Zo, ik heb vanochtend gelijk een Pre-Paid Card gehaald zodat ik kon beginnen.
Mijn speelsessie begon:
Account maken, toen inloggen!
WildHammer-server gekozen omdat een vriend daarop speelt (plus Normal functie)
Toen het dilemma: de te kiezen CLASS!
Gisteravond in bed heb ik me eens bedacht wat ik wilde. Paladin en Hunter spraken mij het meest aan omdat Paladin de "grote wapens" kan gebruiken én tegelijk healen en Hunter omdat deze uitblinkt in Long-Range attacks wat mij zeer aansprak.
Ik heb een tijdje terug een week of 2 lang Maplestory gespeeld. Héél leuk spel maar ik was boogschutter, en het ontbreken van de in mijn ogen "coole" magical moves liet mij stoppen met het spel. Door vrees voor ditzelfde mee te maken in WoW koos ik Paladin.
2e Dilemma: Human of Dwarf!
Ik wilde een mannetje, dat wist ik zeker omdat deze krachtiger uitzien. Toen heb ik beide rassen eens goed bekeken en erover nagedacht. Ik kwam tot de conclusie dat ik een Human te "normaal" vind en koos dus voor Dwarf! Ook vind ik de Dwarfs leuker uitzien. (ik vind grappig dat zo'n kleintje zulke kracht uit kan stralen zoals Gimli van LotR)
Dilemma 3:
Daarna ging ik mijn Paladin Dwarf cosmetisch customizen wat mij op nog meer problemen liet lopen! Ik wist niet welk kapsel, gezicht en welke haarkleur ik wilde! Uiteindelijk heb ik gepakt wat ik op een of andere manier het best bij een Dwarf vind passen.
Eindelijk! Spelen maar!
Vol verwachting drukte ik op de knop die mij in de Warcraft MMO wereld gooien zou! Ik kreeg een aardig filmpje gepresenteerd over Dwarf. (Het filmpje viel mij ietwat tegen omdat ik een gisteren toen ik nog niet kon spelen overdonderd was door de pracht van het Intro filmpje)
Ik kwam in de speelwereld en ging even alle graphics recht zetten (onverwacht, heb ik alles op het hoogst kunnen zetten! alleen Anti-Aliasing heb ik op de 1e graad). Nu ziet het er prachtig uit!
Er stond een man voor me met een geel vraagteken boven zijn hoofd. Ik liep meteen naar hem toe want het was voor mij wel vanzelfsprekend dat hij iets belangrijks te melden had. Wat bleek, een Quest! Je wordt meteen in de actie gegooid

!
Hij vroeg mij een tiental wolven te doden, dit voltooide ik moeiteloos met mijn 1e level-up!
Later heb ik alle Queesten van dat gebied voltooid (het gebied vóór de tunnel) en berijkte ik level 5.
Ik moest voor de queeste die ik tot het laatst bewaard had door de tunnel, dit ging vrijwel moeiteloos en bezorgde me een level-up
Toen ik aan de andere kant kwam heb ik even getrained tot level 7, toen nam ik 2 beroepen. Gelukkig dit keer geen dilemma, want ik wist direct dat ik Miner en Blacksmit wilde worden. Zo gezegd zo gedaan, meteen even de benodigde items gekocht en maar minen

!
Ook even geoefend met smeden en wat geld verdient. Ondertussen had ik ook enkele sterkere Armours en Weapons, ook beschikte ik over enkele nieuwe spells.
Toen ging ik even verkennen, wat mij bijna heel het Dwarf gebied heeft opgeleverd. Nu ben ik in level 8. Ik ben 2x dood gegaan achterelkaar in het vijandelijke-Gnome gebied. De 1e keer ging ik mijn lijk zoeken en de 2e keer (wat al na 20 sec. was) heb ik er maar aan toe gegeven en respawnde ik bij The Graveyard. Toen ging ik meteen even voor een Full repair zorgen, en deed ik een Queeste.
Na die Queeste ging ik naar het noorden, omdat daar "Ironforge" ofzoiets stond aangegeven. Dit stond in de naam van bijna alle NPC's dus ik liep er eens naartoe. Overdonderd door een prachtig imposant fort compleet met tientallen Guards en gigantische kanonnen! Ik besloot naar binnen te gaan waar mijn Dwarf zich tot op heden bevind..........
Dat was mijn 1e World of Warcraft ervaring! Ik hoop dat jullie mij in het vervolg weer een beetje kunnen helpen, ook hoop ik over enkele dagen zelf mensen te kunnen helpen

!
PS: Al mijn keuzes zijn vanzelfsprekend puur persoonlijk, en ik keur zeer zeker geen andere keuzes af! Laten we ieders keuzes respecteren