[Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 14

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.538 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zeker weten dat dat een bottleneck is (als je wilt gamen dan.. :+ ) Met een 7900GT zou jouw CPU véél beter tot z'n recht komen.

En de (vooral de snellere versies van) de G80 zal nog wel even op zich laten wachten. Ook zullen deze de nieuwe pixel shader ondersteunen, die het grootste voordeel uit DX10 halen, waardoor de kaarten dan ongeloofelijk duur zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17

mikeya

:o

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:15:
[...]

Ze beginnen bij EVGA met "Guten morgen". Dan zeg je gewoon: "Good morning, English please?" en dan kun je lekker Engels met elkaar babbelen.
Bedankt, maar gelukkig is het nu voor elkaar. Denk ik.

Maandag was mijn kaart ineens defect bevonden(zouden ze dit topic lezen?) en naar de leverancier gestuurd. Met een beetje geluk is het begin volgende week voor elkaar. Zodra ik mijn kaart binnenkrijg komt er natuurlijk een shopsurvey bij.

Kan ik ook eindelijk genieten van mijn kaart. Want er alleen maar over lezen word ik inmiddels ook wel een beetje beu.

Mike,

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-08 16:08

VIPER2001

[GOT]The Source

Ik heb m'n Gainward Bliss 7800GS+ Golden Sample 512MB DDR3 ook ff getest

alle 24 pipelines zijn open en ook 8 vertex shaders , temp van 45 graden idle
en met bf2 (alles op high 1280X1024) ong 53 graden.

benchmark

3dmark 2001 score 20685
3dmark 2003 score 15407
3dmark 2005 score 7513
3dmark 2006 score 4324 sm2.0 2067 hdr/sm3.0 2220 cpu 826

overclock niet nodig vind ik..

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:15
Momenteel beschik ik over een Pentium 4HT 3,4 Ghz met Geforce 6600GT.
Is het de overstap waard naar een 7900GT of wordt de processor hier de 'bottleneck' ?

• TheZeroorez
  • Niet online
Het is de overstap zeker waard. Het lijkt me niet dat de CPU een bottleneck zal vormen. Zelfs al zou hij dit doen zou het niet zo erg zijn; je vervangt immers meestal het slechtste onderdeel uit je PC, wat in dit geval wel de GPU is...

Verwijderd

mikeya schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:34:
Maandag was mijn kaart ineens defect bevonden(zouden ze dit topic lezen?) en naar de leverancier gestuurd. Met een beetje geluk is het begin volgende week voor elkaar. Zodra ik mijn kaart binnenkrijg komt er natuurlijk een shopsurvey bij.
Dan hebben ze ook gen recht om testkosten te vragen, eens een kaart defect bevonden is. Ze hadden hem dus ook ineens rechtstreeks kunnen doorsturen en dan had het ook niets gekost.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Ja inderdaad, testkosten worden alleen berekend wanneer de kaart niet defect word bevonden

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Verwijderd

Weet iemand of er een officieel bericht is over of nVidia nog nieuwe AGP kaarten zal uitbrengen of niet? Ik ben me er van bewust dat AGP een stervende standaard is, maar sinds dit bekend werd zijn er nog meerdere AGP-kaarten uitgebracht (6800gs agp, 7800 gs agp). Heeft het zin om te hopen op een 7900 gs agp (de 7900 gs die is aangekondigd in deze nieuwspost bijvoorbeeld?) Of is er inmiddels een betrouwbare mededeling van nVidia dat er geen AGP kaarten meer zullen worden uitgebracht? Een persbericht ofzo?
bvd

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Leuk onderwerp om op door te discuseren:

nieuws: nVidia plant nieuwe middenklasse videokaarten

Even wat specs onder elkaar voor een duidelijk beeld

7900GS:
Core: 450MHz
Mem: 660 MHz (1320MHz)
Groote Mem: 256MB
PP: 20
prijs: $199

7950GT:
Core: 550MHz
Mem: 700Mhz (1400MHz)
Grootte Mem: 512MB
PP: 24
prijs:: $299

Kortom de 7950GT is een verkapte 7900GTX die denk ik graag op die snelheden wil werken :). en voor $299 is dat een zeer schappelijk prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Sinds een paar dagen heb ik een XFX 7900 GT videokaart. Ben er erg blij mee en hij geeft enorm goede prestaties! Maar... na een tijdje full load gedraaid te hebben wordt het geheugen (waar zalman heatsinks opzitten) zo warm dat ik het niet langer als 3 seconden kan vastpakken. Dit lijkt mij niet erg goed voor de levensduur van een kaart die toch wel 280 Euro kost.

Zijn er meer mensen met dit probleem of heb ik gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Er zijn behoorlijk veel mensen die problemen hebben met fabrieks-OC'ed kaarten. Ik zou als ik jou was snel contact opnemen met XFX (let op: deze zijn niet de gemakkelijkste met garantie, ookal ligt te fout bij hen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-09 15:11
Onderhand heb ik het wel zo'n beetje gehad met de 79XX serie. Ze moeten maar eens met wat nieuws komen in plaats van steeds hogere kloksnelheden en dubbele videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 22:09

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik ben van plan een nieuwe graka te kopen en dacht aan de XFX 7900 GT of de XFX 7900 GT Extreme
De extreme is iets hoger geklokt en nu is mijn vraag of die twee eigenlijk dezelfde kaarten zijn op een andere snelheid geclocked of dat het echt 2 verschillende kaarten zijn ... want ik kom er zelf echt niet uit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

biobak schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:04:
[...]

Onderhand heb ik het wel zo'n beetje gehad met de 79XX serie. Ze moeten maar eens met wat nieuws komen in plaats van steeds hogere kloksnelheden en dubbele videokaarten.
Vind ik niet. Video kaarten hebben relatief weinig smaken in een serie. zoals de 7900 bijvoorbeeld deze waren er in 2 smaken te verkrijgen de 7900GT en de GTX.

2 extra modellen geeft weer wat meer keuze en het houd in dat er vast aan de kaarten is gesleutel wat betreft de componenten die erop zitten.

En AMD en Intel gooien toch ook steeds met andere core`s met optimalisaties; denk aan de steppings. Eerst zo`n ding goed uitmelken en dan pas overstappen op de voorlopig weinig bekende G80 (met DX10).

Maar ATi doet dit ook. Kijk eens hoeveel modellen er van de X1800 of X1900 op de markt zijn denk dat je ze geen allemaal kan opnoemen, zoveel tussen modellen zijn er. snelheid, geuegen, met of zonder Tuner etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:51
Ik zie een nieuwe videokaart met 48 pipelines en 1gb core geheugen met 2.5gb geheugen met 2024 gddr4 geheugen voor een prijs van 350 euro wel zitten >:)

Ow, t word al laat he, dan krijg ik van dat soort aanvallen :/ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
evert_ schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:47:
Ik ben van plan een nieuwe graka te kopen en dacht aan de XFX 7900 GT of de XFX 7900 GT Extreme
De extreme is iets hoger geklokt en nu is mijn vraag of die twee eigenlijk dezelfde kaarten zijn op een andere snelheid geclocked of dat het echt 2 verschillende kaarten zijn ... want ik kom er zelf echt niet uit
zijn precies dezelfde alleen de Extreme (heb ik ook) loopt iets sneller dan de normale .. maar let wel op, ik weet niet of alle problemen rondom de 7900GT al opgelost zijn maar met die extreme heb je meer kans dat het van die vage errors gaat geven ... let daar op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hoi

Ik heb mijn XFX7900GT 4 dagen geleden gehaald en eerste instantie alleen COD2 gespeeld. Naaste wat lage FPS (AMD64 3000) na geen probleem. Ik heb nog FEAR geinstalleerd en wilde even uitproberen maar ik krijg allerlei artifacts en game wil niet eens normaal starten. Ik heb verschillende keren driver opnieuw geinstalleerd (91.31) maar het mocht niet baten. Is het kaartje soms brak of is het driver probleem? Ik heb even via search gezocht en zag dat er aantal mensen problemen hadden maar ik heb niks overgeklokt en alles loopt op stock speed.

Asrock Sata Dual2
Kingston Value Ram 2x512 PC3200
Samsung Spoint 250GB Sata2
Coolermaster Igreen 430W voeding

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 14:13
Ik heb momenteel een XFX 6800 XT Xtreme AGP videokaar. de GPU draait op 450 Mhz. en het geheugen op 1000 mhz, bij een 256 bits geheugenbus. De kaart heeft 8 pixelpipelines en 4 vertexsahders. Er valt helaas niets te unlocken.
Zou het in mijn geval nut hebben om deze videokaart te vervangen voor een 7600 GS AGP? Deze heeft in ieder geval meer pixelpipelines.

Ik heb benchmarks vergeleken. De 7600 GS scoort iets hoger dan mijn kaart. Ga ik daar in de praktijk iets van merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
ruftman schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:06:
Ik heb momenteel een XFX 6800 XT Xtreme AGP videokaar. de GPU draait op 450 Mhz. en het geheugen op 1000 mhz, bij een 256 bits geheugenbus. De kaart heeft 8 pixelpipelines en 4 vertexsahders. Er valt helaas niets te unlocken.
Zou het in mijn geval nut hebben om deze videokaart te vervangen voor een 7600 GS AGP? Deze heeft in ieder geval meer pixelpipelines.

Ik heb benchmarks vergeleken. De 7600 GS scoort iets hoger dan mijn kaart. Ga ik daar in de praktijk iets van merken?
Post anders eens wat specs.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Welke specs bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
TheZeroorez schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:01:
Er zijn behoorlijk veel mensen die problemen hebben met fabrieks-OC'ed kaarten. Ik zou als ik jou was snel contact opnemen met XFX (let op: deze zijn niet de gemakkelijkste met garantie, ookal ligt te fout bij hen)
Nee, je moet niet contact opnemen met XFX want die doen geen fuck voor je! Je hebt alleen met de webshop te maken, aangezien je bij hun de kaart hebt gekocht is het dan ook aan de webshop het probleem op te lossen.
evert_ schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:47:
Het enige verschil tussen de normale en de extreme kaarten is dat ze vanuit de fabriek wat hoger geklokt zijn qua core en geheugen, maar de componenten zijn op ALLE kaarten precies hetzelfde.
De core van een normale kaart kan je met gemak dmv een voltmod net zo hoog krijgen als met een xtreme versie.
De speeds van het geheugen moet je in weze net zo hoog kunnen klokken als de speeds van een extreme versie, de stroomvoorzieningen en de gebruikte GDDR3 chips zijn op beide kaarten identiek.

Alleen zou ik niet voor een XFX kaart gaan. Tot die conclusie kom ik door m'n eigen slechte ervaringen met XFX , en een paar posts hierboven wordt al weer gemeld dan een gloednieuwe XFX kaart na een paar dagen al weer kuren vertoond, en dat terwijl het probleem wat beterft de artifacts al lang verholpen zou moeten zijn met de nieuwe revisie van de kaarten. Het is duidelijk dat XFX zijn zaken NIET op orde heeft.
DJkim schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 14:49:
Hoi

Ik heb mijn XFX7900GT 4 dagen geleden gehaald en eerste instantie alleen COD2 gespeeld. Naaste wat lage FPS (AMD64 3000) na geen probleem. Ik heb nog FEAR geinstalleerd en wilde even uitproberen maar ik krijg allerlei artifacts en game wil niet eens normaal starten. Ik heb verschillende keren driver opnieuw geinstalleerd (91.31) maar het mocht niet baten. Is het kaartje soms brak of is het driver probleem? Ik heb even via search gezocht en zag dat er aantal mensen problemen hadden maar ik heb niks overgeklokt en alles loopt op stock speed.
Draai de DeepFreeze test van 3Dmark2006 en dan een stuk of 5 keer achter elkaar. Als je daar gekken dingen ziet gebeuren op stockspeeds dan ligt het aan je kaart. Heb je geen artifacts in die test dan kan het inderdaad te maken hebben met de drivers en/of je FEAR installatie

[ Voor 53% gewijzigd door Demon_Eyez op 19-08-2006 20:07 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Die van je vissenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Bedoel je nou de specs van de 7600 GS AGP? De specs van mijn huidige kaart heb ik namelijk al vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gast, denk eens na!

Om te weten of het slim is om er een nieuwe kaart in te stoppen, en zo ja, welke.. Moeten we toch weten hoe de rest van je PC eruit ziet? Komop zeg, dit is geen ComputerIdee forum :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Rustig maar, hier komen de specs van mijn PC
-mobo: Asus P4S800D
-processor: Intel pentium 4, 3 Ghz (Prescott)
-Geheugen: 4x512 Mb
-Voeding: Antec Smartpower 400 watt
-geluidskaart: Creative Audigy 2ZS
-2 harde schijven en 2 optische stations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik ben zo rustig als ik maar zijn kan hoor :?

Maar ik zou in jouw geval voor een 7800GS gaan, ook met een 7600GS (die wel beter is dan jouw huidige kaart) zal je systeem genekt worden tijdens games door de grafische kaart. Als dat niet binnen je budget valt zou ik voor een 7600GS gaan, waarvan je zeker weet dat er een G71 core op zit, die klokken namelijk een stuk beter over dan de G70-core's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb probleem waarschijnlijk gevonden. Ik heb alle shadows uitgezet toen geen vastlopers meer. Toch was het een driver issue.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Een 7800 GS is inderdaad een mooie videokaart. Budgettair gezien kan het ook wel. Ik wil echter geen 300 ruto meer in een DX 9, AGP videokaart steken, nu DirectX10 voor de deur staat.

Ik ga es serieus over een 7600 GS nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 7800GT en de 7900GS lijken wel heel erg veel op elkaar met allebij 20 pixel sha. enz. maar welke is nou het beste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49
ruftman schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:47:
Een 7800 GS is inderdaad een mooie videokaart. Budgettair gezien kan het ook wel. Ik wil echter geen 300 ruto meer in een DX 9, AGP videokaart steken, nu DirectX10 voor de deur staat.

Ik ga es serieus over een 7600 GS nadenken.
DirectX 10 is nog geen eens uit, hoe kunnen zei dan een kaart maken die dat volledig ondersteund :? , ik denk dat de 7600 GS echt geen volledige DirectX 10 ondersteuning bied hoor.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Dat weet ik ook wel, het is ook niet hetgeen ik zeg.
Ik zeg dat het zonde is om nu 300 euro voor een videokaart te betalen, terwijl er binnen afzienbare tijd waarschijnlijk DirectX 10 kaarten verkrijgbaar zijn.
Dan kan ik beter nu een kleinere investering doen en als DirectX10 er is, ga ik overstappen op PCI-Express met alle toeters en bellen er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
ruftman schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 01:41:
Ik zeg dat het zonde is om nu 300 euro voor een videokaart te betalen, terwijl er binnen afzienbare tijd waarschijnlijk DirectX 10 kaarten verkrijgbaar zijn.
DX10 zal ook op oudere videokaarten draaien, enkel zullen die nieuwe pixel shaders niet werken.. (wow, de rook is altijd anders!! :/ ) Ook zal DX10 pas over een half jaar beschikbaar zijn, wanneer het enorm duur zal zijn. Een ander iets is dat er in het begin weinig games beschikbaar voor zullen zijn, en natuurlijk zullen er géén AGP-kaarten voor komen, dus jij hebt in ieder geval ook al een ander moederbord nodig...
Dan kan ik beter nu een kleinere investering doen en als DirectX10 er is, ga ik overstappen op PCI-Express met alle toeters en bellen er aan.
Ik doe het anders; als DX10 uit komt koop ik voor een prikkie een tweedehands 7950 (dual-gpu), heb je veel meer aan, vooral als je zeker weet dat je over een tijdje Linux gaat draaien, en geen Vista. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Hebben mensen ook met de 91.37 drivers problemen gehad? Mijn pc sloeg gewoon uit bij het bekijken van een trailer op Videodective.com. Zo had ik nog een paar nasty problemen :( Nooit gedacht dat drivers zo evil konden zijn, athans, na 91.45 is mn pc eindelijk weer relatief normaal (onder voorbehoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
ruftman schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 01:41:
De 7600 GS agp is best goed, maar wel opletten, dat je niet die achterlijke asus koopt: die heeft gewoon DDR en dus als enige zover geen DDR2!
BTW: helaas in de pricewatch een vervelende fout! ;)
http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

De 7600 GT agp komt zeer spoedig, maar die is veel duurder (zo rond 180eu zeker)

Waarom worden die agp topics altijd zo vlot gelocked >:) met als dooddoener: bekijk maar een review: zien! behalve wat chineze scharrelz niks bruikbaars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niet waarom ze uberhaupt nog een 7600gt agp maken, ok de 7800gs is al bijna niet meer in productie maar om agp nog maar eens een nieuwe "koning" te geven zetten ze de 7600gt nog in?

op een keer is het gewoon over met agp, geen een snel core2duo bord of AM2 bord ondersteund het.
en zometeen zit je met een xp 2600+ en een 7600gt vista te draaien zeker, leuk..

en als de 7600gt pci-e goedkoper word door de druk van de x1650 serie van ati word de 7600 agp zeker ook weer niet goedkoper?

dan zou ik gewoon een 7600gs kopen.

@The_Nizzle
de 7900GS is beter, het word feitelijk gezien als een overgeclockte 7800gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Neem het maar als gegeven: met de 865 heeft intel net een levensverzekering voor alle pattex-agp'er afgesloten :P

Er valt niks te snappen: take it or leave it!
Dat gelt ook voor Vista!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, het is ook niet mij keuze, maar ik vind het wel een beetje oplichting worden voor 180 euro een agp 7600gt zometeen heb je de pci-e versie voor onder de 130 euro
180-130 kan je toch weer een pci-e mobo van kopen, zelfs voor socket 478..

Verwijderd

k zit in probleem situatie.

1.) Ik heb een 7950GX2
AMD 64 3500+ (stock)
1024MB RAM PC3200
NeoHE 550Watt (antec)

Wat het probleem is.. in 3Dmark06 haal ik 5750punten en alles staat goed ingesteld.
Dat ligt grotendeels aan de CPU volgens mij.
Het tweede probleem , ik kan geen enkel oud spel meer draaien zoals Farcry , Quake 4 ,
SOF2 , Battlefield 2 draait slecht , Unreal 2 , etc.. Nieuwe gamez zoals FEAR draaien dan zoals ongeveer moet.

Kan dit aan de cpu liggen.
Zoja , wat kan ik het beste doen mijn setup verkopen (heel moeilijk)
En een Intel Conroe E6600.
Of gewoon een AMD 64 X2 4600+ erin steken met Thermal Take Big Typhoon erop.
En nieuwe ram 2*1GB GEIL VALUE PC3200.

En ook Half life 2 draait zeer slecht (drops naar 20 fps wat ik met mijn 7800GTX @ zelfde settings niet had , toen had ik drop tot 70fps minimum.

En is dit ook nog een Goed ram en een goede CPU of ben je beter met Corsair

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zal je vertellen: Een dualcore CPU komt eerst, denk dan pas aan een dualcore GPU :X

Jouw CPU nekt de kaart inderdaad enorm, maar wees niet gerust, die 5750 3dmarks is goed voor jouw systeem. Als je er een x2 in zou gooien zou dit inderdaad een enorme boost krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Hoi een vraagje:

Een beetje off-topic, maar volgens mij zit ik hier goed met betrekking op gebruikerservaringen :>

Ik wilde pas ook zo'n kaartje voor mijn oude amdxp 2400 halen, maar ik kreeg een aantal dagen geleden een 6800 Ultra 256mb AGP aangeboden voor 140 euro.
Mijn vraag is,wat is nou wijsheid? Zal ik gewoon voor de nieuwere 7600Gs gaan (dus met garantie ed) of toch voor pure snelheid kiezen en de 6800 Ultra overnemen? Of doorsparen en wachten tot de prijzen van de 7800Gs zakken?

Mijn specs:
AMD 2400xp@2.4 ghz
2x512mb Kingston
380 W Coolermaster
MSI moederbord k8 pro

Alvast bedankt voor de reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Ik zou voor de 6800 Ultra gaan. Die is denk ik sneller dan de 7600 GS.
Je kan wachten of de 7800 GS in prijs gaat zakken, vraag me alleen af of dat ooit gaat gebeuren en zoja, wanneer dan?
Bovendien denk ik dat in combinatie met je huidige processor je uit de 7800 GS niet schrikbarend betere snelheid gaat halen dan uit de 6800 Ultra.

Mooie prijs trouwens voor die Ultra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Laatst online: 09-08 17:16
Thanks! Het is inderdaad de vraag of de prijs van de 7800gs binnen korte termijn gaat zakken, ik wil zo en zo volgend jaar een nieuw systeem aanschafen. Voor de 'time-being' is denk ik de 6800 ultra wel het meest geschikt.

Yep een mooie prijs, als alles naar behoren werkt is het een goede deal geweest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Sannieboy schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:43:
Thanks! Het is inderdaad de vraag of de prijs van de 7800gs binnen korte termijn gaat zakken, ik wil zo en zo volgend jaar een nieuw systeem aanschafen. Voor de 'time-being' is denk ik de 6800 ultra wel het meest geschikt.

Yep een mooie prijs, als alles naar behoren werkt is het een goede deal geweest >:)
Dat ligt er aan welke spellen je wilt gaan spelen, BF2, HL2, FarCry, FEAR e.d kan je nog wel spelen met de 6800Ultra. Heb deze spellen zelf ook om mijn oude 6800GT (ultra speeds) kunnen spelen.

Maar het is idd een zacht prijsje :). mooie deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook zo'n week geleden een Gainward 7800GS+ gekocht. Op zich echt een superkaart. Goede OC mogelijkheden en de temperatuur blijft zeer laag. Ik lees alleen in dit topic dat andere 7800GS+ gebruikers deze kaart doodstil vinden. Ik moet zeggen dat ik de kaart toch wel duidelijk hoor zoemen. Kan iemand hier meer duidelijkheid geven of mischien een geluidsopname ofzo? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Iets wat actief gekoeld is kan natuurlijk nooit doodstil zijn, maar ze doelen erop dat de koeler gewoon een stuk minder geluid maakt dan die van de G6x'en, en de andere G7x'en. Deze kaarten maken namelijk ook in 2d nogal wat geluid. Als je hem stiller wilt zou ik met RivaTuner die fan speeds eens wat tweaken; dan met name de 2d omlaag schoppen, de 3dlow en 3dhigh ligt net aan je kaart/temps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Wat is beter:
-250 euro voor een 7800GS AGP (upgrade)
-voor 250 euro een 7600GT + nieuw moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Tja.. wat is de rest van je systeem, wat wil je ermee doen, etc?

Verder adviseer ik je dit dus in dit topic te vragen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

sjaakhaar schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:30:
Wat is beter:
-250 euro voor een 7800GS AGP (upgrade)
-voor 250 euro een 7600GT + nieuw moederbord?
De 7800GS is een vrij rappe VGA kaart voor de AGP borden. Dit houdt in dat je toch ook nog een redelijk systeem moet hebben anders is dat je bottleneck en niet je VGA kaart.

punt 2 geld het zelfde je zegt alleen een nieuwe mobo + VGA? of dit houdt in dat je al een nselle CPU hebt of dat je die vergeten bent mee te nemen.

Kijk even rond wat er te halen valt. Maar als je voor de 7800GS gaat probeer dan een 800GS+ te bemachtigen deze hebben de zelfde core als de 7900GT serie (G71)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Ik heb nog een A64 3500+ met een 6600GT op agp. Wat moet ik doen? een NF4 mobo + 7600GT of een 7800GS agp? Welke van de 2e is het snelst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je nu gewoon eerst even het antwoord van Twix leest, en daarna die van mij (en dat advies opvolgt), kom je veel meer te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Dan ga ik voor de 7800GS :) Hoop dat ik dan een G71 te pakken krijg... welke fabrikanten hebben die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gainward heeft 'n heel goede, die wil graag op de 7900GT/GTX snelheden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49
sjaakhaar schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:48:
Dan ga ik voor de 7800GS :) Hoop dat ik dan een G71 te pakken krijg... welke fabrikanten hebben die?
XFX Extreem Edition heeft ook een G71, zijn erg vet over te clocken ook.
Standaard loopt ie 440/1300, heb hem nu draaien op 512/1492 op 43 graden idle met stock cooler. Dat ie niet zo heet word heeft dus met die G71 core te maken omdat ie minder stroom gebruikt.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Is er een mogelijkheid tot unlocken naar 24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2

Hier staat een stuk meer informatie. Ook staat er op de laaste pagina's aardig wat over deze kaart. G7x kun je niet unlocken, ze zijn hardwarematig afgesloten. Standaard heeft de G71 Gainward 7800GS+ in ieder geval 24 pixelpipelines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu 2 7800GTX'en in SLI. ik heb bij nvidia control panel SLI antialiasing ingeschakeld bij die opties. en supersampling, 16X AF, alles op maximum, high quality. gaan deze settings een grote impact geven op mijn gamen?
Welke settings worden er nu bij games gebruikt, deze uit control panel(ook als staan deze op games lager). of als ik in een game AA op 2X zet gebruikt hij dan die 2X of die 16X uit control panel. dat begrijp ik niet zo goed.
Is supersampling er goed van vnidia of is multisapling beter(waarschijnlijk niet eh)
edit: wooo, ik ging daarnet effe 3dmark06 met deze settings draaien op 2048*1536 canyon flight.(mss dat aa geforceerd is dus met HDR). not enauph video memory :P (dit slurpt nogal ze). op lagere resoluties ging het dan weer wel.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:36:
ik heb nu 2 7800GTX'en in SLI. ik heb bij nvidia control panel SLI antialiasing ingeschakeld bij die opties. en supersampling, 16X AF, alles op maximum, high quality. gaan deze settings een grote impact geven op mijn gamen?
Welke settings worden er nu bij games gebruikt, deze uit control panel(ook als staan deze op games lager). of als ik in een game AA op 2X zet gebruikt hij dan die 2X of die 16X uit control panel. dat begrijp ik niet zo goed.
Is supersampling er goed van vnidia of is multisapling beter(waarschijnlijk niet eh)
edit: wooo, ik ging daarnet effe 3dmark06 met deze settings draaien op 2048*1536 canyon flight.(mss dat aa geforceerd is dus met HDR). not enauph video memory :P (dit slurpt nogal ze). op lagere resoluties ging het dan weer wel.
2 vragen blijven voor (mij)ons onbeantwoord.

Welke hardware heb je naast de 2 kaarten. Wel zo handig om te weten. Aangezien die ook met je performance te maken hebben. (cpu, mem, hdd, mobo etc)

Welke games speel je dan precies. Spellen hebben hun eigen instellingen waaraan een max zit als je in de CP iets in stelt wil niet automatisch inhouden dat dit spel het ook gaat overnemen aangezien - zoals net vermeld - de spellen ook een max hebben.

En 3D Mark draai je ook altijd op een acceptabele resolutie zoals 1024 of 1280 (waarbij 1280 al voor veel VGA kaarten een hoge drempel is) met eventueel AA aan.

Als je dit eerst even kan uitleggen dan kunnen we daar misschien wel antwoord op geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://specs.tweak.to/13025

ziezo hier kunt ge alles zien. ;)
ho games die ik speel : ik speel bv FEAR combat de laatste dagen. :) lekker spel.
ik speel soms oblivion eens, age of empires 2 :P (hier moet ik zeker SLI aanstaan hebben), ...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_drol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-08 02:22
Ik heb mijn FX5200 geupgrade naar een 7600GS, en ben er zeer tevreden mee :)
Wou ook meteen een nieuwe voeding halen, maar dat blijkt niet nodig te zijn, hij draait zelfs op mijn 250 watt voeding O+ Kaart is erg makkelijk over te klokken (voor MSI in ieder geval) bij de driver. Ik scoor met 3d marks +- 4000. Op de doos staat, dat als je hem overclockt, je 4500 kan halen. maar dat lijkt mij niet slim met mijn voeding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:36:
Ja, bij SLI AA gaat 1 kaart AA doen. De andere de rest van de graphics, dus dat ga je merken in framerate.
Als in de control panel application-controlled staat, dan gebruikt hij de settings in het spel. Als in de control panel AA aanstaat, dan moet je dat in het spel uitschakelen.
SSAA is beter dan MSAA, maar kost meer resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
TheZeroorez schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:38:
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2

Hier staat een stuk meer informatie. Ook staat er op de laaste pagina's aardig wat over deze kaart. G7x kun je niet unlocken, ze zijn hardwarematig afgesloten. Standaard heeft de G71 Gainward 7800GS+ in ieder geval 24 pixelpipelines.
Mjah maar dat is eigenlijk gewoon een 7900GT voor AGP? Ik vind de prijs wat te hoog; is er geen goedkopere 7800GS die ook eigenlijk een 7900GT is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Barfman schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:51:
[...]

XFX Extreem Edition heeft ook een G71, zijn erg vet over te clocken ook.
Standaard loopt ie 440/1300, heb hem nu draaien op 512/1492 op 43 graden idle met stock cooler. Dat ie niet zo heet word heeft dus met die G71 core te maken omdat ie minder stroom gebruikt.
;)

Een 7900 is het dus niet, hij is alleen makkelijk daarheen te klokken, en heeft toevallig wat eigenschappen die hetzelfde zijn, waardoor je hem dus eigenlijk exact zo krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door TheZeroorez op 27-08-2006 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 08:23:
[...]

Ja, bij SLI AA gaat 1 kaart AA doen. De andere de rest van de graphics, dus dat ga je merken in framerate.

[...]

Als in de control panel application-controlled staat, dan gebruikt hij de settings in het spel. Als in de control panel AA aanstaat, dan moet je dat in het spel uitschakelen.

[...]

SSAA is beter dan MSAA, maar kost meer resources.
lol ok. erg bedankt. die SLI AA merk je toch wel echt goed dat performance serieus zakt.
zou er zoals bij crossfire geen 32X AA meer komen. zou toch ook mogelijk moeten zijn als 1 kaart dit werk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Waarom zou je in godsnaam 32x AA willen? Je gaat toch geen €3xx,- extra uitgeven, om met een vergrootglas te kunnen zien dat alles net echt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:24:
Waarom zou je in godsnaam 32x AA willen? Je gaat toch geen €3xx,- extra uitgeven, om met een vergrootglas te kunnen zien dat alles net echt is?
lol inderdaad. maar als ATI het heeft kan nvidia het dan ook niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Als die optie (waar je weer extra voor betaald) niet nodig is, heb je niets te missen ook, toch? Ik zou me er niet zo druk om maken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:54:
Als die optie (waar je weer extra voor betaald) niet nodig is, heb je niets te missen ook, toch? Ik zou me er niet zo druk om maken in ieder geval.
ik ga me er echt niet druk om maken hoor. ;)
maar waarom zou ik er extra geld voor moeten betalen? kunnen ze dit niet in drivers ofzo steken?
of moet dit hardwarematig ondersteund worden en is dit nog niet het geval?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Iedere keer als ik 3DMark06 draai krijg ik bij de test Deep Freeze artifcats. Weten jullie of dit aan mijn kaart ligt, of dat het een bug is in 3DMark? In games heb ik geen problemen!

Het gaat om een XFX 7900GT 256MB 470 op stock snelheden.
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/1695/artifactsqd9.th.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Me_Again op 27-08-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dit ligt aan je kaart, 100% zeker. Google eens op 'XFX 7900GT Deep Freeze artifacts' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:29:
[...]

lol inderdaad. maar als ATI het heeft kan nvidia het dan ook niet hebben?
Dan zou ik als ik jou was maar op quad sli overstappen. Dan heb je je 32x AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
TheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:04:
Dit ligt aan je kaart, 100% zeker. Google eens op 'XFX 7900GT Deep Freeze artifacts' ;)
zal niet de 1ste zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
nee zeker niet de eerste .. ik ga denk ik mijn 7900GT eens RMA'en naar XFX ben het nu echt zat. Ik koop dan denk ik gewoon voor in de tussentijd 'n 7600GT van eVGA en als ik m'n RMA 7900GT terugkrijg verkoop ik die op markplaats/V&A ofzo .. ben het iig echt zat met XFX !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Pilske schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:05:
nee zeker niet de eerste .. ik ga denk ik mijn 7900GT eens RMA'en naar XFX ben het nu echt zat. Ik koop dan denk ik gewoon voor in de tussentijd 'n 7600GT van eVGA en als ik m'n RMA 7900GT terugkrijg verkoop ik die op markplaats/V&A ofzo .. ben het iig echt zat met XFX !
Het probleem is dat ik het alleen met 3DMark heb, dus als zij hem gaan testen met een game hebben ze geen artifacts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Google nu maar op wat ik zei. In het begin zijn die kaarten met bosjes teruggestuurd. XFX is niet de gemakkelijkste qua RMA, maar alle Nederlandse leveranciers weten dit, en zullen je dan ook proberen te helpen. Je hebt het trouwens vast ook wel met aquamark/andere 3dmark/een van de ve_le games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Zo vandaag eindelijk tijd gehad om mijn CT479 te vervangen door een andere en BIOS problemen zijn compleet over.

Mijn Pentium M760 draait momenteel @ stock volts en stock cooler op 2400 MHz.
(44 Graden stressed).
Als ik om een of andere reden mijn DDR snelheid omlaag haal om een 1:1 divider te krijgen lijkt mijn systeem zeer instabiel te worden).

Anyway, samen met mijn Gainward Bliss 7800GS+ 512 MB met Core op 490 Mhz en 1400 Mhz kwam er dit uit:

http://members.home.nl/dj...RIVER_CORE490_MEM1400.jpg

Ik ben er zeer tevreden over. :Y)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de 7300LE 128mb( :) ) gebruik maakt van Turbocache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:40:
Weet iemand of de 7300LE 128mb( :) ) gebruik maakt van Turbocache?
Geen idee maar sowieso niet kopen... Het instapmodel (voor een beetje prestatie) van de 7-serie is de 7600.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 28-08-2006 16:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het geen goede kaart is maar ik kan hem gratis krijgen, en ik werk nu met een 6100 :'( . Maar ik ben aant hopen dat hij geen turbocache heeft. Ik wil graag een GPU die van mijn RAM afblijft :(
Ik ben aant wachten met een goede graka tot de dx10 kaarten uit zijn nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:56:
Ik weet dat het geen goede kaart is maar ik kan hem gratis krijgen, en ik werk nu met een 6100 :'( . Maar ik ben aant hopen dat hij geen turbocache heeft. Ik wil graag een GPU die van mijn RAM afblijft :(
Ik ben aant wachten met een goede graka tot de dx10 kaarten uit zijn nl.
http://www.aopen.nl/products/vga/Aeolus7300LE-DV128.htm

Ow, en het is "maar" DDR2-geheugen onboard en maar 128-bit breed... Je kan beter met een Etch-a-Sketch je graphics tekenen; lijkt me een stuk sneller... O-)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correctie: 64-bit geheugen interface :) , maar zoals ik al zei, ik werk nu met een 6100 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Alles wat hoger is, meteen doen. Die 7300's zijn in bepaalde applicaties niet mals hoor. Gewoon doen :)

Verwijderd

pff dit topic is echt dood eh. ik wil niet altijd maar naar ATI gaan. bende onnozelaars die geen deftig realiteitsbeeld hebben met hun domme kaarten. (de 7950GX2 is gewoon den besten!)
Heeft iemand al meer nieuws over de specs die de G80 zou hebben?

• Demon_Eyez
offtopic:
@Wizkristof
Hé ja, ga hier even lekker verder afgeven. Jeezzzz. :|
Het ATi Nieuwstopic waar jij op doelt is geen discussie-topic over welke kaart beter is. CJ heeft duidelijk regels vooraf gesteld mbt tot wat er wel en niet besproken wordt in zijn topic. Ondanks dat toch weer een hele onzinnige discussie over wie nou beter/sneller/vetter whatever is... :X

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

wat een fanboy praat...

Ik kan het helaas alleen maar met je eens zijn.
Als je het hebt over single card performance, is de 7950GX2 gewoon heer en meester.

Desondanks valt het wel op dat Quad-SLI nog geen ruk voor stelt :D.
Zie ook: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2009946,00.asp

TnI 4 Life

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:40:
offtopic:
@Wizkristof
Hé ja, ga hier even lekker verder afgeven. Jeezzzz. :|
Het ATi Nieuwstopic waar jij op doelt is geen discussie-topic over welke kaart beter is. CJ heeft duidelijk regels vooraf gesteld mbt tot wat er wel en niet besproken wordt in zijn topic. Ondanks dat toch weer een hele onzinnige discussie over wie nou beter/sneller/vetter whatever is... :X
hier ook al. :)
back ontopic G80 :)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Str1ngS schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:42:
wat een fanboy praat...

Ik kan het helaas alleen maar met je eens zijn.
Als je het hebt over single card performance, is de 7950GX2 gewoon heer en meester.

Desondanks valt het wel op dat Quad-SLI nog geen ruk voor stelt :D.
Zie ook: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2009946,00.asp
Als je ''singlecard'' nog even veranderd in ''singlecard-dual-GPU'' dan ben ik het voor de rest helemaal met je eens. Quad-SLi zit nog een beetje in een bèta-stadium heb ik het idee, soms werkt het briljant en soms (lees: vaker) helemaal niét. Ik denk dus dat het een driver-issue is waar nog wel het e.e.a. aan gefixed kan worden. Maar goed, op een gegeven moment zit er wel ergens een performancelimiet aan een stel op elkaar gelaste G71-GPU's :)

• Demon_Eyez
Nou niet zozeer een driver issue hoor wat betreft Quad SLI, nVidia geeft de schuld aan DirectX 9. Opzich is er een patch, maar die zit alleen in DirectX 9L en laat dat nu net de versie voor Windows Vista zijn, en die is nog niet uit en komt niet uit voor WinXP
Nvidia also suggests that DirectX 10 will fix the back buffer problems. That's true only if DirectX 9L, which is the version of DirectX 9 included with Vista, specifically changes the number of back-buffers that can be queued up. However, that means you'd need to wait for Windows Vista before the full benefits of the current implementation of QuadSLI kick in. When full, DirectX 10 hardware comes out, QuadSLI could become more viable.
Dus je kan mooi wachten totdat Vista er is, beetje lame hoor.

De issue komt dus alleen naar voren op hoge resolutie's (één van de sterk kanten van Quad SLI), maar tegelijkertijd is nVidia zich er heel goed van bewust dat het komt door DirectX.
Maar dan toch blijven roepen dat je die Quad SLI moet nemen voor hoge resoluties... beetje paradoxale marketing imho.
Leuk om te zien dat oudere spelen retesnel draaien op Quad SLI maar het gaat toch meer om de nieuwe games of niet?

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:43:
[...]

hier ook al. :)
back ontopic G80 :)
Dat gaat niet echt als je je aan de regels van dit topic wilt houden: "Dit is een discussietopic waarbij er gediscussieerd wordt over alles wat gerelateerd is aan alle producten uit de GeForce 7-series." Dit topic gaat over de "GeForce 7" en niet over de "GeForce 8". Hier praten over de G80 is dan offtopic. ;)

D'r is nog wel een algemeen GeForce topic die hier te vinden is [Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 16

Ik ben trouwens benieuwd in hoeverre het klopt dat de problemen met QuadSLI grotendeels worden opgelost in Vista. In mijn ogen had nVidia dan gewoon QuadSLI niet moeten lanceren op dit moment. Het is gewoon een te vroeg geboren kindje en wordt daar ook op afgerekend.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
CJ schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:58:
Dat gaat niet echt als je je aan de regels van dit topic wilt houden: "Dit is een discussietopic waarbij er gediscussieerd wordt over alles wat gerelateerd is aan alle producten uit de GeForce 7-series." Dit topic gaat over de "GeForce 7" en niet over de "GeForce 8". Hier praten over de G80 is dan offtopic. ;)
CJ, dit soort steken onder water houden wij niet zo van, net zo min als jij, dus zou je dat even willen laten? :/
De startpost hier is zwáár verouderd (mijn schuld) en dit topic is een beetje de verkeerde kant uitgeschoten wat betreft nieuws en discussie, daarom gaan er hier dingen spoedig veranderen.

Verwijderd

Jejking schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:56:
[...]

CJ, dit soort steken onder water houden wij niet zo van, net zo min als jij, dus zou je dat even willen laten? :/
De startpost hier is zwáár verouderd (mijn schuld) en dit topic is een beetje de verkeerde kant uitgeschoten wat betreft nieuws en discussie, daarom gaan er hier dingen spoedig veranderen.
/me eensch is.

En aangezien Jejking de TS is van dit topic, is het wat mij betreft duidelijk ... er mag ook over de G80 worden gepraat.

En wat mijn bijdrage betreft: Op http://forum.guru3d.com/ wordt ook gespeculeerd over de G80. Zo heb ik posts gezien waarin met het min,- of meer eens is over het feit dat die 48 shadre-pipelines gaat hebben. Het schijnt nog geen volledig "unified-shader" principe te worden, alleen is men het daar nu juist niet over eens :P Wss kan men de introductie rond december a.s. verwachten, maar ook dat is punt van discussie ;)

Kortom, er is weinig concreets te vertellen atm, min,- of meer hetzelfde wat je via google kan bereiken dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 19:57 ]

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Jejking schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:56:
[...]

Hallo? Het was geen steek onder water hoor. Als ik een steek onder water zou doen dan had je dat zeker wel gemerkt. Geloof mij maar. Dus laat aub die voorbarige conclusies achterwege.

Het was gewoon een opmerking/aanmerking zeker met betrekking tot de regels van dit topic. In mijn topic wordt zo vaak naar de startpost en de regels verwezen door mezelf en door anderen. Dat zou hier ook wat vaker moeten gebeuren, dus vandaar mijn terechte opmerking (volgens de topicregels) dat het hier niet zou horen.

En daarnaast is de titel van het andere grote GeForce topic is een stuk algemener dan dit topic. Die was opgezet met als specifiek doel de tegenhanger te zijn van het [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie-topic, vandaar ook hetzelfde [Algemeen]-voorvoegsel. Dit topic is indertijd gemaakt als vraagbaak voor de 7 serie.

Het zou misschien een goed idee zijn om hetzelfde te doen bij het ATi topic. Eentje voor de specifieke vragen over de X1K serie en eentje voor alleen het nieuwsgehalte. Zou een boel schelen in onderhoud en de boel een stuk netter houden.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57

Gallus

Cheesy

Weet iemand of de Zalman ZM80D-HP zonder fan een 7600GT op standaard snelheden voldoende kan koelen? Er is uiteraard enige airflow in de behuizing. Ik kan hier en verder op het internet helaas geen duidelijk antwoord vinden.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• biobak
CJ schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:58:
[...]

Gelukkig is het woord "gerelateerd" een rekbaar begrip en kunnen we het daarom toch over de G80 hebben aangezien het de opvolger van de 7 serie is ;)

G80 lijkt een goed bewaard geheim te zijn. De geruchten die rondzwerven zijn zo'n beetje samengevat op http://en.wikipedia.org/wiki/G80. Ik verwacht een hoog geklokte dual slot kaart, met 1,5x de DX9 prestaties van een 7950GX2, 512 Mb GDDR4, 32 pixel shaders, HDR+AA, iets HQAF-achtigs en een externe voeding :? Ik zeg maar wat, maar ik ben benieuwd of ik in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
CJ schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:06:
Hallo? Het was geen steek onder water hoor. Als ik een steek onder water zou doen dan had je dat zeker wel gemerkt. Geloof mij maar. Dus laat aub die voorbarige conclusies achterwege.
Prima, alleen maar fijn dat we geen haat en nijd hebben. Maar met die ;) moet je opletten want daardoor komt het dus wel zo over, snappie nappie?
En daarnaast is de titel van het andere grote GeForce topic is een stuk algemener dan dit topic. Die was opgezet met als specifiek doel de tegenhanger te zijn van het [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie-topic, vandaar ook hetzelfde [Algemeen]-voorvoegsel. Dit topic is indertijd gemaakt als vraagbaak voor de 7 serie.
Mee eens, ik dacht dat het zo ook kon als Nieuws/Discussie-topic maar ik zie er bar weinig van terecht komen met alle respect voor der Mensch hier, voedingsvragen, videokaartproblemen, net als bij jou aan die kant dus. |:(
Het zou misschien een goed idee zijn om hetzelfde te doen bij het ATi topic. Eentje voor de specifieke vragen over de X1K serie en eentje voor alleen het nieuwsgehalte. Zou een boel schelen in onderhoud en de boel een stuk netter houden.
offtopic:
Zou je kunnen doen, met de naam AMD wordt het sowieso al onduidelijk waar het heen moet met het ATi-topic alleen nu nog niet. Hup, 2 topics in V&B, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Er zijn al wel wat dingen die vast staan over G80 en die ook bevestigd zijn door nVidia:

- +/- 500M transistoren
- Hardwarematige HDR + AA
- snellere dynamic branching
- hybridkaart
- GDDR4

Dat is dus bijna een verdubbeling in transistoren in vergelijking tot G71 (278M). Het meeste gaat zitten in het aanpassen van de ROPs zodat deze ook eindelijk FP16 HDR in combinatie met AA kunnen doen en ook andere HDR vormen hardwarematig ondersteunen met AA net zoals de X1K serie dat al kan.

Daarnaast moest men de dynamic branching performance flink opkrikken aangezien dit een gebied is waar ze nogal achter lopen op ATi. Met de huidige SM3.0 games kan er nog het een en ander verhuld worden omtrend de slomere performance, maar snelle DB is toch wel vereist voor zaken als SM4.0 en physics.

Tevens is bekend dat nVidia niet volledig hardware unified gaat. In de wandelgangen wordt er gemompeld over een hybrid design. Wat ik op dit moment veel hoor is de verwachting dat er aparte pixelshaders zijn (32 stuks) en een 16 hybrid vertex/geometryshaders zijn (dit gedeelte is dus unified, daar waar Wikipedia ze nog gescheiden heeft). Om alles SM4.0 compliant te maken neemt ook wel wat ruimte in beslag.

GDDR4 is ook een gegeven en hiervoor moet de memorycontroller worden aangepast, want daar was de G71 niet op voorbereid (die gaat maar tot GDDR3).

---

Dan wat betreft HQ AF... tja, nVidia kan niet achterblijven natuurlijk. Veel mensen hebben gezien dat angle independent AF mogelijk is zonder al te veel aan performance in te boeten, dus is dit ook zeer waarschijnlijk te zien in G80. En het productieproces zou dus op 90nm zijn met later een die-shrink naar 80nm a la G70 (11nm) -> G71 (90nm), waardoor de kloksnelheden waarschijnlijk niet boven de 500Mhz komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tóch aardig van CJ :)

Ik zit echt te smachten naar G80 niews, in welke vorm dan ook :P Dus wat ik nu net lees is zeer welkome informatie CJ. Wanneer kunnen we wat concrete info verwachten? iemand een idee?
Ik zelf verwacht zo rond november een officiele aankondiging, en dan hopelijk in december de launch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 06:26

darkphoenix

Chikara

Het aller grootste nadeel van me 7950 GX2 is dat het geen HDR en AA(net als elke nvidia kaart) heeft want de kracht heeft ie zeker wel om het aan te kunnen met de meeste spellen. uitgezondert HL2

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het wel zien zitten om mijn 2 7800GTX TOP's te verkopen voor een G80 ALS deze echt beter is. Zou dit het geval zijn dneken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ja, enkel al om het feit dat hij Hardwarematige HDR + AA ondersteund, is het voor mij een zéér serieuze optie ja. En als hij minstens 1,5 keer zo snel is als mijn 7950GX2, dan koop ik 'm.

ÓF er moeten zoveel kinderziektes in gaan ziiten, zo'n eerste DX10 kaart. Zoiets als die verdoemde FX serie :X Ik ga iig héél erg goed de reviews lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Volgende week krijg ik een hele hoop nieuwe onderdelen binnen voor mijn computer, waaronder een Geforce 7900gtx. Nu zat ik een aantal reviews te lezen en kwam ik op HardOCP deze foto tegen:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dittadeboer/7900gtx_power.jpg

Ik neem aan dat die zwarte connector voor extra stroom is. Maar hoe ga ik dit aansluiten? Op mijn huidige videokaart (9800pro) zit gewoon een molex connector. Krijg ik een verloopstekker erbij? Of moet er een speciale connector op m'n voeding zitten hiervoor?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.