Ah, balen.
Natuurlijk was er al e.e.a. te lezen in de 25 pagina's van dit topic waaruit bleek dat de Zen V z'n negatieve kanten had (lees: veel mensen met problemen) maar toch had ik gehoopt toen ik 'm twee maanden terug kocht, er geen last van te hebben. Maar het mocht niet baten.
De meegeleverde mini-USB kabel begaf het al vrij snel, doet 't in geen enkele usbpoort meer. Goed, ik had nog een andere mini-USB kabel (USB 1.1

) liggen, dus dat was geen reden voor een RMA ofzo. Daarna deden de oordopjes meerdere malen raar (geluid uit rechterdopje brak). Ja, ik gebruik de meegeleverde dopjes, goed genoeg voor m'n huis-tuin-en-keuken gebruik. Maar ook dat was nog wel te doen, evenals 't feit dat ik ondanks 't voorzichtige gebruik ervan toch krasjes op de zogenoemde 'krasvrije Zen V plus' kreeg, op 't scherm nog wel.
Enfin, hetgeen waar ik me echt aan erger is de batterij. Ik gok dat 't gewoon een 'slecht exemplaar' is maar vanaf het begin haalde ik de 15 uur niet, en ik vind dat men als ze over '15 uur luistertijd' spreken hierbij niet moeten doelen op geluidsstandje 1 van de 25. Nog veel vervelender is dat de Zen soms ineens leeg is. Helemaal leeg. Dan wil-ie niet aan, en 'm aan de (officiele!) oplader hangen resulteert ook in niets. Pas wanneer-ie weer aan de PC hangt reageert-ie, en laat-ie direct zien dat de batterij helemaal leeg is (rood batterij-balkje).
Dit is nu al een paar keer voorgekomen, dat de batterij uit het niets leeg is, en na meerdere keren kan ik nu ook met zekerheid zeggen dat 't niet komt omdat ik vergeten ben hem uit te doen. Punt is dat ik niet altijd een PC bij de hand heb, en dat dus betekent dat ik zonder mp3speler zit. Zo was ik vorige maand in Berlijn en op dag twee deed het "batterijprobleem" zich voor, en was het dus weg mp3speler, tot ik weer in NL was.
Hopelijk is het echt een gevalletje van "slecht exemplaar" want verder vind ik de Zen V Plus toch wel een heerlijke mp3speler.