[Flash] Creative Zen V (Plus) ervaringentopic

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 41.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat is op dit moment de meest recentste firmware voor de Zen V Plus?

Ik heb er 1.10.03e op staan, maar heb geen software geinstalleerd, dus kan het niet even snel checken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:17

knakworst

Get more sats!

steveman schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:21:
[...]

kijk eerst bij bol!

Aanbieding, en zeker geen malse vergeleken met Dixons iig!
Dit is wel de blauwe helaas. Toch maar besteld, is inderdaad een mooi prijsje _/-\o_

Heeft er iemand ervaring met:

http://www.mp3shop.nl/pro...ve-travelsound-zen-v.html

Die wil ik voor de vakantie kopen, hij ziet er wel ok uit. Je krijgt nu 15 euro cashback lees ik.

edit:
de 2 gig Zen V plus kost nu bij bol 80 euro. Ook niet verkeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door knakworst op 29-05-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Ik heb sinds een week een Zen V Plus (2Gig) (firmware 1.11.01 0.05.09) nu werkt alles goed behalve het kunnen afspelen van video's.

Ik heb het met ong. 10 verschillende video filmpjes geprobeert maar blijf steeds de melding krijgen dat het media type niet wordt ondersteund (video file exceed the playback capatibility of the player) en dat die file geconverteerd moet worden, alleen tijdens het converteren gaat het fout en krijg ik altijd de melding "unable to convert".

Ik heb dit geprobeert met DivX, XviD, WMV, MPG enz. enz. maar niets werkt.

Iemand van jullie die een idee heeft hoe ik dit kan verhelpen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04
Dat van die videoformaten klopt: De ZVP kan alleen speciaal geconverteerde .avi-bestanden (motion-JPEG) afspelen, die je dus met de video converter moet maken. Waarom die converter het niet doet weet ik niet precies, misschien is er iets mis met de software. In dat geval kun je van hier de installatie-cd nog een keer downloaden. Misschien dat die wel werkt.

Succes!

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
@ Digital8:

Waarom 't niet werkt weet ik ook niet, maar ik meen dat d'r in dit topic wel eens een how-to is langsgekomen, in 't begin al. Misschien de searchfunctie waard.

Verder is dat hele eigen afspeelformaat sowieso half werk. Een enkele southpark aflevering (die 30mb is als .rm, en 30-90mb als .avi afhankelijk van convertkwaliteit) wordt na conversie 350-700 mb groot (verschilt per keer). Tja, dan ben je heel snel door je ruimte heen. En sowieso kijkt het vrij onwennig, alhoewel een cartoon a la Southpark (en evengoed The Simpsons etc.) nog wel te doen is.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 12:38

Empathy

Extreme Audio

SpeedyGJ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:53:
Hey allemaal.

Mijn maat heeft deze speler gekocht (4gb). Ik heb zelf de Zen Vision 30 gig, het geluid heb ik opgevoert met een amerikaanse fireware, is dit ook mogelijk met deze speler?
Wil ik ook wel weten. Dat kon namelijk ook met mijn 1,5 GB Muvo2. Het geluidsvolume van de Europese firmware was op dat ding echt heel laag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Ik vind zelf dat ie wel hard genoeg kan, maar het is zeker mogelijk om gewoon de amerikaanse firmware erop te zetten, gewoon vanaf de amerikaanse creative site de firmware downloaden en installeren. Maar ik geef geen garantie natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Mijn Muvo2 is deze week overleden (laadt niet meer op) dus ik ga hoogstwaarschijnlijk de 8gb binnenkort aanschaffen. Moet helaas wel eerst wachten op geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Zen V gisteren gekocht. Opgeladen mp3's erop gegooit. Ik mis in ieder geval de Bass. Heb alle AQ's geprobeert, zelf ingesteld maar een goede bass is ver te zoeken. Ik heb meteen wat andere hoofdtelefoons geprobeerd maar ook zonder resultaat. Bassboost staat aan (waar je ook nouwelijks iets van merkt.) Gaat om een mp3 van 186kb/s. Deze heb ik voor in de auto ook even vanaf de pc gebrand (org. ligt ook thuis ja) en daar zit een goede bass in de cd.

Hebben meer mensen deze ervaring? Of wat zijn jullie instellingen? Ik wil in ieder geval een mp3 speler die diepe tonen goed kan weergeven. Wellicht toch maar een ipod halen? De Zen V is zeker een mooi apparaat, makkelijke bediening, mooi duidelijk scherm, veel opties. Mis alleen dat ene, voor mij belangrijke deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Probeer deze instellingen eens:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remonv/tweakers/zenaudio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 18:28:
Hebben meer mensen deze ervaring? Of wat zijn jullie instellingen? Ik wil in ieder geval een mp3 speler die diepe tonen goed kan weergeven. Wellicht toch maar een ipod halen? De Zen V is zeker een mooi apparaat, makkelijke bediening, mooi duidelijk scherm, veel opties. Mis alleen dat ene, voor mij belangrijke deel.
Het geluid van de iPod is nog scheller, daarmee ga je er zeker niet op vooruit ;) . Met de standaard oortelefoons is de bass inderdaad zeer matig. Die instellingen van F4T4L_3RROR helpen wel iets, maar nog steeds is het niet geweldig. Ik weet niet welke oortjes je geprobeerd hebt, maar de EP-630 oortjes van Creative kunnen je wel een flinke dreun in je oren geven. Ik heb ze en ik ben er helemaal blij mee, vooral met de bass die er nu uit komt. Kleine investering, ik had ze voor €20 gekocht! Maar die aanbieding geldt volgens mij niet meer. Alsnog zijn ze echt wel de moeite waard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Laatst online: 10-09 23:06
Ah, balen.

Natuurlijk was er al e.e.a. te lezen in de 25 pagina's van dit topic waaruit bleek dat de Zen V z'n negatieve kanten had (lees: veel mensen met problemen) maar toch had ik gehoopt toen ik 'm twee maanden terug kocht, er geen last van te hebben. Maar het mocht niet baten.

De meegeleverde mini-USB kabel begaf het al vrij snel, doet 't in geen enkele usbpoort meer. Goed, ik had nog een andere mini-USB kabel (USB 1.1 :( ) liggen, dus dat was geen reden voor een RMA ofzo. Daarna deden de oordopjes meerdere malen raar (geluid uit rechterdopje brak). Ja, ik gebruik de meegeleverde dopjes, goed genoeg voor m'n huis-tuin-en-keuken gebruik. Maar ook dat was nog wel te doen, evenals 't feit dat ik ondanks 't voorzichtige gebruik ervan toch krasjes op de zogenoemde 'krasvrije Zen V plus' kreeg, op 't scherm nog wel.

Enfin, hetgeen waar ik me echt aan erger is de batterij. Ik gok dat 't gewoon een 'slecht exemplaar' is maar vanaf het begin haalde ik de 15 uur niet, en ik vind dat men als ze over '15 uur luistertijd' spreken hierbij niet moeten doelen op geluidsstandje 1 van de 25. Nog veel vervelender is dat de Zen soms ineens leeg is. Helemaal leeg. Dan wil-ie niet aan, en 'm aan de (officiele!) oplader hangen resulteert ook in niets. Pas wanneer-ie weer aan de PC hangt reageert-ie, en laat-ie direct zien dat de batterij helemaal leeg is (rood batterij-balkje).

Dit is nu al een paar keer voorgekomen, dat de batterij uit het niets leeg is, en na meerdere keren kan ik nu ook met zekerheid zeggen dat 't niet komt omdat ik vergeten ben hem uit te doen. Punt is dat ik niet altijd een PC bij de hand heb, en dat dus betekent dat ik zonder mp3speler zit. Zo was ik vorige maand in Berlijn en op dag twee deed het "batterijprobleem" zich voor, en was het dus weg mp3speler, tot ik weer in NL was.

Hopelijk is het echt een gevalletje van "slecht exemplaar" want verder vind ik de Zen V Plus toch wel een heerlijke mp3speler. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Mijn ZEN ligt nu ook weer bij BCC.. al RUIM 2 MAANDEN (pardon). Display gaf nauwelijks beeld meer. Ik ga daar zeer binnenkort even een brief afgeven waarin ik ze in gebreke stel en binnen een week of
a) een nieuwe speler krijg
of
b) per direct mijn volledige aankoopbedrag terug krijg

Bizar zeg, dit is echt niet normaal.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Kan ik de kabel voor de Creative Zen V Plus ook gebruiken voor de Creative Zen Nano Plus? (en visa versa)

[ Voor 4% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 02-06-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Goed resultaat: Vandaag langs BCC gegaan om te vragen waarom het zo lang duurde met m'n garantie (zoals hierboven te lezen 2 maanden). Ze wisten ook niet hoe het zo kwam maar ze waren het snel met me eens dat het zo niet hoorde. Heb nu als vervanging een 2 gb Zen V plus gekregen in plaats van mijn originele 1 gb Zen. Die was namelijk momenteel even duur als mijn versie een half jaar geleden. Hopen dat deze het langer uithoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Was je vorige speler een "gewone" Zen V Sjoko?

Zo ja, dan heb je wel een goede deal gemaakt met BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ja.. was een normale Zen.. Deze vervanger was nu even duur als mijn ZEN destijds was :) Vandaar dat ze het wel zo wilden oplossen. Op zich prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Zeker mooie deal...

Toen ik mijn niet meer aan willende zen v naar de dixons bracht kreeg ik ook een zen v plus terug, ook al weet ik niet of dat gewoon service was (de v plus 1gb was in die tijd nog gewoon €20 duurder dan de gewone zen v) of dat ze het verschil niet gezien hebben. Ik vond het niet erg in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik de 2GB Zen V Plus. Natuurlijk heb ik keurig volgens de handleiding eerst de drivers geinstalleerd en de Zen vervolgens helemaal opgeladen. Toen dat eenmaal gebeurd was heb ik met de bijgeleverde software de Zen gelijk volg gegooid met muziek. Toen stuitte ik echter op een probleem: de Zen speelt de bestanden niet goed af (of de bestanden worden op de een of andere manier niet goed overgebracht, zonder dat ik daar een melding van krijg). Het lijkt alsof de bestanden net iets te snel worden afgespeeld. Ook komen er constant allerlei vreemde tonen tussendoor. Als ik alles weer verwijder en alles opnieuw doe verandert er niets.

Ik tast volkomen in het duister. Ik heb werkelijk alles volgens het boekje gedaan en heb zowel de meeste recente software als firmware. Dit forum, ander fora, Google, de knowledgebase van Creative bieden allen geen antwoord.

Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand van ervaringen of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat zijn de specificaties van de bestanden die je afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel WMA als MP3 geprobeerd, met verschillende bitrates (128kbps tot 364kbps). Overigens doen al deze bestanden het wel gewoon op mijn pc en ook op mijn oude MP3-speler (Samsung YP-1Z).

Ik gebruik trouwens 'gewoon' Windows XP Home SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn deze files met een variabele bitrate? Mijn uit de oudheid afkomstige 128mb Packard Bell :o speelt deze prima af, maar laat dan de tracklengte niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee sorry, mijn formulering is inderdaa misleidend: ik bedoel verschillende bestanden die elk een bitrate hebben van 128kbps of 192kbps, etc. Geen variabele bitrates dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Probeer eens een andere pc... Ik heb geen idee wat dat zou kunnen helpen, maar zo kun je in ieder geval wat uitsluiten. Ik verdenk de speler zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zou mij kunnen vertellen hoe ik een andere wallpaper op mijn Zen Plus 2 gb kan zetten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Ik wel :P
Je gaat in het hoofdmenu naar afbeeldingen, dan ga je naar de gewenste afbeelding en houd je de back-toets ingedrukt totdat er een menu tevoorschijn komt. In dat menu selecteer je 'zet als achtergrond' (of zoiets, ik draai hem in het engels en hij is momenteel leeg dus ik kan het niet checken). Maar goed, dan kan je met de joystick naar boven of naar beneden gaan om de kleur van je nieuwe achtergrond te veranderen en dan druk je de joystick in om de nieuwe wallpaper te bevestigen.
Volgens mij staat dit ook in de handleiding hoor :P Maarja, succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig bedankt voor het antwoord.
Groetjes Coby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het boekje nog eens na gelezen, maar het staat er niet in hoor.
Maar fijn dat ik het toch weet nu, nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip: ik heb het zojuist op een andere pc geprobeerd (een laptop, WinXP Pro SP2) en nu is er absoluut geen probleem; de Zen speelt alle bestanden gewoon goed af. Ik vermoed daarom dat het misschien iets met de USB verbinding van mijn eigen pc te maken heeft. Desalniettemin erg vreemd, want ik gebruik heel veel USB apparaten en heb nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bijzonder maf. Je hoort wel eens dat de bestanden corrupted raken door een brakke verbinding met de pc, maar dat alles te snel afgespeeld wordt... :?
Nouja, het mooie is dat de speler in ieder geval bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad echt heel erg vreemd. Ik heb zelf ook nog nooit over iets dergelijks gelezen of gehoord.
Dat te snel afspelen zou natuurlijk ook een vorm van 'corruptedness' kunnen zijn? In ieder geval ben ik blij dat de speler zelf het inderdaad doet. Desalniettemin is het iets waar ik wel meer over wil weten, aangezien de Zen het straks ook met mijn eigen pc zal moeten doen. Maar eens wat googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:30
Format eroverheen gooien en Win XP opnieuw installeren en klaar is kees (of het moet echt een hardwarematig probleem in je PC zijn, maar dat zou wel heel vreemd zijn)

[ Voor 12% gewijzigd door FreddyFish op 08-06-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal inderdaad wel werken, maar ik vind het nogal een rigelreuze maatregel. Ik zou toch liever vanuit mijn huidige install een oplossing toepassen. Overigens heb ik zelf nog geen andere oplossing ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog een gokje: Andere USB-poort proberen op je niet-werkende pc? USB-drivers refreshen?

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 10-06-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Laatst online: 22:49
Sinds enkele dagen lijkt alles los te zitten in mijn witte zen v plus 2gb. Als ik dus gewoon loop oid hoor ik hem rammelen :? Zwaar irritant dus.

Heb hem bij bol gekocht, geen id hoe het daar met garantie zit. Kwestie van contact opnemen met creative en mijn probleem voorleggen? of iemand nog andere ideeen.

Alvast bedankt,
Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Je hebt hem gekocht bij bol.com, dus je garantie loopt ook via deze peoples. Wellicht kunnen zij het overleggen met creative en een direct lijntje openen maar in principe (net zoals bij alle producten die je waar dan ook koopt) loopt je garantie via de tent waar jij het ding gekocht hebt.

Edit: Oja? Nooit geweten van bol.com... naja.. ik zou het maar even goed navragen. Het kan ook zijn dat ze zo makkelijk onder de garantieverplichtingen uit proberen te komen 'ga maar lekker naar de fabrikant, dat scheelt ons werk'

Maarja... iig weer wat geleerd over bol.com :)

[ Voor 33% gewijzigd door Korvaag op 11-06-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Als ik de site van bol lees is dit dus niet waar. Staat dat je het beste gelijk naar de fabricant kan gaan... zal vanavond eens kijken of er iets op de rekeningen staat qua garantie, en dan maar ff mailen hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0035-314333272 (Ierland) is het nummer van creative, toen mijn zen sleek kapot was heb ik daar ook naar gebeld en moest ik mijn mp3 speler naar E'hoven brengen (of opsturen) en binnen een week had ik een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Zo net ff gebeld. Leuk dat ze Nederlands kunnen, heb ik liever Engels als ze zo gaan praten (engelse die nederlands praatte, d8 ik) btje gerbrekkig allemaal.
Probleem verteld, krijg mailtje voor vedere instructies. Maar komt er dus op neer dat ik een nieuwe krijg.

Ook goed, kijken of ik weer een witte terug krijg :9 (was omdat ie zo goedkoop was :+ )

*net dus ff gekeken, maar moet een serialnummer invullen. Nu staan er op die doos ervan meerdere. Welke moet ik pakken?

[ Voor 33% gewijzigd door hammy87 op 11-06-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Waarschijnlijk het serienummer die ook onderop de Zen V zelf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Dus die ene op de sticker op de doos. Alles gelukt, morgen maar ff naar een postkantoor gaan en aangetekend versturen.

Kan je trouwens ook een doosje oid kopen op postkantoor? Of gewoon in envelop versturen, wel aangetekend allemaal. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In België kan je gewoon een pakje kopen bij de post. In Nederland zal dit vast ook wel kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ja is gewoon te koop bij elke postkantoor.

Je kan ook naar de eerste de beste supermarkt gaan, en daar een doosje (meestal in een soort hok/kooi bij de ingang) pakken.

Dan heb je ook nog de tijd om alles op je gemak thuis op te vullen met oude kranten/folders.

[ Voor 23% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 11-06-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb mijn Zen Micro ooit een keer verstuurd in zo'n bubbelwrap envelope, geen doosje, is ook prima aangekomen! (en zo'n envelope is goedkoper (hollandsch!)).

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Verstuur hem aangetekend in me cardreader doosje ;) . Morgen ff langs postkantoor en dan maar wachtten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Mensen, Hoe gaat de Zen V Plus om met lange mp3's zoals livesetjes van bijvoorbeeld 2 uur? Bij mijn Muvo2 kon ik dan niet vooruit en terug spoelen, hij kwam altijd bij hetzelfde punt uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Dat werkt hier gewoon goed, ik luister zelf ook veel livesets. Spoelen gaat goed en naarmate je langer vooruitspoelt skipt ie steeds langere stukken zodat je een beetje snel 3 kwartier kunt doorspoelen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Werkt hier ook goed op zowel mijn Zen V Plus als op mijn Zen Nano Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Aangezien ook ik eens van de diskman af moet (was te beroerd om 200cd's om te zetten :') ) is mijn oog gevallen op deze Zen V serie.

Aangezien het prijsverschil tussen de V en de V plus niet zo groot is ga ik voor de V Plus, alhoewel ik niet zeker ben of ik ooit de extra FM en vid. functionaliteit ga gebruiken. :P

In principe kan ik met de 4GB volstaan (nu zo'n 130,-) maar de 8GB is maar 40,- duurder. Dus wat is wijsheid. :9

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18
8gb. Ik heb gemerkt dat het toch een waardevolle investering zou zijn geweest als ik een grotere had gekocht. Ik ga binnenkort een Zen Vision 20 of 30gb halen want het past niet meer op mijn Zen V. Ik ben wel zéér tevreden over mijn Zen V en ik gebruik de FM radio wel heel vaak, ik heb namelijk op mijn hele dagelijse treinrit goed ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Die mening deel ik dus weer niet. Wanneer luister je nou 8 Gb muziek. Ik vond m'n 1 gig ZEN al voldoende eigenlijk. Je kan er zat nummers op kwijt en eens in de (noem maar ff wat) 2 weken gooi je er weer wat nieuws op. Ik heb nooit helemaal gesnapt waarom iedereen dwangmatig ongeveer alles met de extensie .mp3 op een mobiel ding wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ik heb gister de Zen V 4gb besteld. Geen plus, luister toch nooit radio en kijk al helemaal geen filmpjes onderweg. Eigenlijk wilde ik de 8gb plus hebben, maar die was me toch wat te duur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Sjoko schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:40:
Wanneer luister je nou 8 Gb muziek.
Afhankelijk van mijn stemming in de ochtend beslis ik welke muziek ik mee wil nemen. Ik heb 's ochtends geen tijd om die CD nog even snel om te zetten naar MP3.

Denk dat ik met die 8GB een aardig eind kom wbt het merendeel van mijn CD verzameling erop te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Je kan natuurlijk ook al je CD's van tevoren rippen :)

Maar: Stel je hebt een 2 gig speler en je gaat uit van 8 MB per nummer, dan kan je dus 250 nummers kwijt. Volgens mij kan je daar toch wel diverse stemmingen op kwijt ;)

Ik bedoel: iedereen mag natuurlijk zelf weten wat ze kopen en doen (duh) maar ik begrijp het dus nog steeds niet helemaal waarom alles meemoet. Het komt op mij een beetje over 'wie de grootste heeft' zegmaar (jah, daar kan je direct tegen in verweer brengen dat alleen de mensen met een kleintje zeggen dat grootte niet boeit :D )

Als je echt de hele dag dat ding op je kop hebt wordt het wat anders, maar ik zou niet weten waarom je de hele dag zo'n ding in je hoofd moet hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

250 nummers is zo'n 20 a 25 CD's. Ik heb zo'n 100 CD's waar ik dagelijks uit kan kiezen. Zodoende. ;)

En voel er weinig voor dat op te splitsen in 5 batchs en dan 's ochtends even een batch uploaden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18
Ik luister per dag ongeveer een uur op mijn mp3 speler, dan is het gewoon fijn als je wat afwisseling hebt en niet steeds je mp3 speler op je computer moet aan te sluiten om wat andere nummers erop te zetten. Daarom koop ik nu ook een grotere. Ik heb meer dan 2gb aan nummers en ik wil gewoon afwisseling, zonder steeds dat ding op de computer aan te sluiten en nummers uit te zoeken. Ik heb wel wat beters te doen. Hoe groter, hoe meer afwisseling je hebt zonder daar extra tijd in te hoeven steken, iets wat ik wel kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ik heb 'm gisteren binnengekregen en moet zeggen dat het een leuk compact spelertje is. Alleen de geluidskwaliteit is tov mijn oude Muvo2 toch minder. Maar misschien is het gewoon een kwestie van wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:22:
Aangezien ook ik eens van de diskman af moet (was te beroerd om 200cd's om te zetten :') ) is mijn oog gevallen op deze Zen V serie.

Aangezien het prijsverschil tussen de V en de V plus niet zo groot is ga ik voor de V Plus, alhoewel ik niet zeker ben of ik ooit de extra FM en vid. functionaliteit ga gebruiken. :P

In principe kan ik met de 4GB volstaan (nu zo'n 130,-) maar de 8GB is maar 40,- duurder. Dus wat is wijsheid. :9
De 4GB zen V kost bij Dixons nog steeds € 99,-. Ik had hem in de actie met een philips HP400 koptelefoon. Nu ligt deze nog in de verpakking maar ok. Voor het geld dat je meer betaald voor de plus heb ik de gewone gekozen. Vids kijken op zo'n klein schermpje is toch niet te doen. En de keer dat ik radio luister doe ik dat wel op mijn telefoon.

Mijn tip Ren naar Dixons. leg er 100 eurotjes neer voor de 4gb. Dat is net zo duur als de 2 gb!

Verder heb ik nog geen klachten. Bass mis ik nog steeds wel iets, maar de ipod is ook vrij schel. Ik ben nog steeds blij met mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook bij de dixons gekocht voor 99 (4 gig versie)

Prima spelertje, goede bijgeleverde oordopjes, prima geluidskwaliteit. Erg fijne speler, een goede koop.

Nog geen minpunten kunnen ontdekken tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Over de geluidskwaliteit een vraag...

Ik heb binnen GoT gelezen dat vooral iAudio en iRiver dè spelers zijn als je de geluidskwaliteit prefereerd boven andere aspecten... Hoe zit het met de Zen V?

Is de geluidskwaliteit in orde en beschikt deze mp3speler over een equalizer?

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per ongeluk een nieuwe topic gestart, was niet de bedoeling, hij had hier gemoeten:

Ik heb net een Creative Zen V Plus (2 GB) gekocht. Braaf de installatieinstructies gevolgd, maar opladen wil hij niet. Ik heb hem nu op 3 typen laptops en 2 typen PC's geprobeerd, maar no results. Ik kan hem wel met bv. de Verkenner of met de Creative Media Explorer benaderen. Enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dat oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
DaLuca schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:17:
Over de geluidskwaliteit een vraag...

Ik heb binnen GoT gelezen dat vooral iAudio en iRiver dè spelers zijn als je de geluidskwaliteit prefereerd boven andere aspecten... Hoe zit het met de Zen V?

Is de geluidskwaliteit in orde en beschikt deze mp3speler over een equalizer?
Ik vind de geluidskwaliteit van de Zen V wel goed maar ik behoor niet tot het type audiopurist hoewel ik een goede klank (en dus niet: lekkerrrr hard en vet veel bas!) wel kan waarderen.

Er zit inderdaad een equalizer in maar ik gebruik hem niet omdat dat de batterij extra belast en het geluid er (in mijn ogen/oren) niet beter op wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:06:
Per ongeluk een nieuwe topic gestart, was niet de bedoeling, hij had hier gemoeten:

Ik heb net een Creative Zen V Plus (2 GB) gekocht. Braaf de installatieinstructies gevolgd, maar opladen wil hij niet. Ik heb hem nu op 3 typen laptops en 2 typen PC's geprobeerd, maar no results. Ik kan hem wel met bv. de Verkenner of met de Creative Media Explorer benaderen. Enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dat oplos?
Wat zie je in het display wanneer je hem aansluit? Op hold zetten en dan aansluiten helpt misschien. Nieuwste firmware, werkt ie ook een stuk sneller mee (maar misschien wordt ie nu al verkocht met de nieuwste versie erop).

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie helemaal niets op het display, niet als ik hem aansluit, niet als ik hem op hold aansluit. Hij gaat uberhaupt ook niet aan. Nieuwe firmware erop zetten helpt dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Klinkt als DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op advies van Creative firmware upgrade uitgevoerd, hij gaf aan dat de geïnstalleerde firmware dezelfde versie was als de update (1.11.01), maar desondanks toch uitgevoerd. Geen resultaat.

Bij het aansluiten krijg ik wel een melding van de sync manager en ook ziet mijn laptop het portable device. Zoals gezegd, ik kan hem wel met bv. de Verkenner of met de Creative Media Explorer benaderen.

Maar opladen doet hij niet, de Zen gaat ook überhaupt niet aan.

Als ik in de device manager van mijn laptop kijk, zie ik onder de USB controllers een USB 2.0 enhanced host controller die de USB root hub aanstuurt waaraan de Zen hangt. Als ik in die USB root hub de power properties bekijk lees ik dat 1 van de 6 poorten in gebruik is voor de Zen en dat de power required 500 mA bedraagt. 500 mA is tevens het maximaal beschikbare per poort. Zowel de host controller als de root hub melden geen problemen en alle drivers zijn up-to-date.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Reset knop al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... de knopjes, pauze en back lichten ook niet op als je hem aan probeert te zetten? Zoals het nu is zou het kunnen zijn het het schermpje niet werkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is retour naar bol.com: hardwarefout. Helaas is het zo dat je bij bol wel binnen 1 dag je bestelling in huis hebt, maar dat het sturen van een vervangend exemplaar 3 weken duurt. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Waarrom dan niet naar Creative zelf gestuurd? heb 11juni gebeld, vandaag nieuwe op de bus gegaan.(ook bij bol gekocht). Prima denk ik zo (wel hardware fout bij mij)
Hoop hem morgen te ontvangen, wachttijd valt dan wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Die van mij nu eindelijk binnen, ziet erg gelikt uit, CD's overzetten is kinderlijk eenvoudig.

Alleen vind ik de kwaliteit @ 128 bit niet zo heel erg ok. Welke bitrate nemen jullie altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

MrJ schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:36:
Die van mij nu eindelijk binnen, ziet erg gelikt uit, CD's overzetten is kinderlijk eenvoudig.

Alleen vind ik de kwaliteit @ 128 bit niet zo heel erg ok. Welke bitrate nemen jullie altijd?
Liefst 192, 128 zuigt idd hard :)

Hoewel ik er vroeger heel vrolijk naar luisterde op m'n walkman...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Nu idd op 256 gezet. Stukken beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Vandaag mijn plus weer terug gekregen. Gelijk aan comp gehangen.. vastlopen bij het transferen 8)7 Comp opnieuw opgestart, zen aanzetten. Krijg ik dus de melding op me zen van re-building library. Prima d8 ik, maar hij komt niet verder dan een streepje van 0,5cm. Dus doet nix meer :(

Maandag maar weer eens bellen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:27
Ik wil een Creative Zen V Plus 2GB gaan kopen binnenkort, maar ik meen ergens iets gelezen te hebben over de adapter om hem op te laden, dat je deze los er bij moet kopen ofzo? Kan iemand dit even ophelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet persé. Je kunt de speler ook via USB opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Je krijgt er inderdaad geen oplader bij om in het stopcontact te steken. Dit is echter meestal geen probleem, want je kunt hem opladen door hem aan de computer te hangen met de usb-kabel. Dat kan zelfs als de pc uit is dacht ik. Op de Creative site kan je overigens voor €29,99 een oplader bestellen en voor nog wat meer geld een oplader die je in de hele wereld kunt gebruiken.

Edit: whoops, ietsje te laat :X

[ Voor 4% gewijzigd door Woembah op 23-06-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmm 30 euro vind ik toch iets teveel voor een adapter :P Dan maar via usb :)

Eigenlijk vind ik dat wel een minpunt, want ik luister heel veel naar muziek met mijn mp3-speler, en dan is het wel zo makkelijk als je even een batterij kunt vervangen en gelijk verder kunt luisteren... Of zitten er meerdere accu's bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

leonpwner1 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:09:
Hmm 30 euro vind ik toch iets teveel voor een adapter :P Dan maar via usb :)

Eigenlijk vind ik dat wel een minpunt, want ik luister heel veel naar muziek met mijn mp3-speler, en dan is het wel zo makkelijk als je even een batterij kunt vervangen en gelijk verder kunt luisteren... Of zitten er meerdere accu's bij?
Ook niet. Het niet bijleveren van een adapter is een beetje een trend geworden in DAP-wereld. Scheelt weer in de kosten voor de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

MrJ schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:58:
Nu idd op 256 gezet. Stukken beter. ;)
Kut, moet nog 15 cd's maar hij zit vol. ;(

Hoeveel extra ruimte zal ik hebben als ik alles er opnieuw opzet, maar dan 192 ipv 256 bit? Wordt de totale grote dan 75% van wat het nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds vorige week ook trotse bezitter van een zen V.

Echter, als ik grote mp3 bestanden (livesets) op m'n zen zet, dan kan ik door sommige setjes niet voor of terug spoelen. Er wordt ook geen lengte van het bestand aangegeven :S beetje vreemd allemaal.
Heb het niet bij alle mp3's. Heb al geprobeerd het formaat te wijzigen; mp3 => wma en andersom maar dit heeft geen effect. Ook het opnieuw bewerken van het bestand met een audioknipper (acoustica) en hem dan eerst opslaan als WAV om vervolgens te converten naar mp3 heeft geen effect gehad.

Vind 't maar vreemd. Iemand met hetzelfde probleem/oplossing?

Ik heb het dus niet bij alle bestanden, enkel bij sommige livesets.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Het schijnt dat de nieuwste firmware het probleem oplost, dus download die en installeer em zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie heeft ervaring met opladers, iig werken de opladers van Creative, maar wie heeft ervaring met andere, want ik hoor van alle kanten dat sommige wel en sommige niet werken....

Wie heeft er een oplader die niet van creative is en wel werkt? Welk merk en welke serie en hoe duur was deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Ik heb een oplader van mijn oude Samsung YP-T7 mp3-speler, en die werkt perfect met mijn Zen, hij is alleen denk ik niet apart in de winkel verkrijgbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee weken ook een Zen V 4 GB, en ben er zeer tevreden over.
Alleen vind ik de batterij wat minder (hebben meer mensen 'last' van las ik al), maar dit is wel erg extreem vind ik: ik had de Zen helemaal opgeladen (via USB) en hem daarna uitgezet. De volgende dag wilde ik hem weer aanzetten maar dat lukte niet: batterij leeg!!!
Hebben meer mensen hier last van gehad of weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je Zen aan de usb laat zitten terwijl de computer uit is kan hij je mp3 speler ook 'leeg' trekken ipv laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe stel ik een wallpaper in? Ik heb diverse jpeg-files op m'n Zen gezet, maar ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:20:
Hoe stel ik een wallpaper in? Ik heb diverse jpeg-files op m'n Zen gezet, maar ik kom er niet uit.
Photos > je afbeelding openen > 'backspace'-toets ingedrukt houden (knopje om terug te gaan zeg maar) > set as wallpaper > nog een keer klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayzzz
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:39

rayzzz

Bewerker

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:13:
Wie van jullie heeft ervaring met opladers, iig werken de opladers van Creative, maar wie heeft ervaring met andere, want ik hoor van alle kanten dat sommige wel en sommige niet werken....

Wie heeft er een oplader die niet van creative is en wel werkt? Welk merk en welke serie en hoe duur was deze?
Alle usb opladers zijn universeel, want je moet niet vergeten dat usb een standaard is en dus alle usb aansluitingen 5 volt geven. Ik heb er zelf 1 gemaakt, het werk perfect:

1. Zoek een oude telefoon oplader/adapter van 5 volt.
2. Koop een usb verlengkabel(of gebruik er een die je tegenwoordig bij elke usb device krijgt)
3. De opladerkabel door en strip de rode en de zwarte kabel die erin zitten.
4. Doe het zelfde bij de usb kabel (De vrouwlijke aansluiting).
5. Verbind (door bijv te solderen) de kabels (zwart aan zwart en rood aan rood, en negeer de witte en groene datakabels in de usb)
6. Zorg ervoor met plakband of krimpkousjes dat de kabels elkaar niet raken.
7. Werk de verbinding verder of door er plakband om heen te doen.
8. Steek de oplader in het stopcontact en meet de usb aansluiting door.
9. Gefeliciteerd uw heeft uw eigen usb netoplader gemaakt.

Ik gebruik het nu al een paar maanden en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
rayzzz schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:22:
[...]
Alle usb opladers zijn universeel, want je moet niet vergeten dat usb een standaard is en dus alle usb aansluitingen 5 volt geven. Ik heb er zelf 1 gemaakt, het werk perfect:

2. Koop een usb verlengkabel(of gebruik er een die je tegenwoordig bij elke usb device krijgt)
5. Verbind (door bijv te solderen) de kabels (zwart aan zwart en rood aan rood, en negeer de witte en groene datakabels in de usb)

En toch werkte een "universele" USB adapter hier niet met de Zen V... De originele doet het prima en ook met een USB hub werkt het. Met de universele adapter sprong de speler wel aan maar hij laadde niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

rayzzz schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:22:
[...]

Fabrikanten willen de polariteit in hun opladers nog wel eens omdraaien. Dit om er voor te zorgen dat je niet zomaar een universele oplader kunt gebruiken en dus eerder geneigd bent hun oplader te kopen (die veel te duur is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Admiral Freebee schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:53:
[...]

En toch werkte een "universele" USB adapter hier niet met de Zen V... De originele doet het prima en ook met een USB hub werkt het. Met de universele adapter sprong de speler wel aan maar hij laadde niet op.
Ik had hetzelfde met een universele oplader van een TomTom die er op past. Hij start wel, maar opladen doet ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:47:
Als je je Zen aan de usb laat zitten terwijl de computer uit is kan hij je mp3 speler ook 'leeg' trekken ipv laden.
Da's dus het vreemde: ik had de Zen helemaal losgekoppeld. Hij lag gewoon op tafel en binnen een dag was ie leeg.
Ik kon hem daarna wel weer gewoon opladen, en toen deed ie het ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ,
ik zit met een vraagje / probleem .
Kan je de bestanden zoals bv. songs van je Creative ZEN V ook zonder die software van Creative op je mp3 speler zetten? Zoja, hoe ?
En mijn tweede probleem is nu, ik heb me laten aanspreken dat een IPOD adapter ook zou werken om de mp3 zen V op te laden, dus had ik deze gekocht. Nu werkt dit niet? Iemand nog enige ervaring mee?
Groeten en alvast bedankt voor antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:01:
Hoi ,
ik zit met een vraagje / probleem .
Kan je de bestanden zoals bv. songs van je Creative ZEN V ook zonder die software van Creative op je mp3 speler zetten? Zoja, hoe ?
En mijn tweede probleem is nu, ik heb me laten aanspreken dat een IPOD adapter ook zou werken om de mp3 zen V op te laden, dus had ik deze gekocht. Nu werkt dit niet? Iemand nog enige ervaring mee?
Groeten en alvast bedankt voor antwoord.
Ja. Je kunt de files syncen met behulp van Windows Media Player, maar je kunt ook gewoon de bestanden kopieren naar je Zen door onder Deze computer > Creative Zen > Music even een map aan te maken met de artiest, daarin de map de de naam van het album, en daarin de liedjes te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ik probeer het dadelijk . dankje.
nu zit ik met nog een vraag ; ik ben echt dringend op zoek naar een oplader voor mijn Zen V , de Creative Zen power adapter is dit ?
Kan iemand me helpen ,waar ik kan bestellen / overkopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:52:
oke, ik probeer het dadelijk . dankje.
nu zit ik met nog een vraag ; ik ben echt dringend op zoek naar een oplader voor mijn Zen V , de Creative Zen power adapter is dit ?
Kan iemand me helpen ,waar ik kan bestellen / overkopen ?
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Klik op de link die hij geeft en kijk bij die winkels? :p
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast