[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.465 views sinds 30-01-2008

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik weet niet of dit het beste draadje is voor mijn vraag (wil er geen nieuw draadje voor opstarten).

Ik heb een vrij stille pc (stille kast, voeding, processorkoeler, harde schijf), maar met een zeer luidruchtige Asus 7800GT erin.
Dit verziekt de stilte van mijn systeem nogal.
Nu zou ik er eigenlijk iets aan willen doen, maar twijfel een beetje.

Er moet dus een andere koeler op, dat is vrij logisch, maar ik heb nog nooit zoiets gedaan.
In mijn ogen is een videokaart-koeler vervangen veel lastiger dan andere zaken (zoals andere processor-koeler of iets dergelijks). (daar heb ik dus wel ervaring mee)
Een tijd terug heb ik me ook al verdiept in een andere koeler en toen heb ik ergens gelezen dat asus een andere manier van koelerplaatsing gebruikte op die 7800GT. Als je dan een andere koeler wilt plaatsen, dan moet je met de boormachine aan de slag, want anders past het niet.
Klopt dit?

Dus samenvattend:
1. Is het voor een toch wel leek te doen om een andere koeler te plaatsen op een Asus 7800GT?
2. Welke koeler is stil en redelijk eenvoudig te plaatsen?
3. Hoe snel verziek je alles: wat als de koeler niet goed zit, waardoor de core dus te heet wordt: zit er een beveiliging in de videokaart die direct de boel afsluit, om beschadiging aan kern te voorkomen? (om de kaart te vervangen voor een ietswat gelijkwaardige kaart moet je toch denken aan zo'n kleine 200 euro voor een 1950pro-kaartje)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Anoniem: 97321

Ik weet niet hoe het bij een 7800GT zit, maar dnek ongeveer hetzelfde als bij een 7900GT. Bij die laatste heb ik het ook vervangen, niet echt lastig. Stroomkabeltjes fan loskoppelen, je schroeft de oude eraf (ff kijken welke schroefjes los moeten). Je pakt de nieuwe, leest de handleiding/beschrijving en plaatst hem.
Ik had zelf een nieuwe koeler van revoltec, deze was universeel voor meerdere videokaarten. Moest je dus ff kijken welk bevestigingsmateriaal je meot gebruiken. Was voor mij ook de eerste keer, maar neit echt moeilijk te noemen. Mijn videokaart doet het toch al een aantal maanden zonder probleem :P

• Quacka
dank voor je reactie!
Ik denk dat ik t maar ga doen.
Ik heb de hele avond internet afgezocht naar info over gpu-koelers
Tussen onderstaande koelers heb ik getwijfeld:

in 1e instantie leek deze me wel goed:
http://www.arctic-cooling...2.php?idx=91&data=7&disc=
De Arctic Accelero X1
Maar ergens las ik dat je dan met losse draadjes moet gaan klooien, omdat de stroom-aansluiting niet compatible is. Lijkt me dan onhandig en irritant. Verder kan ik de handleiding niet vinden, dus kan me niet van te voren inlezen.
Dit terwijl ik wel zeer tevreden ben met mijn processorkoeler van Arctic.
Op internet verder gelezen dat veel mensen de instructie onduidelijk en moeilijk vinden (en dat zijn nog engelssprekende mensen ook). Deze valt dus af.

Tussendoor nog gekeken naar de NV Silencer 5 (Rev. 3), maar dat overtuigde me niet echt. Verder een reactie van iemand die aangaf dat je hem niet moet kopen als je een asus-kaart hebt.
Dus valt ook af.

Als 3e een zalman (de andere zalmans vind ik te duur worden)
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=149&code=013
De VF700-Cu (of de 'alcu' als bij de zaak waar ik altijd koop de 'alcu' op voorraad is en de 'cu' niet)
Lijkt me dan een betere keuze.
De installatie lijkt redelijk simpel, dat moet toch wel lukken ( :? ).
Ik heb in elk geval ervaring met een processor-koeler van zalman (al vind ik arctic bij processorkoelers nog eenvoudiger)
Op internet verder reacties van gebruikers gelezen en die zijn meestal tevreden (een stuk positiever dan de reacties op die arctic). Ook is de installatie redelijk simpel volgens die mensen.

Dus ik denk dat ik het maar ga proberen. Tis toch zonde om een stille pc te hebben, maar dankzij een videokaart een zeer luidruchtige pc te hebben...
Ik wacht nog even af of er nog mensen komen met advies, dan wel met aanmerkingen over mijn keuze.
Dus als iemand een opmerking heeft....

Anoniem: 97321

Wat ik zo lees op die site van AC, zit er een standaard ATI of nVidia stroom aansluiting op.

Ik heb zelf een 'Revoltec Graphic Freezer Pro', op zich zeer goed over te spreken (zeer zeker gezien het lawaai van de standaard koeler), maar vond hem toch niet stil genoeg, dus heb toen de fan op 7 volt aangesloten. Snap sowieso niet echt het nu waarom het ding zo hard moest lopen, gezien zijn grootte en de grootte van het koellichaam. En de gpu is nu in iddle zo'n 48 graden, en das vrij normaal/netjes geloof ik.

• Quacka
ik las net wat ervaring van asus videokaart-gebruikers (oa 7800gt) op tweakers productsurvey en die hadden dus weinig problemen, wat me dus weer aan t twijfelen doet brengen...
(qua prijs is het verschil ook niet interessant Eur 20 om eur 24 bij de zaak bij mij in de buurt)
Ik ga er nog een dagje over nadenken...

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ik zou kiezen voor de vf700-cu/alcu. Behoort atm tot een van de betere/beste luchtkoelers en is daarnaast ook nog is vrij stil. Spreek uit ervaring. :Y)

offtopic:
Is het al tijd voor deeltje 3?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Quacka schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:09:
ik weet niet of dit het beste draadje is voor mijn vraag (wil er geen nieuw draadje voor opstarten).

Ik heb een vrij stille pc (stille kast, voeding, processorkoeler, harde schijf), maar met een zeer luidruchtige Asus 7800GT erin.
Dit verziekt de stilte van mijn systeem nogal.
Nu zou ik er eigenlijk iets aan willen doen, maar twijfel een beetje.

Er moet dus een andere koeler op, dat is vrij logisch, maar ik heb nog nooit zoiets gedaan.
In mijn ogen is een videokaart-koeler vervangen veel lastiger dan andere zaken (zoals andere processor-koeler of iets dergelijks). (daar heb ik dus wel ervaring mee)
Een tijd terug heb ik me ook al verdiept in een andere koeler en toen heb ik ergens gelezen dat asus een andere manier van koelerplaatsing gebruikte op die 7800GT. Als je dan een andere koeler wilt plaatsen, dan moet je met de boormachine aan de slag, want anders past het niet.
Klopt dit?

Dus samenvattend:
1. Is het voor een toch wel leek te doen om een andere koeler te plaatsen op een Asus 7800GT?
2. Welke koeler is stil en redelijk eenvoudig te plaatsen?
3. Hoe snel verziek je alles: wat als de koeler niet goed zit, waardoor de core dus te heet wordt: zit er een beveiliging in de videokaart die direct de boel afsluit, om beschadiging aan kern te voorkomen? (om de kaart te vervangen voor een ietswat gelijkwaardige kaart moet je toch denken aan zo'n kleine 200 euro voor een 1950pro-kaartje)
1. Ja. Ik heb op mijn 7900GT de stockcooler vervangen door een Zalman VF900Alcu. Dat was binnen een halfuurtje klaar, en als je je weet wat je moet doen is dat 10 minuten. Het plezierige is dat je vrij weinig hoeft te schroeven.
2. Zie 1., ik ben er erg tevreden over.
3. Dat gebeurt niet snel of je moet echt iets héél raars hebben gedaan. Bovendien klokken de meeste kaarten vanzelf terug bij teveel hitte of vallen veiligheidshalve uit. Je kaart echt kapot krijgen door een verkeerd gemonteerde koeler zal dus niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
bedankt voor de reacties!
Ik heb gekozen voor de vf-700 cu. Eens kijken of het me gaat lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:49

MaDLiVe

.-Observer-.

Lees dat vandaag de 2x MSI 7900gto zijn binnengekomen. Sweet, wou eigelijk terug naar mijn 6600 dus heb de 7900gt de verkoop ingedaan omdat ik toch amper game.
Achteraf kwam ik er weer achter hoe traag die 6600 wel niet is :P Dus uiteindelijk toch maar de gto gehaald. Als ik terug ben uit Praag maar eens kijken hoe ver die te oc'en is. Ik vraag me toch echt af wat voor cores ze gebruiken. Kreeg mijn xfx xxx 7900gt zonder voltmods max op 580/1720. Deze GTO schijnt een stuk rapper te moeten gaan :P Wat nog belangrijker is, hoe stil is hij. Met de Zalman VF-700cu was de 7900gt onhoorbaar.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Post 1009:

Graag verder in [OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 3

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.