Aangezien er volgens mij nog geen topic was over de nieuwe Creative Zen V (Plus) heb ik er maar 1 geopend omdat het wel een interessante kandidaat voor een nieuwe MP3-Speler is voor mij. Vooral omdat Creative ook claimt dat de hele speler gegarandeerd krasbestendig is! Post hier je vragen/ervaringen en nieuwtjes betreft deze speler.
De informatie tot nu toe is te vinden op de Creative site en van reviews als op: HardwareZone
Cnet en PCmag
Even wat specs van de betreffende speler;
Het schijnt trouwens dat je ze als UMS kunt gebruiken.
Eigenschappen Creative Zen V
OLED-scherm van 1,5 inches met 262.144 kleuren
MP3-, WMA- en Audible-speler
Werkt met PlaysforSure muziekabonnementen
Weergave JPEG-foto's
Artwork voor albums
Opname via de lijningang
Ondersteuning voor Audio ZENCast abonnement
Tot 15 uur weergavetijd*
* De reële levensduur van de batterij varieert volgens het gebruik.
Eigenschappen Creative Zen V Plus
OLED-scherm van 1,5 inches met 262.144 kleuren
FM met 32 stationpresets
MP3-, WMA- en Audible-speler
Werkt met PlaysforSure muziekabonnementen
Weergave JPEG-foto's
Ondersteuning voor videoclips (transcodeert de meest gebruikte indelingen)
Artwork voor albums
Opname via de lijningang
Ondersteuning voor Audio ZENCast abonnement
Tot 15 uur weergavetijd*
* De reële levensduur van de batterij varieert volgens het gebruik.
Hij is overigens in Zwart en Wit verkrijgbaar, en met een kleurtje die afhankelijk is van je Model (hoeveelheid GB)
Zoals te zien is de Plus dus de iets luxere versie van de standaar Zen V omdat hij o.a. FM-radio ontvangst heeft en ook Filmpjes kan afspelen.
Je krijgt het volgende erbij geleverd;
Inhoud van de verpakking
ZEN V
Oortelefoon
Halsketting
Draagtasje
USB-kabel
Line-in-kabel
Installatie-cd
Snelstartgids
Het Verkooppraatje van Creative;
In Europa beschikbaar vanaf augustus 2006.
Muziek, foto's, radio en video's met stijl.
De Creative® Zen V Plus is een begerenswaardig stijlicoon. Het heeft een glanzend zwarte afwerking en subtiele kleurtoetsen. De fraai afgeronde vorm ligt perfect in de hand. Met zijn drie geheugenversies biedt hij ruimte aan honderden tot duizenden tracks en foto's. Bovendien is de speler voorzien van een FM-radio met 32 presets. Een helder kleurenscherm en de beroemde interface van Creative maken hem uiterst gebruiksvriendelijk. Ondersteunde muziekindelingen zijn onder meer MP3, WMA en Audible. De Zen V Plus kan zonder pc direct naar MP3 opnemen en heeft een ingebouwde microfoon voor gesproken notities. Hij speelt ook videoclips af. De oplaadbare batterij ondersteunt tot 15 uur muziekweergave.
Fraaie, ergonomische vormgeving in glanzend zwart met subtiele kleurtoetsen.
Het 1 GB-model in zwart/oranje biedt ruimte aan 500 tracks*, het 2 GB-model in zwart/groen biedt ruimte aan 1000 tracks*, het 4 GB-model in zwart/blauw biedt ruimte aan 2000 tracks*. Alle modellen ondersteunen de MP3-, WMA- en Audible-indelingen.
Ingebouwde FM-radio met 32 presets. Microfoon voor opname van gesproken notities. Directe opname naar MP3 zonder pc via de lijningang.
Intuïtieve Creative-interface met joystickbesturing voor een natuurlijke en vlotte navigatie door de inhoud.
Bekijk videoclips op het heldere OLED-scherm van 1,5 inches.
Oplaadbare batterij ondersteunt tot 15 uur muziekweergave.
* Tracks van 4 minuten in WMA bij 64 kpbs.
Nuttige Gebruikers ervaringen uit het topic:
Admiral Freebee:
Let er wel op dat het niet voldoende is dat je een USB stekker hebt waar 5V opstaat. Er moet ook een USB host aanwezig zijn (of worden geëmuleerd). Dus, opladen via een USB hub met stroom werkt perfect, en aan de computer ook maar van die generieke USB opladers werken niet. Dit heb ik persoonlijk ondervonden.
Xochiquetzal:
Klik Pagina 8, bijna onderaan
Foto's!
In Flash 360° bekijken
De Prijzen
De prijzen zijn op het moment als volgt;
De Zen moet respectievelijk €83 (1GB), €108 (2GB), en € ? (4GB) kosten, een goede prijs ten opzichte van de iPod Nano bijvoorbeeld.
De Zen Plus is verkrijgbaar vanaf €99 (1GB), €125 (2GB), en €166 (4GB). De Zen V Plus komt dus met Video en Radio opties.
Pricewatch
Meer info? Meld het even
Mn eerste Topic in Portable Media Devices btw, dus als ik iets moet veranderen oid Hoor ik het graag.
[ Voor 28% gewijzigd door Ruben [NL] op 13-11-2006 14:11 ]