[Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 14

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.539 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40
He mensen,

Ik heb vandaag mijn XFX Geforce 7800 GS Extreem Edition geïnstalleerd, maar nu wil ik graag even weten hoe hij de kloksnelheden hoort aan te geven met Coolbits v2.0. Er staat bij mij namelijk Klokfrequentie kern 440 MHz & Klokfrequentie geheugen 650 MHz. Ik dacht zelf dat hij 1300 MHz (1.3 GHz Klokfrequentie geheugen zou moeten hebben. Ook ik ben maar een noob op dit gebied, dus ik hoop dat er iemand mij dat even kan uitleggen, ik heb nu een beetje een naar gevoel.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

TheZeroorez schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:50:
Ik kreeg hier bij m'n Asus kaartje een progsel dat je temps in de gaten houdt, kan OC'en, en waarmee je het zelf regelen kan, het is alleen nogal zwaar (10Mb oid) om altij aan te hebben, maar ik upload dat ding van die CD wel even hoor, als je het nodig hebt :)
Bedoel je toevallig Asus probe? Maar dat is toch alleen voor asus kaarten neem ik aan?

Maar als je het zou kunnen uploaden, graag zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Barfman schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:09:
He mensen,

Ik heb vandaag mijn XFX Geforce 7800 GS Extreem Edition geïnstalleerd, maar nu wil ik graag even weten hoe hij de kloksnelheden hoort aan te geven met Coolbits v2.0. Er staat bij mij namelijk Klokfrequentie kern 440 MHz & Klokfrequentie geheugen 650 MHz. Ik dacht zelf dat hij 1300 MHz (1.3 GHz Klokfrequentie geheugen zou moeten hebben. Ook ik ben maar een noob op dit gebied, dus ik hoop dat er iemand mij dat even kan uitleggen, ik heb nu een beetje een naar gevoel.
Je vergeet dat het DDR gegeugen is. 2x 650 = 1300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
PcManiaxx schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:14:
[...]

Aha, dan heb ik toch wat over het hoofd gezien, in ieder geval bedankt voor je reactie, ben weer een stuk wijzer geworden :P
Nu maar ff 3Dmark testen met me nieuwe kaart ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 30-07-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:42

Griffin

Is mythical

PcManiaxx schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:43:
Is het trouwens mogelijk je fans manueel te regelen? Ik heb hier een 7900GT Knockout (620/1590) maar ik het het gevoel dat de fans nog harder kunnen.

Ik heb hier uiteraard ook rivatuner en er werd mij verteld dat je dat hiermee kan regelen.

De vraag is alleen hoe? Zijn er ook nog andere programma's om het aantal RPM te regelen?
Naar mijn wete kan rivatuner nog niet een 7900GT RPM kan wijzigen.
En hoezo wil jij de fan harder laten draaien. Hoe warm is de core nu dan? want als je harder laat draaien kost is het ook weer meer lawaai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
PcManiaxx schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:13:
[...]

Bedoel je toevallig Asus probe? Maar dat is toch alleen voor asus kaarten neem ik aan?

Maar als je het zou kunnen uploaden, graag zelfs :)
Nee, geen Probe, iets anders was het.. Het komt er iig aan, je zal het alleen wel met sendspace moeten downen :P

Probe hier te vinden, en wat ik bedoelde is SmartDoctor.

Dat zipje wat ik aan het bouwen was kan ik dus weggooien :9 Maar gaat het niet met RivaTuner dan :?

[ Voor 30% gewijzigd door TheZeroorez op 30-07-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

TheZeroorez schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:49:
[...]

Nee, geen Probe, iets anders was het.. Het komt er iig aan, je zal het alleen wel met sendspace moeten downen :P

Probe hier te vinden, en wat ik bedoelde is SmartDoctor.

Dat zipje wat ik aan het bouwen was kan ik dus weggooien :9 Maar gaat het niet met RivaTuner dan :?
Smartdoctor werkt helaas niet. Neem aan dat het helaas alleen voor ASUS gerelateerde producten zijn.

@Griffin: maakt me niets uit als dat herrie veroorzaakt, ik wil alleen maar m'n core hoger krijgen :P

Hij staat nu al op 620/1590 O+

[ Voor 8% gewijzigd door PcManiaxx op 30-07-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je kunt ook een mooi rond gat in de zijkant van je kast (voor je videokaart) maken, en daar een 80mm op intake op zetten, dan haal je nog het PCI-plaatje van het slot ónder je Graka weg, en de koude lucht komt met meer kracht je koeler binnen, en gaat er gemakkelijker uit B)

Dat 1e heb ik overigens gedaan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; op die geforce 7600 GS XT zit een dual DVI,. betekend dit automatisch dat ik er n CRT monitor (dus VGA) erop kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:01:
Vraagje; op die geforce 7600 GS XT zit een dual DVI,. betekend dit automatisch dat ik er n CRT monitor (dus VGA) erop kan sluiten?
dit betekent dat er 2 DVI poorten op zitten. Je kan een VGA monitor dmv een DVI-->VGA adapter op je kaart aansluiten.
Bij sommige kaarten zitten er 2 bijgeleverd, maar bij sowieso allemaal 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
PcManiaxx schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:14:
[...]

Ik wilde toch nog even terug komen op mijn vraag. Ik heb nu een rapport gemaakt met Everest, en daar word mijn geheugen anders aangegeven, misschien zijn er mensen die er even naar willen kijken via DEZE link waar ik mijn rapport even op heb staan. Het gaat mij om het geheugen van mijn XFX 7800 GS Extreem, er word daar de werkelijke kloksnelheid 324 Mhz (DDR) en effectieve kloksnelheid 648 Mhz aangegeven, maar dat moet dus 650 Mhz@1300Mhz zijn toch. Misschien is er iemand met dezelfde kaart en kan die ook even kijken met Everest, want kan natuurlijk ook zijn dat daar een fout in zit.

In Coolbits geeft die 650 Mhz aan en ik neem aan dat dat niet de effectieve kloksnelheid is die daar word aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je kunt er vanuit gaan dat dit een bug in Everest is, als je 3dmarks niet ontiegelijk laag zijn. Je kloksnelheid zal ~650 zijn (648 kan dus ook), waarbij de effectieve kloksnelheid ~1300 zal zijn. Everest zal er nog niet vanuit gaan dat het DDR2 (2 toch, op 7800GS?) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Zoals The_Zeroorez al zegt,
Test gewoon even in games en in benchmarks, en ga dan vergelijken met andere systemen die ongeveer gelijk zijn aan die van jouw. Dan kijken hoeveel hun draaien, draaien die dus hoger met ongeveer hetzelfde systeem dan is er wat fout.
Maar dat denk ik haast niet. gewoon een bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
@The_Zeroorez,
Is het niet GDDR3

Oke, ik heb 3DMark05 gedaan en haalde een score van 5743 3DMarks (standaard settings), dit moet volgens mij wel normaal zijn. Alleen ik vind het toch vreemd dat bijv de nieuwe atitool (nvidia ondersteuning) ook alles laag aangeeft (zie screen).

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.braak/atitool.gif

Pentium 4E (Prescott), 2.80GHz
XFX GeForce 7800 GS Extreem Edition
Asus P4C800 Deluxe (moederbord)
4 x Corsair CMX512-3200C2 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2 GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Volgens mij is 5743 wel goed met een 7800GS. (maar weet ik niet zeker)
En ik denk dat als het goed is dat je er niet meer naar moet kijken. als het goed draait in games is het gezegend toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Griffin schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:30:
Volgens mij is 5743 wel goed met een 7800GS. (maar weet ik niet zeker)
En ik denk dat als het goed is dat je er niet meer naar moet kijken. als het goed draait in games is het gezegend toch?
Ja oké, zit natuurlijk wel wat in. Maar van de ene kant is het natuurlijk irritant omdat je toch aardig wat centen neerlegt voor een kaart. Je wilt dan wel de juiste snelheden hebben die de kaart moet hebben toch, ik zou ook geen auto accepteren die 30 pk te weinig heeft, dus vandaar dat ik dit wil uitzoeken. Zijn er trouwens zeer betrouwbare tools die de juiste snelheden kunnen uitlezen zoals normaal en effectieve snelheden.

Edit: Net BF2 getest en zit daar op 82,3 FPS met alles op hoog zonder AA en res op 1024-768

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 31-07-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Barfman schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:45:
[...]

Edit: Net BF2 getest en zit daar op 82,3 FPS met alles op hoog zonder AA en res op 1024-768
dat is naar mijn wete een hele nette score voor die kaart (+ andere PC specs). Volgens mij is die kaart wel goed hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Griffin schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:52:
[...]

dat is naar mijn wete een hele nette score voor die kaart (+ andere PC specs). Volgens mij is die kaart wel goed hoor :D
Hm, en toch heb ik een naar gevoel erover. Zou mij wat rustiger maken indien iemand anders met een XFX Geforce 7800 GS Extreem Edition ff zou willen kijken wat die kaart bij hem voor een gegevens aangeeft. Is er iemand die zou willen kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Trust me: Het zit goed, anders was je score maximaal 4500 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
TheZeroorez schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:22:
Trust me: Het zit goed, anders was je score maximaal 4500 oid.
Naja goed, na wat benchmarks vergeleken te hebben zag ik dat ik toch een 1000 punten te kort kom bij de meeste vergelijkingen. Ik heb 57xx en zou moeten hebben 67xx ongeveer. Ook blijf ik het raar vinden dat in alle tools (SisoftSandra, Everest, Coolbits, RivaTuner) aangeven dat mijn mem 325 > 650 effectief is. Dit moet gewoon het dubbele zijn voor mijn kaart, en dat lijkt me logisch dat ik dat wil zien ook. Ik hoop dan ook dat er iemand met dezelfde kaart dit kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Laatst online: 18-08 22:45
Barfman schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:09:
[...]

Naja goed, na wat benchmarks vergeleken te hebben zag ik dat ik toch een 1000 punten te kort kom bij de meeste vergelijkingen. Ik heb 57xx en zou moeten hebben 67xx ongeveer. Ook blijf ik het raar vinden dat in alle tools (SisoftSandra, Everest, Coolbits, RivaTuner) aangeven dat mijn mem 325 > 650 effectief is. Dit moet gewoon het dubbele zijn voor mijn kaart, en dat lijkt me logisch dat ik dat wil zien ook. Ik hoop dan ook dat er iemand met dezelfde kaart dit kan bevestigen.
Op het geheugen na heb ik het zelfde systeem als jij (ook een extreme 7800 GS)
En ik haal miss 100 punten meer dus die score van jouw klopt wel gewoon.

Verder had ik ook een vraag.
Welke koeler past op de 7800GS of waneer komt er eentje uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
willyfreak schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:23:
[...]

Op het geheugen na heb ik het zelfde systeem als jij (ook een extreme 7800 GS)
En ik haal miss 100 punten meer dus die score van jouw klopt wel gewoon.

Verder had ik ook een vraag.
Welke koeler past op de 7800GS of waneer komt er eentje uit?
Wat voor een waardes geeft hij bij jou dan aan in bijv Coolbits of Everest onder GPU.
Wat betreft de coolers, er zit er wel 1 aan te komen heb ik hier op GOT gelezen, helaas is er nog niets over bekend wanneer dat gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Barfman schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:04:
[...]

Wat voor een waardes geeft hij bij jou dan aan in bijv Coolbits of Everest onder GPU.
Wat betreft de coolers, er zit er wel 1 aan te komen heb ik hier op GOT gelezen, helaas is er nog niets over bekend wanneer dat gaat gebeuren.
Ik kan het momenteel niet testen omdat ik nu de videokaart niet bij de hand heb.
Ik kan het pas minmaal over een week weten dus misschien iemand anders op het GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Oké prima, ik heb trouwens onder dos een back-up gemaakt van mijn bios, daarna vergeleken met een andere XFX originele bios, en ik zag dus dat mijn voltages veel lager lagen dan van de andere. Ook heb ik een andere GPU (screen), waarom zijn mijn voltages zo anders ?

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.braak/voltagetumb.jpg

KLIK OP SCREEN

[ Voor 12% gewijzigd door Barfman op 01-08-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marpenoth
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 14:03
Ik heb een probleem met mijn 7800 GS. Aangezien ik niet weet wanneer ik wel en wanneer ik niet een apart topic ergens voor mag maken, vraag ik het maar ff. Ben ik hier aan het goeie adres? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Barfman schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:46:
Oké prima, ik heb trouwens onder dos een back-up gemaakt van mijn bios, daarna vergeleken met een andere XFX originele bios, en ik zag dus dat mijn voltages veel lager lagen dan van de andere. Ook heb ik een andere GPU (screen), waarom zijn mijn voltages zo anders ?

[afbeelding]

KLIK OP SCREEN
miss komt het omdat jij een van de aller eesrte biossen erop hebt staan inplaats van de nieuwste.
Je kunt even je bios van je videokaart flashen en dan zal alles wel over zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Er staat bij die hogere-voltage-bios dat het een G70 board is, en dus denk ik een 110nm chip heeft.
Die andere, met de lagere voltages heeft een G71 board, nieuwere dus. Die heeft dus waarschijnlijk een kleinere core, 90nm. Ik weet verder niet of de 7800GS er in twee varianten is. Maar ik denk dat het hem hier in zit.

Maar misschien zit ik ook wel onzin uit te kramen hoor..

[ Voor 14% gewijzigd door SuB-ZeuZ op 02-08-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

SuB-ZeuZ schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 00:23:
Er staat bij die hogere-voltage-bios dat het een G70 board is, en dus denk ik een 110nm chip heeft.
Die andere, met de lagere voltages heeft een G71 board, nieuwere dus. Die heeft dus waarschijnlijk een kleinere core, 90nm. Ik weet verder niet of de 7800GS er in twee varianten is. Maar ik denk dat het hem hier in zit.

Maar misschien zit ik ook wel onzin uit te kramen hoor..
Daar heb je toch wel redelijk gelijk in hoor.

Zoals je aan de namen ziet in de screen zijn het ook 2 verschillende en zou ik die niet gaan flahsen want dan kan je wel eens een groot probleem krijgen.

Barfman check je gedownloade versie nog eens goed misschien dat je een andere hebt gedownload andere rev ofzow. Want het Product als de BIOS geven hele andere versies aan.

www.mvktech.net staan vast wel goede versies op en let op je Rev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik heb ze allebei bekeken en ik heb een hele andere GPU dan de XFX biossen die daar staan, dat zijn allemaal G70 boards maar ik heb een G71 board. Mijn bios versie die ik heb is van April dit jaar, en die andere van Januari en daarvoor zelfs.

Ik heb inmiddels een ticket verstuurd naar XFX op hun site, want wil toch eens weten waarom ik allemaal lagere volts en speeds hebt, terwijl alles volgens mij wel gewoon werkt in games en benchmarks. Wat mij wel opvalt is dat mijn bureaublad soms wel erg traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Lijkt me sterk dat jouw bureaublad er trager van wordt, zelfs een 4-series zou dat makkelijk moeten kunnen, dus waarom een (iets lager geklokte) 7 serie niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_drol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-08 02:22
Iemand ervaring met de nieuwe 7600 GS AGP? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Genoeg over te vinden, veel reviews ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_drol
TheZeroorez schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:56:
Ik zoek overclock resultaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
TheZeroorez schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:56:
Gelul ...
Je zult hooguit een vage chin. 'review' vinden, als je goed bent >:)
De AGP versie is vrijwel onbesproken - helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag een AGP 7600 GS in mijn bak gepropt. Geupgrade vanaf een Radeon 7000 VE, dus alles loopt nou wel ietsje sneller ;-)

Ik heb alleen nog even GTA:SA op max settings gespeeld, nu eens kijken wat er aan te overclocken valt..

Btw, het is de MSI versie die ze bij zercom.nl verkopen.

@edit

Heh....dat was geen succes. Met 3dmark03 (die ik had liggen) had ik met default settings (400/400Mhz) 92xx punten. Daarna sloeg ik aan't overclocken. Bak liep er 2 keer op vast.. nu draait test 2 niet meer vanwege een corrupte texture! Nou ja. Het lijkt erop dat ie ongeveer 450/460 voor gpu/mem haalt zonder problemen. De kaart zelf heeft trouwens wel een koelertje, in tegenstelling tot de vele reviews die de kaart met passief koelblokje tonen.

[ Voor 43% gewijzigd door brama op 03-08-2006 00:29 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
neo_drol schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:31:
[...]

Ik zoek overclock resultaten ;)
Dan moet je niet om 'ervaringen' vragen in het 'discussie' topic ;) Bovendien staan bij veel reviews altijd wat OC resultaten..
Joepi schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:04:
[...]

Gelul ...
Je zult hooguit een vage chin. 'review' vinden, als je goed bent >:)
De AGP versie is vrijwel onbesproken - helaas
Google er eens op. Echt veel zijn het er inderdaad niet, maar er is zeker wel wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een Thermaltake voeding van 360 Watt. In mijn computer zit een OC'ed X850 kaart van Ati, 2x 512 MB RAM en een 3800+. Ook heb ik nog 2 harde schijven en 2 optische drives. Als ik die X850 nou vervang door een 7900GTX, heb ik dan ook een nieuwe voeding nodig of is mijn huidige 360 watter nog genoeg?

Wat denken jullie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Daarvoor moet je hier zijn :)

[ Voor 57% gewijzigd door TheZeroorez op 04-08-2006 14:06 . Reden: OMG, linkje van duikertje uit het soep de troep topic :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

:| wat bedoel je daarmee, want echt nuttig is het niet.
Als je doelt op Maximized zn vraag:

Een 7900GTX is niet bepaald zuinig dacht ik zo. Het word kiele kiele, maar misschien red ie het net. Ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hij wil weten of zijn voeding dit zal trekken. Dat er dan een 7900GTX in dat systeem is is leuk, maar dat wil nog niet zeggen dat wij meteen weten welke voedingen goed zijn enzo. Daat kan hij beter in dat topic vragen, aangezien alles daar om voedingen draait ;)

En aan jouw antwoord zie je het maar, je weet het niet zeker. Ook ik weet het niet, het zal net niet, of net wel gaan, of wel, maar onder full load bijvoorbeeld niet. Daarom is het slimmer even naar dat topicje te hoppen voor die vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_drol
Overclock resultaten van de 7600GS AGP zijn niet op google te vinden, er staat trouwens ook bijna (lees niks) over de 7600GS AGP in de start post. Dit alles is logisch, omdat hij nog niet zo lang uit is O+ Dus ik dacht, vraag het hier even 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
neo_drol schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:58:
Overclock resultaten van de 7600GS AGP zijn niet op google te vinden, er staat trouwens ook bijna (lees niks) over de 7600GS AGP in de start post. Dit alles is logisch, omdat hij nog niet zo lang uit is O+ Dus ik dacht, vraag het hier even 8)
laat je niet ontmoedigen, en brama laat alvast zien hoe het moet (bij deze bedankt!): 450/460 core/mem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik update het verder in het GF7 OC topic: [OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2

[ Voor 3% gewijzigd door brama op 03-08-2006 23:32 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Heeft er iemand al eens een uitgebreide test gevonden waarin ze vrijwel alle types van de 7x00 tegen elkaar laten uitkomen? Ik ben hard op zoek naar zon review om te bepalen welke kaart de beste prijs/kwaliteit heeft voor mij. Ik twijfel namelijk tussen een 7900GT of een GTX of mischien zelfs een 7600GT in SLI.

Maar goede reviews vinden waarin meerdere kaarten in zowel single als SLI tegen elkaargetest worden zijn blijkbaar lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:43:
Heeft er iemand al eens een uitgebreide test gevonden waarin ze vrijwel alle types van de 7x00 tegen elkaar laten uitkomen? Ik ben hard op zoek naar zon review om te bepalen welke kaart de beste prijs/kwaliteit heeft voor mij. Ik twijfel namelijk tussen een 7900GT of een GTX of mischien zelfs een 7600GT in SLI.

Maar goede reviews vinden waarin meerdere kaarten in zowel single als SLI tegen elkaargetest worden zijn blijkbaar lastig te vinden.
http://www.tomshardware.c..._graphics_gear/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

TheZeroorez schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:43:
Hij wil weten of zijn voeding dit zal trekken. Dat er dan een 7900GTX in dat systeem is is leuk, maar dat wil nog niet zeggen dat wij meteen weten welke voedingen goed zijn enzo. Daat kan hij beter in dat topic vragen, aangezien alles daar om voedingen draait ;)

En aan jouw antwoord zie je het maar, je weet het niet zeker. Ook ik weet het niet, het zal net niet, of net wel gaan, of wel, maar onder full load bijvoorbeeld niet. Daarom is het slimmer even naar dat topicje te hoppen voor die vraag :)
maar die link is geen topic, het is een plaatje van 2 jonge jongens :P

Maar nu weer ontopic:
je kan het misschien hier vragen
Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

dit is het voeding topic van GoT, misschien kunnen ze je daar een stapje verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
:o

Komt door het soep de troep topic, iets met duikertje _O- Sorry, ik had dus ondertussen iets anders op m'n klembord :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

TheZeroorez schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:05:

Komt door het soep de troep topic, iets met duikertje _O- Sorry, ik had dus ondertussen iets anders op m'n klembord :X
dus aan het einde had ik het zelfde idee over check 'het voedings topic' als jij, maar jij was zo snugger je link niet te checken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
...Wat ik normaal overigens (bijna) altij doe dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Ik ga een 7900GT aanschaffen binnenkort. Ik ben best te spreken over de Asus SmartDoctor software, alleen geeft deze allerlei conflicten met mijn huidige opstelling. Heeft één van de andere merken software van vergelijkbare kwaliteit? (Dus smartfan, voltmeter, temperatuur, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Een smartfan zou ik ook wel willen, maar dat brakke SmartDoc is het mij toch niet echt waard :/

Niemand? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:59:
Ik heb momenteel een Thermaltake voeding van 360 Watt. In mijn computer zit een OC'ed X850 kaart van Ati, 2x 512 MB RAM en een 3800+. Ook heb ik nog 2 harde schijven en 2 optische drives. Als ik die X850 nou vervang door een 7900GTX, heb ik dan ook een nieuwe voeding nodig of is mijn huidige 360 watter nog genoeg?

Wat denken jullie? :?
Ik weet het niet zeker, het zou net kunnen.

Maar check het hier : Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 even, misschien kunnen ze je verder helpen

[ Voor 57% gewijzigd door Griffin op 06-08-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gelukkig had ik die al gegeven (dacht ik), en heb jijzelf daarna de goede geplaatst, waarna ik de mijne weer ge-edit heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

TheZeroorez schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:29:
Gelukkig had ik die al gegeven (dacht ik), en heb jijzelf daarna de goede geplaatst, waarna ik de mijne weer ge-edit heb :X
ik dacht dat ik m ook kende,

maar zit hier op de laptop en gaat hier wat fout :P
ik mis opeens een paar replys etc.
maar liever 1 keer te veel antwoorden dan niet antwoorden :P

EDIT: en nu zitten we weer boven en zie alle replys weer :S

[ Voor 6% gewijzigd door Griffin op 06-08-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Vaag.. ik keek daarnet eens in Everest, en m'n snelheden stonden standaard :?

Ik wil ze even op 'mijn' speeds zetten, met Coolbits, is ForceWare verdwenen.. Hij staat wel gewoon bij het autmatisch opstarten, en nieuwe installeren lukt niet, want dan is er geen 'hardware ervoor gedetecteerd'. Ik heb toen maar even RivaTuner gedownload, en die ziet wel gewoon 91.31, en daarmee kan ik ook gewoon overklokken. Ik heb dat maar gedaan dus.. maar het is wel vaag allemaal :/ Ook een reboot helpt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
IK heb grootse problemen met mijn Asus 7900GT. In eerste instantie tijdens Far Cry en Prey artifacts. Die zijn nu miraculeus verdwenen, en de games werken, maar zodra ik exit naar Windows begint het scherm te flikkeren en reboot de PC na een aantal keer flikkeren. Ook wil het voorkomen dat het spel gewoon crasht, frozen scherm, gevolgt door reboot. Ik heb verder niks aan de kaart geoverclockt. De drivers zijn 91.31, heb het ook geprobeerd met de beta 91.33, geen verschil.

Rest van mn systeem:

Asus A8N-E mobo
AMD64 3500+
2GB RAM (4x 512)
S-ATA 80GB Maxtor
ATA 160GB Maxtor
NEC 3551 DVD brander

Bovenstaande wordt gevoedt door een 400 watt Fortron voeding. Nu vraag ik me dus serieus af of ik ook zo'n gare 7900GT heb of dat mn systeem die 7900GT niet trekt. Iemand die me hier iets meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Begin met het posten van je voltages :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
aramdin schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:56:
Begin met het posten van je voltages :)
Zal stom klinken, maar hoe lees ik die uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

dat zou best eens een gare 7900GT kunnen zijn aangezien alle symptomen die jij opnoemt ook allemaal bij die gare 7900GT's voorkomen.

probeer eens 3Dmark06 te draaien, als die crashed/freezed atifacts geeft op Deep Freeze dan ben ik bijna wel zeker dat je zo'n miskleum hebt.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
TheZeroorez schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:27:
Vaag.. ik keek daarnet eens in Everest, en m'n snelheden stonden standaard :?

Ik wil ze even op 'mijn' speeds zetten, met Coolbits, is ForceWare verdwenen.. Hij staat wel gewoon bij het autmatisch opstarten, en nieuwe installeren lukt niet, want dan is er geen 'hardware ervoor gedetecteerd'. Ik heb toen maar even RivaTuner gedownload, en die ziet wel gewoon 91.31, en daarmee kan ik ook gewoon overklokken. Ik heb dat maar gedaan dus.. maar het is wel vaag allemaal :/ Ook een reboot helpt niet..
Update:
ForceWare staat dus nog goed geïnstalleerd, en desktop manager kan ik ook gewoon gebruiken. Echter, wanneer ik het 'Control Panel' via het configuratiescherm open, kan ik niets openen, en zijn de links voor overklokken, instellingen, etc. weg. Opnieuw installeren gaat dus zoals gezegd niet, maarja, ik vind 't zo wel best :Y)

Misschien dat ik nog eens drivercleaner ga proberen, en het daarna opnieuw installeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
rodie83 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:00:
[...]
Zal stom klinken, maar hoe lees ik die uit?
Als je een DFI hebt, dmv Smartguardian. Asus: PC Probe, of gewoon Speedfan :)

http://www.almico.com/speedfan.php

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:33:
[...]

Als je een DFI hebt, dmv Smartguardian. Asus: PC Probe, of gewoon Speedfan :)

http://www.almico.com/speedfan.php
weet iemand waar ik de voltages van mijn ram kan aflzeten. bij asus probe blijkbaar niet.
ik heb een Asus A8N SLI premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat kun je in je BIOS zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Ik ben inmiddels echt inmiddels helemaal klaar met XFX!!!
Hoe dit bedrijf omgaat met RMA afhandelingen zit werkelijk tegen het criminele aan.

Mijn eerste XFX7900 GT kaart die op 9 juni ter RMA werd aangeboden is inmiddels gecrediteerd na veel moeite. De tweede kaart (welke ik meteen had aangeschaft toen de eerste kaart defect raakte) en die ook defect is geraakt wordt niet als RMA gezien.

Waarom?:
XFX beweert dat er een component ten gevolge van val-schade is afgebroken en dat dat de kaart defect heeft gemaakt en dit valt ter verantwoording van de eindegebruiker. Ik kan dus mooi fluiten naar m'n 310 euro!

Echter dit is pertinent een leugen, de tweede kaart die ik ter RMA aanbood was op zekers niet kapot geraakt door een afgebroken component als gevolg van val-sschade, maar toonde de inmiddels zo bekende verschijnselen van artifacts in 3DMark06 Deepfreeze test.

De webshop waar ik de kaart vandaan heb, heeft bevestig dat de kaart zonder beschadigingen bij hun is binnengekomen en ook hun leverancier, waar de kaart letterlijk met een loep bekeken is heeft geen schade aan het bewuste component geconstateerd. XFX blijft nu echter volhouden dat het valschade is. Erg vreemd want het betreft een MosFet blokje tussen een paar condensatoren. Deze condensatoren zouden ook beschadigd moeten zijn als de kaart gevallen was.

Wat het nog dubieuzer maakt is het volgende:
Toen de tweede kaart in het RMA proces zat heb ik XFX eens gemaild hoe het met de tweede RMA stond (dat was zo'n twee weken geleden).
Toen kreeg ik te horen dat de kaart niet werd gezien als RMA omdat er een component beschadigd was. Ik helemaal flippen, want ik wist zeker dat dat niet het geval was. Na enig contact met de webshop bleek dus dat het serienummer dat bij deze kaart hoorde niet mijn serienummer was en dat dit verhaal om een andere kaart ging. Ik weer gerust gesteld.

Maar nu wordt er dus ook van mijn kaart gezegd dat het om valschade gaat, terwijl drie partijen, namelijk mijzelf, de webshop en de leverancier van de webshop, dit tegenspreken.
XFX loopt de zaak gewoon te flessen!

Mocht iemand nog een RMA bij XFX moeten doen, maak foto's van je kaart voordat deze ter RMA de deur uitgaat zodat je bewijs in handen hebt als XFX ook dit bij jouw RMA probeert.
Persoonlijk zou ik nooit meer iets van XFX überhaupt nog kopen. Dit is gewoon je reinste oplichting!

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
mijn XFX 7800GS XT is ook RMA die is defect gekeurd door de webshop en is nu naar XFX ik hoop dat dit wel allemaal goed gaat en ik een nieuwe krijg of creditering.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Demon_Eyez schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:27:
Ik ben inmiddels echt inmiddels helemaal klaar met XFX!!!
Hoe dit bedrijf omgaat met RMA afhandelingen zit werkelijk tegen het criminele aan.
Bedankt voor de tip, ik ben van plan om over een paar weken een nieuwe graka te kopen, dit keer wel van eVGA als ik de RMA van XFX zo hoor schaam ik me ervoor dat ik ooit iets heb gekocht bij hun heb gekocht en dat ik eens dacht dat ze echt het beste merk waren.

Maar goed, voor ik m'n kaart ter RMA opstuur zal ik eens flink wat foto's schieten en kijken dat er niks kapot is (behalve dan die klote bugs).

Weet trouwens iemand al iets of er nu eindelijk 7900GT's worden verkocht zonder die bugs ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee mijn ram voltage kan ik niet aflzeten in het bios.
(ik kan het wel instellen maar ik wil het ook eens contorleren, want dikwijls wijken die voltages bij mijn mobo af en de aflezeingen in windows. bijv vcore van de cpu. weet jij anders een programmatje.
geen smartguardian werkt hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:43:
[...]

nee mijn ram voltage kan ik niet aflzeten in het bios.
(ik kan het wel instellen maar ik wil het ook eens contorleren, want dikwijls wijken die voltages bij mijn mobo af en de aflezeingen in windows. bijv vcore van de cpu. weet jij anders een programmatje.
geen smartguardian werkt hier niet.
Als je gewoon DDR geheugen hebt kun je er vanuit gaan dat het op 2,6v draait :)

Maar dat verhaal van XFX zeg.. :/

Ik snap dat ze ervan balen dat al die kaarten gaar zijn (hun eigen fouten..), maar da's nog geen rede om de boel op te gaan lopen lichten, wat een zakkenvullers zeg! Maarja, als ik iemand tegenkom met een kapot onderdeel van XFX doe ik dus hetzelfde, ook als er daadwerkelijk valschade aan zit.

- Foto's maken
- Eventueel editten, zodat het 'heel' is
- RMA'en die hap :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bureau van rechtshulp opzoeken, want zolang jij in de garantieperiode iets ter RMA aanbied moeten ligt de bewijslast bij huun; Wat wil zeggen zij moeten bewijzen dat er idd sprake is van valschade èn zij moeten bewijzen dat die valschade door jou is veroorzaakt. En dat lukt ze dus nooit.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Heef iemand toevallig een linkje naar een benchmark/review van een 7600GS in SLI mode. Ik vroeg mij af in welke klasse ik dat dan moet raten. Als iemand ongeveer weet wat ik van een GS 400/400 kan verwachten in SLI, meld dat dan aub. Een vergelijking met een enkele andere kaart is ook voldoende :) En ja, ik heb gegoogled, maar vond zo 123 niet iets :(

@ Demonen oogjes, de webshop is verantwoordelijk voor de garantieafhandeling, als zij viavia zaken doen met een merk welke moeilijk doet qua garantie is dat hun probleem en niet de jouwe. De webshop heeft immers bevestigd dat de door jou ingeleverde kaart geen schadelijke gebreken had.

[ Voor 29% gewijzigd door Carel op 09-08-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Carel schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:39:
Heef iemand toevallig een linkje naar een benchmark/review van een 7600GS in SLI mode. Ik vroeg mij af in welke klasse ik dat dan moet raten. Als iemand ongeveer weet wat ik van een GS 400/400 kan verwachten in SLI, meld dat dan aub. Een vergelijking met een enkele andere kaart is ook voldoende :) En ja, ik heb gegoogled, maar vond zo 123 niet iets :(

.....
2x 7600 in SLi is langzamer dan een 7800GS of 7900GT. En je betaald er wel meer voor. kortom het is verstandiger om 1 kaart te kopen en in jouwn geval is het AGP dus een 7800GS en dan hopen dat je een G71 core krijgt (XFX, Gainward) dan heb je de zelfde specs al een 7900GT, maar dan AGP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
..En daar kun je dan later eventueel een tweede bij zetten. Ik weet dat het er nooit van komt, maar aangezien dit de laatste generatie AGP-kaarten is misschien wel, want goedkoop worden ze over een tijdje iig wel, en een totaal nieuw systeem zou zonde kunnen zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Twix schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:48:
[...]
2x 7600 in SLi is langzamer dan een 7800GS of 7900GT. En je betaald er wel meer voor. kortom het is verstandiger om 1 kaart te kopen en in jouwn geval is het AGP dus een 7800GS en dan hopen dat je een G71 core krijgt (XFX, Gainward) dan heb je de zelfde specs al een 7900GT, maar dan AGP :)
Het is mijn 2e systeem, er zit al een 7600GS in en het leek mij grappig er eentje bij te plaatsen. Ik heb overigens al een tijdje geen AGP bordjes meer ;) Maargoed ik vond toevallig dit wel in de tweakers DB: http://tweakers.net/benchdb/test/196 Opzich doet een 7600Gs het niet slecht in SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Club3D 7800GS heeft ook een G71 core :+, dus je zit niet aan Gainward vast. Ik hoop dat er nog eens een (makkelijke) voltmod voor wordt uitgevonden voor dit model, want daar schreeuwt deze kaart om. Ik kom niet verder dan 520 Mhz op de core, maar die wordt dan ook niet warmer dan 51 graden! Ook geen artefacten te ontdekken dus bij ver overklokken, hij komt alleen de coolbits-test niet meer door op een bepaald moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:16:
[...]

Als je gewoon DDR geheugen hebt kun je er vanuit gaan dat het op 2,6v draait :)

Maar dat verhaal van XFX zeg.. :/

Ik snap dat ze ervan balen dat al die kaarten gaar zijn (hun eigen fouten..), maar da's nog geen rede om de boel op te gaan lopen lichten, wat een zakkenvullers zeg! Maarja, als ik iemand tegenkom met een kapot onderdeel van XFX doe ik dus hetzelfde, ook als er daadwerkelijk valschade aan zit.

- Foto's maken
- Eventueel editten, zodat het 'heel' is
- RMA'en die hap :Y)
bij mij draait niets stock ;)
nu looopt mijn ram op 244mhz 2.5-3-2-5 en met 2.75 volt. maar uit ervaring met mijn mobo kan dat volt wel schelen. bv als ik in bios 1.46 volt aangeef gaat de sfotware vlug 1.5 geven. dus ik zou eens willen controelren voor zekerheid;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17

mikeya

Ik heb bijna 2 maanden geleden een nieuw systeem gebouwd met een eVGA Geforce 7900gtx.
Sinds het assembleren heb ik tot op vandaag nog niet kunnen gamen met mijn nieuwe systeem.
Ik had ook de bekende problemen van die serie, artifacts, tearing en nog het meest belangrijke; hard-locks van het systeem. Dit gebeurde zowel bij het spelen van Half Life 2( [HL2] Hangt het systeem bij eerste level ) als bij het draaien van 3dmark06.

Op het forum van eVGA een hoop berichten over problemen en hun manier van RMAs afhandelen.
http://www.evga.com/commu.../topic.asp?TOPIC_ID=17364

Iig, naar aanleiding van het lezen van dat betreffende forum en het controleren van mijn produktnummer met de nummers in dat topic, besloot ik mijn kaart te RMAen via Salland Automatisering. Daar komt de boel immers vandaan.
Dat is inmiddels bijna een maand terug en toen ik vandaag verdere informatie vroeg deelde de medewerker mee dat er nog geen problemen geconstateerd waren :-S.
Dat vind ik enigzins vreemd aangezien mijn systeem verder stabiel is, stabiele voltlijnen en een genoeg watt over. Dus we zullen kijken of ik binnen enkele dagen eindelijk een verlossend emailtje krijg. Maar ik vrees toch het ergste voor mijn 500 euro investering ! :-0

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 05:54

Bejit

Svenska Faderland

Gelukkig is mijn Asus 7900GT toch defect bevonden door de heren van Azerty, nadat ik van die doorlopen textures kreeg oa Titan's Quest, Prey en Battle for Middle Earth 2.

Morgen sturen ze me een nieuwe kaart :>

Systeempje

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:21:
[...]

Bureau van rechtshulp opzoeken, want zolang jij in de garantieperiode iets ter RMA aanbied moeten ligt de bewijslast bij huun; Wat wil zeggen zij moeten bewijzen dat er idd sprake is van valschade èn zij moeten bewijzen dat die valschade door jou is veroorzaakt. En dat lukt ze dus nooit.
Hmmm, goed om te weten. De webshop waar ik hem vandaan heb is actief bezig met de hele zaak om dit tot een goed eind te breien. Morgen hebben ze weer een bespreking met XFX en hun leverancier. Ik wacht nog even af hoe dit uitpakt.
De kaart in kwestie was trouwens binnen 14 dagen defect geraakt wat volgens de algemene voorwaarden van de webshop mij recht geeft op een directe omruil. Denk dat ik mij daar nog steeds op kan beroepen. Ten tijde van de RMA aanmelding was er geen gelijkwaardig product aanwezig vandaar dat er toen is afgesproken om beide kaarten te crediteren.
Carel schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:39:
@ Demonen oogjes, de webshop is verantwoordelijk voor de garantieafhandeling, als zij viavia zaken doen met een merk welke moeilijk doet qua garantie is dat hun probleem en niet de jouwe. De webshop heeft immers bevestigd dat de door jou ingeleverde kaart geen schadelijke gebreken had.
Klopt, ik als eind gebruiker heb niets met XFX zelf te maken maar alleen met de webshop. Maar zoals ik hierboven al aangaf doet de webshop nu de grootst mogelijke moeite om het tot een goed eind te laten komen, dus ik wil ze nog even niet voor de voeten lopen. In elk geval zijn de mensen nu wel gewaarschuwd hoe XFX met hun klanten omgaat. Het zijn gewoon zakkenvullers!

[ Voor 31% gewijzigd door Demon_Eyez op 10-08-2006 09:41 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• rodie83
  • Niet online
psychoclown schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:19:
dat zou best eens een gare 7900GT kunnen zijn aangezien alle symptomen die jij opnoemt ook allemaal bij die gare 7900GT's voorkomen.

probeer eens 3Dmark06 te draaien, als die crashed/freezed atifacts geeft op Deep Freeze dan ben ik bijna wel zeker dat je zo'n miskleum hebt.
Update in mijn geval: Ik had de kaart bij Norrod gekocht. 2 minuten gebeld met de helpdesk, die me na opnoeming van mijn klachten adviseerde gewoon met de kaart terug te gaan naar de winkel. Zo gezegd, zo gedaan. Direct bij de winkel een nieuwe 7900GT meegekregen. Typisch aan de nieuwe kaart is dat het PCB blauw van kleur is, terwijl die van de kapotte oude groen was. Revisie? Maybe. De nieuwe kaart werkt in elk geval perfect. Gelukkig maar, voor die 320 euro wil je ook wel een goed werkend product hebben.

• Barfman
Je moet je spullen ook bij een goede winkel kopen, dan heb je de minste problemen als er een keer wat met je hardware is. Ik koop bijna alles bij vobis, maar als er wat is, krijg ik gewoon nieuw en hun sturen het op en regelen het gewoon.

• aramdin
Barfman schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:10:
Je moet je spullen ook bij een goede winkel kopen, dan heb je de minste problemen als er een keer wat met je hardware is. Ik koop bijna alles bij vobis, maar als er wat is, krijg ik gewoon nieuw en hun sturen het op en regelen het gewoon.
Mijn mening over Vobis: overcharged spullen...Je betaald wel voor je service zo te horen :)

[ Voor 5% gewijzigd door aramdin op 10-08-2006 19:57 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
FF een belangrijke mededeling over de 7800 GS AGP:
Blijkbaar is de G70 nou echt op en dus gingen zeker Sparkle, Winfast en Club 3d nu ook met de G71 bakken en voordelig ook: vanaf 229!.
Gainward deed dat al langer en zonder lock, ok, maar hoe dat bij de 3 zit, zou me interesseren ;)
Weet iemand er iets over?
BTW: mocht de Winfast 7600GT AGP leverbaar opduiken, aub hier melden!

[ Voor 17% gewijzigd door Joepi op 11-08-2006 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Barfman schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:10:
Vobis?!
Sorry hoor , maar die blinken alleen uit in onwetendheid, verkoperspraatjes en dure spullen. Tenminste da's mijn ervaring. Leuke voor leken (nofi :) ) die zaak, maar een DFI mobo zou je er bijvoorbeeld nooit kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Demon_Eyez schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:42:
[...]
Vobis?!
Sorry hoor , maar die blinken alleen uit in onwetendheid, verkoperspraatjes en dure spullen. Tenminste da's mijn ervaring. Leuke voor leken (nofi :) ) die zaak, maar een DFI mobo zou je er bijvoorbeeld nooit kunnen halen
Het is maar net welke vobis zaak je in de buurt hebt, ik heb er 1 in de buurt waar mensen echt verstand ervan hebben en goede service leveren. En voor die 10% minder ga ik echt niet bij een mallote webwinkel bestellen waar je dagen en soms weken moet wachten als er iets niet goed is. Bovendien betaal je ook kosten om te verzenden, en dan is het prijsverschil/gemak echt niet de moeite voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Demon_Eyez schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:42:
[...]
Vobis?!
Wij hebben een ex-vobis zaak, VI computers en dat is ook een landelijke onderneming, en daar kun je wel degelijk allerlei losse componenten halen. Goed, DFI is wellicht wat lastiger maar MSI, Asus en Gigabyte kun je er toch gewoon krijgen.

Maar dat zal wellicht liggen aan welke zaak je daarvoor pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Kaap schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:12:
[...]
Wij hebben een ex-vobis zaak, VI computers en dat is ook een landelijke onderneming, en daar kun je wel degelijk allerlei losse componenten halen. Goed, DFI is wellicht wat lastiger maar MSI, Asus en Gigabyte kun je er toch gewoon krijgen.

Maar dat zal wellicht liggen aan welke zaak je daarvoor pakt.
Daar hebben ze bij ons een zaak voor genaamd PC-Tuning. ;)

Daar zit Asus en XFX vast in het assortiment maar kan je gewoon BFG, OCZ en DFI bestellen als je wil. :)

--

Ik ben trouwens eens een beetje gaan OC'en met mijn Gainward Bliss 7800GS+ .
Core: 490
MEM: 1400

3DMark05: 7912 punten.

Zeer netjes aangezien ik door een vrij lichte overclock 500 punten heb gewonnen in 3Dmark ten opzichte van stock snelheden en dat terwijl mijn CPU nog steeds een lichte bottleneck is.
Maar daar ga ik binnenkort wat aa doen. :Y)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Barfman schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:02:
[...]

Het is maar net welke vobis zaak je in de buurt hebt, ik heb er 1 in de buurt waar mensen echt verstand ervan hebben en goede service leveren. En voor die 10% minder ga ik echt niet bij een mallote webwinkel bestellen waar je dagen en soms weken moet wachten als er iets niet goed is. Bovendien betaal je ook kosten om te verzenden, en dan is het prijsverschil/gemak echt niet de moeite voor mij.
Tsja, denk dat het eraan ligt wat je wil halen. Ik nam DFI als voorbeeld, maar snel geheugen zoals OCZ, Gskill of Crucial ben ik nog nergens tegengekomen behalve bij webshops. Laat staan goede waterkoeling.
Net zoals de ene Vobis de andere niet is ;) , heb je dat natuurlijk ook met webshops. Zitten genoeg slechte tussen, maar ook een paar hele goede. En dan heb je altijd nog de shopsurvey vol met ervaringen van andere kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikeya schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:46:
Ik heb bijna 2 maanden geleden een nieuw systeem gebouwd met een eVGA Geforce 7900gtx.
Sinds het assembleren heb ik tot op vandaag nog niet kunnen gamen met mijn nieuwe systeem.
Ik had ook de bekende problemen van die serie, artifacts, tearing en nog het meest belangrijke; hard-locks van het systeem. Dit gebeurde zowel bij het spelen van Half Life 2( [HL2] Hangt het systeem bij eerste level ) als bij het draaien van 3dmark06.

Op het forum van eVGA een hoop berichten over problemen en hun manier van RMAs afhandelen.
http://www.evga.com/commu.../topic.asp?TOPIC_ID=17364

Iig, naar aanleiding van het lezen van dat betreffende forum en het controleren van mijn produktnummer met de nummers in dat topic, besloot ik mijn kaart te RMAen via Salland Automatisering. Daar komt de boel immers vandaan.
Dat is inmiddels bijna een maand terug en toen ik vandaag verdere informatie vroeg deelde de medewerker mee dat er nog geen problemen geconstateerd waren :-S.
Dat vind ik enigzins vreemd aangezien mijn systeem verder stabiel is, stabiele voltlijnen en een genoeg watt over. Dus we zullen kijken of ik binnen enkele dagen eindelijk een verlossend emailtje krijg. Maar ik vrees toch het ergste voor mijn 500 euro investering ! :-0
8)7

Als je naar EVGA gebeld had, had het je verzekerd 12 euro verzendkosten gekost (Duitsland) en had je met 6/7 dagen een nieuwe kaart ;) (ervaringsdeskundige :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, je kunt hem altijd nog even terugvragen van Salland, en hem opsturen. Natuurlijk zonde van die twee maanden wachten, maar beter dan niets.. :)

Volgens mij zijn ze er bij Salland nu gewoon demo's mee aan het geven in de shop enzo, en in de pauze op aan 't gamen :+

Maarja, laat ze eens 3dmark06 draaien, of HL2E2, vraag het ze gewoon zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17

mikeya

HL2 had de betreffende technicus geen ervaring mee. Dus zodoende ga ik er vanuit dat die daar ook niet op de plank ligt. Ik vroeg of ze met 3dmark06 wilde gaan testen en ze zouden een poging gaan doen. Als er maandag nog geen progressie is zal ik zeker mijn kaart terug vragen. Maar naast twee maanden ben ik dan ook 30 euro kwijt(testkosten :S).
Als je naar EVGA gebeld had, had het je verzekerd 12 euro verzendkosten gekost (Duitsland) en had je met 6/7 dagen een nieuwe kaart ;) (ervaringsdeskundige :+ )
Precies het antwoord dat ik van de Amerikaanse EVGA kreeg.
Mijn vraag is, moet ik dan dat duitse nummer op die website bellen? Mijn Duits is niet zo sterk, maar ik neem aan dat het met Engels moet lukken dan :-).

Ik heb er op het moment van RMAen ook sterk aangedacht om direct met EVGA te handelen. Maarja, ik ging toch uit van een degelijke service van de winkel en had eigenlijk verwacht dat die de kaart direct naar EVGA zouden doorsturen.
Tegen de tijd dat ik nu zit te gamen kan ik mijn kaart wel weer vervangen door iets nieuws. Gelukkig biedt EVGA een step-up :-P.

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mja, ze hebben niets getest, dus vraag van die 'testkosten' €23,50 (ofzo :? ) terug, en laat ze die kaart aangetekend opsturen.

Een shopsurvey invullen op te FP moet je trouwens niet vergeten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:46:

[afbeelding]

KLIK OP SCREEN
Omdat je een G71-core hebt, en geen G70-core.

Ik heb trouwens met de mijne (ook G71) het voltage aangepast naar 1.2V. In RivaTuner zie ik nu dat de voltage-identifier inderdaad verandert (voorheen niet), maar qua overklok maakt het helemaal niks uit. Het voltage zal dus ook wel beperkt worden door een weerstandje ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikeya schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:42:
HL2 had de betreffende technicus geen ervaring mee. Dus zodoende ga ik er vanuit dat die daar ook niet op de plank ligt. Ik vroeg of ze met 3dmark06 wilde gaan testen en ze zouden een poging gaan doen. Als er maandag nog geen progressie is zal ik zeker mijn kaart terug vragen. Maar naast twee maanden ben ik dan ook 30 euro kwijt(testkosten :S).

[...]

Precies het antwoord dat ik van de Amerikaanse EVGA kreeg.
Mijn vraag is, moet ik dan dat duitse nummer op die website bellen? Mijn Duits is niet zo sterk, maar ik neem aan dat het met Engels moet lukken dan :-).

Ik heb er op het moment van RMAen ook sterk aangedacht om direct met EVGA te handelen. Maarja, ik ging toch uit van een degelijke service van de winkel en had eigenlijk verwacht dat die de kaart direct naar EVGA zouden doorsturen.
Tegen de tijd dat ik nu zit te gamen kan ik mijn kaart wel weer vervangen door iets nieuws. Gelukkig biedt EVGA een step-up :-P.
Ze beginnen bij EVGA met "Guten morgen". Dan zeg je gewoon: "Good morning, English please?" en dan kun je lekker Engels met elkaar babbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmorgen

Wegens een defect aan mijn FX5700LE wil ik nu een nieuwe videokaart. Het zal om een AGP moeten gaan en mijn keuze wil dan ook op de 7600GS. Nu heb ik de keuze tussen 3 varianten: de Club3D, de Asus en de MSI. Ik heb uiteindelijk besloten dat de Club3D afvalt en de Asus en de MSI blijven dus nog over. Ik heb overal gezocht naar benchmarks tussen deze 2 maar deze heb ik niet kunnen vinden. Ik verwacht niet dat er erg veel verschil tussen de kaarten zit, en qua prijs zitten ze ook op dezelfde prijs. Ook search op dit forum hielp niet, noch hielp google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boolis
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De Asus heeft een memory clock van slechts 500MHz (i.p.v. 800), dus die zou ik dus niet nemen. Zie http://www.asus.com/produ...model=1253&l1=2&l2=7&l3=0 Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Lijkt me sterk dat die 300MHz(!) lager ligt, evenals het feit dat de MSI een mem van 1,6(!)GHz zou hebben. Hij zal eerder hoger liggen (500*2=1000) Op die link van jou zie ik trouwens ook nergens snelheden van geheugen/core staan..

Qua benchmarks zal het weinig verschillen, maar als de Asus een snellere memclock heeft zal die iets sneller zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 14-08-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Schijnt dat ik absoluut niet de enige ben met problemen rond mijn RMA afhandeling van m'n XFX kaart. De webshop waar ik de kaart vandaan heb, hun tussenleverancier en XFX gaan deze week rond de tafel zitten om één en ander kort te sluiten.
De tussenleverancier heeft nog meer gevallen van RMA's die ten onrechte door XFX afgewezen worden en zal waarschijnlijk stappen tegen XFX ondernemen. Lekker bedrijf dat XFX :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boolis
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zie toch echt als ik op de link klik onder specification staan: "Memory Clock 500MHzHz(250MHz DDR)" Lijkt me wel degelijk 300 MHz lager dus en geen DDRII, maar DDR geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zat verkeerd te kijken inderdaad.. Maar je hebt gelijk. Gek genoeg is de MSI stukken sneller.. Zeker de #1 keuze lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Is een GeForce 7600GT de bottleneck voor een Intel Core 2 Duo E6600?
M.a.w. kan ik beter een 7900GT kopen?

edit:
Wanneer is de G80 verkrijgbaar?

[ Voor 53% gewijzigd door Conroe op 15-08-2006 14:24 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.