[Flash] Creative Zen V (Plus) ervaringentopic

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 41.606 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

DJ_The_SP schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:07:
Ik zit nu echter met een vraag.
Ik zie dat de speler alle ID Tags gebruikt om album informatie etc. uit te lezen.
En ik kon zo geen optie vinden om gewoon al mijn mappen als albums te gebruiken ipv de ID tags van de mp3's. (Deze kloppen namelijk niet allemaal).

Is deze optie toe te voegen?
Nee, dat is imho ook een beetje het irritante aan deze speler. Zonder ID3 tag (of zonder bijv. album ingevuld, in het geval van livesets) kun je hem wel altijd terug vinden in de 'All files' lijst maar dan met een hoop scrollen.

Dat en het feit dat ie na het spelen van een album niet gewoon verdergaat met bijv. een random volgende album zijn imho de enige dingen die ontbreken aan de Zen V.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 19:06

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Hey allemaal.

Mijn maat heeft deze speler gekocht (4gb). Ik heb zelf de Zen Vision 30 gig, het geluid heb ik opgevoert met een amerikaanse fireware, is dit ook mogelijk met deze speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:03
SpeedyGJ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:53:
Hey allemaal.

Mijn maat heeft deze speler gekocht (4gb). Ik heb zelf de Zen Vision 30 gig, het geluid heb ik opgevoert met een amerikaanse fireware, is dit ook mogelijk met deze speler?
waarom zou het geluid in godsnaam nog harder moeten? als ik 'm op z'n hardst zet doet het nu al pijn aan m'n oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:24:
[...]

waarom zou het geluid in godsnaam nog harder moeten? als ik 'm op z'n hardst zet doet het nu al pijn aan m'n oren.
Omdat hij hem dus eerst op zn maximale (wat al zeer hard is) heeft uitgeprobeerd, nu z'n oren heeft opgeblazen, en daarom nu het volume moet opvoeren wilt hij horen wat hij afspeeld. >:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 15:37
Hoi,

In dit topic heb ik regelmatig dingen gelezen over het opladen van de Zen V met behulp van een 'gewone/niet creative' adapter. Dit werkt inderdaad niet zoals hier al is aangegeven.
Tot nu toe heeft nog niemand gereageerd op de vraag of het werkt om de speler eerst op 'Hold' te zetten alvorens de adapter aan te sluiten...
Antwoord: bij mij werkt het niet! Een geen losse adapter werkt dus echt niet.

gebruikte artikelen: zen v plus 4GB in combinatie met 'Unicharger USB Travel Charger (AC/Auto) (bol.com)

Groet Rens

ps als iemand een andere oplossing heeft hoor ik dat natuurlijk graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04
In de meeste gevallen werkt het dus niet, maar ik had mazzel. Ik laad em op met de oplader van mijn oude mp3-speler (Samsung YP-T7) en het werkt prima. Dus als je al zo'n soort adaptertje hebt zou ik wel effe proberen of het werkt voordat je zo'n Creative oplader bestelt, je weet maar nooit! :P

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Zen V Plus 2Gb binnen gekregen.
Voordat ik deze kon opladen moest ik eerst de software installeren.

Deze geeft aan dat ik eerst SP1 voor windows moet installeren, dit kan via de creative site.
Nu doe ik dit maar geeft het een fout aan:

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/9756/76404736fr9.jpg

Moet ik nu een hele nieuwe installatie van windows installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je een illegale installatie van Windows XP hebt zal je een legale versie moeten kopen en je huidige key vervangen. Dit kan zonder Windows opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik heb dat af en toe een MP3 niet lekker afspeelt nadat ik hem heb gesynchroniseerd op de Zen. 95% gaat prima, maar soms is er eentje die af en toe kraakt, alsof er een deel (geheugen blok) niet gelezen kan worden of beschadigt is. Het origineel speelt WMP wel goed af vanaf mijn harde schijf. Meer mensen hier last van? Kan het geheugen beschadigen van de Zen en zo ja, hoe check ik dat?

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jouke74 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:23:
Ik heb dat af en toe een MP3 niet lekker afspeelt nadat ik hem heb gesynchroniseerd op de Zen. 95% gaat prima, maar soms is er eentje die af en toe kraakt, alsof er een deel (geheugen blok) niet gelezen kan worden of beschadigt is. Het origineel speelt WMP wel goed af vanaf mijn harde schijf. Meer mensen hier last van? Kan het geheugen beschadigen van de Zen en zo ja, hoe check ik dat?
Zijn dat altijd dezelfde mp3's? Of willekeurig? Wat zijn de specs van de mp3's die kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
Dat zijn willekeurige MP3's, alleen nadat ik ze op m'n Zen heb gezet. Daarvoor zijn ze goed. Er is denk ik iets fout met het overzetten van een grote hoeveelheid data, of met de diskopslag. De specs van de MP3: meestal de grote files (10+ mb), 192 kbit, 7:00-10:00 minuten muziek, waar dan niets aan de hand is tot ergens in het nummer in plaats van "old love", "ool + grkkkkkrkaakkk + ve..." wordt gezongen (E. Clapton).

Wanneer het op de Zen staat is het helaas niet meer willekeurig (eenmaal krakend blijft het dezelfde MP3).

[ Voor 11% gewijzigd door Jouke74 op 15-03-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
^^^^

Laat maar, probleem gevonden. Niets mis met de Zen, wel met de CD in combinatie met mijn DVD speler. DVD vindt het nummer niet leuk en begint te "stotteren". Opgelost door hem ergens anders te rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ik kwam er achter dat mijn broer (nano+iTunes) iets heeft wat ik niet heb: bij verbinding met computer, leest de computer meteen hoevaak een nummer is gedraaid op de nano, en wordt dit bij het aantal draaibeurten in iTunes zelf opgeteld.

Ik gebruik mijn Creative Zen V icm Windows Media Player, beiden hebben een afspeelteller. Is iets dergelijks mogelijk, met een of ander tooltje ofzo?

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee. De Nano is gemaakt om met iTunes samen te werken, dus daar is support voor ingebouwd. Zoiets bestaat niet tussen WMP en Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een iRiver IMP-550 MP3 cd-speler. Hoewel een uitstekend product, toch een beetje lastig meenemen, zeker in de zomer.

Heb wat rondgesnuffeld en zag naast de Ipod Nano 2nd Gen, de iAudio U3 en de iRiver X20 deze Creative staan die me zeer aanspreekt vanwege de goede tests (Computer!Totaal en Kieskeurig) en de gunstige prijs/kwaliteit/GB verhouding en de gratis sleeve en in mindere mate de armband via Creative. Het wordt dus de Zen V Plus 4GB.

Ik heb wel nog een paar vragen over de accessoires:
Op de Creative site zag ik dat je er ook een Creative Zen Wired Remote (adviesprijs Creative: 14,21 euro) op kan aansluiten (wel zo handig) en dat er een Creative Zen Power Adapter (adviesprijs Creative: 29,99 euro) is om hem via het lichtnet op te laden.
Volgens mij is laatsgenoemde meer dan voldoende in plaats van de duurdere Creative Universal Power Adapter (adviesprijs Creative: 40 euro).

Iemand ervaring met de twee genoemde accessoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De lader laadt je MP3 speler veel sneller op dan via USB. Op zich wel handig dus. Alleen jammer dat je er €30 voor moet neertellen.

Generieke USB laders werken niet met de Zen V. Ik vermoed dat Creative één of andere manier heeft gevonden om aan de MP3 speler kenbaar te maken dat er een originele lader aanhangt. Ook USB hubs met voeding werken (hoewel blijkbaar niet allemaal volgens sommige users).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bste mensen,

ik heb een kort vraagje. Ik ben van plan de Zen V voor mijn vriendin te kopen, alleen heeft zij thuis geen pc met windows XP, maar wel met 98.
Is het voor haar dan nog steeds mogelijk om de Zen V op te laden via USB aan die pc of niet? De software heeft volgens Creative namelijk windows XP nodig. Of hoeft de software niet geinstalleerd te zijn om de speler te kunnen opladen?

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:53:
Bste mensen,

ik heb een kort vraagje. Ik ben van plan de Zen V voor mijn vriendin te kopen, alleen heeft zij thuis geen pc met windows XP, maar wel met 98.
Is het voor haar dan nog steeds mogelijk om de Zen V op te laden via USB aan die pc of niet? De software heeft volgens Creative namelijk windows XP nodig. Of hoeft de software niet geinstalleerd te zijn om de speler te kunnen opladen?

Alvast bedankt!
Het is niet echt aan te raden. Niet zozeer omdat je geen winXp hebt, maar omdat zij naar alle waarschijnlijkheid geen USB 2.0 aansluiting op haar (toch wat verouderde) pc heeft. Ik heb zelf ondervonden dat met een USB 1.1 aansluiting je ZenV letterlijk uren nodig heeft om op te laden. Op een of andere manier kan je Zen V dan veel minder energie opslaan.
Heeft zij wel een USB 2.0 aansluiting, dan lijkt het me geen enkel probleem om je ZenV op te laden, al zal de software niet werken op Win 98.

[ Voor 11% gewijzigd door bosaap22 op 27-03-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Kan iemand me advies geven welke het beste is?
De iAudio D2 of de Creative Zen V plus (8gb)?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:29:
Hoi,

Kan iemand me advies geven welke het beste is?
De iAudio D2 of de Creative Zen V plus (8gb)?

Groetjes
Nee, dat kan niet. Je post geen eisen en geen budget en je vermeldt er niet bij waarom je twijfelt. Verder gaat dit topic alleen over de Zen V Plus, dus iedereen zal je hier een Zen V Plus aanraden ;)
Aangezien je twee tamelijk verschillende spelers pakt is er maar één iemand die de keus kan maken en dat ben jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
bosaap22 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:52:
[...]

Het is niet echt aan te raden. Niet zozeer omdat je geen winXp hebt, maar omdat zij naar alle waarschijnlijkheid geen USB 2.0 aansluiting op haar (toch wat verouderde) pc heeft. Ik heb zelf ondervonden dat met een USB 1.1 aansluiting je ZenV letterlijk uren nodig heeft om op te laden. Op een of andere manier kan je Zen V dan veel minder energie opslaan.
Heeft zij wel een USB 2.0 aansluiting, dan lijkt het me geen enkel probleem om je ZenV op te laden, al zal de software niet werken op Win 98.
Voor nog geen tientje koopt men een USB 2.0 PCI insteekkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosaap22 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:52:
[...]

Ok bedankt. De software hoeft dus niet per se op de des betreffende pc te staan om hem op te laden.
En USB 2.0 is wel te regelen ^_^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is aan alle Zen V Plus 4gb gebruikers.

Beste mensen,

Waar halen jullie je filmpjes vandaan om op je mp3 te zetten.
Want youTube en google wil niet of doe ik iets fout?
Alvast Bedankt!

MVG,
brunnotti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:23:
Deze vraag is aan alle Zen V Plus 4gb gebruikers.

Beste mensen,

Waar halen jullie je filmpjes vandaan om op je mp3 te zetten.
Want youTube en google wil niet of doe ik iets fout?
Alvast Bedankt!

MVG,
brunnotti
Dat kan wel via Youtube en dergelijke, maar het gaat nogal ver om dat hier te bespreken (en ik weet ook niet eens of het mag).
Verder zijn filmpjes natuurlijk overal weg te halen. Trailers, torrents legaal gekochte en geripte dvd's, homemade filmpjes, alles is mogelijk.
De vraag is wat jij er op wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:16:
[...]

Dat kan wel via Youtube en dergelijke, maar het gaat nogal ver om dat hier te bespreken (en ik weet ook niet eens of het mag).
Verder zijn filmpjes natuurlijk overal weg te halen. Trailers, torrents legaal gekochte en geripte dvd's, homemade filmpjes, alles is mogelijk.
De vraag is wat jij er op wilt hebben.
Ik wil gewoon van die korte filmpjes op mn mp3.
Zulke filmpjes die op Youtube enz. staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:58:
Ik vind het wel meevallen. Heb de 2GB versie, ik laad er iedere dag een videobestand in van een uur (een aflevering van een TV serie, gechopt in twee delen van elk een half uur) voor de volgende dag in de trein. Ik vind het goed te volgen, al hangt het er van af wat je kijkt: actiefilms met veel beweging en snelle scenewisselingen worden inderdaad vermoeiend om te kijken. Laat staan de ondertiteling. De serie die ik elke dag inlaad (nog 280 afleveringen te gaan heheheh) bestaat echter vooral uit 'pratende hoofden' in een taal die ik kan verstaan en dat is helemaal niet lastig of vermoeiend om te zien.
Hey Hanzemannetje.

Zou je mij uit kunnen leggen, stap voor stap, hoe je die afleveringen (van de Simpsons toch?) op je 2gb Zen v plus krijgt? Mij lukt het namelijk niet.
Alvast bedankt.

Greetz Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:20:
[...]

Hey Hanzemannetje.

Zou je mij uit kunnen leggen, stap voor stap, hoe je die afleveringen (van de Simpsons toch?) op je 2gb Zen v plus krijgt? Mij lukt het namelijk niet.
Alvast bedankt.

Greetz Kevin
Je quote nu iemand van een half jaar geleden...
Mocht je vraag trouwens gerelateerd zijn aan juist coderen van video, kijk dan even naar Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Dixons zijn de Zen's nu behoorlijk voordeliger geworden, bestaat de Zen V 2GB ook in een Plus uitvoering?Vind het prijsverschil namelijk nog net iets te gortig..

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/upload/images/homepages/Audio/CreativeZens.jpg

http://www.dixons.nl/De_o...e_Audio/CreativeZenV.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Uiteraard, elke Zen V is er ook in een Plus- editie. Op Bol.com bijvoorbeeld heb ik em gezien voor €84,95 (Het is dan wel de witte versie, die (voor zover ik weet) niet in de winkel verkrijgbaar is. Je moet zelf kijken of je em mooi vindt ;) ). Dat ze em niet bij Dixons hebben betekent niet dat hij niet bestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:37
Op de website van Norrod staat dat het 4 GB plus versie € 108,00 kost Link
Denken jullie dat ze hier een fout hebben gemaakt of klopt het wel. Op dezelfde site staat namelijk dat de 4 GB niet plus versie € 134,00 kost Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:52:
[...]

Ik wil gewoon van die korte filmpjes op mn mp3.
Zulke filmpjes die op Youtube enz. staan.
hoi,

Ik wil graag van die gewone filmpjes zoals je die op google en youtube ziet op mn mp3 zetten.
Heeft iemand een idee waar vandaan?

bedankt,
brunnotti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Zoals RoD al zei heeft jouw vraag weinig met de Zen V Plus zelf te maken, dus is het niet zo gepast er hier over te gaan praten. Probeer het eens op een ander forum (dat daar wel mee te maken heeft), zou ik zeggen. Succes in ieder geval! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Ok ik heb nu de 4 GB plus versie voor 108 euro besteld bij Norrod. Hopelijk hebben ze geen fout gemaakt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gratis armband die je krijgt bij een Zen plus 4 gigh of groter, kun je daar de "band" ook vanaf halen en alleen die sillicon case gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen waarbij het joystickje na een half jaar wat meer speling krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 00:03:
zijn er mensen waarbij het joystickje na een half jaar wat meer speling krijgt?
En dat zegt ie nu :9 Heb net 4gb plus versie besteld bij Norrod... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:22:
[...]

En dat zegt ie nu :9 Heb net 4gb plus versie besteld bij Norrod... :+
Joystickjes zijn erg vaak het eerste wat kapot gaat. Daarom ben ik ook niet zo'n fan van joystickjes. Wil trouwens niet zeggen dat het altijd gebeurd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb die van mij nu ook iets van een half jaar ofzo... maar meer speling, nee zegt me niets :) (ook @ norrod btw ;) )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, nou ja hopelijk is die van mij toch weer binnen een jaar kapot is, heb op dit moment al 3 mp3 spelers gehad voor de prijs van 1, begon met een mp3 cd speler, was binnen 8 maand kapot, hetzelfde verhaal voor de volgende mp3 spelers. Steeds geld terug gehad en steeds nieuwe gekocht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net met Norrod gebeld, verwachte leverdatum is eind April. Das wel mooi banaan, want dan doen we ook niet meer aan de speciale actie van creative mee, en krijgen we geen skin en armband gratis.... Teminste, als hij ECHT eind april komt wel... maar als hij nog meer vertraging oploopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:44:
Heb net met Norrod gebeld, verwachte leverdatum is eind April. Das wel mooi banaan, want dan doen we ook niet meer aan de speciale actie van creative mee, en krijgen we geen skin en armband gratis.... Teminste, als hij ECHT eind april komt wel... maar als hij nog meer vertraging oploopt niet.
Cancelen dan.

Op http://www.batum.nl/batumintern0038.html#00081082 staat hij voor 108 euro met de voorraadindicator op groen en levertijd van 2 - 5 dagen.

Op http://www.azerty.nl/prod...ative-zen-v-plus-4gb.html staat hij voor 110 euro met een verwachte levertijd van 2 - 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:37:
[...]

Cancelen dan.

Op http://www.batum.nl/batumintern0038.html#00081082 staat hij voor 108 euro met de voorraadindicator op groen en levertijd van 2 - 5 dagen.

Op http://www.azerty.nl/prod...ative-zen-v-plus-4gb.html staat hij voor 110 euro met een verwachte levertijd van 2 - 3 dagen.
Thx allot! Ziet er idd een stuk beter uit, en mijn smartphone als mp3 speler met een gesoldeerde heatset erop begint me echt de neus uit te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woembah schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:29:
Zoals RoD al zei heeft jouw vraag weinig met de Zen V Plus zelf te maken, dus is het niet zo gepast er hier over te gaan praten. Probeer het eens op een ander forum (dat daar wel mee te maken heeft), zou ik zeggen. Succes in ieder geval! ;)
Maar het gaat wel over mn mp3.
Ik heb een Zen V Plus 4gb en daar kan je filmpjes op afspelen alleen is de vraag waar ik die vandaan kan halen.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Je kunt je eigen filmpjes converteren mbv. de meegeleverde software. Het wordt dan omgezet naar een grootte van 128x128 en geencodeerd met MPEG2 (meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:10:
[...]

Maar het gaat wel over mn mp3.
Ik heb een Zen V Plus 4gb en daar kan je filmpjes op afspelen alleen is de vraag waar ik die vandaan kan halen.

alvast bedankt.
Het gaat hier over de speler zelf, en niet over waar je filmpjes moet halen 8)7 Bovendien, het internet staat er vol mee. Zoals je al zei, Youtube, Google Video... Verder is het ook volledig afhankelijk van je smaak en kun je gewoon je "eigen" video's zoals dvd's en gekochte filmpjes omzetten.

Weinig zinnigs over te zeggen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Laat de zen v plus ook coverart tijdens het afspelen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

lasharor schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:45:
Laat de zen v plus ook coverart tijdens het afspelen zien?
Image Support: JPEG, Album Art
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:44:
Kreeg net een sms'je dat die binnen is. Ga hem straks ophalen : ) heeft dus 6 dagen geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mavi schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:09:
[...]

Kreeg net een sms'je dat die binnen is. Ga hem straks ophalen : ) heeft dus 6 dagen geduurd.
Welke vestiging? Lucky b*tch :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 14:25 . Reden: Lezen en tellen is moeilijk, vandaag - 6 =...... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
@ Dutcher. Steenstilstraat :) . Ik heb hem nu op werk op een pc met XP aangesloten om het op te laten. Het apparaat wordt herkend en ook geinstalleerd door XP maar ik zie geen batterijlaadpictogram op mijn speler. Klopt dit of moet ik perse ook de meegeleverde software installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een poosje een Zen V Plus 4GB. Vandaag de oude stuq gegaan, keurig netjes een nieuwe gekregen, zat nog mooi garantie op, cool, geen probleem :)

Maar nu zit ik met het volgende:
Zen aan USB in computer = melding MTP Media Device gevonden, maar Creative Software en WMP11 herkenden hem niet. Ok, cool...software eraf gegooid, netjes reboot enzo, weer opnieuw geinstalleerd, herkent hij hem nog niet. Zo ongeveer 8 keer doorgegaan, ondertussen wat dingentjes geprobeerd als:
- Andere USB poort
- Register opgeschoon met Register Mechanic
- Met services.msc aan het sleutelen geweest.

Register oschonen heb ik als laatste geprobeerd, met als resultaat dat hij nu niet meer in 'Docked' modus wil gaan (dat wou eerder wel, maar kon ik niet met rechtermuisknop -> kopieren naar ZEN V Plus -> Mediabibliotheek muziek + video overzetten).

Ik ben zo'n beetje ten einde raad met dit ding, hebben jullie tips voor mij of 'de truc' om dit ding gewoon normaal te laten werken? Graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik gebruik mijn Zen V Plus (1 GB) zonder drivers van cd of Creative software.

Kwestie van inpluggen en even een kwartier wachten. (na 5 minuten lijkt het alsof de installatie klaar is, maar even later krijg je weer een tekstballon in je systemtray)

Het kan ook korter of langer duren, ik was destijds met heel veel dingen tegelijk bezig. (nieuwe Windows installatie...)

Daarna rebooten. (ook al heb je een melding gekregen dt het apparaat gebruikt kan worden gebruikt)

Daarna even een minuutje of 5 a 10 wachten, weer rebooten en daarna moet hij het doen. Eventueel uitpluggen en weer inpluggen.

Mijn omschrijving is een beetje aan de vage kant, ik kan het niet meer helemaal precies reconstrueren hoe ik hem een paar maanden geleden aan de praat heb gekregen. (ik wilde bewust geen drivers van cdrom of Creative software op mijn pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:08:
Ik heb al een poosje een Zen V Plus 4GB. Vandaag de oude stuq gegaan, keurig netjes een nieuwe gekregen, zat nog mooi garantie op, cool, geen probleem :)

Maar nu zit ik met het volgende:
Zen aan USB in computer = melding MTP Media Device gevonden, maar Creative Software en WMP11 herkenden hem niet. Ok, cool...software eraf gegooid, netjes reboot enzo, weer opnieuw geinstalleerd, herkent hij hem nog niet. Zo ongeveer 8 keer doorgegaan, ondertussen wat dingentjes geprobeerd als:
- Andere USB poort
- Register opgeschoon met Register Mechanic
- Met services.msc aan het sleutelen geweest.

Register oschonen heb ik als laatste geprobeerd, met als resultaat dat hij nu niet meer in 'Docked' modus wil gaan (dat wou eerder wel, maar kon ik niet met rechtermuisknop -> kopieren naar ZEN V Plus -> Mediabibliotheek muziek + video overzetten).

Ik ben zo'n beetje ten einde raad met dit ding, hebben jullie tips voor mij of 'de truc' om dit ding gewoon normaal te laten werken? Graag :)
Probeer allereerst eens een andere pc. Dan kun je uitsluiten of het een computerspecifiek probleem is of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:39:
[...]

Probeer allereerst eens een andere pc. Dan kun je uitsluiten of het een computerspecifiek probleem is of juist niet.
Alleen op deze PC werkt 'ie niet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 22:56 . Reden: iets verduidelijkt... :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik heb net een Zen V Plus 1Gb gekocht. Ik heb de software geinstalleerd, mp3 aangesloten toen hij erom vroeg, pc opnieuw opgestart en geregistreerd. Maar moet ik hem nu opladen? En doet ie dat automatisch? want de toetsen geven nog wel blauw licht, maar het scherm is uit.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Dan is ie al aan het opladen. Als je bijv. een keer op het pookje drukt dan gaat het scherm weer aan en zie je rechtsboven dat de batterij aan het opladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

hmmm, het schermpje gaat niet meer aan, waar ik ook op druk. Het schuif ding aan de zijkant met een slotje en aan/uit knop, staat naar het slotje geduwd, is dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 17:45

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hmmm, wat zou daar nou over in de handleiding staan?

Edit: dit was dus lichtelijk sarcastisch bedoeld om duidelijk te maken dat de vragen die je stelt makkelijk zelf te beantwoorden zijn door o.a. de handleiding eens door te bladeren of de search te gebruiken. Uit onderstaande post leid ik af dat je dat niet helemaal doorhad...

[ Voor 73% gewijzigd door SayWhatAgain! op 17-04-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn

Moortn

Hallo

Dat ie uit is denk ik, maar de lampjes branden wel en de software is geinstalleerd.
EDIT: Ja nu werkt ie wel |:( , maar het battarijtje is al helemaal groen maar hij laat nog wel op, dus is hij al in de fabriek half opgeladen?

[ Voor 48% gewijzigd door Moortn op 17-04-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is inmiddels opgelost.
Niet zo elegant, maar wel effectief...
Nieuwe Windows install :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn mp3 speler nu ook ongeveer een week, maar heb er een beetje gemengt gevoel bij, ik vindt de geluidskwaliteit eigenlijk niet echt goed, standaard oordopjes zijn om te huilen, heb meteen mijn CX300 dopjes er aan gehangen maar vindt het geluid in vergelijking met mijn vorige sony mp3 speler een stuk minder levendig. Met EQ Dance begint de bass te kraken. Verschil met bass boos aan of uit hoor je amper, verder is mijn batterijduur maximaal 6 a 7 uur, heb hem nu om de dag aan de lader hangen. Oke dit wist ik vantevoren maar mijn sony hield het 50 uur vol en deze nog geen 6 *slik* Waarom zijn ze toch allemaal over gestapt op accu's, AAA werkte veel beter. Vooruitgang is teruggang laten we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom is een accu geen vooruitgang? Sommige mensen hebben liever een interne accu die je zo aan de lader kunt gooien dan dat je steeds zit te kloten met het verwisselen van batterijen. Trouwens, sommige spelers halen wel meer dan 50 uur op één batterij. Verder heb je ook spelers die een verwisselbare li-ion accu hebben. Ik zie niet in wat daar teruggang aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was het probleem met AAA batterijen, ik kon er gewoon een oplader aan mijn mp3 hangen, hij deed 50 uur op 1 batterij, en mocht de batterij uitgeput zijn stop je er een nieuwe in. Bij de creative kan je geen van allen, hij moet alleen aan de PC, of je moet er een dure oplader bijkopen, de batterij gaat bij mij max 6 tot 10 uur mee, en mocht de batterij uitgeput zijn (wat op deze manier best snel gaat met bijna eens in de 2 dagen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat je er nu vaak een oplader bij moet kopen om em via netstroom op te laden vind ik wel een groot minpunt ja. Maar dat is ook een van de redenen waarom de huidige spelers zo relatief goedkoop zijn. Met een oplader heb ik in ieder geval geen verwisselbare batterijen meer nodig. 's Avonds gooi ik de speler gewoon aan de lader, en haal em 's ochtends er weer vanaf.
Dat de batterij bij deze speler zo kort meegaat heeft niks met AAA vs. accu te maken. Er zijn ook genoeg spelers geweest die maar enkele uren op een batterij deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:19:
Ik heb mijn mp3 speler nu ook ongeveer een week, maar heb er een beetje gemengt gevoel bij, ik vindt de geluidskwaliteit eigenlijk niet echt goed, standaard oordopjes zijn om te huilen, heb meteen mijn CX300 dopjes er aan gehangen maar vindt het geluid in vergelijking met mijn vorige sony mp3 speler een stuk minder levendig. Met EQ Dance begint de bass te kraken. Verschil met bass boos aan of uit hoor je amper, verder is mijn batterijduur maximaal 6 a 7 uur, heb hem nu om de dag aan de lader hangen. Oke dit wist ik vantevoren maar mijn sony hield het 50 uur vol en deze nog geen 6 *slik* Waarom zijn ze toch allemaal over gestapt op accu's, AAA werkte veel beter. Vooruitgang is teruggang laten we maar zeggen.
Als je de EQ gebruikt met je Smart Vol. aanzetten is mijn ervaring.

Tja, slecht geregeld van Creative, maar in vergelijking met een iPod is het veel beter.

Voordat ik de Zen V Plus had, was ik in het bezit van een iPod Mini 2nd gen, iPod Nano 1st gen en later de 2nd gen, bij al deze iPods was de equalizer totaal niet te gebruiken, het geluid ging meteen kraken, velen malen erger dan de Zen V met Smart Vol. uit.

Ik vind de Zen V (Plus) juist levendiger klinken (met EQ aan) dan alle iPods die ik gehad heb, die klonken maar saai/vlak/zoutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:35:
[...]

Als je de EQ gebruikt met je Smart Vol. aanzetten is mijn ervaring.

Tja, slecht geregeld van Creative, maar in vergelijking met een iPod is het veel beter.

Voordat ik de Zen V Plus had, was ik in het bezit van een iPod Mini 2nd gen, iPod Nano 1st gen en later de 2nd gen, bij al deze iPods was de equalizer totaal niet te gebruiken, het geluid ging meteen kraken, velen malen erger dan de Zen V met Smart Vol. uit.

Ik vind de Zen V (Plus) juist levendiger klinken (met EQ aan) dan alle iPods die ik gehad heb, die klonken maar saai/vlak/zoutloos.
Welke EQ gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds begin dit jaar ben ik in het bezit van een zen v plus (2gb).
Toen gekocht voor € 132,-

Nu zie ik op bol.com een wel heel scherpe aanbieding.
Iemand enig idee hoe het kan, dat het ineens bij bol.com zoveel goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik heb 'm als volgt ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remonv/tweakers/zenaudio.jpg

En geen last van krakende audio.

[ Voor 6% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 30-04-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:01:
Sinds begin dit jaar ben ik in het bezit van een zen v plus (2gb).
Toen gekocht voor € 132,-

Nu zie ik op bol.com een wel heel scherpe aanbieding.
Iemand enig idee hoe het kan, dat het ineens bij bol.com zoveel goedkoper is?
Vroeg ik me ook af toen ik bij Norrod mijn 4 gb plus versie bestelde voor 108 euro, en kreeg er ook nog eens een gratis armband bij door de promotie van Creative. Heb net vandaag mijn brief op de bus gedaan richting Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Creative heeft een nieuwe speler aangekondigd. De Creative Zen Stone, met het uiterlijk van.. eh, een steen :P Afaik moet het een concurrent voor de iPod Shuffle worden... en heel erg verrassend... het is een UMS device :o Hier sta ik écht van te kijken _O_ Had niet verwacht dat Creative zou overstappen op UMs... hopelijk blijft dit in de toekomst ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 09:38
RoD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:51:
Creative heeft een nieuwe speler aangekondigd. De Creative Zen Stone, met het uiterlijk van.. eh, een steen :P Afaik moet het een concurrent voor de iPod Shuffle worden... en heel erg verrassend... het is een UMS device :o Hier sta ik écht van te kijken _O_ Had niet verwacht dat Creative zou overstappen op UMs... hopelijk blijft dit in de toekomst ook zo :)
Nice, ik vind ze wel mooi. Stuk mooier als de Shuffle in ieder geval O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ben ik met je eens. Ze zien er heerlijk strak uit. Doet me qua concept iets aan de NW-3000 denken :)

Edit: Dr is al een topic over gemaakt zie ik :P

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 03-05-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te denken om een Creative Zen V Plus 4gb te kopen maar wat ik wou weten is of je ergens zon touwtje kan vastmaken zodat die aan je kabeltje kan hangen, heb namelijk de EP-635 en het kabeltje is daarvan niet zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:03:
ik zit te denken om een Creative Zen V Plus 4gb te kopen maar wat ik wou weten is of je ergens zon touwtje kan vastmaken zodat die aan je kabeltje kan hangen, heb namelijk de EP-635 en het kabeltje is daarvan niet zo lang.
Ja dat kan.

Er wordt zelfs een nekkoord meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dankje voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Mijn Zen Nano Plus heeft het begeven, daarom ben ik op zoek naar een nieuwe MP3 speler.

Maar nu kwam ik dit tegen:

Muziekoverdracht: Creative MediaSource software
Plug & Play (muziek): nee
Plug & Play (data): ja

Kan iemand mijn bevestigen of het klopt, want dat zou ik erg raar vinden, wel plug and play, maar enkel voor data en niet voor muziek.

Het is voor mij een absolute must dat ik mijn MP3's (en andere formaten) gewoon kan slepen naar de speler zonder extra software te moeten installeren, de informatie hierboven daarover vind ik nogal vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Emu:

Moeilijk geval. Met 'data' doelen ze op het stuk van de ruimte op je mp3speler dat je kán toewijzen als 'Verwisselbare schijf'. UMS dus. Ik heb daarvoor bijv. 128mb vrijgesteld waarop ik een aantal portable apps heb staan. Dat gedeelte van je mp3speler, 'data', wordt bij inpluggen ook gewoon als 'Verwisselbare schijf' gezien en daarheen en vandaan kan je met hartelust slepen enzo. Maar dit gedeelte van je mp3speler kan je helaas niet zien/gebruiken tijdens normaal gebruik van je Zen dus muziek hierheen slepen is vrij zinloos.

Dan het 'muziek' gedeelte. Onder XP heb ik bij aanschaf direct de drivers geïnstalleerd en je krijgt dan inderdaad MediaSource en allemaal fancy-glamour-and-glitter-maar-toch-nét-niet software op je pc. Hoewel ik hooguit drie minuten naar 't programma heb gekeken is 't gewoon iTunes meuk en ik heb d'r dus nooit naar gekeken verder. Maar door installatie van de software kon ik wel gewoon vanuit Total Commander (net Windows Verkenner, maar meer voor de 'hardcore' mensen. De gehele procedure zal wss ook gewoon met Verkenner enzo werken) rechtermuisklik > kopiëren naar Zen (media/data) doen. En dan werd het gelijk gecomprimeerd zoals ik dat wou.

En: als je door wat menu's klikt van de software kom je ook gewoon in de muziekmap uit (Verkenner) van je mp3speler en van daaruit kan je ook gewoon slepen en plakken. Het is een beetje omslachtig dus, maar je kan prima slepen en plakken zonder dat vanuit het iTunes-achtige MediaSource te doen. Helaas moet je wel eerst de software installeren, voordat bovenstaande allemaal werkt. Noot: dat is bij mij zo, het schijnt dat het bij sommige mensen direct goed werkte en anderen waren helemaal afhankelijk van MediaSource zelf.

Overigens heb ik vanaf XP met wat moeite uiteindelijk m'n Winamp zo ingesteld dat-ie kon syncen met mijn Zen V Plus (1gb) en ik kreeg ook toegang tot de liedjes erin en kon dus vanuit Winamp slepen en plakken. Aangezien ik een ruime 11k liedjes in één lange playlist heb, maar deze op mn harddisk in allerlei mappen heb staan, is het voor mij ook nog eens veel makkelijker om vanuit winamp te slepen, maar dat verschilt natuurlijk voor iedereen.

Tot slot nog even voor 't geval je Vista hebt: Bij Vista heb ik geen software geïnstalleerd maar is mijn Zen direct herkend en ik kan er nu ook gewoon vanuit Verkenner (of in mijn geval Total Commander) bij, ook vrij makkelijk dus. Dat is dus voor de muziek. ;) Data werkt bij beide OS'en zonder problemen. Enige nadeel is dat je voor het automatisch resizen/naar WMA omzetten wél software nodig hebt.

Ohja..

Aan alle Zen V Plus gebruikers..

Even een vraag van mijn kant: hoe zit het met jullie batterijduur? Ik had altijd al het idee dat m'n speler snel leeg was, en heb getest hoelang-ie meegaat door 'm met een volle batterij op tijdstip X te laten beginnen met afspelen van muziek (op volumeniveau 15) tot-ie leeg was. Dat duurde 10 uur. Terwijl er 15 uur wordt gezegd overal. Ik vind volume 15 'normaal', en daarnaast was het scherm ook nog 'ns de hele tijd (nacht) uit. Dat-ie dan maar 2/3e van de beloofde tijd haalt valt me zwaar tegen. Ik heb 'm nu net een maand.. hoe zit het met jullie spelers? Andere mensen die dit zo hebben ervaren? Die wellicht ook een simpel 'uithoudingsvermogentestje' hebben gedaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:23
Sja ik ben niet echt een goed voorbeeld denk ik, ik zit altijd op volume 5 en mijne red met gemak die 15 uur, sterker nog ik ga er overheen (uur of 17). Speel je grote bestanden af? Hoge bitrate? Heeft allemaal invloed hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik ga ook met gemak over die 15u maar mijn volume staat meestal op 1, ik gebruik geen equalizer of bass boost. Wel gebruik ik vaak het scherm dat op 50% contrast staat. Mijn MP3's zijn meestal VBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Hier heb ik ook al die rommel die aan je geluid zit uit staan inderdaad. Volume 1 heb ik enkel voor stille omgevingen, bieb, bed e.d. Welke headset gebruik jij Freebee? Ik heb de Sennheiser CX300.

En de display zuigt echt batterijen. Ik heb een keer gehad dat de firmware vastliep en dat ik de speler met geen mogelijkheid uit kon zetten. Het enige wat je kon doen was kijken naar de display en wachten tot de batterij leeg was. Met de display aan duurt dat echt maar een uur of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn voornamelijk ongecomprimeerde liedjes eigenlijk, op het moment. Als ik alles naar 128kbps WMA codeer, m'n mp3's met hogere bitrate dus, ga ik er dan op vooruit qua batterypower? Qua lagere bitrate wel, maar zit er nog veel verschil wat dat betreft tussen MP3 en WMA?

Normaal haal ik die 10 uur niet eens, omdat ik vaak genoeg (na elk liedje?) wel éven de display aan doe om een ander nummer of album te selecteren. Heb dus ook maar de Zen V Power Adapter gekocht voor 30 euro bij de Dynabyte.. afzetterij trouwens, maargoed, komende week naar Berlijn en geen tijd om 'n alternatief te zoeken. :)

Ga ik met het uitzetten van SmartVol. nog veel batterijduur terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is duidelijke informatie hier ! bedankt. !

Vraagje. Kun je de Zen V Plus ook op random cq shuffle play zetten ?
graag je antwoord.
Luud

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard zit er Shuffle op. De Zen V (Plus) heeft de volgende modi:

- normaal afspelen
- nr. herhalen/repeat
- alles herhalen (dan blijft-ie altijd doorspelen, ook al heeft-ie je hele playlist al 'n keer gehad)
- shuffle
- shuffle herhalen (zelfde als bij alles herhalen: hij blijft altijd shufflen;p)
- nr eenmaal (hij stopt na 't liedje tot je 'n ander liedje kiest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:48:
Ga ik met het uitzetten van SmartVol. nog veel batterijduur terugkrijgen?
Waarschijnlijk wel. Ik gebruik Smart Volume zelf nooit, maar ik heb hier en daar gelezen dat die functie behoorlijk wat energie opzuigt. Het zal dus, voor zover ik weet, een hoop schelen als je dat uitschakelt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Roet schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:42:
Hier heb ik ook al die rommel die aan je geluid zit uit staan inderdaad. Volume 1 heb ik enkel voor stille omgevingen, bieb, bed e.d. Welke headset gebruik jij Freebee? Ik heb de Sennheiser CX300.

En de display zuigt echt batterijen. Ik heb een keer gehad dat de firmware vastliep en dat ik de speler met geen mogelijkheid uit kon zetten. Het enige wat je kon doen was kijken naar de display en wachten tot de batterij leeg was. Met de display aan duurt dat echt maar een uur of 3.
Ik gebruik de standaard oordopjes en soms Sennheiser MX300 dopjes. Ik heb ook één keer gehad dat de speler vastliep bij het openen van een (grote) foto maar het indrukken van het resetknopje was genoeg om de speler te rebooten. Je hoeft dus niet te wachten tot je batterij leeg is.

Meestal luister ik muziek in de bibliotheek of thuis en dan staat het volume op 1. Op de bus luister ik meestal niet maar muziek maar als ik dat toch doe dan staat het volume op 5 ofzo.

Tussen liedjes door gebruik ik vaak het display omdat ik even naar een ander nummer wil, wat wil toevoegen of gewoon wat spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Oh dus daar was dat kleine gaatje voor :+, bedankt! Heb het gelukkig maar één keertje gehad dus geen ramp, het kwam ook een beetje door mijn ongeduld. En ik kijk eigenlijk nooit op dat ding, hij staat permanent op random play all. Jullie hebben gewoon de verkeerde nummers op je speler staan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen; ik wil dus een geluidsopname die ik gemaakt heb met mn V Plus op mn PC zetten. Is dit mogelijk en zo ja hoe? Ik kan het iig nergens vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Artwizz adapter compatible is met Creative Zen V Plus 2 GB ????

Artwizz : model no YFAR23073001
input : 100-240Vac 0,15A 50-60hz
Output: 5,0Vdc 1,0A

Ik ben benieuwd

gr Luud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:47:
Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen; ik wil dus een geluidsopname die ik gemaakt heb met mn V Plus op mn PC zetten. Is dit mogelijk en zo ja hoe? Ik kan het iig nergens vinden :?
Browse met je explorer naar het onderstaand adres. Indien je speler "My Zen" heet, werkt deze link ook echt, anders moet je even je Media Explorer starten en met de hand naar de locatie browsen.
ZEN V Series Media Explorer\Creative Zen V Plus ( My Zen )\Media Library\My Recordings

En dan gewoon copy/pasten naar waar je het heen wilt.
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:49:
Weet iemand of de Artwizz adapter compatible is met Creative Zen V Plus 2 GB ????

Artwizz : model no YFAR23073001
input : 100-240Vac 0,15A 50-60hz
Output: 5,0Vdc 1,0A

Ik ben benieuwd

gr Luud
Zoiets dergelijks is hier al aardig wat vaker gevraagd, heb je al de search gebruikt? Die specs hebben we niets aan want het is vereist dat er een USB host aanwezig is, voor zover ik weet ziet die niet op de Artwizz.

Zucht kon het toch niet laten om het op te zoeken. Nota bene de éérste hit op google geeft je het antwoord.

http://www.google.com/sea...artwizz+zen+V&btnG=Search

Volgende keer wel op zijn minst op google zoeken aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:07:
[...]

Browse met je explorer naar het onderstaand adres. Indien je speler "My Zen" heet, werkt deze link ook echt, anders moet je even je Media Explorer starten en met de hand naar de locatie browsen.
ZEN V Series Media Explorer\Creative Zen V Plus ( My Zen )\Media Library\My Recordings

En dan gewoon copy/pasten naar waar je het heen wilt.

[...]

Zoiets dergelijks is hier al aardig wat vaker gevraagd, heb je al de search gebruikt? Die specs hebben we niets aan want het is vereist dat er een USB host aanwezig is, voor zover ik weet ziet die niet op de Artwizz.

Zucht kon het toch niet laten om het op te zoeken. Nota bene de éérste hit op google geeft je het antwoord.

http://www.google.com/sea...artwizz+zen+V&btnG=Search

Volgende keer wel op zijn minst op google zoeken aub.
Ik denk dat ik niet goed heb gegoogled. Die site mbt compabiliteit was gisteren niet bereikbaar . Nu inderdaad wel..........bedankt . Het antwoord is dat de twee niet compatibel zijn.
gr Luud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Klopt, persoonlijk vind ik de originele lader kopen op ebay de beste optie.
Origineel:
http://cgi.ebay.nl/NEW-GE...egoryZ86541QQcmdZViewItem
Niet origineel:
http://cgi.ebay.nl/HOME-T...86541QQrdZ1QQcmdZViewItem

De 8ste hit bood dezelfde info maar dat terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28
M'n speler is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.

De speler hing 's nachts aan de PC om opgeladen te worden. Na een tijdje is Vista in sleep mode gegaan. 's Ochtends gaf de PC nog iets aan dat de speler niet op een USB 2.0 aansluiting zat oid (ignore).
De speler was aangegaan (zoals vaker wanneer je hem aansluit op de PC) waarna ik hem heb uitgedaan en losgekoppeld. Het laatste wat ik zag was iets van '...dock...' op het display van de speler wat ik nog niet eerder had gezien en ook niet terug heb kunnen vinden online. Volgens mij was de speler toen al unresponsive op de knoppen.

Hierna wilde de speler niet meer aan. Het aansluiten op de PC heeft ook geen enkel gevolg behalve dat de ledjes onder de play/enter knop oplichten.

Het indrukken van de resetknop heeft ook geen effect. Ik vrees dat als de speler uitstaat dat de batterij niet snel leeg zal raken en ook via die weg een reset niet zal volgen.

Iemand een idee?

edit: deze symptomen dus
edit2: kansloos dood waarschijnlijk

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 16-05-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens de fora dus een redelijk veelvoorkomend issue met oudere firmware. Heb je al eens een andere pc geprobeerd? Heeft waarschijnlijk weinig zin, maar is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Andere PC had ik ook al geprobeerd, maar zonder resultaat. Heb het ding in januari gekregen en de firmware nooit geupdatet, maar geen idee welke versie erop stond. Ik vrees dat het een garantiegevalletje gaat worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 16-05-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Misschien is dit een manier om jouw Zen weer te laten herrijzen:

http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=14043

Of je kan meteen naar de video gaan:

http://www.youtube.com/watch?v=aI1Lm_-1djY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
De fragmenten met 'pull', 'glued', en 'peel' leiden potentieel tot onomkeerbare resultaten :+ Ik laat het herstel van dit brakke gelijmde stukje electronica en plastic maar over aan de winkel/fabrikant ;)

update: winkel heeft hem omgeruild voor een werkend exemplaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 19-05-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik zag zojuist de Zen V Plus 8 GB in het foldertje van Dixons. (voor 219 euro)

Voor het eerst dat ik 'm gesignaleerd heb in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
In de Dixons bij mij (Haarlem Centrum) ligt ie anders al een maandje ofzo in de winkel hoor :P . Ik vind het personlijk de mooiste ZVP van de serie, als ik het geld had had ik em gekocht :9~ Ik heb het dan wel alleen over de rode versie met dat chromen joystickje ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Woembah op 22-05-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:39
ik wou eerst voor de 1GB gaan, vond ik genoeg voor alleen muziek.. maar de 2GB was in de aanbieding en even duur als de 1GB, dus die maar gehaald :P

en bevalt me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

F4T4L_3RR0R schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:43:
Ik zag zojuist de Zen V Plus 8 GB in het foldertje van Dixons. (voor 219 euro)

Voor het eerst dat ik 'm gesignaleerd heb in Nederland.
kijk eerst bij bol!

Aanbieding, en zeker geen malse vergeleken met Dixons iig!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast