[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:
  • 7.415 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42
Heb hem zojuist toch ook opgehaald, de 1,83 GHz versie met 1gig ram.
Prachtding.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:40:
Prachtding.
:D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:40:
Prachtding.
100% mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:42

slazh

Here To Stay

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:51:
mijn 2e MB is binnen. Geen vlek meer op de buitenkant. Geen extreme hitte gevoeld.
Maar ik heb nu mijn Harman Karden 'appl'e boxen aangesloten en om de paar minuten hoor ik een 'tik' uit de boxen komen, vreemd. Iemand anders dit ook gehad? Het is een geluid, als je op met je vingers de 'plug' die in je MacBook stopt aanraakt.
Ik heb dit alleen als ie in slaapstand is, en dat ik na zeg 10min even een tik uit mijn boxen (Creative) hoor komen. Raar, maar niet supper irritant ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Ze hebben er alleen 768mb ram van gemaakt ipv 1 gig. :?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
De line-in, doet deze het onder Windows via bootcamp? De microfoon bovenin het scherm doet het sowieso niet.

En volgens mij de line-in ook niet. Is dit een bekend verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Laatst online: 21-12-2024
Deze vraag is vast eerder gesteld, maar draait een MacBook een HD trailer (720p) vlekkeloos af met de GMA950 kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaxje schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:13:
Deze vraag is vast eerder gesteld, maar draait een MacBook een HD trailer (720p) vlekkeloos af met de GMA950 kaart?
Naar mijn weten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

achterop23 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:09:
De line-in, doet deze het onder Windows via bootcamp? De microfoon bovenin het scherm doet het sowieso niet.

En volgens mij de line-in ook niet. Is dit een bekend verschijnsel.
Dit is een bekend verschijnsel. Sowieso wordt een MacBook niet officieel ondersteund door Boot Camp (voor zover je van ondersteuning kunt spreken). Boot Camp is natuurlijk nog beta, dus waarschijnlijk moet je wachten op Mac OS X 10.5 voordat het wel gaat werken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Wat ik alleen jammer vind is dat je de (combo) drive zo duidelijk hoort, dat ie zoekt of er een cd/dvd aanwezig is (wat niet het geval is). Verder is ie nu lekker stil, maar bij opstarten of open klappen hoor je die drive een tel en dat is toch zonde. Kan er niet ingesteld worden dat ie alleen gaat zoeken oid op het moment dat je er wat in stopt?

En hoelang gaat de batterij van de meegeleverde remote mee?

[ Voor 9% gewijzigd door VincentG op 29-06-2006 23:28 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben erg enthousiast over mijn MB. Een paar vraagjes over 2 proggies. Werkt SKYPE met de ingebouwde microfoon, dus geen externe USB phone nodig? En is het mogelijk om met photobooth filmpjes op te nemen? Hoe kan ik filmpjes opnemen met de webcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaxje schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:13:
Een 1080p HD trailer iig wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:20:
ben erg enthousiast over mijn MB. Een paar vraagjes over 2 proggies. Werkt SKYPE met de ingebouwde microfoon, dus geen externe USB phone nodig?
Ja, de ingebouwde microfoon werkt. Je kunt eventueel een externe USB phone gebruiken, als je dat wilt.
En is het mogelijk om met photobooth filmpjes op te nemen?
Nee.
Hoe kan ik filmpjes opnemen met de webcam?
Je kunt naar iMovie kijken en dan als invoerbron de iSight kiezen. Zie ook dit artikel voor iMovie 6: Capturing live video from an iSight camera.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:28:
[...]
Ja, de ingebouwde microfoon werkt. Je kunt eventueel een externe USB phone gebruiken, als je dat wilt.
[...]
Nee.
[...]
Je kunt naar iMovie kijken en dan als invoerbron de iSight kiezen. Zie ook dit artikel voor iMovie 6: Capturing live video from an iSight camera.
thnx, werkt perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt ook Quicktime gebruiken als je Quicktime Pro hebt. En 't heet niet voor niets Photobooth :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:23:
[...]

Een 1080p HD trailer iig wel :P
Twee tegelijk doet ie net niet vlekkeloos. (Twee trailers van de apple site)

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

Dancing_Animal schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:04:
[...]

Waar staat die pb te koop? Linkje/prijs?
Nog nergens, ik ga eerst wachten tot ik me MacBook binnen heb en dan alles overzetten.
Als het zover is, laat ik het nog wel een keer subtiel in een foto-tje langskomen... })

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Murcielago schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:51:
[...]

En waarom zou je dát nou weer doen?

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 20-09 19:30
even nog voor de duidelijkheid, kun je een 2e scherm aansluiten en deze een aparte desktop maken (dus niet mirrored?)
en trekt ie dan de resolutie van 1680x1050 als 2e scherm?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op slashdot staat het volgende artikel http://ibloggedthis.com/2...d-squishy-button-problem/ over hoe je de knop voor je trackpad een betere "feel" kunt geven. Zelf vind ik inderdaad dat deze knop niet lekker klikt. Ga dit zeker proberen, maar heb voorlopig geen tijd... Als iemand anders dit probeert, zou ik graag de ervaringen hier lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FL!PNEUS schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 08:23:
[...]

En waarom zou je dát nou weer doen?
offtopic:
Wanneer je een gespleten persoonlijkheid hebt, en je andere persoonlijkheid een andere film wilt zien? :p

Ik zit weer eens te twijfelen... ik heb genoeg geld bij elkaar gespaard om eindelijk een MacBook te gaan kopen :) Aangezien de vlekken, whine en moo problemen tot het verleden lijken te horen klinkt het nu heel erg interessant voor mij om een MacBook aan te schaffen. Het is wel de bedoeling dat deze mijn complete huidige PC (AMD Athlon XP 2600+ met 1 GB ram) moet gaan vervangen. Nou vraag ik me af of ik er verstandig aan doe om nog even te wachten na de WWDC 2006, aangezien het niet veel haast heeft (zou hem natuurlijk nu wel graag meteen willen halen :9) maar geen zin heb om nu een MacBook met Core Duo te kopen, terwijl over een maand al misschien de Core 2 Duo verschijnt. Zou dit verschil merkbaar zijn? En dan bedoel ik niet alleen in snelheid maar ook in prijs en performance per watt. En zou dit verschil de moeite waard zijn om op te wachten? Ik ga vooral Office/Photoshop/Dreamweaver gebruiken voor Firefox/Thunderbird maakt het zowiezo niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Phusebox schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:04:
even nog voor de duidelijkheid, kun je een 2e scherm aansluiten en deze een aparte desktop maken (dus niet mirrored?)
Ja.
en trekt ie dan de resolutie van 16800x1050 als 2e scherm?
Ik denk 't niet. Maar een tikkie minder breed moet wel kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik heb nu mijn Harman Karden 'appl'e boxen aangesloten en om de paar minuten hoor ik een 'tik' uit de boxen komen, vreemd. Iemand anders dit ook gehad? Het is een geluid, als je op met je vingers de 'plug' die in je MacBook stopt aanraakt.
hmm ik heb precies 'tzelfde sinds vanochtend..
vanavond nog eens testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Phusebox schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:04:
en trekt ie dan de resolutie van 1680x1050 als 2e scherm?
Uit de specificaties:
Twee beeldschermen en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige "native" resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 1920 x 1200 pixels op een extern beeldscherm, beide met miljoenen kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Hmm.. gisternavond iets raars.. Ik had hem uitgezet, maar moest nog iets regelen, dus een half uurtje later zet ik hem weer aan, dit duurde langer dan normaal. En al mijn instellingen waar kwijt.. dock instellingen, startpagina van Safari..Adium instellingen.. Maar de dock iconen die ik neer had gezet bleven wel gewoon staan.. heel apart, meer mensen die dit herkennen? Ik heb er vandaag geen last meer van gehad..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:51:
[...]

Ligt dat dan aan de videokaart of aan het (shared) werkgeheugen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenGans schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:37:
Hmm.. gisternavond iets raars.. Ik had hem uitgezet, maar moest nog iets regelen, dus een half uurtje later zet ik hem weer aan, dit duurde langer dan normaal. En al mijn instellingen waar kwijt.. dock instellingen, startpagina van Safari..Adium instellingen.. Maar de dock iconen die ik neer had gezet bleven wel gewoon staan.. heel apart, meer mensen die dit herkennen? Ik heb er vandaag geen last meer van gehad..!
Lijkt een beetje op de problemen die ik ook heb. Mijn post op een ander forum:

Heb sinds een aantal weken een MacBook en (heb tot op heden) geen last van boerderij geluiden of verkleuringen....

Waar ik me wel aan erger is het feit dat soms na een her/opstarten of het ontwaken van een sleep mijn Macbook is vergeten om de klok rechtsboven weer te geven. Ik moet dan dus weer na system prefs en dan weer aanvinken dat ik de tijd en datum wens rechtsboven....

Iets wat erop lijkt, en misschien zelf ermee te maken heeft is dat Virtue Desktop steeds vergeet welke wallpaper ik het laatste geselecteerd heb. Ik heb de 4 standaard desktops verwijderd en 2 andere ervoor in de plaats (desktop 1 en 2), met iedere een andere wallpaper, maar dit vergeet m'n Macbook dus steeds. Dus ik start altijd op met desktop 2 met beide desktops dezelfde wallpapers.

Nog een laatste irritante kwestie is het feit dat hij na het op/herstarten mijn icoontje weer vanaf rechtsboven sorteerd (FYI: Ik had voorheen Desktop Wrap geinstalleerd, maar deze heb ik inmiddels verwijderd).

Niet echt een serieuze problemen, maar zeker wel irritant.... Weet iemand een oorzaak of oplossing voor deze irritante dingentjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:11:
[...]

Lijkt een beetje op de problemen die ik ook heb. Mijn post op een ander forum:

Heb sinds een aantal weken een MacBook en (heb tot op heden) geen last van boerderij geluiden of verkleuringen....

Waar ik me wel aan erger is het feit dat soms na een her/opstarten of het ontwaken van een sleep mijn Macbook is vergeten om de klok rechtsboven weer te geven. Ik moet dan dus weer na system prefs en dan weer aanvinken dat ik de tijd en datum wens rechtsboven....

Iets wat erop lijkt, en misschien zelf ermee te maken heeft is dat Virtue Desktop steeds vergeet welke wallpaper ik het laatste geselecteerd heb. Ik heb de 4 standaard desktops verwijderd en 2 andere ervoor in de plaats (desktop 1 en 2), met iedere een andere wallpaper, maar dit vergeet m'n Macbook dus steeds. Dus ik start altijd op met desktop 2 met beide desktops dezelfde wallpapers.

Nog een laatste irritante kwestie is het feit dat hij na het op/herstarten mijn icoontje weer vanaf rechtsboven sorteerd (FYI: Ik had voorheen Desktop Wrap geinstalleerd, maar deze heb ik inmiddels verwijderd).

Niet echt een serieuze problemen, maar zeker wel irritant.... Weet iemand een oorzaak of oplossing voor deze irritante dingentjes?
Inderdaad, ik heb ook geen whine, verkleuringen, over verhitte cpu (kom met 90 % usage niet boven de 70 graden zegt core duo temp!) en totop heden is het bij die ene keer gebleven.. Dus we wachten nog even af..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hey ik kwam via dit topic op http://www.appledefects.com/

hehe

alleen volgens mij zijn ze "aangepakt" door een fanboy? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik begin me steeds meer te ergeren aan die irritante moooh. Het wordt nu wel heel erg frustrerend, heb je 'm ff naast je bed staan met een muziekje aan hoor je dat gemooh er dwars doorheen, aargh! Ze moeten snel met een fix komen, want dit is gewoon troep
* AlexanderOnline houd zich in, maar krijgt wel gooi-m-uit-t-raam-neigingen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik vind zoals al eerder is aangekaart door andere tweakers de verticale kijkhoek tegenvallen. Tijdens internetten e.d. vind ik het niet storend. Vervelend wordt het wel bij het bekijken van films. Vooral met donkere vlakken, bv donkere achtergrond, weinig belichting etc. Hier kan zeker niets aan gedaan worden?

Ook is m'n MB gekrast/geschaafd in m'n tas (fantastisch dat er nauwelijks sleeves te verkrijgen zijn). Het vervelende is dat de kleur op die plekken een beetje groenig/grijzig is geworden. Geen gezicht. Uiteraad had ik de MB gewikkeld in iets wat bescherming biedt.
Daarnaast vind ik de moo afhankelijk van de omgevingsgeluiden, irritant. Ik hoop dat een update dit kan verhelpen.

Natuurlijk zijn er ook positieve punten, zoals het design, het bedieningsgemak, de snelheid, het toetsenbord (ook al is 1 toets niet bepaald vlak, maar meer diagonaal, omhoog dus), het geluid van de interne boxen vind ik zeker niet slecht (naar verhouding), wifi werkt uitstekend, voor zover ik heb kunnen zien de accuduur, de scherpte van het scherm, het geluidsniveau (afgezien van de moo).

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:34
mijn 2e MB is binnen. Geen vlek meer op de buitenkant. Geen extreme hitte gevoeld.
Staat je Mac toevallig op 'Better battery life'? Als mijn MacBook daarop staat en er wordt geen geluid afgespeeld dan hoor ik ook zo'n plopje. Maar het is op bepaalde momenten, een paar minuten na het afspelen van geluid en op het moment dat er weer geluid wordt afgespeeld. Op de normale batterij stand treed dit niet op. Daarom vermoed ik dat de audiochip dan wordt uitgezet om stroom te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

gladiool schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:38:
Hey ik kwam via dit topic op http://www.appledefects.com/

hehe

alleen volgens mij zijn ze "aangepakt" door een fanboy? ;)
driewerf lol
"made with a mac"

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 08:00
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:15:
[...]

offtopic:
Wanneer je een gespleten persoonlijkheid hebt, en je andere persoonlijkheid een andere film wilt zien? :p

Ik zit weer eens te twijfelen... ik heb genoeg geld bij elkaar gespaard om eindelijk een MacBook te gaan kopen :) Aangezien de vlekken, whine en moo problemen tot het verleden lijken te horen klinkt het nu heel erg interessant voor mij om een MacBook aan te schaffen. Het is wel de bedoeling dat deze mijn complete huidige PC (AMD Athlon XP 2600+ met 1 GB ram) moet gaan vervangen. Nou vraag ik me af of ik er verstandig aan doe om nog even te wachten na de WWDC 2006, aangezien het niet veel haast heeft (zou hem natuurlijk nu wel graag meteen willen halen :9) maar geen zin heb om nu een MacBook met Core Duo te kopen, terwijl over een maand al misschien de Core 2 Duo verschijnt. Zou dit verschil merkbaar zijn? En dan bedoel ik niet alleen in snelheid maar ook in prijs en performance per watt. En zou dit verschil de moeite waard zijn om op te wachten? Ik ga vooral Office/Photoshop/Dreamweaver gebruiken voor Firefox/Thunderbird maakt het zowiezo niet uit :)
De Macbook gaat zeker je huidige PC vervangen, sterker nog, bij mij vervangt de Macbook mijn AMD X2 4400+. Zelfs Photoshop CS2 (Rosetta) draait wel redelijk en er valt echt wel mee te werken.

Dus verkoop je PC, haal een Macbook en klaar ben je :P

P.S.
Mocht je games spelen, dan kan je beter sparen voor een MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Dancing_Animal schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:44:
[...]

10 seconden? Vanuit de uit-stand? Dat is snel... dat redt ik met m'n PowerMac met 7200 schijf niet eens.
Naar aanleiding van de post "boot in 10 seconden" heb ik zelf ook maar eens even ge-timed hoe lang mijn BlackBook er over doet om vanuit de uit-stand volledig opgestart te zijn.

Getest zonder netstroom (acculading dus ;) )

Van 0 tot in Mac OS X 10.4.7 in 19 seconden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

kan je frontrow nog ergens instellen of iets? want ik vind eigenlijk niets over frontrow op mn MB terwijl het wel erop zit en werkt. Of weet iemand of het mogelijk is je remote te gebruiken voor alleen iTunes of VLC (zonder frontrow dus) met name de volume en rwd/fwd knop zijn handig soms.

gisteren voor het eerst iets gekeken met mn MB aangesloten op mn LCD-TV met mijn MB scherm open, maar uit (soort van open clamshell mode, maar nu kan de warmte wel op de normale wijze weg). voor de mensen die nog niet precies weten hoe het moet:
MB op extern scherm met MB scherm uit in open clamshell mode
1 - je extern scherm moet als mirror staan en niet als extended
2 - klap je MB dicht totdat beide schermen op sluimerstand gaan
3 - plug een usb apparaat in (muis, cardreader, whatever) zo gaat je mb uit sluimerstand en gaat ie op je extern scherm werken (in dit geval mn tv)
4 - maar nu heb je geen toetsenbord en misschien ook geen muis, klap gewoon je MB open en je toetsenbord en trackpad werken gewoon terwijl je MB scherm uit blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Tr1gg3R schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:34:
[...]
Naar aanleiding van de post "boot in 10 seconden" heb ik zelf ook maar eens even ge-timed hoe lang mijn BlackBook er over doet om vanuit de uit-stand volledig opgestart te zijn.

Is dat met 7200RPM harde schijf, of met de standaard 5400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

pokeran schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:52:
kan je frontrow nog ergens instellen of iets? want ik vind eigenlijk niets over frontrow op mn MB terwijl het wel erop zit en werkt. Of weet iemand of het mogelijk is je remote te gebruiken voor alleen iTunes of VLC (zonder frontrow dus) met name de volume en rwd/fwd knop zijn handig soms.
Je remote werkt niet met VLC. Maar wel met iTunes. Je kunt gewoon op de play/pause of forward knoppen drukken en dan werkt dat gewoon met iTunes(mits deze aanstaat natuurlijk).

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tr1gg3R schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:34:
[...]

wtf, van knop tot desktop (auto-inlog) deed ik 50 seconden over, waarvan 40 in een grijs scherm, op een verse default install op een witte macbook. Straks nog eens proberen want dit kan niet kloppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:10:
[...]

Nice :) Dan wacht ik dat even af. Heb zelf een MDA Compact, nu nog icm een T-mobile GPRS abbo van 9,50, maar ik ben van plan om een EDGE abbo te nemen zodat het tenminste fatsoenlijke snelheden zijn. Werkt de combinatie MB <-> PPC beetje vlot via BT?
MDA Compact + MacBook werkt nog niet, believe me I tried!

Er is The Missing Sync maar die werkt nog niet geod op Intel Macs:
http://www.markspace.com/missingsync_windowsmobile.php

Komt wel binnenkort als het goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 19:51
Ik heb sinds woensdag mn macbook (white 1.83, 512mb) het is mn eerste mac en het bevalt tot nu toe heel goed.
Ik heb als macos noob een vraagje:
Hoe krijg ik o.a safari full screen? als ik op t groene knopje links boven in druk word t scherm niet groter.(ik heb al ingesteld dat het dock onder in verdwijnt)
Alvast bedankt voor de hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
Dan moet je met dat schuine vakje rechts onderin het venster zelf groot slepen. De knoppen in Mac OS X hebben geen maximaliseer functie voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderOnline schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:53:

* AlexanderOnline houd zich in, maar krijgt wel gooi-m-uit-t-raam-neigingen })
Laat even weten waar je woont, dan kom ik onder je raam staan ;)

En de remote: super handig. Ik kan niet meer zonder :)

Pauze en volgende nummer zijn handig. Volume veranderen doe ik met de remote of het toetsenbord. Hangt ervan af. Als ik dvd kijk of zo, of iets verder van m'n computer ben, dan de remote uiteraard. Super handig.

En iTunes moet idd opstaan (duh) maar moet niet het 'actieve programma' zijn. Ook als je de remote bedient springt iTunes niet op als actief programma. Het lijkt een detail en onbelangrijk, of logisch, maar handig is het zeker. Zo hoef je niet steeds naar iTunes te wisselen om iets te doen. Als ik aan het toetsenbord zit ligt de remote daar vaak ook gewoon naast, als muziekbediening.
Windows kennende zou bij het aanraken van de remote meteen het desbetreffende programma actief worden of zo :) Terwijl je nu gewoon ononderbroken kan verder werken, en iTunes op de achtergrond bediend wordt. Mja, het is waarschijnlijk heel logisch, maar het viel me meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
jaguarxj16 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:12:
Ik heb sinds woensdag mn macbook (white 1.83, 512mb) het is mn eerste mac en het bevalt tot nu toe heel goed.
Ik heb als macos noob een vraagje:
Hoe krijg ik o.a safari full screen? als ik op t groene knopje links boven in druk word t scherm niet groter.(ik heb al ingesteld dat het dock onder in verdwijnt)
Alvast bedankt voor de hulp?
Probeer anders het Appeltje toetsje (links van je spatiebalk) ingedrukt te houden terwijl je dan op het groene knopje klikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
KuL schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:07:
[...]

Is dat met 7200RPM harde schijf, of met de standaard 5400?
Dat is met de standaard 80GB/5400rpm schijf in de zwarte MacBook (2GB geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Gaat hard in dit draadje.

Bij het opstarten of open klappen van het scherm, wanneer de MB aan staat, hoor je de (combo)drive een tel zoeken. Is dit uit te zetten, zodat hij bijv. alleen zoekt of er een cd/dvd aanwezig is, als je die in de MB doet? Maakt toch even best wat geluid, wat minder prettig is op school of in de trein.
Tevens wil ik opstartgeluid uitzetten, dat je hoort als je de MB aanzet. Dit zal vast wel ergens kunnen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Wanneer ik een externe muis aansluit, werkt mijn cursor zéér slecht op het scherm. Hij verplaatst zich niet vlot en werkt niet precies, accuraat genoeg ... Aan wat kan dit liggen? Want het is nu echt slecht werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wannapuf schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:16:
Dan moet je met dat schuine vakje rechts onderin het venster zelf groot slepen. De knoppen in Mac OS X hebben geen maximaliseer functie voor zover ik weet.
Ligt aan de app. De meeste apps gebruiken die knop om de grootte van de window aan te passen aan de content. Andere apps maximaliseren (dwz, hele scherm gebruiken.. niet maximaliseren zoals windows). Maar 't is dus compleet application-defined: iTunes gaat er van naar mini-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ook al wordt er niet veel over gepraat; ik ben wel geinteresseerd in de game mogelijkheden onder WinXP in BootCamp... ik hoor de mensen al zeggen: je moet geen MacBook kopen om te gamen..

Maar toch : dit zit er toch wel heel erg impressive uit; Half-Life 2 op de MacBook

[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 30-06-2006 15:30 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 19:58
heb net mijn macbook gekregen dus was helemaal blij... maar zet ik hem eenmaal aan maakt hij eerst een heel vreemd geluidje.. beetje krakend. Is dat normaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Kan zijn dat je even de drive hoort zoeken?
Moet je kijken als je hem dicht- en weer open klapt of opnieuw opstart, dan hoor ik het namelijk steeds.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 19:58
Jah daar gebeurt het ook.. is dus niks ernstigs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat hoort idd, is de optische drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatst tijdens interneten dit tegen gekomen, waarschijnlijk dat er wel personen zijn die dit leuk vinden.
Werkt zowel voor Macbook als Macbook pro

filmpje: http://youtube.com/watch?...de=related&search=macbook
download: http://slappingturtle.com/home/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Net nog even bij de opties zitten kijken, maar kon niet vinden waar ik het opstartgeluid uit kon zetten. Zo maar even in handleiding zoeken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:42:
laatst tijdens interneten dit tegen gekomen, waarschijnlijk dat er wel personen zijn die dit leuk vinden.

Bruut :9~ Dat geluidje klinkt ook perfect :o met die flitsjes erbij... ga ik zeker installeren als ik hem heb.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Ik heb nu een extern scherm aangesloten op mijn macbook. Nu, mijn extern scherm is door macosx rechts van mijn laptopscherm geplaatst. De linkerbovenhoek van mijn extern scherm, plakt als het ware dus tegen de rechterbovenhoek van mijn laptopscherm.

Doordat echter mijn laptopscherm lager staat dan mijn extern scherm (linkeronderhoek extern scherm plakt aan de rechteronderhoek van mijn laptopscherm), verspringt mijn muis en venstertjes zeer veel.

Is er een manier om mijn extern scherm anders te positioneren tegenover mijn laptopscherm? Wat ascii-art om het te verduidelijken:

Zo is het nu:
code:
1
2
3
4
5
+----------+---------------+
|          |               |
+----------+               |
           |               |
           +---------------+

Zo moet het zijn:
code:
1
2
3
4
5
           +---------------+
           |               |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Ibex_Girl schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:29:
Zo is het nu:
code:
1
2
3
4
5
           |               |
           +---------------+

Zo moet het zijn:
code:
1
2
3
4
5
           +---------------+
           |               |
System Preferences > Displays > Arrangement :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

ludo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:55:
[...]
System Preferences > Displays > Arrangement :?
Hehe, ik had al die tijd stomweg over dat knopje heen gekeken. Bedankt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 19:51
Wannapuf schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:16:
Dankje, t werkt zo!

Nog een vraagje:
Op de macbook zit een digitale geluidsuitgang(optische) maar mijn optische kabel past er niet in:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/CABLE-620.jpg
Zo ziet die van mij er uit. Moet ik een andersoort optische kabel kopen? want mijn versterker heeft wel zo'n ingang zoals op t bovenstaande plaatje te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Je hebt twee soorten in-/uitgangen bij de optische kabels. Zo eentje als hierboven en een ander. Zal even plaatje zoeken.
De kabels met ander uiteinde zijn ook gewoon te koop bij de electronicaboer.

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.worldofcables.com/store/catalog/Digital%20Audio%20-%20Toslink.jpg

Iemand die weet of opstart-geluidje uit te zetten is?

[ Voor 30% gewijzigd door VincentG op 30-06-2006 18:20 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem dan!\

De staande enter en de korte shift is minder, en ik kom nog niet op mijn wifi-netwerk. Weten jullie genoeg als ik een screenshotje maak van mijn router setup (insert hier een vraagteken, die kan ik even niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Waarom WEP beveiliging als je je wachtwoord op een openbaar forum plaatst?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Rob schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:19:
Weet jij waar ie woont dan?
Ik heb niet eens een wachtwoord, ik doe het op MAC adres kan mij niet voorstellen dat iemand gaat lopen slurpen aan een onbeveiligde verbinding; heb het alleen dat niet de hele straat op de lijn gaat zitten (zoals een jaar terug!)

[ Voor 36% gewijzigd door Uberprutser op 30-06-2006 19:38 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Je keys zijn als ik me niet vergis nu omgezet naar HEX. Je zal dus moeten opletten dat je de keys van de screenshot ook als HEX worden ingegeven op de mac. Probeer eventueel even te kijken of er bij de plaats waar je je key moet ingeven, je nergens kan wisselen tussen ASCII en HEX. En dan eens proberen bij alle twee ofzo :).

Hm, te zien dus welke key je ingeeft... Maar ik zou eerlijkgezegd niet weten wat het anders zou kunnen zijn dan de HEX of ASCII.

[ Voor 11% gewijzigd door IbexGirl op 30-06-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

net mijn ebay geheugen ontvangen en direct geinstalleerd, wat een powerboost zeg... zeker aan te raden, start nu op in minder dan 5 seconden :9

nu dus een witte macbook met superdrive, 100gb 7k hdd en 2GB geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Wordt het geheugen nog steeds aangeboden op eBay en wat kost het?
Moet zelf waarschijnlijk ook wat ander geheugen aanschaffen (zit nu 768mb in).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:19:
Je weet waarschijnlijk niet waar ik woon, en daarnaast gebruik ik dit password alleen maar voor mijn WEP-key :)

Als ik weer thuis kom ga ik het even allemaal proberen. Ik zit nu op een andere verbinding met WPA, en dat lukte binnen 1 seconde. Hij kon de netwerknaam niet vinden, maar na het intypen van de SSID en WPA-key kon ik gelijk connecten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor van mensen dat het scherm slecht is: weinig contrast, kleine kijkhoek, niet echt superscherp/rustig. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk met partities op je hd op de mac? zijn die makkelijk aan te maken? hoe komt de macbook standaard, 1 partitie gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt niks van.

Ik heb dat een tikje hoor bij het afspelen van geluid, het komt echter alleen voor als ik een film afspeel via quicktime in safari. Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

@vincent, reken maar op 135 euro voor 2gb bij flashman852 en ja hij heeft nog (als mensen zeggen 126, rekenen ze verzendkosten vaak niet erbij)
er is nog een andere aanbieder ook uit hongkong die voor ong. dezelfde prijs verkoop (lagere ramprijs maar veeeeeeeeeeel hogere verzendkosten, daar koop ik uit principe al niet van)

edit#1: adata is btw op elke straathoek in HK te verkrijgen. Dus mensen wees sowieso maar niet bang, ik denk dat flashman of iemand anders altijd wel aan die modules kan komen ondanks dat er altijd wel een 'voorraad' vermeldt staat.

@maatren, ja standaard komt ie met 1 partitie, maar je kan makkelijk meerdere partitie's maken, wel is het zo dat als je bijv. 2 partitie's heb, dat beide ook echt 50% zijn (kon het zelf niet instellen in ieder geval)

@desert, blij dat je hem eindelijk heb na zo lang wachten :)

edit#2: haha dat alert4u is wel lachen, gewoon om te demonsteren voor hoe grappig het is, niet dat ik hem voor het echtie ga gebruiken :P de sirene kan je trouwens gewoon muten

@jaguar, je hebt opzetstukjes te koop voor optische kabels zodat die van jou ook in je macbook passen.

[ Voor 39% gewijzigd door randje op 30-06-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat partities maken zit in osx geintegreerd?
ik ben (vooralsnog) geen mac bezitter, maar op mijn windows flaptop vond ik het altijd erg relaxed om mijn bestanden te laten staan op D: en dan lekker C: te formatteren en windows er opnieuw op te zetten. Of is formatteren/herinstalleren verleden tijd zodra ik geswitcht ben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
135 euro is niet veel (2x 1gig neem ik aan). Zeker niet als ik kijk wat ik nu voor dat beetje extra ram heb betaald en er weer uit wil laten halen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

je kan osx opnieuw installeren met behoud van je bestanden, dus volgens mij is dat c:/d: niet meer nodig. (weet niet zeker) en ja partitie maken zit gewoon in osc geintegreerd. Maar als je wel een aangepaste grootte partitie wilt maken, kan je het ook met bootcamp doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
BaT schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:29:
Ook al wordt er niet veel over gepraat; ik ben wel geinteresseerd in de game mogelijkheden onder WinXP in BootCamp... ik hoor de mensen al zeggen: je moet geen MacBook kopen om te gamen..

Maar toch : dit zit er toch wel heel erg impressive uit; Half-Life 2 op de MacBook
Onder Windows XP met Bootcamp zijn er best een hoop games goed te spelen (gebruik liever bootcamp dan de mac games omdat die bijna allemaal niet Universal zijn. Dit merkte ik heel erg bij bijv. Generals op OS X en op Windows). Voor de CS:S fan, hl2 loopt een stuk beter dan CS:S . Ik heb er al een topic over gehad, in dust heb je 7 fps, maar in wat kleinere custom maps ofzo loopt het weer prima.

VLC kun je ook met je remote bedienen met het gratis progje Apple Remote Helper!
Voor de rest is de remote met frontrow geweldig spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de apple site staat dit:

http://docs.info.apple.co...ath=Mac/10.4/en/mh14.html

het staat beschreven alsof je met disk utility iedere partitie grootte kan maken die je wil?
oh en hoeveel ruimte neemt bij jullie osx en programma's in?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind OSX, zoals ik het verwacht had, behoorlijk kut.

Maandag op school maar eens een XP licentie scoren, tot die tijd blfij ik nog even bij mijn Windows desktop werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Vind OsX best prima.
Kan alleen nog geen trema op de e krijgen. En als ik een programma stop, met rood kruisje, wil ik wel dat ie echt stopt en afgesloten wordt, want nu moet ik hem zelf nog eens op stop zetten (wat niet bij elk programma direct werkt). En vind touchpad erg gevoelig. Komt geregeld voor dat ik dingen ineens aan het selecteren ben.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:32:
Vind OsX best prima.
Kan alleen nog geen trema op de e krijgen.
Versiontracker.com > Popchar
En als ik een programma stop, met rood kruisje, wil ik wel dat ie echt stopt en afgesloten wordt, want nu moet ik hem zelf nog eens op stop zetten (wat niet bij elk programma direct werkt). En vind touchpad erg gevoelig. Komt geregeld voor dat ik dingen ineens aan het selecteren ben.
Gewoon appeltje+Q gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Appletje Q kan ook idd, veel makkelijker, maar moet al die shortcuts nog leren. :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

zowieso moet je leren werken met shortcuts op een notebook imo, ik vind mac os 10 echt geweldig... is mijn eerste mac, ik ga eerdaags ook mijn desktop vervangen voor een imac denk

ik heb voordat ik mijn macbook heb gekocht, het boek "Mac OS X Tiger: Missing Manual" gelezen, dan is de overstap echt super easy
boek is echt een aanrader, gekocht via amazon: http://www.amazon.com/gp/...3-3786592-8443822?ie=UTF8

overigens wordt mijn macbook wel een stuk warmer met 2GB geheugen, van 54 graden naar 60 :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:19
VincentG schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:32:

Kan alleen nog geen trema op de e krijgen
alt-u en daarna een letter = ü
alt-e en daarna een letter = é
alt-i en daarna een letter = î

op een windows bak zit ik daar altijd heel lang naar te zoeken en dan geef ik geef ik het altijd maar op. maar ik ben gelukkig al een paar jaar windhoos af, nergens meer voor nodig :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

je kan ook gewoon naar landinstellingen in je systeemvoorkeuren, dan tabblad "invoermenu", dan lettertekenpalet aanvinken (eenmalig).

dan verschijnt de nl vlag tussen je menulets, wanneer je erop klikt verschijnt er een popup waaruit je "Toon lettertekenpalet" kunt kiezen... tada een gratis versie van popchar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Met windows is het gewoon het teken dat je wilt met shift, gevolgd door de letter.
Dat alt-e-letter ga ik vaak gebruiken.
Mis alleen nog de delete knop/functie, om letters na de cursor te verwijderen (backspace is ervoor en moet je eerst naar de letter(s) erna) en waarom zijn er eigenlijk twee enter knoppen, tenminste, de een is een soort van enter?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

VincentG schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:13:
Met windows is het gewoon het teken dat je wilt met shift, gevolgd door de letter.
Dat alt-e-letter ga ik vaak gebruiken.
Mis alleen nog de delete knop/functie, om letters na de cursor te verwijderen (backspace is ervoor en moet je eerst naar de letter(s) erna) en waarom zijn er eigenlijk twee enter knoppen, tenminste, de een is een soort van enter?
Delete doe ik met fn backspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr, ik denk dat ik mijn Macbook terug moet brengen. Bij de ventilatiegleuf zit een enorm scherpe rand, waar ik bijna mijn vinger aan open snij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
Zo, heb nu een paar daagjes met m'n MacBook kunnen werken en ben er tot nu toe dik tevreden over.

Nog nooit met Mac OS gewerkt, dus dat blijft nog ff wennen.

Het enige waar ik tot nu toe een beetje tegenaan loop is dat ik het geluid vrij zacht vind. Muziek is hard zat, maar ik zat net even te Skypen en dat was bijna niet te verstaan. Ook de echo test call was zacht. M'n systeemvolume staat op max.

Is nog ergens anders een plek waar je je volume harder kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:19
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:23:
Grrr, ik denk dat ik mijn Macbook terug moet brengen. Bij de ventilatiegleuf zit een enorm scherpe rand, waar ik bijna mijn vinger aan open snij.
is je ventilatiegleuf niet geblokkeerd door een stuk plastic wat ertussenuit had moeten worden gehaald?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markclausing schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:48:
[...]

is je ventilatiegleuf niet geblokkeerd door een stuk plastic wat ertussenuit had moeten worden gehaald?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303848
Nee.

Verder vroeg ik me zo eens af welke macbook sleeve de laagste levertijd heeft. Ik heb nu van links naar rechts op mijn topcase een diepe kras zitten, en een hoop kleine "waas" krassen. Een beetje zonde voor een Macbook van nog geen 24 uur oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

xilebo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:24:
Zo, heb nu een paar daagjes met m'n MacBook kunnen werken en ben er tot nu toe dik tevreden over.

Nog nooit met Mac OS gewerkt, dus dat blijft nog ff wennen.

Het enige waar ik tot nu toe een beetje tegenaan loop is dat ik het geluid vrij zacht vind. Muziek is hard zat, maar ik zat net even te Skypen en dat was bijna niet te verstaan. Ook de echo test call was zacht. M'n systeemvolume staat op max.

Is nog ergens anders een plek waar je je volume harder kan zetten?
Je kunt het volume van de microfoon aanpassen in Systeem Voorkeuren -> Geluid -> Invoer. Speel je het geluid af via de ingebouwde speakers, of heb je een eigen koptelefoon aangesloten? Het kan nl. zo zijn dat als je het geluid over je speakers laat gaan, de 'echo cancellation' van Skype de microfoon dichtdraait om feedback te voorkomen. Kijk 'ns naar de Invoervolume slider als je wat inspreekt bij Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom Apple al mijn prive-gegevens nodig heeft na een install??

/edit: Na een herinstallatie van OSX nog steeds geen verbinding met mijn wifi-netwerk. Ik ben er inmiddels al achter dat ik WEP40/128-bit HEX in moet voeren, omdat dat exact even lang is als mijn password (4A 0C E8 D0 AB F7 03 C4 FC B0 1B A5 A8 in mijn geval, zonder spaties).

Ik heb hem nu als preffered network gedaan, maar ondanks dat ik "WEP 40/128-bit hex" aanvink schiet hij telkens terug naar "WEP Password". Morgen gaat hij terug naar de winkel, hopelijk doet mijn nieuwe macbook het beter.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:02:
Weet iemand waarom Apple al mijn prive-gegevens nodig heeft na een install??
Die gegevens willen ze hebben om je computer te registreren (voor garantie en misschien diefstal) en je op de hoogte te houden van interessante aanbiedingen (mocht je dat willen). Die gegevens hebben ze niet perse nodig en je kunt het ook overslaan. 'Gewoon' appeltje-Q wanneer je bij het scherm zit waar je je persoongegevens kunt invullen en dan kiezen voor 'Sla Over' (o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:42:

Is zeker een leuke tool, maar echt gebruiken doe ik het niet. Sterker nog, op de Macbook heeft ie een bug waardoor je heel makkelijk het alarm uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

er moet mij toch iets van het hart, gisteren met het standaard geinstalleerde systeem van Apple had ik een temp van tussen de 75c en 85c op z'n top, net een fresh install gedaan, alle updates gedownload (incl. 10.4.7) en nu is mijn gemiddelde temp (na een uur surfen met safari) gezakt naar 66c met als top 81c(welke alaminute weer teruggeblazen werd naar 69c) tijdens installen van de updates.
Momenteel blijft hij hangen rond de 67c a 69c constant, zou de update dan toch geholpen hebben of ligt het aan een kaal systeem (heb ook niet alle software erop gegooid nml.? Ben er iig wel blij mee!
ik merk wel dat mijn processor vaker wisselt van snelheid, varieert van 1,33, 1,5, 1,67, 1,83 en natuurlijk 2,0
btw, heb mijn accu volgens de Apple methode gekalibreerd en nu heb ik een gemiddelde duur van 4:10 uur (met Airport, screen brightness op 3/5)

[ Voor 8% gewijzigd door hdpaddy op 01-07-2006 00:25 ]

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was het motto van Apple ook alweer? "It just works" toch? Vrijvertaald naar "Het werkt net" schijnbaar, want hier werkt het nét niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:59:
[...]

Verder vroeg ik me zo eens af welke macbook sleeve de laagste levertijd heeft.
Ik heb sinds woensdag de welbekende Tucano skin om mijn 13" is wel redelijk op voorraad nu bij de meeste winkels lijkt mij?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:10:
Ik vind OSX, zoals ik het verwacht had, behoorlijk kut.

Maandag op school maar eens een XP licentie scoren, tot die tijd blfij ik nog even bij mijn Windows desktop werken :)
Zou je het daar dan ook bij kunnen laten en niet *iedere* ergernis apart komen melden? En je kunt je voorstellen (neem ik aan) hoe lang ik als recente (gedwongen) XP-gebruiker na tien jaar unix, linux en OS-X kan zeiken over windows? Daar kan ik zeker een deel of 10 windows-discussie mee verstieren.

Ik ga er even van uit dat het zelfregulerend niveau van een forum als Apple Talk hoog genoeg is om dit zonder moddertorren af te kunnen. 8)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?

Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).