Toon posts:

[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 7.436 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 02:11:
[...]

Bel ze op, en laat de order aan de telefoon wijzigen... duurt het misschien wat langer, maar heb je wel wat je wilt... 8)

en wat extra euro-tjes overmaken naar bibit...
Ik heb hem bij een offline Apple Center besteld, en hij is nu al in handen van de TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:47:
[...]

Ik heb hem bij een offline Apple Center besteld, en hij is nu al in handen van de TNT.
De zwarte was bij een flink aantal plaatsen een aantal weken geleden al op voorraad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ik hoop dat er tweakers hier zijn die hun ervaringen willen posten over het verkleuren van de witte macbooks... het is voor mij de komende maand dus de keus, wel een apple of geen apple

als verkleuren dus veel voorkomt wordt het geen apple voor mij helaas...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Net update gedaan, dat ging niet goed, had een onverwachte fout, en nu boot ie niet meer, hij blijft op het appel logo staan, met dat ding eronder, die gaat wel gewoon door... alleen kom OS X dus gewoon niet in :(

Iemand enig idee wat ik kan doen? Ben hem nu net nodig voor school... gebeurd dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:08:
ik hoop dat er tweakers hier zijn die hun ervaringen willen posten over het verkleuren van de witte macbooks... het is voor mij de komende maand dus de keus, wel een apple of geen apple

Euhm... dan neem je toch een zwarte of een Pro? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:08:

Hier na twee weken gebruik nog geen verkleuring te zien. Wel last van die koe in de macbook (en redelijk veel/snel) en die verdomde whine. Ik zit constant met photo booth open, maar dat is toch geen oplossing en het zal wel niet goed zijn voor de gebruiksduur met batterij. De rand van het scherm zit links van het woord MacBook ook een beetje los. Mijn eerste apple, tevreden mee, maar toch een beetje jammer van die probleempjes.

(Ik heb de indruk dat die koe steeds vaker naar buiten komt ook. Zelfs nu, alleen wat safari, mail open en - natuurlijk - photo booth. Is dat normaal, hebben jullie dat ook zo snel?)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:04
Heb hem nu een maand, geen verkleuring te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:23:
[...]

8)7

Ik neem aan dat het gemaakt is van hetzelfde matriaal. Vlekken zullen wellicht minder opvallen, maar niet minder aanwezig zijn.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Zou graag een 13" Macbook willen, maar ik wil er wel overal (naja, iig in de randstad) online mee kunnen zijn.. Er zijn mogelijkheden zoals bij T-Mobile of Telfort, maar hiervoor is een PCMCIA ingang nodig meen ik.. As far as I know heeft een MacBook deze niet..

Wat voor opties zijn er verder zoal om wireless op internet te kunnen (buiten de WIFI-zones dus, via kanalen als GPRS of andere mobiele technieken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Ik ga het hier nog maar eens vragen angezien ik het niet de moeite waard vind om er een topic over te maken.

Als ik met Front Row een gewone film.avi wil afspelen komt er dus mooi het lijstje met films, maar als ik dan een film start dan blijft het beeld gewoon zwart. Hij speelt wel gewoon verder (kan ik zien als ik hem op play of pauze zet of vooruit spoel) maar ik heb dus geen beeld. Bij DVD's heb ik geen problemen.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

peddro schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:19:
Net update gedaan, dat ging niet goed, had een onverwachte fout, en nu boot ie niet meer, hij blijft op het appel logo staan, met dat ding eronder, die gaat wel gewoon door... alleen kom OS X dus gewoon niet in :(

Iemand enig idee wat ik kan doen? Ben hem nu net nodig voor school... gebeurd dit...
OSX install CD in in proppen, opstarten met c ingedrukt en een reinstall van OSX doen. Even op de 'options' knop drullen en 'archive and install' aangeven met behoud van users en settings. Dan kun je daarna weer zo verder.
wdekreij schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:35:
Zou graag een 13" Macbook willen, maar ik wil er wel overal (naja, iig in de randstad) online mee kunnen zijn.. Er zijn mogelijkheden zoals bij T-Mobile of Telfort, maar hiervoor is een PCMCIA ingang nodig meen ik.. As far as I know heeft een MacBook deze niet..

Wat voor opties zijn er verder zoal om wireless op internet te kunnen (buiten de WIFI-zones dus, via kanalen als GPRS of andere mobiele technieken).
Bluetooth + telefoon.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

CyBeR schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:38:
[...]

OSX install CD in in proppen, opstarten met c ingedrukt en een reinstall van OSX doen. Even op de 'options' knop drullen en 'archive and install' aangeven met behoud van users en settings. Dan kun je daarna weer zo verder.
He sjit :P heb nu de OS X CD niet bij de hand... moet ik dan maar wachten tot vanavond, kan ik dan pas aan de gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:28:
[...]

Hier na twee weken gebruik nog geen verkleuring te zien. Wel last van die koe in de macbook (en redelijk veel/snel) en die verdomde whine. Ik zit constant met photo booth open, maar dat is toch geen oplossing en het zal wel niet goed zijn voor de gebruiksduur met batterij. De rand van het scherm zit links van het woord MacBook ook een beetje los. Mijn eerste apple, tevreden mee, maar toch een beetje jammer van die probleempjes.

(Ik heb de indruk dat die koe steeds vaker naar buiten komt ook. Zelfs nu, alleen wat safari, mail open en - natuurlijk - photo booth. Is dat normaal, hebben jullie dat ook zo snel?)
Die koe heb ik als de temperatuur boven de 65 graden uit komt. Als ie dan boven de 70 of 75 graden zit begint ie echt te blazen, dus dan is de koe weg.
De whine heb ik ook. Inderdaad irritant, toch als het stil is. Ik heb dit als oplossing gevonden, maar het nadeel is wel dat mn MacBook er warmer van wordt. Maar als je je er echt aan stoort werkt het wel goed vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb nog nooit gezien dat mijnes boven de 70 of 75 graden zit (ik check dan ook niet zo vaak mijn temp, maar elke keer dat ik checkte, was hij ong. 66/67 graden MET koe aan en uit)

btw, ff een link naar een ander topic, misschien dat iemand mij kan helpen met t betalen van 2GB geheugen van flashman (ERG dat ik het moet vragen 8)7 :X ) [rml]pokeran in "[ Mem-ervaringen]: Macbook / Macbook Pro ..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibex_Girl schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:44:
[...]

Die koe heb ik als de temperatuur boven de 65 graden uit komt. Als ie dan boven de 70 of 75 graden zit begint ie echt te blazen, dus dan is de koe weg.
De whine heb ik ook. Inderdaad irritant, toch als het stil is. Ik heb dit als oplossing gevonden, maar het nadeel is wel dat mn MacBook er warmer van wordt. Maar als je je er echt aan stoort werkt het wel goed vind ik.
Ik heb er net even CoreDuoTemp op gezet. Staat op 64° (of 63°) beetje surfen op het net en de macbook is nu dus al heel de voormiddag aan het grazen. Maakt het verschil als ik bij de energiestand deze op 'normaal' of op 'meer energiebesparing zet'? Staat nu op normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 15:42
pokeran schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:09:
ik heb nog nooit gezien dat mijnes boven de 70 of 75 graden zit (ik check dan ook niet zo vaak mijn temp, maar elke keer dat ik checkte, was hij ong. 66/67 graden MET koe aan en uit)

btw, ff een link naar een ander topic, misschien dat iemand mij kan helpen met t betalen van 2GB geheugen van flashman (ERG dat ik het moet vragen 8)7 :X ) [rml]pokeran in "[ Mem-ervaringen]: Macbook / Macbook Pro ..."[/rml]
Je bedoeld via paypal? Zoja dan wil ik je er best mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik las eerder dat het nog niet (goed) mogelijk was om een (Windows) PDA/telefoon als modem te laten fungeren via BT. Heeft iemand daar meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:12:
[...]

Ik heb er net even CoreDuoTemp op gezet. Staat op 64° (of 63°) beetje surfen op het net en de macbook is nu dus al heel de voormiddag aan het grazen. Maakt het verschil als ik bij de energiestand deze op 'normaal' of op 'meer energiebesparing zet'? Staat nu op normaal.
Bij mij staat ie op "betere prestaties" maar ik denk eigenlijk niet dat dat er iets mee te maken heeft. Die koe is gewoon de fan die aan en uit gaat he. En dat gebeurt bij dus pas als ie over de 65 graden gaat.
Momenteel zit ik op 47 graden en hij staat al 2 uur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 09:18
Heb de software-update gedaan voor 10.4.7. Deze update verliep zonder problemen op mn WhiteBook.

Ik heb zelfs het idee dat mn gemiddelde temperatuur met zo'n 5-6 graden is gedaald naar 57-58 graden bij alleen mail en firefox open. Eerst was dit (minimaal over de 60) 62-63 graden met uitschieters tot 67-68 graden.

Ik ben in ieder geval tevreden over de update ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

KoBolD schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:15:
[...]

Je bedoeld via paypal? Zoja dan wil ik je er best mee helpen.
mailtje naar je gestuurd, thxs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Flatwhite schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:29:
Heb de software-update gedaan voor 10.4.7. Deze update verliep zonder problemen op mn WhiteBook.

Ik heb zelfs het idee dat mn gemiddelde temperatuur met zo'n 5-6 graden is gedaald naar 57-58 graden bij alleen mail en firefox open. Eerst was dit (minimaal over de 60) 62-63 graden met uitschieters tot 67-68 graden.

Ik ben in ieder geval tevreden over de update ...
crosspost :p.

Ik heb de update ook gedaan, maar een echte temperatuurverandering heb ik niet opgemerkt tot nu toe. Hij zit nu op 47 graden (ik zit wel lekker buiten in de schaduw met mn MacBook op mn iLap). Maar als ik echt druk bezig ben en binnen dan gaat ie wel naar de 65 graden. Bij mij thuis zat ie constant op 65 graden, binnen het half uur. Nu zit ik bij mn vriend thuis al een paar dagen en gebruik ik een iLap en nu zit ie meestal rond de 50 graden, wat wel een hele verbetering is. Geen idee of het nu aan die iLap ligt of gewoon aan het feit dat het op mijn kamer warmer is.

[ Voor 3% gewijzigd door IbexGirl op 28-06-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wdekreij schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:35:

Via blauwe tand met je mobieltje in umts/gprs mode verbinding maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een positief verhaal van iemand die net 1 dag zijn MacBook heeft. 't Is, zoals iedereen hier weet, een prachtig dingetje, superstil, geen whine, geen koe. Het glossy scherm geeft een prachtig beeld, werkt heerlijk, geen last van weerspiegeling gehad tot nu toe. Toetsenbord typt heerlijk (moet nog uitzoeken hoe ik onder mac os caps lock kan re-mappen -- heeft iemand een tip?). Hij is prachtig afgewerkt, er zit niets los of scheef of dat soort dingen.

Warm wordt-ie wel, zelfs als je niet bepaald zware dingen doet, kan hem wel op schoot houden, maar niet op blote benen. Persoonlijk vind ik dat geen probleem. Moet nog wel even kijken naar de mogelijkheden om te zorgen dat de fans eerder aan gaan.

Ik heb trouwens de goedkope variant, 1.8 Ghz geloof ik, dus die zal wel minder warm worden dan de duurdere...

Het enige wat me niet bevalt is de "feel" van de "muisknop", die voelt erg goedkoop en klikt niet lekker. Maar die gebruik ik toch eigenlijk niet, gewoon "tappen" vind ik handiger.

Tot nu toe ben ik erg blij met mijn eerste mac (nog nooit zo blij geweest met een pc), ik denk dat mijn ouwe, trouwe Gentoo machientje voortaan veel minder aandacht gaat krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:52:
Even een positief verhaal van iemand die net 1 dag zijn MacBook heeft. 't Is, zoals iedereen hier weet, een prachtig dingetje, superstil, geen whine, geen koe. Het glossy scherm geeft een prachtig beeld, werkt heerlijk, geen last van weerspiegeling gehad tot nu toe. Toetsenbord typt heerlijk (moet nog uitzoeken hoe ik onder mac os caps lock kan re-mappen -- heeft iemand een tip?). Hij is prachtig afgewerkt, er zit niets los of scheef of dat soort dingen.

Warm wordt-ie wel, zelfs als je niet bepaald zware dingen doet, kan hem wel op schoot houden, maar niet op blote benen. Persoonlijk vind ik dat geen probleem. Moet nog wel even kijken naar de mogelijkheden om te zorgen dat de fans eerder aan gaan.

Ik heb trouwens de goedkope variant, 1.8 Ghz geloof ik, dus die zal wel minder warm worden dan de duurdere...

Het enige wat me niet bevalt is de "feel" van de "muisknop", die voelt erg goedkoop en klikt niet lekker. Maar die gebruik ik toch eigenlijk niet, gewoon "tappen" vind ik handiger.

Tot nu toe ben ik erg blij met mijn eerste mac (nog nooit zo blij geweest met een pc), ik denk dat mijn ouwe, trouwe Gentoo machientje voortaan veel minder aandacht gaat krijgen....
Het tappen met de vinger wil niet
edit:
het is al gelukt

[ Voor 4% gewijzigd door KoBolD54 op 28-06-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

KoBolD schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:57:
[...]

Het tappen met de vinger wil niet
edit:

het is al gelukt
ik wilde ook net vragen hoe, maar goed voor de mensen voor wie het nog steeds een mysterie is:
apple -> systeemvoorkeuren -> toetsenbord en muis -> stuurvlak -> klikken aanvinken (ik heb ook nog secundair menu met 2 vingers aangevinkt direct :))

edit: ik heb het nog geen 5 min. aan en het is echt een VERADEMING! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door randje op 28-06-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:23:
[...]

de pro valt toch echt buiten mijn budget (eigenlijk belachelijk veel duurder voor wat je meer krijgt)

en de zwarte is gewoon geen apple imo, vindt em echt niet mooi, had mezelf gedwongen om hem eerst in het echt te bekijken, maar ben bij Apple Centre Eindhoven geweest (speciaal 80 km gereden daarvoor), en daar viel ie nog meer tegen als op internet... als ie nu mooi glossy was geweest was het iets anders maar nee, ik vind ook al die zwarte ipods lelijk overigens

(heb ook niet voor niks een witte psp, witte xbox 360 (standaard) en een custom witte xbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm zojuist besteld via de apple postbank store en het geld overgemaakt, wel grappig trouwens dat ik geld moest over maken naar een rabobank rekening :P Ben benieuwd hoe lang het duurt, heb hem gisteren bij een maat bekeken en heb er echt zin in.
wdekreij schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:20:
[...]

Ik las eerder dat het nog niet (goed) mogelijk was om een (Windows) PDA/telefoon als modem te laten fungeren via BT. Heeft iemand daar meer informatie over?
Ik heb thuis een bookmark waarmee het kan met bijv Mda Vario (die heb ik zelf), die zal ik vanavond voor je posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Ik kan niet meer booten, nu vind ik het niet erg dat ik OS X opnieuw moet installeren, maar in het mapje documents heb ik 1 heel erg belangrijk bestandje staan, wat alleen maar op de MacBook staat... is er een manier om die eraf te plukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

peddro schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:23:
Ik kan niet meer booten, nu vind ik het niet erg dat ik OS X opnieuw moet installeren, maar in het mapje documents heb ik 1 heel erg belangrijk bestandje staan, wat alleen maar op de MacBook staat... is er een manier om die eraf te plukken?
Heb je dat per see nu nodig of moet 't gewoon blijven bestaan? In dat eerste geval kun je vrij simpel via een firewire kabeltje je data eraf plukken als je een andere ma in de buurt hebt door je MacBook in Target Disk Mode op te starten (booten met t ingedrukt). Dan krijg je op die andere mac gewoon een FireWire disk gemount.

Als 't moet blijven bestaan: gewoon niet aangeven dat je je hdd wilt erasen bij de reinstall :P
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:52:
(moet nog uitzoeken hoe ik onder mac os caps lock kan re-mappen -- heeft iemand een tip?).
Zoiets vind je, gek genoeg, bij de System Preferences en dan onder Keyboard and mouse -> Keyboard -> Modifier Keys.

Oh en tappen si teh irritant :P

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 21:42
Op stage moest ik af en toe even op de Mac werken.
Wat me opviel is dat het gewoon allemaal erg smooth loopt. Switchen tussen vensters blijft smooth gaan, terwijl mijn pc op den duur wel haperingen gaat vertonen.
Moest wel even wennen aan het feit dat ik toen geen rechtermuisknop-menu had, weet niet of dat er wel is, of dat het gewoon een kwestie van wennen is.

Ik hoorde van een kennis met een iMac dat er een programma op zit om je eigen webserver mee te draaien (hoop dan ook php/mysql/phpmyadmin, of dat ik het anders zelf kan installeren)?

Verder is het belangrijk dat Photoshop en Dreamweaver goed draaien, maar met de goedkope of middelste variant en 1gig ram moet dat volgens mij goed te doen zijn.
Heb alleen geen idee of ik die nu via Windows moet draaien (Adobe en Photoshop), of dat er al intel versies voor zijn, of dat het ook gewoon gedraaid kan worden met iets als Roseta?
Zou natuurlijk wel het prettigste zijn om met de Macbook niet constant op Windows te hoeven zitten.

Hoor veel over whine en koe, maar wat is dat nou precies?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

De whine is een geluid die wordt veroorzaakt door de CPU wanneer die te weinig te doen heeft zal ik maar zeggen :p. Niet elke MacBook heeft er last van, maar de mijne wel. Het is een soort onderbroken gepiep, niet zo hard. Ik hoor het alleen als het stil is in mijn kamer.
De koe is gewoon de fan die aan en uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Ik heb knoppix erin en die boot wel, alleen muis en tobo werken niet :(

Wie weet hoe ik de CD kan ejecten? zou erg handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

peddro schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:09:
Ik heb knoppix erin en die boot wel, alleen muis en tobo werken niet :(

Wie weet hoe ik de CD kan ejecten? zou erg handig zijn :)
Knopje helemaal rechts boven je keyboard :) (als je dat al niet had geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Ibex_Girl schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:13:
[...]

Knopje helemaal rechts boven je keyboard :) (als je dat al niet had geprobeerd).
Ja die had ik al geprobeerd ja ;) maar daar komt er niks mee uit... ik kom niet verder dan het boot apple'tje zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

peddro schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:18:
[...]

Ja die had ik al geprobeerd ja ;) maar daar komt er niks mee uit... ik kom niet verder dan het boot apple'tje zeg maar...
Dat is wel heel rottig... En die knop werkt niet met Knoppix? Want zolang die cd er niet uit wil kun je Mac OSX er ook niet opnieuw op zetten :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Ibex_Girl schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:25:
[...]

Dat is wel heel rottig... En die knop werkt niet met Knoppix? Want zolang die cd er niet uit wil kun je Mac OSX er ook niet opnieuw op zetten :/.
Ok, weer wat geleerd... tijdens booten de "eject knop" iets van 5 seconden inhouden, en je CD vliegt er weer uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

peddro schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:27:
[...]

Ok, weer wat geleerd... tijdens booten de "eject knop" iets van 5 seconden inhouden, en je CD vliegt er weer uit... :)
Handig om te weten :p. Nu OSX er maar opnieuw op zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
airliner schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:53:
heb inmiddels mijn 100gb 7k seagate schijf erin...
verschil is behoorlijk, vooral met opstarten en kopieren is het goed merkbaar (opstarttijd minder dan 10 seconden, van knop indrukken tot volledige toegang). maar ook is ie wat sneller in finder ed, reageert nog flotter :*)
hij wordt wel ongeveer 1 graad warmer de hdd, geluidstoename is niet merkbaar... accuduur nog niet getest.
ik vraag me af hoe mijn macbook presteert als ik me 2gb ram heb ontvangen :9

mocht je je hdd willen vervangen zorg dan dat je een torx 8 of 9 (weet niet welke van de 2) schroevendraaier het, ik heb lopen prutsen met een normale schroevendraaier :/ niet aan te raden
10 seconden? Vanuit de uit-stand? Dat is snel... dat redt ik met m'n PowerMac met 7200 schijf niet eens.

[ Voor 9% gewijzigd door Dancing_Animal op 28-06-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Hoop laptops hoor je vaak wel als het stil is, de een meer dan de ander. Op zich zou ik dat niet zo een groot probleem vinden, aangezien er toch wel vaak omgevingsgeleden zijn die overheersen of muziek aan staat. :)

Net als een paar weken terug, komt het gevoel dat ik direct een Macbook wil hebben, heel sterk op.
Hoop hem echt zsm aan te kunnen schaffen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:19
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:42:
Ik heb thuis een bookmark waarmee het kan met bijv Mda Vario (die heb ik zelf), die zal ik vanavond voor je posten.
Zou ik ook wel willen weten.
Daarnaast zou ik in ieder geval m'n agenda willen syncen met m'n Vario.... dus mocht iemand iets werkends weten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
peddro schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:23:
Archive & Install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Hoe zit het met het verschil tussen de 1,83 GHz en 2,0 GHz versie? Dit met de dvd-brander maakt toch een flink verschil van 200 euro.
Ik neem iig 1gig ram (ipv standaard 512mb). Is het verschil dan merkbaar (met bijv. Photoshop)? Of is de duurdere versie dan meer voor de dvd brander, die ik niet of nauwelijks nodig heb (gebruik hem op de pc weinig, en mocht ik een dvd branden, dan zet ik het wel over op de pc).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Die tip kreeg ik al eerder... en die ga ik vanavond ook uitvoeren, dan heb ik OS X DVD's bij de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
VincentG schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:11:
Hoe zit het met het verschil tussen de 1,83 GHz en 2,0 GHz versie? Dit met de dvd-brander maakt toch een flink verschil van 200 euro.
Ik neem iig 1gig ram (ipv standaard 512mb). Is het verschil dan merkbaar (met bijv. Photoshop)? Of is de duurdere versie dan meer voor de dvd brander, die ik niet of nauwelijks nodig heb (gebruik hem op de pc weinig, en mocht ik een dvd branden, dan zet ik het wel over op de pc).
de meeste (of zelfs alle?) adobe software is niet geoptimaliseerd voor intel macs, dus zal het niet snel draaien. Beter kun je dan tijdelijk windows draaien op je mac en daarop photoshoppen.

1gb ram zal meer verschil maken dan die 200mhz cpu snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Ok, dan ga ik gewoon voor de goedkoopste versie.
Enig idee hoe lang het duurt voordat Adobe/Macromedia producten goed draaien op de intel Mac?
En Windows als tweede OS erop zetten, is dat eenvoudig te doen?

Wil hem het liefst voor de vakantie hebben (ga volgende week weg), maar met online bestellen heb ik sowieso de kans dat ik hem niet op tijd binnen heb. Dan zou ik hem mogelijk bij een Machouse kunnen halen (met 4% korting ipv 6%, heb ik vernomen) of wachten tot ik terug ben en hem dan bestellen. Dan heb ik 3 weekjes en ga ik weer anderhalve week weg.

[ Voor 66% gewijzigd door VincentG op 28-06-2006 16:32 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
VincentG schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:22:
Ok, dan ga ik gewoon voor de goedkoopste versie.
Enig idee hoe lang het duurt voordat Adobe/Macromedia producten goed draaien op de intel Mac?
En Windows als tweede OS erop zetten, is dat eenvoudig te doen?
Geen idee wat betreft de Adobe producten. Adobe heeft zelfs niet al te lang geleden uitgesproken dat IBM compatible's beter combineren met hun producten. Die optimalisatie zal er in ieder geval wel komen, maar wanneer en hoe weet ik niet. Installeer, als je de licentie hebt natuurlijk ;), het spulletje onder Windows.

Windows installeren is vrij makkelijk met Bootcamp. Je maakt met dit programma een tweede opstartpartitie, die start je met de XP bootCD ering en hopla! (Hoewel de installatie van Windows een stuk moeizamer zal gaan dan OSX, maar dat is het beestje naar zijn aard.)

Nog even een kleine aanvulling: Met bootcamp moet je wel even drivers branden naar een CD'tje, die heb je na de installatie nodig. En vergeet ook niet bij de installatie de goede drive te kiezen, anders schrijf je Windows XP over OSX heen :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door The_Bash op 28-06-2006 16:43 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Mooi.

Wat ik opmerkelijk vind is dat 2gig zo duur is. Mijn windows pc (2 jaar oude amd 3200, ati 9600 265mb, 1gig ram etc) loopt nog soepeltjes, dus 2gig Macbook lijkt me wat overbodig.
Dan is het alleen twijfelen, maar waarschijnlijk bestel ik hem dan gewoon als ik terug ben.

[ Voor 6% gewijzigd door VincentG op 28-06-2006 16:37 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
Om even terug te komen op de bescherming van de MacBook.
Ik heb zoals in deel 2 al aan bod is geweest shields besteld van: www.shieldzone.com en deze bevallen heel goed. Simpel aan te brengen (je moet er wel de tijd voor nemen). Het veel besproken sinaasappel effect is er niet. Ik heb mijn MacBook nog niet helemaal gedaan maar mijn PSP wel en daar heb ik ook geen sinaasappel effect op.

Voor de gene die intresse heeft:
http://www.samenkopen.net/topic/85286/455313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ibex_Girl schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:50:
De whine is een geluid die wordt veroorzaakt door de CPU wanneer die te weinig te doen heeft zal ik maar zeggen :p. Niet elke MacBook heeft er last van,
De CPU whine is een probleem wat enkel voorkomt bij de eerste serie MacBook Pro's die geen updates geinstalleerd hebben. Ergens in 10.4.6 of 10.4.5 zit een patch die de whine verhelpt. MacBooks hebben er geen last van.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:19:
[...]

De zwarte was bij een flink aantal plaatsen een aantal weken geleden al op voorraad.....
Ja maar ik zag hem nu pas in het echt :) Ja ik had hem al eerder gezien, maar toen heb ik hem niet echt de tijd gegunt om hem even goed te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Ik heb sinds gister een accespoint aangeschaft om lekker draadloos te internetten. Nou wil ik deze beveiligen (WPA). In de manual staat dat ik de accespoint (Conceptronic 54APM) kan bereiken via het ip-adres 10.0.0.1 Echter lukt dit niet via Firefox en ook niet met Safari.

Ligt dit aan de browsers of heeft het accespoint stiekem toch een ander ip-adres dan wordt aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet je IP fixed op 10.0.0.2 , en probeer het dan nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:53:
Zet je IP fixed op 10.0.0.2 , en probeer het dan nog eens :)
Dankjewel....het is inmiddels gelukt. :D _/-\o_ :>

Offtopic:

Anders vind ik even 12!! WiFi netwerken (waarvan 3 onbeveiligd) vanuit mn kamertje... 8)7
Qua bereik is de MacBook volgens mij er wel op vooruit gegaan...

[ Voor 33% gewijzigd door Flatwhite op 28-06-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb 'm zojuist besteld via de apple postbank store en het geld overgemaakt, wel grappig trouwens dat ik geld moest over maken naar een rabobank rekening :P Ben benieuwd hoe lang het duurt, heb hem gisteren bij een maat bekeken en heb er echt zin in.

[...]

Nice :) Dan wacht ik dat even af. Heb zelf een MDA Compact, nu nog icm een T-mobile GPRS abbo van 9,50, maar ik ben van plan om een EDGE abbo te nemen zodat het tenminste fatsoenlijke snelheden zijn. Werkt de combinatie MB <-> PPC beetje vlot via BT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

10.4.7 update schijnt ook de fan snelheid aan te pakken, ben benieuwd of dat ook de bekende moo en hitte ook aanpakt

* LoneWolf wacht nog geduldig op zijn MacBookje..

[ Voor 17% gewijzigd door LoneWolf op 28-06-2006 18:15 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne net terug van A-Mac. Bleek gelukkig stabiel te zijn (crashes die ik zag kan ik dan hooguit wijten aan faulty software danwel de extreme hitte die dagen in mijn computerkamer) en zoals verwacht valt er aan de verkleuring niets te doen totdat Apple het probleem officieel erkent. A-Mac valt niets te verwijten in deze, dat besef ik me terdege, dus I'll settle for calling those engineers at Apple sons of bitches dan ;) Hopefully erkennen ze het en komt er een fix, anders zit ik met een lelijke notebook voorlopig.

(Okay, het kon erger, er had Dell op kunnen staan.. :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
http://justinblanton.com/...ws-mobile-bluetooth-modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
Ik ben Windows aan het installeren op mijn pas gekochte MacBook. Maar wanneer ik moet kiezen voor Enter=Doorgaan F3=Afsluiten R=Herstellen>>doet het toetsenbord het niet.

Wat is hiervoor de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07
Mijn Macbook gaat van de week retour. Er is al een nieuwe onderweg, hij wilde niet in de sluimerstand gaan op het moment dat ik hem dichtklap. Als hij wel (handmatig) in de sluimerstand staat en ik ga er mee lopen gaat hij weer opeens aan :'( . Afwachten dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 2e MB binnen. 60 GB versie, 38 GB vrij. Hoe kan ik alles formateren en opnieuw installeren? Ik hoef al die onzin proggies als mail, calender, ms office demo niet.

Hoe doe ik een clean install? Hoe lang duurt dat? Waar moet ik nog op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:55:
Ik heb mijn 2e MB binnen. 60 GB versie, 38 GB vrij. Hoe kan ik alles formateren en opnieuw installeren? Ik hoef al die onzin proggies als mail, calender, ms office demo niet.

Hoe doe ik een clean install? Hoe lang duurt dat? Waar moet ik nog op letten?
Eh, gewoon, Tiger DVD erin en dan kiezen voor schone installatie? Trouwens, die apps worden altijd geïnstalleerd, je zult ze later met de hand moeten verwijderen. Maar iLife moet je apart installeren, en als je dan iDVD ofzo niet installeert kan dat zomaar een paar gig schelen, er zitten namelijk hele grote thema bestanden bij.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het dan slim om de Tiger DVD in je laptoptas te stoppen, en dan programma's als iDVD niet te installeren totdat je het nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben ook wezen kijken voor een MacBook bij de Apple store in Eindhoven. Wat me flink tegen viel is de ghosting van het scherm. Als ik de apple.com site nam en op-en-neer scroll, vielen bijna alle letters weg. Is dat normaal? Dat zou nl. best een deal-breaker kunnen worden, aangezien ik ook een mooie Sony op het oog heb.

/Edit: op de MacBook Pro was het minder, maar op de normale was het echt erg.

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 28-06-2006 19:36 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
zonoskar schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:35:
Ik ben ook wezen kijken voor een MacBook bij de Apple store in Eindhoven. Wat me flink tegen viel is de ghosting van het scherm. Als ik de apple.com site nam en op-en-neer scroll, vielen bijna alle letters weg. Is dat normaal? Dat zou nl. best een deal-breaker kunnen worden, aangezien ik ook een mooie Sony op het oog heb.

/Edit: op de MacBook Pro was het minder, maar op de normale was het echt erg.
Ghosting?????? Daar heb ik dus absoluut geen last van... denk dat het gewoon aan de instellingen van die MacBook lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:10:
[...]

Dankjewel....het is inmiddels gelukt. :D _/-\o_ :>
Dat is wel erg gek, zo rond dit bericht stopte mijn wifi-verbindingen ermee :? En nu zit er opeens een password op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 21:30
Na dit pracht apparaat 2 dagen te hebben en hem ong. 8 uur te hebben gebruikt vind ik het tijd worden voor een review... dus bijdeze! (Review over Macbook White 2,0 Ghz)

Uiterlijk

Ge-wel-dig, strak, toch mooi, lekker modern! Toetsenbord is ff wennen maar ook erg fijn! Ik heb geen last van een bouwfout, geen schermding dat los zit, alles zit strak en voelt super degelijk aan! Kortom, super!

Software

Mac OS X, erg goed, even wennen, maar totop heden geen enkele klacht over! Nog geen kernelpanics gehad. (Jeroen klopt af op zn houten bureau!) Office en iWork worden gedownload op dit moment. Ben nog wel steeds opzoek naar een goede BitTorrent client (azureus krijg ik niet geinstallert? :? ) Maar dat loopt wel los denk ik...

Hardware

Draai met een 2Ghz proc. 512 mb ddr2 (naast me liggen 2 latjes met 512mb, maar Jeroen heeft geen goede schroeverdraaier |:( ) Maar met 512 draait ie erg vlot, in mijn ogen althans. Ben bnieuwd hoe het gaat met 1024 mb! Dat laat ik er a.s. maandag in A'doorn inzetten (MacInside) Dus dat is nog even wachten. Hitte valt mee met normaal werk (office, internet, adium, itunes, mail ) is ie handwarm. No problem dus!

Algemeen/eindoordeel

Super apparaat! Op de levertijd na is het super, het is het wachten waard. Lekker snel, goed uiterlijk, ik ben dr happie mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 15:38
Klopt deze redenatie?

MacBook heeft een "hard" scherm -> de toetsen liggen verzonken = geen lapje stof nodig om te verhinderen dat de toetsen afdrukken achterlaten op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

't scherm is niet hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenGans schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:51:
Lekker snel, goed uiterlijk, ik ben dr happie mee! :)
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Flatwhite schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:41:
Ghosting?????? Daar heb ik dus absoluut geen last van... denk dat het gewoon aan de instellingen van die MacBook lag...
Echt niet? Probeer het eens na te spelen, ik gebruikte
deze link (Apple store voor de MacBook) De tekst was tijdens het scrollen bijna niet meer te zien.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
zonoskar schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:28:
[...]

Echt niet? Probeer het eens na te spelen, ik gebruikte
deze link (Apple store voor de MacBook) De tekst was tijdens het scrollen bijna niet meer te zien.
Ook ik kan hiet niet bijster veel ghosting ontdekken? Bij omlaag scrollen kan ik nog aardig wat woordjes oppikken tijdens het scrollen :)
The_Cure schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:55:
Klopt deze redenatie?

MacBook heeft een "hard" scherm -> de toetsen liggen verzonken = geen lapje stof nodig om te verhinderen dat de toetsen afdrukken achterlaten op het scherm.
Mwoah, lapje stof is toch wel aan te bevelen. Ik heb mijn MacBook een paar keer in m'n schooltas vervoert, waarna ik me toch afvroeg wat er voor vreemde aanslag op m'n scherm verscheen. Het is behoorlijk stevig, maar als je er een boek op legt dan raken de toetsen wel degelijk het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 09-10 19:59
Apple vervangt (in de VS) verkleurde MacBooks...

http://digg.com/apple/App...lace_discolored_Macbooks.

gefixt.

[ Voor 46% gewijzigd door Brent op 28-06-2006 21:13 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Krijg een page-not-found-error.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DiGiSTORM_ schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:17:
Trouwens, die apps worden altijd geïnstalleerd, je zult ze later met de hand moeten verwijderen.
Je kunt een 'aangepaste installatie' doen, en dat levert je een installatie van minimaal 6Gbyte op, als je alle 'eigen' apple-spulletjes (zoals X11) meeinstalleert, maar de rest weglaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Burne schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:16:
[...]

De CPU whine is een probleem wat enkel voorkomt bij de eerste serie MacBook Pro's die geen updates geinstalleerd hebben. Ergens in 10.4.6 of 10.4.5 zit een patch die de whine verhelpt. MacBooks hebben er geen last van.
Mijn MacBook heeft toch echt een whine hoor :/. En zelfs met de update naar 10.4.7 heb ik hem nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:46:
[...]

Dat is wel erg gek, zo rond dit bericht stopte mijn wifi-verbindingen ermee :? En nu zit er opeens een password op :?
Haha zat je misschien stiekem op mijn netwerk....(in Utrecht btw) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Weet iemand hoe het zit met studentenkorting in de winkel (dus niet online bestellen)?
Misschien dat ik hem dan toch nog voor eind volgende week haal ipv hem erna te bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door VincentG op 28-06-2006 22:04 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:04:
Weet iemand hoe het zit met studentenkorting in de winkel (dus niet online bestellen)?
Misschien dat ik hem dan toch nog voor eind volgende week haal ipv hem erna te bestellen.
jij weet ook niet wat je wil he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 13:11

slazh

Here To Stay

Ik moest bij de Apple Centre CS (Amsterdam) bij het ophalen van mijn MacBook bewijs meenemen dat ik student was; mijn collegekaat was voldoende. Ze maakten hier een kopietje van en ik kon zo de MacBook meenemen (nadat ik betaald had natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Waar kan je instellen dat de capaciteit van de harde schijf zichtbaar is in de icon...?

EN...

Waar blijven al die update files...ik heb volgens mij sinds ik de MacBook heb wel 1gig aan updates gedownload...worden deze automatisch verwijderd of moet dan handmatig??

[ Voor 52% gewijzigd door Flatwhite op 28-06-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Even een vraagje over de update, bij mij ging het de vorige keer mis...

wat is het verschil tussen de gewone en de combo? en welke kan ik het beste nemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 13:11

slazh

Here To Stay

Flatwhite schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:29:
Waar kan je instellen dat de capaciteit van de harde schijf zichtbaar is in de icon...?
Op je bureablad, rechter muis knop (alternate menu oid?) en dan weergave opties > toon info onderdeel oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:07:
[...]

jij weet ook niet wat je wil he :D
Hehe, ben gewoon erg into Macbook (net als een paar weken terug) en nu wil ik hem zsm hebben (liefst voordat ik op vakantie ga). :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vanmorgen in Alkmaar, daar kreeg ik geen korting omdat ik al student was.
Het bleek alleen te gelden voor nieuwe studenten, beetje vreemd maargoed.
Op de apple postbank site (dus ik denk voor als je een postbank rekening hebt) krijg je iets van 8 procent korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Flatwhite schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:29:
Waar blijven al die update files...
Appeltje klikken, 'Software Update', en de rest wijst zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:39:
[...]

Ik was vanmorgen in Alkmaar, daar kreeg ik geen korting omdat ik al student was.
Het bleek alleen te gelden voor nieuwe studenten, beetje vreemd maargoed.
Op de apple postbank site (dus ik denk voor als je een postbank rekening hebt) krijg je iets van 8 procent korting.
Dat is niet de standaard studentenkorting, dat is de tijdelijke actie waarbij HBO / WO groentjes 10% korting krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Burne schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:51:
[...]
Appeltje klikken, 'Software Update', en de rest wijst zich vanzelf.
HAHA....laat ik het even wat duidelijker vragen....Ik weet wel HOE je moet updaten, maar de updatefiles ZELF...die worden eerst gedownload, maar worden deze nog weggeschreven naar de harde schijf en moet ze NA het updated handmatig verwijderen? Of worden de files automatisch verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Flatwhite schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:12:
[...]

HAHA....laat ik het even wat duidelijker vragen....Ik weet wel HOE je moet updaten, maar de updatefiles ZELF...die worden eerst gedownload, maar worden deze nog weggeschreven naar de harde schijf en moet ze NA het updated handmatig verwijderen? Of worden de files automatisch verwijdert.
Zover ik weet wordt de data uit die packages verwijderd, en blijft alleen metadata over in /Library/Receipts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Of niet op voorraad, of veel te lage studentenkorting. Wordt dus na de vakantie bestellen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em nu ongeveer een week, de zwarte macbook met 2GB RAM.
Nummer twee welteverstaan.

De eerste blackbook die ik meekreeg bij a-mac had problemen met het geluid.
(Zowiezo raar dat ik bij de eerste keer booten een kernelpanic kreeg.)
Daarna kon ik maar één geluid per keer afspelen. Problemen met bijvoorbeeld de iTunes crossfader of zelfs met het 'blub' geluidje bij het volume aanpassen terwijl bijv. VLC een film afspeelde. Het geluidje dat over het eerst-draaiende geluid heen kwam, ging keihard 'loopen'. Kortom; niet goed...
Bij een applecenter raadden ze me aan om een reinstall te doen; wat vervolgens niet lukte, de installatie bleef hangen op DVD nr. 2.

Bij a-mac hebben ze 'm getest (met applecare diagnostics) en er was niks te zien. Bleek achteraf toch een defecte superdrive te zijn. DOA dus.

Nu een tweede macbook.
Geen problemen met geluid. Hij wordt niet overdreven warm tot nu toe, en volgens mij ben ik te doof om de whine te horen. Een "moo"-geluid heb ik ook nog niet gehoord.
Wel problemen met m'n Nokia bluetooth headsetje icm. Skype. Na de 10.4.7 update gaat het beter maar soms krijg ik nog een error. Skype herstarten is de oplossing.

Verder draai ik sinds gisteren Windows XP in Parallels, super! Installatie is eenvoudiger dan op de gemiddelde PC die ik heb gehad. USB, geluid en netwerk deden het meteen.
Icm. Virtue.

En omdat ik een switcher ben hier even kort wat software die ik draai en mijn ervaring ermee.

RadRails (Eclipse dus) draait ook zeer stabiel en snel, evenals Locomotive (Rails).
Wel wat verwarring met het installeren van SQLite en tools als wget. Het kan via Darwinports, Fink, van source, of sommige via RubyGems... Wat is het beste?

Xcode en X11 geinstalleerd, vervolgens Gimpshop en Inkscape. Voor mij als niet-hardcore-vormgever is het genoeg. Het scheelt wachten op Creative Suite 3 en het kost niets.

Ableton Live in Rosetta werkt niet goed; de applicatie is erg afhankelijk van processortimings en dat gaat niet goed in een emulator. De univeral binary van Live werkt wel goed.

Als teksteditor heb ik Textmate (UB) geinstalleerd, met Vibrant Ink als theme.

Spotlight werkt erg lekker maar toch ook even Quicksilver geinstalleerd. Ziet er veelbelovend uit maar nog niet veel mee gedaan.

Proce55ing en java in het algemeen lopen beter dan op mijn PC, verder nog niets zelf mee gedaan.
OpenOffice (ftp) voor Intel heb ik nog niet getest. Nog niet nodig gehad...
Google Earth doet het even vloeiend als op mijn athlon PC met GeForce2.

Cyberduck is een goede vervanging voor FileZilla. Ik weet niet of dit 'the Mac way' is maar het bevalt prima.

Keynote als vervanger voor Powerpoint... lijkt me duidelijk, Keynote wint het op presentatie met gemak.

Transmission is een redelijke vervanger voor utorrent op de PC. Alleen iets minder statistieken beschikbaar, verder even compact en snel. Shakespeer als vervanger voor DC++ kan er ook mee door. Alleen kom ik er niet achter of dit een UB is?

Adobe Lightroom is snel maar de interface vind ik niet zo handig als bijvoorbeeld Picasa. (andere doelgroep waarschijnlijk)

Flash 8 (via Rosetta) moet ik nog testen.

Dat was em weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
Mijn toetsenbord doet het niet tijdens installatie Windows XP onder bootcamp. Een externe draadloze usb toetsenbord doet het ook niet (een logitech, niet een echte apple).

Nu zat ik te denken, kan ik geen image maken van een windows XP installatie?
En deze op een of andere manier te zetten in de partitie die bootcamp aanmaakt?

Of moet ik die andere manier proberen XOM. Werkt dit goed? Iemand ervaring mee?

Op dit moment probeer ik Parallels uit (15 trail versie).

Toch raar dat mijn toetsenbord direct bij het begin van de installatie vast hangt (Capslock gaat niet eens branden als ik erop tik).

edit: Na installatie via XOM kan ik dan niet nog gewoon de BootCamp driver cdrom installeren?

[ Voor 8% gewijzigd door achterop23 op 29-06-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:48:
Transmission is een redelijke vervanger voor utorrent op de PC. Alleen iets minder statistieken beschikbaar, verder even compact en snel. Shakespeer als vervanger voor DC++ kan er ook mee door. Alleen kom ik er niet achter of dit een UB is?
Dat kun je zien in Activity Monitor.app (Activiteitenweergave), bij de processen en dan de kolom 'Soort' aanzetten. Dan kun je zien of het een Intel-app is (UB dus) of een PowerPC (via Rosetta dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op zondag 25 juni 2006 @ 21:13:
[...]

Blijft nog steeds het punt, je hoeft niet je mag en aangezien ik sinds 10.3 naar 10.4 niet echt spannende dingen heb gezien kan je net zo best bij 10.3 blijven.
Komt er bij dat je soms MOET upgraden omdat programma's niet kunnen gedraait worden. Pro-tools 7.0 en hoger draaien niet onder 10.3. Veel gebruikers zijn ook ook bij pro-tools 6.9.3 gebleven terwijl ze gewoon gratis naar 7 konden updaten met veel betere ondersteuning van RTAS plugins en meer mogelijkheden.... maar nee je moest er wel even upgrade naar 10.4 ....
Beetje raar allemaal soms hoor bij OSX. Ingeval update ik altijd, gratis of niet. Mijn Apple is mijn werk en draait als belangrijke bron en opslag/bewerkings punt in de opnamestudio. En dat mag zeker wel wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:49:
[...]

Beetje raar allemaal soms hoor bij OSX.
Nee hoor. In windows heb je toch ook wel 's een bepaalde versie (2000 of hoger bijvoorbeeld) nodig? In linux idem, soms heb je een bepaalde versie (of hoger) van de kernel nodig, etc.

Bij elke nieuwe release van OSX voegt Apple nieuwe features toe, en apps die daarop gemaakt worden (en dus niet makkelijk aan te passen zijn om zonder te draaien) zullen dus niet draaien in releases zonder die features. En de meeste van die features zijn echt enorm handig voor ontwikkelaars, dus wordt er gretig gebruik van gemaakt. Met als gevolg dat je soms idd OSX moet updaten om bepaalde software te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat me toch niet vertellen dat pro-tools 7 echt nodig vind om 10.4 te hebben omdat daar in meer / evt feature is ingebakken dat die het nodig heeft omdat anders het niet doet? Volgens mij heb jij nooit met pro-tools 6.9 gewerkt en 7 verschillen zijn er echt niet kwa optische en grafische extra, het is puur de "recht" te hebben hoeveel plugins je max kan gebruiken en evt verbeterde interface dat een extra mute knopje en solo knopje. kan beetje zien als zo. pro-tools DTM is het volledige compleet toegangelijke pakket. protools 6.9(LE) is dus de beginner editie. Die recent verandert door paar echte toegangelijk rechten tehebben.

En omdat heb je dus osx10.4 nodig? vaag... naar mij zinnen.... marketing gedoe :P.

Maar verder... Even over de afwerking op het zwarte model. Heeft iemand hem hier al op GoT? Evt foto''s van? Vooral... kras hij ook snel?
Trouwens even algemeen nog. Wat vinden de eigenaren nou van hun afwerking? Is er veel wat je zelf kan oplossen door een schroefje los tehalen, zelf recht zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:59

BaT

6 juli wordt de 'Blackbook' als het goed is bij me afgeleverd :9~

Het is dat ik nu een 12" Powerbookje te koop heb staan, anders was ik denk ik voor een witte gegaan. Maar het oog wil ook wat, ik had beide macbooks gezien in de AppleStore in Enschede, en die zwarte ziet er gewoon heeeeel strak uit 8) Ik Post wel pics als ie binnen is.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
BaT schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:03:
6 juli wordt de 'Blackbook' als het goed is bij me afgeleverd :9~

Het is dat ik nu een 12" Powerbookje te koop heb staan, anders was ik denk ik voor een witte gegaan. Maar het oog wil ook wat, ik had beide macbooks gezien in de AppleStore in Enschede, en die zwarte ziet er gewoon heeeeel strak uit 8) Ik Post wel pics als ie binnen is.
Waar staat die pb te koop? Linkje/prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:49:
Je gaat me toch niet vertellen dat pro-tools 7 echt nodig vind om 10.4 te hebben omdat daar in meer / evt feature is ingebakken dat die het nodig heeft omdat anders het niet doet? Volgens mij heb jij nooit met pro-tools 6.9 gewerkt en 7 verschillen zijn er echt niet kwa optische en grafische extra, het is puur de "recht" te hebben hoeveel plugins je max kan gebruiken en evt verbeterde interface dat een extra mute knopje en solo knopje. kan beetje zien als zo. pro-tools DTM is het volledige compleet toegangelijke pakket. protools 6.9(LE) is dus de beginner editie. Die recent verandert door paar echte toegangelijk rechten tehebben.

En omdat heb je dus osx10.4 nodig? vaag... naar mij zinnen.... marketing gedoe :P.
Sterker nog, ik heb nog nooit met protools gewerkt. Maar ik bedoelde 't vrij algemeen :P In protools 7 kan natuurlijk net zo goed gebruik gemaakt worden van, bijvoorbeeld, CoreData. Iets wat in Tiger nieuw is. Of het heeft een bepaalde versie van CoreAudio nodig, etc. De verbeteringen tussen versies van OSX zijn maar voor 10% grafisch van aard :P
Trouwens even algemeen nog. Wat vinden de eigenaren nou van hun afwerking? Is er veel wat je zelf kan oplossen door een schroefje los tehalen, zelf recht zetten?
Ik heb inmiddels 4 witte macbooks in m'n handen gehad, en geen had enige vorm van afwijking. Vanavond nog twee bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 29-06-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

zo vanmiddag mijn 3de macbook opgehaald, eerste had een losse en slecht afgewerkte uppercase (white)week20, 2de kreeg kernel panics from hell, 26 sinds afgelopen zaterdag, was verder in orde en muisstil week 23 zwart.
Tot zover lijkt deze in orde, zwart week 22.
Buitenkant netjes afgewerkt, geluid is goed, geen panics, scherm OK.
Warmte, met het meten via CoreDuoTemp bij de updates vandaag en het tegelijkertijd overpompen van iphoto (externe WD, 30 GB) wordt hij tussen de 75 en 82 graden waarna de fan netjes en geheel onhoorbaar aanslaat (nu ben ik een beetje doof dus dat scheelt)
als ik alleen een beetje surf en mail of zo dan is de gemiddelde temp 71c, leg ik dan mijn hand links op de topcase dan kan ik niet anders zeggen dat het handwarm blijft, dus helemaal niet te heet.
dit was allemaal na de updates met een nieuw en vol systeem.
Vanochtend besteld en vanmiddag gehaald bij Machouse Rotterdam.
Uitgebreide Review met uitpakfeestje volgen nog op mijn website, check back

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 2e MB is binnen. Geen vlek meer op de buitenkant. Geen extreme hitte gevoeld.
Maar ik heb nu mijn Harman Karden 'appl'e boxen aangesloten en om de paar minuten hoor ik een 'tik' uit de boxen komen, vreemd. Iemand anders dit ook gehad? Het is een geluid, als je op met je vingers de 'plug' die in je MacBook stopt aanraakt.
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?

Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).