Oh ik was min of meer van XP uitgegaan. Ok danRoet schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:24:
[...]
Nou dat is het hem dus net. In Windows Vista zit MTP native ingebouwd, WMP of niet. Toen ik hem erin deed kreeg ik in ieder geval dit te zien:
Zen in Vista afbeelding
Zoals je ziet bepaald geen UMS, maar voor mij wel gebruiksvriendelijk genoeg. Beter dan in XP in ieder geval, met dat gedoe met die software om je mp3jes erop te zetten. Copy/paste ftw.
nou ik heb de mijne bij bol besteld (Zen V Plus 4 gig) .... nu wachten, als het goed is komt het schatje morgen ochtend aan !!
jaa ik heb hem dan eindelijk binnen en ben er meteen verliefd op 
wel ff een vraagje...er stond bij dat je de software eerst moet installeren...net als ieder normaal persoon heb ik schijt aan dat stikkertje gehad en de handleiding meteen in een hoek gegooid. Heb hem nu in mijn computer gestoken en alles werkt prima (gewoon copieer en plakken van de muziek dus)....vind het zo opzich wel best, maar kan iemand mij voordelen (of nadelen) uitleggen van de software, anders heb ik geen izn het te installeren als het er toch niet veel beter op word...
heb in dit topic wel wat kunnen vinden erover maar dat zijn voornamelijk negatieve dingen over dat het niet goed werkt ofzo..Ook zie ik nergens in mijn windows een knopje staan om hem veilig te ontkoppelen...kan ik hem er gewoon zo uittrekken (hot swaple) of heb ik dan kans op beschadigingen? want in het boekje staat alleen maar dat je dat niet mag doen terwijl hij bestanden verstuurd (duhhh)
wel ff een vraagje...er stond bij dat je de software eerst moet installeren...net als ieder normaal persoon heb ik schijt aan dat stikkertje gehad en de handleiding meteen in een hoek gegooid. Heb hem nu in mijn computer gestoken en alles werkt prima (gewoon copieer en plakken van de muziek dus)....vind het zo opzich wel best, maar kan iemand mij voordelen (of nadelen) uitleggen van de software, anders heb ik geen izn het te installeren als het er toch niet veel beter op word...
heb in dit topic wel wat kunnen vinden erover maar dat zijn voornamelijk negatieve dingen over dat het niet goed werkt ofzo..Ook zie ik nergens in mijn windows een knopje staan om hem veilig te ontkoppelen...kan ik hem er gewoon zo uittrekken (hot swaple) of heb ik dan kans op beschadigingen? want in het boekje staat alleen maar dat je dat niet mag doen terwijl hij bestanden verstuurd (duhhh)
Ja, als de speler actief is dan mag je hem niet loskoppelen. Dan wordt het connectie-icoontje op je Zen een andere kleur. Dan is het inderdaad aan te raden om hem NIET los te koppelen want anders wil hij weleens crashen. Dat heb ik namelijk een keer gehad en toen kon ik hem gaan resetten (rebooten eigenlijk). Als de speler niet actief is dan kun je hem er inderdaad gewoon uithalen.
Het voordeel van de software, vond ik dan, is dat je met een dubbele klik op het tray icoontje bepaalde mappen kan syncen met je PC. Ik had dus een mapje MP3 die ik dan heel vlug kon syncen en dat was opzich erg handig omdat hij zelf vergeleek welke bestanden er nieuw waren en vervolgens die ging uploaden naar de speler. Voor de rest is het maar overbodige troep vind ik.
Het voordeel van de software, vond ik dan, is dat je met een dubbele klik op het tray icoontje bepaalde mappen kan syncen met je PC. Ik had dus een mapje MP3 die ik dan heel vlug kon syncen en dat was opzich erg handig omdat hij zelf vergeleek welke bestanden er nieuw waren en vervolgens die ging uploaden naar de speler. Voor de rest is het maar overbodige troep vind ik.
Als je van plan bent video's te bekijken op de Zen V Plus moet je de software wel installeren omdat je daarmee de video's moet converteren naar een door de Zen ondersteund formaat. Ben je dit niet van plan, dan kan je de software prima links laten liggen.
Bij mij werkt de software overigens prima, maar ik gebruik het eigenlijk niet. Ik laad de muziek gewoon op de speler met Windows Media Player 11
Bij mij werkt de software overigens prima, maar ik gebruik het eigenlijk niet. Ik laad de muziek gewoon op de speler met Windows Media Player 11
Check out my photography on Instagram
ja heb de software er maar op gezet...Gebruik hem niet voor copieeren maar vind het wel handig om namen te veranderen (voor artiesten en albums)..als je anders op artiest zoekt en hij staat niet in een album dan laat hij hem ook niet zien (dat vind ik er wel jammer aan)...Had idd een video al geconverteerd, moet alleen nog ff ruimte maken om hem kwijt te raken...Wel raar dat hij de geconverteerde ook AVI noemt en hij dat al was (hoewel hij wel anders is, het bestand is in grootte bijna verdubbeld)
.avi is slechts de container, dus dat zegt nog maar weinig over het videobestand.darkpluisje schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:46:
ja heb de software er maar op gezet...Gebruik hem niet voor copieeren maar vind het wel handig om namen te veranderen (voor artiesten en albums)..als je anders op artiest zoekt en hij staat niet in een album dan laat hij hem ook niet zien (dat vind ik er wel jammer aan)...Had idd een video al geconverteerd, moet alleen nog ff ruimte maken om hem kwijt te raken...Wel raar dat hij de geconverteerde ook AVI noemt en hij dat al was (hoewel hij wel anders is, het bestand is in grootte bijna verdubbeld)
Verwijderd
Hey,
ik heb de Zen V plus 4 GB ook op bol.com besteld. Alleen als ik hem wil opladen knipperen er steeds 2 blauwe lampjes in plaats van het groene lampje rechtsboven op het scherm. Wat is hier de oorzaak van? Ook vind het vreemd dat ik de ene keer de Zen wel kan gebruiken terwijl hij oplaadt, terwijl de andere keer ik er niets mee kan, maar dat alleen een plaatje te zien is waar opstaat dat het apparaat is aangesloten. Wie heeft hier een logische verklaring voor?
Groetjes,
Robbert
ik heb de Zen V plus 4 GB ook op bol.com besteld. Alleen als ik hem wil opladen knipperen er steeds 2 blauwe lampjes in plaats van het groene lampje rechtsboven op het scherm. Wat is hier de oorzaak van? Ook vind het vreemd dat ik de ene keer de Zen wel kan gebruiken terwijl hij oplaadt, terwijl de andere keer ik er niets mee kan, maar dat alleen een plaatje te zien is waar opstaat dat het apparaat is aangesloten. Wie heeft hier een logische verklaring voor?
Groetjes,
Robbert
Probeer eens een andere pc, of een andere USB-poort. Klinkt een beetje alsof het fout gaat terwijl de speler aan de pc aangesloten zit.
Tis het handigst als je er een topic voor opent, zie de topicwaarschuwing
Tis het handigst als je er een topic voor opent, zie de topicwaarschuwing
Verwijderd
Ik heb al een tijdje de zen plus 4gb zonder problemen.
Maar nu reageert mn computer niet meer op mn mp3 als ik de usb in mn computer stop.
Er gaat ook geen lampje branden op mn mp3.
Heb andere usb-poort geprobeerd, opnieuw software geïnstalleerd, maar niks geholpen.
Op andere pc werkt ie wel.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. En ik zou heel graag nieuwe muziek op mn mp3 willen, want ik ga over paar dagen op vakantie.
BVD.
Maar nu reageert mn computer niet meer op mn mp3 als ik de usb in mn computer stop.
Er gaat ook geen lampje branden op mn mp3.
Heb andere usb-poort geprobeerd, opnieuw software geïnstalleerd, maar niks geholpen.
Op andere pc werkt ie wel.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. En ik zou heel graag nieuwe muziek op mn mp3 willen, want ik ga over paar dagen op vakantie.
BVD.
En als je dan toch de topic waarschuwing leest, niet vergeten het topic zelf te lezen. Soortgelijke problemen zijn namelijk vaker voorgekomen. Probeer binnen dit topic via de search te zoeken op kernwoorden van je probleem, ik denk dat je dan meer te weten komt over je probleem. Succes!
Boven je quick reply of bovenaan als je op post reply drukt. Niet te missen
Toevallig ergens een leuke aanbieding voor een Zen V Plus 4GB?
Zag ze een tijd terug bij Dixons e.d. voor ron de 100 euro, nu liggen de prijzen een stukje hoger.
Edit 26 oktober:
Heb 'm net bij bol.com besteld, had nog een bol.com cadeaubon van 10 euro liggen (gekregen na het invullen van een domme enquete), ben nu dus netto 90,95 euro incl. verzenden kwijt voor de Zen V Plus 4GB.
Zag ze een tijd terug bij Dixons e.d. voor ron de 100 euro, nu liggen de prijzen een stukje hoger.
Edit 26 oktober:
Heb 'm net bij bol.com besteld, had nog een bol.com cadeaubon van 10 euro liggen (gekregen na het invullen van een domme enquete), ben nu dus netto 90,95 euro incl. verzenden kwijt voor de Zen V Plus 4GB.
[ Voor 40% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 26-10-2007 04:22 ]
Ik heb net een firmware upgrade gedaan bij de speler.
Heb hem nu al een jaartje denk ik, en hij bevalt zeer goed. Ik heb het 4GB model.
(Compacte speler, lekker makkelijk en gaat lang mee op zijn accu).
Ik vroeg me echter af of het ook mogelijk was om meer codecs toe te voegen voor de ondersteuning van meer filmpjes? Of gebeurt dit al in de firmware updates?
Heb hem nu al een jaartje denk ik, en hij bevalt zeer goed. Ik heb het 4GB model.
(Compacte speler, lekker makkelijk en gaat lang mee op zijn accu).
Ik vroeg me echter af of het ook mogelijk was om meer codecs toe te voegen voor de ondersteuning van meer filmpjes? Of gebeurt dit al in de firmware updates?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Zo vaak zie je ook niet dat er codecs toegevoegd worden met firmware-upgrades, dus zo verwonderlijk is het niet dat Mjpeg de enige is.
Er een topic voor openen wil nog wel eens helpen.
Damn, ik wou even met een schone Zen beginnen. Formateren dusch.
Maar ja, daar zitten ook die leuke achtergronden bij... Die zijn dus ook verdwenen...
Heeft iemand nog de originele achtergronden liggen?
Maar ja, daar zitten ook die leuke achtergronden bij... Die zijn dus ook verdwenen...
Heeft iemand nog de originele achtergronden liggen?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Weet niet of het mag, anders haalt een moderator de link maar weg:
http://80.127.6.120/GoT/ZenBackup.rar
Download blijft niet voor eeuwig staan op mijn webservertje, dus sla 'm maar goed op.
Download blijft niet voor eeuwig staan op mijn webservertje, dus sla 'm maar goed op.
Verwijderd
Een enige tijd geleden had ik besloten om mijn oude Samsung Yepp met 256 MB te vervangen voor een nieuwe Mp3 speler dat wel voldeed aan mijn eisen. Ik werd namelijk zo ziek van het continue vervangen van de muziek. Elke ochtend weer. Ik luister nou eenmaal veel verschillende soorten muziek.
Na een kort, maar bondig onderzoekje heb ik uiteindelijk gekozen voor de Creative Zen V. Deze mp3 speler heb ik nu al enige maanden in bezit en ik moet zeggen dat het een goede koop is geweest. Het is heel erg klein, makkelijk in gebruik en qua design ziet het er best aardig uit. Misschien oogt het joystickje wat goedkoop, echter de rest maakt een hoop goed. Prachtig om te zien dat de Creative Zen V zijn glans niet verliest. De speler ziet er na een aantal maanden nog altijd prima uit. Geen enkel krasje, dus de krasvrije laag doet wonderen!
De muziek kwaliteit, waar het uiteindelijk allemaal om gaat, is dik in orde. Het is een wereld van verschil vergeleken met de Samsung Yepp, echter ook is het verschil hoorbaar vergeleken met de I-Pod Nano. Zelfs met de standaard bijgeleverde oordopjes verslaat de Creative Zen V de I-Pod op zijn gemak, echter dit is ook niet moeilijk als je bekijkt welke flutoordopjes I-Pod erbij levert.
Mocht je dus ook, net zoals ik een aantal maanden geleden, opzoek zijn naar een betaalbaar mp3 spelertje met uitstekende muziek kwaliteit zonder een tal van nutteloze opties? Kies dan voor de Creative Zen V 2GB.
Na een kort, maar bondig onderzoekje heb ik uiteindelijk gekozen voor de Creative Zen V. Deze mp3 speler heb ik nu al enige maanden in bezit en ik moet zeggen dat het een goede koop is geweest. Het is heel erg klein, makkelijk in gebruik en qua design ziet het er best aardig uit. Misschien oogt het joystickje wat goedkoop, echter de rest maakt een hoop goed. Prachtig om te zien dat de Creative Zen V zijn glans niet verliest. De speler ziet er na een aantal maanden nog altijd prima uit. Geen enkel krasje, dus de krasvrije laag doet wonderen!
De muziek kwaliteit, waar het uiteindelijk allemaal om gaat, is dik in orde. Het is een wereld van verschil vergeleken met de Samsung Yepp, echter ook is het verschil hoorbaar vergeleken met de I-Pod Nano. Zelfs met de standaard bijgeleverde oordopjes verslaat de Creative Zen V de I-Pod op zijn gemak, echter dit is ook niet moeilijk als je bekijkt welke flutoordopjes I-Pod erbij levert.
Mocht je dus ook, net zoals ik een aantal maanden geleden, opzoek zijn naar een betaalbaar mp3 spelertje met uitstekende muziek kwaliteit zonder een tal van nutteloze opties? Kies dan voor de Creative Zen V 2GB.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 14:15 . Reden: Spelfoutjes ]
Ik hou van jeF4T4L_3RR0R schreef op maandag 12 november 2007 @ 02:50:
Tis alleen misschien wat overkill, ik zocht alleen de achtergrondjes
Maar goed, een gegeven paard niet in de mond kijken!
Hey wacht even, heb je em al weg gehaalt?
Ik ben nu op 71% en hij doet het niet meer
[ Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 12-11-2007 17:41 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Slechte timing van mij.
Ik was even een paar lampen op aan het hangen, had stroom even eraf gehaald...
Webservertje is nu weer up & running.
Ik was even een paar lampen op aan het hangen, had stroom even eraf gehaald...
Webservertje is nu weer up & running.
Ik heb per ongeluk een beschadigd bestand op mijn zen gezet via de pc
waardoor hij blokkeert (mijn zen). En als je de zen opstart toont hij altijd het laatst afgespeelde liedje (het beschadigd bestand dus) ik heb hem al talloze keren gereset, ik heb hem al uiteengehaald en heb de batterij al losgekoppeld. maar niets lijkt te werken. Ik krijg ook geen contact met mijn pc. Mijn garantie is verlopen.
Is er iemand die raad weet? Of die weet hoe ik het beschadigd bestand van mijn flashgeheugen kan krijgen zonder tussenkomst van een pc?
waardoor hij blokkeert (mijn zen). En als je de zen opstart toont hij altijd het laatst afgespeelde liedje (het beschadigd bestand dus) ik heb hem al talloze keren gereset, ik heb hem al uiteengehaald en heb de batterij al losgekoppeld. maar niets lijkt te werken. Ik krijg ook geen contact met mijn pc. Mijn garantie is verlopen.
Is er iemand die raad weet? Of die weet hoe ik het beschadigd bestand van mijn flashgeheugen kan krijgen zonder tussenkomst van een pc?
@Oli469:
Heb je hem ook al geformateerd? Zo niet, zet de speler aan terwijl je de PLAY knop ingedrukt houdt. Wanneer het Creative logo in beeld verschijnt, laat je de PLAY knop los waarna je in een speciaal menu komt.
Probeer eventueel ook de Recovery Tools van http://nl.europe.creative...rRecoveryTool/welcome.asp
Heb je hem ook al geformateerd? Zo niet, zet de speler aan terwijl je de PLAY knop ingedrukt houdt. Wanneer het Creative logo in beeld verschijnt, laat je de PLAY knop los waarna je in een speciaal menu komt.
Probeer eventueel ook de Recovery Tools van http://nl.europe.creative...rRecoveryTool/welcome.asp
Verwijderd
Ben aan het zoeken naar een nieuwe mp3 speler. nu zag ik dat je de 1 gig versie zen v plus voor 79 euro bij bol.com. kan iemand mij vertellen over de kwaliteit van de oordpjes en of er gauw krassen op komen.
De kwaliteit van de meegeleverde oordopjes is écht kut als je het mij vraagt. Ik kreeg ze niet eens fatsoenlijk in mijn oren omdat deze te klein waren. Heb ze dus ook een enkeltje prullenbak gegeven direct na aanschaf. Heb toen eerst Sennheiser CX-300 oordopjes gehad, die zaten goed en klonken perfect. Die zijn helaas kapot gegaan door een kabel breuk.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:22:
Ben aan het zoeken naar een nieuwe mp3 speler. nu zag ik dat je de 1 gig versie zen v plus voor 79 euro bij bol.com. kan iemand mij vertellen over de kwaliteit van de oordopjes en of er gauw krassen op komen.
Ik heb nu de EP-630 van Creative zelf. Deze zitten hetzelfde maar klinken wel een stuk minder naar mijn mening, er mist wat bass. Persoonlijk vind ik dit niet erg gezien ik het wel fijn vind, maar het is wel een slecht punt van de oordopjes. Ze zijn wel lekker goedkoop, 16€. Ik zou deze zeker erbij kopen, scheelt echt enorm qua comfort en geluidskwaliteit. Ook het radio ontvangst wordt beter.
Let op dat de grotere modellen erg dicht bij elkaar liggen qua prijs, misschien het overwegen waard om naar een groter model te kijken. En als je bij bol.com besteld. zoek op "bol.com coupon" of "bol coupon code" met google. Wellicht vind je wat. Ik had 5€ korting en gratis verzend gevonden binnen een minuut.
Verwijderd
bedoelde 2 gig inplaats van 1 gig voor 49 euro denk dat ik ze inplaats van bol.com bij complus koop omdat het maar 54 cent duurder, is en ik hem in enschede kan afhalen en betalen ( heb nog nooit iets online gekocht dus ben er niet zo dol op ). maar is de creative zen nog een beetje krasbestendig?
Krasbestendigheid is goed! Heb een klein uitstapje gehad naar de nieuwe Zen (zonder V), maar daarmee had ik binnen 2 minuten na het openen van de doos al een kras van links naar rechts over het scherm... De Zen V gooi ik uit gemakkelijkheid altijd ergens los in mijn tas, soms tussen sleutelbossen in, maar hij heeft nooit krassen opgelopen!
Ik zou het op zich niet vreemd vinden dat er na een jaar echt krassen opzitten, maar ook hier geen krassen.
Vraagje aan Zen V bezitters:
Een jaar geleden kocht ik een Zen V Plus 1 GB, maar omdat de accu minder werd een nieuwe gekocht, ditmaal weer een Zen V Plus maar dan van 2 GB.
Wat me opviel is dat het volumeknopje een gammel geluid geeft bij het harder zetten, een afwijkend klikgeluidje. Mijn vorige speler (de 1 GB) had hier geen last van.
Voor die reden de speler teruggestuurd, en heb nu weer een ander exemplaar met precies hetzelfde "probleem"...
Meer mensen hetzelfde probleem? Wellicht gebruiken ze sinds kort een ander type schakelaar.
Een jaar geleden kocht ik een Zen V Plus 1 GB, maar omdat de accu minder werd een nieuwe gekocht, ditmaal weer een Zen V Plus maar dan van 2 GB.
Wat me opviel is dat het volumeknopje een gammel geluid geeft bij het harder zetten, een afwijkend klikgeluidje. Mijn vorige speler (de 1 GB) had hier geen last van.
Voor die reden de speler teruggestuurd, en heb nu weer een ander exemplaar met precies hetzelfde "probleem"...
Meer mensen hetzelfde probleem? Wellicht gebruiken ze sinds kort een ander type schakelaar.
Verwijderd
Ik heb net meteen even gekeken bij mijn Zen Creative V 2GB, maar ik merk helemaal niets van een gammel geluidje bij het harder zetten. Het gaat bij mij gewoon geruisloos.
Dan heb ik twee keer achter elkaar een brak exemplaar gekocht.
Net bij de Media Markt wezen kijken/voelen/luisteren, maar bij de 6 demo-exemplaren was het volumeknopje wél in orde.

Net bij de Media Markt wezen kijken/voelen/luisteren, maar bij de 6 demo-exemplaren was het volumeknopje wél in orde.
Het zou ook wat zijn als de spelers standaard een brak volumeknopje hadden
Theoretisch is het mogelijk als ze zijn overgestapt op schakelaartjes van een ander type of fabrikant, of door een slecht afgestelde machine.
Gisteravond toch een raar probleem gehad, en heb er nog steeds last van
.
Zette mijn Zen V Plus aan en begon muziek te luisteren. Besloot dat het tijd was voor nieuwe muziek en sloot hem aan op mijn pc, nog met de oordopjes in mijn oren en de muziek aan.
Het moment kwam daar dat de pc de Zen herkende en deze schakelde de muziek ook uit en het begon met het kopieren van een handjevol mp3'tjes.
Echter na de 2e of 3e mp3'tjes hoorde ik een vreemde 'plop' uit de oordopjes komen en de zen viel uit en de pc gaf een foutmelding..
Nu krijg ik mijn met geen 20 paarden meer aan, reset werkt niet, aanknopje doet niets, pc herkent de Zen niet, ook niet als 'Onbekend apparaat' en hij laadt niet op..
Zette mijn Zen V Plus aan en begon muziek te luisteren. Besloot dat het tijd was voor nieuwe muziek en sloot hem aan op mijn pc, nog met de oordopjes in mijn oren en de muziek aan.
Het moment kwam daar dat de pc de Zen herkende en deze schakelde de muziek ook uit en het begon met het kopieren van een handjevol mp3'tjes.
Echter na de 2e of 3e mp3'tjes hoorde ik een vreemde 'plop' uit de oordopjes komen en de zen viel uit en de pc gaf een foutmelding..
Nu krijg ik mijn met geen 20 paarden meer aan, reset werkt niet, aanknopje doet niets, pc herkent de Zen niet, ook niet als 'Onbekend apparaat' en hij laadt niet op..
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Verwijderd
Ik heb van de week de V plus besteld bij bol.com n.a.v. dit topic. Leuk klein gevalletje. 4 GB muziek gaat er helaas niet op, weet niet hoeveel het scheelt, aangezien ik geen disc free space kan bekijken (of iig nog niet achter ben hoe dat wel kan). Opladen eerste keer is ie inmiddels ook wel tijdje mee zoet. Afluisteren terwijl je er muziek op aan het zetten bent (ca 3,5 GB duurt btw best lang) werkt niet. Iemand een idee hoe lang het opladen duurt via usb?
Wat is aan te raden voor de levensduur van de accu? Vaak opladen, of eerst helemaal leeg laten lopen voor je hem in een usb-poort plugt?
Wat is aan te raden voor de levensduur van de accu? Vaak opladen, of eerst helemaal leeg laten lopen voor je hem in een usb-poort plugt?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 19:51 ]
Zit je speler wel aan een USB 2.0 poort? Ik weet niet precies wat je ervan verwacht had kwa transfertijd maar ik vond het best meevallen. Ook opladen duurt niet zo gek lang, paar uurtjes eraan laten hangen en hij is vol.Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:48:
(ca 3,5 GB duurt btw best lang) werkt niet. Iemand een idee hoe lang het opladen duurt via usb?
Over dat niet helemaal volkrijgen: je kunt onder System -> Information zien hoeveel ruimte nog vrij is, bij mij geeft ie 3900mb total space aan dus dat klopt wel redelijk.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Verwijderd
aha.Not Pingu schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:26:
[...]
Zit je speler wel aan een USB 2.0 poort? Ik weet niet precies wat je ervan verwacht had kwa transfertijd maar ik vond het best meevallen. Ook opladen duurt niet zo gek lang, paar uurtjes eraan laten hangen en hij is vol.
Over dat niet helemaal volkrijgen: je kunt onder System -> Information zien hoeveel ruimte nog vrij is, bij mij geeft ie 3900mb total space aan dus dat klopt wel redelijk.
Hij is overigens toch pas helemaal opgeladen als die blauwe knopjes play/pause en "enter" niet meer oplichten?
Niemand een reactie op mijn probleem?Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:36:
[...]
aha.
Hij is overigens toch pas helemaal opgeladen als die blauwe knopjes play/pause en "enter" niet meer oplichten?
Nee, wanneer je een 'stekkertje' ziet in de batterij. Bij mij heeft ( had

Over het algemeen is het goed om de accu wanneer nieuw even te laten 'schrikken' en helemaal leeg te laten lopen tot deze niet meer kan en hem dan helemaal op te laden. Zo is de accu weer scherp voor gebruik.
[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 23-11-2007 10:37 ]
Had je post nog niet zien staan_Apache_ schreef op woensdag 21 november 2007 @ 07:57:
Probeer eens om de software van je Zen (incl. driver) weg te gooien (in apparaatbeheer dmv. Alle apparaten tonen). Heb het ook wel eens meegemaakt dat de PC hem weigerde te herkennen maar een reinstall van de software lostte dat op.
Wel rebooten na het verwijderen van de software en weer na het reinstallen.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Verwijderd
Apache, misschien handig een apart topic voor je probleem te openen. Zie ook de waarschuwing onderaan de thead:
Waarschuwing:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Waarschuwing:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Verwijderd
Helaas, Helaas, Helaas. Wat was ik toch blij met mijn mooie onverwoestbare Creative Zen V. Vanmorgen op het werk even aan de lader gezet, na het afhalen van enkele nummers, met de USB opgeladen. Niets aan de hand. Totdat ik terug kwam en tot mijn verbazing staat mijn Creative Zen V ineens uit. Ook herkende de computers de mp3-speler niet meer. Hij reageerde gewoon nergens meer op. Ik dacht, misschien is het de accu, niet helemaal goed opgeladen. Probeer het nu net thuis, met de USB lader er aan, maar helaas nog niets.
Helemaal dood en ook helemaal niets bijzonders mee gebeurt. Resetknopje heeft geen zin, lichtjes gaan niet branden bij het aanzetten. Gewoon dood. Nu maar eens hopen dat de service van Creative goed is. #^$%^$#^@#%@#%@#%@#$%
Helemaal dood en ook helemaal niets bijzonders mee gebeurt. Resetknopje heeft geen zin, lichtjes gaan niet branden bij het aanzetten. Gewoon dood. Nu maar eens hopen dat de service van Creative goed is. #^$%^$#^@#%@#%@#%@#$%
Pardon, ik heb over de waarschuwing heen gelezen, mijn fout..
Wat ik zo vreemd vond, is dat de Zen V Plus helemala niet meer herkent werd op de pc, er gingen geen lichtjes aan, op een andere pc reageerde hij niet, reset werkte niet. Dus het leek mij al geen software probleem..
Heb inmiddels een nieuwe Zen V Plus, bij de Dixons kunnen omruilen ( had Garantie plan plus op mijn V plus, )
Wat ik zo vreemd vond, is dat de Zen V Plus helemala niet meer herkent werd op de pc, er gingen geen lichtjes aan, op een andere pc reageerde hij niet, reset werkte niet. Dus het leek mij al geen software probleem..
Heb inmiddels een nieuwe Zen V Plus, bij de Dixons kunnen omruilen ( had Garantie plan plus op mijn V plus, )
Verwijderd
Vreemd genoeg werkt de Creative Zen V weer prima. Het resetten, op het moment dat de speler aan de lader ligt, doet schijnbaar wonderen. Zelfs de opgeslagen nummers zijn nog aanwezig.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:47:
Helaas, Helaas, Helaas. Wat was ik toch blij met mijn mooie onverwoestbare Creative Zen V. Vanmorgen op het werk even aan de lader gezet, na het afhalen van enkele nummers, met de USB opgeladen. Niets aan de hand. Totdat ik terug kwam en tot mijn verbazing staat mijn Creative Zen V ineens uit. Ook herkende de computers de mp3-speler niet meer. Hij reageerde gewoon nergens meer op. Ik dacht, misschien is het de accu, niet helemaal goed opgeladen. Probeer het nu net thuis, met de USB lader er aan, maar helaas nog niets.
laat hij plaatjes van albums zien zoals een i-pod dat doet?
laat maar heb het al gevonden in een review: dat kan
laat maar heb het al gevonden in een review: dat kan
[ Voor 101% gewijzigd door Rudolf op 29-11-2007 12:29 ]
De plus versie is bij bol.com even duur..Rpol schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:09:
hij is nu in de aanbieding bij expert voor 99,95 4gb ga em zo halen
Verwijderd
Gisteren is m'n iPod officieel gestorven (en de garantie ook verlopen, eindelijk. Had wel trek in een nieuwe), dus meteen Zen V 4gb gehaald. Leuk ding wel, alleen bij het aanzetten uit de doos (!) kreeg ik al een firmware probleem. Na veel gedoe gelukkig opgelost en hij doet t als een trein 
Alleen vind ik de interface een beetje klungelig. Op een iPod kun je bij Artiest > Alle Afspelen doen, ik heb nu van 1 artiest, 4 nummers van elk verschillende albums, en die moet ik per album los toevoegen.. Beetje omslachtig (ja oke, je kunt ook afspeellijsten maken, maar ook zo loos om per artiest een afspeellijst te maken)
Alleen vind ik de interface een beetje klungelig. Op een iPod kun je bij Artiest > Alle Afspelen doen, ik heb nu van 1 artiest, 4 nummers van elk verschillende albums, en die moet ik per album los toevoegen.. Beetje omslachtig (ja oke, je kunt ook afspeellijsten maken, maar ook zo loos om per artiest een afspeellijst te maken)
Rechtste toets onderin inhouden in het menu -> Change menu/ Change order, afijn je vind het wel..Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:49:
Gisteren is m'n iPod officieel gestorven (en de garantie ook verlopen, eindelijk. Had wel trek in een nieuwe), dus meteen Zen V 4gb gehaald. Leuk ding wel, alleen bij het aanzetten uit de doos (!) kreeg ik al een firmware probleem. Na veel gedoe gelukkig opgelost en hij doet t als een trein
Dan kies je 'Alle nummers' of 'Alles willekeurig afspelen'..
Nog een leuke eigenschap vind ik deze,
- Ga naar je foto's
- Kies een mooie
- ( zoom in naar gelang, rechtsonder inhouden, zoom )
- Set as background met een kleurtintje.
[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 06-12-2007 09:23 ]
Verwijderd
Ja, dat had ik al uitgevonden, maar het probleem is dat het niet per artiest kan, of gewoon alles binnen een genre afspelen (het gaat iig niet zonder omslachtig stuk-voor-stuk-toevoegen)._Apache_ schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:14:
[...]
Rechtste toets onderin inhouden in het menu -> Change menu/ Change order, afijn je vind het wel..
Dan kies je 'Alle nummers' of 'Alles willekeurig afspelen'..
Desalniettemin is het een fijn apparaat, het went vast wel. En inderdaad zijn de wallpapers erg leuk
edit:
Wat trouwens wel enigzins jammer is, is dat je niet een albumcover kan instellen als wallpaper (staat toch al op het apparaat). Of kan dat wel, en heb ik dat nog niet door?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 13:12 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
kan wel, naar foto's gaan en dan de gewenste foto uitkiezen en in het optie-menu kan je kiezen om een achtergrond te gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:59:
[...]
Ja, dat had ik al uitgevonden, maar het probleem is dat het niet per artiest kan, of gewoon alles binnen een genre afspelen (het gaat iig niet zonder omslachtig stuk-voor-stuk-toevoegen).
Desalniettemin is het een fijn apparaat, het went vast wel. En inderdaad zijn de wallpapers erg leuk(alleen verbaaste het me dat 13 foto's toch 8mb in beslag nam, en de weergave kwaliteit is stukken minder)
edit:
Wat trouwens wel enigzins jammer is, is dat je niet een albumcover kan instellen als wallpaper (staat toch al op het apparaat). Of kan dat wel, en heb ik dat nog niet door?
Verwijderd
Het zal wel al eerder opgemerkt zijn maar ik vind de meegeleverde dopjes echt waardeloos. Bagger geluid en die dingen blijven niet in mijn oren zitten en zitten niet lekker.
Dat is heel vaak het geval met de bijgevelerde oordopjes.Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:43:
Het zal wel al eerder opgemerkt zijn maar ik vind de meegeleverde dopjes echt waardeloos. Bagger geluid en die dingen blijven niet in mijn oren zitten en zitten niet lekker.
Zie de standaard dopjes als extraatje zodat je de mp3 speler direct kan gebruiken.
Bij mij blijven de standaard dopjes altijd netjes in het zakje in de verpakking zitten, maakt niet uit bij welk product dan ook waar oordopjes worden meegeleverd.
Bijkomend voordeel is dat je de mp3 speler in de toekomst makkelijker kan verkopen.
Bij mij blijven de standaard dopjes altijd netjes in het zakje in de verpakking zitten, maakt niet uit bij welk product dan ook waar oordopjes worden meegeleverd.
Bijkomend voordeel is dat je de mp3 speler in de toekomst makkelijker kan verkopen.
Als je gewoon op play duwt als je een artiest hebt geselecteerd, speel je alles van die artiest af.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:49:
Je kan ook lang op de "back" knop duwen en heel de artiest in één keer aan je playlist toevoegen.
Een kind kan de was doen.
Enige nadeel van de layout van deze speler vind ik dat je altijd een album tag moet hebben. Anders heb je vaak dat het nummer niet bij de artiest staat

[ Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-12-2007 16:18 ]
Mijn Ipod Mini is ferm aan het overleiden! Batterij gaat na oplading nog een kwartiertje mee...
Nu heb ik besloten om deze Creative Zen V Plus te gaan kopen.
Ik heb vooral nood aan die Line-In eigenlijk.. Ik was al lang aan het uitkijken voor een mp3-speler met deze functie.
Opnemen in 160 kbps wma lijkt mij dus ideaal.
Ik wil hem gaan gebruiken om, als ik ergens muziek draai, hem aan te sluiten op het mengpaneel en zo via Line-Out direct naar Line-In op te nemen. Zijn hier specifieke ervaringen van?
Een tweede functie zal zijn dat ik telkens niet de PC een hele nacht moet aanlaten als ik opneem vanaf de radio, dan kan ik de mp3 speler gewoon aansluiten aan de uitgang van de radio.
Hoe is de kwaliteit van de Line opnames?
Hoor je veel verschil tussen zeg maar het bestand dat je afspeelt op je DJ-instalatie en hetgeen je opgenomen hebt op je Zen?
Zit er een beperking van recordtijd op?
Als je zo'n speciale Line-In microfoon aansluit en opneemt op bv fuiven, is de kwaliteit dan goed?
mvg, bke.
Nu heb ik besloten om deze Creative Zen V Plus te gaan kopen.
Ik heb vooral nood aan die Line-In eigenlijk.. Ik was al lang aan het uitkijken voor een mp3-speler met deze functie.
Opnemen in 160 kbps wma lijkt mij dus ideaal.
Ik wil hem gaan gebruiken om, als ik ergens muziek draai, hem aan te sluiten op het mengpaneel en zo via Line-Out direct naar Line-In op te nemen. Zijn hier specifieke ervaringen van?
Een tweede functie zal zijn dat ik telkens niet de PC een hele nacht moet aanlaten als ik opneem vanaf de radio, dan kan ik de mp3 speler gewoon aansluiten aan de uitgang van de radio.
Hoe is de kwaliteit van de Line opnames?
Hoor je veel verschil tussen zeg maar het bestand dat je afspeelt op je DJ-instalatie en hetgeen je opgenomen hebt op je Zen?
Zit er een beperking van recordtijd op?
Als je zo'n speciale Line-In microfoon aansluit en opneemt op bv fuiven, is de kwaliteit dan goed?
mvg, bke.
<a href="http://specs.tweak.to/9161">Game PC</a> <a href="http://specs.tweak.to/9160">Werk PC</a>
Verwijderd
Aha! Nou, nu is het toch wel een ideaal dingetjeAdmiral Freebee schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:17:
[...]
Als je gewoon op play duwt als je een artiest hebt geselecteerd, speel je alles van die artiest af.
Je kan ook lang op de "back" knop duwen en heel de artiest in één keer aan je playlist toevoegen.
Een kind kan de was doen.
Enige nadeel van de layout van deze speler vind ik dat je altijd een album tag moet hebben. Anders heb je vaak dat het nummer niet bij de artiest staat
en over die albumtags, een beetje muziekliefhebber houdt zn collectie toch wel netjes bij met een library? (Gebruik zelf Winamp, heeft uitstekende Zen V ondersteuning)
Argh me scherm is overleden. Van de week laten vallen op stenen vloer, doe em weer aan krijg ik twee verticale strepen, rood en groen. Kan ik wel mee leven dacht ik. Volgende dag doe ik em weer aan, zijn die strepen weg, prima! Totdat ik hem 's middags weer aan doe en het scherm het helemaal niet meer doet 
Verder kan ik ook het onderste gedeelte gemakkelijk eraf halen als ik dat wil.
Iemand enig idee hoe ik makkelijk kan zien dat er niet bv een draadje los zit. Anders maar weer op zoek naar een andere
Verder kan ik ook het onderste gedeelte gemakkelijk eraf halen als ik dat wil.
Iemand enig idee hoe ik makkelijk kan zien dat er niet bv een draadje los zit. Anders maar weer op zoek naar een andere
Ik hou mijn tags (nu) wel bij maar mijn vriendin niet echtVerwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:13:
[...]
Aha! Nou, nu is het toch wel een ideaal dingetje
en over die albumtags, een beetje muziekliefhebber houdt zn collectie toch wel netjes bij met een library? (Gebruik zelf Winamp, heeft uitstekende Zen V ondersteuning)
Ik had in dit topic al eerder gepost over mijn vorige examplaar welke een keer was
vastgelopen enwel meteen terminaal.
Het nieuwe examplaar liep de afgelopen weken ook een paar keer vast (daarvoor nooit last van). Driemaal bij het afkoppelen van de PC (blijft er 'docked' staan) en eenmaal bij het radio luisteren. Gelukkig dat bij dit examplaar resetten wel werkt.
Toen ik 'm zojuist aan de PC had hangen leek het ook wel alsof hij regelmatig opnieuw discovered werd als usb device. Dat maakte ook de firmware upgrade wat lastiger.
Uiteindelijk geupgradet van 1.03.03 naar 1.32.01. Hopelijk dat dat verdere problemen voorkomt.
't Is een leuk ding, maar dit soort aspecten zijn toch zonde.
Het nieuwe examplaar liep de afgelopen weken ook een paar keer vast (daarvoor nooit last van). Driemaal bij het afkoppelen van de PC (blijft er 'docked' staan) en eenmaal bij het radio luisteren. Gelukkig dat bij dit examplaar resetten wel werkt.
Toen ik 'm zojuist aan de PC had hangen leek het ook wel alsof hij regelmatig opnieuw discovered werd als usb device. Dat maakte ook de firmware upgrade wat lastiger.
Uiteindelijk geupgradet van 1.03.03 naar 1.32.01. Hopelijk dat dat verdere problemen voorkomt.
Iemand deze toevallig nog? Heb per ongeluk alles eraf gegooit.F4T4L_3RR0R schreef op maandag 12 november 2007 @ 02:50:
De originele lader is trouwens nu voor 20 euro bij Dixons te koop:
http://www.dixons.nl/De_o...ader.7089237/default.aspx
Hoe doen jullie het trouwens met een playlist maken? De MP3 albums die ik heb zijn namelijk per map ingedeeld en (expres) zonder ID3-tag. Die kan ik op die manier niet benaderen op m'n Zen V plus. Als ik m3u's van die albums maakt pakt 'ie die niet en op één of andere manier kan ik alleen via de speler pla's maken. Om dat nu elke keer te doen als ik wat nieuwe albums erop zet, lijkt me een beetje teveel werk. De beste optie lijkt me dan om alsnog alle MP3 albums te taggen, zodat ik ze gewoon kan copy-pasten.
[ Voor 52% gewijzigd door Ruzor op 16-12-2007 23:50 ]
Wel grappig dat mensen problemen hebben met het downloaden, net op momenten dat mijn servertje er even uitligt. Nu al voor de tweede keer. Of hij wordt zo vaak gedownload dat het zo lijkt.
Was even een paar databases aan het importeren met bigdump, is niet goed gegaan, Apache was vastgelopen... Server is nu weer up.
Was even een paar databases aan het importeren met bigdump, is niet goed gegaan, Apache was vastgelopen... Server is nu weer up.
Inderdaad. Dit is wel een nadeel van de speler dat hij niet goed functioneert als de album tags niet zijn ingevuld.Ruzor schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:34:
Hoe doen jullie het trouwens met een playlist maken? De MP3 albums die ik heb zijn namelijk per map ingedeeld en (expres) zonder ID3-tag. Die kan ik op die manier niet benaderen op m'n Zen V plus. Als ik m3u's van die albums maakt pakt 'ie die niet en op één of andere manier kan ik alleen via de speler pla's maken. Om dat nu elke keer te doen als ik wat nieuwe albums erop zet, lijkt me een beetje teveel werk. De beste optie lijkt me dan om alsnog alle MP3 albums te taggen, zodat ik ze gewoon kan copy-pasten.
De originele lader kost trouwens ook €19,99 bij Carrefour voor de Belgen onder ons.
Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe mp3 speler. Mijn oude, een Packard Bell van 256MB is langzaam aan het sterven en ik dacht dat het dus wel tijd werd voor vervanging.
Ik ben vanmiddag, na het lezen van dit forum, toch maar een Zen V gaan halen.
Het is een Zen V Plus van 8GB (rood) geworden, 149 euro bij BCC.
Ik ben vanmiddag, na het lezen van dit forum, toch maar een Zen V gaan halen.
Het is een Zen V Plus van 8GB (rood) geworden, 149 euro bij BCC.
Heb afgelopen zondag een originele oplader op de kop getikt voor 2 tientjes bij Dixons.
Het opladen gaat nu pak 'm beet vier keer zo snel vergeleken met de computer op een USB2 poort...
Het opladen gaat nu pak 'm beet vier keer zo snel vergeleken met de computer op een USB2 poort...
Verwijderd
Misschien is dit handige informatie voor in de begin post. Mochten er zich problemen voordoen met de Zen (plus).
Kijk maar of het wat is.Wellicht is de speler eenvoudig te herstellen door een Cleanup uit te
voeren. Dit kunt u als volgt doen:
Verbindt de speler met de computer, en steek vervolgens een speld of
dunne paperclip in het resetgaatje aan de linkerkant bij de Aan/Uit
knop, terwijl de speler aangesloten is. Wacht een half uurtje en kijk of
de speler is begonnen met laden.
-Ontkoppel de speler van de PC, en zet de speler uit. (eventueel door
hem weer te resetten)
-Druk op de Play/Pauze knop >|| en houdt deze ingedrukt
-Zet de speler aan terwijl u nog altijd de Play/Pauze knop vasthoudt
-Als u in het Recovery Menu komt laat u de knop los.
Kies hier voor Cleanup, en vervolgens voor Reboot. De speler zal opnieuw
opstarten, even zijn bibliotheek opnieuw indelen, en dan weer gewoon
werken.
Als het hiermee nog niet is opgelost, voer dan in het zelfde menu de
Format All optie uit. (Hierbij wordt wel alle data van de speler gewist)
Alleen vandaag, Creative Zen 8 GB, rode uitvoering voor €99,95 (€104,95 incl. vzk) bij iBood.
Mooie aanbieding, scheelt rond de €40 met de rest v/d aanbieders.
Mooie aanbieding, scheelt rond de €40 met de rest v/d aanbieders.
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
De Zen V Video 4GB voor maar 80 euro bij zowel dynabyte.nl als in hun filialen.
Verwijderd
Ik zag op de creative site dat er een nieuwe firmware uit is (1.32.01) volgens het changelog zou hij albumart beter moeten weergeven maar ik zie amper verschil. Hebben jullie nog nieuwe dingen gevonden bij de nieuwe firmware? Ook wel grappig dat ze bijna 20 versies omhoog zijn gesprongen, ik had geloof ik 1.11 en nu is hij 1.32,
Met de nieuwe firmware is naar mijn gevoel wel de navigatie verbeterd. In plaats van lang op de "back" knop te duwen voor een liedje aan de playlist toe te voegen kan je nu de joystick gebruiken om dit te doen. Dit is toch veel intuïtiever.
Dat kon geloof ik daarvoor ook al.
Check out my photography on Instagram
Ik heb de creative zen v plus nu een week en hij bevalt me prima.
Menu werkt erg prettig, en de FM radio doet het ook prima.
Accu gaat lang mee (16 uur) en met de oplader is hij ook binnen een uur weer vol.
Enige wat ik mis, misschien zie ik iets over het hoofd, is een RESUME functie. Dus als je naar een mp3 luistert en even overschakelt naar de FM radio en vervolgens weer terug naar NOW PLAYING, dan wil ik graag dat hij verder gaat waar hij was met afspelen. Ook als je de Zen uitschakelt en later weer aan doet begint hij wel bij het laatst geluisterde mp3tje, maar altijd bij 0:00.
Menu werkt erg prettig, en de FM radio doet het ook prima.
Accu gaat lang mee (16 uur) en met de oplader is hij ook binnen een uur weer vol.
Enige wat ik mis, misschien zie ik iets over het hoofd, is een RESUME functie. Dus als je naar een mp3 luistert en even overschakelt naar de FM radio en vervolgens weer terug naar NOW PLAYING, dan wil ik graag dat hij verder gaat waar hij was met afspelen. Ook als je de Zen uitschakelt en later weer aan doet begint hij wel bij het laatst geluisterde mp3tje, maar altijd bij 0:00.
En normaal gesproken (dus als je niet naar een radio hebt geluisterd) dan kun je hem wél resumen? Het is wel mogelijk iig, maar ik heb geen radio'tje erin dus misschien is het een bug. Al de laatste firmware erop gezet?
eigen topic aangemaakt zoals policy vraagt
[ Voor 94% gewijzigd door misirlou op 15-02-2008 18:42 ]
.
[ Voor 54% gewijzigd door Vihaio op 15-02-2008 18:45 ]
Doe de CD er is in, en laat die wizard naar drivers zoeken. Misschien heb je wat gemist met de installatie?
Ik heb deze nu ook... Enige kans dat ik er een radio op krijg?AvdMeer schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:31:
Hallo, ik heb onlangs een Creative Zen V VIDEO aangeschaft bij de dixons (4 gig 100 euro). Deze heeft wél Video, maar géén radio; een tussenversie tussen Zen V en Zen V Plus dus. Maar ik kan hierover niets op internet vinden.
De verkoper liet mij weten dat deze Zen V Video een krachtigere processor heeft om video's af te spelen. Bij mij kwam toen direct de vraag op: is deze te upgraden naar de Plus versie, aangezien ik niet verwacht dat er 3 verschillende Zen V versies worden gemaakt (Zen V, Zen V Video, Zen V Plus). Is dit mogelijk?
ergens gelezen dat dit niet gaat omdat je geen antenne hebt op de non v plus versies
Voor de antenne wordt in (afaik) alle gevallen de oordopjes gebruikt, dus dat argument lijkt me niet op te gaan
Helaas doet mijn vriendin's Zen V Plus 8GB het niet meer goed. Als ik hem aanzet, gaat de speler gelijk naar het recovery menu. Echter als ik kies voor "Reboot" of "Clean Up", kom ik weer terecht in het recovery menu. Zal ik hem proberen te formatteren ( "Format All")? Of is de speler gewoon defect (en dus opsturen naar creative)? Of kan ik het apparaat duidelijk maken dat we gewoon een mp3-tje willen afspelen en niet in het recovery menu willen komen... 
edit:
Ik heb em ondertussen geformatteerd en nog gaat ie weer in recovery mode
Ik heb em ondertussen geformatteerd en nog gaat ie weer in recovery mode

[ Voor 9% gewijzigd door Tobias op 20-02-2008 20:46 ]
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Bestaat er geen andere software, al dan niet van creative, om de zen v plus te beheren en te vullen met media?
Ik vind de originele software nogal onhandig en veel te druk en jammer dat er geen drag-and-drop mogelijkheid is.
Ik vind de originele software nogal onhandig en veel te druk en jammer dat er geen drag-and-drop mogelijkheid is.
Verwijderd
voor degenen die weigeren een dure oplader voor hun Zen V willen kopen en heel precies kunnen werken:zelf te maken adapter snoer:
In de USB snoer moet je de +d en -d aansluiting, beide met een 15 k weerstand verbinden met de min aansluiting(zwart). Nu kun je een gewone universele lader gebruiken om op te laden.Dit snoertje kun je alleen voor de ZEN gebruiken. Andere merken accepteren het niet,gaan knipperen enz. Wat ze wel accepteren, maar wel moeilijk om te maken(omdat je de mini-USB plug moet openen)is deze manier van een adapter maken:op de mini usb plug, de x pin( tussen 3 en 4 pin, check de pinout)verbinden met een weerstand van 2.2 k met de min/zwarte draad en deze zelfde pin x verbinden met een weerstand van 1 k met de plus/rode draad.Zo creer je een 3.3 volt spanningsdeler, waardoor de Zen denkt dat ie op een pc is aangesloten.
Deze beide adapters werken al vrij lang op mijn Creative spelers(ik heb ondertussen al 3 stuks)Op de laatste kan ik ook mijn andere, niet Creative spullen ook op aansluiten.Philps,Sony enz.
Zorg dat alles goed geisoleerd en degelijk gemaakt is, anders krijg je gegarandeerd problemen.
In de USB snoer moet je de +d en -d aansluiting, beide met een 15 k weerstand verbinden met de min aansluiting(zwart). Nu kun je een gewone universele lader gebruiken om op te laden.Dit snoertje kun je alleen voor de ZEN gebruiken. Andere merken accepteren het niet,gaan knipperen enz. Wat ze wel accepteren, maar wel moeilijk om te maken(omdat je de mini-USB plug moet openen)is deze manier van een adapter maken:op de mini usb plug, de x pin( tussen 3 en 4 pin, check de pinout)verbinden met een weerstand van 2.2 k met de min/zwarte draad en deze zelfde pin x verbinden met een weerstand van 1 k met de plus/rode draad.Zo creer je een 3.3 volt spanningsdeler, waardoor de Zen denkt dat ie op een pc is aangesloten.
Deze beide adapters werken al vrij lang op mijn Creative spelers(ik heb ondertussen al 3 stuks)Op de laatste kan ik ook mijn andere, niet Creative spullen ook op aansluiten.Philps,Sony enz.
Zorg dat alles goed geisoleerd en degelijk gemaakt is, anders krijg je gegarandeerd problemen.
[Edit]
Ik heb maar een topic gemaakt:
Creative Zen V Plus (4GB) en Vista?
Ik heb maar een topic gemaakt:
Creative Zen V Plus (4GB) en Vista?
[ Voor 83% gewijzigd door Da_maniaC op 11-05-2008 18:27 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
M'n vriendin heeft ook 'n Creative Zen, vorig jaar had ze een usb lader gekocht wat ook in stopcontact kon maar helaas bleek deze niet te werken.
Nu wil ze dus graag 'n oplader hebben die wel werkt want we gaan dit jaar weer op vakantie. Weet iemand weer ik/zij een werkende oplader kan kopen? Ik ben namelijk helemaal niet thuis met dat soort dingen,
Alvast bedankt!
Nu wil ze dus graag 'n oplader hebben die wel werkt want we gaan dit jaar weer op vakantie. Weet iemand weer ik/zij een werkende oplader kan kopen? Ik ben namelijk helemaal niet thuis met dat soort dingen,
Alvast bedankt!
Dat je er niet thuis in bent is geen excuus om Google niet te gebruiken. Dit was de eerste hit die ik kreeg. Voortaan zelf even wat beter zoeken dus.
Je kunt ook nog voor een goedkopere, universele lader gaan, maar dan heb je geen garantie dat het werkt.
Je kunt ook nog voor een goedkopere, universele lader gaan, maar dan heb je geen garantie dat het werkt.
Dit is een ervaringentopic, geen "wat moet ik kopen?"-topic. We verwachten op GoT overigens dat je zelf een keuze kunt maken.
[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 09-06-2008 17:00 ]
Ik had een heel optimistisch bod gedaan op ebay op een 4gb V plus en krijg 'm voor 45 euro thuis van de creative refurbished shop op ebay. Ik ben echt benieuwd of ik 'm fijner vind dan m'n zen micro. Mocht 't niks zijn kan ik 'm vast wel voor die 45 europ kwijt op marktplaats.
Iemand die twee spelers wel 's vergeleken?
[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 20-06-2008 13:11 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Heb beide spelers gehad, ben toch meer te spreken over de Zen v ten nadele van de Zen Micro.Wijnands schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:10:
Ik had een heel optimistisch bod gedaan op ebay op een 4gb V plus en krijg 'm voor 45 euro thuis van de creative refurbished shop op ebay. Ik ben echt benieuwd of ik 'm fijner vind dan m'n zen micro. Mocht 't niks zijn kan ik 'm vast wel voor die 45 europ kwijt op marktplaats.
De micro heeft imho slechte knopjes. Het touchpad is wel lekker, maar de bovenste knopjes zijn echt heel slecht. Deze zijn bij mij afgebroken en naar binnen gevallen, waardoor hij niet meer ingeschakeld kon worden via de knop, heb hem hierop via USB moeten aankoppelen, dan schoot ie aan en dan aanlaten tot de batterij weer opgeladen moest worden.

Daarnaast ga je van een hdd naar flash, wat zeker een verbetering is. Flash seekt sneller, blijft koeler en gaat langer mee op een batterij.
Daarnaast is de V kleiner dan de micro (interessant marketing V < micro

Heb de Micro gekregen via een prijsvraag, deze ging helaas na een aantal maanden stuk, heb er geen nieuwe opgekocht omdat ik hem het geld niet waard word.
[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 20-06-2008 13:54 ]
Heb 'm net binnen gekregen, ben prettig verbaasd door de service van de creative winkel op ebay. Niet alleen snel geleverd maar ook nog ene 8gb ipv de 4gb die ik besteld had.
Dingetje heeft inderdaad iets betere geluidskwaliteit dan m'n oude micro. Verder is de interface prettig verbeterd (en album art is leuk).
Toch nog klein vraagje, ik gebruik mediamonkey voor het beheer van m'n muziek en het syncen naar de Zen. Ik ben niet zo dol op die software van de fabrikanten, vind 't vaak lomp en omslachtig. Iemand een tip hoe ik toch video naar dat ding kan sturen?
Dingetje heeft inderdaad iets betere geluidskwaliteit dan m'n oude micro. Verder is de interface prettig verbeterd (en album art is leuk).
Toch nog klein vraagje, ik gebruik mediamonkey voor het beheer van m'n muziek en het syncen naar de Zen. Ik ben niet zo dol op die software van de fabrikanten, vind 't vaak lomp en omslachtig. Iemand een tip hoe ik toch video naar dat ding kan sturen?
Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb hier al gezocht en ik heb ook wel een idee dat het klopt, maar ik wil toch nog even zekerheid.
Ik heb hier een goedkoop usb opladertje (die je op netstroom kon aansluiten) en die deed het met mijn ipod perfect. Nu kocht ik een zen, maar hij deed het hier niet bij. Nu las ik dat dat kwam doordat de Zen een 'host' nodig heeft. Maar als ik dus dat usb opladertje neem, stop die in een usb hub en plug daarin mijn zen, zou het dan werken? (ik heb hier geen hubje bij de hand dus die zou ik moeten kopen). Want een usb hub zou wel over die 'host' beschikken en ik heb geen zin om een officiële creative oplader te kopen à la 25 euro.
Alvast bedankt voor het antwoord
btw: ik heb een Zen V Plus 4 GB
Edit:
Ik heb toch maar een USB hub met externe voeding gekocht, maar deze werkt helaas niet. Het is de Trust HU-5440. Als ik hem op het lichtnet aansluit en m'n speler erin stop, gaat hij wel automatisch aan maar opladen doet ie niet. Als ik hem weer uitzet gaat hij ook weer automatisch aan.
Het gekke is, als ik die hub verbind met m'n pc dan gaat hij automatisch over naar dataoverdracht (logisch) en gaat hij opladen zoals normaal. Haal ik het kabeltje weer uit m'n pc, dan blijft hij wel gewoon opladen! Het lukt dus wel, maar het is niet handig voor op vakantie aangezien ik daar geen pc bij me heb. Kan ik deze adapter nou gewoon weggooien of is er nog hoop?
Edit2:
Heel vaag allemaal maar hij doet het. De truc is om hem in de hub te stoppen (de speler gaat aan) en dan naar het menu te gaan. Dan gaat de speler ineens wel opladen en kun je hem weer uit zetten. Heel vaag allemaal, maar het werkt
Ik kan op vakantie.
Ik heb hier een goedkoop usb opladertje (die je op netstroom kon aansluiten) en die deed het met mijn ipod perfect. Nu kocht ik een zen, maar hij deed het hier niet bij. Nu las ik dat dat kwam doordat de Zen een 'host' nodig heeft. Maar als ik dus dat usb opladertje neem, stop die in een usb hub en plug daarin mijn zen, zou het dan werken? (ik heb hier geen hubje bij de hand dus die zou ik moeten kopen). Want een usb hub zou wel over die 'host' beschikken en ik heb geen zin om een officiële creative oplader te kopen à la 25 euro.
Alvast bedankt voor het antwoord
btw: ik heb een Zen V Plus 4 GB
Edit:
Ik heb toch maar een USB hub met externe voeding gekocht, maar deze werkt helaas niet. Het is de Trust HU-5440. Als ik hem op het lichtnet aansluit en m'n speler erin stop, gaat hij wel automatisch aan maar opladen doet ie niet. Als ik hem weer uitzet gaat hij ook weer automatisch aan.
Het gekke is, als ik die hub verbind met m'n pc dan gaat hij automatisch over naar dataoverdracht (logisch) en gaat hij opladen zoals normaal. Haal ik het kabeltje weer uit m'n pc, dan blijft hij wel gewoon opladen! Het lukt dus wel, maar het is niet handig voor op vakantie aangezien ik daar geen pc bij me heb. Kan ik deze adapter nou gewoon weggooien of is er nog hoop?
Edit2:
Heel vaag allemaal maar hij doet het. De truc is om hem in de hub te stoppen (de speler gaat aan) en dan naar het menu te gaan. Dan gaat de speler ineens wel opladen en kun je hem weer uit zetten. Heel vaag allemaal, maar het werkt
[ Voor 41% gewijzigd door Bartske op 08-07-2008 19:30 ]
Aangezien dit topic toch nog 'leeft':
Zojuist begroette m'n Zen V Plus me met een knipperend scherm (was gekoppeld aan pc), maar reageerde nergens op en na het loskoppelen ging het scherm uit om niet meer aan te gaan, ook niet door het indrukken van de resetknop.
^^^ helaasRukapul schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:31:
Ik had in dit topic al eerder gepost over mijn vorige examplaar welke een keer was
Zojuist begroette m'n Zen V Plus me met een knipperend scherm (was gekoppeld aan pc), maar reageerde nergens op en na het loskoppelen ging het scherm uit om niet meer aan te gaan, ook niet door het indrukken van de resetknop.
edit:
Een wazige procedure voor een 'cleanup' actie bracht uitkomst: speler aan pc, kort reset indrukken en dan half uurtje wachten
Een wazige procedure voor een 'cleanup' actie bracht uitkomst: speler aan pc, kort reset indrukken en dan half uurtje wachten
[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 15-07-2008 17:03 ]
Heeft iemand toevallig een idee of de lader die men voor de creative stone verkoopt ook op de zen zal werken?
Let op: