[Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 14

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.541 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik hierzo binnen kom stormen, maar kheb een vraagje over ASUS Splendid. Telkens als ik duz een movie file afspeel op welke player dan ook verschijnt er dan in de hoek zo'n logo van ASUS Splendid. Kvind dit nogal storend en weet iemand misschien waar je het kan uitzetten of waar ASUS Splendid geinstalled zit ?? Ik had namelijk een ASUS EN7900GT TOP maar die heb ik geRMA'ed omdat het een kaart is van de brakke batches. Ik weet dat Splendid in de drivers zat die samen met de 7900GT kwam, alleen heb ik de nieuwste drivers 91.74 terug gedraaid naar 77.30 vanwege problemen met artifacts. Nu zit mijn oude 6600GT erin + old drivers. Het lijkt wel dat hij Splendid erin heeft laten zitten terwijl ik nu met een oude kaart en oude drivers werk. Iemand enig idee ??

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit kan gewoon via Configuratiescherm > Beeldscherm > Instellingen > Geavanceerd > ASUS > ASUS Splendid.

Anders kijk je volgende keer even in de handleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG, de enige plek waar ik nog niet had gekeken. Khad namelijk hele tijd zitten zoeken in Add & Remove Programs en bij de Driver Management. Ik heb namelijk de handleiding niet meer omdat ik de kaart heb geRMA'ed. Bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dan stuur je de handleiding toch niet mee? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kheb gewoon die kaart met alles en al in de doos teruggebracht naar Alternate, want ik weet dat sommige winkels moeilijk doen. Ik kon direct een nieuwe halen zodra ze hem binnenkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
@ The_Zeroorez
Hoho, als je een RMA doet, dan wordt 9 van 10 keer gevraagd, de kaart INCLUSIEF alle boekjes, cd's, kabeltjes in de originele verpakking terug te sturen. Dus niet zo gek dat hij die niet meer had

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 04-09-2006 22:28 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Laatst online: 18-08 22:45
Ik had een vraag over mijn 7800gs...
Ik had gehoort dat de nieuwere 7800gs'en uitgerust konden zijn met de zelfde core als de 7900gt(x)
Klopt dit? zoja valt er dan nog wel wat te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:27:
@ The_Zeroorez
Hoho, als je een RMA doet, dan wordt 9 van 10 keer gevraagd, de kaart INCLUSIEF alle boekjes, cd's, kabeltjes in de originele verpakking terug te sturen. Dus niet zo gek dat hij die niet meer had
Bij mij eigenlijk nog nooit.. Wel vaag in ieder geval dat je dan geen nieuwe handleiding erbij krijgt.. hopen dat het met de kabeltjes in ieder geval niet zo gaat..

* TheZeroorez heeft al veel RMA gedaan, nog nooit een videokaart..
willyfreak schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 07:20:
Ik had een vraag over mijn 7800gs...
Ik had gehoort dat de nieuwere 7800gs'en uitgerust konden zijn met de zelfde core als de 7900gt(x)
Klopt dit? zoja valt er dan nog wel wat te unlocken?
Unlocken zal niet gaan, hardwarematig afgekapt dus :) Genoeg over te vinden verder ;)

Verwijderd in "nieuwe pc samenstellen" 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 05-09-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
TheZeroorez schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:47:
[...]

Bij mij eigenlijk nog nooit.. Wel vaag in ieder geval dat je dan geen nieuwe handleiding erbij krijgt.. hopen dat het met de kabeltjes in ieder geval niet zo gaat..
Euhhh, hij heeft volgens mij nog helemaal geen kaart terug gehad. Hij schrijft toch ook dat hij weer met z'n oude 6600 GT draait.
Nu zit mijn oude 6600GT erin + old drivers.
Tuurlijk krijg je als je alles terugstuurd met RMA een volledige kaart retour incl. manual cd en kabels.

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 05-09-2006 10:01 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
En hij heeft ook het boekje van z'n 6600GT mee gestuurd? 8)7

Maar het zit dus in ieder geval bij je ASUS-meuk, niet bij je ForceWare :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk mijn x600 pro gaan vervangen door een nVidia GeForce 7 serie kaart. Nou ben ik allemaal bereid te overclocken en te unlocken, maar nu vraag ik me af met welke kaart ik veel kans maak te overlocken en te unlocken en waarmee ik dan toch ook wel redelijke game performace haal. Ik zit een beetje in de knoop omdat de goedkopere kaarten allemaal DDR2 hebben. Ik ben bang dat ik dan toch niet echt veel vooruit ga tegenover mijn x600 pro.

Met gameperformance wil ik eigenlijk gelijk liggen aan een 6600GT of er boven. Ook kwa prijs klasse zou ik rond deze kaart willen zitten. een paar tientjes meer mag best.

Wie o wie heeft een goed advies voor mij?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat is je budget? Is 2dehands een optie of wil je alleen nieuw spul kopen?

[ Voor 159% gewijzigd door aramdin op 05-09-2006 10:45 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
TheZeroorez schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:04:
En hij heeft ook het boekje van z'n 6600GT mee gestuurd? 8)7
Maar waar staat dan dat z'n 6600GT ook van Asus is? Die splendid shit is geinstalleerd tegelijk met z'n 7900 GT kaart. Logisch dat hij die 7900 GT manual zoekt, maar ja, je kan die ook downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:43:
Wat is je budget? Is 2dehands een optie of wil je alleen nieuw spul kopen?
150 euro, 2e hands mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Je schiet niet super veel op met 150euro, beste is dan een nieuwe 7600GT. Je kan beter iets meer geld sparen voor een 2de hands 7800GT(X).

Check bv deze aanbiedingen
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/45526
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/45842

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Misschien is dit ook wel een handig weetje... Het werd gepost in het ATi topic, waar verbazingwekkend genoeg vaak meer echt nV nieuws voorbij komt druppelen dan in dit topic. :P
The Source schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:22:
Sorry zit er langs, 249,= end user prijs, ja bijna helft van 7900GTX.
Naam, 7900GTO, 650 / 660 / 16 ROPs
Performance zeer close to 7900GTX.

7900GTX 10678 / 5116
7900GTO 10101 / 4950

Ik heb gehoord dat een vendor deze eerst exclusief zal krijgen als deel van OEM deal, weet nog niet wie, wat wanneer.
Bron: The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Er komt dus hoogstwaarschijnlijk een kaart aan voor $249 die bijna net zo snel is als een GF7900GTX. Is dit een tegenaanval op de X1900XT256 van ATi (at $279) of... is dit het vrij maken van inventory omdat de G80 er aan komt?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hahah wtf, hoe kan dat daar eerder bekend zijn dan in dit topic? Shame!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me nu toch een "schiet-mij-maar-lek" gevoel...

Vorige week eindelijk mijn vervangende moederbord gekregen zodat ik m'n nieuwe systeem in elkaar kon knutselen. De 1e 2 dagen deed mijn Evga 7900gt braaf zijn best. Prey werkte, geen gekke dingen in "Deep Freeze" en voor mijn gevoel nette 3dMark scores.
Totdat ineens de Joint Task Force Demo gek (lees: enorm flikkeren) begon te doen bij terugkeer naar de desktop en toen voelde ik de bui al hangen. Prey begon hetzelfde te doen, de FEAR stress-test liep vast en "Deep Freeze" was een drama. Zeg maar de bekende dingen.

Nadat ik een keer of 10 op artifacts had gescand met Atitool (zonder artifacts overigens voor zo'n 2 uur) keek ik nog eens naar de sliders van de core en memory begon er wat te knagen. In de ts staat dat een gewone 7900gt op 450/660 mhz moet draaien en diezelfde waardes staan op de site van Salland en Evga. Alleen Atitool geeft dus doodleuk een default waarde van 500/750! Ook de drivers settings van nVidia (mbv Coolbits) geven dezelfde waarde aan. In Atitool, de nVidia driver-setting en de laatste Rivaturner staat nergens iets aan wat lijkt op "apply at startup". Bij mijn weten kan het dus alleen aan de standaardwaarde in de Bios liggen en om nou te zeggen dat ik zou heldhaftig ben om dat te doen: niet echt.
Ik heb al verschillende drivers geprobeerd om uit te sluiten die het veroorzaken en Atitool en Rivaturner verwijderd zodat het daar ook niet aan kan liggen.
Toen ik de kaart gisteren terugklokte naar de goede waarde doorliep hij zowaarde FEAR stress-test en werd "Deep Freeze" afgemaakt met 1 of 2 kleine artifacts. Alleen jammergenoeg vandaag toch weer problemen met FEAR dus de kaart lijkt toch een beetje aan het einde van zijn latijn.

Maar hoe is dit in hemelsnaam mogelijk? In de fabriek een verkeerde Bios erop, grapje van de leverancier? Ik snap er echt niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zou contact opnemen met de winkelier, en alles zo uitleggen. Vertel er duidelijk bij dat je *niet* overgeklokt hebt (dit heb je toch niet :? ) Misschien kun je, om er eerst even zeker van te zijn, het BIOS van je kaart even bekijken. Niet vervangen, maar puur bekijken met zo'n editor. Zo kun je zien of het echt verkeerd staat.

Heb je toevallig ook geen overklokte processor? Zou ook het probleem kunnen zijn. (PCIe lock..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Als ik op de Evga site kijk, dan zie ik daar verschillende 7900GT versies staan. De 7900GT KO draait op 500/750. Het is een pre-overclocked kaart, hij hoort gweoon op die snelheden te lopen. Als ie dat niet kan zonder artifacts, heb je gewoon een brakke kaart.

RMA-en dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Maar volgens mij heeft Bruggie de gewone GT, met het verkeerde BIOS dus :o

Maar anyways: Of je nu de 'gewone' kaart hebt, of de 'KO' > RMA aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als je een evga 7900Gt CO hebt, dan zijn dat je standaard clocks!
Performance
NVIDIA GeForce 7900 GT
500 MHz GPU
24 Pixel Pipelines
400 MHz RAMDAC

Memory
256 MB, 256 bit DDR3
1500 MHz (effective)
48.0 GB/s Memory Bandwidth
Waarom gebruik je Atitool op een nVidia kaart? Kan zijn dat hij verkeerd wordt uitgelezen, probeer eens Rivatuner > http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner&menu=8

[ Voor 24% gewijzigd door aramdin op 05-09-2006 15:11 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst: ernstig onder de indruk van de snelle reacties!

Ik had inderdaad wat duidelijker kunnen zijn, maar het is een gewone 7900gt. Vanwege de problemen met de 7900 serie heb ik voor "zekerheid" gekozen en dus voor een simpele, niet in de fabriek overgelokte kaart. En voor Evga vanwege de goede RMA-afhandeling en de nieuwe revisie (die ik niet gekregen heb), maar dat terzijde.

Het rare is overigens wel dat het produkt nummer van mijn kaart, 256-P2-E560-AX, niet overeenkomt met het nummer van de oude revisie op de Amerikaanse site (256-P2-N560-AX). Op de Duitse site staat het nummer van de nieuwe revisie (256-P2-N580-AR).

Verder heb ik niks overgeklokt. Het POST scherm geeft "CPU Clock: 200mhz" aan. In de Bios staat "CPU Frequency: 200" , "K8 CPU Clock Ratio: Auto" en "PCIE Clock: 100".
CPU-z geeft netjes 2412 mhz, multiplier 12 en FSB 201mhz aan. Niks mis mee lijkt mij.

Maar goed, een aangepaste versie wat ik hier gepost heb is onderweg naar Salland en ik zal even kijken waar een ik een Bios-editor/viewer kan vinden. Bij Guru3d zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
@ Bruggie, waarschijnlijk heb je gewoon een nieuwe revisie ;)

Met de oudere revisies waren nogal wat problemen met springende condensatoren en dat soort ongerief waardoor kaarten gewoon stukgingen. nVidia heeft er hard aan gewerkt om dat op te lossen. Dus ik denk dat het daarin zo zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@Bruggie
VGA overclock & CPU overclock staan los van elkaar he ;)

Ik zie net dat het een reactie is op de post van The_Zeroorez 8)

[ Voor 36% gewijzigd door aramdin op 05-09-2006 15:55 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:45:
@ Bruggie, waarschijnlijk heb je gewoon een nieuwe revisie ;)

Met de oudere revisies waren nogal wat problemen met springende condensatoren en dat soort ongerief waardoor kaarten gewoon stukgingen. nVidia heeft er hard aan gewerkt om dat op te lossen. Dus ik denk dat het daarin zo zit :)
Nou post ik niet zoveel hier maar ik ga het me toch permiteren om eigenwijs te zijn... ;)

In dit topic staat een foto van Evga kaart met daarbij de tekst "Wanneer je een 7900GT aanschaft let dan op dat de omcirkelde condensatoren paars gemarkeerd zijn!" en niet groenig zoals op het plaatje.
Laten die van mij nou net groen zijn...
Verder staat er hier een lijstje met produktnummers van de oude serie en de nieuwe serie. Mijn nummer komt het meest overeen met die van de oude serie dus we kunnen denk ik wel aannemen dat ik een oude revisie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Werkt de regedittruuk zoals hier beschreven Verwijderd in "[Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 1..." om de refreshrate te fixen ook nog met versie 91.46 en hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
aramdin schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:38:
Hahah wtf, hoe kan dat daar eerder bekend zijn dan in dit topic? Shame!
Je zult versteld staan hoeveel nVidia-gerelateerde nieuwtjes voorbij komen mits je eventjes oplet en niet verdwaald in het nV vs ATi gereutel wat af en toe de kop op steekt. ;)

Ik weet inmiddels meer over de 7900GTO. :)

Deze zal vanaf 11 september bij een van Engelands grootste online shop te koop zijn namelijk bij Overclockers UK. De 7900GTO is maar zo'n 3 tot 5% langzamer dan een 7900GTX (vanwege het iets langzamere geheugen) en gebruikt dezelfde cooler als de GTX. Voor de rest is alles intact gebleven. Dus 24 pixelshaderpipelines, 8 vertexshaders, 256-bit memory interface etc.

De 7900GTO zal voor zo'n £199.74 (inc VAT) te koop staan en dat komt neer op zo'n €295. Vanaf 11 september heeft OC UK er 2000 op voorraad.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
@ Jejking en Bruggie
Zelfs met de nieuwe versies van de GT's zijn er nog steeds problemen van kaarten die op stock gaan artifacten helaas. Op het forum van eVGA worden er toch nog steeds problemen gemeld sinds het uitkomen van de nieuwe revisies.

@Bruggie
Kan het trouwens niet zo zijn dat de shop waar je de kaart hebt gehaald per ongeluk de verkeerde kaart heeft gestuurd? Er zijn inmiddels zo veel versies van die eVGA GT's dat het me niet onwaarschijnlijk lijkt dat ze een vergissing kunnen hebben gemaakt.

pff, na drie maanden gezeur over m'n afgewezen RMA van XFX, heb ik dan toch eindelijk m'n geld terug. De shop betaalt hem uit eigen zak, want XFX weigert de kaart aan hun te crediteren.
Wat een k*tbedrijf is dat! |:( |:( :r :r
Valschade my ass. Een mosfet die verbogen is door het vallen... ja hoor ... terwijl alle condensatoren eromheen die uitsteken nog wel op hun plaats zitten en we het alle drie nooit gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
Damn m8, balen zeg dat XFX je RMA afwees, wel netjes dan dat de shop waar je hem kocht jou het geld terugbetaalt uit eigen zak, welke shop was dat btw? Stel dat ik nu een GT zou kopen, is er eigenlijk dan nog wel een merk wat wel veilig is om te kopen?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ja man, dat was echt te triest voor woorden gewoon. We hebben sterk het vermoeden dat de kaart opzettelijk bij XFX is beschadigd om niet te hoeven crediteren. Ik wordt gesteund door de shop en hun leverancier , die zeggen ook dat die schade niet door mij/ons is toegebracht/veroorzaakt.
Ach ja, wat kan je anders verwachten van een bedrijf dat z'n fora dichtgooit zodra er kritiek wordt geuit op hun defecte producten... laffe zakkenvullers zijn het.

Ik zou als ik jou was gewoon geen 7900 GT aanschaffen, maar even wachten todat de nieuwe serie uitkomt binnenkort
Oké, de problemen rond de 7900 GT serie zijn grotendeels opgelost, maar er worden nog steeds probleem kaarte van de nieuw revisie gesignaleerd. Ik zou gewoon geen risico willen lopen.

Wil je toch persé een 7900 GT, mijd dan de uit-fabriek geoverklokte kaarten van BFG, eVGA, XFX en Asus. XFX zou ik altijd mijden ongeacht welk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Demon_Eyez: Vergeet geen shopsurvey in te vullen :) (En een productsurvey natuurlijk!)

Moet je trouwens dit eens zien, iemand die onder een steen geleefd heeft: Verwijderd in "nieuwe pc samenstellen"

@Hieronder: Niet alleen op GoT kon je iets vinden over Deep Freeze hoor :X

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 06-09-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
@The_Zeroorez:

Die gast heeft dan ook al 32 hele berichten gepost hier he ^^ :P

Maarehm, ik zit hier ook nog steeds met m'n defecte XFX 7900GT en ik denk niet dat ik deze nog ga RMA'en ik neem gewoon 'n midrange kaartje van de 8series als die uitkomen. Zo'n extreme gamer ben ik nou ook weer niet, ik doe meer aan modden en typen (word e.d.) enzo :P

Maar goed, nog succes demon_eyez .. ik heb nu in ieder geval het idee om te gaan RMA'en opgegeven ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
TheZeroorez schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:37:
Demon_Eyez: Vergeet geen shopsurvey in te vullen :) (En een productsurvey natuurlijk!)

Moet je trouwens dit eens zien, iemand die onder een steen geleefd heeft: Verwijderd in "nieuwe pc samenstellen"

@Hieronder: Niet alleen op GoT kon je iets vinden over Deep Freeze hoor :X
Ja die shopsurvey is al ingevuld. :)
Had die twee XFX kaarten bij iComputers vandaan. Zij denken er serieus over na om te stoppen met XFX, hun tussenleverancier heeft ook haar buik vol van XFX. Productsurvey...hmmm, wil eigenlijk niet nog meer tijd verspillen aan dat wanproduct.

Haha, ja man, 'k zit het net lezen. Oehh m'n vingers jeuken om even wat te posten daar :P
Pilske schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:41:
@The_Zeroorez:

Die gast heeft dan ook al 32 hele berichten gepost hier he ^^ :P

Maarehm, ik zit hier ook nog steeds met m'n defecte XFX 7900GT en ik denk niet dat ik deze nog ga RMA'en ik neem gewoon 'n midrange kaartje van de 8series als die uitkomen. Zo'n extreme gamer ben ik nou ook weer niet, ik doe meer aan modden en typen (word e.d.) enzo :P

Maar goed, nog succes demon_eyez .. ik heb nu in ieder geval het idee om te gaan RMA'en opgegeven ..
tsja, kan me voorstellen dat je een moedeloos wordt als je dit zo leest.
Mocht je toch nog RMA gaan doen, maak een foto van je kaart voordat 'ie retour gaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Demon_Eyez op 06-09-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
MaTr1x schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:44:
Damn m8, balen zeg dat XFX je RMA afwees, wel netjes dan dat de shop waar je hem kocht jou het geld terugbetaalt uit eigen zak, welke shop was dat btw? Stel dat ik nu een GT zou kopen, is er eigenlijk dan nog wel een merk wat wel veilig is om te kopen?
Heb een Asus 7900GT (dus niet de topversie), al 3 maanden, en die doet het geweldig. Core op 570, mem op 784 en dat alles met standaardkoeler. BF2 loopt als een tiet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahah ASUS, dit is de beste 7900GT op de markt.
http://www.guru3d.com/article/Videocards/376/

Ook even een review van de 7900GS (SLI)
http://www.guru3d.com/article/Videocards/377/

en de specs van de 7950GT die de 7900GTX gaat vervangen

Spec .:
512MB 256Bit GDDR3
PCI-Express 16x
CCLK/MCLK 550/1400 MHz
24 Pipeline
400Mhz RAMDACs
HDCP-ready
Dual dual-link DVI
HDTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine update van mijn kant.

Op "aanraden" van The_Zeroorez ben ik in de wondere wereld van BIOS-editors gestapt. En ja hoor, er staat netjes dat de kaart op 500/750 moet draaien. Aangezien ik pas na een jaar mijn 6600gt enigszins wat durfde over te clocken (jaja, ik ben een echte tweaker! ;)) ben ik nou niet echt het type om zijn 1 maand oude kaart meteen via de BIOS wat extra fut te geven. Nu nog even hopen dat Salland dat ook gelooft. Zij denken in ieder geval dat het een "productiefoutje" is.

Maar goed, of het nou de schuld is van een foutieve BIOS of een verkeerde kaart in een verkeerde doos bij leverancier/Salland, ik denk niet dat we erachter gaan komen. De kaart gaat dus RMA en kan mijn systeem wat eind juni lekker voort had moeten pruttelen weer gaan niksen aangezien ik geen extra PCI-E kaart heb. Grrrrrr...

Ik denk er trouwens wel over na om nog even te wachten op de 7900GTO aangezien die schijnbaar zo rond €295 gaat kosten en er zeker interessant uitziet. Eens kijken of Salland daar in trapt als ik wat bij betaal. Verder hou ik ook nog wel de GS variant of de 7950gt (7900gt met 512mb) in de gaten.
En als de GTO lang op zich laat wachten kijk ik mischien wel voor een ATI 1900xt. Aan een gewone 7900gt ga ik me niet meer branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Als het een 'echte' KO zou zijn, had 'ie dan geen ander koelertje?

Je zegt trouwens dat je je geen tweede keer aan een 7900GT gaat branden (moet je hem ook niet beetpakken :+ ), dan moet je ook geen 7950gt nemen, die heeft namelijk gewoon dezelfde core, alleen wat meer geheugen, net als de GS. Ik denk dat je je beter geen tweede keer aan XFX moet branden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:50
Ik weet niet zoveel van videokaarten maar is een GS nou beter dan een GT of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:01:

Je zegt trouwens dat je je geen tweede keer aan een 7900GT gaat branden (moet je hem ook niet beetpakken :+ ), dan moet je ook geen 7950gt nemen, die heeft namelijk gewoon dezelfde core, alleen wat meer geheugen, net als de GS. Ik denk dat je je beter geen tweede keer aan XFX moet branden :p
Grapjas... ;)

Ik ben me er terdege van bewust dat het dezelfde core is met wat meer geheugen maar laat mij nou even in de waan dat ze (lees: nVidia en de kaartenbakkers) van deze problemen hebben geleerd en nu wel een werkend produkt zullen gaan uitgeven zonder zulke hoge uitval.
A man can dream, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Eerste review van 7900GS en 7950GT... die 7900GS doet niet veel onder voor de 7900GT hoor :)

Zit ik er weer ff naast, stond hierboven ook al ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Jejking op 07-09-2006 15:48 ]

• Demon_Eyez
TheZeroorez schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:01:

Dat 'ie dezelfde core heeft maakt geen fluit uit. De artifacts bij de 7900 GT serie zijn gerelateerd aan het geheugen en de gekoppelde stroomvoorziening daarvan icm met componentjes op het PCB.
Het is juist het geheugen wat de boosdoener is. De 7900 GTX heeft ander geheugen, en een uitgebreidere stroomvoorziening en daar zie je nagenoeg geen problemen.
Een versie gebaseerd op het PCB ontwerp en componenten van de GTX serie zou ik eerder geneigd zijn te vertrouwen .

Maar ja, gewoon even afwachten hoe die nieuwe serie producten is.

[ Voor 18% gewijzigd door Demon_Eyez op 07-09-2006 14:11 ]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Ik zit nu de review van de XFX 7900GS XTRA @ Guru3D te checken, en mijn god!
Hilbert Hagedoorn haalt een overclock van 480mhz/1400mhz helemaal tot 654mhz/1648mhz!!
Das een overclock van 36% op de core _/-\o_ ! Mijn 7800GS gaat van 375mhz naar 500mhz en dat was een persoonlijk record van 33%!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:15:
[...]
Dat 'ie dezelfde core heeft maakt geen fluit uit. De artifacts bij de 7900 GT serie zijn gerelateerd aan het geheugen en de gekoppelde stroomvoorziening daarvan icm met componentjes op het PCB.
Het is juist het geheugen wat de boosdoener is. De 7900 GTX heeft ander geheugen, en een uitgebreidere stroomvoorziening en daar zie je nagenoeg geen problemen.
Een versie gebaseerd op het PCB ontwerp en componenten van de GTX serie zou ik veel eerder vertrouwen .

Maar ja, gewoon even afwachten hoe die nieuwe serie producten is.
Ik heb anders bij de 7900GTX genoeg problemen gezien hoor, van ongeveer dezelfde aard als bij de 7900GT's. (Lees: arti's bij HDR intensieve toepassingen zoals de inmiddels beruchte deepfreeze test en het automatische aan en uit knipperen van het scherm na deze test.) Zelf twee keer een 7900GTX met deze problemen in de RMA gestuurd waarna ik hoorde van Club3d dat ze deze kaartjes niet meer leveren vanwege deze problemen. Daarna overigens een X1900XTX besteld die DOA geleverd werd. Wacht nu op m'n 7950GX2...

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:29:
[...]

Ik heb anders bij de 7900GTX genoeg problemen gezien hoor, van ongeveer dezelfde aard als bij de 7900GT's. (Lees: arti's bij HDR intensieve toepassingen zoals de inmiddels beruchte deepfreeze test en het automatische aan en uit knipperen van het scherm na deze test.) Zelf twee keer een 7900GTX met deze problemen in de RMA gestuurd waarna ik hoorde van Club3d dat ze deze kaartjes niet meer leveren vanwege deze problemen. Daarna overigens een X1900XTX besteld die DOA geleverd werd. Wacht nu op m'n 7950GX2...
Joh, ik dacht dat ze met de GTX de problemen redelijk hadden gefixt. Nou , dan temeer reden om de hele 7900 serie links te laten liggen.
Jeetje man, jij heb ook geen geluk zeg, eerst twee kaartes RMA en dan nog eens een DOA. Zit je niet mee.

Verwijderd

Klopt... Het zit me niet mee. Maargoed, belachelijk dus dat Club 3d gestopt is met het leveren van deze kaarten vanwege de bekende problemen terwijl bijna alle winkels ze nog gewoon verkopen. Verder vind ik het doodzonde want het was echt wel een lekkere stille en (bij mij dan) erg koele kaart. Geen problemen mee gehad verder en alles draaide lekker, totdat ik dus ging benchmarken en veel Oblivion ging spelen. Daarna kwam de aap uit de mouw.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:37:
Geen problemen mee gehad verder en alles draaide lekker, totdat ik dus ging benchmarken en veel Oblivion ging spelen. Daarna kwam de aap uit de mouw.
Hoe bedoel je dat precies dat de aap uit de mouw kwam? Ik ben wel benieuwd, kan je ook dan even de rest van je systeem vermelden?

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
Waarschijnlijk is het spreekwoordelijk dat van die aap.

Verwijderd

Rest van m'n systeem is:

Asus A8N SLI SE mobo
2 x 1GB Kingston geheugen
AMD 64 X2 4200
Antec NEO HE 550W
Maxtor 200 GB
Maxtor 60 GB
Acer 20" widescreen

Wat ik bedoelde met de aap die uit de mouw kwam is dat ik (nadat ik applicaties met veelvuldig HDR gebruik gedraaid had) bij allebei de 7900GTX kaarten die ik gehad heb dezelfde artifacts en lock-ups tegenkwam als zovelen. Bovendien vind ik het ook wat zeggen dat Club 3d de 7900GTX-en uit het assortiment gehaald heeft.

Verwijderd

Tja ik heb dan geluk gehad met mijn LeadTek 7900GTX. Dat ding heeft 5 maanden zéér intensief hier alles gedraaid. Overigens geniet ik nu van mijn GigaByte 7950GX2 :9

Pfff dat ding gaat zoooo hard gewoon _/-\o_

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47
Ik zou nog maar niet teveel 7900GS of 7950GT kopen maar even wachten, zie: http://www.hkepc.com/bbs/itnews.php?tid=664851

Hierover had ik eerder al wat info gepost: The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Dus een kaart met GTX performance voor bijna de GS prijs, lijkt me een zeer interessante deal. Ik vernam vandaag nog dat dit een overschot was van een afgeketste nVidia deal met HP. Dit zal de sales van 7950, GTX en RX1950 behoorlijk verpesten.

[ Voor 64% gewijzigd door The Source op 07-09-2006 20:41 ]

Verwijderd

Lol en nóg eentje erbij. Ze zijn wel bezig daar bij NVIDIA :9

Ach ja, het positieve haal ik uit de laatste zin van dat artikel. Ruimte vrijmaken voor de G80 :9

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
die mensen blijven maar 7-serie kaarten uitgeven inderdaadn.. en dat nieuws over de G80, ik denk dat er 'n nieuw kaartje in mijn systeem komt na de wintersport .. 'n lekkere 8600GT ofzo , 'n midrange kaartje.. zoveel game ik nou ook weer niet en anders ga ik wel over op SLI :)

Verwijderd

Ik heb volgens mij een beetje aparte vraag 8)
Het gaat niet specifiek over welke vga kaart ik wil kopen etc etc.
Want ik heb al een (goede) VGA kaart.
Het betreft zich hierover een Leadtek 7800GT TDH.
Mijn vraag is:
Weet iemand zo hoeveel stroom deze verbruikt , dus eigenlijk de ampere's.
Ik zit namelijk steeds met een probleem.Zodra het stressig word met mijn pc dus ook met gamen dan blijft mijn pc wel eens hangen :X Het enige wat ik dan nog kan doen is het belangrijkste knopje op de computer duwen "reset" :) ;)
Dan start hij opnieuw op en gaat alles weer redelijk goed tot dat ik weer met mijn PC volle bak wil gaan.

Mijn Systeem bestaat verder uit een:
AMD64 3800
Asus A8n-E SLI
4 HDD's waarvan 2 raptors
2gb geheugen (gSkill 2.3.2.5)
4 usb apparaten
7 koelers
IDE kabels verlicht
2 dvd branders.
Nou het belangrijkste Coolermaster real power 450Watt voeding.

Nou weet ik dat wattage niet het belangrijkste is maar de Ampere en de stabiliteit van een voeding.
Nou keek op asus site bij mijn moederbord en daar stond dat bij een 2x 6800GS met 2 HDD etc ec , minimaal een voeding die de +12 en -12V >20(A) geadviseerd word.Ja ik weet het dat ik deze niet heb , maar een serie erboven en meer HDD's erin en andere spullen.Maar het gaat mij erom met die 7800GT.
Mijn coolermaster heeft dat niet hij heeft maar 16(A).Er zijn voedingen die dat wel hebben , Enermax Liberty serie 500 watt (22A) ook de 620 Watt , OCZ powerstream 22A en sommige Tagans 20A , Be Quiet 520W en hoger ook.

Vandaar dat ik even navraag of iemand weet wat een 7800GT doet , op de site van leadtek vind ik helaas niets. Het probleem met vastlopen moet ergens in zitten.En ik keek toch wel even op betreft wat ik zag op Asus site met 2x6800GT.
Eigenlijk sinds ik deze voeding heb loopt het vast , de rest van de hardware is veelvuldig getest en geen probleem gevonden.Enermax noisetaker voeding(oudere serie 470W 3 jaar oud) erin gehad en daar liep hij ook mee vast |:( Maar even nagecheckt en hij heeft op +12V en -12V maar ook 16A.Vandaar uit dat ik daar ga zoeken.

Alvast bedankt.

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:45:
Is mijn voeding goed genoeg.
Alvast bedankt.
Dit soort vragen horen hier niet, je kan beter hier kijken

Verwijderd

m277755 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:28:
[...]

Dit soort vragen horen hier niet, je kan beter hier kijken
Ik zat al te twijfelen ;) Maar omdat ik dacht het gaat hier eigenlijk meer om de 7800GT en omdat dit een topic is waar ik denk dat er wel meer mensen zijn die deze videokaart hebben.Misschien dat deze mensen mij een antwoord kon geven op de vraag.
Conclusie van mijn kant uit dacht ik dat dit meer een topic was voor mijn vraag omdat ik een vraag had over de 7800GT ;) Alleen iets over stroomverbruik.

Maar als hij daadwerkelijk verkeerd staat mijn excuses _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
The Source schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:34:
Ik zou nog maar niet teveel 7900GS of 7950GT kopen maar even wachten, zie: http://www.hkepc.com/bbs/itnews.php?tid=664851

Hierover had ik eerder al wat info gepost: The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Dus een kaart met GTX performance voor bijna de GS prijs, lijkt me een zeer interessante deal. Ik vernam vandaag nog dat dit een overschot was van een afgeketste nVidia deal met HP. Dit zal de sales van 7950, GTX en RX1950 behoorlijk verpesten.
Nu te reserveren bij Overclockers UK. 2000 stuks verwachten ze eind September binnen. Prijs omgerekend in euro's is zo'n €295.

Zie: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/7900_Series.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
kan ik beter nu de asus x1900xt kopen voor 266 euro of wachten op de 7950GT? welke is beter en hoeveel duurder is de 7950GT in NL?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Changelog?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:34:

Die 7900GTO zal dus tussen de 269*-470* euro liggen?
Als je kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Onder het motto "beter laat dan nooit" mijn user review van de 7800GS AGP :)

Zie hier

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Laatste gerucht over de G80:

Er zit een (grote?) kans in dat de G80 een 384-bit memory interface krijgt. De reden die gegeven wordt is dat het zeer waarschijnlijk is dat nVidia nog GDDR3 gebruikt. Samsung schijnt op dit moment namelijk alleen maar GDDR4 aan ATi te leveren en doet dit nog maar sinds een maandje of twee. Als nVidia GDDR4 zou willen gebruiken dan zou er een enorm te kort zijn aan memory chips en er dus weinig G80s tijdens de launch zouden zijn.

GDDR3 stopt bij 1000Mhz, dus zou een 384-bit memory interface een manier zijn om toch veel bandbreedte te creeeren (geheugen op 800Mhz GDDR3 zou dan 76,8GB/s opleveren daar waar 1000Mhz GDDR4 ' maar' 64GB/s oplevert) terwijl er voldoende memorychips op voorraad zijn.

De chip zou dan wel een stuk groter worden (wat misschien ook die 500M+ transistoren verklaart), maar heeft dan wel enorm veel geheugenbandbreedte ter beschikking. Later kan men dan alsnog overstappen op GDDR4 waardoor de bandbreedte nog meer omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

CJ schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:43:
Laatste gerucht over de G80:

Er zit een (grote?) kans in dat de G80 een 384-bit memory interface krijgt. De reden die gegeven wordt is dat het zeer waarschijnlijk is dat nVidia nog GDDR3 gebruikt. Samsung schijnt op dit moment namelijk alleen maar GDDR4 aan ATi te leveren en doet dit nog maar sinds een maandje of twee. Als nVidia GDDR4 zou willen gebruiken dan zou er een enorm te kort zijn aan memory chips en er dus weinig G80s tijdens de launch zouden zijn.

GDDR3 stopt bij 1000Mhz, dus zou een 384-bit memory interface een manier zijn om toch veel bandbreedte te creeeren (geheugen op 800Mhz GDDR3 zou dan 76,8GB/s opleveren daar waar 1000Mhz GDDR4 ' maar' 64GB/s oplevert) terwijl er voldoende memorychips op voorraad zijn.

De chip zou dan wel een stuk groter worden (wat misschien ook die 500M+ transistoren verklaart), maar heeft dan wel enorm veel geheugenbandbreedte ter beschikking. Later kan men dan alsnog overstappen op GDDR4 waardoor de bandbreedte nog meer omhoog gaat.
Wohaa, erg gaaf.
Waar heb je dit vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Van Beyond3D. Rys acht het heel waarschijnlijk dat de memorycontroller van de G80 groter is dan 256-bit vanwege de genoemde redenen. Maar goed, beschouw het eerst maar als 'gerucht' en niet als 'feit'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GDDR3 chips hebben maximaal 32bit per chip geheugenbandbreedte. Dit betekend dat er minstens 12 geheugenchips per PCB nodig zijn voor 384 bandbreedte. Als de GDDR3 chips redelijk goedkoop zijn is dit zeker te doen. Echter als er met "sets" van 12 gewerkt wordt komt de geheugenhoeveelheid niet zo goed uit. 12 chips van 64Mb is 768MB totaal. Dit is niet ideaal voor marketing en optimalisaties bij games.
Mocht de G80 gebruik maken van 384 bits zal er waarschijnlijk gekozen worden voor een set van 16 chips per PCB. (Dus 1GB voor 64Mb chips) In dit geval zou de G80 net zo goed naar de 512bit bandbreedte kunnen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hmmmm ok.
Nu vraag ik me toch af, wat als ik deze informatie nou doorspeel naar ene Fuad Abazovic, wat zou die er dan mee doen >:)
De vorige keer dat ik em info stuurde rondom de 7950GX2, stond het een uur later op The Inq frontpage _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:09:
GDDR3 chips hebben maximaal 32bit per chip geheugenbandbreedte. Dit betekend dat er minstens 12 geheugenchips per PCB nodig zijn voor 384 bandbreedte. Als de GDDR3 chips redelijk goedkoop zijn is dit zeker te doen. Echter als er met "sets" van 12 gewerkt wordt komt de geheugenhoeveelheid niet zo goed uit. 12 chips van 64Mb is 768MB totaal. Dit is niet ideaal voor marketing en optimalisaties bij games.
Mocht de G80 gebruik maken van 384 bits zal er waarschijnlijk gekozen worden voor een set van 16 chips per PCB. (Dus 1GB voor 64Mb chips) In dit geval zou de G80 net zo goed naar de 512bit bandbreedte kunnen gaan
Met het nadeel dat het PCB ongelovelijk complex / duur wordt.

De enige 'grote' fabrikant die ooit met afwijkende memory interfaces heeft gewerkt was XGI (nu dus ATI/AMD) die de 192-bit memory interface op de planning hadden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

CJ schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:20:
De enige 'grote' fabrikant die ooit met afwijkende memory interfaces heeft gewerkt was XGI (nu dus ATI/AMD) die de 192-bit memory interface op de planning hadden staan.
Hmmmm, volgens mij had je ook 3Dlabs Wildcat Realizm kaarten, met 512bit interfaces...

Maar zeker weten doe ik het niet, en misschien is 512bit niet afwijkend genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
XanderDrake schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:01:
[...]

Hmmmm, volgens mij had je ook 3Dlabs Wildcat Realizm kaarten, met 512bit interfaces...

Maar zeker weten doe ik het niet, en misschien is 512bit niet afwijkend genoeg ;)
Als ik het me goed herinner dan gebruikte 3DLabs dezelfde kromme redenering als nVidia met hun GF7950GX2 die ook een zgn "512-bit memory interface heeft", maar dat absoluut niet zo is. 2x 256-bit =! 1x 512-bit.

De Realizm 800 was 2x een Realizm 200, dus dat 512-bit verhaaltje is niets meer dan een marketingpraatje wat technisch gezien eigenlijk niet klopt. Het is geen echte 512-bit memory interface. Dus ja, de Realizm 800 is niet afwijkend genoeg. :)

En dan nog... dan praten we over kaarten van rond de $2000... hier had ik het toch echt over gamerskaarten, de markt waar nVidia en ATi (en vroeger XGI) zich op bevinden. Ik dacht dat dat toch vrij duidelijk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Mijn 7600GS kan kennelijk slechter met TV out overweg dan mijn TI4200. 8)7

Mijn tv oibndersteund geen Svideo, maar wél Scart. OP mijn oude pc was dat geen probleem. IK had gewoon beeld. Nu ik een Nieuwe pc heb, en dus ook een nieuwe vidkaart, is hert ineens wél een probleem.

IK krijg mijn tv out niet meer aan de gang via Composiet >> Géén beeld. Maar wél via Svideo >> Zwart/wit beeld. Het zou andersom moeten zijn, en dan met gewoon beeld in kleur. Dat was het met mijn TI4200 ook. Dus aan mijn tv ligt het niet.

In de faq staat netjes dat niet iedere tv het ondersteund....Maar wat about tv's die het de éne keer wél, en de andere keer niet ondersteunen? Ik bwegrijp er even niets meer van...... 7(8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Phaerion op 11-09-2006 16:51 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Phaerion schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:50:
Mijn 7600GS kan kennelijk slechter met TV out overweg dan mijn TI4200. 8)7

Mijn tv oibndersteund geen Svideo, maar wél Scart. OP mijn oude pc was dat geen probleem. IK had gewoon beeld. Nu ik een Nieuwe pc heb, en dus ook een nieuwe vidkaart, is hert ineens wél een probleem.

IK krijg mijn tv out niet meer aan de gang via Composiet >> Géén beeld. Maar wél via Svideo >> Zwart/wit beeld. Het zou andersom moeten zijn, en dan met gewoon beeld in kleur. Dat was het met mijn TI4200 ook. Dus aan mijn tv ligt het niet.

In de faq staat netjes dat niet iedere tv het ondersteund....Maar wat about tv's die het de éne keer wél, en de andere keer niet ondersteunen? Ik bwegrijp er even niets meer van...... 7(8)7
Volgens mij moet je ergens een optie aanvinken óf op je TV óf in het Eigenschappen scherm.

Mijn pa's JVC TV ondersteunde wel S-video maar je krijgt altijd zwart/wit als je em uitzet en dan weer aan. Via de afstandsbediening moest kan je em weer in kleur krijgen.
Ik zou zeggen: zoek es rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
In pricewatch staat de 7900-GTX voor 267 euri, dat is wel erg goedkoop. Jammer dat deze niet in mijn shuttle past.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

XanderDrake schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:28:
[...]

Volgens mij moet je ergens een optie aanvinken óf op je TV óf in het Eigenschappen scherm.

Mijn pa's JVC TV ondersteunde wel S-video maar je krijgt altijd zwart/wit als je em uitzet en dan weer aan. Via de afstandsbediening moest kan je em weer in kleur krijgen.
Ik zou zeggen: zoek es rond.
Sja....dat rondzoieken deed ik al de afgelopen week. Ik heb Coolbits gebruikt om de settings zichtbaar te maken. Maar composiet blijft weigeren. terwijl dat eerst wél werkte op dezelfde tv, met de zelfde kabel.

Overlay is het ook al niet. Ik heb al een paar keer gewisseld van dual view naar een andere setting en weer terug. Bizar....heel bizar.

Want ik hoefde voorheen alleen maar coolbits aan de registry toe te voegen en composiet te kiezen. Ik krijg eerder het idee, dat composiet aansluitingen niet meer worden ondersteund, op de nieuwe kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Misschien dat NVTweak helpt? En je weet trouwens wel dat je nog gewoon naar de oude control panel terug kan? Misschien dat het daar aan ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Knowuse schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:30:
In pricewatch staat de 7900-GTX voor 267 euri, dat is wel erg goedkoop. Jammer dat deze niet in mijn shuttle past.
Dat moet haast een foutje zijn.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

TheZeroorez schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:15:
Misschien dat NVTweak helpt? En je weet trouwens wel dat je nog gewoon naar de oude control panel terug kan? Misschien dat het daar aan ligt..
Yup...ik gebruik het oude control panel nog. Het gekke is dat ik op mijn andere pc niet eens normaal beeld krijg via S-video. Dan is het helemaal vervormd, en kan ik tv out alleen maar via composiet instellen.

En dan zou het nu ineens andersom zijn, met een Geforce7600. Aan de tv kan het niet liggen...want tv out heeft er wel op gewerkt.

Ik heb alles netjes ingesteld. reso van 800x600 op 60hz. Dual view aangezet. Pal B stond standaard al aan. Maar het wil niet werken.

[edit]
Verder is er niets veranderd, de kabel die aan de tv hangt is nog altijd dezelfde. Tenzij de aansluiting op de GPU is veranderd. En daardoor geen composiet meer kan worden ondersteund. Ik heb een scart kabel met een svideo aansluiting aan de pc zijde. Het heeft voorheen altijd gewerkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Phaerion op 11-09-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Laatst online: 11-09 18:00
Knowuse schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:30:
Staat ook als "Niet meer leverbaar" :O

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
Axeman schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:09:
[...]

Staat ook als "Niet meer leverbaar" :O
Lol, ze hebben de status veranderd eerst stond er "lever tijd: onbekend" (had een screen shotje gemaakt).

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
Hallo medetweakertjes,

Ik heb even een vraagje over mijn graka.
De graka die ik heb is de MSI 7800 GTX 256MB.
Als ik, met welk spel dan ook, mijn Anti-Alias hoger zet dan x4 gaat de AA uit of schakelt het automatisch terug naar AA x4.
Is het gewoon niet mogelijk om met deze graka op hoger dan AA x4 te draaien?
Ik heb al gekeken in de topics over de GF 7*** series en ook het beeldkanonnen FAQ etc gelezen, maar kan hier niets over vinden.

bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dartbord schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:14:
Hallo medetweakertjes,

Ik heb even een vraagje over mijn graka.
De graka die ik heb is de MSI 7800 GTX 256MB.
Als ik, met welk spel dan ook, mijn Anti-Alias hoger zet dan x4 gaat de AA uit of schakelt het automatisch terug naar AA x4.
Is het gewoon niet mogelijk om met deze graka op hoger dan AA x4 te draaien?
Ik heb al gekeken in de topics over de GF 7*** series en ook het beeldkanonnen FAQ etc gelezen, maar kan hier niets over vinden.

bij voorbaat dank!
Volgens mij is een hogere AA alleen maar mogelijk met SLI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel raar dat deze nog steeds niet op de nVidia site staan :) Ik zit zelf op het Guru3D forum, en de meningen over deze drivers lijken allemaal positief te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

XanderDrake schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:41:
Ik zit nu de review van de XFX 7900GS XTRA @ Guru3D te checken, en mijn god!
Hilbert Hagedoorn haalt een overclock van 480mhz/1400mhz helemaal tot 654mhz/1648mhz!!
Das een overclock van 36% op de core _/-\o_ ! Mijn 7800GS gaat van 375mhz naar 500mhz en dat was een persoonlijk record van 33%!
Mijn 6800le stock core 300Mhz en mem 700 @ core 460Mhz en mem 1.1Ghz, dik 50% oc op de core en geheugen. Dus zo veel is 36% niet. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:22:
[...]

Mijn 6800le stock core 300Mhz en mem 700 @ core 460Mhz en mem 1.1Ghz, dik 50% oc op de core en geheugen. Dus zo veel is 36% niet. :+
off topic

36% niet veel.. ik ben al blij als ik met mij passieve geforce 5200 5% haal :P

/off topic

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mad_max234 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:22:
Ik haalde op mijn 6800LE 409mhz/930mhz trouwens :P

Wees eerlijk, dat een 6800LE *zon* goede core krijgt is erg bijzonder! De meeste 6800Ultra's komen niet eens zo ver! En ook je geheugen, op DDR1 is 1.1ghz ontiegelijk snel. Gebruik jij water koeling?

Ook is het zo dat tegenwoordig de higher end kaarten een mindere overclock marge hebben. De meeste X1900XT's halen niet veel meer dan 700mhz+ op de core, terwijl ze stock 650mhz zijn. Das ongeveer 8%...
Daarom vind ik het zo vet bij een 7900GS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Anders verplaatsen en renamen we de topics even 8)7

In het OC topic gaat het over dingen die hier zouden moeten, en hier lopen we over het OC'en te praten.. :X

Jejking: d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 12-09-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk weer wat niews over de G80:

http://uk.theinquirer.net/?article=34319

In het kort, de reden dat we zo weinig horen over de kaart is dat er een respin heeft plaatsgevonden in Augustus. Dus een release zal waarschijnlijk pas ergens eind december zijn of zo. Verder heeft men het er over dat dat de kaart enorm veel stroom zal vreten, geruchten over externe power suplies doen al de ronde 8)7 . Ook de chip zelf is "weird" volgens The INQ, ben beniewd wat dat gaat worden dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tjtristan schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 05:09:
kan ik beter nu de asus x1900xt kopen voor 266 euro of wachten op de 7950GT? welke is beter en hoeveel duurder is de 7950GT in NL?
De eerste 7950 GTs staan nu in de PW voor 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
TheZeroorez schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:29:
Anders verplaatsen en renamen we de topics even 8)7

In het OC topic gaat het over dingen die hier zouden moeten, en hier lopen we over het OC'en te praten.. :X
Ben al met Dion_b aan het overleggen wat we hiermee aanmoeten want dit klopt niet zoals het er nu aan toegaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jejking schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:36:
Ben al met Dion_b aan het overleggen wat we hiermee aanmoeten want dit klopt niet zoals het er nu aan toegaat
Ik ben al stil :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:49:
Eindelijk weer wat niews over de G80:

http://uk.theinquirer.net/?article=34319

In het kort, de reden dat we zo weinig horen over de kaart is dat er een respin heeft plaatsgevonden in Augustus. Dus een release zal waarschijnlijk pas ergens eind december zijn of zo. Verder heeft men het er over dat dat de kaart enorm veel stroom zal vreten, geruchten over externe power suplies doen al de ronde 8)7 . Ook de chip zelf is "weird" volgens The INQ, ben beniewd wat dat gaat worden dus :P
"Weird" zou dus kunnen slaan op de 384-bit memory interface. Het lijkt er op dat The Inq ook dezelfde geruchten heeft opgevangen die er nu rond gaan, maar ze durven er nog geen naam aan te geven. Ik kijk er echter niet vreemd van op als ze eerst met een gerucht komen dat de G80 een 512-bit memory interface heeft, om het een paar weken later bij te stellen naar 384-bit en daarna weer evt naar 256-bit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Heeft (niet eens :P ) zoveel met jou te maken, maar met het hele topic. Kijk voor de gein eens rond, je zal verstéld staan van alle basic- en offtopic-vragen die hier op helpdeskwijze worden neergepleurd... Daarom zei ik dat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jejking schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:36:
[...]

Ik ga wel naar het ander topic, probleem opgelost. d:)b

PS
Het ging toch niet over die paar posten? Want helemaal clean topic kan je natuurlijk wel vergeten.

-Andere hobby- -

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hot news over G80...

Ga naar http://letskilldave.com/a...tent-available_2100_.aspx en download de file met het stuk "Under the Hood: Revving Up Shader Performance". Even doorlezen geeft deze quote:
Intel GMA 3000 has unified shader core, including dynamic load balancing
The NVIDIA D3D10 part, the G80, will have 48 pixel processors and unknown # of vertex processors. Not unified.
Nu is het nog maar de vraag in welk opzicht ze dit bedoelen. NVIDIA zegt in elke presentatie van de G71 dat deze ook 48 pixel processors (eigenlijk ALUs) heeft.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
500+ posts, tijd voor deel 8 :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.