Zo goed als niet? Helemaal niet bedoel je, ik wil eigenlijk ook de witte, maar ach, met een zwarte kan ik ook leven
Heb voor m'n dinnetje een 1gb Zen V besteld, kan ik mooi kijken of een 2 of 4gb wat voor mij is..mijn zen micro is aan zn einde 
Kan helaas geen pics maken (cam uitgeleend) maar zal wel even een kleine eigen review maken als de rest deze ook geschreven hebben en die van mij wat toevoegt
Misschien een vergelijking tussen m'n micro en die V ..ook wel leuk...hmm...
-update-
Mijn micro is weer alive, en die V is echt friggin' tiny! Wow zeg, prachtig scherm ook.
Helaas kan ik er geen pics van maken met een digicam: vergelijking zen micro en deze V.
Mn micro is niet zo micro meer

Kan helaas geen pics maken (cam uitgeleend) maar zal wel even een kleine eigen review maken als de rest deze ook geschreven hebben en die van mij wat toevoegt
-update-
Mijn micro is weer alive, en die V is echt friggin' tiny! Wow zeg, prachtig scherm ook.
Helaas kan ik er geen pics van maken met een digicam: vergelijking zen micro en deze V.
Mn micro is niet zo micro meer
[ Voor 23% gewijzigd door 2Dutch op 19-09-2006 21:27 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Feest.. Was ik bijna overtuigd een iPod Nano 2GB te kopen, zoek ik wat rond en zie ik deze MP3 speler... Nu ben ik dus aan het twijfelen. Ook of ik een witte of zwarte koop, mocht het een Zen V worden. (ik zit nu in de VS, dus de levering van een witte zal geen probleem zijn). Nouja, in combinatie met het groen vind ik een zwarte, denk ik, wat mooier.
Nouja, prijs en toebehoren vind ik ook wel belangrijk alleen kan ik via pricewatch.com niet geen winkels vinden die een Zen V 2GB aanbieden. Via Amazon.com kan het wel gewoon besteld worden, maar dan kost-ie $120 en volgens mij kan dat veel goedkoper.
Ik kijk nog wel even rond, maar de Zen V is zeker een optie!
Nouja, prijs en toebehoren vind ik ook wel belangrijk alleen kan ik via pricewatch.com niet geen winkels vinden die een Zen V 2GB aanbieden. Via Amazon.com kan het wel gewoon besteld worden, maar dan kost-ie $120 en volgens mij kan dat veel goedkoper.
Als ik jou was zou ik er een uit Amerika meenemen. Gewoon de Wallmarkt inlopen en kopen. Ben je volgens mij nog het goedkoopste uit en kun jij wel kiezen voor die "exclusieve witte 2 GB versie"InterCC schreef op woensdag 20 september 2006 @ 05:19:
Feest.. Was ik bijna overtuigd een iPod Nano 2GB te kopen, zoek ik wat rond en zie ik deze MP3 speler... Nu ben ik dus aan het twijfelen. Ook of ik een witte of zwarte koop, mocht het een Zen V worden. (ik zit nu in de VS, dus de levering van een witte zal geen probleem zijn). Nouja, in combinatie met het groen vind ik een zwarte, denk ik, wat mooier.
Man wat is ie klein 
Ben nu voor de gein es een prison break aflevering erop aan het zetten, converteren vanaf xvid is dan nodig, duurt wel lang...
Maar wat een verschil met een zen micro zeg! Dat flashgeheugen is echt 1000x sneller dan dat hd-tje dat in zo'n micro zit. * Steve is blij!
update Prison break @ 128x128 (kleiner nog, widescreen) is wel grappig, maar de hele aflevering kijken raad ik niet aan
de framerate is ook wat lager dan normaal.
Het orgineel was 350mb, op de V --> 800!!
Ben nu voor de gein es een prison break aflevering erop aan het zetten, converteren vanaf xvid is dan nodig, duurt wel lang...
Maar wat een verschil met een zen micro zeg! Dat flashgeheugen is echt 1000x sneller dan dat hd-tje dat in zo'n micro zit. * Steve is blij!
update Prison break @ 128x128 (kleiner nog, widescreen) is wel grappig, maar de hele aflevering kijken raad ik niet aan
[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 20-09-2006 10:38 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
800MB? Dan gaat er met het converten iets niet goed
Zou even andere software proberen. Op Komplett.nl is hij inmiddels weer een week uitgesteld, dus ik koop hem volgende maand wel, misschien dat ik dan wel een witte kan krijgen
800mb is geen foutje, helaas. Hij kan namelijk niet on the fly decompressen
vandaar dat ie zo groot wordt.
In ander nieuws: De afstandsbediening van m'n zen micro werkt op dat ding!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Perfect! Dan ga ik er misschien eentje halensteveman schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:12:
Jeuj, de eerste Zen V staat alweer op Speurders, en die heb ik gekocht à 90 € (2GB non-plus versie).
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Nog een vraagje, als je de afstandsbediening gebruikt en een toets induwt, gaat dan het OLED scherm alsnog branden? Ik hoop van niet want dat is verspilling van energie
Damn.. Ik was vandaag nog in de Walmart en natuurlijk (dat is echt typisch iets voor mij) vergeet ik ff langs de electronica te lopen om even te kijken.... Nouja, bij de walmart is-ie alsnog 120 dollar en dan komt er nog tax bij.. De "exclusieve witte 2GB" is in de walmart gewoon op voorraad zie ik op de website..bosaap22 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:53:
[...]
Als ik jou was zou ik er een uit Amerika meenemen. Gewoon de Wallmarkt inlopen en kopen. Ben je volgens mij nog het goedkoopste uit en kun jij wel kiezen voor die "exclusieve witte 2 GB versie"
Over een weekje of zo zal ik wel weer in de walmart zijn..
Hmm, ik heb even wat nader onderzoek gedaan (ik gebruik de remote alleen als ik een overhemd aanheb ofzo, niet zoals met dit hete weer met alleen een t-shirt).Admiral Freebee schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 00:07:
Nog een vraagje, als je de afstandsbediening gebruikt en een toets induwt, gaat dan het OLED scherm alsnog branden? Ik hoop van niet want dat is verspilling van energie
Wat werkt:
Volgend/Vorig nummer, volume, start/stop, naar fm radio en terug, úitzetten
Wat níet werkt: áánzetten

En het display gaat dus aan...
omg creative toch!

Mijn huisgenote heeft een Zen V gekocht gisteren...wat een belabberde software zit er bij. Ze heeft een P3 1GHz machine met 256Mb RAM, draait dus vanwege de leeftijd een Win2K Professional op...nooit een probleem geweest met iPods en andere spelers, maar de Creative software weigert gewoonweg te installeren.
Heb nu noodgedwongen een illegale XP-upgrade moeten doen omdat er geen rekening gehouden is met mensen die pc's van >4 jaar oud hebben en geen geld willen/kunnen uitgeven aan een nieuw OS.
Heb nu noodgedwongen een illegale XP-upgrade moeten doen omdat er geen rekening gehouden is met mensen die pc's van >4 jaar oud hebben en geen geld willen/kunnen uitgeven aan een nieuw OS.
Niet handig van d'r... maar als je op het doosje kijkt bij requirements:MissingDog schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:20:
Mijn huisgenote heeft een Zen V gekocht gisteren...wat een belabberde software zit er bij. Ze heeft een P3 1GHz machine met 256Mb RAM, draait dus vanwege de leeftijd een Win2K Professional op...nooit een probleem geweest met iPods en andere spelers, maar de Creative software weigert gewoonweg te installeren.
Windows XP (SP1 +) / XP 64 bit
hád ze dus kunnen weten...
Tja, dan hou ik m'n geld maar bij. Wat is nu het nut van het aangaan van het display als dat ding toch in je zak zit?steveman schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:14:
En het display gaat dus aan...
omg creative toch!

Ik snap het ook nietAdmiral Freebee schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:00:
[...]
Tja, dan hou ik m'n geld maar bij. Wat is nu het nut van het aangaan van het display als dat ding toch in je zak zit?

De gemiddelde consument weet niet wat voor (versie) OS er draait op de pc....het is slordig van Creative dat er geen backwards compatible software meegeleverd wordt...zo moeilijk is 't niet om een drivertje te maken voor een USB apparaat wat win2k & xp ondersteunt. Gewoon als USB stick aanspreken is mijn favoriet. Maar goed...het is gefixtsteveman schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:23:
[...]
Niet handig van d'r... maar als je op het doosje kijkt bij requirements:
Windows XP (SP1 +) / XP 64 bit
hád ze dus kunnen weten...
Verwijderd
Heb zelf 3 weken een Zen V (normale 2GB versie) gekocht, hier mijn bevindingen;
Pluspunten;
- klein, mooi, fraai design, ligt lekker in de hand.
- lekkere bediening (mijn vriendin heeft een iPod 30GB 5e generatie; het ding heeft onder andere geen zoekfunctie en je kan ook niet omhoogscrollen, bijvoorbeeld van A naar W, wat mijn kleine wondertje wel kan
) gewoon een goeie logische menu-indeling met lekker veel mogelijkheden.
- veel leuke functies/themakeuzes (achtergronden etc. kan je ook allemaal zelf toevoegen)
- logische indeling voor je muziek. pleur gewoon je muziek met artiest in de muziekmap; en de Zen V sorteert aan de hand van de ID3 tagjes. ook zoekfuncties binnen albumlijstjen/tracklijsten..
- lekker lange batterijduur. ik denk zeker wel dat ik voorbij de 14 uur ga voordat ik hem moet opladen.
- mooi helder OLED scherm (voor mij prima leesbaar in zonlicht).
- lekkere geluidskwaliteit. heb 'm met sennheiser oordopjes.. boohhh! lage/hoge tonen allemaal perfect gebalanceerd (dit variëert natuurlijk van persoon tot persoon, maar ik ben er heel blij mee).
Negatieve puntjes;
- prijs (afhangend van waar je hem koopt kan hij toch nog best redelijk duur zijn).
- joystick heeft een beetje een goedkope *feel*, alhoewel hij wel lekker bedient.
- plastic knopjes bij de joystick zijn af en toe "krakerig" net zoals de oude mobieltjes vroeger die dan iets te haastig in elkaar gezet waren.
Ik ben dus blij dat ik geen aaipot gekocht heb; aangezien mijn vriendin toch zelf best wel teleurgesteld in die van haar is. Ik snap dan ook niet hoe en bediening van zo'n geval overal geprezen kan worden als er dus tot heden geen eens een zoekfunctie op heeft gezeten, laat staan dat je op zijn minst achteruit kan scrollen. Vriendin zit er dus over na te denken om aaipot te verkopen en zen vision: m te kopen.
Pluspunten;
- klein, mooi, fraai design, ligt lekker in de hand.
- lekkere bediening (mijn vriendin heeft een iPod 30GB 5e generatie; het ding heeft onder andere geen zoekfunctie en je kan ook niet omhoogscrollen, bijvoorbeeld van A naar W, wat mijn kleine wondertje wel kan
- veel leuke functies/themakeuzes (achtergronden etc. kan je ook allemaal zelf toevoegen)
- logische indeling voor je muziek. pleur gewoon je muziek met artiest in de muziekmap; en de Zen V sorteert aan de hand van de ID3 tagjes. ook zoekfuncties binnen albumlijstjen/tracklijsten..
- lekker lange batterijduur. ik denk zeker wel dat ik voorbij de 14 uur ga voordat ik hem moet opladen.
- mooi helder OLED scherm (voor mij prima leesbaar in zonlicht).
- lekkere geluidskwaliteit. heb 'm met sennheiser oordopjes.. boohhh! lage/hoge tonen allemaal perfect gebalanceerd (dit variëert natuurlijk van persoon tot persoon, maar ik ben er heel blij mee).
Negatieve puntjes;
- prijs (afhangend van waar je hem koopt kan hij toch nog best redelijk duur zijn).
- joystick heeft een beetje een goedkope *feel*, alhoewel hij wel lekker bedient.
- plastic knopjes bij de joystick zijn af en toe "krakerig" net zoals de oude mobieltjes vroeger die dan iets te haastig in elkaar gezet waren.
Ik ben dus blij dat ik geen aaipot gekocht heb; aangezien mijn vriendin toch zelf best wel teleurgesteld in die van haar is. Ik snap dan ook niet hoe en bediening van zo'n geval overal geprezen kan worden als er dus tot heden geen eens een zoekfunctie op heeft gezeten, laat staan dat je op zijn minst achteruit kan scrollen. Vriendin zit er dus over na te denken om aaipot te verkopen en zen vision: m te kopen.
Ohja, met deze speler viel het me voor het eerst op dat iemand met z'n mond geluidjes zit te maken aan het begin van "Daddy Cool" van Boney M
Inderdaad, ik dacht altijd dat m'n (zeer) oude MP3 speler goede geluidskwaliteit had maar met deze hoor ik nog veel meer detail in mijn muzieksteveman schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:58:
Ohja, met deze speler viel het me voor het eerst op dat iemand met z'n mond geluidjes zit te maken aan het begin van "Daddy Cool" van Boney M
Is er dan niemand die de 'vaste accu' als een probleem ziet. Na 2 twee jaar gebruik kan je hem wel weggooien want dan is die Li-ion accu nauwelijks nog te gebruiken. Aangezien vervangen niet mogelijk is zit je dan met een prima Mp3-player waar je niets of nauwelijks meer mee kunt.
Dan kan toch niet voor iets waar je minimaal zo'n 100 euro voor betaald hebt.
Ik was eerst ook heel lyrisch over het feit dat m'n zen micro een vervangbare batterij had, en dat ik er eentje extra bij had gekregen.rwvdw schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:13:
Is er dan niemand die de 'vaste accu' als een probleem ziet. Na 2 twee jaar gebruik kan je hem wel weggooien want dan is die Li-ion accu nauwelijks nog te gebruiken. Aangezien vervangen niet mogelijk is zit je dan met een prima Mp3-player waar je niets of nauwelijks meer mee kunt.
Nu, bijna 2 jaar later koop ik echter geen nieuwe batterij, maar een nieuwe speler.
Over 2 jaar is er misschien wel weer een veeel betere speler beschikbaar?
Inderdaad. Vaak is de batterij nog niet versleten als jij al weer een nieuwe speler wilt kopen. Dit bij normaal gebruik dan. Als je 2x per dag oplaad, dan wordt het anders. Ik denk dat het geen enkel probleem moet zijn. Je hoort ook bijna nooit van mensen bij wie hun batterij versleten is. Bovendien zijn er maar weinig spelers met een vervangbare accu.
Ik googlede eventjes en kwam iets tegen voor ipots, 't zou $60 zijn om het te laten doen, terwijl je voor $30 eentje zou kunnen bestellen (CNET filmpje)RoD schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:07:
Inderdaad. Vaak is de batterij nog niet versleten als jij al weer een nieuwe speler wilt kopen. Dit bij normaal gebruik dan. Als je 2x per dag oplaad, dan wordt het anders. Ik denk dat het geen enkel probleem moet zijn. Je hoort ook bijna nooit van mensen bij wie hun batterij versleten is. Bovendien zijn er maar weinig spelers met een vervangbare accu.
Lijkt me niet ondenkbaar dat er zoiets voor de Zen V komt? (al heb ik geen fláuw idee hoe ie open moet
Prijzen in TS zijn weer bijgewerkt, alleen de non-plus versie (4gb) staat niet vermeld in de pricewatch, dus geen idee wat die kost
Als er nog wat dingen bij moeten ofzo, roept u maar...
Ik post overigens niet zoveel maarja, ik lees alles wel gewoon hoor
Als er nog wat dingen bij moeten ofzo, roept u maar...
Ik post overigens niet zoveel maarja, ik lees alles wel gewoon hoor
Volgens mij bestaat de non-plus 4GB versie niet.
Klopt iddMaurii schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:43:
Volgens mij bestaat de non-plus 4GB versie niet.
De niet plus, 4GB kost 160 dollar, excl tax (creative U.S. website) gewoon te bestellen en op voorraad. Overigens staat de plus versie als "comming soon" gekenmerkt.
Ik zie 'm op de Amazon website voor maar 29 dollar meer dan de 2GB nonplus versie. (148 vs 119). Dan hoop ik dat de 4GB ook nog naar NL komt.
Ik heb nu een iPod mini. De Zen V is eigenlijk qua functionaliteit die ik nodig heb hetzelfde als de iPod. En m'n iPod heeft na een jaar, net buiten de garantieperiode, kuren wat betreft batterijduur. Het is wel te gebruiken, maar het haalt lang niet de volledige accu tijd die het eerst had en soms geeft ie aan dat ie leeg is terwijl ie nog niet eens half leeg is. Daarom vanaf nu alleen verwisselbare accu voor me.rwvdw schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:13:
Verwijderd
Ik denk erover om er een te halen, de Creative Zen V Plus 2GB versie, maar ik twijfel nog.
Ik wil er graag af en toe in de trein video's op kunnen afspelen. (Ik weet het.... het is een klein schermpje) en nu vraag ik me af of hij ook overweg kan met bestanden die in hun originele staat ongeveen 500 MB zijn (50 minuten). Kan je met het conversie programme zulke bestanden converteren tot voor de V Plus geschikte files?
Of speel hij alleen korte clipjes af?
Als hij alleen korte clipjes afspeelt, is er dan een manier om een origineel video bestand van 50 minuten op te choppen in kortere delen, laten we zeggen van elk 10 minuten (50Mb) zodat de V Plus of het conversieprogje van Creative er wel mee overweg kan? (Ik ben een nOOb ik weet het...)
Ik wil er graag af en toe in de trein video's op kunnen afspelen. (Ik weet het.... het is een klein schermpje) en nu vraag ik me af of hij ook overweg kan met bestanden die in hun originele staat ongeveen 500 MB zijn (50 minuten). Kan je met het conversie programme zulke bestanden converteren tot voor de V Plus geschikte files?
Of speel hij alleen korte clipjes af?
Als hij alleen korte clipjes afspeelt, is er dan een manier om een origineel video bestand van 50 minuten op te choppen in kortere delen, laten we zeggen van elk 10 minuten (50Mb) zodat de V Plus of het conversieprogje van Creative er wel mee overweg kan? (Ik ben een nOOb ik weet het...)
Verwijderd
Maar het lukt dus wel om een wat langer video bestand te converteren naar de V Plus?
Ik wil er afleveringen van 50 minuten op kunnen spelen die ongeconverteerd 500 Mb groot zijn (zal na conversie flink groter zijn iets van 1200 Mb, heb minstens een 2 GB versie van de V Plus nodig).
Of hij langere video's af kan spelen is wat bij betreft de beslissende factor of ik hem wel of niet ga kopen...
Ik wil er afleveringen van 50 minuten op kunnen spelen die ongeconverteerd 500 Mb groot zijn (zal na conversie flink groter zijn iets van 1200 Mb, heb minstens een 2 GB versie van de V Plus nodig).
Of hij langere video's af kan spelen is wat bij betreft de beslissende factor of ik hem wel of niet ga kopen...
steveman schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:20:
Man wat is ie klein
update Prison break @ 128x128 (kleiner nog, widescreen) is wel grappig, maar de hele aflevering kijken raad ik niet aande framerate is ook wat lager dan normaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 08:11 ]
Dit Programma HJSplit 2.2 wordt gebruikt om videobestanden in tweeën te delen om ze daarna te kunnen uploaden, ik zelf heb er geen ervaring mee maar volgens mij werkt het wel goed.
Een prison break ep duurt iets van.. 42 minuten ofzo, die kon ie wel gewoon spelen. Let er wel op dat de framerate iets lager ligt als je hem afspeelt op de V, de bewegingen zijn niet zo vloeiend meer, iets van ... 20 fps ipv de normale 25 schat ik.Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 08:04:
Maar het lukt dus wel om een wat langer video bestand te converteren naar de V Plus?
[...]
Als ik vrij ben vanavond kan ik wel een filmpje posten.
Verwijderd
Helaas werkt HJ Split niet vor wat ik ermee wil, dat progje knipt hem wel ik delen, maar die zijn vervolgens niet los te gebruiken, je moet ze later weer aan elkaar zetten met hetzelfde prog. Wel handig als je ze in stukken wilt verturen of opslaan op floppen o.i.d.
Ik zoek een progje dat een aflevering van een uur in twee of drie "afleveringen" kan knippen die echt los af te spelen zijn.
Ik zoek een progje dat een aflevering van een uur in twee of drie "afleveringen" kan knippen die echt los af te spelen zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 10:16 ]
Verwijderd
Ok, dat is mooi. Ik heb wat afleveringen van series als AVI die duren ook zoiets, iets van 50 minuten, als het werkt zonder ze te hoeven cutten is het natuurlijk helamaal mooi, dan bestel ik hem vandaag nog!
Vind de 1 GB eigenlijk veel mooier dan de 2 GB, maar 2GB is wel het minimum dat ik nodig heb.
Vind de 1 GB eigenlijk veel mooier dan de 2 GB, maar 2GB is wel het minimum dat ik nodig heb.
steveman schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 10:05:
[...]
Een prison break ep duurt iets van.. 42 minuten ofzo, die kon ie wel gewoon spelen. Let er wel op dat de framerate iets lager ligt als je hem afspeelt op de V, de bewegingen zijn niet zo vloeiend meer, iets van ... 20 fps ipv de normale 25 schat ik.
Als ik vrij ben vanavond kan ik wel een filmpje posten.
Net de Zen V 1G gekocht, de non plus versie, 99,99 bij de dynabyte.
Prachtig dingetje, bediening met de joystick vind ik zelf erg fijn!
Kleurenscherm is ook beter dan ik dacht, je heb toch altijd het gevoel dat ze op internet de boel er beter uit laten zien dan in werkelijkheid, maar dit viel toch flink mee!
Qua geluidskwaliteit vind ik 'm prima, ik heb alleen niet zo heel veel vergelijkings materiaal, één ding is zeker, hij klinkt nog wel een stukkie beter dan mijn crappy funkey van Pakkerd b(H)ell.
Wat ik zeker heel fijn vind, is dat het forwarden/backwarden door een nummer heel snel gaat, iets wat ik miste op m'n ouder MP3 speler. Ik luister voornamelijk livesets en dan is het wel fijn dat je een saai stukje snel kan overslaan.
Enige nadelen tot nu toe is dat ik 'm eerst moet opladen alvorens je 'm kan gebruiken en dat je niet direct kan slepen en plakken zonder ellendige software.
Prachtig dingetje, bediening met de joystick vind ik zelf erg fijn!
Kleurenscherm is ook beter dan ik dacht, je heb toch altijd het gevoel dat ze op internet de boel er beter uit laten zien dan in werkelijkheid, maar dit viel toch flink mee!
Qua geluidskwaliteit vind ik 'm prima, ik heb alleen niet zo heel veel vergelijkings materiaal, één ding is zeker, hij klinkt nog wel een stukkie beter dan mijn crappy funkey van Pakkerd b(H)ell.
Wat ik zeker heel fijn vind, is dat het forwarden/backwarden door een nummer heel snel gaat, iets wat ik miste op m'n ouder MP3 speler. Ik luister voornamelijk livesets en dan is het wel fijn dat je een saai stukje snel kan overslaan.
Enige nadelen tot nu toe is dat ik 'm eerst moet opladen alvorens je 'm kan gebruiken en dat je niet direct kan slepen en plakken zonder ellendige software.
Gisteren de Zen V 1G gehaald en na 24 uur kan niet anders zeggen dan erg blij ben met mijn aaschaf. Dit is wel wat anders dan 1,5 jaar geleden toen de IPod shuffle die binnen 24 uur terug heb gebracht omdat die gewoon weg niet onder windows 2000/XP aan de praat te krijgen was.
Oke je heb software nodig maar je hoeft niet perse creative software te installeren. Windwos Media Player 10 of hoger herkent hem gewoon en dan kun makelijk via de sync optie je speler vullen. Omdat ik in het verleden niet zo goede ervaring heb gehad met creative software ben ik daar blij mee. Toen ik dat las in één van de reviews was al verkocht naast het feit dat ik de speler er heel mooi uit vind zien.
Verder wijst de bediening zich van zelf als je door hebt dat je als de back knop ingedrukt houd dat er dan een extra menu verschijnt. Minpunten zijn eigelijk het opladen via usb dus ik ga zo snel mogelijk z'n stekker halen. En dat ik hem al twee keer heb moeten resetten omdat als je tijdens het afspellen een beetje met je pookje speelt en de knoppen zit te drukken te gelijk dat hij daar niet best tegen kan.
Eimand al ervaring met batterijduur want ik denk dat ik die 16 uur lang niet ga halen?
Ik speel de meeste mp3's op 320 bit. Ik heb begreppen dat dat meer stroom kost en ik zit er nu ook een beetje mee te spelen tijdens het afspelen maar als ik het nu zie ben ik blij als 8 á 10 uur haal.
Oke je heb software nodig maar je hoeft niet perse creative software te installeren. Windwos Media Player 10 of hoger herkent hem gewoon en dan kun makelijk via de sync optie je speler vullen. Omdat ik in het verleden niet zo goede ervaring heb gehad met creative software ben ik daar blij mee. Toen ik dat las in één van de reviews was al verkocht naast het feit dat ik de speler er heel mooi uit vind zien.
Verder wijst de bediening zich van zelf als je door hebt dat je als de back knop ingedrukt houd dat er dan een extra menu verschijnt. Minpunten zijn eigelijk het opladen via usb dus ik ga zo snel mogelijk z'n stekker halen. En dat ik hem al twee keer heb moeten resetten omdat als je tijdens het afspellen een beetje met je pookje speelt en de knoppen zit te drukken te gelijk dat hij daar niet best tegen kan.
Eimand al ervaring met batterijduur want ik denk dat ik die 16 uur lang niet ga halen?
Ik speel de meeste mp3's op 320 bit. Ik heb begreppen dat dat meer stroom kost en ik zit er nu ook een beetje mee te spelen tijdens het afspelen maar als ik het nu zie ben ik blij als 8 á 10 uur haal.
Let er wel op dat het niet voldoende is dat je een USB stekker hebt waar 5V opstaat. Er moet ook een USB host aanwezig zijn (of worden geëmuleerd). Dus, opladen via een USB hub met stroom werkt perfect, en aan de computer ook maar van die generieke USB opladers werken niet. Dit heb ik persoonlijk ondervonden.
Ik vermoed dat de originele lader van Creative dus ook een USB host emuleert...
Dit vind ik wel één van de grootste nadelen van deze speler
Voor de rest ben ik zeer tevreden 
Ook is bij mij de batterijduur langer dan aangegeven staat in de specificaties. Maar ik zet m'n volume meestal op 1 en ik heb ook de helderheid van het scherm op 50% staan. Ik gebruik meestal VBR MP3's variërend tussen 128 en 320kbps
Ik vermoed dat de originele lader van Creative dus ook een USB host emuleert...
Dit vind ik wel één van de grootste nadelen van deze speler

Ook is bij mij de batterijduur langer dan aangegeven staat in de specificaties. Maar ik zet m'n volume meestal op 1 en ik heb ook de helderheid van het scherm op 50% staan. Ik gebruik meestal VBR MP3's variërend tussen 128 en 320kbps
[ Voor 19% gewijzigd door Admiral Freebee op 23-09-2006 18:14 ]
vroeger gebruikten we daar AVISplitter voor, zodat je een grote DivX op 2 CD's kon proppen.Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 10:14:
Helaas werkt HJ Split niet vor wat ik ermee wil, dat progje knipt hem wel ik delen, maar die zijn vervolgens niet los te gebruiken, je moet ze later weer aan elkaar zetten met hetzelfde prog. Wel handig als je ze in stukken wilt verturen of opslaan op floppen o.i.d.
Verwijderd
heb inmiddels Movie Splitter. Die deelt een lang videobestand niet alleen in zelf te bepalen 'partities', maar zorgt ervoor dat na het splitten de afzonderlijke delen gewoon los te bekijken zijn in bv Windows Media Player. En dus ook makkelijk geconverteerd kunnen worden naar Mpeg die de Zen V Plus speelt. Mocht de V plus dus niet met 500 mb grote videobestanden overweg kunnen, kan ik ze altijd nog opdelen.
Heb net de 2GB V plus on-line besteld, zou in principe genoeg ruimte moeten hebben om een video van een uur (of vier keer 15 min/twee x 30 min) op te slaan zodat ik wat te kijken heb in de trein naar mijn werk... ook al is het slechts op 1.5 inch....:-)
Heb net de 2GB V plus on-line besteld, zou in principe genoeg ruimte moeten hebben om een video van een uur (of vier keer 15 min/twee x 30 min) op te slaan zodat ik wat te kijken heb in de trein naar mijn werk... ook al is het slechts op 1.5 inch....:-)
MissingDog schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:29:
[...]
vroeger gebruikten we daar AVISplitter voor, zodat je een grote DivX op 2 CD's kon proppen.
Ho wacht bedenk me net dat m'n camera (canon A75) ook niet op 25 fps werkt... lekker nuttig om het daarmee te gaan filmen 
Misschien dat ik een stukje dat geconverteerd is kan posten, standby
origineel
converted
Misschien dat ik een stukje dat geconverteerd is kan posten, standby
origineel
converted
[ Voor 24% gewijzigd door steveman op 23-09-2006 20:22 ]
Hmm dan was je er snel bij netVerwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:30:
Dat geconverteerde stukje was wel heel kort, 1 sec ofzo?
Even opnieuw downloaden, hij hoort 8 sec te zijn (ging eerst even mis (vergeten het orgineel naar xvid om te zetten alvorens te converteren --> het 8 sec orginele stukje werd 137 mb

Verwijderd
Dus je zet een avi eerst om naar Xvid en dan converteren naar Mpeg4?
Op zich zou een video op 128x128 pix toch niet een enorm bestand hoeven te worden?
Op zich zou een video op 128x128 pix toch niet een enorm bestand hoeven te worden?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 20:39 ]
Voor die sampletjes ging het als volgt:Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:38:
Dus je zet een avi eerst om naar Xvid en dan converteren naar Mpeg4?
Stukje uit een xvid uitknippen, als xvid opslaan $orgineel
$orgineel converteren --> $geconverteerd
Als je een serie oid op de speler zet gaat het gewoon in 1x van je xvid/divx/whatever naar dib ofzo, het nauwelijks gecomprimeerde formaat zodat je speler het snel kan weergeven.
Een plaatje van 128x128 is als jpg zo'n 30kb, stel nu op de framerate (15.104 geeft virtual dub aan bij het geconverteerde stukje)
30kb x 15.104 = 453.12 kilobyte / s (voor alleen al de video)
42 minuten x 60 x 453.12 = 1.14x106 kilobyte voor een hele aflevering, is ongeveer 1 gb (!)
Op zo'n manier gaat het zo'n beetje.
[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 23-09-2006 20:50 ]
Verwijderd
Ben blij dat ik dan niet de 1 GB heb besteld, hoewel ik die in oranje veel mooier vind dan de saaie groene met 2 GB...
Ik sta nu voor een moeilijke keuze, zou ik de Creative zen V 1gb halen (80euro) of de iriver t10 512mb(60euro).
Bij mij gaat het voornamelijk om de geluidskwaliteit, de rest is mooi meegenomen.
De iriver ondersteunt ogg leuk extraatje, maar de zen v is gewoon weer stuk mooier en 1gig groot voor 20euro extra.
Als ik dit vergelijk dan zou ik voor de creative zen v kiezen, maar mijn grote vraag is nou, klinkt de iriver nou beter kwa geluid, want de iriver werd altijd geprezen voor hun geluid, of is de Zen v ook heel goed daarmee?
Als het nou zo is dat de iriver toch beter geluid heeft en of betere geluid regeling dan kies ik toch voor de
iriver.
Ik heb uiteraard ook op google gezocht maar echt goede reviews over de geluidkwaliteit van de Zen vind je niet.
Bij mij gaat het voornamelijk om de geluidskwaliteit, de rest is mooi meegenomen.
De iriver ondersteunt ogg leuk extraatje, maar de zen v is gewoon weer stuk mooier en 1gig groot voor 20euro extra.
Als ik dit vergelijk dan zou ik voor de creative zen v kiezen, maar mijn grote vraag is nou, klinkt de iriver nou beter kwa geluid, want de iriver werd altijd geprezen voor hun geluid, of is de Zen v ook heel goed daarmee?
Als het nou zo is dat de iriver toch beter geluid heeft en of betere geluid regeling dan kies ik toch voor de
iriver.
Ik heb uiteraard ook op google gezocht maar echt goede reviews over de geluidkwaliteit van de Zen vind je niet.
Voor zover ik weet zijn iRiver en Creative de merken met het beste geluid (wel in die volgorde) maar ik denk niet dat je 't verschil zal merken.
Je moet gewoon zelf gaan luisteren, dat is de enige manier om tot een goed oordeel te komen. Wat de een mooi vindt, vindt de ander bagger. Kijk eens bij de MM of de spelers daar liggen en of je ze kunt beluisteren. Bij Dixons kun je het ook eens proberen.
Edit: Volgens Epizenter komt er wellicht een 8GB versie
Edit: Volgens Epizenter komt er wellicht een 8GB versie
[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 24-09-2006 14:39 ]
Verwijderd
ehh, vraagje... ik heb hem gisteren besteld, maar ik lees niets over het opladen... zit er een lader bij?
Er staat gewoon in de TS wat je erbij krijgt.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 15:17:
ehh, vraagje... ik heb hem gisteren besteld, maar ik lees niets over het opladen... zit er een lader bij?
Nee, je kan hem alleen met USB of met de lader van Creative opladen.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 15:17:
Zie ook: Admiral Freebee in "\[MP3/Flash] Creative Zen V (Plus)"
Misschien ook handig om in de TS te zetten
[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 24-09-2006 18:22 ]
Omdat die brakke k*tdingen bij mij altijd stuk gaan met een jaarVerwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:28:
[...]
Waarom heb je hem dan gekocht? Je was toch hopelijk wel op de hoogte van deze functies en als het teveel voor je is kocht dan een Sitecom 1gb spelertje ofzo![]()
.
Nu heb ik even wat meer geinvesteerd in iets wat als het goed is kwalitatief wat hoger is. Ik heb altijd de bizarste problemen met die 'normale' mp3 spelertjes. Daarnaast wilde ik er 1 met accu ipv batterijen
UNOX: The worst operating system
Verwijderd
Dus gewoon via USB aan de computer hangen en dan laadt hij wel op?
Admiral Freebee schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:13:
Let er wel op dat het niet voldoende is dat je een USB stekker hebt waar 5V opstaat. Er moet ook een USB host aanwezig zijn (of worden geëmuleerd). Dus, opladen via een USB hub met stroom werkt perfect, en aan de computer ook maar van die generieke USB opladers werken niet. Dit heb ik persoonlijk ondervonden.
Verwijderd
Weet iemand al iets over de witte versie? Moet deze nog uitkomen in nederland, of is dit alleen voor in Amerika?

JaVerwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:51:
Verwijderd
Ok, ik ben benieuwd, dinsdag heb ik hem.
Ben ook benieuwd naar de kwaliteit van de oordoppen. Hoop dat ik niet meteen moet upgraden naar een Sennheiser.
Ben ook benieuwd naar de kwaliteit van de oordoppen. Hoop dat ik niet meteen moet upgraden naar een Sennheiser.
Verwijderd
Die oordopjes zijn uitstekend! Stukken beter als die bij de Zen Micro waren geleverd (daar heb ik wel gelijk andere voor gekocht) Maar het geluid uit deze is geweldig!Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:10:
Ok, ik ben benieuwd, dinsdag heb ik hem.
[...]
De meesten die upgraden, gaan naar in-ear oordoppen, dat is handig bv. op de fiets e.d.
Er is hier dus niemand die een iriver heeft gehoord en een creative, zodat die een kleine vergelijking kan geven kwa geluid?
Bij Mediamarkt kan ik die dingen niet beluisteren
Bij Mediamarkt kan ik die dingen niet beluisteren
Verwijderd
Heb vanmiddag ook deze speler aangeschaft (2 gig, non-plus). Nu zit de speler aan de lader maar nu is mijn vraag of het belangrijk is dat ik de speler helemaal vol laad de eerste keer (meerdere keren?) of dat het helemaal niets uitmaakt. Toenet wel even wat muziek erop gezet tijdens het laden en van de lader afgehaald om te luisteren naar de kwaliteit, kan dit kwaad?
Dus moet de speler eerst volladen of maakt dat niet zoveel uit tegenwoordig?
Verder nog even over de speler:
Vormgeving en grootte is echt perfect. Scherm is ook duidelijk leesbaar en het geluid is van een erg goede kwaliteit (nog niet aan de gang geweest met de EQ die erbij zit).
Mvg,
Jarn00tje
Dus moet de speler eerst volladen of maakt dat niet zoveel uit tegenwoordig?
Verder nog even over de speler:
Vormgeving en grootte is echt perfect. Scherm is ook duidelijk leesbaar en het geluid is van een erg goede kwaliteit (nog niet aan de gang geweest met de EQ die erbij zit).
Mvg,
Jarn00tje
Het is bij lithium(-ion) batterijen altijd het beste om deze de eerste keer volledig op te laden! Het liefst zo lang mogelijk.. (Hele nacht ofzo.) Hierdoor weet de batterij wat zijn volledige capaciteit is. Laat 'm nooit volledig leeglopen! Dat is slecht voor deze type batterijen. Dat was vroeger bij de Nickel-cadmium en de Nickel-metal-hydride types inderdaad wel nodig, omdat die te maken hadden met het welbekende "geheugeneffect"Dus moet de speler eerst volladen of maakt dat niet zoveel uit tegenwoordig?
Dus gewoon de eerste keer (meer dan volledig) opladen, niet helemaal leegtrekken (dit geldt trouwens ook voor je gsm, waar waarschijnlijk ook een ithium(-ion) batterij inzit) en daarna weer volledig herladen.
Voor mensen die geinteresseert zijn in naslagwerk m.b.t. batterijen en hun werking:
http://www.batteryuniversity.com/index.htm
Verwijderd
Ben me aan het verdiepen in de Zen V Plus, vooralsnog positief en zeker overwegend aan te schaffen.Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:51:
[...]
Maar... ik snap nog niet zo goed of ik met de universele adapter van Creative de Zen V Plus nu zónder PC op kan laden... Sorry, ben echt een leek op dit gebied, heb gezien dat er al e.e.a. over gezegd is, maar kan 'mijn' antwoord er niet uithalen.
Dit is wat ik tegenkom in de beschrijving van de adapter:
Travel Around the World
Planning your backpacking trip or summer vacation? Don't forget to take your ZEN! Use the Universal Power Adapter to charge your MP3 player or portable speaker anywhere in the world. The Universal Power Adapter is light and small so it won't take up any space in your suitcase, which leaves plenty of room for all your souvenirs. Rome, Spain, Greece - here you come!
Product Compatibility
Using DC Jack: MuVo², MuVo² FM , ZEN Xtra, ZEN Touch, ZEN Vision, ZEN Sleek, ZEN Sleek Photo, ZEN Vision:M³
Using DC to USB Connector: MuVo Slim, ZEN Neeon, ZEN Micro, ZEN MicroPhoto, ZEN V, ZEN V Plus
Using DC to 3.5 mm DC Connector: TravelDock ZEN Micro, TravelDock 900, TravelSound 200, TravelSound 250, TravelSound i300, TravelSound 400, TravelSound Notebook 500
En aangezien ik idd een backpacking trip van meer dan een jaar aan het plannen ben, wil ik niet vastzitten aan pc's.
Dus wat betekent 'using DC to USB Connector'; pc nodig of niet?
Alvast bedankt!
Gr's Igo
Verwijderd
Ik heb deze oplader ook (gekregen bij de eerste zending Zen Micro's)Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 08:52:
[...]
Ben me aan het verdiepen in de Zen V Plus, vooralsnog positief en zeker overwegend aan te schaffen.
Maar... ik snap nog niet zo goed of ik met de universele adapter van Creative de Zen V Plus nu zónder PC op kan laden... Sorry, ben echt een leek op dit gebied, heb gezien dat er al e.e.a. over gezegd is, maar kan 'mijn' antwoord er niet uithalen.
Dit is wat ik tegenkom in de beschrijving van de adapter:
Travel Around the World
Planning your backpacking trip or summer vacation? Don't forget to take your ZEN! Use the Universal Power Adapter to charge your MP3 player or portable speaker anywhere in the world. The Universal Power Adapter is light and small so it won't take up any space in your suitcase, which leaves plenty of room for all your souvenirs. Rome, Spain, Greece - here you come!
Product Compatibility
Using DC Jack: MuVo², MuVo² FM , ZEN Xtra, ZEN Touch, ZEN Vision, ZEN Sleek, ZEN Sleek Photo, ZEN Vision:M³
Using DC to USB Connector: MuVo Slim, ZEN Neeon, ZEN Micro, ZEN MicroPhoto, ZEN V, ZEN V Plus
Using DC to 3.5 mm DC Connector: TravelDock ZEN Micro, TravelDock 900, TravelSound 200, TravelSound 250, TravelSound i300, TravelSound 400, TravelSound Notebook 500
En aangezien ik idd een backpacking trip van meer dan een jaar aan het plannen ben, wil ik niet vastzitten aan pc's.
Alvast bedankt!
Gr's Igo
En deze laad mijn Zen V helemaal op zonder problemen, dus Zen V PLus moet ok zonder problemen op te laden zijn. Alleen moet je wel alle stekker soorten kopen, weet niet of deze er bij zitten bij de losse versie. Maar dan kan je die vrij simpel verwisselen.
En over de geluids kwaliteit, hiervoor heb ik een Zen Micro gehad, daarna een Sandisk Sansa E260, en nu dus de Zen V, en om eerlijk te zijn merk totaal geen verschil met de Mirco, die volgens vele als heerlijk vol goed geluid beschreven werd, ik heb iig niets te klagen. Gebruik zelf alleen in-ear dopjes, nog nooit die van Creative zelf gebruikt. wel van de Micro en die waren idd om van te janke.
Verwijderd
Thnx, hier kan ik verder mee! (bij de losse versie zitten ook alle stekkersoorten, dus dat is het probleem gelukkig niet)Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:04:
[...]
Ik heb deze oplader ook (gekregen bij de eerste zending Zen Micro's)
En deze laad mijn Zen V helemaal op zonder problemen, dus Zen V PLus moet ok zonder problemen op te laden zijn. Alleen moet je wel alle stekker soorten kopen, weet niet of deze er bij zitten bij de losse versie. Maar dan kan je die vrij simpel verwisselen.
Gr's Igo
Zoals ik dat stukje lees geeft het gewoon aan welke van de stekkertjes je bij welke speler moet gebruiken om hem op te laden. In dit geval voor de Zen V Plus dus de DC to USB connector. Ik ga er idd vanuit dat die dan dus meegeleverd is, aangezien het een universele oplader isVerwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 08:52:
Product Compatibility
Verwijderd
Er zit gewoon een mini-USB kabeltje bij, voor PC naar speler. Geen (extra) lader dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 15:13 ]
Het valt me overigens op dat wanneer de usbkabel aan m'n pc uitgeladen is, en ik de speler aan de netstroomlader hang, ie opeens wél weer gaat laden...!
is het mogelijk om een externe microfoon (bijvoorbeeld eentje die je in je computer steekt) in de line-in poort te stoppen en daar dan mee op te nemen.
ik kan het namelijk niet op internet vinden, zou iemand het anders even willen uitproberen
alvast bedankt
ik kan het namelijk niet op internet vinden, zou iemand het anders even willen uitproberen
alvast bedankt
Volgens mij is dat gewoon goed mogelijk ja. Dat wordt wel vaker gedaan.
Verwijderd
Ik zit zwaar te twijfelen tussen de Zen V plus en de Sansa. Merk jij enig kwaliteitsverschil tussen de twee? M.a.w. welke is beter qua geluidskwaliteit, battery life, videoplayback etc.?Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:04:
[...]
..
En over de geluids kwaliteit, hiervoor heb ik een Zen Micro gehad, daarna een Sandisk Sansa E260, en nu dus de Zen V, en om eerlijk te zijn merk totaal geen verschil met de Mirco, die volgens vele als heerlijk vol goed geluid beschreven werd, ik heb iig niets te klagen. Gebruik zelf alleen in-ear dopjes, nog nooit die van Creative zelf gebruikt. wel van de Micro en die waren idd om van te janke.
Verwijderd
Heb hem net binnen, de 2GB plus versie.
Heb er al een film op gezet. Was een uur video (AVI) in een keer converteren lukte niet, maar met Movie Splitter in twee keer een half uur gesplit heb ik hem geconverteerd en op de Zen gezet. Wel klein beeldje, maar toch wel scherp en goed te volgen.
Geluid is prima, menu heel intuitief.
Software liet zich goed installeren.
kortom: ik ben tot nu toe heel tevreden.
**1 vraagje: het USB kabeltje is belachelijk kort, als je poorten aan de achterkant van je PC zitten... is dit universeel, maw kan ik mijn usb kabel van mijn camera gebruiken?**
Heb er al een film op gezet. Was een uur video (AVI) in een keer converteren lukte niet, maar met Movie Splitter in twee keer een half uur gesplit heb ik hem geconverteerd en op de Zen gezet. Wel klein beeldje, maar toch wel scherp en goed te volgen.
Geluid is prima, menu heel intuitief.
Software liet zich goed installeren.
kortom: ik ben tot nu toe heel tevreden.
**1 vraagje: het USB kabeltje is belachelijk kort, als je poorten aan de achterkant van je PC zitten... is dit universeel, maw kan ik mijn usb kabel van mijn camera gebruiken?**
Verwijderd
Is het bij jullie ook zo dat wanneer je van liedjes skipped je tussendoor een lichte kraak of blopje hoort? Ook wanneer ik aan de hoofdtelefoon jack ga draaien wanneer die in de mp3 speler zit krijg ik ook de kraken.
Is dit normaal of toch een defect?
Dit lijkt me niet normaal. Ik hoor niets tussen de liedjes door. Alleen bij het uitzetten hoor je dat hij uitgaat, maar dit had ik ook bij m'n vorige MP3 speler.Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:36:
Is het bij jullie ook zo dat wanneer je van liedjes skipped je tussendoor een lichte kraak of blopje hoort? Ook wanneer ik aan de hoofdtelefoon jack ga draaien wanneer die in de mp3 speler zit krijg ik ook de kraken.
Als ik zap tijdens het afspelen van een nummer hoor ik heeel zachtjes een tikje, als je je daaraan stoort... zou ik knap vindenAdmiral Freebee schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:39:
[...]
Dit lijkt me niet normaal. Ik hoor niets tussen de liedjes door. Alleen bij het uitzetten hoor je dat hij uitgaat, maar dit had ik ook bij m'n vorige MP3 speler.
Komt dat gekraak ook voor als je andere dopjes erop aansluit en draait?
(waarom quote ik nou de admiraal in niet jarn00? oh well)
[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 27-09-2006 12:36 ]
Dat lijkt me inderdaad iets hardwarematigs. Als het met andere oordopjes ook zo is zou ik je speler terugbrengen voor garantie. Het zou in ieder geval niet de eerste keer zijn dat een Creative speler hier last van zou krijgen
Verwijderd
Sinds vandaag zijn de ZEN V / Plus series ook te bestellen via de Creative website..
Ze zijn alleen een stuk duurder als je ze daar besteld (zen v plus 190!!!)
Een beetje apart dat er zo'n groot prijsverschil in zit!! Overigens kan je wel de WIT/ Oranje 1 GB versie bestellen daar
Ze zijn alleen een stuk duurder als je ze daar besteld (zen v plus 190!!!)
Een beetje apart dat er zo'n groot prijsverschil in zit!! Overigens kan je wel de WIT/ Oranje 1 GB versie bestellen daar
Hmm...
Hangt er vanaf wat je met geschikt bedoeld, als je hem uitzet, krijg je 'm met de remote niet meer aan iig!
(ik ga hem nu als volgt gebruiken (in de taxi, als ik alleen rondrij) sleep timer uit en steeds op pauze zetten, es kijken hoe dat bevalt)
bronGeschikt voor...
De Creative Zen Universal Remote White is getest met en geschikt bevonden voor:
[...]
<oa zen V>
Hangt er vanaf wat je met geschikt bedoeld, als je hem uitzet, krijg je 'm met de remote niet meer aan iig!
(ik ga hem nu als volgt gebruiken (in de taxi, als ik alleen rondrij) sleep timer uit en steeds op pauze zetten, es kijken hoe dat bevalt)
[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 28-09-2006 16:32 ]
Verwijderd
Net een silicone hoesje voor de Zen V plus gehaald bij Mediamarkt.
Heb ook meteen Creative EP630 dopjes gehaald, en dat klinkt toch wel heel mooi! Mooier dan de dopjes die erbij zaten en ook harder, zodat je de Zen V minder hard hoeft te zetten.
Enige nadeel: als ik ermee loop hoor ik mijn voetstappen dreunen in mijn oren. Dus lopen naar het station zou ik de standaard dopjes die bij de Zen zaten moeten gebruiken, en eenmaal in de trein zijn de EP630's beter...
Heb ook meteen Creative EP630 dopjes gehaald, en dat klinkt toch wel heel mooi! Mooier dan de dopjes die erbij zaten en ook harder, zodat je de Zen V minder hard hoeft te zetten.
Enige nadeel: als ik ermee loop hoor ik mijn voetstappen dreunen in mijn oren. Dus lopen naar het station zou ik de standaard dopjes die bij de Zen zaten moeten gebruiken, en eenmaal in de trein zijn de EP630's beter...
Probeer eens de dopjes over je oren te leggen en dan andersom in je oren te doen. Hier helpt het echt significant... Je kan ook proberen om ze door je nek te leggen als ze lang genoeg zijn! Dit heeft gewoon ermee te maken dat het in-ear oordopjes zijn.Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:51:
Net een silicone hoesje voor de Zen V plus gehaald bij Mediamarkt.
Verwijderd
He bedankt voor de tip!
Dat helpt aanzienlijk, net getest bij het uitlaten van de hond.
Door de snoer achter/bovenlangs mijn oorschelp te doen is het bonken bij het lopen weg.
Het waren niet zozeer mijn voetstappen, alswel het bewegen van het snoer bij elke stap, dat doorklonk naar mijn oren. een beetje als een conservenblik aan een stuk waslijn, zoals wij vroeger als kind een 'telefoon' maakten.
Nu ben ik nog blijer met deze in-ear dopjes, klinken bijna net zo goed als mijn goeie ouwe loodzware vintage Pioneer koptelefoon met enorme geheel over de oren vallende witte plastic schelpen en leren voering die ik thuis aan mijn stereo heb hangen!
Dat helpt aanzienlijk, net getest bij het uitlaten van de hond.
Door de snoer achter/bovenlangs mijn oorschelp te doen is het bonken bij het lopen weg.
Het waren niet zozeer mijn voetstappen, alswel het bewegen van het snoer bij elke stap, dat doorklonk naar mijn oren. een beetje als een conservenblik aan een stuk waslijn, zoals wij vroeger als kind een 'telefoon' maakten.
Nu ben ik nog blijer met deze in-ear dopjes, klinken bijna net zo goed als mijn goeie ouwe loodzware vintage Pioneer koptelefoon met enorme geheel over de oren vallende witte plastic schelpen en leren voering die ik thuis aan mijn stereo heb hangen!
KoHa schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:57:
[...]
Probeer eens de dopjes over je oren te leggen en dan andersom in je oren te doen. Hier helpt het echt significant... Je kan ook proberen om ze door je nek te leggen als ze lang genoeg zijn! Dit heeft gewoon ermee te maken dat het in-ear oordopjes zijn.
Verwijderd
Kan iemand me wat meer vertellen over Creative opladers? Las op dit forum (berichten van Admiral Freebee) dat je echt een oplader van Creative zelf nodig hebt.
Nu wilde ik een Zen V plus 2gb gaan bestellen (voor mijn vriendin) en een zen microphoto 8gb (voor mij). We zoeken een oplader die geschikt is voor allebei de spelers. Wat is een handige en goedkope optie?
Vind de Creative Universal power adapter nogal aan de prijzige kant met 46 euro.
Vermoed dat de Creative Zen Micro Universal Power Adapter alleen geschikt is voor de zen micro en microphoto.
De Creative ZEN Power Adapter lijkt me het meest geschikte maar die hebben ze weer niet bij mp3shop waar ik de rest bestel. Weten jullie toevallig in welke reguliere winkels (it's, mediamarkt, enz) ze dit ding verkopen?
Nu wilde ik een Zen V plus 2gb gaan bestellen (voor mijn vriendin) en een zen microphoto 8gb (voor mij). We zoeken een oplader die geschikt is voor allebei de spelers. Wat is een handige en goedkope optie?
Vind de Creative Universal power adapter nogal aan de prijzige kant met 46 euro.
Vermoed dat de Creative Zen Micro Universal Power Adapter alleen geschikt is voor de zen micro en microphoto.
De Creative ZEN Power Adapter lijkt me het meest geschikte maar die hebben ze weer niet bij mp3shop waar ik de rest bestel. Weten jullie toevallig in welke reguliere winkels (it's, mediamarkt, enz) ze dit ding verkopen?
Je hebt inderdaad een oplader van Creative nodig maar je kan ook voor weinig een USB hub met eigen voeding kopen. Dan kunnen jullie MP3-spelertjes zelfs samen naast elkaar opladen
Je bent ook veel minder geld kwijt. Ikzelf laadt m'n Zen V op via een oude USB 1.1 hub met voeding die ik nog had liggen.
Ik heb de Zen V 1gb gister ook aangeschaft bij prijstopper (89euro) na lang twijfelen tussen deze en de Samsung YP-U2. Toch voor deze gekozen omdat die op voorraad was en leuker eruit ziet.
Geluid dat er uit komt is goed maar 1 negatief ding vind ik wel dat de User equalizer voor geen meter werkt? Als je um aanzet wordt de volume ten eerste zachter en je merkt het amper als je iets instelt en als je het merkt wordt het alleen maar minder mooi, minder details etc..
Meer mensen hier die last hebben met de equalizer?
Gewoon op standaard staan klinkt velen maten beter, maar toch jammer dat ik de hoge tonen niet wat omhoog kan schroeven of de lage
Misschien had ik toch voor de samsung moeten gaan, die heeft een 9 band equalizer
Geluid dat er uit komt is goed maar 1 negatief ding vind ik wel dat de User equalizer voor geen meter werkt? Als je um aanzet wordt de volume ten eerste zachter en je merkt het amper als je iets instelt en als je het merkt wordt het alleen maar minder mooi, minder details etc..
Meer mensen hier die last hebben met de equalizer?
Gewoon op standaard staan klinkt velen maten beter, maar toch jammer dat ik de hoge tonen niet wat omhoog kan schroeven of de lage
Misschien had ik toch voor de samsung moeten gaan, die heeft een 9 band equalizer

Net is mijn Zen V compleet vast gelopen nadat ik door de thema's aan 't bladeren was.
Een hard-reset was de enige manier om 'm weer normaal te laten werken. (nietje in het kleine gaatje aan de zijkant gedrukt)
Fijn, dit moet dus niet vaker gebeuren.
Een hard-reset was de enige manier om 'm weer normaal te laten werken. (nietje in het kleine gaatje aan de zijkant gedrukt)

Kan eens voorkomenGumball schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:26:
Net is mijn Zen V compleet vast gelopen nadat ik door de thema's aan 't bladeren was.
Verwijderd
Precies, ik ben ook al op zoek.
Op Bol.com staat de Creative Zen Power Adapter ook, maar is dat wel de zelfde? Die bij Bol heeft bv geen verloopje waarmee je kan kiezen tussen DC en USB, terwijl die dat toch zou moeten hebben?
Op Bol.com staat de Creative Zen Power Adapter ook, maar is dat wel de zelfde? Die bij Bol heeft bv geen verloopje waarmee je kan kiezen tussen DC en USB, terwijl die dat toch zou moeten hebben?
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:34:
Kan iemand me wat meer vertellen over Creative opladers? Las op dit forum (berichten van Admiral Freebee) dat je echt een oplader van Creative zelf nodig hebt.
Verwijderd
Heb hem net gekocht, bij Mediamarkt voor 29 euro.
Het lijkt of hij met de lader dieper laadt dan via USB.
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:44:
Heb hem net gekocht, bij Mediamarkt voor 29 euro.
Dat zeg iksteveman schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:14:
Het valt me overigens op dat wanneer de usbkabel aan m'n pc uitgeladen is, en ik de speler aan de netstroomlader hang, ie opeens wél weer gaat laden...!
Verwijderd
Ja, het is gewoon een feit dat hij beter laadt op netstroom. Bij mij is dat ook het geval namelijk 
Nog even een vraagje: Ik had ergens gelezen dat je een ZEN V kan upgraden naar een Plus versie. Is dit waar? En zo ja, wat kost zo'n upgrade?
Nog even een vraagje: Ik had ergens gelezen dat je een ZEN V kan upgraden naar een Plus versie. Is dit waar? En zo ja, wat kost zo'n upgrade?

Waar heb je dat gelezen? Wellicht dat je Creative er eens over moet mailen.
Verwijderd
Op een ander forum geloof ik.. En ik baal ervan dat ik dat niet meer terug kan vinden!RoD schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:17:

Maar ik weet wel zeker dat ik het ergens gelezen heb....

"Beste Creative ik hoorde dat ik in plaats van €XX,XX meer te betalen ik ook gewoon een firmware kon downloaden om van m'n reguliere V een V Plus te maken, waar kan ik die downloaden?"RoD schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:17:
Wat voor antwoord verwacht je dan?
Beste Creative, is het mogelijk om van de gewone V een V Plus te maken, en zo ja, hoe doe ik dit, en zijn er kosten aan verbonden?
Lijkt mij iets beter
Wellicht dat het een hardwarematige upgrade is waarvoor je je speler moet opsturen naar Creative tegen betaling van een bepaald bedrag. Wie weet.
Lijkt mij iets beter
Wellicht dat het een hardwarematige upgrade is waarvoor je je speler moet opsturen naar Creative tegen betaling van een bepaald bedrag. Wie weet.
Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast