[Flash] Creative Zen V (Plus) ervaringentopic

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 41.597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké, maar hij is toch nergens in voorraad dus *snik* ik zit met een probleem . . .
Kga van de gelegenheid gebruik maken nog wat vragen te stellen, want ik ben niet zo goed met elektronica dingen :).
ik zit met nog een probleem dat sommige hier van het forum ook hebben (gehad) . Ik heb op mijn pc de software dus geinstalleerd, maar hij herkent de speler niet, hij geeft weer dat de speler niet aangesloten is ? aan wat kan dit liggen?
dan heb ik eens ergens gelezen dat je een volledige handleiding kan downloaden van de ZEN V? Waar kan je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:28:
oké, maar hij is toch nergens in voorraad dus *snik* ik zit met een probleem . . .
Kga van de gelegenheid gebruik maken nog wat vragen te stellen, want ik ben niet zo goed met elektronica dingen :).
ik zit met nog een probleem dat sommige hier van het forum ook hebben (gehad) . Ik heb op mijn pc de software dus geinstalleerd, maar hij herkent de speler niet, hij geeft weer dat de speler niet aangesloten is ? aan wat kan dit liggen?
Kan aan van alles liggen. Probeer eens een andere pc om het eea uit te sluiten. Probeer het ook eens via MTP.
dan heb ik eens ergens gelezen dat je een volledige handleiding kan downloaden van de ZEN V? Waar kan je dit?
Op de site van Creative uiteraard. Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem reeds op een andere pc aangesloten en daar werkt het wel . Raar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Probeer eens USB drivers te refreshen, software opnieuw te installeren, WMP proberen, ed.

Creative verlaagd prijzen Zen V serie

Nu maar wachten totdat het doorberekent wordt bij de retailers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 20:31
De 4GB versie kost nu al €100 dus zoveel goedkoper word het niet.

Edit: ik zie nu dat het voor de 8GB versie wel veel uitmaakt.

[ Voor 32% gewijzigd door Vihaio op 11-07-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04
Op de Nederlandse Creative site is de 2GB Zen V Plus jammer genoeg nog steeds €119,99, terwijl hij $79,99 is op de Amerikaanse site! Als hij in nederland ook zo goedkoop wordt ga ik zeker de 2GB bestellen, want mijn huidige 1GB wordt een beetje te vol. 8)

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

master007 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:29:
De 4GB versie kost nu al €100 dus zoveel goedkoper word het niet.

Edit: ik zie nu dat het voor de 8GB versie wel veel uitmaakt.
Dit zijn natuurlijk de adviesprijzen.. De retailprijzen liggen altijd lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn vakantie via Ebay een USB lader besteld (IPod charger) via Hongkong. Een week later had ik hem in huis en hij heeft me uitstekend geholpen tijdens vakantie omdat ik niet alleen de ZEN maar alle USB aparaten via het stopcontact kon opladen. En de prijs??? Inclusief verzendkosten: nog geen 5 euro!!! Daar kun je best een risico voor nemen om via HongKong te bestellen ;-)

Gegroet
Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's heel mooi! Ik heb laatst een oplader geprobeerd van een IPod Nano maar die deed het helaas niet.
Heb je misschien een wat meer uitgebreidere beschrijving van je aankoop op Ebay??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:51:

Heb je misschien een wat meer uitgebreidere beschrijving van je aankoop op Ebay??
Natuurlijk. Zoek maar eens op www.ebay.nl met de zoekwoorden "USB WALL TRAVEL CHARGER" en dan vind je er genoeg...

Succes
Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met het joystickje van deze creative? Zit er namelijk over na te denken om de 4gb versie te kopen als vervanger van mijn kapotte MicroPhoto maar ben bang dat die joystickje snel verstopt raakt met vuil. De twee knopjes trouwens ook... heeft iemand, die de V al wat langer heeft, hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:31:
hoe zit het met het joystickje van deze creative? Zit er namelijk over na te denken om de 4gb versie te kopen als vervanger van mijn kapotte MicroPhoto maar ben bang dat die joystickje snel verstopt raakt met vuil. De twee knopjes trouwens ook... heeft iemand, die de V al wat langer heeft, hier last van?
Hij raakt niet verstopt met vuil, maar soms is het wat onlastig als je hem met je vingers wilt bedienen. Met je nagel er tegenaan drukken is eigenlijk het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Creative verkoop op zijn website gerefurbishte Zen V Plus spelers :)

Ik denk echter dat het alleen voor de VS is... De prijzen zijn in ieder geval wel zéér aantrekkelijk.
What is a Creative certified refurbished product?

Creative Certified Refurbished Products are pre-owned Creative products which have been fully tested and inspected to comply with our stringent quality standards before being placed on sale.

All products are certified to be in full working order, but may have some cosmetic defects and may not include all of the contents found in the original retail product. Please check each individual product description for more details.

Buy with confidence. Unless otherwise noted, each refurbished product is eligible for exchange within 30 days of purchase and also includes a 90-day limited warranty. Due to their special low price, refurbished products are not eligible for a refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Eergisteren een ook een Zen V bij de Media Markt aangeschaft. Na er wat mee gerommeld te hebben ga ik hem retourneren. Het apparaat ziet er leuk uit, maar heeft voor mij een aantal minpunten die ik onoverkomelijk vindt, nl:

- geen mass storage device, dus niet zo makkelijk via je favoriete filemanager kopieren en managen
- slechte weergave van lage tonen icm Sennheiser MX300. Equalizer en bassboost doen bijna niks
- niet echt ergonomisch. Te glad, toetsen bedienen niet lekker

Ik denk dat ik voor een 1gb Nano Plus ga, ik heb al een 512 MB versie daarvan, en die bevalt me zeer goed, behalve dat het batterijklepje kapot is (bekend probleem zie ik).
De oude Nano plus hou ik dan mooi achter de hand voor het opnemen van geluidsbronnen

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eh, de Nano wordt over het algemeen niet beter bevonden op de eerste twee punten... Ik vind het dus ook een beetje een vreemde keuze om dan wél voor de Nano te gaan. Dat de toetsen niet lekker bedienen kan ik me nog iets bij indenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb de Nano ook gehad, maar dat joystickje is nog slechter imho dan die van de V...

Ook zit de Nano binnen no-time vol krassen en komt er snel stof achter het displayglaasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW

TNW

Tsja, op de een of andere manier past die Nano beter in mn kolenschoppen :)
En die audio vind ik toch echt veel beter klinken met de Nano tov de Zen V. Meer volume, krachterige en diepere bastonen.
Misschien is dit een misaanpassing tussen de oordopjes de speler, maar die Sennheisers hebben het op eerdere mp3 spelers ook prima gedaan, dus moeten ze het op een Zen V ook goed doen. Die dingen hebben een bepaald frequentiebereik, dus wil ik ook dat het gebruikt wordt.

Wat ik bedoelde met mass storage is dat de Nano geheel mass storage is, bij de Zen moet je een aparte drive aanmaken die dan als mass storage dient. Daar kun je dan geen MP3's meer op opslaan, en het gaat af van de opslagruimte voor muziek...
Bij de Nano bepaal je dat allemaal zelf. Ik vind het sowieso al een rare zaak dat er PMD's bestaan die niet via mass storage werken.
Misschien is het een beetje flamerig, maar ik vind het eigenlijk behoorlijk waardeloos als je de PMD niet gewoon kan mounten als drive in je OS. Fabrikanten doen dat ook om je proprietaire software en DRM door je strot te duwen. Een jammere zaak...

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:45:
[...]

Natuurlijk. Zoek maar eens op www.ebay.nl met de zoekwoorden "USB WALL TRAVEL CHARGER" en dan vind je er genoeg...

Succes
Huub
Zo gezegd, zo gedaan, maar helaas....
Hij werkt niet op mijn Zen, hij laadt niet op.
Jammer, nu toch maar de originele gaan halen denk ik.

In ieder geval bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TNW schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:52:
Tsja, op de een of andere manier past die Nano beter in mn kolenschoppen :)
En die audio vind ik toch echt veel beter klinken met de Nano tov de Zen V. Meer volume, krachterige en diepere bastonen.
Misschien is dit een misaanpassing tussen de oordopjes de speler, maar die Sennheisers hebben het op eerdere mp3 spelers ook prima gedaan, dus moeten ze het op een Zen V ook goed doen. Die dingen hebben een bepaald frequentiebereik, dus wil ik ook dat het gebruikt wordt.
Dat is voor het eerst dat ik dat iemand hoor zeggen. :P
Wat ik bedoelde met mass storage is dat de Nano geheel mass storage is, bij de Zen moet je een aparte drive aanmaken die dan als mass storage dient. Daar kun je dan geen MP3's meer op opslaan, en het gaat af van de opslagruimte voor muziek...
Bij de Nano bepaal je dat allemaal zelf. Ik vind het sowieso al een rare zaak dat er PMD's bestaan die niet via mass storage werken.
Misschien is het een beetje flamerig, maar ik vind het eigenlijk behoorlijk waardeloos als je de PMD niet gewoon kan mounten als drive in je OS. Fabrikanten doen dat ook om je proprietaire software en DRM door je strot te duwen. Een jammere zaak...
:? De Nano is absoluut niet mass storage. Je kunt net als bij de Zen een gedeelte instellen als externe hdd, maar je hebt nog altijd drivers (iTunes ed) nodig om er muziek op te zetten. Net als de Zen.
De Zen's hebben wat dat betreft vooral naar de iPod gekeken qua werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW

TNW

RoD schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:00:
[...]

Dat is voor het eerst dat ik dat iemand hoor zeggen. :P

[...]
Tsja, meningen verschillen :)
:? De Nano is absoluut niet mass storage. Je kunt net als bij de Zen een gedeelte instellen als externe hdd, maar je hebt nog altijd drivers (iTunes ed) nodig om er muziek op te zetten. Net als de Zen.
De Zen's hebben wat dat betreft vooral naar de iPod gekeken qua werking.
Ik heb die Zen Nano Plus gekocht, direct op mijn computer aangesloten en hij verscheen automatisch als een driveletter in My Computer.
Windows XP herkent hem wel als zijnde een Nano Plus, maar verder gedraagt ie zich exact hetzelfde als de geheugenstick aan mijn sleutelbos.

De Zen V verscheen in een aparte categorie in My Computer met een mooi icoontje, maar niet als driveletter. Je kon trouwens wel een snelkoppeling aanmaken naar de directories onder dat icoontje. Maar het was duidelijk anders dan een Nano Plus of een geheugenstick, want je kon geen bestandsgroottes aanvragen, niet formatteren, typisch die dingen die je met mass storage kan.

Creative zegt zelf ook het volgende over de Nano Plus op
http://www.creative.com/p...y=214&product=12720&nav=0 :

Simple drag and drop music and data files, no software needed

Lijkt me vrij duidelijk...

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ok. Ik dacht dat je het over een iPod Nano had 8)7

Maargoed, er is een 16GB Zen V Plus verschenen op de site van Creative Singapore: Klik Ben benieuwd wanneer we deze in ons landje mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 01:42:
Probeer eens USB drivers te refreshen, software opnieuw te installeren, WMP proberen, ed.

Creative verlaagd prijzen Zen V serie

Nu maar wachten totdat het doorberekent wordt bij de retailers :)
Bij de expert bij mij om de hoek wordt de 4 GB versie al voor €99 aangeboden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:59

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:31:
Gebruik hem nu ruim 10 maanden, geen last van.

Heb er een latex hoesje omheen, je ziet zelfs geen krasjes op het beeldschermpje oid. Knoppen blijven het prima doen. Hoesje word wel een beetje smoezelig, maar daar is het het hoesje voor, voor een paar euro heb je weer een setje nieuwe.. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:59:
[...]

Bij de expert bij mij om de hoek wordt de 4 GB versie al voor €99 aangeboden.......
De prijzen van Creative zijn natuurlijk adviesprijzen. De daadwerkelijke prijzen in de winkels liggen altijd lager. Maar die aanbieding van Expert is wel een mooie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar weer een over het opladen van de Zen V (Plus) te beginnen, ik heb via Ebay een Creative lader bestelt (uit Verenigd Koninkrijk), die waarschijnlijk wel werkt. Het gaat om dit model (link)
De lader kost 7,50 GBP + 2,50 GBP verzendkosten, is ca. 15 € totaal. Nadeel is dat de bank bij niet-euro betalingen naar het buitenland nog 6,80 euro extra rekent. Als het meezit heb ik dus voor nog geen 22 € een echte, werkende creative lader, die binnen enkele dagen binnen moet zijn. Ik hou jullie op de hoogte, omdat het misschien interessant is voor mensen die op zoek zijn naar een lader en net zoals ik geen 30/40 € ervoor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:08:
...Als het meezit heb ik dus voor nog geen 22 € een echte, werkende creative lader, die binnen enkele dagen binnen moet zijn. Ik hou jullie op de hoogte, omdat het misschien interessant is voor mensen die op zoek zijn naar een lader en net zoals ik geen 30/40 € ervoor over hebben.
Zoals ik al eerder in dit topic aangaf heb ik voor mijn vakantie via Ebay een "USB WALL TRAVEL CHARGER" besteld uit HongKong en voor ongeveer 5 euro heb ik een (goed werkende) lader die ALLE apparaten met een USB aansluiting, dus OOK het mobieltje, kan opladen. Hongkong is een gok, dat weet ik, maar voor dat bedrag wel een risico waard. ;)

Groetjes
Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:23:
[...]

Zoals ik al eerder in dit topic aangaf heb ik voor mijn vakantie via Ebay een "USB WALL TRAVEL CHARGER" besteld uit HongKong en voor ongeveer 5 euro heb ik een (goed werkende) lader die ALLE apparaten met een USB aansluiting, dus OOK het mobieltje, kan opladen. Hongkong is een gok, dat weet ik, maar voor dat bedrag wel een risico waard. ;)

Groetjes
Huub
Bij jou werkt het wel, maar niet altijd, zoals je kunt lezen:
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:45:
[...]

Succes
Huub
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:56:
[...]

Zo gezegd, zo gedaan, maar helaas....
Hij werkt niet op mijn Zen, hij laadt niet op.
Jammer, nu toch maar de originele gaan halen denk ik.

In ieder geval bedankt voor de tip.
Erg mooi dat hij bij jou wel werkt, maar het blijft tobben om een werkende, niet al te dure oplader te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26
Inderdaad, ik heb die witte charger ook, werkt perfect. Die wall chargers werken bij mij ook niet. Heb er ook eentje, om allemaal andere apparaten op te laden, maar op de Zen werkt hij niet.

Verwijderd

Hallo !
Ik heb een probleem. Ik heb de Creative Zen V plus aangeschaft, en heb de software CD-ROM in mn moeder's laptop gedaan en laten zitten per ongeluk. Nu heb ik geen contact meer met mn moeder dus terug krijgen is onmogelijk. Mn Zen is inmiddels bijna leeg. Nu heb ik er een speakerset bij gekocht van Time en daar staat dat je via USB van dat ding kan opladen. Maar dat doet die dus niet.

Kan ik mn Zen via de pc opladen zonder dat de software er op staat?(bij het boekje staat er een waarschuwing op dat je dat niet moet doen namelijk). Of heeft iemand een link voor me waar de software is en dan niet de updates ofzo?

Met vriendelijke groet
Lady_14

• _Apache_

_Apache_

For life.

Kan je geen drivers, installs van de creative site downloaden?

Als het moet kan Ik mijn cd imagen en op een FTP server zetten, zal dan moeten werken..

Creative Zen is een MTP device, maw, je kan het zonder drivers aansluiten op een xp/2003/vista machine. Je kunt dan gewoon muziek van je Zen afhalen, erop plaatsen zelfde geld voor afbeeldingen, echter video wil niet altijd werken. Hier werkt het op een 2003server OS.

Je kan de Zen opladen via USB, gaat best vlot. Voor mij afdoende, uurtje laden per week, meestal hangt hij er langer aan omdat ik langer bezig met muziek uitzoeken ed, denk er dus weinig aan.

PS. Groeten hoeft niet, is zelfs tegen het beleid in :)

[ Voor 38% gewijzigd door _Apache_ op 16-08-2007 12:35 ]

Verwijderd

_Apache_ schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:33:
Kan je geen drivers, installs van de creative site downloaden?

Als het moet kan Ik mijn cd imagen en op een FTP server zetten, zal dan moeten werken..

Creative Zen is een MTP device, maw, je kan het zonder drivers aansluiten op een xp/2003/vista machine. Je kunt dan gewoon muziek van je Zen afhalen, erop plaatsen zelfde geld voor afbeeldingen, echter video wil niet altijd werken. Hier werkt het op een 2003server OS.

Je kan de Zen opladen via USB, gaat best vlot. Voor mij afdoende, uurtje laden per week, meestal hangt hij er langer aan omdat ik langer bezig met muziek uitzoeken ed, denk er dus weinig aan.

PS. Groeten hoeft niet, is zelfs tegen het beleid in :)
haha, dus ik kan hem gewoon er aan doen. Tegen de waarschuwing van het boekje in? Zou je je CD kunnen imagen voor me O-) ;)

Verwijderd

Als het nodig is dan he ^^

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou zeggen, wees een Tweaker en probeer het eens uit, en trek je conclusies. Maar, inderdaad, het werkt gewoon zonder dat je er software voor hoeft te installeren, zolang WMP10/11 maar op je pc staat.

Verwijderd

Hmmz opladen doet die niet .. Of moet ik daar eerst WMP voor opstarten? Whehe ik voel me een N00b..

• Woembah
De software-cd kan als het opladen zonder niet lukt hier gedownload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danku :D ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Kruidvat heeft nu de ZEN V 2gb te koop voor €69.99, normale prijs rond de €100 volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Bij bol.com is ie voor dezelfde prijs te krijgen. Het is inderdaad wel erg goedkoop, ook al gaat het niet om de plus- versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad, vrij goedkoop. De overige aanbieders in de Pricewatch zitten er allemaal een stuk boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb al een tijdje de zen plus 4gb zonder problemen.
Maar nu reageert mn computer niet meer op mn mp3 als ik de usb in mn computer stop.
Er gaat ook geen lampje branden op mn mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:36:
Hallo,

Maar nu reageert mn computer niet meer op mn mp3 als ik de usb in mn computer stop.
Eh ga eerst eens zelf wat proberen. Andere usb-poor, firmware restoren, andere pc, software opnieuw installeren, enz. Zo is het gokken naar wat het probleem kan zijn.
Je moet er overigens ook een eigen topic over openen, zie de topicwaarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:28
RoD schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:33:
Inderdaad, vrij goedkoop. De overige aanbieders in de Pricewatch zitten er allemaal een stuk boven.
Ik heb de 4GB gekocht voor 89 euro (bij www.chear.nl) ... 2GB is toch wat te weinig voor mee te nemen op vakantie naar Mexico 8)

Edit:
En net ook even een USB hub + stroomadapter besteld zodat ik mijn Zen V kan opladen in het stopcontact :) , voor 10 euro via Ebay ...

Ik had geen zin om een Creative voeding + reisadapter voor 35 euro te kopen :z

[ Voor 27% gewijzigd door jeroenzelle op 28-08-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Jeroenz18 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:59:
[...]

Ik heb de 4GB gekocht voor 89 euro (bij www.chear.nl) ... 2GB is toch wat te weinig voor mee te nemen op vakantie naar Mexico 8)

Edit:
En net ook even een USB hub + stroomadapter besteld zodat ik mijn Zen V kan opladen in het stopcontact :) , voor 10 euro via Ebay ...

Ik had geen zin om een Creative voeding + reisadapter voor 35 euro te kopen :z
Die stroomadapter gaat vast niet werken. Welke heb je besteld? Je hebt er eentje met een host controller nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
knakworst schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:38:
Die stroomadapter gaat vast niet werken. Welke heb je besteld? Je hebt er eentje met een host controller nodig.
Een USB hub heeft toch een host controller? Hier werkt het in ieder geval wel met een USB hub.

Overigens kun je ook via eBay goedkoper aan een Creative lader geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Klopt, maar elke usb hub heeft een host controller ;). En ik bedoelde met stroomadapter de stroomadapter voor de usb hub.

Ik post wel mijn ervaring ermee als ik hem binnenheb :)

[ Voor 22% gewijzigd door jeroenzelle op 28-08-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Tip voor iedereen

Als je op een "vreemde" pc je Creative Zen V wilt opladen zonder software te installeren, dan kan je de volgende truc uitvoeren:

De ZEN V gebruiken als een verwisselbare schijf
1. Ga naar het hoofdmenu
2. Selecteer de optie Extra's
3. Kies dan Verw.bare schijf
4. Je krijgt dan een contextmenu te zien waar je de opslaggrootte van de verwisselbare schijf kan instellen, zet dit op het laagst mogelijke.

Zodra je nu je Zen V aan de pc hangt, dan wordt hij ook herkend als verwisselbare schijf en laadt zichzelf op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Jeroenz18:

Ook op een PC met USB 1 poorten die op Windows 95 draait? Ik logeer weleens bij iemand met zo'n aftands oude computer...

Zo ja: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:13:
Jeroenz18:

Ook op een PC met USB 1 poorten die op Windows 95 draait? Ik logeer weleens bij iemand met zo'n aftands oude computer...

Zo ja: _/-\o_
Als hij maar 500ma levert ... dan zou hij moeten kunnen opladen. Gewoon proberen zou ik zeggen, en anders heb je ook van die kabels met 2 USB stekkers naar 1 mini USB, dan krijgt hij ook voldoende stroom.

Deze bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-harddisk.nl/product_thumb.php?img=images/dubbel-power-USB-Kabel.jpg&w=300&h=300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:17
Pff.. mijn Zen V stopt zo nu en dan met spelen en dan lijkt hij op pauze te staan.
Hebben er meerderen hier last van?. Het lijkt alsof hij het maar bij sommige mp3's doet.
Het scherm is dan al uit en als ik de joystick beweeg zie je het scherm weer en kun je weer op play drukken. Heb al gekeken als ik een firmware update kan doen.

Maarja.. volgens mij heb ik de nieuwste al en die update tool is brak.
Die geeft dus constant aan dat hij mijn Zen V niet kan herkennen ;)

ps.. voor diegene die een lader zoeken.
Dit kwam ik tegen geen id als het werkt.. maar je blijkt er een weerstand tussen te kunnen zetten waardoor hij wel laad ;)

http://www.instructables....BCJF4NIBBHG/?comments=all

[ Voor 6% gewijzigd door thespeed op 29-08-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:55:
[...]

Eh ga eerst eens zelf wat proberen. Andere usb-poor, firmware restoren, andere pc, software opnieuw installeren, enz. Zo is het gokken naar wat het probleem kan zijn.
Je moet er overigens ook een eigen topic over openen, zie de topicwaarschuwing
Heb andere usb-poort geprobeert, opnieuw software geïnstalleerd, maar niks geholpen.
Op andere pc werkt ie wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 19:51 ]

• thespeed
Pff.. vanaf gister heeft mijn Zen V dus geen firmware meer.
Ik wilde het dus in het service menu flashen.. had ik beter niet kunnen doen.
Hij pakt de speler wel in Windows..en je ziet hem daar ook.

Maar alleen dat update programma ziet hem niet.
Windows media player 11 totaal verwijdert.
en daarna nog een tool erover heen die hem helemaal verwijdert.
Windows media player 10 geinstalleerd in de hoop dat het dan wel werkt en toen weer de driver erop.
Maar nog niet.. :(

Daarna nog op 2 andere pc's geprobeerd.
Hier wordt je toch zo gek van.. blijkbaar ben ik niet de enige want op het forum van creative zijn er nog meer ;).
Heeft iemand hier toevallig een oplossing? heb mijn windows installatie op de laptop nu toch al half verkloot.

Een tip voor de anderen ;) flash de firmware niet als het niet nodig is ;)
van dat update programma krijg je pas nachtmerries en een dode creative Zen V

• jeroenzelle
thespeed schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:31:
Pff.. vanaf gister heeft mijn Zen V dus geen firmware meer.
Ik wilde het dus in het service menu flashen.. had ik beter niet kunnen doen.
Hij pakt de speler wel in Windows..en je ziet hem daar ook.

Maar alleen dat update programma ziet hem niet.
Windows media player 11 totaal verwijdert.
en daarna nog een tool erover heen die hem helemaal verwijdert.
Windows media player 10 geinstalleerd in de hoop dat het dan wel werkt en toen weer de driver erop.
Maar nog niet.. :(

Daarna nog op 2 andere pc's geprobeerd.
Hier wordt je toch zo gek van.. blijkbaar ben ik niet de enige want op het forum van creative zijn er nog meer ;).
Heeft iemand hier toevallig een oplossing? heb mijn windows installatie op de laptop nu toch al half verkloot.

Een tip voor de anderen ;) flash de firmware niet als het niet nodig is ;)
van dat update programma krijg je pas nachtmerries en een dode creative Zen V
Kan je nog wel in het Recovery menu komen?

• thespeed
Jeroenz18 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:44:
[...]

Kan je nog wel in het Recovery menu komen?
Jah dat wel, en daar staat ook die firmware optie.
Alleen ik kan hem dus niet updaten via die update tool van creative.
Hij herkent hem gewoon niet. De update knop blijft grijs |:(

Hij maakt ook een schijf aan van ongeveer 30MB die ik wel kan benaderen via de comp.
Maarja dan heb ik nog niet die firmware :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie beantwoordt mijn vorige vraag?

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
Heuhj...
Ik heb de Zen V 4GB, en ben er eig. best tevreden over. Ik wilde even gaan kijken naar de firmware en heb beide updateprogjes (Updater voor zen plus en zen) in een hex-editor geopend. In het begin scheelt het niet veel, dan komt er een leeg stuk (00 00 00 00 00 etc.) en dan gaat het voor een groot stuk verder. Na dat stuk (bijna onderaan) zie je een firmwarenaam, een versie (0.00.00 o.i.d) en dan .bin staan.

IETS zegt me dat de firmware zo wel te extracten is (dus je Zen V upgraden naar Zen V Plus maar zonder FM-functie). Ik weet dat de funcites in feite niks toevoegen (video is braque) maar ik wil het gewoon doen voor het tweakergehalte. Bovendien zijn alle flashes tot nu toe goed gegaan bij mij onder vista 64 bits. Stel dat er iets fout gaat dan laad ik het wel in viaa het recovery menu. Mocht dat niet lukken dan gaat ie misschien terug omdat het een misflash is ofzo? (zoek ik dan wel uit, ik verwacht noet dat dat gaat lukken, bijna alles is wel te recoveren vanuit eht recoverymenu).

Verder zag ik ook dat de firmware gecontroleerd wordt. Als je midden in de firmware een paar tekens vervangt door gibberish zal de updater op die plek zeggen hey de firmware klopt niet (overigens wordt er dan niks veranderd aan de firmware die in ej speler zit).

Is er iemand die eventjes zijn blik wil werpen hierop? Ik denk dat het simpelst is om:

- Ofwel de firmware (PLUS) zelf in HEX-formaat te copyen en pasten in het NON-plus updatertje
- Ofwel de "identifier" wijzigen in de PLUS-updater zodat de zen v (NON-plus) geaccepteerd wordt.

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb andere usb-poort geprobeerd, opnieuw software geïnstalleerd, maar niks geholpen.
Op andere pc werkt ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Ik weet zelf niet waar het aan ligt maar je kunt hier een tooltje downloaden dat checkt of er iets mis is met je systeemconfiguratie waardoor de zen niet meer herkend wordt. Ik hoop dat het werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Voor iedereen die nog een oplader nodig heeft, ik heb er een via ebay besteld voor € 14,35 i.p.v. 30 euro in de Nederlandse winkels.

Link naar de veiling ( nog stuk of 100 beschikbaar )
http://cgi.ebay.nl/NEW-GE...1QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Het is een Engelse plug die erop zit, echter er wordt een europese plug bijgeleverd. Je haalt simpelweg de engelse plug van de lader, en zet de europese op. En het werkt perfect :P.

Verwijderd

sorry van de bump, maar ik heb een creative Zen V normal en er zat een hangsnoer bij.Nou ik wil hem gewoon om me nek hangen en dan mp3 in mijn broekzak doen. Maar ik weet me god niet hoe ik dat moet doen, er zit zon lusje aan dat neksnoertje, maar hoe moet ik dat vastmake , want nu zit ik met een ellendig lang snoer, en als ik me oordopjes uit doe vallen ze tot mijn knien

Verwijderd

bump, nogal haast bij mijn vraag, gewoon het snoer van de oordopjes korter maken, want dat snoer is ellendig lang, als ik ze uit me oren doe liggen ze bij mijn knieen

• Woembah
Dat hangsnoer is toch om je zen om je nek te hangen en toch niet voor iets met de oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37
Woembah schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:10:
Dat hangsnoer is toch om je zen om je nek te hangen en toch niet voor iets met de oordopjes?
Idd, gewoon om je nek hangen met dat koord. Heeft niks met de oordopjes te maken.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen,
Ik probeer zo'n ZEN-V uit op mijn PC (Compaq met Windows XP) maar het ding is niet compatable met mijn systeem. Begint gelijk over logo versie ed.
Weet iemand raad? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:28:
hallo iedereen,
Ik probeer zo'n ZEN-V uit op mijn PC (Compaq met Windows XP) maar het ding is niet compatable met mijn systeem. Begint gelijk over logo versie ed.
Weet iemand raad? :?
Iets meer info zou wel handig zijn, zoals je specs van je pc, en wat je zelf al hebt geprobeerd. Heb je bijv al software geinstalleerd en/of geupdate? ?

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee timocos,
Ik heb geprobeerd met de bijbehorende software te installeren maar dan verschijnt dezelfde mededeling, nl dat het niet compatible met mijn Windows versie XP home. Wat wil je nog meer weten; het is een Compaq Presario SR1250, desktop, 32bits, 1.8 ghz, 512mb.

Dit is wat ik te zien krijg in zo'n kadertje;
'de software die u voor deze hardware installeert:
MTP-apparaat
voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo test, die
op compatabiliteit met Windows XP controleert.."

verder wordt me aangeraden te stoppen omdat anders mijn systeem instabiel kan worden.
Dat risico loop ik maar liever niet...

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MTP is van Microsoft zelf :X Lijkt me dus niet dat je systeem er onstabiel van wordt. Misschien is het handig om jezelf even in te lezen over de materie.
Heb je wel WMP10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, heb gewoon WMP10.
Maar als het van Microsoft is, dan moet dat toch automatisch goed gaan?

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Kan me niet voorstellen dat je die Windows Logo melding niet vaker krijgt bij het installeren van drivers. Gewoon klikken op 'Toch doorgaan' en wellicht in gpedit.msc de optie "Apparaatbeheer: gedrag bij installatie van niet-ondertekend stuurprogramma" zetten op "Zonder bericht voltooien".

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee Not Pingu,
Wat is ... 'in gpedit.msc..' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:02:
Hee Not Pingu,
Wat is ... 'in gpedit.msc..' ?
Precies wat hij zegt. gpedit.msc dus.

Als je wilt weten wat het is dan voer je het uit? Of google je er even op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:05:
[...]

Precies wat hij zegt. gpedit.msc dus.

Als je wilt weten wat het is dan voer je het uit? Of google je er even op?
Ik gok dat hij niet weet hoe je het uitvoert :P
Start -> Uitvoeren -> gpedit.msc -> enter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de kopende tweakers:
Bij BCC is de Zen V Plus 4gb 119euro, onder de PWprijs !

Verwijderd

Okee, volgende situatie:
M'n zen v plus is stuq (bijna stuq, schermpje wordt èrg donker).
Ik heb via internet bij de jongens van Creative een RMA aangevraagd. Maar ik heb de bon niet meer, kan mijn RMA dan niet doorgaan? Het lijkt me dat ze via het serienummer toch wel kunnen kijken hoe oud de speler is?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Was mijn bon ook kwijt, maar had nog een mailtje van Bol.com in m'n mailbox. Die erbij gedaan en gewoon geaccepteerd :)

Verwijderd

Bij mij zit het zo:
Ik heb eerst 3 of 4 zen microphoto's gehad, allemaal kaputsie gegaan. Daarna was de microphoto niet meer leverbaar, heb ik een zen v plus gekregen. Die ook stuk gegaan, daarna teruggegaan en een nieuwe zen v plus gekregen (allemaal bij de dixons). Zie dan maar eens een bon terug te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdMeer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:20
Hallo, ik heb onlangs een Creative Zen V VIDEO aangeschaft bij de dixons (4 gig 100 euro). Deze heeft wél Video, maar géén radio; een tussenversie tussen Zen V en Zen V Plus dus. Maar ik kan hierover niets op internet vinden.
De verkoper liet mij weten dat deze Zen V Video een krachtigere processor heeft om video's af te spelen. Bij mij kwam toen direct de vraag op: is deze te upgraden naar de Plus versie, aangezien ik niet verwacht dat er 3 verschillende Zen V versies worden gemaakt (Zen V, Zen V Video, Zen V Plus). Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Volgens mij verzint Dixons zelf benamingen bij producten.

Is ook al het geval bij de nieuwe Zen, die door Dixons Zen Cobra wordt genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdMeer
De computer herkent em ook als Zen V Video; dus geen Zen V of Zen V Plus...evenals dat firmware update programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdMeer
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 22:27:
Volgens mij verzint Dixons zelf benamingen bij producten.

Is ook al het geval bij de nieuwe Zen, die door Dixons Zen Cobra wordt genoemd...
De computer herkent em ook als Zen V Video; dus geen Zen V of Zen V Plus...evenals dat firmware update programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Volgens mij stond de plus er toch juist voor dat je er video's mee af kon spelen?

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Laatst online: 15-09 20:31
En radio
In de dixons folder staat de zen v video, met als plaatje daarbij de speler waar ook radio bij staat, in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag de Zen V Plus. Leuk en makkelijk werkend apparaat, maar ik ben niet te spreken over de software om bestanden over te zetten. Ik gebruik Win. Vista Home Premium, maar de bijgeleverde "Zen V Series Media Explorer" loopt om de haverklap vast. Ook na de Vista update van het programma.
Bestaat er alternatieve software die speciaal voor de Zen is gemaakt, of zijn er andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

kicknoize schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:41:
Ik heb sinds vandaag de Zen V Plus. Leuk en makkelijk werkend apparaat, maar ik ben niet te spreken over de software om bestanden over te zetten. Ik gebruik Win. Vista Home Premium, maar de bijgeleverde "Zen V Series Media Explorer" loopt om de haverklap vast. Ook na de Vista update van het programma.
Bestaat er alternatieve software die speciaal voor de Zen is gemaakt, of zijn er andere alternatieven?
Ja, en het is allemaal te vinden in dit topic, gebruik de search eens zou ik zeggen.

Simpelste is gewoon geen software installeren en gewoon MTP gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ik had i.v.m. defecte headphones en zomervakantie mijn Zen V Plus een tijdje niet gebruikt en in de tussentijd had ik Vista geinstalleerd. Dus ik sloot hem aan en zonder ook maar iets van Zen-software geïnstalleerd te hebben herkende hij hem en staat hij nu in de explorer als "My Zen" met o.a. de mapjes Music, Pictures, Playlists en Videos. Die mappen kan ik allemaal benaderen als zijnde mass storage device. Ideaal dus! Kan nu dus gewoon met explorer werken en heb die software meuk niet meer nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Roet schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:04:
Ik had i.v.m. defecte headphones en zomervakantie mijn Zen V Plus een tijdje niet gebruikt en in de tussentijd had ik Vista geinstalleerd. Dus ik sloot hem aan en zonder ook maar iets van Zen-software geïnstalleerd te hebben herkende hij hem en staat hij nu in de explorer als "My Zen" met o.a. de mapjes Music, Pictures, Playlists en Videos. Die mappen kan ik allemaal benaderen als zijnde mass storage device. Ideaal dus! Kan nu dus gewoon met explorer werken en heb die software meuk niet meer nodig :).
Het is nog altijd geen mass storage device hoor. Als je Windows Media Player 11 hebt, moet je geen drivers meer installeren om de speler te benaderen maar mocht het een mass storage device zijn, zou dit ook op XP of Windows 2000 kunnenz onder WMP 11.

Het is in ieder geval wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Admiral Freebee schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:19:
[...]

Het is nog altijd geen mass storage device hoor. Als je Windows Media Player 11 hebt, moet je geen drivers meer installeren om de speler te benaderen maar mocht het een mass storage device zijn, zou dit ook op XP of Windows 2000 kunnenz onder WMP 11.

Het is in ieder geval wel handig :)
Er staat een data mapje in als je hem zo aan je pc aansluit, maar daar staan wat Zen eigen bestandjes in vermoed ik, heb ze uit voorzorg maar niet verwijdert.

Maar om de mass storage te gebruiken, moet je je zen even pakken en instellen op removable disk en weer aansluiten..

Alsnog geen software nodig ;). Het mag dan wel een minimale handeling zijn die de Zen 'out of the box' geen mass storage device maakt, maar 1 druk op de knop vind ik nog een minimale handeling :)

[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 10-10-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Alsnog geen echte mass storage. Afaik kun je er op die manier geen muziek mee opzetten zodat deze ook daadwerkelijk afspeelbaar wordt. Net als bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

RoD schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:29:
Alsnog geen echte mass storage. Afaik kun je er op die manier geen muziek mee opzetten zodat deze ook daadwerkelijk afspeelbaar wordt. Net als bij Apple.
Jij hebt het over het niet mass storage zijn als je geen twee dingen tegelijk kan doen? :?

Mass storage is wat het woord zegt, massa's gegevens opslaan, heeft niets met de muziek zelf te maken, het is misschien een extra'tje dat het op een apple speler tegelijkertijd kan afspelene maar dat doet niet onder voor de definitie mass storage.

Ik snap nog niet waar je heen wilt met je opmerking,

Bedoel je het uploaden van muziek naar je speler zonder bijbenodigde software en dit dan kunnen luisteren? Dit kan, omdat de Zen als MTP device word gezien.

Bedoel je het uploaden naar de mass storage functionaliteit om dan meteen gezien te worden als muziek zodat hij het ook in de muziekbibliotheek toevoegd? Nee, dit kan dus niet, je muziek word dan als data behandeld en is niet zichtbaar in de bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag een Zen V plus uit RMA gekregen (bij mijn oude was het scherm kapot), maar deze die ik vandaag heb gekregen heeft een zilvere joystickje ipv een zwarte, is dit bij alle modellen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:37:
ik heb vandaag een Zen V plus uit RMA gekregen (bij mijn oude was het scherm kapot), maar deze die ik vandaag heb gekregen heeft een zilvere joystickje ipv een zwarte, is dit bij alle modellen zo?
Lijkt me wel, stoor je je eraan dan?

Heb zelf meerdere Zen V's in men handen gehad, allen hadden een zwart knopje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik geloof dat de 8GB uitvoering een zilverkleurig joystickje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Apache_ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:23:
[...]

Jij hebt het over het niet mass storage zijn als je geen twee dingen tegelijk kan doen? :?

Mass storage is wat het woord zegt, massa's gegevens opslaan, heeft niets met de muziek zelf te maken, het is misschien een extra'tje dat het op een apple speler tegelijkertijd kan afspelene maar dat doet niet onder voor de definitie mass storage.
Dat is wel UMS ja. Dat *gedeelte* is UMS. De speler in zijn geheel is dit niet.
Ik snap nog niet waar je heen wilt met je opmerking,
Nergens heen, ik merk het slechts op :)
Bedoel je het uploaden van muziek naar je speler zonder bijbenodigde software en dit dan kunnen luisteren? Dit kan, omdat de Zen als MTP device word gezien.
Je hebt WMP nodig. En dus heb je software nodig. Dit betekent dus ook dat je Win XP of Win Vista nodig hebt. Nu zal dit voor 90% van de mensen geen probleem zijn, ook omdat MTP qua mogelijkheden lijkt op UMS, maar Linux-gebruikers/Mac-gebruikers kunnen hier dus niks mee.
Bedoel je het uploaden naar de mass storage functionaliteit om dan meteen gezien te worden als muziek zodat hij het ook in de muziekbibliotheek toevoegd? Nee, dit kan dus niet, je muziek word dan als data behandeld en is niet zichtbaar in de bibliotheek.
Dat is óók wat ik bedoel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

RoD schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:21:
[...]

Dat is wel UMS ja. Dat *gedeelte* is UMS. De speler in zijn geheel is dit niet.
Verschil van interpretatie dan ;), voor mij maakt het niet uit of de speler UMS is of een functionaliteit heeft van een UMS, het doet wat ik er mee wil..
[...]

Nergens heen, ik merk het slechts op :)

[...]

Je hebt WMP nodig. En dus heb je software nodig. Dit betekent dus ook dat je Win XP of Win Vista nodig hebt. Nu zal dit voor 90% van de mensen geen probleem zijn, ook omdat MTP qua mogelijkheden lijkt op UMS, maar Linux-gebruikers/Mac-gebruikers kunnen hier dus niks mee.
Je hebt geen WMP nodig, je hebt windows nodig ;). Tijdens mijn stage heb ik met mijn laptop ( Acer met Win 2003 Entr zonder WMP ) gewoon heen en weer kunnen wandelen.

En met een iPod kan ik toch ook niets op mijn Windows bak zonder Apple's software :? Dus wat dat betreft zijn er weinig verschillen imo.
[...]
Dat is óók wat ik bedoel ja.
Dat was zo in de 'jonge' en kleine mp3 spelers, met toevoegingen zoals een eigen organizer en muziek bibliotheek kunnen ze geen losse filesystem meer hebben omdat een 'domme' gebruiker dan onbewust zijn organizer kan wissen als hij het verkeerde bestandje wegmietert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Apache_ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:33:
[...]

Verschil van interpretatie dan ;), voor mij maakt het niet uit of de speler UMS is of een functionaliteit heeft van een UMS, het doet wat ik er mee wil..
Als deze UMS-functionaliteit voor jou afdoende is, is dat prima natuurlijk.
Je hebt geen WMP nodig, je hebt windows nodig ;). Tijdens mijn stage heb ik met mijn laptop ( Acer met Win 2003 Entr zonder WMP ) gewoon heen en weer kunnen wandelen.
Hmm, wellicht dat Win 2003 de functionaliteit al ingebakken heeft? Afaik heb je toch echt WMP nodig.. Of is dit veranderd?
En met een iPod kan ik toch ook niets op mijn Windows bak zonder Apple's software :? Dus wat dat betreft zijn er weinig verschillen imo.
Een iPod is ook niet alles :)
Dat was zo in de 'jonge' en kleine mp3 spelers, met toevoegingen zoals een eigen organizer en muziek bibliotheek kunnen ze geen losse filesystem meer hebben omdat een 'domme' gebruiker dan onbewust zijn organizer kan wissen als hij het verkeerde bestandje wegmietert.
Dat snap ik niet helemaal. Waarom kun je geen los filesystem meer hebben? Er zijn gewoon UMS-spelers met een mediabibliotheek (tags) die je gewoon files laten uploaden via mass storage. Er zijn ook UMS-spelers die je op beide manieren laten navigeren. Via je de mediabibliotheek en via de mappen zoals je die op de speler gezet hebt.
Niet dat dat echt belangrijk is, maar de speler is simpelweg niet UMS. Het lijkt er wel op, en het zal misschien voor veel mensen geen verschil maken, maar daarom kun je het geen UMS noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Het is zeker geen UMS nee. Misschien dat ik het verkeerd heb verwoord maar toen ik zei dat de Zen te benaderen was als zijnde een UMS, bedoelde ik dat ik zonder tussenkomst van een 3rd party programma, mijn muziek op de Zen kan zetten. Het líjkt qua look en feel op een UMS, maar is het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Roet schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:43:
Het is zeker geen UMS nee. Misschien dat ik het verkeerd heb verwoord maar toen ik zei dat de Zen te benaderen was als zijnde een UMS, bedoelde ik dat ik zonder tussenkomst van een 3rd party programma, mijn muziek op de Zen kan zetten. Het líjkt qua look en feel op een UMS, maar is het inderdaad niet.
Edit: Laat maar, leesfoutje, het klopt :)

[ Voor 28% gewijzigd door _Apache_ op 11-10-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Roet schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:43:
Nouja WMP is een 3rd party programma :P Maargoed, aangezien zoiets meestal in Windows ingenesteld zit en het een vergelijkbare werking heeft als UMS lijkt het er inderdaad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

RoD schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:26:
[...]

Als deze UMS-functionaliteit voor jou afdoende is, is dat prima natuurlijk.
Ja, voor mij wel, 1 GB aan files en 400 mp3'tjes, vind ik wel even afdoende om als simpele flash speler af te doen.
[...]

Hmm, wellicht dat Win 2003 de functionaliteit al ingebakken heeft? Afaik heb je toch echt WMP nodig.. Of is dit veranderd?
Blijkbaar, ik heb nog express WMP via config scherm-> appz verwijderd en nog eens overgedaan met een ander tooltje om express een schone laptop te maken.

Eigenlijk mijn mp3speler toen de tijd vergeten, maar het werkte gewoon zonder.
[...]

Een iPod is ook niet alles :)
Dat is zeker zo, daarom zijn we hier. ;)
[...]

Dat snap ik niet helemaal. Waarom kun je geen los filesystem meer hebben? Er zijn gewoon UMS-spelers met een mediabibliotheek (tags) die je gewoon files laten uploaden via mass storage. Er zijn ook UMS-spelers die je op beide manieren laten navigeren. Via je de mediabibliotheek en via de mappen zoals je die op de speler gezet hebt.
Niet dat dat echt belangrijk is, maar de speler is simpelweg niet UMS. Het lijkt er wel op, en het zal misschien voor veel mensen geen verschil maken, maar daarom kun je het geen UMS noemen.
Wat ik bedoel, en wat waarschijnlijk mijn interpretatie is een flash speler die al zijn geheugen deelt met de mappen voor mp3tjes en losse bestanden voor extra functionaliteit van de speler ( organizer etc ). De Zen deelt dit geheugen in, 'maar' 2 GB beschikbaar voor files en de firmware van de speler gaat hier weer af. Snap je nu wat ik ongeveer bedoel? Denk het niet :P..
Ik had voorheen een 128 Mb audiokey, wanneer je deze opende via deze computer zag je het staat als UMS, met mp3'tjes erin. De Zen is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Laatst online: 24-07 22:33
ik wil de Zen V Plus graag bestellen. Bij bol.com kost hij 99.99, en dat ook bij de dixons. Ik zag alleen bij de dixons op de site 2x de 4gig versie staan voor 99.99, en het blijkt dat 1tje de video kan spelen (de Plus dus) en de andere niet, toch zijn ze even duur:S:S....en bij beide staat dat ze idd geen Radio hebben terwijl dat volgens creative wel is (Gezien AvdMeer dat ook noemde)...

iemand al enige duidelijkheid? want koop liever direct in een winkel als via internet maar als ik daardoor geen fm-radio erbij heb waar ik wel voor betaal vind ik dat een beetje doelloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
RoD schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:25:
[...]

Nouja WMP is een 3rd party programma :P Maargoed, aangezien zoiets meestal in Windows ingenesteld zit en het een vergelijkbare werking heeft als UMS lijkt het er inderdaad op.
Nou dat is het hem dus net. In Windows Vista zit MTP native ingebouwd, WMP of niet. Toen ik hem erin deed kreeg ik in ieder geval dit te zien:
Zen in Vista afbeelding

Zoals je ziet bepaald geen UMS, maar voor mij wel gebruiksvriendelijk genoeg. Beter dan in XP in ieder geval, met dat gedoe met die software om je mp3jes erop te zetten. Copy/paste ftw.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast