[Flash] Creative Zen V (Plus) ervaringentopic

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 41.595 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gevonden (gewoon onder het ZEN V artikel op tweakers.net)
http://tweakers.net/nieuws/43188/

Gepost door jmk1979 - maandag 26 juni 2006 17:01 Score: 1
De videoplayback optie kan je er later bijkopen door voor een firmware update te betalen.
Ben idd wel benieuwd naar de codec die gebruikt wordt.

Maar ik weet niet zeker of hij dat er mee bedoelt..? En of het waar is is ten tweede :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Als je dat zo graag wou, kon je ook gewoon 10-20 euro meer betalen, en dan had je 't ook gewoon :+

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maurii schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 20:23:
Als je dat zo graag wou, kon je ook gewoon 10-20 euro meer betalen, en dan had je 't ook gewoon :+
Ja, dat had ik dan ook wel gedaan ;) Maar nu heb ik een witte, en die wou ik graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:08:
Ja, het is gewoon een feit dat hij beter laadt op netstroom. Bij mij is dat ook het geval namelijk ;)
Bij mij kan hij gewoon uren insteken zonder te zeggen dat hij opgeladen is als hij aan een USB hub met stroom hangt (zonder computer). Op de USB poort op de computer zegt hij wel dat hij opgeladen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:44

steveman

Comfortabel ten onder

Admiral Freebee schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:02:
[...]

Bij mij kan hij gewoon uren insteken zonder te zeggen dat hij opgeladen is als hij aan een USB hub met stroom hangt (zonder computer). Op de USB poort op de computer zegt hij wel dat hij opgeladen is :?
Hmm, da's maf, zouden er dan 3 rangorden zijn kwa opladen?

1. Netstroom unit
2. USB van pc
3. USB hub zonder pc

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:02:
[...]

Hmm.. vaag.. :/ ik heb daar nog nooit op gelet. Ik laadt hem altijd op netstroom en dan zet ik hem s ávonds in de lader. De volgende dag is hij dan zo goed als opgeladen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:17:
[...]

Hmm.. vaag.. :/ ik heb daar nog nooit op gelet. Ik laadt hem altijd op netstroom en dan zet ik hem s ávonds in de lader. De volgende dag is hij dan zo goed als opgeladen :|
Ik ga hem volgende keer als hij weer leeg is (dat is hij nog bijlange niet :P) weer eens aan de USB hub hangen en zien of hij ooit zegt dat hij opgeladen is. Het vreemde is dat als ik hem aan de USB poort van m'n computer hang, hij wél zegt dat hij is opgeladen ook al zegt hij van niet aan de USB hub. Je zou dus zeggen dat de USB hub dieper laadt en niet het minst diepe zoals hierboven gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een Creative Zen V gekocht voor 99€. Tof dingetje, paar dagen later ben ik aan het luisteren op de fiets en plotseling geen muziek meer.. Gek dacht ik, de accu was nog volledig vol? Ik probeer hem weer aan te steken.. tevergeefs.. zelfs op USB reageert hij totaal niet meer..

Deze week maar eens terug naar de winkel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:01:
Ik heb vorige week een Creative Zen V gekocht voor 99€. Tof dingetje, paar dagen later ben ik aan het luisteren op de fiets en plotseling geen muziek meer.. Gek dacht ik, de accu was nog volledig vol? Ik probeer hem weer aan te steken.. tevergeefs.. zelfs op USB reageert hij totaal niet meer..

Deze week maar eens terug naar de winkel :(
Resetten geprobeerd?

Puntig dingetje (nietje bijvoorbeeld) in het gaatje prikken aan de linkerkant van de speler (recht onder de naad tussen het knoppenpaneel en het scherm)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik hierjuist verschillende keren geprobeerd maar geen kick :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij laadt inderdaad het best met de lader. Dan via USB aan mijn eigen PC waarop ik de Creative software heb geinstalleerd. Het minst laadt hij op mijn werk aan de USB op een PC waarop ik de Zen wegens beperkte rechten (fuck the administrator!) niet heb geinstalleerd ('kan de gevonden hardware niet installeren' ofzo). Dan kan hij er de hele dag aanhangen zonder dat hij aangeeft dat hij Vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:31:
Heb ik hierjuist verschillende keren geprobeerd maar geen kick :|
:( Dan zie ik het somber in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:45:
Hij laadt inderdaad het best met de lader. Dan via USB aan mijn eigen PC waarop ik de Creative software heb geinstalleerd. Het minst laadt hij op mijn werk aan de USB op een PC waarop ik de Zen wegens beperkte rechten (fuck the administrator!) niet heb geinstalleerd ('kan de gevonden hardware niet installeren' ofzo). Dan kan hij er de hele dag aanhangen zonder dat hij aangeeft dat hij Vol is.
Bij de zen micro was dan de truuk om de schakelaar op hold te zetten en hem dan in te pluggen, ik weet niet of dat voor de V ook geldt

[ Voor 0% gewijzigd door steveman op 05-10-2006 10:15 . Reden: d'oh edit-knop is een deugd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zo'n rubberen hoesje erbij.... maar wat ze vergeten zijn is een gaatje vrij te laen ter hoogte van de RESET plek. Mijn god wat loopt dat ding vaak vast! Ik stel voor dat de volgende versie gewoon een reset-knop krijgt zodat je niet steeds hoeft te zoeken naar een paperclip om in dat gaatje te duwen! Echt een tekortkomeing van dit ding, lees dat anderen hier ook vaak last van hebben. Had beter door kunnen sparen voor een Apple o.i.d ben ik bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
nog 0 keer vastgelopen hier.
Ik heb hem een week nou, en ben er blij mee :)
Savonds een uurtje aan de usb en ik kan de volgende dag muziek luisteren.
Wat ik raar vind is dat ik nog nergens heb gelezen dat de equalizer zuigt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
sjaak88 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:39:
Wat ik raar vind is dat ik nog nergens heb gelezen dat de equalizer zuigt :S
Staat wel ergens in dit topic hoor :)

Overigens is de Zen V bij mij ook nog nooit vastgelopen. Wel heb ik al van veel mensen gehoord dat ze hun iPod Nano vaak moeten resetten. Kan ook misschien toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee dagen ook een zen v plus.. Leuk ding, behalve de vastloperts dan... Maar neit getreurd ik ben er blij mee. Maaaaar hoe stel ik in godesnaam een ander achtergrondplaatje in EN hoe stel ik zelf de tijd in??

Op deze essentiele vragen heeft de 'uitgebreide' gebruiksaanwijzing op de bijgeleverde cd geen antwoord, het boekje ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:01:
Ik heb sinds twee dagen ook een zen v plus.. Leuk ding, behalve de vastloperts dan... Maar neit getreurd ik ben er blij mee. Maaaaar hoe stel ik in godesnaam een ander achtergrondplaatje in EN hoe stel ik zelf de tijd in??

Op deze essentiele vragen heeft de 'uitgebreide' gebruiksaanwijzing op de bijgeleverde cd geen antwoord, het boekje ook niet.
Als je een foto weergeeft lang duwen op de "back" toets. Zelfde voor de tijd maar dan in het menuutje waar je de tijd ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je wel admiral freebee,

moet ik nu een nieuw topic open of niet maar ik vraag me af.... of jullie met het olé-d schermpje langer dan 10 minuten kunnen kijken op het scherm...
en dan nu een serieuzere vraag...

weet iemand of ik bij mediamarkten(of andere elektronicadumperts)*(wij hebben ze hier niet) die bepaalde packs(lader earphones en condoom voor ding) kunnen kopen... Ik zag in belgische site voor voor 45 ero...

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een review van onze vrienden bij Anythingbutipod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Paar korte vraagjes:

1) Is het geheugen uit te breiden? ik heb atm een 20GB Zen, en 4GB is dan wel ff wennen..
2) Is de video-functie meer een leukigheid of heb ik er echt wat aan? Ik wil bijv tijdens mijn reisjes van een half uur Family Guy episodes kijken. Is dat te doen of is dat echt turen op zo'n klein scherm? (van wat ik zie is het scherm 2 duimen breed ofzo). Dit is mijn voornaamste zorg; kortom, zien jullie jezelf in het openbaar vervoer hier een half uur naar turen?
3) Zijn er video/podcasts op te zetten? Ik ben helemaal noob wat dit soort dingen betreft ;)
4) Is er een video-OUT? (niks over kunnen vinden dus gok van niet, in tegenstelling tot de Zen Vision:M)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

1) Nee, dan zou je moeten kijken naar de SanDisk Sansa mp3spelers
2) Ik denk dat het niet echt prettig werkt, een goed alternatief, als je wel een filmpjes kjkt, is de Meizu M6, deze heeft dacht ik een 2,5" scherm dacht ik (Zen V 1,5").
3) geen idee
4)Volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, één van de oordopjes is nu al kapot :/ Na twee dagen gebruik ( niks bijzonders gedaan) hoorde ik opeens een plopje in het linker dopje toen ik hem uit deed. Gelijk daarna deed hij helemaal niks meer. Al was ik toch al van plan om betere oordopjes te kopen, vond ik dit toch wel een tegenvaller.

Hebben meer mensen last van de oordopjes, of had ik gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Gewoon pech vrees ik. Ik heb tot nu toe nog nergens last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

RoD schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:38:
Een review van onze vrienden bij Anythingbutipod :)
Wat ik storend vind is het volgende
Video on the Zen V Plus is more of a bonus feature than a main feature. Video is very watchable even with a small screen and only 15 frames per second. But the converted files are very large, most of the time larger than the original file size. How can that be on a 128x128 pixel screen? The Zen V Plus uses a Motion JPEG Video Codec because it does not have the processing power to play back highly compressed video files such as DivX or XviD. Every hour of video will take up 1.2GB of space, so don’t expect to get too many movies on the smaller capacity Vs.
Hoe de hel kan dit? Op 128x128 met 15fps. Ik vind 't erg jammer. Op deze manier kan ik dus met 4GB aprox 3.333 uur aan video kwijt; zonder dat er muziek op staat. Is hier misschien verandering in gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
apNia schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:01:
Hoe de hel kan dit? Op 128x128 met 15fps. Ik vind 't erg jammer. Op deze manier kan ik dus met 4GB aprox 3.333 uur aan video kwijt; zonder dat er muziek op staat. Is hier misschien verandering in gebracht?
Minder compressie = niet zo'n sterke chip nodig en minder energieverbruik. Ik denk dat dat de hoofdreden is. Zoiezo is kijken op een 1,5" scherm niet echt optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik snap ook niet dat ze er uberhaupt een videofunctie op hebben gezet.. :?

Maak je een zo klein mogelijke mp3 speler, met een klein schermpje.. Is toch totaal niet geschikt om iets van video op te kijken. Koop dan een Creative Vison M ofzo. Dan zie je tenminste nog wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is hij niet klein genoeg dan? Ik vind em echt klein genoeg. En hoe meer functies hoe beter natuurlijk, al voegt video niet erg veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

apNia schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:01:
[...]

Wat ik storend vind is het volgende

[...]
Dit ligt ook aan het orgineel, in andere review die ik las hadden ze 3 verschillende filmpjes (verschillende compressie, file format, maar wel zelfde lengte) getest, en bij de ene was het resultaat veel kleiner als de andere.

* Muthas zoekt nog steeds de witte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel meevallen. Heb de 2GB versie, ik laad er iedere dag een videobestand in van een uur (een aflevering van een TV serie, gechopt in twee delen van elk een half uur) voor de volgende dag in de trein. Ik vind het goed te volgen, al hangt het er van af wat je kijkt: actiefilms met veel beweging en snelle scenewisselingen worden inderdaad vermoeiend om te kijken. Laat staan de ondertiteling. De serie die ik elke dag inlaad (nog 280 afleveringen te gaan heheheh) bestaat echter vooral uit 'pratende hoofden' in een taal die ik kan verstaan en dat is helemaal niet lastig of vermoeiend om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

The simpsons lijken me ook bij uitstek geschikt, maar helaas ben ik helemaal bij met die afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:58:
Ik vind het wel meevallen. Heb de 2GB versie, ik laad er iedere dag een videobestand in van een uur (een aflevering van een TV serie, gechopt in twee delen van elk een half uur) voor de volgende dag in de trein. Ik vind het goed te volgen, al hangt het er van af wat je kijkt: actiefilms met veel beweging en snelle scenewisselingen worden inderdaad vermoeiend om te kijken. Laat staan de ondertiteling. De serie die ik elke dag inlaad (nog 280 afleveringen te gaan heheheh) bestaat echter vooral uit 'pratende hoofden' in een taal die ik kan verstaan en dat is helemaal niet lastig of vermoeiend om te zien.
wat is het kleinst dan wat jij een half uur video kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

Ik heb een lader voor de zen v, maar helaas geen usb uiteinde... weet iemand een aansluitschema op welke draadjes de plus en de min zitten?
cheers in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De stekker aan de Zen V is een mini USB stekker met de volgende pinout:
Afbeeldingslocatie: http://pinouts.ru/connectors/usb_a_b_female.gif (De deze dus)

1 = 5V DC+
2 = Data -
3 = Data +
4 = Ground

Let wel op dat de Zen V niet wil opladen als er geen USB host aanwezig is of geëmuleerd wordt. Ik vermoed dat de originele laders van Creative een USB host emuleren aangezien mijn Zen V wel wilt opladen aan een USB hub met voeding (zonder PC dus) maar niet aan een USB stekker met alleen de 5V lijn aangesloten. Dit probleem is ook te vinden op andere fora. Een extra trucje van Creative om je de originele lader te laten kopen dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb dus deze adapter(die ik gratis kreeg bij een elektrnicawinkel omdat ze hem oevr hadden... nee ik verzin het niet)

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod15443_1_61.jpg

ik heb kabeltjes gestript en vraag me alleen af hoe ik het geheel (vanaf de adapter 2 draadjes) aansluit op mijn vier usb (2 plus en min kan ik wel ,maar wat te doen met de data draadjes>?> want alleen plus en min aangesloten wil ie niet laden) iemand een idee? of een link naar het forum(dat ik niet kan vinden)
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik moest het ook weer even zoeken maar hier had ik het gelezen:
Forum van Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me steeds meer begint te irriteren is hoe snel de batterij op raakt. Als ik video kijk is 'ie na twee uur echt wel leeg. Mp3 doet hij wat langer mee, (192 bits iets van 8 uur ofzo). Jammer. Of heb ik een rot exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe firmware uitgekomen voor de Plus versie: ( 16 Oct verschenen )

Filename: ZENVPlus_PCFW_20_1_10_03e.exe

This download contains an improved version of the firmware found on your Creative ZEN™ V Plus. It adds support for new languages. For more details, read the rest of this web release note.

Added Features or Enhancements:
Adds Polish, Turkish, Czech and Hungarian support for your player.
Allows your player to work better with new Creative speakers like TravelSound® ZEN V and PlayDock® Z500.
Adds the Set Clock menu item.
Select Main Menu -> System -> Clock Settings -> Set Clock.
Enables your player to support larger video files.

Fixes:
Improves your player's overall performance and connectivity.
Removes the Organizer option from the default main menu.
Enables the display of picture thumbnails from your player's icon in Windows Explorer (for computers with Windows Media® Player 11 only).
Enables playback of audio tracks downloaded with Rhapsody™ version 3.1 and Rhapsody version 4.0.

Requirements:
Microsoft® Windows® XP Professional x64 Edition, Windows XP (Service Pack 1 or higher), Windows XP Media Center Edition 2005 or Windows XP Media Center Edition 2004
Windows Media® Player 10 or later
USB 1.1 port (USB 2.0 recommended for faster transfers)
Creative ZEN V Plus

Notes:
To install this firmware, do the following:
Download the file into your local hard disk.
Close all application and Windows Explorer windows that are currently running on your computer.
Connect your player to your computer.
Double-click the downloaded file and follow the instructions on the screen.

Download

Ik ben erg blij met deze update. Het lijkt alsof de muziek nu iets 'levendiger' wordt afgedraaid. Daarvoor klonk het bij mij allemaal wat blokkerig, en ik dacht dat het aan de oordopjes lag.
Gelukkig heb ik nog geen niewe oordopjes aangeschaft ( al ben ik dat eigenlijk toch nog wel van plan :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ik las dat je de Zen V ook als wekker kon gebruiken? Hoe werkt dat precies? Moet je Zen V dan de hele nacht op stand-by staan oid? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem gedownload en geinstalleerd. Ben benieuwd of ik nu videos van een uur niet meer in twee hoef te cutten met Moviesplitter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:25:
Er is een nieuwe firmware uitgekomen voor de Plus versie: ( 16 Oct verschenen )

[i]Filename: ZENVPlus_PCFW_20_1_10_03e.exe

This download contains an improved version of the firmware found on your Creative ZEN™ V Plus. It adds support for new languages. For more details, read the rest of this web release note.

[...]

Ik ben erg blij met deze update. Het lijkt alsof de muziek nu iets 'levendiger' wordt afgedraaid. Daarvoor klonk het bij mij allemaal wat blokkerig, en ik dacht dat het aan de oordopjes lag.
Gelukkig heb ik nog geen niewe oordopjes aangeschaft ( al ben ik dat eigenlijk toch nog wel van plan :+ )
Hmm zo maar eens proberen... maar "improved audio playback" zie ik niet in het update rijtje staan?

[ Voor 48% gewijzigd door steveman op 18-10-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik weet ook niet hoe het kan. ;) Misschien heeft het toevallig dit effect bij mijn spelertje. Al staat er wel 'Improves your player's overall performance and connectivity'. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wilde dit eigenlijk gisteravond al zeggen, maar toen nokte m'n @home er even mee...

Ik merk geen verschil in geluid, maar... omg! Wat een fijne update! De speler lijkt echt 10x zo snel te zijn!

Als je een lange playlist laadde, duurde het een poostje (seconde ofzo) voordat ie klaar was om te spelen of ze op je beeldschermpje verschenen. Nu met die patch --> pats! daar staan ze, lekker!

Waarschijnlijk heeft iemand met meer programeerverstand zich nog es over de firmware gebogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Heb 'm ook binnen :) Wat me opviel, is dat 'ie voor linkshandig gebruik is, met rechts kom je een beetje met je duim in de knoop. Ben altijd rechts gewend, dus zal moeten omschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm. daarom heb ik hem blijkbaar altijd in mijn linker jaszak. Ik ben rechts, maar bedien hem inderdaad met links. Voordeel is dat ik mijn rechterhand dus vrij heb om te doen wat ik normaliter ook al met rechts doe. Nada problemos voor mij dus. Ik vind de bediening sowieso erg fijn. Ook heb ik geen problemen met het door sommigen als te klein betitelde joystickje. Wat ik WEL jammer vind is dat als je het volume regelt, het hele schermpje weer oplicht. Had wat mij betreft ook alleen het volume indicator-balkje mogen zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:50:
Mmm. daarom heb ik hem blijkbaar altijd in mijn linker jaszak. Ik ben rechts, maar bedien hem inderdaad met links. Voordeel is dat ik mijn rechterhand dus vrij heb om te doen wat ik normaliter ook al met rechts doe. Nada problemos voor mij dus. Ik vind de bediening sowieso erg fijn. Ook heb ik geen problemen met het door sommigen als te klein betitelde joystickje. Wat ik WEL jammer vind is dat als je het volume regelt, het hele schermpje weer oplicht. Had wat mij betreft ook alleen het volume indicator-balkje mogen zijn.
Het lijkt me toch wel handig om te kunnen zien op welke volumestand hij staat. Want in een rumoerige omgeving zet je hem toch vaak wat harder dan verstanding is. Ik heb hem altijd standaard op 15 staan en daar ga ik ook nooit overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker, maar ik bedoel als je het volume aanpast terwijl het schermpje "uit" staat dat je dan alleen het balkje van de volume indicator zou zien oplichten, niet het volledige scherm. Zou misschien weer batterijen sparen, juist omdat ik regelmatig het volume aanpas aan de muziek en de omgevingsgeluiden (hoewel ik die met mijn Creative EP-630 in-ear oordopjes bijna geen last meer heb van omgevingsgeluiden waardoor ik het volume tegenwoordig niet zo hard meer zet)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:10:
[...]

Het lijkt me toch wel handig om te kunnen zien op welke volumestand hij staat. Want in een rumoerige omgeving zet je hem toch vaak wat harder dan verstanding is. Ik heb hem altijd standaard op 15 staan en daar ga ik ook nooit overheen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De simpsons kijken gaat inderdaad echt perfect, ik zet er elke dag een paar op de V Plus en ik lach me er nog steeds suf om!
steveman schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:10:
The simpsons lijken me ook bij uitstek geschikt, maar helaas ben ik helemaal bij met die afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Creative Zen V Plus.

Ik begrijp dit niet helemaal:

Admiral Freebee:
Let er wel op dat het niet voldoende is dat je een USB stekker hebt waar 5V opstaat. Er moet ook een USB host aanwezig zijn (of worden geëmuleerd). Dus, opladen via een USB hub met stroom werkt perfect, en aan de computer ook maar van die generieke USB opladers werken niet. Dit heb ik persoonlijk ondervonden.

Ik heb een stekker usb oplader van mijn telefoon (MDA Vario), maar daarmee laad hij niet op.
Hij springt wel aan en zegt als hij leeg is, low battery en je kan verder dus niks doen. Trek je hem dan eruit valt hij meteen helemaal weg en is dus niet opgeladen..

Hoe kan dit? Dit is toch ook gewoon een stekker usb lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Als je de Zen V als alarm instelt, kan je bij audio kiezen tussen: willekeurig, of: uit

Kan je niet één specifiek mp3'tje kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de V ook overladen?
Kan hij zonder gevaar langere tijd aan je USB hangen, ook al zegt het symbooltje 'opgeladen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:16:
Ik heb een Creative Zen V Plus.

Ik begrijp dit niet helemaal:

Admiral Freebee:
Let er wel op dat het niet voldoende is dat je een USB stekker hebt waar 5V opstaat. Er moet ook een USB host aanwezig zijn (of worden geëmuleerd). Dus, opladen via een USB hub met stroom werkt perfect, en aan de computer ook maar van die generieke USB opladers werken niet. Dit heb ik persoonlijk ondervonden.

Ik heb een stekker usb oplader van mijn telefoon (MDA Vario), maar daarmee laad hij niet op.
Hij springt wel aan en zegt als hij leeg is, low battery en je kan verder dus niks doen. Trek je hem dan eruit valt hij meteen helemaal weg en is dus niet opgeladen..

Hoe kan dit? Dit is toch ook gewoon een stekker usb lader?
Waarschijnlijk is dit gewoon een lader die 5V uitstuurt op de voedingslijnen van de USB stekker. Dit is echter niet voldoende voor de Zen V. Die wil ook nog dat er een USB host aanwezig is, die informatie wordt over de twee datalijnen van de USB stekker verstuurt.

Daarom werkt een "gewone" USB oplader niet. Sommige andere merken maken ook van dezelfde techniek gebruik om je te forceren hun oplader te kopen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ok..
Dus ik ben gewoon verplicht om zo'n lader van creative erbij te kopen?

Is die lader toevallig ergens op internet (goedkoop) verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zoiets ja. Je kan ook een USB hub met voeding kopen maar dan blijf je wel zitten met de maximale stroomsterkte van 500mA versus 2,4A van de Creative lader. In ieder geval werkt het wel bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem eigelijk erg lelijk, die bolle vormgeving, met als dieptepunt dat joystickje...
Sinds kort heb ik een nano van de nieuwste generatie (2006, release datum weet ik niet maar op 12 september aangekondigt op tweakers.net)
en ik ben er zeer tevreden over, hij is mooi, plat, stijlvol. Ik zou geen reden zien warom iemand een zen boven een ipod zou verkiezen, maargoed idereen zijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

De Zen V Plus is goedkoper, je kunt er video's op afspelen, er zit een radio op, je kan geluid opnemen via de ingebouwde microfoon of je kunt direct van een ander apparaat opnemen met de line-in kabel.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

mark de man schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 10:12:
De Zen V Plus is goedkoper, je kunt er video's op afspelen, er zit een radio op, je kan geluid opnemen via de ingebouwde microfoon of je kunt direct van een ander apparaat opnemen met de line-in kabel.
Grootste voordeel:

Je hebt heel die Itunes spam niet nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
En persoonlijk vind ik hem ook mooier dan zo'n iPod. Maar smaak is persoonlijk en daar valt niet over te twisten. Het enigste waar ik niet zo van gecharmeerd ben is het blinkende plastic maar dat lijkt weer de nieuwe trend te zijn. En ik ben heel blij dat hij geen aanrakingsgevoelig systeem heeft om te navigeren want dat vind ik altijd zo onhandig. Ik heb liever iets waarvan je voelt dat je het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind zelfs m'n NOMAD Jukebox 3 mooier dan een iPod :+ Om over de interface nog maar te zwijgen..

Maar goed, m'n vriendin wil een Zen V Plus hebben, omdat die ook video kan afspelen.. whatever..
Wat ik nou met mijn NOMAD vaak gehad heb, (heb er 3 dus ik heb wat ruimte om te kloten) dat hij bij firmware upgrades vastliep. De eerste keer dat ik het deed kon ik gelijk terug naar Dixons om een andere te halen.
Gebeurd dat bij de Zen V ook, want het is op eigen risico niet waar?

Werkt de speler ook met Winamp 5.3? Die herkent mass storage als schijf en kan er muziek heen kopieren. Wat ik wel eens gehad heb, is dat Winamp toen de tags heeft veranderd in allemaal vage Chinese tekens.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een firmware upgrade werkt zonder problemen hier :)

Over de werking met Winamp kan ik weinig zeggen, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om mijn Zen Sleek 20gb te verkopen voor 120e en daarvoor in de plaats een Zen V plus 4gb te kopen, is dit spelertje een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar kun je hem met een gerust hart aan de lader laten zitten 's nachts of loop je dan risico op overladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het een beetje gehad met de zen V. Dit is al het derde exemplaar (heeft ondetussen 5 weken geduurd tussen de eerste en de derde) en ook deze heeft wederom problemen met het geluid. Een firmware upgrade heeft dit neit verholpen.

Wanneer ik de speler opstart begint het te kraken, wanneer ik een mp3tje luister kraakt het, wanneer ik een mp3tje skip kraakt het en wanneer ik het volume hoger of lager zet kraakt het ook. Kortom het geluid kraakt en ik vind het behoorlijk irritant.

Ik denk dat ik ga proberen geld terug te krijgen of in ieder geval deze speler kan omruilen tegen een fatsoenlijke mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:37:
Ik heb het een beetje gehad met de zen V. Dit is al het derde exemplaar (heeft ondetussen 5 weken geduurd tussen de eerste en de derde) en ook deze heeft wederom problemen met het geluid. Een firmware upgrade heeft dit neit verholpen.

Wanneer ik de speler opstart begint het te kraken, wanneer ik een mp3tje luister kraakt het, wanneer ik een mp3tje skip kraakt het en wanneer ik het volume hoger of lager zet kraakt het ook. Kortom het geluid kraakt en ik vind het behoorlijk irritant.

Ik denk dat ik ga proberen geld terug te krijgen of in ieder geval deze speler kan omruilen tegen een fatsoenlijke mp3 speler.
Kun je dmv een line-in opname een sampletje posten hier? Ben heel beniewd wat je bedoelt namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:13:
Maar kun je hem met een gerust hart aan de lader laten zitten 's nachts of loop je dan risico op overladen?
Kun je gerust doen. Dit type batterijen heeft een overspanningsbeveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:39:
[...]

Kun je dmv een line-in opname een sampletje posten hier? Ben heel beniewd wat je bedoelt namelijk!
Je bedoeld dat ik m'n line in kabeltje in de Zen V doe en de andere in de microfoon aansluiting van m'n pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:37:

Als je 3x dat probleem hebt gehad dan zou ik bijna de pc gaan verdenken. Probeer eens een mp3'tje op je speler te zetten vanaf een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:01:
[...]

Je bedoeld dat ik m'n line in kabeltje in de Zen V doe en de andere in de microfoon aansluiting van m'n pc?
Ja, V hoofdtelefoonuitgang --> microfoon-ingang/line-in PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand wanneer de 8GB versie naar de EU komt, anders koop ik hem op ebay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Maurii schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:08:
Als je de Zen V als alarm instelt, kan je bij audio kiezen tussen: willekeurig, of: uit

Kan je niet één specifiek mp3'tje kiezen?
Niemand?

Overigens heb ik een irritant probleempje: ik moest m'n zen resetten, en toen zat ik een beetje te prutsen met dat gaatje, je moet er aardig diep in. En nu rammelt er iets :( Iemand die weet wat het kan zijn/ wat je er mee moet doen? Ik denk dat ik maar aan MP3shop vraag of ze 'm willen omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

Heb hem vandaag eindelijk ontvangen van mp3shop, mijn Zen V plus 4 GB!
Echt blij met het model, lekker koddig en klein....

Enkel een klein probleempje. Eenmaal uit de verpakking beluisterde ik even de liedjes (standaar van creative) om de oortjes te testen. Batterij was nog niet opgeladen, maar er was nog een klein beetje energie over in de batterij (kwam zo binnen). Tijdens het beluisteren speelde ik wat met de EQ, om te horen wat voor effect deze heeft (=> weinig!) en plots valt mijn mp3 stil. Reset was de enige oplossing, dit heb ik gedaan met een kopspeld, wel even moeten zoeken naar het knopje binnenin...volgende keer best met een paperclip.

Maar ik lees dat paar van jullie dit ook al hebben gehad, kan dus geen kwaad? Geen nood aan een firmwareupdate? Zoals ik heb gelezen op de site van creative is de firmware update enkel voor andere talen...niet echt nuttig, voor mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou sowieso upgraden naar de laatste versie van de firmware. Maar het kan goed zijn dat je gewoon een "toevallige" vastloper gehad hebt. Als hij verder gewoon normaal werkt en hij niet weer vastloopt zou er niks aan de hand moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het niet zijn dat ik nog ergere problemen krijg als ik een firmware update doe? Ten slotte verander je het apparaat van de standaard programmatie...ik weet niet of dit voordele of nadelen heeft? Nog mensen die de firmware update gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een firmware update is in het algemeen bedoeld voor bugfixes en het toevoegen van features. De kans lijkt me zeer klein dat je de boel verkloot als je een firmware upgrade doet. Die firmware is er immers om naar up te graden. Bovendien heb je gewoon garantie als je de firmare update en er gaat iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

heb de firmware update gedaan, ondertussen al 2 uurtjes zitten luisteren, geen probleem!

Ik merk enkel wat dingen op, en ik zou graag een bevestiging willen hebben van andere gebruikers van de Zen V plus series. Dit enkel maar om zeker te zijn dat ik niet met een 'eenmalige contstructiefout' zit op mijn speler: (ter infor.: ik gebruik de creative oortjes)

- Als ik de EQ verander naar een preset, dan verhoogd het volume een beetje (zonder op de volumeknoppe te drukken) en bij de meeste (Rock, Pop, etc) wordt het geluid wat verstoort hierdoor, als er veel bass is en hoge tonen in het liedje. Op 'geen' EQ klinkt alles goed.
- Als ik naar het volgende liedje of vorige ga dan hoor ik een kleine 'dropout' bij het wijzigen van nummer, zoals iemand hier al zei. Op zich niet erg, maar ik wou weten of iedereen dit heeft? Dus het is een klein 'tik' geluidje zoals de ruis op een platenspeler (in het begin van de plaat) klinkt, maar dan wel 1 zo'n geluidje ;) en niet voortduren zoals op een vinyl plaat. Trekt wat op het geluid dat je hoort als de mp3speler af gaat.

Ik hoop niet dat ik hier met een deffect toestel zit die dropouts geeft...heb al wat lang moeten wachten op mijn toestelletje, wil niet nog eens maand zonder speler zitten!

Laatse puntje, ik vind de geluidskwaliteit met de creative oortjes niet echt super...ik had hiervoor een mindisc van sony en daar was de geluidskwaliteit super, met de gewone oortjes van sony.
Je kan MD natuurlijk niet met mp3 vergelijken, maar ik neem aan, aan de reviews te zien, dat de Zen V plus een excellente geuildskwaliteit heeft? Dus zal het aan de oortjes liggen dat ik geen lage tonen hoor? Ik ben nogal 'verzot' op lage tonen....

Greetz
Alex

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij kwam er in de bijgeleverde oortelefoon in het rechteroor na een paar dagen een kraakje bij hogere volumes en lagere bassen. Heb de oortjes omgeruild voor Creative EP-630 in-ear dopjes. Echt supergeluid. Beetje wennen aan het dreunen van je stappen maar als je gewoon zit in de trein of thuis.... wat een geluid! Klinkt beter dan mijn veel duurdere schelp hoofdtelefoon die helemaal over mijn oren gaat. Echt een aanrader en bij Mediamarkt waren ze maar 22 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

is dit een normaal voorkomend 'probleem', althans in mijn oren is dit een probleem, dat je bij het wisselen van nummers op de zen V plus een 'dropout'-geluid krijgt? Net zoals bij het opstarten en afsluiten krijg je een 'klik' geluidje bij het wisselen of stoppen van afspelen...

EDIT:

Sorry voor het vorige lange bericht, heb nu het forum helemaal kunnen lezen!
Blijkbaar heeft Jarn00tje op dit forum hetzelfde probleem? En dan wel drie keren...
Het is dus exact wat Jarn00 zegt, telkens je van nummer verandert, je de EQ verandert, het volume (heb ik vandaag gemerkt) verandert en het nummer op pauze zet hoor ik gekraak op mijn Zen V plus!!
Blijkbaar is het dus niet een eenmalige fout op mijn speler...en Jarnoo, je hebt die dan naar Creative gestuurd, wat zeiden zij? Dat alles perfect is met de speler of dat ze eraan gingen werken?

Ik weet niet of je de oortjes van creative gebruikt of een hoofdtelefoon, ik denk met hoofdtelefoon het gekraak minder te horen. De geluidskwaliteit is goed, heb zo de line out op de line in van mijn pc gezet, klinkt goed, maar dat gekraak is er teveel aan!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:45:
hoi,

is dit een normaal voorkomend 'probleem', althans in mijn oren is dit een probleem, dat je bij het wisselen van nummers op de zen V plus een 'dropout'-geluid krijgt? Net zoals bij het opstarten en afsluiten krijg je een 'klik' geluidje bij het wisselen of stoppen van afspelen...

EDIT:

Sorry voor het vorige lange bericht, heb nu het forum helemaal kunnen lezen!
Blijkbaar heeft Jarn00tje op dit forum hetzelfde probleem? En dan wel drie keren...
Het is dus exact wat Jarn00 zegt, telkens je van nummer verandert, je de EQ verandert, het volume (heb ik vandaag gemerkt) verandert en het nummer op pauze zet hoor ik gekraak op mijn Zen V plus!!
Blijkbaar is het dus niet een eenmalige fout op mijn speler...en Jarnoo, je hebt die dan naar Creative gestuurd, wat zeiden zij? Dat alles perfect is met de speler of dat ze eraan gingen werken?

Ik weet niet of je de oortjes van creative gebruikt of een hoofdtelefoon, ik denk met hoofdtelefoon het gekraak minder te horen. De geluidskwaliteit is goed, heb zo de line out op de line in van mijn pc gezet, klinkt goed, maar dat gekraak is er teveel aan!
Ik heb de speler telkens afgeleverd via RMA bij de winkel waar ik hem heb aangeschaft. Vervolgens hebben hun die teruggestuurd naar de distributeur zonder te kijken naar enige deffecten (dit is ook bij de distribiteur niet gebeurd). Dus heb uiteindelijk geen feedback van creative gekregen of van de winkel over het probleem maar meteen een nieuwe gekregen. Nu de derde keer gaan ze wel kijken of er iets aan gedaan kan worden door middel van reparatie en anders krijg ik weer een nieuwe geleverd.

Om nog even terug te komen op een eerdere post dat ik eens zou moeten proberen om via line in het gekraak op te nemen. Dat is me niet gelukt aangezien ik heel veel constante ruis kreeg bij opnames wanneer ik de mp3 aansloot op de pc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zen v plus en ik hoor dat gekraak ook wanneer ik: play/pause knop druk, verder spoel in het liedje en als ik handmatig naar het volgende nummer ga. Niet als ik het volume verander of zo. Het is me pas opgevallen sinds ik nieuwe oordopjes heb gekocht ( cx300, je hoort meer detail dus daarom denk ik ). Ik stoor me er niet aan, maar ik zou het fijn vinden als ze dat kunnen oplossen m.b.v. een simpele firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen? nu ineens lijkt het of dat ineens veel meer mensen het blijken te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb er absoluut geen last van maar ik luister ook nooit aan een hoog volume. De enigste keer dat ik een hoog volume heb gehad is wanneer ik hem aan een paar speakers heb gehangen en toen had ik ook nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of dit met een firmware update opgelost kan worden weet ik niet...hoop althans van wel. Tenslotte is dat gekraak hetzelfde als een slechte geluidskaart op je computer, alhoewel daar via drivers veel kan worden opgelost. Als je het volume van je pc (master out) op max zet dan hoor je dat ook veel, dat gekraak, in andere termen 'dropouts'.

Ik heb een mixer, een Behringer BCD2000 (je kan daarover veel vinden op dit forum) en daar had je ook veel gekraak, tot ze met nieuwe drivers afkwamen, daarna was het gedaan. Dus misschien kan een firmware update veel doen!

Maar blijkbaar is dit een veel voorkomende fout, en iedereen zal dit 'gekraak' wel hebben, enkel de ene let er op en zet een post op dit forum (zoals ik, jarnoo, ...) anderen trekken het hun niet aan, of horen het gewoonweg niet, daarom weinig posts daarover...
Ik zal toch eens proberen bij creative zelf die vraag te stellen en zien of ze iets kunnen doen.

Jarnoo: het feit dat je al 3 modellen geprobeerd hebt bewijst dat alle Zen V plus modellen hetzelfde probleem hebben, het is gewoon een constructie/firmware fout die moet worden opgelost door creative, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:23:
of dit met een firmware update opgelost kan worden weet ik niet...hoop althans van wel. Tenslotte is dat gekraak hetzelfde als een slechte geluidskaart op je computer, alhoewel daar via drivers veel kan worden opgelost. Als je het volume van je pc (master out) op max zet dan hoor je dat ook veel, dat gekraak, in andere termen 'dropouts'.

Ik heb een mixer, een Behringer BCD2000 (je kan daarover veel vinden op dit forum) en daar had je ook veel gekraak, tot ze met nieuwe drivers afkwamen, daarna was het gedaan. Dus misschien kan een firmware update veel doen!

Maar blijkbaar is dit een veel voorkomende fout, en iedereen zal dit 'gekraak' wel hebben, enkel de ene let er op en zet een post op dit forum (zoals ik, jarnoo, ...) anderen trekken het hun niet aan, of horen het gewoonweg niet, daarom weinig posts daarover...
Ik zal toch eens proberen bij creative zelf die vraag te stellen en zien of ze iets kunnen doen.

Jarnoo: het feit dat je al 3 modellen geprobeerd hebt bewijst dat alle Zen V plus modellen hetzelfde probleem hebben, het is gewoon een constructie/firmware fout die moet worden opgelost door creative, denk ik.
Ik denk toch dat dit niet een firmware probleem is maar een probleem met de jack input. WAnneer ik namelijk mijn oordopjes erop aansluit en ik draat met de jack dan kraakt het ook maar nog veel erger. Ik zou haast zeggen dat de jack input niet goed aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat probleem heb ik maar 1 keer gehad, nl de allereerste luisterbeurt. Daarna nooit meer, ook niet met andere oortjes. Dus nam ik aan dat het aan de nieuwheid van de oortjes lag

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een kleine sample gemaakt, opgenomen op computer door de line out jack te verbinden met mijn line in van de pc. Ik heb het eerste liedje op pauze gezet, dan naar het tweede gegaan, het derde, pauze, enz. De acties dus waar je het gekraak hoort, althans als dit het gekraak is wat jullie bedoelen.
Rond de 18 seconden kan je dit het best horen...dit is aan het eind wanneer het liedje plots op pauze gezet wordt.

ter info: het volume staat op 22, EQ staat aan (op eigen preset = beetje meer bass en hoge tonen, de rest op 0), kbs van liedjes: 192kbs 44Khz

http://users.pandora.be/Aeropolis/sample.mp3

graag hierover een kleine bevestiging of het over deze 'kraken' gaat...

groeten,
Alex

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omikros jij hebt het minder dan ik het heb ik heb het echt bij elk nummer en veel duidelijker hoorbaar en meer gekraak achter elkaar(met een cd die ik in mp3 formaat erop heb gezet met een bitrate van 192kbps). Ook heb ik bij een bitrate van 192kbps een constante ruis achter elk nummer (met zowel mijn e-630 oordopjes als de bijgeleverde. Is het normaal dat je bij die bitrate nog ruis hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb toch een ander geluid dan jij, Omikros. Bij jou hoor ik een heel zacht gekraak. Bij mij zijn echt echt 'plopjes'. Een stuk een of twee. Maar normaal gesproken heb ik mijn speler op een playlist en staan en kom ik er niet aan. Dus ik heb er geen last van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de computer deed hij het inderdaad veel minder, het gekraak. Met de oortjes van creative hoor je het veel meer, ook omdat deze de hoge tonen het best laten horen, de lage tonen zijn gewoon nihil in die oortjes.

Tijdens het spelen hoor ik ook een ruis, maar dit vind ik nu niet zo erg. Dat heb je bijna met alle walkman spelers; als je volume hoog staat en je output is laag, dan krijg je dat. Maar zo die 'plopjes' vind ik echt irritant. Soms heb ik deze op de computer met mijn zware luidsprekes van creative (je hoort ze dan maar nouwelijks) en vind ik dit gewoon ambetant...dus op een mp3player met oortjes is dit niet 'zen' en gezellig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang doen jullie met een volle accu? Als ik een videobestand afspeel geeft de speler al na een half uur aan voor een derde leeg te zijn! Vaak geeft hij dan weer vol aan als ik hem uit en aan zet en gewoon mp3 ga afspelen, maar als ik alleen video bekijk, is hij na zo'n twee uur video kijken helemaal leeggesuckt. En dan staat hij nog maar op 60% contrast! Deze batterij zuigt! Volgende player wordt een Sandisk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn eerste gedacht was ook een Sansa E260 4Gb...misschien had ik die toch beter genomen :-(
Maar ik las erover dat de geluidskwaliteit niet echt goed is, dat je electrische storingen hoort tijdens het beluisteren, komt dus op hetzelfde neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Via de Zen V Media Series Explorer kan je in het menu View > Album kiezen en dan kan je album art toevoegen aan verscheidene albums. Nou heb ik per ongeluk aan de album tag <Unknown>, waar al mijn losse singles/nummers onder staan -dat zijn er aardig wat-, een album art toegevoegd, eentje die er dus totaal niet bij hoort. Weet iemand hoe ik dit ongedaan zou kunnen maken? Ik bereik niks door rechts-klik op de art of door simpelweg op Delete te drukken. Wie o wie heeft de/een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Niemand die weet hoe je een specifiek MP3'tje als wekker/alarm instelt? :'(
Gebruikt niemand 'm als wekker? Lekker op 5.1 setje aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin nu ook gekraak te horen terwijl tijdens het muziek luisteren :'( Gek genoeg hoor ik alleen het lichte gekraak aan mijn linker oordopje. En ook niet bij elk liedje. Bij de ene is het sterker dan bij de ander.
Aan de oordopjes ligt het zeker niet, als ik ze aansluit op een andere mp3-speler hoor ik geen gekraak.

Mijn eerste keus voor een nieuwe mp3-speler was trouwens ook zo'n Sansa hehe. Had ik dan toch maar wat meer uitgegeven voor een iAudio of zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad tropicaldanny, het is niet bij alle liedjes! raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Mijn zen V staat inmiddels aardig vol met mp3's maar er is 1 dingetje wat me stoort. Bij elk liedje wat er speeld krijg ik steeds dezelfde albumhoes te zien, terwijl ik naar mijn weten nooit een albumhoe geupload heb. Iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?

gr Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vanmiddag mijn Zen V 8GB ontvangen, het bevalt me tot nu toe best goed alleen de overdracht snelheid naar het apparaat is zeer langzaam vergeleken met mijn oude zen sleek voor de rest is het een mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de firmware update uitgevoerd en nu laad hij niet meer op via een USB hub :S hij start wel op enzo maar niet opstarten... hebben meer mensen dit? en is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Admiral Freebee schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:07:
Als je de software installeert (je moet heus niet alle meuk installeren hoor) kan je de Zen V gewoon benaderen vanuit Windows Verkenner en er muziek opzetten. Jammer genoeg kan je er geen muziek opzetten zonder iets te installeren. :( Je kan wel een deel reserveren als 'verwisselbare harde schijf' maar die muziek kan je, voor zover ik weet, niet afspelen.

Beetje te veel concurrent van de iPod willen zijn vrees ik.
Lukte mij wel hoor. Ik had 't ding gekocht en er gewoon muziek in gezet, alsof het een verwisselbare schijf is. Moet je het wel in de map "music" stoppen. Die staat er al op.
Pas een paar uur later heb ik de cd geïnstalleerd.
EDIT: Ik heb de Zen V Plus, trouwens. Misschien dat dat uitmaakt?

[ Voor 4% gewijzigd door Xochiquetzal op 13-11-2006 08:59 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Pffff, net de eerste 6 pagina's van dit toic gelezen... nu vind ik het genoeg :)

Ik vorige week een Zen V Plus 2 GB gekocht (voor € 128,30) en heb er het volgende over te zeggen:
  • Hij is niet te klein. Doordat ie dikker is dan de iPod, ligt ie juist lekkerder in de hand.
  • Persoonlijk vind ik hem veel mooier dan de iPod. Dat ie klein is, maakt em alleen maar cuter :)
  • Hij krijgt van mij sowieso pluspunten omdat het geen iPod is. Te veel mensen hebben een iPod, alleen omdat "iedereen er een heeft", of omdat je er anders niet bij hoort. Volgens mij zei iemand hier ergens in dit topic "Met een iPod kun je tenminste gezien worden." LAME!
  • De bediening is niet onhandig. Het 5-way joystickje is goed te gebruiken, ook met dikkere/grotere vingers. Toegegeven, als je een uur lang bezig bent met dat ding krijg je een zere duim, maar als je eenmaal weet wat het ding allemaal kan, ben je ook niet meer zo lang bezig met browsen :D
  • Als je een hele lange muziek- of menulijst hebt, kun ben je met het joystickje wel lang aan het scrollen. Dit gaat bij de iPod een stuk sneller, hoewel ik het lastig vind dat je met de iPod er vaak voorbij schiet.
  • Nadeel: bij sommige menuutjes kun je niet van de bovenste naar de onderste door omhoog te gaan. Maar als je je lijstjes kort houdt, maakt het niet uit.
  • Groot voordeel: Je kunt het hoofdmenu zelf invullen naar je eigen wens. (System>player settings>configure menu)
  • Het menusysteem zit exact hetzelfde in elkaar als de iPod. Dat komt omdat de interface die door beide bedrijven wordt gebruikt, is ontworpen en gepatenteerd door Creative. Lees hier een artikel bij ZDnet.
  • Hij is inmiddels niet meer zoveel goedkoper dan de iPod, als ik op Pricewatch kijk. Alleen bij de 1 GB kom je veel voordeliger uit. Bijna de helft van de prijs van een iPod. Bij de 2 en 4 GB scheelt het < € 10,-
  • Prijzen op dit moment (afgerond): Zen V Plus 1/2/4GB resp. € 66/125/167
  • Data transfer gaat lekker snel. Ik had verwacht dat dat veel langzamer zou gaan.
  • De demo videootjes die er op staan zijn zeker niet crap, maar ik heb het zelf nog niet voor elkaar gekregen om er een filmpje op te zetten. Er zit een converter bij de installs, maar die lukte het niet om een aflevering van Desperate Housewives te converten :) Geen idee hoe het moet, maar ik heb eerlijk gezegd ook nog niet verder geprobeerd :) Iemand tips hierover of moet ik dan de andere 6 pagina's ook nog lezen? ;)
  • Schermpje is goed te zien, ook met veel (zon-)licht. Geen last van reflexie o.i.d.
  • Anti-kras laag is niet zo anti-kras als ik had gehoopt. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar er zit al een krasje op. Natuurlijk net op het scherm...
  • Geluid is hardstikke goed! Ik hoorde geluidsnuances die mij op de gewone stereo nooit waren opgevallen!
  • FM-tuner is heeft wel een autoscan optie, maar die pakt alleen frequenties met een goede ontvangst en op sommige plaatsten zijn die er niet. Ontvangst is dus matig.
  • Zoals ik hierboven dus al gezegd had: je kunt wel gewoon bestanden drag&droppen. No problemo.
  • Minpunt vind ik dat er niet standaard een lader/adapter wordt meegeleverd. Je kunt em via de USB poort opladen, maar dan duurt het 6 uur.
  • Je kunt verschillende kleurenschema's instellen en je eigen pics als achtergrond instellen. Leuke bijkomstigheid vind ik dat als je een plaatje als achtergrond toewijst, je em op verschillende manieren kunt instellen: fel, dof, met kleurenfilter... Ik heb mijn kleurenschema op "Jungle" gezet en kon daardoor mijn plaatje ook in het groen instellen, terwijl het plaatje dus niet groen is!
  • Opstarten duurt idd lang. Ik weet niet hoe lang dat duurt bij de iPod. Ik vind het echter niet storend, want hoe vaak op een dag zet je em aan/uit?
  • Ik vind het jammer dat je al je tags op je muziek goed moet hebben staan om alles ook goed gecategoriseerd op je Zen te krijgen, maar volgens mij is dat bij alle spelers zo. Kent iemand een goed progje waarmee je de ID3 tags kunt managen? Dat je niet één voor één de nummers langs moet, maar dat je het per album kunt doen?
  • Volgens mij geeft de iPod meer/mooiere opties qua album art. Heb nog niet kunnen vinden of dat ook kan bij de Zen V Plus.
  • Als je een nummer op hebt staan kun je zoeken naar meer van die artiest.
  • Hij houdt bij welke nummers je veel draait.
Nog wat antwoorden/opmerkingen op vragen/opmerkingen die ik tegen kwam:
  • Standaard achtergrond verander je door naar een plaatje te gaan en die als achtergrond toe te wijzen.
  • Wekker gebruik je natuurlijk i.c.m. speaker.
  • Sleuren/pleuren/deleten kan gewoon via Verkenner. Daar hoef je niets voor geïnstalleerd te hebben. Het kan dus overal. Je kunt losse nummers, maar ook hele mappen sleuren en pleuren.
  • Je kunt ook hele mappen van de Zen V plus weghalen met de interface van de speler zelf.
  • De tijd stel je in door System>clock settings>view clock en dan de back-knop ingedrukt houden. Daarmee krijg je namelijk meer opties. Dat stond als het goed is ook op het beschermplasticje dat op je Zen V zat toen je em kocht.
  • De handleiding staat op de bijgeleverde CD en is ook te downloaden van de site van Creative.
  • Als je de witte wil hebben moet je eens proberen te zoeken op de productcode. Hij is allicht leverbaar.
  • Display gaat dan wel aan door de remote, maar hij gaat na 5 seconden (instelbaar) toch ook weer uit?

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Het display gaat bij gebruik met de remote (uiteraard!) weer uit na de ingestelde tijd. :)

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 13-11-2006 11:29 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast