[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:
  • 7.395 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

men hoort hier natuurlijk meer slechte dan goede ervaringen, dus wil ik Machouse in Rotterdam een hart onder de riem steken.
1ste x mei 2005, aanschaf een iMac G5, bij thuiskomst bleek dat het bureaublad 2 pixels naar rechts stond, kon ik zonder morren omruilen. TD maakte bij de 2de juist zelf de doos open om te checken of die wel goed was.
2de x, aanschaf van Macbook bij mailamac, topcase zat los, langs gegaan bij Machouse, werd zonder morren ingenomen ter reparatie (was later een DOA, maar dat maakt niet uit).
Dus Machouse CS Rotterdam, bij deze een DIKKE PLUIM.
De pluim geldt trouwens ook voor Mailamac die maar geduldig blijft antwoorden op mijn soms toch wel z$#%$^kerige vragen en waar ik zonder morren een dezer dagen de 3de Macbook van mag ontvangen(2x een DOA!!, Go Apple!!).

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Red schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:22:
Wat ik mij overigens afvraag is of MacBook-owners ook een tab hebben in DVD-speler voor HD-content.

[afbeelding]

Dit schermpje dus.... in DVD Speler - Voorkeuren
Ik heb op mijn MacBook inderdaad dat tabblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Wat ik mij overigens afvraag is of MacBook-owners ook een tab hebben in DVD-speler voor HD-content.

[afbeelding]

Ja, die heb ik.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Damsplaat schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:28:
[...]

Ik zou als ik jouw was toch even o.a. mijn posts in het "apple levertijden" topic doorkijken. Ik wacht al ruim 4 weken op mijn BTO/CTO die ik bij machouse R'dam (stationsplein) heb besteld. (en ik ben niet de enige, sommigen gaan de 30 dagen al voorbij)
Alleen als je een standaard configuratie neemt valt de levertijd mee, maar in haast alle gevallen is het sneller om via de applestore online te bestellen. pple schijnt zijn eigen winkel flink te bevoordelen t.o.v. resellers

Ik heb hem besteld uit onwetendheid, en omdat ik hou van "eerst zien, dan pas kopen". schijnt echter dat apple wel relaxed omgaat met dode pixels e.d. Als ik hem nu annuleer en bij apple bestel dan weet ik zeker dat ik nog ongeveer twee week wacht, en ik heb toch de hoop dat de Machouse hem sneller kan leveren, ik wacht immers al zo lang
Standaard configuratie heb ik genomen maar ik moest m wel offline bestellen ivm de www.leukstuderen.nl actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor het eerst blij dat A-Mac er zo lang over doet, de Apple Store is nu tijdelijk gesloten voor onderhoud / nieuwe producten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23

4POX

Everybody is wired

[afbeelding]

Bij mij aanwezig :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:34:
Ik ben voor het eerst blij dat A-Mac er zo lang over doet, de Apple Store is nu tijdelijk gesloten voor onderhoud / nieuwe producten *O*
Helaas was dat voor onderhoud :p heb niks nieuws kunnen ontdekken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:02:
[...]

Helaas was dat voor onderhoud :p heb niks nieuws kunnen ontdekken :'(
Volgens mij diverse rugtassen.

En het valt me op dat er nu ook een WK-banner staat. Lekkere timing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:23:
[...]

ah relaxed, dankjewel :)
is het deze? Seagate Momentus 7200.1 100 GB - 7200 RPM - SATA
de ST910021AS, ja
maar ik zag op de seagte website al een pdf over nieuwere versies (7200.2), zie hier: http://www.seagate.com/do...ng/po_momentus_7200_2.pdf

kan je straks dus een 160gb 7200rpm hdd in je macbook zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airliner schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:50:
[...]
de ST910021AS, ja
maar ik zag op de seagte website al een pdf over nieuwere versies (7200.2), zie hier: http://www.seagate.com/do...ng/po_momentus_7200_2.pdf

kan je straks dus een 160gb 7200rpm hdd in je macbook zetten...
wat kost da?

by the way, hoe hebben jullie je taalinstellingen op je Mac ? nederlands of engels?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:52:
[...]

by the way, hoe hebben jullie je taalinstellingen op je Mac ? nederlands of engels?
Ik heb 'm op Nederlands staan, maar volgens mij zijn er heel wat mensen die 'm op Engels hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:04:
[...]

Ik heb 'm op Nederlands staan, maar volgens mij zijn er heel wat mensen die 'm op Engels hebben staan.
ja, ik denk dat engels makkelijker is als je iets op google wil vinden mbt tot proggies/instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:09:
[...]

ja, ik denk dat engels makkelijker is als je iets op google wil vinden mbt tot proggies/instellingen.
http://www.google.nl/preferences?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
ik heb hem op engels staan, heb ook een US toetsenbord omdat mijn studie ook in het engels is en het goed is voor je engelse ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, ik bedoel meer van:

als ik wil weten hoe ik bepaalde dingen doe met bepaalde proggies, dan heb je meer succes met engele websites die naar engelse dingen verwijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Ik heb hem lekker op Nederlands staan, ook al is mijn studie in het Engels. De Nederlandse versie van Mac OS X is prima, en in je moedertaal werkt 't toch nét wat lekkerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:43:
[...]

lol, ik bedoel meer van:

als ik wil weten hoe ik bepaalde dingen doe met bepaalde proggies, dan heb je meer succes met engele websites die naar engelse dingen verwijzen...
Standaard zoekt google op alle websites, tenzij je bij je preferences anders aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
[Airwolf] schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:17:
[...]

Standaard zoekt google op alle websites, tenzij je bij je preferences anders aangeeft.
Ik denk dat ie meer bedoelt dat er meer websites zijn met een engelse uitleg (met de engelse termen van OS X) dan nederlandstalige websites als je met een probleem zit mbt instellingen. Het gaat erom dat de termen anders zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Ik heb (nog steeds) een probleem met mijn internetverbinding:

De verbinding valt af en toe weg en ik kan er vanaf mn MacBook (denk ik) niets aan doen. Ik heb al geprobeerd een statisch IP-adres in te stellen, maar dit werkt ook niet.

De ethernet adapter geeft aan dat ik wel verbinding heb met het internet, maar ik kan het internet niet op. Het gaat om een kabelverbinding die d.m.v een router is gesplitst in 4 verbindingen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe de gok dat je een ip-adres probeert te nemen die al door een andere computer gebruikt wordt ik heb dit thuis een keer gehad, zou logisch zijn als het niet lukt om een vast ip-adres te kiezen, toen ik het thuis had kreeg ik ook 169.bla.blaa adres.. zou het kunnen? succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:48:
ik doe de gok dat je een ip-adres probeert te nemen die al door een andere computer gebruikt wordt ik heb dit thuis een keer gehad, zou logisch zijn als het niet lukt om een vast ip-adres te kiezen, toen ik het thuis had kreeg ik ook 169.bla.blaa adres.. zou het kunnen? succes iig!
Het lukt me wel om een vast ip-adres te krijgen. Als ik een al in gebruik zijnde ip-adres wil invoeren dan geeft ie al aan dat deze door een andere pc wordt gebruikt. Dus dat is het niet....maar bedankt voor de input.

Het gaat om het feit dat mijn verbinding steeds weg valt. Enige wat ik kan doen om dit op te lossen is de router resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eur0fighter schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:24:
[...]

Ik denk dat ie meer bedoelt dat er meer websites zijn met een engelse uitleg (met de engelse termen van OS X) dan nederlandstalige websites als je met een probleem zit mbt instellingen. Het gaat erom dat de termen anders zijn denk ik.
exact :)

Zeg, gebruiken jullie de laptop - sorry, notebook op je schoot? De mijne wordt echt zo warm dat ik dat niet kan doen, jammer! Is zo'n iLap of hoe dat ook mag heten een goed alternatief? Of een kussen van de ikea van 2 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Kussen nooit doen! Altijd een recht en hard oppervlak nemen, anders zakt de notebook weg en dan wordt de warmteafvoer afgeknepen (ventilatoruitgangen gaan dicht zitten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:03:
[...]

Of een kussen van de ikea van 2 euro?
:D

Ik had pas geleden een site met wat Mac accesoires en daar stond een mooie oplossing, ik ga even zoeken. brb

Edit: ik was dus de naam vergeten, maar het blijkt die iLap te zijn. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 22:19 . Reden: ilap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:17:
[...]

:D

Ik had pas geleden een site met wat Mac accesoires en daar stond een mooie oplossing, ik ga even zoeken. brb

Edit: ik was dus de naam vergeten, maar het blijkt die iLap te zijn. :)
iemand hier met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:30:
[...]

iemand hier met ervaringen?
ik niet iig. Maar ik lees wel op verscheidene fora (MacOSX.nl onder andere en nog een paar engelse) dat de gebruikers er wel tevreden over zijn.
Maar, aan de hand van onderstaand plaatje, lijkt het me dat je wel altijd je benen bij elkaar moet houden...? Als dat zo is, kan dat wel een groot nadeel zijn. :/

Je kan hem ook als bureau-stand gebruiken, dan haal je aan de voorkant dat ronde schuimrubberding eraf.

Afbeeldingslocatie: http://www.applelinks.com/reviews/gifs/laptopstands5.jpg

Hij is alleen wel flink duur. (Gezien voor 55 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel erg man-onvriendelijk ja. Ik heb zelf de nopjes van mijn laptop exact in het midden van elke knie zitten, en dat zit super. Wat een klein nadeel is, is als ik mijn voeten op de tafel zet. Mijn benen zitten dan elk in een hoek van 45 graden, en zo ver kan het scherm van mijn toekomstige macbook niet open.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb al in het grote programma topic gekeken. Maar daar word ik niets wijzer. Dus ik zet de vraag hier neer.

Ik zoek een mediaplayer voor divx enz die universeel is. VLC is een ppc programma. Films schokken en kraken en het geluid valt steeds weg. Dit moet beter kunnen

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 22:09
4POX schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:51:
Ik zoek een mediaplayer voor divx enz die universeel is. VLC is een ppc programma. Films schokken en kraken en het geluid valt steeds weg. Dit moet beter kunnen
http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

Ik zie hier toch gewoon een Universal versie tussen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

VLC, om precies te zijn, biedt twee downloads: eenmaal PowerPC en eenmaal Intel. Los dus, geen Universal.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

CyBeR schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:54:
VLC, om precies te zijn, biedt twee downloads: eenmaal PowerPC en eenmaal Intel. Los dus, geen Universal.
Ik zie het .. Dus ik heb al die tijd met de verkeerde versie lopen werken..

terug naar de film

[edit]

De film bleef met de intel build ook schokken. Het bleek aan het netwerk te liggen. Nadat ik de film lokaal op de harddisk had gezet was er geen schokje meer te bekennen. Of een apple buffert bestanden niet lekker over het netwerk of dat wifi zuigt in de slaapkamer. Daar ben ik het nog niet over uit.

[ Voor 34% gewijzigd door 4POX op 26-06-2006 23:51 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR draait vaak genoeg films over 't netwerk, dus laten we van dat laatste uitgaan. Wireless is sowieso zo onbetrouwbaar als de pest. Al die kanalen overlappen dus als je buren ook wifi hebben is de kans vrij groot dat 't elkaar stoort :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, zelfde probleem hier. Stomste is dat het netwerk wel snel genoeg kan doorgeven (ook al haal ik maar een halve mb per seconde 8)7 ), maar dat vlc er moeite mee heeft :X . Als je zou kunnen openen tijdens het kopieren zou hij het perfect doen. Oplossing: webserver aanzetten op bak 1, symbolic link naar de dir met je films. "downloaden" op bak 2, en dan kun je hem opeens wel openen tijdens het kopieren. voila netwerk stream :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk gewoon dat VLC zijn timing niet in orde heeft, of dat hij niet genoeg buffert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Je kunt de buffergrootte van VLC zelf veranderen. Bij input/codes > access modules kun je per methode de buffer instellen als je advanced options aanvinkt. Ik heb de buffer op 10 seconden gezet en dan werkt het eigenlijk altijd zonder problemen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Of gewoon Flip4Mac Universal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Red schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:18:
Of gewoon Flip4Mac Universal...
Heb ik op gezocht.. Overal lees ik dat er nog geen intel build is. En de ppc build mag ik niet installen van de setup.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:56:
Je kunt de buffergrootte van VLC zelf veranderen. Bij input/codes > access modules kun je per methode de buffer instellen als je advanced options aanvinkt. Ik heb de buffer op 10 seconden gezet en dan werkt het eigenlijk altijd zonder problemen.
Werkt nogsteeds niet, en het duurt 10 seconden voordat hij doorheeft dat je op pauze gedrukt hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Goed, vreemd probleem. Ik had het blijkbaar weer terug naar het oude gezet, werkt momenteel prima via vaste ethernet aansluiting. Heb momenteel geen accesspoint dus kan wireless niet testen, maar het lijkt me dat het geen probleem zou moeten zijn voor VLC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

4POX schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:34:
[...]

Heb ik op gezocht.. Overal lees ik dat er nog geen intel build is. En de ppc build mag ik niet installen van de setup.
Heb hier een beta liggen en die werkt prima...
Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/flip4mac.png

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/flip4mac2.png

Mail me maar als je beta wil hebben....

[ Voor 8% gewijzigd door Red op 27-06-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:03:
[...]

exact :)

Zeg, gebruiken jullie de laptop - sorry, notebook op je schoot? De mijne wordt echt zo warm dat ik dat niet kan doen, jammer! Is zo'n iLap of hoe dat ook mag heten een goed alternatief? Of een kussen van de ikea van 2 euro?
Ik heb net een iLap gekocht, en ik ben er heel blij mee. Het werkt lekker, zowel op schoot als op het bureau. En ik heb de indruk dat mijn MacBook er veel frisser bij blijft. Zal wel door de betere luchtcirculatie komen. Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Wel erg duur vindt ik het persoonlijk die iLap....

Ik gebruik als ik thuis ben gewoon mijn custom made laptopstandaard.....

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/macbook/DSCN4348_small.jpg
toetsenbord ligt op mijn bed

En dat komt de luchtcirculatie ook wel te goede....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 23:30
DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:56:
En dan 10 seconden op play/pauze wachten. Nee, een echt mooie oplossing is het niet. Maar ik heb het wel nodig omdat afspelen via 100mb netwerk (iets) zelfs schokt met de standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn extra 2gig ram geheugen ontvangen uit hong kong, maar kan in deze topic niet terugvinden waar dat filmpje staat hoe je dat moest monteren. Heeft iemand de link voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Flatwhite schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:54:
[...]

Het gaat om het feit dat mijn verbinding steeds weg valt. Enige wat ik kan doen om dit op te lossen is de router resetten.
Jew zegt het zelf al. De router resetten lost het probleem op, dus het probleem ligt 99% zeker in je router. Doe eens een firmware upgrade, of denk eens na over een kwaliteitsrouter. Als ik me niet vergis had je het er eerder in dit topic over dat je een Sitecom router had, en dart verklaart imho al een groot deel van de problemen. :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:39:
Heb vandaag mijn extra 2gig ram geheugen ontvangen uit hong kong, maar kan in deze topic niet terugvinden waar dat filmpje staat hoe je dat moest monteren. Heeft iemand de link voor me?
check de TS van dit topic.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1138798

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Red schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:48:
Wel erg duur vindt ik het persoonlijk die iLap....

Ik gebruik als ik thuis ben gewoon mijn custom made laptopstandaard.....

[afbeelding]
toetsenbord ligt op mijn bed

En dat komt de luchtcirculatie ook wel te goede....
Heb je pics hoe je die hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Nee, is gemaakt door mijn broer op zijn werk. Maar zou in principe zelf ook gemakkelijk te maken moeten zijn, mits je iemand hebt die metaal kan bewerken.

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/macbook/standaard.jpg
Picture zonder laptop erop...

Kosten: €15,00...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hum. Ik zou zelf nog wel een rubber strip erop regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Moet ik ook nog doen..... staat nog steeds op mijn ToDo list...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:07

BaT

Zo, net het geld overgemaakt voor een zwarte MacBook (stock), via Apple/Postbank store. Dus dat wordt afwachten. Heb ik nu lekker een paar dagen de tijd om me 12" Powerbook te backuppen en te verkopen. Kan niet wachten tot ie er is!

Kan trouwens iemand bevestigen dat de mini-dvi kabeltjes van de G4 Powerbook series hetzelfde zijn als degene die je op je macbook nodig hebt ? Want dan hou ik me tv-out kabeltje lekker.

[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 27-06-2006 13:02 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die is zo te zien hetzelfde idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

zijn inderdaad hetzelfde. Ik heb ook gewoon mijn miniDVI->DVI gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
Whieee schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:45:
zijn inderdaad hetzelfde. Ik heb ook gewoon mijn miniDVI->DVI gehouden :)
Ik heb daar ook nog eens en DVI naar VGA convertor opzitten zodat ik geen mini-DVI->VGA hoef te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:16

LoneWolf

Just a Byte

KoBolD schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:58:
[...]

Ik heb daar ook nog eens en DVI naar VGA convertor opzitten zodat ik geen mini-DVI->VGA hoef te kopen ;)
Slim, ik heb dat dus niet gedaan maar een mini-dvi to vga georderd.. misschien nog te wijzigen voor het verzonden is.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

dat wilde ik eerst ook doen totdat iemand zei dat dat niet mogelijk was omdat de mDVI -> DVI een DVI-D was en geen DVI-I waar de convertor dus wel op past. Maargoed ik denk dat die informatie dus verkeerd was :( grr

ik heb btw een kapotte voeding gehad (eerder in dit topic) en gisteren ben ik naar de Macwinkel bij R'dam CS geweest. Zonder moeite omgewisseld voor een andere voeding :). De man achter de toonbank zei tegen mij echter dat als je voeding geluid maakt, dat hij bezig is met doorbranden/kapot gaan.
Mijn nieuwe voeding maakt eigenlijk ook gewoon geluid, maar wel iets zachter dan de kapotte voeding.
Ik merk ook dat als je accu vol is en je met de voeding werkt, hij veel minder warm wordt (eigenlijk wel logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:58
Hoeveel geheugen is nuttig om in zo'n MacBook te plaatsen?

Veel mensen praten over upgrades naar meteen 2 GB. Zelf heb ik een Centrino met 1 GB. Zonder problemen draai ik daarmee simultaan Thunderbird, Firefox met ca. 3 tabs, Eclipse, Acrobat Reader plus de gebruikelijke MSN & Winamp zut. 1 GB trekt-ie nooit, de peak is eerder rond de 600 MB.

Is 1 GB dus genoeg voor gebruik zoals hierboven geschetst, of gebruiken Mac apps meer geheugen bij vergeleken Windows apps en is 2 GB aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1GB is genoeg voor wat jij nu doet (OSX vreet nou eenmaal ietjes meer), als je echt met Parallels en heavy-duty Photoshop aan de slag gaat zou ik toch echt voor 2GB kiezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sowieso is het wel leuk om extra geheugen te nemen, met oog op de toekomst. :p Je hebt echt way meer last van te weinig geugen dan een te trage CPU ofzo :o

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij de Apple Centre op de Lijnbaan een Wired Keyboard gehaald, voor me aanstaande MacBook.
Ik dacht: laat ik hem voor de gein is op me Windows-bak aansluiten... Doet dat ding het gewoon!!!!!! :o >:) Ik dacht dat dat niet kon?

Wel een sssuuuupppeergeil keyboard :'( damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple hardware is prima uitwisselbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:02:
1GB is genoeg voor wat jij nu doet (OSX vreet nou eenmaal ietjes meer), als je echt met Parallels en heavy-duty Photoshop aan de slag gaat zou ik toch echt voor 2GB kiezen :-)
Bedankt! Ik was inderdaad wel van plan Parallels te gebruiken. Ben een web developer, en IE om de hoek is dan erg handig. Ben verder niet van plan intensief Windows te gebruiken. Toch 2 GB of 1 GB alsnog genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 20:31
Ik heb gemerkt dat mijn "down" key van mijn MacBook het alleen doet als er hard op druk. Is echt zwaar irritant.

Na een zoekopdracht op het Apple support forum merkte ik dat er meer mensen zijn die hier last van hebben.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=2512643
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=2370312

Iemand hier die daar last van heeft?
Ik ga hem proberen terug te sturen, maar ik wil mn MacBook liever niet missen :)
Hoe lang duurt het voordat Apple een MacBook vervangt?
En als ze een nieuwe sturen, zetten ze dan gewoon de HD en het Geheugen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de extra 2 gig ram die ik via ebay heb besteld in mijn macbook gestoken, maar nu brandt er 1 van de 2 groene ledjes naast de webcam permanent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

dat weten wij niet?
(dat andere 'groene ledje' is je microfoon btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

KoBolD schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:58:
[...]

eh? De mini-DVI -> DVI die ik heb heeft geen mogelijkheid om er een verloop op te zetten... het is namelijk een single-link DVI-D aansluiting, en daar kan geen DVI->VGA verloop op. Maar jij hebt dus een mini-DVI->DVI-I verloop? :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_Connector_Types.svg/181px-DVI_Connector_Types.svg.png

De 4 pinnetjes die op een DVI->VGA zitten passen dus niet in mijn connector. Zie ook hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.naplestech.com/graphics/dvi-a_vga.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Whieee op 27-06-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
jaaah! Ik heb m!! Hij wasw vandaag binnen gekomen.. 2 stuks! echt super gaaf! Totop heden geen mooo of wat dan ook.. tot nu toe.. hij draait nu ong. 2/3 uurtjes.. Ik ga genieten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 21:50
Ik heb sinds gister een Macbook. Alles prima en super maar heb een probleempje.

Als ik de Macbook in sluimerstand zet door mijn scherm dicht te klappen of op de aan/uit knop te klikken en te kiezen voor sluimerstand gaat deMacbook gewoon in sluimer. Maar als ik de Macbook bijvoorbeeld optil of beweeg ontwaakt hij direct, dit kan toch niet de bedoeling zijn? De Macbook moet toch gewoon te vervoeren zijn in sluimerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
Whieee schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:40:
[...]

eh? De mini-DVI -> DVI die ik heb heeft geen mogelijkheid om er een verloop op te zetten... het is namelijk een single-link DVI-D aansluiting, en daar kan geen DVI->VGA verloop op. Maar jij hebt dus een mini-DVI->DVI-I verloop? :)

[afbeelding]

De 4 pinnetjes die op een DVI->VGA zitten passen dus niet in mijn connector. Zie ook hieronder:
[afbeelding]
Nee ik heb gisteren deze besteld:
http://cgi.ebay.nl/Pure-C...41999QQrdZ1QQcmdZViewItem

DVI-D naar VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht het je geruststellen: Ik heb al eens eerder zaken gedaan met Tiger HK, en dat beviel me erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ah dat verklaart :) Moet ik misschien ook maar eens voor kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GoEV6 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:34:
Ik heb sinds gister een Macbook. Alles prima en super maar heb een probleempje.

Als ik de Macbook in sluimerstand zet door mijn scherm dicht te klappen of op de aan/uit knop te klikken en te kiezen voor sluimerstand gaat deMacbook gewoon in sluimer. Maar als ik de Macbook bijvoorbeeld optil of beweeg ontwaakt hij direct, dit kan toch niet de bedoeling zijn? De Macbook moet toch gewoon te vervoeren zijn in sluimerstand?
Hij hoort idd niet meteen weer aan te springen. Als je 'm dichtklapt, wacht dan wel even tot 't lampje voorop gaat pulseren voordat je 'm verplaatst. Tot die tijd staat 'ie namelijk nog aan en is 'ie je geheugen aan het wegschrijven naar de harde schijf zodat je kunt resumen als je geen stroom meer overhebt in de batterij (of voor als je de batterij eruithaalt zonder adapter natuurlijk.) In principe kan 'ie niet aanspringen zolang het volgende waar is:

• je opent het scherm niet
• je verandert niets aan het al dan niet verbonden zijn van de adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 21:50
CyBeR schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:40:
[...]

Hij hoort idd niet meteen weer aan te springen. Als je 'm dichtklapt, wacht dan wel even tot 't lampje voorop gaat pulseren voordat je 'm verplaatst. Tot die tijd staat 'ie namelijk nog aan en is 'ie je geheugen aan het wegschrijven naar de harde schijf zodat je kunt resumen als je geen stroom meer overhebt in de batterij (of voor als je de batterij eruithaalt zonder adapter natuurlijk.) In principe kan 'ie niet aanspringen zolang het volgende waar is:

• je opent het scherm niet
• je verandert niets aan het al dan niet verbonden zijn van de adapter
Dan gaat er iets niet goed volgens mij. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:44
Momenteel sta ik op het punt om een nieuwe laptop aan te schaffen. Deze zal voornamelijk voor school en werk worden gebruikt. Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat de iBook G4 niet meer zoveel kost. De specs:

1,33-GHz PowerPC G4
512 KB L2-cache (op 1,33 GHz)
512 MB DDR333 SDRAM
12,1-inch TFT-beeldscherm
Een resolutie van 1024 x 768
ATI Mobility Radeon 9550
32 MB DDR-videogeheugen
40 GB Ultra ATA-schijf
Dvd/cd-rw-speler
Ingebouwde AirPort Extreme-kaart
Ingebouwde Bluetooth 2.0+EDR
Scrolling Trackpad
Sudden Motion Sensor

Deze iBook kan ik nu nieuw krijgen voor ♦819,00. Is dit het geld nog waard? Als ik de laptop in bezit heb wil ik er later nog 512 MB RAM bij duwen. Hiervoor heb ik altijd Dell Latitudes gehad waar ik tot op zeker hoogte tevreden ben. Meestal kocht ik deze 2dehands over van iemand. Zo had ik voor een paar honderd euro een prima laptop. Deze kost iets meer, maar is wel nieuw en het is natuurlijk een MAC.
Ik ben altijd windows gebruiker geweest en heb geen ervaring met MAC. Voor de office applicaties lijkt mij dit geen probleem. Het enige waar ik mee zit is dat een hoop software voor het windows platform wordt geschreven. Is het mogelijk om dit op een MAC platform te draaien met een winsim zodat de hardware (denk bijvoorbeeld aan een NIC of USB-> serieel converter) gebruikt kan worden? Dit wil ik graag omdat de software die ik gebruikt voor het aansturen van geluidsprocesoren puur voor windows wordt geschreven. Het is geen must maar het zou erg fijn zijn als het werkt.
Wat vinden jullie? Geef iets meer uit en koop een Powerbook of wat anders? Of neem voor wat minder geld gewoon weer een Latitude. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

jappo112 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:59:
Deze iBook kan ik nu nieuw krijgen voor ♦819,00. Is dit het geld nog waard?
Nou..
Een nieuwe macbook kost 1100€, en met studentenkorting maar 1033€
Als je 200€ meer uitgeeft heb je een nieuwer model, die heel wat sneller is, en veel meer toekomstgericht is..
ik zou gaan voor een Macbook :D

-Groter scherm (13")
-Snellere Processor (Core duo 1.83Ghz)
-Meer harde schijf (60GB)

Verder is het zo'n beetje gelijk, maar je habt met de macbook wel al meteen een Intel-Mac, en hoef je die overstap niet meer te maken ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Kul op 27-06-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg het opnieuw: Ga er eens niet zomaar van uit dat iedereen studentenkorting heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:44
KuL schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:04:
[...]

Nou..
Een nieuwe macbook kost 1100€, en met studentenkorting maar 1033€
Als je 200€ meer uitgeeft heb je een nieuwer model, die heel wat sneller is, en veel meer toekomstgericht is..

-Groter scherm (13")

Verder is het zo'n beetje gelijk, maar je habt met de macbook wel al meteen een Intel-Mac, en hoef je die overstap niet meer te maken ;)
Punt is dus een beetje dat het dan wel weer een erg duur geintje wordt. Daarnaast heb ik ook begrepen dat de nieuwe intel based mac's niet eens heel veel sneller zijn dan de oude powerpc's gezien de native support van mac os en andere software.
Wat zijn overgins de bevindingen over de kwaliteit van de TFT? 12" heb ik geen problemen mee. Het formaat van de ibook blijft zo ook lekker klein.

jappo112 heeft stundentenkorting. Sta ingeschreven, ga volgend jaar weer studeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Jappo112 op 27-06-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Misschien interresant:

Ik zie net dat de Mac os X 10.4.7 update bschikbaar is.

Ik haal hem nu binnen op zowel mijn PowerPC 39.9MB (PowerBook G4) als Intel 133MB (MacBook Black)
Mac OS X Update 10.4.7 Intel

About this update
Meet the world's most advanced operating system. Again. Instantly find what you’re looking for. Get information in an instant with a single click. Mac OS X Tiger delivers 200+ new features which make it easier than ever to find, access and enjoy everything on your computer.

Learn more about Mac OS X

What's New in this Version
- The 10.4.7 Update is recommended for all users and includes general operating system fixes, as well as specific fixes for the following applications and technologies.
It includes fixes for:
- preventing AFP deadlocks and dropped connections
- saving Adobe and Quark documents to AFP mounted volumes
- Bluetooth file transfers, pairing and connecting to a Bluetooth mouse, and syncing to mobile phones
- audio playback in QuickTime, iTunes, Final Cut Pro, and Soundtrack applications
- ensuring icons are spaced correctly when viewed on desktop
- determining the space required to burn folders
- iChat audio and video connectivity, creating chat rooms when using AIM
- importing files into Keynote 3
- PDF workflows when using iCal and iPhoto
- reliable use of Automator actions within workflows
- importing and removing fonts in Font Book
- syncing addresses, bookmarks, calendar events and files to .Mac
- compatibility with third party applications and devices
- previous standalone security updates
Mac OS X Update 10.4.7 PPC

About this update
Meet the world’s most advanced operating system. Again. Instantly find what you’re looking for. Get information in an instant with a single click. Mac OS X Tiger delivers 200+ new features which make it easier than ever to find, access and enjoy everything on your computer.

Learn more about Mac OS X

What’s New in this Version
- The 10.4.7 Update is recommended for all users and includes general operating system fixes, as well as specific fixes for the following applications and technologies.
It includes fixes for:
- preventing AFP deadlocks and dropped connections
- saving Adobe and Quark documents to AFP mounted volumes
- Bluetooth file transfers, pairing and connecting to a Bluetooth mouse, and syncing to mobile phones
- audio playback in QuickTime, iTunes, Final Cut Pro, and Soundtrack applications
- ensuring icons are spaced correctly when viewed on desktop
- determining the space required to burn folders
- iChat audio and video connectivity, creating chat rooms when using AIM
- importing files into Keynote 3
- PDF workflows when using iCal and iPhoto
- reliable use of Automator actions within workflows
- importing and removing fonts in Font Book
- syncing addresses, bookmarks, calendar events and files to .Mac
- compatibility with third party applications and devices
- previous standalone security updates
Flink wat fixes etc. maar zo te zien niets specifieks voor de PowerPC of Intel systemen.

Iemand al ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
Tr1gg3R schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:26:
Misschien interresant:

Ik zie net dat de Mac os X 10.4.7 update bschikbaar is.

Ik haal hem nu binnen op zowel mijn PowerPC 39.9MB (PowerBook G4) als Intel 133MB (MacBook Black)

[...]

[...]

Flink wat fixes etc. maar zo te zien niets specifieks voor de PowerPC of Intel systemen.

Iemand al ervaringen?
Waar download je die ik zie ze nergens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
KoBolD schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:35:
[...]

Natuurlijk via "Software Update" en anders via http://www.apple.com/support/downloads/

(Links bovenin en dan "Software Update" of via "Systeem Voorkeuren" of via "Over deze Mac" of. of. .. of.... etc.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
KoBolD schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:35:
[...]

Even je software updates aanklikken en dan updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KuL schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:04:
[...]

-Groter scherm (13")
Pro van de G4:
- Kleiner scherm (tja, is klein nu een voor- of een nadeel?)
- Langere accuduur, alhoewel een tweedehandse accu niet zo goed is als een nieuwe.
- PowerPC processor, Photoshop ed draait daan op native snelheid. Op ten duur zullen applicaties vast enkel voor Intel komen, maar dat moment kan nog een hele tijd duren.

Extra Pro van de Macbook:
- Hogere scherm resolutie
- Glossy scherm (of hoort een 'mat' scherm juist bij de voordelen van een G4.. net wat je wilt).

De Macbook is niet simpelweg iBook versie zoveel. Nee, 't is een andere notebook, met andere eigenschappen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

iBook wordt denk ik ook minder heet, in ieder geval als ik de posts in dit topic mag geloven... ;) Op schoot ermee werken is geen probleem, en ze zijn gegarandeerd fluisterstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen komt mijn 2e MB binnen. Ik heb 5 dagen met mijn eerste mogen werken en was positief. Ik vraag me af wat voor mij het voordeel van meer dan 512 MB zou zijn?

Ik kijk dvd's, download en bekijk natuurfilms, download torrents, luister naar mp3's en surf.
Veel meer doe ik er niet mee. Zou 1 GB of 2GB dan echt voordeel opleveren voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Dat weet ik wel zeker dat je erop voorruit gaat.
Meer ram is altijd beter.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

En de nederlandse vertaling van de update:
De 10.4.7-update wordt aanbevolen voor alle gebruikers en bevat zowel algemene oplossingen voor problemen in het besturingssysteem als specifieke oplossingen voor problemen in programma's en technologieën. Deze update bevat verbeteringen op de volgende gebieden:

- voorkoming van gestagneerde en verbroken AFP-verbindingen;
- bewaren van Adobe- en Quark-documenten op via AFP geactiveerde volumes;
- Bluetooth-bestandsoverdracht, koppeling en verbinding met Bluetooth-muizen en synchronisatie met mobiele telefoons;
- afspelen van audio in QuickTime, iTunes, Final Cut Pro en Soundtrack;
- gelijkmatige positionering van symbolen op het bureaublad;
- berekening van de benodigde ruimte voor het branden van mappen;
- audio- en videocommunicatie met iChat, het aanmaken van chatrooms met AIM;
- importeren van bestanden in Keynote 3;
- PDF-takenreeksen bij het gebruik van iCal en iPhoto;
- betrouwbaarheid van Automator-taken in takenreeksen;
- importeren en verwijderen van lettertypen in Lettertypecatalogus;
- synchronisatie van adressen, bladwijzers, agenda-activiteiten en bestanden met .Mac;
- compatibiliteit met programma's en apparaten van andere fabrikanten;
- eerdere zelfstandige beveiligingsupdates.

Raadpleeg voor meer informatie over deze update de volgende webpagina: http://www.info.apple.com/kbnum/n303771-nl.

Raadpleeg voor meer informatie over beveiligingsupdates de volgende webpagina: http://www.info.apple.com/kbnum/n61798-nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:02:
iBook wordt denk ik ook minder heet, in ieder geval als ik de posts in dit topic mag geloven... ;) Op schoot ermee werken is geen probleem, en ze zijn gegarandeerd fluisterstil.
Fluisterstil zijn ze zeker. Maar langere periode mee op schoot werken is geen pretje want ze worden wel degelijk vrij heet. Mijn iBook wordt na een uurtje of 1,5 / 2 voor mij te heet om mee op schoot te kunnen werken.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:25:
morgen komt mijn 2e MB binnen. Ik heb 5 dagen met mijn eerste mogen werken en was positief. Ik vraag me af wat voor mij het voordeel van meer dan 512 MB zou zijn?

Ik kijk dvd's, download en bekijk natuurfilms, download torrents, luister naar mp3's en surf.
Veel meer doe ik er niet mee. Zou 1 GB of 2GB dan echt voordeel opleveren voor me?
In dat geval zou ik voor 1GB gaan.

En dan wel in de 1x 1GB en niet in 2x 512MB.
Zodoende kun je later altijd nog een reepje erbij prikken.

Ik ben alleen niet helemaal zeker of de MacBook wel enkele reepjes lust.
Er staat me iets van bij van "alleen in paren" en Apple zelf verkoopt alleen combi's van 2x 256MB/512MB/1GB

Wellicht kan iemand anders je hier wel mee helpen.

In ieder geval 1GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
Heb een tijd terug ergens gelezen dat een paar beter is dan 1 reep, dus dat 2x512mb beter is dan 1x1gig.

Begin zelf ook weer enorm te twijfelen of ik wel of niet voor een Macbook moet gaan.
Heb in het laptop/pc gedeelte een flinke post over mijn twijfels: VincentG in "Hulp bij keuze Laptop of Apple Book"

Enerzijds lijkt een Mac me geweldig, maar anderzijds twijfel ik nog (met name vanwege de software).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
VincentG schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:11:
Heb een tijd terug ergens gelezen dat een paar beter is dan 1 reep, dus dat 2x512mb beter is dan 1x1gig.

Begin zelf ook weer enorm te twijfelen of ik wel of niet voor een Macbook moet gaan.
Heb in het laptop/pc gedeelte een flinke post over mijn twijfels: VincentG in "Hulp bij keuze Laptop of Apple Book"

Enerzijds lijkt een Mac me geweldig, maar anderzijds twijfel ik nog (met name vanwege de software).
Mja dat is altijd een keuze die je uiteindelijk zelf moet maken.

Wat verwacht je van je notebook?
Wat wil jij er mee doen? (Games? Apps? etc.)

Ik heb zelf jaren geleden een PowerBook (Titanium G4) gekocht toen deze net uit was.
Wegens software problemen voor mijn opleiding heb ik toen alsnog een Toshiba Laptop gekocht.

Maar nu de nieuwe MacBook Virtualisatie ondersteund ben ik helemaal over.
Ik draai het pas sinds kort maar het is echt een zege als je af en toe toch nog een windows-only software pakket moet draaien.

Als je vragen hebt dan kun je me anders wel aanspreken via MSN of mail. (topic vervuiling etc.)
voor MSN dan wel mail, zie mijn profiel.

[ Voor 6% gewijzigd door M289 op 28-06-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
In andere post (zie link vorige post) staat wat ik er van verwacht/mee wil doen.
Kort samenvattend vooral webgerelateerd, dus Photoshop/Dreamweaver etc.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Geloof me Vincent, als je twijfelt berust op: "OSX is zo anders dan Windows, vind ik dat wel leuk?" Dan kan ik je verzekeren: Zodra je een Apple hebt, wil je niets anders meer. Het is echt een verademing om op te werken. Enige waar je even over na moet denken zijn specifieke programma's voor je studie. Denk bijvoorbeeld aan autoCad of SPSS.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dillema dillema.

Ik vind de zwarte Macbook in het echt een fors stuk mooier dan de witte. Terwijl ik de witte Macbook besteld heb.

Ik kan wel janken nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 01:00:
Dillema dillema.

Ik vind de zwarte Macbook in het echt een fors stuk mooier dan de witte. Terwijl ik de witte Macbook besteld heb.

Ik kan wel janken nu...
Afbeeldingslocatie: http://www.motip.com/includes/phpThumb/phpThumb.php?src=/motipuploadtest/lijnimages/WEBL256.jpg&w=150&h=150&q=85&user ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:07

BaT

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 01:00:
Dillema dillema.

Ik kan wel janken nu...
Bel ze op, en laat de order aan de telefoon wijzigen... duurt het misschien wat langer, maar heb je wel wat je wilt... 8)

en wat extra euro-tjes overmaken naar bibit...

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
Mijn Macbook ligt nu op m'n shoot. Wel warm, maar het is te doen.
Maar damn... wat is dat ding snel! En wat werkt dat MacOSX lekker! (ja ja, ben een switcher).

Geen gekke geluiden... geen verkleuringen :P en geen andere problemen.

1 woord : HEER-LIJK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 02:30:
Mijn Macbook ligt nu op m'n shoot. Wel warm, maar het is te doen.
Maar damn... wat is dat ding snel! En wat werkt dat MacOSX lekker! (ja ja, ben een switcher).

Geen gekke geluiden... geen verkleuringen :P en geen andere problemen.

1 woord : HEER-LIJK!
Wat ik zo lekker vind aan OSX is dat het grafisch een geheel is. En de proggies die er standaard op je Mac zitten daarmee kom je al een heel eind. Ik erger me bij WIndows er al aan dat je geen dvd's kunt afspelen, bij OSX kan dat standaard al.
Wel jammer dat er geen proggie bij zit dat alle .mpg .mp4 .mpeg . mov .wmv dingen afspeelt. Belachelijk dat Apple geld vraagt voor .mpg module in Quicktime.

Maar je hebt ook geen virus scanner nodig, dat is ook weer erg handig. Kazaa etc. bevat geen spyware op de Mac. Ik vind het een geweldig geil ding.

Het apparaat is echt stil, alleen als je alleen in je slaapkamer zit zonder enige omgevingsgeluiden, dan hoor je de koe. De whine heb ik nog nooit gehoord bevalve van enkele mensen op het internet.
Ja, hij wordt vet warm, bij mij al bij een potje Mahjong/Shanghai dat grafisch weinig voorstelt.
Te warm om op je schoot te houden.

Het enige waar ik echt bang voor ben is de verkleuring die na 2-4 weken bij sommige mensen optreedt, dat lijkt me echt shocking.

Als dat gebeurt, kun je dan alleen de verkleure ' plaat ' verwijderen en een nieuw stuk plaatsen op je MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:23:

Wel jammer dat er geen proggie bij zit dat alle .mpg .mp4 .mpeg . mov .wmv dingen afspeelt. Belachelijk dat Apple geld vraagt voor .mpg module in Quicktime.
Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt, maar .mov is op zich Quicktimes eigen formaat, .mp4 is een opvolger, .mpg speeltie gewoon af en voor .wmv haal je bij Microsoft even de plugin.
Als dat gebeurt, kun je dan alleen de verkleure ' plaat ' verwijderen en een nieuw stuk plaatsen op je MacBook?
De gast van stainedbook.info heeft Apple zover gekregen om de bovenplaat te vervangen. Echter, ga je dat dan elke 2-4 weken doen? De mijne heeft er gelukkig ook (nog?) geen last van.

Gisteren wel m'n boekje afgeleverd bij de TD, de Superdrive wordt zo nu en dan gewoonweg niet herkend of werkt half. Ofschoon ik het ding via de online Apple store had besteld deden ze niet moeilijk en namen ze hem gewoon in bij Youmac.

[ Voor 46% gewijzigd door AntiChris op 28-06-2006 08:59 ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MPEG1 en MPEG4 speelt Quicktime gewoon zonder morren af idd. Alleen de MPEG2 module moet je voor betalen (nog apart van Quicktime Pro) vanwege royalties. Als je toevallig Final Cut Studio hebt krijg je zowel QT Pro als de MPEG2 codec automatisch erbij trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AntiChris schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:54:

De gast van stainedbook.info heeft Apple zover gekregen om de bovenplaat te vervangen. Echter, ga je dat dan elke 2-4 weken doen? De mijne heeft er gelukkig ook (nog?) geen last van.
nee, dan gaat ie met nieuwe bovenplaat naar www.tweedehandsmac.nl
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Moeten we nu echt in elk topic vermelden dat het de bedoeling is om een beetje ontopic te blijven?

Discussies over Windows/Os X of zeep van de Aldi vallen daar dus echt niet onder, bedankt alvast :).