Erg bedankt voor de info, hiermee ga ik aan de slag. Ik kom er nu eigenlijk pas achter dat dit helemaal het verkeerde topic isTheZeroorez schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:34:
Goed,
Voor échte benchmarks, in DOC enzo, gebruiken ze een tal aan installs.. Als je dan een oude gebruikt, raad ik je Crapcleaner aan, om de boel op te schonen. Regtweaks? Ach, gewoon wat prefetches uitzetten enzo. Google anders even op 'Windows XP registry tweaks' ofzo, en je zult een boel vinden. Welke services uit moeten? Alles wat je niet gebruikt.
Aangezien je er dus niet zoveel vanaf weet raad ik je ook niet aan zomaar services uit te zetten, en dingen in je register aan te passen. Deze (met name de laatste) kunnen fataal zijn voor je Windows, en dan móet je het wel opnieuw installeren.
Je hebt vrij snel geheugen zie ik, aangezien het niet verder wil, en je CPU wel.. Zou ik een divider gebruiken. Je geheugen zal een stuk lager lopen, maar dat moet dmv een andere multiplier bij je processor en een hogere HTT wel weer gelijk te trekken zijn. Áls het lager loopt, kun je met je timings gaan spelen.
Hoe dit werk? Als overklokken, maar dan gewoon omlaag schroeven. Ook hier zouden extra volts kunnen helpen.
Maargoed, hierbij wil ik het laten. Als je meer wilt weten haal je alles maar even door Google heen. Ik stel voor dat we weer over het OC'en van G70 gaan praten..
Volgens mij moet je 10k ook kunnen halen met een GT @ 600/850-ish
Tenminste als ik naar de 500 punten kijk die ik nog moet, en mijn settings ^_^
Dat zou nog op lucht kunnen, als je 1,3 of 1,4 volt gebruikt.
Dat heb ik ook met die zaagtand schaduwen die je ziet in 3dmark05/06TheZeroorez schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:09:
Er zijn er zoveel, dus gewoon: Dingen die jou zeggen 'WIJ HOREN ER NIET ZO UIT TE ZIEN!!!'
Vooral bij nature & canyon, dan zie je die schaduwen zo flikkeren. Ik d8 eerst dat zijn arties, maar later bleek ie dat ook te doen bij 450mhz(=onder stock speed)...
Raar, mijn GT @580/800 scoort lager dan dat in 3dmark05(ietsje), maar hoger in 06Zellark schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 18:20:
3DMark05: 9705 [Screen]
3DMark06: 5157
Dit is met GPU @ 577 / 784 en CPU @ 2,8 GHz
Geen 10K dus

Misschien het verschil in CPU
[ Voor 18% gewijzigd door Rey Nemaattori op 24-10-2006 10:18 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Als je meer dan ~~~560MHz aan core geeft , moet je echt gaan modden. 1.2V is te weinig.
Daar heb ik geen zin in, en helemaal niet voor een 3d benchmarkje
Een 7900GT @558/784 is ongeveer evensnel als een 600/850
Daar heb ik geen zin in, en helemaal niet voor een 3d benchmarkje
Klopt. In Wolfenstein: Enemy Territory heb ik ook weleens last van knipperende schaduwen. Schaduwen doen wel vaker raar idd. In Trackmania Nations worden ze op de 'high' setting héél lelijk..Rey Nemaattori schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:15:
[...]
Dat heb ik ook met die zaagtand schaduwen die je ziet in 3dmark05/06
Vooral bij nature & canyon, dan zie je die schaduwen zo flikkeren. Ik d8 eerst dat zijn arties, maar later bleek ie dat ook te doen bij 450mhz(=onder stock speed)...
Maargoed, dat zal wel met de drivers, de G70 zelf, of de games te maken hebben..
Nee, alleen als het dan niet meer werkt. Als jij 580MHz doet op 1.2V > lekker zo houden.. (of kijken of 'ie hoger wil met meer volts..Kakulukia schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:39:
Als je meer dan ~~~560MHz aan core geeft , moet je echt gaan modden. 1.2V is te weinig.
[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 24-10-2006 14:26 ]
verkeerde topic...
[ Voor 96% gewijzigd door --JvL-- op 25-10-2006 13:39 ]
Don't dream your life, live your dream.
(dit moet in andere topic)
Je moet het allemaal in nvidia contol panel instellen. Als je googled vind je hier veel over.
Je moet het allemaal in nvidia contol panel instellen. Als je googled vind je hier veel over.
Mijn core loopt al op 560 stockKakulukia schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:39:
Daar heb ik geen zin in, en helemaal niet voor een 3d benchmarkje![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Rey Nemaattori op 25-10-2006 15:10 ]
Waarom kan ik geen HDR tests doen op mijn E6600/7900GTO?Reg-Edit schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:45:
Oke mijn score's
3D Mark 2005 :13119 Punten
3D Mark 2006 : 7453 Punten
Asus P5W DH Deluxe
Intel Conroe E6600 @ 3400Mhz
Team Extreem DDR2 PC6400 1:1 @ 378 3-3-3-8
MSI GeForce 7900GTO @ 800/1640Mhz [gpu & mem voltmods met GTO bios]
En 3D mark kenners ... is het wat of moet/kan het veeel beter ?!?
2005:
[afbeelding]
2006:
[afbeelding]
Overgens een vraag, heb iemand hier een idee waarom mijn beeld wat krom trekt zodra ik ook maar iets omhoog klok?
Komt dit mischien door mijn wat exclusievere reso/freq die ik draai? 1600x1200@75Hz
[ Voor 21% gewijzigd door blup op 25-10-2006 21:45 ]
Na minstens een uur zoeken vraag ik het toch maar hier..
Ik heb de EN7900GT (met blauwe PCB).
Kan je deze nu wel of niet voltmodden?? Ik vind alleen die groene pcb voltmods..
Waarom heeft Asus eigenlijk een nieuw PCB?
Mijn kaart is niet te stoppen met oc-en, maar heeft nu toch echt een beetje extra nodig
(als dit verkeerd is gepost: sorry
)
Kan je deze nu wel of niet voltmodden?? Ik vind alleen die groene pcb voltmods..
Mijn kaart is niet te stoppen met oc-en, maar heeft nu toch echt een beetje extra nodig
(als dit verkeerd is gepost: sorry

Deze bedoel je toch ?Pinjataaa schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:45:
Na minstens een uur zoeken vraag ik het toch maar hier..
(als dit verkeerd is gepost: sorry)
Voorkant
Achterkant
[ Voor 39% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-10-2006 23:05 ]
Nee, dat is de TOP versie van Asus.. ik weet niet of deze identiek zijn?
Ik heb zojuist een plaatje gevonden, pagina 30 van Google

Maar geen achterkant...
Edit:
Flauw, net stond er nog wat anders
Maar dat is em dus wel
ff vergelijken met de groene! Dankjewel man

Maar geen achterkant...
Edit:
Maar dat is em dus wel
[ Voor 20% gewijzigd door Pinjataaa op 25-10-2006 22:55 ]
Je kan hem gewoon vmodden lijkt me , zelfde layout en zelfde nummertjes van de resisortjes waar het om gaatPinjataaa schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:54:
[afbeelding]
Maar geen achterkant...
Zie tevens hier.
[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-10-2006 22:55 ]
Super! Heel erg bedankt!
Dan ga ik morgen maar eens aan de slag.
Dan ga ik morgen maar eens aan de slag.
Anoniem: 194550
ik ben ook maar ff aan de slag geweest met men 7900gto
ik vind het zo vreemd, er zitten gewoon mensen tussen die krijgen de core niet verder dan 670 of 710..
ik heb hem gewoon zonder mods op 750/860 lopen met stock koeler.
ben zeer tevreden over die koeler, hij blijft idle 41 graden, en stressed zon 55-60 graden.
ik vind het zo vreemd, er zitten gewoon mensen tussen die krijgen de core niet verder dan 670 of 710..
ben zeer tevreden over die koeler, hij blijft idle 41 graden, en stressed zon 55-60 graden.
Anoniem: 8514
Hier ook 1 met 670Mhz max stabiel. Is gewoon een kuttige core volgens mij.....Anoniem: 194550 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:34:
ik vind het zo vreemd, er zitten gewoon mensen tussen die krijgen de core niet verder dan 670 of 710..![]()
Het geheugen doet wel gewoon keurig 820Mhz onder artifacts...
Zou het ook niet aan je voeding kunnen liggen?? Deze kaart vraagt ENORM veel Ampere van je voeding! Bijna alle voedingen hebben al standaard te weinig Ampere. ... Dus bij overclocken lukt het de een wel en de ander niet om een stabiel lijntje te leggen .... denk ik.Anoniem: 8514 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:55:
[...]
Hier ook 1 met 670Mhz max stabiel. Is gewoon een kuttige core volgens mij.....
Het geheugen doet wel gewoon keurig 820Mhz onder artifacts...
mijn voeding levert gewoon 28A op de 12 volt lijn
dat is min of meer standaart, sli voedingen gaan daar zelfs boven
Hoeveel Watt is die voeding?Anoniem: 194550 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:49:
mijn voeding levert gewoon 28A op de 12 volt lijn
Gewoon benieuwd hoor, want mijn 500W voeding heeft 19,5A als piekstroom(!) en 500W leek me al zo veel...)
Raar dat je ram niet gecooled word trouwens?Pinjataaa schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:54:
[afbeelding]
Maar geen achterkant...
Edit:
Maar dat is em dus wel
het gaat om een tagan 480 u-01Zellark schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:04:
[...]
Hoeveel Watt is die voeding?
Gewoon benieuwd hoor, want mijn 500W voeding heeft 19,5A als piekstroom(!) en 500W leek me al zo veel...)
dat is 480, met een piek van 580 (1 min lang)
piek is 30 A 1 minuut lang op de 12 volt lijn
Is eigenlijk nooit bij de standaard kaartjes, al helemaal niet bij Asus..Rey Nemaattori schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:38:
[...]
Raar dat je ram niet gecooled word trouwens?
Welk programma gebruik jij? Ik gebruik AtiTool en kom niet verder dan 710/1780. Maar ik heb het idee dat AtiTool veel te snel aangeeft dat ie op zn max zit. AtiTool geeft artifacts terwijl ik in games nergens last van heb enzo.Anoniem: 194550 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:34:
ik vind het zo vreemd, er zitten gewoon mensen tussen die krijgen de core niet verder dan 670 of 710..![]()
ik gebruik rivatuner...
hoe clock je over in ati tool.. ik kom niet bij de frequenties
dat van die artifacts klopt, raar
hoe clock je over in ati tool.. ik kom niet bij de frequenties
dat van die artifacts klopt, raar

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 194550 op 27-10-2006 21:09 ]
Je kunt gewoon met de schuifjes spelen, spreekt voor zich. Wat lukt er niet dan?
die schuifjes lijken wel inactief bij mij, hij kan geen ati hardware ofzo vindenRoD schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:04:
Je kunt gewoon met de schuifjes spelen, spreekt voor zich. Wat lukt er niet dan?
Heb je wel de goeie versie? Niet alle versies werken goed met Nvidia kaarten. Ik heb versie 0.25 Beta 10, en die werkt prima.
Vaag trouwens. Ik probeerde net nog wat extra mhz'jes uit mn videokaart te persen. Goed, AtiTool gaf wat artifacts aan, maar 3Dmark en games hadden nergens last van. Maar nu is mijn 3Dmark score met die extra paar mhz'jes gehalveerd
Weet iemand hoe dit kan? Als ik de vorige OC waarden terug zet krijg ik weer de gewone score.
Ik snap dat als je een te hoge OC waarde hebt, dat ie dan instabiel wordt en dus niet meer presteert, maar dit scheelt echt maar een paar mhz..
Vaag trouwens. Ik probeerde net nog wat extra mhz'jes uit mn videokaart te persen. Goed, AtiTool gaf wat artifacts aan, maar 3Dmark en games hadden nergens last van. Maar nu is mijn 3Dmark score met die extra paar mhz'jes gehalveerd

Ik snap dat als je een te hoge OC waarde hebt, dat ie dan instabiel wordt en dus niet meer presteert, maar dit scheelt echt maar een paar mhz..
[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 27-10-2006 22:15 ]
aha, ati tool werkt nu bij mij, welke setting for detect artifact is de beste keus?
detect artifact fast (lower oc) of detect artifact slow (higher oc)?
detect artifact fast (lower oc) of detect artifact slow (higher oc)?
Slow is 'zwaarder'.
@onder: Een zwaardere test is betrouwbaarder, dat spreekt toch voor zich?
@onder: Een zwaardere test is betrouwbaarder, dat spreekt toch voor zich?
[ Voor 66% gewijzigd door TheZeroorez op 27-10-2006 23:00 ]
Anoniem: 162692
Ik heb een vraagje , als ik mijn kaart nu overclock met
bv. Nvtweak of Rivatuner of ATItool.
En de kaart gaat opeens niet meer.
Kan de fabrikant dit dan zien dat de kaart overclocked was?
bv. Nvtweak of Rivatuner of ATItool.
En de kaart gaat opeens niet meer.
Kan de fabrikant dit dan zien dat de kaart overclocked was?
Als de kaart nog overgeklokt staat, ja. Anders weet ik het niet of ze kunnen zien of de kaart ooit overgeklokt is geweest, maar als het ding crashed en niet meer werkt, terwijl de clocks nog zo hoog staan, dan kunnen ze dat wel zien ja.
Nee. Programma's als Rivatuner, ATiTools, en CoolBits clocken on-the-fly over, dus pas als je Windows start worden de instellingen geladen. Als je dus Windows opnieuw installeert, of even Ubuntu aanzwengelt, is je OC weg.RoD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:02:
Als de kaart nog overgeklokt staat, ja.
Ach, ze zullen heus wel hun tests en ervaring hebben daarmee hoor..Anders weet ik het niet of ze kunnen zien of de kaart ooit overgeklokt is geweest, maar als het ding crashed en niet meer werkt, terwijl de clocks nog zo hoog staan, dan kunnen ze dat wel zien ja.
Maargoed, het is natuurlijk nooit slim om je kaart zo over te klokken dat 'ie kaduuk gaat. Hem dan RMA'en moet je zef weten..
Hmm, dat wist ik niet, ik dacht dat het anders werkte. Maargoed, weer wat geleerd danTheZeroorez schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:04:
[...]
Nee. Programma's als Rivatuner, ATiTools, en CoolBits clocken on-the-fly over, dus pas als je Windows start worden de instellingen geladen. Als je dus Windows opnieuw installeert, of even Ubuntu aanzwengelt, is je OC weg.
Anoniem: 162692
Dus , kijk ik weet dat mijn maximum oc van mijn kaart ongeveer rond 580/730 ligt. (7950GX2)RoD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:05:
[...]
Hmm, dat wist ik niet, ik dacht dat het anders werkte. Maargoed, weer wat geleerd dan
Dus is het veilig om mijn kaart dan 575/725 te laten draaien of 570/720 ?
Of blijf ik er beter van ?
Ik bedoel de maximum stabiele OC met ATItool voor een 30 tal minuten , langer heb ik nog niet getest.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 29-10-2006 00:18 ]
Ik ben er zelf zon 5mhz onder gaan zitten. Mocht ik nog wat vreemds opmerken zoals zwarte schermen, artifactjes of andere vervelende dingen, dan gaat ie nog een stukje terug. Of dat nou de goede manier is weet ik niet, maar ik heb het altijd zo gedaan, nog geen problemen ondervonden
Een 550Watt CWT (Antec) lijkt me voldoende....maurits82 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:27:
[...]
Zou het ook niet aan je voeding kunnen liggen?? Deze kaart vraagt ENORM veel Ampere van je voeding! Bijna alle voedingen hebben al standaard te weinig Ampere. ... Dus bij overclocken lukt het de een wel en de ander niet om een stabiel lijntje te leggen .... denk ik.
Anoniem: 136640
Zit een beetje te twijfelen hier..
Ik wil eigenlijk een nieuwe kaart kopen of 2e hands maakt me niet zo veel uit. Maar ik wil daarbij wel een beetje voorbereid zijn op de toekomst. Een van de games die ik ZEKER wil gaan spelen is UT2007.
Nu twijfel ik of ik beter kan wachten op de 8 serie omdat die DX10 hebben en UT2007 naar mijn wetens daar op gaat werken. Of nu een mooie kaart uit de 7 serie kopen. Heb op het moment de 7600GT een beetje in het oog.
Ik ben zeker wel bereid te unlocken/overclocken. mijn budget ligt tussen de 200 en 250 euro. Ik heb verder een Pentium 4 640 3,2 ghz en een Abit AW8 met 1 pci-e slot en 1gb aan DDR2. verder een 36gb raptor en een 160gb ide en een 18gb 10.000 rpm SCSI schijf. Voor de videokaart heb ik al een VF700Cu van zalman. Die ga ik dan namelijk van mijn oude Radeon X600 pro afhalen.
De rede dat ik terug naar nVidia wil is omdat linux daar beter support voor heeft en het voelt weer een beetje thuis
Wat ik me momenteel af vraag is of er nog/al weer van die uitblinkertjes zijn. Van die kaarten niet al te duur, makkelijk te overclocken eventueel een grote kans op unlocken.. Is er bij iemand wat bekend? Kan iemand mij een goed advies geven?
Ik wil eigenlijk een nieuwe kaart kopen of 2e hands maakt me niet zo veel uit. Maar ik wil daarbij wel een beetje voorbereid zijn op de toekomst. Een van de games die ik ZEKER wil gaan spelen is UT2007.
Nu twijfel ik of ik beter kan wachten op de 8 serie omdat die DX10 hebben en UT2007 naar mijn wetens daar op gaat werken. Of nu een mooie kaart uit de 7 serie kopen. Heb op het moment de 7600GT een beetje in het oog.
Ik ben zeker wel bereid te unlocken/overclocken. mijn budget ligt tussen de 200 en 250 euro. Ik heb verder een Pentium 4 640 3,2 ghz en een Abit AW8 met 1 pci-e slot en 1gb aan DDR2. verder een 36gb raptor en een 160gb ide en een 18gb 10.000 rpm SCSI schijf. Voor de videokaart heb ik al een VF700Cu van zalman. Die ga ik dan namelijk van mijn oude Radeon X600 pro afhalen.
De rede dat ik terug naar nVidia wil is omdat linux daar beter support voor heeft en het voelt weer een beetje thuis
Wat ik me momenteel af vraag is of er nog/al weer van die uitblinkertjes zijn. Van die kaarten niet al te duur, makkelijk te overclocken eventueel een grote kans op unlocken.. Is er bij iemand wat bekend? Kan iemand mij een goed advies geven?
Anoniem: 97321
Hmm, als je zo'n 250 euro wilt uitgeven, kun je toch ook een 7900GT kopen. Die van mij loopt ook zonder problemen op 559 MHz (standaard 470MHz) en t geheugen gaat nog verder (van 685 naar 822 MHz).
Denk dat je met 250 euro iig niet daarkomt met een 8series kaart
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 97321 op 30-10-2006 13:35 ]
Ik heb gelezen dat de 7900 kaarten nogal problemen leveren. Ze gaan na een tijdje artifacts geven. En aangezien ik hem stock toch niet snel genoeg vind wil ik toch aan het OC'en gaan. Ik heb dus weinig trek in na een half jaar een kapotte kaart.Anoniem: 97321 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:34:
Hmm, als je zo'n 250 euro wilt uitgeven, kun je toch ook een 7900GT kopen. Die van mij loopt ook zonder problemen op 559 MHz (standaard 470MHz) en t geheugen gaat nog verder (van 685 naar 822 MHz).
Over de 8 serie. Deze word geinstroduceerd met idd 2 dure kaarten. De 8800GTX en de 8800GTS. ik vermoed dat er net als bij alle andere kaarten ook na een aantal weken wel een goedkopere lichtere versie te krijgen is.
Ik vraag me alleem af of het echt nodig is. Kan ik UT2007 ook goed draaien met een van de huidige kaarten of moet ik daar echt zeker een dx10 kaart voor hebben?
Zijn onderhand opgelost.Anoniem: 136640 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:16:
[...]
Ik heb gelezen dat de 7900 kaarten nogal problemen leveren. Ze gaan na een tijdje artifacts geven.
Ach.. je zult moeten kiezen.. een stabiele, snelle, goedkope kaart bestaat nu eenmaal niet..En aangezien ik hem stock toch niet snel genoeg vind wil ik toch aan het OC'en gaan. Ik heb dus weinig trek in na een half jaar een kapotte kaart.
Dat kan prima draaien hop een D3D9 kaart.Ik vraag me alleem af of het echt nodig is. Kan ik UT2007 ook goed draaien met een van de huidige kaarten of moet ik daar echt zeker een dx10 kaart voor hebben?
Anoniem: 60095
mijn 7900gt geeft iig veel problemen, kan geen 3dmark06 (lock up) draaien geen fear (artifacts)spelen, en nog veel meer games geven problemen.
dus ik zou daar niet voor gaan, misschien zijn de nieuwere versies beter maar ik heb hem ook pas 4 maanden..
dus ik zou daar niet voor gaan, misschien zijn de nieuwere versies beter maar ik heb hem ook pas 4 maanden..
Wat dacht je van wachten tot de 8800GTX uit is en de 7900GT sterk in prijs daalt en DAN voor de 7900GT te kiezen.Anoniem: 136640 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:54:
Zit een beetje te twijfelen hier..
.....
Weet iemand hier iets over de artifacts in Atitool dat hier een bug in zit ofzo.
Ik heb standaard al artifacts ookal clock ik niet over. Met games en 3dmark(06) heb ik geen verkeerde beelden. En kan ik op 3Dmark vertrouwen als artifact "scanner"
Ik denk inderdaad dat het een foutje is. Als jij helemaal_niets ziet, zal het echt geen artifact zijn..
Ook erg slim om geen RMA te doen dan..Anoniem: 60095 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:50:
mijn 7900gt geeft iig veel problemen, kan geen 3dmark06 (lock up) draaien geen fear (artifacts)spelen, en nog veel meer games geven problemen.

Ja, idd
Zijn erg veel verhalen over deze problemen te vinden op internet, maar ik heb er voor alsnog geen last van gehad (na 2 maanden), en heb hem net enigszins overclockt (paar dagen terug), en heb nog steeds geen problemen. Ik ben er zeer goed over te spreken.
Als ik mijn 7900GT overclock krijg ik al zeer snel artifacts in atitools, dus ik wou het even zeker weten 
Ik kan mijn kaart tot 605Mhz GPU 829Mhz Mem zonder voltmods zonder artifacts in 3Dmark.
Wel netjes vind ik zelf
Als ik hem voltmod dan kan ik verder zonder artifacts toch? of is dit niet hoe het werkt?
Ik kan mijn kaart tot 605Mhz GPU 829Mhz Mem zonder voltmods zonder artifacts in 3Dmark.
Wel netjes vind ik zelf
Als ik hem voltmod dan kan ik verder zonder artifacts toch? of is dit niet hoe het werkt?
Anoniem: 60095
ik had al van de nieuwe levering, en waar ik hem gekocht heb ben ik hem zeker 2 maanden kwijt. dus ook geen zin in.TheZeroorez schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:40:
Ik denk inderdaad dat het een foutje is. Als jij helemaal_niets ziet, zal het echt geen artifact zijn..
[...]
Ook erg slim om geen RMA te doen dan..
hallo,
ik heb mijn 7900gt 1,4 voltmod gegeven doormiddel van bison electro maar het werkt niet.
Moet je de silverlijm 12 uur laten drogen voordat hij optimaal contact maakt?
kan iemand mij vertellen hoe hij de voltmod heeft aan gepakt?
ik heb mijn 7900gt 1,4 voltmod gegeven doormiddel van bison electro maar het werkt niet.
Moet je de silverlijm 12 uur laten drogen voordat hij optimaal contact maakt?
kan iemand mij vertellen hoe hij de voltmod heeft aan gepakt?
Beste bang for the buck is momenteel de 7900GTO zoals hier. Kaart valt in je budget en is behoorlijk snel, zie deze en deze reviews.Anoniem: 136640 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:54:
mijn budget ligt tussen de 200 en 250 euro. I
<knip>
In de text van die hardware.info review staat dat de GTO net als de GTX 25 pixelpipes heeft 
DIe liggen cker nog te maffen ofzo

DIe liggen cker nog te maffen ofzo
Super!MaTr1x schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:08:
[...]
Beste bang for the buck is momenteel de 7900GTO zoals hier. Kaart valt in je budget en is behoorlijk snel, zie deze en deze reviews.
(crosspost)
Ik heb veel overlock problemen met eigelijk alles. Core2Duo E6600 is al unstable op 2.7GHz, videokaart(7900GTO) flipt 'm als ik al 1MHz omhoog ga (beeld trekt krom, reso is vaag klein). Nou lijkt mij dit de voeding, af en toe komen er ook rare kreun geluiden eruit alsof hij 't letterlijk zwaar heeft.. Iemand ervaring mee?
Overgens is stock 3dmark en andere stress programmas helemaal stable..
Ik heb veel overlock problemen met eigelijk alles. Core2Duo E6600 is al unstable op 2.7GHz, videokaart(7900GTO) flipt 'm als ik al 1MHz omhoog ga (beeld trekt krom, reso is vaag klein). Nou lijkt mij dit de voeding, af en toe komen er ook rare kreun geluiden eruit alsof hij 't letterlijk zwaar heeft.. Iemand ervaring mee?
[ Voor 22% gewijzigd door blup op 01-11-2006 20:41 ]
Wat voor een voeding heb je?blup schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:27:
(crosspost)
ik heb een vraagje,
ik heb mijn 7900gt overklokt naar 625/850 (voltmod) met atitool. Ik heb atitool zo ingesteld dat als er een 3d applicatie wordt opgestart dat dit profiel word geladen. Mijn kaart gaat dus van standaard waarde naar 625/850.
nu vroeg ik me af of niet niet heel erg slecht is voor de kaart. Is het misschien verstandiger om de kaar 600/800 stnd. te laten lopen?
bvd
ik heb mijn 7900gt overklokt naar 625/850 (voltmod) met atitool. Ik heb atitool zo ingesteld dat als er een 3d applicatie wordt opgestart dat dit profiel word geladen. Mijn kaart gaat dus van standaard waarde naar 625/850.
nu vroeg ik me af of niet niet heel erg slecht is voor de kaart. Is het misschien verstandiger om de kaar 600/800 stnd. te laten lopen?
bvd
Heb je je voltages wel eens uitgelezen op volle belasting?blup schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:48:
[...]
Thermaltake PurePower 450watt..
E6600
7900GTO
3 HDD"s..
Krap aan nu ik 't zo bekijk..
Ik had die vraag ookaeroxtaxi schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:50:
ik heb een vraagje,
bvd
Of gebruikt de kaart dan minder voltage en dat het door de voltmod gewoon meer KAN nemen.
btw..Heb je de blauwe 7900GT?
Mijn asus 7900GT kan weer ietsje hoger
Ik heb een Zalman VF-900 Cu gekocht
Ik kom met AtiTool op 600/800 uit
I see red pixels.
weet ik niet, ik heb de xfx 7900gt extreme (een van de eerste die uit kwam)Pinjataaa schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:02:
[...]
Ik had die vraag ookZelf denk ik dan dat hij een overvoltage ofzo krijgt?
Of gebruikt de kaart dan minder voltage en dat het door de voltmod gewoon meer KAN nemen.
btw..Heb je de blauwe 7900GT?
Kweet niet of het iemand interesseerd, maar ik mijn vmod is dus geslaagd 
heb er nu 1.4V op staan en mijn 7900GT loopt nu op 650/850
http://service.futuremark...ype=14&XLID=0&UID=6815439
Edit, vmod naar 1.5v en met coolbits heb ik die auto detect uitgevoerd en nu draait ie op 700/800
ff 3dmark draaien!
Edit2, http://service.futuremark...ype=14&XLID=0&UID=6816092
heb er nu 1.4V op staan en mijn 7900GT loopt nu op 650/850
http://service.futuremark...ype=14&XLID=0&UID=6815439
Edit, vmod naar 1.5v en met coolbits heb ik die auto detect uitgevoerd en nu draait ie op 700/800
ff 3dmark draaien!
Edit2, http://service.futuremark...ype=14&XLID=0&UID=6816092
[ Voor 32% gewijzigd door Pinjataaa op 06-11-2006 09:37 ]
Kan iemand me hiermee helpen.
Ik heb een XFX 7600GT AGP.
Nu ben ik de kaart aan het uitproberen kwa overklokken.
Nu doet dat ding steeds het volgende:
Ik klok de kaart van 560(core) naar 580(core) en van 700/1400(mem) naar 750/1500(mem).
Alles goed en wel, ik start 3Dmark05. ik ga de benchmark draaien.
En zodra de benchmark start wordt de core automatisch terug geclocked op 560!
Ik heb het meet coolbits geprobeerd en ik heb het met rivatuner geprobeerd.
Bij rivatuner heb ik zowel voor "standard 2D" en voor "performance 3D" de clock's aangepast.
"low-level" kon ik echter niet aanpassen. Ook force constant performance level kon ik niet aanpassen.
Het geheugen blijft echter wel op 750/1500Mhz draaien, de core alleen niet.
Het heeft volgens mij iets te maken met het low-level gebeuren.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd maar ik kan er nieks aan veranderen . . . .
Weet IEMAND raad??
Ik heb een XFX 7600GT AGP.
Nu ben ik de kaart aan het uitproberen kwa overklokken.
Nu doet dat ding steeds het volgende:
Ik klok de kaart van 560(core) naar 580(core) en van 700/1400(mem) naar 750/1500(mem).
Alles goed en wel, ik start 3Dmark05. ik ga de benchmark draaien.
En zodra de benchmark start wordt de core automatisch terug geclocked op 560!
Ik heb het meet coolbits geprobeerd en ik heb het met rivatuner geprobeerd.
Bij rivatuner heb ik zowel voor "standard 2D" en voor "performance 3D" de clock's aangepast.
"low-level" kon ik echter niet aanpassen. Ook force constant performance level kon ik niet aanpassen.
Het geheugen blijft echter wel op 750/1500Mhz draaien, de core alleen niet.
Het heeft volgens mij iets te maken met het low-level gebeuren.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd maar ik kan er nieks aan veranderen . . . .
Weet IEMAND raad??
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Anoniem: 145939
Ik heb ook een 7900GT van Asus en deze loopt op
Core 675 en de mem op 1600MHZ
Core is gemod op 1.4v
Ben eigenlijk op zoek naar nog een kaart voor een SLI setup
Ik haal hiermee : 3dmark06:6042
Met een
A8N32-SLI
x2 3800 @ 2.6
OCZ platinum @ 520mhz (2gig)
Antec neohe 550W
Core 675 en de mem op 1600MHZ
Core is gemod op 1.4v
Ben eigenlijk op zoek naar nog een kaart voor een SLI setup
Ik haal hiermee : 3dmark06:6042
Met een
A8N32-SLI
x2 3800 @ 2.6
OCZ platinum @ 520mhz (2gig)
Antec neohe 550W
@ Henri: Jouw kaart krijgt waarschijnlijk te weinig stroom/voltage. Of je hebt de PCI-e voedingskabel niet aangesloten?
@ Zeuz: Waarom al die koeling?
Mijn 7900GT @ 700/800 @1.5v wordt met een VF900 maar 40 graden stressed
@ Zeuz: Waarom al die koeling?
[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 06-11-2006 09:35 ]
Anoniem: 145939
@Pinjataa
Ik heb ook een zalman gehad, maar deze deed echt geen 40 graden stressed.
Die extra koeling is er voor om de ram-sinks tekoelen heb namelijk geen full-cover waterblock
Die extra koeling is er voor om de ram-sinks tekoelen heb namelijk geen full-cover waterblock
Ik heb mijn VF900 aangesloten op mijn videokaart zelf, hij draait dus niet 100% en hij komt echt niet hoger dan de 40.. Wel gek dus!Anoniem: 145939 schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:46:
@Pinjataa
Nee, die zal idd niet aangesloten zijn. Het is namelijk een AGP-kaart!Pinjataaa schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:34:
@ Henri: Jouw kaart krijgt waarschijnlijk te weinig stroom/voltage. Of je hebt de PCI-e voedingskabel niet aangesloten?
Ja, de molex zit in de videokaart.
Ik snap alleen niet hoe jij de verbinding ziet met te weinig stroom en het automatisch terug klokken.
Hij doet het verder prima.
Als de kaart te weinig stroom zou hebben, dan zouden de benchmarks ook tegenvallen lijkt me (of zelfs niet willen draaien). En de benchmarks zijn gewoon goed.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Misschien omdat de nvdia drivers de kaart terug klokken als er te weinig stroom op staat?henri8096 schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:02:
[...]
Nee, die zal idd niet aangesloten zijn. Het is namelijk een AGP-kaart!
Ja, de molex zit in de videokaart.
Ik snap alleen niet hoe jij de verbinding ziet met te weinig stroom en het automatisch terug klokken.
Hij doet het verder prima.
Als de kaart te weinig stroom zou hebben, dan zouden de benchmarks ook tegenvallen lijkt me (of zelfs niet willen draaien). En de benchmarks zijn gewoon goed.
Mja dit is dus niet het geval
Zoiets als dit:

Over de 6500 3Dmarks in 2006 met mijn 7900GT!
http://service.futuremark...ype=14&XLID=0&UID=6821690
Kan je nou wel zeggen. Maar ik zie het nietPinjataaa schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:44:
Over de 6500 3Dmarks in 2006 met mijn 7900GT!
Tubes....It's what make music music!
het staat er toch echt boven aan, eerste regel.
Nog een vraagje in zit er over te denken om deze 7800 GTX aan te schaffen ter vervanging van mijn X800GTO2 die overigens niet geunlocked is maar nog wel de mogelijkheid heeft. Denken jullie dat ik daar goed aan doe?
(de discussie nVidia of ATI wil ik hiermee niet opgang brengen ik heb niet echt een voorkeur)
Nog een vraagje in zit er over te denken om deze 7800 GTX aan te schaffen ter vervanging van mijn X800GTO2 die overigens niet geunlocked is maar nog wel de mogelijkheid heeft. Denken jullie dat ik daar goed aan doe?
(de discussie nVidia of ATI wil ik hiermee niet opgang brengen ik heb niet echt een voorkeur)
[ Voor 118% gewijzigd door zzz16 op 07-11-2006 14:16 ]
Als ik jou was, zou ik die X800GTO2 unlocken, en lekker doorsparen. Ik weet niet wat de rest van je systeem is, maar ik denk niet dat die 7800GTX het geld waard is t.o.v. van een X800GTO2. Als die nu te langzaam is kun je die nog wel unlocken. Als hij dan weer te langzaam is, kun je een nieuwe kopen, met iets meer geld, en iets later (=goedkopere kaarten) misschien wel een 7900GTO oid..
En dit plaatje dan?silitek schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:38:
[...]
Kan je nou wel zeggen. Maar ik zie het niet
http://img457.imageshack....995/scorepinjataaasm2.jpg
Ik heb hier nu een GeForce 7900gt van Asus, en mijn vorige (ook van Asus, en ook een 7900) was al na 2 weken kapot omdat die artifacts ging geven. Ik draai deze 2e kaart nu al zo'n 6 maanden, en deze maand heb ik er even een vf700 -Cu op gezet (me kaart werd me die stock cooler niet te warm ofzo, maar ik wilde graag extra stilte + extra koelte). Inmiddels heb ik de clocks van 450/1320 even opgeschroefd naar 500/1320 (niet zo spectaculair dus). De temp stressed is nu zo'n 40-43 graden, en idle zo'n 35 graden. Ik durf niets aan de mem clock te veranderen omdat ik bang ben dat dat mem dan kapot gaat (dat was het probleem met al die uitvallende kaarten). Hoe groot is de kans nou dat mijn kaart alsnog kapot gaat? En met een overclockje?
Die thermaltake voedingen zijn niet slecht hoor. Misschien heel knullig, maar overklokken met coolbits zet bij de eerste poging je monitor terug naar 60hz. Was dat misschien het probleem?blup schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:27:
videokaart(7900GTO) flipt 'm als ik al 1MHz omhoog ga (beeld trekt krom, reso is vaag klein). Nou lijkt mij dit de voeding.
Ik heb gisteren de koeler van mijn 7800 GS AGP verwijderd en er AS5 ipv de prut die er standaard op zit opgekwast. Gelukkig kwam ik er op tijd achter dat er best wel veel ruimte tussen het koelelement en de geheugen chips, dat heb ik opgelost door er extra koelpasta op te doen en het een paar uur te laten rusten.
Idle (bij mij is idle: cpu fan op laag, systeem fans uit) is hij nu 49 graden, dat scheelt nu een paar graden!
. Binnenkort even mijn CPU overclocken en daarna is mijn GPU aan de beurt, ik denk dat er wel leuke resultaten uit te halen zijn. Alleen jammer dat de zalman oid er niet op past.
.
Idle (bij mij is idle: cpu fan op laag, systeem fans uit) is hij nu 49 graden, dat scheelt nu een paar graden!
ik ben van een socket a overgestapt naar een socket 939. ik wou graag de gainward 7800gs+ op mijn socket a gebruiken maar zag dat de athlon xp 2600+@2,4ghz de bottleneck zou vormen. hij is relatief al duur maar als je dan nog niet alles eruit haalt dan is het dubbel zonde.
nu draait mijn 939 systeempje lekker met een x1800xt 256 (ja ik weet het ...hoe durf ik ati te roepen in een nvidia topic) ik had een a64 3000+ venice en kocht verleden maand een x2 4600+. een a64 3000+ over en ik wou mijn htpc upgraden. asus a8v rev. 2.0 agp gekocht want ik had nog een geforce a6200 agp over. ideaal voor hdtv.
maar toen ging het toch jeuken. socket 939+agp.....een 7800gs+ voor 325,-...waarom niet? en toen begon het oc avontuur....en niet alleen de vga moest t ontgelden...de cpu moest ook om t maximale uit de gainward bliss 7800gs+ te halen....
x2 4600+ overgezet op asus a8v+agp...overclocked stabiel op 2,940Ghz (245x12) ....2x1gb pc3200c2 op 210 mhz...HTT multi op 4x245......gainward 7800gs+ erin...
3Dmark2006
de stand tot dusver 584/1430
vga 5334
sm02 2199
sm03 2046
cpu 2200
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=611921
....to be continued.......
nu draait mijn 939 systeempje lekker met een x1800xt 256 (ja ik weet het ...hoe durf ik ati te roepen in een nvidia topic) ik had een a64 3000+ venice en kocht verleden maand een x2 4600+. een a64 3000+ over en ik wou mijn htpc upgraden. asus a8v rev. 2.0 agp gekocht want ik had nog een geforce a6200 agp over. ideaal voor hdtv.
maar toen ging het toch jeuken. socket 939+agp.....een 7800gs+ voor 325,-...waarom niet? en toen begon het oc avontuur....en niet alleen de vga moest t ontgelden...de cpu moest ook om t maximale uit de gainward bliss 7800gs+ te halen....
x2 4600+ overgezet op asus a8v+agp...overclocked stabiel op 2,940Ghz (245x12) ....2x1gb pc3200c2 op 210 mhz...HTT multi op 4x245......gainward 7800gs+ erin...
3Dmark2006
vga 5334
sm02 2199
sm03 2046
cpu 2200
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Ik ben iig zeer te spreken over die coolers van Zalman. Voorheen, met de originele cooler was mijn videokaart op idle 50 graden en stressed 60 graden, en met een vf700 -Cu erop (op 5v! Silent Mode dus!) was mijn kaart in idle opeens nog maar 32 graden, en stressed 42 graden! Ik had wel een hoop gehoord, dat Zalman goed is enzo, maar 15-20 graden verschil had ik nooit verwacht
.
Maar kan iemand mijn vraag beantwoorden van een paar posts terug?:
Maar kan iemand mijn vraag beantwoorden van een paar posts terug?:
leonpwner1 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:50:
Ik heb hier nu een GeForce 7900gt van Asus, en mijn vorige (ook van Asus, en ook een 7900) was al na 2 weken kapot omdat die artifacts ging geven. Ik draai deze 2e kaart nu al zo'n 6 maanden, en deze maand heb ik er even een vf700 -Cu op gezet (me kaart werd me die stock cooler niet te warm ofzo, maar ik wilde graag extra stilte + extra koelte). Inmiddels heb ik de clocks van 450/1320 even opgeschroefd naar 500/1320 (niet zo spectaculair dus). De temp stressed is nu zo'n 40-43 graden, en idle zo'n 35 graden. Ik durf niets aan de mem clock te veranderen omdat ik bang ben dat dat mem dan kapot gaat (dat was het probleem met al die uitvallende kaarten). Hoe groot is de kans nou dat mijn kaart alsnog kapot gaat? En met een overclockje?
Boeiend?Lias schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:57:
IK HEB XFX
@ leonpwner1
Ik heb zelf mijn 7900GT op 850 lopen en merk verder niets..
Was dit niet een probleem van de vorige generatie ofzo?
Ja, er is inmiddels al een nieuwe revisie, maar de kaart die ik heb teruggekregen (dat was al toen de nieuwe revisie er geloof ik nog niet was) is dus waarschijnlijk nog van de oude revisie. Dus nogmaals: Hoe groot is de kans dat hij alsnog kapot gaat, anyone?Pinjataaa schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:03:
[...]
Boeiend?
@ leonpwner1
Ik heb zelf mijn 7900GT op 850 lopen en merk verder niets..
Was dit niet een probleem van de vorige generatie ofzo?
oké je antwoord: Klein als je het niet te overdreven doet en erg goed let op artifacts enzo
Anoniem: 176518
Zonder vMods op je kaart en met een goed gemonteerde Zalman koeler is de kans dat je je kaart sloopt door overclocken erg klein, bijna verwaarloosbaar. Als je kaart echt te heet wordt zit er een beveiliging op dat de clocks worden teruggeschroefd. Maar dan moet je het wel heel erg bont maken. Maar de kans dat je je kaart molt is er wel, en als het gebeurt ben je je garantie kwijt. RMA doen van je kaart is dan eigenlijk fraude.leonpwner1 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:54:
[...]
Ja, er is inmiddels al een nieuwe revisie, maar de kaart die ik heb teruggekregen (dat was al toen de nieuwe revisie er geloof ik nog niet was) is dus waarschijnlijk nog van de oude revisie. Dus nogmaals: Hoe groot is de kans dat hij alsnog kapot gaat, anyone?
Wat doe je dan in mijn geval?Anoniem: 176518 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:26:
[...]
Zonder vMods op je kaart en met een goed gemonteerde Zalman koeler is de kans dat je je kaart sloopt door overclocken erg klein, bijna verwaarloosbaar. Als je kaart echt te heet wordt zit er een beveiliging op dat de clocks worden teruggeschroefd. Maar dan moet je het wel heel erg bont maken. Maar de kans dat je je kaart molt is er wel, en als het gebeurt ben je je garantie kwijt. RMA doen van je kaart is dan eigenlijk fraude.
Ik had een 6800GT met een vf700cu. Ik klokte hem niet over. Mijn moederbord was defect en om dit te testen breng ik mijn pc in de winkel waar ik mijn CPU kocht binnen (diag lampjes gaven CPU dood aan). Winkel sloopt mijn voeding (modulaire voeding, die sukkels hebben de kabels 9 kans op 10 omgekeerd aangesloten). Ze vervangen de voeding en ik koop een nieuw moederbord + videokaart (vorig was AGP, ik wou dus nu overstappen op PCIe aangezien mijn moederbord om zeep was. Ik heb s939). Een week later wil ik mijn 6800gt bij mijn broer inbouwen. Ik merk dat die enkel artifacts geeft. Die winkel had dus mijn videokaart gesloopt bij het slopen van mijn voeding. Ik keer terug bij die winkel. Zij zeggen doodleuk dat ik die kaart RMA moet binnen doen in de winkel waar ik hem gekocht had. Hiervoor moest ik dus de vf700cu losschroeven en de originele koeler er weer op zetten. Tja, wat moet je in zo een geval anders doen? Ik merkte dat die man er zelf niet aan wou denken dat hij die kaart zou vervangen of vergoeden. En een 6800gt AGP had hij zeker niet meer op stock liggen.
Ondertussen heb ik wel een 7900gt (link met de topic weer gevonden
[ Voor 8% gewijzigd door needless to say op 08-11-2006 01:15 ]
Daar zou ik dus noway mee akkoord gaan he. Als die winkel de 6800GT heeft gesloopt mag de winkel voor de kosten opdraaien, klaar. Kwestie van blijven zeiken want dit kan natuurlijk niet. Prima als je repareert maar als je daarbij iets sloopt moet je het ook vervangen.needless to say schreef op woensdag 08 november 2006 @ 01:12:
[...]
Wat doe je dan in mijn geval?
Ik had een 6800GT met een vf700cu. Ik klokte hem niet over. Mijn moederbord was defect en om dit te testen breng ik mijn pc in de winkel waar ik mijn CPU kocht binnen (diag lampjes gaven CPU dood aan). Winkel sloopt mijn voeding (modulaire voeding, die sukkels hebben de kabels 9 kans op 10 omgekeerd aangesloten). Ze vervangen de voeding en ik koop een nieuw moederbord + videokaart (vorig was AGP, ik wou dus nu overstappen op PCIe aangezien mijn moederbord om zeep was. Ik heb s939). Een week later wil ik mijn 6800gt bij mijn broer inbouwen. Ik merk dat die enkel artifacts geeft. Die winkel had dus mijn videokaart gesloopt bij het slopen van mijn voeding. Ik keer terug bij die winkel. Zij zeggen doodleuk dat ik die kaart RMA moet binnen doen in de winkel waar ik hem gekocht had. Hiervoor moest ik dus de vf700cu losschroeven en de originele koeler er weer op zetten. Tja, wat moet je in zo een geval anders doen? Ik merkte dat die man er zelf niet aan wou denken dat hij die kaart zou vervangen of vergoeden. En een 6800gt AGP had hij zeker niet meer op stock liggen.
Ondertussen heb ik wel een 7900gt (link met de topic weer gevonden) maar ik ben nog steeds aan het wachten op nieuws van de RMA.
Ik heb een soortgelijk systeempje.. zelfde cpu.needless to say schreef op woensdag 08 november 2006 @ 01:12:
[...]
3Dmark2006
vga 5334
sm02 2199
sm03 2046
cpu 2200
Mijn scores zijn als volgt:
Main Test Results
3DMark Score 6502 3DMarks
SM 2.0 Score 2778 Marks
SM 3.0 Score 2657 Marks
CPU Score 2090 Marks
Dus dat betekend als ik mijn cpu ook naar 2,9 kan krijgen ik er nog ~200 punten bij kan krijgen
Ik zou best mijn CPU ook moeten overklokken om aan gelijkaardige resultaten te komenPinjataaa schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:13:
[...]
Ik heb een soortgelijk systeempje.. zelfde cpu.
Mijn scores zijn als volgt:
Main Test Results
3DMark Score 6502 3DMarks
SM 2.0 Score 2778 Marks
SM 3.0 Score 2657 Marks
CPU Score 2090 Marks
Dus dat betekend als ik mijn cpu ook naar 2,9 kan krijgen ik er nog ~200 punten bij kan krijgen
CPU (4600+ X2 S939) @stock 2.4GHz
7900GT@567 core, 806 memory
3DMarks 5393
SM 2.0 Score 2250
SM 3.0 Score 2233
CPU Score 1778
Op welke sneklheid draait jouw kaart?
[ Voor 3% gewijzigd door needless to say op 08-11-2006 13:27 ]
ik bedoelde het eigenlijk niet in de zin van: slopen door overclocken, maar meer in de zin van: hoe groot is de kans ongeveer dat mijn kaart alsnog kapot gaat, waarmee ik doel op de gigantische bergen kapotte 7900gt kaarten, vanwege dat Samsung geheugen. Dus maw: kapot door een productiefout.Anoniem: 176518 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:26:
[...]
Zonder vMods op je kaart en met een goed gemonteerde Zalman koeler is de kans dat je je kaart sloopt door overclocken erg klein, bijna verwaarloosbaar. Als je kaart echt te heet wordt zit er een beveiliging op dat de clocks worden teruggeschroefd. Maar dan moet je het wel heel erg bont maken. Maar de kans dat je je kaart molt is er wel, en als het gebeurt ben je je garantie kwijt. RMA doen van je kaart is dan eigenlijk fraude.
ik weet niet of dit het beste draadje is voor mijn vraag (wil er geen nieuw draadje voor opstarten).
Ik heb een vrij stille pc (stille kast, voeding, processorkoeler, harde schijf), maar met een zeer luidruchtige Asus 7800GT erin.
Dit verziekt de stilte van mijn systeem nogal.
Nu zou ik er eigenlijk iets aan willen doen, maar twijfel een beetje.
Er moet dus een andere koeler op, dat is vrij logisch, maar ik heb nog nooit zoiets gedaan.
In mijn ogen is een videokaart-koeler vervangen veel lastiger dan andere zaken (zoals andere processor-koeler of iets dergelijks). (daar heb ik dus wel ervaring mee)
Een tijd terug heb ik me ook al verdiept in een andere koeler en toen heb ik ergens gelezen dat asus een andere manier van koelerplaatsing gebruikte op die 7800GT. Als je dan een andere koeler wilt plaatsen, dan moet je met de boormachine aan de slag, want anders past het niet.
Klopt dit?
Dus samenvattend:
1. Is het voor een toch wel leek te doen om een andere koeler te plaatsen op een Asus 7800GT?
2. Welke koeler is stil en redelijk eenvoudig te plaatsen?
3. Hoe snel verziek je alles: wat als de koeler niet goed zit, waardoor de core dus te heet wordt: zit er een beveiliging in de videokaart die direct de boel afsluit, om beschadiging aan kern te voorkomen? (om de kaart te vervangen voor een ietswat gelijkwaardige kaart moet je toch denken aan zo'n kleine 200 euro voor een 1950pro-kaartje)
Ik heb een vrij stille pc (stille kast, voeding, processorkoeler, harde schijf), maar met een zeer luidruchtige Asus 7800GT erin.
Er moet dus een andere koeler op, dat is vrij logisch, maar ik heb nog nooit zoiets gedaan.
In mijn ogen is een videokaart-koeler vervangen veel lastiger dan andere zaken (zoals andere processor-koeler of iets dergelijks). (daar heb ik dus wel ervaring mee)
Een tijd terug heb ik me ook al verdiept in een andere koeler en toen heb ik ergens gelezen dat asus een andere manier van koelerplaatsing gebruikte op die 7800GT. Als je dan een andere koeler wilt plaatsen, dan moet je met de boormachine aan de slag, want anders past het niet.
Klopt dit?
Dus samenvattend:
1. Is het voor een toch wel leek te doen om een andere koeler te plaatsen op een Asus 7800GT?
3. Hoe snel verziek je alles: wat als de koeler niet goed zit, waardoor de core dus te heet wordt: zit er een beveiliging in de videokaart die direct de boel afsluit, om beschadiging aan kern te voorkomen? (om de kaart te vervangen voor een ietswat gelijkwaardige kaart moet je toch denken aan zo'n kleine 200 euro voor een 1950pro-kaartje)
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Ik weet niet hoe het bij een 7800GT zit, maar dnek ongeveer hetzelfde als bij een 7900GT. Bij die laatste heb ik het ook vervangen, niet echt lastig. Stroomkabeltjes fan loskoppelen, je schroeft de oude eraf (ff kijken welke schroefjes los moeten). Je pakt de nieuwe, leest de handleiding/beschrijving en plaatst hem.
Ik had zelf een nieuwe koeler van revoltec, deze was universeel voor meerdere videokaarten. Moest je dus ff kijken welk bevestigingsmateriaal je meot gebruiken. Was voor mij ook de eerste keer, maar neit echt moeilijk te noemen. Mijn videokaart doet het toch al een aantal maanden zonder probleem
Ik had zelf een nieuwe koeler van revoltec, deze was universeel voor meerdere videokaarten. Moest je dus ff kijken welk bevestigingsmateriaal je meot gebruiken. Was voor mij ook de eerste keer, maar neit echt moeilijk te noemen. Mijn videokaart doet het toch al een aantal maanden zonder probleem
dank voor je reactie!
Ik denk dat ik t maar ga doen.
Ik heb de hele avond internet afgezocht naar info over gpu-koelers
Tussen onderstaande koelers heb ik getwijfeld:
in 1e instantie leek deze me wel goed:
http://www.arctic-cooling...2.php?idx=91&data=7&disc=
De Arctic Accelero X1
Maar ergens las ik dat je dan met losse draadjes moet gaan klooien, omdat de stroom-aansluiting niet compatible is. Lijkt me dan onhandig en irritant. Verder kan ik de handleiding niet vinden, dus kan me niet van te voren inlezen.
Dit terwijl ik wel zeer tevreden ben met mijn processorkoeler van Arctic.
Op internet verder gelezen dat veel mensen de instructie onduidelijk en moeilijk vinden (en dat zijn nog engelssprekende mensen ook). Deze valt dus af.
Tussendoor nog gekeken naar de NV Silencer 5 (Rev. 3), maar dat overtuigde me niet echt. Verder een reactie van iemand die aangaf dat je hem niet moet kopen als je een asus-kaart hebt.
Dus valt ook af.
Als 3e een zalman (de andere zalmans vind ik te duur worden)
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=149&code=013
De VF700-Cu (of de 'alcu' als bij de zaak waar ik altijd koop de 'alcu' op voorraad is en de 'cu' niet)
Lijkt me dan een betere keuze.
De installatie lijkt redelijk simpel, dat moet toch wel lukken (
).
Ik heb in elk geval ervaring met een processor-koeler van zalman (al vind ik arctic bij processorkoelers nog eenvoudiger)
Op internet verder reacties van gebruikers gelezen en die zijn meestal tevreden (een stuk positiever dan de reacties op die arctic). Ook is de installatie redelijk simpel volgens die mensen.
Dus ik denk dat ik het maar ga proberen. Tis toch zonde om een stille pc te hebben, maar dankzij een videokaart een zeer luidruchtige pc te hebben...
Ik wacht nog even af of er nog mensen komen met advies, dan wel met aanmerkingen over mijn keuze.
Dus als iemand een opmerking heeft....
Ik denk dat ik t maar ga doen.
Ik heb de hele avond internet afgezocht naar info over gpu-koelers
Tussen onderstaande koelers heb ik getwijfeld:
in 1e instantie leek deze me wel goed:
http://www.arctic-cooling...2.php?idx=91&data=7&disc=
De Arctic Accelero X1
Maar ergens las ik dat je dan met losse draadjes moet gaan klooien, omdat de stroom-aansluiting niet compatible is. Lijkt me dan onhandig en irritant. Verder kan ik de handleiding niet vinden, dus kan me niet van te voren inlezen.
Dit terwijl ik wel zeer tevreden ben met mijn processorkoeler van Arctic.
Op internet verder gelezen dat veel mensen de instructie onduidelijk en moeilijk vinden (en dat zijn nog engelssprekende mensen ook). Deze valt dus af.
Tussendoor nog gekeken naar de NV Silencer 5 (Rev. 3), maar dat overtuigde me niet echt. Verder een reactie van iemand die aangaf dat je hem niet moet kopen als je een asus-kaart hebt.
Dus valt ook af.
Als 3e een zalman (de andere zalmans vind ik te duur worden)
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=149&code=013
De VF700-Cu (of de 'alcu' als bij de zaak waar ik altijd koop de 'alcu' op voorraad is en de 'cu' niet)
Lijkt me dan een betere keuze.
De installatie lijkt redelijk simpel, dat moet toch wel lukken (
Ik heb in elk geval ervaring met een processor-koeler van zalman (al vind ik arctic bij processorkoelers nog eenvoudiger)
Op internet verder reacties van gebruikers gelezen en die zijn meestal tevreden (een stuk positiever dan de reacties op die arctic). Ook is de installatie redelijk simpel volgens die mensen.
Dus ik denk dat ik het maar ga proberen. Tis toch zonde om een stille pc te hebben, maar dankzij een videokaart een zeer luidruchtige pc te hebben...
Ik wacht nog even af of er nog mensen komen met advies, dan wel met aanmerkingen over mijn keuze.
Dus als iemand een opmerking heeft....
Wat ik zo lees op die site van AC, zit er een standaard ATI of nVidia stroom aansluiting op.
Ik heb zelf een 'Revoltec Graphic Freezer Pro', op zich zeer goed over te spreken (zeer zeker gezien het lawaai van de standaard koeler), maar vond hem toch niet stil genoeg, dus heb toen de fan op 7 volt aangesloten. Snap sowieso niet echt het nu waarom het ding zo hard moest lopen, gezien zijn grootte en de grootte van het koellichaam. En de gpu is nu in iddle zo'n 48 graden, en das vrij normaal/netjes geloof ik.
Ik heb zelf een 'Revoltec Graphic Freezer Pro', op zich zeer goed over te spreken (zeer zeker gezien het lawaai van de standaard koeler), maar vond hem toch niet stil genoeg, dus heb toen de fan op 7 volt aangesloten. Snap sowieso niet echt het nu waarom het ding zo hard moest lopen, gezien zijn grootte en de grootte van het koellichaam. En de gpu is nu in iddle zo'n 48 graden, en das vrij normaal/netjes geloof ik.
ik las net wat ervaring van asus videokaart-gebruikers (oa 7800gt) op tweakers productsurvey en die hadden dus weinig problemen, wat me dus weer aan t twijfelen doet brengen...
(qua prijs is het verschil ook niet interessant Eur 20 om eur 24 bij de zaak bij mij in de buurt)
Ik ga er nog een dagje over nadenken...
(qua prijs is het verschil ook niet interessant Eur 20 om eur 24 bij de zaak bij mij in de buurt)
Ik ga er nog een dagje over nadenken...
Ik zou kiezen voor de vf700-cu/alcu. Behoort atm tot een van de betere/beste luchtkoelers en is daarnaast ook nog is vrij stil. Spreek uit ervaring.
offtopic:
Is het al tijd voor deeltje 3?
Is het al tijd voor deeltje 3?
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
1. Ja. Ik heb op mijn 7900GT de stockcooler vervangen door een Zalman VF900Alcu. Dat was binnen een halfuurtje klaar, en als je je weet wat je moet doen is dat 10 minuten. Het plezierige is dat je vrij weinig hoeft te schroeven.Quacka schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:09:
ik weet niet of dit het beste draadje is voor mijn vraag (wil er geen nieuw draadje voor opstarten).
Klopt dit?
Dus samenvattend:
2. Zie 1., ik ben er erg tevreden over.
3. Dat gebeurt niet snel of je moet echt iets héél raars hebben gedaan. Bovendien klokken de meeste kaarten vanzelf terug bij teveel hitte of vallen veiligheidshalve uit. Je kaart echt kapot krijgen door een verkeerd gemonteerde koeler zal dus niet gebeuren.
bedankt voor de reacties!
Ik heb gekozen voor de vf-700 cu. Eens kijken of het me gaat lukken
Ik heb gekozen voor de vf-700 cu. Eens kijken of het me gaat lukken
Lees dat vandaag de 2x MSI 7900gto zijn binnengekomen. Sweet, wou eigelijk terug naar mijn 6600 dus heb de 7900gt de verkoop ingedaan omdat ik toch amper game.
Achteraf kwam ik er weer achter hoe traag die 6600 wel niet is
Dus uiteindelijk toch maar de gto gehaald. Als ik terug ben uit Praag maar eens kijken hoe ver die te oc'en is. Ik vraag me toch echt af wat voor cores ze gebruiken. Kreeg mijn xfx xxx 7900gt zonder voltmods max op 580/1720. Deze GTO schijnt een stuk rapper te moeten gaan
Wat nog belangrijker is, hoe stil is hij. Met de Zalman VF-700cu was de 7900gt onhoorbaar.
Achteraf kwam ik er weer achter hoe traag die 6600 wel niet is
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
En idd hier verder: [OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 3
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.