[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 7.414 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:47:
[...]

Zou je het daar dan ook bij kunnen laten en niet *iedere* ergernis apart komen melden? En je kunt je voorstellen (neem ik aan) hoe lang ik als recente (gedwongen) XP-gebruiker na tien jaar unix, linux en OS-X kan zeiken over windows? Daar kan ik zeker een deel of 10 windows-discussie mee verstieren.

Ik ga er even van uit dat het zelfregulerend niveau van een forum als Apple Talk hoog genoeg is om dit zonder moddertorren af te kunnen. 8)
Dus ik moet gewoon mijn mond houden, en het voor lief nemen dat mijn wireless verbinding niet werkt, dat ik snel krassen krijg, en dat ik het gewoon niet fijn vind werken?

Vind je logisch dat je dan niemand hoort zeuren over OSX en dat iedereen het de hemel in prijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wil alleen maar zeggen dat dit topic niet bedoeld is om OS X af te kraken, maar om te praten over de MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 01:00:
Dus ik moet gewoon mijn mond houden, en het voor lief nemen dat mijn wireless verbinding niet werkt, dat ik snel krassen krijg, en dat ik het gewoon niet fijn vind werken?
Je moet niets. Ik vraag je alleen of je niet iedere irritatie apart en met tussenpozen van een half uur zou kunnen posten. Je meldt iets om 18:55, om 19:01, om 19:54, om 21:10, om 22:29, nog iets om 22:59, om 00:02, om 00:28, om 01:00 en ik gok dat je best bereid bent daar nog wel even door mee te gaan. Het voegt niets toe aan de discussie, want dat OSX niets voor je is is wel duidelijk, en met zo'n onafgebroken klaagzang gaat de lol voor de rest er een beetje af.

Ik heb duidelijk gemaakt wat ik wilde zeggen. Aan jou de keus hoe je met de vraag omgaat. Ik kan je aanraden voordat je nogmaals reageert even de policy na te lezen. Je aggressieve en negatieve reactie is jammer. Blijkbaar is het niet mogelijk iemand zonder een tik op de vingers door een moderator te wijzen op minder gewenst gedrag.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 01-07-2006 01:25 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het ermee eens. Ik heb zelf noch een macbook, nog een systeem waar OS X opdraait dus ik kan er verder weinig aan toevoegen. Maar die post bezit echt totaal geen inhoud. Zeg dan op zijn minst wat je er minde aan vind... Ik kan ook zeggen dat ik webcamsex kut (hoe toepasselijk ;) ) vind... WTF heb jij aan die mededeling? Zo'n zelfde gevoel heeft 99% over jouw post denk/hoop ik...

Om toch een (voor mij je hoeft er niet echt op te antwoorden) een vraag over het OS X te stellen. Wat is precies het belangrijkste en meest positieve/vooruitstrevendste verschil tussen OS X en windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook het probleem niet echt.

In het begin had ik het ook effe moeilijk, je moet er wat inkomen, een beetje geholpen worden, wat zoeken... Maar dat is niet meer dan normaal. Niet vergeten dat je gewoon opgegroeid bent met windows in de meeste gevallen. Dus in het begin is het inderdaad een beetje beangstigend: "heb ik wel de juiste keuze gemaakt, kan ik dit volhouden, is het wat ik zoek, zal ik er ooit goed mee kunnen werken". Na twee dagen geen problemen meer (wel af en toe met kleine details en 'manier van werken', maar nogmaals, dit is gewenning)

Zelfde opmerkingen lees ik ook van linux overstappers, ze zijn helemaal te vinden voor osx. Gedaan met sleutelen en zwoegen tot iets werkt, het werkt gewoon.

Windows, osx, het is mij eender, ik moet gewoon m'n ding kunnen doen (en nu eigenlijk liever in osx, dat wel) Enige wat ik nooit nog wil aanraken is linux, dat is een feit.

En het is ook zo dat de mini ontchoogelend traag is met de standaard 512 Mb ram. Ik hoop dat dit beter wordt na een upgrade (nog niet meteen, mini was duur genoeg :( ) want anders ga ik hier toch problemen mee hebben.... Maar ik heb er alle hoop in dat extra ram het systeem terug snel en responsief zal maken. Want de dual core is echt niet traag te noemen, en de prestaties zijn niet 'on par' met wat je verwacht van een dual core systeem. Veel 'lag' als ik van programmas wissel, op internet browse (ik browse nogal snel en veel), beetje haperingen hier en daar, idem met dashboard en expose, pogrammas openen, dingen laden... Net niet vloeiend genoeg dus of soms ronduit beschamend traag. Wat wel spijtig is voor een systeem van 800+ euro. Multitasken moet gewoon goed gaan (geen zware programmas) Dus ik hoop er ten zeerste op dat dit in orde gaat komen. Anders moet ik mezelf eens gaan bezinnen over de toekomst van m'n mini :p

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:19
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:02:
Weet iemand waarom Apple al mijn prive-gegevens nodig heeft na een install??
net als windows bedoel je?
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:02:
/edit: Na een herinstallatie van OSX nog steeds geen verbinding met mijn wifi-netwerk. Ik ben er inmiddels al achter dat ik WEP40/128-bit HEX in moet voeren, omdat dat exact even lang is als mijn password (4A 0C E8 D0 AB F7 03 C4 FC B0 1B A5 A8 in mijn geval, zonder spaties).

Ik heb hem nu als preffered network gedaan, maar ondanks dat ik "WEP 40/128-bit hex" aanvink schiet hij telkens terug naar "WEP Password". Morgen gaat hij terug naar de winkel, hopelijk doet mijn nieuwe macbook het beter.
probeer eens een '0x' of een '$' teken voor je wep-key te zetten.
http://www.macosxhints.co...p?story=20030903055329483 <- derde hit op google 'osx wep key hex'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:19:
[...]

Staat je Mac toevallig op 'Better battery life'? Als mijn MacBook daarop staat en er wordt geen geluid afgespeeld dan hoor ik ook zo'n plopje. Maar het is op bepaalde momenten, een paar minuten na het afspelen van geluid en op het moment dat er weer geluid wordt afgespeeld. Op de normale batterij stand treed dit niet op. Daarom vermoed ik dat de audiochip dan wordt uitgezet om stroom te besparen.
Nee, hij staat op normal. Ben er inmiddels achter dat het gebeurt als de Mac uit slaapstand komt, las dat andere mensen er ook last van hebben. Dus zie ik het maar als een ' feature' ipv een specifieke fout in mijn MacBook. Ik ben echt 100% tevreden met dit ding, wat een mooi apparaat is het.
Ik ga denk ik zo'n 20 inch Cinema Display kopen, dan is het helemaal af. Krijg je bij dat display ook een DVI kabel? Bestaat er een kabel die rechtstreeks op de mini dv aansluiting van de MacBook gaat of moet je zo'n 19 euro adaptertje ertussen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 09:13:
[...]

Nee, hij staat op normal. Ben er inmiddels achter dat het gebeurt als de Mac uit slaapstand komt, las dat andere mensen er ook last van hebben. Dus zie ik het maar als een ' feature' ipv een specifieke fout in mijn MacBook. Ik ben echt 100% tevreden met dit ding, wat een mooi apparaat is het.
Ik ga denk ik zo'n 20 inch Cinema Display kopen, dan is het helemaal af. Krijg je bij dat display ook een DVI kabel? Bestaat er een kabel die rechtstreeks op de mini dv aansluiting van de MacBook gaat of moet je zo'n 19 euro adaptertje ertussen doen?
De kabel zit aan het scherm vast, je moet dus een adapter gebruiken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag toch wel zeggen dat ik mijn Macbook een miskoop vind?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
tuurlijk mag je dat zeggen, verwacht alleen weinig bijval in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koen schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:05:
tuurlijk mag je dat zeggen, verwacht alleen weinig bijval in dit topic :P
Of juist wel, zodat ik mensen kan beschermen tegen de aankoop van een monkeymacbook.

Maar om het dan maar over de Macbook te hebben: Is het normaal dat de iSight laggy is en met ongeveer 15 FPS gaat?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:06:
[...]

Of juist wel, zodat ik mensen kan beschermen tegen de aankoop van een monkeymacbook.
Ik begrijp dat je graag even wat wilt provoceren, maar ik begin er inmiddels moe van te worden. Zou je je eroverheen willen zetten? Dank je.
Maar om het dan maar over de Macbook te hebben: Is het normaal dat de iSight laggy is en met ongeveer 15 FPS gaat?
Hallo, 't is een webcam. Geen uber HD DV cam.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:01:
Ik mag toch wel zeggen dat ik mijn Macbook een miskoop vind?
waarom is het een miskoop?
omdat je wifi niet werkt? hier werkt het prima met express. probeer hem eens in te stellen zonder password.
krasjes? dat krijgen we allemaal uiteindelijk.
osx? werkt lekkerder dan windows xp en dat ik als first time osx user. ik zit af en toe even te kutten met control c , control v , maar voor de rest prima. Ik vind de uitstraling van de proggies als een geheel veel mooier dan xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf sinds een paar dagen een macbook en ik vind het net zoals velen erg warm worden. Ik heb alleen het idee dat die van mij nog warmer wordt dan van veel mensen hier.

Als ik mijn macbook aan het werk zet kan die zomaar 80 graden worden (heb al die truuk geprobeerd die eerder werd omschreven om je fan bij een lagere temperatuur aan te laten slaan)

Als ik echter gewoon wat aan het surfen ben wordt die rond de 65-70.

Kunnen jullie wat temperatuursmetingen geven? (Ik gebruik CoreDuoTemp)

Alvast bedankt

PS: iemand hier iets gehoord over een teveel aan koelpasta in de macbooks? (of was dit alleen met de pro serie)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:10:
Ik vind OSX, zoals ik het verwacht had, behoorlijk kut.

Maandag op school maar eens een XP licentie scoren, tot die tijd blfij ik nog even bij mijn Windows desktop werken :)
Als je met zo'n instelling begint aan een nieuw OS te wennen, dan wen je er nooit aan ;)
Als je zoveel problemen hebt zoals een kras in je toplaag en een raad waar je je aan snijd, zou ik hem gewoon terugsturen. Misschien kan je zelfs nog je geld terug krijgen en koop je van het geld een goede Asus laptop die Vista Ready is en met XP erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:18:
[...]

omdat je wifi niet werkt? hier werkt het prima met express. probeer hem eens in te stellen zonder password.
Zonder password? Jij bent gek. Ik ga mijn wifi niet aan mijn Macbook aanpassen |:(
osx? werkt lekkerder dan windows xp en dat ik als first time osx user. ik zit af en toe even te kutten met control c , control v , maar voor de rest prima. Ik vind de uitstraling van de proggies als een geheel veel mooier dan xp.
Voorbeeldje: Ik zit in iTunes, Add to Library, ik wil een hele lijst selecteren. Ik hou shift ingedrukt, en doe pijltje naar beneden. Na een tijdje word ik hier moe van en hou ik FN ingedrukt, zodat het Page-Down word. Vervolgens locked hij de selectie, en kan ik niks meer. En moet ik dus het venster sluiten en het opnieuw openen. Vaag :{
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:23:
[...]

Als je met zo'n instelling begint aan een nieuw OS te wennen, dan wen je er nooit aan ;)
Als je zoveel problemen hebt zoals een kras in je toplaag en een raad waar je je aan snijd, zou ik hem gewoon terugsturen. Misschien kan je zelfs nog je geld terug krijgen en koop je van het geld een goede Asus laptop die Vista Ready is en met XP erop.
Dat is misschien een optie, maar ik probeer het eerst met Windows XP :)

Windows XP crashed gelukkig niet als je met een lege iTunes library in Frontrow op "Video's" klikt :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
-- edit --
flamepost maar even deleted :P

[ Voor 90% gewijzigd door kamerplant op 01-07-2006 10:36 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:59
Kan deze tas gebruikt worden voor een macboek?

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/TB321_screen1.jpg

Of is hij te groot voor de macboek.
Ik zit er ook aan te denken om een extra sleeve te kopen.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Tja, als je gaat werken met een OS met de gedachte "het is toch kut", dan zal het ook kut zijn. OS X is heel anders dan windows en daar zal je aan moeten wennen en nee, dat kan je niet binnen 24 uur, dat duurt een paar maanden.

En dat je wlan het niet doet, dan ben je even met de apple support. Je heb 90 dagen erbij gekregen en ik durf te wedden dat je gewoon iets fout doet door onwetendheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Goed nieuws?

Apple remedies MacBook discoloration
http://www.macnn.com/articles/06/06/30/macbook.discoloration

Toch niet een individueel gevalletje her-en-der blijkbaar...
Ik rust mijn kaas!

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10
Ballebek schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:36:
[...]

Ik heb sinds woensdag de welbekende Tucano skin om mijn 13" is wel redelijk op voorraad nu bij de meeste winkels lijkt mij?
Waar heb je deze gekocht...???? Ik wil zo snel mogelijk een skin hebben voor mn MacBook. Nu funcitioneerd ie meer als desktop en tja daar heb ik 'm niet voor gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op ebay kun je ze kopen en bij machouse.nl heb ik ze ook gezien (stond alleen nog geen plaatje bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:31:
[...]

Zonder password? Jij bent gek. Ik ga mijn wifi niet aan mijn Macbook aanpassen |:(
Als test zonder password aansluiten. Als hij dan ook geen contact maakt, dan zou het bijvoorbeeld aan een mac-adres beveiliging kunnen liggen.
Je onderzoekt dus was er aan de hand is dmv het uitsluiten van bepaalde zaken.
Voorbeeldje: Ik zit in iTunes, Add to Library, ik wil een hele lijst selecteren. Ik hou shift ingedrukt, en doe pijltje naar beneden. Na een tijdje word ik hier moe van en hou ik FN ingedrukt, zodat het Page-Down word. Vervolgens locked hij de selectie, en kan ik niks meer. En moet ik dus het venster sluiten en het opnieuw openen. Vaag :{
Je zou best een maandagmorgen versie kunnen hebben
Dat is misschien een optie, maar ik probeer het eerst met Windows XP :)

Windows XP crashed gelukkig niet als je met een lege iTunes library in Frontrow op "Video's" klikt :X
Misschien dus wel met deze machine. Als de machine een maandagmorgen versie is, dan zal windows er ook niet beter op worden.
Als ik de krassen op mijn machine had zitten, dan had ik apple al gebeld.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zoals ik 't begreep heeft 'ie die krassen er zelf opgemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Flatwhite schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:31:
[...]

Waar heb je deze gekocht...???? Ik wil zo snel mogelijk een skin hebben voor mn MacBook. Nu funcitioneerd ie meer als desktop en tja daar heb ik 'm niet voor gekocht...
Bij Apple Centre LJS in Den Haag.

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 01-07-2006 12:58 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:54:
Ik hoor van mensen dat het scherm slecht is: weinig contrast, kleine kijkhoek, niet echt superscherp/rustig. Klopt dit?
Dus kan niemand iets zeggen over het scherm?

Ook jij niet, DesertStorm? Ik waardeer het juist als iemand kritisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 08:00
Ballebek schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:58:
[...]

Bij Apple Centre LJS in Den Haag.
Potverdorie! Had je dat niet eerder kunnen zeggen, dan had ik ook meteen een sleeve gekocht bij m'n Macbook.

Nouja, binnenkort toch weer terug voor een Cinema Display :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd wie zijn MacBook als voornaamste computer gebruikt, even een poll....

Poll: Gebruik jij je MacBook als 'main' computer?
Ja , ik heb geen andere computer
Ja , maar ik sluit ook een monitor er opaan
Nee, ik gebruik een andere Apple desktop
Nee, ik gebruik een PC desktop
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=137431&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 16:34
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 13:41:
ben benieuwd wie zijn MacBook als voornaamste computer gebruikt, even een poll....

Poll: Gebruik jij je MacBook als 'main' computer?
Ja , ik heb geen andere computer
Ja , maar ik sluit ook een monitor er opaan
Nee, ik gebruik een andere Apple desktop
Nee, ik gebruik een PC desktop
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Poll is wel wat beperkt :)
Ik gebruik mijn MacBook de laatste tijd wel als main computer, maar ik sluit er geen extern scherm op aan. Ik heb nog wel een windows computer waarop ik films en series kijk, maar ik heb geen zin om het scherm wat daaraan hangt steeds aan m'n MacBook aan te sluiten.
Het scherm van m'n MacBook voldoet ook, resolutie is maar iets lager (1280x800 ipv 1280x1024).
Edit: plus dat mijn externe scherm een dvi-i aansluiting heeft (die niet te verwisselen is) waardoor ik het scherm dus alleen analoog aan zou kunnen sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door tweak_dude op 01-07-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 13:18:
Iedere review van de Macbook zegt het nodige over het scherm. En het overgrote deel zegt hetzelfde. Helder, mooie diepe kleuren, goed contrast, eng strak plaatje. De optimale kijkhoek is iets kleiner dan je gewend bent, en dankzij de glans moet je soms een beetje zoeken naar een reflectie-vrije hoek, maar de voordelen van het glossy scherm wegen meer dan op tegen de nadelen.

De simpele oplossing is natuurlijk om zelf even te kijken. Neem een usb-drive met wat foto's mee, en oordeel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Rob schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:27:
[DesertStorm heeft moeite met selecteren van een lijst]
Je zou best een maandagmorgen versie kunnen hebben
Da's natuurlijk onzin. Gedrag van keyboard-shortcuts veranderd niet door het tijdstip waarop een machine gemaakt is. Hij verwacht van OS-X exact hetzelfde gedrag als van Windows XP, en dat gaat niet gebeuren. Sowieso is de manier waarop hij het doet nou bepaald niet de meest voor de hand liggende. Selecteer het eerste item. Scroll naar het laatste item. Druk de shift in, en selecteer het laatste item. Klaar. Druk de apple-toets in, en de-selecteer de items die niet in je lijst horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 02:32:
Om toch een (voor mij je hoeft er niet echt op te antwoorden) een vraag over het OS X te stellen. Wat is precies het belangrijkste en meest positieve/vooruitstrevendste verschil tussen OS X en windows?
Voor mij persoonlijk is het de intergratie tussen het onderliggende OS (Darwin met BSD-utilities) en de GUI. Ik kan in de shell een parameter aanpassen en zie dat gelijk terug in de GUI. Ik kan in de GUI dingen doen en dat op de shell zien, uitlezen, aanpassen of verder bewerken. Ik werk dus ook met eigenlijk voortdurend een shell-window open. Verder kan ik m'n tien jaar ervaring met UNIX/linux en afgeleiden gewoon blijven gebruiken. Als ik een een stukje TeX door groff haal, naar een bestand pipe en dat open met preview.app zie ik exact wat er uit de printer gaat komen. Dat kan op UNIX/linux ook, maar kost een paar stappen meer. Dit is gewoon erg gelikt en erg goed geintergreerd.

Over de verschillen tussen windows en OS-X kan ik je weinig vertellen. Pas sinds een paar maanden werk ik met windows, na tien jaar zonder. Ik ben blijven hangen bij NT 3.51, en XP is een luidruchtig om aandacht schreeuwende bende waar je dagen aan zit te tweaken om alle popups, ballonnen, meldingen, geluiden, fontjes, teletubbie-vensters en andere onzin uit te krijgen. Net als je klaar bent besluit het te crashen, krijgt de windows-puistenkop van IT-beheer het niet gefixt en overschrijft ongevraagd je install met een image, waardoor je al je bestanden kwijt bent en je van voren af aan kunt beginnen. Daarbij kom je er ook achter dat hij geen backups maakt, en dat je dat zelf niet kunt doen omdat je daar geen rechten voor hebt. Je enige optie is alles sleuren-en-pleuren naar een externe drive. Inmiddels doe ik alles stiekum op de MacBook en staat de dure (2500 euro) laptop van de baas thuis alleen maar uit. Enkel op kantoor gebruik ik 'm wel eens. Wat mij betreft zit er serieus een steekje los aan mensen die vrijwillig windows gebruiken. Maar da's mijn mening. Daar hoef je verder niet van wakker te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 19-09 21:35

Maverick2001

Never look back

Ik quote de bovenstaande reactie niet omdat ie te lang is maar "amen".

Las hierboven ook iets dat OSX niks is. Echter als je windows al heel lang gebruikt dan is elk nieuw OS een moeilijke overgang.

Ik heb voor mijn MacBook een Ibook gehad en ik had na 3 dagen zoiets ... wat moet ik hiermee. Ik heb m toen ook weer verkocht, echter toch gevallen voor de Macbook. Heb me er goed in verdiept en natuurlijk is het heel anders maar OSX is toch echt een stuk gebruiksvriendelijk dan XP.

OSX zit gewoon zo goed in elkaar, en behalve de geld issue zie ik geen reden om mijn desktop ook niet te vervangen door een Mac. Bij de mac is alles opelkaar ingesteld. De logische integratie van programma's is super. De updates werken prima en je voeld gewoon dat het goed in elkaar zit.

Een paar maanden terug liep ik ook nog af te geven op OSX, maar ik denk puur omdat je niet weet hoe het werkt. Heb 1 van de eerste MB's en heb geen moooh of vlekken.

Heb nog wel een vraag. Ik heb nog nooit een Tucano Second skin gekocht en wil er eigenlijk wel 1 ivm krassen en stof enzo. Ik zag een afbeelding op ebay van de second skin voor de MB maar krast de rits niet langs de bovenkant van je MB? En kan je de Second Skin er tijden het werken met de MB omheen laten?

[ Voor 18% gewijzigd door Maverick2001 op 01-07-2006 16:37 ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Burne schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:24:
[...]

Da's natuurlijk onzin. Gedrag van keyboard-shortcuts veranderd niet door het tijdstip waarop een machine gemaakt is. Hij verwacht van OS-X exact hetzelfde gedrag als van Windows XP, en dat gaat niet gebeuren. Sowieso is de manier waarop hij het doet nou bepaald niet de meest voor de hand liggende. Selecteer het eerste item. Scroll naar het laatste item. Druk de shift in, en selecteer het laatste item. Klaar. Druk de apple-toets in, en de-selecteer de items die niet in je lijst horen.
Wat jij nu hier post is dus ook exact de manier waarop het in Windows werkt en zou moeten. Het gaat ook op voor Linux en voor Sun Solaris.
Burne schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:36:
Over de verschillen tussen windows en OS-X kan ik je weinig vertellen. Pas sinds een paar maanden werk ik met windows, na tien jaar zonder. Ik ben blijven hangen bij NT 3.51, en XP is een luidruchtig om aandacht schreeuwende bende waar je dagen aan zit te tweaken om alle popups, ballonnen, meldingen, geluiden, fontjes, teletubbie-vensters en andere onzin uit te krijgen. Net als je klaar bent besluit het te crashen, krijgt de windows-puistenkop van IT-beheer het niet gefixt en overschrijft ongevraagd je install met een image, waardoor je al je bestanden kwijt bent en je van voren af aan kunt beginnen. Daarbij kom je er ook achter dat hij geen backups maakt, en dat je dat zelf niet kunt doen omdat je daar geen rechten voor hebt. Je enige optie is alles sleuren-en-pleuren naar een externe drive. Inmiddels doe ik alles stiekum op de MacBook en staat de dure (2500 euro) laptop van de baas thuis alleen maar uit. Enkel op kantoor gebruik ik 'm wel eens. Wat mij betreft zit er serieus een steekje los aan mensen die vrijwillig windows gebruiken. Maar da's mijn mening. Daar hoef je verder niet van wakker te liggen.
Leuke flame maar met verstand van zaken had je zelf ook wel kunnen bedenken dat dit beslist geen Windows probleem is. Jij ergert je aan het feit dat systeembeheer die laptop potdicht heeft gezet. De praktijkervaring met andere mensen leert al vrij snel dat laptops van de baas als wegwerpartikel worden gezien. Om die reden gooit systeembeheer dus ook alles potdicht. Erg jammer dat zulke zaken broodnodig zijn om je apparatuur hun eerste levensjaar te laten behalen...

Die IT flip die de image terug heeft gezet is OF gewoon zo dom geweest om de hele hd te overschrijven OF het is bedrijfspolicy om dat te doen (users mogen geen eigen files op de machines hebben bijv.). Dat die flip geen backup maakt is ook aan hem te verwijten, niet aan Windows. Besides, als het om persoonlijke bestanden gaat heeft die gast groot gelijk: het is een bedrijfscomputer, niet die van jou.

Dan nog 1 ding: het is een bedrijfslaptop, niet jouw laptop, blijf er dan ook met je poten vanaf !
Als je een probleem hebt of het iets anders wil hebben dan behoor je naar je systeembeheerder te gaan. Juist door al dat gekloot van mensen wordt een systeem om zeep geholpen, ongeacht of het nou om Windows, Linux of MacOS X gaat. Laat die lui van systeembeheer dat nou toch eens oplossen, daar zijn ze ook voor.
Wat je hier boven post heeft voor 95% te maken met policies van systeembeheer en 5% met de combinatie Windows XP en een user die Windows XP niet gewend is. Op jouw eigen macbook heb je al die restricties niet, ja, dan kun je ook helemaal je eigen gang gaan. Leer nou eens dat je binnen een bedrijf te maken hebt met hun huisregels en dat je je daar maar aan te conformeren hebt (er tegen protesteren kan altijd natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 13:18:
[...]

Ook jij niet, DesertStorm? Ik waardeer het juist als iemand kritisch is.
Scherm is prima, de range van donker naar vol licht is prima, verticale kijkhoek is ietjes minder dan de horizontale kijkhoek (je kan alles prima zien, maar het contrast word ietjes anders) :)

Scherm is niks mis mee, prima schermpje. Ook mooi symetrisch alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Burne schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:36:
[...]Over de verschillen tussen windows en OS-X kan ik je weinig vertellen. Pas sinds een paar maanden werk ik met windows, na tien jaar zonder. Ik ben blijven hangen bij NT 3.51, en XP is een luidruchtig om aandacht schreeuwende bende waar je dagen aan zit te tweaken om alle popups, ballonnen, meldingen, geluiden, fontjes, teletubbie-vensters en andere onzin uit te krijgen. Net als je klaar bent besluit het te crashen, krijgt de windows-puistenkop van IT-beheer het niet gefixt en overschrijft ongevraagd je install met een image, waardoor je al je bestanden kwijt bent en je van voren af aan kunt beginnen. Daarbij kom je er ook achter dat hij geen backups maakt, en dat je dat zelf niet kunt doen omdat je daar geen rechten voor hebt. Je enige optie is alles sleuren-en-pleuren naar een externe drive. Inmiddels doe ik alles stiekum op de MacBook en staat de dure (2500 euro) laptop van de baas thuis alleen maar uit. Enkel op kantoor gebruik ik 'm wel eens. Wat mij betreft zit er serieus een steekje los aan mensen die vrijwillig windows gebruiken. Maar da's mijn mening. Daar hoef je verder niet van wakker te liggen.
Aan dit soort fanboy gedrag hebben we dus ook niet veel. De dingen die jij omschrijft zijn imho grotendeels te wijten aan incompetente ICT'ers op jouw werk en niet aan XP. Natuurlijk heeft XP flaws, dat geldt net zo goed voor OSX. Bovendien begin je je flame met: Pas sinds een paar maanden werk ik met windows, na tien jaar zonder. wat al genoeg zegt over je objectiviteit.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:28:
Wat was het motto van Apple ook alweer? "It just works" toch? Vrijvertaald naar "Het werkt net" schijnbaar, want hier werkt het nét niet :{
Nee dat betekend "het werkt gewoon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ja, laten we er een Windows-Mac OS X bash-festijn van maken :{. Het enige dat DesertStorm laat blijken is dat'ie voor iemand die al zo lang heeft zitten wachten op zijn computer, zich bijzonder slecht heeft ingelezen cq. voorbereid.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42
Tja, ik ben nog lang geen mac-expert, maar heb weinig moeite gehad met de overstap.
Het is even wennen (heb als voordeel dat ik al wat eerder op een mac gewerkt heb een tijd terug), maar lukt me verder prima. Het is altijd mogelijk dat iemand er niet aan gewend raakt of er niet aan wilt wennen. Geef jezelf gewoon wat de tijd. Ik merk ook dat ik sommigen dingen nog niet handig vind of mis, maar dat komt omdat ik nog lang niet alles uit de mac weet te halen en dingen blijken vaak wel gewoon mogelijk te zijn.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

op de pol van david gilmour, ik gebruik nog een pc als hoofdding, waarom:
- moet nog wennen aan macos, winxp kan ik 'blindelings' mn dingetjes doen
- pc heeft veeeeeeel meer hd-ruimte,
- pc heeft groter scherm, versterker op aangesloten enz. (en heb geen zin om telkens mn macbook aan te sluiten omdat ik ook wel eens rondloop met mn MB)
- maar mb geeft me wel veel beweginsvrijheid, nu zit ik een stuk vaker bij mn ouders :P en op bed en op de bank ipv dat saaie bureautje.

jaaaaaaaaaaaaaaaarenlang al met windows werken en nu opeens in 1x naar macos switchen zit er dus niet in voor mij. Al moet ik wel zeggen dat macos best 'makkelijk' en lekker werkt. Ik denk dat het voor een windowsgebruiker makkelijker is om naar macos te switchen dan andersom.

btw over die verkleuring, ik zie niet die gele vlekken, maar je ziet wel vanuit bepaalde hoeken waar je polsen hebben gerust, een soort vuil die je er niet af krijg. Zeker in het zonlicht zie je het. Ik denk ook dat dit gewoon bij iedereen is, alleen hoop ik dat die gele gore vlekken wel uitzonderingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

pokeran schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 18:05:
op de pol van david gilmour, ik gebruik nog een pc als hoofdding, waarom:
- moet nog wennen aan macos, winxp kan ik 'blindelings' mn dingetjes doen
- pc heeft veeeeeeel meer hd-ruimte,
- pc heeft groter scherm, versterker op aangesloten enz. (en heb geen zin om telkens mn macbook aan te sluiten omdat ik ook wel eens rondloop met mn MB)
- maar mb geeft me wel veel beweginsvrijheid, nu zit ik een stuk vaker bij mn ouders :P en op bed en op de bank ipv dat saaie bureautje.

jaaaaaaaaaaaaaaaarenlang al met windows werken en nu opeens in 1x naar macos switchen zit er dus niet in voor mij. Al moet ik wel zeggen dat macos best 'makkelijk' en lekker werkt. Ik denk dat het voor een windowsgebruiker makkelijker is om naar macos te switchen dan andersom.

btw over die verkleuring, ik zie niet die gele vlekken, maar je ziet wel vanuit bepaalde hoeken waar je polsen hebben gerust, een soort vuil die je er niet af krijg. Zeker in het zonlicht zie je het. Ik denk ook dat dit gewoon bij iedereen is, alleen hoop ik dat die gele gore vlekken wel uitzonderingen zijn :)
Het kost gewoon enige tijd om er aan te wennen.
Ik gebruik sinds een half jaar OSX en het gaat me nu net zo makkelijk af als werken in windows.
Ik heb intussen wel een voorkeur voor OSX gekregen, en heb ook geen parralels of bootcamp op mijn MBp staan (nog niet iig).
Waarschijnlijk ga ik nog wel bootcamp gebruiken voor Photoshop (dure licentie + doet het nog niet native op Intel macs)
Voor de windows taken heb ik mijn desktop.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, mijn WEP-key probleem met mijn Airport is eindelijk opgelost. Ik heb een UTP-kabel naar mijn slaapkamer getrokken zodat ik daar ook internet heb. Wireless heb ik nu permanent uitgeschakeld, trekt toch alleen maar stroom.

FL!PNEUS schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:47:
Ja, laten we er een Windows-Mac OS X bash-festijn van maken :{. Het enige dat DesertStorm laat blijken is dat'ie voor iemand die al zo lang heeft zitten wachten op zijn computer, zich bijzonder slecht heeft ingelezen cq. voorbereid.
Inlezen? Mac OSX is toch zo simpel dat je er geen manuals voor nodig hebt???

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMFG

Ik heb zojuist 10 eurocent betaald om te horen dat de helpdesk gesloten was. Go Apple!

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:03:
[...]

Inlezen? Mac OSX is toch zo simpel dat je er geen manuals voor nodig hebt???
Klopt in zoverre dat het vrij intuitief werkt. Maar dat geldt niet als je vastgeroest zit in windows-gewoonten. Dan zit alles opeens op de verkeerde plek. (En andersom geldt dat ook, hoor.)

Helpdesk dicht had je kunnen bedenken op zaterdagavond :P Daarmee ben je gewoon dom bezig :P

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 01-07-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je zou toch ook WPA in kunnen stellen in je router, of gaat dat niet? :) En met alle respect, ik ken persoonlijk niet veel helpdesk centers die open zijn op zaterdag, en mocht dat wel zo zijn, dan is dat meestal tot 17:00 dacht ik zo. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Frietsaus op 01-07-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:07:
Je zou toch ook WPA in kunnen stellen in je router, of gaat dat niet? :) En met alle respect, ik ken persoonlijk niet veel helpdesk centers die open zijn op Zaterdag, en mocht dat wel zo zijn, dan is dat meestal tot 17:00 dacht ik zo. ;)
Mijn router kent helaas alleen maar passphrase, ASCII en manual key entry. WPA is veel te modern voor dit oude beestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
  • Laatst online: 17-09 20:10
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:18:
[...]

Zo, ik heb na lang twijfelen 'n MacBook gekocht, en ik vind 'm heerlijk. Over jouw (DesertStorm's opmerkingen):

Miskoop? Als jij niet tevreden bent ja. Dat wil niet zeggen dat het apparaat kut is, het is jouw mening. Die moeten we hier allemaal respecteren, maar ik denk dat de meeste je mening niet zullen delen.

WiFi niet werken? Waarschijnlijk dat je wifi router/access point rot is ingesteld. Heb het zelfde probleem gehad met 'n Dell ( *spoelt mond* ). Heeft niks met de wifi kaart te maken. Tenzij je helemaal geen verbinding krijgt, dan kan het zijn dattie stuk is. Pijl, garantie.

Krasjes? Tuurlijk! Moet je er maar voorzichtig mee doen.

OS X? Wat jij fijner vindt is persoonlijk. Ieder systeem heeft 'n leercurve, en gelukkig is de curver bij Mac OS X behoorlijk laag. Ja, het is anders dan Windows XP of Gnome. Maar ik denk dat de meeste mensen OS X toch behoorlijk prettig vinden omdat het technisch gezien een stuk volwassener is dan Windows XP en de diverse Linux desktop omgevingen.

Als je iets kut vindt, onderbouw het. Als mensen je mening niet delen, jammer dan.

Kunnen we nu verder gaan met kwijlen over alle mooie dingen die dit apparaat kan??? (Front Row rules!)
Mijn router kent helaas alleen maar passphrase, ASCII en manual key entry. WPA is veel te modern voor dit oude beestje
Dat is wat ik bedoel. Mijn oude accesspoint ondersteund de wireless G standaard niet goed, dus doet ie 't gewoon brak. Nieuwe router (of nieuwe firmware) en hij doet het als 'n zonnetje (ook met OS X / AirPort)

[ Voor 10% gewijzigd door Ariejan op 01-07-2006 19:19 ]

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
gek mijn ibook G3, ibook G4, powerbook G4 en macbook pro hebben altijd gewoon gewerkt met zowel wep als wpa.

welke computerfabrikant heeft wel een helpdesk open op zaterdag(avond)?

de voorkeur voor een OS is persoonlijk, dus daar je staat in je recht om het niks te vinden. imho kunnen echte technici/tweakers wel met elk OS goed uit de voeten. gebruikers hebben vaak een sterke voorkeur voor windows. die staan ook helemaal niet open voor nieuwe techniek maar willen functionaliteit op de kortste termijn.

ik heb ook geen zin om uit te zoeken hoe een andere videorecorder werkt. heel irritant als dat anders is dan de mijne. of het beter is wil ik ook niet eens overwegen, de switching kosten zijn gewoon te hoog voor mij, omdat ik er toch niet zoveel mee doe.

DesertStorm ruilt binnenkort zijn macbook in voor een zwarte doos van acer of asus, dus laten we gewoon weer ontopic gaan:

wie speelt er WoW op zijn macbook? sinds 10.4.7 is mijn mbp iig stukken sneller geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet je gelijk geven dat Frontrow een erg stoer programma is :)

Ik heb er nu wat video's in gestopt (zodat hij niet meer crashed), en dan is het heerlijk om dat ding op het voeteinde van je bed te hebben staan. Wel oppassen dat je hem niet eraf trapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag maar weer eens een bezoekje gebracht aan de Apple Centre in Haarlem om de MacBook nog een keer uit te proberen :)
Die reflecterende toplaag is toch een heel stuk minder hinderlijk dan ik dacht, en de reden voor mij om daarom voor de MacBook Pro te sparen is daardoor verdwenen. Ook lijkt het wel dat door de reflecterende toplaag het beeld scherper wordt, ik had daar ook nog even de MacBook Pro uitgetest en het leek alsof je daar meer "pixels" zag :? Ook wilde ik nog even de backlight functie uitproberen op de MacBook Pro maar ik heb echt geen idee hoe je die aan of uit moet zetten :p de verkopers hadden het blijkbaar erg druk met "volwassen" klanten, ik stoor me er wel een beetje aan als ik duidelijk interesse toon in een product als 16-jarige, de verkopers liever naar een volwassene lopen die net de winkel inlopen terwijl ik al 10 minuten in de winkel sta.

Later liep ik daarom maar naar de kassa om daar een paar vragen te stellen over of ze hem op voorraad hadden en hoe het zit met de veelbesproken problemen. Nou hadden ze als argument dat ze daar al een maand de witte MacBook hadden staan, en er nog geen gele vlekken op zaten. Nou viel het me op dat iedereen die de MacBook uitprobeerde, niet met zijn/haar polsen op de MacBook steunde dus dat was geen argument voor mij. Over de Whine en de Moo problemen hadden ze nog niemand gehoord, dus daar konden ze niks over zeggen (ook niet of het onder de garantie viel als dat soort problemen bij mij zouden optreden, maar aan de andere kant zou dit wel een goed teken zijn dat de nieuwe modellen -want ze zitten er niet zo lang- dus geen van deze problemen hebben). Ze hadden hem overigens niet op voorraad dus zou ik hem moeten bestellen.

Het enige wat me nu nog een beetje tegenhoud is de WWDC 2006... ik zou het ontzettend zonde vinden als tijdens de WWDC 2006 de MacBook met Core 2 Duo uitkomt als ik maandag definitief mn MacBook ga bestellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
macbook met core duo 2 lijtk me erg onwaarschijnlijk. Hij is net een maand uit en dan gaan ze zeker al een revisie op de markt brengen? :/

Voor iedereen met overstapproblemen » http://www.macmiep.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me eerder dat de Core 2 Duo in de MBP komt, aangezien dat de pro-lijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neobender schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:39:
macbook met core duo 2 lijtk me erg onwaarschijnlijk. Hij is net een maand uit en dan gaan ze zeker al een revisie op de markt brengen? :/

Voor iedereen met overstapproblemen » http://www.macmiep.nl
Waarom niet? Ik denk zojuist dat in de Core 2 Duo meer problemen zijn opgelost dan in de gewone Core Duo (het whine probleem bijvoorbeeld).

@DesertStorm
Core (1) Duo en Core 2 Duo hebben niks met pro en amateur te maken, meer met Solo en Duo zoals je ziet bij de Mac Mini, de solo is een echt instapmodel voor een instap-prijs :p

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 17:38

mymind*

A Beautiful Mind

Ik ga me als windows gebruiker waarschijnlijk toch op OS-X storten. Eigenlijk is de keus al gemaakt, de MacBook moet alleen nog even besteld worden maar heb nog een vraagje. Ik heb al gezocht in dit topic, maar heb het niet kunnen vinden.

Is de rechtermuisklik-functie van de Mighty Mouse te gebruiken in windows als je deze onder bootcamp draait? Wel redelijk belangrijk omdat ik toch een aantal dingen in XP moet blijven doen. en rechtermuisklik is hierbij wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:27:
Ik moet je gelijk geven dat Frontrow een erg stoer programma is :)

Ik heb er nu wat video's in gestopt (zodat hij niet meer crashed), en dan is het heerlijk om dat ding op het voeteinde van je bed te hebben staan. Wel oppassen dat je hem niet eraf trapt ;)
desert, die userinterface van de mac is echt geweldig, alles is intuitiever dan XP. Ik vind het grafische ook veel mooier en rustiger dan XP. De 3 knoppen die in elk programma zitten (rood/geel/groen), de screensavers, de achtergronden. Net even wat slimmer/mooier/leuker. Ik heb 10 maanden gewacht om een Mac te kopen (twijfels tussen iBook en PowerBook en de PowerBook update kwam maar niet voor de 12 inch) maar ben nu echt 100% tevree. Zo tevree dat mijn PC de deur uitgaat en ik een 20 inch Cinema scherm ga kopen voor de MacBook om deze als main pc te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:36:
Het enige wat me nu nog een beetje tegenhoud is de WWDC 2006... ik zou het ontzettend zonde vinden als tijdens de WWDC 2006 de MacBook met Core 2 Duo uitkomt als ik maandag definitief mn MacBook ga bestellen :(
Ik zit daar ook mee. Maar ik denk dat ik deze week maar een pro bestel. Want: er komt altijd wel een nieuwe. Als je op die manier na gaat denken /blijf/ je wachten. Daarbij zijn zowel de MacBook als de MacBook Pro nog geen half jaar oud, dus ik denk niet dat er echt een serieuze update aan zit te komen. Of Apple moet opeens een compleet andere richting uitgaan wat dat betreft. En zelfs al brengen ze een update uit: hij is nu ook al snel. En zal echt wel een paar jaar voldoen. En daarbij heb ik dat ding gewoon nodig :P

MyMind: ja, de Mighty Mouse werkt ook in windows gewoon. Alleen kun je dan niet de squeeze buttons gebruiken, en ik geloof ook niet horizontaal scrollen. Maar gewoon links/rechts/middle/scroll moet gaan. Oh, de squeeze buttons blijkbaar wel :P

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 01-07-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mymind* schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:59:
Ik ga me als windows gebruiker waarschijnlijk toch op OS-X storten. Eigenlijk is de keus al gemaakt, de MacBook moet alleen nog even besteld worden maar heb nog een vraagje. Ik heb al gezocht in dit topic, maar heb het niet kunnen vinden.

Is de rechtermuisklik-functie van de Mighty Mouse te gebruiken in windows als je deze onder bootcamp draait? Wel redelijk belangrijk omdat ik toch een aantal dingen in XP moet blijven doen. en rechtermuisklik is hierbij wel makkelijk.
Zoeken op google naar "Mighty Mouse Windows" levert dit stukje tekst op:
De Mighty Mouse werkt ook onder Windows. Maar als uw pc onder het bureau staat, is een USB-verlengkabel noodzakelijk. De korte kabel van de Mighty Mouse wijst erop dat Apple ervan uitgaat dat u een usb-poort op uw toetsenbord heeft of met een notebook werkt.

Onder Windows konden we zonder driver te installeren direct links- en rechtsklikken en ook scrollen. Ook de twee zijdelingse knoppen werkten - bijvoorbeeld om in Firefox naar een eerder bezochte pagina te gaan. De vraag is natuurlijk waarom een Windows-gebruiker 55 euro zou uitgeven aan een Apple-muis als er betere en goedkopere alternatieven bestaan.
Bron: http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=47866

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:02:
[...]

Ik zit daar ook mee. Maar ik denk dat ik deze week maar een pro bestel. Want: er komt altijd wel een nieuwe. Als je op die manier na gaat denken /blijf/ je wachten. Daarbij zijn zowel de MacBook als de MacBook Pro nog geen half jaar oud, dus ik denk niet dat er echt een serieuze update aan zit te komen. Of Apple moet opeens een compleet andere richting uitgaan wat dat betreft. En zelfs al brengen ze een update uit: hij is nu ook al snel. En zal echt wel een paar jaar voldoen. En daarbij heb ik dat ding gewoon nodig :P

MyMind: ja, de Mighty Mouse werkt ook in windows gewoon. Alleen kun je dan niet de squeeze buttons gebruiken, en ik geloof ook niet horizontaal scrollen. Maar gewoon links/rechts/middle/scroll moet gaan.
Wat is jou reden om voor de Pro te gaan en niet de "gewone" versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:04:
[...]

Wat is jou reden om voor de Pro te gaan en niet de "gewone" versie?
Reden nr. 1: het scherm. Ik kan niet werken met een glossy scherm. En dat went niet, want ik heb al een tijdlang een non-pro van m'n werk bij me :P
Verder: te klein. Ik heb veel screen real-estate nodig. Ik zou ook nooit een 12" pbook genomen hebben bijvoorbeeld. (Toegegeven, de macbook heeft net iets een hogere reso dan m'n TiBook :+)

Nou is die 2e reden nog wel te overkomen, want qua prijs is de non-pro natuurlijk ideaal. Zoals ik al zei heb ik er al een tijdje een bij me (Afgewisseld met wel-pro's) en die pro's vind ik gewoon fijner. Maar glossy schermen zijn echt een dealbreaker voor mij. Ik zit constant in omgevingen met licht achter me (ruiten, TL-balken, etc.) en dan verneuken de reflecties je complete beeld. En als die reflecties er niet zijn zit 't er exact hetzelfde uit als een matte scherm. De enige situatie waarin glossy beter is (direct zonlicht op 't scherm) is er niet een waarin ik me vaak bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ontopic graag _/-\o_

[ Voor 91% gewijzigd door leon1e op 02-07-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

the_bash schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:33:
Aan dit soort fanboy gedrag hebben we dus ook niet veel. De dingen die jij omschrijft zijn imho grotendeels te wijten aan incompetente ICT'ers op jouw werk en niet aan XP.
Het is dan ook een MacBook-topic en geen kritiek op windows topic. En er staan wat punten in die wel degelijk inherent aan windows zijn. Kleuren en fonts. Verplicht de 'introductie' bekijken. Voortdurend allerlei gele ballonnen met info in beeld die -zeker voor een hardcore netwerk-dude- geen zinnige informatie bieden. Voor een unix-gebruiker onbegrijpelijk: waarom moet ik admin of poweruser zijn om USER.DAT terug te zetten?

Je voelde het al een beetje in de vorige posting: ik ben een UNIX/linux-beheerder met 10 jaar ervaring bij groeiende ISP's. Ik schrik niet van 100.000 gebruikers, heb in een paar dagen een nette backup-routine die vervolgens jarenlang storingsvrij loopt. Ook voor VPN- en remote gebruikers. Iemand die op een linux-doos onder mijn beheer werkt mag doen wat 'ie wil, als 'ie bereid is maximaal ongeveer een uur werk kwijt te raken. Je homedir weggooien? Staat in 30 seconden weer terug. Setting verneukt? Ik fix het in een paar seconden. Machine stuk? Als 'ie bedrijfkritisch is heb ik in minder dan een uur een exacte vervanger. Omruilen en verder werken. Als het een werkstation of laptop is log je gewoon ergens anders in terwijl ik je machine fix.

Iemand vroeg mij naar mijn mening in een vergelijking tussen OSX en XP. Die kreeg 'ie. Dat ik jou en ppl daarmee op jullie teentjes trap: tja. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Burne schreef op zondag 02 juli 2006 @ 01:25:
Iemand vroeg mij naar mijn mening in een vergelijking tussen OSX en XP. Die kreeg 'ie. Dat ik jou en ppl daarmee op jullie teentjes trap: tja. jammer.
Ja, maar jij weet net zogoed als ik de beheer bij een isp en dergelijke connecties en users niet zeggen bij 99,% van de users hier op got. Dus je moet ook niet raar op kijken als je opmerkingen niet begrepen worden.

Overigens ben ik het helemaal met je eens hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels zo enthousiast over de MacBook en OSX dat ik besloten heb op mijn PC (Pentium 4 2,67 GhZ , 512MB , 120 GB, Audigy2, Radeon 9600 in een Shuttle kast/Creative slix kast) weg te doen. Maar, ik download vaak torrents en dan staat de pc 24/7 aan.

Een PC kan dit zonder veel problemen jaren volhouden. Hoe gaat de MaxBook dit doen? Is het verstandig? Of us het handiger om een voor 300 of 400 euro een 2e hands Mac Mini te kopen en deze het werk te laten doen? Het zou jammer zijn als de MacBook dit niet volhoudt. Wat zijn jullie ervaringen met andere Apple laptops? Zijn ze goed te gebruiken als main machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kan prima. Backlight uitzetten en gaan met die hap.

Als je 'm ook dicht wil klappen (met Insomnia extensie) zou ik 'm op z'n kop leggen. Wordt 'ie minder warm van. Maar dat is in z'n algemeenheid niet echt aan te raden aangezien 'ie lucht aanzuigt door 't toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik gebruik m'n Macbook voor erbij. Handig, als je niet even je pc helemaal aan wilt zetten enzo, maar gewoon even wat moet doen, je klapt 'm open, en na 5 min weer dicht en je bureau is weer leeg. Met dit weer ook lekker om buiten te gebruiken, of je neemt 'm makkelijk mee naar beneden. Als ik wat moet intenseiver moet werken behalve wat surfen ga ik achter m'n pc zitten (dual screen enzo) of voor een game.
Hoe is het bij jullie met de accu? Dit kun je testen met Coconutbattery (mag je zelf ff opgooglen :p ). Bij mij is hij nog maar 95%, terwijl ik 'm meestal aan de lader heb en af en toe ook calibreer. Ik vind dit best wel ernstig, ik heb 'm nu een maand. Hoe is dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is nog 103% (hij heeft meer battery capacity dan oorspronkelijk :D) en hij is bijna een maand oud. Ik gebruik m heel afwisselend aan en van de lader. Das dan zeker beter dan steeds aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:42:
[...]

Core (1) Duo en Core 2 Duo hebben niks met pro en amateur te maken, meer met Solo en Duo zoals je ziet bij de Mac Mini, de solo is een echt instapmodel voor een instap-prijs :p
Maar de macbook is toch ook meer het instapmodel van de laptoplijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik zou graag de ingebouwde iSight gebruiker bij het chatten, maar Adium ondersteunt geen videobeelden. En met iChat kan ik niet op msn. Iemand die een programma kent om mee op msn te webcammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een prima draadloos netwerk aangelegd met mijn Airport Express. Geen password, dus iedereen mag erop. Hoe kan ik echter zien wie erop is en wat er gedownload wordt etc?
Ik heb maar een keer een melding gekregen dat er iemand op was, maar toen ik zonet even zelf met mijn DS erop ging kreeg ik geen melding. Anyone? De airport admin utility helpt me niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Dichtklappen is dus niet aan te raden? Ik wil hem namelijk thuis uitsluitend gebruiken op een extern scherm/toetsenbord/muis, en als ik hem dan altijd open moet hebben verzameld hij natuurlijk alleen maar stof. Ik deed dit namelijk wel gewoon met mijn 1,33 ibook, die overigens wel heel warm werd maar voor de rest geen problemen gehad.

[ Voor 24% gewijzigd door StephaN900 op 02-07-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:22:
Ik heb een prima draadloos netwerk aangelegd met mijn Airport Express. Geen password, dus iedereen mag erop. Hoe kan ik echter zien wie erop is en wat er gedownload wordt etc?
Ik heb maar een keer een melding gekregen dat er iemand op was, maar toen ik zonet even zelf met mijn DS erop ging kreeg ik geen melding. Anyone? De airport admin utility helpt me niet verder.
Met de Airport Management Utility kun je zien welke MAC-adressen zich met je AP geassociate hebben, en wat hun signaalsterkte is e.d. Wat ze aan 't downloaden zijn kun je natuurlijk niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:02:
[...]

Maar de macbook is toch ook meer het instapmodel van de laptoplijn?
De MacBook komt in 3 verschillende smaken, de goedkoopste is 1,83 Ghz, die zie ik als instapmodel van de MacBook lijn. Overigens is deze al redelijk te vergelijken met de MacBook Pro, de verschillen zijn erg klein:

MacBook (1,83 Ghz) vs. MacBookPro (2,0 Ghz):
60 gb vs. 80 gb
Onboard graphics vs. ATI Mobility Radeon X1600
Combodrive vs. Superdrive
13,3 inch scherm vs. 15,4 inch scherm

Het -naar mijn mening!!- belangrijkste verschil is dat je bij de MacBook Pro kunt kiezen of je er een glanzende toplaag bij wilt. Eigenlijk vind de MacBook non-pro niet eens een instapmodel, de features van de MacBook zijn ruim voldoende voor een gewone thuisgebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:39:
[...]

Met de Airport Management Utility kun je zien welke MAC-adressen zich met je AP geassociate hebben, en wat hun signaalsterkte is e.d. Wat ze aan 't downloaden zijn kun je natuurlijk niet zien.
Hoe kan ik dat zien? Het menu ben ik overal doorheen gegaan en de help functie kom ik ook niet uit.

Wat zijn overigens de gevaren van het open houden van een netwerk? Ik heb geen pr0n die ik niet met mijn buren wil delen dus iedereen is welkom wat dat betreft. Alleen me paypal en bankgegevens wil ik prive houden, maar dat zijn secure servers, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

In de airport Management utility. Jij hebt de Airport admin utility. (My bad, vergeten erbij te zetten dat je die moet downen bij Apple :P).

Gevaren, tsja. Hoe paranoide ben je? Inderdaad paypal/bankshit gaat over https en is dus encrypted. Anders is 't met WEP ook vrij simpel te decoderen. Alleen WPA is nog enigszins secure. (En zelfs daarvoor staan alweer vervangingen klaar.) Het grappige is nog wel dat het grootste deel van de mensen daar niet eens over nadenkt, ze zijn alleen maar bang dat er mensen zijn die iets doen via hun netwerk wat niet mag. Kinderporno wordt vaak genoemd. In de praktijk is die kans vrij klein. (Sowieso kun je daar niet verantwoordelijk voor gehouden worden. Het gaat daarbij om het bezit ervan, en als 't niet op jouw computer staat ben jij dus niet in het bezit van illegale pr0n.)

Mijn netwerk hier is ook gewoon open. Als je voor de deur staat (bijna een vereiste voor bereik) en je wilt graag je e-mail checken mag je van mij je gang gaan. Leechen kom ik wel achter en dan kom ik je gewoon een schop onder je hol geven (want je moet toch enigszins in de buurt staan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 02-07-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
StephaN schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:23:
Dichtklappen is dus niet aan te raden? Ik wil hem namelijk thuis uitsluitend gebruiken op een extern scherm/toetsenbord/muis, en als ik hem dan altijd open moet hebben verzameld hij natuurlijk alleen maar stof. Ik deed dit namelijk wel gewoon met mijn 1,33 ibook, die overigens wel heel warm werd maar voor de rest geen problemen gehad.
ik zou hem niet dichtklappen. de macbook wordt toch weer een stuk warmer dan een iBook.

vaker stofzuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je scherm prima dichtklappen zonder hitteproblemen, ik noem het dan ook bij deze een myth.

Tijdens de installatie van OSX (ongeveer een half uurtje) heb ik de klep de hele tijd dicht gehad. Niks geen extra hitte hoor ;) Myth busted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Laatst online: 18-09 20:42

slazh

Here To Stay

Ik heb mijn macbook ook altijd dichtgeklapt als ik hem aan mijn TFT heb hangen. Tot nu toe (2 ~ 3 weken) geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:07:
Je kan je scherm prima dichtklappen zonder hitteproblemen, ik noem het dan ook bij deze een myth.
Oh, ik heb wel 's een crash gehad op die manier hoor ;) 's nachts laten liggen, videootje encoden, klep dicht en 's ochtends geen respons meer. Volgende nacht nog een keer geprobeerd met macbook op z'n kop en dat wilde wel ;)

Ik moet toegeven dat ik idd wel op zoek was naar hoe heet 't ding zou worden op dat moment en of dat gevolgen zou hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 02-07-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ja, misschien was je Macbook toevallig 's nachts gecrashed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dan zou 't scherm niet grijs geweest zijn ;) Bovendien is dat sindsdien nooit meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:7 Ik heb gisteren in een nieuw geopende zaak ergens in het land ff zitten spelen met de MacBook en ik moet zeggen ivg met de PB/MBP vind ik het toch minder lekker aanvoelen wanneer je typt.
Bij laatstgenoemde heb je een soort kussen onder je toetsen waar je bij de MacBook een en al hardheid voelt wanneer je typt.
Los van de veel gehoorde klacht inzake hitte e.d. heb een ik soort hij ligt te laag
gevoel bij de MacBook iets wat ik niet heb met de PB's/MBP's.
Eigenlijk vond ik dan de iBook's dan gevoelsmatiger beter in de hand liggen,maar mischien is
dat ook wel gewenning ik weet het niet.

Tis maar goed dat ik voorlopig een aanschaf van een nieuwe MacBook tot eind van het jaar heb uitgesteld want voorlopig benik er niet lyrisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 02:37
Modbreak:En weer dit topic opgeschoond, moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven? Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 02-07-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wordt wel erg heet, vooral de voeding die is bijna niet meer vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:42:
[...]
De MacBook komt in 3 verschillende smaken, de goedkoopste is 1,83 Ghz, die zie ik als instapmodel van de MacBook lijn. Overigens is deze al redelijk te vergelijken met de MacBook Pro, de verschillen zijn erg klein:
MacBook (1,83 Ghz) vs. MacBookPro (2,0 Ghz):
60 gb vs. 80 gb
Onboard graphics vs. ATI Mobility Radeon X1600
Combodrive vs. Superdrive
13,3 inch scherm vs. 15,4 inch scherm
De specificaties etc. weet ik. Waar het mij om ging is de opmerking of het verschil tussen instap (macbook, al dan niet de budgetversie) en niet-instap (macbook pro) ook het verschil gaat maken tussen Core (1) Duo en Core 2 Duo. Dus of misschien alleen de macbook pro Core 2 Duo gaat krijgen en dat dát het verschil gaat maken tussen de 2, omdat de verschillen nu best klein zijn. Niemand kan dat weten nu natuurlijk dat weet ik ook wel :P maargoed. ik vraag het me wel af!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:02:
[...]

De specificaties etc. weet ik. Waar het mij om ging is de opmerking of het verschil tussen instap (macbook, al dan niet de budgetversie) en niet-instap (macbook pro) ook het verschil gaat maken tussen Core (1) Duo en Core 2 Duo. Dus of misschien alleen de macbook pro Core 2 Duo gaat krijgen en dat dát het verschil gaat maken tussen de 2, omdat de verschillen nu best klein zijn. Niemand kan dat weten nu natuurlijk dat weet ik ook wel :P maargoed. ik vraag het me wel af!
Het zou wel flauw zijn als Apple de Core 2 Duo alleen in de MacBook Pro gaat stoppen.
Door de komst van de Core 2 Duo, zal naar alle waarschijnlijkheid de prijs zakken van de Core (1) Duo.
Het zou ten eerste niet eerlijk zijn tegenover de consument om dan dezelfde prijs door te berekenen.
Tevens had ik ergens gelezen dat het niet erg waarschijnlijk is dat Apple als er een nieuwe generatie processoren is, verder gaat met de verkoop van de "oude" generatie, kijk maar naar de PowerPC G4, G5 etc. Meestal stoppen ze dan een nieuwe generatie CPU in al hun Macs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 02:37
Schijnbaar was dit nog niet duidelijk genoeg?

[rml]leon1e in "[ MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ dee..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
Ik ben op zoek naar gegevens als hoe warm mijn cpu is, hoe snel hij nu draait etc. is daar een apart tooltje voor of moet ik in mac os door blijven zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

xilebo schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:33:
Ik ben op zoek naar gegevens als hoe warm mijn cpu is, hoe snel hij nu draait etc. is daar een apart tooltje voor of moet ik in mac os door blijven zoeken?
http://macbricol.free.fr/coreduotemp/

Maar dat is al heel vaak aan bod gekomen in dit topic en de voorgangers. Zoekfunctie kan handig zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

F e r o x schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:07:
Ik zou graag de ingebouwde iSight gebruiker bij het chatten, maar Adium ondersteunt geen videobeelden. En met iChat kan ik niet op msn. Iemand die een programma kent om mee op msn te webcammen?
aMSN

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibex_Girl schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:43:
[...]

http://macbricol.free.fr/coreduotemp/

Maar dat is al heel vaak aan bod gekomen in dit topic en de voorgangers. Zoekfunctie kan handig zijn :).
Ben ik nou scheel of zie ik nergens een linkje naar de download??

offtopic:
leon1e, sorry, het spijt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:19:
[...]

Ben ik nou scheel of zie ik nergens een linkje naar de download??

offtopic:
leon1e, sorry, het spijt me :)
Helemaal bovenaan staat een linkje in zo'n kadertje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajajaj, lichtgrijs op lichtblauw. Dat is geen slimme keuze. Mijn Macbook is nu 60 graden, 3,9% (wat dat dan ook mag betekenen) en 6:30 (wat dat dan ook mag betekenen).

Ik zat net nog even de te spelen met de Magsafe connector, en elke keer als ik hem erin prik stopt mijn whine, tot dat het lampje op de connector aan springt! Ik ga kijken of ik hier nog wat mee kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:27:
Ajajaj, lichtgrijs op lichtblauw. Dat is geen slimme keuze. Mijn Macbook is nu 60 graden, 3,9% (wat dat dan ook mag betekenen) en 6:30 (wat dat dan ook mag betekenen).
Die 3,9% is het CPU-gebruik, die 6:30 is je uptime :).
Ik zat net nog even de te spelen met de Magsafe connector, en elke keer als ik hem erin prik stopt mijn whine, tot dat het lampje op de connector aan springt! Ik ga kijken of ik hier nog wat mee kan doen :)
Lampje eruit slopen? :+
Is bij mij ook zo overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door IbexGirl op 02-07-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Leuk en aardig, maar ruim dan ook niet mijn hele bericht op, er stond onderaan nog een vraag ;)
M.a.w. had dat deel dan laten staan. Ik mis nog meer posts die wel ontopic waren en er nu ineens niet meer staan.

Nouja, bij deze dan maar weer opnieuw:

Ik heb op mijn Asus M6Ne een mat zwarte rubberachtige rand rond mijn toetsenbord zitten en die is best gevoelig voor de nodige vingervlekken. Gezien het feit dat de zwarte Macbook helemaal van dit materiaal is gemaakt (hoewel ik betwijfel of deze ook rubberachtig is) vroeg ik me af of de mensen met een zwarte Macbook daar ook last van hebben. If so, houdt men dan een wekelijkse schoonmaak beurt om het te verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:22:
[...]

Oh, ik heb wel 's een crash gehad op die manier hoor ;) 's nachts laten liggen, videootje encoden, klep dicht en 's ochtends geen respons meer. Volgende nacht nog een keer geprobeerd met macbook op z'n kop en dat wilde wel ;)

Ik moet toegeven dat ik idd wel op zoek was naar hoe heet 't ding zou worden op dat moment en of dat gevolgen zou hebben.
Hmmm misschien dat ik nog even wacht op de volgende revisie, in de hoop dat ze dan wel standaard een 16* dvd brander erin zetten. En dat ze hem dan wat koeler hebben gekregen.
Ik vind 150 euro extra voor 1gig geheugen en een 80gig harde schijf niet zo duur, maar dat de mogelijkheid er niet is om de combo drive een upgrade te geven vind ik vreemd. 200 euro extra vind ik erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:18:
[...]
Het zou wel flauw zijn als Apple de Core 2 Duo alleen in de MacBook Pro gaat stoppen.
Door de komst van de Core 2 Duo, zal naar alle waarschijnlijkheid de prijs zakken van de Core (1) Duo.
Het zou ten eerste niet eerlijk zijn tegenover de consument om dan dezelfde prijs door te berekenen.
Tevens had ik ergens gelezen dat het niet erg waarschijnlijk is dat Apple als er een nieuwe generatie processoren is, verder gaat met de verkoop van de "oude" generatie, kijk maar naar de PowerPC G4, G5 etc. Meestal stoppen ze dan een nieuwe generatie CPU in al hun Macs ;)
we zullen het wel zien na de wwdc 2006, denk ik/hoop ik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54
CyBeR schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:13:
[...]
Hallo, 't is een webcam. Geen uber HD DV cam.
Ja dan juist moet die iSight snel zijn. Zo'n laag resolutiebeeldje is toch niet zo moeilijk vloeiend te krijgen. Er zit wel een core duo in en de interne iSight wordt ook vergeleken met de in de honderd euro/dollar kostende losse iSight die er nu al standaard in zit.

En als we Jobs moeten geloven heb je heel veel performance per watt en als ik zo die verhalen over die temperaturen lees dan moet die MacBook toch wel een draagbare supercomputer zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-07-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:13
Vanmiddag m'n allereerste Apple gekocht, en wat ben ik er blij mee \o/

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/KAO_3826.jpg

Hij wordt wel vrij warm en de standaard 512MB is een lachertje (dus ik heb al extra ram bijbesteld in HK). Maar prachtig apparaat, mooi beeldscherm en het OS is ook heerlijk. Had al klein beetje ervaring met OS X en m'n vriendin heeft er veel ervaring mee, dus makkelijke vraagbaak :+

Ondanks dat de zwarte uitvoering in feite belachelijk duur is t.o.v. de witte, weet ik dat ik snel spijt zou krijgen als ik voor de witte was gegaan; dat zwart vind ik 'm vreselijk cool staan :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dancing_Animal schreef op maandag 03 juli 2006 @ 00:31:
[...]

Ja dan juist moet die iSight snel zijn. Zo'n laag resolutiebeeldje is toch niet zo moeilijk vloeiend te krijgen. Er zit wel een core duo in en de interne iSight wordt ook vergeleken met de in de honderd euro/dollar kostende losse iSight die er nu al standaard in zit.
Ik heb even gekeken in QT Player, en daar krijg ik er 24fps uit.
En als we Jobs moeten geloven heb je heel veel performance per watt en als ik zo die verhalen over die temperaturen lees dan moet die MacBook toch wel een draagbare supercomputer zijn.
Ik snap dat ook niet helemaal. Die intels worden een stuk heter dan de ppc's tot zover. Maar goed, het zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 18:57
Zojuist wilde ik een zwarte MacBook kopen bij de Mexpert - kunnen ze er geen uitleveren met een internationaal Engels toetsenbord en Mac OS X!

Nou ja, ze kunnen het wel, het kost dan EUR 150 extra en de levertijd gaat ook met 4 weken omhoog. Bizar, aangezien ik 't in de Apple Store zonder meerkosten kan selecteren terwijl-ie met 4 dagen verzendklaar is.

Wilde 'm via de Mexpert kopen voor stukje loyaliteit (heb 'm daar toch uitgeprobeerd...) en het feit dat de handling kosten lager zijn bij defecten (neem geen AppleCare), maar EUR 150 en 4 weken uitstel is het me niet waard.
Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?

Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).