Oh oh Mr. B, oh oh!
Verwijderd
VincentG schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:40:
Heb hem zojuist toch ook opgehaald, de 1,83 GHz versie met 1gig ram.
Prachtding.
Verwijderd
100% mee eensVincentG schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:40:
Heb hem zojuist toch ook opgehaald, de 1,83 GHz versie met 1gig ram.
Prachtding.
Ik heb dit alleen als ie in slaapstand is, en dat ik na zeg 10min even een tik uit mijn boxen (Creative) hoor komen. Raar, maar niet supper irritant ofzo.Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:51:
mijn 2e MB is binnen. Geen vlek meer op de buitenkant. Geen extreme hitte gevoeld.
Maar ik heb nu mijn Harman Karden 'appl'e boxen aangesloten en om de paar minuten hoor ik een 'tik' uit de boxen komen, vreemd. Iemand anders dit ook gehad? Het is een geluid, als je op met je vingers de 'plug' die in je MacBook stopt aanraakt.
Oh oh Mr. B, oh oh!
En volgens mij de line-in ook niet. Is dit een bekend verschijnsel.
Verwijderd
Naar mijn weten wel.Blaxje schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:13:
Deze vraag is vast eerder gesteld, maar draait een MacBook een HD trailer (720p) vlekkeloos af met de GMA950 kaart?
Dit is een bekend verschijnsel. Sowieso wordt een MacBook niet officieel ondersteund door Boot Camp (voor zover je van ondersteuning kunt spreken). Boot Camp is natuurlijk nog beta, dus waarschijnlijk moet je wachten op Mac OS X 10.5 voordat het wel gaat werken.achterop23 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:09:
De line-in, doet deze het onder Windows via bootcamp? De microfoon bovenin het scherm doet het sowieso niet.
En volgens mij de line-in ook niet. Is dit een bekend verschijnsel.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
En hoelang gaat de batterij van de meegeleverde remote mee?
[ Voor 9% gewijzigd door VincentG op 29-06-2006 23:28 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Verwijderd
Verwijderd
Een 1080p HD trailer iig welBlaxje schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:13:
Deze vraag is vast eerder gesteld, maar draait een MacBook een HD trailer (720p) vlekkeloos af met de GMA950 kaart?
Ja, de ingebouwde microfoon werkt. Je kunt eventueel een externe USB phone gebruiken, als je dat wilt.Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:20:
ben erg enthousiast over mijn MB. Een paar vraagjes over 2 proggies. Werkt SKYPE met de ingebouwde microfoon, dus geen externe USB phone nodig?
Nee.En is het mogelijk om met photobooth filmpjes op te nemen?
Je kunt naar iMovie kijken en dan als invoerbron de iSight kiezen. Zie ook dit artikel voor iMovie 6: Capturing live video from an iSight camera.Hoe kan ik filmpjes opnemen met de webcam?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
thnx, werkt perfect !Daedalus schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:28:
[...]
Ja, de ingebouwde microfoon werkt. Je kunt eventueel een externe USB phone gebruiken, als je dat wilt.
[...]
Nee.
[...]
Je kunt naar iMovie kijken en dan als invoerbron de iSight kiezen. Zie ook dit artikel voor iMovie 6: Capturing live video from an iSight camera.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Twee tegelijk doet ie net niet vlekkeloos. (Twee trailers van de apple site)
PSN: djmurcielago
Nog nergens, ik ga eerst wachten tot ik me MacBook binnen heb en dan alles overzetten.Dancing_Animal schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:04:
[...]
Waar staat die pb te koop? Linkje/prijs?
Als het zover is, laat ik het nog wel een keer subtiel in een foto-tje langskomen...
En waarom zou je dát nou weer doen?Murcielago schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:51:
[...]
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
en trekt ie dan de resolutie van 1680x1050 als 2e scherm?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Wanneer je een gespleten persoonlijkheid hebt, en je andere persoonlijkheid een andere film wilt zien?
Ik zit weer eens te twijfelen... ik heb genoeg geld bij elkaar gespaard om eindelijk een MacBook te gaan kopen
Ja.Phusebox schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:04:
even nog voor de duidelijkheid, kun je een 2e scherm aansluiten en deze een aparte desktop maken (dus niet mirrored?)
Ik denk 't niet. Maar een tikkie minder breed moet wel kunnenen trekt ie dan de resolutie van 16800x1050 als 2e scherm?
Verwijderd
hmm ik heb precies 'tzelfde sinds vanochtend..Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:51:
Maar ik heb nu mijn Harman Karden 'appl'e boxen aangesloten en om de paar minuten hoor ik een 'tik' uit de boxen komen, vreemd. Iemand anders dit ook gehad? Het is een geluid, als je op met je vingers de 'plug' die in je MacBook stopt aanraakt.
vanavond nog eens testen..
Uit de specificaties:Phusebox schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:04:
even nog voor de duidelijkheid, kun je een 2e scherm aansluiten en deze een aparte desktop maken (dus niet mirrored?)
en trekt ie dan de resolutie van 1680x1050 als 2e scherm?
Twee beeldschermen en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige "native" resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 1920 x 1200 pixels op een extern beeldscherm, beide met miljoenen kleuren
Verwijderd
Ligt dat dan aan de videokaart of aan het (shared) werkgeheugen....?Murcielago schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:51:
[...]
Verwijderd
Lijkt een beetje op de problemen die ik ook heb. Mijn post op een ander forum:JeroenGans schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:37:
Hmm.. gisternavond iets raars.. Ik had hem uitgezet, maar moest nog iets regelen, dus een half uurtje later zet ik hem weer aan, dit duurde langer dan normaal. En al mijn instellingen waar kwijt.. dock instellingen, startpagina van Safari..Adium instellingen.. Maar de dock iconen die ik neer had gezet bleven wel gewoon staan.. heel apart, meer mensen die dit herkennen? Ik heb er vandaag geen last meer van gehad..!
Heb sinds een aantal weken een MacBook en (heb tot op heden) geen last van boerderij geluiden of verkleuringen....
Waar ik me wel aan erger is het feit dat soms na een her/opstarten of het ontwaken van een sleep mijn Macbook is vergeten om de klok rechtsboven weer te geven. Ik moet dan dus weer na system prefs en dan weer aanvinken dat ik de tijd en datum wens rechtsboven....
Iets wat erop lijkt, en misschien zelf ermee te maken heeft is dat Virtue Desktop steeds vergeet welke wallpaper ik het laatste geselecteerd heb. Ik heb de 4 standaard desktops verwijderd en 2 andere ervoor in de plaats (desktop 1 en 2), met iedere een andere wallpaper, maar dit vergeet m'n Macbook dus steeds. Dus ik start altijd op met desktop 2 met beide desktops dezelfde wallpapers.
Nog een laatste irritante kwestie is het feit dat hij na het op/herstarten mijn icoontje weer vanaf rechtsboven sorteerd (FYI: Ik had voorheen Desktop Wrap geinstalleerd, maar deze heb ik inmiddels verwijderd).
Niet echt een serieuze problemen, maar zeker wel irritant.... Weet iemand een oorzaak of oplossing voor deze irritante dingentjes?
Inderdaad, ik heb ook geen whine, verkleuringen, over verhitte cpu (kom met 90 % usage niet boven de 70 graden zegt core duo temp!) en totop heden is het bij die ene keer gebleven.. Dus we wachten nog even af..!Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:11:
[...]
Lijkt een beetje op de problemen die ik ook heb. Mijn post op een ander forum:
Heb sinds een aantal weken een MacBook en (heb tot op heden) geen last van boerderij geluiden of verkleuringen....
Waar ik me wel aan erger is het feit dat soms na een her/opstarten of het ontwaken van een sleep mijn Macbook is vergeten om de klok rechtsboven weer te geven. Ik moet dan dus weer na system prefs en dan weer aanvinken dat ik de tijd en datum wens rechtsboven....
Iets wat erop lijkt, en misschien zelf ermee te maken heeft is dat Virtue Desktop steeds vergeet welke wallpaper ik het laatste geselecteerd heb. Ik heb de 4 standaard desktops verwijderd en 2 andere ervoor in de plaats (desktop 1 en 2), met iedere een andere wallpaper, maar dit vergeet m'n Macbook dus steeds. Dus ik start altijd op met desktop 2 met beide desktops dezelfde wallpapers.
Nog een laatste irritante kwestie is het feit dat hij na het op/herstarten mijn icoontje weer vanaf rechtsboven sorteerd (FYI: Ik had voorheen Desktop Wrap geinstalleerd, maar deze heb ik inmiddels verwijderd).
Niet echt een serieuze problemen, maar zeker wel irritant.... Weet iemand een oorzaak of oplossing voor deze irritante dingentjes?
hehe
alleen volgens mij zijn ze "aangepakt" door een fanboy?
* AlexanderOnline houd zich in, maar krijgt wel gooi-m-uit-t-raam-neigingen
Ook is m'n MB gekrast/geschaafd in m'n tas (fantastisch dat er nauwelijks sleeves te verkrijgen zijn). Het vervelende is dat de kleur op die plekken een beetje groenig/grijzig is geworden. Geen gezicht. Uiteraad had ik de MB gewikkeld in iets wat bescherming biedt.
Daarnaast vind ik de moo afhankelijk van de omgevingsgeluiden, irritant. Ik hoop dat een update dit kan verhelpen.
Natuurlijk zijn er ook positieve punten, zoals het design, het bedieningsgemak, de snelheid, het toetsenbord (ook al is 1 toets niet bepaald vlak, maar meer diagonaal, omhoog dus), het geluid van de interne boxen vind ik zeker niet slecht (naar verhouding), wifi werkt uitstekend, voor zover ik heb kunnen zien de accuduur, de scherpte van het scherm, het geluidsniveau (afgezien van de moo).
Staat je Mac toevallig op 'Better battery life'? Als mijn MacBook daarop staat en er wordt geen geluid afgespeeld dan hoor ik ook zo'n plopje. Maar het is op bepaalde momenten, een paar minuten na het afspelen van geluid en op het moment dat er weer geluid wordt afgespeeld. Op de normale batterij stand treed dit niet op. Daarom vermoed ik dat de audiochip dan wordt uitgezet om stroom te besparen.Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:51:
mijn 2e MB is binnen. Geen vlek meer op de buitenkant. Geen extreme hitte gevoeld.
driewerf lolgladiool schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:38:
Hey ik kwam via dit topic op http://www.appledefects.com/
hehe
alleen volgens mij zijn ze "aangepakt" door een fanboy?
"made with a mac"
Just frame, wheels and engine
De Macbook gaat zeker je huidige PC vervangen, sterker nog, bij mij vervangt de Macbook mijn AMD X2 4400+. Zelfs Photoshop CS2 (Rosetta) draait wel redelijk en er valt echt wel mee te werken.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:15:
[...]
offtopic:
Wanneer je een gespleten persoonlijkheid hebt, en je andere persoonlijkheid een andere film wilt zien?
Ik zit weer eens te twijfelen... ik heb genoeg geld bij elkaar gespaard om eindelijk een MacBook te gaan kopenAangezien de vlekken, whine en moo problemen tot het verleden lijken te horen klinkt het nu heel erg interessant voor mij om een MacBook aan te schaffen. Het is wel de bedoeling dat deze mijn complete huidige PC (AMD Athlon XP 2600+ met 1 GB ram) moet gaan vervangen. Nou vraag ik me af of ik er verstandig aan doe om nog even te wachten na de WWDC 2006, aangezien het niet veel haast heeft (zou hem natuurlijk nu wel graag meteen willen halen
) maar geen zin heb om nu een MacBook met Core Duo te kopen, terwijl over een maand al misschien de Core 2 Duo verschijnt. Zou dit verschil merkbaar zijn? En dan bedoel ik niet alleen in snelheid maar ook in prijs en performance per watt. En zou dit verschil de moeite waard zijn om op te wachten? Ik ga vooral Office/Photoshop/Dreamweaver gebruiken voor Firefox/Thunderbird maakt het zowiezo niet uit
Dus verkoop je PC, haal een Macbook en klaar ben je
P.S.
Mocht je games spelen, dan kan je beter sparen voor een MBP.
Naar aanleiding van de post "boot in 10 seconden" heb ik zelf ook maar eens even ge-timed hoe lang mijn BlackBook er over doet om vanuit de uit-stand volledig opgestart te zijn.Dancing_Animal schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:44:
[...]
10 seconden? Vanuit de uit-stand? Dat is snel... dat redt ik met m'n PowerMac met 7200 schijf niet eens.
Getest zonder netstroom (acculading dus
Van 0 tot in Mac OS X 10.4.7 in 19 seconden.
gisteren voor het eerst iets gekeken met mn MB aangesloten op mn LCD-TV met mijn MB scherm open, maar uit (soort van open clamshell mode, maar nu kan de warmte wel op de normale wijze weg). voor de mensen die nog niet precies weten hoe het moet:
MB op extern scherm met MB scherm uit in open clamshell mode
1 - je extern scherm moet als mirror staan en niet als extended
2 - klap je MB dicht totdat beide schermen op sluimerstand gaan
3 - plug een usb apparaat in (muis, cardreader, whatever) zo gaat je mb uit sluimerstand en gaat ie op je extern scherm werken (in dit geval mn tv)
4 - maar nu heb je geen toetsenbord en misschien ook geen muis, klap gewoon je MB open en je toetsenbord en trackpad werken gewoon terwijl je MB scherm uit blijft.
Is dat met 7200RPM harde schijf, of met de standaard 5400?Tr1gg3R schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:34:
[...]
Naar aanleiding van de post "boot in 10 seconden" heb ik zelf ook maar eens even ge-timed hoe lang mijn BlackBook er over doet om vanuit de uit-stand volledig opgestart te zijn.
Getest zonder netstroom (acculading dus)
Je remote werkt niet met VLC. Maar wel met iTunes. Je kunt gewoon op de play/pause of forward knoppen drukken en dan werkt dat gewoon met iTunes(mits deze aanstaat natuurlijk).pokeran schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:52:
kan je frontrow nog ergens instellen of iets? want ik vind eigenlijk niets over frontrow op mn MB terwijl het wel erop zit en werkt. Of weet iemand of het mogelijk is je remote te gebruiken voor alleen iTunes of VLC (zonder frontrow dus) met name de volume en rwd/fwd knop zijn handig soms.
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
wtf, van knop tot desktop (auto-inlog) deed ik 50 seconden over, waarvan 40 in een grijs scherm, op een verse default install op een witte macbook. Straks nog eens proberen want dit kan niet kloppenTr1gg3R schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:34:
[...]
Naar aanleiding van de post "boot in 10 seconden" heb ik zelf ook maar eens even ge-timed hoe lang mijn BlackBook er over doet om vanuit de uit-stand volledig opgestart te zijn.
Getest zonder netstroom (acculading dus)
Verwijderd
MDA Compact + MacBook werkt nog niet, believe me I tried!wdekreij schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:10:
[...]
NiceDan wacht ik dat even af. Heb zelf een MDA Compact, nu nog icm een T-mobile GPRS abbo van 9,50, maar ik ben van plan om een EDGE abbo te nemen zodat het tenminste fatsoenlijke snelheden zijn. Werkt de combinatie MB <-> PPC beetje vlot via BT?
Er is The Missing Sync maar die werkt nog niet geod op Intel Macs:
http://www.markspace.com/missingsync_windowsmobile.php
Komt wel binnenkort als het goed is...
Ik heb als macos noob een vraagje:
Hoe krijg ik o.a safari full screen? als ik op t groene knopje links boven in druk word t scherm niet groter.(ik heb al ingesteld dat het dock onder in verdwijnt)
Alvast bedankt voor de hulp?
Verwijderd
Laat even weten waar je woont, dan kom ik onder je raam staanAlexanderOnline schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:53:
* AlexanderOnline houd zich in, maar krijgt wel gooi-m-uit-t-raam-neigingen
En de remote: super handig. Ik kan niet meer zonder
Pauze en volgende nummer zijn handig. Volume veranderen doe ik met de remote of het toetsenbord. Hangt ervan af. Als ik dvd kijk of zo, of iets verder van m'n computer ben, dan de remote uiteraard. Super handig.
En iTunes moet idd opstaan (duh) maar moet niet het 'actieve programma' zijn. Ook als je de remote bedient springt iTunes niet op als actief programma. Het lijkt een detail en onbelangrijk, of logisch, maar handig is het zeker. Zo hoef je niet steeds naar iTunes te wisselen om iets te doen. Als ik aan het toetsenbord zit ligt de remote daar vaak ook gewoon naast, als muziekbediening.
Windows kennende zou bij het aanraken van de remote meteen het desbetreffende programma actief worden of zo
Probeer anders het Appeltje toetsje (links van je spatiebalk) ingedrukt te houden terwijl je dan op het groene knopje klikt...jaguarxj16 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:12:
Ik heb sinds woensdag mn macbook (white 1.83, 512mb) het is mn eerste mac en het bevalt tot nu toe heel goed.
Ik heb als macos noob een vraagje:
Hoe krijg ik o.a safari full screen? als ik op t groene knopje links boven in druk word t scherm niet groter.(ik heb al ingesteld dat het dock onder in verdwijnt)
Alvast bedankt voor de hulp?
Dat is met de standaard 80GB/5400rpm schijf in de zwarte MacBook (2GB geheugen).KuL schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:07:
[...]
Is dat met 7200RPM harde schijf, of met de standaard 5400?
Bij het opstarten of open klappen van het scherm, wanneer de MB aan staat, hoor je de (combo)drive een tel zoeken. Is dit uit te zetten, zodat hij bijv. alleen zoekt of er een cd/dvd aanwezig is, als je die in de MB doet? Maakt toch even best wat geluid, wat minder prettig is op school of in de trein.
Tevens wil ik opstartgeluid uitzetten, dat je hoort als je de MB aanzet. Dit zal vast wel ergens kunnen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ligt aan de app. De meeste apps gebruiken die knop om de grootte van de window aan te passen aan de content. Andere apps maximaliseren (dwz, hele scherm gebruiken.. niet maximaliseren zoals windows). Maar 't is dus compleet application-defined: iTunes gaat er van naar mini-mode.Wannapuf schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:16:
Dan moet je met dat schuine vakje rechts onderin het venster zelf groot slepen. De knoppen in Mac OS X hebben geen maximaliseer functie voor zover ik weet.
Maar toch : dit zit er toch wel heel erg impressive uit; Half-Life 2 op de MacBook
[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 30-06-2006 15:30 ]
Moet je kijken als je hem dicht- en weer open klapt of opnieuw opstart, dan hoor ik het namelijk steeds.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Verwijderd
Werkt zowel voor Macbook als Macbook pro
filmpje: http://youtube.com/watch?...de=related&search=macbook
download: http://slappingturtle.com/home/index.php
Oh oh Mr. B, oh oh!
BruutVerwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:42:
laatst tijdens interneten dit tegen gekomen, waarschijnlijk dat er wel personen zijn die dit leuk vinden.
Doordat echter mijn laptopscherm lager staat dan mijn extern scherm (linkeronderhoek extern scherm plakt aan de rechteronderhoek van mijn laptopscherm), verspringt mijn muis en venstertjes zeer veel.
Is er een manier om mijn extern scherm anders te positioneren tegenover mijn laptopscherm? Wat ascii-art om het te verduidelijken:
Zo is het nu:
1
2
3
4
5
| +----------+---------------+ | | | +----------+ | | | +---------------+ |
Zo moet het zijn:
1
2
3
4
5
| +---------------+ | | +----------+ | | | | +----------+---------------+ |
System Preferences > Displays > ArrangementIbex_Girl schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:29:
Zo is het nu:code:
1 2 3 4 5 +----------+---------------+ | | | +----------+ | | | +---------------+
Zo moet het zijn:code:
1 2 3 4 5 +---------------+ | | +----------+ | | | | +----------+---------------+
Hehe, ik had al die tijd stomweg over dat knopje heen gekeken. Bedankt
Dankje, t werkt zo!Wannapuf schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:16:
Dan moet je met dat schuine vakje rechts onderin het venster zelf groot slepen. De knoppen in Mac OS X hebben geen maximaliseer functie voor zover ik weet.
Nog een vraagje:
Op de macbook zit een digitale geluidsuitgang(optische) maar mijn optische kabel past er niet in:

Zo ziet die van mij er uit. Moet ik een andersoort optische kabel kopen? want mijn versterker heeft wel zo'n ingang zoals op t bovenstaande plaatje te zien is.
De kabels met ander uiteinde zijn ook gewoon te koop bij de electronicaboer.
plaatje:

Iemand die weet of opstart-geluidje uit te zetten is?
[ Voor 30% gewijzigd door VincentG op 30-06-2006 18:20 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Verwijderd
De staande enter en de korte shift is minder, en ik kom nog niet op mijn wifi-netwerk. Weten jullie genoeg als ik een screenshotje maak van mijn router setup (insert hier een vraagteken, die kan ik even niet vinden)
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Weet jij waar ie woont dan?Rob schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:19:
Waarom WEP beveiliging als je je wachtwoord op een openbaar forum plaatst?
Ik heb niet eens een wachtwoord, ik doe het op MAC adres kan mij niet voorstellen dat iemand gaat lopen slurpen aan een onbeveiligde verbinding; heb het alleen dat niet de hele straat op de lijn gaat zitten (zoals een jaar terug!)
[ Voor 36% gewijzigd door Uberprutser op 30-06-2006 19:38 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Je keys zijn als ik me niet vergis nu omgezet naar HEX. Je zal dus moeten opletten dat je de keys van de screenshot ook als HEX worden ingegeven op de mac. Probeer eventueel even te kijken of er bij de plaats waar je je key moet ingeven, je nergens kan wisselen tussen ASCII en HEX. En dan eens proberen bij alle twee ofzo
Hm, te zien dus welke key je ingeeft... Maar ik zou eerlijkgezegd niet weten wat het anders zou kunnen zijn dan de HEX of ASCII.
[ Voor 11% gewijzigd door IbexGirl op 30-06-2006 19:46 ]
nu dus een witte macbook met superdrive, 100gb 7k hdd en 2GB geheugen...
Moet zelf waarschijnlijk ook wat ander geheugen aanschaffen (zit nu 768mb in).
Oh oh Mr. B, oh oh!
Verwijderd
Je weet waarschijnlijk niet waar ik woon, en daarnaast gebruik ik dit password alleen maar voor mijn WEP-keyRob schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:19:
Waarom WEP beveiliging als je je wachtwoord op een openbaar forum plaatst?
Als ik weer thuis kom ga ik het even allemaal proberen. Ik zit nu op een andere verbinding met WPA, en dat lukte binnen 1 seconde. Hij kon de netwerknaam niet vinden, maar na het intypen van de SSID en WPA-key kon ik gelijk connecten!!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb dat een tikje hoor bij het afspelen van geluid, het komt echter alleen voor als ik een film afspeel via quicktime in safari. Meer mensen die hier last van hebben?
er is nog een andere aanbieder ook uit hongkong die voor ong. dezelfde prijs verkoop (lagere ramprijs maar veeeeeeeeeeel hogere verzendkosten, daar koop ik uit principe al niet van)
edit#1: adata is btw op elke straathoek in HK te verkrijgen. Dus mensen wees sowieso maar niet bang, ik denk dat flashman of iemand anders altijd wel aan die modules kan komen ondanks dat er altijd wel een 'voorraad' vermeldt staat.
@maatren, ja standaard komt ie met 1 partitie, maar je kan makkelijk meerdere partitie's maken, wel is het zo dat als je bijv. 2 partitie's heb, dat beide ook echt 50% zijn (kon het zelf niet instellen in ieder geval)
@desert, blij dat je hem eindelijk heb na zo lang wachten
edit#2: haha dat alert4u is wel lachen, gewoon om te demonsteren voor hoe grappig het is, niet dat ik hem voor het echtie ga gebruiken
@jaguar, je hebt opzetstukjes te koop voor optische kabels zodat die van jou ook in je macbook passen.
[ Voor 39% gewijzigd door randje op 30-06-2006 20:25 ]
Verwijderd
ik ben (vooralsnog) geen mac bezitter, maar op mijn windows flaptop vond ik het altijd erg relaxed om mijn bestanden te laten staan op D: en dan lekker C: te formatteren en windows er opnieuw op te zetten. Of is formatteren/herinstalleren verleden tijd zodra ik geswitcht ben?
Oh oh Mr. B, oh oh!
Onder Windows XP met Bootcamp zijn er best een hoop games goed te spelen (gebruik liever bootcamp dan de mac games omdat die bijna allemaal niet Universal zijn. Dit merkte ik heel erg bij bijv. Generals op OS X en op Windows). Voor de CS:S fan, hl2 loopt een stuk beter dan CS:S . Ik heb er al een topic over gehad, in dust heb je 7 fps, maar in wat kleinere custom maps ofzo loopt het weer prima.BaT schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:29:
Ook al wordt er niet veel over gepraat; ik ben wel geinteresseerd in de game mogelijkheden onder WinXP in BootCamp... ik hoor de mensen al zeggen: je moet geen MacBook kopen om te gamen..
Maar toch : dit zit er toch wel heel erg impressive uit; Half-Life 2 op de MacBook
VLC kun je ook met je remote bedienen met het gratis progje Apple Remote Helper!
Voor de rest is de remote met frontrow geweldig spul
Verwijderd
http://docs.info.apple.co...ath=Mac/10.4/en/mh14.html
het staat beschreven alsof je met disk utility iedere partitie grootte kan maken die je wil?
oh en hoeveel ruimte neemt bij jullie osx en programma's in?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 21:00 ]
Verwijderd
Maandag op school maar eens een XP licentie scoren, tot die tijd blfij ik nog even bij mijn Windows desktop werken
Kan alleen nog geen trema op de e krijgen. En als ik een programma stop, met rood kruisje, wil ik wel dat ie echt stopt en afgesloten wordt, want nu moet ik hem zelf nog eens op stop zetten (wat niet bij elk programma direct werkt). En vind touchpad erg gevoelig. Komt geregeld voor dat ik dingen ineens aan het selecteren ben.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Verwijderd
Versiontracker.com > PopcharVincentG schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:32:
Vind OsX best prima.
Kan alleen nog geen trema op de e krijgen.
Gewoon appeltje+Q gebruikenEn als ik een programma stop, met rood kruisje, wil ik wel dat ie echt stopt en afgesloten wordt, want nu moet ik hem zelf nog eens op stop zetten (wat niet bij elk programma direct werkt). En vind touchpad erg gevoelig. Komt geregeld voor dat ik dingen ineens aan het selecteren ben.
Oh oh Mr. B, oh oh!
ik heb voordat ik mijn macbook heb gekocht, het boek "Mac OS X Tiger: Missing Manual" gelezen, dan is de overstap echt super easy
boek is echt een aanrader, gekocht via amazon: http://www.amazon.com/gp/...3-3786592-8443822?ie=UTF8
overigens wordt mijn macbook wel een stuk warmer met 2GB geheugen, van 54 graden naar 60 :\
alt-u en daarna een letter = ü
alt-e en daarna een letter = é
alt-i en daarna een letter = î
op een windows bak zit ik daar altijd heel lang naar te zoeken en dan geef ik geef ik het altijd maar op. maar ik ben gelukkig al een paar jaar windhoos af, nergens meer voor nodig

dan verschijnt de nl vlag tussen je menulets, wanneer je erop klikt verschijnt er een popup waaruit je "Toon lettertekenpalet" kunt kiezen... tada een gratis versie van popchar
Dat alt-e-letter ga ik vaak gebruiken.
Mis alleen nog de delete knop/functie, om letters na de cursor te verwijderen (backspace is ervoor en moet je eerst naar de letter(s) erna) en waarom zijn er eigenlijk twee enter knoppen, tenminste, de een is een soort van enter?
Oh oh Mr. B, oh oh!
Delete doe ik met fn backspace.VincentG schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:13:
Met windows is het gewoon het teken dat je wilt met shift, gevolgd door de letter.
Dat alt-e-letter ga ik vaak gebruiken.
Mis alleen nog de delete knop/functie, om letters na de cursor te verwijderen (backspace is ervoor en moet je eerst naar de letter(s) erna) en waarom zijn er eigenlijk twee enter knoppen, tenminste, de een is een soort van enter?
Verwijderd
Nog nooit met Mac OS gewerkt, dus dat blijft nog ff wennen.
Het enige waar ik tot nu toe een beetje tegenaan loop is dat ik het geluid vrij zacht vind. Muziek is hard zat, maar ik zat net even te Skypen en dat was bijna niet te verstaan. Ook de echo test call was zacht. M'n systeemvolume staat op max.
Is nog ergens anders een plek waar je je volume harder kan zetten?
is je ventilatiegleuf niet geblokkeerd door een stuk plastic wat ertussenuit had moeten worden gehaald?Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:23:
Grrr, ik denk dat ik mijn Macbook terug moet brengen. Bij de ventilatiegleuf zit een enorm scherpe rand, waar ik bijna mijn vinger aan open snij.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303848
Verwijderd
Nee.markclausing schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:48:
[...]
is je ventilatiegleuf niet geblokkeerd door een stuk plastic wat ertussenuit had moeten worden gehaald?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303848
Verder vroeg ik me zo eens af welke macbook sleeve de laagste levertijd heeft. Ik heb nu van links naar rechts op mijn topcase een diepe kras zitten, en een hoop kleine "waas" krassen. Een beetje zonde voor een Macbook van nog geen 24 uur oud..
Je kunt het volume van de microfoon aanpassen in Systeem Voorkeuren -> Geluid -> Invoer. Speel je het geluid af via de ingebouwde speakers, of heb je een eigen koptelefoon aangesloten? Het kan nl. zo zijn dat als je het geluid over je speakers laat gaan, de 'echo cancellation' van Skype de microfoon dichtdraait om feedback te voorkomen. Kijk 'ns naar de Invoervolume slider als je wat inspreekt bij Skype.xilebo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:24:
Zo, heb nu een paar daagjes met m'n MacBook kunnen werken en ben er tot nu toe dik tevreden over.
Nog nooit met Mac OS gewerkt, dus dat blijft nog ff wennen.
Het enige waar ik tot nu toe een beetje tegenaan loop is dat ik het geluid vrij zacht vind. Muziek is hard zat, maar ik zat net even te Skypen en dat was bijna niet te verstaan. Ook de echo test call was zacht. M'n systeemvolume staat op max.
Is nog ergens anders een plek waar je je volume harder kan zetten?
Verwijderd
/edit: Na een herinstallatie van OSX nog steeds geen verbinding met mijn wifi-netwerk. Ik ben er inmiddels al achter dat ik WEP40/128-bit HEX in moet voeren, omdat dat exact even lang is als mijn password (4A 0C E8 D0 AB F7 03 C4 FC B0 1B A5 A8 in mijn geval, zonder spaties).
Ik heb hem nu als preffered network gedaan, maar ondanks dat ik "WEP 40/128-bit hex" aanvink schiet hij telkens terug naar "WEP Password". Morgen gaat hij terug naar de winkel, hopelijk doet mijn nieuwe macbook het beter.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 00:08 ]
Die gegevens willen ze hebben om je computer te registreren (voor garantie en misschien diefstal) en je op de hoogte te houden van interessante aanbiedingen (mocht je dat willen). Die gegevens hebben ze niet perse nodig en je kunt het ook overslaan. 'Gewoon' appeltje-Q wanneer je bij het scherm zit waar je je persoongegevens kunt invullen en dan kiezen voor 'Sla Over' (o.i.d.).Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:02:
Weet iemand waarom Apple al mijn prive-gegevens nodig heeft na een install??
Is zeker een leuke tool, maar echt gebruiken doe ik het niet. Sterker nog, op de Macbook heeft ie een bug waardoor je heel makkelijk het alarm uit kan zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:42:
laatst tijdens interneten dit tegen gekomen, waarschijnlijk dat er wel personen zijn die dit leuk vinden.
Momenteel blijft hij hangen rond de 67c a 69c constant, zou de update dan toch geholpen hebben of ligt het aan een kaal systeem (heb ook niet alle software erop gegooid nml.? Ben er iig wel blij mee!
ik merk wel dat mijn processor vaker wisselt van snelheid, varieert van 1,33, 1,5, 1,67, 1,83 en natuurlijk 2,0
btw, heb mijn accu volgens de Apple methode gekalibreerd en nu heb ik een gemiddelde duur van 4:10 uur (met Airport, screen brightness op 3/5)
[ Voor 8% gewijzigd door hdpaddy op 01-07-2006 00:25 ]
Just frame, wheels and engine
Verwijderd

Ik heb sinds woensdag de welbekende Tucano skin om mijn 13" is wel redelijk op voorraad nu bij de meeste winkels lijkt mij?Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:59:
[...]
Verder vroeg ik me zo eens af welke macbook sleeve de laagste levertijd heeft.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Zou je het daar dan ook bij kunnen laten en niet *iedere* ergernis apart komen melden? En je kunt je voorstellen (neem ik aan) hoe lang ik als recente (gedwongen) XP-gebruiker na tien jaar unix, linux en OS-X kan zeiken over windows? Daar kan ik zeker een deel of 10 windows-discussie mee verstieren.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:10:
Ik vind OSX, zoals ik het verwacht had, behoorlijk kut.
Maandag op school maar eens een XP licentie scoren, tot die tijd blfij ik nog even bij mijn Windows desktop werken
Ik ga er even van uit dat het zelfregulerend niveau van een forum als Apple Talk hoog genoeg is om dit zonder moddertorren af te kunnen.
I don't like facts. They have a liberal bias.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459VincentG schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:32:
Kan alleen nog geen trema op de e krijgen.
http://tlt.its.psu.edu/su...onal/accents/codemac.html
I don't like facts. They have a liberal bias.
Dit topic is gesloten.
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?
Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).