[Flash] Creative Zen V (Plus) ervaringentopic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 41.588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod15306_1_61.jpg

Aangezien er volgens mij nog geen topic was over de nieuwe Creative Zen V (Plus) heb ik er maar 1 geopend omdat het wel een interessante kandidaat voor een nieuwe MP3-Speler is voor mij. Vooral omdat Creative ook claimt dat de hele speler gegarandeerd krasbestendig is! Post hier je vragen/ervaringen en nieuwtjes betreft deze speler. :)
De informatie tot nu toe is te vinden op de Creative site en van reviews als op: HardwareZone
Cnet en PCmag

Even wat specs van de betreffende speler;

Het schijnt trouwens dat je ze als UMS kunt gebruiken.

Eigenschappen Creative Zen V

OLED-scherm van 1,5 inches met 262.144 kleuren
MP3-, WMA- en Audible-speler
Werkt met PlaysforSure muziekabonnementen
Weergave JPEG-foto's
Artwork voor albums
Opname via de lijningang
Ondersteuning voor Audio ZENCast abonnement
Tot 15 uur weergavetijd*
* De reële levensduur van de batterij varieert volgens het gebruik.

Eigenschappen Creative Zen V Plus

OLED-scherm van 1,5 inches met 262.144 kleuren
FM met 32 stationpresets
MP3-, WMA- en Audible-speler
Werkt met PlaysforSure muziekabonnementen
Weergave JPEG-foto's
Ondersteuning voor videoclips (transcodeert de meest gebruikte indelingen)
Artwork voor albums
Opname via de lijningang
Ondersteuning voor Audio ZENCast abonnement
Tot 15 uur weergavetijd*
* De reële levensduur van de batterij varieert volgens het gebruik.

Hij is overigens in Zwart en Wit verkrijgbaar, en met een kleurtje die afhankelijk is van je Model (hoeveelheid GB)

Zoals te zien is de Plus dus de iets luxere versie van de standaar Zen V omdat hij o.a. FM-radio ontvangst heeft en ook Filmpjes kan afspelen.

Je krijgt het volgende erbij geleverd;

Inhoud van de verpakking

ZEN V
Oortelefoon
Halsketting
Draagtasje
USB-kabel
Line-in-kabel
Installatie-cd
Snelstartgids

Het Verkooppraatje van Creative;

In Europa beschikbaar vanaf augustus 2006.

Muziek, foto's, radio en video's met stijl.

De Creative® Zen V Plus is een begerenswaardig stijlicoon. Het heeft een glanzend zwarte afwerking en subtiele kleurtoetsen. De fraai afgeronde vorm ligt perfect in de hand. Met zijn drie geheugenversies biedt hij ruimte aan honderden tot duizenden tracks en foto's. Bovendien is de speler voorzien van een FM-radio met 32 presets. Een helder kleurenscherm en de beroemde interface van Creative maken hem uiterst gebruiksvriendelijk. Ondersteunde muziekindelingen zijn onder meer MP3, WMA en Audible. De Zen V Plus kan zonder pc direct naar MP3 opnemen en heeft een ingebouwde microfoon voor gesproken notities. Hij speelt ook videoclips af. De oplaadbare batterij ondersteunt tot 15 uur muziekweergave.

Fraaie, ergonomische vormgeving in glanzend zwart met subtiele kleurtoetsen.
Het 1 GB-model in zwart/oranje biedt ruimte aan 500 tracks*, het 2 GB-model in zwart/groen biedt ruimte aan 1000 tracks*, het 4 GB-model in zwart/blauw biedt ruimte aan 2000 tracks*. Alle modellen ondersteunen de MP3-, WMA- en Audible-indelingen.
Ingebouwde FM-radio met 32 presets. Microfoon voor opname van gesproken notities. Directe opname naar MP3 zonder pc via de lijningang.
Intuïtieve Creative-interface met joystickbesturing voor een natuurlijke en vlotte navigatie door de inhoud.
Bekijk videoclips op het heldere OLED-scherm van 1,5 inches.
Oplaadbare batterij ondersteunt tot 15 uur muziekweergave.
* Tracks van 4 minuten in WMA bij 64 kpbs.

Nuttige Gebruikers ervaringen uit het topic:
Admiral Freebee:
Let er wel op dat het niet voldoende is dat je een USB stekker hebt waar 5V opstaat. Er moet ook een USB host aanwezig zijn (of worden geëmuleerd). Dus, opladen via een USB hub met stroom werkt perfect, en aan de computer ook maar van die generieke USB opladers werken niet. Dit heb ik persoonlijk ondervonden.
Xochiquetzal:
Klik Pagina 8, bijna onderaan

Foto's!

In Flash 360° bekijken

De Prijzen

De prijzen zijn op het moment als volgt;

De Zen moet respectievelijk €83 (1GB), €108 (2GB), en € ? (4GB) kosten, een goede prijs ten opzichte van de iPod Nano bijvoorbeeld.

De Zen Plus is verkrijgbaar vanaf €99 (1GB), €125 (2GB), en €166 (4GB). De Zen V Plus komt dus met Video en Radio opties.

Pricewatch

Meer info? Meld het even :)
Mn eerste Topic in Portable Media Devices btw, dus als ik iets moet veranderen oid Hoor ik het graag.

[ Voor 28% gewijzigd door Ruben [NL] op 13-11-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Je hebt 2 keer Creative Zen V staan, maar die tweede moet toch Zen V Plus zijn?

Verder ben ik erg benieuwd naar deze speler. Ik las op internet al dat de joystick voor de besturing redelijk gammel leek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi apparaat! Maar wel een beetje duur voor een mp3... Ik heb zelf een Creative Zen micro met 5Gb voor (een jaar geleden) maar 180 euro.
Deze heeft wel meer functies en een kleurenscherm maar ik vind dat scherm niet zo belangrijk. Als hij maar goed klinkt en makkelijk te besturen is. :)

Mooie topicstart overigens, erg overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vraag me af hoe groot ie in het echt is. Ziet er opzich leuk uit. Zie niet zoveel toetsen, dus vraag me af hoe de besturing in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:48:
Ik vraag me af hoe groot ie in het echt is. Ziet er opzich leuk uit. Zie niet zoveel toetsen, dus vraag me af hoe de besturing in elkaar zit.
Op de 2de pagina van de link naar HardwareZone.com kun je de speler in verhouding tot een 3.5 mm jack plug zien, hij is eigenlijk best wel klein :) Zie hier.
TheTMC schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:25:
[...]
Je hebt 2 keer Creative Zen V staan, maar die tweede moet toch Zen V Plus zijn?
Klopt, veranderd
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:48:
Mooie topicstart overigens, erg overzichtelijk.
Danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 09:44
Jammer dat ie toch redelijk duur is :S Ik had gehoopt op een iets meer dan 100 euro (edit: dat is deze ook wel.... 179 dollar voor 1GB) Ik zoek namelijk nog iets voor op de fiets/school nadat mijn Zen Micro niet meer werkte. Ik vrees toch dat het aan het fietsen heeft gelegen dat de HD ermee is opgehouden.
Ik vind het wel een mooi apparaatje en zou hem eerder kopen dan de nano denk ik.

Weet iemand wanneer deze voor een redelijke prijs hier in de winkels ligt?

[ Voor 6% gewijzigd door The One Pizza op 25-06-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Op die foto's lijkt ie best wel bol, maar ik koop het alleen als er 4 Gb geheugen op zit. Alleen accu had ik langer verwacht

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Ik vind het een heel leuk spelertje :)

veel functionaliteit, en veel mooier dan de iPod..

Ik zou zelf de 1GB Zen V kopen, omdat ik geen video's zou kijken op een 1,5" scherm, en het toch heel veel stroom kost, en voor muziek is 1GB genoeg :)
Op de Amerikaanse Creative site staat er als prijs voor de Zen V 119$ (1GB). 149$ (2GB) en 199$ (4GB)

maar.. Is deze speler ook te gebruiken als UMS? ik wil hem kunnen gebruiken ICM een Mac of Linux systeem..

[ Voor 15% gewijzigd door Kul op 27-06-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
KuL schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:04:
veel functionaliteit, en veel mooier dan de iPod..
Ik vind hem eigenlijk ook wel wat mooier ja, maar dat is misschien omdat ik de iPod teveel gezien heb en hem niet écht heel mooi meer vind, tijd voor n nieuwe iPod :P
Op de Amerikaanse Creative site staat er als prijs voor de Zen V 119$ (1GB). 149$ (2GB) en 199$ (4GB)
Zou kunnen, alleen de prijs verschilt altijd nogal vergeleken met Europa. De prijzen die ik vond zijn de verwachte prijzen in Europa meen ik (wel in Dollars maarja :? ), maar hij komt toch pas in Augustus en op de Nederlandse Creative site geven ze geen prijs indicatie :?
maar.. Is deze speler ook te gebruiken als UMS? ik wil hem kunnen gebruiken ICM een Mac of Linux systeem..
Ik weet het eigenlijk niet, maar ik heb wel ergens gelezen dat bepaalde Creative software alleen op Windows werkt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Reken maar de dollarprijs, maar dan met Euro (€) teken ervoor.... Op een of andere manier doen ze met computeronderdelen en technologische, nieuwe gadgets niet aan omrekenen.... :/

Redelijk duur dus. Maar de prijs zal wel zakken na een paar maandjes. Leuk kerstcadeau zou ik zeggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

G-SuPRuuB schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:21:

Ik weet het eigenlijk niet, maar ik heb wel ergens gelezen dat bepaalde Creative software alleen op Windows werkt dacht ik.
De vorige spelers van Creative werkten allemaal met software dus ik denk dat het bij deze hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

bosaap22 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:21:
Reken maar de dollarprijs, maar dan met Euro (€) teken ervoor.... Op een of andere manier doen ze met computeronderdelen en technologische, nieuwe gadgets niet aan omrekenen.... :/
1,19$ = 1€
over € komt 19% BTW
dus 1€ => 1,19€
ofwel 1,19$ => 1,19€ dus kun je gewoon op de dollarprijs rekenen :P

*update*
ik lees net op de site
Easy transfer
Simple drag and drop your data files between ZEN V and your computer. No complicated or messy driver installations necessary.
Betekent dit nu dat het een UMS is?

[ Voor 26% gewijzigd door Kul op 30-06-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Review van Cnet en een review van PCMag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
KuL schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 08:31:
[...]

Betekent dit nu dat het een UMS is?
...and there's no UMS support.
Bron: Cnet
Ff in TS vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
HOLY CRAP, dat ding is klein zeg.

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/13/0,1425,sz=1&i=131109,00.jpg

Vind het alleen balen dat ie zo laat komt, kan ie net niet mee op vakantie...Hij is evendik als mijn telefoon (LG KG800), en dat is helemaal zo dik niet. Vind het een prettige dikte, niet zo ielig dun als de Nano tenminste...

De enige minpunten van deze speler zijn de late introductiedatum en de prijs...

Ik betaal niet meer dan de prijs van een Nano voor deze speler...250 euro dus. Vind ik zelf al erg veel voor een 4Gb speler...hopen dat de prijs mee valt dus. Zou niet weten hoe Creative anders de markt wil penetreren.

EDIT: ff de reviw van PCmag gelezen....
Pricing for the Zen V Plus is $129.99 (1GB), $169.99 (2GB), and $229.99 (4GB), and the Zen V is $119.99 (1GB), $149.99 (2GB), and $199.99 (4GB). They are currently scheduled to ship in August.
Deze prijzen lijken me een stuk aannemelijker en concurrerender.

[ Voor 42% gewijzigd door B-Bandit op 02-07-2006 23:07 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is wel duidelijk dat Creative hier weer de strijd met Apple aangaat. Prijzen die wat goedkoper zijn dan de Nano, vergelijkbare capaciteit en meer features.
Vergelijkbaar met wat ze geprobeerd en gedaan hebben met de Zen Vision:M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Met het grote verschil dat de Vision: M erg groot is. Ik heb hem zelf gezien en vond hem niet echt portable. Mijn oude 3G iPod was zelfs nog kleiner. Ik hou niet zo van grote apparaten...De Nano vind ik echter te klein, maar dit apparaatje zit echter precies goed, zowel kwa prijs als design :9

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Daar doelde ik niet op. De Vision:M was bedoeld als concurrent voor de iPod Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
offtopic:
Ik bedoelde dat wat jij bedoelde :P . Ik had het ook over de Vision: M tov de iPod Video. De iPod is bijna de helft van wat de Vision is, dat vind ik overdreven groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfster
  • Laatst online: 08-02-2018
hij ziet er idd ongeloofelijk mooi uit. ik heb de microphoto gehad beviel me perfect. nu heb ik de zen sleek photo hij bevalt me ook uitstekend. eerst dacht ik dat ik de sleek voor altijd zou houden totdat hij kapot gaat omdat hij gewoon veel ruimte heeft en er gewoon goed uit ziet. maar nu ben ik denk ik toch van gedachte verandert. die zen V ziet er egt mooi uit en is gewoon goed.
alleen idd erge nadelen zijn:

-de prijs is toch wel aan de hoge kant
-van mij had het wel meer geheugen gemogen 8 gb ofzo net als de microphoto
-batterijduur nog langer we zijn al een stuk verder in de technologie dus waarom geen langere batterijduur.

maar als dat er allemaal bij zat zou de prijs natuurlijk nog hoger zijn dus. dat is denk ik nog te veel gevraagt. maar oke hij is gewoon prachtig mooi en klein ik wil hem gewoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
RoD schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:25:
[...]

De vorige spelers van Creative werkten allemaal met software dus ik denk dat het bij deze hetzelfde is.
De mp3 speler werkt met het drag&drop systeem, oftewel je sluit hem aan op je pc en die herkent hem als een verwisselbare hardeschijf. Dus geen software nodig en elke computer (met usb) pakt deze gewoon. Check de creative site maar ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mja, je quote nu een post van een maand geleden...

Overigens wel een van de eerste keren dat Creative met UMS werkt, hopelijk blijft dit zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
RoD schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:27:
Mja, je quote nu een post van een maand geleden...

Overigens wel een van de eerste keren dat Creative met UMS werkt, hopelijk blijft dit zo :)
Jah, en hopelijk komt er voor de andere spelers ook een firmware update dat ze UMS gaan ondersteunen.
Maar ik ben benieuwd hoe deze speler gaat worden. Of de ervaringen ermee positief gaan zijn.

Als we Creative moeten geloven dan zou de speler in Europa leverbaar moeten zijn vanaf augustus. Dus misschien komen er binnenkort wat meer reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
ik ben niet zo bekend in dit soort dingen maar ik vroeg mij af wat jullie precies bedoel met dat UMS en of dit echt een goede deal is voor rond de 220..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Staat gewoon in de FAQ

Of je er 220 euro voor over hebt moet je zelf weten, dat is jou keuze. Er zijn echter wel meer spelers in die prijsklasse die ook niet slecht zijn. Bijvoorbeeld de Meizu M6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Ik ga hem waarschijnlijk ook kopen. Ik had eerst een standaard mp3 speler van 1GB, ging kapot, omgeruild voor iPod Mini 4GB. De iPod begint kuren te vertonen (batterij problemen). Ik koop de 1GB Zen V (niet de plus), want:

- radio is leuk, maar zal het waarschijnlijk nooit gebruiken (weet ik uit ervaring met de eerste mp3 speler die ik had)
- video is crappy volgens de reviews, ook zie ik het nut er niet van in
- 1GB is genoeg voor meer dan 10 albums; m'n iPod's 4GB kreeg ik wel vol maar dan luisterde ik weer niet alles
- 1GB heeft de mooiste kleur (zwart-oranje)

Ding schijnt firmware-upgradeable te zijn naar de Plus versie. Zou leuk zijn als de firmware hack uitlekt. Geen iPod meer voor mij want (1) iTunes zuigt, het start niet eens op bij mij en andere software is troep; (2) de batterij zit erin gebakken, niet te vervangen; (3) het is niet "nieuw" meer; (4) heb een Nano overwogen, maar van krassen hou ik niet zo.

Wat ik me alleen afvraag: is de batterij eruit te halen en te vervangen net als de Zen Micro? Zie het niet zo goed op de plaatjes. Als dat zo is en je kan mp3tjes overzetten naar de Zen V zonder software te installeren (dus drag en drop in verkenner, geen gedoe met WMP of Creative's eigen software of een of andere iTunes-kloon) dan loop ik volgende week met een brand new Creative Zen V 1GB zwart!

Edit: zie op de Creative website dat de batterij embedded is. Jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Was de releasedatum niet één deze dagen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
De Zen V 1GB zou een week geleden al leverbaar moeten zijn, maar het lijkt erop dat Creative nog niet heeft uitgeleverd naar de distributeurs. Ik zie ze in ieder geval niet dat ze bestelbaar zijn.

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Ik weet niet hoe jullie aan de prijzen komen, maar op Pricewatch staat:
Creative Zen V Plus 1GB ( USB 2.0 ) € 124,60
Creative Zen V Plus 2GB ( USB 2.0 ) € 149,52
Creative Zen V Plus 4GB (USB 2.0) € 207,69

Daarnaast hebben zowel de Zen als de Apple Nano een vaste accu...

[ Voor 4% gewijzigd door Xochiquetzal op 17-08-2006 14:19 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13
RoD schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:25:Of je er 220 euro voor over hebt moet je zelf weten, dat is jou keuze. Er zijn echter wel meer spelers in die prijsklasse die ook niet slecht zijn. Bijvoorbeeld de Meizu M6.
En die heeft een respectabel vermogen van 2x18mW in tegestelling tot de 5 tot 7 mW per kanaal van de Zen V, wat me niet echt veel lijkt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk niet dat je daar last van zult krijgen. Het aantal mW zegt imo niet zoveel.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13
Mij wel.
Niet omdat het harder moet (alsjeblieft niet zeg!) maar omdat vooral de lage frequenties veel vermogen vragen. Dan merk ik dan aan het feit dat spelers die een laag uitgangsniveau hebben (zoals iPods) een matige basweergave hebben, oftewel een bas die nauwelijks aanwezig is.
En aangezien ik een liefhebber ben van goed strak en "voelbaar" diep laag, kun je beter een speler nemen met wat meer "body". Bijv. de iAudio's hebben een vrij hoog uitgangs vermogen per kanaal, daarom staan ze ook bekend om hun goede geluidskwaliteit en uitstekende basweergave.

De M6 staat nu ook al te boek als een speler die een goede laagweergave weet neer te zetten en dat dankt de speler niet alleen aan de Philips audioprocessor, maar ook aan de 2x18mW.

Bijkomend voordeel is dat je met meer power ook makkelijker grote(re) hoofdtelefoons kan aansturen. Een iPod of de Zen komt dan in ademnood en kan snel vervormen of clippen zonder dat je het volume echt hard zet.

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is wel weer waar. Ik heb er zelf eigenlijk geen last van omdat ik meer hou van goeie hoge tonen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ik zag dat bij de informatique de Zen V 2GB op voorraad is voor een prijs van €146,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Bij ons in de winkel (MM Alexandrium) hebben we ze sinds gister binnen gekregen. Ik heb hem ff getest en vind het geen ergonomisch apparaat. Dit is typisch zo'n geval van: het kan ook te klein. Het ligt gewoon niet lekker in de hand, en de joystick bediening is erg lastig, is niet prettig. En het apparaatje is ook niet echt mooi ofzo. Prijs is wel aantrekkelijk, 149 voor de zen V (nonplus) 2Gb. tov de iPod nano die 189 kost, is hij een goed prijsalternatief. Maar weinig mensen zullen hem kopen omdat hij gewoon te klein is. Jammer...maar ook ik heb liever een dunnere speler dan een kleinere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Shailesh schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:29:
Bij ons in de winkel (MM Alexandrium) hebben we ze sinds gister binnen gekregen. Ik heb hem ff getest en vind het geen ergonomisch apparaat. Dit is typisch zo'n geval van: het kan ook te klein. Het ligt gewoon niet lekker in de hand, en de joystick bediening is erg lastig, is niet prettig. En het apparaatje is ook niet echt mooi ofzo. Prijs is wel aantrekkelijk, 149 voor de zen V (nonplus) 2Gb. tov de iPod nano die 189 kost, is hij een goed prijsalternatief. Maar weinig mensen zullen hem kopen omdat hij gewoon te klein is. Jammer...maar ook ik heb liever een dunnere speler dan een kleinere.
Te klein: kan ook aan te dikke vingers liggen ;)
Niet mooi: kwestie van smaak. Ik vind em wel mooi.

Hoorde laatst nog een paar tegenargumenten, namelijk dat er geen goede accesoires zouden zijn. Iemand zei me dat je bij de iPod wel gewoon makkelijk boxjes kon aansluiten, en dat je hem ook op je autoradio kon aansluiten.
Maar kijk hier maar eens!

Ik ben in ieder geval overtuigd heb em inmiddels besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Xochiquetzal schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:58:
[...]

Te klein: kan ook aan te dikke vingers liggen ;)
Niet mooi: kwestie van smaak. Ik vind em wel mooi.

Hoorde laatst nog een paar tegenargumenten, namelijk dat er geen goede accesoires zouden zijn. Iemand zei me dat je bij de iPod wel gewoon makkelijk boxjes kon aansluiten, en dat je hem ook op je autoradio kon aansluiten.
Maar kijk hier maar eens!

Ik ben in ieder geval overtuigd heb em inmiddels besteld.
Heb je hem ook in het echt gezien :P . Hij ziet er ook mooi uit hoor, maar hij voelt gewoon niet slick. Het voelt als speelgoed -> positief, het kan tegen een stootje. En de bediening is gewoon lastigjes, dat ligt niet zo zeer aan dikke vingers.

Ik werk zo nu en dan op de portable afdeling, zo ook afgelopen zaterdag, en ik krijg met moeite de Zen V verkocht. Sterker nog, ik heb er maar 1 verkocht. Maar mensen gaan alsnog voor de iPod Nano, al is de Zen V 40 euro goedkoper. Meestgehoorde argument om hem niet te kopen is dat ie te klein is.

Boxjes aansluiten kan bij elk apparaat met een 3.5mm jack aansluiting, dus dat is uberhaubt geen tegenargument :? . Accessoires zijn dr zat. Onze winkel ligt al vol met siliconen hoesjes van Creative zelf, en adapters voor het opladen. Toegeven, zo uitgebreid als de iPod zal hij niet worden ondersteund, maar Creative doet wel de moeite haar product goed op de markt te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Ik ga de Zen V ook hoogst waarschijnlijk bestellen. Mijn vraag is of Creative ook met Playlists werkt. Zoals Apple met zijn Ipod. Of krijg je gewoon één grote lijst met alle nummers..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De menu's van beide spelers hebben hetzelfde principe. Maar dat heeft verder weinig met playlists te maken. Creative is zelfs de (gepatenteerde) uitvinder van dit systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vanmiddag bij de Mediamarkt even de Creative Zen V getest! Echt leuk apparaatje! Joystickje werkt goed en hij is lekker klein! Ga 'm nu zéker bestellen!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu zit ik er ook aan te denken om deze te halen. alleen ik heb nog weinig gehoord over de geluidskwaliteit. nu is dit normaal bij creative erg goed. Nu heb ik een ipod mini en die geeft wel aardig geluid. Ook het volume is in principe prima. weet iemand hoe dat zit in vergelijking met deze creative???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Het volume is bij de Zen V ook dik in orde! Ik had niet de originele oordopjes, maar het geluid viel me absoluut niet tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

IGN heeft nog een goede review van de Plus. Daarin zeggen ze ook dat volume geen enkel probleem is.
High volumes on the V Plus did not produce audible distortion, which was a nice discovery, and we were impressed with exactly how loud it could get: easily enough to be too much if you're using in-ear earphones.
Ik heb er gisteren ook even mee gespeeld bij de Media Markt (hoewel de speler uit stond) en ik kon met m'n grote vingers het joystickje makkelijk bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem net dus ook maar gehaald. zeker vanwege eerdere goede ervaringen met creative. na muziek erop te hebben gezet kan ik zegge dat hij met de kwaliteit van het geluid echt merkbaar beter is dan de ipod mini )4gb) die ik hiervoor had. Uiteraard met dezelfde eigen oordopjes.
volume kan zelfs nog harder, zonder vervormingen dus ben nu helemaal tevreden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Op Epizenter zijn een paar pics verschenen van het Creative Traveldock: Klik
Je moet je wel registreren om de pics te kunnen zien.

Als je je niet wil registreren is hier nog een pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/traveldock_z500.jpg

Je ziet hier de Zen Vision:M, maar hij is ook geschikt voor deze speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Je ziet hier de Zen Vision:M, maar hij is ook geschikt voor deze speler.
Hmm..... Moet zeggen dat ik dit soort accessoires bij Apple toch mooier en beter kunnen maken... Ben totaal geen Ipod fan ofzo, maar dit ziet er een stuk minder uit dan bijvoorbeeld dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/assets/resources/2006/08/bedside.jpg

of dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodo.com/assets/resources/2006/08/icr6806dt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja dat vind ik ook wel. Echter, voor de iPod worden veel meer accesoires gemaakt aangezien de speler veel populairder is. Ik vind het al meevallen dat er uberhaubt een traveldock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vandaag ook een Creative Zen V 2GB aangeschaft :)
Stiekem vond ik de 1GB versie mooier maar je kan niet alles hebben natuurlijk.
Binnenkort ga ik eens een user survey schrijven over dit apparaatje.

Eerste (mogelijke) probleem dat ik ben tegengekomen is dat de speler niet aangeeft dat hij opgeladen is. Hij heeft bijna 11u aan een USB hub met voeding gehangen en bleef maar zeggen dat hij aan het opladen was. Pas na het verwijderen van de stekker en opnieuw er insteken gaf hij aan dat hij volledig opgeladen was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zeer binnekort de Creativ Zen V 1/ of 2 GB halen. Mijn oude MSI megaplayer was wel een leuk ding maar nu is hij dus naar de knopper. Naar anderhalf jaar mijn herrie gespeeld te hebben is die ermee gekapt.
Nu was ik op zoek naar een niet al te duur ding maar wat toch wel goed was. Ik kwam dus uit op de Zen V. De Plus is overbodige luxe voor mij, filmpjes kijken doe ik op mijn TV of mijn computer en plaatjes op mijn computer. Maar als ik er behoefte aan heb vindt ik wel de firmware-upgrade :D .
Mijn MSI player was 256mb en zat zelden vol dus aan de 1 GB zal ik wel genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een groot nadeel van deze speler: gewone USB opladers werken niet.

Ik vermoed dat de lader van Creative (die je voor €30 kan kopen natuurlijk) een USB host emuleert aangezien de speler wel oplaadt op een USB hub met voeding (zonder aangesloten te zijn op de computer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens Dapreview heeft Creative de prijzen voor deze spelers officieel verlaagd. :) Goed nieuws dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:12:
Volgens Dapreview heeft Creative de prijzen voor deze spelers officieel verlaagd. :) Goed nieuws dus.
Bij de Pricewatch zijn ze ook allemaal rond de 90/120/150. Komt mooi uit want ik ga hem eind deze week pre-orderen bij de 4launch (kan hem ophalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:29:
Jammer...maar ook ik heb liever een dunnere dan een kleinere.
OT: Bij vrouwen werkt dat meestal andersom ;)

Mooi apparaatje, super klein! Snap niet waarom er zo weinig aandacht aan wordt besteed ivm de Nano topics op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:38:
[...]

Bij de Pricewatch zijn ze ook allemaal rond de 90/120/150. Komt mooi uit want ik ga hem eind deze week pre-orderen bij de 4launch (kan hem ophalen).
Creative hanteert de adviesprijzen neem ik aan. Dus dat zou betekenen dat die prijzen in de Pricewatch ook nog gaan dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:59:
[...]

Creative hanteert de adviesprijzen neem ik aan. Dus dat zou betekenen dat die prijzen in de Pricewatch ook nog gaan dalen.
Dat zou nwel super mooi uitkomen. :D _/-\o_

Ik snap nog niet helemaal hoe het met dat witte en zwarte werkt. Ik heb besloten de 1 GB te nemen maar krijg ik een zwart en wit setje meegeleverd? :?

Edit: Wat voor oortjes zitten erbij, kwalitatief goede?

edit 2: beschermhoesjes (silicons) iemand enig idee hoe duur ze zijn en of ze degelijk zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 23:36 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:31:
Dat zou nwel super mooi uitkomen. :D _/-\o_

Ik snap nog niet helemaal hoe het met dat witte en zwarte werkt. Ik heb besloten de 1 GB te nemen maar krijg ik een zwart en wit setje meegeleverd? :?

Edit: Wat voor oortjes zitten erbij, kwalitatief goede?

edit 2: beschermhoesjes (silicons) iemand enig idee hoe duur ze zijn en of ze degelijk zijn?
Een zwart/wit setje van wat? :?

De oortjes die erbij zitten zijn zeker beter dan de standaard oortjes die bij een goedkope MP3 stick komen. Er zullen er ongetwijfeld betere op de markt zijn maar ik ben er zeer tevreden van. Ik kan niet zeggen of ze hard gaan want ik luister altijd op een laag volume.

Ik heb (nog) geen beschermhoesje gekocht maar ik heb ze al wel in het echt gezien. De joystick, het schermpje, de powerknop opzij en de aansluitingen vanboven zijn niet beschermd dus ik weet niet goed wat de meerwaarde is. Creative beweert dat het gebruikte plastic op de Zen V krasvrij en tot nu toe lijkt dat te kloppen :P De prijs weet ik echter niet, op creative.com staan ze natuurlijk wel met prijs.

Verwijderd

je hebt een zwarte en witte versie en dat snap ik niet helemaal, kun je hem OF in zart OF in het wit kopen?

Ik heb nog oortjes van Senheisser liggen. de MX400. Zijn die beter of slechter dan die bij de Creative V plus?

De silicons zal ik pas gaan halen als de eerste grote klachten binnen gaan stromen :P .

• Admiral Freebee
  • Niet online
De witte versie is de "plus" versie. Deze heeft dezelfde functies plus de mogelijkheid om video's af te spelen en een FM radio. De gewone versie is dus zwart.

Ik heb zelf de MX300 en die zijn ongeveer vergelijkbaar met de meegeleverde oortjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Admiral Freebee op 07-09-2006 16:46 ]

• phoenix
Volgens mij zijn er van beide versies, V en V Plus, een witte en zwarte editie verkrijgbaar. De kleur zegt dus niks over de mogelijkheden, behalve de kleur van de knoppen (welke de grootte aangeeft).

• Admiral Freebee
  • Niet online
nfm schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:13:
Volgens mij zijn er van beide versies, V en V Plus, een witte en zwarte editie verkrijgbaar. De kleur zegt dus niks over de mogelijkheden, behalve de kleur van de knoppen (welke de grootte aangeeft).
Je hebt gelijk. :)

Op de Belgische site vind ik echter alleen de zwarte versie, nergens wordt melding gemaakt van een witte versie terwijl de meeste review websites de witte versie hebben.

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:15:
[...]

Je hebt gelijk. :)

Op de Belgische site vind ik echter alleen de zwarte versie, nergens wordt melding gemaakt van een witte versie terwijl de meeste review websites de witte versie hebben.
Ik snapte het ook niet helemaal, nu wel uiteraard. Maar ik zag geen witte op de markt dus ik dacht dat er, gezien hoe commercieel de markt is vandaag de dag, er apart frontjes waren ofzo. maar gelukkig ga ik voor de normale want ik heb vandaag de Zen V 1 gb en 4 gb gezien en wat een [s]geile[/s mooie aparaatjes. Heerlijk menu waar ik meteen alles snapte. Je kan ok de normale Zen V ook foto's zetten want er stonden al enkele foto's in van MM werkers.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Bij mij stonden er ook al 4 foldertjes met foto's in en een aantal MP3's. Die kwamen echter gewoon van Creative.

Het menu is inderdaad zeer gemakkelijk te 'leren' en werkt prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op donderdag 07 september 2006 @ 23:20:

Het menu is inderdaad zeer gemakkelijk te 'leren' en werkt prettig.
Is het niet precies hetzelfde als het menu van iPod, wie heeft het van wie 'gejat'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Creative heeft het bedacht en het patent erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vandaag een leuke meevaller gehad via de post :)
Ik had de speler bij de Makro gekocht en nu kreeg ik een brief dat ik €30 terugkrijg omdat de "marktomstandigheden" verandert zijn. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de aangekondigde prijsverlagingen.

Wat een service! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
heeft iemand enig idee wat dit mooie spelertje bij de mediamarkt kost (de 1gb versie), ik ben namelijk wel geinteresseerd maar de dichstbijzijnde mediamarkt is niet echt fietsafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:30:
Vandaag een leuke meevaller gehad via de post :)
Ik had de speler bij de Makro gekocht en nu kreeg ik een brief dat ik €30 terugkrijg omdat de "marktomstandigheden" verandert zijn. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de aangekondigde prijsverlagingen.

Wat een service! _/-\o_
Mag ik vragen hoe duur de 1GB versie kost bij de Makro?
heeft iemand enig idee wat dit mooie spelertje bij de mediamarkt kost (de 1gb versie), ik ben namelijk wel geinteresseerd maar de dichstbijzijnde mediamarkt is niet echt fietsafstand.
Bij mijn Mediamarkt (Eindhoven) is die €119.99 .Maar prijzen kunnen per filiaal verschillen :)
Bij de Dixons is die €99.99. De rest moet je maar bij de Pricewatch checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:27:
Mag ik vragen hoe duur de 1GB versie kost bij de Makro?
€119, maar dit was wel zo voor ik de brief kreeg over de €30 terug. Ik ben niet meer in de Makro geweest dus ik kan er niets over zeggen.

Dit was overigens wel in Deurne (België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

AleXnl schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:44:
De Mediamarkten hanteren niet allemaal dezelfde prijzen. Mijn ervaring is dat de prijzen vaak boven die van de internetshops liggen. Soms valt er wat van de prijs af te halen, maar dat hangt er ook maar net vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Ik heb hem uiteindelijk maar gehaald bij de dixons, maar hij geeft nu dus aan dat hij docked is, moet het batterijtje rechts bovenin gewoon helemaal vol groen zijn en dan is ie opgeladen?

edit: iemand enig idee hoe ik de standaard achtergrond verander, kan het niet vinden, en de 15 paginas die het boekje bevatten geven ook geen opheldering

edit2: lama, gewoon de back button wat langer inhouden als je een foto geselecteerd hebt

[ Voor 40% gewijzigd door Alexji op 09-09-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Leuk te horen dat er nu wel veel positieve gedachten zijn over de Zen V (Plus). In het begin waren de meesten er nog van overtuigd dat je beter een iPod kon nemen. Nee, sowieso geen iPod voor mij, want iedereen heeft er al een. Ik heb liever net ietsje anders, wat veel beter aan mijn wensen voldoet! Ik heb al bedacht dat ik em volgend jaar mee ga nemen naar festivals, met een fm transmitter eraan :D Kan iedereen meeluisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Mocht het nog belangrijk zijn voor iemand ofzo:

Ik heb er gisteren 1 gekocht en ben erg tevreden. Het is een Zen V 1 Gb. Het spelertje is echt ongelooflijk klein. Kleiner dan ik verwacht had. Geluidskwaliteit vind ik zelf erg goed met bijgeleverde oortjes. Hoor geen verschil met mijn Sennheiser MX300 oortjes. Het display is echt fantastisch vind ik. Prachtig ingebouwd in de speler en echt heel goed van kwaliteit.
Het enige nadeel wat ik aan dit soort dingen vind is dat er zoveel overbodig meuk bij zit. Ik wil helemaal geen kalender. Ik wil helemaal geen foto's kijken en al helemaal geen filmpjes op zo'n klein ding (indien plus versie). Ik ben nog net geen magnetron functie tegengekomen.
Ik wil gewoon mp3 erheen sleuren en luisteren. Je kan gelukkig het menu aanpassen zodat al de overbodig dingen niet meer in het menu staan maar het feit dat alle mp3 via creative software erop gezet moet worden met ook weer driehonderdmiljoen verschillende overbodige opties vind ik jammer.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoko schreef op maandag 11 september 2006 @ 01:29:
Mocht het nog belangrijk zijn voor iemand ofzo:

Ik heb er gisteren 1 gekocht en ben erg tevreden. Het is een Zen V 1 Gb. Het spelertje is echt ongelooflijk klein. Kleiner dan ik verwacht had. Geluidskwaliteit vind ik zelf erg goed met bijgeleverde oortjes. Hoor geen verschil met mijn Sennheiser MX300 oortjes. Het display is echt fantastisch vind ik. Prachtig ingebouwd in de speler en echt heel goed van kwaliteit.
Het enige nadeel wat ik aan dit soort dingen vind is dat er zoveel overbodig meuk bij zit. Ik wil helemaal geen kalender. Ik wil helemaal geen foto's kijken en al helemaal geen filmpjes op zo'n klein ding (indien plus versie). Ik ben nog net geen magnetron functie tegengekomen.
Ik wil gewoon mp3 erheen sleuren en luisteren. Je kan gelukkig het menu aanpassen zodat al de overbodig dingen niet meer in het menu staan maar het feit dat alle mp3 via creative software erop gezet moet worden met ook weer driehonderdmiljoen verschillende overbodige opties vind ik jammer.
Waarom heb je hem dan gekocht? Je was toch hopelijk wel op de hoogte van deze functies en als het teveel voor je is kocht dan een Sitecom 1gb spelertje ofzo :/ :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Precies, bovendien ook zonde van het geld. Als je gewoon een basic mp3spelertje wilt kun je veel goedkoper uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik ben ook rond aan het kijken naar een MP3 speler met in ieder geval de volgende voorwaarden:

* naast MP3's ook JPG's kunnen tonen
* goeie accuduur
* MP3-tag weergave
* FM radio

Ik kom nu ook een beetje bij de Creative Zen V Plus uit. Heb daarbij onderstaand filmpje gevonden en daarbij onstaan nog wel een aantal vragen:

http://www.techeblog.com/...ative-zen-v-plus-hands-on

1. Opstarttijd nogal lang?
2. Heeft de Zen een ingebouwde speaker?
3. Nogal kleine joystick, valt dit mee in de praktijk?
4. Alleen opladen via USB / losse adapter nog weer zo'n 40 euro extra
5. Scherm is vierkant (128x128), worden foto's afgesneden?

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 11-09-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
hars73 schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:45:
Ik ben ook rond aan het kijken naar een MP3 speler met in ieder geval de volgende voorwaarden:

* naast MP3's ook JPG's kunnen tonen
* goeie accuduur
* MP3-tag weergave
* FM radio

Ik kom nu ook een beetje bij de Creative Zen V Plus uit. Heb daarbij onderstaand filmpje gevonden en daarbij onstaan nog wel een aantal vragen:

http://www.techeblog.com/...ative-zen-v-plus-hands-on

1. Opstarttijd nogal lang?
2. Heeft de Zen een ingebouwde speaker?
3. Nogal kleine joystick, valt dit mee in de praktijk?
4. Alleen opladen via USB / losse adapter nog weer zo'n 40 euro extra
5. Scherm is vierkant (128x128), worden foto's afgesneden?
1. De opstarttijd valt nogal goed mee hoor. Na een secondje of twee kun je beginnen.
2. Nee
3. Hij is inderdaad nogal klein. Ik vind hem nog meevallen maar ik heb relatief dunne vingers, met dikkere vingers kan het misschien wat tegenvallen
4. In de Makro kost de originele lader €25. Een universele USB lader werkt niet omdat de Zen V alleen wilt opladen als er een USB host gevonden/geëmuleerd wordt. Een USB hub met voeding werkt dus wel en kost niet veel ;)
5. Je kan kiezen of de foto's worden afgesneden maar je kan ze ook in originele afmetingen weergeven. Verwacht wel geen wonderen van het schermpje, het is nogal erg klein voor foto's. Verder ziet het er wel mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag als er geen geen speaker inzit, wat heb je dan aan die wekker. Ik ga niet slapen met mijn mp3 speler aan hoor -.- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:22:
Wat ik me afvraag als er geen geen speaker inzit, wat heb je dan aan die wekker. Ik ga niet slapen met mijn mp3 speler aan hoor -.- .
Volume op zn hardst zetten, oordopjes erin :) Verreweg de meeste spelers met een wekker hebben geen speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

RoD schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:33:
[...]

Volume op zn hardst zetten, oordopjes erin :) Verreweg de meeste spelers met een wekker hebben geen speaker.
Daar word ik niet wakker van :z .. misschien speakerstjes erop aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
Stel ik heb m'n mp3tjes in verschillende mappen. Kan ik in Verkenner (dus niet troep die je moet installeren, net zoals iTunes) de mappen kopieren naar de Zen V en het daarna afspelen? Ik heb het op m'n werk eventjes getest met een standaard usb->mini kabel maar hij herkende hem niet. Weet nog niet of ik hem moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als je de software installeert (je moet heus niet alle meuk installeren hoor) kan je de Zen V gewoon benaderen vanuit Windows Verkenner en er muziek opzetten. Jammer genoeg kan je er geen muziek opzetten zonder iets te installeren. :( Je kan wel een deel reserveren als 'verwisselbare harde schijf' maar die muziek kan je, voor zover ik weet, niet afspelen.

Beetje te veel concurrent van de iPod willen zijn vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hars73 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:56:
[...]

Daar word ik niet wakker van :z .. misschien speakerstjes erop aansluiten.
Ik wel :P Speakers is ook een goede mogelijkheid ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Die Zen V is echt mooi! Deze wil ik echt hebben, de Zen V Plus 2GB (eigenlijk de witte, maar zwart is ook best). Probleem, nergens te krijgen... Iemand enig idee?

edit:
Kijk net op Komplett, daar staat dat ze op de 20e binnen komen. We will see :) .

[ Voor 31% gewijzigd door Muthas op 12-09-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Muthas schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:00:
Die Zen V is echt mooi! Deze wil ik echt hebben, de Zen V Plus 2GB (eigenlijk de witte, maar zwart is ook best). Probleem, nergens te krijgen... Iemand enig idee?

edit:
Kijk net op Komplett, daar staat dat ze op de 20e binnen komen. We will see :) .
Pricewatch in de gaten houden :) Is ook onze bron van informatie (en misschien de MM) dus zul je het antwoord eerder in de PW vinden dan hier. Even afwachten als hij niet op voorraad is, het is immers nog een tamelijk nieuwe speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:22:
[...]

Binnenkort post ik ook een review van mijn Zen V 2GB :) Ik was een aantal dagen geleden al begonnen maar ik gebruikte per ongeluk het Firefox scherm waarin ik het aan het typen was en alles was weg :(

In het vervolg maak ik het dus in Word :/
Internet explorer :X

Maar de 2GB is de blauwe versie ?

Al iets bekend van een upgradebare firmware trouwens want iemand zei dat een tijdje terug in dit topic :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
2GB is de groene versie, 4GB de blauwe. En het was m'n eigen stomme schuld dat ik het kwijt was aangezien ik iets typte in de Google zoekbalk rechtsboven :P

De firmware valt inderdaad up te graden maar ik betwijfel dat je van een gewone Zen V een plus versie kan maken. Deze eerste heeft volgens mij zoiezo geen FM tuner ingebouwd. Videoplayback zou misschien wel mogelijk zijn maar daar zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:01:
2GB is de groene versie, 4GB de blauwe. En het was m'n eigen stomme schuld dat ik het kwijt was aangezien ik iets typte in de Google zoekbalk rechtsboven :P

De firmware valt inderdaad up te graden maar ik betwijfel dat je van een gewone Zen V een plus versie kan maken. Deze eerste heeft volgens mij zoiezo geen FM tuner ingebouwd. Videoplayback zou misschien wel mogelijk zijn maar daar zit ik niet op te wachten.
Op een FM-tuner zit ik sowieso niet te wachten maar videoplayback is altijd wel aardig en ik weet bijne zeker dat dat mogelijk is :D .

Stiekem zou ik trouwens wel de witte willen hebben, op de Creative site kan die wel in het wit als het geen Plus versie is

• Kul

Kul

Weet iemand of deze speler ook samenwerkt met linux?

Ik ben er vrij zeker van dat hij dat niet doet, maar ik blijf hopen op mensen die het lukt :)

Ik zag er vandaag een in de winkel (1GB zenV voor 99€) en ik zou 'em graag hebben, als hij het doet :P

• xdcx
  • Laatst online: 18-04-2021
21 Creative Zen V 1GB ( USB 2.0 ) € 83,07 13-09
19 Creative Zen V 2GB ( USB 2.0 ) € 109,72 13-09
23 Creative Zen V Plus 1GB ( USB 2.0 ) € 99,69 13-09
21 Creative Zen V Plus 2GB ( USB 2.0 ) € 124,60 13-09
19 Creative Zen V Plus 4GB (USB 2.0) € 173,19 13-09

Bron:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/605

ze zijn nog cheap ook :D

• phoenix
Admiral Freebee schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:07:
Als je de software installeert (je moet heus niet alle meuk installeren hoor) kan je de Zen V gewoon benaderen vanuit Windows Verkenner en er muziek opzetten. Jammer genoeg kan je er geen muziek opzetten zonder iets te installeren. :( Je kan wel een deel reserveren als 'verwisselbare harde schijf' maar die muziek kan je, voor zover ik weet, niet afspelen.

Beetje te veel concurrent van de iPod willen zijn vrees ik.
Jammer. Is het wel mogelijk om muziek eraf te halen via Verkenner, zonder Zen-software? Dit is namelijk niet mogelijk met m'n iPod Mini. Het gaat me er niet om dat er veel meuk geinstalleerd moet worden, maar dat ik op andermans pc en op computers op de universiteit niet zomaar dingen kan installeren.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:40:
[...]
Op een FM-tuner zit ik sowieso niet te wachten maar videoplayback is altijd wel aardig en ik weet bijne zeker dat dat mogelijk is :D .
Niet andersom? Zelf zit ik helemaal niet te wachten op video playback omdat ik toch weet dat ik dat nooit ga doen. Misschien in het begin een keertje om te proberen. Daarna nooit meer omdat het gewoon kutkwaliteit is op zo'n klein schermpje. Een FM-tuner is echter wel handig. Ook al koop je zo'n ding niet voor de radio, is het wel handig om eens wat anders te horen op een plek waar je niet bij een pc zit om er nieuwe muziek op te zetten.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:38

steveman

Comfortabel ten onder

Verbazingwekkend genoeg is ie bij norrod maar 179 !

minder verbazend is dat ie niet voorradig is...

Ik ga hem overwegen!

M'n zen micro 5gb is aan vervanging toe!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem sinds gisteren en wat een topapparaat. Vandaag of morgen zal er een reviewtje geschereven worden door mij met bunch of pictures. Maar nu is mijn vraag, hoe verander ik de tijd in mijn Zen V 8)7 .

edit: Vandaag op school zat ik mijn Zen V een beetje door te spitten en was ik de kalender aan het aanpassen, loopt ie opeens vast ik kan niks doen en ik wist niet dat er een reset button was, die zag ik pas toen ik thuis kwam. Wel erg bizar dat hij nu al vast liep:S

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 08:59:
Ik heb hem sinds gisteren en wat een topapparaat. Vandaag of morgen zal er een reviewtje geschereven worden door mij met bunch of pictures. Maar nu is mijn vraag, hoe verander ik de tijd in mijn Zen V 8)7 .

edit: Vandaag op school zat ik mijn Zen V een beetje door te spitten en was ik de kalender aan het aanpassen, loopt ie opeens vast ik kan niks doen en ik wist niet dat er een reset button was, die zag ik pas toen ik thuis kwam. Wel erg bizar dat hij nu al vast liep:S
:/ vanwege dat soort chrashes ben ik juist zo moe van m'n zen micro :/

Heb 'm besteld btw, maandag ofzo zou ie er waarschijnlijk zijn :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 08:59:

Als je in het menuutje van de tijd bent hou je de "return" knop ingedrukt ;) Staat ook in de handleiding, ik was er eerst ook naar op zoek.

Van vastlopers heb ik gelukkig nog geen last van :) Misschien eens kijken naar een firmware update?

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:11:
[...]

Als je in het menuutje van de tijd bent hou je de "return" knop ingedrukt ;) Staat ook in de handleiding, ik was er eerst ook naar op zoek.

Van vastlopers heb ik gelukkig nog geen last van :) Misschien eens kijken naar een firmware update?
Ik zal wel eens zoeken naar die update.
Over de handleiding, het is een ding van 17 pagina's en het is grotendeels alleen maar hoe je alles op de pc doet :'( .

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

Da's de quick start dan. Bij Creative kun je ook de volledige handleiding downloaden, als die er niet bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ik had eerst niet zo'n interesse in deze mp3speler. Maar ziet er eigenlijk toch wel goed uit. En 115,- voor 2GB is een nette prijs voor zo'n complete speler (Zen V). Dus ik ga er denk ik binnenkort ook een aanschaffen. M'n zus heeft een iPod Nano (1e generatie) dus misschien schrijf ik nog wel een vergelijk.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

M'n Micro heeft ook gehoord dat ie vervangen gaat worden... hij flipt steeds vaker :'(
ejss schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:10:
Ik had eerst niet zo'n interesse in deze mp3speler. Maar ziet er eigenlijk toch wel goed uit. En 115,- voor 2GB is een nette prijs voor zo'n complete speler (Zen V). Dus ik ga er denk ik binnenkort ook een aanschaffen. M'n zus heeft een iPod Nano (1e generatie) dus misschien schrijf ik nog wel een vergelijk.
Oeh, alsjeblieft doen, ben heel benieuwd!

Ohja, niets van een remote ofzo te bekennen geloof ik? Misschien dat het zonder die touchknoppen ook niet nodig is, en je weer ouderwets door je broekzak kan navigeren :)

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 18-09-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil graag de ZEN V 2 GB white kopen, maar weet iemand of deze ergens in het wit leverbaar is? :/
In pricewatch kan ik ook nergens een leverancier vinden die hem in het wit heeft.. ook de plus versies niet..?! :? Waarschijnlijk zijn deze slecht leverbaar?? :'(

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik had zo het idee dat de witte versie vooral voor de USA bedoelt is aangezien hij hier zo goed als niet te vinden is.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast