellen. De layout is wel des windows en dat kan soms wel prettig zijn..
Paint Shop Pro werkt gewoon goed. En dat is toch wel handig. Het werkt namelijk ook snel op mijn MacBook! Trouwens Office XP werkt ook sneller dan Office:Mac
Adobe CS werkt dan helaas weer niet
Ook Hema Fotoservice software bijvoorbeeld werkt niet..
Het is Beta maar hoop dat dit de toekomst is zodat je eventuele windows software kunt draaien zonder windhoos zelf..
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Dat is echt het enige programma wat ik mis in OSXstevenP schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:16:
Nu we het er toch over hebben, vandaag ook weer met een winxp flaptop op schoot gezeten met Tag&Rename, ik heb ook nog steeds geen alternatievenIk ga eens even TriTag bekijken, tnx anyway
Heb ook al meerdere malen bij de makers gesmeekt voor een osx port.
Anoniem: 151145
ArtRage 2
Het is een vrij uitgebreid tekenprogramma waarvan ook een gratis versie beschikbaar is (en ook de betaalde versie is belachelijk geprijsd). Weliswaar minder borstels etc dan painter (ook geen waterverf), maar zeker op het niveau van autodesk's sketchbook pro.
http://www.ambientdesign.com
Alleen, als je dit via een cronjob doet wordt het programma iedere 1 of 2 minuten gekilled, terwijl de poster volgens mij wilde dat het 1 of 2 minuten na aanklikken werd afgesloten. Overigens weet ik niet of dat werkt, want je kunt het altijd opnieuw opstarten toch?ramlal schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:08:
Ik kan niet helemaal opmaken of je weet wat een cronjob is. Zo niet, even het wikipedia-artikel over dit onderwerp lezen.
Dan het script dat je moet uitvoeren met zo'n cronjob; mag dus ook op de command prompt, of in een shell script of whatever.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Een programma dat niet is opgestart kun je ook niet killen...Hertog schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:48:
[...]
Alleen, als je dit via een cronjob doet wordt het programma iedere 1 of 2 minuten gekilled, terwijl de poster volgens mij wilde dat het 1 of 2 minuten na aanklikken werd afgesloten. Overigens weet ik niet of dat werkt, want je kunt het altijd opnieuw opstarten toch?
Nee serieus, het enige wat er dan gebeurt is dat ie zeurt over dat je kill niet goed gebruikt. Verander de regel naar:
kill -9 `ps -aux | grep 'Mail' | grep -v 'grep' | awk '{print $2}'` 2> /dev/null
en da's ook weer opgelost (als het al een probleem was).
[ Voor 22% gewijzigd door ramlal op 15-10-2006 11:07 ]
pokeran schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:05:
ik heb een hele domme vraag waarvan het antwoord vast en zeker wel te vinden is hier, maar dat lukt me zo even maar niet![]()
in MacOS heb je dus een map ' afbeeldingen' in mijn gebruikersprofiel. Nu wil ik voor de map Afbeeldingen en alle daarin liggende mappen (tot 5 a 6 levels diep) de pictogrammen
- groter (128x128)
- toon voorvertoning
- behoud rangschikking op naam toepassen.
nu kan ik weergave opties alleen kiezen:
- toepassen op alleen dit venster
- toepassen op alle vensters
hoe krijg ik het voor elkaar? (mijn overige mappen moeten dus gewoon blijven zoals ze nu zijn)
Kan met Automator. Zie dit artikel, kopje Set multiple folder views via Automator.pokeran schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:09:
ik had een vraag, niet eens zozeer over een aparte app, maar over macOS zelf. (ik quote mezelf maar uit het topic waar ik het in had gevraagd)
[...folder views...]
nu weet ik ook weer direct wat automator is
Als je echt veel lol wilt hebben moet je jezelf wat AppleScript leren. Doodsimpel maar enorm handig voor van alles en nog wat. Automator is in feite een GUI wrapper voor AppleScript en (dus?) iets omslachtiger en minder krachtig.pokeran schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:30:
wow, volgens mij heeft MacOS best veel tools ingebouwd die ik nog moet ontdekken.
nu weet ik ook weer direct wat automator is
toch werkt dat niet bij mij!!! bin en cue files kan ie niks mee en vraagt ie om een programma om het mee te openen... iemand die er iets op weet?aik0n schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:31:
[...]
Dubbelklikken op het BIN bestand en aanschouw het wonder van OS X.
Deze plek is te koop.
Heeft heel toevallig één van jullie al eens geprobeerd een Kluwer College Bundel CD te installeren met dit programma. Gaat op zich goed maar op een gegeven moment moet ik in de Kluwer installer op "volgende" drukken maar de plaatsen waar deze icoons horen te staan (vorige, volgende, help) is leeg.
Lukt vast wel met The Unarchiver.MellyVille1 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:30:
[...]toch werkt dat niet bij mij!!! bin en cue files kan ie niks mee en vraagt ie om een programma om het mee te openen... iemand die er iets op weet?
Anoniem: 12609
Stuffit ExpanderMellyVille1 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:17:
bin kan je misschien wel met toast fikken, maar ik wil het mounten.. de inhoud gewoon direct gebruiken...
Op mijn G4 met 512mb ram azureus draaien werd toch best zwaar, ik merkte echt dat hij flink aan mijn systeem knaagde terwijl xtorrent/BoW het niet deed, vandaar dat ik overgestapt ben.
xtorrent heeft een mooie interface, goed werkende search en er zit echt wat goeds in alleen ik vind hem iets te basic
Ik bedoel niet dat een programma gekilled wordt dat niet draait. Ik bedoel dat een cronjob die, bijvoorbeeld, iedere vijf minuten kijkt, bijvoorbeeld precies om 0.00:00, 0.05:00, 0.10:00, enzovoort controleert of het programma draait. Als iemand vervolgens om 0.04:55 PhotoBooth opstart wordt het programma na vijf seconden al weer afgesloten. Dan lijkt het alsof het crasht of zo.ramlal schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:04:
[...]
Een programma dat niet is opgestart kun je ook niet killen...
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Top! Mijn nieuwe macbook wou erg heet worden, en deze applicatie koelt hem goed! Bedankt!Q schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 18:32:
Voor Mac Book en Mac Book Pro gebruikers die 'm ietsje kouder willen.
smcFanControl
Oja.Hertog schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:34:
[...]
Ik bedoel niet dat een programma gekilled wordt dat niet draait. Ik bedoel dat een cronjob die, bijvoorbeeld, iedere vijf minuten kijkt, bijvoorbeeld precies om 0.00:00, 0.05:00, 0.10:00, enzovoort controleert of het programma draait. Als iemand vervolgens om 0.04:55 PhotoBooth opstart wordt het programma na vijf seconden al weer afgesloten. Dan lijkt het alsof het crasht of zo.

Mmm, ps aux geeft wel de 'time started' weer. Zou je wel iets moeten kunnen fixen waarin je die tijd omrekent naar minuten vanaf middernacht, date dan de huidige tijd in hetzelfde formaat laten genereren, dat van mekaar aftrekken en alleen killen als dat boven een bepaalde waarde komt.
Heb je wel al een flink shell script. En rond middernacht klopt het toch nog steeds niet. Maar ik vraag me af hoever je moet gaan voor een probleem als dit...
Heh? Je kunt toch gewoon de time started eruit greppen/awken en die vergelijken met de huidige tijd, komt het verschil boven een bepaalde waarde uit, bijvoorbeeld 5 minuten dan kill je het proces. En vervolgens maak je een cronjob die DAT scriptje elke minuut uitvoert. Zo heb je max een minuut uitloop, lijkt me toch een stuk beter.ramlal schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:49:
[...]
Oja.![]()
Mmm, ps aux geeft wel de 'time started' weer. Zou je wel iets moeten kunnen fixen waarin je die tijd omrekent naar minuten vanaf middernacht, date dan de huidige tijd in hetzelfde formaat laten genereren, dat van mekaar aftrekken en alleen killen als dat boven een bepaalde waarde komt.
Heb je wel al een flink shell script. En rond middernacht klopt het toch nog steeds niet. Maar ik vraag me af hoever je moet gaan voor een probleem als dit...
[ Voor 5% gewijzigd door uruviel359 op 16-10-2006 00:00 ]
Waarom niet:ramlal schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:04:
kill -9 `ps -aux | grep 'Mail' | grep -v 'grep' | awk '{print $2}'` 2> /dev/null
1
| killall "Mail" |
Alhoewel, voor een nette cronjob (of, sinds Tiger: launchd job) zou je wel ps moeten gebruiken:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| #!/bin/sh stopProg="PhotoBooth" stopFile="/var/tmp/lock-$stopProg" if [ -f "$stopFile" ] ; then kill `cat "$stopFile"` rm "$stopFile" else stopTest=`ps -aux | grep "$stopProg" | grep -v 'grep' | awk '{print $2}'` if [ $stopTest ] ; then echo $stopTest > "$stopFile" fi fi |
Pleurt 'm eens in VLC.MellyVille1 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 00:02:
ik heb trouwens The Unarchiver en StuffIt Expander geprobeerd, maar beiden kunnen mijn bin niet openen, terwijl ik hem op een pc hierzo met Daemon Tools zonder problemen kan mounten!
EDIT: hij ziet de cue wel, en die kan ik ook branden vervolgens, maar dat wil ik niet, ik wil hem direct kunnen openen...
[ Voor 44% gewijzigd door MellyVille1 op 16-10-2006 10:40 ]
MBP 5,1
Flip4Mac speelt die ook af. Werkt prima.sunstream schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:52:
Weet iemand iets over wmv-9-hd films af te spelen?
Jawel.... laadt de cue in bij copy gedeelte en dan staat onderaan een knop mount:MellyVille1 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:33:
ik heb nu Brand, maar kan er niks mee mounten, of zie ik iets over het hoofd?
EDIT: hij ziet de cue wel, en die kan ik ook branden vervolgens, maar dat wil ik niet, ik wil hem direct kunnen openen...

edit: ik zie dat jij een iso laad, misschien scheelt dat nog? ik kan alleen de cue laden... de bin pakt ie dan zelf als het goed is...
[ Voor 34% gewijzigd door MellyVille1 op 16-10-2006 14:33 ]
Vind ik een heel goed idee. Het is dan ook precies wat ik voorstelde...uruviel schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:59:
[...]Heh? Je kunt toch gewoon de time started eruit greppen/awken en die vergelijken met de huidige tijd, komt het verschil boven een bepaalde waarde uit, bijvoorbeeld 5 minuten dan kill je het proces. En vervolgens maak je een cronjob die DAT scriptje elke minuut uitvoert. Zo heb je max een minuut uitloop, lijkt me toch een stuk beter.

Ja, killall zie ik altijd vanaf omdat je anders nog weleens wat killed wat niet de bedoeling was. Oplossing daaronder vind ik elegant, zij het dat als de app tussendoor quit het zou kunnen dat je de PID van een andere app te pakken hebt.benoni schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 02:16:
Waarom niet:
code:
1 killall "Mail"
Alhoewel, voor een nette cronjob (of, sinds Tiger: launchd job) zou je wel ps moeten gebruiken:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 #!/bin/sh stopProg="PhotoBooth" stopFile="/var/tmp/lock-$stopProg" if [ -f "$stopFile" ] ; then kill `cat "$stopFile"` rm "$stopFile" else stopTest=`ps -aux | grep "$stopProg" | grep -v 'grep' | awk '{print $2}'` if [ $stopTest ] ; then echo $stopTest > "$stopFile" fi fi
Anoniem: 171534
Bekend probleem dus.
Lowfi, welke versie heb je van Brand / Burn en waar heb je die vandaan??? Met door Brand zelfgemaakte bin/cue lukt het me ook niet om te mountenlowfi schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:08:
[...]
Jawel.... laadt de cue in bij copy gedeelte en dan staat onderaan een knop mount:
[afbeelding]
Dus mocht je het programma willen kopen en ben je student moet je dat zeker even melden.
* controle over de muziek, timing t.o.v. de foto's
* exporteren op hoge kwaliteit, min 1024px in de breedte (vanwege compatibiliteit zal dat waarschijnlijk een filmpje worden)
Op mijn pc gebruikte ik altijd deze: ProShow Gold
Ik heb geprobeerd:
* iPhoto (kan alleen lage resolutie .mov exporteren en geen muziekcontrole); iDVD (idem)
* iView MediaPro
Iemand nog een goede suggestie?
Anoniem: 155792
ik ben al een hele tijd op zoek naar een programma om setjes op te nemen via m'n line in van m'n MacBook. Bij elk programma die ik tegenkom, kan ik de input niet verlagen van volume... (aangezien m'n ingang uit m'n mengpaneel komt met vrij zware voorversterking is het signaal vrij luid waardoor het opgenomen geluid helemaal niet goed klinkt...)
Iemand een goed programma?
Doei
Pieterjan
Waarom niet gewoon GarageBand?Anoniem: 155792 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:22:
Hallo luitjes,
ik ben al een hele tijd op zoek naar een programma om setjes op te nemen via m'n line in van m'n MacBook.
Anoniem: 23891
Dat valt wel mee denk ik, want PIDs nummeren een héél eind door (tot 32764 of zo, het ligt ook aan de hoeveelheid allocated geheugen geloof ik) voordat de kernel ze gaat hergebruikenramlal schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:10:
... zij het dat als de app tussendoor quit het zou kunnen dat je de PID van een andere app te pakken hebt...
Ableton live?Anoniem: 155792 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:22:
Hallo luitjes,
ik ben al een hele tijd op zoek naar een programma om setjes op te nemen via m'n line in van m'n MacBook. Bij elk programma die ik tegenkom, kan ik de input niet verlagen van volume... (aangezien m'n ingang uit m'n mengpaneel komt met vrij zware voorversterking is het signaal vrij luid waardoor het opgenomen geluid helemaal niet goed klinkt...)
Iemand een goed programma?
Doei
Pieterjan
Weet ik. Maar dat middernacht-scenario is natuurlijk ook niet al te waarschijnlijk... dit is typisch zo'n probleem waarbij een oersimpele maar ruwe oplossing in de praktijk wel volstaat.benoni schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:14:
[...]Dat valt wel mee denk ik, want PIDs nummeren een héél eind door (tot 32764 of zo, het ligt ook aan de hoeveelheid allocated geheugen geloof ik) voordat de kernel ze gaat hergebruiken
Het is me zojuist gelukt om SPSS 12 werkend te krijgen onder crossover, als dat allemaal blijft bevallen schaf ik het pakket mogelijk ook nog wel aan.htf99 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:02:
Ik heb net CrossOver gekocht (nu nog met 20% korting). Ik had ze eerst een mailtje gestuurd of ze ook studentenkorting gaven en die kreeg ik. 30%.
Dus mocht je het programma willen kopen en ben je student moet je dat zeker even melden.
Na de eerdere hobbels ben ik nu eigenlijk best wel onder de indruk van de werking.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Ja joh, is toch maar 500 euri..
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het
* Noemen
* Bespreken
* Zoeken
van onmisbare tools en software voor je Mac.
Vragen naar een tool waarnaar je op zoek bent is toegestaan, maar het is *niet* de bedoeling hier je allerhande softwareproblemen te komen troubleshooten. Als je een probleem hebt, mag je daar een nieuw topic met degelijke topicstart voor openen :)