Deze site is ook wel leuk: http://www.freemacware.com/
Ik ben nog op zoek naar een programma wat van de inhoud van een CD / DVD een cover kan maken. Had hiervoor op mijn Wintel machine een programma'tje staan (weet de naam niet meer) maar die gaf netjes in geneste structuur weer wat er aan mappen (of bestanden) op een cd / dvd stonden....
Kuch, je weet dat je in Apple Talk post he?dennus2006 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:22:
Ik gebruik dit altijd:
-Office 2003
-Opera
-Firefox
-Limewire
-Msn 8.0
-Quicktime
-Sisoft sandra

Heb je helemaal geen app voor nodig, itunes is je vriendRed schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:22:
Ik ben nog op zoek naar een programma wat van de inhoud van een CD / DVD een cover kan maken. Had hiervoor op mijn Wintel machine een programma'tje staan (weet de naam niet meer) maar die gaf netjes in geneste structuur weer wat er aan mappen (of bestanden) op een cd / dvd stonden....
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Dat werkt natuurlijk alleen voor bestanden die in de itunes lib staan.
Eindelijk dé tool gevonden om onder OS X panorama's samen te stellen: Autopano Pro. Helaas wel betaal software.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Pcies, en aangezien backups meestal niet iTunes bestanden zijn.....lowfi schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:16:
Dat werkt natuurlijk alleen voor bestanden die in de itunes lib staan.
Eindelijk een stukje software om plaatjes te mixen. En 't is nog gratis ook!
Te vinden op : http://www.algoriddim.net/index.htmldjay is the groundbreaking new software for Mac OS X. It takes full advantage of Apple's latest audio and graphics technologies, and runs natively on both Intel and PowerPC processors.
It supports all common file formats, such as mp3, aiff, wav, aac, caf.
With djay you can control and mix your whole digital music collection with two realistic virtual, interactive turntables and both record and transmit the audio in real-time over the Bonjour network to other connected djays.
This space intentionally left blank.
Anoniem: 107279
Koop gewoon een Playboy joh, ben je van al het gezeur af !GoEV6 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:20:
Ik zoek een programmatje om simpel en snel veel foto's van een website te downloaden. Onder Xp deed ik dat vroeger volgens mij via Getright. Iemand die een soort gelijk prog weet?
ja of... je gebruikt web dumper: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12801Anoniem: 107279 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:28:
[...]
Koop gewoon een Playboy joh, ben je van al het gezeur af !
ik kan nergens meer colloquy vinden, site doet het hier al een paar dagen niet. heeft iemand hem nog liggen ?
ja leuk, nu doet hij het ineens wel.
in de tussentijd heb ik X-chat aqua gebruikt. doet ook wat hij moet doen. (gratis)
in de tussentijd heb ik X-chat aqua gebruikt. doet ook wat hij moet doen. (gratis)
[ Voor 37% gewijzigd door fenrir op 21-08-2006 23:37 . Reden: speciaal voor VirusInside ;) ]
Van klussen krijg je grijze haren
Firefox extensies, ik denk dat DownThemAll e.d het gewoon doen in Firefox onder Mac OS X.lowfi schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:36:
[...]
ja of... je gebruikt web dumper: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12801
[ Voor 7% gewijzigd door Nitai op 21-08-2006 20:27 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Of met SpiderZilla, als je instelt dat 'ie alleen .gif en .jpg formaten mag downloaden.Nitai schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:25:
[...]
Firefox extensies, ik denk dat DownThemAll e.d het gewoon doen in Firefox onder Mac OS X.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Raar, want de site doet het hier nog wel?fenrir schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:08:
ik kan nergens meer colloquy vinden, site doet het hier al een paar dagen niet. heeft iemand hem nog liggen ?
Mjah, heb maar een mirrortje voor je gemaakt, klikkie!
lol... ik lees ook alleen maar het begin van je post... nvm..
[ Voor 6% gewijzigd door VirusInside op 21-08-2006 22:28 ]
jullie kennen het vast wel allemaal je bent bezig en je verliest de tijd uit het hoofd of je moet 'smorgens gewoon opstaan en je bent je wekker radio beu als koude pap daarvoor gebruik ik ni iTaf..
een coole mac app die als wekker dient in samenwerking met itunes
iTaf
iTaf
www.weefab.com
Oeh, dankjewelSoul__assasin schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:11:
jullie kennen het vast wel allemaal je bent bezig en je verliest de tijd uit het hoofd of je moet 'smorgens gewoon opstaan en je bent je wekker radio beu als koude pap daarvoor gebruik ik ni iTaf..
iTaf
Anoniem: 163023
ik heb nog even een vraagje. Ik heb het verder in dit topic niet teruggevonden.
Maar ik zit met een paar .bin en .cue bestanden. Is het mogelijk om deze te openen op een mac?
In windows gebruikte ik het bekende deamon tools.
Maar ik zit met een paar .bin en .cue bestanden. Is het mogelijk om deze te openen op een mac?
Dubbelklikken op het BIN bestand en aanschouw het wonder van OS X.Anoniem: 163023 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:59:
ik heb nog even een vraagje. Ik heb het verder in dit topic niet teruggevonden.
Anoniem: 163023
Probeerde ik al. Maar dan opent hij VLC...aik0n schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:31:
[...]
Dubbelklikken op het BIN bestand en aanschouw het wonder van OS X.
probeer ook awaken eens: http://www.embraceware.com/products/awaken/Rox_NL schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:23:
[...]
Oeh, dankjewel. Was al naar zoiets op zoek. Maar eens proberen
Anoniem: 44189
Is het mogelijk als ik een map op mijn bureaublad heb staan en die 1x aanklik hij zich opent? of een preview heeft van wat er in die map staat?
Heb namelijk vaak mappen waar ik niet zeker weet dat ze wegkunnen en dan eerst dubbel moet klikken en openen voordat ik weet wat er in zit.
Heb namelijk vaak mappen waar ik niet zeker weet dat ze wegkunnen en dan eerst dubbel moet klikken en openen voordat ik weet wat er in zit.
Misschien is FolderGlance wat voor je.Anoniem: 44189 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:26:
Is het mogelijk als ik een map op mijn bureaublad heb staan en die 1x aanklik hij zich opent? of een preview heeft van wat er in die map staat?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Graag gedaanAnoniem: 44189 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:13:
[...]
TOP, super app!
dank je, Daedalus
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik heb FolderGlance gisteren geïnstalleerd, maar Finder werd er echt extreem traag van. Alleen rechtsklikken en FolderGlance gebruiken werkte oké, maar gewoon klikken en openen van folders duurde echt ~10 seconden. Nu heb ik FG weer verwijderd en alles werkt weer. Is dat normaal?
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Anoniem: 44189
Ik heb er geen last van.. alles draait goed op een imac met 1.5 gb geheugenvooghel schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:24:
Ik heb FolderGlance gisteren geïnstalleerd, maar Finder werd er echt extreem traag van. Alleen rechtsklikken en FolderGlance gebruiken werkte oké, maar gewoon klikken en openen van folders duurde echt ~10 seconden. Nu heb ik FG weer verwijderd en alles werkt weer. Is dat normaal?
Anoniem: 87350
Om heel eerlijk te zijn, ik vind het ook niet echt lekker draaien, hoewel het een handy apps is. iMac 2 gig.Anoniem: 44189 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:03:
[...]
Ik heb er geen last van.. alles draait goed op een imac met 1.5 gb geheugen
Anoniem: 186456
Ik ben op zoek naar een ftp-client die met vsftpd overweg kan (ik moet connecten met een ftp die dus draait op vsftpd). Bij windows xp is dat onder andere flashfxp, maar ik kan er voor de mac osx niet zo snel eentje vinden, iemand een suggestie?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 186456 op 30-08-2006 15:54 ]
Dat zou toch met iedere ftp client moeten kunnen? (draai zelf ook vsftpd namelijk). Dan is Cyberduck een mooie client.Anoniem: 186456 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:53:
Ik ben op zoek naar een ftp-client die met vsftpd overweg kan (ik moet connecten met een ftp die dus draait op vsftpd). Bij windows xp is dat onder andere flashfxp, maar ik kan er voor de mac osx niet zo snel eentje vinden, iemand een suggestie?
Anoniem: 186456
Ik heb er zelf de ballen verstand van, maar volgens de eigenaar van de ftp werkt cyberduck niet (allerei beveiligings-issues). Ik zou het ook graag proberen, maar cyberduck heeft opstartproblemen (crashed) bij het invoeren van de inloggegevens. Ik ga er nog even mee klooien, nog een andere suggestie dan cyberduck?
Transmit?
en anders ftp-en via terminal...
en anders ftp-en via terminal...
CaptainFTP ?
>>> http://captainftp.xdsnet.de/
>>> http://captainftp.xdsnet.de/
Ik weet inmiddels weer het programma wat ik onder Windows XP gebruikte hiervoor: namelijk cdrLabel, te vinden op http://www.cdrlabel.com/Red schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:22:

Zoiets zoek ik dus, alleen dan voor OSX.
Iemand een idee?
Aardige site! Leuke freeware apps 
http://www.freemacware.com
Die had SpoBo al genoemd
http://www.versiontracker...&plt%5B%5D=macosx&x=0&y=0
http://www.freemacware.com
Die had SpoBo al genoemd
Is dit wat?Red schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:59:
[...]
Ik weet inmiddels weer het programma wat ik onder Windows XP gebruikte hiervoor: namelijk cdrLabel, te vinden op http://www.cdrlabel.com/
[afbeelding]
Zoiets zoek ik dus, alleen dan voor OSX.
Iemand een idee?
http://www.versiontracker...&plt%5B%5D=macosx&x=0&y=0
[ Voor 95% gewijzigd door Nitai op 31-08-2006 13:58 ]
bestaat er iets van een plugin voor mail zodat men zijn gmail labels ook in mail kan gebruiken en te ordenen etc?
hmmz allemaal goed en wel maar wat zijn dan de FTP log-in gegevensAnoniem: 85656 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:41:
[...]
Ga naar systeemvoorkeuren >--> delen en daar kan je ftp toegang aanzetten. Werkt direct.
www.weefab.com
Anoniem: 35517
Probeer eens je eigen loginnaam en wachtwoord van je normale gebruikersaccount?Soul__assasin schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:26:
[...]
hmmz allemaal goed en wel maar wat zijn dan de FTP log-in gegevens
Anoniem: 157155
Zie de sluitmessage in je vorige topic
[ Voor 89% gewijzigd door leon1e op 08-09-2006 08:51 ]
voor windows systemen bestaat het zeer handige tooltje multimon waarmee je heel makkelijk een window van scherm 1 naar scherm 2 kan laten springen of andersom doordat er een een knoppie in de titelbak is bijgekomen.
weet iemand of hier ook een OSX variant van is? heb nog niets kunnen vinden nl.
ik heb mn macbook op mn 40" lcd tv aangesloten via (mini) dvi > hdmi maar heb een flinke overscan. weet iemand hier een tool/manier voor om dat te compenseren?
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Alleen zo'n knoppie? Je kan toch gewoon makkelijk slepen....fenrir schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:11:
voor windows systemen bestaat het zeer handige tooltje multimon waarmee je heel makkelijk een window van scherm 1 naar scherm 2 kan laten springen of andersom doordat er een een knoppie in de titelbak is bijgekomen.
in windows trekt hij ook je taakbalk door, heb je een programma op je rechterscherm , staat hij ook in de taakbalk op je rechterscherm.
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een Babylon equivalent vertaalprogramma voor Mac OS. Het is gewoon handiger om een woord te selecteren in bijv. Safari en te appletje-rechtsklikken waarna het vertaalde woord verschijnt, zoals ik voorheen in windows xp gewend was. Voor een prima OS als Mac OS verwacht ik eigenlijk dat zo'n programma bestaat, alleen ik heb het nog niet kunnen ontdekken. Someone help me out here please
I know. Dus je wilt eigenlijk precies dezelfde functionaliteit als ultramon, maar dan zonder de wallpapers en scherminstellingen (want die heeft OSX zelf al in zich). Dus voornamelijk zo'n knopje en taskbar.....fenrir schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:50:
in windows trekt hij ook je taakbalk door, heb je een programma op je rechterscherm , staat hij ook in de taakbalk op je rechterscherm.
Controleren of de resolutie van het signaal overeenkomt met de televisie, en eens spelenn met het aantal hertz. Je kan ook nog kijken bij de beeldinstellingen van je televisie of je daar iets kunt instellen.dadj schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:35:
ik heb mn macbook op mn 40" lcd tv aangesloten via (mini) dvi > hdmi maar heb een flinke overscan. weet iemand hier een tool/manier voor om dat te compenseren?
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Kun je niet, net als bij de S-Video out, de overscan uitschakelen? Het zou ook nog kunnen dat je scherm een niet-standaard resolutie heeft zoals 1366x768... dat zie je veel, maar het is geen HD resolutie.
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
het scherm ondersteunt inderdaad 1366x768 maar ook HD en mn macbook gebruikt automatisch de HD 720p resolutie (1280x720) maar heb dus toch overscan en die kan ik niet uitschakelen in osx standaard helaas.. met de Hz'en spelen gaan niet aangezien het allemaal lcd is, dat altijd 60Hz..DiGiSTORM_ schreef op woensdag 06 september 2006 @ 08:31:
Kun je niet, net als bij de S-Video out, de overscan uitschakelen? Het zou ook nog kunnen dat je scherm een niet-standaard resolutie heeft zoals 1366x768... dat zie je veel, maar het is geen HD resolutie.
[ Voor 7% gewijzigd door dadj op 06-09-2006 21:30 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Ja, maar vergroot je TV het beeld dan ook? Kan-ie het beeld wel uitrekken?dadj schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:11:
[...]
het scherm ondersteunt inderdaad 1366x768 maar ook HD en mn macbook gebruikt automatisch de HD 720p resolutie (1280x720) maar heb dus toch overscan en die kan ik niet uitschakelen in osx standaard helaas.. met de Hz'en spelen gaan niet aangezien het allemaal lcd is, dat altijd 60Hz..
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
nee, hij kan het niet oprekken of kleiner maken helaas.. zal echt een apart programma/driver nodig hebben denk ik.. oh wait.. net mn overscan instelling gevonden!!! nu heb ik dus underscan, lol! waarom is er geen neutrale setting??? nou ik krijg vandaag of morgen mn mini dvi>gva kabel dus wellicht heb ik dan meer opties..DiGiSTORM_ schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:49:
[...]
Ja, maar vergroot je TV het beeld dan ook? Kan-ie het beeld wel uitrekken?
heb mn vga converter binnen en dan heb ik wel perfect passend beeld alleen zijn de kleuren en details dan echt niet om over naar huis te schrijven.. en is niets echt vloeiend meer... vraag me af of het aan de matige kwaliteit van de apple converter ligt misschien..
[ Voor 44% gewijzigd door dadj op 07-09-2006 15:45 ]
Hier een request van een een musicaal ingestelde aard:
Ik zoek een metronome-app, ik geef de beatrate aan (ik noem maar wat, 160) en dat ik daar dan een nette metronome uit krijg.
En een app waarmee ik simpelweg mp3tjes af kan spelen en met de pitch kan spelen, nummers iets slomer of sneller spelen dus. Hoeft geen geavanceerde speler te zijn (liefst zo basic mogelijk) maar puur voor pitch af en toe een mp3'tje.
..iemand?
Bedankt voor de app 'Lettrebox', dit is echt een uitvinding!
Ik zoek een metronome-app, ik geef de beatrate aan (ik noem maar wat, 160) en dat ik daar dan een nette metronome uit krijg.
En een app waarmee ik simpelweg mp3tjes af kan spelen en met de pitch kan spelen, nummers iets slomer of sneller spelen dus. Hoeft geen geavanceerde speler te zijn (liefst zo basic mogelijk) maar puur voor pitch af en toe een mp3'tje.
..iemand?
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Het is niet helemaal hetzelfde, maar desktopmanager is het programmatje dat ik voor vergelijkbare functionaliteit gebruik (door op het icoon van desktopmanager te klikken kan je de app verplaatsen. Je kan er ongetwijfeld ook een toetsencombi aan knopenfenrir schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:11:
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Heeft in dit topic geloof ik al wel eens een tooltje voor grappig mixen van je iTunes content gestaan.stevenP schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:44:
Hier een request van een een musicaal ingestelde aard:
..iemand?
dJay: http://www.algoriddim.net/
Zie ook mijn weblog voor een kort commentaar op de app:
http://blog.leenarts.net/2006/08/21/djay-for-os-x/
Weet iemand trouwens een klein tooltje om plaatjes mee te resizen etc. Ik heb geen zin om Photoshop elke keer op te starten om alleen een fotootje te resizen
Wat dacht je van Preview (Voorvertoning), een selectie maken en opslaan....
Anoniem: 35517
Als je van de Terminal houd (zoals ikNeobender schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:05:
Weet iemand trouwens een klein tooltje om plaatjes mee te resizen etc. Ik heb geen zin om Photoshop elke keer op te starten om alleen een fotootje te resizen
ImageMagick
Handig, maar kan je bijv ook een plaatje van 1024x768 resizen naar 640x480?Red schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:27:
Wat dacht je van Preview (Voorvertoning), een selectie maken en opslaan....
vraagje...
ik gebruik adium nu zoals op de oderstaande screencap. maar ik heb een vraagje, ik vind nergens de optie om te tonen hoeveel users er in elke group on-line zijn... zit deze functie wel in adium verwerkt?
ik gebruik adium nu zoals op de oderstaande screencap. maar ik heb een vraagje, ik vind nergens de optie om te tonen hoeveel users er in elke group on-line zijn... zit deze functie wel in adium verwerkt?

www.weefab.com
Soul__assasin schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:34:ik vind nergens de optie om te tonen hoeveel users er in elke group on-line zijn... zit deze functie wel in adium verwerkt?

Eh... Adium-balk --> View --> "Show Group [Online | Total] Count" ...
Zit er gewoon in hier hoor.
[ Voor 9% gewijzigd door hbokh op 12-09-2006 19:01 . Reden: Plaatje erbij ]
This is my sick nature.
weet iemand een progjes om de irrante mouselag uit te zetten?
God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...
USB overdrive gebuik ik hiervoorThe FLow schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:11:
weet iemand een progjes om de irrante mouselag uit te zetten?
Met Quicksilver, wat een fantastische app is dat tochNeobender schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:05:
- plaatje selecteren, scale image kiezen en dan bv 300x300 of 50% invullen -
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
@ Deacon: Quicksilver, dat is toch snel opstarten van programma's enzo... of zit ik nu verkeerd te denken.....
Yup, maar je kan er zoveel meer mee dan alleen apps launchen.Red schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:05:
@ Deacon: Quicksilver, dat is toch snel opstarten van programma's enzo... of zit ik nu verkeerd te denken.....
Hier staat een screencast van hoe het pic resizen moet, dan snap je wat ik bedoel
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Iemand hier die een "freeware" programma weet om mijn complete iPod libary over te zetten op mijn mac mini? En daar ook ervaring mee heeft?
Mijn iPod moet namelijk binnenkort weg voor reparatie, en wil graag een backup hebben op mijn mac mini.
Mijn iPod moet namelijk binnenkort weg voor reparatie, en wil graag een backup hebben op mijn mac mini.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Senuti?Royal schreef op donderdag 14 september 2006 @ 18:19:
Iemand hier die een "freeware" programma weet om mijn complete iPod libary over te zetten op mijn mac mini? En daar ook ervaring mee heeft?
Is er al meer duidelijkheid over een nieuwe office? Het volgende heb ik gevonden via google op de microsoft website
Q. Will you re-release Office 2004 for Intel-based Macs?
A. No. There are no plans to re-release Office 2004. With Rosetta, Office 2004 runs well on Intel-based Macs.
Q. When will the next version of Office for Mac be available?
A. The next version of Office for Mac is under development, and we typically release a new version every two to three years. Although we are on track, making sure that our next version will run on the Intel-based Macs will likely require additional time in our development schedule. We will know more about our release date after we?ve thoroughly evaluated the Intel-based Macs, and have identified any changes we need to make so that Office for Mac runs smoothly on both PowerPC-based Macs and Intel-based Macs.
Q. Will the next version of Office run on both PowerPC-based Macs and Intel-based Macs?
A. Yes. The next version of Office for Mac will be a Universal application. Universal applications will run on PowerPC-based Macs and Intel-based Macs without the need for Rosetta. For more information about Universal applications, visit the Apple Web site.
Daarin staat dus niet precies de launch date maar misschien is er onderhand iets meer bekend, of geruchten die concrete vormen aan lijken te nemen. Want ik sta op het punt om office aan te schaffen maar als er volgend jaar een nieuwe versie aankomt dan wacht ik liever.
Q. Will you re-release Office 2004 for Intel-based Macs?
A. No. There are no plans to re-release Office 2004. With Rosetta, Office 2004 runs well on Intel-based Macs.
Q. When will the next version of Office for Mac be available?
A. The next version of Office for Mac is under development, and we typically release a new version every two to three years. Although we are on track, making sure that our next version will run on the Intel-based Macs will likely require additional time in our development schedule. We will know more about our release date after we?ve thoroughly evaluated the Intel-based Macs, and have identified any changes we need to make so that Office for Mac runs smoothly on both PowerPC-based Macs and Intel-based Macs.
Q. Will the next version of Office run on both PowerPC-based Macs and Intel-based Macs?
A. Yes. The next version of Office for Mac will be a Universal application. Universal applications will run on PowerPC-based Macs and Intel-based Macs without the need for Rosetta. For more information about Universal applications, visit the Apple Web site.
Daarin staat dus niet precies de launch date maar misschien is er onderhand iets meer bekend, of geruchten die concrete vormen aan lijken te nemen. Want ik sta op het punt om office aan te schaffen maar als er volgend jaar een nieuwe versie aankomt dan wacht ik liever.
(ik vond het een beetje overdreven om hiervoor een compleet nieuw topic op te starten)
Ik mis de knop " Windows venster maximaliseren" op de Mac.
Ik kan een venster prima in formaat aanpassen, minimaliseren, maar niet met 1 knop " fullscreen" krijgen.
Ik kan een venster prima in formaat aanpassen, minimaliseren, maar niet met 1 knop " fullscreen" krijgen.
Deze vraag is hier totaal niet op z'n plaats en daarnaast is met de search een antwoord te vinden op deze vraag.weeraanmelden schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:34:
(ik vond het een beetje overdreven om hiervoor een compleet nieuw topic op te starten)
Maar goed, het komt er neer dat de plus knop die op (bijna) elk venster zit een "zoom to content" is. Dat wil zeggen dat het venster zo groot wordt als de inhoud van het venster (of in ieder geval een redelijk deel daarvan, zoals een pagina van een document). De reden waarom deze knop niet het venster maximaliseert, is dat het drag-and-drop nagenoeg onmogelijk maakt. Zie ook de Apple Human Interface Guidelines.
Foto openen in Preview.app/Voorvertoning.app > Druk op Appeltje+min tekentje tot de gewensde grootte bereikt is (-) > Druk op Appeltje+shift+4 > Selecteer draggend de afbeelding > Laat muisknop los > Viola, een verkleinde afbeelding.Neobender schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:05:
Niet onmisbaar maar wel handig:

The Unarchiver is a much more capable replacement for "BOMArchiveHelper.app", the built-in archive unpacker program in Mac OS X. The Unarchiver is designed to handle many more formats than BOMArchiveHelper, and to better fit in with the design of the Finder. It can also handle filenames in foreign character sets, created with non-English versions of other operating systems. I personally find it useful for opening Japanese archives, but it should handle many other languages just as well.
It is very simple to use and install - simply copy it into your Applications folder or whereever you prefer, and then set archive filetypes to open using it. This can either be done the usual way, or by double-clicking the icon to show The Unarchiver's preferences.
Supported file formats include Zip, Tar-GZip, Tar-BZip2, Rar, 7-zip, LhA, StuffIt and many other more or less obscure formats. Support for so many formats is achieved by using the libxad unarchiving library.
Lekker snel
Enige nadeel is dat sitx niet ondersteunt wordt.

The Unarchiver is a much more capable replacement for "BOMArchiveHelper.app", the built-in archive unpacker program in Mac OS X. The Unarchiver is designed to handle many more formats than BOMArchiveHelper, and to better fit in with the design of the Finder. It can also handle filenames in foreign character sets, created with non-English versions of other operating systems. I personally find it useful for opening Japanese archives, but it should handle many other languages just as well.
It is very simple to use and install - simply copy it into your Applications folder or whereever you prefer, and then set archive filetypes to open using it. This can either be done the usual way, or by double-clicking the icon to show The Unarchiver's preferences.
Supported file formats include Zip, Tar-GZip, Tar-BZip2, Rar, 7-zip, LhA, StuffIt and many other more or less obscure formats. Support for so many formats is achieved by using the libxad unarchiving library.
Lekker snel
Toevallig vandaag ook ontdekt. Wel raar dat RAR toch precies niet zo goed ondersteund wordt. Bij gesplitste/beschermde archieven krijg ik meestal "The contents of the file x can not be extracted with this program".
BetterZip is ook leuk, maar ook die heeft problemen met RAR.
Nu gebruik ik enkel nog UnRarX voor RAR, al de rest met The Unarchiver.
BetterZip is ook leuk, maar ook die heeft problemen met RAR.
Nu gebruik ik enkel nog UnRarX voor RAR, al de rest met The Unarchiver.
[ Voor 62% gewijzigd door R0BK3 op 16-09-2006 23:12 ]
Ik heb nu ook Adium X geïnstalleerd na 3 dagen Mac Messenger. Een zeer leuk en handig programma maar ik zit nog met een probleempje.
Ik sorteerde mijn Messenger lijst altijd op Online/Offline. Adium heeft mijn lijst in groepen gestoken die ik ooit eens gemaakt heb enkele jaren terug als test zowaar. Ik vond dat toen (en nog steeds) enorm onhandig en ik wil dat dus weer op Online/Offline krijgen.
Bij Weergave staat het alvast niet, ik heb daar alle functies wel enkele keren overlopen maar niets zorgde voor het gewenste resultaat
Iemand die weet hoe ik dat kan doen?
Oja, ik weet niet of dit in de goeie draad staat, maar ik zag enkele posts terug ook een vraag over Adium.
Ik sorteerde mijn Messenger lijst altijd op Online/Offline. Adium heeft mijn lijst in groepen gestoken die ik ooit eens gemaakt heb enkele jaren terug als test zowaar. Ik vond dat toen (en nog steeds) enorm onhandig en ik wil dat dus weer op Online/Offline krijgen.
Bij Weergave staat het alvast niet, ik heb daar alle functies wel enkele keren overlopen maar niets zorgde voor het gewenste resultaat
Oja, ik weet niet of dit in de goeie draad staat, maar ik zag enkele posts terug ook een vraag over Adium.
Bij mij staat die optie er wel bij:kakature schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:18:
Ik heb nu ook Adium X geïnstalleerd na 3 dagen Mac Messenger. Een zeer leuk en handig programma maar ik zit nog met een probleempje.

Edit ik had ook gewoon naar hbokh in "Onmisbare tools / software - Deel 2" kunnen verwijzen zie ik

[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 17-09-2006 12:40 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
http://www.yellowmug.com/easycrop/Neobender schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:05:
Wat ik doe om een plaatje te verkleinen:
Ik sleep het plaatje vanuit Finder of de desktop op het dock icon van EasyCrop, waarna het programma vanzelf geopend wordt met het betreffende plaatje.
Dan selecteer ik met de croptool het hele plaatje, stel aan de rechterkant het gewenste formaat in en sleep het rechterplaatje weer terug naar de desktop. Geen gedoe met 'save as' enzo, nee gewoon slepen. Eventueel een andere naam opgeven om te voorkomen dat het oorspronkelijke plaatje niet overschreven wordt.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
't Was dat niet maar ik heb mijn post wat slecht formuleerd, sorry daarvoor.Canaria schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:38:
[...]
Bij mij staat die optie er wel bij:
[afbeelding]
Edit ik had ook gewoon naar hbokh in "Onmisbare tools / software - Deel 2" kunnen verwijzen zie ik
Maareuh, ik heb het ondertussen al gevonden
Ik gebruik momenteel aMSN, maar ik krijg geen melding als iemand wat zegt oid.. Athans.. Ik zou graag willen dat het poppetje op en neer beweegt als er iemand wat heeft gezegd, want het geluid heb ik uitgezet. De functie om het poppetje op en neer te laten bewegen dus aan gezet, maar zonder effect.
Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen?
De interface ziet er gelikt uit, maar kan deze wekker je Mac uit sleep halen? Ik heb wel eens naar iRooster gekeken, maar die sliep door z'n eigen alarm heenlowfi schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:29:
probeer ook awaken eens: http://www.embraceware.com/products/awaken/
Ja dat kan.
[ Voor 12% gewijzigd door lowfi op 17-09-2006 21:19 ]
Anoniem: 124681
Lukte mij ook niet. Ben overgestapt op Adium (laatste beta versie) en dat werkt een stuk soepeler imho. Misschien kun je dat ook overwegenwdekreij schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:06:
Ik gebruik momenteel aMSN, maar ik krijg geen melding als iemand wat zegt oid.. Athans.. Ik zou graag willen dat het poppetje op en neer beweegt als er iemand wat heeft gezegd, want het geluid heb ik uitgezet. De functie om het poppetje op en neer te laten bewegen dus aan gezet, maar zonder effect.
heeft adium webcam support voor msn want dat zoek ik dus.. aMSN werkt lang niet altijd goed..Anoniem: 124681 schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:19:
[...]
Lukte mij ook niet. Ben overgestapt op Adium (laatste beta versie) en dat werkt een stuk soepeler imho. Misschien kun je dat ook overwegen
Deze wel igg, (al had ik geen problemen met iRooster.)Froggie schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:59:
[...]
De interface ziet er gelikt uit, maar kan deze wekker je Mac uit sleep halen? Ik heb wel eens naar iRooster gekeken, maar die sliep door z'n eigen alarm heen

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 18-09-2006 12:30 ]
Nee, helaas. aMSN laat mij ook vaak genoeg in de steek. Jammer maar helaas; op een intelmac maar windows gebruiken voor webcammen met pc'ers.dadj schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:14:
[...]
heeft adium webcam support voor msn want dat zoek ik dus.. aMSN werkt lang niet altijd goed..
Anoniem: 87350
Ik moet toegeven dat ik niet zo'n Mac kenner ben en misschien zit het wel ergens in m'n Mac zelf, maar wat ik zoek is een programma waarmee ik op m'n mac een mailserver kan zetten. Iemand die iets weet?
ImageShackle
Een widget om je plaatjes snel te resizen, je sleept een plaatje naar de widget en het wordt gelijk geresized. Makkelijk en gratis.
Een widget om je plaatjes snel te resizen, je sleept een plaatje naar de widget en het wordt gelijk geresized. Makkelijk en gratis.
Anoniem: 81539
Okay ik heb nu een extern beeldscherm aangesloten maar ik had ergens op het forum gelezen dat er een programma was waarmee je dit beter kan regelen (dan mac os x). Ik kan het echter nergens vinden, weet iemand wat ik bedoel?
Zou inderdaad best mooi zijn. Als ik op mijn niet-breedbeeld externe beeldscherm een niet-breedbeeld film wil kijken bijvoorbeeld, moet ik eerst mijn laptop dichtklappen en laten slapen, en dan weer wakker maken. Kan makkelijker zou je zeggenAnoniem: 81539 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:24:
Okay ik heb nu een extern beeldscherm aangesloten maar ik had ergens op het forum gelezen dat er een programma was waarmee je dit beter kan regelen (dan mac os x). Ik kan het echter nergens vinden, weet iemand wat ik bedoel?
musica | fotografica | amalia
Anoniem: 63780
System preferences -> Display -> Detect Display2nosedt schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:14:
[...]
Zou inderdaad best mooi zijn. Als ik op mijn niet-breedbeeld externe beeldscherm een niet-breedbeeld film wil kijken bijvoorbeeld, moet ik eerst mijn laptop dichtklappen en laten slapen, en dan weer wakker maken. Kan makkelijker zou je zeggen
Je hebt een iBook? Met mijn powerbook 12" nergens last van als ik deze aansluit op een 20" breedbeeld.
Ik heb een MacBook. En Detect Display heeft geen nut.Anoniem: 63780 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:37:
[...]
System preferences -> Display -> Detect Display
Je hebt een iBook? Met mijn powerbook 12" nergens last van als ik deze aansluit op een 20" breedbeeld.
Het gaat erom dat ik het scherm van mn MacBook uit wil schakelen, en alleen mn extern beeldscherm wil activeren.
Dit is nodig om bijv. met FrontRow geen zwarte balken aan de bovenkant te krijgen (omdat het scherm van mn MacBook breedbeeld is)
Anoniem: 81539
Dat blijf je houden naar mijn weten. Het programma wat ik zoek gaf je de mogelijkheid te kiezen uit meer resoluties en dergelijken.
Anoniem: 63780
Zover ik weet is daar geen programma voor.2nosedt schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:47:
[...]
Ik heb een MacBook. En Detect Display heeft geen nut.
Het gaat erom dat ik het scherm van mn MacBook uit wil schakelen, en alleen mn extern beeldscherm wil activeren.
Dit is nodig om bijv. met FrontRow geen zwarte balken aan de bovenkant te krijgen (omdat het scherm van mn MacBook breedbeeld is)
Mirroring geeft ook niet het gewenste resultaat?
Extern display als primair scherm gebruiken?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 63780 op 20-09-2006 10:33 ]
Wat dacht je van de reso aan passen van je extern scherm. dat helpt bij mij en mijn macbook.2nosedt schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:47:
[...]
Ik heb een MacBook. En Detect Display heeft geen nut.
inno
Oei dit gaat wel heel erg offtopic jongens, maar in ieder geval;
Mirroring is niet de oplossing want dan krijg ik dus zo'n zwarte balk aan de boven/onderkant.
Maar misschien helpt het inderdaad als ik het externe beeldscherm als primair scherm instel.. dan moet ik als het goed is twee verticale zwarte balken op mn macbook-scherm krijgen (maar das geen probleem).
Thuis eens even proberen; en nu weer ontopic!
Mirroring is niet de oplossing want dan krijg ik dus zo'n zwarte balk aan de boven/onderkant.
Maar misschien helpt het inderdaad als ik het externe beeldscherm als primair scherm instel.. dan moet ik als het goed is twee verticale zwarte balken op mn macbook-scherm krijgen (maar das geen probleem).
Thuis eens even proberen; en nu weer ontopic!
mercury heeft een stabiele msn client die webcam support bied. en hij capped zelfs alle inkomende en uitgaande cam feeds als je dat wil...dadj schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:14:
[...]
heeft adium webcam support voor msn want dat zoek ik dus.. aMSN werkt lang niet altijd goed..
de inkomende cap is steeds vind het fun de mensen achteraf te kunnen confronteren
www.weefab.com
Ja! dat lijkt te werken.. jammer dat de FPS op de mac zo laag is... op mn pc is het beeld echt vloeiend met mn webcam daar..Soul__assasin schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:32:
[...]
mercury heeft een stabiele msn client die webcam support bied. en hij capped zelfs alle inkomende en uitgaande cam feeds als je dat wil...
de inkomende cap is steeds vind het fun de mensen achteraf te kunnen confronteren
Anoniem: 35475
Oi Oi, ik heb zelf een Powerbook (sinds 2 dagen een apple-user en nu al verliefd).
Ik vroeg me af hoe jullie rss-feeds ontvangen. Ik wil graag op de hoogte worden gehouden als iemand replied op een topic bijv (zoals deze). Hoe doen jullie dat?
Ik vroeg me af hoe jullie rss-feeds ontvangen. Ik wil graag op de hoogte worden gehouden als iemand replied op een topic bijv (zoals deze). Hoe doen jullie dat?
Ik gebruik zelf NetNewsWire, maar Newsfire is ook heel goed.Anoniem: 35475 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:02:
Oi Oi, ik heb zelf een Powerbook (sinds 2 dagen een apple-user en nu al verliefd).
of Vienna als je geen geld kwijt wilt zijn...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het
* Noemen
* Bespreken
* Zoeken
van onmisbare tools en software voor je Mac.
Vragen naar een tool waarnaar je op zoek bent is toegestaan, maar het is *niet* de bedoeling hier je allerhande softwareproblemen te komen troubleshooten. Als je een probleem hebt, mag je daar een nieuw topic met degelijke topicstart voor openen :)
Dit topic is bedoeld voor het
* Noemen
* Bespreken
* Zoeken
van onmisbare tools en software voor je Mac.
Vragen naar een tool waarnaar je op zoek bent is toegestaan, maar het is *niet* de bedoeling hier je allerhande softwareproblemen te komen troubleshooten. Als je een probleem hebt, mag je daar een nieuw topic met degelijke topicstart voor openen :)