@ Emu:
Moeilijk geval. Met 'data' doelen ze op het stuk van de ruimte op je mp3speler dat je kán toewijzen als 'Verwisselbare schijf'. UMS dus. Ik heb daarvoor bijv. 128mb vrijgesteld waarop ik een aantal portable apps heb staan. Dat gedeelte van je mp3speler, 'data', wordt bij inpluggen ook gewoon als 'Verwisselbare schijf' gezien en daarheen en vandaan kan je met hartelust slepen enzo. Maar dit gedeelte van je mp3speler kan je helaas niet zien/gebruiken tijdens normaal gebruik van je Zen dus muziek hierheen slepen is vrij zinloos.
Dan het 'muziek' gedeelte. Onder XP heb ik bij aanschaf direct de drivers geïnstalleerd en je krijgt dan inderdaad MediaSource en allemaal fancy-glamour-and-glitter-maar-toch-nét-niet software op je pc. Hoewel ik hooguit drie minuten naar 't programma heb gekeken is 't gewoon iTunes meuk en ik heb d'r dus nooit naar gekeken verder. Maar door installatie van de software kon ik wel gewoon vanuit Total Commander (net Windows Verkenner, maar meer voor de 'hardcore' mensen. De gehele procedure zal wss ook gewoon met Verkenner enzo werken) rechtermuisklik > kopiëren naar Zen (media/data) doen. En dan werd het gelijk gecomprimeerd zoals ik dat wou.
En: als je door wat menu's klikt van de software kom je ook gewoon in de muziekmap uit (Verkenner) van je mp3speler en van daaruit kan je ook gewoon slepen en plakken. Het is een beetje omslachtig dus, maar je kan prima slepen en plakken zonder dat vanuit het iTunes-achtige MediaSource te doen. Helaas moet je wel eerst de software installeren, voordat bovenstaande allemaal werkt. Noot: dat is bij mij zo, het schijnt dat het bij sommige mensen direct goed werkte en anderen waren helemaal afhankelijk van MediaSource zelf.
Overigens heb ik vanaf XP met wat moeite uiteindelijk m'n Winamp zo ingesteld dat-ie kon syncen met mijn Zen V Plus (1gb) en ik kreeg ook toegang tot de liedjes erin en kon dus vanuit Winamp slepen en plakken. Aangezien ik een ruime 11k liedjes in één lange playlist heb, maar deze op mn harddisk in allerlei mappen heb staan, is het voor mij ook nog eens veel makkelijker om vanuit winamp te slepen, maar dat verschilt natuurlijk voor iedereen.
Tot slot nog even voor 't geval je Vista hebt: Bij Vista heb ik geen software geïnstalleerd maar is mijn Zen direct herkend en ik kan er nu ook gewoon vanuit Verkenner (of in mijn geval Total Commander) bij, ook vrij makkelijk dus. Dat is dus voor de muziek.

Data werkt bij beide OS'en zonder problemen. Enige nadeel is dat je voor het automatisch resizen/naar WMA omzetten wél software nodig hebt.
Ohja..
Aan alle Zen V Plus gebruikers..
Even een vraag van mijn kant: hoe zit het met jullie batterijduur? Ik had altijd al het idee dat m'n speler snel leeg was, en heb getest hoelang-ie meegaat door 'm met een volle batterij op tijdstip X te laten beginnen met afspelen van muziek (op volumeniveau 15) tot-ie leeg was. Dat duurde 10 uur. Terwijl er 15 uur wordt gezegd overal. Ik vind volume 15 'normaal', en daarnaast was het scherm ook nog 'ns de hele tijd (nacht) uit. Dat-ie dan maar 2/3e van de beloofde tijd haalt valt me zwaar tegen. Ik heb 'm nu net een maand.. hoe zit het met jullie spelers? Andere mensen die dit zo hebben ervaren? Die wellicht ook een simpel 'uithoudingsvermogentestje' hebben gedaan?
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 06-05-2007 02:16
]